abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24941038
maartena: jeugdherbergen/hostels zijn niet zo duur in californië hoor en prima te doen...
pi_24948297
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:33 schreef maartena het volgende:

[..]
dude, weleens van zelfvoorziening gehoord? voor jezelf koken in hostels, eigen wassen doen.

hostels zijn voor 15 dollar per nacht te vinden dus wat jij zegt over 40 dollar is echt compleet uit de lucht gegrepen...

-no comment-
pi_24948307
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 01:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nieuw Zeeland, Australie, VS, Thailand en Fiji. Dat is geen wereldreis, maar goed... 33 euro per dag lijkt me erg weinig.

Dat wordt schapen scheren in Nieuw Zeeland knul.
en kan je jezelf ook nader toelichten of hou je wel van een flame af en toe?
pi_24948312
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 20:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De laatste keer dat ik in de VS was in 2003 heb ik ongeveer voor 100 euro per dag gepint(dus alleen voor vermaak omdat ik over het algemeen hotel, vliegtickets en bijvoorbeeld Greyhound met mijn creditcard betaal al herriner ik me dat dat afentoe niet kon)

En dan heb ik meestal in fast-food restaurants gegeten, niet veel atracties gedaan en verder wel elke avond gaan stappen maar dan maakte ik nooit veel op)
ik ga zowiezo niet fastfood eten en stappen zit er gewoon niet iedere avond in.

vermeack in den hostelaccomedatie is er vaak genoeg, lekker avondje kaarten met je lotgenoten
pi_24948364
quote:
Op zondag 6 februari 2005 03:51 schreef StefanFM het volgende:

[..]

Nou het is toch technisch gesproken geen wereldreis?

Meer een paar landen "around the world".
  zondag 6 februari 2005 @ 04:23:38 #46
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24948393
tvp, mijn broertje en zijn vriendin doen het net andersom. zij beginnen in maleisie, daarna, australie, nieuw zeeland, fiji en amerika.

ze vertrekken halverwege juli
Neerkomen wel!
pi_24949160
quote:
Op zondag 6 februari 2005 03:51 schreef StefanFM het volgende:

[..]

1) Het is meer een paar landen bezoeken, een wereldreis is het niet.
2) Je budget schiet gewoon flink tekort. Alleen in de VS geef je al 60% van je budget uit. Dan moet je nog naar Australië, Nieuw Zeeland, Fiji en Thailand. Aangezien er in Fiji en Thailand geen droge boterham te verdienen is zou ik dus maar gaan bijbeunen in Nieuw Zeeland of Australië anders zit je dadelijk op Fiji met een lege portomonnee.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24956831
Fiji komt voor Nieuw Zeeland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 6 februari 2005 @ 18:20:38 #49
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_24956874
Dude, je gaat met veel te weinig geld weg.
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
pi_24957299
Goh, is er nog niet genoeg gezeurd over het budget?
Ik ga er zomaar vanuit dat de TS nog wel een creditcard achter de hand heeft ofzo waar hij op terug kan vallen. Of op een andere manier een reservepotje heeft.

Mijn tip: geniet ervan! Het is zo ontzettend leuk om voor een langere tijd te reizen!
Grootste kostenpost is vaak het reizen van A naar B. Probeer dus niet alles te zien, maar beperk je een beetje. Verder zijn er genoeg dingen te doen en zien die helemaal niet zoveel geld kosten.

In Thailand kun je trouwens geweldig eten op de nightmarkets. Heel lekker en kost heel weinig.
Te Papa, het nationale museum in Nieuw Zeeland, is ontzettend leuk en kost niets!
En je kunt, zeker in Australie en Nieuw Zeeland, eigenlijk altijd wel koken in hostels. Trouwens ook een hele leuke en makkelijke manier om mensen te leren kennen.
pi_24957763
quote:
Ik ga er zomaar vanuit dat de TS nog wel een creditcard achter de hand heeft ofzo waar hij op terug kan vallen. Of op een andere manier een reservepotje heeft.
Daar zou ik niet zo maar vanuit gaan. Budget is trouwens een wezenlijk onderdeel. Het is veel nuttiger de realiteit onder ogen te zien dan je kop in het zand te steken en vrolijk door te gaan blaten zonder aan de financiele aspecten te denken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24957892
Ik heb ook wel eens kosten bespaard door met een aantal mensen samen te gaan reizen. scheelt best veel.
En zo'n reis maak je maar 1 keer. Daar moet je van genieten.

En ik mag aannemen dat TS ook wel heeft nagedacht over zijn budget.:)
pi_24957967
Ja, hij heeft 6000 euro als budget. Terecht dat daar aanmerkingen op worden gemaakt want het is gewoon erg weinig voor zo'n reis.
pi_25066645
tas is ingepakt, maandag is de grote dag!
pi_25066802
Behoude vaert

[ Bericht 94% gewijzigd door Overlast op 13-02-2005 01:20:12 ]
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_25073056
thnx
pi_25074351
Insgelijks.

Dat je mij maar na een maand of 6 mag uitlachen

En laat een keer iets van je horen in deze topic
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25077453
dat zeker en voor mensen die het echt diehard willen volgen check www.weijers.tk
pi_25095594
groetjes vanaf Times Square.

crosspostje vanaf mijn weblog:

De eerste etape zit er op, vanochtend om 11.55 vertrokken vanaf Schiphol, om daarna via Londen Heathrow naar NY:JFK te vliegen. Alles bij elkaar duurde het vliegen 10 uur (incl. overstap). Helaas is alleen de 9/11 parannoia op JFK wel erg duidelijk. Ik moest bij aankomst 2 formulieren invullen met serieus de vraag er op of ik weleens had deelgenomen aan een teroristische activiteit . Daarna een uur in de rij gestaan om 2 vingerprintjes te laten maken en ik moest ook nog even lachen voor de webcam! *click* nu ik sta ook in de CIA database!

Toen de metro naar 42nd Street (uurtje over gedaan), en op mijn gemakje (zonder kaart! yeah) naar het hostel gelopen op 45thWest. En dat nog ff via Times Square. Wat is alles hier groooooooooot, damn dit heb ik echt nog nooit gezien. Ik heb nu al kramp in mijn nek van het omhoog kijken de hele tijd

Het hostel is helaas een beetje sober. Er is niet echt een leuke woonkamer (common room), dus echt contact met mijn de mensen in het hostel is er (nog) niet. Mijn kamer is best okay, ik kijk uit op de straat vanaf de 5de verdieping. Maar de locatie is echt geniaal gewoon. Nu ga ik niet overdrijven, ik loop het hostel uit, sla rechtsaf, loop 150 a 200 meter en ik sta hartje Times Square.

Om alvast wat voorbarige conclusies te trekken: NY is echt overweldigend. Ik kijk echt mijn ogen uit. De mensen zijn echt grappig hier, van gare gangsters tot superchice zakenlui in dikke limo's.

Morgen ga ik de boel eens bij daglicht ontdekken. Tis hier namelijk ook vroeg donker dus heb niks bij daglicht gezien

Groet vanuit 'The Big Apple'
  dinsdag 15 februari 2005 @ 04:23:50 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25095623
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 03:59 schreef StefanFM het volgende:
groetjes vanaf Times Square.

crosspostje vanaf mijn weblog:

De eerste etape zit er op, vanochtend om 11.55 vertrokken vanaf Schiphol, om daarna via Londen Heathrow naar NY:JFK te vliegen. Alles bij elkaar duurde het vliegen 10 uur (incl. overstap). Helaas is alleen de 9/11 parannoia op JFK wel erg duidelijk. Ik moest bij aankomst 2 formulieren invullen met serieus de vraag er op of ik weleens had deelgenomen aan een teroristische activiteit . Daarna een uur in de rij gestaan om 2 vingerprintjes te laten maken en ik moest ook nog even lachen voor de webcam! *click* nu ik sta ook in de CIA database!

Toen de metro naar 42nd Street (uurtje over gedaan), en op mijn gemakje (zonder kaart! yeah) naar het hostel gelopen op 45thWest. En dat nog ff via Times Square. Wat is alles hier groooooooooot, damn dit heb ik echt nog nooit gezien. Ik heb nu al kramp in mijn nek van het omhoog kijken de hele tijd

Het hostel is helaas een beetje sober. Er is niet echt een leuke woonkamer (common room), dus echt contact met mijn de mensen in het hostel is er (nog) niet. Mijn kamer is best okay, ik kijk uit op de straat vanaf de 5de verdieping. Maar de locatie is echt geniaal gewoon. Nu ga ik niet overdrijven, ik loop het hostel uit, sla rechtsaf, loop 150 a 200 meter en ik sta hartje Times Square.

Om alvast wat voorbarige conclusies te trekken: NY is echt overweldigend. Ik kijk echt mijn ogen uit. De mensen zijn echt grappig hier, van gare gangsters tot superchice zakenlui in dikke limo's.

Morgen ga ik de boel eens bij daglicht ontdekken. Tis hier namelijk ook vroeg donker dus heb niks bij daglicht gezien

Groet vanuit 'The Big Apple'
leuk topic! keep us informed. en oh ja...met die 6000 euro ga je het makkelijk redden. anders weet ik misschien nog wel een goed adres in australie voor werk. veel plezier.

[ Bericht 1% gewijzigd door zoalshetis op 15-02-2005 08:30:57 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator dinsdag 15 februari 2005 @ 08:24:33 #61
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25095933
Klinkt goed Stefan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 09:03:12 #62
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25096202
Leuk!
Die Amerikaanse immigratie-formulieren blijven hilarisch...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 13:26:22 #63
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25099529
Stoer reisplan zeg! Houd ons op de hoogte .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 15 februari 2005 @ 13:28:34 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25099559
Ja die Amerikanen zijn paranoid, zelfs als je alleen maar via de USA vliegt
Voordat ik in het vliegtuig ging werd m'n passport gecheckt op stempels:

• Syrie + Iran + Jordanie + Egypte + Marokko = terrorist

veel lastige vragen dus...
    Kom ik eindelijk in Miami aan, checken ze bij de douane alweer m'n passport:

• Nederlands paspoort + Colombiaanse stempels = drugssmokkelaar

Moest m'n rugzak helemaal overhoop, alles onderzoeken en nog veel meer lastige vragen.
    Toen vonden ze 3 pakjes condooms

• Zuid Amerika + condooms = sextoerist

Daarna mocht ik meteen door

• "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      dinsdag 15 februari 2005 @ 14:38:00 #65
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_25100614
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 13:28 schreef SeLang het volgende:
  • Zuid Amerika + condooms = sextoerist
  • Nou, dat hadden ze toch aardig ingeschat dan...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_25100837
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 02:04 schreef StefanFM het volgende:
    14 Februari as. ga ik op wereldreis. Ik begin in New York om daar een klein weekje te verblijven vlieg door naar LA om 3 weken Californie te ontdekken. Ga 2 weken naar de Fiji Eilanden. Blijf een maand in Nieuw Zeeland (voornamelijk zuider eiland), 2 en een halve maand Australie en een maand Thailand. Dit alles gaat dus een half jaar duren. Zijn er mensen met ongeveer dezelfde plannen of mensen die al zoiets dergelijks hebben gedaan.

Wat zijn je ervaringen, tips, do's en dont's?

Ik heb mijn ticket bij Kilroy gekocht in Amsterdam voor 1944 euro incl. taxes en neem 6000 euro zakgeld mee. Ook houd ik een dagboek bij.
    Dit meen je niet Ik heb ongeveer dezelfde route gedaan, maar dan in spiegelbeeld zonder Azie.
    6 maanden.
    Wat vooral opviel is dat ik vorig jaar óók 14 feb wegging
    Eerst een week Sydney, 5 maanden Nieuw Zeeland ( inc. betaalde stage) een week Fiji (beachcomber is echt zo'n fuck all eiland, maar wel lache)
    een week LA en iets van 5-6 dagen NYC.
    Was goed te doen, exc. ticket was ik denk ik 4000 euro kwijt.

Ik denk dat het een goed idee is om misschien hier of daar te gaan werken, maar je blijft eigenlijk nergens lang genoeg om een leuke baan te vinden... Hooguit ozzy, maar dat is misschien weer zonde.
    Overigens die 33 euro per dag, daar redt je het in Nieuw Zeeland / Australie wel mee (krap, maar toch)
    18-20 Aus$ per avond in een backpackers in het centrum (ozzy) ik denk z'p'n 15 euro of minder
    20NZ$ per avond in NZ , wat neerkomt op 10 euro
    Verder nog wat vreten bij de supermarkt halen, kom je ook wel met 10 euro per dag, makkelijk.
    , en in Thailand kan je volgens mij wel rondkomen met 10 euro per dag.
    En verder gewoon niet te gek veel dure attracties doen in elke stad, maar gewoon de stad béleven, en de gratis dingen op gaan zoeken.
    Zo kan je natuurlijk in de heli stappen in NYC, maar is dat echt nodig?
    Ik ging liever koffie drinken bij een Starbucks, en voor n paar euro's naar de top van Empire State building (dat heb ik niet eens gedaan )
    Ik had gehoopt dat ik NYC van boven nog had gezien met daglicht, maar ik kwam de eerste keer tijdens een overstap midden in de nacht, dat wist ik.
    Verder kwam ik op de terugweg, toen ik dus wel het vliegveld uitging, aan rond middernacht. En dankzij vertraging (storm op Washington D.C.) had ik 8 uur vertraging, en vertrok ik alsnog pas 23.00....
    Een dagtour van 40 euro is overigens wel waar voor je geld. Dan kan je de overige dagen dagen de rest wel lopen / gaan met de metro op een week-kaart.

Uiteraard zijn er wel dingen die je móet doen. Maar zoveel nou ook weer niet. Ik denk bijv. verder nog aan vervoer e.d.
    Als je kan / wil liften, scheelt dat ook al honderden euro's.
    En verder, ach, je redt het wel. Let gewoon goed op je budget.

Sorry trouwens voor de niet zo leesbare tekts, ik heb het een paar keer ge-edit.
    Verder staat op mijn "huisje" rechtsboven het hele reisverslag mocht je ergens tijd overhebben.

[ Bericht 19% gewijzigd door mechatronics op 15-02-2005 15:06:55 ]
    -
      dinsdag 15 februari 2005 @ 15:36:50 #67
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_25101340
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 14:38 schreef Hik het volgende:

[..]

Nou, dat hadden ze toch aardig ingeschat dan...
    Moet jij zeggen met je latinos
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_25101693
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 09:03 schreef Hik het volgende:
    Leuk!
    Die Amerikaanse immigratie-formulieren blijven hilarisch...
    En al vraag je op schiphol bij de boarding van ik doe dit en dat, hoe werkt dit formulier?
    Gewoon overal "no" invullen krijg je dan te horen
    -
    pi_25118250
    weer een crosspostje:

Zo daar ben ik weer!

Ik zal nog even iets uitgebreider vertellen over wat ik zoal heb uitgespookt gister en vandaag!

Gister ben ik dus echt de toerist gaan uithangen en ben ik bepakt en bezakt met camera's, snacks en petje NY gaan verkennen. Ik ben begonnen in Rockefeller Center en heb daar een beetje rondgekeken en ben door gelopen naar St. Patrick's Cathedral. Een kathedraal midden tussen de wolkenkrabbers. Werkelijk geniaal. Daar ben ik even naar binnengelopen om even 5m in totale rust te verkeren. Eenmaal weer buiten in het drukke NY ben ik naar Central Park gelopen en heb genoten van het mooie weer, 'The Gates' van Christo en de schaatsbaan. Daarna ben ik met de metro helemaal downtown gegaan naar Brooklyn aan de andere kant van de Brooklyn Bridge en ben toen terug over de brug gelopen. Een wandeling van ongeveer een half uur en de skyline van Manhattan ligt aan je voeten. Prachtig! Leuk detail: ik liep voorbij Josias van Aartsen (VVD voorman), die was waarschijnlijk op VVD snoepreis . Verder ben ik naar Ground Zero gelopen, maar dat was een beetje een tegenvaller. Ik had een soort monument ofzo verwacht maar het is gewoon een bouwput. Na Ground Zero was het de beurt aan Chinatown, daar heb ik gelunched en door de chinese straatjes gedwaald. Toen naar het hostel en gechilled.

Ben die avond nog met Marc (Duits), en Simon(UK) de stad ingegaan maar er was niet zoveel te bekennen. Na een nachtelijke snack zijn we weer terug gegaan. En om 02.00 ging het licht uit.
    Vandaag heb ik helemaal niets gedaan. Morgen ga ik naar Statue of Liberty en Empire State. Vrijdag vlieg ik naar LA.

Ik denk dat ik het zo perfect heb gepland. 4/5 dagen NY is precies voldoende!

Ik ga er weer vandoor. Zoals je misschien gezien hebt kun je reageren op de berichten, klik daarvoor op het reactie linkje onder aan de post. Ook kan je mailen als je dat wil. Doe dat dan naar WERELDREIS@GMAIL.COM Het liefst dus niet naar mijn andere mail adres(sen).

Tot snel!

Steef
    pi_25220122
    groetjes vanuit San Francisco, beste plek tot nu toe!

nog to do's behalve de standaard sites?
    pi_25220931
    ik heb gehoord van de mensen in LA
    haal soep in brood daar ergens bij een vistent bij de brug, ofzoiets
    nee serieus, zoiets schijnt hip te zijn ofzo... Misschien leuk voor later.
    Verder cable-car ? maar dat weet je zelf ook wel.
    -
    pi_25224590
    LA was een grote teleurstelling...
    pi_25224979
    EN California?? .
    pi_25227333
    SF niet in iedergeval.

Als je nog tijd over hebt is lake Tahoe of Carmel wel wat om te bezoeken. Maar dan moet je wel met de bus.
    pi_25241046
    SF is geniaal
    pi_25282412
    Van de site van StefanFM:

Change of 'plans'
    Voor de mensen die het boeit, ik heb mijn vlucht naar Fiji verzet naar 5 maart, in plaats van 10 maart. Rede is dat het geld hier gewoon te hard gaat. In de States backpacken is duur!

Dit was al gezegd door meerdere mensen natuurlijk.
    pi_25285242
    Gelukkig is Fuij en Nieuw Zeeland ook heel goedkoop.
    pi_25286134
    Fiji kost inderdaad geen drol als je naar de goede eilanden gaat ja. Daar kan je zeker op de 2 grote eilanden van 5 euro per dag slapen eten en de toerist uithangen ja.
    Nieuw Zeeland moet je kunnen redden op 20 euro per dag. 10 voor slaap, 5 eten, 5 transport of liften.
    Ligt er net aan hoe je het aanpak.
    ZO!
    -
    pi_25286771
    Of je gaat heel de dag chillen op je hostel kamer.
    pi_25286841
    5 euro per dag voor eten lijkt mij voor Nieuw Zeeland te weinig.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')