abonnement Unibet Coolblue
pi_24876308
14 Februari as. ga ik op wereldreis. Ik begin in New York om daar een klein weekje te verblijven vlieg door naar LA om 3 weken Californie te ontdekken. Ga 2 weken naar de Fiji Eilanden. Blijf een maand in Nieuw Zeeland (voornamelijk zuider eiland), 2 en een halve maand Australie en een maand Thailand. Dit alles gaat dus een half jaar duren. Zijn er mensen met ongeveer dezelfde plannen of mensen die al zoiets dergelijks hebben gedaan.

Wat zijn je ervaringen, tips, do's en dont's?

Ik heb mijn ticket bij Kilroy gekocht in Amsterdam voor 1944 euro incl. taxes en neem 6000 euro zakgeld mee. Ook houd ik een dagboek bij.
pi_24876471
6000 euro : 180 dagen = 33 euro per dag.

Ik heb zo'n vermoeden dat je ergens tussen Fiji en Nieuw Zeeland geen geld meer hebt

Heb je een ticket waar je op vaste tijden en dagen moet vliegen, of is dat flexibel?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator woensdag 2 februari 2005 @ 09:39:30 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24878455
33 euro is inderdaad niet bijster veel per dag, zeker niet in de VS, maar daar zit hij dan ook niet al die tijd. Plus we weten niet wat z'n reisplannen zijn op het gebied van overnachtingen. Misschien blijft hij wel bij vrienden / familie. Dat scheelt altijd aardig in de kosten.

En waarschijnlijk stelt hij niet dezelfde eisen aan hotels als jij Diego, maar die discussie gaan we hier niet voeren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24878579
Ik denk dat het handig is om ook de verhalen te lezen van Wozzy, Caitkin en Kamigot.

Handige Links
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_24883455
quote:
33 euro is inderdaad niet bijster veel per dag, zeker niet in de VS, maar daar zit hij dan ook niet al die tijd. Plus we weten niet wat z'n reisplannen zijn op het gebied van overnachtingen. Misschien blijft hij wel bij vrienden / familie. Dat scheelt altijd aardig in de kosten.
Stel dat je voor 10 Euro kan slapen( wat je volgens mij helemaal niet in de VS kan, zelfs niet in het grootste krot en in NY of LA zal het wel helemaal niet lukken) dan hou je 23 euro per dag over of zeg maar 600 euro per maand.

Ik weet niet wat de TS in Nederland opmaakt aan vermaak, maar als ik gewoon thuis woon en een baan heb kan ik makkelijk tussen de 400 en 600 euro in de maand opmaken. En dan hoef ik zelf niet voor mijn eten te zorgen en heb ik veel minder tijd om geld op te maken.

De TS moet van die 23 euro zijn eten betalen, transportkosten, uitstapjes, een keer stappen, musea en wat er nog meer allemaal op de weg komt.

Ik weet niet hoe hij gaat tellen maar met 23 euro per dag ben je snel uit gereisd.
quote:
En waarschijnlijk stelt hij niet dezelfde eisen aan hotels als jij Diego, maar die discussie gaan we hier niet voeren.
Dan zou het zowiezo niet gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 2 februari 2005 @ 14:38:47 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24883703
Neem je ook je zusje mee ?


"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24884820
Hey wat tof hej! Das wel erg vet, NY zou ik de metro door , brooklyn, manhattan, harlem en the bronx nemen! Dan zie je iig al erg veel. Het leukste is natuurlijk manhattan. LA kun je zo'n citytour doen. Dan heb je namelijk snel alle "belangrijke" dingen gezien en kun je later nog kijken waar je naar binnen wilt gfaan of terug wilt gaan. Als je daar trouwens toch 3 weken zit moet je ook naar Vegas gaan ook een top ervarign.
-
-
pi_24884949
Het enige probleem is misschien dat je je 6000 euro verliest op de tafel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24885152
Tvp-tje.

En een hele goede reis toegewenst
pi_24895465
in nieuw zeeland ga ik 2 weken bij iemand slapen (gratis uiteraard) en voor de rest ben ik op mijn budget aangewezen. Het is inderdaad niet reeel om te denken dat je het met 33 euro per dag gaat redden maar het is dan ook een gemiddelde. Er zal best een dag tussen zitten dat ik het dubbele uitgeef en een dag dat ik maar voor een tientje zit. Daarbij zijn Fiji en Thailand spotje goedkoop. Ook zal ik niet contstant aan het reizen zijn, dingen aan het bezoeken/bekijken zijn en wat zo anders. Slapen gaat in hostels (hoeft niet meer dan 10 euro per nacht te zijn als je het goed doet, VS uitgezonderd). Zelf ben ik er toch van overtuigd het te redden, ennuh er is nu geen weg meer terug

Vegas is zowiezo de bedoeling en San Fransisco ook , LA lijkt me leuk voor 2 dagen maar volgens mij heb ik het dan al gezien, die stad lijkt me helemaal niets hebben

[offtopic]
SeLang mijn zusje gaat niet mee

dankje dunkyskunkie
[/offtopic]
pi_24895516
Santa Barbara, Santa Monica en zo wel, maar het is al 11 jaar geleden dat ik daar was.

Als je toch alle tijd hebt zou ik ook naar de Grand Canyon gaan, Bryce Canyon en Death Valley(apart stukje VS) Misschien kan je ook naar San Diego(best een leuke plaats) en misschien kun je ook nog effe de grens over wippen(als dat nog zo makkelijk gaat) om een beeld te krijgen van een andere wereld die Latijns Amerika heet

Ga je vliegen vanaf NY naar LA?

P.S. Met 6000 euro 6 maanden de wereld rondreizen gaat je nooit lukken, dus nu kun je in iedergeval niet meer zeggen dat je niet gewaarschuwt bent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24895535
wij verschillen dan duidelijk van mening/beeldvorming over het backpacken...

Grand Canyon lijkt me prachtig alleen vraag ik me of het voor de budget reiziger te doen is... Zal ik daar ter plekke moeten beoordelen denk ik... ligt er ook aan of ik met iemand mee kan/ga
pi_24895559
Vlieg je naar LA toe?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24895651
ja vanaf JFK naar LAX
pi_24895706
Dan wordt Grand Canyon misschien al moeilijk voor je omdat het op 1000(?) kilometer ligt van LA.

Met Greyhound moet je tellen met 10 dollar per 100 mile dacht ik dus dat kost je minimaal 100 euro of zo

Liften is een optie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24896119
is altijd een optie, wellicht niet de beste optie
pi_24896149
6000 euro voor 6 maanden ga je makkelijk redden. De VS zal duur zijn, maar als je niet in het Hilton gaat slapen.... Dan ga je daarna naar thailand enzo, en dat is echt spotgoedkoop. Dan slaap je voor 2 euro per nacht. En dan heb je dus een duur hotel. Dus als je 33 euro uit kunt geven in thailand, dan ben je niet goed bezig. Dat zijn dus de posten waarop je kunt bezuinigen.
Voor de bijzondere dingen kun je ook de locale bevolking vragen of ze hotspots weten, die zijn niet zo overladen met toeristen, vaak mooier en stukken goedkoper.
Als je souvenirs koopt, stuur ze dan op met de post, dan hoef je ze niet mee te slepen.

Succes met je reis en veel plezier!
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:12:16 #18
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_24897681
Een tip voor goedkope overnachtingen:

www.globalfreeloaders.com

Een site waar mensen een gratis (!) een bed aanbieden. Achterliggende gedachte is dat reizen al duur zat is je vaak toch niet op je hotelkamer bent. Vaak kan je ook koken, scheelt ook weer in de kosten!

Een amerikaanse vriend van mij heeft op deze manier twee maanden door Europa kunnen reizen zonder verblijfskosten te betalen!
pi_24899854
ik denk ook wel dat het met 6000 moet lukken! Als je zowieso al wat lef hebt, kun je veel dingen gratis of goedkoop regelen. En als het niet lukt ga je toch een paar keer werken in Australie.
-
-
pi_24900791
Ik heb zowaar alvast een hostel vooruit geboekt. Aangezien ik maar 4 nachten in NY blijf wou ik graag alvast een hostel geboekt hebben. Ik heb vanacht geboekt bij The Big Apple Hostel. Vrijwel om de hoek bij Times Square. Kosten al ruim 100 dollar Maar dit is ook het duurste gedeelte van de reis en je moet er wat voor over hebben om deze superstad gezien te hebben.

I'll keep you posted
pi_24901328
Denk je dat LA, San Fransisco, Las Vegas, Auckland, Sydney, Wellington, Melbourne veel goedkoper zal zijn?

Wel een mooie plaats voor een hotel overigens
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 3 februari 2005 @ 14:16:05 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24902195
6000 euro moet kunnen lijkt me.
Een aantal jaar geleden had ik op basis van vele (backpack) vakanties die ik had gedaan uitgerekend dat ik met 20.000 gulden (dus ca 9.000 euro) per jaar goed zou kunnen uitkomen. Dat is wel een paar jaar geleden maar de euro is ook flink gestegen dus dat compenseert.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator donderdag 3 februari 2005 @ 14:23:19 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24902356
De kwestie van het budget hebben we nu wel genoeg besproken. Er staat meer in de OP waarop gereageerd kan worden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24902359
Wat deed je zoal gedurende een jaar?

Waar sliep je?
Wat bezocht je?
Waar at je?
Welke landen bezocht je?
Hoe reisde je?
Ging je vaak stappen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24902518
Super vet, ik zal je topic bij deze bookmarken en eens in de gaten houden..

Succes!
Just say hi!
pi_24914787
thnx Chandler

ik vindt de budget kwestie opzich nog niet zo oninteressant

ennuh diego kijk eens voor de grap op www.hostels.com ... wie goed zoekt vindt goed voor weinig! Het is echt zo

het zijn dus hostels een geen hotels !
pi_24914928
Interessant topic, zal hem zeker in de gaten houden! .

Ik ben ook al een tijdje van plan om (in me eentje of met een GOEDE vriend(in)) een lange reis te maken . Maar dan blijf ik liever een (half) jaar in Amerika bivakeren, zoek een leuke parttime baan en ik probeer een beetje het jongeren leven daar op te zoeken . Dus veel (wind)surfen, snowboarden, rotsklimmen, etc! Lijkt me echt gaaf! Daarnaast zoek ik ideeen om een eigen onderneming op te starten bij terugkomst. Dus dat wordt daar ook een hoop bedrijven bezoeken die een beetje gerelateerd zijn aan mijn interesses/studie . Desnoods in de naastgelegen landen of ik spaar daar even door voor toch een wereldreis. Ik zie het wel! Ik ben niet iemand van veel plannen en dat zal ik ook zeker niet doen. Gewoon gaan en zien waar ik uitkom.

Maar ik ben nu 19 en zeker in de USA is het handiger om 21+ te zijn, dus komt mooi uit dan heb ik nog wat jaartjes om mn HBO af te maken .

[ Bericht 10% gewijzigd door Sport_Life op 04-02-2005 02:42:03 ]
pi_24915035
Door een beetje met Fake ID's te kloten krijg je ook wel veel levenservaring denk ik

Wat voor een bedrijf zou je op willen starten en is 21 niet een beetje jong?

Voor mij zijn die plannen(vaak) altijd gestrand is om het moeilijk is om iemand te vinden waar je zoiets kan doen en een vaste relatie heb ik nooit gehad.

Maar van mensen die alleen reizen hoor ik ook dat het leuk is en mijn ervaring met alleen reizen gaan niet verder dan een paar keer een maand Zuid Amerika en een keer Oost VS en Canada
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24915048
quote:
Maar ik ben nu 19 en zeker in de USA is het handiger om 21+ te zijn, dus komt mooi uit dan heb ik nog wat jaartjes om mn HBO af te maken
HBO afmaken is zowiezo verstandig want als je weg geweest bent ga je waarschijnlijk niet weer opnieuw naar school
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24915118
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Door een beetje met Fake ID's te kloten krijg je ook wel veel levenservaring denk ik

Wat voor een bedrijf zou je op willen starten en is 21 niet een beetje jong?

Voor mij zijn die plannen(vaak) altijd gestrand is om het moeilijk is om iemand te vinden waar je zoiets kan doen en een vaste relatie heb ik nooit gehad.

Maar van mensen die alleen reizen hoor ik ook dat het leuk is en mijn ervaring met alleen reizen gaan niet verder dan een paar keer een maand Zuid Amerika en een keer Oost VS en Canada
Fake ID... . (ja ik weet het gaat makkelijk, maar er zijn ook andere voordelen aan 21+ behalve stappen, autohuur bijv.)

En ik zou dan graag een bedrijf in de toerisme/recreatie branche op willen starten. Maar misschien heb ik bij terugkomst wel hele andere wilde plannen . Iig ga ik me een beetje op die markt orrienteren en aangezien alles in Amerika zo'n 2/3 jaar voor loopt vergeleken met hier zou ik theoretisch gezien een gat in de markt kunnen slaan .

En als ik niemand kan vinden (wat waarschijnlijk zo is) dan ga ik gewoon alleen, boeiend . Alleen gaan heeft ook zo zijn voordelen, dan MOET je wel veel contact maken met de lokale bevolking en geen gezeur/overleg/planning, gewoon doen waar je zellf zin in hebt!
pi_24915169
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

HBO afmaken is zowiezo verstandig want als je weg geweest bent ga je waarschijnlijk niet weer opnieuw naar school
Daar ben ik niet zo bang voor. De kans bestaat dat ik bij terugkomst de toerisme branche niet meer zie zitten en/of ik toch gewoon accountancy weer op wil pakken op HBO (waar ik nu mee bezig ben op MBO).
pi_24915211
quote:
(ja ik weet het gaat makkelijk, maar er zijn ook andere voordelen aan 21+ behalve stappen, autohuur bijv.)
Is in de meeste staten 25 jaar of is voor als je onder 25 bent niet te betalen door de hoge verzekeringspremie. Dus dat is een non-argument.

Ik denk dat de meeste Fokkers kunnen beamen dat het moeilijk is een school weer op te pakken als je eruit bent geweest om te reizen of te werken dus slim voor je toekomst lijkt het me niet.

Ik zou je gewoon adviseren om te gaan, want je weet niet wat het over een jaar is maar voor als je toekomst heel belangrijk is kun je beter in Nederland blijven

Diego die voorlopig geen vader wil worden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24915267
Daarom ga ik ook na me HBO .
pi_24915272
Slim

Diego die best een goede vader zou zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24920639
Waarom een hostel om de hoek van Times Square? Lijkt mij erg duur tov iets dat een beetje buiten downtown ligt... Met de metro ben je er toch zo? Spaar je je meteen geld uit. Verder denk ik dat, gezien de lage dollar stand de kosten in de VS nog wel te overzien zijn. Als je in de VS de kans krijgt om chicago aan te doen zou ik het zeker niet laten. Erg toffe stad.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_24920730
Wat kost de Metro voor 4 dagen?

Nu hoeft ie iniedergeval geen metrokaart te kopen(ik liep alles en had een hotel ongeveer op 10 minuten lopen van Times Square)

Een soort van free-pass voor alle attracties van NY is misschien wel aanteraden maar ik herriner me dat die best duur was maar als je alle standaard dingen wil doen dan zal het uiteindelijk wel goedkoper zijn.

Madison Square Garden bezoeken is wel de moeite waard als je van sport houdt. Het is zowiezo apart dat Penn Station(grootste station van de VS) eronder ligt. Verder moet je Ground Zero gaan bekijken waar de WTC torens stonden. Dat vond ik heel indrukwekkend maar volgens mij zijn ze nu al echt begonnen met bouwen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 4 februari 2005 @ 20:33:25 #37
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24924673
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 02:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
6000 euro : 180 dagen = 33 euro per dag.
Tenzij je in Inglewood in een hotel wilt verblijven waar de tralies op de ramen zitten, en je een grote kans loopt dat je huurauto er de volgende dag niet meer staat, kun je in California niet eens een hotel krijgen voor minder dan $40 per nacht, dus met die 33 Euro per dag kom je niet echt ver. Autohuur kost zowiezo een goede $40 per dag als je de allergoedkoopste klasse neemt, en dan hoop ik dat je niet onder de 25 bent, want dan ben je heel gauw nog eens $15 per dag meer kwijt.

WIl je ook nog eten en wat zien (denk aan toegangprijzen, benzine, ontbijt, lunch, diner, snacks, want hotels in de VS komen meestal ZONDER ontbijt, en/of openbaar vervoerskosten, dan moet je voor California alleen al (en dat zal voor New York echt niet anders zijn) toch rekenen op minimaal $150 per dag. En dan zijn San Francisco en New York ook nog eens de twee duurste steden van de Verenigde Staten.

Je zit 4 weken in de VS, tegen zo'n $1000 per week (7x 150 =1050, maar we ronden het af), dus dat komt zo op $4000 ofwel een goede 3000 Euro uit, en dan heb je de helft van je geld al uitgegeven....

Hou er ook rekening mee dat alle prijzen die je op websites vindt exclusief sales tax is, en dat betekend dat er in California zo'n 8,75% belasting bij komt. En dat tikt aardig aan kan ik je vertellen als je dat overal bij moet rekenen!

Ik denk dat 6000 Euro echt een ontzettende zware tegenvaller voor je gaat worden. Voor 1000 Euro per maand kun je niet eens een fatsoenlijk hotel van betalen, laat staan eten, bezienswaardigheden, souvenirs, wasserettes ( ! ), openbaar vervoer of auto's etc etc etc....

Ik zou toch echt dat bedrag op z'n minst verdubbelen om mee te beginnen. Of de reis drastisch inkorten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24924942
Je hebt 2 users door elkaar gehaald maar voor de rest heb je redelijk gelijk.

In Inglewood staat het oude stadion van de Lakers en Kings(Great Western Forum) en daar stond alleen je auto veilig als je bewaakt parkeerde

Als je voor niks wilde parkeren dan had je grote kans dat je auto na de wedstrijd weg was
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24925070
De laatste keer dat ik in de VS was in 2003 heb ik ongeveer voor 100 euro per dag gepint(dus alleen voor vermaak omdat ik over het algemeen hotel, vliegtickets en bijvoorbeeld Greyhound met mijn creditcard betaal al herriner ik me dat dat afentoe niet kon)

En dan heb ik meestal in fast-food restaurants gegeten, niet veel atracties gedaan en verder wel elke avond gaan stappen maar dan maakte ik nooit veel op)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24930120
Nieuw Zeeland, Australie, VS, Thailand en Fiji. Dat is geen wereldreis, maar goed... 33 euro per dag lijkt me erg weinig.

Dat wordt schapen scheren in Nieuw Zeeland knul.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24941038
maartena: jeugdherbergen/hostels zijn niet zo duur in californië hoor en prima te doen...
pi_24948297
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:33 schreef maartena het volgende:

[..]
dude, weleens van zelfvoorziening gehoord? voor jezelf koken in hostels, eigen wassen doen.

hostels zijn voor 15 dollar per nacht te vinden dus wat jij zegt over 40 dollar is echt compleet uit de lucht gegrepen...

-no comment-
pi_24948307
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 01:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nieuw Zeeland, Australie, VS, Thailand en Fiji. Dat is geen wereldreis, maar goed... 33 euro per dag lijkt me erg weinig.

Dat wordt schapen scheren in Nieuw Zeeland knul.
en kan je jezelf ook nader toelichten of hou je wel van een flame af en toe?
pi_24948312
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De laatste keer dat ik in de VS was in 2003 heb ik ongeveer voor 100 euro per dag gepint(dus alleen voor vermaak omdat ik over het algemeen hotel, vliegtickets en bijvoorbeeld Greyhound met mijn creditcard betaal al herriner ik me dat dat afentoe niet kon)

En dan heb ik meestal in fast-food restaurants gegeten, niet veel atracties gedaan en verder wel elke avond gaan stappen maar dan maakte ik nooit veel op)
ik ga zowiezo niet fastfood eten en stappen zit er gewoon niet iedere avond in.

vermeack in den hostelaccomedatie is er vaak genoeg, lekker avondje kaarten met je lotgenoten
pi_24948364
quote:
Op zondag 6 februari 2005 03:51 schreef StefanFM het volgende:

[..]

en kan je jezelf ook nader toelichten of hou je wel van een flame af en toe?
Nou het is toch technisch gesproken geen wereldreis?

Meer een paar landen "around the world".
  zondag 6 februari 2005 @ 04:23:38 #46
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24948393
tvp, mijn broertje en zijn vriendin doen het net andersom. zij beginnen in maleisie, daarna, australie, nieuw zeeland, fiji en amerika.

ze vertrekken halverwege juli
Neerkomen wel!
pi_24949160
quote:
Op zondag 6 februari 2005 03:51 schreef StefanFM het volgende:

[..]

en kan je jezelf ook nader toelichten of hou je wel van een flame af en toe?
1) Het is meer een paar landen bezoeken, een wereldreis is het niet.
2) Je budget schiet gewoon flink tekort. Alleen in de VS geef je al 60% van je budget uit. Dan moet je nog naar Australië, Nieuw Zeeland, Fiji en Thailand. Aangezien er in Fiji en Thailand geen droge boterham te verdienen is zou ik dus maar gaan bijbeunen in Nieuw Zeeland of Australië anders zit je dadelijk op Fiji met een lege portomonnee.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24956831
Fiji komt voor Nieuw Zeeland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 6 februari 2005 @ 18:20:38 #49
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_24956874
Dude, je gaat met veel te weinig geld weg.
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
pi_24957299
Goh, is er nog niet genoeg gezeurd over het budget?
Ik ga er zomaar vanuit dat de TS nog wel een creditcard achter de hand heeft ofzo waar hij op terug kan vallen. Of op een andere manier een reservepotje heeft.

Mijn tip: geniet ervan! Het is zo ontzettend leuk om voor een langere tijd te reizen!
Grootste kostenpost is vaak het reizen van A naar B. Probeer dus niet alles te zien, maar beperk je een beetje. Verder zijn er genoeg dingen te doen en zien die helemaal niet zoveel geld kosten.

In Thailand kun je trouwens geweldig eten op de nightmarkets. Heel lekker en kost heel weinig.
Te Papa, het nationale museum in Nieuw Zeeland, is ontzettend leuk en kost niets!
En je kunt, zeker in Australie en Nieuw Zeeland, eigenlijk altijd wel koken in hostels. Trouwens ook een hele leuke en makkelijke manier om mensen te leren kennen.
pi_24957763
quote:
Ik ga er zomaar vanuit dat de TS nog wel een creditcard achter de hand heeft ofzo waar hij op terug kan vallen. Of op een andere manier een reservepotje heeft.
Daar zou ik niet zo maar vanuit gaan. Budget is trouwens een wezenlijk onderdeel. Het is veel nuttiger de realiteit onder ogen te zien dan je kop in het zand te steken en vrolijk door te gaan blaten zonder aan de financiele aspecten te denken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24957892
Ik heb ook wel eens kosten bespaard door met een aantal mensen samen te gaan reizen. scheelt best veel.
En zo'n reis maak je maar 1 keer. Daar moet je van genieten.

En ik mag aannemen dat TS ook wel heeft nagedacht over zijn budget.:)
pi_24957967
Ja, hij heeft 6000 euro als budget. Terecht dat daar aanmerkingen op worden gemaakt want het is gewoon erg weinig voor zo'n reis.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25066645
tas is ingepakt, maandag is de grote dag!
pi_25066802
Behoude vaert

[ Bericht 94% gewijzigd door Overlast op 13-02-2005 01:20:12 ]
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_25073056
thnx
pi_25074351
Insgelijks.

Dat je mij maar na een maand of 6 mag uitlachen

En laat een keer iets van je horen in deze topic
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25077453
dat zeker en voor mensen die het echt diehard willen volgen check www.weijers.tk
pi_25095594
groetjes vanaf Times Square.

crosspostje vanaf mijn weblog:


De eerste etape zit er op, vanochtend om 11.55 vertrokken vanaf Schiphol, om daarna via Londen Heathrow naar NY:JFK te vliegen. Alles bij elkaar duurde het vliegen 10 uur (incl. overstap). Helaas is alleen de 9/11 parannoia op JFK wel erg duidelijk. Ik moest bij aankomst 2 formulieren invullen met serieus de vraag er op of ik weleens had deelgenomen aan een teroristische activiteit . Daarna een uur in de rij gestaan om 2 vingerprintjes te laten maken en ik moest ook nog even lachen voor de webcam! *click* nu ik sta ook in de CIA database!

Toen de metro naar 42nd Street (uurtje over gedaan), en op mijn gemakje (zonder kaart! yeah) naar het hostel gelopen op 45thWest. En dat nog ff via Times Square. Wat is alles hier groooooooooot, damn dit heb ik echt nog nooit gezien. Ik heb nu al kramp in mijn nek van het omhoog kijken de hele tijd

Het hostel is helaas een beetje sober. Er is niet echt een leuke woonkamer (common room), dus echt contact met mijn de mensen in het hostel is er (nog) niet. Mijn kamer is best okay, ik kijk uit op de straat vanaf de 5de verdieping. Maar de locatie is echt geniaal gewoon. Nu ga ik niet overdrijven, ik loop het hostel uit, sla rechtsaf, loop 150 a 200 meter en ik sta hartje Times Square.

Om alvast wat voorbarige conclusies te trekken: NY is echt overweldigend. Ik kijk echt mijn ogen uit. De mensen zijn echt grappig hier, van gare gangsters tot superchice zakenlui in dikke limo's.

Morgen ga ik de boel eens bij daglicht ontdekken. Tis hier namelijk ook vroeg donker dus heb niks bij daglicht gezien

Groet vanuit 'The Big Apple'
  dinsdag 15 februari 2005 @ 04:23:50 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25095623
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 03:59 schreef StefanFM het volgende:
groetjes vanaf Times Square.

crosspostje vanaf mijn weblog:


De eerste etape zit er op, vanochtend om 11.55 vertrokken vanaf Schiphol, om daarna via Londen Heathrow naar NY:JFK te vliegen. Alles bij elkaar duurde het vliegen 10 uur (incl. overstap). Helaas is alleen de 9/11 parannoia op JFK wel erg duidelijk. Ik moest bij aankomst 2 formulieren invullen met serieus de vraag er op of ik weleens had deelgenomen aan een teroristische activiteit . Daarna een uur in de rij gestaan om 2 vingerprintjes te laten maken en ik moest ook nog even lachen voor de webcam! *click* nu ik sta ook in de CIA database!

Toen de metro naar 42nd Street (uurtje over gedaan), en op mijn gemakje (zonder kaart! yeah) naar het hostel gelopen op 45thWest. En dat nog ff via Times Square. Wat is alles hier groooooooooot, damn dit heb ik echt nog nooit gezien. Ik heb nu al kramp in mijn nek van het omhoog kijken de hele tijd

Het hostel is helaas een beetje sober. Er is niet echt een leuke woonkamer (common room), dus echt contact met mijn de mensen in het hostel is er (nog) niet. Mijn kamer is best okay, ik kijk uit op de straat vanaf de 5de verdieping. Maar de locatie is echt geniaal gewoon. Nu ga ik niet overdrijven, ik loop het hostel uit, sla rechtsaf, loop 150 a 200 meter en ik sta hartje Times Square.

Om alvast wat voorbarige conclusies te trekken: NY is echt overweldigend. Ik kijk echt mijn ogen uit. De mensen zijn echt grappig hier, van gare gangsters tot superchice zakenlui in dikke limo's.

Morgen ga ik de boel eens bij daglicht ontdekken. Tis hier namelijk ook vroeg donker dus heb niks bij daglicht gezien

Groet vanuit 'The Big Apple'
leuk topic! keep us informed. en oh ja...met die 6000 euro ga je het makkelijk redden. anders weet ik misschien nog wel een goed adres in australie voor werk. veel plezier.

[ Bericht 1% gewijzigd door zoalshetis op 15-02-2005 08:30:57 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator dinsdag 15 februari 2005 @ 08:24:33 #61
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25095933
Klinkt goed Stefan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 09:03:12 #62
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25096202
Leuk!
Die Amerikaanse immigratie-formulieren blijven hilarisch...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 13:26:22 #63
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25099529
Stoer reisplan zeg! Houd ons op de hoogte .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 15 februari 2005 @ 13:28:34 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25099559
Ja die Amerikanen zijn paranoid, zelfs als je alleen maar via de USA vliegt
Voordat ik in het vliegtuig ging werd m'n passport gecheckt op stempels:

  • Syrie + Iran + Jordanie + Egypte + Marokko = terrorist

    veel lastige vragen dus...
    Kom ik eindelijk in Miami aan, checken ze bij de douane alweer m'n passport:

  • Nederlands paspoort + Colombiaanse stempels = drugssmokkelaar

    Moest m'n rugzak helemaal overhoop, alles onderzoeken en nog veel meer lastige vragen.
    Toen vonden ze 3 pakjes condooms

  • Zuid Amerika + condooms = sextoerist

    Daarna mocht ik meteen door




  • "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      dinsdag 15 februari 2005 @ 14:38:00 #65
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_25100614
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 13:28 schreef SeLang het volgende:
  • Zuid Amerika + condooms = sextoerist
  • Nou, dat hadden ze toch aardig ingeschat dan...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_25100837
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 02:04 schreef StefanFM het volgende:
    14 Februari as. ga ik op wereldreis. Ik begin in New York om daar een klein weekje te verblijven vlieg door naar LA om 3 weken Californie te ontdekken. Ga 2 weken naar de Fiji Eilanden. Blijf een maand in Nieuw Zeeland (voornamelijk zuider eiland), 2 en een halve maand Australie en een maand Thailand. Dit alles gaat dus een half jaar duren. Zijn er mensen met ongeveer dezelfde plannen of mensen die al zoiets dergelijks hebben gedaan.

    Wat zijn je ervaringen, tips, do's en dont's?

    Ik heb mijn ticket bij Kilroy gekocht in Amsterdam voor 1944 euro incl. taxes en neem 6000 euro zakgeld mee. Ook houd ik een dagboek bij.
    Dit meen je niet Ik heb ongeveer dezelfde route gedaan, maar dan in spiegelbeeld zonder Azie.
    6 maanden.
    Wat vooral opviel is dat ik vorig jaar óók 14 feb wegging
    Eerst een week Sydney, 5 maanden Nieuw Zeeland ( inc. betaalde stage) een week Fiji (beachcomber is echt zo'n fuck all eiland, maar wel lache)
    een week LA en iets van 5-6 dagen NYC.
    Was goed te doen, exc. ticket was ik denk ik 4000 euro kwijt.

    Ik denk dat het een goed idee is om misschien hier of daar te gaan werken, maar je blijft eigenlijk nergens lang genoeg om een leuke baan te vinden... Hooguit ozzy, maar dat is misschien weer zonde.
    Overigens die 33 euro per dag, daar redt je het in Nieuw Zeeland / Australie wel mee (krap, maar toch)
    18-20 Aus$ per avond in een backpackers in het centrum (ozzy) ik denk z'p'n 15 euro of minder
    20NZ$ per avond in NZ , wat neerkomt op 10 euro
    Verder nog wat vreten bij de supermarkt halen, kom je ook wel met 10 euro per dag, makkelijk.
    , en in Thailand kan je volgens mij wel rondkomen met 10 euro per dag.
    En verder gewoon niet te gek veel dure attracties doen in elke stad, maar gewoon de stad béleven, en de gratis dingen op gaan zoeken.
    Zo kan je natuurlijk in de heli stappen in NYC, maar is dat echt nodig?
    Ik ging liever koffie drinken bij een Starbucks, en voor n paar euro's naar de top van Empire State building (dat heb ik niet eens gedaan )
    Ik had gehoopt dat ik NYC van boven nog had gezien met daglicht, maar ik kwam de eerste keer tijdens een overstap midden in de nacht, dat wist ik.
    Verder kwam ik op de terugweg, toen ik dus wel het vliegveld uitging, aan rond middernacht. En dankzij vertraging (storm op Washington D.C.) had ik 8 uur vertraging, en vertrok ik alsnog pas 23.00....
    Een dagtour van 40 euro is overigens wel waar voor je geld. Dan kan je de overige dagen dagen de rest wel lopen / gaan met de metro op een week-kaart.

    Uiteraard zijn er wel dingen die je móet doen. Maar zoveel nou ook weer niet. Ik denk bijv. verder nog aan vervoer e.d.
    Als je kan / wil liften, scheelt dat ook al honderden euro's.
    En verder, ach, je redt het wel. Let gewoon goed op je budget.

    Sorry trouwens voor de niet zo leesbare tekts, ik heb het een paar keer ge-edit.
    Verder staat op mijn "huisje" rechtsboven het hele reisverslag mocht je ergens tijd overhebben.

    [ Bericht 19% gewijzigd door mechatronics op 15-02-2005 15:06:55 ]
    -
      User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 15 februari 2005 @ 15:36:50 #67
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_25101340
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 14:38 schreef Hik het volgende:

    [..]

    Nou, dat hadden ze toch aardig ingeschat dan...
    Moet jij zeggen met je latinos
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_25101693
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 09:03 schreef Hik het volgende:
    Leuk!
    Die Amerikaanse immigratie-formulieren blijven hilarisch...
    En al vraag je op schiphol bij de boarding van ik doe dit en dat, hoe werkt dit formulier?
    Gewoon overal "no" invullen krijg je dan te horen
    -
    pi_25118250
    weer een crosspostje:

    Zo daar ben ik weer!

    Ik zal nog even iets uitgebreider vertellen over wat ik zoal heb uitgespookt gister en vandaag!

    Gister ben ik dus echt de toerist gaan uithangen en ben ik bepakt en bezakt met camera's, snacks en petje NY gaan verkennen. Ik ben begonnen in Rockefeller Center en heb daar een beetje rondgekeken en ben door gelopen naar St. Patrick's Cathedral. Een kathedraal midden tussen de wolkenkrabbers. Werkelijk geniaal. Daar ben ik even naar binnengelopen om even 5m in totale rust te verkeren. Eenmaal weer buiten in het drukke NY ben ik naar Central Park gelopen en heb genoten van het mooie weer, 'The Gates' van Christo en de schaatsbaan. Daarna ben ik met de metro helemaal downtown gegaan naar Brooklyn aan de andere kant van de Brooklyn Bridge en ben toen terug over de brug gelopen. Een wandeling van ongeveer een half uur en de skyline van Manhattan ligt aan je voeten. Prachtig! Leuk detail: ik liep voorbij Josias van Aartsen (VVD voorman), die was waarschijnlijk op VVD snoepreis . Verder ben ik naar Ground Zero gelopen, maar dat was een beetje een tegenvaller. Ik had een soort monument ofzo verwacht maar het is gewoon een bouwput. Na Ground Zero was het de beurt aan Chinatown, daar heb ik gelunched en door de chinese straatjes gedwaald. Toen naar het hostel en gechilled.

    Ben die avond nog met Marc (Duits), en Simon(UK) de stad ingegaan maar er was niet zoveel te bekennen. Na een nachtelijke snack zijn we weer terug gegaan. En om 02.00 ging het licht uit.
    Vandaag heb ik helemaal niets gedaan. Morgen ga ik naar Statue of Liberty en Empire State. Vrijdag vlieg ik naar LA.

    Ik denk dat ik het zo perfect heb gepland. 4/5 dagen NY is precies voldoende!

    Ik ga er weer vandoor. Zoals je misschien gezien hebt kun je reageren op de berichten, klik daarvoor op het reactie linkje onder aan de post. Ook kan je mailen als je dat wil. Doe dat dan naar WERELDREIS@GMAIL.COM Het liefst dus niet naar mijn andere mail adres(sen).

    Tot snel!

    Steef
    pi_25220122
    groetjes vanuit San Francisco, beste plek tot nu toe!

    nog to do's behalve de standaard sites?
    pi_25220931
    ik heb gehoord van de mensen in LA
    haal soep in brood daar ergens bij een vistent bij de brug, ofzoiets
    nee serieus, zoiets schijnt hip te zijn ofzo... Misschien leuk voor later.
    Verder cable-car ? maar dat weet je zelf ook wel.
    -
    pi_25224590
    LA was een grote teleurstelling...
    pi_25224979
    EN California?? .
    pi_25227333
    SF niet in iedergeval.

    Als je nog tijd over hebt is lake Tahoe of Carmel wel wat om te bezoeken. Maar dan moet je wel met de bus.
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_25241046
    SF is geniaal
    pi_25282412
    Van de site van StefanFM:

    Change of 'plans'
    Voor de mensen die het boeit, ik heb mijn vlucht naar Fiji verzet naar 5 maart, in plaats van 10 maart. Rede is dat het geld hier gewoon te hard gaat. In de States backpacken is duur!

    Dit was al gezegd door meerdere mensen natuurlijk.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_25285242
    Gelukkig is Fuij en Nieuw Zeeland ook heel goedkoop.
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_25286134
    Fiji kost inderdaad geen drol als je naar de goede eilanden gaat ja. Daar kan je zeker op de 2 grote eilanden van 5 euro per dag slapen eten en de toerist uithangen ja.
    Nieuw Zeeland moet je kunnen redden op 20 euro per dag. 10 voor slaap, 5 eten, 5 transport of liften.
    Ligt er net aan hoe je het aanpak.
    ZO!
    -
    pi_25286771
    Of je gaat heel de dag chillen op je hostel kamer.
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_25286841
    5 euro per dag voor eten lijkt mij voor Nieuw Zeeland te weinig.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_25287060
    En als je eet wat de aarde je geeft?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_25287110
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 21:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    En als je eet wat de aarde je geeft?
    Tuurlijk, je gaat gewoon leven van wat kiwi's die je uit een boomgaard jat, je graaft bij een boer wat aardappels uit de grond, eet wat insecten.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_25287202
    Ja je komt waarschijnlijk wel een keer in de bak, maar WTF je kan wel goedkoop op vakantie
    quote:
    Nederlander woont op Braziliaans vliegveld
    Uitgegeven op 26 februari 2005 om 07:28 uur

    Een 36-jarige Nederlandse toerist heeft vier maanden op een Braziliaans vliegveld 'gewoond' omdat hij de luchthavenbelasting niet kon betalen. Dat meldt De Telegraaf. De gestrande reiziger overleefde door klusjes en schoonmaakwerk te doen bij restaurants in de terminal in ruil voor eten en geld.

    De man, Sherynel Gregorio Jantji, had tijdens zijn vakantie in het Braziliaanse Fortaleza al zijn geld opgemaakt, zodat hij de luchthavenbelasting (ongeveer 28 euro) niet meer kon betalen. Daardoor verviel ook de geldigheid van zijn ticket.

    Jantji raakte zo bekend als gestrande reiziger á la de film The Terminal dat een Braziliaans actualiteitenprogramma twee uitzendingen aan hem wijdde. Hierdoor kwam de Nederlandse consul in Fortoleza hem op het spoor en bood en bood Jantji hulp aan. Deze weigerde echter.

    De Braziliaanse politie was de Nederlander op een gegeven moment zo zat dat ze hem de luchthavenbelasting en de boete voor zijn verlopen visum kwijtscholden. Vervolgens zette de politie Martinair onder druk hem mee te nemen, hetgeen uiteindelijk gebeurde.
    Zo kan het ook Stefan


    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_25287605
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 20:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Of je gaat heel de dag chillen op je hostel kamer.
    Sinds wanneer moet je geld uitgeven om het naar je zin te hebben?
    Lopen door de stad kost niks, water uit de kraan in je hostel kost niks, liggen in het park kost niks, praten met mensen kost niks.
    Ik bedoel, nagoed, klaar, ik stop er wel mee.
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 20:56 schreef Lucille het volgende:
    5 euro per dag voor eten lijkt mij voor Nieuw Zeeland te weinig.
    Ik ben er zelf maanden geweest, dus ik weet wel iets.
    Ik kwam rond met: 10 euro voor overnachting (20 dollar, makkelijk) 5 euro voor eten (ik kwam rond voor 70 dollar per week, en dan at ik flink veel duur ook nog eens, nou, das 35 euro de week, 5 euro per dag.)
    En die andere 5 euro, das voor de bus enzo.
    Als je nou persee een jeep wil huren, per see die parken waar je entree moet betalen inwil, per see wil gaan parachutespringen, sja, dat doe je toch echt zelf.
    Dus echt geen insecten eten hoor.

    Je kan je eten vaak gewoon opslaan in een backpackers, in een kast, met je naam erop zonder dat het gejar wordt. Dus gewoon veel eten inkopen bij grotere supermarkten, niet bij die cornerstores.
    -
    pi_25287675
    ontopic:

    De metro kost wel geld, Empire State Building bezoeken ook, andere attracties bezoeken ook, Vegas bezoeken ook, Lake Tahoe bezoeken ook, Carmel bezoeken ook, een fiets huren ook, een keer gaan stappen ook, een keer fatsoenlijk buiten de deur eten ook. Een dag naar het strand gaan kost ook geld.

    Je kan zo´n reis nu eenmaal niet voor weinig geld maken als je veel dingen wil ondernemen.
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_25287784
    Er zijn genoeg dingen te doen die niet veel geld kosten. En Nieuw Zeeland, om maar weer een voorbeeld te noemen, is een land dat heel erg gericht is op backpackers. Je kunt er bakken met geld uitgeven en je kunt er hele leuke dingen doen die geen bakken met geld kosten.

    Komt nog bij dat er geweldige supermarkten zijn in Nieuw Zeeland en je dus echt heel goedkoop kunt eten.
    pi_25287847
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 21:54 schreef Liejannuh het volgende:
    Er zijn genoeg dingen te doen die niet veel geld kosten. En Nieuw Zeeland, om maar weer een voorbeeld te noemen, is een land dat heel erg gericht is op backpackers. Je kunt er bakken met geld uitgeven en je kunt er hele leuke dingen doen die geen bakken met geld kosten.

    Komt nog bij dat er geweldige supermarkten zijn in Nieuw Zeeland en je dus echt heel goedkoop kunt eten.
    Mijn heldin!
    Kom hier, en geef me eens een hele flinke, stevige knuffel
    -
    pi_25288281
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 21:57 schreef mechatronics het volgende:

    [..]

    Mijn heldin!
    Kom hier, en geef me eens een hele flinke, stevige knuffel
    * Liejannuh rent naar mechatronics toe om hem eens stevig te knuffelen!

    Weet je wat het is, sommige mensen kunnen heel goed low budget reizen en anderen kunnen dat gewoon niet zo goed.
    Een van de leukste musea ter wereld (Te Papa in Wellington) is overigens ook gratis. En daar kun je je zeker een volle dag vermaken.
    pi_25290359
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 22:18 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    * Liejannuh rent naar mechatronics toe om hem eens stevig te knuffelen!

    Weet je wat het is, sommige mensen kunnen heel goed low budget reizen en anderen kunnen dat gewoon niet zo goed.
    Een van de leukste musea ter wereld (Te Papa in Wellington) is overigens ook gratis. En daar kun je je zeker een volle dag vermaken.
    thanx die ga ik onthouden
      maandag 28 februari 2005 @ 04:24:26 #90
    111482 Ciurlizza
    Opgeruimd staat netjes!
    pi_25293802
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 20:56 schreef Lucille het volgende:
    5 euro per dag voor eten lijkt mij voor Nieuw Zeeland te weinig.
    Zelfs voor Fiji lijkt het me erg weinig. Genoeg landen die goedkoper zijn dan Fiji en zelfs daar geef ik als ik zuinig doe op een dag al meer dan 30 euro uit aan eten, vervoer, drinken en slapen.
    Hup, aan het werk!
      maandag 28 februari 2005 @ 09:05:15 #91
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_25294767
    Mijn gód... die jongen is allang weg, moet er nou nog steeds gezeken worden over dat geld?

    [ Bericht 45% gewijzigd door UIO_AMS op 28-02-2005 12:39:53 (quote verwijderd) ]
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_25296367
    edit
    --------------------------------

    je zou er verstandig aan doen op te houden met zuigen Diego

    --------------------------------

    [ Bericht 81% gewijzigd door UIO_AMS op 28-02-2005 12:39:03 ]
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      Moderator maandag 28 februari 2005 @ 12:47:33 #93
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_25297544
    Ben het nu echt redelijk zat in dit topic. Ik zeg het hierna niet nog een keer:

    zuiggedrag over het budget leidt tot notes en blijf je doorgaan mag je tijdelijk opdonderen

    Het zou een stuk leuker zijn, ook voor StefanFM, als jullie hier met tips komen over leuke zaken die wel met een klein budget te doen zijn in de gebieden waar hij heen gaat. Tips zoals die van Liejannuh dus. De kritische toon over het budget is nu wel duidelijk genoeg.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_25298796
    (bedankt)
    Ah
    Misschien zou je nog een International Student Indentification Card kunnen regelen.
  • http://www.isiccard.com/isiccard/template.asp?pageId=1 , ik zag dat die wel veel werd geaccepteerd daaro in nieuw zeeland, maar mij lukte het niet ivm zeer brakke communicatie met school hierover.
    aanmaken kost een pasfoto en 20 NZ$, of rond de ¤11,-

    verder SCHIJNT nieuw zeeland het meest veilige land ter wereld te zijn om te liften, maar dat laat ik volledig aan jouw over.

    als je lang wil gaan backpacken kan je ook nog eens overwegen om een zogenaamde VIP pas aan te schaffen, deze is dacht ik ook nog eens geldig in australie (net als de ISIC card) wat óók weer voor korting zorgt. Zelf heb ik dit niet gedaan, omdat het een nogal grote investering is, ik dacht 200 dollar / ¤100,- en was niet rendabel voor mij.
    Deze VIP pas kan je vast wel kopen bij de grotere backpackers enzo.

    mocht je nog tijd overhebben in je internetcafe, kan je mijn site checken http://www.geocities.com/rick1peeters/ en dan > Travel Report

    Ik hoor nu dat het geweldig weer is in nieuw zeeland, en ik beveel je gewoon om minimaal een weekend te gaan surfen, geen gezeik, surfen!

    Surfen @ Piha, Auckland
    Ik ben met deze gasten gegaan:
    http://www.newzealandsurftours.com/new-zealand-surf-tour.html
    En de eerste keer betaalde ik geen 99 maar 69, maar dan moest ik wel mn mond dichthouden.
    Later had ik een week, en betaalde ik nog eens 100 dollar minder dan de gegeven prijs, omdat ik al n keer met hun gesurfd had, en ik had niks geen spullen!
    Die week surfen is fenomenaal, er staat 699 dollar, zeker duur, 300 euro voor 5 dagen, maar je hebt wel je eten overnachting vervoer langs mooie plekken etc.
    Zelf betaalde ik dacht ik nog 400 ofzo, maar ZEKER geen 600

    Wandelingen door de stad zijn verder helemaal mijn ding, en lopen kost nog steeds geen geld
    Auckland is een leuke stad, zeker als je een goede party kan treffen, 1 van de beste hiervoor is www.biggie.co.nz of anders http://www.nzrave.com/
    Dé tenten in Auckland vond ik :
  • St. James (westend / regent theathre)
  • The Domain, een flink groot park, waar ook veel feesten gegeven worden.


    Verder is er nog een heuvel midden in de stad, ik dacht Mount Eden, waar je natuurlijk voor niks een geweldig uitzicht heb, aan de ene kant het centrum ( CBD ) 2 kanten suburbia en 1 kant flink wat natuur. Een bus zou je er zo heen moeten brengen, en moet niet al teveel kosten.

    Van noordereiland naar zuidereiland, Wellington - Picton, kan je voor 25 euro in een vleigtuig stappen, die je met een half uur overvliegt. Je krijgt het meest geweldige zicht van Wellington voor je kiezen, je ziet de Marlborough sounds van boven en weet ik wat voor moois.

    Wellington at night
    Je zou kunnen kiezen om de heenweg met de boot over te steken, en terug via dat vliegtuigje.
    Er zit inderdaad weer een gewichtslimiet op van 22kg (ex. handbaggage) maar zo erg streng zijn ze er niet in, don't worry mate.

    Op de Franz Josef Glacier heb ik de volledige-dag-klim gedaan, en als je goed fit bent, kan jij dat ook wel aan, neem de dag erna wel rust, want nagenoeg IEDEREEN heeft spierpijn
    2 plaatjes ervan:

    ter info, die pieken zijn n meter of 6 hoog. soms ga je bruggetjes over van 30cm breed (zo'n gamma bouwtrapje, met 2 planken erover), met 2 touwtjes als railing, en naar beneden is het 100 meter drop.
    Soms kruip je een ijstunnel door, die je maar op gevoel moet doen, omdat er voor je geen licht is, en achter je niet.
    Verder is het supertof als je eenmaal klaarbent, die endorfines knallen vol gas 3 dagen door je lichaam


    Oja, laatste ding, check http://www.mountainboard.co.nz/
    Dat is in Taupo, als dat je ding is, zeker doen!
    Mijn top 4 van nieuw zeeland.
    1: Dagbeklimming Franz Joseph Glacier, Westland, South Island http://www.explorefranzjosef.com/ > http://www.explorefranzjosef.com/glacierAdv.asp
    2: Surf Week, Northland, Northern Island http://www.newzealandsurftours.com/
    3: Mountainboarding @ Taupo http://www.mountainboard.co.nz/
    4: Heineken Found @ Thirst,Auckland, Northern Island, o.a. met Tiesto & Pete Tong.

    En de 3 coole steden waren voor mij Auckland, Wellington en Christchurch in willekeurige volgorde, maar Queenstown schijnt ook lache te zijn, ik ben er niet geweest.

    Over Fiji, ik weet dat ik naar Beachcomber Island geweest ben:


    dat was super, veel leeftijdsgenoten, veel chillen op het strand, veel verbranden, en veel duiken (wat gratis was, snorkelen)


    Jij kan natuurlijk een hele andere smaak hebben

    P.s. ik heb er veel moeite voor gedaan, als de plaatjes naar links veranderd moeten worden, zeg het dan even.

    [ Bericht 8% gewijzigd door mechatronics op 28-02-2005 14:50:56 (plaatje plaatje) ]
  • -
      maandag 28 februari 2005 @ 14:19:29 #95
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_25298827
    edit
    ik was je al voor Hik

    [ Bericht 70% gewijzigd door UIO_AMS op 28-02-2005 14:25:48 ]
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_25300404
    Mooie foto's.

    NZ staat dan ook hoog op mijn verlanglijstje, jammer dat het zo ver weg is
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_25303494
    De VIP pas is een backpackers pas en toen ik in Australie en Nieuw Zeeland was (jaartje of 6 geleden), kostte dat ding net zoveel als een YHA pas en dat is niet veel meer dan 10 of 15 euro volgens mij. Zijn trouwens wel handige dingen, want je krijgt er best veel kortingen mee.
    Zie ook www.vipbackpackers.com
    Zie daar trouwens net dat een VIP pas 55 australische dollar kost. Iets van 30 euro dus.
    een YHA card kost 37 Ozzie dollar! www.yha.com
    Volgens mij zijn die kaarten best een stukkie duurder geworden de afgelopen jaren.
    Maar blijft dat je ze snel genoeg terug verdient!
    pi_25318923
    super post mechatronics, thanx

    Die ISIC card heb ik gelukkig al, alleen in de US heb ik er nog niets aan gehad
    pi_25319999
    quote:
    Op dinsdag 1 maart 2005 21:24 schreef StefanFM het volgende:
    super post mechatronics, thanx

    Die ISIC card heb ik gelukkig al, alleen in de US heb ik er nog niets aan gehad
    no problem
    die ISIC card is trouwens veel gebruikt in NZ, daar kom je wel achter
    -
    pi_25673006
    Zou de TS geen internet meer kunnen betalen?

    Oftewel een verkapte kick
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_25673188
    Niets meer vernomen van de TS. Schapen aan het scheren om geld te verdienen om te kunnen eten en zodoende geen tijd meer om te internetten?
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_25680320
    misschien heeft ie wel iets beters doen dan te FOK!ken
    -
      User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 maart 2005 @ 14:53:29 #103
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_25684019
    Zit in NZ, zie weblog
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_25684159
    Een halve maand voor Australie....
    pi_25686841
    quote:
    Op woensdag 23 maart 2005 14:58 schreef trith het volgende:
    Een halve maand voor Australie....
    Ik een week
    Joh, een jaar zou nog niet genoeg zijn, met 3 jaar misschien.
    Je moet gewoon prioriteiten stellen
    -
    pi_25803163
    ik heb 2, 5 maand voor ozz

    sorry, ik was dit topique een beetje uit het oog verloren... ben nu inderdaad in NZ en heb het erg naar mijn zin. Voor meer gedetailleerde crap verwijs ik naar de site www.weijers.tk foto's zijn er ook op http://weijers.fotopic.net

    Tot zover de groenten uit Wellington
      Moderator maandag 28 maart 2005 @ 13:16:57 #107
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_25803763
    Leuke foto's Stefan. Vooral die Kwek Kwek.
    En nu dit topic niet meer uit het oog verliezen hč.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_25804328
    Ik maak me wel zorgen om je rugzak hoor! Wat heb je er allemaal inzitten dat het ding 23 kilo weegt?????
    Heb je je nu al helemaal suf gekocht aan de souvernirs ofzo??
    pi_25805068
    tja boeken (die ik echt ga moet gaan dumpen), scheerapparaat (ga ik ook dumpen), cd's en nog meer van dat soort meuk maar het is wel te belopen. Vandaag 45min gelopen met dat ding en was best ok
    pi_25805333
    Pakketjes naar huis sturen, werkt ook vrij goed. En boeken kun je ruilen. Deed ik ook altijd.
    Ik vond mijn tas van 22 kilo in november overigens niet echt meer te tillen, maar ik had m ook niet helemaal optimaal ingepakt geloof ik!
    pi_25805543
    je bent gewoon online nu!
    zeg eens, ben je al in south-central Auckland geweest nigga!?
    optreden van Scribe / P-money gezien?

    Aight, veel plezier
    -
      maandag 28 maart 2005 @ 14:31:11 #112
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_25805626
    Ik ga over 1,5 jaar weg...

    Tijdsduur: 1 Jaar
    Budget: 15.000 euro
    Landen: Mexico, Peru, Chili, Australië, Nieuw Zeeland, Indonesië, Malaysia, Thailand, Japan

    het budget ga ik PROBEREN bij elkaar te sprokkelen of 't lukt is een 2de, anders wordt het geld lenen van m'n ouders
      maandag 28 maart 2005 @ 14:32:34 #113
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_25805656
    red TS het trouwens met 't budget?
    pi_25812193
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_25898538
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 14:26 schreef mechatronics het volgende:
    je bent gewoon online nu!
    zeg eens, ben je al in south-central Auckland geweest nigga!?
    optreden van Scribe / P-money gezien?

