abonnement Unibet Coolblue
pi_1732909
Ik heb het geluk om voor heel weinig geld vier dagen naar de mooie stad Barcelona te gaan. Heeft er iemand tips om wat te doen daar?? ik ben er nog nooit geweest en wil best iets zien. Niet te veel cultuur, ik wil ook wel tips over uitgaan, eten etc..

ALvast bedankt..

pi_1732920
Die gestoorde kunstenaar is wel cool.....GAUDI......dat is toch in barcelona toch?
pi_1732933
Neem aan dat je van de bekende bezienswaardigheden van de stad gehoord hebt (Sagrada Familia, Gaudi Park, Nou Camp, Ramblas, etc). Behalve deze dingen bezoeken veel op terrasjes gaan zitten en rondslenteren!
pi_1732991
Barcelona is zeer tof.
Maar hou er in ieder geval rekening dat het zeker in het centrum (zo rond dee ramblas) nogal crimineel is. Het zijn over het algemeen groepjes jongeren (13-24) die nogal happig zijn op tasjes/cameras/assen etc.. Dus als je in die buurten rondloopt zorg dat je er niet uitziet als een potentieel 'target'

koop een ov abbonnement (airco in de bussen, voor als het heeeeel warm is ;-) )

En verder natuurlijk ontzettend veel plezier.

ps ga niet met de kabelbaan nogal zonde van je geld :-)

pi_1732993
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:53 schreef Kozzmic het volgende:
Neem aan dat je van de bekende bezienswaardigheden van de stad gehoord hebt (Sagrada Familia, Gaudi Park, Nou Camp, Ramblas, etc). Behalve deze dingen bezoeken veel op terrasjes gaan zitten en rondslenteren!
kijk dat zijn de tips.. hebben ze daar goede sigaren of moet ik die van thuis meenemen??
pi_1733056
Dit kerkje is in ieder geval wel indrukwekkend:

pi_1733077
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:04 schreef Kozzmic het volgende:
http://barcelona.pagina.nl
ja daar was ik al aan het kijken.. ik heb steeds meer zin. En dan te bedenken dat ik gisteren nog dacht dat ik dit weekend niet te vele zou gaan doen... maar ja 4 dagen barca voor nog geen 400,- (vlucht incl hotel) is geen geld
pi_1733097
Enneh kn ik ook een Middagje bakken op het strand??
  dinsdag 25 september 2001 @ 15:28:40 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_1733324
Hmmm, naast alle mooie Gaudi-dingetjes kun je zéker ook leuk uit in Barcelona! Ik herinner me erg yummie tapas (door de hele stad, maar niét in de buurt van de Ramblas iig...veel te duur en veel te veel toeristen). Op het eiland in de haven daar (heeft vást wel een naam... ) vind je prachige uitgaansgelegenheden. Ik ben er alweer even terug geweest dus weet niet of het er allemaal nog zit, maar er was destijds een enorme disco ingericht als duikboot (Belachelijk duur, maar heel cool om te zien) en we zijn ook nog een Brazilliaanse bar ingedoken daar.

Que te divertes!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_1733387
Als ik jou was, zou ik niet teveel tijd besteden aan het rennen van het ene Gaudi-huis naar het andere en andere grote bezienswaardigheden. Ik zou er een paar uitkiezen, het zijn er anders gewoon teveel.

Wat ik je sterk kan aanraden is rondlopen in de Gothische Wijk rond de Kathedraal (niet de Sagrada Familia dus, die ligt wat meer uit het centrum). De sfeer is daar ontzettend goed met veel restaurantjes en barretjes. (Kijk alleen uit voor pikkedieven, meestal 2 of meer kleine jongetjes)

En als je over de Paseig de Gracia loopt en enkele zijstraatjes daarvan, kom je binnen een paar uur rustig wandelen langs zeker 5 mooie huizen (van o.a. Gaudi) in weer een HEEL andere stijl. Geniet vooral van de sfeer!

Veel plezier in een van de mooiste steden van Europa!

pi_1733406
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:10 schreef Frenkie het volgende:
Enneh kn ik ook een Middagje bakken op het strand??
Kan wel, je hebt er een strand en een haven. Maar of het nu nog steeds zo warm is, betwijfel ik.
pi_1733413
Mazzelaar.
Barcelona is echt een leuke bruisende stad.
Ben er deze zomer ook geweest.

Hier de tips:

Je kan het beste de Bus Touristique nemen.
Dit is een bus die van boven open is (let dus op en neem een pet ofzo mee want anders heb je zo een zonne steek!)
Deze heeft twee lijnen namelijk een rode en een Blauwe.
Onderweg kan je ook overstappen van de ene naar de andree lijn enzo blabla. Ik zou als ik jouw was een kaart kopen voor 2 dagen want deze bus komt zo ongeveer naar langs alle bekende atracties.

Ik dacht dat de blauwe lijn het leukste was (dat is de lijn die NIET langs Stadion Nou Camp komt.
Deze lijn is het leukste en zou ik de meeste tijd in stoppen.

Wat je in ieder geval gezien MOET hebben:
De Sacrada de Familia van Gaudie, ook vanaf het olympisch dorp (waar je zeker even moet uitstappen) de kabelbaan naar beneden nemen naar de haven. (het olympisch dorp ligt namelijk op een berg en vanaf daar heb je een prachtig uitzicht over heel Barca!)
Evt. Nou Camp als je voetbal freak bent en de Ramblas. (daar is altijd wat te doen zoals straatmuzikanten en)

Op de Ramblas (en uberhaubt in Barca wordt gestolen bij het leven, zakkenrollers enzo. en je kan het beste je geld op je borst ofzo dragen want je bent het anders dus kwijt!
Ook je rugzak enzo....je moet echt heel goed op je spullen letten. Maarja das haast in iedere stad, alhoewel ik het in Barca wel heel erg vond.

Meer info trouwens op http://www.bcn.es/english/ihome.htm

"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
  dinsdag 2 oktober 2001 @ 23:14:41 #14
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_1801621
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:36 schreef richardc het volgende:
Mazzelaar.
Barcelona is echt een leuke bruisende stad.
Ben er deze zomer ook geweest.
Barcelona was heerlijk.. het was er aangenaam weer.. ik heb enkele dingen gezien. Die bus touristique genomen, lekker gegeten, beetje gezond, wedstrijdje Espanyol gezien, dagje op het strand gelegen.. kortom een ideaal weekend.
pi_1802524
Zakkenrollers , let erop, draag je geld echt op je lijf! Wil je echt Spaans eten dan is dit restaurant een aanrader:"Pa i trago" Calle Parlamento 41- 4411320.
pi_1802529
Wees verstandig, als je veel wilt zien, met korting, neem dan een tweedaagse kaart met de toeristische bus, stopt bij alle bezienswaardigheden en je kunt onbeperkt overal naar toe hoppen en krijgt ook nog korting.
  woensdag 3 oktober 2001 @ 12:41:00 #17
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_1803962
Barcelona is een van de mooiste steden van de wereld.
pi_1804017
Ik ben 2 keer in Barcelona geweest. Je hebt daar speciale busroutes voor toeristen (blauwe en rode route). Ik heb ze allebei gehad. 1 tip: Neem de blauwe route!!!!!!!! Dan kom je in het olympisch dorp, wat ik persoonlijk het mooiste gedeelte van de stad vind. Neem een kijkje in het olympisch stadion (ook van Espanyol), en kijk daarna uit over de hele stad: prachtig, het mooiste gedeelte).
Return of the massive legend.
pi_1804383
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:08 schreef Frenkie het volgende:

[..]

ja daar was ik al aan het kijken.. ik heb steeds meer zin. En dan te bedenken dat ik gisteren nog dacht dat ik dit weekend niet te vele zou gaan doen... maar ja 4 dagen barca voor nog geen 400,- (vlucht incl hotel) is geen geld


Hm, waar heb je dat geboekt als ik vragen mag?
Ben ook opzoek naar zoiets, lijkt me erg leuk, even een paar daagjes eruit.
pi_1804459
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 13:33 schreef martijnn het volgende:

[..]

Hm, waar heb je dat geboekt als ik vragen mag?
Ben ook opzoek naar zoiets, lijkt me erg leuk, even een paar daagjes eruit.


De vlucht met easy-jet..
Het Hotel weet ik niet maar was erg luxe..
Maar ik ging goedkoop omdat diegene die geboekt had zijn vrouw het vliegtuig niet meer indurfde.. we hebben het dus overgenomen voor weinig..
  donderdag 4 oktober 2001 @ 00:37:24 #21
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_1810329

Enjoy.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  donderdag 4 oktober 2001 @ 21:01:16 #22
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1817212
Als we toch met foto's bezig zijn.. (uit Okeee de vakantie foto's wie begint?)

Ik ben er van de zomer ook geweest.

Vind het echt een fantastische stad

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_1837083
Als je een beetje zoekt vind je nog wel een paar oude topics over Barcelona. Ik heb daar ook ooit eens een hele berg tips neergezet.

Aan de andere kant; als je niet te veel cultuur wilt, hoef je daar misschien niet naar te kijken.

  woensdag 13 maart 2002 @ 11:22:14 #24
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_3472291
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 14:51 schreef Frenkie het volgende:
Ik heb het geluk om voor heel weinig geld vier dagen naar de mooie stad Barcelona te gaan. Heeft er iemand tips om wat te doen daar?? ik ben er nog nooit geweest en wil best iets zien. Niet te veel cultuur, ik wil ook wel tips over uitgaan, eten etc..

ALvast bedankt..


Ik had net zo'n reis als jij geboekt, maar de reisorganisatie laat weten dat het toch niet doorgaat. Weet iemand hoe ik mijn opgenomen vakantiedagen toch nog in Barca kan spenderen

M.a.w. Wie weet een huisje/appartement voor drie dagen in Barca? En niet te duur

Thanx!

pi_3528036
Je kunt je prima vermaken in Barcelona.
De diverse Gaudi bezienswaardigheden waarvan ik de Sagrada Familia en Parc Guell de mooiste vind.
Zoals al eerder gezegd is de oude stad rond de kathedraal zeker de moeite waard.
Voor diverse vis-restaurants kan je in de haven terecht.
Er zijn 2 stranden. De meest noordelijke is meestal de schoonste (mogelijk omdat deze verborgen ligt achter de pier).
Met de metro kan je overal snel naar toe. De metro is goedkoop.
Ik weet niet precies wanneer de 'Magic Fountain' te bezichtigen is, maar deze is zeker de moeite waard. De Magic Fountain vindt je wanneer je vanaf Plaza España naar boven loopt richting de berg. In het donker spuit deze fontijn prachtige figuren op muziek. Tesamen met een lichtshow geeft dit een spektakel waar elke avond honderden mensen naar komen kijken.

Toeristische informatie vindt je in El Corte Ingles, een winkel op Plaza Catalunya. Op dit plein begint Las Ramblas.
In deze winkel bij de touristen info kan je een gratis plattegrondje krijgen.

Veel plezier in Barcelona!
(Omdat ik samenwoon met mijn vriendin uit Barcelona ben ik meerdere malen per jaar in Barcelona te vinden.)

BTW Barça is de naam die gebruikt wordt om FC Barcelona aan te duiden. Niet de stad Barcelona.

pi_9475931
quote:
Op woensdag 3 oktober 2001 13:33 schreef martijnn het volgende:

[..]

Hm, waar heb je dat geboekt als ik vragen mag?
Ben ook opzoek naar zoiets, lijkt me erg leuk, even een paar daagjes eruit.


ja weet het, al weer een behoorlijke tijd geleden, maar mensen die deze dagen op zoek zijn naar goedkope vluchten moeten gewoon ff Basiqair checken, heb er een retourtje geboekt voor in totaal (dus incl. alle belastingen e.d.) voor om precies te zijn 114 euro.

Daarnaast nog hotel voor 20 euro per nacht (met 2 vrienden van me een triple room in een leuk, schoon maar goedkoop hotel [ben er al 1x geweest met mn pa]), die te bereiken zijn op dit e-mailadres: <HCAMPI@terra.es> Hostal Campi heet het.

A.s. vrijdag naar Barcelona

| Foto's |
pi_9531444
In die kleine zijstraatjes aan La Rambla heb je altijd heel veel van die leuke cafeetjes, vooral bij Plaza Reial en Plaza George Orwell (Bahia, Sorrento) daarzo in de buurt. En bij Rambla del raval wordt best wel vaak festivals georganiseerd. Beste tijd om naar Barcelona te gaan is begin september want dan zijn er overal feestjes in de stad. En in Augustus wordt er twee wekenlang feest gevierd in Gracia, hele coole buurt in Barcelona. En ze hebben hele lekkere margarita's op het strand =)
raaaaah!
pi_9531582
ik ben er met Sinterklaas nog een weekje geweest! vrienden opzoeken die daar studeerden.
ZEKER vette clubs daar zeg... maar nu ga je natuurlijk naar adressen vragen, en die heb ik niet... je zou de eerste dag ff langs "Bar Amsterdam" moeten gaan, die wijzen je wel verder.

oh ja! wat ERRUG handig is, is om een meer-dagen kaart te kopen voor de metro ! (kost geen zak)

veel plezier!!

-edit- oh ja, en Bar Amsterdam zit langs de Ramblas ...

maar als ik zo lees wanneer je dit hebt gepost... denk ik niet dat je er nog bar veel aan hebt

[Dit bericht is gewijzigd door Diggler op 02-04-2003 11:30]

Ik ontken alles...
pi_9533476
quote:
Op zondag 30 maart 2003 23:57 schreef MeAndMyself het volgende:
Daarnaast nog hotel voor 20 euro per nacht (met 2 vrienden van me een triple room in een leuk, schoon maar goedkoop hotel [ben er al 1x geweest met mn pa]), die te bereiken zijn op dit e-mailadres: <HCAMPI@terra.es> Hostal Campi heet het.
A.s. vrijdag naar Barcelona
Grappig: daar ben ik een aantal (7) jaar geleden ook geweest (was toen iets van fl.25,- voor 2 persoonskamer met gedeelde douche op de gang). En ja: leuk, centraal gelegen, goedkoop pension.

Veel plezier in Barcelona!

pi_9537714
oh ja, je kan daar trouwens erg goed zwartrijden met de metro, gewoon over die hekjes springen of als het van die klappoorten zijn achter iemand aan doorlopen =)
raaaaah!
  zaterdag 19 april 2003 @ 12:21:48 #31
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_9877654
SCHÒÒÒP!

Ik ben vanaf volgende week zondag 1 week in Barcelona, we zitten op een park in Tossa del Mar dacht ik, maar we doen het vooral voor Barcelona.

Iemand tips van dingen die je MOET zien, doen of bezoeken?

Oh ja, en als er iemand ervaring heeft met het bezoeken van een wedstrijd van FC Barcelona, meldt ff, want dat zijn we ook van plan namelijk

pi_9877900
Ik ken alle namen ook niet meer.. maar als je over de ramblas richting haven loopt, pak dan is een zijstraatje naar LINKS.
Prachtige oude wijk en vele leuke winkeltjes.
Als je (zoals ik) per ongeluk rechts afslaat, zo ter hoogte van de overdekte markt, kom je in een behoorlijk enge wijk...
pi_9879667
Ik ga in Augustus na alle herkansingen nog even stoomafblazen voor t nieuwe curriculum begint, in Barcelona samen met een vriendinnetje, en als ik dit zo lees zou ik willen dat het al zover was!
en aan bakboord zwemmen haaien......
pi_9895678
Barcelona is geweeeeldig!! enkele tips:

- Sagrada Familia (Gaudi is de architect hiervan)
- Park Guëll (ook van Gaudi, een park met allemaal mooie beeldjes en palmboompjes enzow)
- Poble Espanyol, soort oud burchtje met winkeltjes en oude gebouwen enzo...
- Casa Mila en Casa batlló, geloof dat het eerste het huis van Gaudi was en het laatste is een soort museum met al zijn werken samengevat..
- Ramblas is leuk om over te lopen, drukke winkel/marktstraat
- Camp Nou, stadion van FC Barcelona is wel leuk om te bezoeken
- Picasso Museum, maar is niet heel erg groot
- Centrum is leuk, allemaal winkeltjes, en de Barri Gotic= gothische wijk

Barcelona =

Strawberry Flavour..
  maandag 21 april 2003 @ 16:03:24 #35
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_9916245
quote:
Op zaterdag 19 april 2003 12:21 schreef BrauN het volgende:
SCHÒÒÒP!

Ik ben vanaf volgende week zondag 1 week in Barcelona, we zitten op een park in Tossa del Mar dacht ik, maar we doen het vooral voor Barcelona.

Iemand tips van dingen die je MOET zien, doen of bezoeken?

Oh ja, en als er iemand ervaring heeft met het bezoeken van een wedstrijd van FC Barcelona, meldt ff, want dat zijn we ook van plan namelijk


wanneer ben je er? 27ste ben je er dan al dan kan je Barça-Real Sociedad kijken zou mooi zijn en anders 4 mei ofzo Barça-Rayo Vallencano je moet eve naar Camp Nou toegaan en een kaartje zwartkopen van die mensen die buitenstaan bij het stadion of anders nog een paar dagen van te voren naar de balie gaan daar en kopen maar dat word wel moeilijk denk ik anders kan je nog altijd een training bezoeken Veel Plezier!
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
pi_9933617
Zijn er nog echte Discotheken aan te raden voor doordeweeks? Ik zit er een midweek vanaf maandag 12 Mei. Beetje stevige muziek (Hardcore/Techno/Hardhouse) wordt door onze groep wel gewaardeerd.

Wel hebben we een lijst gekregen van onze opleiding maar daar staat verder geen informatie bij de discothelen, alleen het adres.

Iemand?

  donderdag 24 april 2003 @ 18:13:55 #37
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_9988640
quote:
Op maandag 21 april 2003 16:03 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

wanneer ben je er? 27ste ben je er dan al dan kan je Barça-Real Sociedad kijken zou mooi zijn en anders 4 mei ofzo Barça-Rayo Vallencano je moet eve naar Camp Nou toegaan en een kaartje zwartkopen van die mensen die buitenstaan bij het stadion of anders nog een paar dagen van te voren naar de balie gaan daar en kopen maar dat word wel moeilijk denk ik anders kan je nog altijd een training bezoeken Veel Plezier!


We zijn van plan om naar Barca-Rayo Vallecano te gaan. Is dat zo moeilijk om aan die kaartjes te komen?? Het is toch helemaal niet uitverkocht bij zulke wedstrijden?

Dus gewoon naar het stadion gaan en daar proberen kaartjes te kopen, zwart of legaal, toch? We zullen sowieso wel een paar dagen voor zondag ook een keer Barcelona bezoeken, dus dan zouden we eventueel de kaartjes kunnen kopen, dan zijn ze er vast toch nog wel?

  vrijdag 25 april 2003 @ 17:08:05 #38
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_10011214
quote:
Op donderdag 24 april 2003 18:13 schreef BrauN het volgende:

[..]

We zijn van plan om naar Barca-Rayo Vallecano te gaan. Is dat zo moeilijk om aan die kaartjes te komen?? Het is toch helemaal niet uitverkocht bij zulke wedstrijden?

Dus gewoon naar het stadion gaan en daar proberen kaartjes te kopen, zwart of legaal, toch? We zullen sowieso wel een paar dagen voor zondag ook een keer Barcelona bezoeken, dus dan zouden we eventueel de kaartjes kunnen kopen, dan zijn ze er vast toch nog wel?


Jawel gaat wel lukken denk ik Veel Plezier
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  vrijdag 25 april 2003 @ 19:01:56 #39
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_10013676
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 17:08 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

Jawel gaat wel lukken denk ik Veel Plezier


Dank je, ik zal wel proberen wat foto's hier neer te zetten als ik terug ben.

(Hopelijk o.a. van een wedstrijd in Camp Nou, met m'n RKC shirtie aan )

  vrijdag 2 mei 2003 @ 17:22:52 #40
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_10162100
*schopje*
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_10226141
Effe een herhaling:
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:43 schreef GEsTOoRD het volgende:
Zijn er nog echte Discotheken aan te raden voor doordeweeks? Ik zit er een midweek vanaf maandag 12 Mei. Beetje stevige muziek (Hardcore/Techno/Hardhouse) wordt door onze groep wel gewaardeerd.

Wel hebben we een lijst gekregen van onze opleiding maar daar staat verder geen informatie bij de discothelen, alleen het adres.

Iemand?


  vrijdag 9 mei 2003 @ 22:43:04 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_10330378
quote:
Op maandag 5 mei 2003 17:55 schreef GEsTOoRD het volgende:
Effe een herhaling:
[..]
je moet goed zoeken en het liefst wat locale mensen ontmoeten in een "gewone" bar. In het gebied aan de Ramblas (als je naar de zee staat aan je linker hand) zitten een heleboel illegale discotheken (van allerlei stramien en niet eens duur), er staat meestal maar een persoon (of zelfs niemand) op straat
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_10356747
Ik heb zelf ook al een beetje rond zitten kijken. Een discotheek is elke dag open, Moog heet die. Die gaan we dus wel effe bekijken. Verder is er bij de haven nog een groot complex met allemaal verschillende tentjes.

Morgen vertrek ik. Ik heb er zin in!

pi_10562763
Oke, ben nu dus weer terug. Zeer leuke tijd gehad

Effe wat aanraders voor mensen die in de toekomst er nog heen gaan en leuk uit willen;

-Maremagnum (pier bij de haven, eind ramblas) kan je erg leuk uitgaan met verschillende tentjes en discotheken.

-Moog (zijstraatje ramblas) underground technoclub die pas na een uurtje of 1 druk wordt.

-Baya Beach Club (gelegen aan het strand, Noordelijk van de haven) erg leuke tent, tuurlijk, hij zit ook in Rotterdam maar het blijft een leuk avondje uit. Mooie dames achter de bar.

  woensdag 28 mei 2003 @ 17:44:18 #45
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_10738031
En wie is nu lekker in Barcelona ?


.

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 29 mei 2003 @ 18:59:25 #46
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_10759497
ah, een topic over mijn tijdelijke woonplaats

grappig dat de maremagnum als leuk wordt bestempeld. ben er 2x geweest en werkelijk geen RUK aan, maargoed. Moog heb ik van mn huisgenoot gehoord is inderdaad goed, maar klein en vrij prijzig. Zelf nog niet geweest. Baja beach club... sja.. als je 50 meter verder loopt zit daar de meest relaxte en hipste tent van de stad en die heeft dan weer mijn voorkeur: Danzatoria is de naam. kost wel wat, 15 euro incl. 1 drankje om binnen te komen (moog = 12, zelfde verhaal). Wat veel locals doen (en nu wordt het pas echt leuk ) is eerst naar de Danzatoria (dat is een tweede vestiging) in de bergen gaan; dat is een 4 verdieping tellende villa inclusief buitentent waar je VOOR NIETS naar binnenkunt, en de vrouwen zijn er zooooooo mooi en het is er waarlijk zwaar relaxed. het probleem: om 3.00 sluit ie en dan gaan al die locals met hun bakkies dwars door de stad heen naar de danzatoria in de haven... degenen die geen auto hebben moeten dan dus wachten op de taxis... en die zijn er dan weer niet . Ik heb het zelf een keer geprobeerd zo te doen op een zondagavond maar aangekomen in de haven zat die toko weer dicht :´( . Adres van die toko in de bergen is carrer de tibidabo nogwat (nummer), taxichaufs weten het anders ook wel. Verder heb je nog Universal, maar die raad ik de toeristen af daar het zwaar kut is om daar te komen met ov (700 meter lopen vanaf de metro, mits je dus exact weet waar ie zit). adres: carrer maria cubi, nummer onbekend. Dan heb je nog de club republica waar ik zelf ERG goede herinneringen aan heb, zit onder het treinstation en is vanaf het centrum redelijk goed te bereiken, maaaaaaaar zit tot oktober op slot (zitten nu ergens in strandtent, weet alleen niet waar). Naast deze clubs is er ook nog een Pacha in Barcelona, nooit geweest (staat nog in de planning). vage straatnaam, maar is in elk geval helemaal aan het uiteinde van de groene metrolijn te vinden (na het uitstappen weer richting de zee lopen, niet richting de bergen). Tenslotte (en daarna ga ik echt stoppen) heb je nog ´discotheque´ naast danzatoria ook een uberleipe tent, alleen schreeuwend duur (daarom nooit geweest) want het zit IN poble espanyol, en om daar in te komen moet je eerst 7 euro lappen, om VERVOLGENS nog eens 15 euro entree waarvoor je dus GEEN drankje krijgt... ook die is nu dicht omdat in datzelfde poble espanyol nu discotheek ´terazza´ open is... inderdaad een terras waar je dus de hele nacht kunt springen totdat de zon opkomt maar voor de gemiddelde student such as myself weer net even te gek.

Nog niet genoemd maar wel leuk als je bv. een week in Barcelona bent is tibidabo: hoogste punt in de omgeving en je kunt me dan toch een pleuriseind wegkijken en mooie view over de stad ook. Wil je helemaal een goed weekje catalunya doen moet je ook naar montserrat (nog niet geweest zelf trouwes )

heb nu al zin in dit weekend: mega aplec dance 2003 17000 feestende spanjaarden die uit de bol gaan op een heel blik nederlandse djs waaronder marco V, armin van buuren, rank 1, paul elstak en kid vicious

p.s. bar amsterdam zit bij mijn weten altijd nog aan carrer d´Arago, dwarsweg van passeig de gracia

Life is too short don't stress every day
pi_10776438
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 18:59 schreef Kolkie het volgende:

grappig dat de maremagnum als leuk wordt bestempeld. ben er 2x geweest en werkelijk geen RUK aan, maargoed.


Ach, wij waren met 30 man allemaal in beschonken toestand. IK VOND HET LEUK JA!!!
pi_12119857
Ik ga 6 augustus een weekje naar Barcelona met z'n tweetjes. Voor de eerste nacht hebben we een hotel geboekt. Voor overige 6 nachten nog niet. Ik heb gezocht op internet, maar alles zat vol of was erg duur.

Is het te doen om in Barcelona zelf een goedkoop hotel te zoeken, of lopen we een te groot risico dat alles vol zit?

Iemand nog iedeeën voor goedkope hotelletjes in het centrum?

  woensdag 30 juli 2003 @ 23:39:19 #49
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12129205
11 Augustus is trouwens de jaarlijkse rel&demonstratie dag van Catalonie dat je het even weet
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  donderdag 31 juli 2003 @ 08:39:57 #50
1234 HiZ
Istanbullu
pi_12133511
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 17:32 schreef Fluffy2003 het volgende:
Ik ga 6 augustus een weekje naar Barcelona met z'n tweetjes. Voor de eerste nacht hebben we een hotel geboekt. Voor overige 6 nachten nog niet. Ik heb gezocht op internet, maar alles zat vol of was erg duur.

Is het te doen om in Barcelona zelf een goedkoop hotel te zoeken, of lopen we een te groot risico dat alles vol zit?

Iemand nog iedeeën voor goedkope hotelletjes in het centrum?


Ik weet niet of ze nog bestaan, maar vroeger had je in elke Spaanse stad een Turismo bureau, waar ze je uitstekend konden helpen bij het vinden van onderdak. Je gaf gewoon aan wat je wilde betalen en zij gingen dan hun adressen af. Werkte voor mij altijd heel goed.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 12:46:15 #51
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_12180495
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 17:32 schreef Fluffy2003 het volgende:
Ik ga 6 augustus een weekje naar Barcelona met z'n tweetjes. Voor de eerste nacht hebben we een hotel geboekt. Voor overige 6 nachten nog niet. Ik heb gezocht op internet, maar alles zat vol of was erg duur.

Is het te doen om in Barcelona zelf een goedkoop hotel te zoeken, of lopen we een te groot risico dat alles vol zit?

Iemand nog iedeeën voor goedkope hotelletjes in het centrum?


ga op zoek naar Hostals . Comfort is er ver te zoeken maar hotels zijn echt veels te duur in Barcelona en je krijgt nog kleine kamertjes ook. Bovendien kom je met een beetje mazzel erg leuke mensen tegen from all over the planet . Hostals zitten overal (ramblas zelf, dwarstraten van) kwestie van goed naar de gevels kijken en naar binnen sjouwen. Wel handig om dan wel zon vertaalboekje bij je te hebben . Maar er zijn dus echt legio backpackers die het dagelijks zo doen . Hostal ben je klaar voor een euro of 15/18 per nacht per persoon. Beter dan honderdnogwat voor een kuthotelletje.

gr.

Life is too short don't stress every day
pi_12196953
Wij hebben met pasen in een Hostal gezeten, in Rue de la Rambla (zijstraat van de Ramblas), dat is de straat waar ook Palau Guëll zit. Geen grote luxe, maar schoon, goedkoop, een fatsoenlijke doche en een lekker bed. Meer heb je toch niet nodig, op die kamer kom je verder toch zo min mogelijk, nietwaar?
In dergelijke zijstraatjes zitten best veel aardige hostalletjes, voor niet al te belachelijke bedragen... Zeker de moeite van het proberen/zoeken waard...
pi_12197127
Sagrada Familia van Gaudi moet je heen gaan als je in Barcelona bent, (als je van sightseeing/cultuur houdt)
At EZ
pi_12199338
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 15:15 schreef OldJeller het volgende:
Sagrada Familia van Gaudi moet je heen gaan als je in Barcelona bent, (als je van sightseeing/cultuur houdt)
At EZ
Kijk dat is nog eens een goede tip! Je zou er anders zo voorbij lopen zonder 'm op te merken.
pi_12207693
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Kijk dat is nog eens een goede tip! Je zou er anders zo voorbij lopen zonder 'm op te merken.


Mwah, als je niet zo wegwijs bent in Barcelona en je hebt nog nooit gehoord van 'Sagrada Familia', ja dan wel!
At EZ
pi_12209879
Heb net een lang weekend Barcelona geboekt....via Sunair...een retourtje kost 99,00 we vliegen met Transavia.
Deze aanbieding is geldig tot 31 Oktober 2003.
  maandag 4 augustus 2003 @ 11:11:14 #57
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_12211566
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 09:06 schreef cos-micV het volgende:
Heb net een lang weekend Barcelona geboekt....via Sunair...een retourtje kost 99,00 we vliegen met Transavia.
Deze aanbieding is geldig tot 31 Oktober 2003.
is dit op sunair.nl? want daar staat alleen 5 dagen barcelona voor 239 euro ofzo .... voor honderd euro wil ik ook nog wel een keer een weekend weer terug!!!!!
Life is too short don't stress every day
pi_12214085
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 11:11 schreef Kolkie het volgende:

[..]

is dit op sunair.nl? want daar staat alleen 5 dagen barcelona voor 239 euro ofzo .... voor honderd euro wil ik ook nog wel een keer een weekend weer terug!!!!!


Ik weet niet of ik de link hier neer mag zetten.....?
op deze pagina staat de aanbieding.... http://barcelona.citysupport.nl/main.php

Suc6.

  maandag 4 augustus 2003 @ 13:20:59 #59
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_12214189
En wat niet mag ontbreken is de fonteinshow bij het koninklijke paleis

[Dit bericht is gewijzigd door Partyman op 04-08-2003 13:27]

pi_12350259
Wij willen in oktober ook naar Barcelona.
In een van de reisgidsen die we hebben, zagen we dat je ook een 'excursie' kunt boeken voor een flamenco-avond. Nou lijkt het ons erg leuk om een leuke spaanse avond mee te maken, maar eigenlijk liever niet zo eentje die puur voor toeristen is, if you know whta I mean.

Heeft er iemand ook tips voor zo een avond, maar dan wat minder massaal en toeristisch? en andere tips om Barcelona op een niet te massaal-toeristische manier te ervaren? De mooie toeristische attracties gaan we echt niet overslaan, maar het mag ook wel iets minder wat ons betreft!

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 1 oktober 2003 @ 10:55:45 #61
5428 crew  miss_sly
pi_13565796
kickje!

we vertrekken as maandag.
Ik heb al wat andere topics hier doorgelezen en een reisgids, maar misschien is er iemand die nog wat nieuwe tips heeft

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_13566992
Heb je een Lonely Planet van Barcelona? Die is nl best heel leuk!
Staan erg leuke tips in en leuke wandelroutes die zeker de moeite waard zijn.

Ik vond zelf het Maritiem Museum erg leuk om te zien.

Vergeet niet je CJP pas of je (nog liever) studentenkaart mee te nemen. Krijg je echt bergen kortingen mee!

  Moderator woensdag 1 oktober 2003 @ 20:16:24 #63
5428 crew  miss_sly
pi_13580232
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 11:42 schreef Liejannuh het volgende:
Heb je een Lonely Planet van Barcelona? Die is nl best heel leuk!
Staan erg leuke tips in en leuke wandelroutes die zeker de moeite waard zijn.

Ik vond zelf het Maritiem Museum erg leuk om te zien.

Vergeet niet je CJP pas of je (nog liever) studentenkaart mee te nemen. Krijg je echt bergen kortingen mee!


We hebben de National Geographic gids en ik ben er erg tevreden over, so far Bij onze boeking hebben we ook nog een kleine Marco Polo gekregen, dus officiele info hebben we voldoende!

Het Maritiem museum klonk mij ook wel aardig in de oren, hoewel ik ook zoiets had van "bootjes kijken? zou dat niet saai zijn?"; dat valt dus volgens jou nogal mee?

Ik ben 34 dus een studentenkaart heb ik al lang niet meer en mijn vriend is ook pas afgestudeerd, dus dat voordeeltje hebben we niet meer, helaas...

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_13669429
ben vrijdagavond terug gekomen van barcelona, echt een superstad! zou toch wel de bekende dingen even bekijken, is wel de moeite waard. er zijn genoeg terrasjes en cafe's, dat wijst zich vast vanzelf. wij hebben eigenlijk alleen culturele dingen gedaan, niet uit geweest ofzo.
  Moderator zondag 5 oktober 2003 @ 20:25:05 #65
5428 crew  miss_sly
pi_13672410
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:12 schreef MooNLiGhT84 het volgende:
ben vrijdagavond terug gekomen van barcelona, echt een superstad! zou toch wel de bekende dingen even bekijken, is wel de moeite waard. er zijn genoeg terrasjes en cafe's, dat wijst zich vast vanzelf. wij hebben eigenlijk alleen culturele dingen gedaan, niet uit geweest ofzo.
en hoe was het weer?
en nog persoonlijke tips?
wij vertrekken morgenochtend errug vroeg!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_13672810
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 20:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

en hoe was het weer?
en nog persoonlijke tips?
wij vertrekken morgenochtend errug vroeg!


het was bijna 30 graden! maar september en oktober zijn daar de regenmaanden zeiden ze. wij hebben alleen de 1e dag regen gehad.
verder zou ik een gratis kaartje van barcelona (bij vvv of hotel meestal) pakken en alle bezienswaardigheden die daar op staan af gaan ik vond het echt de moeite waard! en het openbaar vervoer is daar echt super geregeld. je kan een kaartje voor een paar dagen kopen, die kan je gebruiken in de bus en metro.

in ieder geval heel veel plezier!

pi_13805874
We zijn weer terug, helaas!

Wat een geweldige stad is Barcelona. En ook wij hadden erg veel geluk met het weer: de hele week stralende zon en strakblauwe lucht! We hebben donderdagavond gewoon nog op een terasje buiten gegeten...fantastisch!

Zeker een aanrader, deze stad en ik wil zeker nog eens terug, want ondanks dat we heel wat kilometers heben gelopen (en gefietst, was ook erg leuk), hebben we natuurlijk nog maar een stukje gezien en beleefd.

Het weer hier is wel een behoorlijke tegenvaller....


ow ja, tips
We hebben een fietstocht gedaan met Mike's Bikes Tours, en dat was erg leuk.
'Le Catedral' was helaas neit in volle glorie te bewonderen, want ivm restauratiewerkzaamheden was de voorkant (behalve de ingang) overdekt met een groen net. Heel mooi waren de twee buitenste torens 's avonds met verlichting. Ze kregen een heel mooi blauw aanzicht en de duiven die er omheen vlogen, zagen er in het licht heel mooi wit uit. De avond dat we dat zagen waren we een keer zonder fototoestel op pad, dus besloten we een andere avond terug te gaan voor onze magic foto; helaas zijn de lampen toen niet meer aangeweest!!
En de beste tip: veeeeeel wandelen, dan zie en ervaar je toch het meeste!

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_13892152
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 11:18 schreef miss_sly het volgende:
'Le Catedral' was helaas neit in volle glorie te bewonderen, want ivm restauratiewerkzaamheden was de voorkant (behalve de ingang) overdekt met een groen net.
Ik kom al 20 jaar geregeld in Barcelona, en dat ding is nog nooit 'in volle glorie' te bewonderen geweest. Ze zijn 'm altijd aan het restaureren maar hij blijft uniek.

Als je een beetje van uitgaan houdt, moet je naar het dak Maramagnum aan de haven. Vooral de Ierse Pub die er zit is erg gezellig. Ook leuk is de midgetgolf gaan op het dak (na wat gezelligheid in de kroeg).

  zondag 9 november 2003 @ 20:37:25 #69
33622 montesqieu
...De Verlichter...
pi_14509380
Ik ga in januari naar Barcelona met een vriend, we gaan eerst een maand een cursus spaans volgen op "Tandem", das een speciale school daarvoor. We slapen in een studentenflat á 90 euro per week. Daarna willen we daar gaan werken. Maar denken jullie dat je daar snel een baantje vindt? Nog meer tips zijn altijd welkom...
* * * *
  maandag 8 december 2003 @ 20:20:10 #70
36876 Preset
en mijn volgende googletruuc..
pi_15256733
Meer tips/info/hotels/hostels, etc. op deze website

http://www.barcelonagids.com

pi_15445588
Ik ben er vorig jaar een midweek geweest. We hebben toen wel wat touristische dingen gedaan maar alles een 2e keer bekijken wordt wat saai (ik was er al eerder geweest toen we daar in de buurt op vakantie waren). We zij meer bezig geweest met uitgaan en over de ramblas lopen. Het uitgaansleven was erg leuk, zelfs doordeweeks maar je moet dan wel de plaatsen weten.

Ik ben van plan in Mei weer te gaan met een paar vrienden. Rond die tijd hoeft het ook niet veel te kosten

2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_15539606
ik ga in januari maaruh.... iemand nog specifieke adressen waar wel of juist niet te gaan?
ik zoek iets dat niet op het ramblas ligt maar wel vlakbij (binnen 1km).

please.....

Hmmzz....
  vrijdag 26 december 2003 @ 15:34:53 #73
33622 montesqieu
...De Verlichter...
pi_15719680
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:33 schreef -Wepeel2- het volgende:
ik ga in januari maaruh.... iemand nog specifieke adressen waar wel of juist niet te gaan?
ik zoek iets dat niet op het ramblas ligt maar wel vlakbij (binnen 1km).

please.....


Me 2, ga 5 januari. hebben de eerste maand al onderdak, maar nog niet voor de 4 maanden daarna. Onderdak is via de school (tandem) ,waar wij een cursus Spaans gaan volgen, geregeld. Maar dat ligt ook redelijk uit het centrum. Gelukkig is het openbaar vervoer erg goed en suuper goedkoop.
* * * *
pi_15719747
Ik ben dr ook geweest en de Baja Beach Club daar was wel leuk uitgaan
De rest ook maar dat is allemaal al genoemd
pi_15719757
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:33 schreef -Wepeel2- het volgende:
ik ga in januari maaruh.... iemand nog specifieke adressen waar wel of juist niet te gaan?
ik zoek iets dat niet op het ramblas ligt maar wel vlakbij (binnen 1km).

please.....


er liggen pleintjes aan zijstraatjes van de ramblas, met allemaal goedkope hotelletjes eraan.
Strawberry Flavour..
pi_15720588
Ik vertrek zondag voor vijf dagen naar Barcelona en ga daar ook nieuwjaar vieren

Slapen in een appartement van vrienden in Cices, schijnt erg cool te zijn. Ben eens benieuwd..

pi_15737872
een van me favoriete steden
paar jaar geleden geweest
pi_15848920
Wie oh wie kan mij helpen met het volgende.

Wil in maart met ryanair naar Barca toe. Enige 'probleem' is dat je dan op Girona vliegt, nou heb ik op http://horarios.renfe.es/hir/index.html gekeken en is het volgens mij wel te doen om in elk geval van Girona eenvoudig met de trein naar Barca te gaan.

Alleen terug.......vliegen we om 8.10 uur op zondagochtend (21 maart) en als ik op die site zoek naar een trein, vertrekt de eerste pas om 7.10 en zijn we dus niet op tijd voor de vlucht.

Iemand andere sites waar ik kan zoeken naar OV van Barca naar Girona?

En weet iemand wat deze afbeelding betekent?


Tren con reserva telefónica

Moet je nou verplicht telefonisch reserveren voor een kaartje, of kan je ook telefonisch reserveren?

-edit-

Al iets gevonden, lijkt erop dat t een Ryanair bus wordt

http://www.ryanair.com/destinfo03/dests/barcelona_bus.pdf

[Dit bericht is gewijzigd door Shogen op 31-12-2003 09:32]

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_15857999
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:39 schreef -moi- het volgende:

[..]

er liggen pleintjes aan zijstraatjes van de ramblas, met allemaal goedkope hotelletjes eraan.


We hebben daar nu inderdaad ergens een hotel.
Ik was een beetje verrast door dit topic, aangezien ik hier nooit eerder gepost heb. Maar ik geloof dat m'n vriendin onder mijn naam heeft zitten posten.
6 januari vertrekken we. De eerste keer dat ik vlieg. Dat gaat nog wat worden.
Hmmzz....
pi_15864574
quote:
Op woensdag 31 december 2003 15:39 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

We hebben daar nu inderdaad ergens een hotel.
Ik was een beetje verrast door dit topic, aangezien ik hier nooit eerder gepost heb. Maar ik geloof dat m'n vriendin onder mijn naam heeft zitten posten.
6 januari vertrekken we. De eerste keer dat ik vlieg. Dat gaat nog wat worden.


Welk hotel zit je? En hoeveel kost het?
Ben nog op zoek naar een leuk redelijk centraal gelegen hotel/hostel...

...voor weinig...

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_15865617
quote:
Op woensdag 31 december 2003 19:29 schreef Shogen het volgende:

[..]

Welk hotel zit je? En hoeveel kost het?
Ben nog op zoek naar een leuk redelijk centraal gelegen hotel/hostel...

...voor weinig...


Op www.hostels.com op www.hostelworld.com kan je in ieder geval goedkope hostels vinden.
Wij hebben een hotel genomen, maar ik weet zo de naam niet en ik heb de papieren hier ook niet. Ik geloof dat het zo'n 60 euro per nacht was voor een tweepersoonskamer. We hebben het geboekt via d-reizen. Meestal ben je bij hotels toch goedkoper uit als je het boekt via een reisorganisatie, omdat die groot inkopen.
Hmmzz....
  donderdag 1 januari 2004 @ 20:24:28 #82
33622 montesqieu
...De Verlichter...
pi_15883850
quote:
Op woensdag 31 december 2003 15:39 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

We hebben daar nu inderdaad ergens een hotel.
Ik was een beetje verrast door dit topic, aangezien ik hier nooit eerder gepost heb. Maar ik geloof dat m'n vriendin onder mijn naam heeft zitten posten.
6 januari vertrekken we. De eerste keer dat ik vlieg. Dat gaat nog wat worden.


Ik vertrek 5 januari, ook mijn eerste keer vliegen! Hebben waarsch. vanaf februari kamer op 10 sec. lopen van de Rambla! Voor 300 per maand met 2 pers.! eerst maar ff zien wat het is!
* * * *
  donderdag 1 januari 2004 @ 20:27:12 #83
33622 montesqieu
...De Verlichter...
pi_15883915
quote:
Op woensdag 31 december 2003 09:22 schreef Shogen het volgende:


En weet iemand wat deze afbeelding betekent?

[afbeelding]
Tren con reserva telefónica


Dat je telefonisch kaartjes kunt regelen. (reserveren). :y
* * * *
pi_15885600
Geweldige dagen gehad, volop zon en je had echt het lente-gevoel.

Veel gedaan en Barcelona is absoluut de moeite waard. Wat een hoop Italianen trouwens..

pi_16341525
Ik ga in mei 2 weken naar Barcelona en ik wil ook graag naar een wedstrijd van Barca..
Waarschijnlijk die van Barca tegen Espanyol..
Weet er iemand sites die hier informatie over hebben..?
Ik heb al een beetje rondgezocht, maar ik zag op een paar sites staan dat elke wedstrijd ongeveer 100 euro p.p. kost..
Klopt dit?
Ik ben er al een paar keer eerder in Barcelona geweest, en ik kan iedereen alle hierboven genoemde dingen zeker aanraden..
Ik vond zelf vooral de Ramblas heel indrukwekkend...
Iets waar je echt een keer in je leven geweest moet zijn, vind ik..
Maar dat geld eigenlijk voor heel Barcelona...

Het is echt een geweldige stad!

.. Ajax Amsterdam ..
pi_16342401
Een tip: Catalaanse vrouwen

Guapissima~! (Guapisima in het Spaans)

All good things must come to an end...
pi_16389760
hey hallo ik ga in April dit jaar ook naar Barcelona

Het is maar voor een lang weekend (vrijdagmiddag aankomst, maandagavond vertrek). Maar zou graag willen weten waar de goede (kleding)winkels enzo zitten. Dus wel een beetje betaalbare/hippe kleding (geen armani ofzo ) ook vraag ik me af hoe oud je moet zijn voor een disco/club daar (ik ben tegen die tijd 19 dus dat zal we lgoed zijn neem ik aan ) We zitten in een viersterrehotel vlakbij Place de Catalunya dus tips zijn welkom

pi_16393567
Als je de ramblas afloopt, kom je bij een grote rotonde meen ik. Steek daar de weg over, loop richting het water en je komt bij een groot complex met winkels / disco's etc. Ben er 2,5 jaar geleden met school geweest, was toen 17. Maar geen problemen om ergens in te komen ofzo. have fun !
  maandag 19 januari 2004 @ 13:51:25 #89
59761 Salmonella
Wat niet weet, dat weet niet
pi_16393853
Je kan beter niet op het Ramblas zelf op een terrasje zitten, in de zijstraatjes is het ietsje rustiger en een stuk minder duur. Het Ramblas is wel cool, maar vooral om overheen te lopen, ook vanwege de straatartiesten.
I want that one!
  maandag 19 januari 2004 @ 13:58:52 #90
59761 Salmonella
Wat niet weet, dat weet niet
pi_16394103
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:19 schreef Afunados het volgende:
Ik vertrek zondag voor vijf dagen naar Barcelona en ga daar ook nieuwjaar vieren

Slapen in een appartement van vrienden in Cices, schijnt erg cool te zijn. Ben eens benieuwd..


Sitges? Cices ken ik niet...
I want that one!
pi_16494579
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:10 schreef Rianne_lovezz_ajax het volgende:
Ik ga in mei 2 weken naar Barcelona en ik wil ook graag naar een wedstrijd van Barca..
Waarschijnlijk die van Barca tegen Espanyol..
Weet er iemand sites die hier informatie over hebben..?
Ik heb al een beetje rondgezocht, maar ik zag op een paar sites staan dat elke wedstrijd ongeveer 100 euro p.p. kost..
Klopt dit?
...
Weet er niemand iets over?
.. Ajax Amsterdam ..
  woensdag 28 januari 2004 @ 16:12:44 #92
33622 montesqieu
...De Verlichter...
pi_16659709
Ik heb een nieuwe kamer in een zijstraat van de Rambla! Vet relaxed!!
Zit hier nu een maand, spaanse lessen werpen vruchten af! Uitgaansleven is verbluffend! Weer is redelijk. Ik zal eens kijken hoe het zit met die voetbalkaartjes...

Groet uit Barcelona!

* * * *
pi_16660128
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:12 schreef montesqieu het volgende:
Ik heb een nieuwe kamer in een zijstraat van de Rambla! Vet relaxed!!
Zit hier nu een maand, spaanse lessen werpen vruchten af! Uitgaansleven is verbluffend! Weer is redelijk. Ik zal eens kijken hoe het zit met die voetbalkaartjes...

Groet uit Barcelona!


Volgend jaar kom ik ook drie maandjes
pi_16660213
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:58 schreef Salmonella het volgende:

[..]

Sitges? Cices ken ik niet...


Die bedoelde ik, wist niet hoe je het schreef. Mooi plaatsje trouwens, alleen 't is een homo-ontmoetingsplaats en dat was k*t i.v.m. uitgaan enz.
pi_16665673
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:40 schreef Rianne_lovezz_ajax het volgende:

[..]

Weet er niemand iets over?


Uit ervaring weet ik dat je het beste op de wedstrijddag zelf ( of 1 of 2 dagen voor de match) nog kaartjes kan kopen, bij de kassa's van het stadion( taquillas). Vaak is een competitiewedstrijd niet uitverkocht (behalve Real, Valencia...... en wellicht ook de "derby")

De kassa's bevinden aan de zijde van het ministadion. Let op ga eerst naar die kassa's toe voordat je ingaat op de "aanbiedingen" van de oude mannetjes. Zij zullen je meedelen dat de wedstrijd uitverkocht is en dat zij voor jou als toerist een mooi aanbiedinkje hebben

Dus bij de officiele kassa's van de club het meeste kans op tickets tegen normale prijzen.

pi_16666035
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 19:41 schreef De_uil het volgende:

[..]

Uit ervaring weet ik dat je het beste op de wedstrijddag zelf ( of 1 of 2 dagen voor de match) nog kaartjes kan kopen, bij de kassa's van het stadion( taquillas). Vaak is een competitiewedstrijd niet uitverkocht (behalve Real, Valencia...... en wellicht ook de "derby")

De kassa's bevinden aan de zijde van het ministadion. Let op ga eerst naar die kassa's toe voordat je ingaat op de "aanbiedingen" van de oude mannetjes. Zij zullen je meedelen dat de wedstrijd uitverkocht is en dat zij voor jou als toerist een mooi aanbiedinkje hebben

Dus bij de officiele kassa's van de club het meeste kans op tickets tegen normale prijzen.


Dank je!! Maar weet je ook rond hoeveel euro zo'n normale prijs dan ongeveer ligt?
Die kassa's weet ik wel te vinden.. dankje
.. Ajax Amsterdam ..
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:05:17 #97
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_16666430
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 19:52 schreef Rianne_lovezz_ajax het volgende:


Dank je!! Maar weet je ook rond hoeveel euro zo'n normale prijs dan ongeveer ligt?
Die kassa's weet ik wel te vinden.. dankje


Vanaf 20E meen ik was het
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_16681920
Is Barcelona makkelijk bereikbaar van Blanes?
pi_16682219
Oeps, ik heb het al gevonden in oudere topic

30 april : 10 dagen naar Blanes voor 111 euro --> Paar daagjes dus ook Barcelona bezoeken

pi_16725494
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:05 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Vanaf 20E meen ik was het


Heel erg danke...
.. Ajax Amsterdam ..
pi_16769299
1- Ja barcelona is heel goed te bereiken vanuit Blanes. Gewoon met de trein gaan. Dat is het goedkoopst en ongeloofelijk gemakkelijk.Hij stopt op Placa de Catalunya, midden in de stad.

2: Toen wij zijn gaan kijken voor kaartjes FC Barcelona-Sevilla waren de goedkoopste tickets 32 euro, maar dan zie je geen bal. De duurste tickets waren 64 euro. Ik denk wel dat de prijzen verschillen van wedstrijd tot wedstrijd.

En, opgepast voor zakkenrollers. Toen we op de trein wilden stappen, voelde mn vriend opeens iets aan zn achterzak. Hij dacht dat ik het was en draaide hem om om te vragen wat er scheelde. Dit moet het meisje afgeschrikt hebben want ze draaide zich om en liep vlug weg samen met een andere man die iets verder stond te wachten (ze zijn altijd met twee om vlug de portefeuille door te kunnen geven).
Gelukkig is het hen niet gelukt want we waren juist op de terug weg naar het vliegveld.
Dit ten spijt vind ik de trein en de metro toch de beste en goedkoopste vervoermiddelen in de stad.

[Dit bericht is gewijzigd door Keios op 01-02-2004 14:00]

Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  zondag 4 april 2004 @ 19:48:11 #102
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_18177258
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 19:41 schreef De_uil het volgende:

[..]

Uit ervaring weet ik dat je het beste op de wedstrijddag zelf ( of 1 of 2 dagen voor de match) nog kaartjes kan kopen, bij de kassa's van het stadion( taquillas). Vaak is een competitiewedstrijd niet uitverkocht (behalve Real, Valencia...... en wellicht ook de "derby")

De kassa's bevinden aan de zijde van het ministadion. Let op ga eerst naar die kassa's toe voordat je ingaat op de "aanbiedingen" van de oude mannetjes. Zij zullen je meedelen dat de wedstrijd uitverkocht is en dat zij voor jou als toerist een mooi aanbiedinkje hebben

Dus bij de officiele kassa's van de club het meeste kans op tickets tegen normale prijzen.


Dan moet je natuurlijk wel in de gaten houden of die zooi ook uitverkocht gaat raken of niet . Ik heb namelijk hetzelfde geprobeerd bij real madrid toen, 2 uur in de rij gestaan, aantal van die 'aanbiedingen' laten gaan (40 euro ofzo) totdat de zooi uitverkocht raakte en ik nog 20 m van de kassa verwijderd was . Prijs van de kaartjes van die mannekes ging logischerwijs verder omhoog en dus maar laten schieten.

Kun je een beetje spaans teuten dan kun je het vlak voor de wedstrijd aan 1 van de vele catalanen vragen of ze misschien nog een kaartje/pasje overhebben, hetgeen vooral in mindere tijden vaak wel het geval is (nu met de goede reeks zal het stadion wel redelijk goed volzitten).
Life is too short don't stress every day
  maandag 5 april 2004 @ 14:59:27 #103
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_18193346
ha touristen... jullie vragen om tips? NOT blijven jullie maar met die andere losers van een associale nederlandse boeren die met hun ontblote bovenlijf en een mexicaanse sombrero op over de ramblas lopen en luidkeels heel catalunya willen laten horen dat ze er zijn... gisteren ook weer zo een klup stumperds.. lekker zat schreeuwend de oerstomme holander uit hangen... de idioten... waarom blijven ze niet in hun kolonien in salou en de costa brava... geen wonder dat de mossos d'esquadra af en toe hard in grijpt.. allemaal deporteren terug naar de achterhoek...

zo dat was ff een zucht van een nederlander die in BCN woont..
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_18193590
Parc Guell en de sagrada familia is een echte aanrader. Ook kan je naar verschillende musea gaan. Ik ben er nu 2 keer geweest en wil nog wel een keertje terug. Pas inderdaad op voor kleine dieven. Ook is de ramblas erg gezellig met veel levende standbeelden. Een keertje langs de haven lopen is echt heel mooi met aan het eind van de ramblas op de grootte rotonde het al bekende standbeeld. Ook kan naar het rock cafe van bacelona gaan.


Een echte aanrader is de Mont Serat echt helemaal gewelding. Prachig hoe deze plaats is aangelegd. Je moet even met de trein reizen maar het is echt super.

Reizen is een eitje in barcelona. Je pakt gewoon de metro. Kost geen reet.
  maandag 5 april 2004 @ 15:11:07 #105
48651 RJensen
Ik geef hem door....
pi_18193638
Het Olympische dorp is ook erg mooi...
Mexico met de dobbels!!
pi_18194991
Barcelona ik ben er al drie keer geweest, en het is zoooo moooooi, echt super! dit jaar weer een dagje erheen vanuit Lloret, maar dat wordt vooral shoppen waarschijnlijk en misschien de kathedraal in het centrum nog even bekijken, en de ramblas natuurlijk!
Strawberry Flavour..
pi_18197512
ik ga van 1 tm 5 mei naar Barcelona, hotelletje vlak aan de ramblas lekker rustig
Even a broken clock is right twice a day.
pi_18293212
Je moet zeker naar het Dali-museum gaan (dit is niet in Barcelona, maar er net buiten) dat was echt geweldig mooi, ook de sacrada familia beklimmen is ZEKER de moeite waard.
pi_18385906
Kwas in januari naar Barcelona geweest, naar Hotel Barbara. Lache man, de hoeren stonden om 10 uur 's ochtends al voor ons raam te tippelen!
  dinsdag 13 april 2004 @ 10:04:00 #110
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_18386026
't weekend van 13-16 feb (incl vrij+maa.) heb ik doorgebracht in BCN, 't was mijn 3de bezoek, wat een geweldige en mooie stad. Ik ga er later dit jaar nog even met de auto heen, ... (als er nog een paar mee willen gaan voor de benzine kosten!!)

Ik kan niet wachten BCN=:)
www.p166.com &lt;- Hobby
pers.p166.com &lt;- Personal
  woensdag 14 april 2004 @ 14:40:55 #111
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_18416499
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 09:03 schreef Lenny83 het volgende:
Je moet zeker naar het Dali-museum gaan (dit is niet in Barcelona, maar er net buiten) dat was echt geweldig mooi, ook de sacrada familia beklimmen is ZEKER de moeite waard.
er net buiten?

Ruta escollida
Plaça de Lesseps (Barcelona) - Figueres

Has escollit
la ruta més ràpida

Temps total
01:13:24

Distància total
137.4 Km
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_18425834
Heeft er iemand tips om 's avonds te gaan stappen ? Wat zijn de hot spots ?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_18441047
je moet zeker 's avonds die fontijn bezoeken, heel indrukwekkend en erg gezellig
  woensdag 21 april 2004 @ 22:48:14 #114
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_18597754
je moet de thread lezen
Life is too short don't stress every day
pi_18628260
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 09:03 schreef Lenny83 het volgende:
Je moet zeker naar het Dali-museum gaan (dit is niet in Barcelona, maar er net buiten) dat was echt geweldig mooi, ook de sacrada familia beklimmen is ZEKER de moeite waard.
Zorg wel dat je vroeg bent dan (sagrada)!
Wij waren er om een uurtje of negen/half tien geloof ik.
Was nog redelijk rustig toen en je kon op je gemak de tap op. Eenmaal beneden was het stervensdruk, lijkt me geen pretje om dan in die torens te zitten.

Casa Batlo is zeker de moeite waard.

Casa Mila natuurlijk ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shogen op 23-04-2004 11:03:36 ]
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_18628369
quote:
Op woensdag 14 april 2004 20:48 schreef thomas26 het volgende:
Heeft er iemand tips om 's avonds te gaan stappen ? Wat zijn de hot spots ?
Gewoon naar de boulevard/haven gaan, zat tenten daar.....

Wel veel geld meebrengen, want het is niet goedkoop.
pi_18630593
quote:
Op maandag 5 april 2004 14:59 schreef PhatBastard het volgende:
ha touristen... jullie vragen om tips? NOT blijven jullie maar met die andere losers van een associale nederlandse boeren die met hun ontblote bovenlijf en een mexicaanse sombrero op over de ramblas lopen en luidkeels heel catalunya willen laten horen dat ze er zijn... gisteren ook weer zo een klup stumperds.. lekker zat schreeuwend de oerstomme holander uit hangen... de idioten... waarom blijven ze niet in hun kolonien in salou en de costa brava... geen wonder dat de mossos d'esquadra af en toe hard in grijpt.. allemaal deporteren terug naar de achterhoek...

zo dat was ff een zucht van een nederlander die in BCN woont..
Stoere jongen hoor.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  vrijdag 23 april 2004 @ 17:19:53 #118
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_18636993
quote:
Op maandag 5 april 2004 14:59 schreef PhatBastard het volgende:
ha touristen... jullie vragen om tips? NOT blijven jullie maar met die andere losers van een associale nederlandse boeren die met hun ontblote bovenlijf en een mexicaanse sombrero op over de ramblas lopen en luidkeels heel catalunya willen laten horen dat ze er zijn... gisteren ook weer zo een klup stumperds.. lekker zat schreeuwend de oerstomme holander uit hangen... de idioten... waarom blijven ze niet in hun kolonien in salou en de costa brava... geen wonder dat de mossos d'esquadra af en toe hard in grijpt.. allemaal deporteren terug naar de achterhoek...

zo dat was ff een zucht van een nederlander die in BCN woont..
ROT dan ook op uit dit nederlandse forum !!!
  vrijdag 23 april 2004 @ 23:08:17 #119
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18643701
quote:
Op maandag 5 april 2004 14:59 schreef PhatBastard het volgende:
ha touristen... jullie vragen om tips? NOT blijven jullie maar met die andere losers van een associale nederlandse boeren die met hun ontblote bovenlijf en een mexicaanse sombrero op over de ramblas lopen en luidkeels heel catalunya willen laten horen dat ze er zijn... gisteren ook weer zo een klup stumperds.. lekker zat schreeuwend de oerstomme holander uit hangen... de idioten... waarom blijven ze niet in hun kolonien in salou en de costa brava... geen wonder dat de mossos d'esquadra af en toe hard in grijpt.. allemaal deporteren terug naar de achterhoek...

zo dat was ff een zucht van een nederlander die in BCN woont..
Zolang je geen voetballer bent ben je ook niet welkom in Barcelona vette bastaart dus zeur niet
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18810942
om 19:45 vanavond vertrekt mijn vliegtuig naar Barça, woensdag weer terug, het wordt niet echt lekker weer maarja je weet het nooit (men dacht immers dat koninginnedag ook slecht zou worden)

Na terugkomst zal ik wel even een verslagje posten met foto's

Adios
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 2 mei 2004 @ 00:58:22 #121
22287 danos
danos
pi_18824572
Na een mooie vliegreis ben ik dank eindelijk aangekomen in Barcelona!!! Bus genomen naar plaza Cataluna, en daar ons hotel opgezocht dat aan de ramblas licht. Hotel ziet er netjes uit op de 3e verdieping en vanaf het balkon kunnen we nog genieten van de trommelmuziek die zicht op de Ramblas afspeelt.

Net even wat gedronken op de Ramblas, niet goedkoop maarja het was nog wel behoorlijk druk maar dat was ook wel te verwachten, half litertje bier gehad en nu nog maar even internetten (is gratis hier in het hotel!!) en zo maar naar bed.

Morgen gaan we de sagramenta familia (weet niet of ik dit goed schrijf) bezoeken en ik ben wel beniewd hoe dat eruit ziet (digicam gaat mee dus jullie kunnen snel meegenieten). Het weer wordt wat minder maar hopelijk trekt het nog wel een beetje bij, nu kon ik iig nog prima buiten lopen in mijn longsleeve.

Wat me wel opvalt is dat er hier gigantisch veel engelsen rondlopen en die zijn op dit tijdstip al behoorlijk van de kaart wel grappig om te zien al denk je wel bij het zien van al die 50+ zatlappen AHUM

Morgen Barcelona maar eens bij daglicht bewonderen, groetjes en goede nacht

Adios
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 2 mei 2004 @ 09:23:28 #122
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_18827748
Het is Sagrada Familia en het is echt wonderschoon!
Veel plezier daar!
  maandag 17 mei 2004 @ 19:40:00 #123
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19201362
Even aan vraagje aan de Barcelona gangers:

Wat is nou het doel van die vrouwen (zwerversters?) die je altijd bij Ramblas in de buurt ziet zitten op de grond met katjes aan een lijntje?
Willen ze zo geld uit de zak kloppen van voorbijgangers? verkopen ze die beestjes?

Ik weet het niet
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_19201653
quote:
Op maandag 17 mei 2004 19:40 schreef HarigeKerel het volgende:
Even aan vraagje aan de Barcelona gangers:

Wat is nou het doel van die vrouwen (zwerversters?) die je altijd bij Ramblas in de buurt ziet zitten op de grond met katjes aan een lijntje?
Willen ze zo geld uit de zak kloppen van voorbijgangers? verkopen ze die beestjes?

Ik weet het niet
Mensen blijven langer staan bij 'schattige beestjes' dan bij zwervers. Die beestjes hebben iets aandoenlijks en dan zullen mensen eerder geld geven.....
  maandag 17 mei 2004 @ 20:20:10 #125
18079 neok
all the way
pi_19202086
quote:
Op zondag 2 mei 2004 00:58 schreef danos het volgende:

Morgen Barcelona maar eens bij daglicht bewonderen, groetjes en goede nacht
We hebben elkaar net gemist, ik ben terug sinds zondagmiddag En inderdaad Liejannuh, de Sagrada Familia is prachtig. Voor 6 Euro mag je je helemaal tot in de top klimmen en dat is z'n geld echt wel waard:



Casa Batllo is verplicht!! Betaal dan ook de 16 Euro en ga binnen een kijkje nemen of op het dak:



[ Bericht 0% gewijzigd door neok op 17-05-2004 20:26:16 ]
Buenos dias Tristeza
pi_19204735
Barcelona is zoooo ontzettend

Daar wil ik ook nog eens heen, ben er al een keer of 3, 4 geweest maar het blijft leuk!

Mijn favo plek: Park Guell



#geen
  maandag 17 mei 2004 @ 23:31:39 #127
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_19206153
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:20 schreef neok het volgende:

[..]

We hebben elkaar net gemist, ik ben terug sinds zondagmiddag En inderdaad Liejannuh, de Sagrada Familia is prachtig. Voor 6 Euro mag je je helemaal tot in de top klimmen en dat is z'n geld echt wel waard:
Ik heb in Feb 2004 8 euro betaald!! Ik ben nu de digi foto's aan't bewerken , .... zucht, heb heimwee .... ik denk dat ik er volgende week heen ga, ... dit keer liftend. Zucht, .. gewoon weer een weekje doorbrengen in BCN!!!
www.p166.com &lt;- Hobby
pers.p166.com &lt;- Personal
  maandag 17 mei 2004 @ 23:45:29 #128
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_19206438
ik ben ook ongeveer 3 weken geleden terug gekomen uit barca.. als ik dit zo lees hebk echt meteen heimwee
hoe mooi kan een stad zijn, zeker Parc Guell niet vergeten, echt ontzettend mooi is dat, uitzicht over de hele stad, bankjes betegeld met mozaiek, overal palmbomen.. en uitgaan is vooral leuk aan de haven, bij de Baja Beach Club trapje af en het strand oplopen.. wij waren in een discotheek die heette 'Zich' volgens mij.. goeie muziek, leuk ingericht, leuke mensen.. barca
  maandag 17 mei 2004 @ 23:47:59 #129
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_19206512
quote:
Op maandag 17 mei 2004 23:45 schreef lovegrrl het volgende:

hoe mooi kan een stad zijn, zeker Parc Guell niet vergeten, echt ontzettend mooi is dat, uitzicht over de hele stad, bankjes betegeld met mozaiek, overal palmbomen..
...en als je iets verder omhoog gaat kom je uit op een platte stukkje waar je een nog betere uitzicht hebt. Ik heb daar 5uur lang gezeten en genoten van de stad onder mij .....
www.p166.com &lt;- Hobby
pers.p166.com &lt;- Personal
  maandag 17 mei 2004 @ 23:50:54 #130
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_19206599
quote:
Op maandag 17 mei 2004 23:47 schreef capetonian het volgende:

[..]

...en als je iets verder omhoog gaat kom je uit op een platte stukkje waar je een nog betere uitzicht hebt. Ik heb daar 5uur lang gezeten en genoten van de stad onder mij .....
daar zijn wij begonnen, we kwamen van achter zeg maar.. eerst bergen opklimmen, heel veel trappen lopen, boven aan parc guell aangekomen, en van daaraf de trappen naar beneden.. uitzicht van boven was inderdaad het mooist
  maandag 17 mei 2004 @ 23:59:29 #131
18079 neok
all the way
pi_19206852
quote:
Op maandag 17 mei 2004 23:47 schreef capetonian het volgende:

[..]

hebt. Ik heb daar 5uur lang gezeten en genoten van de stad onder mij .....


Buenos dias Tristeza
  dinsdag 18 mei 2004 @ 12:32:11 #132
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_19214978
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:20 schreef neok het volgende:

Casa Batllo is verplicht!! Betaal dan ook de 16 Euro en ga binnen een kijkje nemen of op het dak:

Damn dat ziet er van dichtbij chill uit
pi_19220906
Aan de bouwstijl van Gaudi valt zeker niet te tippen....
pi_19221743
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:20 schreef neok het volgende:
Casa Batllo is verplicht!! Betaal dan ook de 16 Euro en ga binnen een kijkje nemen of op het dak:
Weet je zeker dat je Casa Battlo bedoeld? Toen ik in Barcelona was, was dat namelijk niet te bezoeken. Was een gewoon privé appartementencomplex, waar je hoogstens met een beetje geluk de hal in kon sneaken.

Casa Mila en Palao Guell waren dacht ik toen de enige Gaudi-bouwwerken - naast de Sagrada Familia en Parc Guell natuurlijk - die voor publiek open waren.
  woensdag 19 mei 2004 @ 00:06:31 #135
18079 neok
all the way
pi_19231836
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 17:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je Casa Battlo bedoeld? Toen ik in Barcelona was, was dat namelijk niet te bezoeken. Was een gewoon privé appartementencomplex, waar je hoogstens met een beetje geluk de hal in kon sneaken.

Casa Mila en Palao Guell waren dacht ik toen de enige Gaudi-bouwwerken - naast de Sagrada Familia en Parc Guell natuurlijk - die voor publiek open waren.
Ben er zeker van (net voor de zekerheid nog effe gekeken). Casa Mila hebben we niet bezocht wegens tijdsgebrek, daar kon je enkel maar op het dak.
Buenos dias Tristeza
pi_19244520
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 00:06 schreef neok het volgende:

[..]

Ben er zeker van (net voor de zekerheid nog effe gekeken). Casa Mila hebben we niet bezocht wegens tijdsgebrek, daar kon je enkel maar op het dak.
Mooi, dat kan dan op het lijstje voor een volgende bezoek aan Barcelona.
pi_20954626
leuk om dit topic te lezen en nog leuker de foto's.
Ik ga over anderhalve maand negen dagen naar Barcelona waarschijnlijk in een pensionnetje vlakbij de Ramblas, dit weekend gaat er geboekt worden. Heerlijk!!! ik heb er zin in
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_21033726
quote:
Op maandag 19 januari 2004 11:17 schreef rickywilliams het volgende:
Maar zou graag willen weten waar de goede (kleding)winkels enzo zitten. Dus wel een beetje betaalbare/hippe kleding (geen armani ofzo )
*herhaalt vraag van Rickje* er staan genoeg culturele tips in dit topic (wat ik erg leuk vind!!), maar eigenlijk niets over winkelen. Ik zit in een hoteletje bij de Ramblas, daar zijn dus wel winkels, maar waar kan je dus precies de leuke hippe kledingwinkels vinden? En met design spullen ..er is toch vast wel een straatje met hippe winkeltjes?
pi_21065977
De meeste 'hippe winkeltjes' zitten toch wel in de buurt van de Ramblas. Je moet dan alleen de zijstraatjes in, daar heb je genoeg van die zaakjes. Succes!
  zondag 8 augustus 2004 @ 12:25:27 #140
45321 Hugo_
join the resistance
pi_21129231
Passeig de gracia is ook wel goed winkelen,ook al zitten daar bijna alleen maar de wat grotere kledingmerkwinkels. Vaak zijn ze erg leuk ingericht en is het alleen al leuk om de ze ffkes van binnen te zien... Verder zit Vincon ook aan deze straat, erg leuke, grote winkel met allerlei aparte spullen..
pi_22053274
Volgend jaar met de voorjaarsvakantie ga ik een paar dagen naar Barcelona. Ik heb er echt veel zin in.

Ik vlieg met Ryanair. Lekker goedkoop.
Stop rockin' the boat.
pi_22131674
Ik ben drie jaar geleden naar Barcelona geweest. Nou ja, Barcelona. Ik zat in een week in een hotel in Malgrat de Mar en ben maar 2 dagen naar Barcelona geweest. Uiteraard Camp Nou en Park Guel bezocht en in het centrum wat rondgelopen. Mijn eerste indrukken van de stad waren goed. Daar ga ik vast nog wel een keer heen om eens de stad echt goed te bekijken.
pi_22152413
Morge ga ik naar barcelona,
Iemand informatie over het Barcelona Arts Hotel?
Mijn pa heeft een zogenaamde "Club Executive Suite" gereserveerd.
http://www.ritzcarlton.com/hotels/barcelona/
Niet echt bijster veel info op die site.

Is dit een beetje dicht bij de shop plaatsen? Op het kaartje staan namelijk alleen maar musea en zo.
Kusje
pi_22155649
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:15 schreef Manweth het volgende:
Morge ga ik naar barcelona,
Iemand informatie over het Barcelona Arts Hotel?
Mijn pa heeft een zogenaamde "Club Executive Suite" gereserveerd.
http://www.ritzcarlton.com/hotels/barcelona/
Niet echt bijster veel info op die site.

Is dit een beetje dicht bij de shop plaatsen? Op het kaartje staan namelijk alleen maar musea en zo.
Van de site die geen info biedt volgens jou:

LOCALE
* Hotel Arts is close to both the historic city centre and the beachfront promenades
* Located overlooking the Mediterranean only 100 yards from the beach
* A short stroll away from the famous Ramblas and Liceu Opera House
Stop rockin' the boat.
  donderdag 23 september 2004 @ 20:09:42 #145
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_22158833
t Is niet écht dicht bij de shop plaatsen... maar je bent er wel zo... je hoeft alleen maar een stukje langs het strand over de boulevard te lopen en je bent er
pi_22161324
OKe, ik ga weg.
Laterrr
Kusje
pi_22167137
Gister terug gekomen van tien dagen Barcelona. Kan niet anders zeggen dan helemaal het einde.

Als een echte tourist twee dagen van de bus turistic gebruik gemaakt voor de verst gelegen plekjes zoals Park Guell. Verder kilometers gelopen en van de metro en trein gebruik gemaakt.

We zaten in het Gotic gedeelte in een pensionnetje, echt super!!! Lekker centraal en een leuk sfeertje.
Dagje Figueres en Montserat geweest met de trein. Dali museum vond ik de moeite waard, het plaatsje Figueres was saai als je al dagen in Barcelona vertoefd hebt. Monsterat was lekker lopen door de bergen.

Heb de ergste spierpijn in mijn leven gehad van de torentrappen van Sagra Familia

Vandaag lekker fotootjes sorteren en vannacht alweer werken...snik

Geen tapas en sangria meer voorlopig
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_22170785
Damn, je gaat naar Barcelona. Daar is zoveel te doen en dan he b je nog tips nodig over wat je moet gaan doen
...drop it like it's hot...
pi_22215113
Terug uit barcelona,

Het hotel was totaal super.

We hadden een executive club suite gereserveerd in het Arts hotel.
Maar omdat er geen seaview was kregen we een 2 verdiepingen met woonkamer,keuken en zo hut.

Onder andere een televisie die we die middag in de winkel zagen staan voor 20000 euro. Het was echt luxe ten top hoewel de prijzen daar ook naar waren. Een kopje koffie 20 euro is niet echt goedkoop.

Uitzicht was super, we zaten op de allerhoogste verdieping, en konden perfect over de stad kijken.

Een ervaring om nooit te vergeten iig.
Kusje
pi_22219588
je bent je kamer toch nog wel uit geweest?
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_22220361
quote:
Op zondag 26 september 2004 18:38 schreef Lula het volgende:
je bent je kamer toch nog wel uit geweest?
Ja zeker wel
Alleen was de eerste dag bijna alles dicht door een of ander kut feest.

Maar nog bij Hardrock cafe geweest. Niet mijn muziek maar á la.
Ze hebben trouwens een steenlijpe replay zaak aan de P. la gracia of zo.

's Avonds naar het olympisch stadion geweest omdat mijn pa daar moest zijn voor zijn werk.
Opera was dat. Niets voor mij, maar wel gaaf om te zien hoe dat backstage gaat en zo.

Tweede dag ook weer de stad in. Natuurlijk nog wat drank ingeslagen. En 's avonds om een uurtje of 10 op het vliegtuig gestapt.

Als je dat stadion uitkomt trouwens (we waren opzoek naar een taxi) heb moet je een heuvel af.
Heb je daar allemaal fonteinen en zo, echt super gaaf gemaakt.

Maarjah we waren te moe om er nog lang te blijven aangezien we 2 uur geslapen hadden en daarna weer 24 uur op waren.

Wel optimaal gebruik gemaakt van de dag.

En de luxe bij het hotel is ook wat om te herhalen. Ff het jakuzi in, pilsje erbij. Heerlijk
Alles wat je wilt wordt voor je gedaan gewoon.
Kusje
pi_23649599
Over twee weekjes zit ik drie maanden in Barcelona!! Kijk er erg naar uit, zal zeker weten super tijd gaan worden!
pi_23649837
quote:
Op zondag 4 april 2004 19:48 schreef Kolkie het volgende:

[..]

Dan moet je natuurlijk wel in de gaten houden of die zooi ook uitverkocht gaat raken of niet . Ik heb namelijk hetzelfde geprobeerd bij real madrid toen, 2 uur in de rij gestaan,
dat is logisch.
DE wedstrijd voor de catalanen.
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:00:13 #154
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_23672471
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:27 schreef Afunados het volgende:
Over twee weekjes zit ik drie maanden in Barcelona!! Kijk er erg naar uit, zal zeker weten super tijd gaan worden!
Leuk, wat ga je er doen? En weet je al in welk stuk je gaat wonen? Ik zit er inmiddels al 2 maanden en moet zeggen dat ik weinig te klagen heb. Echt een relaxte stad waar enorm veel te zien is.
Hoe dieper het dal, hoe hoger de top.
pi_23721083
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:00 schreef Lievurd het volgende:

[..]

Leuk, wat ga je er doen? En weet je al in welk stuk je gaat wonen? Ik zit er inmiddels al 2 maanden en moet zeggen dat ik weinig te klagen heb. Echt een relaxte stad waar enorm veel te zien is.


Ga er naar Spaanse talenschool, en zit in gastgezin. Weet alleen dat straat C/Sibelius heet, maar daar heb je hoogstwaarschijnlijk ook weinig aan

Laat het wel weten over kleine twee weken, kan niet meer wachten!
  donderdag 2 december 2004 @ 19:57:30 #156
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_23721509
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:39 schreef Afunados het volgende:

[..]

Ga er naar Spaanse talenschool, en zit in gastgezin. Weet alleen dat straat C/Sibelius heet, maar daar heb je hoogstwaarschijnlijk ook weinig aan


Het is een vrij kleine straat, dus daar heb ik wel wat aan zie http://www.bcn.es/cgi-gui(...)la.x=313&escala.y=15
Verder woon je dan op paar minuten afstand van metro/treinstation Clot, het grote winkelcentrum Glories (groot!!! en wel leuk), een mega rotonde met park int midden, een grote bekende markt van Barcelona (gekkenhuis, moet je echt een keer heen) en Parc del Clot (klein parkje, wel grappig). Het district heet trouwens Sant Marti. Als je door Parc del Clot naar het winkelcentrum loopt, via de weg met stoplichten met tijdsklok zwaai dan maar even. Daar woon ik
Hoe dieper het dal, hoe hoger de top.
pi_23722187
quote:
Op donderdag 2 december 2004 19:57 schreef Lievurd het volgende:

[..]

Het is een vrij kleine straat, dus daar heb ik wel wat aan zie http://www.bcn.es/cgi-gui(...)la.x=313&escala.y=15
Verder woon je dan op paar minuten afstand van metro/treinstation Clot, het grote winkelcentrum Glories (groot!!! en wel leuk), een mega rotonde met park int midden, een grote bekende markt van Barcelona (gekkenhuis, moet je echt een keer heen) en Parc del Clot (klein parkje, wel grappig). Het district heet trouwens Sant Marti. Als je door Parc del Clot naar het winkelcentrum loopt, via de weg met stoplichten met tijdsklok zwaai dan maar even. Daar woon ik



Hehe, zal het doen

Klinkt allemaal vrij goed, beetje gezellige wijk? 's Nachts na het stappen ook makkelijk te bereiken?
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:39:57 #158
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_23739485
quote:
Op donderdag 2 december 2004 20:27 schreef Afunados het volgende:

[..]

Hehe, zal het doen

Klinkt allemaal vrij goed, beetje gezellige wijk? 's Nachts na het stappen ook makkelijk te bereiken?


Ik vind het er wel gezellig. Laatst was er een districts festival dat afgesloten werd door een groots vuurwerk en een maand eerder een groot openlucht concert. Verder naast de enorm lange straten ook veel kleintjes met winkeltjes. Qua stappen stopt de nachtbus ook vlakbij. Tenzij je net als ik gisteren te vroeg uit stapt, dan is het wat verder lopen Er rijden volgens mij zeker 3 nachtbussen vlak langs. De metro stopt rond 12 uur en begint weer om 5 uur, dus je kan als je het goed doet zelfs met de metro weer naar huis. Mocht je niet met het openbaar vervoer willen dan zijn de taxi´s ook een stuk betaalbaarder dan in Nederland. Ik weet niet of je normaal veel fitnesst enzo, maar er is ook vlakbij een vrij grote sportschool waar je ook voor 3 maanden lid kan worden. Inclusief zwembad, sauna enzo. Je wordt namelijk snel lui van de metro is mijn ervaring

Mocht je nog specifieke vragen hebben mail dan maar naar mijn username @hotmail.com.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lievurd op 03-12-2004 15:46:28 ]
Hoe dieper het dal, hoe hoger de top.
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:07:36 #159
43497 Afunados
Get Therapy
pi_23743972
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:39 schreef Lievurd het volgende:

[..]

Ik vind het er wel gezellig. Laatst was er een districts festival dat afgesloten werd door een groots vuurwerk en een maand eerder een groot openlucht concert. Verder naast de enorm lange straten ook veel kleintjes met winkeltjes. Qua stappen stopt de nachtbus ook vlakbij. Tenzij je net als ik gisteren te vroeg uit stapt, dan is het wat verder lopen Er rijden volgens mij zeker 3 nachtbussen vlak langs. De metro stopt rond 12 uur en begint weer om 5 uur, dus je kan als je het goed doet zelfs met de metro weer naar huis. Mocht je niet met het openbaar vervoer willen dan zijn de taxi´s ook een stuk betaalbaarder dan in Nederland. Ik weet niet of je normaal veel fitnesst enzo, maar er is ook vlakbij een vrij grote sportschool waar je ook voor 3 maanden lid kan worden. Inclusief zwembad, sauna enzo. Je wordt namelijk snel lui van de metro is mijn ervaring

Mocht je nog specifieke vragen hebben mail dan maar naar mijn username @hotmail.com.


Klinkt super allemaal, zal dan waarschijnlijk ook wat gaan sporten. Weet van mijn drie maanden in Dublin dat je inderdaad nauwelijks iets uitvoerdt

Heb verder geen specifieke vragen, laat me verder wel verrassen! Als ik later nog iets wil weten, laat ik het je weten! Iig bedankt
pi_23902262
Ik zou iedereen willen wijzen op de kroeg 'Black sheep' (of l'Ovella Negra of zoiets in het spaans). Zit aan een zijstraatje van de Ramblas, ik meen de tweede rechts vanaf Plaza de Catalunya.
Toeristen en goed engels sprekende Catalanen zitten daar door elkaar. Door de inrichting met lange tafels is het erg makkelijk socializen. Toen ik er was, was dat onze indrinkplek. We kwamen er altijd wel leuke mensen tegen met wie we de rest van de avond doorbrachten.
pi_23902564
Barcelona, tot morgen
  donderdag 16 december 2004 @ 23:20:12 #162
48651 RJensen
Ik geef hem door....
pi_24024925
Haha, gaaf man.. Hele goede reis..

Zusje komt morgen vanaf Barcelona deze kant op
Mexico met de dobbels!!
  zondag 19 december 2004 @ 15:50:19 #163
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_24082831
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 18:17 schreef Afunados het volgende:
Barcelona, tot morgen
En hoe bevalt het? Leuk gastgezin enzo? Je hebt het opzich wel getroffen met het weer, want tis best lekker nu
Hoe dieper het dal, hoe hoger de top.
pi_24181025
quote:
Op zondag 19 december 2004 15:50 schreef Lievurd het volgende:

[..]

En hoe bevalt het? Leuk gastgezin enzo? Je hebt het opzich wel getroffen met het weer, want tis best lekker nu
Ben nu even thuis voor kerst, maar eerste twee weken waren geweldig

Super weer inderdaad, mijn gastgezin is zwaar relaxed(doet alles voor me en heerlijk eten) en uitgaan is echt fantastisch in Barcelona. Zo ontzettend veel internationale studenten, en je leert er elke avond weer zoveel kennen....echt super!

Vorige weer o.a. ook naar "concert" van FatboySlim in de Razzmatazz gegaan(wat een gave discotheek ) en ook naar Barcelona-Levante...

Maar weet nu al dat de komende maanden super zullen worden...zoveel leuke mensen, en zoveel te doen...erg saai weer ff in NL te zijn
pi_24218847
Wat betekent Levante? In Benidorm heb je ook Playa Levante. Vroeg ik me opeens af
  zondag 26 december 2004 @ 15:58:58 #166
84582 Fungus
Kort Maar Krachtig
pi_24218955
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 15:07 schreef Kozzmic het volgende:
Dit is zeker een mooi kerkje. Ik ben daar ook binnen geweest toen ik in Barcelona geweest ben. Was wel mooi kunstwerk en ook wel een aanrader! De ramblas vond ik ook heel gezellig.
Ook is er 's avonds rond 10 uur een fontijnenshow. Dat mag je niet missen!!
Dat is echt heel mooi!!

Iniedergeval veel plezier!!
}{ Word Actief, Denk Positief! }{
  zondag 26 december 2004 @ 22:04:22 #167
43497 Afunados
Get Therapy
pi_24224062
quote:
Op zondag 26 december 2004 15:53 schreef jochem8 het volgende:
Wat betekent Levante? In Benidorm heb je ook Playa Levante. Vroeg ik me opeens af
Voetbalclub

En woensdag ga ik weer terug
pi_24224912
Playa = Strand

Voetbalclubstrand?
pi_24228447
quote:
Op zondag 26 december 2004 15:53 schreef jochem8 het volgende:
Wat betekent Levante? In Benidorm heb je ook Playa Levante. Vroeg ik me opeens af
Ooststrand
pi_24253772
Casa Batllo! (Gaudi's huis)
Niet cheap doen en een kaartje kopen zodat je het hele huis kunt zien (wel prijzig, maar zeer zeker de moeite waard!
Zie ook: http://www.barcelonagallery.com/cas/menu1%BF5.htm

[ Bericht 24% gewijzigd door Lucyfurr op 28-12-2004 12:45:00 ]
pi_24647441
tvp
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_24648983
Volgend weekend vertrek ik. We gaan een videodagboek bijhouden
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:13:58 #173
106963 Nosferatu.
Nosferatu, eine Symphonie
pi_24649046
Ik ben verleden jaar naar Spanje geweest en toen ook een dag Barcelone erbij gedaan , wat ik op zich een hele leuke stad vond , alleen er waren wel erg veel zwervers e.d. rond de touristische gebieden , vooral de Ramblas, er werd ook erg gewaarschuwd voor zakkenrollers.
pi_24649229
Ik ben toen eens naar een discotheek geweest op een berg. Was echt super vet Daarna s'avonds met mn broer en een knetter zatte engelsman door de straten van barcelona zitten zwerven.

Dat was een ervaring die ik nooit zal vergeten
Holler
pi_24656651
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:36 schreef Lucyfurr het volgende:
Casa Batllo! (Gaudi's huis)
Niet cheap doen en een kaartje kopen zodat je het hele huis kunt zien (wel prijzig, maar zeer zeker de moeite waard!
Zie ook: http://www.barcelonagallery.com/cas/menu1%BF5.htm
Het is geen huis, maar een appartementengebouw en bij mijn weten is het alleen ontworpen door Gaudí, maar heeft hij er nooit gewoond.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:28:12 #176
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_24661480
Over 2 en een halve week ga ik voor een weekje naar Barcelona, wat voor weer kan ik verwachten, een graadje of 15?
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_24728004
Jaaaah ik ga 6 feb. ook relax een paar daagjes! Heb er veel zin uit, iemand verder nog boeiende tips wat ik rond deze tijd niet mag missen?
-
-
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:37:22 #179
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_24796310
wat is een leuk hotelletje in Barcelona voor zuinige hollander??
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_24802695
BCN Loft, Arco, en wij gaan morgen Sun & Moon uitproberen, zijstraat van de Ramblas, in dezelfde straat als Arco.
pi_24830183
Vertrek 7 Feb naar Barcelona!! Heeft iemand een idee hoe lang je er met de trein over doet van Girona vliegveld naar Barcelona?
pi_24830414
quote:
Op zondag 30 januari 2005 11:43 schreef marciemarcs het volgende:
Vertrek 7 Feb naar Barcelona!! Heeft iemand een idee hoe lang je er met de trein over doet van Girona vliegveld naar Barcelona?
http://www.renfe.es/#

ofwel zo'n 1,5 uur van Girona naar Barcelona Sants, maar dan moet je eerst nog naar het treinstation vanaf het vliegveld. En vanaf Sants weer terug de stad in. Kost totaal ongeveer 9 euro.

Er rijden ook bussen die er iets van 1u15min. over doen en je vanaf de luchthaven naar een plek vlakbij het centrum van Barcelona brengen. Zie hier en kost 11 euro.
  zondag 30 januari 2005 @ 12:55:45 #183
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_24831287
quote:
Op zondag 30 januari 2005 11:43 schreef marciemarcs het volgende:
Vertrek 7 Feb naar Barcelona!! Heeft iemand een idee hoe lang je er met de trein over doet van Girona vliegveld naar Barcelona?
Ik denk dat in plaats van uitstappen op stations Sants, dat je misschien wel beter uit kunt stappen op Barcelona Plaça de Catalunya.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_24831440
quote:
Op zondag 30 januari 2005 12:55 schreef Kopstoot het volgende:
Ik denk dat in plaats van uitstappen op stations Sants, dat je misschien wel beter uit kunt stappen op Barcelona Plaça de Catalunya.
Kan, de treinen uit Girona stoppen op Passeig de Gracia (ipv Catalunya), maar de bus blijft het makkelijkst.
  zondag 30 januari 2005 @ 17:24:26 #185
11476 VilleRoy
© 2005 VilleRoy
pi_24835710
quote:
Op zondag 30 januari 2005 11:43 schreef marciemarcs het volgende:
Vertrek 7 Feb naar Barcelona!! Heeft iemand een idee hoe lang je er met de trein over doet van Girona vliegveld naar Barcelona?
Ik ga ook op de 7e, vanaf waar vlieg jij op Girona-Barcalona ???
pi_24836213
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:24 schreef VilleRoy het volgende:
Ik ga ook op de 7e, vanaf waar vlieg jij op Girona-Barcalona ???
Eindhoven
  zondag 30 januari 2005 @ 20:27:31 #187
11476 VilleRoy
© 2005 VilleRoy
pi_24838595
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:52 schreef marciemarcs het volgende:

[..]

Eindhoven
Ik van af Niederhein

Heb jij (jullie??) al een hotel/hostel geboekt???
pi_24838633
Barcelona here I come, 05/02
ga het topic eens even lezen of er nog tips zijn.
pi_24839011
Veel Fokkers met carnaval in Barcelona. Ik vertrek 06/02 vanaf niederrhein naar Girona.
Stop rockin' the boat.
pi_24839053
quote:
Op zondag 30 januari 2005 20:27 schreef VilleRoy het volgende:
Ik van af Niederhein

Heb jij (jullie??) al een hotel/hostel geboekt???
Neee, zijn nog steeds aan het zoeken.. Het wordt iig een Hotel. We hadden een prijs van 55 euro per kamer in gedachte
pi_24850072
quote:
Op zondag 30 januari 2005 20:50 schreef bassieVL het volgende:
Veel Fokkers met carnaval in Barcelona. Ik vertrek 06/02 vanaf niederrhein naar Girona.
Heej we zitten in hetzelfde vliegtuig volgens mij! vlieg je om 17.25?
-
-
pi_24850583
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:28 schreef Kopstoot het volgende:
Over 2 en een halve week ga ik voor een weekje naar Barcelona, wat voor weer kan ik verwachten, een graadje of 15?
http://www.tvcatalunya.com/eltemps/cit/esp/Barcelona.html
pi_24850868
We hebben inmiddels geboekt.. Expo Hotel is het geworden. 50 meter vanaf een groot station
pi_24868453
En we zijn weer terug. Alles gejat enzo
pi_24868483
pi_24868723
150 euro cash, bankpasjes, verzekeringspasjes, paspoort. Klassieke metro-truc.
Vriend van me door een zigeunerwijf beroofd, maar daarna naar haar teurggegaan en geld teruggepakt.
pi_24870420
hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen?

vrouwtje in elkaar gemept ?
Strawberry Flavour..
pi_24882353
Nee ze gaf het spontaan terug en zei dat we op ons geld moesten letten.
Als ze het niet terug had gegeven hadden we haar waarschijnlijk wel neergehoekt. Als ik er nu over terugdenk hadden we dat sowieso moeten doen.
Ws gaf ze het geld gewoon terug om niet het risico te lopen in elkaar geslagen te worden. Die mensen maken zoveel geld buit per dag.
We belden de politie (fake) en ze begon te schelden en stak een middelvinger op en daarna rende ze naar een taxi en weg was ze.
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:03:13 #199
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_24885242
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:53 schreef jochem8 het volgende:
BCN Loft, Arco, en wij gaan morgen Sun & Moon uitproberen, zijstraat van de Ramblas, in dezelfde straat als Arco.
Hoe is de Sun & Moon bevallen als ik vragen mag.....??
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_24885410
Goed, voor de prijs van 15 euro. Douche en wc waren schoon, er was een kluis op de kamer. Gezellige mensen. Het enige nadeel was dat er ontbijt bij was en dat was niet te vreten. Maar dat was gratis dus je hoeft het niet te pakken.
Het zit aan de Carrer de Ferran (nr 30 geloof ik), een halve minuut lopen van de Ramblas. Om je heen kroegen, restaurantjes, winkeltjes. Maar geen geluidsoverlast. Ik kan het je echt aanraden.
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:16:27 #201
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_24885444
Hee, wij zitten aan de Carrer de Ferran 31, zou die dat kunnen zijn?
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_24885596
Nee, ik heb het adres even voor je opgezocht: C/ Ferran 17, 08002 BCN, Barcelona, Spain.

Waar jij zit is het Hostal Fernando: http://www.eurocheapo.com(...)lection/fernando.asp
en hun eigen site: http://www.hfernando.com/
pi_24885917
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:07 schreef Tallz het volgende:

[..]

Heej we zitten in hetzelfde vliegtuig volgens mij! vlieg je om 17.25?
dan zit ik inderdaad ook in het vliegtuig
Stop rockin' the boat.
pi_24900546
arghhhhhhhhhhh ... wat een weervoorspellingen
  donderdag 3 februari 2005 @ 13:00:47 #205
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_24900609
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:14 schreef jochem8 het volgende:
Goed, voor de prijs van 15 euro. Douche en wc waren schoon, er was een kluis op de kamer. Gezellige mensen. Het enige nadeel was dat er ontbijt bij was en dat was niet te vreten. Maar dat was gratis dus je hoeft het niet te pakken.
Het zit aan de Carrer de Ferran (nr 30 geloof ik), een halve minuut lopen van de Ramblas. Om je heen kroegen, restaurantjes, winkeltjes. Maar geen geluidsoverlast. Ik kan het je echt aanraden.
Ik blijf vragen, hoe kan het dat ik op internet 30 euro tegenkom en jij zegt dat het 15 euro was??
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_24902931
Ik zal vanavond even de link checken waar ik hem vandaan heb. Het was een site om youth hostels uit te zoeken, ik check het strax even voor je als ik thuis ben.

BTW: We hebben wel voor gezamenlijke kamer gekozen, misschien kies jij voor de optie om een kamer voor jezelf te hebben.
  donderdag 3 februari 2005 @ 15:35:13 #207
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_24903676
In principe gaan we voor de stad en dat we er moeten slapen is een bijkomstigheid, 10 in een hok is misschien druk maar 6 of 8 moet kunnen...

Iemand nog tips om Camp Nou te bezoeken??
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_24903975
Wij lagen er de eerste nacht met 8 personen, tweede nacht met 4 en de laatste nacht in ons 2-en.
  maandag 7 februari 2005 @ 14:16:00 #210
11476 VilleRoy
© 2005 VilleRoy
pi_24970884
Jochem (en anderen) ik neem aan dat je ook met Ryan Air bent gekomen? Waar dropt de bus je ergens af? Is dat hostel gemakkelijk te vinden vanaf daar. Of even met de metro een stuk verder gaan ?
pi_24974782
Yup met Ryanair. De bus dropt je af op Passeig de Sant Joan. Van daaruit is het een half uurtje lopen (nog niet eens) naar de Ramblas. Wij wisten niet dat je ook met de metro kon, dus we hebben dat stuk gelopen. 's Ochtends echter word je daar weer opgehaald alleen dan rijden de metro's dus nog niet. Hostel is makkelijk te vinden. Als je bij de Passeig de Sant Joan naar het zuiden loopt, bij de rotonde (Placa de Tetuan) rechtsaf en dan het tweede grote kruispunt ga je links. Dan kom je bij het Placa de Catalunya en daar begint de Ramblas.
pi_25010829
Bij placa de tetuan kun je ook de metro pakken. dat heb ik in ieder geval gedaan.
Stop rockin' the boat.
pi_25011537
Yup dat kan, maar toen wij aankwamen hadden we ons dat nog niet bedacht.
pi_25031646
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 21:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is geen huis, maar een appartementengebouw en bij mijn weten is het alleen ontworpen door Gaudí, maar heeft hij er nooit gewoond.
Dat is wel een huis. Gaudi heeft het 100 jaar geleden voor de familie Batllo gerestaureerd (hense the name).
Ik zette er 'Gaudi's huis' bij, omdat hij het heeft vormgegeven.

Pff..Fok..je moet je overal voor verantwoorden, het ging om de tip enzo..
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:32:05 #215
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_25858394
21 april zit ik eindelijk in Barcelona, iemand ervaring met de feestdag ter ere van Jordi?? Is dat leuk of gaan we dat niet eens merken.......

I can't hardly wait...
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  maandag 16 mei 2005 @ 23:03:03 #216
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_27068836
.... ik heb heimwee Plaça Catalunya, Ramblas, Arena disco, Parc Güell, Casa Batlo, La Padrera, Cortes Ingles, La Sagrada Familia IK WIL TERUG!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_27068917
Koop een enkeltje RyanAir voor een paar tientjes
  maandag 16 mei 2005 @ 23:06:07 #218
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_27068937
Ik ben al aan't sms-en
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_27205983
weet niet of het al eerder genoemd is:
Sonar Festival
Muziekfestival van 16 t/m 18 juni.
Absoluut de moeite waard! Zou er eigenlijk dit jaar heen gaan, maar dat wordt toch volgend jaar
pi_27870045
Vorige week weer eens in Barcelona geweest. En dit keer eens gaan fietsen. Vroeger zou dit vrijwel onmogelijk zijn geweest of op z'n minst suïcidaal, maar nu heeft vrijwel elke avenue een fietspad. Soms op wat vreemde plekken, zoals in het midden van de straat of langs de trambaan, maar over het algemeen is het - zeker in het weekend - zeer goed fietsen in Barcelona. Van het hoogteverschil merk je bijna niet, tenzij je natuurlijk echt sportief wil gaan doen en naar het Olympisch stadion wil gaan fietsen.

Ik weet niet waar je fietsen kan huren - ik kon er één lenen van een vriend - maar een leuke fietstocht is bijvoorbeeld om vanuit het centrum langs het strand richting het zuiden te rijden naar het voormalige Forum terrein. Van daar kun je terug over de Diagonal en dan bijvoorbeeld rechts aanhouden voor het hospital Sant Pau en de Sagrada Familia. Van daar kun je vrij eenvoudig weer terug naar het centrum rijden.

Het is opvallend hoeveel kleiner de stad wordt als je er op de fiets doorheen gaat; ik ben er meerdere malen geweest en dan vooral lopend of met de metro gereisd; fietsen is nu echt mijn favoriete vervoermiddel in deze Spaanse stad.
pi_27877509
Mijn vriend en ik zitten er ook aan te denken om richting Barcelona te gaan van de zomer. We willen alleen niet een hele week alleen maar in 1 stad verblijven. Vandaar dat we ons afvroegen of er in de buurt van Barcelona leuke plaatsjes (bv aan de kust) zijn waar we kunnen slapen. Het moet dan vanuit die plaatsjes wel makkelijk zijn om naar Barcelona te gaan want daar zullen we wel veel van onze tijd doorbrengen.

Overigens zitten we op plaatsen als Salou e.d. niet te wachten
  maandag 13 juni 2005 @ 11:47:52 #222
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27881533
Vlak bij de Ramblas heb je La Boqueria, de grootste overdekte voedselmarkt van Barcelona, leuk als je van lekker (vers) eten houdt. Je hebt er ook barretjes waar je heerlijk kunt eten voor niet al te veel geld.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_27893346
idd! heerlijke fruitsla en vers fruitsap hebben ze daar!
Verder zou ik ook eens het thais restaurant aan het strand proberen (weet geen naam), het is ergens bij die grote vis. heb zelf te laat ontdekt om er nog te eten maar het zag er superleuk uit!

Je kan je gerust een week in Barcelona vermaken hoor, is echt een hele leuke stad!
  donderdag 16 juni 2005 @ 14:50:36 #224
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_27984806
HELAAS kan ik niet naar Sonar toe aankomende weekend ! Twee jaar geleden geweest en dat is echt een VETTE aanrader. Helaas ist voor dit jaar ook uitverkocht dus als je dit nu leest ben je te laat .

Verder is fietsen inderdaad HET vervoersmiddel voor deze stad. Zet 'm wel goed vast want de mijne is 2x gejat in 5 maanden tijd.... (gelukkig dekken reisverzekeringen dit en haal je dus gewoon een nieuwe bij de supermarkt voor 140 piek ). Heb wel eens 50plus gefietst van de heuvel af daro !

En inderdaad, dat verse fruit is ook verre van verkeerd!


