quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:43 schreef Varvara het volgende:
Wat mij betreft de mooiste foto van de dag:
[afbeelding]
[
Volgens mij alleen in Oostenrijk. Zoiets staan me tenminste bij. Iig adel mbt het Keizerlijke familie.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:12 schreef ChrisJX het volgende:
Klopt. In Oostenrijk zijn ze er om dezelfde reden gek op. In één van die landen (of in allebei?) is de adelstand officieel opgeheven, maar waar je in Nederland weinig over baronnen hoort, zijn ze daar dol op de nazaten van keizer of koning die of dattem.
lief zegquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:43 schreef Varvara het volgende:
Wat mij betreft de mooiste foto van de dag:
[afbeelding]
[
Ja, het is Oostenrijk. Daar is álle adel afgeschaft, ook graven e.d. bestaan officieel niet meer. Net zoals 'von' (daar een adellijke aanduiding) uit elke naam geschrapt is. Maar ze zijn er nog ontzettend dol op. Terwijl je in Nederland nooit iets van de adel hoort, het koningshuis daargelaten.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:05 schreef Natalie het volgende:
Volgens mij alleen in Oostenrijk. Zoiets staan me tenminste bij. Iig adel mbt het Keizerlijke familie.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:34 schreef melonovy het volgende:
Ik weet dat onze prins Willem Alexander bij de marine heeft gezeten, maar is hij ook op missie geweest destijds?
Hoewel hij werkelijk echt een poos in het leger heeft gezeten, is het nu toch meer ceremonieel. Maar dat is bij alle kroonprinsen zo (ze hebben ook wel wat beters te doenquote:Volgens het Koninklijk Huis:
Militaire loopbaan
Marine
De Prins van Oranje vervult zijn dienstplicht bij de Koninklijke Marine van augustus 1985 tot januari 1987. Tijdens zijn dienstplicht volgt hij enige maanden een opleiding aan het Koninklijk Instituut voor de Marine in Den Helder. Vervolgens dient de Prins aan boord van de fregatten Hr.Ms. Tromp en Hr. Ms. Abraham Crijnssen. In 1988 vaart hij een aantal weken mee als wachtofficier aan boord van de Hr.Ms. Van Kinsbergen voor een herhalingsoefening.
Luchtmacht
Na zijn afstuderen in 1993 behaalt de Prins het groot militair vliegbrevet bij het 334 Transportsquadron van de Koninklijke Luchtmacht.
In 1994 volgt hij gedurende een aantal maanden colleges bij het Instituut Defensie Leergangen. Het accent ligt daarbij op aspecten van de Koninklijke Landmacht en de Koninklijke Luchtmacht.
Werkbezoeken
De Prins brengt werkbezoeken aan onder meer het Korps Mariniers en de Koninklijke Marechaussee. In 1995 en 1996 bezoekt de Prins van Oranje de in Bosnië gestationeerde troepen, het Nederlands-Duitse legerkorps en een NAVO-oefening in Noorwegen. In 2001 bezoekt hij de Nederlandse eenheden in Ethiopië en Eritrea die waren ingezet in het kader van de operatie UNMEE (United Nations Mission in Ethiopia and Eritrea). In 2004 volgt een bezoek aan Nederlandse eenheden in Afghanistan.
Rangen
De Prins heeft vier militaire rangen:
* Commandeur der Koninklijke Marine Reserve
* Reserve Brigade-generaal der Infanterie van de Koninklijke Landmacht
* Reserve Commodore van de Koninklijke Luchtmacht
* Reserve Brigade-generaal der Koninklijke Marechaussee.
De Prins van Oranje is ook adjudant in buitengewone dienst van Hare Majesteit de Koningin.
Gaan ze dan niet scheidenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 08:25 schreef Natalie het volgende:
Ik snap niet waarom Margarita de scheidingsprocedure heeft stopgezet...
Dank voor de heldere info!quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:24 schreef Majar het volgende:
[..]
[..]
Hoewel hij werkelijk echt een poos in het leger heeft gezeten, is het nu toch meer ceremonieel. Maar dat is bij alle kroonprinsen zo (ze hebben ook wel wat beters te doen). Want je kan als kroonprins wel stoer zeggen dat je best ook naar Irak wil, maar geen haar aan het hoofd van koning(in)/premier zal eraan denken. Een kroonprins in het leger is meer om het moreel soms een beetje op te krikken en verder moet hij later hoofd van het leger worden (is dat in Nederland ook nog zo?). De admiraalrang van de marine is ook alleen beschikbaar voor de koning volgens mij.
Dat zou een logische verklaring zijn iddquote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:46 schreef Majar het volgende:
Ze wil wel scheiden dacht ik, maar het kan momenteel niet vanwege geldzaken. De rechter heeft namelijk geoordeeld dat ze alimentatie moet betalen aan Edwin. En het bedrag dat ze aan hem moet betalen in gebaseerd op hun eerdere levensstijl. Dus ze moet een gigantisch bedrag aan hem betalen en ze schijnt het geld er niet voor te hebben. Dat hebben vrienden van haar eens verteld. Dus het is nog even uitvogelen hoe dat opgelost moet worden.
Ja, ze ziet er mooi uit.quote:Op woensdag 1 februari 2006 20:10 schreef Cheesecake het volgende:
Prinses Maxima ziet er erg mooi uitMooie jurk en sieraden.
Kom je uit Belgie? Ik dacht eerst waar heb jij het nou over, ik zie nergens Maxima met een tafelkleedquote:Op woensdag 1 februari 2006 20:37 schreef maaike78 het volgende:
is maxima een beetje verdikt ?? ik vind dat ze zo dik staat met dat kleed
en het kleed vind ik ook niet zo mooi trouwens![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |