abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:53:28 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29048417
Al zo'n 10 seizoenen lang heeft Channel 4 in Engeland het programma 'Time Team'. Een groep archeologen, met presentator Tony 'Baldrick' Robinson krijgt 3 dagen om een bepaalde locatie archeologisch te onderzoeken. Dit gebeurt in samenwerking met o.m. British Heritage en kan tot verrassende en soms ontroerende momenten leiden. Zo heeft men in een bepaalde episode het strakke grasveld van een Engels landhuis voorzichtig van gras ontdaan, op verschillende punten geulen gegraven en zo het paleis van Elizabeth I blootgelegd. Daarna is het grasveld weer volledig hersteld

Een heel imposante aflevering was enkele jaren geleden, waarbij een Spitfire uit WO2 werd opgegraven. De broer van de gesneuvelde piloot was hierbij aanwezig. Deze overleed drie dagen nadat zijn broer eindelijk was gevonden.



Discovery Channel zond enkele jaren geleden regelmatig (steeds dezelfde ) afleveringen uit, maar tegenwoordig ben ik afhankelijk van vriendelijke zielen in GB die afleveringen af en toe voor me op DVD zetten.

De prominentste leden van team:
Tony Robinson



Praat de boel aan elkaar, stelt de vragen over de gevonden voorwerpen en is de komische noot in het geheel.

Klik hier voor meer info over Tony en zijn betrokkenheid bij geschiedenis, archeologie en Time Team

Mick Aston



De leider van het team. Fameus om zijn gebreide wollen gestreepte truien. Werkt als professor aan de Universiteit van Bristol.

Klik hier voor meer info over Mick

Phil Harding



Kleurrijk figuur. Loopt erbij als een viking (met lang haar) en draagt een hoedje met een veer. Phil is veldarcheoloog bij Wessex Archaeology. Zijn specialiteit is vuursteen en hij kan dan ook nog steeds voorwerpen uit vuursteen bikken

Klik hier voor meer info over Phil.

Tijdens opgravingen wordt er door de tekenaar van het team, [url= Victor]http://www.channel4.com/history/timeteam/biog_victor.html]Victor Ambrus[/url] een reconstructie gemaakt van hoe men denkt dat de site er heeft uitgezien en hoe de voorwerpen die gevonden worden daarin pasten. Aan het eind van het programma, wordt met een computeranimatie vaak een totaal overzicht van de vondsten en hun relaties tot elkaar en de vindplaats gemaakt.

Time Team is zeker een aanrader voor mensen die geïnteresseerd zijn in archeologie en geschiedenis. Er is een DVD box te koop (o.a. bij Play.com) met fragmenten en achtergronden van het programma.

De Time Team website (met forum) vind je hier
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:56:45 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29048508
Ik keek dit programma heel vaak, jammer genoeg stopte discovery ermee en heb ik geen channel4.

Online kan je geen afleveringen bekijken of wel?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:57:32 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29048527
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:56 schreef Dagonet het volgende:
Ik keek dit programma heel vaak, jammer genoeg stopte discovery ermee en heb ik geen channel4.

Online kan je geen afleveringen bekijken of wel?
Nee, helaas. Vandaar dat ik afhankelijk ben van die vriendelijke zielen in de UK
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_29048528
leuk was dat, ik heb het vaak gekeken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:59:09 #5
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_29048576
Tony Robinson speelde ook Baldrick in Black Adder.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  vrijdag 22 juli 2005 @ 19:59:24 #6
45984 fiat126
Goosfraba...
pi_29048585
Tony Robinson

Die is oud gworden! Helemaal grijs en zo.
Hij is altijd zo enthousiast tijdens die opnames
De hoeveelheid massa in het heelal is zo klein ten opzichte van de hoeveelheid ruimte, dat je kan stellen dat het heelal leeg is...
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:00:03 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29048602
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:59 schreef cerror het volgende:
Tony Robinson speelde ook Baldrick in Black Adder.
No shit, Sherlock
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een groep archeologen, met presentator Tony 'Baldrick' Robinson
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:00:15 #8
45984 fiat126
Goosfraba...
pi_29048608
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 19:59 schreef cerror het volgende:
Tony Robinson speelde ook Baldrick in Black Adder.
Duh...lees eerst anders de OP even...
De hoeveelheid massa in het heelal is zo klein ten opzichte van de hoeveelheid ruimte, dat je kan stellen dat het heelal leeg is...
pi_29048610
Ik vind het net een stukje te suf eigenlijk, en ze vinden ook altijd net niks. Ja, een stuk verkleurde grond en wat stenen. Nee, ik kijk niet meer.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:01:03 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29048621
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:00 schreef gelly het volgende:
Ik vind het net een stukje te suf eigenlijk, en ze vinden ook altijd net niks. Ja, een stuk verkleurde grond en wat stenen. Nee, ik kijk niet meer.
Herstel: je hebt duidelijk nog nooit gekeken..
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 22 juli 2005 @ 20:01:37 #11
35237 Nuongirl
pi_29048637
Ik keek het altijd op Discovery Channel
Idd erg jammer dat dat voor het grootste deel herhalingen waren

Wist trouwens niet dat er ook een dvd van was, thanks voor de tip
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:01:57 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29048648
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:00 schreef gelly het volgende:
Ik vind het net een stukje te suf eigenlijk, en ze vinden ook altijd net niks. Ja, een stuk verkleurde grond en wat stenen. Nee, ik kijk niet meer.
Ik heb wel vaak het idee dat ze eens terug moeten gaan en dan verder gaan waar ze gebleven waren, of dat ze een keer meer tijd moeten uittrekken. Drie dagen is wel érg weinig natuurlijk.

Rome is ook niet in één dag opgegraven.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:02:42 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29048664
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik heb wel vaak het idee dat ze eens terug moeten gaan en dan verder gaan waar ze gebleven waren, of dat ze een keer meer tijd moeten uittrekken. Drie dagen is wel érg weinig natuurlijk.

Rome is ook niet in één dag opgegraven.
Vaak is hun onderzoek het begin van verder onderzoek door bijvoorbeeld universiteiten of mensen van British heritage.

Op de DVD (die ik wel besteld maar nog niet in huis heb) staan ook stukjes over 'wat er na de opgraving gebeurde'. Daar ben ik wel benieuwd naar.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_29048679
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Herstel: je hebt duidelijk nog nooit gekeken..


Ik keek het zo goed als altijd.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:04:15 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29048704
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:03 schreef gelly het volgende:

[..]



Ik keek het zo goed als altijd.
De tekenfilm versie dan zeker. Als jij alleen maar verkleurde aarde hebt zien vinden heb ik toch het idee dat je naar een iets andere serie hebt gekeken dan ik.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:04:28 #16
45984 fiat126
Goosfraba...
pi_29048707
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik heb wel vaak het idee dat ze eens terug moeten gaan en dan verder gaan waar ze gebleven waren, of dat ze een keer meer tijd moeten uittrekken. Drie dagen is wel érg weinig natuurlijk.

Rome is ook niet in één dag opgegraven.
Da's inderdaad waar, dat idee had ik ook vaak, waren ze net op dreef, moest die kuil alweer dicht.
Hoewel het feestje achteraf er altijd wel gezellig uitzag
Maar om nou de DVD' s te kopen...
De hoeveelheid massa in het heelal is zo klein ten opzichte van de hoeveelheid ruimte, dat je kan stellen dat het heelal leeg is...
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:04:51 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29048719
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vaak is hun onderzoek het begin van verder onderzoek door bijvoorbeeld universiteiten of mensen van British heritage.

Op de DVD (die ik wel besteld maar nog niet in huis heb) staan ook stukjes over 'wat er na de opgraving gebeurde'. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ah, goed nieuws. Het was ook altijd wel leuk om te zien hoe de buurt erop reageerde. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_29048734
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De tekenfilm versie dan zeker. Als jij alleen maar verkleurde aarde hebt zien vinden heb ik toch het idee dat je naar een iets andere serie hebt gekeken dan ik.
Kom op zeg, wat vinden ze nou werkelijk ? Fundamenten, een artists impression van het geheel en wat kapotte romeinse kannen. Meer is het programma niet.
pi_29048765
Het zijn wel een stelletje ontzettende wetenschappers bij elkaar zeg. Zelden zo'n saaie groep mensen bij elkaar gezien. En ook vrijwel nooit zinnige dingen vinden. Ze komen nooit verder dan wat oude stenen, en de rest van het verhala verzinnen ze er gewoon bij.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:06:44 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29048766
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Kom op zeg, wat vinden ze nou werkelijk ? Fundamenten, een artists impression van het geheel en wat kapotte romeinse kannen. Meer is het programma niet.
Nou, ik nodig je uit zelf archeoloog te worden en het beter te doen. Wat denk jij dan op te graven? Verzonken paleizen, geheel intact? Dat vind je allen in Pompei, hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:07:50 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29048785
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:06 schreef julekes het volgende:
Het zijn wel een stelletje ontzettende wetenschappers bij elkaar zeg. Zelden zo'n saaie groep mensen bij elkaar gezien. En ook vrijwel nooit zinnige dingen vinden. Ze komen nooit verder dan wat oude stenen, en de rest van het verhala verzinnen ze er gewoon bij.
Hmm, we hebben een kenner in ons midden. Want als jij weet dat de rest van het verhaal erbij verzonnen is, neem ik aan, dat jij van alle opgravingen de ware verhalen kent? Ik zou me aanmelden bij Channel 4. Kun je rijk worden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_29048794
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, ik nodig je uit zelf archeoloog te worden en het beter te doen. Wat denk jij dan op te graven? Verzonken paleizen, geheel intact? Dat vind je allen in Pompei, hoor.
Voor een TV programma is het vrij karig, leuk voor mensen die van gekleurde aarde en potscherven houden, maar ik kijk liever iets anders. Kan toch ?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:09:32 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29048819
Er is een verschil tussen archeologie en Indiana Jones natuurlijk. Echte archeologie kost veel tijd met een, voor de leek, oninteressante opbrengst vaak.

Dat vond ik van Time Team wel prettig eigenlijk, dat gaf best een aardig beeld op wat het behelst, voornamelijk op je knieën in de modder met een schrapertje.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_29048826
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor een TV programma is het vrij karig, leuk voor mensen die van gekleurde aarde en potscherven houden, maar ik kijk liever iets anders. Kan toch ?
Hear hear.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:09:54 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_29048828
Ik vond het altijd geweldig, en ga maar eens eventjes kijken of ik nog ergens nieuwe afleveringen weg kan plukken.
Ik ga naar huis.
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 22 juli 2005 @ 20:10:20 #26
35237 Nuongirl
pi_29048841
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Kom op zeg, wat vinden ze nou werkelijk ? Fundamenten, een artists impression van het geheel en wat kapotte romeinse kannen. Meer is het programma niet.
Jij vind het misschien niets, maar er zijn genoeg mensen die er wel met plezier naar kijken

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_29048880
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:10 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Jij vind het misschien niets
Maar ik vond het wel wat. Maar na 10 uitzendingen de zoveelste romeinse hut en een afgestompte grafheuvel die je met veel fantasie kon ontdekken vond ik er weinig meer aan. Smaken verschillen idd.
  Voormalig Sport Koningin vrijdag 22 juli 2005 @ 20:13:41 #28
35237 Nuongirl
pi_29048907
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:09 schreef Dagonet het volgende:
Er is een verschil tussen archeologie en Indiana Jones natuurlijk. Echte archeologie kost veel tijd met een, voor de leek, oninteressante opbrengst vaak.

Dat vond ik van Time Team wel prettig eigenlijk, dat gaf best een aardig beeld op wat het behelst, voornamelijk op je knieën in de modder met een schrapertje.
Voor een newbie, iemand die er dus weinig van weet (zoals ik) vond ik het juist een interessant programma. Het had in mijn ogen ook een lage drempel om de wereld van de archeologie in te stappen
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_29049530
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:09 schreef Dagonet het volgende:
Er is een verschil tussen archeologie en Indiana Jones natuurlijk. Echte archeologie kost veel tijd met een, voor de leek, oninteressante opbrengst vaak.

Dat vond ik van Time Team wel prettig eigenlijk, dat gaf best een aardig beeld op wat het behelst, voornamelijk op je knieën in de modder met een schrapertje.
Precies, veel mensen zien een archeoloog nog steeds als macho man met zweep en gleufhoed, ploegend door verloren tempels, 1 arm vol goud, ondertussen op gekookte apenhersenen kauwend en een mooie dame met de andere hand voortslepend.

Helaas, archeologie is dagenlang met je enkels in de drek, speurend naar dat ene mosaïekstukje terwijl de regen over je heen spoelt.

Maar juist deze serie gaf goed aan waar het op neer komt, met leuke achtergrond info en een enthousiaste presentator. (gouden momenten als Toni weer eens in zijn kinderlijke gretigheid onder het geschrokken nee-geroep vol met zijn laarsen in een net gegraven gat springt vol met menselijke resten en romeinse vazen.)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:41:47 #30
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29049600
Hier een beschrijving van de DVD. Vreemd genoeg zijn niet de complete series op DVD te krijgen
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_29049648
Ik keek dit 's nachts altijd op Discovery en was al heel snel verliefd op de manier waarop het programma werd gemaakt. Dat enthousiasme was gewoon aanstekelijk Jammer dat ik het al een tijd niet meer heb gezien.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_29049692
Jaaaaaaa, daar keek ik ook altijd naar op Discovery. Het kwam altijd op dinsdagavond. Dat weet ik nog. Zijn ze -geloof ik- eerder dit jaar of vorig jaar mee gestopt.

De aflevering waar je over in de OP spreekt (dat gazon bij dat landhuis) die heb ik zéker ook gezien. Jammer dat ze het niet meer uitzenden, en helemaal jammer dat we Channel 4 hier niet kunnen ontvangen.

Goed topic LV
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:46:18 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29049705
Ik meen dat The History Channel het nog een tijd gevoerd heeft.

Overigens las ik op het Time Team forum dat het team nog niet zo lang gelden in Utrecht aan de gang is geweest met het opgraven van Romeinse boten.

Klik
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_29049979
Sjee, da's om de hoek.. Dat hadden we eerder moeten weten. Als ik in de buurt had gewoond en we hadden 't mogen bezichtingen, dan had ik best even willen gluren.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 22 juli 2005 @ 22:28:19 #35
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_29051676
Maar goed ook dat dit programma er niet meer is. Als ik zulke programma's zie krijg ik altijd weer spijt van mijn besluit om geschiedenis te gaan studeren ipv archeologie.

Ik vond dat juist leuk, dat enthousiasme over niks en dat rondkruipen in de modder. Raakte mijn nerdhart altijd van vervuld.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 22:31:08 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29051731
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 22:28 schreef ethiraseth het volgende:
Maar goed ook dat dit programma er niet meer is. Als ik zulke programma's zie krijg ik altijd weer spijt van mijn besluit om geschiedenis te gaan studeren ipv archeologie.
quote:
Ik vond dat juist leuk, dat enthousiasme over niks en dat rondkruipen in de modder. Raakte mijn nerdhart altijd van vervuld.
Gelukkig, ben ik niet de enige
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_29051812
Ah, deze is al een keer voorbij geweest.

Zo ontzettend jammer dat het weg is van Discoverychannel.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Moderator zaterdag 23 juli 2005 @ 00:03:14 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_29054144
TimeTeam was prachtig, ik hoop dat het terug komt op Discovery, wij gingen er iig altijd voor zitten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_29054306
Geen Channel 4. Op Discovery keek ik er wel naar.

Alleen die stukjes wanneer Phil weer een ijzer probeerde te smelten of een middeleeuwse ploeg ging maken hadden ze er wel uit mogen laten. Ze hadden vaak al tijdgebrek.
  Moderator zaterdag 23 juli 2005 @ 00:20:30 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_29054493
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 00:10 schreef flossy het volgende:
Geen Channel 4. Op Discovery keek ik er wel naar.

Alleen die stukjes wanneer Phil weer een ijzer probeerde te smelten of een middeleeuwse ploeg ging maken hadden ze er wel uit mogen laten. Ze hadden vaak al tijdgebrek.
Ja, maar dat vond ik altijd juist geweldig, vooral als het mis ging

Het andere leuke daaraan was altijd dat het een inzicht gaf in het vakmanschap van die dagen, met de gereedschappen die ze hadden konden ze soms indrukwekkend veel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 09:13:37 #41
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_29057415
Ik heb zo'n plus-abo van @home (tvhomebox) en daarbij zitten 4 of 5 discoverykanalen. Op Discovery Science wordt het nog bijna elke dag uitgezonden.
Ik kijk het best graag, al vind ik Tony af en toe wat raar. Die foto van hem in de OP doet mij overigens vermoeden dat ik naar herhalingen zit te kijken want daar heeft ie toch wat minder haar.
Het enthousiasme van de programmamakers vind ik zeker leuk. Ze doen trouwens best ooit wat meer dan opgraven, ze hebben ook eens zo'n Romeinse villa helemaal weer opgebouwd volgens de originele methode.
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 20:22:06 #42
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29069704
* DVD ontvangen heeft
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_29069895
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 09:13 schreef lordmedelo het volgende:
ze hebben ook eens zo'n Romeinse villa helemaal weer opgebouwd volgens de originele methode.
Weet je zeker dat dat time team was? Volgens mij was dat een andere show (als we over het zelfde praten...Die villa die niet helemaal gebouwd werd volgens het initiele plan en al helemaal niet in de tijdpsna die men in gedachten had)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator zondag 24 juli 2005 @ 01:08:41 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_29075601
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
* DVD ontvangen heeft
*jaloers is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 25 juli 2005 @ 10:18:56 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29105181
quote:
Op zondag 24 juli 2005 01:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

*jaloers is.
Bestelbaar is bij Play.com, hoor. En bij Channel4.co.uk
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator maandag 25 juli 2005 @ 10:35:29 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_29105451
quote:
Op maandag 25 juli 2005 10:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Bestelbaar is bij Play.com, hoor. En bij Channel4.co.uk
Cool, ga gelijk kijken, thanks
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_29207630
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 20:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dat time team was? Volgens mij was dat een andere show (als we over het zelfde praten...Die villa die niet helemaal gebouwd werd volgens het initiele plan en al helemaal niet in de tijdpsna die men in gedachten had)
ohoh dat zou zo maar kunnen....
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
pi_29227504
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik meen dat The History Channel het nog een tijd gevoerd heeft.

Overigens las ik op het Time Team forum dat het team nog niet zo lang gelden in Utrecht aan de gang is geweest met het opgraven van Romeinse boten.

Klik
In de Archeologie magazine nr 4 van dit jaar staat een stuk over het bezoek van time team aan Nederland.
Reden voor de vraag naar hulp van het team was het torenhoge budget wat de show heeft (300.000 tot 400.000 euro per aflevering). Daardoor zijn er zelfs in 3 korte dagen vrij spectaculaire resultaten mogelijk. Elke instantie in Nederland die ook maar iets met archeologie te maken heeft, was dus aanwezig.
Ze hebben inderdaad een boot opgegraven, waarvan al duidelijk was dat het er lag, maar nu is ook de herkomst en de ouderdom bepaald.
Mick Aston was erg teverden over de samenwerking en gaat nadenken over vaker samenwerken in het buitenland.
Een ding was echter geheel niet bevallen, de Nederlandse bureaucratie. Zoals jullie weten is er in (bijna) elke aflevering een helikopter vlucht, dus ook in deze. Echter dat was alleen toegestaan als er een afgevaardigde bij was van het ministerie van defensie
waarschijnlijk omdat er nog steeds een wet geldt dat er in Nederland niet zomaar foto gemaakt mogen worden vanuit de lucht (geldt niet voor geplande commerciele passagiers/lijnvluchten)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_29239712
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:03 schreef The_stranger het volgende:

Een ding was echter geheel niet bevallen, de Nederlandse bureaucratie.
Wat een gezeik zeg...
De bureaucratie dan...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:10:35 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46873535
Schopje. Ik heb ontdekt dat de series op Torrent te vinden zijn. Kost wel 62(!) DVD's, maar dan heb je ook wat
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:19:09 #51
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46876404
Yup, ben inmiddels al weer een maand TimeTeam aan het kijken. .

Je moet toch wat als niemand ze hier uitzend he?
Ik ga naar huis.
  zondag 4 maart 2007 @ 13:13:27 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46902452
Vreemde is, dat ik afleveringen voorbij zie komen van Discovery Civilisation. Maar die zendt ze hier niet (meer) uit, helaas...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 5 maart 2007 @ 12:00:04 #53
167723 sanni
Acima de seu
pi_46935649
Hele leuke serie en idd jammer dat niet meer mensen dit waarderen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 maart 2007 @ 13:38:36 #54
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_46938760
prachtig programma, kijk er altijd met veel plezier naar
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_46965808
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 12:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kost wel 62(!) DVD's,


Wist niet dat er zoveel afleveringen waren.....

Maar blijft een prachtige serie, de grijze professor in zijn eeuwig gestreepte trui, de boeren "Indiana Jones" en natuurlijk de stuntelende, altijd in en op graven springende presentator "Baldrick".

Plus nog educatief...

[ Bericht 1% gewijzigd door The_stranger op 06-03-2007 11:55:20 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:49:30 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46969708
Ik heb nu de jaargangen vanaf 1994 in de wachtrij staan. Er gaan 2 afleveringen op een DVD, dus reken maar uit. Plus dan nog de specials (Big Dig, Kerstspecials).
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:16:35 #57
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_46972187
Twee op een CD bedoel je? De seizoenen die ik download zijn 4gb per stuk, of je moet het niet als avi willen branden. .
Ik ga naar huis.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 11:44:13 #58
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47119732
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:19 schreef nietzman het volgende:
Yup, ben inmiddels al weer een maand TimeTeam aan het kijken. .

Je moet toch wat als niemand ze hier uitzend he?
Heb jij toevallig seizoen 2006, dan? Dat is nergens te vinden, namelijk.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 10 maart 2007 @ 11:46:45 #59
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_47119790
Ben 'm net aan het kijken, gister net die aflevering in Utrecht gezien, damn wat een gigantisch schip.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:41:51 #60
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_50030098
En ik heb ze nu bijna allemaal
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_64718305
Even een flinke kick, want seizoen 16 is begonnen!
quote:
The trouble with temples, Friars Wash, Hertfordshire
First screened 4 January 2009

Tony Robinson and the Team are back with a new series and they make an amazing discovery in a Hertfordshire field when they unearth a complex of Roman temples.

Time Team was drawn to the Friars Wash site by a revealing aerial photograph taken during the hot, dry summer of 1976. Clearly defined cropmarks showed the distinctive outlines of two adjacent square-shaped features, each containing an inner, smaller square.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 08:54:00 #62
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64718365
Ik heb onlangs seizoen 15 gedownload van Usenet Ik hou elk jaar mijn hart vast of er nog een seizoen komt (ze worden er niet jonger op, tenslotte), maar ik kijk al uit naar seizoen 16.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_64718394
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 08:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb onlangs seizoen 15 gedownload van Usenet Ik hou elk jaar mijn hart vast of er nog een seizoen komt (ze worden er niet jonger op, tenslotte), maar ik kijk al uit naar seizoen 16.
Inderdaad ja, maar ze zijn er gelukkig weer

Aflevering begint weer goed met een prachtige luchtfoto Ben benieuwd of ze nu eindelijk een tempel zullen vinden
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 08:59:37 #64
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64718446
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 08:56 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Inderdaad ja, maar ze zijn er gelukkig weer

Aflevering begint weer goed met een prachtige luchtfoto Ben benieuwd of ze nu eindelijk een tempel zullen vinden
Er is eerder een tempel gevonden hoor. Notabene midden in Londen, in Hyde Park, volgens mij. Klein tempeltje, maar het was wel een tempel

Neem jij ze op? Zo ja, dan hou ik me aanbevolen voor kopies.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_64718458
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 08:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er is eerder een tempel gevonden hoor. Notabene midden in Londen, in Hyde Park, volgens mij. Klein tempeltje, maar het was wel een tempel

Neem jij ze op? Zo ja, dan hou ik me aanbevolen voor kopies.
Uh nee, ben een downloader Hij staat op de nieuwsgroepen.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:04:43 #66
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64718521
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:00 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Uh nee, ben een downloader Hij staat op de nieuwsgroepen.
Hou ik me nog steeds aanbevolen voor kopies.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_64718618
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 08:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er is eerder een tempel gevonden hoor. Notabene midden in Londen, in Hyde Park, volgens mij. Klein tempeltje, maar het was wel een tempel
Hm, Tony heeft nu al een paar keer in de aflevering gezegd dat ze in die 15 jaar nog nooit een tempel hebben gevonden. Of in ieder geval nog niet een eerder ontdekte tempel. Misschien dat dat het is dan.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:13:37 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64718657
Ik zal eens kijken of ik de aflevering kan vinden dan...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_64719045
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:


Heb jij toevallig seizoen 2006, dan? Dat is nergens te vinden, namelijk.
Heb je die nu al?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:36:37 #70
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64719078
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:35 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Heb je die nu al?
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En ik heb ze nu bijna allemaal
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_64719122
Okay, anders had ik 'm wel gehad, vreemd dat ik dat nu pas zie...

Vanaf 1994 heb jij ze ook?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_64719191
Ik zie dat we nog een hoop kunnen verwachten dit seizoen
quote:
04-Jan-2009 Time Team 16x01 Friars Wash, Flamstead, St Albans, Hertfordshire - The Trouble With Temples
11-Jan-2009 Time Team 16x02 Scargill Castle, County Durham - The Wedding Present
18-Jan-2009 Time Team 16x03 Knockdhu, County Antrim, Northern Ireland - Heroes' Hill
25-Jan-2009 Time Team 16x04 Caerwent, South Wales - Toga Town
01-Feb-2009 Time Team 16x05 Risehill North Yorkshire - Blood Sweat and Beers
08-Feb-2009 Time Team 16x06 Salisbury Cathedral - Buried Bishops and Belfries
15-Feb-2009 Time Team 16x07 Radcot, Oxfordshire - Anarchy in the UK
22-Feb-2009 Time Team 16x08 Yarwell, Colworth, Bedfordshire - Mystery of the Ice Cream Villa
01-Mar-2009 Time Team 16x09 Looe, Cornwall - Hermit Harbour
08-Mar-2009 Time Team 16x10 Lincoln's Inn, London - Called to the Bar
15-Mar-2009 Time Team 16x11 Warboys, The Fens, Cambridgeshire - Beacon of the Fens
22-Mar-2009 Time Team 16x12 Ulnaby, County Durham - The Hollow Way
29-Mar-2009 Time Team 16x13 Blythburgh, Suffolk - Skeletons in the Shed
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:43:26 #73
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64719240
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:38 schreef Oblivion het volgende:
Okay, anders had ik 'm wel gehad, vreemd dat ik dat nu pas zie...

Vanaf 1994 heb jij ze ook?
Ik heb ze zo goed als allemaal. Vanaf de eerste t/m 2008. Hier en daar een gaatje als een aflevering niet goed op I-net te vinden was, maar ik denk dat ik 90% van de reguliere afleveringen wel heb. Plus de nodige Specials (die zijn het aankijken ook best waard) en nog wat extra's, zoals uit het seizoen 96 (meen ik) waarin Robin Bush een napraat-show had voor elke aflevering.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Admin dinsdag 6 januari 2009 @ 09:53:00 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64719488
Jeeeeej

Uiteraard de allerbeste aflevering ever:


Voor alle delen:
http://nl.youtube.com/results?search_query=vampir+dugout&search_type=&aq=f

Achtergrond en foto's:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=13659

Historische achtergrond:
http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=13086

Ff patsen, al die lui uit de docu ken ik
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_64719569
En weg...

[ Bericht 50% gewijzigd door Oblivion op 06-01-2009 11:01:09 ]
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_64719642
Was overigens een mooie aflevering, en een indrukwekkende site uiteindelijk
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:02:29 #77
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_64719739
TVP
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_64733459
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:03 schreef The_stranger het volgende:

[..]

In de Archeologie magazine nr 4 van dit jaar staat een stuk over het bezoek van time team aan Nederland.
Reden voor de vraag naar hulp van het team was het torenhoge budget wat de show heeft (300.000 tot 400.000 euro per aflevering). Daardoor zijn er zelfs in 3 korte dagen vrij spectaculaire resultaten mogelijk. Elke instantie in Nederland die ook maar iets met archeologie te maken heeft, was dus aanwezig.
Ze hebben inderdaad een boot opgegraven, waarvan al duidelijk was dat het er lag, maar nu is ook de herkomst en de ouderdom bepaald.
Mick Aston was erg teverden over de samenwerking en gaat nadenken over vaker samenwerken in het buitenland.
Een ding was echter geheel niet bevallen, de Nederlandse bureaucratie. Zoals jullie weten is er in (bijna) elke aflevering een helikopter vlucht, dus ook in deze. Echter dat was alleen toegestaan als er een afgevaardigde bij was van het ministerie van defensie
waarschijnlijk omdat er nog steeds een wet geldt dat er in Nederland niet zomaar foto gemaakt mogen worden vanuit de lucht (geldt niet voor geplande commerciele passagiers/lijnvluchten)



Nederland heeft op archeologisch gebied een grote voorsprong op landen als Engeland en Frankrijk, om nog niet te spreken over zuid europeaanse landen. Doordat het bureaucratisch zo goed geregeld is kunnen archeologisch monumenten in Nederland goed gedocumenteerd en bewaard worden.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_64733839
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Nederland heeft op archeologisch gebied een grote voorsprong op landen als Engeland en Frankrijk, om nog niet te spreken over zuid europeaanse landen. Doordat het bureaucratisch zo goed geregeld is kunnen archeologisch monumenten in Nederland goed gedocumenteerd en bewaard worden.
Heb je helemaal gelijk in, zeg ook niet dat het alleen slecht is, maar ik zie regelmatig dat bureaucratie ook zijn doel voorbij kan schieten. En ik kan me voorstellen dat time team leden een beetje gefrustreerd geraak zijn als er bijvoorbeeld weer eens gewacht moest worden omdat er een formulier niet door de juiste ambtenaar gestempeld was en dus de vergunning niet op tijd rond was. Zeg maar de archeologische versie van de paarse krokodil
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 9 januari 2009 @ 10:15:16 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64841968
Time team, geweldig! Wordt het nu ook ergens uitgezonden of lukt dat alleen via downloads?

* op zoek gaat naar de DVD's
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_64842575
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:15 schreef Rewimo het volgende:
Time team, geweldig! Wordt het nu ook ergens uitgezonden of lukt dat alleen via downloads?

* op zoek gaat naar de DVD's
Geen idee of er DVD's van zijn (volgens mij niet), maar ze worden alleen nog maar uitgezonden via Channel 4 in de UK meen ik. Voorheen kwam het ook wel op Discovery Channel, maar da's al heel wat jaartjes terug. Dus de divxjes downloaden is beste kans
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 9 januari 2009 @ 11:16:56 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64844248
Hm, Channel 4, wij hebben wel ontzettend veel kanalen via de schotel. Ik zal qltel eens even vragen of hij die op wil zoeken En zo nee, dan mag hij de downloads opzoeken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_64846820
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:16 schreef Rewimo het volgende:
Hm, Channel 4, wij hebben wel ontzettend veel kanalen via de schotel. Ik zal qltel eens even vragen of hij die op wil zoeken En zo nee, dan mag hij de downloads opzoeken
Moet je sowieso doen, want ze zijn ook niet meer terug te kijken ergens.
Jammer hoor, had de dvd's wel willen kopen!
Is echt zo'n collectie die je na een aantal jaar weer wil kijken.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 9 januari 2009 @ 18:40:53 #84
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64861098
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:15 schreef Rewimo het volgende:
Time team, geweldig! Wordt het nu ook ergens uitgezonden of lukt dat alleen via downloads?

* op zoek gaat naar de DVD's
Er zijn wel DVDs van maar dat zijn een soort 'best of'. Helaas zijn de seizoenen niet apart op DVD te koop.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:00:46 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64888173
S16 e1 gevonden op Usenet
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 10 januari 2009 @ 16:41:42 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64889262
We hebben Channel 4

http://www.channel4.com/history/microsites/T/timeteam/

Nu eens kijken wanneer ze het uitzenden Aha, zondags: Every Sunday, 5.40pm
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_64889345
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:41 schreef Rewimo het volgende:
We hebben Channel 4

http://www.channel4.com/history/microsites/T/timeteam/

Nu eens kijken wanneer ze het uitzenden Aha, zondags: Every Sunday, 5.40pm
* DaFrenk is jaloers

Maar tof voor je!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:46:06 #88
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64889384
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:41 schreef Rewimo het volgende:
We hebben Channel 4

http://www.channel4.com/history/microsites/T/timeteam/

Nu eens kijken wanneer ze het uitzenden Aha, zondags: Every Sunday, 5.40pm
Dan ga jij ze natuurlijk allemaal opnemen en voor ons branden, he?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 10 januari 2009 @ 18:02:37 #89
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64891838
Opnemen sowieso denk ik ja. Voor de rest qltel dan maar eens lief aankijken...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_64891880
ik keek dat altijd op discovery ( toen discovery nog wel kwaliteit uitzond )

puike serie
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 10 januari 2009 @ 20:24:02 #91
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64896412
Iemand toevallig van vorig seizoen de afleveringen 6 en 10 en genegen die op een schijfje te knallen en mijn kant uit te sturen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_64915926
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:55 schreef Oblivion het volgende:
En weg...
Was dat een lijst met alle afleveringen? Want daar zocht ik nu nét naar. Het overzicht @ Wikipedia vind ik niet zo fijn eigenlijk. Zou je hem me kunnen PM'en?

Ben nu via de nieuwsgroepen zoveel mogelijk aan het binnen halen. Zo ook seizoen 2008 Lord_Ventinari, dus als je een beetje goede (pay)server hebt dan moet je die 2 afleveringen makkelijk binnen kunnen halen.

Hoe dan ook ga ik nog een hoop missen, dus even kijken of er nog andere bronnen zijn Ik heb ze allemaal ooit gezien, maar nooit de moeite genomen om er ruimte voor vrij te maken gezien de niet geringe grootte
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:49:17 #93
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64916403
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:37 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Was dat een lijst met alle afleveringen? Want daar zocht ik nu nét naar. Het overzicht @ Wikipedia vind ik niet zo fijn eigenlijk. Zou je hem me kunnen PM'en?

Ben nu via de nieuwsgroepen zoveel mogelijk aan het binnen halen. Zo ook seizoen 2008 Lord_Ventinari, dus als je een beetje goede (pay)server hebt dan moet je die 2 afleveringen makkelijk binnen kunnen halen.

Hoe dan ook ga ik nog een hoop missen, dus even kijken of er nog andere bronnen zijn Ik heb ze allemaal ooit gezien, maar nooit de moeite genomen om er ruimte voor vrij te maken gezien de niet geringe grootte
Ik heb een payserver (usenext), en daar stonden beide ook op, maar allebei corrupt. Als je wat mist, geef even een gil, Ik heb, zoals gezegd, 90% in AVI-formaat
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_64916850
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik heb een payserver (usenext), en daar stonden beide ook op, maar allebei corrupt. Als je wat mist, geef even een gil, Ik heb, zoals gezegd, 90% in AVI-formaat
Ah oke! Ik ben er nog niet aan toe, maar als ik ze wel compleet binnen krijg dan hoor je het. En tja, ik ga nog een hoop missen want ze staan er lang niet allemaal op. Maar zal eerst even op de torrents kijken ofzo
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_64917345
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:37 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Was dat een lijst met alle afleveringen? Want daar zocht ik nu nét naar. Het overzicht @ Wikipedia vind ik niet zo fijn eigenlijk. Zou je hem me kunnen PM'en?
Done!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_64917377
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Iemand toevallig van vorig seizoen de afleveringen 6 en 10 en genegen die op een schijfje te knallen en mijn kant uit te sturen?
Euhm, kunnen we dat niet van pc naar pc doen?
Ik heb ze wel namelijk...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 11 januari 2009 @ 16:16:32 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64917410
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:15 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Euhm, kunnen we dat niet van pc naar pc doen?
Ik heb ze wel namelijk...
Hoe dan?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_64917482
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoe dan?
MSN?

Doe dat ook wel eens met liedjes...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 11 januari 2009 @ 16:19:58 #99
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64917526
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:18 schreef Oblivion het volgende:

[..]

MSN?

Doe dat ook wel eens met liedjes...
Ik doe niet aan MSN Gewoon op een CD branden, in envelop doen en klaar.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_64917658

Dat dacht ik al...

Waar zit je ergens?
En als ik het op een schijfje zet met die avi, kan jij het dan afkijken?
Mij is het namelijk nog niet gelukt iets met bewegende beelden op een schijf te zetten...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 11 januari 2009 @ 16:23:53 #101
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64917708
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:22 schreef Oblivion het volgende:

Dat dacht ik al...

Waar zit je ergens?
En als ik het op een schijfje zet met die avi, kan jij het dan afkijken?
Mij is het namelijk nog niet gelukt iets met bewegende beelden op een schijf te zetten...
Dataschijfje maken met Nero = gewoon avi-bestanden kopiëren alsof het een floppydisk is, hoor. Ik brand ze dan zelf opnieuw op DVD.

Ik zit in Oss, overigens.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_64917710
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik doe niet aan MSN Gewoon op een CD branden, in envelop doen en klaar.
En naar buiten gaan en op de post doen...
MSN installeren, aanmelden, naar binnen slurpen en klaar!
Zie je veel makkelijker!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 11 januari 2009 @ 16:26:53 #103
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64917828
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:23 schreef Oblivion het volgende:

[..]

En naar buiten gaan en op de post doen...
MSN installeren, aanmelden, naar binnen slurpen en klaar!
Zie je veel makkelijker!
Nope. Begin ik niet aan. Krijg je veel te veel onnodige shit op de PC. Als ik wil chatten in schermpjes vol reclame ga ik wel naar een forum
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_64917969
Jammer, ik heb geen schijfjes meer. Had je graag willen helpen.
Misschien dat iemand anders de moeite wil nemen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 11 januari 2009 @ 16:33:52 #105
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64918077
Oke, oke, ik download die MSNshit wel
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 11 januari 2009 @ 16:37:20 #106
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64918204
Gelukkig werkt het allemaal weer niet bij Mickey$oft.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 januari 2009 @ 07:22:30 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64938275
Gisteren gekeken Ze waren een kasteel aan het opgraven, met de hoop om middeleeuwse resten te vinden. Pas in de allerlaatste sleuf, 2 uur voor het einde van de opgraving, vonden ze middeleeuws materiaal Allemaal door het dolle heen

Ik was bijna vergeten hoe leuk het ook alweer was!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_64938409
Ohw, volgende keer eerst maar aflevering kijken voordat ik dit topic open
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  maandag 12 januari 2009 @ 16:53:00 #109
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64955247
quote:
Op maandag 12 januari 2009 07:22 schreef Rewimo het volgende:
Gisteren gekeken Ze waren een kasteel aan het opgraven, met de hoop om middeleeuwse resten te vinden. Pas in de allerlaatste sleuf, 2 uur voor het einde van de opgraving, vonden ze middeleeuws materiaal Allemaal door het dolle heen

Ik was bijna vergeten hoe leuk het ook alweer was!
Zet dat voortaan even tussen spoiler-tags, ja!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 januari 2009 @ 17:05:35 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64955828
O sorry, niet bij nagedacht
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 12 januari 2009 @ 17:08:50 #111
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_64955959
Ik ben altijd bang die ie gaat zeggen "I have a cunning plan, milord!"
[KNE]-Mod
  maandag 12 januari 2009 @ 17:11:38 #112
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64956085
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:08 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben altijd bang die ie gaat zeggen "I have a cunning plan, milord!"
quote:
"Blackadder fans call out Blackadder's catchphrase 'I have a cunning plan', Time Team lovers want me to dig up their gardens, while Tories shout 'You Labour idiot'."
http://www.imdb.com/name/nm0733153/bio
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 12 januari 2009 @ 17:16:33 #113
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_64956326
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]


[..]

http://www.imdb.com/name/nm0733153/bio
Ik vond het, toen het net op TV kwam, wel grappig dat iemand die zo bekend is van een "historische" serie nu een echt historisch programma doet. Wel eerst 2 afleveringen gezeten van "waar ken ik die man toch van?".
[KNE]-Mod
pi_64958672
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:16 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik vond het, toen het net op TV kwam, wel grappig dat iemand die zo bekend is van een "historische" serie nu een echt historisch programma doet. Wel eerst 2 afleveringen gezeten van "waar ken ik die man toch van?".

daar kom ik nu, middels dit topic pas achter
ik vond hem idd al een bekend gezicht hebben
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_64964620
Wow, die Tudor haard was wel mooi zeg! Mooie vloer en ook zo mooi afgewerkt! Voor de rest was het een behoorlijke puzzel met al die muren.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65163671
Vanavond weer een nieuwe aflevering!

Al zullen de meeste van ons hem pas morgen kunnen kijken, dus gaarne nog niet spoileren!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zondag 18 januari 2009 @ 10:02:00 #117
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_65163927
Gisteren ep. 2 binnengehaald. Wachten is nu tot iemand ep. 3 op Usenet zet
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 januari 2009 @ 10:31:46 #118
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65164162
Ik zeg niks
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65258614
Geweldige serie. Gisteren de aflevering gezien over de WW1 bunker bij Ieper.
Zeer indrukwekkend, met ook veel oog voor achtergrondinformatie. Ook met veel respect voor de soldaten en mannen die de bunker gegraven hebben.

Een paar weken geleden nog een aflevering gezien over Hylton castle uit 1995. Dan zie je goed hoe oud die tony is geworden in 14 jaar
pi_65305117
Fantastisch hoe opgewonden ze soms worden van dingen als een kalkgrond

Deze heb ik ooit gecapt en heeft een vriend geupload (dus ik heb de spelfout in de titel niet gemaakt! ):
  donderdag 22 januari 2009 @ 01:32:02 #121
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65305250
tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_65306661
Vond de vorige aflevering eigenlijk niet zo bijzonder. Maar heb dan ook niet zoveel met de prehistorie.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65432004
Deze week was weer mooi Gaaf zo'n heel Romeins dorp! En Phill als Romein
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  maandag 26 januari 2009 @ 20:43:48 #124
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_65433025
Die van deze week staat nog niet op mijn Usenet

En wil iedereen gvd ophouden te verraaien waar de afleveringen over gaan?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_65433130
Hij staat er wel op hoor Heb hem daar ook van af geplukt.

En kom op, hij is nu zo'n dag al uit, dus nu mag er best "gespoilerd" worden. Als ik dat nu gisteravond direct na de uitzending zei dan is dat wel zuur, omdat de meeste (waaronder ik ook) moeten wachten op de download. Maar die staat er al 10 uur op volgens Binsearch.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65434749
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die van deze week staat nog niet op mijn Usenet

En wil iedereen gvd ophouden te verraaien waar de afleveringen over gaan?
Iedereen?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2009 @ 22:21:08 #127
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65437459
Ik moet 'm nog kijken. Maar vandaag niet meer...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 06:16:33 #128
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_65444143
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:46 schreef DaFrenk het volgende:
Hij staat er wel op hoor Heb hem daar ook van af geplukt.

En kom op, hij is nu zo'n dag al uit, dus nu mag er best "gespoilerd" worden. Als ik dat nu gisteravond direct na de uitzending zei dan is dat wel zuur, omdat de meeste (waaronder ik ook) moeten wachten op de download. Maar die staat er al 10 uur op volgens Binsearch.
Zal best. Maar a) in de groep waar ik hem vandaan haal, staat ie nog niet en b) niet iedereen heeft de tijd om direct een gedownload bestand te bekijken. Sommigen van ons moeten w-e-r-k-e-n voor hun geld en hebben een gezin, bijvoorbeeld.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_65444364
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 06:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zal best. Maar a) in de groep waar ik hem vandaan haal, staat ie nog niet en b) niet iedereen heeft de tijd om direct een gedownload bestand te bekijken. Sommigen van ons moeten w-e-r-k-e-n voor hun geld en hebben een gezin, bijvoorbeeld.
Uh, ik heb ook tot 18.00 gewerkt hoor Al heb ik geen gezin

Even een tip: zoek even op Binsearch, dan zoek je in alle beschikbare groepen. Dan hoef je niet elke keer headers op te halen bijvoorbeeld (tenminste ik krijg het idee dat je dat doet?). Je krijgt dan gewoon een NZB bestand en je kunt downloaden met je favo usenet programma (In ieder geval werkt dat met Grabit, Newsleecher en AltBinz bijvoorbeeld, maar er zijn er meer).

[ Bericht 1% gewijzigd door DaFrenk op 27-01-2009 07:41:07 ]
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:14:37 #130
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_65459314
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 07:33 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Uh, ik heb ook tot 18.00 gewerkt hoor Al heb ik geen gezin

Even een tip: zoek even op Binsearch, dan zoek je in alle beschikbare groepen. Dan hoef je niet elke keer headers op te halen bijvoorbeeld (tenminste ik krijg het idee dat je dat doet?). Je krijgt dan gewoon een NZB bestand en je kunt downloaden met je favo usenet programma (In ieder geval werkt dat met Grabit, Newsleecher en AltBinz bijvoorbeeld, maar er zijn er meer).
Ik werk met Usenext. Ik heb een paar vaste nieuwsgroepen aanstaan, en daar haal ik het hele verhaal binnen en niet alleen de headers. Hij staat er nu wel op, dus ga vanavond binnenhalen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_65627302
Voor de mensen die nog zoeken naar afleveringen en de lijst niet bij elkaar kunnen krijgen, een mooie site:
http://www.tvrage.com/shows/id-8551/episode_list/all
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Moderator zondag 1 februari 2009 @ 18:17:41 #132
42184 crew  DaMart
pi_65631018
Een Time Teamtopic!

* DaMart kijkt ook elke week!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_65668895
Mooie aflevering weer deze week!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2009 @ 20:48:34 #134
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65670600
Ja, hij was leuk. Ik heb alleen het allereerste stukje niet gezien. Waar was dat navvies nou eigenlijk de afkorting voor?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65671593
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:48 schreef Rewimo het volgende:
Ja, hij was leuk. Ik heb alleen het allereerste stukje niet gezien. Waar was dat navvies nou eigenlijk de afkorting voor?
Navigators

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Navvy
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65725343
Volgende week begin ik met stage lopen bij mijn eerste opgraving.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_65729778
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:23 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Volgende week begin ik met stage lopen bij mijn eerste opgraving.
Gaaf!

Wat voor iets gaat het worden?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65732275
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:38 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Gaaf!

Wat voor iets gaat het worden?
Mogelijke nederzetting uit de late prehistorie en een erf uit de late middeleeuwen/nieuwe tijd.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_65739274
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Mogelijke nederzetting uit de late prehistorie en een erf uit de late middeleeuwen/nieuwe tijd.
Interessant! Hou ons maar op de hoogte als je wil/kan
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65739383
Zal kijken of ik af en toe wat kiekjes en details kan posten.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_65739465
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:11 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Zal kijken wat ik kan doen.
Waar zal dat eigenlijk gebeuren? Niet geheel onbelangrijk.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65739519
Doesburg in Gelderland. Toponiem Beinum west.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_65739713
Leuk Stephen!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_65973746
Kwam deze topic een tijdje terug tegen en heb meteen een paar seizoenen binnengehaald

Net de aflevering gekeken uit 2006 waar ze een compleet Romeins schip in Utrecht bovenhalen
pi_65974273
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 02:48 schreef Unstoppable het volgende:
Kwam deze topic een tijdje terug tegen en heb meteen een paar seizoenen binnengehaald

Net de aflevering gekeken uit 2006 waar ze een compleet Romeins schip in Utrecht bovenhalen
Ja, dat was een mooie aflevering!

Zag die Nederlandse archeoloog op het journaal laatst, ging ook over de Romeinse vondsten in Utrecht.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  donderdag 12 februari 2009 @ 08:19:30 #146
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_65974670
Zouden ze willen dat ze dat hele ding in drie dagen naar boven konden trekken.
Ik ga naar huis.
pi_65996691
Veel modder, sneeuw en regen in Doesburg. Ik zal van het weekend wel een topic openen met foto's en informatie.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_65998263
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Veel modder, sneeuw en regen in Doesburg. Ik zal van het weekend wel een topic openen met foto's en informatie.
Top!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_65999020
Ik heb seizoen 2007 gedownload. Tot 2005 keek ik wel op discovery, tot ze er mee stopten. Ik schrok dan ook nogal, Phil wordt grijs!
pi_66011146
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:26 schreef thettes het volgende:
Ik heb seizoen 2007 gedownload. Tot 2005 keek ik wel op discovery, tot ze er mee stopten. Ik schrok dan ook nogal, Phil wordt grijs!
Maar sommige dingen veranderen gelukkig niet, hij heeft nog steeds een hoed, de professor heeft nog steeds streepjes truien en Tony haalt zo nu en dan nog steeds het bloed onder de nagels van de rest vandaan door zijn ondoordchte opmerkingen en zijn gespring in vers geopende gaten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator vrijdag 13 februari 2009 @ 09:55:43 #151
42184 crew  DaMart
pi_66011804
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:26 schreef thettes het volgende:
Ik heb seizoen 2007 gedownload. Tot 2005 keek ik wel op discovery, tot ze er mee stopten. Ik schrok dan ook nogal, Phil wordt grijs!
Maar hij vermaakte zich wel opperbest in die helicopter de vorige aflevering .

Een aflevering die weer erg leuk was, trouwens.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_66067766
Stephen zijn eigen topic: Opgraving Beinum (met foto's)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_66075668
Ik heb nog niet de hele topic doorgelezen, maar waarom graaft Phil al jaren in een (leger/militair) trui met een NL vlagje erop?
pi_66075843
quote:
Op zondag 15 februari 2009 05:30 schreef Unstoppable het volgende:
Ik heb nog niet de hele topic doorgelezen, maar waarom graaft Phil al jaren in een (leger/militair) trui met een NL vlagje erop?
Hele goede vraag ja, ik meende al eens gehoord te hebben waarom. Maar wist het niet meer, en via google wordt ik ook niks wijzer.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_66206591
puik programma keek ik vroeger altijd op Discovery, maar helaas Discovery vindt voetbal en How its made kennelijk belangrijker
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_66427826
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:11 schreef EricT het volgende:
puik programma keek ik vroeger altijd op Discovery, maar helaas Discovery vindt voetbal en How its made kennelijk belangrijker
En drie verschillende shows over tattoo's....
pi_66428273
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:30 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

En drie verschillende shows over tattoo's....
idd. Miami vond ik nog wel interessant, maar nu er ook een London en L.A. is/komt..
Het is geen fucking MTV met hun pimp my ride series
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_67313894
Kijken we nog wel? Het waren weer erg leuke afleveringen de afgelopen weken. Dat kapelletje op dat moeilijk te bereiken eiland was erg gaaf Jammer dat die dig in Londen niet nog mooiere restanten kon geven.

Vanavond in ieder geval aflevering 12 alweer van dit seizoen terugkijken
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:49:38 #159
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67331085
deel 12 staat nu op download. Nog eentje en dan is dit seizoen alweer voorbij. Misschien komen er nog specials.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_67331350
Ow, da's jammer dat het dan alweer voorbij is.

Ik zet hem zometeen op
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 maart 2009 @ 20:33:52 #161
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67336382
Ik kijk trouw elke zondag We slaan ze ook op trouwens. Kunnen we er een DVD-tje van bakken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator maandag 23 maart 2009 @ 20:35:34 #162
42184 crew  DaMart
pi_67336438
Net aflevering 12 gekeken. Het blijft gewoon een leuke serie, jammer dat dit seizoen volgende week alweer voorbij is.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 08:52:03 #163
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_67347136
ook hier in Nieuw Zeeland nog steeds op de buis, al moetik jullie wel het antwoord schulig blijven wel seizoen ze hier uitzenden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_67350016
ja, deze was al jaren geleden te zien op discovery channel, zo rond zessen geloof ik, probeerde dan altijd op tijd thuis te zijn om het niet te missen geweldig enthousiast team archeologen, de manier van presenteren was en is prachtig om te zien! Helaas bij mij op de buis niet meer te ontvangen
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:31:11 #165
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67361762
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:44 schreef EricNappie het volgende:
ja, deze was al jaren geleden te zien op discovery channel, zo rond zessen geloof ik, probeerde dan altijd op tijd thuis te zijn om het niet te missen geweldig enthousiast team archeologen, de manier van presenteren was en is prachtig om te zien! Helaas bij mij op de buis niet meer te ontvangen
Usenet is your friend. En anders kun je mij PM'en. Ik heb alle seizoenen (bijna) compleet, plus (bijna) alle specials, dus die heb ik zo voor je gekopieerd, hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 maart 2009 @ 17:46:24 #166
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67364272
Ik ga jou ook even PM-en als dat mag Ik heb er volgens mij echt heel veel gemist en het lijkt me geweldig om die allemaal alsnog te kunnen zien
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67554447
Prachtige aflevering weer

Maar helaas de laatste dus?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 20:29:47 #168
42184 crew  DaMart
pi_67557361
Leuke afsluiter van het seizoen .

Ook wel leuk dat ze de pubscenes de laatste twee afleveringen weer teruggebracht hebben.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 30 maart 2009 @ 21:00:40 #169
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67558495
Dit keek ik vroeger ook vaak, wist niet dat het nog steeds bestond. Tijd om weer een keer een paar afleveringen kijken
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 30 maart 2009 @ 21:32:32 #170
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67559674
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:58 schreef DaFrenk het volgende:
Prachtige aflevering weer

Maar helaas de laatste dus?
In ieder geval van dit seizoen. We duimen dat er nog een seizoen komt, maar ze worden er niet jonger op.. De site (www.channel4.co.uk/timeteam) zwijgt er nog over. Beetje in de gaten houden de komende maanden dus..
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 21:44:46 #171
42184 crew  DaMart
pi_67560142
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In ieder geval van dit seizoen. We duimen dat er nog een seizoen komt, maar ze worden er niet jonger op.. De site (www.channel4.co.uk/timeteam) zwijgt er nog over. Beetje in de gaten houden de komende maanden dus..
Ik denk dat er nog wel een seizoen volgt. Sommigen worden er inderdaad niet jonger op, maar ze hebben toch ook wel aardig wat jongere archeologen erbij, die op termijn het stokje over kunnen nemen, toch? Al moet je je ook afvragen of er nog wel genoeg te onderzoeken is voor ze.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 30 maart 2009 @ 23:11:03 #172
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67563341
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:44 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog wel een seizoen volgt. Sommigen worden er inderdaad niet jonger op, maar ze hebben toch ook wel aardig wat jongere archeologen erbij, die op termijn het stokje over kunnen nemen, toch? Al moet je je ook afvragen of er nog wel genoeg te onderzoeken is voor ze.
In Engeland?

Daar kunnen ze nog decennialang vooruit en dan hebben ze nog maar een priegelbeetje boven water. Engeland wemelt van de archeologie, uit alle tijdperken.

Maar wat je verder zegt, is wel een gedachte. Zouden ze inderdaad mensen als Matt aan het opleiden zijn om het stokje over te nemen? Maar wie moet dan de presentatie doen? Tony is perfect, die vervang je niet zomaar.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_67566372
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In ieder geval van dit seizoen. We duimen dat er nog een seizoen komt, maar ze worden er niet jonger op.. De site (www.channel4.co.uk/timeteam) zwijgt er nog over. Beetje in de gaten houden de komende maanden dus..
Kwam op een forum tegen dat er 13 april nog iig een special word uitgezonden over New Hall in Chelmsford.
http://www.newhallschool.co.uk/home/news/time-team-at-new-hall-

Ook erg leuk trouwens: via http://www.unofficialtonyrobinsonwebsite.co.uk/ kun je nog wat leuke dingen over digs terugkijken. Ga bv naar Time Team 2009 en je kunt per episode nog een soort panorama shots bekijken in high resolutie. Ziet er erg cool uit
Voor de laatste aflevering:
http://www.unofficialtony(...)_2k9/blythburgh.html

(onderaan de pagina, let op laden duurt wel even)

[ Bericht 26% gewijzigd door Unstoppable op 31-03-2009 02:17:49 ]
pi_67567305
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 02:05 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Kwam op een forum tegen dat er 13 april nog iig een special word uitgezonden over New Hall in Chelmsford.
http://www.newhallschool.co.uk/home/news/time-team-at-new-hall-

Ook erg leuk trouwens: via http://www.unofficialtonyrobinsonwebsite.co.uk/ kun je nog wat leuke dingen over digs terugkijken. Ga bv naar Time Team 2009 en je kunt per episode nog een soort panorama shots bekijken in high resolutie. Ziet er erg cool uit
Voor de laatste aflevering:
http://www.unofficialtony(...)_2k9/blythburgh.html

(onderaan de pagina, let op laden duurt wel even)
Faye
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 07:48:41 #175
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67567357
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 02:05 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Kwam op een forum tegen dat er 13 april nog iig een special word uitgezonden over New Hall in Chelmsford.
http://www.newhallschool.co.uk/home/news/time-team-at-new-hall-


Oh, er zullen nog wel een paar specials komen, hoor. Meestal 4 per seizoen (Er zijn er tot nu toe 39 gemaakt).
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 08:53:23 #176
42184 crew  DaMart
pi_67568015
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 07:40 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Faye
Die is best cute ja .
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh, er zullen nog wel een paar specials komen, hoor. Meestal 4 per seizoen (Er zijn er tot nu toe 39 gemaakt).
39 specials? Volgens mij mis ik er dan wel een aantal. Vanavond thuis maar eens even kijken .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:12:24 #177
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67589591
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:53 schreef DaMart het volgende:

[..]

Die is best cute ja .
[..]

39 specials? Volgens mij mis ik er dan wel een aantal. Vanavond thuis maar eens even kijken .
Ik mis er 3. Deel 1, 2 en 3
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 21:06:14 #178
42184 crew  DaMart
pi_67591585
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik mis er 3. Deel 1, 2 en 3
Ik mis er 31 .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:48:33 #179
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67596009
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:06 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik mis er 31 .
Maar 28 daarvan heb ik wel Past op 4 DVDs. Dus...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:16:30 #180
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67597135
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh, er zullen nog wel een paar specials komen, hoor. Meestal 4 per seizoen (Er zijn er tot nu toe 39 gemaakt).
Heb je ergens een lijst van die specials en andere uitzendingen? Ik heb op een torrentsite alle seizoenen 'compleet' staan maar volgens mij zitten die specials er iig niet bij.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 1 april 2009 @ 07:45:24 #181
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67601390
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Heb je ergens een lijst van die specials en andere uitzendingen? Ik heb op een torrentsite alle seizoenen 'compleet' staan maar volgens mij zitten die specials er iig niet bij.
Specials: http://www.timeteam.k1z.com/index.php?pid=357

Episodes: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Time_Team_episodes
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 1 april 2009 @ 07:51:38 #182
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67601427
Oh, en ik zie op de unofficial site, dat vanaf 14 maart (het is dus al bezig) ze de DVD die ooit is uitgebracht (Time Team Digs - A History of Britain) in 8 delen uitzenden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_68019796
En (eer?)gisteren was er een special, die gelukkig te wel gecaptured is door iemand:
quote:
Time Team Special - Henry VIII's Lost Palaces (13th April 2009)
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:18:24 #184
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_68022556
Staat nu te downloaden
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 22:19:28 #185
42184 crew  DaMart
pi_68022602
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:12 schreef DaFrenk het volgende:
En (eer?)gisteren was er een special, die gelukkig te wel gecaptured is door iemand:
[..]

Tof! Heb hem binnen, van de week eens kijken!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  donderdag 16 april 2009 @ 21:04:25 #186
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_68086384
- never mind -

[ Bericht 91% gewijzigd door Lord_Vetinari op 17-04-2009 08:30:06 ]
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:01:06 #187
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69638154
Nu aan het downloaden:

The Secrets of Stonehenge (A Time Team Special)

Stonehenge is the nation's most famous monument. For centuries, its age and purpose have been subject to speculation, excavation and fantasy. But over the last six years, a huge new team of archaeologists have been digging not just the monument but the entire prehistoric landscape that focuses on Stonehenge, to reveal the truth about this near-mythical place and crack its secrets.

Time Team's cameras have been with the dig through those six summers. During their excavations the team discovered the biggest Neolithic settlement in Northern Europe, which suggests they have found the place where the people who built Stonehenge were based. But the digs also reveal that Stonehenge was just part of a vast ritualistic landscape where ancient peoples celebrated life and death in great man-made structures.

The archaeologists believe that the landscape was turned into a huge and complex special ceremonial route for the remains of the departed as they pass into the afterworld. But these theories are only proved in their last summer of digging in 2008, as the team start to dig in the stone circle itself. The results surpass their wildest dreams and this pivotal excavation finally enables the team to reveal not only when Stonehenge was built and how it was built but, perhaps most importantly, why it was built.

First Shown
Date Time Channel
Monday 01 June 2009 9PM Channel 4
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:10:52 #188
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_69649736
Nu aan het downloaden:

The Secrets of Stonehenge (A Time Team Special)
link?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  † In Memoriam † dinsdag 2 juni 2009 @ 22:20:44 #189
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_69650100
tvp

Dat was is een erg leuke serie. Ik dacht dat het jaren geleden al gestopt was.

Nog veel eps om te bekijken dus.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:27:40 #190
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69650350
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
Nu aan het downloaden:

The Secrets of Stonehenge (A Time Team Special)
link?
alt.binaries.documentaries

Usenet, dus.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_69651453
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
Nu aan het downloaden:

The Secrets of Stonehenge (A Time Team Special)
link?
Ah top! Morgen even downloaden en kijken
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_71270921
Amerika heeft ook zijn eigen Time Team. "Time Team America"
Vanaf 8 juli worden er 5 afleveringen uitgezonden.
Ik weet niet of het wat is ga zo naar de eerste aflevering kijken "Fort Raleigh, North Carolina".
  vrijdag 24 juli 2009 @ 00:30:12 #193
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_71271145
De eerste vond ik maar een dikke mhoa. Ti's ook niet alsof ze daar al voor honderden jaren aan geschiedenis hebben opgespaard.
Ik ga naar huis.
pi_71272482
Heb net de eerste aflevering gezien. Moest er wel aan wennen. Ik geef het nog een kans en ga de andere afleveringen ook bekijken.
Ze hebben zat geschiedenis in Amerika hoor. De indianen wonen er toch al zeker 12000 jaar.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 01:29:43 #195
181657 LordNemephis
computer says no
pi_71272544
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 01:25 schreef Bloemen74 het volgende:
Heb net de eerste aflevering gezien. Moest er wel aan wennen. Ik geef het nog een kans en ga de andere afleveringen ook bekijken.
Ze hebben zat geschiedenis in Amerika hoor. De indianen wonen er toch al zeker 12000 jaar.
da wou'k net zeggen - de Amerikanen waren niet de eersten daar
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 01:34:51 #196
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71272625
Ik vind dat het weer terug moet op Discovery. Er zat interessante archeologie bij, opgegraven gen gepresenteerd door een stel mafketels/vakidioten. Ik heb er met plezier naar gekeken, maar ik ga niet de moeite nemen het te downloaden ofzo. Mijn Engels is helaas niet goed genoeg om het zonder Nederlandse ondertiteling goed te kunnen volgen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 24 juli 2009 @ 02:01:36 #197
181657 LordNemephis
computer says no
pi_71273014
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 01:34 schreef 2cv het volgende:
... Mijn Engels is helaas niet goed genoeg om het zonder Nederlandse ondertiteling goed te kunnen volgen.
+


Had je beter Engels kunnen leren in plaats van dat Fryske gebrabbel
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  † In Memoriam † vrijdag 24 juli 2009 @ 02:04:38 #198
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71273065
Mijn Fryske gebrabbel is nog slechter dan mijn Engels
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_71273558
Ik heb ook de laatste paar seizoenen gedownload, maar het is inderdaad zonde dat het niet ergens bij DC of NGC uitgezonden word.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 08:01:35 #200
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_71275136
Tijd voor een petitietje naar DC of History of NGC?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:01:20 #201
181657 LordNemephis
computer says no
pi_71275857
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 08:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tijd voor een petitietje naar DC of History of NGC?
Ja en dan duidelijk vermelden dat ze het niet op Discovery Science of zo moeten uitzenden want ik heb niet zo een pluspakket. Waar kan ik tekenen?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:17:37 #202
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_71276132
Ik ga van het weekend, als de Tour is afgelopen, eens kijken of zoiets op te zetten is. Natuurlijk met persberichten en zo om ook TT-liefhebbers van buiten FOK aan te trekken
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_71276160
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 08:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tijd voor een petitietje naar DC of History of NGC?
Absoluut!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:07:22 #204
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_71277159
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 01:25 schreef Bloemen74 het volgende:
De indianen wonen er toch al zeker 12000 jaar.
Maar wat is er nog over in de grond van een stel plaggenhutten?
Ik ga naar huis.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:19:22 #205
181657 LordNemephis
computer says no
pi_71277500
Het grootste hunebed van Drenthe, die is nog niet (hoe zeg je dat) uitgegraven.
Wie weet wat voor rotzooi het trechterbekervolk eronder heeft achter gelaten. Lijkt me wel een onderwerp voor Time Team.

ben bang dat Discovery na petities op z'n hoogst aan (weer...) een herhalingen begint.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_71436324
Ik weet niet of dit het juiste forum is voor onderstaand plaatje, het is een sarcofaag die in de tuin van het museum in Burdur/ Turkije stond, zonder enig opschrift of uitleg erbij.
Voor zover mijn (heel beperkte) kennis reikt is de vis een vroegchristelijk symbool, maar er staan ook swastikas ingebeiteld die eerder Indisch (?) zijn.

Kan iemand deze sarcofaag "vertalen" ttz. de symbolen die er op staan verklaren, dateren en zo misschien de nationaliteit van de overledene achterhalen?

pi_71436728
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:58 schreef Indrike het volgende:
Voor zover mijn (heel beperkte) kennis reikt is de vis een vroegchristelijk symbool
En vis die een man opeet? Weet je zeker dat dat (vroeg)christelijk is?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_71436867
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En vis die een man opeet? Weet je zeker dat dat (vroeg)christelijk is?
Jona en de walvis, bijbels verhaal dus vroegchristelijk
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:22:46 #209
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71437033
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:58 schreef Indrike het volgende:
Voor zover mijn (heel beperkte) kennis reikt is de vis een vroegchristelijk symbool, maar er staan ook swastikas ingebeiteld die eerder Indisch (?) zijn.
Swastikas werden ook in Europa gebruikt, al voor Hitler ze deel uit liet maken van nazi-symboliek:
quote:
In Christianity, the swastika is sometimes used as a hooked version of the Christian Cross, the symbol of Christ's victory over death. Some Christian churches built in the Romanesque and Gothic eras are decorated with swastikas, carrying over earlier Roman designs. Swastikas are prominently displayed in a mosaic in the St. Sophia church of Kiev, Ukraine dating from the 12th century. They also appear as a repeating ornamental motif on a tomb in the Basilica of St. Ambrose in Milan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika#Medieval_and_Early_Modern_Europe

Met name het vetgedrukte stuk maakt de verschijning van een Swastika op een (vroeg)christelijke graftombe zeker niet onlogisch
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71437347
Bedankt DE_HERTOG, nu kan ik weer een beetje verder zoeken.

Ondertussen al iets wijzer geworden door http://nl.wikipedia.org/w(...)t_vroege_christendom te lezen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:37:02 #211
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_71437455
Maar dit hoort niet in dit topic
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_71439442
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:16 schreef Indrike het volgende:

[..]

Jona en de walvis, bijbels verhaal dus vroegchristelijk
Heb je een punt, was het inderdaad vergeten..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 12 september 2009 @ 09:02:17 #213
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_72666596
Ook Amerika heeft een Time Team:

http://www.pbs.org/opb/timeteam/

De afleveringen van Seizoen 1 zijn daar, anders dan bij de Britten, on-line terug te zien:

http://video.pbs.org/program/1100231536/
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 30 september 2009 @ 22:20:44 #214
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_73258713
Dit gaan we eens googlen.
  woensdag 30 september 2009 @ 22:26:13 #215
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73258921
Serie 17 staat overigens op stapel. Geen normale serie, maar een serie Big Roman Digs

http://www.channel4.com/p(...)sode-guide/series-17

Geen idee wanneer de uitzendingen beginnen, ik vermoed na de jaarwisseling.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 30 september 2009 @ 22:26:29 #216
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_73258929
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:20 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Dit gaan we eens googlen.
Je kunt beter Usenetten
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_73267626
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Serie 17 staat overigens op stapel. Geen normale serie, maar een serie Big Roman Digs

http://www.channel4.com/p(...)sode-guide/series-17

Geen idee wanneer de uitzendingen beginnen, ik vermoed na de jaarwisseling.
nice.. ondanks dat het al een erg langlopende serie is, blijft het mij wel boeien. Gelukkig ligt er nog genoeg in die Engelse bodem om flink wat afleveringen te maken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 11:58:34 #218
42184 crew  DaMart
pi_73270109
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Serie 17 staat overigens op stapel. Geen normale serie, maar een serie Big Roman Digs

http://www.channel4.com/p(...)sode-guide/series-17

Geen idee wanneer de uitzendingen beginnen, ik vermoed na de jaarwisseling.
Klinkt tof!

Alleen jammer dat ze maar 7 afleveringen hebben, hopelijk vullen ze dat toch aan tot 13.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 18 november 2009 @ 19:52:03 #219
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74828089
Yeee, vandaag Time Team America S1 ep 1 tm 5 op nieuwsgroepen gevonden
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 19 november 2009 @ 00:56:37 #220
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_74839136
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:16 schreef Indrike het volgende:

[..]

Jona en de walvis, bijbels verhaal dus vroegchristelijk
Klopt, dat beeld staat symbool voor Christus' overwinning op de dood. (De gedachtengang is: zoals Jonas, opgeslokt door de vis, enkele dagen in diens maag verbleef maar behouden weer aan land kwam, zo is Christus gestorven geweest maar op de derde dag herrezen uit de dood.)
  donderdag 19 november 2009 @ 06:10:09 #221
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_74840431
quote:
Op donderdag 19 november 2009 00:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Klopt, dat beeld staat symbool voor Christus' overwinning op de dood. (De gedachtengang is: zoals Jonas, opgeslokt door de vis, enkele dagen in diens maag verbleef maar behouden weer aan land kwam, zo is Christus gestorven geweest maar op de derde dag herrezen uit de dood.)
Oy! Neem dit lekker mee naar F&L of zo. Dit topic gaat over Time Team!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 19 november 2009 @ 15:01:09 #222
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_74851816
Pardon.
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:51:32 #223
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75939909
Er is weer een special uitgezonden:

http://www.timeteam.k1z.com/index.php?pid=258

Te vinden op Usenet
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:58:56 #224
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_75940256
Thanks for the heads up.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:06:46 #225
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75940613
Ik vond het geen TT-special, overigens. Tony was er, maar daar hield het mee op. Het was ook niet archeologisch, meer geschiedkundig. het had ook gewoon een docutje kunnen zijn over Dover Castle en Henry II.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator zaterdag 20 februari 2010 @ 18:23:44 #226
42184 crew  DaMart
pi_78235966
Heel voorzichtig lijkt er een startdatum voor het nieuwe seizoen te komen. Op dit moment wordt uitgegaan van 14 maart. Overigens wordt de serie dan in twee delen uitgezonden: de eerste 7 afleveringen in het voorjaar, de overige 6 in het najaar:
quote:
t would seem that Channel 4 are going to break the 2010 series into two mini-series, the first 7 running from Sunday 14th March at 7pm and the final six going out in the autumn, probably at the same time. Although this still needs to be confirmed.

bron (met overzicht van de opgravingen van 2010)
Ik vind het wel apart dat ze er niet in januari mee begonnen zijn en dat het waarschijnlijk ook nog eens in twee delen wordt uitgezonden. Als Time Team na dit seizoen maar niet zelf tot de historie gaat behoren.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:25:35 #227
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_78236018
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:23 schreef DaMart het volgende:
Heel voorzichtig lijkt er een startdatum voor het nieuwe seizoen te komen. Op dit moment wordt uitgegaan van 14 maart. Overigens wordt de serie dan in twee delen uitgezonden: de eerste 7 afleveringen in het voorjaar, de overige 6 in het najaar:
[..]

Ik vind het wel apart dat ze er niet in januari mee begonnen zijn en dat het waarschijnlijk ook nog eens in twee delen wordt uitgezonden. Als Time Team na dit seizoen maar niet zelf tot de historie gaat behoren.
Best kans op. Na 17 jaar.. Ze worden er niet jonger op en ik denk dat een TT met andere mensen minder goed gaat werken.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_78275929
Jammer dat dit niet meer uitgezonden wordt, veel beter dan die big bigger biggest varianten
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_78276178
Is die nederlandse versie van TT al begonnen? Of gaat dat niet meer door? Expeditie Limburg ofzo?

Heb zelf trouwens van november tot februari in Brugge gegraven voor stage.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 21 februari 2010 @ 22:13:15 #230
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_78281415
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:36 schreef DaDude1987 het volgende:
Jammer dat dit niet meer uitgezonden wordt, veel beter dan die big bigger biggest varianten
Wordt het wel, alleen op Channel 4. Kunnen we hier helaas niet krijgen, alleen via de schotel, misschien.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 22 februari 2010 @ 02:02:38 #231
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78291445
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Is die nederlandse versie van TT al begonnen? Of gaat dat niet meer door? Expeditie Limburg ofzo?
Dat klinkt als een regionaal programma. Of dat programma doorgaat of niet weet ik niet, maar op Omroep Brabant is enige tijd een vergelijkbaar regionaal programma geweest, maar dan in Brabant uiteraard, met de naam 'Spoorzoeker'. Zo te zien zenden ze dat tegenwoordig niet meer uit helaas.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78291702
quote:
Op maandag 22 februari 2010 02:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat klinkt als een regionaal programma. Of dat programma doorgaat of niet weet ik niet, maar op Omroep Brabant is enige tijd een vergelijkbaar regionaal programma geweest, maar dan in Brabant uiteraard, met de naam 'Spoorzoeker'. Zo te zien zenden ze dat tegenwoordig niet meer uit helaas.

Hoeft niet, in Limburg heb je wel de meeste prehistorische sites van Nederland.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 21:36:15 #233
42184 crew  DaMart
pi_78793333
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:23 schreef DaMart het volgende:
Heel voorzichtig lijkt er een startdatum voor het nieuwe seizoen te komen. Op dit moment wordt uitgegaan van 14 maart. Overigens wordt de serie dan in twee delen uitgezonden: de eerste 7 afleveringen in het voorjaar, de overige 6 in het najaar:
[..]

Ik vind het wel apart dat ze er niet in januari mee begonnen zijn en dat het waarschijnlijk ook nog eens in twee delen wordt uitgezonden. Als Time Team na dit seizoen maar niet zelf tot de historie gaat behoren.
Vergeet die datum maar... ik las net dat ze 14 maart ook niet gaan halen. Startdatum van seizoen 17 blijft dus onbekend .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 09:24:25 #234
42184 crew  DaMart
pi_80470949
Gisteren is het nieuwe seizoen eindelijk begonnen op Channel 4 .

Vanavond dus de eerste aflevering, die gaat over Westminster Abbey, eens bekijken!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_80475969
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:24 schreef DaMart het volgende:
Gisteren is het nieuwe seizoen eindelijk begonnen op Channel 4 .

Vanavond dus de eerste aflevering, die gaat over Westminster Abbey, eens bekijken!
Eindelijk...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 19 april 2010 @ 17:58:58 #236
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80489209
Nieuwsgroepen aanzwengelt
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_80498070
Woei! Ook nog even snel downloaden, was hem helemaal vergeten.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_80507234
Thanks voor het melden, al maanden niet aan gedacht

Iemand trouwens idee of de US versie het kijken waard is?
  dinsdag 20 april 2010 @ 06:08:23 #239
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80507877
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 01:37 schreef Unstoppable het volgende:
Thanks voor het melden, al maanden niet aan gedacht

Iemand trouwens idee of de US versie het kijken waard is?
Ik vond hem minder leuk. Maar ik heb maar één aflevering bekeken tot nu toe.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator maandag 26 april 2010 @ 19:48:35 #240
42184 crew  DaMart
pi_80738789
Leuke site deze week. Weer typisch hoe het allemaal een stuk groter werd dan ze dachten .

Phil leek trouwens niet echt vrolijk in die helicopter .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 26 april 2010 @ 23:54:43 #241
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80751058
Phil houdt niet van vliegen in de helicopter. Ik kan me ook maar weinig afleveringen herinneren dat hij in die wentelwiek zit. Eigenlijk maar één: Toen ze in zijn woonplaats aan het graven waren
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 26 april 2010 @ 23:55:20 #242
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80751081
Iemand een suggestie waar je de aflevering kunt downkopen?

-edit- geen usenet
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_80980627
Dat was weer een zeer interessante aflevering. Mooi om de tijdelijk van zo'n "site" te zien door die 3 bruggen.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  maandag 3 mei 2010 @ 20:26:10 #244
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80981814
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:00 schreef DaFrenk het volgende:
Dat was weer een zeer interessante aflevering. Mooi om de tijdelijk van zo'n "site" te zien door die 3 bruggen.

Huh?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator maandag 3 mei 2010 @ 20:36:37 #245
42184 crew  DaMart
pi_80982328
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Huh?
Hij bedoelt waarschijnlijk de tijdelijkheid van de inrichting van het landschap, door bruggen die telkens vergingen en elders werden opgebouwd, en uiteindelijk zelfs op het land kwamen te liggen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_80982782
quote:
Op maandag 26 april 2010 23:55 schreef Nembrionic het volgende:
Iemand een suggestie waar je de aflevering kunt downkopen?

-edit- geen usenet
Natuurlijk te vinden op torrent en nieuwsgroepen, of met proxy op Channel 4 (4oD)
pi_80986166
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Huh?
Hmm, dat was de woordherkenning van de telefoon

Ik bedoelde inderdaad dat het mooi was om te zien hoe de geschiedenis zich rond die 3 bruggen over tijd had gevormd. Dat vind ik altijd mooi om te zien aan dit programma.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_81270746
Dat was toch een mooie duidelijke luchtfoto zeg!

Oh, en Faye is

Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 21:32:02 #249
42184 crew  DaMart
pi_81271034
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:26 schreef DaFrenk het volgende:
Oh, en Faye is

[ afbeelding ]
Eens .

En mooie luchtfoto's inderdaad. Maakte Geofysica bijna overbodig dit keer.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 10 mei 2010 @ 23:59:27 #250
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_81279619
Ze hebben elk jaar wel zo'n babe. Vorige seizoenen Bridget, Raksha is ook niet echt verkeerd maar zou wat "luchtiger" gekleed moeten gaan
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_81280113
quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ze hebben elk jaar wel zo'n babe. Vorige seizoenen Bridget, Raksha is ook niet echt verkeerd maar zou wat "luchtiger" gekleed moeten gaan

Alice Roberts
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_81283637
Bridget was ook niet verkeerd nee!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_81529815
Weet niet in hoeverre dit mag (zo nee dan moet modje maar ff editen):
Afgelopen week is iemand begonnen met posten van alle seasons in a.b.multimedia (nieuwsgroepen). Tot nu toen staan seizoen 1 (1994) tot en met seizoen 6 (1999) er.
pi_81540578
Deze week twee afleveringen? Vanavond staat er weer een op myepisodes.com.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_81542633
Een special idd.

Kwaliteit is zeker niet slecht trouwens van de eerste seizoenen, vast een rip van reruns jaren later.

[ Bericht 77% gewijzigd door Unstoppable op 17-05-2010 17:58:37 ]
  maandag 17 mei 2010 @ 18:17:12 #256
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_81544036
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:38 schreef Unstoppable het volgende:
Weet niet in hoeverre dit mag (zo nee dan moet modje maar ff editen):
Afgelopen week is iemand begonnen met posten van alle seasons in a.b.multimedia (nieuwsgroepen). Tot nu toen staan seizoen 1 (1994) tot en met seizoen 6 (1999) er.
Hoezo 'afgelopen week'? Ik heb vorig jaar de seizoenen er al af gehaald, hoor. a.b.m. documentaries, bijvoorbeeld.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_81544339
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoezo 'afgelopen week'? Ik heb vorig jaar de seizoenen er al af gehaald, hoor. a.b.m. documentaries, bijvoorbeeld.
Niet iedereen heeft een lange retentiontijd bij zijn nieuwsgroepprovider...
Via torrents zijn ze bijna niet te vinden, dus als iemand ze zoekt dan is dit een mooie kans. En ja afgelopen week, die gast is 5 dagen geleden begonnen met posten
  maandag 17 mei 2010 @ 18:24:13 #258
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_81544391
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:23 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een lange retentiontijd bij zijn nieuwsgroepprovider...
Via torrents zijn ze bijna niet te vinden, dus als iemand ze zoekt dan is dit een mooie kans. En ja afgelopen week, die gast is 5 dagen geleden begonnen met posten
Ik zie oude afleveringen anders al weken voorbijkomen, hoor. Overigens, als iemand ze hebben wil, ik heb ze (bijna) allemaal, dus kopieën zijn zo gefabriceerd. Kost een paar DVDtjes maar dan heb je ook wat
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 22:10:14 #259
42184 crew  DaMart
pi_81557090
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:00 schreef DaFrenk het volgende:
Deze week twee afleveringen? Vanavond staat er weer een op myepisodes.com.
Aan het eind van de aflevering werd ook al gezegd dat er vanavond een nieuwe special wordt uitgezonden. Ben benieuwd!

Overigens heb ik na lang zoeken ook alle series en specials (behalve Time Team Live en Time Team Digs) compleet.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 19 mei 2010 @ 07:25:33 #260
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_81610170
Goeie special deze keer.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_81610183
... Nevermind, hij staat er wel al op. Is alleen nog niet klaar. Vanavond maar even binnen halen.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  Moderator dinsdag 25 mei 2010 @ 09:44:05 #262
42184 crew  DaMart
pi_81860029
Leuke aflevering deze week. Alleen even afwachten of er volgende week nog een komt. Ik las dat de kans bestaat dat ze dit seizoen in twee delen uitzenden, en de rest mogelijk later dit jaar pas wordt uitgezonden.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 30 mei 2010 @ 21:14:24 #263
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_82117509
Volgende aflevering is op 2 juni. Vreemd genoeg zegt de C4 website dat dat episode 9 is, terwijl Cunetio episode 7 was. Ik mis dus episode 8, ergens

Edit. Nee, wacht even, ik zie het al. De volgende uitzending op 2/6 is een herhaling van seizoen 16, aflevering 9. Er is dus deze week geen TT, dus ik vrees dat we inderdaad een paar maanden moeten gaan wachten op de tweede helft.

[ Bericht 16% gewijzigd door Lord_Vetinari op 30-05-2010 21:19:50 ]
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator zondag 30 mei 2010 @ 21:50:19 #264
42184 crew  DaMart
pi_82119894
Cunetio was zelfs aflevering 6. Ze hebben dit seizoen in twee delen gesplitst, las ik en het ziet er naar uit dat ze de overige 7 afleveringen later dit jaar gaan uitzenden.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 30 mei 2010 @ 21:57:47 #265
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_82120564
Nope, Cunetio was 7 volgens de Episode Guide. Ik denk dat ze de Special meetellen als episode.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator zondag 30 mei 2010 @ 21:58:32 #266
42184 crew  DaMart
pi_82120638
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nope, Cunetio was 7 volgens de Episode Guide. Ik denk dat ze de Special meetellen als episode.
Volgens mij zijn ze gewoon aflevering 4 vergeten daar.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 30 mei 2010 @ 22:01:48 #267
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_82120932
LOL. De nummering is gewoon verkeerd. Sutton Courtenay moet 4 zijn en zo verder

Kijken of er een mailadres staat
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:15:51 #268
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_83331584
Een interessante voetnoot bij een artikel in de Daily Mail vandaag:

The Hambleden investigation features in a new BBC TV archaeology series, Digging for Britain presented by Dr Alice Roberts, to be broadcast on BBC2 in July and August.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)l.html#ixzz0ryb3eb4w

Alice Roberts. Zat die niet ook bij TT? BBC maar even in de ghaten houden komende maanden dus.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_83333778
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een interessante voetnoot bij een artikel in de Daily Mail vandaag:

The Hambleden investigation features in a new BBC TV archaeology series, Digging for Britain presented by Dr Alice Roberts, to be broadcast on BBC2 in July and August.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)l.html#ixzz0ryb3eb4w

Alice Roberts. Zat die niet ook bij TT? BBC maar even in de ghaten houden komende maanden dus.
Best known for her TV appearances in the BBC series Coast, Dr Alice Roberts: Don't Die Young, and The Incredible Human Journey, she has also appeared as an expert osteoarchaeologist on the Channel 4 television series Time Team and its spin-off show Extreme Archaeology.

Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:41:56 #270
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_83336126
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zie oude afleveringen anders al weken voorbijkomen, hoor. Overigens, als iemand ze hebben wil, ik heb ze (bijna) allemaal, dus kopieën zijn zo gefabriceerd. Kost een paar DVDtjes maar dan heb je ook wat
zou je dat echt willen doen?
dan heb ik zeker interesse!
hoeveel zou me dat kosten dan?
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 26 juni 2010 @ 22:52:25 #271
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_83341250
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 20:41 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

zou je dat echt willen doen?
dan heb ik zeker interesse!
hoeveel zou me dat kosten dan?
Ik heb ze inclusief de specials op 26 DVDs staan. AVI formaat, niet alle afleveringen zijn even goed en een paar werken de ene keer wel, de andere keer niet, maar het merendeel is het bekijken zeker waard.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 26 juni 2010 @ 22:53:26 #272
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_83341287
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:32 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Best known for her TV appearances in the BBC series Coast, Dr Alice Roberts: Don't Die Young, and The Incredible Human Journey, she has also appeared as an expert osteoarchaeologist on the Channel 4 television series Time Team and its spin-off show Extreme Archaeology.


Een spin-off van TT? Wist ik niet

[Usenet aanzwengelt]
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_83341391
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een spin-off van TT? Wist ik niet

[Usenet aanzwengelt]
http://www.channel4.com/h(...)archaeology/exa.html
quote:
A new Channel 4 series takes archaeology to the edge as a team of experts tackles sites across the country that are beyond the reach of normal investigations. In Extreme Archaeology, an eight-part series starting on 20 June, a team of archaeologists – with help from top climbers, cavers and divers – investigates amazing and unique archaeological sites throughout the UK.

Many archaeological locations are beyond the reach of your average archaeologist. They are found in inaccessible caves, on treacherous cliffs, deep under water and in locations simply too remote or dangerous for normal investigation. Their remoteness often means that their secrets are unique, but they can also be under threat from erosion or other factors and this adds a rescue element to any investigation.

Using some of the most advanced scientific equipment available, and high-tech miniature cameras and communication systems to record the action, Extreme Archaeology's experts are dropped into extreme and inaccessible environments under time and other pressures that test their personal and professional skills to the limit.
Mij lijkt het niets, maar goed, vanaf 20 juni dus maar even kijken.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 26 juni 2010 @ 22:58:07 #274
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_83341474
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:56 schreef The_stranger het volgende:

[..]

http://www.channel4.com/h(...)archaeology/exa.html
[..]

Mij lijkt het niets, maar goed, vanaf 20 juni dus maar even kijken.
20 juni was vorige week, hoor
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_83348742
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

20 juni was vorige week, hoor
quote:
Op zondag 27 juni 2010 01:18 schreef Unstoppable het volgende:
Is uit 2003/2004 hoor
Het was al laat
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 28 juni 2010 @ 00:21:59 #277
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_83382523
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zie oude afleveringen anders al weken voorbijkomen, hoor. Overigens, als iemand ze hebben wil, ik heb ze (bijna) allemaal, dus kopieën zijn zo gefabriceerd. Kost een paar DVDtjes maar dan heb je ook wat
Echt!?

Ik wil dat wel.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 28 juni 2010 @ 07:46:44 #278
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_83386671
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:21 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Echt!?

Ik wil dat wel.
Zeker weten?
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik heb ze inclusief de specials op 26 DVDs staan. AVI formaat, niet alle afleveringen zijn even goed en een paar werken de ene keer wel, de andere keer niet, maar het merendeel is het bekijken zeker waard.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 28 juni 2010 @ 07:52:16 #279
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_83386723
quote:
Op maandag 28 juni 2010 07:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zeker weten?
[..]
Zeker weten.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zondag 18 juli 2010 @ 23:59:50 #280
42184 crew  DaMart
pi_84217759
Vanavond heb ik de 44e special, over Westminster Abbey bekeken. Op zich vond ik het een aardige special, al hadden ze van mij ook best iets meer op het gebouw gericht mogen zijn en de manier waarop die vloer werd geconserveerd. Zeker het laatste deel leek mij vooral bedoeld om nog eens te kunnen hergebruiken als Charles gekroond wordt tot koning.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_87144763
Vanavond is er weer een nieuwe aflevering van Time Team uitgezonden.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:07:57 #282
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87146034
Eindelijk *O*
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_87146449
En maandag 11 oktober een nieuwe special "The real vikings"
pi_87158242
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:03 schreef The_stranger het volgende:

[..]

In de Archeologie magazine nr 4 van dit jaar staat een stuk over het bezoek van time team aan Nederland.
Reden voor de vraag naar hulp van het team was het torenhoge budget wat de show heeft (300.000 tot 400.000 euro per aflevering). Daardoor zijn er zelfs in 3 korte dagen vrij spectaculaire resultaten mogelijk. Elke instantie in Nederland die ook maar iets met archeologie te maken heeft, was dus aanwezig.
Ze hebben inderdaad een boot opgegraven, waarvan al duidelijk was dat het er lag, maar nu is ook de herkomst en de ouderdom bepaald.
Mick Aston was erg teverden over de samenwerking en gaat nadenken over vaker samenwerken in het buitenland.
Een ding was echter geheel niet bevallen, de Nederlandse bureaucratie. Zoals jullie weten is er in (bijna) elke aflevering een helikopter vlucht, dus ook in deze. Echter dat was alleen toegestaan als er een afgevaardigde bij was van het ministerie van defensie :)
waarschijnlijk omdat er nog steeds een wet geldt dat er in Nederland niet zomaar foto gemaakt mogen worden vanuit de lucht (geldt niet voor geplande commerciele passagiers/lijnvluchten)


Nu 4 jaar verder..

Op youtube.. *O*

pi_87176360
Kan hem nog niet vinden (@ usenet). Morgen nog maar eens kijken.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:51:27 #286
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87176407
Ik heb hem al van usenet, hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:50:37 #287
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_87178333
Kwestie van buiten de popular groups zoeken. ;).
Ik ga naar huis.
pi_87216018
Ik snap het al, volgens MyEpisodes.com was het S18E01. Maar hij staat op usenet als S17E07 :) Daarom had ik hem genegeerd.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_87217717
Ik ben ook weer helemaal bij! ^O^

Blijf het missen op discovery channel. -O-
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:42:43 #290
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87217734
Ik ga vanavond kijken :P
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:45:46 #291
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_87217845
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ga vanavond kijken :P
Ben je al klaar met het branden van de afleveringen? :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:47:23 #292
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87217893
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:45 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ben je al klaar met het branden van de afleveringen? :)
:?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:48:40 #293
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_87217934
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

:?
quote:
Op maandag 28 juni 2010 07:52 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

:Y Zeker weten.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:55:05 #294
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87218179
Ah. Uhm.. Ja.. Ummm <whistle> :@
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:56:20 #295
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_87218216
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ah. Uhm.. Ja.. Ummm <whistle> :@
:D En nu? :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:57:38 #296
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87218268
Ummm.... Als je ze nog wilt kan ik wel gaan zwengelen. Moet ik wel je adres hebben en jij mijn bankrekeningnummer :P
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:00:52 #297
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_87218411
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ummm.... Als je ze nog wilt kan ik wel gaan zwengelen. Moet ik wel je adres hebben en jij mijn bankrekeningnummer :P
PM me de prijs en dan komen we er wel uit. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_87232443
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ga vanavond kijken :P
Ook een chipie? :P

Heerlijk dit! (Ben net begonnen met deel 2... dus ik mag nog even... O+ )
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:42:59 #299
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_88020602
Time Team 17.gif

Ik volg het al v/a 1995 oid :)

Wanneer was het voor het eerst op Discovery, vroeger? Rond die tijd, of pas een paar jaar later? In ieder geval voor 1998
451 °F
pi_88027455
Zijn leuke afleveringen dit seizoen!

Vast al eens gevraagd maar waarom heeft Phil eigenlijk vaak een trui aan van de Nederlandse krijgsmacht (landmacht?).
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_88125330
Oh, Episode 10 is leuk! O+
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')