IK WIL TERUHUG!
Life is too short don't stress every day
pi_29539767
*schop*

Ik wil eind deze maand een paar dagen naar Barcelona gaan. Is het verstandig om te gaan zonder een hotel te boeken? Zeker nu met het hoogseizoen enzo? Het liefst willen we daar ter plekke wat zoeken, maar ik las op een site over toerisme in Barcelona dat dat niet verstandig is omdat altijd wel 85% van de hotels vol zit.

Vorig jaar was ik er namelijk met een groepsreis en een lid van onze groep die niet in het hostel wou slapen, heeft ter plekke een hotelkamer gevonden voor iets van 30 euro. Was dat een toevalstreffer of kan ik het risico wel nemen?
pi_29557233
Weet iemand toevallig wat dat gebouw is dat ergens langs de weg staat, een enorm hoge kegel, soort van fallussymbool, met een heleboel ramen erin. Ziet er vrij futuristisch uit. Het is ongetwijfeld gewoon een kantoorgebouw van 1 of ander bedrijf, maar welk bedrijf en heeft het gebouw een naam?
pi_29558032
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 12:10 schreef thaleia het volgende:
Weet iemand toevallig wat dat gebouw is dat ergens langs de weg staat, een enorm hoge kegel, soort van fallussymbool, met een heleboel ramen erin. Ziet er vrij futuristisch uit. Het is ongetwijfeld gewoon een kantoorgebouw van 1 of ander bedrijf, maar welk bedrijf en heeft het gebouw een naam?
Torre Agbar

En het is geen fallussymbool, maar een 'opspuitende fontein' aldus de architect, omdat het het kantoor is van de waterleidingmaatschappij...
quote:
De gebouwen van het zogenaamde supermodernisme (1995-heden) hebben een gladde huid met een transparante (klimaat)gevel of een semi-transparante doorschijnende gevel. Supermodernisme is in feite een soort perfectionering van het modernisme uit de twintigste eeuw. Belangrijke architecten zijn Dominique Perrault, Massimiliano Fuksas, Herzog & de Meuron en Jean Nouvel, één van de bekendste hedendaagse architecten. Hij ontwierp de wolkenkrabber Torre Agbar, 142 meter hoog in Barcelona. Nouvel omschrijft de toren als een opspuitende geiser. De opdrachtgevers hebben het over een kogelhuls. Maar in de volksmond heeft deze toren door zijn vorm nog enkele andere bijnamen gekregen. De Torre Agbar (Avinguda Diagonal 209-211) nabij Plaça de Les Glòries bepaalt nu mede de skyline van Barcelona. De toren herbergt een waterleidingmaatschappij.
bron
pi_29558206
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:15 schreef PiperMaru het volgende:
Ik wil eind deze maand een paar dagen naar Barcelona gaan. Is het verstandig om te gaan zonder een hotel te boeken? Zeker nu met het hoogseizoen enzo? Het liefst willen we daar ter plekke wat zoeken, maar ik las op een site over toerisme in Barcelona dat dat niet verstandig is omdat altijd wel 85% van de hotels vol zit.
Ik zou het risico niet nemen, als je weet wanneer je aankomt en vertrekt, dan is het handig om van te voren wat te boeken. Het is een afweging tussen een paar uur in de hitte met je bagage door de stad lopen of even in een uurtje wat zoeken op internet en dat reserveren (en wat je altijd weer kan afzeggen mocht dat nodig zijn)

Zeker in Barcelona zullen ze alles proberen om je tegen hoge prijzen je nog een hotelkamer aan te smeren die het aanzien niet waard is.
Tenzij je natuurlijk een leuk woordje Catalaans spreekt en bij voorkeur vrouw en blond bent
pi_29558785
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 12:56 schreef DutchTrain het volgende:
Torre Agbar
Dank u! Vind het een supertof gebouw
  donderdag 11 augustus 2005 @ 13:38:48 #230
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_29558841
Weet iemand toevallig de naam (mischien zelfs tel. nr.) van een hostel dat bij vallcarca in de buurt zit? zeg maar boven gracia....

Ik kon me iets herinneren dat er een relex betaalbaar hostel was daar maar ik kan me de locatie of naam niet meer voor de geest halen...
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_29558849
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 13:36 schreef thaleia het volgende:
Dank u! Vind het een supertof gebouw
In London staat overigens een soortgelijke fallus van een andere architect (Norman Foster)
pi_29558906
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:15 schreef PiperMaru het volgende:
Ik wil eind deze maand een paar dagen naar Barcelona gaan. Is het verstandig om te gaan zonder een hotel te boeken? Zeker nu met het hoogseizoen enzo? Het liefst willen we daar ter plekke wat zoeken, maar ik las op een site over toerisme in Barcelona dat dat niet verstandig is omdat altijd wel 85% van de hotels vol zit.

Vorig jaar was ik er namelijk met een groepsreis en een lid van onze groep die niet in het hostel wou slapen, heeft ter plekke een hotelkamer gevonden voor iets van 30 euro. Was dat een toevalstreffer of kan ik het risico wel nemen?
Wij zaten in Hotel Call, bepaald geen tophotel (zie reviews) maar wel prima te doen, en daar hadden we alleen de eerste nacht gereserveerd. We konden uiteindelijk gewoon 5 nachten blijven, er was dus plek, we moesten alleen wel halverwege ons verblijf een keertje van kamer switchen.

Het KAN dus wel, maar van tevoren even wat zoeken op internet & reserveren lijkt mij een stuk comfortabeler.
pi_29564220
Ben er vorige week (2 augustus) een dag geweest. Wel erg mooi daar. Al die indrukwekkende gebouwen van Gaudi, waaronder natuurlijk de gigantische Sangrada Familia, die nog steeds niet af is. (na 130 jaar bouwen)
En natuurlijk het olympisch stadion (met dat witte ding ernaast ) , Barca stadion Nou Camp en de Ramblas. (wel crimineel, goed op je spullen passen)

Ik zou er graag nog wat langer gebleven zijn, maar helaas, vakantie zit er weer op....
pi_29565005
Ik heb gereserveerd, een hotel buiten het centrum maar wel spotgoedkoop
6 dagen Barcelona, eind augustus, ik heb er zin in!!!
  donderdag 11 augustus 2005 @ 20:28:19 #235
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29565795
Buiten het centrum maakt ook niet zoveel uit, er zijn bussen en metro's genoeg, en desnoods is ook de taxi nog wel goed te betalen.

Dat fallusgebouw is trouwens écht spuuglelijk... Een van de hoogste, zo niet hét hoogste gebouw van de stad, staat in een wijk met werkelijk niets aan hoogbouw eromheen, enkel laagbouw en 'knalt' er daarom echt uit. Wie in godsnaam heeft toegestaan dat gebouw daar neer te zetten?
Nou moet ik wel zeggen dat toen ik er vorig jaar was, het gebouw er door 'een bepaalde bouwconstructie' iets dubieuzer uitzag:



pi_29648041
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 20:28 schreef Douwe het volgende:
Dat fallusgebouw is trouwens écht spuuglelijk... Een van de hoogste, zo niet hét hoogste gebouw van de stad, staat in een wijk met werkelijk niets aan hoogbouw eromheen, enkel laagbouw en 'knalt' er daarom echt uit.
Ja, tof he!
pi_29708276
llooow
weet er iemand een camping vlak bij barcelona? ik wil niet elke morgen een uur op de bus, maar we gaan wel kamperen! iemand ideetjes?
pi_29738431
Ik wil volgende week een dag naar Barcelona, ben op vakantie in Lloret dan. Nu willen we eigenlijk vooral naar Nou Camp, maar de rest van de stad ook een beetje zien (Ramblas, die kerk ed.)

Maar hoe ver is alles van elkaar af? En ligt het stadion redelijk buiten de stad en is het goed bereikbaar met het openbaar vervoer? We willen namelijk niet met een tour maar op eigen houtje gaan... Verder vragen zullen wel volgen...
pi_29739880
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 00:00 schreef JeroenV het volgende:
Ik wil volgende week een dag naar Barcelona, ben op vakantie in Lloret dan. Nu willen we eigenlijk vooral naar Nou Camp, maar de rest van de stad ook een beetje zien (Ramblas, die kerk ed.)

Maar hoe ver is alles van elkaar af? En ligt het stadion redelijk buiten de stad en is het goed bereikbaar met het openbaar vervoer? We willen namelijk niet met een tour maar op eigen houtje gaan... Verder vragen zullen wel volgen...
Hier vind je een kaartje van de metro: http://www.tmb.net/img/genplano.pdf . Het stadion is makkelijkst te bereiken vanaf station Collblanc op de blauwe lijn naar Cornella Centre vanaf het Sants Station (daar kom je wel weer met één van de andere metro's)

Het is niet heel ver buiten het centrum. De metro is wel een must als je ook nog wat van de rest van de stad wil zien, want lopen vanaf het centrum gaat niet lukken. Eventueel zou je kunnen overwegen te gaan fietsen.
pi_29748133
Het ziet er lekker ingewikkeld uit, maargoed, we komen er wel uit denk ik. Waar liggen de Ramblas en die kerk op de kaart?

Ik zie nu dat Barcelona een wedstrijd speelt de 24e. Zou leuk zijn om daar heen te gaan, maar het begint om 22:00. (Is er tijdsverschil eigenlijk?). Maar laten we zeggen dat het rond twaalf uur af is, kan je dan nog goed met het openbaar vervoer terug naar een plaats als Lloret? Zonder halverwege stil te staan omdat er niks meer rijdt, zoals je hier in Nederland wel eens hebt
pi_29748375
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:29 schreef JeroenV het volgende:
Het ziet er lekker ingewikkeld uit, maargoed, we komen er wel uit denk ik. Waar liggen de Ramblas en die kerk op de kaart?

Ik zie nu dat Barcelona een wedstrijd speelt de 24e. Zou leuk zijn om daar heen te gaan, maar het begint om 22:00. (Is er tijdsverschil eigenlijk?). Maar laten we zeggen dat het rond twaalf uur af is, kan je dan nog goed met het openbaar vervoer terug naar een plaats als Lloret? Zonder halverwege stil te staan omdat er niks meer rijdt, zoals je hier in Nederland wel eens hebt
Nee er is geen tijdverschil met Spanje

Terug naar Lloret is denk ik wel een probleem zo 's avonds laat, omdat er geen trein naar toe rijdt; je moet vanuit Lloret eerst met de bus en dan met de trein, voor zover ik mij dat kan herinneren.

Maar kijk anders ter plekke naar bussen die je direct vanaf Lloret naar Barcelona brengen, wellicht staat er daar ook iets over in het Lloret topic.

En anders gewoon een nachtje doorgaan in Barcelona, vergeet niet dat het leven daar allemaal wat later begint in de zomer; rond 0.00 ga je eens eten, en als je om 3.30 een club binnenloopt kan het zijn dat je de eerste bent.

De Ramblas ligt tussen plaça Catalunya en Drassanes in het midden van de kaart. Die kerk heet de Sagrada Familia en vind je op de kruising van de blauwe en de paarse lijn.

Veel plezier daar en pas goed op voor zakkenrollers
  Moderator donderdag 18 augustus 2005 @ 13:31:12 #242
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29751542
Als je trouwens wil stappen in Barcelona, moet je op Plaza Real (ligt aan de Ramblas) zijn, of in Tibidabo. Bij dat laatste vind je de iets duurdere clubs met uitzicht over de stad. Tibidabo ligt namelijk tegen een berg aan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:44:02 #243
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_29751870
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Als je trouwens wil stappen in Barcelona, moet je op Plaza Real (ligt aan de Ramblas) zijn, of in Tibidabo. Bij dat laatste vind je de iets duurdere clubs met uitzicht over de stad. Tibidabo ligt namelijk tegen een berg aan.
Bij het nieuwe winkelcentrum in de haven (Mare Magna??) liggen ook nog een aantal clubs, ook vrij prijzig, maar wel erg leuk. Aan de Plaza Real liggen vooral kroegen en een paar clubs, waarvan er een een erg streng deurbeleid hanteert.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_29773251
Vorig jaar in Barcelona een vriend van me bezocht en zijn daar meerdere avonden wezen stappen, maar de leukste discotheek vond ik toch absoluut Loungeclub Carpe Diem(van de ex-vrouw van Kluivert). Wij hadden dan mazzel dat we op de gastenlijst stonden, want het is er erg lastig binnenkomen......

Maar het is het proberen waard om er een keer binnen te komen, mocht het niet lukken dan zijn er daar nog een aantal discotheken oa de Baja Beach Club
volgende wedstrijden:
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:21:05 #245
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_29785782
Je kunt natuurlijk ook de `echt´ Spaanse clubs opzoeken en daar gaan stappen. Clubs als Discotheque en Catwalk zijn zeker de moeite waard. Houdt flyers in de gaten bij trendy winkels, bars etc en je komt er gratis in

Vanavond Roger Sanchez in Discotheque

ohja..het is bewolkt hier
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_29788676
Waar zitten die clubs?
pi_29808602
Iemand?
pi_29823191
ben weer thuis, maar gisteravond was zeker de moeite waard. Roger Sanchez is zooo gaaf. Discotheque zit op de montejuic in poble espana. Catwalk zit bij Puerte Olympico. Gewoon op de flyers kijken en je er heen laten rijden met een taxi.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_30090119
Net terug van 6 dagen Barcelona. Het was echt geweldig!!! Mooi weer, veel gedaan, veel gezien, echt lekker!!!!!

Wat ik leuk vond aan Barcelona:
- Het is een enorm veelzijdige stad. Je hoeft je echt geen moment te vervelen, want je kan echt van alles doen. Shoppen, strand, heel veel cultuur, musea, vermaak, uitgaan, er zijn allemaal gezellige sfeervolle pleintjes waar je kunt hangen en kijken naar straatartiesten, levende standbeelden e.d.
- Het openbaar vervoer is prima. Er is een uitgebreid metronetwerk en je kunt overal komen met het OV. Het is ook niet duur. Wij hadden een 5-dagen kaart voor 19 euro maar je kunt ook een 10-rittenkaart kopen voor 6,30.
- Je kunt er heel leuk winkelen (kleding). Grote filialen van Zara en H&M (ik vond het leuker dan Nederland) en ook ketens die je in Nederland niet hebt zoals Pull&Bear en Stradivarius. En erg goedkoop! Naar designer/merkkleding heb ik niet gekeken maar volgens mij heb je daar ook erg veel van.
- Als je van cultuur houdt is het echt heaven. Héél veel musea, Gaudi, kerken, beelden, parkjes e.d.

Wat ik minder vond aan Barcelona:
- Criminaliteit/zakkenrollers: Ik heb er zelf weinig van gemerkt maar doordat het zoveel gezegd wordt over Barcelona ben je toch extra alert op je spullen en kan je niet echt ontspannen rondlopen.
- Ik vind de communicatie met Spanjaarden erg lastig. Ze spreken slecht Engels en je kan niet echt inschatten of ze je begrijpen of niet. Ze knikken ja, maar uiteindelijk krijg je bv. in restaurants toch niet wat je hebt besteld. Aan je Spaans heb je trouwens ook niet zo veel, want heel veel borden, menu’s in restaurants e.d. zijn in het Catalaans.
- Het stinkt! Er hangt op heel veel plaatsen zo’n vieze rioollucht en ook heel veel straten stinken naar pis! Sommige straten zijn ook gewoon echt vies.

Tips (de voor de hand liggende dingen zoals Sagrada Familia e.d. noem ik niet, want die zijn al voldoende beschreven in dit topic):
- Als je van moderne kunst houdt moet je echt naar het Museu de l’Art Contemporani gaan. Heel leuk afwisselend museum, alleen al het gebouw vond ik mooi. Er is ook een grote winkel bij met allerlei kunst-, foto-, film- en mediaboeken. Loop ook eens om het museum heen. In die omgeving is er ontzettend veel graffiti en street art (wel een beetje een achterbuurt). Echt heel gaaf! In de omgeving van het museum heb je ook wat hippe restaurantjes e.d. Zo liepen we langs een soort snackbar waar je al het eten in de vorm van een bal krijgt, heel grappig, het heette dan ook Foodball
-Voor muziekliefhebbers: als je met je rug naar Plaça Catalunya staat en je loopt de Ramblas in, moet je het eerste straatje rechts in. In die straat heb je heel veel cd-winkeltjes en ook winkels met aparte (bv. gothic) kleding en sieraden.
-Voor je boodschappen moet je in de kelder van El Corte Ingles zijn (warenhuis aan de Plaça Catalunya). Daar is een heel grote supermarkt, waar je heel lang kan ronddwalen en waar ze echt van alles hebben.
- Wat ik ook wel aardig vond was het Parc d'Horta del Laberint (o.i.d.). Een stuk buiten de stad gelegen park (metro, groene lijn, halte Mundet) waar je heel lang kan ronddwalen. Apart sfeertje, een soort Neoklassieke stijl met in het midden een doolhof en verder heel veel fonteintjes, koepeltjes, beelden etc.
pi_30672478
Mijn ouders gaan volgende week gezellig naar Spanje en bezoeken ook tussendoor 1 of 2 dagen Barcelona. Kan iemand hier vertellen welke bezienswaardigheden je echt moet zien, die ook echt de moeite waard zijn. Nou zijn er zoveel bezienswaardigheden, maar die zijn niet allemaal echt de moeite waard zijn om te bezoeken in zo'n korte periode.

Dus weet iemand hier leuke plekjes die in 1 á 2 dagen haalbaar zijn, dan ik hoor ik het wel. En misschien nog een paar tips (van goedkope winkeltjes, do's & dont's, gedragregeltjes... etc. )

Bedankt!
pi_30672546


Zo nu hoef je niet meer naar Barcelona.
Gezellig in de kroeg zitten + communiceren met pre-teens, is best oke.
pi_30673134
Moeite waard in 1-2 dagen:
- Parc Guell
- Placa Espanya
- Sagrada Familia + Hospital Sant Pau
- Casa Batlo en andere Gaudi huisjes

Minder bijzonder
- TV-toren
- Tibidabo
- voormalig Forum '04 terrein met winkelcentrum

En verder: goed op je spullen letten, meer dan in welke andere Europese stad ook!

[ Bericht 9% gewijzigd door Lucille op 18-09-2005 21:22:57 ]
pi_30689083
De fonteinshow die 's avonds is. Weet even zo snel niet meer op welk plein het was.
pi_30691313
La Sagrada Familia
Parc Guell
Ramblas
Oude wijk rond de cathedraal (dus niet de Sagrada Familia)
Casa weet ik weel (Gaudi)

En dan heb je het wel gehad.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_30699887
Monestir de Pedralbes.
Een mooi en stil (temidden van drukke wegen) klooster.
http://www.museuhistoria.bcn.es/cat/centres/pedralbes/
ERG mooi.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_30703704
hartstikke bedankt.

ik zal de link naar het Barcelona-topic even doorlezen, voordat ik vraag hoe het met het vervoer daar gesteld is
pi_30703780
quote:
Op zondag 18 september 2005 19:00 schreef Zephyrus het volgende:
hartstikke bedankt.

ik zal de link naar het Barcelona-topic even doorlezen, voordat ik vraag hoe het met het vervoer daar gesteld is
Dan beantwoord ik de vraag wel voordat je 'm stelt:

www.tmb.es ; het openbaar vervoer van Barcelona is meerdere malen verkozen als het beste van Europa
pi_30705136
Nou hierbij bedankt dan

Ow en nu ik toch bezig ben : M'n ouders verblijven in Lloret del Mar, vandaaruit willen ze dus met de trein/bus naar Barcelona? Wat is de beste optie en hoe heten de Spaanse spoorwegen? (kan ik niet echt vinden )

Owja en eventueel zouden ze ook nog naar Lourdes willen gaan, omdat ze toch 'in de buurt' zitten, het is dan nog wel ver, maar hoe kom je daar dan eigenlijk? Stuk met de trein, bus of is het helemaal niet haalbaar. Heeft misschien iemand ervaring om vanuit Spanje naar (Zuid-) Frankrijk te gaan met openbaar vervoer? Dan hoor ik het wel
pi_30705236
quote:
Op zondag 18 september 2005 19:48 schreef Zephyrus het volgende:
Nou hierbij bedankt dan

Ow en nu ik toch bezig ben : M'n ouders verblijven in Lloret del Mar, vandaaruit willen ze dus met de trein/bus naar Barcelona? Wat is de beste optie en hoe heten de Spaanse spoorwegen? (kan ik niet echt vinden )

Owja en eventueel zouden ze ook nog naar Lourdes willen gaan, omdat ze toch 'in de buurt' zitten, het is dan nog wel ver, maar hoe kom je daar dan eigenlijk? Stuk met de trein, bus of is het helemaal niet haalbaar. Heeft misschien iemand ervaring om vanuit Spanje naar (Zuid-) Frankrijk te gaan met openbaar vervoer? Dan hoor ik het wel
Spaanse spoorwegen = www.renfe.es

Vanuit Lloret gaat er geen trein naar BCN, dan moet je eerst met de bus. Wellicht is een auto huren voor hun een makkelijkere oplossing. Zeker naar Lourdes, daarvoor moet je denk ik eerst naar Girona en dan verder met de trein.
pi_30705740
Ok, en dan vanuit met de bus vanuit Lloret naar waar? Naar Girona zeker?

in ieder geval ontzettend bedankt voor je hulp
pi_30705989
quote:
Op zondag 18 september 2005 20:07 schreef Zephyrus het volgende:
Ok, en dan vanuit met de bus vanuit Lloret naar waar? Naar Girona zeker?

in ieder geval ontzettend bedankt voor je hulp
Ik denk dat Lloret - Girona wel te doen is met de bus. Maar een bustochtje naar Barcelona moet wel na te vragen zijn bij de plaatselijke VVV .
  zondag 18 september 2005 @ 21:27:24 #262
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30708801
Naar Barcelona >> Vanuit het busstation in Lloret de Mar de bus nemen naar het treinstation van Blanes (¤1,15) en vanuit daar de trein naar Barcelona (1,5 uur, retour voor een euro of 6).
pi_30823216
Mijn neef zit nu in barcelona, t/m december. Ik wil graag een lang weekend op bezoek gaan, van vrijdag tot maandag ofzoiets. Ik hoef dus alleen een retourvlucht, en goedkoper = beter. Iemand enig idee waar ik daar voor het beste kan zoeken? Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk met al die budgetmaathschappijen (ohja, vliegen vanuit belgië of duitsland is geen probleem, mts een béétje in de buurt van de grens)

Alvast bedankt
watch like nobody's dancing
pi_30840289
Ryanair of vueling (die vliegen pas vanaf november, maar is ook wel goedkoop)

typ ze in bij google en je hebt de webadressen. Beetje lui op het moment
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  donderdag 22 september 2005 @ 22:26:56 #265
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30840340
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #2
Vueling (vanaf oktober) en Transavia.com zijn de enige budgetmaatschappijen die direct vliegen vanuit Amsterdam. Vanuit Brussel is Virgin Express een optie. Of als je moeilijk wilt doen, met Ryanair naar Gerona vliegen, en vanuit daar met de bus naar Barcelona.

Let wel, soms zijn 'traditionele' maatschappijen een stuk goedkoper, dus kijk ook op sites als Vliegwinkel en Vluchtzoeker.
pi_30847951
Ok bedankt, ik ga verder op zoek!
watch like nobody's dancing
  vrijdag 23 september 2005 @ 03:33:39 #268
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_30847996
Barcelona schijnt een leuke muziekscene te hebben. Wat ik gehoort heb is dat je daar aan de lokale alternatievelingen naar het cafe van manu Chao moet vragen en dan sturen ze je naar tal van leuke clubs en tenten met allemaal toffe vage spaanse bandjes (alleen de tent die daadwerkelijk van manu Chao is zul je dan nooit vinden).
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_30959379
Ik ga wrs in november met Vueling naar Barcelona, appartement heb ik ook al op het oog. Maar wat is nou een goede reisgids om aan te schaffen. Ik ben nog nooit in Barcelona geweest en wil zoveel mogelijk zien/doen
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  dinsdag 27 september 2005 @ 00:07:34 #270
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30964625
je kunt ook zo'n boekje van de boekenvoordeel kopen. Staat ook veel in
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_30964730
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 00:07 schreef Douwe het volgende:
Voorspelbaar
dankjewel.. er zijn veel gidsen en ze zijn niet allemaal even goed!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:02:36 #273
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30981578
Je hoeft niet per sé die Lonely Planet gids te kopen, maar bij dergelijke gidsen weet je gewoon dat er veel (te veel) nuttige info in staat over het verblijf in de plaats/land waarvan je het boekje koopt. Kijk anders eens in een grote boekwinkel naar boeken over Barcelona, misschien dat je daar iets vind dat je ook aanspreekt.
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:56:21 #274
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_31515849
Ik heb vanmiddag geboekt!
Wij gaan 11-11 naar Barcelona (voor 4 dagen)

TVP-tje dan maar..
Ga straks wel even alle eerder genoemde tips terug lezen.
Positive thinking, my way of thinking!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:57:32 #275
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31543689
Weet iemand hoe goed de aansluiting tussen Barcelona Airport en het centrum van Barcelona is met het openbare vervoer?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:25:06 #276
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31546259
Heel goed
Kan met de bus óf met de trein, duurt een minuut of 20 en kost rond de ¤3/4 voor een enkele reis. Vind zelf de trein het handigst (geen last van opstoppingen in het verkeer) en die brengt je tot onder 'Plaza Catalunya', een groot en centraal gelegen plein in Barcelona (tevens het begin van La Rambla).
  dinsdag 15 november 2005 @ 12:41:58 #277
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_32283119
Zijn nu net terug uit Barcelona...
Schitterende stad!

Dit is wat wij gezien hebben:
Las Ramblas, Gotische wijk met zijn kerken en cathedralen, Placa Espanya, Museu Nacional dÁrt de catalunya, Olympische haven, Strand, Aquarium, Picasso museum,Park Guell en uiteraard de Sagrada Familia (Werkelijk schitterend)

Jammer dat we de casa Batllo en de casa Mila niet meer hebben gered (qua tijd)
Verder kan ik iedereen aanraden om bij je boeking ook een Barcelona-card te nemen. Dit is een openbaar vervoerkaart die je op ieder bus-trein-metro in Barcelona kunt gebruiken (ook voor je transfer van en naar de luchthaven) Vonden wij ideaal, hebben alles met de metro gedaan.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_32288416
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:41 schreef Annemiek78 het volgende:
Zijn nu net terug uit Barcelona...
Schitterende stad!
Goed te horen dat je het daar leuk hebt gehad. Je hebt zeker de mooiste dingen gezien.

Ik ben zelf nooit zo'n voorstander van die OV+ museum cards omdat ze vaak een stuk duurder zijn dan gewoon een dagkaartje OV en entree tot de musea. Maar Barcelona is inderdaad een uitzondering op dat gebied
  dinsdag 15 november 2005 @ 16:01:16 #279
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32288527
Was dat Aquarium de moeite waard? Wij waren twee maanden geleden in Barcelona en wilden erheen gaan toen het een dag slecht weer was, maar het was geloof ik iets van 15 euro!!! Vond ik persoonlijk iets te veel voor een grote bak met vissen.
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:27:16 #280
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_32292241
Neuh, ik vond dat aquarium niet echt iets heel erg bijzonders.
Als je er maar kort bent kun je je tijd wel beter spenderen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 16 november 2005 @ 12:57:09 #281
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_32312331
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 16:01 schreef renzell het volgende:
Was dat Aquarium de moeite waard? Wij waren twee maanden geleden in Barcelona en wilden erheen gaan toen het een dag slecht weer was, maar het was geloof ik iets van 15 euro!!! Vond ik persoonlijk iets te veel voor een grote bak met vissen.
Met kids is het wel de moeite waard.....
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_32319788
Volgende keer dat ik er ben wil ik er in ieder geval Poble España bezoeken. Ik ben er 's nachts door heen gelopen (discotheque is daar ook), maar ik wil het nog een keer overdag zien. Iemand daar geweest ?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:36:54 #283
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_32381464
IK vind het aquarium wel aardig om te zien, maar wel erg prijzig inderdaad.
Als je er met kinderen heen gaat is het wel leuk, Ze hebben er een hele educatieve speel/leer hoek voor de kids. Dat is dan weer wel leuk.
Positive thinking, my way of thinking!
pi_32411752
Norma comics..
De grootste winkel voorcomics , anime en aktiefiguren ..
Ligt aan dezelfde straat als waar Arc De triomf staa..bedoel wel de rode...:)
  zondag 20 november 2005 @ 16:46:39 #285
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_32428432
dichtbij Placa Tetouan dus ?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_32462471
ik ga wrs februari/maart naar Barcelona. Ik kan niet wachten
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zondag 18 december 2005 @ 15:56:56 #287
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_33192495
21 januari richting Barcelona. Zaterdag tot woensdag. Ik heb der zin in
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_34115466
Ik wil in mei naar Barcelona voor vijf dagen. Heeft iemand een tip voor een gezellig hotel? Ik hou nooit zo van die typische iedereen fluistert bij het ontbijt hotellen, en heb liever wat bijzonders, of gewoon knus.

Ik zag al wel dat Barcelona best prijzig is wat betreft verblijf, maar ja dat moet dan maar
  maandag 16 januari 2006 @ 12:10:55 #289
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_34116539
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:35 schreef zatoichi het volgende:
Ik wil in mei naar Barcelona voor vijf dagen. Heeft iemand een tip voor een gezellig hotel? Ik hou nooit zo van die typische iedereen fluistert bij het ontbijt hotellen, en heb liever wat bijzonders, of gewoon knus.

Ik zag al wel dat Barcelona best prijzig is wat betreft verblijf, maar ja dat moet dan maar
Val je nog onder jeugd?? Wij hadden een youth hostel voor een schappelijke prijs. Enige wat je niet hebt is privacy, gezellig was het wel......ook bij het ontbijt
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  maandag 16 januari 2006 @ 18:55:34 #290
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_34130310
Van de meerdere keren dat ik in Barcelona was, vond ik 'Hotel Catalonia Rubéns' het leukst. Ligt niet echt centraal (in de wijk Valcarca, nog achter Parc Guell) maar is prima te bereiken met metro, bus en zelfs nachtbus. Én het heeft een relaxed dakterras
Betaalde destijds (in 2004) ¤39 per nacht voor twee personen.
pi_34149569
Klinkt goed, ik ga eens kijken. Hostel kan leuk zijn, maar op zich mag het ook wel wat luxer. In Berlijn had ik er een die echt prima was, zolang ik maar een eigen badkamer heb, en niet met vreemden op een kamer hoef te liggen.
pi_34162042
http://www.hostaleden.net/home.html

Is vlakbij de ramblas, 5 a 10 minuten lopen volgens mij. Wij hadden een 2pers-kamer met eigen badkamer en dat was prima te doen. Er was alleen geen ontbijt maarja er zat een supermarkt om de hoek en wij gingen vaak gewoon ergens op een terrasje ontbijten
How rude!
pi_34259327
Ik ga over 1,5 maand een week hockeyen in Barcelona en uiteraard nog wat van Barcelona zelf bewonderen. Geen idee wat er qua tijd overblijft om in de stad zelf te zijn maar ik hoop sowieso de Sagrada Familia te bezoeken, en als het even kan Parc Guell ook.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:25:51 #294
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_34263959
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:55 schreef Douwe het volgende:
Van de meerdere keren dat ik in Barcelona was, vond ik 'Hotel Catalonia Rubéns' het leukst. Ligt niet echt centraal (in de wijk Valcarca, nog achter Parc Guell) maar is prima te bereiken met metro, bus en zelfs nachtbus. Én het heeft een relaxed dakterras
Betaalde destijds (in 2004) ¤39 per nacht voor twee personen.
Hey, Valcarca was de metro-halte waar ik ook altijd uit moest stappen en dan doorlopen en rechtsaf over de brug heen, rotondetje links en daar was het hotel
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:37:19 #295
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_34264328
Ja, dat hotel! Daar ben ik ook geweest! Rotonde is wel een groot woord
pi_34270677
Ik zit vanaf 18 t/m 23 Februari in Barcelona. Sagrada, Parc Guell, Ramblas etc. staan wel op de planning. Weet iemand of Camp Nou (schrijf je dat zo?) de moeite waard is?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 11:06:57 #297
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_34271494
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:34 schreef Casparovvv het volgende:
Ik zit vanaf 18 t/m 23 Februari in Barcelona. Sagrada, Parc Guell, Ramblas etc. staan wel op de planning. Weet iemand of Camp Nou (schrijf je dat zo?) de moeite waard is?
Vraag: Houd je van voetbal, vind je het interessant en weet je er wat vanaf??

Samen met mijn vriendin ben ik er geweest. Zij heeft helemaal niets met voetbal en ik volg het juist wel. Zij vond het best aardig, maar ook niet meer dan dat. Ik vond het persoonlijk erg leuk om een keer te zien, maar zou veel leuker vinden om er een keer met een wedstrijd te zijn.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:28:53 #298
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_34280569
Vanaf morgen vier dagen in Barcelona

Zondag Barcelona - Alaves
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_34282675
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:06 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Ik vond het persoonlijk erg leuk om een keer te zien, maar zou veel leuker vinden om er een keer met een wedstrijd te zijn.
Ik zat er tijdens Barcelona - Juventus.

Dat is gewoon niet te evenaren met alle andere wedstrijden die ik de komende jaren zal bezoeken denk ik.
pi_34283017
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:06 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Vraag: Houd je van voetbal, vind je het interessant en weet je er wat vanaf??

Samen met mijn vriendin ben ik er geweest. Zij heeft helemaal niets met voetbal en ik volg het juist wel. Zij vond het best aardig, maar ook niet meer dan dat. Ik vond het persoonlijk erg leuk om een keer te zien, maar zou veel leuker vinden om er een keer met een wedstrijd te zijn.
Ik houd van voetbal, mijn broertje die meegaat ook. Ik wist dat je er een soort van rondleiding kon doen, maar uit ervaring met stadia in Duitsland (olympisch stadion, Hertha) weet ik dat je dan veel betaald om even op de tribune te mogen zitten en een skybox van binnen mag bekijken. Daarom vroeg ik me af of die rondleiding oid de moeite waard was. dankje
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_34283264
Ik heb een aantal jaren terug ook een rondleiding gehad, een vriend afgelopen herfst ook. En hij heeft het er nu nog over hoe tof hij het vond. Ik zou het zeker doen, als je van voetbal houdt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')