dan zit ik inderdaad ook in het vliegtuigquote:Op maandag 31 januari 2005 14:07 schreef Tallz het volgende:
[..]
Heej we zitten in hetzelfde vliegtuig volgens mij! vlieg je om 17.25?
Ik blijf vragen, hoe kan het dat ik op internet 30 euro tegenkom en jij zegt dat het 15 euro was??quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:14 schreef jochem8 het volgende:
Goed, voor de prijs van 15 euro. Douche en wc waren schoon, er was een kluis op de kamer. Gezellige mensen. Het enige nadeel was dat er ontbijt bij was en dat was niet te vreten. Maar dat was gratis dus je hoeft het niet te pakken.
Het zit aan de Carrer de Ferran (nr 30 geloof ik), een halve minuut lopen van de Ramblas. Om je heen kroegen, restaurantjes, winkeltjes. Maar geen geluidsoverlast. Ik kan het je echt aanraden.
Dat is wel een huis. Gaudi heeft het 100 jaar geleden voor de familie Batllo gerestaureerd (hense the name).quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is geen huis, maar een appartementengebouw en bij mijn weten is het alleen ontworpen door Gaudí, maar heeft hij er nooit gewoond.
Torre Agbarquote:Op donderdag 11 augustus 2005 12:10 schreef thaleia het volgende:
Weet iemand toevallig wat dat gebouw is dat ergens langs de weg staat, een enorm hoge kegel, soort van fallussymbool, met een heleboel ramen erin. Ziet er vrij futuristisch uit. Het is ongetwijfeld gewoon een kantoorgebouw van 1 of ander bedrijf, maar welk bedrijf en heeft het gebouw een naam?
bronquote:De gebouwen van het zogenaamde supermodernisme (1995-heden) hebben een gladde huid met een transparante (klimaat)gevel of een semi-transparante doorschijnende gevel. Supermodernisme is in feite een soort perfectionering van het modernisme uit de twintigste eeuw. Belangrijke architecten zijn Dominique Perrault, Massimiliano Fuksas, Herzog & de Meuron en Jean Nouvel, één van de bekendste hedendaagse architecten. Hij ontwierp de wolkenkrabber Torre Agbar, 142 meter hoog in Barcelona. Nouvel omschrijft de toren als een opspuitende geiser. De opdrachtgevers hebben het over een kogelhuls. Maar in de volksmond heeft deze toren door zijn vorm nog enkele andere bijnamen gekregen. De Torre Agbar (Avinguda Diagonal 209-211) nabij Plaça de Les Glòries bepaalt nu mede de skyline van Barcelona. De toren herbergt een waterleidingmaatschappij.
Ik zou het risico niet nemen, als je weet wanneer je aankomt en vertrekt, dan is het handig om van te voren wat te boeken. Het is een afweging tussen een paar uur in de hitte met je bagage door de stad lopen of even in een uurtje wat zoeken op internet en dat reserveren (en wat je altijd weer kan afzeggen mocht dat nodig zijn)quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:15 schreef PiperMaru het volgende:
Ik wil eind deze maand een paar dagen naar Barcelona gaan. Is het verstandig om te gaan zonder een hotel te boeken? Zeker nu met het hoogseizoen enzo? Het liefst willen we daar ter plekke wat zoeken, maar ik las op een site over toerisme in Barcelona dat dat niet verstandig is omdat altijd wel 85% van de hotels vol zit.
In London staat overigens een soortgelijke fallus van een andere architect (Norman Foster)quote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:36 schreef thaleia het volgende:
Dank u! Vind het een supertof gebouw
Wij zaten in Hotel Call, bepaald geen tophotel (zie reviews) maar wel prima te doen, en daar hadden we alleen de eerste nacht gereserveerd. We konden uiteindelijk gewoon 5 nachten blijven, er was dus plek, we moesten alleen wel halverwege ons verblijf een keertje van kamer switchen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:15 schreef PiperMaru het volgende:
Ik wil eind deze maand een paar dagen naar Barcelona gaan. Is het verstandig om te gaan zonder een hotel te boeken? Zeker nu met het hoogseizoen enzo? Het liefst willen we daar ter plekke wat zoeken, maar ik las op een site over toerisme in Barcelona dat dat niet verstandig is omdat altijd wel 85% van de hotels vol zit.
Vorig jaar was ik er namelijk met een groepsreis en een lid van onze groep die niet in het hostel wou slapen, heeft ter plekke een hotelkamer gevonden voor iets van 30 euro. Was dat een toevalstreffer of kan ik het risico wel nemen?
Ja, tof he!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 20:28 schreef Douwe het volgende:
Dat fallusgebouw is trouwens écht spuuglelijk... Een van de hoogste, zo niet hét hoogste gebouw van de stad, staat in een wijk met werkelijk niets aan hoogbouw eromheen, enkel laagbouw en 'knalt' er daarom echt uit.
Hier vind je een kaartje van de metro: http://www.tmb.net/img/genplano.pdf . Het stadion is makkelijkst te bereiken vanaf station Collblanc op de blauwe lijn naar Cornella Centre vanaf het Sants Station (daar kom je wel weer met één van de andere metro's)quote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:00 schreef JeroenV het volgende:
Ik wil volgende week een dag naar Barcelona, ben op vakantie in Lloret dan. Nu willen we eigenlijk vooral naar Nou Camp, maar de rest van de stad ook een beetje zien (Ramblas, die kerk ed.)
Maar hoe ver is alles van elkaar af? En ligt het stadion redelijk buiten de stad en is het goed bereikbaar met het openbaar vervoer? We willen namelijk niet met een tour maar op eigen houtje gaan... Verder vragen zullen wel volgen...
Nee er is geen tijdverschil met Spanjequote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:29 schreef JeroenV het volgende:
Het ziet er lekker ingewikkeld uit, maargoed, we komen er wel uit denk ik. Waar liggen de Ramblas en die kerk op de kaart?
Ik zie nu dat Barcelona een wedstrijd speelt de 24e. Zou leuk zijn om daar heen te gaan, maar het begint om 22:00. (Is er tijdsverschil eigenlijk?). Maar laten we zeggen dat het rond twaalf uur af is, kan je dan nog goed met het openbaar vervoer terug naar een plaats als Lloret? Zonder halverwege stil te staan omdat er niks meer rijdt, zoals je hier in Nederland wel eens hebt
Bij het nieuwe winkelcentrum in de haven (Mare Magna??) liggen ook nog een aantal clubs, ook vrij prijzig, maar wel erg leuk. Aan de Plaza Real liggen vooral kroegen en een paar clubs, waarvan er een een erg streng deurbeleid hanteert.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Als je trouwens wil stappen in Barcelona, moet je op Plaza Real (ligt aan de Ramblas) zijn, of in Tibidabo. Bij dat laatste vind je de iets duurdere clubs met uitzicht over de stad. Tibidabo ligt namelijk tegen een berg aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |