quote:
Dat is inderdaad fors. Met 8sec voel je gewoon een lekkere vlotte acceleratie, met 6sec word je al behoorlijk in je stoel geduwd. Onder de 6sec voel je de G-krachten z'n werk goed doen.
Ik weet nog goed toen ik in de eerste DreamcarCompany (DreamcarCompany-directeur is een maatje van me) Skyline project-auto zat (de zwarte R33 met witte (inmiddels gouden) velgen), ik had echt toen zoiets van aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh dit is extreem, iets snellers maak ik nooit meer mee. Nouja, dat ding had ruim 400pk met 4 dikke aangedreven wielen die zich continu in het asvalt vreten om voor maximale grip te zorgen.
De huidige DreamcarCompany project auto (midnight-purple R33 met witte velgen) heeft zo'n 600pk (binnenkort nog wat meer, check hun site), nou dat is dus echt wel een enorm verschil he. Je weet niet wat je overkomt, dat blijft maar doorduwen.
Ik denk wel dat je dan tegen de grens aan gaat lopen van wat "leuk" blijft. Iedereen doet wel alsof een Skyline pas leuk is vanaf 1000pk ofzo, nou dan weet je echt niet waar je over praat. Het zuigt je arm aan de kosten. Brandstofverbruik, banden, olie, slijtage onderdelen, onderhoud. Ook rijdt 't niet meer echt relaxed, de koppelingen zijn echt aan/uit, dus als je in de file staat is het feest.
quote:
Net als het verschil tussen 8 en 10 seconden. 8 seconden is snel. 10 seconden gemiddeld. 6 seconden is behoorlijk snel. Onder 5 seconden kom je al bij M3 achtige apparaten.
Voor street-legal auto's is dit inderdaad een aardige stelling
>11sec: traag hok, in het dagelijkse verkeer soms irritant traag
9-11sec: vlot, prima mee in het dagelijkse verkeer mee te komen
8-9sec: rap, lekker, weinig problemen met invoegen/inhalen enzo
7-8sec: vrij snel, bijna geen problemen met invoegen/inhalen enzo
6-8sec: snel, geen problemen met invoegen/inhalen enzo
>6sec: extreem snel, king of the road wat betreft snelheid
Het is echter niet alleen de 0-100kmh wat een auto "snel" of "niet snel" maakt. Een moderne diesel bijvoorbeeld wast veel benzine-auto's de oren met een tussensprintje van 80-120, denk aan een Ibiza Cupra D, Fabia vRS, Ibiza FR, 330D, ....