abonnement Unibet Coolblue
pi_211278781


Seizoen 1 2004-2005 (met Hans, Joris, Peter, Piet en Teus)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 2 2006 (met Dirk-Jan, Gerrit, Hans, Jochum en Martijn)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 3 2007-2008 (met Frans, Gerard, Henk, Jan en Agnes)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 4 2009 (met Hans, Jos, Peter, Wietse en Wim)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 5 2010-2011 (met Annemarie, Frank, Gijsbert, Marcel en Richard)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 6 2012 (met Aad, Henk, Henrieke, Martin en Willem)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 7: Internationaal 2013-2014 (met Aletta, Jan, Johan, Jos en Wim)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 8 2014-2015 (met Bertie, Theo, Jan, Tom en Geert)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 9: Internationaal: 2016-2017 (Met Olke, Herman, Marc, Riks en David)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 10 2018 (met Steffi, Michelle, Marnix, Jaap en Wim)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 11 2019-2020 (met Annemiek, Bastiaan, Geert Jan, Geert, Jan)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Seizoen 12 2021-2022 (met Evert, Janine, Hans, Rob en Jouke)
________________________________________________________________

Officiële Boer zoekt vrouw-site: http://boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/

De FOK! reeks: http://forum.fok.nl/topicchain/1972

De BZV-wiki vind je hier.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_211278799
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 23:20 schreef kikkerrrtje het volgende:
Haico is niet geheel eerlijk. Als Yvon komt en hem zegt dat hij bezorgt kijkt, dan zegt hij dat hij gespannen is omdat het keuzemoment nadert. Als Yvon hem vervolgens confronteert dat de keuze al gemaakt is in het gesprek met Jasmijn, dan springt hij over op dat ze nog wel wat voor de boeg hebben (als reden van zijn bezorgheid).

Dat zgn 'keuzemoment' was op zich ook wel vaag. We zagen op tv volgens mij Haico niet echt een keuze uitspreken, maar alleen dat hij er echtvoor zou willen gaan (maar zou ook hypothetisch kunnen zijn wbt met Jasmijn) en Jasmijn vervolgens zeggen dat de bevestiging fijn was en vervolgens mondde dat, omdat hij het waarschijnlijk wel best vond, uit in een soort keuzebevestiging.
Het enige wat ik hoorde was "ik wil er wel voor gaan" maar niet "met jou". Het leek meer een soort algemene bevestiging dat als hij met een keuze zou komen er wel voor wilde gaan.

Tegelijkertijd kon je ook wel merken dat hij afknapte op het wanhopige van Ellen, hij werd steeds afstandelijker in de laatste 2 afleveringen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_211278919
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 08:16 schreef trui het volgende:

[..]
Volgens mij voelt ze voor beide jongens niet zoveel. en dat kan natuurlijk ook gewoon, ze zijn pas 5 dagen daar ofzo. (En ze zit zo op slot door de zenuwen dat ze 't ook maar moeilijk een kans kan geven). Ik heb absoluut niet 't idee dat die ouders een bepaalde voorkeur proberen door te laten schemeren. Haar moeder zou dolblij zijn als ze ook maar iets voelde voor een van beiden, denk ik.
Ik denk ook niet dat die ouders zelf een expliciete voorkeur hebben, maar dat Bernice zou kunnen denken (of er van overtuigd is) dat dit wel het geval is.
  maandag 13 november 2023 @ 09:00:53 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211278924
Ik denk ook dat Ellen iets teveel haar eigen gevoelens projecteerde op hem, net als hoe-heet-ze eerder deed bij Piet. Ze waren er allebei al zo van overtuigd dat het wel goed zat, terwijl dat vooral hun eigen gevoelens waren. En inderdaad, ik denk dat dat ook wel een beetje door wanhoop is ingegeven, en dat dat voor de ander niet echt het meest aantrekkelijk is.

