abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34320623
Tot slot , om het af te leren , nog wat foto's van de gasten:

Kroonprins Haakon en Kroonprinses Mette-Marit van Noorwegen:

Prinses Martha-Louise van Noorwegen en haar man Ari Behn:

Kroonprinses Victoria van Zweden:

Prins Pavlos en Prinses Marie-Chantal van Griekenland en Denemarken:

Prins Nicolaos en Prinses Theodora van Griekenland en Denemarken samen met de vriendin van Nicolaos, Tatjana (rechts):

Nichtje van Prins Frederik, Prinses Alexandra en haar man graaf Jefferson:
pi_34321432
Leuke foto's zeg

En de prinsjes zijn ook zo leuk: Christian, Nikolai en Felix.
pi_34321483
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:43 schreef Varvara het volgende:
Wat mij betreft de mooiste foto van de dag :
[afbeelding]
[

Die is inderdaad prachtig ja
Zo zorgzaam en lief!

Ik vind wel dat bij die koninklijke bruiloften de 'jongere' prinsen en prinsessen zich kleden alsof ze de 80 al gepasseerd zijn, dat vind ik best jammer. Zie bijvoorbeeld Maxima die zich wel leuk, chiq maar toch jong kan kleden, niet dat ze dat altijd doet, maar meestal wel leuk
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 23 januari 2006 @ 17:05:31 #254
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34382986
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:12 schreef ChrisJX het volgende:

Klopt. In Oostenrijk zijn ze er om dezelfde reden gek op. In één van die landen (of in allebei?) is de adelstand officieel opgeheven, maar waar je in Nederland weinig over baronnen hoort, zijn ze daar dol op de nazaten van keizer of koning die of dattem.
Volgens mij alleen in Oostenrijk. Zoiets staan me tenminste bij. Iig adel mbt het Keizerlijke familie.
(Un)masking for the greater good.
pi_34383493
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:43 schreef Varvara het volgende:
Wat mij betreft de mooiste foto van de dag :
[afbeelding]
[
lief zeg
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_34386565
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:05 schreef Natalie het volgende:

Volgens mij alleen in Oostenrijk. Zoiets staan me tenminste bij. Iig adel mbt het Keizerlijke familie.
Ja, het is Oostenrijk. Daar is álle adel afgeschaft, ook graven e.d. bestaan officieel niet meer. Net zoals 'von' (daar een adellijke aanduiding) uit elke naam geschrapt is. Maar ze zijn er nog ontzettend dol op. Terwijl je in Nederland nooit iets van de adel hoort, het koningshuis daargelaten.

Heb eens een verhaal gehoord dat zich een jaar of twintig geleden afspeelde. Een Nederlandse met de naam [voornaam] van [achternaam] werkte daar en er was een oud mannetje dat altijd ontzettend eerbiedig tegen haar deed. Wat bleek nou, hij dacht dat zij van adel was
  dinsdag 24 januari 2006 @ 10:29:31 #257
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34405819
!
Dat hoor je wel vaker idd. Dat ze denken dat onze tussenvoegsel 'van' duidt op adellijke afstamming. Kan het me aan de ene kant wel voorstellen. Zeker als er bijv. ook nog een plaatsnaam (of iets wat erop lijkt) achter staat. Maar veelal betekent het niets. Uitzonderingen daargelaten
pi_34453091
Prins Harry mogelijk als militair naar Irak

LONDEN - De 21-jarige Britse prins Harry moet mogelijk aan het einde van zijn huidige militaire officiersopleiding naar Irak. Harry zal na de opleiding in april worden toegevoegd aan een regiment dat op de nominatie staat voor een (hernieuwde) inzet in Irak, aldus de Britse omroep BBC.

Het Britse ministerie van Defensie bevestigde woensdag dat Harry naar Irak gestuurd kan worden en dat hij in dat geval geen uitzonderingspositie zal krijgen.
(www.nu.nl)

woensdag 25 januari 2006 @ 18:03:07 #259
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34453934
Gelukkig niet! Dat zou wat zijn... Dat je niet naar Irak hoeft omdat je toevallig een prins bent die vrijwillig heeft gekozen om het leger in te gaan notabene.
Als ie nu eerste in lijn tot de troon was, dan zou ik een uitzonderingspositie nog wel kunnen begrijpen.
pi_34460863
Daarbij is het toch juist koninklijk om je onderdanen aan te voeren in de strijd?
pi_34461605
Ik weet dat onze prins Willem Alexander bij de marine heeft gezeten, maar is hij ook op missie geweest destijds?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_34466049
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:34 schreef melonovy het volgende:
Ik weet dat onze prins Willem Alexander bij de marine heeft gezeten, maar is hij ook op missie geweest destijds?
quote:
Volgens het Koninklijk Huis:
Militaire loopbaan

Marine
De Prins van Oranje vervult zijn dienstplicht bij de Koninklijke Marine van augustus 1985 tot januari 1987. Tijdens zijn dienstplicht volgt hij enige maanden een opleiding aan het Koninklijk Instituut voor de Marine in Den Helder. Vervolgens dient de Prins aan boord van de fregatten Hr.Ms. Tromp en Hr. Ms. Abraham Crijnssen. In 1988 vaart hij een aantal weken mee als wachtofficier aan boord van de Hr.Ms. Van Kinsbergen voor een herhalingsoefening.

Luchtmacht
Na zijn afstuderen in 1993 behaalt de Prins het groot militair vliegbrevet bij het 334 Transportsquadron van de Koninklijke Luchtmacht.
In 1994 volgt hij gedurende een aantal maanden colleges bij het Instituut Defensie Leergangen. Het accent ligt daarbij op aspecten van de Koninklijke Landmacht en de Koninklijke Luchtmacht.

Werkbezoeken
De Prins brengt werkbezoeken aan onder meer het Korps Mariniers en de Koninklijke Marechaussee. In 1995 en 1996 bezoekt de Prins van Oranje de in Bosnië gestationeerde troepen, het Nederlands-Duitse legerkorps en een NAVO-oefening in Noorwegen. In 2001 bezoekt hij de Nederlandse eenheden in Ethiopië en Eritrea die waren ingezet in het kader van de operatie UNMEE (United Nations Mission in Ethiopia and Eritrea). In 2004 volgt een bezoek aan Nederlandse eenheden in Afghanistan.

Rangen
De Prins heeft vier militaire rangen:

* Commandeur der Koninklijke Marine Reserve
* Reserve Brigade-generaal der Infanterie van de Koninklijke Landmacht
* Reserve Commodore van de Koninklijke Luchtmacht
* Reserve Brigade-generaal der Koninklijke Marechaussee.

De Prins van Oranje is ook adjudant in buitengewone dienst van Hare Majesteit de Koningin.
Hoewel hij werkelijk echt een poos in het leger heeft gezeten, is het nu toch meer ceremonieel. Maar dat is bij alle kroonprinsen zo (ze hebben ook wel wat beters te doen ). Want je kan als kroonprins wel stoer zeggen dat je best ook naar Irak wil, maar geen haar aan het hoofd van koning(in)/premier zal eraan denken. Een kroonprins in het leger is meer om het moreel soms een beetje op te krikken en verder moet hij later hoofd van het leger worden (is dat in Nederland ook nog zo?). De admiraalrang van de marine is ook alleen beschikbaar voor de koning volgens mij.
pi_34507223
Wat vinden jullie nou van die de roy-zuidewijn?? Ik vind het maar een raar mannetje Ik hoorde op de radio wat hij allemaal van plan is
  vrijdag 27 januari 2006 @ 08:25:52 #264
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34507653
Ik snap niet waarom Margarita de scheidingsprocedure heeft stopgezet...
  vrijdag 27 januari 2006 @ 12:32:18 #265
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_34513212
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 08:25 schreef Natalie het volgende:
Ik snap niet waarom Margarita de scheidingsprocedure heeft stopgezet...
Gaan ze dan niet scheiden
pi_34533515
Ze wil wel scheiden dacht ik, maar het kan momenteel niet vanwege geldzaken. De rechter heeft namelijk geoordeeld dat ze alimentatie moet betalen aan Edwin. En het bedrag dat ze aan hem moet betalen in gebaseerd op hun eerdere levensstijl. Dus ze moet een gigantisch bedrag aan hem betalen en ze schijnt het geld er niet voor te hebben. Dat hebben vrienden van haar eens verteld. Dus het is nog even uitvogelen hoe dat opgelost moet worden.
pi_34558779
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 23:24 schreef Majar het volgende:

[..]

[..]

Hoewel hij werkelijk echt een poos in het leger heeft gezeten, is het nu toch meer ceremonieel. Maar dat is bij alle kroonprinsen zo (ze hebben ook wel wat beters te doen ). Want je kan als kroonprins wel stoer zeggen dat je best ook naar Irak wil, maar geen haar aan het hoofd van koning(in)/premier zal eraan denken. Een kroonprins in het leger is meer om het moreel soms een beetje op te krikken en verder moet hij later hoofd van het leger worden (is dat in Nederland ook nog zo?). De admiraalrang van de marine is ook alleen beschikbaar voor de koning volgens mij.
Dank voor de heldere info!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:47:03 #268
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34644380
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:46 schreef Majar het volgende:
Ze wil wel scheiden dacht ik, maar het kan momenteel niet vanwege geldzaken. De rechter heeft namelijk geoordeeld dat ze alimentatie moet betalen aan Edwin. En het bedrag dat ze aan hem moet betalen in gebaseerd op hun eerdere levensstijl. Dus ze moet een gigantisch bedrag aan hem betalen en ze schijnt het geld er niet voor te hebben. Dat hebben vrienden van haar eens verteld. Dus het is nog even uitvogelen hoe dat opgelost moet worden.
Dat zou een logische verklaring zijn idd
Ze is wel weer helemaal opgenomen in de familie, als we mogen oordelen nav recente familiefeestjes enzo. Denk niet dat dat het geval zou zijn als ze nog steeds bij hem zou zijn geweest. Vond het al zo vreemd allemaal.
pi_34675029
Willem-Alexander en Máxima op maandag bij het diner voor 400 jaar Nederland-Australie.

woensdag 1 februari 2006 @ 20:10:00 #270
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34691406
Prinses Maxima ziet er erg mooi uit Mooie jurk en sieraden.
pi_34691569
Maxima ziet er super uit Erg sexy die blote rug, voor een prinses
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 1 februari 2006 @ 20:37:15 #272
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_34692335
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:10 schreef Cheesecake het volgende:
Prinses Maxima ziet er erg mooi uit Mooie jurk en sieraden.
Ja, ze ziet er mooi uit.
Een mooie jurk !! Prachtig.
Staat haar mooi.
pi_34692364
is maxima een beetje verdikt ?? ik vind dat ze zo dik staat met dat kleed

en het kleed vind ik ook niet zo mooi trouwens
pi_34694348
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 20:37 schreef maaike78 het volgende:
is maxima een beetje verdikt ?? ik vind dat ze zo dik staat met dat kleed

en het kleed vind ik ook niet zo mooi trouwens
Kom je uit Belgie? Ik dacht eerst waar heb jij het nou over, ik zie nergens Maxima met een tafelkleed Daar noemen ze kleren toch kleden.

Ik vond ook dat ze op sommige foto's wat dikker , bijna zwanger uitziet. Het is ook niet zo gek dat ze wat dikker is als vroeger. Twee kinderen vrij kort op elkaar dat blijf je toch meestal wel zien. Maar het kan ook de foto zijn, want pas zag ik er op andere foto's en daar zag ze er een stuk slanker uit als op deze foto's.
  donderdag 2 februari 2006 @ 00:03:28 #275
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34701204
In België staat de monarchie in zijn huidige vorm na de "Anti-Vlaamse speech" van de koning enkele dagen geleden ondertussen opnieuw ter discussie ...

Spirit en N-VA willen koning macht ontnemen

Zowel Spirit als N-VA hebben een voorstel klaar om de staatkundige rol van de monarchie af te schaffen. Zij hebben een lijst opgesteld met alle grondwetsartikels die de koning politieke macht geven. Die moeten voor herziening vatbaar worden verklaard.

Spirit en N-VA spreken woensdag uit één mond. Dat gebeurt naar aanleiding van de nieuwjaarstoespraak die koning Albert II dinsdag uitsprak op de receptie voor de gestelde lichamen en het bericht in de VUM-kranten dat er binnen de regering een consensus zou bestaan om de rol van de vorst te beperken tot een louter protocollaire functie.

De twee partijen hebben een lijst klaar met grondwetsartikelen die op het eind van de legislatuur voor herziening vatbaar kunnen worden verklaard en die betrekking hebben op de rol van de koning.

N-VA-kamerlid Patrick De Groote wil met het voorstel nagaan of paars het wel meent. "Meteen zal duidelijk worden of het hier om futloos paars gewauwel gaat, of dat men eindelijk wenst het politiek debat van start te laten gaan waar het thuishoort: in het parlement. Een echte democratische volksvertegenwoordiging kan immers niet aanvaarden dat één familie via erfopvolging politieke macht krijgt toebedeeld. Zonder dat daarover zelfs maar vragen mogen gesteld worden, laat staan een politieke discussie kan gevoerd worden"", luidt het woensdag in een mededeling.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')