abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2005 @ 20:42:54 #126
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_30802468
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_30804504
Je zou dit bakske maar kunnen vinden
pi_30814492
Als de Skyline voor het circuit was ontowrpen, hadden ze wel 2WD genomen en de auto een stuk lichter gemaakt. Internationaal heeft de Skyline nooit echt potten kunnen breken trouwens, dus al die nationale kampioenschappen zeggen mij niet zo veel..

Noem dan echte merken zoals Ferrari en Porsche, die zijn voor het circuit gemaakt.
pi_30814608
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:14 schreef yup het volgende:
Verschil tussen 6 en 8 seconden merk je echt wel. Dat is dus echt fucking groot.
Dat is inderdaad fors. Met 8sec voel je gewoon een lekkere vlotte acceleratie, met 6sec word je al behoorlijk in je stoel geduwd. Onder de 6sec voel je de G-krachten z'n werk goed doen.

Ik weet nog goed toen ik in de eerste DreamcarCompany (DreamcarCompany-directeur is een maatje van me) Skyline project-auto zat (de zwarte R33 met witte (inmiddels gouden) velgen), ik had echt toen zoiets van aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh dit is extreem, iets snellers maak ik nooit meer mee. Nouja, dat ding had ruim 400pk met 4 dikke aangedreven wielen die zich continu in het asvalt vreten om voor maximale grip te zorgen.
De huidige DreamcarCompany project auto (midnight-purple R33 met witte velgen) heeft zo'n 600pk (binnenkort nog wat meer, check hun site), nou dat is dus echt wel een enorm verschil he. Je weet niet wat je overkomt, dat blijft maar doorduwen.

Ik denk wel dat je dan tegen de grens aan gaat lopen van wat "leuk" blijft. Iedereen doet wel alsof een Skyline pas leuk is vanaf 1000pk ofzo, nou dan weet je echt niet waar je over praat. Het zuigt je arm aan de kosten. Brandstofverbruik, banden, olie, slijtage onderdelen, onderhoud. Ook rijdt 't niet meer echt relaxed, de koppelingen zijn echt aan/uit, dus als je in de file staat is het feest.
quote:
Net als het verschil tussen 8 en 10 seconden. 8 seconden is snel. 10 seconden gemiddeld. 6 seconden is behoorlijk snel. Onder 5 seconden kom je al bij M3 achtige apparaten.
Voor street-legal auto's is dit inderdaad een aardige stelling
>11sec: traag hok, in het dagelijkse verkeer soms irritant traag
9-11sec: vlot, prima mee in het dagelijkse verkeer mee te komen
8-9sec: rap, lekker, weinig problemen met invoegen/inhalen enzo
7-8sec: vrij snel, bijna geen problemen met invoegen/inhalen enzo
6-8sec: snel, geen problemen met invoegen/inhalen enzo
>6sec: extreem snel, king of the road wat betreft snelheid

Het is echter niet alleen de 0-100kmh wat een auto "snel" of "niet snel" maakt. Een moderne diesel bijvoorbeeld wast veel benzine-auto's de oren met een tussensprintje van 80-120, denk aan een Ibiza Cupra D, Fabia vRS, Ibiza FR, 330D, ....
pi_30815332
Je moet ook 80-120 in zijn 3 doen, vergeten die benzinerijders soms

Geloof me het verschil tussen 3 en 5 met een benzine auot is het verschil tussen dag en nacht...

Diesel is in het dagelijkse verkeer snel, dat geef ik gewoon toe, maar tegen maniakken die altijd 2 tandjes terugrammen hebben ze gewoon geen kans (mits vergelijkbaar he, tegen een 150 pk TDi ga ik niet sprinten )...

Motor is in zijn 6 een fucking traag slak. In zijn 3 accelereert dat ding zo hard dat je met je M3 zelfs moeite hebt om voorbij te komen (als je al voorbij komt).
  donderdag 22 september 2005 @ 12:42:32 #131
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30820692
80-120 moet je in zijn 2 doen
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30820912
Meeste auto's zit je dan in de begrenzer denk ik

Niet iedereen heeft een M3 he
pi_30820929
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:42 schreef Five_Aces het volgende:
80-120 moet je in zijn 2 doen
Niet alle BMW's kunnen dat
pi_30850558
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:42 schreef Five_Aces het volgende:
80-120 moet je in zijn 2 doen
Dit doe ik alleen als de motor echt goed warm is ..
pi_30863705
Een aantal jaren geleden was ik in Japan en heb daar al het moois zelf mogen aanschouwen.
Ben uiteindelijk een Brit tegen gekomen die Japanse auto's exporteerd naar de UK, Australie en het midden oosten.

De nieuw waarde van Japanse auto's ligt zowieso relatief laag.
Toen ik bij Toyota Amlux was was er op dat moment net een show over getunede Honda's.
Daar stond een gloednieuwe Supra bi-turbo met alle toeters en bellen, omgerekend koste die wagen 60.000 GULDEN (was 1997).
Daar boven op komt nog eens dat er een enorme 2de hands aanbod is in Japan, men rijd daar schijnbaar zelden meer dan 5 jaar met dezelfde auto.

Volgens die handelaar, Graham Ware, is het mogelijk om een 2 jaar oude auto naar keus (Skyline, Soarer, NSX, Supra e.d.) in goede conditie naar Nederland of de UK te verschepen voor 20.000 pond.
Daarbij wordt dan wel nog BPM bij geteld en ongeveer 1000 dolar aan verzendkosten (zee container).
Deze wagens zijn en blijven dan wel right-hand-drive.
Laten tunen voordat het verscheept wordt is ook een optie en de eerste 100PK extra kosten niet zo heel erg veel.
Voor minder dan 40.000 euro kan je zo'n wagen al hier hebben staan... plus je hebt een leuke vakantie in Japan gehad
We're just gonna have to make it up along the way, pure gonzo journalism
pi_30864929
Ik wens je veel succes.
  vrijdag 23 september 2005 @ 20:05:00 #137
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_30867642
ja en dan zit je stuur aan de andere kant en is je auto ineens niets meer waard omdat dezelfde auto ook met lhd te krijgen is in europa.

behalve de gtr33 dan.
pi_30879339
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:40 schreef Dr_Gonzo het volgende:

Voor minder dan 40.000 euro kan je zo'n wagen al hier hebben staan... plus je hebt een leuke vakantie in Japan gehad
Voor 30000 euro heb je een pracht van een linksgestuurde 97/98 supra uit de VS, die tig keer zo goed is als een Japanner. Betere turbo's, beter interieur, betere meters, betere ECU, betere injectors en vast nog wel wat andere dingen. Verschepen + BPM er bij en je zit nog steeds ruim onder de 40000 euro.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31229673
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 05:45 schreef StefanP het volgende:

[..]

Voor 30000 euro heb je een pracht van een linksgestuurde 97/98 supra uit de VS, die tig keer zo goed is als een Japanner. Betere turbo's, beter interieur, betere meters, betere ECU, betere injectors en vast nog wel wat andere dingen. Verschepen + BPM er bij en je zit nog steeds ruim onder de 40000 euro.
dat mag dan wel zo zijn maar voor dat geld heb ik ook een skyline die echt wel beter is trouwens TOYOTA SUPRA is toch ook een Jap???
quote:
ik had echt toen zoiets van aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh dit is extreem,
Nou stefimke dat had ik dus ook toen ik mee heb gerede met die skyline. 1 keer op nurnberg ring en een keer op trade port....
Om het kort maar krachtig te beschrijven.... hij trok zo hard dat ik er een soort van wiplash aan over hield....

Al met al for de mannen van Dream Car Company en voor de uitvinders van het pure skyline geweld

[ Bericht 3% gewijzigd door DsKvEnLo op 06-10-2005 14:34:52 ]
Greetz D$K
--------> As A Final Touch God Created The Dutch<--------
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 06:35:15 #140
46960 StefanP
polemicist
pi_31245777
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:11 schreef DsKvEnLo het volgende:

[..]

dat mag dan wel zo zijn maar voor dat geld heb ik ook een skyline die echt wel beter is trouwens TOYOTA SUPRA is toch ook een Jap???


Ja, maar de JDM (Japanse) versie verschilt heel veel met de exportversie. De exportversie is veel beter. En de laatste export is naar de VS geweest, vandaar dat dat de beste optie is.

En "een skyline die echt wel beter is", ach ja als jij dat wil geloven dan doe je dat maar Het zijn gewoon allebei goede auto's maar ik verkies de sexy lijnen van een supra boven de saaie look van een skyline. Ik hoef trouwens het blok van mijn supra niet helemaal open te breken als ik 1000pk wil, doe dat maar eens na met een skyline...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:47:25 #141
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_31284853
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:36 schreef Alfa_Boy het volgende:
Je zou dit bakske maar kunnen vinden [afbeelding]
Op deze foto doet hij me eerder denken aan een Detroit Muscle. Zo'n Dodge supermachine...
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')