    Aight, veel plezier
    hehe toevallig man heb al zoveel over en van die gasten gehoord. Vandaag naar een record shop gegaan alleen had het er niet voor over om die plaat te kopen. Die 2 cd's van P-Money zijn best wel ok

    Aight

    16de zijn ze in Dunedin en dan ben ik er ook dus wie weet ga ik het checken
    pi_25898544
    quote:
    Op vrijdag 1 april 2005 08:04 schreef StefanFM het volgende:

    [..]

    hehe toevallig man heb al zoveel over en van die gasten gehoord. Vandaag naar een record shop gegaan alleen had het er niet voor over om die plaat te kopen. Die 2 cd's van P-Money zijn best wel ok

    Aight

    16de zijn ze in Dunedin en dan ben ik er ook dus wie weet ga ik het checken
    nice one
    -
    pi_25914494
    Hoe staat het met het budget?
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_26064364
    goed, zit nog aardig op schema... die 35 euro per dag is goed te doen...

    zit nu in fox glacier en het regent
    pi_26536003
    oh jee ik moet maar weer even wat van me laten horen! Ben nu in sydney en er komt nog steeds geld uit de muur

    verhaaltjes staan nog altijd op www.weijers.tk en foto's op http://weijers.fotopic.net
    pi_26536024
    oh enne mechatronics ik ben naar Savage geweest. Het publiek was gemiddeld 14
    pi_26536027
    Tvp. Ik ben ´t namelijk ook van plan.
    The gum you like, is coming back in style.
      woensdag 27 april 2005 @ 02:07:32 #123
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_26536091
    Hee leuk die logs en foto's .. ben me even aan het inlezen
    Have fun verder
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_26782146
    zit nog steeds in het rockende sydney. rockende q-day foto's staan ook online
    pi_26782942
    -
      dinsdag 10 mei 2005 @ 12:45:40 #126
    111482 Ciurlizza
    Opgeruimd staat netjes!
    pi_26879897
    quote:
    Op woensdag 27 april 2005 02:02 schreef StefanFM het volgende:
    oh enne mechatronics ik ben naar Savage geweest. Het publiek was gemiddeld 14
    Daar voelde je je wel thuis dus.
    Hup, aan het werk!
    pi_26965884
    Ja zeker met mijn ruime 21 jaar 'levenservaring'
    pi_27597113
    Ik denk ik laat ook maar weer is van mij horen

    Geld gaat inderdaad erg hard Ben nu in Brisbane en ga in 2 weken naar Cairns met Fraser Island en Whitsunday Islands als hoogtepunten onderweg !
      Moderator vrijdag 3 juni 2005 @ 08:37:50 #129
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_27597741
    Zo te zien vermaak je je wel.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_27597907
    Lees mijn laatste log maar...

    .tk is ff brak dus je kan ook via http://worldtrip180.blogspot.com
      vrijdag 3 juni 2005 @ 21:45:08 #131
    111482 Ciurlizza
    Opgeruimd staat netjes!
    pi_27620938
    Heb je nog genoeg centjes?
    Hup, aan het werk!
    pi_27627709
    ik heb nooit genoeg centjes
      zaterdag 4 juni 2005 @ 09:48:12 #133
    111482 Ciurlizza
    Opgeruimd staat netjes!
    pi_27628563
    Maar je hebt er ook niet te weinig of wel?
    Hup, aan het werk!
    pi_28240065
    Ik wil het wel graag weten
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_28253579
    ik heb een klein bedrag moeten bij lenen om het te redden maar ik ga het helemaal vol maken

    groetjes uit Bangkok
      zondag 26 juni 2005 @ 17:44:21 #136
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_28253659
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 17:34 schreef StefanFM het volgende:
    ik heb een klein bedrag moeten bij lenen om het te redden maar ik ga het helemaal vol maken

    groetjes uit Bangkok
    goed bezig, veel plezier nog!
    pi_28317815
    Bij Frisia geleend?
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_28414871
    nee Ouders Financeringen
      zaterdag 2 juli 2005 @ 15:56:18 #139
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28414905
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 02:04 schreef StefanFM het volgende:
    14 Februari as. ga ik op wereldreis. Ik begin in New York om daar een klein weekje te verblijven vlieg door naar LA om 3 weken Californie te ontdekken. Ga 2 weken naar de Fiji Eilanden. Blijf een maand in Nieuw Zeeland (voornamelijk zuider eiland), 2 en een halve maand Australie en een maand Thailand. Dit alles gaat dus een half jaar duren. Zijn er mensen met ongeveer dezelfde plannen of mensen die al zoiets dergelijks hebben gedaan.

    Wat zijn je ervaringen, tips, do's en dont's?

    Ik heb mijn ticket bij Kilroy gekocht in Amsterdam voor 1944 euro incl. taxes en neem 6000 euro zakgeld mee. Ook houd ik een dagboek bij.
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
      zaterdag 2 juli 2005 @ 16:06:52 #140
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28415206
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 14:31 schreef TheSeeker_NL het volgende:
    Ik ga over 1,5 jaar weg...

    Tijdsduur: 1 Jaar
    Budget: 15.000 euro
    Landen: Mexico, Peru, Chili, Australië, Nieuw Zeeland, Indonesië, Malaysia, Thailand, Japan

    het budget ga ik PROBEREN bij elkaar te sprokkelen of 't lukt is een 2de, anders wordt het geld lenen van m'n ouders
    Hoeveel heb je al gespaart??
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
      zaterdag 2 juli 2005 @ 16:07:42 #141
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28415226
    Wat is jou buget Stefan??
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_28415312
    mijn budget was 8500 inclusief alles maar dat was niet genoeg Heb een klein bedrag moeten bij lenen
      zaterdag 2 juli 2005 @ 16:12:59 #143
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28415355
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 16:11 schreef StefanFM het volgende:
    mijn budget was 8500 inclusief alles maar dat was niet genoeg Heb een klein bedrag moeten bij lenen
    Valt mee dan,trouwens hoelaat is het nu bij je??
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_28415395
    21.15
      zaterdag 2 juli 2005 @ 16:16:44 #145
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28415457
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 16:14 schreef StefanFM het volgende:
    21.15
    ooooo 5 uur later maar valt mee joh heb je laptop bij of ga je naar internet cafe`s toe??
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_28416215
    internet cafe's kost heir geen drol zit nu op 30 euricent / uur
      zaterdag 2 juli 2005 @ 16:42:57 #147
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28416268
    Ha Ha ha lache man en heb je dan nog een beetje snelle verbinding?

    Kan je lekker een paar biertjes extra pakken. Ha ha ha ha
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_28418819
    Hoeveel heb je bij moeten lenen?
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_28418895
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 16:42 schreef edje34 het volgende:
    Ha Ha ha lache man en heb je dan nog een beetje snelle verbinding?

    Kan je lekker een paar biertjes extra pakken. Ha ha ha ha
    Sinds wanneer kun je bier downloaden?
      zaterdag 2 juli 2005 @ 18:28:49 #150
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28419422
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 18:12 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    Sinds wanneer kun je bier downloaden?
    De leukste thuis zeker??
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
      zaterdag 2 juli 2005 @ 18:29:27 #151
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28419435
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 18:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Hoeveel heb je bij moeten lenen?
    ¤5000 denk ik
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_28420172
    Waarom denk je ¤ 5000,-?
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_28429410
    Zo duur is chillen in een pauper hostel en je eigen feteren bij de Mac niet
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zaterdag 2 juli 2005 @ 23:29:23 #154
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28429607
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 18:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Waarom denk je ¤ 5000,-?
    hij heeft een buget van ¤8500 en ik ga ervan uit dat zo`n reis ongeveer alles bij elkaar tegen de ¤ 10.000 aanzit.
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_28429621
    Een verkeersboete tikt toch aardig aan op zo'n budget.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zaterdag 2 juli 2005 @ 23:30:45 #156
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28429651
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 23:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Een verkeersboete tikt toch aardig aan op zo'n budget.
    Heeft hij die dan gehad dan??
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
      zondag 3 juli 2005 @ 00:21:42 #157
    104956 DiegoArmandoMaradona
    Argentina en PSV
    pi_28431627
    800 dollar voor met een zatte kop achter het stuur te gaan zitten.

    Een paar weken de bak in en een enkeltje naar Nederland op eigen kosten was een betere straf geweest naar mijn mening
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_28431729
    Hij was passagier met een mede-backpacker en wilde ff een rondje om het hotel rijden... toen mocht hij blazen, met als gevolg een gang naar de rechter en boete.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zondag 3 juli 2005 @ 13:09:48 #159
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28441644
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    800 dollar voor met een zatte kop achter het stuur te gaan zitten.

    Een paar weken de bak in en een enkeltje naar Nederland op eigen kosten was een betere straf geweest naar mijn mening
    Lekker om in een vreemd land dronken achter het stuur te gaan zitten,gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd.
    Maar zoiets moet hard aangepakt worden,en inderdaad gelijk op het vliegtuig naar Nederland.

    Andere mensen zitten misschien wel onschuldig in de bak in het buitenland,en dan zou zo iemand er met $800 er van afkomen.Triest.
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_28441745
    800 dollar is voor een backpacker die vooral in vieze hostals hangt een hoog bedrag, maar als straf is het een lachertje.

    Er had vanalles kunnen gebeuren en hij heeft willens en wetens mensen in gevaar gebracht. Meteen het land uitkegelen was een betere optie geweest inderdaad en een boete van bijvoorbeeld 8000 dollar.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zondag 3 juli 2005 @ 22:10:51 #161
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28457509
    nog ff en dan zit zijn wereldreis erop en begint het normale leven weer.
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_28507425
    backpacker in vieze hostels

    vooroordelen
      dinsdag 5 juli 2005 @ 13:14:10 #163
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28508835
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 12:37 schreef StefanFM het volgende:
    backpacker in vieze hostels

    vooroordelen
    Valt het allemaal mee dan??
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_28539512
    Hostels zijn vaak schoner als de goedkopere hotels. Heb nu 2 keer een hotelkamer gehad en er ook meteen spijt van gehad. In hoeveel hostels ik nu heb gezeten weet ik niet meer, al helemaal als ik mijn interrail van 2003 erbij op moet tellen maar een echte slechte ervaring heb ik nooit gehad. Kijk ik ben ook een simpele jongen, als ik een bed heb met schone lakens, schoon sanitair en een nette keuken waar ik mijn prakje kan klaarmaken ben ik al dolgelukkig. Sommige hostels (vooral in NZ en Australie) hebben zels hele mini bioscoopjes, pooltafels en bargelegenheden. Het mooie van een hostel is natuurlijk dat je daar mede reizigers ontmoet en ik vind dat het belangrijkste van reizen (al helemaal als je alleen gaat). Het maakt je reis wat het is, je hebt lol, deelt geluk en verdriet, gaat samen lam en deelt tips van wat te doen en waar te gaan. Dit zul je nooit in een hotel vinden, tenminste ik heb het nooit gevonden. Tuurlijk kan je in het hotel restaurant op iemand af stappen en een praatje maken maar dat is toch anders (ik kan het weten). Het is veel lekkerder om in de woonkamer van het hostel met een groepje te zitten. Je kookt wat samen, drinkt een biertje en de rest van de avond kan je nog samen invullen (meestal lam in de kroeg, hehe).

    Ik deel Diego zijn mening totaal niet. Ik weet niet of hij autistisch is of smetvrees heeft maar ik heb nog nooit iemand een slecht woord horen vertellen over het 'hostel leventje'. Tuurlijk is de een beter dan de ander, maar ik heb nooit tussen de ratten staan douchen of een muis in mijn spaghetti moeten aanvinden. Je moet open zijn en gewoon ook niet zeuren vind ik. Als je echt zo'n azijnpisser bent raad ik je aan ipv 15 euro, 150 euro uit te geven en lekker in je eentje op je tweepersoonsbed naar je Pay-TV te kijken.

    Agh that's just my 2 cents

    Zit in Thailand en o o o wat is het hier mooi
      woensdag 6 juli 2005 @ 09:25:38 #165
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28539930
    Ga je nog wat leuks doen in Thailand??
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_28540004
    Ik doe alleen maar leuke dingen

    Zo huur ik af en toe 100cc/125cc schakelbrommers om dingen te checken, is erg goedkoop en je hebt de vrijheid te gaan en staan waar je wilt en niet met die suffe tours mee te moeten.

    Heb al enkele tempels gezien en ik moet zeggen dat het echt zo mooi is. Buddhisme is zowiezo erg fascinerend. Niet dat ik het ooit zal beoefenen maar gewoon om te zien hoe dat in elkaar steekt en met monniken te kletsen is zo gaaf!

    Binnen een week moet ik in Laos zitten voor een visa run en daar ga ik een dag of 10 zitten daarna terug naar Bangkok en daarna naar de eilandjes lekker chillen en van mijn laatste 2 weekjes genieten!
    pi_28546204
    Cool, je weblog en foto's

    ik zou willen dat ik wat avontuurlijker was
    jah, het is wat!
      woensdag 6 juli 2005 @ 13:05:19 #168
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_28546262
    quote:
    Op woensdag 6 juli 2005 09:28 schreef StefanFM het volgende:
    Ik doe alleen maar leuke dingen


    Binnen een week moet ik in Laos zitten voor een visa run en daar ga ik een dag of 10 zitten daarna terug naar Bangkok en daarna naar de eilandjes lekker chillen en van mijn laatste 2 weekjes genieten!
    Geniet er van zou ik zeggen
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_28555866
    quote:
    Op woensdag 6 juli 2005 13:03 schreef martax het volgende:
    Cool, je weblog en foto's

    ik zou willen dat ik wat avontuurlijker was
    thanx

    Ik zou zeggen ga gewoon is een keer op niets af ergens naar toe. Heb je OV? Pak is op een verloren middag de trein naar de andere kant van het land ofzo. Everythings a start
    pi_28555973
    Ik ben al in belgie shag gaan halen vandaag, telt dat ook?
    jah, het is wat!
    pi_28556292
    it's a start
    pi_28556486
    Nou lekker vakantie hoor als je 2x per dag op internet zit haha .

    Nee leuk allemaal en ik wens je nog veel plezier de komende weken .
      User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 6 juli 2005 @ 17:38:15 #173
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_28556993
    Stefan heeft gelijk.
    Goedkope hostels zijn meestal veel leuker en gezelliger dan (duurdere) hotels.

    Ik heb zelf veel ervaring over de hele range, van $1 hostels tot 5-star Hilton.
    Ik heb ook een aantal behoorlijk ranzige hostels meegemaakt, maar dat is echt een kleine minderheid. Sommige hostels zijn lawaaiig, doorgezakte matrassen, hete kamers met weinig ventilatie, etc, maar who cares als je op vakantie bent. De dure hotels waar ik ben geweest waren bijna allemaal boring as hell. Doe mij maar een gezellige budget hostel.

    Zelfs tijdens lange business trips waarbij de zaak alles betaalt verkas ik soms in de weekenden naar een budget hotel.
    Daar gebeurt tenminste wat
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_28558701
    In een 5-sterrenhotel kom ik ook altijd gezellige mensen tegen en vermaak ik me ook prima. Het is maar net wat je er zelf van maakt.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zondag 10 juli 2005 @ 16:15:51 #175
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_28683586
    quote:
    Op woensdag 6 juli 2005 09:28 schreef StefanFM het volgende:
    Ik doe alleen maar leuke dingen

    Zo huur ik af en toe 100cc/125cc schakelbrommers om dingen te checken, is erg goedkoop en je hebt de vrijheid te gaan en staan waar je wilt en niet met die suffe tours mee te moeten.

    Heb al enkele tempels gezien en ik moet zeggen dat het echt zo mooi is. Buddhisme is zowiezo erg fascinerend. Niet dat ik het ooit zal beoefenen maar gewoon om te zien hoe dat in elkaar steekt en met monniken te kletsen is zo gaaf!

    Binnen een week moet ik in Laos zitten voor een visa run en daar ga ik een dag of 10 zitten daarna terug naar Bangkok en daarna naar de eilandjes lekker chillen en van mijn laatste 2 weekjes genieten!
    Hey even een vraagje over die brommers etc.
    Ik ga volgende zomer met mijn neef een jaar reizen door Azië en Australië. Wij hebben allebei geen rijbewijs, maar het lijkt ons wel erg handig om bijvoorbeeld met de brommer eens een dag wat te verkennen. Heb je hier je rijbewijs voor nodig daar? wat zijn de prijzen voor het huren van zo'n brommer ongeveer?

    [ Bericht 16% gewijzigd door TheSeeker_NL op 10-07-2005 16:24:51 ]
    pi_28733382
    Brommers zijn ideaal om Aziatische dorpen en steden te ontdekken (ik zou Bangkok zelf alleen niet doen denk ik). Rijbewijs is niet nodig om te huren, het lijkt me wel dat je er een nodig hebt om op de weg te mogen maar dat ik jouw probleem met de pliesie. Ik heb geen rijbewijs en geen problemen gehad daarover. Huur is max 3 euro per dag maar kan ook voor 2 euro (100B). Dan moet je af en toe de tank vol gieten wat je max 80B (1,6 euro) gaat kosten.
      dinsdag 12 juli 2005 @ 12:42:24 #177
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_28733570
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 12:35 schreef StefanFM het volgende:
    Brommers zijn ideaal om Aziatische dorpen en steden te ontdekken (ik zou Bangkok zelf alleen niet doen denk ik). Rijbewijs is niet nodig om te huren, het lijkt me wel dat je er een nodig hebt om op de weg te mogen maar dat ik jouw probleem met de pliesie. Ik heb geen rijbewijs en geen problemen gehad daarover. Huur is max 3 euro per dag maar kan ook voor 2 euro (100B). Dan moet je af en toe de tank vol gieten wat je max 80B (1,6 euro) gaat kosten.
    damn das echt cheap!
    dat gaat leuk worden dan =)
    pi_28783243
    Rijontzegging gehad ofzo?
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_29066301
    groetjes vanuit Laos, dit is echt een aanrader, had het in eerste instantie niet geplanned hier te komen maar als je in de regio bent is Laos echt top. Over een paar jaar ben ik terug en dan Cambodja, Vietnam, Maleisie, Singapore, Indonesie, India etc etc maar ff doen!

    Woei!
    pi_29067926
    Lenen om volgend jaar te gaan reizen?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_29070288
    Eerst de lopende lening maar eens afbetalen lijkt me.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zaterdag 23 juli 2005 @ 21:29:54 #182
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_29071084
    Ik zou me echt nooit in de schulden steken om wat van de wereld te zien.
    Mijn vrouw krijgt 50% korting op het totaal bedrag van de vacantie,die wij boeken.
    Zo waren we vorig jaar maar ¤1500 kwijt voor 16 dagen Dominicaanse republiek all-inn.
    Normaal kost zo`n reis ¤1500 pp
    Het jaar daarvoor ¤1000 15 dagen Tenerife All-inn en ¤600 Marmaris 9 dagen.
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_29071405
    Ik geef nooit geld uit wat ik niet heb, als ik het zou doen dan zou het zijn aan dingen die hun waarde behouden. Een huis bijvoorbeeld.

    Een auto valt nog wat voor te zeggen, ook al heb je flinke afschrijven, maar een vakantie... Nee, zou ik niet doen.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zaterdag 23 juli 2005 @ 21:57:40 #184
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_29071627
    quote:
    Op zaterdag 23 juli 2005 21:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    maar een vakantie... Nee, zou ik niet doen.
    Maar als je in de positie bent om héél voordelig op vacantie te gaan waar ter wereld ook,zou je toch gek zijn om dat dan niet te doen.

    Zoals ik al aangaf normaal waren wij voor onze vacantie op de Dominicaanse Republiek voor 2 personen ruim ¤ 3000 kwijt geweest door de korting die mijn vrouw krijgt 10% van Neckermann en 40% van de baas zit je wel mooi 16 dagen met 2 personen voor nog geen ¤1500.


    En al zouden we met 10 personen op vacantie gaan die korting van 50% blijft.
    We krijgen 50% korting op het totaal bedrag.


    Zo krijgen wij ook korting op vacantie`s bij vrij uit Landal greenparcs,Grandorado.
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_29075474
    Dat bedoelde ik ook niet. Als ik de kans krijg om voordelig om op vakantie te gaan, dan grijp ik die kans natuurlijk.

    Waar het mij om ging is om die lening. Ik zou nooit geld gaan lenen om op vakantie te gaan. Dan spaar ik maar even en ga ik maar wat later.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zondag 24 juli 2005 @ 01:35:12 #186
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29076079
    Aan de andere kant, ik heb het zo bekeken.
    Iedereen ging ongeveer elke zomer naar Kreta of weet ik wat, gaf zomaar 2000 euro in n week uit, en dat was het dan. Ik lag gewoon 1500 meter van mijn huis op het strand, en in de ochtend werkte ik. Zo had ik na 4 jaar ineens 6000 over, en daarop heb ik een half jaar Australie, NZ, Fiji, LA en NYC gezien. En ik had nog 1000 over van dat budget ook.

    Ik ga natuurlijk niet posten wat mijn echte bedrag is op mijn (spaar)rekening, ik zeg gewoon dat ik een paar keer niet naar Kreta ben geweest, en dat ik gekozen heb voor wat anders.
    Lekker tijdens de studie.

    Ik zie en spreek nu veel mensen die dat ook wel willen, maar die werken full-time.

    Ja, probeer dan maar eens een half jaar vrij te krijgen,,...

    Je kan beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan, dan spijt van iets wat je niet hebt gedaan.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 24-07-2005 12:03:35 ]
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 24 juli 2005 @ 03:04:05 #187
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_29077455
    Als er IETS is in het leven wat goedbesteed geld is, dan is het wel reizen.
    Moet je eens kijken hoeveel mensen er geld lenen voor een auto of voor de inrichting van hun huis. Dat is pas weggegooid geld, want na een paar jaar is die troep niks meer waard. Een reiservaring daarentegen draag je voor de rest van je leven bij je, dat neemt niemand je meer af.

    Zelf heb ik nog nooit van m'n leven geld geleend voor wat dan ook en heb dus pas serieuze reizen kunnen maken toen ik een baan had. Maar een lening van ¤6000 vind ik nog wel te overzien. Als je eenmaal werkt dan betaal je dat in een jaartje af.
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      zondag 24 juli 2005 @ 11:51:43 #188
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29080880
    Ik ben ook niet zo lenerig, maar ik heb het ook gedaan hoor. Zoals hierboven staat: eenmaal een jaar vrij krijgen/maken als je werkt is gewoon een stúk moeilijker. Dan kun je wachten tot je eindelijk geld hebt gespaard, maar dan heb je de tijd niet meer...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_29081500
    Een collega van mij is er in overleg met de werkgever ook een aantal maanden tussenuit geweest om door Afrika te reizen. Dat ging prima en ze heeft er niets voor moeten lenen.

    Het liefst zou ik ook m'n baan opzeggen en tot mijn 70e de hele wereld rondreizen, maar zo werkt het helaas niet. Een keer per jaar een maand er tussenuit kan prima en als je een lening snel kan aflossen dan kan je een dure vakantie ook prima financieren als je een baan hebt.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zondag 24 juli 2005 @ 12:46:33 #190
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_29081861
    Een nichtje van mij heeft het helemaal mooi gedaan.

    Die heeft vorig jaar samen met haar man een wereldreis gemaakt van 3 maanden,de reis hebben ze kunnen betalen door 10 jaar lang op rommelmarkten te gaan staan.Van dat geld hebben ze toch mooi 3maanden lekker kunnen doen wat ze zelf wilden.
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_29088879
    quote:
    Een collega van mij is er in overleg met de werkgever ook een aantal maanden tussenuit geweest om door Afrika te reizen. Dat ging prima en ze heeft er niets voor moeten lenen.

    Het liefst zou ik ook m'n baan opzeggen en tot mijn 70e de hele wereld rondreizen, maar zo werkt het helaas niet. Een keer per jaar een maand er tussenuit kan prima en als je een lening snel kan aflossen dan kan je een dure vakantie ook prima financieren als je een baan hebt.
    Alleen woon je op je 40e dan nog in een rijtjeshuis heb je een simpel baantje terwijl je vrienden een vrijstaand huis hebben en een goede baan.

    Dan kies ik toch voor het laatste

    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 24 juli 2005 @ 17:46:55 #192
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_29089379
    alsof de soort woning wat zegt over de kwaliteit van je leven

    doe mij maar een appartementje en zo veel mogelijk tripjes per jaar naar verre nog niet door de massatourist ontdekte oorden
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_29089551
    quote:
    alsof de soort woning wat zegt over de kwaliteit van je leven
    Dat zegt het inderdaad wel. Verder zei ik ook nog wat meer, maar selectief reageren is natuurlijk veel leuker.

    Mensen die heel hun leven maar een beetje leven volgens het principe ´vrijheid, blijheid´ zijn op hun 50e echt niet gelukkig hoor omdat ze weinig of niks in hun leven gepresteerd hebben

    [ Bericht 9% gewijzigd door UIO_AMS op 27-07-2005 19:57:28 ]
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 24 juli 2005 @ 17:54:39 #194
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_29089619
    quote:
    Op zondag 24 juli 2005 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    Dat zegt het inderdaad wel. Verder zei ik ook nog wat meer, maar selectief reageren is natuurlijk veel leuker.

    Mensen die heel hun leven maar een beetje leven volgens het principe ´vrijheid, blijheid´ zijn op hun 50e echt niet gelukkig hoor omdat ze weinig of niks in hun leven gepresteerd hebben
    goh leuk hč, dat er ook mensen zijn die anders denken over bepaalde zaken dan dat jij doet
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_29090247
    quote:
    Op zondag 24 juli 2005 17:54 schreef Adelante het volgende:

    [..]

    goh leuk hč, dat er ook mensen zijn die anders denken over bepaalde zaken dan dat jij doet
    Zolang het geen belastingcenten kost vind ik het prima.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zondag 24 juli 2005 @ 18:28:32 #196
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29090393
    Zo hey, stormlooptopic ineens over een allang uitgemolken onderwerp
    Toe maar. Ik denk dat de meningen van de posters hier wel duidelijk zijn, inc. argumenten.

    Anyway, On Topic, de verhalen van Stefan
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      maandag 25 juli 2005 @ 11:10:20 #197
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_29106126
    ja mensen, ik zie dit topic weer boven aan staan, ik denk zo leuk Stefan heeft weer wat gepost...zit ik gewoon 1 pagina vol met poep doorlezen... niks van Stefan... kunnen jullie die discussies even ergens anders voeren

    dank u
      Eindredactie Games maandag 25 juli 2005 @ 11:11:48 #198
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_29106158
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 02:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    6000 euro : 180 dagen = 33 euro per dag.

    Ik heb zo'n vermoeden dat je ergens tussen Fiji en Nieuw Zeeland geen geld meer hebt

    Heb je een ticket waar je op vaste tijden en dagen moet vliegen, of is dat flexibel?
    in thailand heb je een 33 euro per dag zeker meer dan genoeg
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_29106192
    In de VS is 33 euro per dag niet veel.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      Moderator maandag 25 juli 2005 @ 11:24:43 #200
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29106436
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 11:10 schreef TheSeeker_NL het volgende:
    ja mensen, ik zie dit topic weer boven aan staan, ik denk zo leuk Stefan heeft weer wat gepost...zit ik gewoon 1 pagina vol met poep doorlezen... niks van Stefan... kunnen jullie die discussies even ergens anders voeren

    dank u
    Wat TheSeeker_NL dus zei.

    Hou jullie offtopic gezever over rijtjeshuizen en financiële situaties nu of over dertig jaar lekker achterwege. Zoek een relevant topic in een relevant subforum om daar te reageren. Beschouw dit maar als een waarschuwing.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_29133453
    Groetjes uit Thailand weer, heb net 10 dagen Laos achter de rug. Ik zou jullie graag wat uitgebreider willen informeren hier maar ik voel me een beetje een drol als ik mijn kostbare intertijd ga verspillen aan het dubbeltiepen van mijn verhalen. Check gewoon af en toe www.weijers.tk en de RSS aanhangers kan ik ook gelukkig maken met een RSS/XML feed (niet altijd even goed though).

    Even kort dan

    Laos was erg gaaf, ik wist helemaal niets van het land en stond echt versteld van de armoede daar. Thailand is echt zo rijk vergeleken met Laos en wat ik begrepen heb met de rest van Z-O Azie. In Thailand heeft het men best goed moet ik zeggen en daarom vindt ik die Tsunami hulp een beetje te veel voor hier. Ik kan me best voorstellen dat ze hun eigen boontjes hier wel kunnen doppen en dat landen als Sri Lanka, Indonesie en/of Burma (maar die willen volgens mij geen hulp van buiten) het veel beter konden gebruiken. In NL hoorde je niets over die landen (nou ja ok, een beetje dan), het ging allemaal over Phuket waar die foute vieze gore Nederlanders op die package hollidays zitten die zich alleen maar aan Heineken en de lokale prostitutie wagen

    Dat staat me hier trouwens ontzettend tegen, het sextourisme. Alle cafe's en eetgelegenheden waar al zo'n dikke blanke opa zit met een veeeeel te jong meisje sla ik bewust over. Ik kan gewoon niet eten en naast zo'n vent zitten. Ik krijg dan echt geen hap door mijn keel. Ze begrijpen gewoon niet wat ze kapot maken in dit land. Het is een ontwikkelingsland (ook al gaat het erg goed hier) en met hun rijke euro's (die gasten zijn gewoon werkklasse, maar toch) zijn ze hier de koning te rijk en de meiden moeten wel bijna. Tis triest triest triest. Het zijn ook veel Nederlanders hoor, ik heb er al een paar gesproken (wou wel over ze heen kotsen) en horen praten met elkaar. Het zijn ware communities hier.

    Genoeg negatief gelul, Thailand is de shit! Laos is de shit! Z-O Azie is de shit! Ik ga zeker terug hier om de regio nog meer te zien. Maar ja ik wil ook zo graag nog meer in Australie zien nog naar Zuid Amerika etc etc.

    Zo dan zijn we weer ontopic dacht ik
      donderdag 28 juli 2005 @ 03:55:06 #202
    42636 TheSeeker_NL
    Damn fine coffee
    pi_29192064
    pi_29192782
    Zit nu een beetje te fucken op het vliegveld hier. Een vriendin van me komt naar Thailand en haar vlucht is laat. Kut KLM kan ik nu lekker 2 uur niks doen hier.
      donderdag 28 juli 2005 @ 08:34:00 #204
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_29193146
    was dat de vlucht die woe om 14:30 vanuit A`Dam zou vertrekken?? een maat van mij ging ook naar Thailand??
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
      Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 08:46:08 #205
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29193255
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 06:40 schreef StefanFM het volgende:
    Zit nu een beetje te fucken op het vliegveld hier. Een vriendin van me komt naar Thailand en haar vlucht is laat. Kut KLM kan ik nu lekker 2 uur niks doen hier.
    Ik heb ooit een paar aangename uren doorgebracht in de John Bull Pub op het vliegveld. Het is maar een tip.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      zaterdag 30 juli 2005 @ 17:35:10 #206
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_29269587
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 06:40 schreef StefanFM het volgende:
    Zit nu een beetje te fucken op het vliegveld hier. Een vriendin van me komt naar Thailand en haar vlucht is laat. Kut KLM kan ik nu lekker 2 uur niks doen hier.
    Is ze thais??


    Ha ha ha geintje
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_29440917
    Neen Hollandsch en het was een vlucht van 20.00 uur ofzo
      vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:45:32 #208
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_29443055
    quote:
    Op vrijdag 5 augustus 2005 10:31 schreef StefanFM het volgende:
    Neen Hollandsch en het was een vlucht van 20.00 uur ofzo
    OOOooo hoelang voor je weer deze kant uitkomt??
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_29553705
    Morgen vlieg ik naar Londen en dan Zaterdag vroeg van Londen naar Amsterdam! Mijn reis zit er op!
      Moderator donderdag 11 augustus 2005 @ 08:52:44 #210
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29553950
    Een goede reis terug dan!
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_29600856
    welcome home
    jah, het is wat!
      User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:48:17 #212
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_29600883
    Welkom terug.

    En nu ?
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_29617135
    Welkom
    Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
    pi_29627731
    Terug jaja

    Had nog ff wat oponthoud in Londen door de staking maar ik ben gister middag veilig thuis gekomen! Nu maar studeren
      zondag 14 augustus 2005 @ 14:23:54 #215
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_29627898
    Welkom in de realiteit
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_29699567
    Hoeveel heb je budget overschreden?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_29807293
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      donderdag 25 augustus 2005 @ 10:29:02 #218
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_29948966
    Volgens mij is Stefan weer hard aan het werk geslagen
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
    pi_29949307
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 21:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Hoeveel heb je budget overschreden?
    Daar ben ik ook benieuwd naar , wellicht heeft hij het gewoon gehaald
    pi_29969940
    Nee, dat sowieso niet, want hij heeft hier al gezegd dat hij een extra lening heeft afgesloten.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_29985115
    quote:
    Op donderdag 25 augustus 2005 20:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Nee, dat sowieso niet, want hij heeft hier al gezegd dat hij een extra lening heeft afgesloten.
    dat stuk heb ik schijnbaar gemist
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')