Groetjes uit Thailand weer, heb net 10 dagen Laos achter de rug. Ik zou jullie graag wat uitgebreider willen informeren hier maar ik voel me een beetje een drol als ik mijn kostbare intertijd ga verspillen aan het dubbeltiepen van mijn verhalen. Check gewoon af en toe
www.weijers.tk en de RSS aanhangers kan ik ook gelukkig maken met een RSS/XML feed (niet altijd even goed though).
Even kort dan
![]()
Laos was erg gaaf, ik wist helemaal niets van het land en stond echt versteld van de armoede daar. Thailand is echt zo rijk vergeleken met Laos en wat ik begrepen heb met de rest van Z-O Azie. In Thailand heeft het men best goed moet ik zeggen en daarom vindt ik die Tsunami hulp een beetje te veel voor hier. Ik kan me best voorstellen dat ze hun eigen boontjes hier wel kunnen doppen en dat landen als Sri Lanka, Indonesie en/of Burma (maar die willen volgens mij geen hulp van buiten) het veel beter konden gebruiken. In NL hoorde je niets over die landen (nou ja ok, een beetje dan), het ging allemaal over Phuket waar die foute vieze gore Nederlanders op die package hollidays zitten die zich alleen maar aan Heineken en de lokale prostitutie wagen
![]()
Dat staat me hier trouwens ontzettend tegen, het sextourisme. Alle cafe's en eetgelegenheden waar al zo'n dikke blanke opa zit met een veeeeel te jong meisje sla ik bewust over. Ik kan gewoon niet eten en naast zo'n vent zitten. Ik krijg dan echt geen hap door mijn keel. Ze begrijpen gewoon niet wat ze kapot maken in dit land. Het is een ontwikkelingsland (ook al gaat het erg goed hier) en met hun rijke euro's (die gasten zijn gewoon werkklasse, maar toch) zijn ze hier de koning te rijk en de meiden moeten wel bijna. Tis triest triest triest. Het zijn ook veel Nederlanders hoor, ik heb er al een paar gesproken (wou wel over ze heen kotsen) en horen praten met elkaar. Het zijn ware communities hier.
Genoeg negatief gelul, Thailand is de shit! Laos is de shit! Z-O Azie is de shit! Ik ga zeker terug hier om de regio nog meer te zien. Maar ja ik wil ook zo graag nog meer in Australie zien nog naar Zuid Amerika etc etc.
Zo dan zijn we weer ontopic dacht ik