abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juli 2005 @ 18:29:27 #151
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28419435
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoeveel heb je bij moeten lenen?
¤5000 denk ik
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_28420172
Waarom denk je ¤ 5000,-?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28429410
Zo duur is chillen in een pauper hostel en je eigen feteren bij de Mac niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:29:23 #154
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28429607
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom denk je ¤ 5000,-?
hij heeft een buget van ¤8500 en ik ga ervan uit dat zo`n reis ongeveer alles bij elkaar tegen de ¤ 10.000 aanzit.
(Hans teeuwen)
pi_28429621
Een verkeersboete tikt toch aardig aan op zo'n budget.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:30:45 #156
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28429651
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een verkeersboete tikt toch aardig aan op zo'n budget.
Heeft hij die dan gehad dan??
(Hans teeuwen)
  zondag 3 juli 2005 @ 00:21:42 #157
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_28431627
800 dollar voor met een zatte kop achter het stuur te gaan zitten.

Een paar weken de bak in en een enkeltje naar Nederland op eigen kosten was een betere straf geweest naar mijn mening
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28431729
Hij was passagier met een mede-backpacker en wilde ff een rondje om het hotel rijden... toen mocht hij blazen, met als gevolg een gang naar de rechter en boete.
  zondag 3 juli 2005 @ 13:09:48 #159
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28441644
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
800 dollar voor met een zatte kop achter het stuur te gaan zitten.

Een paar weken de bak in en een enkeltje naar Nederland op eigen kosten was een betere straf geweest naar mijn mening
Lekker om in een vreemd land dronken achter het stuur te gaan zitten,gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd.
Maar zoiets moet hard aangepakt worden,en inderdaad gelijk op het vliegtuig naar Nederland.

Andere mensen zitten misschien wel onschuldig in de bak in het buitenland,en dan zou zo iemand er met $800 er van afkomen.Triest.
(Hans teeuwen)
pi_28441745
800 dollar is voor een backpacker die vooral in vieze hostals hangt een hoog bedrag, maar als straf is het een lachertje.

Er had vanalles kunnen gebeuren en hij heeft willens en wetens mensen in gevaar gebracht. Meteen het land uitkegelen was een betere optie geweest inderdaad en een boete van bijvoorbeeld 8000 dollar.
  zondag 3 juli 2005 @ 22:10:51 #161
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28457509
nog ff en dan zit zijn wereldreis erop en begint het normale leven weer.
(Hans teeuwen)
pi_28507425
backpacker in vieze hostels

vooroordelen
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:14:10 #163
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28508835
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:37 schreef StefanFM het volgende:
backpacker in vieze hostels

vooroordelen
Valt het allemaal mee dan??
(Hans teeuwen)
pi_28539512
Hostels zijn vaak schoner als de goedkopere hotels. Heb nu 2 keer een hotelkamer gehad en er ook meteen spijt van gehad. In hoeveel hostels ik nu heb gezeten weet ik niet meer, al helemaal als ik mijn interrail van 2003 erbij op moet tellen maar een echte slechte ervaring heb ik nooit gehad. Kijk ik ben ook een simpele jongen, als ik een bed heb met schone lakens, schoon sanitair en een nette keuken waar ik mijn prakje kan klaarmaken ben ik al dolgelukkig. Sommige hostels (vooral in NZ en Australie) hebben zels hele mini bioscoopjes, pooltafels en bargelegenheden. Het mooie van een hostel is natuurlijk dat je daar mede reizigers ontmoet en ik vind dat het belangrijkste van reizen (al helemaal als je alleen gaat). Het maakt je reis wat het is, je hebt lol, deelt geluk en verdriet, gaat samen lam en deelt tips van wat te doen en waar te gaan. Dit zul je nooit in een hotel vinden, tenminste ik heb het nooit gevonden. Tuurlijk kan je in het hotel restaurant op iemand af stappen en een praatje maken maar dat is toch anders (ik kan het weten). Het is veel lekkerder om in de woonkamer van het hostel met een groepje te zitten. Je kookt wat samen, drinkt een biertje en de rest van de avond kan je nog samen invullen (meestal lam in de kroeg, hehe).

Ik deel Diego zijn mening totaal niet. Ik weet niet of hij autistisch is of smetvrees heeft maar ik heb nog nooit iemand een slecht woord horen vertellen over het 'hostel leventje'. Tuurlijk is de een beter dan de ander, maar ik heb nooit tussen de ratten staan douchen of een muis in mijn spaghetti moeten aanvinden. Je moet open zijn en gewoon ook niet zeuren vind ik. Als je echt zo'n azijnpisser bent raad ik je aan ipv 15 euro, 150 euro uit te geven en lekker in je eentje op je tweepersoonsbed naar je Pay-TV te kijken.

Agh that's just my 2 cents

Zit in Thailand en o o o wat is het hier mooi
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:25:38 #165
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28539930
Ga je nog wat leuks doen in Thailand??
(Hans teeuwen)
pi_28540004
Ik doe alleen maar leuke dingen

Zo huur ik af en toe 100cc/125cc schakelbrommers om dingen te checken, is erg goedkoop en je hebt de vrijheid te gaan en staan waar je wilt en niet met die suffe tours mee te moeten.

Heb al enkele tempels gezien en ik moet zeggen dat het echt zo mooi is. Buddhisme is zowiezo erg fascinerend. Niet dat ik het ooit zal beoefenen maar gewoon om te zien hoe dat in elkaar steekt en met monniken te kletsen is zo gaaf!

Binnen een week moet ik in Laos zitten voor een visa run en daar ga ik een dag of 10 zitten daarna terug naar Bangkok en daarna naar de eilandjes lekker chillen en van mijn laatste 2 weekjes genieten!
pi_28546204
Cool, je weblog en foto's

ik zou willen dat ik wat avontuurlijker was
jah, het is wat!
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:05:19 #168
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28546262
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:28 schreef StefanFM het volgende:

Binnen een week moet ik in Laos zitten voor een visa run en daar ga ik een dag of 10 zitten daarna terug naar Bangkok en daarna naar de eilandjes lekker chillen en van mijn laatste 2 weekjes genieten!
Geniet er van zou ik zeggen
(Hans teeuwen)
pi_28555866
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:03 schreef martax het volgende:
Cool, je weblog en foto's

ik zou willen dat ik wat avontuurlijker was
thanx

Ik zou zeggen ga gewoon is een keer op niets af ergens naar toe. Heb je OV? Pak is op een verloren middag de trein naar de andere kant van het land ofzo. Everythings a start
pi_28555973
Ik ben al in belgie shag gaan halen vandaag, telt dat ook?
jah, het is wat!
pi_28556292
it's a start
pi_28556486
Nou lekker vakantie hoor als je 2x per dag op internet zit haha .

Nee leuk allemaal en ik wens je nog veel plezier de komende weken .
  woensdag 6 juli 2005 @ 17:38:15 #173
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28556993
Stefan heeft gelijk.
Goedkope hostels zijn meestal veel leuker en gezelliger dan (duurdere) hotels.

Ik heb zelf veel ervaring over de hele range, van $1 hostels tot 5-star Hilton.
Ik heb ook een aantal behoorlijk ranzige hostels meegemaakt, maar dat is echt een kleine minderheid. Sommige hostels zijn lawaaiig, doorgezakte matrassen, hete kamers met weinig ventilatie, etc, maar who cares als je op vakantie bent. De dure hotels waar ik ben geweest waren bijna allemaal boring as hell. Doe mij maar een gezellige budget hostel.

Zelfs tijdens lange business trips waarbij de zaak alles betaalt verkas ik soms in de weekenden naar een budget hotel.
Daar gebeurt tenminste wat
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_28558701
In een 5-sterrenhotel kom ik ook altijd gezellige mensen tegen en vermaak ik me ook prima. Het is maar net wat je er zelf van maakt.
  zondag 10 juli 2005 @ 16:15:51 #175
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_28683586
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:28 schreef StefanFM het volgende:

Zo huur ik af en toe 100cc/125cc schakelbrommers om dingen te checken, is erg goedkoop en je hebt de vrijheid te gaan en staan waar je wilt en niet met die suffe tours mee te moeten.

Heb al enkele tempels gezien en ik moet zeggen dat het echt zo mooi is. Buddhisme is zowiezo erg fascinerend. Niet dat ik het ooit zal beoefenen maar gewoon om te zien hoe dat in elkaar steekt en met monniken te kletsen is zo gaaf!

Hey even een vraagje over die brommers etc.
Ik ga volgende zomer met mijn neef een jaar reizen door Azië en Australië. Wij hebben allebei geen rijbewijs, maar het lijkt ons wel erg handig om bijvoorbeeld met de brommer eens een dag wat te verkennen. Heb je hier je rijbewijs voor nodig daar? wat zijn de prijzen voor het huren van zo'n brommer ongeveer?

[ Bericht 16% gewijzigd door TheSeeker_NL op 10-07-2005 16:24:51 ]
pi_28733382
Brommers zijn ideaal om Aziatische dorpen en steden te ontdekken (ik zou Bangkok zelf alleen niet doen denk ik). Rijbewijs is niet nodig om te huren, het lijkt me wel dat je er een nodig hebt om op de weg te mogen maar dat ik jouw probleem met de pliesie. Ik heb geen rijbewijs en geen problemen gehad daarover. Huur is max 3 euro per dag maar kan ook voor 2 euro (100B). Dan moet je af en toe de tank vol gieten wat je max 80B (1,6 euro) gaat kosten.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 12:42:24 #177
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_28733570
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 12:35 schreef StefanFM het volgende:
Brommers zijn ideaal om Aziatische dorpen en steden te ontdekken (ik zou Bangkok zelf alleen niet doen denk ik). Rijbewijs is niet nodig om te huren, het lijkt me wel dat je er een nodig hebt om op de weg te mogen maar dat ik jouw probleem met de pliesie. Ik heb geen rijbewijs en geen problemen gehad daarover. Huur is max 3 euro per dag maar kan ook voor 2 euro (100B). Dan moet je af en toe de tank vol gieten wat je max 80B (1,6 euro) gaat kosten.
damn das echt cheap!
dat gaat leuk worden dan =)
pi_28783243
Rijontzegging gehad ofzo?
pi_29066301
groetjes vanuit Laos, dit is echt een aanrader, had het in eerste instantie niet geplanned hier te komen maar als je in de regio bent is Laos echt top. Over een paar jaar ben ik terug en dan Cambodja, Vietnam, Maleisie, Singapore, Indonesie, India etc etc maar ff doen!

Woei!
pi_29067926
Lenen om volgend jaar te gaan reizen?
pi_29070288
Eerst de lopende lening maar eens afbetalen lijkt me.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 21:29:54 #182
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_29071084
Ik zou me echt nooit in de schulden steken om wat van de wereld te zien.
Mijn vrouw krijgt 50% korting op het totaal bedrag van de vacantie,die wij boeken.
Zo waren we vorig jaar maar ¤1500 kwijt voor 16 dagen Dominicaanse republiek all-inn.
Normaal kost zo`n reis ¤1500 pp
Het jaar daarvoor ¤1000 15 dagen Tenerife All-inn en ¤600 Marmaris 9 dagen.
(Hans teeuwen)
pi_29071405
Ik geef nooit geld uit wat ik niet heb, als ik het zou doen dan zou het zijn aan dingen die hun waarde behouden. Een huis bijvoorbeeld.

Een auto valt nog wat voor te zeggen, ook al heb je flinke afschrijven, maar een vakantie... Nee, zou ik niet doen.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 21:57:40 #184
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_29071627
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 21:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
maar een vakantie... Nee, zou ik niet doen.
Maar als je in de positie bent om héél voordelig op vacantie te gaan waar ter wereld ook,zou je toch gek zijn om dat dan niet te doen.

Zoals ik al aangaf normaal waren wij voor onze vacantie op de Dominicaanse Republiek voor 2 personen ruim ¤ 3000 kwijt geweest door de korting die mijn vrouw krijgt 10% van Neckermann en 40% van de baas zit je wel mooi 16 dagen met 2 personen voor nog geen ¤1500.

En al zouden we met 10 personen op vacantie gaan die korting van 50% blijft.
We krijgen 50% korting op het totaal bedrag.

Zo krijgen wij ook korting op vacantie`s bij vrij uit Landal greenparcs,Grandorado.
(Hans teeuwen)
pi_29075474
Dat bedoelde ik ook niet. Als ik de kans krijg om voordelig om op vakantie te gaan, dan grijp ik die kans natuurlijk.

Waar het mij om ging is om die lening. Ik zou nooit geld gaan lenen om op vakantie te gaan. Dan spaar ik maar even en ga ik maar wat later.
  zondag 24 juli 2005 @ 01:35:12 #186
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29076079
Aan de andere kant, ik heb het zo bekeken.
Iedereen ging ongeveer elke zomer naar Kreta of weet ik wat, gaf zomaar 2000 euro in n week uit, en dat was het dan. Ik lag gewoon 1500 meter van mijn huis op het strand, en in de ochtend werkte ik. Zo had ik na 4 jaar ineens 6000 over, en daarop heb ik een half jaar Australie, NZ, Fiji, LA en NYC gezien. En ik had nog 1000 over van dat budget ook.

Ik ga natuurlijk niet posten wat mijn echte bedrag is op mijn (spaar)rekening, ik zeg gewoon dat ik een paar keer niet naar Kreta ben geweest, en dat ik gekozen heb voor wat anders.
Lekker tijdens de studie.

Ik zie en spreek nu veel mensen die dat ook wel willen, maar die werken full-time.

Ja, probeer dan maar eens een half jaar vrij te krijgen,,...

Je kan beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan, dan spijt van iets wat je niet hebt gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 24-07-2005 12:03:35 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 24 juli 2005 @ 03:04:05 #187
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29077455
Als er IETS is in het leven wat goedbesteed geld is, dan is het wel reizen.
Moet je eens kijken hoeveel mensen er geld lenen voor een auto of voor de inrichting van hun huis. Dat is pas weggegooid geld, want na een paar jaar is die troep niks meer waard. Een reiservaring daarentegen draag je voor de rest van je leven bij je, dat neemt niemand je meer af.

Zelf heb ik nog nooit van m'n leven geld geleend voor wat dan ook en heb dus pas serieuze reizen kunnen maken toen ik een baan had. Maar een lening van ¤6000 vind ik nog wel te overzien. Als je eenmaal werkt dan betaal je dat in een jaartje af.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 24 juli 2005 @ 11:51:43 #188
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29080880
Ik ben ook niet zo lenerig, maar ik heb het ook gedaan hoor. Zoals hierboven staat: eenmaal een jaar vrij krijgen/maken als je werkt is gewoon een stúk moeilijker. Dan kun je wachten tot je eindelijk geld hebt gespaard, maar dan heb je de tijd niet meer...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_29081500
Een collega van mij is er in overleg met de werkgever ook een aantal maanden tussenuit geweest om door Afrika te reizen. Dat ging prima en ze heeft er niets voor moeten lenen.

Het liefst zou ik ook m'n baan opzeggen en tot mijn 70e de hele wereld rondreizen, maar zo werkt het helaas niet. Een keer per jaar een maand er tussenuit kan prima en als je een lening snel kan aflossen dan kan je een dure vakantie ook prima financieren als je een baan hebt.
  zondag 24 juli 2005 @ 12:46:33 #190
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_29081861
Een nichtje van mij heeft het helemaal mooi gedaan.

Die heeft vorig jaar samen met haar man een wereldreis gemaakt van 3 maanden,de reis hebben ze kunnen betalen door 10 jaar lang op rommelmarkten te gaan staan.Van dat geld hebben ze toch mooi 3maanden lekker kunnen doen wat ze zelf wilden.
(Hans teeuwen)
pi_29088879
quote:
Een collega van mij is er in overleg met de werkgever ook een aantal maanden tussenuit geweest om door Afrika te reizen. Dat ging prima en ze heeft er niets voor moeten lenen.

Het liefst zou ik ook m'n baan opzeggen en tot mijn 70e de hele wereld rondreizen, maar zo werkt het helaas niet. Een keer per jaar een maand er tussenuit kan prima en als je een lening snel kan aflossen dan kan je een dure vakantie ook prima financieren als je een baan hebt.
Alleen woon je op je 40e dan nog in een rijtjeshuis heb je een simpel baantje terwijl je vrienden een vrijstaand huis hebben en een goede baan.

Dan kies ik toch voor het laatste

zondag 24 juli 2005 @ 17:46:55 #192
3185 Adelante
To let it go now
pi_29089379
alsof de soort woning wat zegt over de kwaliteit van je leven

doe mij maar een appartementje en zo veel mogelijk tripjes per jaar naar verre nog niet door de massatourist ontdekte oorden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_29089551
quote:
alsof de soort woning wat zegt over de kwaliteit van je leven
Dat zegt het inderdaad wel. Verder zei ik ook nog wat meer, maar selectief reageren is natuurlijk veel leuker.

Mensen die heel hun leven maar een beetje leven volgens het principe ´vrijheid, blijheid´ zijn op hun 50e echt niet gelukkig hoor omdat ze weinig of niks in hun leven gepresteerd hebben

[ Bericht 9% gewijzigd door UIO_AMS op 27-07-2005 19:57:28 ]
  zondag 24 juli 2005 @ 17:54:39 #194
3185 Adelante
To let it go now
pi_29089619
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Dat zegt het inderdaad wel. Verder zei ik ook nog wat meer, maar selectief reageren is natuurlijk veel leuker.

Mensen die heel hun leven maar een beetje leven volgens het principe ´vrijheid, blijheid´ zijn op hun 50e echt niet gelukkig hoor omdat ze weinig of niks in hun leven gepresteerd hebben
goh leuk hč, dat er ook mensen zijn die anders denken over bepaalde zaken dan dat jij doet
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_29090247
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:54 schreef Adelante het volgende:

[..]

goh leuk hč, dat er ook mensen zijn die anders denken over bepaalde zaken dan dat jij doet
Zolang het geen belastingcenten kost vind ik het prima.
  zondag 24 juli 2005 @ 18:28:32 #196
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29090393
Zo hey, stormlooptopic ineens over een allang uitgemolken onderwerp
Toe maar. Ik denk dat de meningen van de posters hier wel duidelijk zijn, inc. argumenten.

Anyway, On Topic, de verhalen van Stefan
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 25 juli 2005 @ 11:10:20 #197
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_29106126
ja mensen, ik zie dit topic weer boven aan staan, ik denk zo leuk Stefan heeft weer wat gepost...zit ik gewoon 1 pagina vol met poep doorlezen... niks van Stefan... kunnen jullie die discussies even ergens anders voeren

dank u
  Eindredactie Games maandag 25 juli 2005 @ 11:11:48 #198
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_29106158
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 02:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
6000 euro : 180 dagen = 33 euro per dag.

Ik heb zo'n vermoeden dat je ergens tussen Fiji en Nieuw Zeeland geen geld meer hebt

Heb je een ticket waar je op vaste tijden en dagen moet vliegen, of is dat flexibel?
in thailand heb je een 33 euro per dag zeker meer dan genoeg
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_29106192
In de VS is 33 euro per dag niet veel.
  Moderator maandag 25 juli 2005 @ 11:24:43 #200
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29106436
quote:
Op maandag 25 juli 2005 11:10 schreef TheSeeker_NL het volgende:
ja mensen, ik zie dit topic weer boven aan staan, ik denk zo leuk Stefan heeft weer wat gepost...zit ik gewoon 1 pagina vol met poep doorlezen... niks van Stefan... kunnen jullie die discussies even ergens anders voeren

dank u
Wat TheSeeker_NL dus zei.

Hou jullie offtopic gezever over rijtjeshuizen en financiële situaties nu of over dertig jaar lekker achterwege. Zoek een relevant topic in een relevant subforum om daar te reageren. Beschouw dit maar als een waarschuwing.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')