abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:28:41 #126
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_33168146
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:11 schreef mirugai het volgende:
k heb al een bamix, tjobek, suribachi en ik houd niet zo van die flashy gadgets...
Wat moet ik me daarbij voorstellen
pi_33168438
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:28 schreef Black-Hole het volgende:
Wat moet ik me daarbij voorstellen
Allemaal apparaatjes waarmee je kan malen en/of mengen:

bamix

tjobek

suribachi
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:01:25 #128
97745 Thorical
finding a way
pi_33173482
Wat is dat tegenwoordig met die Jamie, Twisters en pannen? 'T gaat niet goed met die jongen.
  zondag 18 december 2005 @ 01:06:21 #129
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_33180238
quote:
Op donderdag 15 december 2005 06:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga naar een horeca groothandel en koop daar pannen. Weet je zeker dat je wat degelijks hebt,
ook daar verkopen ze slechte spullen
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  zondag 18 december 2005 @ 10:03:57 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33184093
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:06 schreef blackbully het volgende:

[..]

ook daar verkopen ze slechte spullen
Heb het over een horeca groothandel, niet over de macro
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 december 2005 @ 11:34:06 #131
68154 blackbully
pi_33185323
quote:
Op zondag 18 december 2005 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb het over een horeca groothandel, niet over de macro
spullen om mee te koken is als gereedschap.
het is persoonlijk wat prettig werkt en wat niet.
niet ieder kan met het zelfde mes omkgaan.
niet ieder met de zelfde pan.
dus hoe goed iets ook kan wezen het kan voor iemand niet werken.
het kan zijn dat iemand veel liever kookt in een pan van 10 euro bij de blokker vandaan als in een pan die uit een groothandel komt.

het is niet aan jou om te bepalen wat de ideaalste pannen zijn.
[/quote]
  zondag 18 december 2005 @ 11:39:54 #132
45206 Pietverdriet
pi_33185435
quote:
Op zondag 18 december 2005 11:34 schreef blackbully het volgende:

[..]

spullen om mee te koken is als gereedschap.
het is persoonlijk wat prettig werkt en wat niet.
niet ieder kan met het zelfde mes omkgaan.
niet ieder met de zelfde pan.
dus hoe goed iets ook kan wezen het kan voor iemand niet werken.
het kan zijn dat iemand veel liever kookt in een pan van 10 euro bij de blokker vandaan als in een pan die uit een groothandel komt.

het is niet aan jou om te bepalen wat de ideaalste pannen zijn.
Of je stopt de stekker erin.
  zondag 18 december 2005 @ 11:44:39 #133
68154 blackbully
pi_33185504
quote:
Op zondag 18 december 2005 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Of je stopt de stekker erin.
of je zegt niks als je niks te zeggen hebt.
[/quote]
pi_33429535
quote:
Op donderdag 15 december 2005 06:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga naar een horeca groothandel en koop daar pannen. Weet je zeker dat je wat degelijks hebt,
normaal spreek ik je deskundighedi nooit tegen, wanti k weet dat je verstand van zaken hebt, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat je zo'n uitspraak nooi kan waarmaken.

niet elke pan is een degelijke in de horeca groothandel, net als dat een bepaald merk garant staat voor degelijkheid en/of kwaliteit. Ik heb het over DEZE specifieke set en naar mijn "diagnose" ziet het er behoorlijk goed uit en zeker voor die prijs, want dat is wat ik vooral in ogenschouw neem.

Voor de prijs zal ik niet zoiets snel ergens anders krijgen denk ik.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_33429659
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb die pannen nu ruim 3 jaar, de hele serie zelfs
En die pannen zijn echt geweldig
Dikke bodem, goede handvatten en fijne deksels.
Ik vond ze destijds erg duur, maar we moesten en zouden ze hebben vond mijn vriend.
Ben er nu wel heel blij mee
We gebruiken keramiekpolijstmiddel om vlekjes eruit te poetsen iets van 1 keer per half jaar, dan blinken ze weer de pan uit

Normaal vind ik Albert Heijn bagger, maar deze pannen zijn wel top
Ja ik heb zo ook maar gekocht, ik bedoel die 100 euri kunnen er ook nog wel vanaf...een vergelijkbaar iets koop ik niet voor 100 euri...zelfs die crap lellijke pannen van BK, powered by Rudolf, zijn al 150 euri bij de V&D bijv.

Maar goed, ik heb er een zelfgetrokken kippensoepje in gemaakt en het ging allemaal als een tiet. Ik heb van die hema pannetjes als voorgaande set en die waren in vergelijking met die sigg pan toch wel anders qua kooktijden en bereiding. Ik kon bijv. niet tever weggaan van de pan bij laatstegenoemde pan, want anders flikkerder de deksel eraf en sptterede alles in de rondte. Bij die sigg pan, kreeg ik mooie evenwichtige kookbubbels, om het maar zo te zeggen en reactie op vuur was niet zo snel weliswaar, maar ook veel minder heftig elke keer en dat is wel lekker.

Al met al gewoon een pan die doet watie moet doen, of het beter is of niet weet ik niet ,maar ik vind ze mooi en degelijk, vooral de deksle is lekker zwaar, met mooie handgrepen (pannen die ik eindelijk de oven in kan doen) en lekker strak ontwerp, tja ik heb wel eens slechter 100 euro besteed, laten we het zo zeggen.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_33433710

Weer een heerlijk mesje erbij gekregen van de kerstman... .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  dinsdag 27 december 2005 @ 11:16:28 #137
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_33434150
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:54 schreef DJ-Maurits het volgende:
[afbeelding]

Is idd een fijn ding, heb er ook een aantal hier. Wel goed aanzetten he!
Ik heb al een boek.
pi_33434611
quote:
[afbeelding]

Global messen zijn errug mooi dat geef ik toe. Maar ze hebben imho ook een behoorlijk nadeel.
Deze messen zijn gemaakt van een aparte legering waardoor ze dus zo licht zijn en loeischerp.
Maar hier zit ook het nadeel. De legering is niet goed bestand tegen zuren. Dus niet gek op kijken als je een keer een citroen snijd en je mes breekt in 2en. Ik heb dit al een paar keer irl zien gebeuren. Waren wel bedrijfssituaties, dus die messen werden echt intensief gebruikt maar toch. Dat is dus de reden dat ik ze absoluut niet wil hebben.
Mijn absolute favoriet is de topline van Dreizack.
Democratie is niks meer dan een dictatuur met een meerderheid
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:02:57 #139
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_33435353
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:33 schreef Phineas het volgende:

[..]

Global messen zijn errug mooi dat geef ik toe. Maar ze hebben imho ook een behoorlijk nadeel.
Deze messen zijn gemaakt van een aparte legering waardoor ze dus zo licht zijn en loeischerp.
Maar hier zit ook het nadeel. De legering is niet goed bestand tegen zuren. Dus niet gek op kijken als je een keer een citroen snijd en je mes breekt in 2en. Ik heb dit al een paar keer irl zien gebeuren. Waren wel bedrijfssituaties, dus die messen werden echt intensief gebruikt maar toch. Dat is dus de reden dat ik ze absoluut niet wil hebben.
Troost je: thuis zal dit je NIET gebeuren. Als die dingen niet tegen citroensap hadden gekund had ik ze allemaal al weg kunnen smijten inmiddels.
Ik heb al een boek.
pi_33435434
quote:

[..]

Mwoah, dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren... .

Wel vind ik hem wat aan de lichte kant in vergelijking met m'n Wüsthof messen... maar dat zal waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen zijn... .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_33435883
quote:
Globals kunnen inderdaad minder goed tegen zuren en kunnen er door verkleuren, maar dat ze er ook door breken dat lijkt me sterk. Wat me waarschijnlijker lijkt is dat de kans dat ze breken bij intensief gebruik komt omdat de legering harder is en de messen platter zijn dan bijv. Wusthoff e.d.
pi_33436093
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:29 schreef mirugai het volgende:

[..]

Globals kunnen inderdaad minder goed tegen zuren en kunnen er door verkleuren, maar dat ze er ook door breken dat lijkt me sterk. Wat me waarschijnlijker lijkt is dat de kans dat ze breken bij intensief gebruik komt omdat de legering harder is en de messen platter zijn dan bijv. Wusthoff e.d.
Ik zeg dus dus ook dat dit gebeurde bij intensief gebruik. Thuis kan je er zeker heel veel en heel lang plezier van hebben. Maar voor mij persoonlijk is het genoeg om ze niet aan te schaffen voor thuis. Misschien btj beroeps deformatie
Democratie is niks meer dan een dictatuur met een meerderheid
pi_33436688
Ok, 'k snap waarom je die Globals niet ziet zitten! Even voor de duidelijkheid: met intensief gebruik bedoel ik dat er mee 'gegooid en gesmeten' wordt en daar kunnen die messen niet goed tegen. Globals hebben een hoger component koolstofstaal dan westerse messen. Daardoor zijn ze harder en kunnen ze onder een grotere hoek geslepen worden; dat heeft wel het nadeel dat ze sneller kunnen breken dan westerse messen. Je kunt ze prima gebruiken in een professionele setting, alleen vergt het een iets andere omgang dan met andere messen.
pi_33439498
quote:
[afbeelding]

Heerlijke messen. Wij hebben er ook twee
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_33549204
Gisteren eindelijk een 'upgrade' gedaan van espressomachine (van Rancilio naar Cimbali). Het ziet er nu nog wat rommelig uit, maar dat komt wel goed. Nu gebruik ik nog de Rancilio molen, maar zodra de financieen het toelaten ga ik die ook upgraden!
De eerste indruk is dat de machine een stuk beter is dan de Silvia van Rancilio en dat is te merken aan de espresso ook al moet ik er nog veel mee experimenteren

vrijdag 30 december 2005 @ 18:44:55 #146
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_33549902
Ziet er heel mooi uit die espressomachine, ik ben zelf al heel blij met mijn net aangeschafte Nespresso machine. Denk dat ik voor die van jouw iets meer mag neertellen
pi_33550613
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:44 schreef Black-Hole het volgende:
Ziet er heel mooi uit die espressomachine, ik ben zelf al heel blij met mijn net aangeschafte Nespresso machine. Denk dat ik voor die van jouw iets meer mag neertellen
Dat is wel waarschijnlijk al is het een 2e handsje. Espresso is een nogal uit de hand gelopen hobby. Ooit begonnen met een Saeco Aroma, daarna overgestapt naar een Rancilio Silvia en nu eindelijk een semi-prof. met warmtewisselaar en rotatiepomp. De Silvia is al behoorlijk goed, maar ik begon me enorm te irriteren dat je niet gelijktijdig kan stomen en koffie zetten. En je hoeft niet meer te temperatuur surfen als op een Silvia....
Maar goed, een Nespresso is ook niet verkeerd
  vrijdag 30 december 2005 @ 19:11:26 #148
45206 Pietverdriet
pi_33550965
Je thuiskeuken, Mirugai? Ben jaloers op je koffiemolen!
pi_33554567
Ja, is in m'n keuken thuis. Piet, ik neem aan dat je ook een losse koffiemolen hebt voor je espressomachine?
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:51:28 #150
45206 Pietverdriet
pi_33555503
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:32 schreef mirugai het volgende:
Ja, is in m'n keuken thuis. Piet, ik neem aan dat je ook een losse koffiemolen hebt voor je espressomachine?
Jaja
maar een eenvoudige van Tchibo, waar je wel hetzelfde systeem hebt, met een bonenvak en een koffie vak en maalinstelling, maar verder goedkoop en van plastic.
Ben nog op zoek naar een mooie molen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')