Wat moet ik me daarbij voorstellenquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:11 schreef mirugai het volgende:
k heb al een bamix, tjobek, suribachi en ik houd niet zo van die flashy gadgets...
Allemaal apparaatjes waarmee je kan malen en/of mengen:quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:28 schreef Black-Hole het volgende:
Wat moet ik me daarbij voorstellen
ook daar verkopen ze slechte spullenquote:Op donderdag 15 december 2005 06:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga naar een horeca groothandel en koop daar pannen. Weet je zeker dat je wat degelijks hebt,
Heb het over een horeca groothandel, niet over de macroquote:Op zondag 18 december 2005 01:06 schreef blackbully het volgende:
[..]
ook daar verkopen ze slechte spullen
spullen om mee te koken is als gereedschap.quote:Op zondag 18 december 2005 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb het over een horeca groothandel, niet over de macro
Of je stopt de stekker erin.quote:Op zondag 18 december 2005 11:34 schreef blackbully het volgende:
[..]
spullen om mee te koken is als gereedschap.
het is persoonlijk wat prettig werkt en wat niet.
niet ieder kan met het zelfde mes omkgaan.
niet ieder met de zelfde pan.
dus hoe goed iets ook kan wezen het kan voor iemand niet werken.
het kan zijn dat iemand veel liever kookt in een pan van 10 euro bij de blokker vandaan als in een pan die uit een groothandel komt.
het is niet aan jou om te bepalen wat de ideaalste pannen zijn.
of je zegt niks als je niks te zeggen hebt.quote:
normaal spreek ik je deskundighedi nooit tegen, wanti k weet dat je verstand van zaken hebt, maar ik kan het niet laten om te zeggen dat je zo'n uitspraak nooi kan waarmaken.quote:Op donderdag 15 december 2005 06:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga naar een horeca groothandel en koop daar pannen. Weet je zeker dat je wat degelijks hebt,
Ja ik heb zo ook maar gekocht, ik bedoel die 100 euri kunnen er ook nog wel vanaf...een vergelijkbaar iets koop ik niet voor 100 euri...zelfs die crap lellijke pannen van BK, powered by Rudolf, zijn al 150 euri bij de V&D bijv.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:38 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb die pannen nu ruim 3 jaar, de hele serie zelfs
En die pannen zijn echt geweldig
Dikke bodem, goede handvatten en fijne deksels.
Ik vond ze destijds erg duur, maar we moesten en zouden ze hebben vond mijn vriend.
Ben er nu wel heel blij mee
We gebruiken keramiekpolijstmiddel om vlekjes eruit te poetsen iets van 1 keer per half jaar, dan blinken ze weer de pan uit
Normaal vind ik Albert Heijn bagger, maar deze pannen zijn wel top
Is idd een fijn ding, heb er ook een aantal hier. Wel goed aanzetten he!quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:54 schreef DJ-Maurits het volgende:
[afbeelding]
Weer een heerlijk mesje erbij gekregen van de kerstman....
Global messen zijn errug mooi dat geef ik toe. Maar ze hebben imho ook een behoorlijk nadeel.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:54 schreef DJ-Maurits het volgende:
[afbeelding]
Troost je: thuis zal dit je NIET gebeuren. Als die dingen niet tegen citroensap hadden gekund had ik ze allemaal al weg kunnen smijten inmiddels.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:33 schreef Phineas het volgende:
[..]
Global messen zijn errug mooi dat geef ik toe. Maar ze hebben imho ook een behoorlijk nadeel.
Deze messen zijn gemaakt van een aparte legering waardoor ze dus zo licht zijn en loeischerp.
Maar hier zit ook het nadeel. De legering is niet goed bestand tegen zuren. Dus niet gek op kijken als je een keer een citroen snijd en je mes breekt in 2en. Ik heb dit al een paar keer irl zien gebeuren. Waren wel bedrijfssituaties, dus die messen werden echt intensief gebruikt maar toch. Dat is dus de reden dat ik ze absoluut niet wil hebben.
Mijn absolute favoriet is de topline van Dreizack.
Mwoah, dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren...quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:33 schreef Phineas het volgende:
[..]
Global messen zijn errug mooi dat geef ik toe. Maar ze hebben imho ook een behoorlijk nadeel.
Deze messen zijn gemaakt van een aparte legering waardoor ze dus zo licht zijn en loeischerp.
Maar hier zit ook het nadeel. De legering is niet goed bestand tegen zuren. Dus niet gek op kijken als je een keer een citroen snijd en je mes breekt in 2en. Ik heb dit al een paar keer irl zien gebeuren. Waren wel bedrijfssituaties, dus die messen werden echt intensief gebruikt maar toch. Dat is dus de reden dat ik ze absoluut niet wil hebben.
Globals kunnen inderdaad minder goed tegen zuren en kunnen er door verkleuren, maar dat ze er ook door breken dat lijkt me sterk. Wat me waarschijnlijker lijkt is dat de kans dat ze breken bij intensief gebruik komt omdat de legering harder is en de messen platter zijn dan bijv. Wusthoff e.d.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:33 schreef Phineas het volgende:
Ik zeg dus dus ook dat dit gebeurde bij intensief gebruik. Thuis kan je er zeker heel veel en heel lang plezier van hebben. Maar voor mij persoonlijk is het genoeg om ze niet aan te schaffen voor thuis. Misschien btj beroeps deformatiequote:Op dinsdag 27 december 2005 12:29 schreef mirugai het volgende:
[..]
Globals kunnen inderdaad minder goed tegen zuren en kunnen er door verkleuren, maar dat ze er ook door breken dat lijkt me sterk. Wat me waarschijnlijker lijkt is dat de kans dat ze breken bij intensief gebruik komt omdat de legering harder is en de messen platter zijn dan bijv. Wusthoff e.d.
Heerlijke messen. Wij hebben er ook tweequote:Op dinsdag 27 december 2005 10:54 schreef DJ-Maurits het volgende:
[afbeelding]
Dat is wel waarschijnlijk al is het een 2e handsje. Espresso is een nogal uit de hand gelopen hobby. Ooit begonnen met een Saeco Aroma, daarna overgestapt naar een Rancilio Silvia en nu eindelijk een semi-prof. met warmtewisselaar en rotatiepomp. De Silvia is al behoorlijk goed, maar ik begon me enorm te irriteren dat je niet gelijktijdig kan stomen en koffie zetten. En je hoeft niet meer te temperatuur surfen als op een Silvia....quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:44 schreef Black-Hole het volgende:
Ziet er heel mooi uit die espressomachine, ik ben zelf al heel blij met mijn net aangeschafte Nespresso machine. Denk dat ik voor die van jouw iets meer mag neertellen
Jajaquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:32 schreef mirugai het volgende:
Ja, is in m'n keuken thuis. Piet, ik neem aan dat je ook een losse koffiemolen hebt voor je espressomachine?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |