quote:“Amuse Supra’
Hirokuya Mohitika and Hideki Tanabe
Predicted Performance with current setup:
Boost: tuned to 30 psi
125 shot NOS: Off
Tires: A048 255/40R17
Fuel: 107 octane
Horsepower (rwhp): 700-765?
0-60mph: ~4.3 sec?
Top Speed (redlined stock tranny): 205-210mph
Lateral g's: >>1.0
Current performance at top boost (measured my G-Tech):
Conditions: 87 degrees, moderately humid, very fouled spark plugs (wouldn't go past 21-22psi, should go past 33psi), fuel system running extremely rich, 107 octane gas, AMUSE GT30 Turbine kit
1st gear: .73 g's @ 18psi
2nd gear: .66 g's @ 21psi
3rd gear: .52 g's @ 22psi
4th gear: .37 g's @ 22psi
5th gear: .22 g's @ 20psi
6th gear: .16 g’s @ 20psi
1/4 mile: 10.15 sec
0-60 mph: 4.3 sec
Timed with a stopwatch, BPU
0-100 mph: ~11 sec
0-160 mph: ~27 sec
“Mines Skyline”
Michizo Niikura
Predicted Performance with current setup:
Boost: tuned to 28psi
Tires: RE540S 255/35R18
Fuel: 107 octane
Horsepower (rwhp): 500-550?
0-60mph: ~4.0 sec? (traction limited)
Top Speed (redlined stock tranny): 200-210 mph
Lateral g's: >>1.0
Timed with a stopwatch, BPU (stock turbo system w/basic mods):
Het verschil is maar 430cc hoor. De skyline zal heus wel de beste circuit auto zijn, gezien het aantal versies dat er van is. En volgens mij is ie daar toch ook speciaal voor ontworpen? De supra was gewoon een GT voor normale verkoop, die eenmalig ontworpen is en verder niet meer gewijzigd.quote:Op zaterdag 17 september 2005 14:59 schreef blink143 het volgende:
[..]
ja die toyota heeft een 3 liter motor, terwijl de skyline een veel kleinere motor heeft. Maar op de circuit is de skyline onverslaanbaar.
check anders ook deze pagina: Nissan Skyline. 50 keer achter elkaar de JGTC gewonnen waar ook vele toyota's supra aan meededen![]()
nou, er waren toch meerdere versies supra's.quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:39 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het verschil is maar 430cc hoor. De skyline zal heus wel de beste circuit auto zijn, gezien het aantal versies dat er van is. En volgens mij is ie daar toch ook speciaal voor ontworpen? De supra was gewoon een GT voor normale verkoop, die eenmalig ontworpen is en verder niet meer gewijzigd.
anders neem je ff een toyota pirus, zuinigst, goedkoopst, duurzaamst en nog wat idealen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:28 schreef LSS het volgende:
Wat zuipt zo'n bak wel niet aan brandstof en wat weegt ie wel niet ivm wegenbelasting, zijn er wel garages die zo'n monster kunnen onderhouden, en hebben die wel (betaalbare) onderdelen? De aanschaf is 1 ding, maar hou hou je zo'n Skyline op de weg. Nou weet ik wel dat Japanse bakken superieur zijn aan alle anderen wat betreft techniek en duurzaamheid, maar onderhoud zal toch moeten worden gedaan. Zelfs al ben je zelf automonteur en/of motortechnicus en kun je zelf eraan sleutelen dan ben je met die 70.000 euro lang niet klaar lijkt mij. Je betaald een dot wegenbelasting, anderhalve euro voor een litertje brandstof, en je moet ook nog eens keihard op de rem voor iedere drempel die je tegen komt.
Ieder zijn ding TS, maar is dit niet een enorm overbodige auto?
Koop gewoon een leuke hatchback, pleur er wat enginemods in en een nieuwe knalpijp en je vliegt ook van 0 naar honderd in een seconde of 8. Veel goedkoper in alle opzichten. Iets bereikbaars, dat is toch veel mooier om over te dromen...
De gemiddelde GTi uit de jaren '90 doet 0-100 +- 8 seconden hoorquote:Op zaterdag 17 september 2005 23:28 schreef LSS het volgende:
Wat zuipt zo'n bak wel niet aan brandstof en wat weegt ie wel niet ivm wegenbelasting, zijn er wel garages die zo'n monster kunnen onderhouden, en hebben die wel (betaalbare) onderdelen? De aanschaf is 1 ding, maar hou hou je zo'n Skyline op de weg. Nou weet ik wel dat Japanse bakken superieur zijn aan alle anderen wat betreft techniek en duurzaamheid, maar onderhoud zal toch moeten worden gedaan. Zelfs al ben je zelf automonteur en/of motortechnicus en kun je zelf eraan sleutelen dan ben je met die 70.000 euro lang niet klaar lijkt mij. Je betaald een dot wegenbelasting, anderhalve euro voor een litertje brandstof, en je moet ook nog eens keihard op de rem voor iedere drempel die je tegen komt.
Ieder zijn ding TS, maar is dit niet een enorm overbodige auto?
Koop gewoon een leuke hatchback, pleur er wat enginemods in en een nieuwe knalpijp en je vliegt ook van 0 naar honderd in een seconde of 8. Veel goedkoper in alle opzichten. Iets bereikbaars, dat is toch veel mooier om over te dromen...
http://www.exvitermini.com/mvarious.htmquote:Op zondag 18 september 2005 00:29 schreef MrSkyline het volgende:
haha
zolang t maar wielen heeft zeggen we maar
dat stukje van die 650 pk skyline met variblele kleptiming is van de Best motorring series, heb er een aantal dvds van (ook een helemaal over skylines, en eentje is een cursus driften van die oudere vent in dat filmpeje, Keiichi Tsuchiya.
erg netjes.
op www.exvitermini.com hebben ze filmpjes van verschillende vette wagens, onderandere een 1300 pk sterke r33 skyline met een q mile tijd van 8,5 seconden ofzo.
Seconde of 6 dan, mij ook best. Je gaat er toch niet met een stopwatch bij staan.quote:Op zondag 18 september 2005 00:26 schreef yup het volgende:
[..]
De gemiddelde GTi uit de jaren '90 doet 0-100 +- 8 seconden hoor
Verschil tussen 6 en 8 seconden merk je echt wel. Dat is dus echt fucking groot.quote:Op zondag 18 september 2005 12:00 schreef LSS het volgende:
[..]
Seconde of 6 dan, mij ook best. Je gaat er toch niet met een stopwatch bij staan.
ooit bij stilgestaan dat bij 10cc met twin turbo's van supra MET ZWARE tuning algauw gelijk staat aan 100cc atmosferisch? moet je nagaan hoe groot 430cc het verschil dan maakt.quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:39 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het verschil is maar 430cc hoor.
haha ja en ik ben sinterklaasquote:Op zondag 18 september 2005 01:48 schreef blink143 het volgende:
[..]
http://www.exvitermini.com/mvarious.htm
stefanp beweerde toch dat de 2e en 3e films een Toyota supra was?
check deze vette page ook www.exvitermini.com/records.htm
in DTM Race driver 2 op de xbox vind ik hem iig best behoorlijk klinkenquote:Op maandag 19 september 2005 00:25 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
haha ja en ik ben sinterklaas
die over tokyo bay bridge gaat zo hard, dat is ziek gewoon, en t valt zo goed te horen dat dat skylines zijn, zelfs een vol getunede skyline heeft nogsteeds die unieke sound, en ik ken geen enkel racespel die dat geluid goed nagemaakt heeftjammer, want t zal nog wel ff duren voor ik een skyline heb
maar t is iniedergeval een leuk goal om naartoe te werken
idd, deze was het trouwens. Eerst haalt hij het filmpje van exvitermini, rename m ff naar supra en gooit hem online op zijn eigen server....quote:Op maandag 19 september 2005 00:25 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
haha ja en ik ben sinterklaas
die over tokyo bay bridge gaat zo hard, dat is ziek gewoon, en t valt zo goed te horen dat dat skylines zijn, zelfs een vol getunede skyline heeft nogsteeds die unieke sound, en ik ken geen enkel racespel die dat geluid goed nagemaakt heeftjammer, want t zal nog wel ff duren voor ik een skyline heb
maar t is iniedergeval een leuk goal om naartoe te werken
quote:It's so fast even a dead man will scream!!
Idd; wát een machines; beide! Echt neit normaal meer... pppsssssssst-tschhhquote:Op dinsdag 20 september 2005 00:22 schreef Hugster het volgende:![]()
![]()
En teeeeeering wat knalt die MineS Skyline uit dat Skyline vs. Supra filmpje tyfus hard in de toeren zeg![]()
![]()
!!
Echt *floep* en je zit op 9K![]()
![]()
![]()
Wat een heerlijke kar is dat en wat een circuitprestaties![]()
[..]![]()
Supra of Skyline. Het is net als dat de een liever een gehaktbal heeft en de ander een stuk worst.quote:Op maandag 19 september 2005 17:41 schreef blink145 het volgende:
[..]
trouwens, de supra waarover chiren had (paar posts verder), laat er nou toevallig in dat supra een RB26DETT gelepeld zijn
Dat zeg ik toch ook precies.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:52 schreef MrSkyline het volgende:
toch is de skyline ontworpen voor t cirquit en heeft een betere wegliggeng, op de openbare weg zal je t verschil niet merken, maar, de supra was oorspronkelijk bedoeld als een luxe sportwagen en geen racebak als de skyline.
er zit wel degelijk verschil tussen.
maar ik zou ze beiden best willen hebben hoor
maar dan toch liever een skyline
Yep, maar ik zou niet zo'n auto kopen om over de boulevard te cruisen & op te vallen... Stock Supra MKIV is met 1640 KG eigenlijk net te zwaar voor het goeie, ook al kan je met beperkte middelen zo'n ding ziek snel maken in een rechte lijnquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:01 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook precies.
Alleen zou ik liever de supra hebben. Je maakt er veel meer de blits mee, vooral bij niet-auto kenners.
Dat is inderdaad fors. Met 8sec voel je gewoon een lekkere vlotte acceleratie, met 6sec word je al behoorlijk in je stoel geduwd. Onder de 6sec voel je de G-krachten z'n werk goed doen.quote:Op zondag 18 september 2005 12:14 schreef yup het volgende:
Verschil tussen 6 en 8 seconden merk je echt wel. Dat is dus echt fucking groot.
Voor street-legal auto's is dit inderdaad een aardige stellingquote:Net als het verschil tussen 8 en 10 seconden. 8 seconden is snel. 10 seconden gemiddeld. 6 seconden is behoorlijk snel. Onder 5 seconden kom je al bij M3 achtige apparaten.
Voor 30000 euro heb je een pracht van een linksgestuurde 97/98 supra uit de VS, die tig keer zo goed is als een Japanner. Betere turbo's, beter interieur, betere meters, betere ECU, betere injectors en vast nog wel wat andere dingen. Verschepen + BPM er bij en je zit nog steeds ruim onder de 40000 euro.quote:Op vrijdag 23 september 2005 17:40 schreef Dr_Gonzo het volgende:
Voor minder dan 40.000 euro kan je zo'n wagen al hier hebben staan... plus je hebt een leuke vakantie in Japan gehad
dat mag dan wel zo zijn maar voor dat geld heb ik ook een skyline die echt wel beter is trouwens TOYOTA SUPRA is toch ook een Jap???quote:Op zaterdag 24 september 2005 05:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
Voor 30000 euro heb je een pracht van een linksgestuurde 97/98 supra uit de VS, die tig keer zo goed is als een Japanner. Betere turbo's, beter interieur, betere meters, betere ECU, betere injectors en vast nog wel wat andere dingen. Verschepen + BPM er bij en je zit nog steeds ruim onder de 40000 euro.
Nou stefimke dat had ik dus ook toen ik mee heb gerede met die skyline. 1 keer op nurnberg ring en een keer op trade port....quote:ik had echt toen zoiets van aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh dit is extreem,
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:11 schreef DsKvEnLo het volgende:
[..]
dat mag dan wel zo zijn maar voor dat geld heb ik ook een skyline die echt wel beter is trouwens TOYOTA SUPRA is toch ook een Jap???
Op deze foto doet hij me eerder denken aan een Detroit Muscle. Zo'n Dodge supermachine...quote:Op woensdag 21 september 2005 21:36 schreef Alfa_Boy het volgende:
Je zou dit bakske maar kunnen vinden [afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |