abonnement Unibet Coolblue
pi_36449754
quote:
Houden contact!
Added
quote:
@ Johnwoo, neem wel ff een 93 onderlip, maakt je auto zoveel mooier en veel kost het niet.
Da's een goede, als ik er eens eentje tegenkom (liefst gelijk al zwart, zodat er niet gespoten hoeft te worden) doe ik dat wel... Weet je toevallig wat zo'n lipje moet opbrengen
Verder gaat de 98-spec spoiler die al meer dan een jaar in de schuur ligt ook binnenkort gebeuren; een kennis is erg handig met het spuitpistool en wil dat wel doen, dus daar zitten vrijwel geen kosten aan (ja, wat lak en clearcoat, en ik moet nog iets hebben om de gaatjes van de 91-spec zijstukken dicht te maken - hoe heb jij dat gedaan?), dus kan ik het geld opzij houden om komende winter die stap 1 te doen.
quote:
Fiets-toeter heet ik hier
Een fiets heeft toch helemaal geen toeter
pi_36455038
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:29 schreef Fiets-toeter het volgende:

[..]

Fiets-toeter heet ik hier

Ger-E, ben je ook nog van plan om een turbo op je huidge blok te gaan zetten? of lees ik eroverheen wat je plannen zijn
Hey Fietstoeter, ik heb geen turbo plannen.... zoals bekend is het vrij moeilijk een 3S-GE te voorzien van Turbo, of athans, op de goede manier dan.
En een vind ik wat overdreven, kan ik beter opzoek naar een turbo mr2tje.
Maar mocht ik me huidige blokje gaan oppeppen, wordt het supercharged, en ecu upgrade, tbv afstellen etc etc.
Maar dat is verweg hoor.

Mag ik vragen, hoe ben jij aan die supra gekomen? Zelf geimporteerd? Dealer?
Sorry, maar ben zelf ook erg supra fan, en het ziet er naar uit dat hij er ooit gaat komen.... maar dan wil ik denk een engelse import doen. Alhoewel in engeland nouwelijks twin-t's te koop staan.

[ Bericht 26% gewijzigd door Ger-E op 29-03-2006 09:15:26 ]
pi_36727705
Nog ff een plaatje van m'n MR2 hoe die er nu uit ziet ..







En zojuist APK goedgekeurd, dus we kunnen weer verder aan het projectje
pi_36730734
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:09 schreef Ger-E het volgende:

[..]

Hey Fietstoeter, ik heb geen turbo plannen.... zoals bekend is het vrij moeilijk een 3S-GE te voorzien van Turbo, of athans, op de goede manier dan.
En een vind ik wat overdreven, kan ik beter opzoek naar een turbo mr2tje.
Maar mocht ik me huidige blokje gaan oppeppen, wordt het supercharged, en ecu upgrade, tbv afstellen etc etc.
Maar dat is verweg hoor.

Mag ik vragen, hoe ben jij aan die supra gekomen? Zelf geimporteerd? Dealer?
Sorry, maar ben zelf ook erg supra fan, en het ziet er naar uit dat hij er ooit gaat komen.... maar dan wil ik denk een engelse import doen. Alhoewel in engeland nouwelijks twin-t's te koop staan.
[Late reactie]Zag dat je een email had gestuurd, die stond in m;n Spam box
De auto heb ik zelf geimporteerd, heb de wagen overgenomen van een Engelse supra club lid.
In Engeland staan er genoeg TT's te koop, echter betaal je zelfs voor een Engelse in goede staat verkerende Supra nog redelijk wat geld. Onderhoud is een groot punt en zal je na aanschaf een hoop kosten. Onderhoud door een dealer te laten doen is geen goed idee, een specialist is the way to go.
Laten we verder maar via mail kletsen of in het supra topic hier op fok want zo vervuilen we het MR2 topic
pi_36855157
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:22 schreef mithrandirrr het volgende:

[..]

heb je een linkje met advertentie?
http://hyves.de/index.php?l1=fr&l2=classifieds&l3=item&id=28457
* I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it *
pi_37503474
Ja, begin dit jaar was het nog een twijfel, maar nu is het definitief:

*For Sale* Toyota MR2 SW20 1993, Zwart
pi_37504652
Ga je voor een Supra?
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:31:30 #208
24619 Mr._T-Rex
AutoFreak
pi_37507726
Damn, als ik een auto kon betalen wilde ik hem meteen hebben
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  woensdag 3 mei 2006 @ 17:08:45 #209
60383 Furb
Project Rotary
pi_37515774
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:55 schreef Ger-E het volgende:
Ja, begin dit jaar was het nog een twijfel, maar nu is het definitief:

*For Sale* Toyota MR2 SW20 1993, Zwart
Trust me!

als je een mr2 in goede staat zoekt... DIT IS M!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_37515808
Ik wacht nog even tot m'n zomer vakantie tot ik op zoek ga naar een MR2 denk ik...

Wil het liefst een 1994+ ook met turbo:')

Dat zal wel goed zoeken worden
pi_38635577
tering eh, houd al tijdje internet in de gaten naar een +94 model mr2, maar het aanbod is echt om te janken zo weinig

En dan kijk ik niet eens voor een turbo
  woensdag 7 juni 2006 @ 23:07:02 #212
60383 Furb
Project Rotary
pi_38639987
die van ger-e staat nog steeds te koop
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 8 juni 2006 @ 05:47:07 #213
46960 StefanP
polemicist
pi_38645172
Deze vind ik heel mooi



Die MK4 velgen passen goed!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_38645513
KLIK
Price-Drop
pi_38645770
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 07:54 schreef Ger-E het volgende:
KLIK
Price-Drop
mooie bak!
al verkocht?
Is het trouwens een orginele NL voiture?
pi_38654171
hij is ooit vanuit duitsland ingevoerd, in 1998 met 64000km erop.
pi_38667797
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 07:54 schreef Ger-E het volgende:
KLIK
Price-Drop
Hoe zit het nou met het vermogen dat jij hebt?

Vanaf 94 hebben ze 175pk fabriek af toch? aangezien dit een 93er is...

Verder jammer dat er geen lederen interieur in zit, is hier "makkelijk" aan te komen?
  donderdag 8 juni 2006 @ 22:54:57 #218
60383 Furb
Project Rotary
pi_38675680
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:52 schreef BaraCuda het volgende:

[..]Verder jammer dat er geen lederen interieur in zit, is hier "makkelijk" aan te komen?
hoezo wil je een lederen interieur?
vind maar eens een auto van 10-12 jaar oud waarvan t leer nog in goede conditie is...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 8 juni 2006 @ 23:28:56 #219
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_38677023
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:52 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Hoe zit het nou met het vermogen dat jij hebt?

Vanaf 94 hebben ze 175pk fabriek af toch? aangezien dit een 93er is...

Verder jammer dat er geen lederen interieur in zit, is hier "makkelijk" aan te komen?
gewoon opnieuw laten bekleden?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_38683122
Lederen interieur is voor de duitsers.....
Plus, vind idd maar eens een auto van 10 tot 12 jaar oud met een net lederen interieur.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:48:55 #221
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_38685880
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:28 schreef ook_gek het volgende:

[..]

gewoon opnieuw laten bekleden?
Precies.

En de vlekken gaan er makkelijker uit he
pi_38699832
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 22:54 schreef Furb het volgende:

[..]

hoezo wil je een lederen interieur?
vind maar eens een auto van 10-12 jaar oud waarvan t leer nog in goede conditie is...
Leer staat gewoon veel mooier bij zo'n auto.

Zijn de stoelen wel hetzelfde dan, want opnieuw bekleden kan best, maar dan moeten ze er natuurlijk wel als de originele stoelen eruit komen te zien
pi_39369428
ik wil het 2 na laatste model (91-95?) in het zwart zonder spoiler, dealeronderhouden met weinig km
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_39371553
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 21:21 schreef Aarde het volgende:
ik wil het 2 na laatste model (91-95?) in het zwart zonder spoiler, dealeronderhouden met weinig km
autotrader.nl
speurders.nl
marktplaats.nl

e.d.
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:19:48 #225
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_39371683
damn! Wat een auto, en de vraagprijs is netjes! Wou dat ik een auto nodig had, dan had ik het wel geweten!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_39371881
Net toegevoegd:

KLIK HIER
pi_39371943
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

autotrader.nl
speurders.nl
marktplaats.nl

e.d.
nah onvindbaar
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  vrijdag 30 juni 2006 @ 02:44:49 #228
46960 StefanP
polemicist
pi_39379753
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:24 schreef Ger-E het volgende:
Net toegevoegd:

KLIK HIER


"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39380080
Gadver wat een lelijk ding zeg!
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_39380916
Snel issie wel.
pi_42998227
*Schop!*







pi_43011423
Vette foto's
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_45325174
Vandaag mijn allereerste proefrit in een MR2 gemaakt. Een MR2 AW20 uit 1990, met zo'n 150.000km op de teller.

Positief:

* Toyota MR2
* Zeer goed in de lak
* Nergens een spatje roest te bekennen
* Bekleding (stof, geen leer) zag er nog goed uit
* Het hele interieur zag er prima uit
* Volgens het stickertje distributie vervangen op 95.000km

Negatief:

* Auto was zeer vochtig van binnen, condens op alle ramen en zelfs lichte schimmel op een stoel (kapotte rubbers van het targadak? Of stond 'ie er al een paar jaar?)
* Als ik het stuur lichtjes naar links of rechts draaide tijdens het rijden voelde ik iets vibreren in de aandrijving
* Auto trok naar rechts
* Motor maakte een wat ratelend geluid (kleppen te heet geweest of misschien zelfs verbrand)
* Motor draaide niet geheel regelmatig
* Veel olie langs het kleppendeksel
* Olielucht in de uitlaatgassen (na de rit reed ik stapvoets de oprit op en parkeerde. Gaf nog een dotje gas, en mijn vrienden achter me liepen hoestend weg)
* Benzinelucht aan de oliebijvuldop (slechte zuigerveren, een slechte cilinder?)
* Soms een flink gekraak bij schakelen van 1 naar 2 of van 3 terug naar 2
* Kloppend geluid rechtsachter tijdens het rijden
* De kleur van de neus klopte niet helemaal met die van de spatborden

Al met al heb ik het idee dat de motor op zijn einde loopt. Als 'ie werkelijk maar 150.000km heeft gereden, dan heeft de vorige eigenaar hem flink kapot getrapt. Ik geef geen cent voor de levensduur van die motor.

Door het kleurverschil van de neus denk ik dat iemand de voorkant een keer kapot heeft gereden. Omdat de auto naar rechts trekt (heel apart, het was erger als ik langzaam reed, 50km/h ofzo), heb ik zo'n kriebelend gevoel dat de auto misschien wel eens niet meer helemaal recht kan zijn.

Dan ook nog een kloppend geluid rechtsachter, wat wel eens een kapot wiellager of homokineet kan zijn (zitten er homokineten in zo'n mid-engine, rear-wheel auto? Ik neem aan dat je ze wel nodig hebt).

Ik deel een auto in drie belangrijke onderdelen in: carrosserie, aandrijving en motor. En bij alledrie was er dus wel iets mis. Geen aankoop dus. Auto moest 3950 opbrengen. 'De bodemprijs' volgens de verkoper. Ik heb niet eens meer geprobeerd te onderhandelen, zonde van de moeite. Na ANWB keuring en een controle of de carrosserie recht is, zou ik er nog 1000 euro minder voor geven dan de 'bodemprijs'.

Die motor is gewoon aan vervanging toe. Het is notabene een Toyota, daar is dus geen rommel achterin gegaan ofzo. Ik heb een Nissan Sunny 1.6i uit 1989 met 156.000 op de teller, en die motor is in een HEEL wat betere staat (rest van de auto wat minder ). En veel geld heb ik nooit aan die Nissan uitgegeven. Beurtje en APK elk jaar, that's it.

Er zat ook een 'origineel' stempelboekje bij. Maar geen enkele datum, stempel, kilometerstand, niks. Boekje was helemaal vers. Niet eens de stempel van de originele dealer erin. Jaja, en dat moet ik geloven?

Ik zeg zo niet en-public waar het was, maar als iemand op dit moment ook proefritten aan het maken is moet je me maar mailen (zie profiel), dan vertel ik het je zodat je je de moeite kan besparen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RetepV op 13-01-2007 21:43:15 ]
pi_50402732
Zijn er hier mensen die een MR2 hebben en nog in de risicogroep vallen bij de verzekering? Ik stond op het punt een MR2 aan te schaffen maar omdat ik 20 jaar oud ben kan ik hem nergens verzekeren
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:08:57 #235
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_50407428
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:49 schreef babba het volgende:
Zijn er hier mensen die een MR2 hebben en nog in de risicogroep vallen bij de verzekering? Ik stond op het punt een MR2 aan te schaffen maar omdat ik 20 jaar oud ben kan ik hem nergens verzekeren
Toevallig heb ik zaterdag mijn MR2 op gehaald me eerste autotje en ik ben nog 19 en heb hem zonder enige moeite kunnen verzekeren bij centraal beheer.

Zal met gemak wel wat foto's posten
The more debt, the better
pi_50407892
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:08 schreef flyguy het volgende:

[..]

Toevallig heb ik zaterdag mijn MR2 op gehaald me eerste autotje en ik ben nog 19 en heb hem zonder enige moeite kunnen verzekeren bij centraal beheer.

Zal met gemak wel wat foto's posten
Heb je een SW20 of een AW11? En wat kost het je per jaar?
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:07:21 #237
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_50411865
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:20 schreef babba het volgende:

[..]

Heb je een SW20 of een AW11? En wat kost het je per jaar?
een SW20 en hij kost me 876,43 per jaar.

Kreeg toevallig net de verzekeringspapieren binnen
The more debt, the better
pi_50419525
Een boel geld, maar valt te overwegen Ik zal deze zomer even kijken, eerst ff een vaste baan zoeken
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:58:57 #239
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_50428176
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:44 schreef babba het volgende:
Een boel geld, maar valt te overwegen Ik zal deze zomer even kijken, eerst ff een vaste baan zoeken
vind het wel meevallen. Als student is het prima te doen.
The more debt, the better
pi_50431566
Hee, het topic is weer eens flink geschopt... Tijd voor een update met enkele illustraties







Wat er in gaat:









Tot zover deze update in de categorie "wat voor leuks kan ik met mijn MR2 doen"
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:11:47 #241
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_50434287
kijk onze MR2'tjes hebben iig dezelfde kleur





The more debt, the better
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:14:14 #242
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_50434371
mooie locatie
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_50448472
Ik ga er dus deze zomer ook een MR2 halen, maar op sites als Autotrader, Autotrack enz. vind je nooit echt mooie exemplaren, Iemand tips? ik heb niet meer dan 4000 euro te besteden
pi_50455338
Gewoon de forums van de MR2 clubs in de gaten houden... Als een MR2 op marktplaats ofzo komt is dat meestal al wel bekend op de forums.

Een kennis van me heeft een witte SW20 te koop voor het bedrag wat jij noemt. Alleen is daar al wel een gegadigde voor, die hem wil gaan kopen als hij over 1 of 2 maanden nog te koop staat.

D'r staat ook een rode met Border bodykit voor iets meer, maar die heeft wel veel kilometers gelopen (hoeft geen punt te zijn mits altijd netjes onderhouden en alle slijtage onderdelen al vervangen zijn - denk aan koppeling etc).

Of als je een kleine 15K hebt liggen kan je een zeldzame Japanse 98'er turbo rijden, staat nu in Duitsland. Helemaal origineel, 255 pk.
pi_50457155
hey, dit topic had ik nog niet geschoten.... ik hoor er nu ook bij, ik heb sinds n maandje ofzo een 1986 AW11

geen SW20 nee, maar de oer MR2
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:40:56 #246
95811 riceboy
T00 Fur10us
pi_51993118
nog meer updates?
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:44:10 #247
75976 Stuiterbal.nl
I hope I won't forget you
pi_52812620
*meld zich*

http://img176.imageshack.us/my.php?image=mr2hx5.jpg

Das de mijne.

Bouwjaar : 1991
KM stand: auto 130k KM , motor 72k KM

Mods:
rev2 3SGTE engine swap
TRD bougie kabels + splitfire bougies
K&N filter
Full 3 inch downpipe + uitlaat

http://img96.imageshack.us/my.php?image=21072007124du0.jpg

Tof stukje forum hier
ACWW friendcode 3307-7774-7436
Town: vdaal name: jasper
pi_52813857
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:44 schreef Stuiterbal.nl het volgende:
*meld zich*

http://img176.imageshack.us/my.php?image=mr2hx5.jpg

Das de mijne.

Bouwjaar : 1991
KM stand: auto 130k KM , motor 72k KM

Mods:
rev2 3SGTE engine swap
TRD bougie kabels + splitfire bougies
K&N filter
Full 3 inch downpipe + uitlaat

http://img96.imageshack.us/my.php?image=21072007124du0.jpg

Tof stukje forum hier
Nice, recentelijk geswapt?

Ook nog maar eens wat recente fotootjes dumpen om het topic levend te houden:





  zaterdag 1 september 2007 @ 12:04:04 #249
75976 Stuiterbal.nl
I hope I won't forget you
pi_52864324
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:26 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Nice, recentelijk geswapt?

Ook nog maar eens wat recente fotootjes dumpen om het topic levend te houden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
yups!

Volgens mij zie ik jou op het MR2.nl forum? of wild bunch? of allebij? ik heet daar iig stuit!

mooie motor ruimte!
Ik ga het van de winter denk ik rood met blauw maken, hard pipes enzo
ACWW friendcode 3307-7774-7436
Town: vdaal name: jasper
pi_54901599
Ik ben dan ook eindelijk de trotse bezitter van een Toyota MR2 (SW20) Gelijk maar even een paar vraagjes:

Welke benzine tanken jullie? Euro 98 of Euro 95? De meneer van de garage vertelde me dat hij er Euro 98 in had gedaan, maar dat dit niet zoveel uitmaakte.

De standaard velgen zitten er nog onder. Dit moet uiteraard binnenkort anders, maar welke maten moet ik hebben? De steekmaat van een SW20 is 5x114,3 heb ik begrepen. Maar welke maten staan het beste? 17"x7 voor en 17"x7.5 achter? Ik kom op internet ook MR2 eigenaren tegen die 17" voor en achter 18" hebben. En welke banden(maten) moet ik erbij nemen?

Foto's komen nog
pi_54902762
www.mr2club.nl Kijk daar eens op. Heel veel vragen over velgenmaten en bandenmaten.
pi_54903090
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:28 schreef tevebe het volgende:
www.mr2club.nl Kijk daar eens op. Heel veel vragen over velgenmaten en bandenmaten.
Daar ben ik al geweest, daar heb ik al aardig wat info vandaan

Het handigst zou zijn als ik ergens de precieze maten van iemands velgen/banden kon bekijken inclusief foto's Maar zoiets heb ik nog niet gevonden.
pi_54903271
Ik meen gelezen te hebben op dat forum voor 7,5j en achter 8,5j. Johnwoo kan je wel helpen
pi_54905814
Bedankt voor de hulp Maar dan heb ik nog één vraag dus, Euro 95 of Euro 98 in een SW20 ?
  woensdag 28 november 2007 @ 22:31:46 #255
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54906974
quote:
Op woensdag 28 november 2007 21:58 schreef babba het volgende:
Bedankt voor de hulp Maar dan heb ik nog één vraag dus, Euro 95 of Euro 98 in een SW20 ?
kan beide natuurlijk.
moet je wel weten wat het doet.

een standaard motor heeft geen hogere klopvastheid nodig omdat daar met de bouw van het motormanagement al rekening mee gehouden is. Zodra je denkt dat je zelfontbranding krijgt door verhoogde compressie, aangepaste timing o.i.d. moet je benzine tanken met hogere klopvastheid.
pi_54913674
Met Tjabbo. Op een standaard GTi heeft het in ieder geval weinig zin om 98 te tanken. Zelfs een standaard Amerikaanse turbo slikt nog 95, pas als je boost of timing of compressie gaat veranderen wordt 98 een vereiste. In geimporteerde JDM wagens tank je het beste 98 (premium benzine in Japan is 100RON, dus de ECU's van sportwagens zijn daarvoor geprogrammeerd).

Qua velgen, er zijn veel mogelijkheden, maar het wordt wel sterk aangeraden om achter breder dan voor te nemen, om de balans van de auto niet te verstoren (nu zal je met een GTi niet gelijk achterstevoren staan maar op de grens scheelt het zeker, en bij turbo's is het gevaarlijker). Een veelgebruikte maat is voor 7.5J (met 205 of 215 brede banden) en achter 8.5J (met 235 of 245 brede banden), maar ook hier zijn veel combinaties mogelijk (7J/8J, 8J/9J, 7.5/9J, 8J/9.5J, ...). Let wel op dat je de juiste offsets neemt (die zijn voor en achter bij de meeste breedtes ook anders!).

Voor 16" en achter 17" wielen, of voor 17" en achter 18", zie je inderdaad ook wel, dat komt doordat het achterste wiel door de wigvorm van de auto, en de vorm van de wielkasten, _ietsjes_ kleiner lijkt dan het voorste. De standaardvering is achter (waar het gewicht zit) ook hoger dan voor, wat dit nog benadrukt. 17"/18" is trouwens het grootste wat ik onder een MR2 zou zetten, nog groter en het wordt een karikatuur. Ter illustratie, dit is 17"/18".
Als je voor performance gaat (trackdays) is 16" of hooguit 16"/17" optimaal (lagere roterende massa en toch geen al te hoge hoge bandwang).


Nog een plaatje voor de nieuwe pagina:

(GT30R kit, komt ook aan mijn built blok te hangen )

[ Bericht 7% gewijzigd door johnwoo op 29-11-2007 10:11:17 ]
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:23:22 #257
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54955741
heb je die kit van de bak van JW gekocht ?
pi_54968863
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:23 schreef Tjabbo het volgende:
heb je die kit van de bak van JW gekocht ?
Nee, wel geinformeerd, maar het was geen kit, alleen de turbo en wastegate los. Voor mij is het interessanter om gelijk de MR2 kit te kopen met alle fittings, downpipe, spruitstuk adapter etc. Bovendien had JW een single entry (wegens spruitstuk) GT3076R en wilde ik liever een twin entry GT3071R voor wat betere spool/minder lag en dus meer mid-end drivability. Het topvermogen van 450 rwhp voor de GT3071R is voor mij al ruim genoeg, liever de betere spool dan de 50 rwhp die de GT3076R meer kan leveren).

Ik neem wel de 800cc Sard injectors van JW over, had al een setje 550'ers van een 2JZ wegens mijn plan om voorlopig op 300 rwhp te blijven rijden, maar ik heb toch een standalone (Nemesis 2) dus kan net zo goed de boost en timing een beetje conservatief houden de eerste periode, scheelt me daarna weer injectors wisselen. Als alles zich goed houdt en het blokje weer is ingereden mag de boost wat omhoog en de Nemesis geremapt worden voor een rwhp of ~360, lijkt me wel voldoende en dan blijft alles nog heel.

Het blok wordt vrij ingrijpend gebouwd (zuigers, drijfstangen, cams, oversized kleppen, port job, MHG, high-flow oliepomp, alle lageringen, ARP materialen) en behalve de injectors wordt ook de rest van het brandstofsysteem onderhanden genomen (Walbro pomp, Aeromotive FPR, Wolfkatz rail met alle fancy fittings) dus als ik het zou willen moet ik de turbo er redelijk mee kunnen maxxen maar ik wil niet alles tot de limit pushen, dus hou ik het in eerste instantie op 300 rwhp en later ook ruim onder de 400.

Hier een vrij complete modlist: http://mr2.johnwoo.nl/sw20mods.html (site is nog work in progress)

[ Bericht 0% gewijzigd door johnwoo op 01-12-2007 16:22:41 ]
  zaterdag 1 december 2007 @ 18:23:46 #259
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54971854
Ok gaaf.
Wat heeft je doen besluiten voor een Hydra Nemesis systeem te gaan? Er zijn nog niet veel 3sgte's in NL die succesvol op zo'n ecu gemapped zijn.
  zaterdag 1 december 2007 @ 18:36:20 #260
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_54972115
Even een onbeschofte TVP plaatsen.
Interessante stof
pi_54978055
Mr2 staat hoog op mijn lijstje om mijn auto te worden als ik terug ben in NL en weer wat gespaard heb. Wel een 92+ model ivm versnellingsbak en roestvorming van de modellen voor 92.
pi_54982479
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:23 schreef Tjabbo het volgende:
Ok gaaf.
Wat heeft je doen besluiten voor een Hydra Nemesis systeem te gaan? Er zijn nog niet veel 3sgte's in NL die succesvol op zo'n ecu gemapped zijn.
Er zijn uberhaupt niet veel 3S-GTE's in Nederland met een standalone EMS
Een paar redenen om voor de Nemesis te gaan:
- Het is een vrij uitgebreid systeem met veel features en mogelijkheden.
- De prijs ligt net wat lager dan andere systemen met vergelijkbare features (bv AEM).
- Dit is een plug&play systeem op de MR2, behalve het omprikken van de stekker moeten er maar 2 dingen gebeuren; een vacuumslangetje naar de (ingebouwde) MAP sensor, en de koudstartinjector vervangen door een MAT sensor.
- In de VS is er veel ervaring met de Nemesis en is het de "EMS of choice" van een paar bekende MR2 tuners. Er is dus veel over te vinden en veel kennis aanwezig op het (grote) Amerikaanse MR2 forum, en er zijn een hele rits vrij nauwkeurige base maps beschikbaar voor verschillende motorsetups.
- De jongen die mijn motor gaat opbouwen heeft zelf ook een Nemesis in z'n MR2 en dus al ervaring met de combinatie MR2 en Nemesis.
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 22:28 schreef tevebe het volgende:
Mr2 staat hoog op mijn lijstje om mijn auto te worden als ik terug ben in NL en weer wat gespaard heb. Wel een 92+ model ivm versnellingsbak en roestvorming van de modellen voor 92.
Er is geen verschil in roestvorming tussen de modellen van voor of na 92 hoor, buiten leeftijd dan. De SW20 heeft een paar gevoelige plekjes (twee strutjes met open uiteinde onderin de motorruimte; onderzijde van de deuren; rond een lekkend T-bar dak) waar sommigen last van krijgen, maar over het algemeen is de auto verder behoorlijk goed bestand tegen roest, in tegenstelling tot de AW11jes die er erg veel last van hebben. In ieder geval heeft een 93'er over een jaar evenveel kans op plekjes als een 92'er nu. Gewoon iedere auto apart bekijken.
  zondag 2 december 2007 @ 16:12:33 #263
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54992423
Ik vond de hoeveelheid die er te vinden was over de nemesis wel wat tegen vallen.
Heb dat ding terug uitgebouwd voor JW toen hij tegenover (of met, hoe je het zien wilt) zjin tuner wilde bewijzen dat de auto het wél deed met de mods en dat die ecu het probleem was.

anyway lang verhaal kort: zorg voor een goed (duur) usb--com poort omzetter. door het gekloot met een goedkope kwam elke keer de data garbled over in de ecu.
pi_54997651
quote:
Op zondag 2 december 2007 01:28 schreef johnwoo het volgende:

Er is geen verschil in roestvorming tussen de modellen van voor of na 92 hoor, buiten leeftijd dan. De SW20 heeft een paar gevoelige plekjes (twee strutjes met open uiteinde onderin de motorruimte; onderzijde van de deuren; rond een lekkend T-bar dak) waar sommigen last van krijgen, maar over het algemeen is de auto verder behoorlijk goed bestand tegen roest, in tegenstelling tot de AW11jes die er erg veel last van hebben. In ieder geval heeft een 93'er over een jaar evenveel kans op plekjes als een 92'er nu. Gewoon iedere auto apart bekijken.
Ik dacht altijd dat de modellen na 92 minder last van roestvorming hadden, maar schijnbaar niet dan. Toch wil ik liever een 92+ model ook vanwege de extra verstevigingen. Zodra ik terug ben zal ik in ieder geval enkele gaan bekijken.
  zondag 2 december 2007 @ 20:01:44 #265
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54997789
quote:
Op zondag 2 december 2007 19:57 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat de modellen na 92 minder last van roestvorming hadden, maar schijnbaar niet dan. Toch wil ik liever een 92+ model ook vanwege de extra verstevigingen. Zodra ik terug ben zal ik in ieder geval enkele gaan bekijken.
vanaf 1988 zijn alle toyota's verzinkt.
pi_54997988
quote:
Op zondag 2 december 2007 20:01 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

vanaf 1988 zijn alle toyota's verzinkt.
Ik dacht altijd vanaf 1992. Meen ik een keer ergens gelezen te hebben, maar zal dan wel fout zijn.
  zondag 2 december 2007 @ 21:50:01 #267
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_55000926
dat is fout. mijn '89 supra is ook verzinkt, evenals mijn '90 starlet en mijn zus d'r 88 corolla
pi_55001881
quote:
Op zondag 2 december 2007 16:12 schreef Tjabbo het volgende:
Ik vond de hoeveelheid die er te vinden was over de nemesis wel wat tegen vallen.
Heb dat ding terug uitgebouwd voor JW toen hij tegenover (of met, hoe je het zien wilt) zjin tuner wilde bewijzen dat de auto het wél deed met de mods en dat die ecu het probleem was.

anyway lang verhaal kort: zorg voor een goed (duur) usb--com poort omzetter. door het gekloot met een goedkope kwam elke keer de data garbled over in de ecu.
Nou ik moet wel toegeven dat de resources/support van de fabrikant wat mager zijn, je moet het van de community hebben. Heb je op mr2oc gekeken? Daar zit toch best wat Nemesis ervaring, en de leverancier van de MR2 kit (mrcontrols) doet daar erg behulpzaam mee als er vragen zijn.

Mijn laptop heeft nog een ouderwetsche fysieke seriële poort dus dat zal naar verwachting geen problemen opleveren Misschien tik ik voor dit doel zelfs nog wel een keer een tweedehands laptopje op de kop, de mijne is een desktopvervanger met 15" scherm en desktop-CPU waardoor hij maar zo'n 2 uur meegaat op de batterij Het ultieme doel is het RS232 protocol reverse engineeren en (niet voor mappen maar voor data visualisatie) een proggel te bouwen voor op m'n (Windows Mobile) PDA phone
pi_55004210
Het is binnenkort tijd voor deel 2 van dit topic
  maandag 3 december 2007 @ 00:19:24 #270
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_55005302
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:20 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Nou ik moet wel toegeven dat de resources/support van de fabrikant wat mager zijn, je moet het van de community hebben. Heb je op mr2oc gekeken? Daar zit toch best wat Nemesis ervaring, en de leverancier van de MR2 kit (mrcontrols) doet daar erg behulpzaam mee als er vragen zijn.

Mijn laptop heeft nog een ouderwetsche fysieke seriële poort dus dat zal naar verwachting geen problemen opleveren Misschien tik ik voor dit doel zelfs nog wel een keer een tweedehands laptopje op de kop, de mijne is een desktopvervanger met 15" scherm en desktop-CPU waardoor hij maar zo'n 2 uur meegaat op de batterij Het ultieme doel is het RS232 protocol reverse engineeren en (niet voor mappen maar voor data visualisatie) een proggel te bouwen voor op m'n (Windows Mobile) PDA phone
'We' hadden wat links toen ja, maar ook maar 1 zaterdag om het te fixen en het blok zat nog niet weer helemaal terug in elkaar toen we aan kwamen Dus niet veel tijd gehad.
Waarom moet je zo moeilijk doen om een signaal te krijgen? zit er geen fatsoenlijke output op dat ding?
pi_55010755
quote:
Op maandag 3 december 2007 00:19 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Waarom moet je zo moeilijk doen om een signaal te krijgen? zit er geen fatsoenlijke output op dat ding?
Jawel, werkt prima op de laptop met het Nemesis programma. Maar ik was niet van plan om (als het ding eenmaal is afgesteld) constant met een laptop rond te gaan rijden

Voor zover ik heb kunnen googlen is het seriële protocol dat het Nemesis programma met de ECU praat niet vrijgegeven, al zijn er wel mensen bezig geweest om het te reverse-engineeren. Nou hoef ik echt niet te kunnen mappen (dat werkt toch het best op de laptop) maar het lijkt me erg stoer om in ieder geval de realtime data uit te kunnen lezen en zo dingen als AFR, load, duty cycle etc te kunnen weergeven (en dus ook loggen) op m'n PDA

Wanneer m'n Nemesis is ingebouwd ga ik daar wel een poging voor wagen, het loggen van de data tussen het Nemesis programma op de laptop en de ECU is in ieder geval een eitje; het moeilijke is te ontcijferen wat die bitjes betekenen
pi_55013309
johnwoo, welke ET waarden hebben de velgen op jou bolide? Ik wil namelijk de silver variant van dezelfde velgen gaan bestellen binnenkort
pi_55014729
De maten zijn die welke 5zigen adviseerde voor de SW20:
Voor: 17x7.5 +35
Achter: 17x8.5 +38

Voor staat het netjes flush; achter hadden ze een paar millimeter verder naar buiten gemogen, zeg ET +33. Die wordt helaas niet gemaakt (wel in 18" overigens) maar met een 5mm spacertje zitten ze ook flush. Of je kan ET +30 nemen, dat zal ook nog wel staan, maar is eigenlijk weer nèt iets te ver naar buiten...

Op deze foto waarbij 'ie in z'n veren hangt kan je goed zien dat 'ie achter een paar mm kan gebruiken:

(nog eentje)

[ Bericht 11% gewijzigd door johnwoo op 03-12-2007 16:11:41 ]
pi_55015799
Dank je voor de info
  maandag 3 december 2007 @ 17:42:16 #275
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55016770
quote:
Op deze foto waarbij 'ie in z'n veren hangt kan je goed zien dat 'ie achter een paar mm kan gebruiken:
[ afbeelding ]
Hey... Fietsbel z'n Supra!
Hoe gaat het met zijn machine?
Ik heb 'm al lang niet meer op Supras.nl gezien
pi_55019436
Die is inmiddels alweer een tijdje geturbo'd, en staat deze winter stil voor weer wat upgrades (14" AP big brake kit, Link ECU, en nog een aantal dingen). Hij post af en toe een update in z'n autofans topic.
  maandag 3 december 2007 @ 20:19:28 #277
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55019753
Een topic om in de gaten te houden zie ik wel
  maandag 3 december 2007 @ 21:39:54 #278
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_55021429
quote:
Op maandag 3 december 2007 20:06 schreef johnwoo het volgende:
Hij post af en toe een update in z'n autofans topic.
en op shoarmateam forum ook

schaamteloze reclame
  woensdag 5 december 2007 @ 00:11:44 #279
101852 kokos
mividaloca
pi_55048187
MR2
Viva los Vatos Locos
pi_55075696
aw11
pi_55077711
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:20 schreef _Drake_ het volgende:
aw11
Verkeerde topic ja!
Nah, van mij mogen de elfjes er ook wel bij hoor
  donderdag 6 december 2007 @ 17:34:11 #282
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55082218
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:20 schreef _Drake_ het volgende:
aw11
pi_55112474

800cc Sard injector. Check het verschil in grootte van de sproeigaten tov de 550'ers uit de Supra twin turbo:


Tevens nog een leuk filmpje van een 240SX met GT30R, ongeveer zelfde turbo, zelfde cilinderinhoud, zelfde duratie cams, ongeveer gelijke capaciteit injectors... Benieuwd of ik de snelheidsmeter ook zo rap omhoog zal zien gaan (MR2 is wel ruim 150kg zwaarder)... http://videos.streetfire.(...)c1a-98a00133e9b4.htm
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:20:13 #284
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55113138
Zet 'm maar eens op bokjes
pi_55114087
Lol, ja dan gaat het nog sneller... of in de sneeuw 's winters
pi_55422685
Even een paar brakke telefoonpics van mijn bolide :









Hij schreeuwt gewoon om andere velgen, het is net als iemand die een mooi maatpak aan heeft met gympen eronder

[ Bericht 8% gewijzigd door babba op 20-12-2007 19:24:03 ]
pi_60429745
* johnwoo reanimeert het MR2 topic

In september gaat de motor uit mijn tweetje voor de grote ombouw. Sinds m'n laatste update in dit topic zijn er weer wat parts aan de verzameling toegevoegd:


HKS 264 graden nokkenassen, HKS nokkenastandwielen, HKS distributieriem, HKS SSQV (new type) BOV (die zit er alvast op )


RMR inlaatspruitstuk (zo ziet dat er in de engine bay uit)


Wolfkatz brandstofrail + Aeromotive FPR fitting kit, Walbro brandstofpomp


Aquamist water injectie kit


TRD swaybars, TRD bougiekabels






Garrett GT30R kit, Tial wastegate


Onderweg uit Japan: Ogura ORC409D koppeling+licht vliegwiel set

Nog anderhalve maand.... hopelijk is het in september/oktober nog even goed weer om in te rijden
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:25:32 #288
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_60440841
Volgens mij ligt heel de woonkamer vol met parts of niet?
pi_60454580
Nee, maar de schuur wel
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:41:43 #290
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_60461909
Nice.

Hoe ga je de waterinjectie aansturen?
Met een flip switch om de pomp aan te zetten neem ik aan en daarna?
Met een knopje? of met een mooie load/boost/wot switch ?

nu ik het zo typ vraag ik me af of er ook een in-tank return is voor de aquamist pomp omdat je eigenlijk wilt dat het ding tijdens flink trappen al mooi op druk is maar je wilt niet dat hij stuk loopt.

Hoe werkt zoiets eigenlijk?
pi_60462353
Het slangetje van pompje naar nozzle is maar een centimeter of 40, dat is zo op druk. Natuurlijk is het beter om de leiding al te primen maar dan kom je bij een duurder systeem uit. Dit is het instapmodel dat wordt geactiveerd op een ingestelde turbodruk door een MAP sensor, maar voor zover ik kan zien is dat gewoon een comparator die als een soort relais werkt, dus ik denk dat ik het eventueel ook wel voor elkaar zou krijgen om hem door de Nemesis te laten aansturen. Die MAP sensor stel je in op 6~9 psi, dan is 'ie op druk tegen de tijd dat je maximale boost bereikt. Deze set kent geen variabele sprays, het is of aan of uit (je kan de flow wel instellen door een bepaalde nozzle te gebruiken). Verder heb ik een niveausensor gekocht die ik in het tankje ga aanbrengen, zodat de waterinjectie automatisch uitschakelt als het water op is (drooglopen vindt de pomp niet leuk) en er een LEDje gaat branden op het dashboard.
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:02:21 #292
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_60467444
Kan je de nemesis ook afhankelijk van het wel of niet aanstaan van de water injectie een andere fuel map laten kiezen ?
pi_60469310
Op het wiring harness zit een switch waarmee je kan wisselen tussen maps; ik neem aan dat je die ook wel zo kan bedraden aan de waterinjectie z'n MAP sensor dat hij overschakelt naar een andere map als de waterinjectie geactiveerd wordt ja.
pi_60473700
Dit is nu eens een mooi project om te volgen

Ik heb mn eigen 11je ook nog trouwens, hij staat nog steeds te koop maar als ik hem niet verkocht krijg dan gaat hij de opslag in voor een paar jaar... Dan moet ik alleen wel nog een opslag vinden...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_60488369
ik zou hem in de stalling, nofi maar je prijs is vrij hoog en de vraag is laag.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:02:46 #296
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_60510386
Heb mijn MR2 ook nog. Volgend jaar doe ik hem denk ik weg, want dan is me premie weer gunstig genoeg om iets snellers te nemen.
The more debt, the better
pi_60530191
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 13:49 schreef _Drake_ het volgende:
ik zou hem in de stalling, nofi maar je prijs is vrij hoog en de vraag is laag.
Ja goed, er zit 900 euro aan nieuwe onderdelen in dus gaat hij niet voor een paar tientjes weg daarbij is hij niet rot. Maar het maakt niks uit, als ik hem nu wel verkocht krijg zeg ik over 10 jaar "die auto had ik nooit weg moeten doen".
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 18 juli 2009 @ 17:26:15 #298
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71097615
oeh, er is in dit topic al een tijd niet meer gepost.
maar ik heb ook een Sw20.

zwart, met18" 5zigen velgjes FRN01-c
en ik heb een TEIN superstreet schroefset besteld zonder topmounts

Dit is plug&play nietwaar? Hoef niets over te zetten van mijn originele schokbrekers toch?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_73134406
Het heeft even geduurd, beetje vertraging, maar het blokje is in aanbouw, tijd voor een schop onder de kont van dit topic dus





  zondag 27 september 2009 @ 13:34:05 #300
138465 ForcedInduction
If it doesn't blow...
pi_73146094
een béétje vertraging? lol
heb met een maat een 3rd gen voor een celica wrc in elkaar gezet in 2 dagen
...it has to suck.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')