FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / wie heeft er 70.000 euro voor me?
MrSkylinemaandag 12 september 2005 @ 16:51




Te Koop


zijlemaandag 12 september 2005 @ 16:53
¤ 70.000 voor een 5 jaar oude datsun
Cyberdoggmaandag 12 september 2005 @ 16:53
Waarom is ie zo duur he? En dan moet er nog BPM overheen ook. Heb je verdomme ook een nieuwe M3 voor... Ach het is maar waar je van houidt he!
FunnyNamemaandag 12 september 2005 @ 16:54
koopje
tuut84maandag 12 september 2005 @ 16:54
pffff als ik 10000 eurie toe krijg. dan wil ik hem nog nie hebben
MrSkylinemaandag 12 september 2005 @ 16:57
ik heb liever dit dan een m3
hij is geimporteerd, dat maakt m duur, t is zowieso al een dure bak, maarja
hij is gechiped en de begrenzing is er af

255 kw (347 pk) bij 6800 rpm en 1,0 bar turbodruk

475 nm koppel bij 4100 rpm

topsnelheid : + 300 km/u

0 - 100 km/u : 4,6 sec

en hij is mooi, maarja ik ben dan ook wel een groot skyline fan (zonder 70.000 euro )
als ik me het kon veroorloven had ik m gekocht. 100% zeker

en een m3 rijd iedereen in rond die een beetje poen heeft, skylines zijn er maar een paar van in nederland....
Cyberdoggmaandag 12 september 2005 @ 16:57
Hoe kan je nou MrSkyline heten terwijl je er niet eens een hebt? Welke wissel staat verkeerd?
jpg97maandag 12 september 2005 @ 16:58
Het stuur zit aan de verkeerde kant
longinusmaandag 12 september 2005 @ 16:59
Je mag maar 120
MrSkylinemaandag 12 september 2005 @ 17:00
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:57 schreef Cyberdogg het volgende:
Hoe kan je nou MrSkyline heten terwijl je er niet eens een hebt? Welke wissel staat verkeerd?
haha jah in mn dromen heb ik er een

en skylines worden alleen met t stuur rechts gemaakt
MrSkylinemaandag 12 september 2005 @ 17:01
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:59 schreef longinus het volgende:
Je mag maar 120
Het_Biertjemaandag 12 september 2005 @ 17:01
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:58 schreef jpg97 het volgende:
Het stuur zit aan de verkeerde kant
dat is normaal bij die auto's volgensmij.
Cyberdoggmaandag 12 september 2005 @ 17:02
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:58 schreef jpg97 het volgende:
Het stuur zit aan de verkeerde kant
Je kunt ook te scherp zijn he.
Five_Acesmaandag 12 september 2005 @ 17:10
offtopic

[ Bericht 96% gewijzigd door Tjabbo op 12-09-2005 19:07:07 ]
MrSkylinemaandag 12 september 2005 @ 17:12
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:10 schreef Five_Aces het volgende:
Voor die poen heb je ook een 993 / 996 GT2. Zou niet weten waarom ik zo'n ding halen zou (GT2 is sneller en ziet er ook nog eens veel beter uit)
sneller, ok
mooier, mening
en in een porsche zie je er uit als een yup (mening)
M5maandag 12 september 2005 @ 17:18
voor 70.000 zou ik een tweede hands m5 halen.

maar een Skyline R34 is ook wel leuk
Het_Biertjemaandag 12 september 2005 @ 17:18
offtopisch.

[ Bericht 45% gewijzigd door Tjabbo op 12-09-2005 19:05:46 ]
Oscar.maandag 12 september 2005 @ 17:21
ook offtopisch

[ Bericht 98% gewijzigd door Tjabbo op 12-09-2005 19:05:59 ]
MewBiemaandag 12 september 2005 @ 17:40
Zo'n auto zet je ook echt op marktplaats daar zul je geen echte liefhebber tegenkomen
MrSkylinemaandag 12 september 2005 @ 18:11
euhm, ik keek op marktplaats, en ik ben een echte liefhebber

maarja, er ontbreekt nog 1 ding
M5maandag 12 september 2005 @ 18:15
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:11 schreef MrSkyline het volgende:
euhm, ik keek op marktplaats, en ik ben een echte liefhebber

maarja, er ontbreekt nog 1 ding
je hebt meer dan 70.000 nodig, wagen staat in belgie. dus nog bpm bij leggen
Five_Acesmaandag 12 september 2005 @ 18:16
Vraag me alleen af hoe ze dat berekenen omdat hij in NL niet geleverd word. Normaal gaat het volgens mij via de nederlandse cataloguswaarde.
Virus.NLmaandag 12 september 2005 @ 18:29
Deze Skyline is iets goedkoper (ok, ook iets minder snel )


Geloof dat ie 18,5K moet kosten.
Kabuto_Raigermaandag 12 september 2005 @ 18:41
hey dat lijkt wel een Skyline GTS
wat zou die kosten bij import ??
Fulcrum_Xmaandag 12 september 2005 @ 18:41
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:57 schreef MrSkyline het volgende:

0 - 100 km/u : 4,6 sec
Nog niet vooruit te branden.. en dat voor 70.000 euri
M5maandag 12 september 2005 @ 18:47
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:16 schreef Five_Aces het volgende:
Vraag me alleen af hoe ze dat berekenen omdat hij in NL niet geleverd word. Normaal gaat het volgens mij via de nederlandse cataloguswaarde.
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Llas pas een stuk van autoweek over het invoeren van een dacia, daar gingen ze uit van een 'waarschijnlijke' catalogus waarde in nederland, aangezien hij hier nog niet te koop is. Kan het niet zo zijn dat ze de catalogus waarde uit land van herkomst nemen en dat omrekenen naar euro's?
Tjabbomaandag 12 september 2005 @ 19:07
houden we het even over de skyline en niet wat er allemaal veel mooier en beter is?
errorkenmaandag 12 september 2005 @ 19:13
Wat is er nu zo speciaal aan dat skyline hok ?
Een doorsnee japanse 'sport' auto met wat pk's, de volle 280 dan nog wel...joepie..
Drifter__maandag 12 september 2005 @ 19:22
quote:
Op maandag 12 september 2005 19:13 schreef errorken het volgende:
Wat is er nu zo speciaal aan dat skyline hok ?
Een doorsnee japanse 'sport' auto met wat pk's, de volle 280 dan nog wel...joepie..
255 kw (347 pk) bij 6800 rpm en 1,0 bar turbodruk

De PK's die je uit die Skylines blokken kunt persen zeg, niet normaaaal
Tjabbomaandag 12 september 2005 @ 19:29
quote:
Op maandag 12 september 2005 19:22 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

255 kw (347 pk) bij 6800 rpm en 1,0 bar turbodruk

De PK's die je uit die Skylines blokken kunt persen zeg, niet normaaaal
zo'n 600 op stock internals dacht ik.
Catch22-maandag 12 september 2005 @ 19:33
voor dat geld koop ik wel een 2002 s4 en tune ik die
Hyperdudemaandag 12 september 2005 @ 21:56
In hoeverre kan je die lage km-stand vertrouwen? Kopen van een Belgische particulier die 'm uit Japan heeft gehaald.
Ding is net zo duur als een 355 en heeft nog minder kilometers gereden dan de gemiddelde F.

Ik weet ook wel dat het wat bijzonders is maar zou dit toch echt alleen maar kopen bij een bekend bedrijf.
Catch22-dinsdag 13 september 2005 @ 00:49
nou, tuners rijden niet echt veel over het algemeen
stijgende_sterdinsdag 13 september 2005 @ 00:52
* checkt linkerzak, rechterzak.... Nee sorry.
BloodhoundFromHelldinsdag 13 september 2005 @ 07:35
pff voor 70.000 euro ben je aardig bekocht met zon auto, die raak je voor 20.000 niet eens kwijt als je hem hier wilt verkopen! Je kan nieuw heel wat beters kopen voor dat geld.
beschuitdinsdag 13 september 2005 @ 08:40
dit is wel ff een vette skyline en de kenners weten wat ze ermee in huis halen.
Idd zo'n beetje de beste jap ever

RB26DETT _o_

In japan sparen mensen gewoon 15 jaar om een skyline te kunnen/mogen kopen; daar is het een doel in het leven, een lifestyle.

Geweldig stuk techniek!

www.dreamcarcompany.nl staan er ook regelmatig...
Dyniadinsdag 13 september 2005 @ 11:45
ben ook Skyline fan, maar 70k...veeeeeel te duur
Steve-Odinsdag 13 september 2005 @ 13:51
Als ik dan toch een skyline koop ga ik toch liever voor deze

http://www.dreamcarcompany.nl/0005.htm

Blauw met zwarte wielen

Al blijft het belachelijk veel geld voor een nissan
yupdinsdag 13 september 2005 @ 14:15
Denk ook dat die prijs belachelijk hoog is. Denk niet dat je dat ding ooit verkocht krijgt, of je moet een echte liefhebber/maniak (kies maar zelf ) vinden met veel $$$

Liever een M3. Couranter en net zo leuk (IMHO). En vooral, VEEL minder $$$.
n00cL30ndinsdag 13 september 2005 @ 17:03
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:41 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
hey dat lijkt wel een Skyline GTS
wat zou die kosten bij import ??
Het is in ieder geval een R33, en ja, ik zou het zelfs nog leuker vinden als dit een GTS(-T) zou zijn, dan heb je alleen RWD, driften dus.
Rhannadinsdag 13 september 2005 @ 18:38
Geef mij het geld maar. Dan koop ik zo snel mogelijk de nieuwe Jaguar XK
Van de tekenaar van de Aston Martin DB9
M5dinsdag 13 september 2005 @ 18:45
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:03 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een R33, en ja, ik zou het zelfs nog leuker vinden als dit een GTS(-T) zou zijn, dan heb je alleen RWD, driften dus.
dat gaat met AWD ook wel.
Tjabbodinsdag 13 september 2005 @ 19:53
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 14:15 schreef yup het volgende:
Denk ook dat die prijs belachelijk hoog is. Denk niet dat je dat ding ooit verkocht krijgt, of je moet een echte liefhebber/maniak (kies maar zelf ) vinden met veel $$$

Liever een M3. Couranter en net zo leuk (IMHO). En vooral, VEEL minder $$$.
over 10 tot 15 jaar is je m3 een turkenbak en de skyline nog steeds exclusief.
mcintoshdinsdag 13 september 2005 @ 20:00
Skylines

Tijdloos inderdaad Tjabbo... nog 1 plaatje dan...



Prachtig!
jaccodinsdag 13 september 2005 @ 20:10
En toch vetrouw ik het niet. Omdat bij mijn weten de V-spec II uitvoering alleen in Bayside blue is uitgekomen.

En daarbij komt nog eens dat het opgegeven getal van 347 pk erg laag is bij 1,0 Bar turbodruk. Omdat de wagen van fabriek af al bijna 330 pk is. Ja ik weet dat de fabrieksopgave 280 pk is. Maar dit is alleen een verplichting van de Japanse wet om het zo te formuleren.

Ik kan me natuurlijjk vergissen, en dan heb je hier een schitterend exemplaar.
jaccodinsdag 13 september 2005 @ 20:14
En dan zou ik voor dat geld altijd voor deze nu in Engeland te koop staande exemplaar gaan. Alleen moet je hier nog even voor gaan onderhandelen met de huidige eigenaar www.gt-culture.com

Maker ~ NISSAN
Year ~ 1999
Model Name ~ R34 SKYLINE GTR V-SPEC
Capacity ~ 2.8 Intercooled Single Turbo
Colour ~ Bayside blue
Transmission ~ 6 Speed Manual
Mileage~ 19,266 genuine miles 31,000 kms



700HP MONSTER over £75,000 spent...

HKS STEP3 HKS forging piston
HKS H section
HKS 2.8 the crankshaft
Tomei strengthening timing belt tensioner - idler pulley
valve stem seal BNR 34 the crank R oil seal cam seal front *2 cam seal rear
tappet cover seal engine block N 1 piston clearance 4.5/100 mm
ATI crank damper pulley
HKS strengthening oil pump bulk oil pan
valve spring *24 HKS
cam racing 272 degree, 9.1 milli meter lift IN and EX
cam racing 272 degree, 9.1 milli meter lift IN and EX
1000 CC Injectors
HKS delivery pipe
T51R turbine kit
NISMO fuel pump + Bosch fuel pump 2 machine applying (the trunk)
NISMO titanium tower bar
HKS FCON pro
ATS carbon triple plate clutch
8 pot mono-block caliper
NISMO circuit link
ARC intercooler
CE28N 19 inch 10.5J+15 tire BS RE01R 275-30-19
F.S.R spoiler
vortex 2 feather wing
top secret, carbon bonnet, carbon trunk carbon door left and right
FRP magic,
FRP magic carbon inner door panel
Much More...
TRACK RACE CAR £POA Strictly serious interest only.
Alfa_Boydinsdag 13 september 2005 @ 20:18
Ik geloof dat de 347 standaard is voor deze uitvoering. Heb het in ieder geval vaker gelezen
Ik zelf wil ooit een keer kijken voor een GT-R V-spec 2 Nur Maar die zie je niet zoveel
yupdinsdag 13 september 2005 @ 20:21
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:53 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

over 10 tot 15 jaar is je m3 een turkenbak en de skyline nog steeds exclusief.
Grappig dat de oude M3 dat niet is geworden.

Nog de E30 M3 nog de E36 M3. Zoveel gepimpte M3's zie ik niet.

Ze zijn goedkoop, maar die dingen rijdende houden, dat is pas een kunst. Gaat je serieuze $$$ kosten.

Galant GTi is exclusiever dan E30 325i. Toch zou ik voor de 325i gaan. Ook al is het volgens sommigen een sjonnywagen.

70.000 euro voor een 2dehands auto zonder garantie. Weet niet of dat zo slim is...
ThaFreakdinsdag 13 september 2005 @ 20:26
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:10 schreef jacco het volgende:
En toch vetrouw ik het niet. Omdat bij mijn weten de V-spec II uitvoering alleen in Bayside blue is uitgekomen.

En daarbij komt nog eens dat het opgegeven getal van 347 pk erg laag is bij 1,0 Bar turbodruk. Omdat de wagen van fabriek af al bijna 330 pk is. Ja ik weet dat de fabrieksopgave 280 pk is. Maar dit is alleen een verplichting van de Japanse wet om het zo te formuleren.

Ik kan me natuurlijjk vergissen, en dan heb je hier een schitterend exemplaar.
beetje brakke pics van de ad maar de vspec is te herkennen aan de voor en achter diffuser!
zo te zien zit er achter wel iets van een diffuser dus het zou een echte kunnen zijn!
jaccodinsdag 13 september 2005 @ 20:30
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:26 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

beetje brakke pics van de ad maar de vspec is te herkennen aan de voor en achter diffuser!
zo te zien zit er achter wel iets van een diffuser dus het zou een echte kunnen zijn!
Een v-spec II diffuser kan je makkelijk aftermarket aanschaffen. Deze kleur ook natuurlijk maar daar word niks over vermeld. Deze kleur is alleen geleverd voor de GTS-T modellen bij mijn weten.
Tjabbodinsdag 13 september 2005 @ 22:34
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:30 schreef jacco het volgende:

[..]

Een v-spec II diffuser kan je makkelijk aftermarket aanschaffen. Deze kleur ook natuurlijk maar daar word niks over vermeld. Deze kleur is alleen geleverd voor de GTS-T modellen bij mijn weten.
google vertelt dat er wel degelijk v-specs in deze kleur geleverd zijn.
http://freespace.virgin.net/joss.ellis/GTR/Owners.html
http://www.prospec-ms.co.uk/stocklist/bnr34.html (lijst met auto's in stock (of niet). staat ook de MP v-spec bij. )
Five_Acesdinsdag 13 september 2005 @ 23:52
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:53 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

over 10 tot 15 jaar is je m3 een turkenbak en de skyline nog steeds exclusief.
Hebben die turken ten minste wel smaak
Drifter__woensdag 14 september 2005 @ 00:28

Nice


Lelijke bodykit

Ook niet verkeerd trouwens
Vitalogywoensdag 14 september 2005 @ 00:33
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:57 schreef Cyberdogg het volgende:
Hoe kan je nou MrSkyline heten terwijl je er niet eens een hebt? Welke wissel staat verkeerd?
woef woef
Vitalogywoensdag 14 september 2005 @ 00:45
Ik begrijp eigenlijk het nut niet echt van deze wagens. Er wordt bij vermeld track racecar. Maar dat is bullshit. Voor dat geld koop je een Donkervoort o.i.d. en ben je sneller op het circuit en meer als een coureur bezig dan in zo'n wagen. Bovendien een keertje naar het circuit een paar rondjes rondje rijden en hij kan meteen weer naar de garage voor onderhoud. Het zijn rijdende experimenten en dat zal wel het aantrekkelijke eraan zijn lijkt me.
allsystemshaltwoensdag 14 september 2005 @ 05:02
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:45 schreef Vitalogy het volgende:
Ik begrijp eigenlijk het nut niet echt van deze wagens. Er wordt bij vermeld track racecar. Maar dat is bullshit. Voor dat geld koop je een Donkervoort o.i.d. en ben je sneller op het circuit en meer als een coureur bezig dan in zo'n wagen. Bovendien een keertje naar het circuit een paar rondjes rondje rijden en hij kan meteen weer naar de garage voor onderhoud. Het zijn rijdende experimenten en dat zal wel het aantrekkelijke eraan zijn lijkt me.
Bull Sjit.

smvswoensdag 14 september 2005 @ 07:20
Ik vind het echt zo'n droomgwagen van die gastjes in Civics met foute zelfbouw spoilers er op. De wansmaak. Trance luisterende MBO-ers kortweg gezegd.

Nee geef mij maar een RS6 of een Alpina BMW oid. 1.8 badge er op en je buurman wordt ook niet jaloers.

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=4802025&class=cars&pos=10&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=4d4f53a616f3a7c795da19e6565b0ecc

hehehe
FunnyNamewoensdag 14 september 2005 @ 07:37
quote:
Op woensdag 14 september 2005 05:02 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Bull Sjit.

Hier zit wel een ongenuanceerde kern van waarheid in.
(Bij racen komt veeel meer kijken dan de gemiddelde F&F tuner doet..)
BloodhoundFromHellwoensdag 14 september 2005 @ 07:45
het is een foute pauperbak voor veel te veel geld. Ik kan me niet voorstellen dat die auto voor dat bedrag hier verkocht wordt, hij krijgt er max. 10.000 voor van de liefhebber en het probleem zit hem er ook nog in dat de liefhebbers van deze auto doorgaans jongeren zijn van 18-22 die ook hun golfje , escort of opel manta volplakken met extreem foute spoilers en uitlaten en wekelijks naar de Harkemase biertent gaan om zich vol laten lopen met Grolsch. Dat is ook een categorie die doorgaans geen geld heeft aan het eind van de maand.
Senecawoensdag 14 september 2005 @ 08:39
Wanneer is een auto volgens jou een pauperbak? Als jij hem niet kan betalen?

En denk je nu echt dat dat verhaal over jongeren van 18-22 die zich vol laten lopen met Grolsch voor iedere eigenaar van deze auto geldt? Dat is ten eerste een generalisatie en ten tweede riekt het naar jaloersheid.
ChrisHisswoensdag 14 september 2005 @ 08:40
Grappig dat iedereen de bak afzeikt....
Is het dan zo ontzettend zwaar om toe te geven dat het gewoon een hele goede japanse sport auto is?

Het is gewoon een technisch hoogstandje waar nog veel meer uit te halen is dan waarmee hij geleverd wordt. Ok, er zijn ook foute over-getunde versies....laat daar geen twijfel over zijn. Ik heb ook veel liever een standaard model dan een exemplaar met één of andere foute bodykit.

Maar goed, als jullie liever zoals elke yup met teveel geld in een BMW of een Audi rijden: Doe wat je niet laten kunt. Bij mij blijft de Skyline R34 GT-R bovenaan mijn lijstje staan van favoriete auto's.
(en dan het liefst in bayside blue )
Dyniawoensdag 14 september 2005 @ 09:15
een skyline een pauperbak??...'t moet niet gekker worden...

Ik ben ook echt wel grote fan van Audi en BMW, maar als ik de keus zou mogen maken, werd het toch echt de skyline....veel exclusiever
Tjabbowoensdag 14 september 2005 @ 11:51
quote:
Op woensdag 14 september 2005 07:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is een foute pauperbak voor veel te veel geld. Ik kan me niet voorstellen dat die auto voor dat bedrag hier verkocht wordt, hij krijgt er max. 10.000 voor van de liefhebber en het probleem zit hem er ook nog in dat de liefhebbers van deze auto doorgaans jongeren zijn van 18-22 die ook hun golfje , escort of opel manta volplakken met extreem foute spoilers en uitlaten en wekelijks naar de Harkemase biertent gaan om zich vol laten lopen met Grolsch. Dat is ook een categorie die doorgaans geen geld heeft aan het eind van de maand.
I'm with stupid
yupwoensdag 14 september 2005 @ 16:10
WTF is er mis met jongeren die zulke wagens rijden?

Kijk ik vind het echt niet mooi die klote spoilers bumpers e.d. op die auto's, maar als de jeugd van tegenwoordig het leuk vind wtf is er mis mee.

Vroeger had je ook jeugd die zich afzette van de gevestigde orde bla bla bla bla. Die jeugd zal later wel bijtrekken.
pAinwoensdag 14 september 2005 @ 16:25
quote:
Op woensdag 14 september 2005 07:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is een foute pauperbak voor veel te veel geld. Ik kan me niet voorstellen dat die auto voor dat bedrag hier verkocht wordt, hij krijgt er max. 10.000 voor van de liefhebber en het probleem zit hem er ook nog in dat de liefhebbers van deze auto doorgaans jongeren zijn van 18-22 die ook hun golfje , escort of opel manta volplakken met extreem foute spoilers en uitlaten en wekelijks naar de Harkemase biertent gaan om zich vol laten lopen met Grolsch. Dat is ook een categorie die doorgaans geen geld heeft aan het eind van de maand.
En dat zegt een iemand die een Panda rijd .

Edit: ow ja, word het nog wat met die Mercedes??
Rekkiedonderdag 15 september 2005 @ 13:54
70.000 euro daar koop je mijn auto voor en hou je nog een paar euri's over, maar dan istie wel nieuw en een diesel
MrSkylinedonderdag 15 september 2005 @ 14:28
wat word hier een stierenpoep verkondigd zeg,

"iedereen die van skylines houd zijn tranceluisterende mbo-ers in opgefokte civicjes met zelfmaakspoilers"

ok je hebt domme mensen en domme mensen, maar dit slaat alles.
dan kan je net zo goed zeggen dat alle bmw rijders juppen of turken zijn, slaat ook nergens op.
tranceluisterende mbo-ers in opgefokte civicjes met zelfbouwspoilers hebben via 2 fast 2 furious lucht gekregen van skylines en zijn dus geen echte fans, maar wannabes.
de meeste personen die een ferrari of lambo willen zijn kinderen van een jaar of 12, maar dat zegt ook nix.

verder is het niet volgens de wet verboden in japan dat autos niet meer dan 280 pk mogen hebben, maar dat is een afspraak tussen de autofabrikanten zodat er dus geen pk run zoals bij bmw en mercedes ontstaat, de skyline r34 gt-r heeft van de fabriek uit 280 pk op de wielen, maar ca 330 op de krukas.
de 347 pk van de advertentie gaat over t aantal pk op de wielen. een skyline is met een andere uitlaat + chippen al gemakkelijk op te voeren naar de 450 pk zonder dat de auto extra onderhoud nodig heeft.
heb rb26 blok uit de skyline is een van de meest betrouwbare en best op te voeren motorblokken die er bestaat.

en zoals ook al is gezegd, als je een m3 koopt ben je een van de duizenden hier in nederland.
en er zijn misschien maar een stuk of 10 skylines.

verder zie ik weinig verschillen tussen een m3 en een skyline gt-r. beiden opgefokte versies van een normaale auto, alleen is een japans en de ander duits.
beiden een lading spoilers en een zooi techniek er in, beiden snel, beiden voor hetzelfde doel ontworpen (een racewagen voor op de openbare weg) en beiden een grote fanclub, en of de een beter is dan de ander is meer een mening dan een feit.
tuurlijk heeft een bmw meer vermogen en is hij goedkoper, maar er staat voor veel mensen al gelijk een stempel op je voorhoofd als je er in aan komt rijden, en van een skyline zien ze niet direct wat t is omdat ze t niet kennen, dat heet exclusiviteit.
en als je vervolgens een rijke zakenlummel in zn 996 bij t stoplicht tegenkomt en m flink stof laat happen is dat veel leuker dan met een m3, want van een m3 weet hij dat ie snel is, maar een skyline kent hij 9 van de 10 keer niet.

daarom dus lang leven de skyline
MrSkylinedonderdag 15 september 2005 @ 14:28
tering wat een verhaal
M5donderdag 15 september 2005 @ 14:36
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:28 schreef MrSkyline het volgende:
tering wat een verhaal
maar wel goed verhaal.
Rekkiedonderdag 15 september 2005 @ 14:45
Lang leve mijn auto..... fuck the skyline
MrSkylinedonderdag 15 september 2005 @ 15:05
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:36 schreef M5 het volgende:

[..]

maar wel goed verhaal.
dank
Dr_Frickin_Evildonderdag 15 september 2005 @ 16:37
Feit blijft gewoon dat het er bij een Skyline allemaal wel erg dik bovenop ligt. Subtiel is het allemaal niet.
Hugsterdonderdag 15 september 2005 @ 16:57
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:45 schreef Rekkie het volgende:
Lang leve mijn auto..... fuck the skyline
En nu moeten we zeker allemaal gaan raden wat jij hebt

en dan moeten we oooooeeeh en aaaaaahhh gaan roepen zeker

patser
Hugsterdonderdag 15 september 2005 @ 16:58
quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:37 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Feit blijft gewoon dat het er bij een Skyline allemaal wel erg dik bovenop ligt. Subtiel is het allemaal niet.
De prestaties van het blok zijn vaak ook niet subtiel
Vitalogydonderdag 15 september 2005 @ 17:02
Dat twee auto's even snel kunnen zijn maakt ze wat mij betreft nog niet vergelijkbaar.
Een zakenman moet niet in een Skyline gaan rijden en excuseer de vooroordelen maar als de Sjonnies (met centen) niet in een Skyline gaan rijden wie dan wel?

Dat is dan ook weer zo'n beetje mijn originele kritiek. Wat doe je met zo'n wagen behalve wegracen en foute-mods op uitvoeren?
Rekkiedonderdag 15 september 2005 @ 17:06
quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:57 schreef Hugster het volgende:

[..]

En nu moeten we zeker allemaal gaan raden wat jij hebt

en dan moeten we oooooeeeh en aaaaaahhh gaan roepen zeker

patser
Nee hoor, want ik vertel het toch niet......
Ik geef gewoon mijn mening. Ik vind die Skyline gewoon niet de 70.000 euro waard punt!
Voordat geld heb je in mijn ogen mooiere en vooral betere en meer betrouwbare auto's!
Drifter__donderdag 15 september 2005 @ 17:24


OF



??????
Fugiedonderdag 15 september 2005 @ 17:39
die 2de

dat ik dat ooit zou zeggen
Alfa_Boydonderdag 15 september 2005 @ 17:43
Alfa_Boy verkiest toch wel de GT-R, ook al was het een 33....
Heb nog een film op de harde schijf staan waarin een of andere duitser een 700+ pk gt-r34 over de nordschleife gooit Is een hele documentaire over de GT-R in Groot Brittanie
Five_Acesdonderdag 15 september 2005 @ 18:05
quote:
Op donderdag 15 september 2005 17:02 schreef Vitalogy het volgende:
Dat twee auto's even snel kunnen zijn maakt ze wat mij betreft nog niet vergelijkbaar.
Een zakenman moet niet in een Skyline gaan rijden en excuseer de vooroordelen maar als de Sjonnies (met centen) niet in een Skyline gaan rijden wie dan wel?

Dat is dan ook weer zo'n beetje mijn originele kritiek. Wat doe je met zo'n wagen behalve wegracen en foute-mods op uitvoeren?
Wat moet je anders met een auto met meer als 100 PK?

Ik zou ook een andere auto kopen van me geld omdat ik geen fan ben van de skyline maar daarom kan je er wel lol mee hebben als je het geld er wel voor over hebt.
j22flyingdownwinddonderdag 15 september 2005 @ 19:00
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 19:53 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

over 10 tot 15 jaar is je m3 een turkenbak en de skyline nog steeds exclusief.
Sorry hoor maar oude M3's (E30 en E36) zijn er ook niet sueprveel in NL. Denk jij dat al die 'M3's' van die turken hier echt zijn? Vergeet het maar. Zeker met een E30 M3 van een jaar of 15 terug ben je pas écht de man.... vind ik dan
alsemdonderdag 15 september 2005 @ 19:26
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:00 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Sorry hoor maar oude M3's (E30 en E36) zijn er ook niet sueprveel in NL. Denk jij dat al die 'M3's' van die turken hier echt zijn? Vergeet het maar. Zeker met een E30 M3 van een jaar of 15 terug ben je pas écht de man.... vind ik dan
hier in zutphen rijden een stuk of 20 m3's die allemaal bereden worden door van die ali's
Chokemedonderdag 15 september 2005 @ 19:42
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:33 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

woef woef


Mijn hond zit ook regelmatig achter de PC anders hoor
Rekkiedonderdag 15 september 2005 @ 23:55
quote:
Op donderdag 15 september 2005 17:24 schreef Drifter__ het volgende:
[afbeelding]

OF

[afbeelding]

??????
geen van beiden
osmovrijdag 16 september 2005 @ 08:53
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:26 schreef alsem het volgende:

[..]

hier in zutphen rijden een stuk of 20 m3's die allemaal bereden worden door van die ali's
Tuurlijk en dat zijn allemaal echte M3's juist zoals iedere Italiaan een Ferrari motor in zijn Fiat heeft liggen ...
Tjabbovrijdag 16 september 2005 @ 09:35
quote:
Op donderdag 15 september 2005 19:00 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Sorry hoor maar oude M3's (E30 en E36) zijn er ook niet sueprveel in NL. Denk jij dat al die 'M3's' van die turken hier echt zijn? Vergeet het maar. Zeker met een E30 M3 van een jaar of 15 terug ben je pas écht de man.... vind ik dan
En er is weer meer kans een 15 jaar oude M3 te vinden dan een skyline. Aaight!
Five_Acesvrijdag 16 september 2005 @ 13:30
Denk dat dat vooral aan de prijs ligt, 15.000 euro tege 70.000 euro

Denk dat er zo'n 300 E30 M3's in nederland rijden, 200 met kat en 100 zonder.
StefanPzaterdag 17 september 2005 @ 06:23
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:55 schreef Rekkie het volgende:

geen van beiden
Als je die tweede niet mooi vindt, dan is er iets mis met je hoor... kijk die lijnen dan

OT: Als je zoiets koopt kun je maar beter zeker weten dat je ofwel zelf weet wat je doet, ofwel een hele goede monteur kent die alles weet van turbo's en electronica. Zo'n auto die helemaal vol zit met aftermarket spul breng je nl. niet meer naar de garage, omdat ze daar maar wat aan hun hoofd staan krabben als ze die auto zien... het lijkt leuk, maar dat is het niet echt, zo'n ding heeft altijd werk nodig!
BloodhoundFromHellzaterdag 17 september 2005 @ 09:16
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:10 schreef yup het volgende:
WTF is er mis met jongeren die zulke wagens rijden?

Kijk ik vind het echt niet mooi die klote spoilers bumpers e.d. op die auto's, maar als de jeugd van tegenwoordig het leuk vind wtf is er mis mee.

Vroeger had je ook jeugd die zich afzette van de gevestigde orde bla bla bla bla. Die jeugd zal later wel bijtrekken.
Wat er mis is met deze wagen??? Deze wagen is gemaakt voor een publiek dat er niet is. Daarom zal ie hem aan de straatstenen niet kwijtraken. Het is niet voor niets dat de skyline hier nooit is geleverd, er is gewoonn geen markt voor.

Het potentiele koperspubliek voor deze auto bestaat uit opgeschoten jongeren met puisten en een petje die geen geld hebben. Die foute escorts, crx'en en golfje gti met afschuwlijke uitbouwsets kunnen ze alleen betalen omdat Dirk Scheringa deze jongeren graag in de schulden werkt, maar no way dat ome Dirk 70.000 euri leent aan deze categorie, dat komt dan namelijk nooit meer terug.

Mensen die het wel kunnen betalen , willen niet gezien worden in deze überfaute bak en met een prijs van 70.000 word je alleen maar uitgelachen.
jaccozaterdag 17 september 2005 @ 09:32
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 09:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]


Mensen die het wel kunnen betalen , willen niet gezien worden in deze überfaute bak en met een prijs van 70.000 word je alleen maar uitgelachen.
Ken jij iemand dan die zo'n auto heeft. En er niet mee gezien wil worden?
Hyperdudezaterdag 17 september 2005 @ 09:37
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 09:32 schreef jacco het volgende:

[..]

Ken jij iemand dan die zo'n auto heeft. En er niet mee gezien wil worden?
Ja, die ken ik wel
Die gaan er zondagmorgen mee op de A31 (Duitsland) scheuren, of een weekendritje naar Nice
(Route Napoleon ) ipv. op de PC Hooft te pimpen.

Meetal een donkerblauwe/zwarte Ferrari/Porsche oid. ipv. een rode of een kanariegele; zonder vleugels.
Googolplexianzaterdag 17 september 2005 @ 09:49
Voor dat geld zou ik lekker een tweedehands 996 kopen en op een lange vakantie gaan.
Of iets bijleggen en er meteen een GT3 van maken:

http://www.speurders.nl/a(...)traal0610.89.99.html
Giemzaterdag 17 september 2005 @ 10:11
quote:
Op donderdag 15 september 2005 17:24 schreef Drifter__ het volgende:
[afbeelding]

OF

[afbeelding]

??????
Die 2e

En daar komt standaard al 330 pk uit en er rijden versie rond met 700 pk.. En ze hebben er toch ook een 1000+ pk versie van?
Chokemezaterdag 17 september 2005 @ 13:53
Van de skyline toch ook ?
blink143zaterdag 17 september 2005 @ 14:59
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:11 schreef Giem het volgende:

[..]

Die 2e

En daar komt standaard al 330 pk uit en er rijden versie rond met 700 pk.. En ze hebben er toch ook een 1000+ pk versie van?
ja die toyota heeft een 3 liter motor, terwijl de skyline een veel kleinere motor heeft. Maar op de circuit is de skyline onverslaanbaar.

check anders ook deze pagina: Nissan Skyline. 50 keer achter elkaar de JGTC gewonnen waar ook vele toyota's supra aan meededen
blink143zaterdag 17 september 2005 @ 15:01
quote:
Een feitelijk bewezen verhaal gaat als volgt. In 1990 bracht een Engels automagazine een Japanse R32 naar de Nürburgring om op dit beruchte circuit te ondervinden hoe goed de auto werkelijk was. Toevallig was een Duits autoblad net bezig met een vergelijking tussen de Porsche 928GT, de Mercedes 600SL en de BMW M5 – gereden door bekende Duitse coureurs. En zelfs met amateurs achter het stuur ging de R32 sneller en beter over de baan dan de drie professioneel gereden "Über-auto's".
quote:
n 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A races en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met een record van 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de R32 GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook de 24-uursrace op het Spa Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen. Vanwege zijn dominantie in de races kreeg de Skyline in 1994 een eigen racecup, de JGTC (Japan GT Car) serie. Van 1991 tot en met 1997 was de Skyline ongeslagen in de N1 enduroraces in Japan, met maar liefst 50 overwinningen.
en dat allemaal dankzij zijn superieure onderstel toendertijd
ThaFreakzaterdag 17 september 2005 @ 15:06
zelfs een coureur is bang om volgas te gaan in deze skyline
http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=4C374D39-5EA4-43A0-92B4-F5B545DC5535&p=2
blink143zaterdag 17 september 2005 @ 15:23
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 15:06 schreef ThaFreak het volgende:
zelfs een coureur is bang om volgas te gaan in deze skyline
http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=4C374D39-5EA4-43A0-92B4-F5B545DC5535&p=2
ik kan die ondertiteling niet goed lezen, wat houd die v-cam off/on precies in? Ik weet niet zoveel over dat laatste

is er trouwens interesse in een filmpje van een vergelijking (half uur) tussen een 700 pk's sterke supra en een 550 pk's skyline r34?
ThaFreakzaterdag 17 september 2005 @ 15:37
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 15:23 schreef blink143 het volgende:

[..]

ik kan die ondertiteling niet goed lezen, wat houd die v-cam off/on precies in? Ik weet niet zoveel over dat laatste

is er trouwens interesse in een filmpje van een vergelijking (half uur) tussen een 700 pk's sterke supra en een 550 pk's skyline r34?
ze hebben variabele kleppen timing op die skyline gezet, eerst zonder gereden dus off en daarna met dus on.....

filmpjes in altijd interesse naar
jaccozaterdag 17 september 2005 @ 16:06
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 15:06 schreef ThaFreak het volgende:
zelfs een coureur is bang om volgas te gaan in deze skyline
http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=4C374D39-5EA4-43A0-92B4-F5B545DC5535&p=2
Drift king Keiichi Tsuchiya die gaat dus ff wel vol gas
blink143zaterdag 17 september 2005 @ 16:07
http://www.superhonda.com/video/amuse_supra_vs_mines_skyline.wmv

hier wat ff specs die in datzelfde filmtopic op automotive forums stond
quote:
“Amuse Supra’
Hirokuya Mohitika and Hideki Tanabe

Predicted Performance with current setup:
Boost: tuned to 30 psi
125 shot NOS: Off
Tires: A048 255/40R17
Fuel: 107 octane
Horsepower (rwhp): 700-765?
0-60mph: ~4.3 sec?
Top Speed (redlined stock tranny): 205-210mph
Lateral g's: >>1.0

Current performance at top boost (measured my G-Tech):
Conditions: 87 degrees, moderately humid, very fouled spark plugs (wouldn't go past 21-22psi, should go past 33psi), fuel system running extremely rich, 107 octane gas, AMUSE GT30 Turbine kit

1st gear: .73 g's @ 18psi
2nd gear: .66 g's @ 21psi
3rd gear: .52 g's @ 22psi
4th gear: .37 g's @ 22psi
5th gear: .22 g's @ 20psi
6th gear: .16 g’s @ 20psi
1/4 mile: 10.15 sec
0-60 mph: 4.3 sec
Timed with a stopwatch, BPU
0-100 mph: ~11 sec
0-160 mph: ~27 sec


“Mines Skyline”
Michizo Niikura

Predicted Performance with current setup:
Boost: tuned to 28psi
Tires: RE540S 255/35R18
Fuel: 107 octane
Horsepower (rwhp): 500-550?
0-60mph: ~4.0 sec? (traction limited)
Top Speed (redlined stock tranny): 200-210 mph
Lateral g's: >>1.0


Timed with a stopwatch, BPU (stock turbo system w/basic mods):
StefanPzaterdag 17 september 2005 @ 21:39
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:59 schreef blink143 het volgende:

[..]

ja die toyota heeft een 3 liter motor, terwijl de skyline een veel kleinere motor heeft. Maar op de circuit is de skyline onverslaanbaar.

check anders ook deze pagina: Nissan Skyline. 50 keer achter elkaar de JGTC gewonnen waar ook vele toyota's supra aan meededen
Het verschil is maar 430cc hoor. De skyline zal heus wel de beste circuit auto zijn, gezien het aantal versies dat er van is. En volgens mij is ie daar toch ook speciaal voor ontworpen? De supra was gewoon een GT voor normale verkoop, die eenmalig ontworpen is en verder niet meer gewijzigd.
blink143zaterdag 17 september 2005 @ 21:47
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:39 schreef StefanP het volgende:

[..]

Het verschil is maar 430cc hoor. De skyline zal heus wel de beste circuit auto zijn, gezien het aantal versies dat er van is. En volgens mij is ie daar toch ook speciaal voor ontworpen? De supra was gewoon een GT voor normale verkoop, die eenmalig ontworpen is en verder niet meer gewijzigd.
nou, er waren toch meerdere versies supra's.

komt er ooit een mark 5 daarvan?
LSSzaterdag 17 september 2005 @ 23:28
Wat zuipt zo'n bak wel niet aan brandstof en wat weegt ie wel niet ivm wegenbelasting, zijn er wel garages die zo'n monster kunnen onderhouden, en hebben die wel (betaalbare) onderdelen? De aanschaf is 1 ding, maar hou hou je zo'n Skyline op de weg. Nou weet ik wel dat Japanse bakken superieur zijn aan alle anderen wat betreft techniek en duurzaamheid, maar onderhoud zal toch moeten worden gedaan. Zelfs al ben je zelf automonteur en/of motortechnicus en kun je zelf eraan sleutelen dan ben je met die 70.000 euro lang niet klaar lijkt mij. Je betaald een dot wegenbelasting, anderhalve euro voor een litertje brandstof, en je moet ook nog eens keihard op de rem voor iedere drempel die je tegen komt.
Ieder zijn ding TS, maar is dit niet een enorm overbodige auto?
Koop gewoon een leuke hatchback, pleur er wat enginemods in en een nieuwe knalpijp en je vliegt ook van 0 naar honderd in een seconde of 8. Veel goedkoper in alle opzichten. Iets bereikbaars, dat is toch veel mooier om over te dromen...
blink143zaterdag 17 september 2005 @ 23:46
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:28 schreef LSS het volgende:
Wat zuipt zo'n bak wel niet aan brandstof en wat weegt ie wel niet ivm wegenbelasting, zijn er wel garages die zo'n monster kunnen onderhouden, en hebben die wel (betaalbare) onderdelen? De aanschaf is 1 ding, maar hou hou je zo'n Skyline op de weg. Nou weet ik wel dat Japanse bakken superieur zijn aan alle anderen wat betreft techniek en duurzaamheid, maar onderhoud zal toch moeten worden gedaan. Zelfs al ben je zelf automonteur en/of motortechnicus en kun je zelf eraan sleutelen dan ben je met die 70.000 euro lang niet klaar lijkt mij. Je betaald een dot wegenbelasting, anderhalve euro voor een litertje brandstof, en je moet ook nog eens keihard op de rem voor iedere drempel die je tegen komt.
Ieder zijn ding TS, maar is dit niet een enorm overbodige auto?
Koop gewoon een leuke hatchback, pleur er wat enginemods in en een nieuwe knalpijp en je vliegt ook van 0 naar honderd in een seconde of 8. Veel goedkoper in alle opzichten. Iets bereikbaars, dat is toch veel mooier om over te dromen...
anders neem je ff een toyota pirus, zuinigst, goedkoopst, duurzaamst en nog wat idealen.

ieder zijn smaak, hoe wanstalig dat ook moge zijn
yupzondag 18 september 2005 @ 00:26
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:28 schreef LSS het volgende:
Wat zuipt zo'n bak wel niet aan brandstof en wat weegt ie wel niet ivm wegenbelasting, zijn er wel garages die zo'n monster kunnen onderhouden, en hebben die wel (betaalbare) onderdelen? De aanschaf is 1 ding, maar hou hou je zo'n Skyline op de weg. Nou weet ik wel dat Japanse bakken superieur zijn aan alle anderen wat betreft techniek en duurzaamheid, maar onderhoud zal toch moeten worden gedaan. Zelfs al ben je zelf automonteur en/of motortechnicus en kun je zelf eraan sleutelen dan ben je met die 70.000 euro lang niet klaar lijkt mij. Je betaald een dot wegenbelasting, anderhalve euro voor een litertje brandstof, en je moet ook nog eens keihard op de rem voor iedere drempel die je tegen komt.
Ieder zijn ding TS, maar is dit niet een enorm overbodige auto?
Koop gewoon een leuke hatchback, pleur er wat enginemods in en een nieuwe knalpijp en je vliegt ook van 0 naar honderd in een seconde of 8. Veel goedkoper in alle opzichten. Iets bereikbaars, dat is toch veel mooier om over te dromen...
De gemiddelde GTi uit de jaren '90 doet 0-100 +- 8 seconden hoor
MrSkylinezondag 18 september 2005 @ 00:29
haha

zolang t maar wielen heeft zeggen we maar

dat stukje van die 650 pk skyline met variblele kleptiming is van de Best motorring series, heb er een aantal dvds van (ook een helemaal over skylines, en eentje is een cursus driften van die oudere vent in dat filmpeje, Keiichi Tsuchiya.
erg netjes.

op www.exvitermini.com hebben ze filmpjes van verschillende vette wagens, onderandere een 1300 pk sterke r33 skyline met een q mile tijd van 8,5 seconden ofzo.
blink143zondag 18 september 2005 @ 01:48
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:29 schreef MrSkyline het volgende:
haha

zolang t maar wielen heeft zeggen we maar

dat stukje van die 650 pk skyline met variblele kleptiming is van de Best motorring series, heb er een aantal dvds van (ook een helemaal over skylines, en eentje is een cursus driften van die oudere vent in dat filmpeje, Keiichi Tsuchiya.
erg netjes.

op www.exvitermini.com hebben ze filmpjes van verschillende vette wagens, onderandere een 1300 pk sterke r33 skyline met een q mile tijd van 8,5 seconden ofzo.
http://www.exvitermini.com/mvarious.htm

stefanp beweerde toch dat de 2e en 3e films een Toyota supra was?

check deze vette page ook www.exvitermini.com/records.htm
LSSzondag 18 september 2005 @ 12:00
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:26 schreef yup het volgende:

[..]

De gemiddelde GTi uit de jaren '90 doet 0-100 +- 8 seconden hoor
Seconde of 6 dan, mij ook best. Je gaat er toch niet met een stopwatch bij staan.
yupzondag 18 september 2005 @ 12:14
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:00 schreef LSS het volgende:

[..]

Seconde of 6 dan, mij ook best. Je gaat er toch niet met een stopwatch bij staan.
Verschil tussen 6 en 8 seconden merk je echt wel. Dat is dus echt fucking groot.

Net als het verschil tussen 8 en 10 seconden. 8 seconden is snel. 10 seconden gemiddeld. 6 seconden is behoorlijk snel. Onder 5 seconden kom je al bij M3 achtige apparaten.
blink144zondag 18 september 2005 @ 14:38
link

dik 400 pk's uit 2500cc, en nog even dit
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:39 schreef StefanP het volgende:
[..]

Het verschil is maar 430cc hoor.
ooit bij stilgestaan dat bij 10cc met twin turbo's van supra MET ZWARE tuning algauw gelijk staat aan 100cc atmosferisch? moet je nagaan hoe groot 430cc het verschil dan maakt.
flyguyzondag 18 september 2005 @ 15:17
skyline heeft ook twee blazers en is meestal ook zwaar getuned dus? een skyline kan weer meer toeren maken en zo heeft elke auto zijn + / -'s
MrSkylinemaandag 19 september 2005 @ 00:25
quote:
Op zondag 18 september 2005 01:48 schreef blink143 het volgende:

[..]

http://www.exvitermini.com/mvarious.htm

stefanp beweerde toch dat de 2e en 3e films een Toyota supra was?

check deze vette page ook www.exvitermini.com/records.htm
haha ja en ik ben sinterklaas

die over tokyo bay bridge gaat zo hard, dat is ziek gewoon, en t valt zo goed te horen dat dat skylines zijn, zelfs een vol getunede skyline heeft nogsteeds die unieke sound, en ik ken geen enkel racespel die dat geluid goed nagemaakt heeft jammer, want t zal nog wel ff duren voor ik een skyline heb
maar t is iniedergeval een leuk goal om naartoe te werken
Hugstermaandag 19 september 2005 @ 01:05
quote:
Op maandag 19 september 2005 00:25 schreef MrSkyline het volgende:

[..]

haha ja en ik ben sinterklaas

die over tokyo bay bridge gaat zo hard, dat is ziek gewoon, en t valt zo goed te horen dat dat skylines zijn, zelfs een vol getunede skyline heeft nogsteeds die unieke sound, en ik ken geen enkel racespel die dat geluid goed nagemaakt heeft jammer, want t zal nog wel ff duren voor ik een skyline heb
maar t is iniedergeval een leuk goal om naartoe te werken
in DTM Race driver 2 op de xbox vind ik hem iig best behoorlijk klinken
blink145maandag 19 september 2005 @ 17:41
quote:
Op maandag 19 september 2005 00:25 schreef MrSkyline het volgende:

[..]

haha ja en ik ben sinterklaas

die over tokyo bay bridge gaat zo hard, dat is ziek gewoon, en t valt zo goed te horen dat dat skylines zijn, zelfs een vol getunede skyline heeft nogsteeds die unieke sound, en ik ken geen enkel racespel die dat geluid goed nagemaakt heeft jammer, want t zal nog wel ff duren voor ik een skyline heb
maar t is iniedergeval een leuk goal om naartoe te werken
idd, deze was het trouwens. Eerst haalt hij het filmpje van exvitermini, rename m ff naar supra en gooit hem online op zijn eigen server....

trouwens, de supra waarover chiren had (paar posts verder), laat er nou toevallig in dat supra een RB26DETT gelepeld zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door blink145 op 19-09-2005 22:49:20 ]
blink145maandag 19 september 2005 @ 17:58
Mrskyline, mag ik je msn adres ff?
MrSkylinemaandag 19 september 2005 @ 22:20
ik kan t filmpje niet vinden van de skyline naar supra gerenamed, maargoed
spam-sn = nirvanaisgoed (aapje) hotmail
blink145maandag 19 september 2005 @ 23:41



bij zijn introductie in 1997.











Hugsterdinsdag 20 september 2005 @ 00:22


En teeeeeering wat knalt die MineS Skyline uit dat Skyline vs. Supra filmpje tyfus hard in de toeren zeg !!
Echt *floep* en je zit op 9K

Wat een heerlijke kar is dat en wat een circuitprestaties
quote:
It's so fast even a dead man will scream!!
beschuitdinsdag 20 september 2005 @ 08:50
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 00:22 schreef Hugster het volgende:


En teeeeeering wat knalt die MineS Skyline uit dat Skyline vs. Supra filmpje tyfus hard in de toeren zeg !!
Echt *floep* en je zit op 9K

Wat een heerlijke kar is dat en wat een circuitprestaties
[..]

Idd; wát een machines; beide! Echt neit normaal meer... pppsssssssst-tschhh
Tjabbodinsdag 20 september 2005 @ 09:11
quote:
Op maandag 19 september 2005 17:41 schreef blink145 het volgende:

[..]

trouwens, de supra waarover chiren had (paar posts verder), laat er nou toevallig in dat supra een RB26DETT gelepeld zijn
Supra of Skyline. Het is net als dat de een liever een gehaktbal heeft en de ander een stuk worst.
Uiteindelijk gaat het erom dat je zat wordt.

En dat word je met beide auto's! Er zijn idd gevallen bekend waar de RB in een supra gelepelt is, maar ook wel dat een 2JZ in een skyline gelepelt is.
In wezen maakt dat ook niet uit. Uiteindelijk is er toch haast niemand die je bij kan houden.
MrSkylinedinsdag 20 september 2005 @ 12:52
toch is de skyline ontworpen voor t cirquit en heeft een betere wegliggeng, op de openbare weg zal je t verschil niet merken, maar, de supra was oorspronkelijk bedoeld als een luxe sportwagen en geen racebak als de skyline.

er zit wel degelijk verschil tussen.

maar ik zou ze beiden best willen hebben hoor
maar dan toch liever een skyline
Tjabbodinsdag 20 september 2005 @ 13:01
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 12:52 schreef MrSkyline het volgende:
toch is de skyline ontworpen voor t cirquit en heeft een betere wegliggeng, op de openbare weg zal je t verschil niet merken, maar, de supra was oorspronkelijk bedoeld als een luxe sportwagen en geen racebak als de skyline.

er zit wel degelijk verschil tussen.

maar ik zou ze beiden best willen hebben hoor
maar dan toch liever een skyline
Dat zeg ik toch ook precies.

Alleen zou ik liever de supra hebben. Je maakt er veel meer de blits mee, vooral bij niet-auto kenners.
beschuitwoensdag 21 september 2005 @ 16:58
hier hebben ze ook leuk spul staan btw:

http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/doorklik.fpl?id=94326&site=http://www.lamborghinirijssen.nl

ik noem een jag xj220 of een Diablo GTR!!!
Five_Aceswoensdag 21 september 2005 @ 17:37
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 13:01 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook precies.

Alleen zou ik liever de supra hebben. Je maakt er veel meer de blits mee, vooral bij niet-auto kenners.
Yep, maar ik zou niet zo'n auto kopen om over de boulevard te cruisen & op te vallen... Stock Supra MKIV is met 1640 KG eigenlijk net te zwaar voor het goeie, ook al kan je met beperkte middelen zo'n ding ziek snel maken in een rechte lijn
jaccowoensdag 21 september 2005 @ 20:42
Alfa_Boywoensdag 21 september 2005 @ 21:36
Je zou dit bakske maar kunnen vinden
FunnyNamedonderdag 22 september 2005 @ 08:35
Als de Skyline voor het circuit was ontowrpen, hadden ze wel 2WD genomen en de auto een stuk lichter gemaakt. Internationaal heeft de Skyline nooit echt potten kunnen breken trouwens, dus al die nationale kampioenschappen zeggen mij niet zo veel..

Noem dan echte merken zoals Ferrari en Porsche, die zijn voor het circuit gemaakt.
stefimkedonderdag 22 september 2005 @ 08:43
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:14 schreef yup het volgende:
Verschil tussen 6 en 8 seconden merk je echt wel. Dat is dus echt fucking groot.
Dat is inderdaad fors. Met 8sec voel je gewoon een lekkere vlotte acceleratie, met 6sec word je al behoorlijk in je stoel geduwd. Onder de 6sec voel je de G-krachten z'n werk goed doen.

Ik weet nog goed toen ik in de eerste DreamcarCompany (DreamcarCompany-directeur is een maatje van me) Skyline project-auto zat (de zwarte R33 met witte (inmiddels gouden) velgen), ik had echt toen zoiets van aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh dit is extreem, iets snellers maak ik nooit meer mee. Nouja, dat ding had ruim 400pk met 4 dikke aangedreven wielen die zich continu in het asvalt vreten om voor maximale grip te zorgen.
De huidige DreamcarCompany project auto (midnight-purple R33 met witte velgen) heeft zo'n 600pk (binnenkort nog wat meer, check hun site), nou dat is dus echt wel een enorm verschil he. Je weet niet wat je overkomt, dat blijft maar doorduwen.

Ik denk wel dat je dan tegen de grens aan gaat lopen van wat "leuk" blijft. Iedereen doet wel alsof een Skyline pas leuk is vanaf 1000pk ofzo, nou dan weet je echt niet waar je over praat. Het zuigt je arm aan de kosten. Brandstofverbruik, banden, olie, slijtage onderdelen, onderhoud. Ook rijdt 't niet meer echt relaxed, de koppelingen zijn echt aan/uit, dus als je in de file staat is het feest.
quote:
Net als het verschil tussen 8 en 10 seconden. 8 seconden is snel. 10 seconden gemiddeld. 6 seconden is behoorlijk snel. Onder 5 seconden kom je al bij M3 achtige apparaten.
Voor street-legal auto's is dit inderdaad een aardige stelling
>11sec: traag hok, in het dagelijkse verkeer soms irritant traag
9-11sec: vlot, prima mee in het dagelijkse verkeer mee te komen
8-9sec: rap, lekker, weinig problemen met invoegen/inhalen enzo
7-8sec: vrij snel, bijna geen problemen met invoegen/inhalen enzo
6-8sec: snel, geen problemen met invoegen/inhalen enzo
>6sec: extreem snel, king of the road wat betreft snelheid

Het is echter niet alleen de 0-100kmh wat een auto "snel" of "niet snel" maakt. Een moderne diesel bijvoorbeeld wast veel benzine-auto's de oren met een tussensprintje van 80-120, denk aan een Ibiza Cupra D, Fabia vRS, Ibiza FR, 330D, ....
yupdonderdag 22 september 2005 @ 09:20
Je moet ook 80-120 in zijn 3 doen, vergeten die benzinerijders soms

Geloof me het verschil tussen 3 en 5 met een benzine auot is het verschil tussen dag en nacht...

Diesel is in het dagelijkse verkeer snel, dat geef ik gewoon toe, maar tegen maniakken die altijd 2 tandjes terugrammen hebben ze gewoon geen kans (mits vergelijkbaar he, tegen een 150 pk TDi ga ik niet sprinten )...

Motor is in zijn 6 een fucking traag slak. In zijn 3 accelereert dat ding zo hard dat je met je M3 zelfs moeite hebt om voorbij te komen (als je al voorbij komt).
Five_Acesdonderdag 22 september 2005 @ 12:42
80-120 moet je in zijn 2 doen
yupdonderdag 22 september 2005 @ 12:50
Meeste auto's zit je dan in de begrenzer denk ik

Niet iedereen heeft een M3 he
Virus.NLdonderdag 22 september 2005 @ 12:50
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:42 schreef Five_Aces het volgende:
80-120 moet je in zijn 2 doen
Niet alle BMW's kunnen dat
FunnyNamevrijdag 23 september 2005 @ 10:01
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:42 schreef Five_Aces het volgende:
80-120 moet je in zijn 2 doen
Dit doe ik alleen als de motor echt goed warm is ..
Dr_Gonzovrijdag 23 september 2005 @ 17:40
Een aantal jaren geleden was ik in Japan en heb daar al het moois zelf mogen aanschouwen.
Ben uiteindelijk een Brit tegen gekomen die Japanse auto's exporteerd naar de UK, Australie en het midden oosten.

De nieuw waarde van Japanse auto's ligt zowieso relatief laag.
Toen ik bij Toyota Amlux was was er op dat moment net een show over getunede Honda's.
Daar stond een gloednieuwe Supra bi-turbo met alle toeters en bellen, omgerekend koste die wagen 60.000 GULDEN (was 1997).
Daar boven op komt nog eens dat er een enorme 2de hands aanbod is in Japan, men rijd daar schijnbaar zelden meer dan 5 jaar met dezelfde auto.

Volgens die handelaar, Graham Ware, is het mogelijk om een 2 jaar oude auto naar keus (Skyline, Soarer, NSX, Supra e.d.) in goede conditie naar Nederland of de UK te verschepen voor 20.000 pond.
Daarbij wordt dan wel nog BPM bij geteld en ongeveer 1000 dolar aan verzendkosten (zee container).
Deze wagens zijn en blijven dan wel right-hand-drive.
Laten tunen voordat het verscheept wordt is ook een optie en de eerste 100PK extra kosten niet zo heel erg veel.
Voor minder dan 40.000 euro kan je zo'n wagen al hier hebben staan... plus je hebt een leuke vakantie in Japan gehad
stefimkevrijdag 23 september 2005 @ 18:23
Ik wens je veel succes.
Tjabbovrijdag 23 september 2005 @ 20:05
ja en dan zit je stuur aan de andere kant en is je auto ineens niets meer waard omdat dezelfde auto ook met lhd te krijgen is in europa.

behalve de gtr33 dan.
StefanPzaterdag 24 september 2005 @ 05:45
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:40 schreef Dr_Gonzo het volgende:

Voor minder dan 40.000 euro kan je zo'n wagen al hier hebben staan... plus je hebt een leuke vakantie in Japan gehad
Voor 30000 euro heb je een pracht van een linksgestuurde 97/98 supra uit de VS, die tig keer zo goed is als een Japanner. Betere turbo's, beter interieur, betere meters, betere ECU, betere injectors en vast nog wel wat andere dingen. Verschepen + BPM er bij en je zit nog steeds ruim onder de 40000 euro.
DsKvEnLodonderdag 6 oktober 2005 @ 14:11
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 05:45 schreef StefanP het volgende:

[..]

Voor 30000 euro heb je een pracht van een linksgestuurde 97/98 supra uit de VS, die tig keer zo goed is als een Japanner. Betere turbo's, beter interieur, betere meters, betere ECU, betere injectors en vast nog wel wat andere dingen. Verschepen + BPM er bij en je zit nog steeds ruim onder de 40000 euro.
dat mag dan wel zo zijn maar voor dat geld heb ik ook een skyline die echt wel beter is trouwens TOYOTA SUPRA is toch ook een Jap???
quote:
ik had echt toen zoiets van aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh dit is extreem,
Nou stefimke dat had ik dus ook toen ik mee heb gerede met die skyline. 1 keer op nurnberg ring en een keer op trade port....
Om het kort maar krachtig te beschrijven.... hij trok zo hard dat ik er een soort van wiplash aan over hield....

Al met al for de mannen van Dream Car Company en voor de uitvinders van het pure skyline geweld

[ Bericht 3% gewijzigd door DsKvEnLo op 06-10-2005 14:34:52 ]
StefanPvrijdag 7 oktober 2005 @ 06:35
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:11 schreef DsKvEnLo het volgende:

[..]

dat mag dan wel zo zijn maar voor dat geld heb ik ook een skyline die echt wel beter is trouwens TOYOTA SUPRA is toch ook een Jap???


Ja, maar de JDM (Japanse) versie verschilt heel veel met de exportversie. De exportversie is veel beter. En de laatste export is naar de VS geweest, vandaar dat dat de beste optie is.

En "een skyline die echt wel beter is", ach ja als jij dat wil geloven dan doe je dat maar Het zijn gewoon allebei goede auto's maar ik verkies de sexy lijnen van een supra boven de saaie look van een skyline. Ik hoef trouwens het blok van mijn supra niet helemaal open te breken als ik 1000pk wil, doe dat maar eens na met een skyline...
Ashramzaterdag 8 oktober 2005 @ 16:47
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:36 schreef Alfa_Boy het volgende:
Je zou dit bakske maar kunnen vinden [afbeelding]
Op deze foto doet hij me eerder denken aan een Detroit Muscle. Zo'n Dodge supermachine...