abonnement Unibet Coolblue
pi_190285115
Vrouwen gaan gemiddeld na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van ons nieuwbouwhuis waar we voor altijd in hadden kunnen blijven wonen.

Ons nieuwe huis is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Als dat maar goedkomt. Ik hoop dat jullie eens mee willen denken en zinnig advies willen geven als ik een van de duizenden beslissingen moet nemen die nog gaan komen.

Zo moest het worden:



Dit is waar we het voor deden:



Sinds april 2019 zit de verbouwing erop. Het is nadien een tijd stil geweest omdat ik ziek ben geworden. De afgelopen maanden is er weer veel gebeurd: de dakramen in de garage zijn vervangen, de gevel van het huis is opnieuw gevoegd, gereinigd en geďmpregneerd, we hebben een boom gekapt zodat de dakgoot niet meer verstopt raakt door bladeren, in twee raampartijen is enkel glas vervangen, de zolder is geschilderd en de spouwmuur is geďsoleerd. Morgen wordt er een kast in de badkamer gemaakt en dan zitten alle werkzaamheden aan het huis die we uitbesteden erop.

Laatste updates:

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 10:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb net even foto's gemaakt. Het is eigenlijk iets te vroeg, want ik moet de ruimte nog schoonmaken en inrichten.

Een jaar lang foto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En had ik al een keer laten zien dat het in de woonkamer soms voelt alsof je in een waterval zit? O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 10:45 schreef Claudia_x het volgende:
De ochtenden met mist zijn zo mooi. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder hebben we een nieuw speeltje, namelijk een smart speaker (Google Nest). Zoon is druk bezig met de Family Mix van Spotify en dochter leert zichzelf Chinees.
quote:
11s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
Oeps.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep, cadeautje van de aannemer. Die had eerst de afvoerpijp door de buitenmuur gemaakt en later op aandringen van mij en de architect door het dak (zo stond het ook op de tekening). Hij heeft alleen het gat aan de binnenkant klaarblijkelijk niet dichtgemaakt.

Hier dus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zó benieuwd of we nu verschil gaan merken wat comfort betreft in huis. Ik houd jullie op de hoogte

En het is me meegevallen wat je van de buitenkant ziet van de spouwmuurisolatie. Ik zie er van een afstandje niks van.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190285152
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 16:17 schreef pinquit het volgende:
Wat zou je moeten zien dan?
Kleurverschillen in het voegwerk op de plekken waar is geboord. Ik keek daar wel wat tegenop, want de gevel is net gerepareerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190285172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 16:56 schreef BE het volgende:

[..]

:o Ik moet meteen denken aan die 'Even Apeldoorn'-reclame:


:D
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190286157
Oeps, maar goed dat je er nu achter komt dan jaren later...

Maakt de aannemer hem nog dicht?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_190286375
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:43 schreef Miniem het volgende:
Oeps, maar goed dat je er nu achter komt dan jaren later...

Maakt de aannemer hem nog dicht?
De isolatiejongens hebben er een plankje tegenaan gezet. Lijkt me wel best zo, of zouden daar bezwaren tegen zijn?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190286917
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De isolatiejongens hebben er een plankje tegenaan gezet. Lijkt me wel best zo, of zouden daar bezwaren tegen zijn?
Volgens mij is het wel goed zo, toch?

Wat een werk is er verzet, Claudia! Nu klaar? Gezondheid oké? Rustiger vaarwater? Genieten van je huis en de komende feestdagen! O+
Is dat zo?
pi_190287434
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 19:33 schreef Smallish het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel goed zo, toch?

Wat een werk is er verzet, Claudia! Nu klaar? Gezondheid oké? Rustiger vaarwater? Genieten van je huis en de komende feestdagen! O+
Als ik het zo op een rij zet, dan besef ik dat ik veel heb geregeld de laatste tijd en dat dat niet niks is. En het zijn behoorlijke kostenposten, dus ook in dat opzicht is het niet niks. Maar het is zoveel relaxter dan de verbouwing zelf. We hebben enorme stress gehad om de kwaliteit van het werk en de kosten. Het zal nooit m'n favoriete hobby worden om vaklui over de vloer te hebben, maar ik kan de kosten overzien en het lukt best aardig om afspraken te maken over hoe het werk wordt opgeleverd.

Met m'n gezondheid gaat het steeds iets beter. Ik werk inmiddels 75% van de tijd. En verder slaap ik veel. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190297106
Af. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190297150
Mooi! De kast past goed bij de rest van het meubel.

Is het underlayment waar die kast van gemaakt is?
pi_190297173
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2019 13:47 schreef Fazz het volgende:
Mooi! De kast past goed bij de rest van het meubel.

Is het underlayment waar die kast van gemaakt is?
Jep.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190297208
Ah goed gezien dus ;) De houttekening van underlayment vind ik heel tof O+
pi_190297267
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2019 13:51 schreef Fazz het volgende:
Ah goed gezien dus ;) De houttekening van underlayment vind ik heel tof O+
Vind ik ook! De platen verschillen wel erg van elkaar en het is even zoeken om een mooie plaat te vinden. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet adviseren voor grote kastdeuren, want het trekt makkelijk krom. Bij dit deurtje ging het net.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 6 december 2019 @ 13:59:01 #13
5428 crew  miss_sly
pi_190297316
Mooi geworden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190297647
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 13:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vind ik ook! De platen verschillen wel erg van elkaar en het is even zoeken om een mooie plaat te vinden. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet adviseren voor grote kastdeuren, want het trekt makkelijk krom. Bij dit deurtje ging het net.
Wij hebben het gebruikt als tussenwandje in de kinderkamer, en voor een bureau. Ik ben ook heel benieuwd hoe het zich houdt :+

Hoe is het nu behandeld, met blanke lak?
  vrijdag 6 december 2019 @ 14:33:40 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190297760
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
Af. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190297809
Mooi Claudia! ^O^
Is dat zo?
pi_190297921
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2019 14:24 schreef Fazz het volgende:

[..]

Wij hebben het gebruikt als tussenwandje in de kinderkamer, en voor een bureau. Ik ben ook heel benieuwd hoe het zich houdt :+
Oh ja, dat weet ik nog wel! Als het al meteen mooi zit, dan blijft het vast goed.

quote:
Hoe is het nu behandeld, met blanke lak?
Epoxy (want badkamer) en eerst een klein beetje whitewash om het minder gelig te krijgen. De epoxylaag werk super.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190299702
Het is lastig om de badkamer goed op de foto te krijgen. Ik heb wat slechte panoramafoto's gemaakt voor een completer beeld:




Zo blij mee! Het is een heel knusse ruimte die desalniettemin ruim genoeg is voor ons vieren om er tegelijk bezig te zijn. Keuzes waar ik heel gelukkig mee ben:

- twee wastafels
- wastafelpluggen van keramiek
- nis in de douche
- douchevloer uit één stuk in plaats van tegels
- bediening van douche niet tegen de achterwand maar de zijwand
- dimbare spotjes
- deur, deurkozijnen en plafond meegeschilderd in de kleur van de muren
- alles wat betrekking heeft op de tegels (kleur, vorm, dat ze in de muur zijn gestuukt en met de punt naar boven, dat ze handgemaakt zijn en oneffenheden hebben)

[ Bericht 10% gewijzigd door Claudia_x op 06-12-2019 17:03:46 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190300276
Wat voor douchevloer is dat?
pi_190300578
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 17:41 schreef Fender75 het volgende:
Wat voor douchevloer is dat?
Deze.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 6 december 2019 @ 18:57:37 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190301242
Wat heerlijk om zo tevreden te zijn over je badkamerkeuzes!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 6 december 2019 @ 19:46:45 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190301849
Je douche-cel is ook echt prachtig! _O_
***
pi_190302440
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 18:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Deze.
Top, dankjewel!
  vrijdag 6 december 2019 @ 21:49:37 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190303682
Mooi! Lijkt me een heerlijke badkamer :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 6 december 2019 @ 21:58:38 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190303917
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
Af. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig geworden O+
Resistance is futile.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 7 december 2019 @ 08:14:08 #26
95752 crew  Chell
Kluns
pi_190308096
Heel mooi! Nog steeds enorm fan van de tegels!
pi_190313552
Wat mooi! Mag ik vragen waar de hexagontegels vandaan komen?
pi_190319175
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 16:50 schreef Mango91 het volgende:
Wat mooi! Mag ik vragen waar de hexagontegels vandaan komen?
Hier. Ik weet niet of je daar iets aan hebt. Je moet er maar net in de buurt wonen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190368973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 16:56 schreef BE het volgende:

[..]

:o Ik moet meteen denken aan die 'Even Apeldoorn'-reclame:


:D
'Even Apeldoorn' zou de oeuvre-reclame-prijs moeten krijgen als die bestond _O_ "Er gaat toch altijd meer in dan je denkt" _O-
Somebody that I used to know
pi_190478746
Ik heb iets interessants gemerkt de laatste tijd: de luchtvochtigheid in huis is drastisch gedaald. Die zat net iets boven de 60% en zit nu in de meeste ruimtes de meeste tijd tussen de 40-50%. Het zou kunnen dat het verband houdt met de spouwmuurisolatie. Ik had juist verwacht dat de luchtvochtigheid omhoog zou gaan.



Dit was gisteren in de badkamer. Het is vooral mooi om te zien dat de luchtvochtigheid na het douchen netjes snel omlaag gaat (al nam ik deze foto wel voor het douchen).

Actuele percentages:
• Kelder: 61,4%
• Woonkamer: 46,7%
• Werkplek 1e verdieping: 49,8%
• Badkamer: 43,8%
• Kamer zoon: 45,5%
• Kamer dochter: 45,0%
• Zolder: 50,2%
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190478855
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb iets interessants gemerkt de laatste tijd: de luchtvochtigheid in huis is drastisch gedaald. Die zat net iets boven de 60% en zit nu in de meeste ruimtes de meeste tijd tussen de 40-50%. Het zou kunnen dat het verband houdt met de spouwmuurisolatie. Ik had juist verwacht dat de luchtvochtigheid omhoog zou gaan.

[ afbeelding ]

Dit was gisteren in de badkamer. Het is vooral mooi om te zien dat de luchtvochtigheid na het douchen netjes snel omlaag gaat (al nam ik deze foto wel voor het douchen).