(Maar ja, de vorige keer heeft zo'n zelfde houding Maud geen windeieren gelegd, misschien dat dat ook nog een beetje meespeelde in hoe sommige kandidaten erin zijn gestapt?).
in de haak.
  maandag 13 november 2023 @ 09:02:17 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211278935
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 09:00 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat die ouders zelf een expliciete voorkeur hebben, maar dat Bernice zou kunnen denken (of er van overtuigd is) dat dit wel het geval is.
ik vind 't een wat vergezochte gedachte, waar maak je dat dan uit op, dat zij dat denkt?
in de haak.
pi_211279033
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 09:00 schreef trui het volgende:
Ik denk ook dat Ellen iets teveel haar eigen gevoelens projecteerde op hem, net als hoe-heet-ze eerder deed bij Piet. Ze waren er allebei al zo van overtuigd dat het wel goed zat, terwijl dat vooral hun eigen gevoelens waren. En inderdaad, ik denk dat dat ook wel een beetje door wanhoop is ingegeven, en dat dat voor de ander niet echt het meest aantrekkelijk is.

(Maar ja, de vorige keer heeft zo'n zelfde houding Maud geen windeieren gelegd, misschien dat dat ook nog een beetje meespeelde in hoe sommige kandidaten erin zijn gestapt?).
Maud was sowieso gewoon weird, en Evert emotioneel gezien echt wel wat minder ontwikkeld dan Piet en Haico. Die was zo overdonderd dat hij maar gewoon ja zei, en dat werkte. Maar meestal schrikt het af.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_211279040
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 09:00 schreef trui het volgende:
Ik denk ook dat Ellen iets teveel haar eigen gevoelens projecteerde op hem, net als hoe-heet-ze eerder deed bij Piet. Ze waren er allebei al zo van overtuigd dat het wel goed zat, terwijl dat vooral hun eigen gevoelens waren. En inderdaad, ik denk dat dat ook wel een beetje door wanhoop is ingegeven, en dat dat voor de ander niet echt het meest aantrekkelijk is.

(Maar ja, de vorige keer heeft zo'n zelfde houding Maud geen windeieren gelegd, misschien dat dat ook nog een beetje meespeelde in hoe sommige kandidaten erin zijn gestapt?).
Voor Ellen en dat vrouwtje die als tweede is afgevallen bij Piet kan dit toch ook een heel waardevolle ervaring zijn geweest. Ze weten nu dat een man ze ook nog leuk kan vinden. Je hebt dan niet gelijk een partner maar wel een boost in je self confidence.
  maandag 13 november 2023 @ 09:29:09 #8
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211279108
Ik denk ook nog steeds dat het rare competitie-element van het programma het wat moeilijker maakt. Als Ellen alleen met Haico was geweest had er best iets moois tussen hen kunnen ontstaan.
in de haak.
  Vis een optie? maandag 13 november 2023 @ 09:44:05 #9
70532 loveli
N
pi_211279266
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 09:00 schreef trui het volgende:
Ik denk ook dat Ellen iets teveel haar eigen gevoelens projecteerde op hem, net als hoe-heet-ze eerder deed bij Piet. Ze waren er allebei al zo van overtuigd dat het wel goed zat, terwijl dat vooral hun eigen gevoelens waren.
Wendy speelde daar een rol in, die was heel stellig dat ze iets tussen Haico en Ellen zag. Ik kan m'n vinger er niet op leggen, maar ik vond dat onprettig hoe ze Ellen zo ongeveer al feliciteerde.
crap in = crap out
pi_211279347
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 09:44 schreef loveli het volgende:

[..]
Wendy speelde daar een rol in, die was heel stellig dat ze iets tussen Haico en Ellen zag. Ik kan m'n vinger er niet op leggen, maar ik vond dat onprettig hoe ze Ellen zo ongeveer al feliciteerde.
Zo zie je maar dat mensen dingen soms ook totaal verkeerd kunnen zien. :) En een goede klik is ook niet hetzelfde als een romantische relatie, al komt het daar bij sommige stellen wel op neer.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 13 november 2023 @ 09:57:01 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211279427
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 09:44 schreef loveli het volgende:

[..]
Wendy speelde daar een rol in, die was heel stellig dat ze iets tussen Haico en Ellen zag. Ik kan m'n vinger er niet op leggen, maar ik vond dat onprettig hoe ze Ellen zo ongeveer al feliciteerde.
Zou inderdaad best kunnen. Misschien zagen beiden de jonge Jasmijn ook helemaal niet als passend bij Haico.
in de haak.
pi_211279456
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 09:57 schreef trui het volgende:

[..]
Zou inderdaad best kunnen. Misschien zagen beiden de jonge Jasmijn ook helemaal niet als passend bij Haico.
Haico en Jasmijn is ook een aparte combi. De veel jongere, stille meid met een man van bijna 40.

Hopelijk werkt het dan toch. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_211279642
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 10:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Haico en Jasmijn is ook een aparte combi. De veel jongere, stille meid met een man van bijna 40.

Hopelijk werkt het dan toch. :)
Nope. :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_211279679
Ik vraag me af hoe Bernice tot deelname aan dit programma is gekomen en of dat echt vanuit haar kwam, of vanuit haar omgeving. Op haar leeftijd zijn mensen vaak nog puurder en ga je alleen een relatie aan met dé ultieme persoon voor jou. Boer Zoekt Vrouw past daar helemaal niet bij, maar meer bij mensen die gewoon iets willen regelen. Bernice zou wel eens klem kunnen zitten tussen dat pure idee van een relatie en het meer 'afgestompte' idee waarop BzV gebaseerd is.
pi_211279686
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 10:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nope. :)
Als ik een vriendin als Jasmijn had, zou ik haar ook voor gek verklaren. Een maagd, zoveel ouder en dit uiterlijk. Hard maar waar. Maar ieder z’n ding. ;)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_211279698
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 10:21 schreef kikkerrrtje het volgende:
Ik vraag me af hoe Bernice tot deelname aan dit programma is gekomen en of dat echt vanuit haar kwam, of vanuit haar omgeving. Op haar leeftijd zijn mensen vaak nog puurder en ga je alleen een relatie aan met dé ultieme persoon voor jou. Boer Zoekt Vrouw past daar helemaal niet bij, maar meer bij mensen die gewoon iets willen regelen. Bernice zou wel eens klem kunnen zitten tussen dat pure idee van een relatie en het meer 'afgestompte' idee waarop BzV gebaseerd is.
Toen Yvon aankwam woonde Bernice welgeteld één nachtje in haar huis.
Gokje: ze moet zelfstandig gaan wonen en ziet dit alleen helemaal niet zitten.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_211279726
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 10:22 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Als ik een vriendin als Jasmijn had, zou ik haar ook voor gek verklaren. Een maagd, zoveel ouder en dit uiterlijk. Hard maar waar. Maar ieder z’n ding. ;)
Smaak is persoonlijk. Ik vind Jasmijn ook niet bepaald een lekker ding. Spierwit en een vrij grof gezicht.

Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 13 november 2023 @ 10:25:38 #18
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_211279731
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 10:23 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Toen Yvon aankwam woonde Bernice welgeteld één nachtje in haar huis.
Gokje: ze moet zelfstandig gaan wonen en ziet dit alleen helemaal niet zitten.
Pa en ma hebben daar toch een aardige hut staan, lijkt me niet dat er geen plek is voor Ice Queen B. :D
Ik mag hopen dat ze op citytrip kan naar een zonnig oord, misschien ontdooit ze dan ook wat meer.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_211279744
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 09:02 schreef trui het volgende:

[..]
ik vind 't een wat vergezochte gedachte, waar maak je dat dan uit op, dat zij dat denkt?
Ik weet natuurlijk helemaal niet of ze dat daadwerkelijk denkt (geldt ook voor al die overige speculaties hierzo :+ ). Het is gewoon een gedachte die bij mij opkwam, omdat ze tijdens het familiediner ook zo afwezig zat te wezen. Zo'n 20 jaar geleden was ik zelf een onzekere puber die het super belangrijk vond dat mn ouders mijn keuzes 100% goed vonden. En ik had vriendinnen die ook zo waren. Inclusief eentje die uitging met iemand omdat haar ouders die zo leuk vonden (maar zij totaal niet). En die was net zo chagrijnig en ongeïnteresseerd. oO<

Dus niet vergezocht, het doet me gewoon ergens aan denken. Betekent uiteraard niet dat het zo is. Wie weet vond ze Yorick wel het leukste, maar zag ze het gegniffel aan tafel al voor zich als hij ging bidden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211279786
Ja, de invloed van (wat Bernice denkt over) de verwachtingen en voorkeuren van de ouders kan zeker ook een invloed hebben
pi_211279787
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 10:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Smaak is persoonlijk. Ik vind Jasmijn ook niet bepaald een lekker ding. Spierwit en een vrij grof gezicht.

[ afbeelding ]
Ik lees net dat Haico 43(!) is. :') Ik dacht 39.

En nee, ze is niet bloedmooi, maar ze is wel aantrekkelijker dan een kale man van 43. Kom op, ze is 26.
Een maagd ook nog. Yay. _O-
Het zal het avontuur in het buitenland wel zijn.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_211279804
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 10:30 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik lees net dat Haico 43(!) is. :') Ik dacht 39.

En nee, ze is niet bloedmooi, maar ze is wel aantrekkelijker dan een kale man van 43. Kom op, ze is 26.
Een maagd ook nog. Yay. _O-
Het zal het avontuur in het buitenland wel zijn.
Haico is maagd, of Jasmijn dat is of niet, daar is niets met ons over gedeeld
pi_211279807
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 10:21 schreef kikkerrrtje het volgende:
Ik vraag me af hoe Bernice tot deelname aan dit programma is gekomen en of dat echt vanuit haar kwam, of vanuit haar omgeving. Op haar leeftijd zijn mensen vaak nog puurder en ga je alleen een relatie aan met dé ultieme persoon voor jou. Boer Zoekt Vrouw past daar helemaal niet bij, maar meer bij mensen die gewoon iets willen regelen. Bernice zou wel eens klem kunnen zitten tussen dat pure idee van een relatie en het meer 'afgestompte' idee waarop BzV gebaseerd is.
Op het platteland begint het gezeur over 'wordt het niet eens tijd voor een leuke man?' al vanaf je 18e dus in dat opzicht zal daarbij inderdaad ook een flinke sociale factor komen kijken.

Verder wel eens met je verhaal, op die leeftijd zijn mensen doorgaans kieskeuriger. Ze heeft nog wel een jaar of 5-10 om iemand anders te regelen dus misschien is het inderdaad slimmer om deze 2 gewoon af te kappen. Johan lijkt te droog en Ype Jacob niet aantrekkelijk genoeg.

Tegelijkertijd merk je dat 'ik voel het niet!' naarmate boeren ouder worden inderdaad steeds minder een rol lijkt te spelen. Daar verandert het al snel in 'ik denk dat ik het voel maar eigenlijk heb ik gewoon dringend een partner nodig anders kan ik geen kinderen meer krijgen!'. Of bij de oudjes meer 'ach het is met elke vrouw/man wel wat, deze persoon is prima'. Ook prima natuurlijk.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_211279814
quote:
10s.gif Op maandag 13 november 2023 10:25 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]
Pa en ma hebben daar toch een aardige hut staan, lijkt me niet dat er geen plek is voor Ice Queen B. :D
Als er plek is, betekent toch niet dat je eeuwig onder de vleugels van je ouders moet zitten.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_211279861
Wil trouwens toch nog even zeggen: Yvon Jaspers ziet er op haar 50ste nog steeds ontzettend lekker uit. En 0 botox volgens mij.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')