Actuele percentages:
• Kelder: 61,4%
• Woonkamer: 46,7%
• Werkplek 1e verdieping: 49,8%
• Badkamer: 43,8%
• Kamer zoon: 45,5%
• Kamer dochter: 45,0%
• Zolder: 50,2%
In de winter is de luchtvochtigheid in huis meestal een stuk lager, kan het ook daar mee te maken hebben? In de zomer zit ik op 60-65% en in de winter tussen de 35-50%.

Des te groter het temperatuurverschil met buiten, des te droger de lucht wordt.
pi_190479285
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 16:43 schreef archito het volgende:

[..]

In de winter is de luchtvochtigheid in huis meestal een stuk lager, kan het ook daar mee te maken hebben? In de zomer zit ik op 60-65% en in de winter tussen de 35-50%.

Des te groter het temperatuurverschil met buiten, des te droger de lucht wordt.
Zou goed kunnen - ik weet het niet. Ik moet het een heel jaar bijhouden om er goed zicht op te krijgen. Ik vond het alleen wel heel toevallig dat het ineens drastisch daalde terwijl de verwarming al een tijd aan stond. En de temperatuur is buiten juist iets hoger geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 16-12-2019 17:23:49 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190482544
Wat leuk is om te merken, is dat de werkplek op de eerste verdieping in de hal goed wordt gebruikt. Lief zit er als hij thuis werkt en dochter zit er graag als ze tekent en knutselt (al komt ze ook vaak beneden aan de eettafel zitten).

Voor:


Na:
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 16 december 2019 @ 21:35:34 #34
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190484829
De luchtvochtigheid geeft prima waarden zo toch? Hij hangt bij ons ook zo rond de 45-48%.

Hoe bevalt het echt langdurig werken in de werkhal? Mooie ruimte an sich, al zou ik de aansluiting met de leefruimtes missen. Maar ik laat me bij thuiswerken ook altijd afleiden :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_190485124
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:35 schreef monsterd. het volgende:
De luchtvochtigheid geeft prima waarden zo toch? Hij hangt bij ons ook zo rond de 45-48%.
Ja, ik ben er aangenaam door verrast!

quote:
Hoe bevalt het echt langdurig werken in de werkhal? Mooie ruimte an sich, al zou ik de aansluiting met de leefruimtes missen. Maar ik laat me bij thuiswerken ook altijd afleiden :+
Bedoel je de afsluiting?

We werken allebei buiten de deur. Lief werkt ongeveer 1,5 dag per week thuis maar dan is er niemand. Dat gaat dus prima. Soms zijn de kinderen thuis en dan zijn ze beneden of in hun eigen kamer. Hij heeft daar geen last van. Het zou denk ik wel beter zijn als we deuren hadden tussen de woonkamer/keuken en de hal op de begane grond, maar lief vindt dat (nog) niet nodig.

We kunnen eventueel een tweede bureau op zolder zetten, want daar hebben we ook alle aansluitingen laten maken. Maar ik vind het ook wel wat hebben dat de werkplek niet zo geďsoleerd is. Als ikzelf thuis werk, zit ik gewoon aan de eettafel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190486345
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb iets interessants gemerkt de laatste tijd: de luchtvochtigheid in huis is drastisch gedaald. Die zat net iets boven de 60% en zit nu in de meeste ruimtes de meeste tijd tussen de 40-50%. Het zou kunnen dat het verband houdt met de spouwmuurisolatie. Ik had juist verwacht dat de luchtvochtigheid omhoog zou gaan.

[ afbeelding ]

Dit was gisteren in de badkamer. Het is vooral mooi om te zien dat de luchtvochtigheid na het douchen netjes snel omlaag gaat (al nam ik deze foto wel voor het douchen).

Actuele percentages:
• Kelder: 61,4%
• Woonkamer: 46,7%
• Werkplek 1e verdieping: 49,8%
• Badkamer: 43,8%
• Kamer zoon: 45,5%
• Kamer dochter: 45,0%
• Zolder: 50,2%
Dat is wel goed om te weten eigenlijk. Hopelijk gaat t bij ons ook omlaag als we spouwmuurisolatie toepassen.

Bij ons is het vochtiger in de winter, want koud en nat. Op de slaapkamer zelfs vaak extreem.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_190498407
Heeft iemand nog een tip voor een mooie kuipstoel die kan fungeren als bureaustoel? Ik vind bureaustoelen zo lelijk, maar m'n lief wil wel een stoel met het comfort van een bureaustoel.

Ik houd erg van de welbekende tulpstoel, maar die is geloof ik niet in hoogte verstelbaar?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 17 december 2019 @ 16:59:38 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_190498441
Ik zou eens kijken bij secoff. Design kantoorinrichting. Die hebben vast wel iets.
disclaimer
pi_190498546
Oh, deze!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190510037
Ik heb zelf een Vitra Eames DAR stoel waar ik aan werk. Ik vind het heel fijn zitten en zelfs beter dan de standaard bureuastoel op mijn werk (minder last van mijn rug en nek). Maar blijft persoonlijk. Het is geen zweterig spul (als je een echte koopt).
Ze zijn er in diverse kleuren en onderstellen, ook met een iets hoger onderstel voor langere mensen en ook met een onderstel met zwenkwielen (maar dan gelijk bijna 2x zo duur).

pi_190525074
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 07:10 schreef NedKelly het volgende:
Ik heb zelf een Vitra Eames DAR stoel waar ik aan werk. Ik vind het heel fijn zitten en zelfs beter dan de standaard bureuastoel op mijn werk (minder last van mijn rug en nek). Maar blijft persoonlijk. Het is geen zweterig spul (als je een echte koopt).
Ze zijn er in diverse kleuren en onderstellen, ook met een iets hoger onderstel voor langere mensen en ook met een onderstel met zwenkwielen (maar dan gelijk bijna 2x zo duur).

[ afbeelding ]
Ik wil graag een in de hoogte verstelbare stoel die kan draaien maar geen wielen heeft. Zo'n onderstel lijkt er niet bij te zitten. Maar ik ga de stoel met lief uitproberen! Uiteindelijk moeten we dat toch doen, want anders is het een te groot risico met zo'n dure stoel. En we moeten zeker weten dat de stoel onder het blad past, aangezien dat niet in hoogte verstelbaar is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190532266
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2019 20:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wil graag een in de hoogte verstelbare stoel die kan draaien maar geen wielen heeft. Zo'n onderstel lijkt er niet bij te zitten. Maar ik ga de stoel met lief uitproberen! Uiteindelijk moeten we dat toch doen, want anders is het een te groot risico met zo'n dure stoel. En we moeten zeker weten dat de stoel onder het blad past, aangezien dat niet in hoogte verstelbaar is.
Je hebt dit soort ook in goedkopere uitvoering. Zitten prima, die zou je voor 60 euro ook eerst kunnen proberen.
  vrijdag 20 december 2019 @ 07:01:18 #43
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_190550850
Ik heb de Patrick van Ikea. Ik had ze over van kantoor, maar het past eigenlijk heel fijn.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  vrijdag 20 december 2019 @ 07:22:27 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190550912
The love you take is equal to the love you make.
pi_190551780
Dank voor de tips!

Ik ben een fan van de Ikea, maar de stoelen vind ik niks. Ik denk dat een designklassieker het geld waard is. Zo'n stoel gaat een leven lang mee en misschien nog wel een leven daarna ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 december 2019 @ 09:41:45 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190552257
Ik weet niet welke het is, maar de stoel waar ze allemaal in zitten in de intro van "De familie Kruys", is dat niet wat? Die oogt comfortabel en kan draaien.

Zit mobiel dus zoeken is even wat lastiger.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190553119
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 09:41 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet welke het is, maar de stoel waar ze allemaal in zitten in de intro van "De familie Kruys", is dat niet wat? Die oogt comfortabel en kan draaien.

Zit mobiel dus zoeken is even wat lastiger.
Moet ik daar nu naar gaan kijken? :'(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 december 2019 @ 14:21:27 #48
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_190556193
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor de tips!

Ik ben een fan van de Ikea, maar de stoelen vind ik niks. Ik denk dat een designklassieker het geld waard is. Zo'n stoel gaat een leven lang mee en misschien nog wel een leven daarna ook.
Er is vast een designklassieker met dezelfde functionaliteit. Maar het werkt heel prettig dus.
Ik vond het eerst stom, een vergaderstoel in huis, maar ik wilde wieltjes en verstelbaar en ik deed gewoon wat ik zelf wilde :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_190557653
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 14:21 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Er is vast een designklassieker met dezelfde functionaliteit. Maar het werkt heel prettig dus.
Ik vond het eerst stom, een vergaderstoel in huis, maar ik wilde wieltjes en verstelbaar en ik deed gewoon wat ik zelf wilde :D
Hoezo stom? Lijkt me ook heerlijk!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190557755
Eindelijk heb ik wasmanden gevonden met het formaat dat ik zocht. O+



Ik kan een ieder het voorsorteren van de was warm aanbevelen. Ik had hiervoor plastic dozen van de Ikea die ik daarvoor gebruikte (Sortera). Daar was ik op zich tevreden over, maar m'n gezinsleden duwden de was er vaak niet diep genoeg in waardoor de dozen snel vol raakten. En als ze heel vol zaten viel de hele stapel - ik had ze op elkaar staan - soms naar voren. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 december 2019 @ 16:20:45 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_190557919
Oh, dat ziet er best gezellig uit zo!
disclaimer
pi_190583771
Van waar zijn jullie waskommen?
pi_190583961
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 21:43 schreef Patoshik het volgende:
Van waar zijn jullie waskommen?
Van badkamerwinkel.nl.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 22 december 2019 @ 10:55:27 #54
5428 crew  miss_sly
pi_190591321
Ik zie dat jullie voor zwarte/antracietkleurige tegelplinten hebben gekozen in de badkamer. Was dat een bewuste keus, of was het moeilijk om aan tegelplinten te komen die matchten met de gietvloer?

Mijn voorkeur zou uitgaan naar tegelplinten die matchen met de gietvloer, omdat dat is wat de vier natte ruimtes gemeen hebben.

En dan eerst tegelen en tegelplinten aanbrengen, en dan de gietvloer?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 22 december 2019 @ 11:06:55 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190591454
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Wat leuk is om te merken, is dat de werkplek op de eerste verdieping in de hal goed wordt gebruikt. Lief zit er als hij thuis werkt en dochter zit er graag als ze tekent en knutselt (al komt ze ook vaak beneden aan de eettafel zitten).

Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]
Ideaal, zo'n flexplek! Hier ook erg handig voor thuiswerken, knutselen, was opvouwen en noem maar op ^O^ .
Resistance is futile.
  zondag 22 december 2019 @ 11:09:52 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190591489
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
Eindelijk heb ik wasmanden gevonden met het formaat dat ik zocht. O+

[ afbeelding ]

Ik kan een ieder het voorsorteren van de was warm aanbevelen. Ik had hiervoor plastic dozen van de Ikea die ik daarvoor gebruikte (Sortera). Daar was ik op zich tevreden over, maar m'n gezinsleden duwden de was er vaak niet diep genoeg in waardoor de dozen snel vol raakten. En als ze heel vol zaten viel de hele stapel - ik had ze op elkaar staan - soms naar voren. :+
Top! Werkt jouw gezin daar zomaar aan mee?
Resistance is futile.
pi_190608581
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 10:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie dat jullie voor zwarte/antracietkleurige tegelplinten hebben gekozen in de badkamer. Was dat een bewuste keus, of was het moeilijk om aan tegelplinten te komen die matchten met de gietvloer?

Mijn voorkeur zou uitgaan naar tegelplinten die matchen met de gietvloer, omdat dat is wat de vier natte ruimtes gemeen hebben.
Dat hebben we bewust gedaan omdat we verschillende kleuren grijs bij elkaar moesten brengen, vooral die van de gietvloer en de douchevloer. Maar je kunt natuurlijk gerust grijze plinten kiezen. Helemaal matchen zal het nooit, dus het is zaak de stalen bij elkaar te leggen. Wij hadden een tegel van Winckelmans als optie en twee van Mosa:



Het was ons al snel duidelijk dat een zwart drempeltje tussen douchevloer en gietvloer het mooist was en zo is het idee van de zwarte plint geboren. Van dat drempeltje zie je hier een stukje (rechts):



Dat zijn van die dingen waar we in de winkel letterlijk uren naar op zoek waren (omdat we geen natuursteen wilden tussen douchevloer en gietvloer). Op een foto van een deel van de badkamer ziet de zwarte plint er misschien gek want contrasterend uit, maar de zwarte plint brengt alles juist samen (zwarte tegels, zwarte kozijnen, zwarte vensterbank). Dat zie je hier een beetje:



Ik ben er heel blij mee. Het enige wat fout is gegaan is dat de tegelzetter een te lichte kleur voeg heeft gebruikt.

quote:
En dan eerst tegelen en tegelplinten aanbrengen, en dan de gietvloer?
Bij ons was de volgorde tegelen > stuken > gietvloer. Als ik me goed herinner gaf je vloerboer aan dat de rand tussen tegelplint en gietvloer daarna nog moet worden afgekit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 23-12-2019 09:52:51 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190608666
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 09:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat hebben we bewust gedaan omdat we verschillende kleuren grijs bij elkaar moest brengen, vooral de gietvloer en de douchevloer. Maar je kunt natuurlijk gerust grijze plinten kiezen. Helemaal matchen zal het nooit, dus het is zaak de stalen bij elkaar te leggen. Wij hadden een tegel van Winckelmans als optie en twee van Mosa:

[ afbeelding ]

Het was ons al snel duidelijk dat een zwart drempeltje tussen douchevloer en gietvloer het mooist was en zo is het idee van de zwarte plint geboren. Het enige wat fout is gegaan is dat de tegelzetter een te lichte kleur voeg heeft gebruikt.

[quote]
En dan eerst tegelen en tegelplinten aanbrengen, en dan de gietvloer?]/quote]

Bij ons was de volgorde tegelen > stuken > gietvloer. Als ik me goed herinner gaf je vloerboer aan dat de rand tussen tegelplint en gietvloer daarna nog moet worden afgekit.
Zijn dit ook jullie tegels uit de douche? Ze lijken op deze foto veel lichter.

Het is wellicht wel lastig om het grijs van de gietvloer te matchen met de tegelplint. In de badkamers kan het wel antraciet/zwart worden, omdat daar ook zwarte/antracieten tegels zitten, maar in de toiletten is dat dan weer anders. We zullen eens op zoek gaan met het sample van de gietvloer of we een matchende grijs kunnen vinden.

Ik heb de aannemer inmiddels gesproken over de volgorde, en hij zegt inderdaad ook eerst tegelen, dan stuken en 1e keer schilderen, dan gietvloer en dan 2e keer schilderen. Tegelpinten voor de gietvloer, afkitten na het gieten.

We moeten nu inmiddels over concrete zaken na gaan denken, dat is erg prettig en lastig tegelijk :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190608686
Bij jullie is het wel erg passend inderdaad met de zwarte kozijnen en vensterbank. Wij hebben dat niet. We hebben ook geen drempel in de badkamer nodig bij de douche, want de gietvloer komt in de hele badkamer, inclusief de douche. Het gaat dus echt om de plint puur vanwege de plint. En dan zou ik het denk ik mooier vinden als die matchend grijs is. Als dat lukt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190608697
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 09:52 schreef miss_sly het volgende:
Bij jullie is het wel erg passend inderdaad met de zwarte kozijnen en vensterbank. Wij hebben dat niet. We hebben ook geen drempel in de badkamer nodig bij de douche, want de gietvloer komt in de hele badkamer, inclusief de douche. Het gaat dus echt om de plint puur vanwege de plint. En dan zou ik het denk ik mooier vinden als die matchend grijs is. Als dat lukt!
Of gewoon wit als je kozijnen ook wit zijn?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190608731
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 16:20 schreef SQ het volgende:
Oh, dat ziet er best gezellig uit zo!
Het huis is sowieso langzaamaan gezelliger aan het worden. Het valt me bij elke verhuizing tegen hoeveel tijd ik ervoor nodig heb om een huis goed in te richten. Ik kan weken nadenken over de beste plek voor een haakje. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190608741
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 09:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Of gewoon wit als je kozijnen ook wit zijn?
We hebben niet zoveel kozijnen in die ruimtes. Hooguit de deur met kozijn.
De toilet beneden wordt groen/zwart en grijs en de toilet boven wordt wit/grijs en grijs. Badkamers antraciet/grijs met grijs en wat hout. Alleen de deuren zijn wit en in de ene badkamer het bad.

Ik ga er eens over denken en eens kijken bij Hornbach. Ik zag dat ze daar een heleboel verschillende kleuren en maten tegelplinten hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190608766
quote:
10s.gif Op zondag 22 december 2019 11:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Top! Werkt jouw gezin daar zomaar aan mee?
Echt wel. De kinderen ruimen ook hun kamers elke dag één keer op, ruimen de tafel af als ze hebben gegeten en maken schoon (inclusief stofzuigen), help mee 's avonds met de tafel dekken en/of afruimen, maken de kattenbak soms schoon, geven de katten eten, smeren hun eigen boterhammen om mee naar schoon te nemen. Dat doen ze best goed, al moet ik soms wat mopperen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190608777
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We hebben niet zoveel kozijnen in die ruimtes. Hooguit de deur met kozijn.
De toilet beneden wordt groen/zwart en grijs en de toilet boven wordt wit/grijs en grijs. Badkamers antraciet/grijs met grijs en wat hout. Alleen de deuren zijn wit en in de ene badkamer het bad.

Ik ga er eens over denken en eens kijken bij Hornbach. Ik zag dat ze daar een heleboel verschillende kleuren en maten tegelplinten hebben.
Je kunt ook een gewone tegel kopen en die laten snijden door de tegelzetter. Dat hebben wij gedaan. Ik denk dat grijs heel mooi is, maar wit zal ook geen ramp zijn. Bijna iedereen heeft witte plinten overal in huis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190608883
Oh trouwens, op de foto van de tegels staan de groene tegels die we eerst hadden uitgezocht. Het plan is later dus veranderd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190608997
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 10:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Echt wel. De kinderen ruimen ook hun kamers elke dag één keer op, ruimen de tafel af als ze hebben gegeten en maken schoon (inclusief stofzuigen), help mee 's avonds met de tafel dekken en/of afruimen, maken de kattenbak soms schoon, geven de katten eten, smeren hun eigen boterhammen om mee naar schoon te nemen. Dat doen ze best goed, al moet ik soms wat mopperen.
Wauw!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190609011
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 10:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt ook een gewone tegel kopen en die laten snijden door de tegelzetter. Dat hebben wij gedaan. Ik denk dat grijs heel mooi is, maar wit zal ook geen ramp zijn. Bijna iedereen heeft witte plinten overal in huis.
Daar heb je een punt; ook wij hebben dadelijk overal in huis verder witte plinten.
Ik ga er nog even over nadenken en overleggen. Bedankt zover!
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
Oh trouwens, op de foto van de tegels staan de groene tegels die we eerst hadden uitgezocht. Het plan is later dus veranderd.
O ja, dat is waar ook. Dat vergeet je gewoon als het al helemaal af is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 24 december 2019 @ 00:08:07 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190623165
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 10:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Echt wel. De kinderen ruimen ook hun kamers elke dag één keer op, ruimen de tafel af als ze hebben gegeten en maken schoon (inclusief stofzuigen), help mee 's avonds met de tafel dekken en/of afruimen, maken de kattenbak soms schoon, geven de katten eten, smeren hun eigen boterhammen om mee naar schoon te nemen. Dat doen ze best goed, al moet ik soms wat mopperen.
_O_
Resistance is futile.
pi_190624009
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar heb je een punt; ook wij hebben dadelijk overal in huis verder witte plinten.
Ik ga er nog even over nadenken en overleggen. Bedankt zover!
[..]

O ja, dat is waar ook. Dat vergeet je gewoon als het al helemaal af is.
Ik niet hoor. :+ Lief wel. Die begrijpt nu al niet meer waarom de wasmachine en droger niet naast elkaar passen bijvoorbeeld. (Dat komt door de aannemer die niet naar de tekeningen heeft gekeken en de verdeler van de vloerverwarming op een onhandige plek heeft geplaatst.) Ik zou eigenlijk nog eens een huis moeten laten verbouwen om het allemaal écht goed te kunnen doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190625754
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 02:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik niet hoor. :+ Lief wel. Die begrijpt nu al niet meer waarom de wasmachine en droger niet naast elkaar passen bijvoorbeeld. (Dat komt door de aannemer die niet naar de tekeningen heeft gekeken en de verdeler van de vloerverwarming op een onhandige plek heeft geplaatst.) Ik zou eigenlijk nog eens een huis moeten laten verbouwen om het allemaal écht goed te kunnen doen.
:D Ik weet niet of dit zo’n goed, dan wel gezond idee is.. :) ;)
Is dat zo?
pi_190626084
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:44 schreef Smallish het volgende:

[..]

:D Ik weet niet of dit zo’n goed, dan wel gezond idee is.. :) ;)
Wel een reden voor een nieuwe vermakelijke topicreeks, ik stem voor :7
pi_190626111
Dan doet de aannemer vast weer iets fout waardoor je nog een keer opnieuw kan beginnen na oplevering.
pi_190662272
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:44 schreef Smallish het volgende:

[..]

:D Ik weet niet of dit zo’n goed, dan wel gezond idee is.. :) ;)
Minstens vijf jaar wachten. O-)

Nah, deze plek is te mooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190662362
Intussen is er hier weer een probleem opgekomen: de muurverf boven vrijwel de hele breedte van de vouwdeur in onze zuidgevel is aan het afbladderen. Heeft iemand een idee waar het door zou kunnen komen en wat eraan zou kunnen gebeuren? Ik vraag het vanzelfsprekend ook aan de schilder, maar ik win vast graag een second opinion in.

De muur is in oktober geschilderd. Daarvoor zat er al een laag verf op die het prima hield. Er zijn geen lekkages geweest. Wel is het een plek die tijdens de verbouwing nat is geweest. Mogelijk duidt dat op structurele problemen met vocht?

De plek:





Op deze foto kun je als je goed kijkt de natte plekken zien. Precies op die plekken bladdert de verf nu af. Dat kan haast geen toeval zijn?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190662991
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen is er hier weer een probleem opgekomen: de muurverf boven vrijwel de hele breedte van de vouwdeur in onze zuidgevel is aan het afbladderen. Heeft iemand een idee waar het door zou kunnen komen en wat eraan zou kunnen gebeuren? Ik vraag het vanzelfsprekend ook aan de schilder, maar ik win vast graag een second opinion in.

De muur is in oktober geschilderd. Daarvoor zat er al een laag verf op die het prima hield. Er zijn geen lekkages geweest. Wel is het een plek die tijdens de verbouwing nat is geweest. Mogelijk duidt dat op structurele problemen met vocht?

De plek:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Op deze foto kun je als je goed kijkt de natte plekken zien. Precies op die plekken bladdert de verf nu af. Dat kan haast geen toeval zijn?

[ afbeelding ]
Nee, dat lijkt me geen toeval. Is je gevel isolatie ook gedaan boven je pui? Zou mogelijk verklaren waarom dit juist nu boven komt drijven.
Resistance is futile.
pi_190663159
quote:
2s.gif Op donderdag 26 december 2019 14:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, dat lijkt me geen toeval. Is je gevel isolatie ook gedaan boven je pui? Zou mogelijk verklaren waarom dit juist nu boven komt drijven.
Nu je het zegt: dat weet ik niet. Er zit een grote, stalen balk boven de pui. Ze konden er in ieder geval niet boren, maar ik neem aan dat het isolatiemateriaal overal komt waar een opening is? Wat is je redenering precies dat het juist nu boven komt drijven? D.w.z., waar zou het vocht (als dat het is) vandaan komen?

Wat zou jij adviseren? Ik heb er niet zo'n goed beeld van bij wie ik aan moet kloppen: schilder, isolatiebedrijf, aannemer?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190663186
Bladdert het of poedert het? Als het poeder is de muur en/of stucwerk nooit goed droog geweest toen er gelatexed is. Kwestie van laten drogen en over tijdje weer kwasten.
pi_190669208
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 15:06 schreef PJ het volgende:
Bladdert het of poedert het? Als het poeder is de muur en/of stucwerk nooit goed droog geweest toen er gelatexed is. Kwestie van laten drogen en over tijdje weer kwasten.
Wat is poederen precies? De verf komt los en vormt een soort blaas die ik in kan drukken.

Misschien is het zinnig om eerst eens het vochtgehalte in de muur te meten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190669563
Vocht is echt een heel lastig probleem en kan helaas prima dit soort dingen veroorzaken. Ik zou beginnen bij de schilder. Als die het niet is wijst hij je wel verder waar je heen moet.
pi_190670057
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 15:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nu je het zegt: dat weet ik niet. Er zit een grote, stalen balk boven de pui. Ze konden er in ieder geval niet boren, maar ik neem aan dat het isolatiemateriaal overal komt waar een opening is? Wat is je redenering precies dat het juist nu boven komt drijven? D.w.z., waar zou het vocht (als dat het is) vandaan komen?

Wat zou jij adviseren? Ik heb er niet zo'n goed beeld van bij wie ik aan moet kloppen: schilder, isolatiebedrijf, aannemer?
Het zou kunnen dat het vocht voorheen wel zijn weg vond, terwijl het nu niet meer weg kan door de isolatie. Of zoiets?
Resistance is futile.
pi_190670752
Latex verf 'sluit' de muur ook af om vocht af te kunnen dragen..

...juist om die reden heb ik een dampopen verf gekozen.
pi_190670908
O getver, geen verstand van, geen ervaring mee. Ik lees zinnige dingen hier, maar zou zeker professionele lieden om advies vragen.
Is dat zo?
pi_190676827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is poederen precies? De verf komt los en vormt een soort blaas die ik in kan drukken.

Misschien is het zinnig om eerst eens het vochtgehalte in de muur te meten?
Poeder letterlijk wat het is: je wrijft met je hand erover en er komt poeder los. Blazen horen daar niet bij. Dat klinkt meer als vocht wat niet voldoende wegkan. Heeft de muur daarboven of onder een tijdje opgelegen (en dan met name het buiten spouwblad)?
pi_190695346
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:17 schreef PJ het volgende:

[..]

Poeder letterlijk wat het is: je wrijft met je hand erover en er komt poeder los. Blazen horen daar niet bij. Dat klinkt meer als vocht wat niet voldoende wegkan. Heeft de muur daarboven of onder een tijdje opgelegen (en dan met name het buiten spouwblad)?
De muur voelt alleen niet vochtig en ik zie ook geen vochtplekken. Het is wel zo dat er twee weken lang boorgaten in de gevel hebben gezeten (toen de spouwmuurisolatie niet in twee dagen af kwam); ik sluit niet uit dat daar regen doorheen is gekomen. Alleen zou ik dan ook op andere delen van de muur zulke plekken verwachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190695543
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 23:03 schreef Puala het volgende:
Vocht is echt een heel lastig probleem en kan helaas prima dit soort dingen veroorzaken. Ik zou beginnen bij de schilder. Als die het niet is wijst hij je wel verder waar je heen moet.
Heb ik gedaan. Zal wel even duren voor ik antwoord krijg. Ik ben een beetje ongeduldig wat dit soort dingen betreft. Eigenlijk wil ik meteen een oplossing. :+ Ik kan er niet zo goed tegen als iets 'kapot' is.

Eerst maar eens een vochtmeter scoren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190696162
Ik probeer me er trouwens wel wat minder druk om te maken dan ik vroeger zou doen. Het is nu eenmaal een oud huis, dus er zal wel vaker wat zijn. We kunnen het ons gelukkig permitteren, mocht het nodig zijn, om iemand in te huren om onze problemen voor ons op te lossen. :s)

Wat ook goed helpt: genieten van de omgeving. Deze foto's heb ik vandaag van de directe omgeving gemaakt (ik stap de deur uit en dit is mijn uitzicht O+):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze dochter laat zich erdoor inspireren als ze schildert:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens zijn we net een fantastisch deel van ons uitzicht kwijtgeraakt: de wolkenfabriek. ;(

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 28 december 2019 @ 09:04:06 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190699952
O+
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 28 december 2019 @ 09:36:35 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190700297
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 00:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik probeer me er trouwens wel wat minder druk om te maken dan ik vroeger zou doen. Het is nu eenmaal een oud huis, dus er zal wel vaker wat zijn. We kunnen het ons gelukkig permitteren, mocht het nodig zijn, om iemand in te huren om onze problemen voor ons op te lossen. :s)

Wat ook goed helpt: genieten van de omgeving. Deze foto's heb ik vandaag van de directe omgeving gemaakt (ik stap de deur uit en dit is mijn uitzicht O+):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze dochter laat zich erdoor inspireren als ze schildert:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens zijn we net een fantastisch deel van ons uitzicht kwijtgeraakt: de wolkenfabriek. ;(

[ afbeelding ]
Mooi O+

Vind je het echt jammer van de wolkenfabriek?
Resistance is futile.
  zaterdag 28 december 2019 @ 09:44:58 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190700446
Dat uitzicht! O+
***
  Moderator zaterdag 28 december 2019 @ 09:51:03 #90
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190709021
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 december 2019 09:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mooi O+

Vind je het echt jammer van de wolkenfabriek?
Oh ja, voor het beeld wel. Maar het is natuurlijk beter dat we van de kolencentrale af zijn.

Ik kan ook erg genieten van hoogspanningsmasten, windmolens en kerkjes. Ze zijn zo bepalend voor ons omgevingsbeeld. Als we onderweg zijn tellen we wel eens of we meer windmolens of kerkjes tegenkomen. Het is elke keer weer spannend welke van de twee het wint. :D Zelfs ons minuscule dorp heeft meerdere kerken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190709742
Dit is een mooi stuk over de Hemweg-8. From hero to zero, zo hebben de medewerkers zich in toenemende mate gevoeld. Ik heb met ze te doen en ik ga het hoogste bouwwerk van Amsterdam missen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190892559
Morgen komt de schilder om te kijken naar de plek. Ik ben eigenlijk gek dat ik hem ontvang nu mijn moeder in het ziekenhuis ligt en ik wel wat anders aan mijn hoofd heb (zie mijn topic in LIF). Maar ja, dan hebben we dat ook weer gehad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190911256
En, hoe ging het?
pi_190915397
Afspraak maar afgezegd. M'n hoofd stond er niet naar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191172364
De technische man van Sigma is vandaag langs geweest. Het is waarschijnlijk vochtschade, maar nu is de plek heel droog. Het is in ieder geval niet lang blootgesteld geweest aan vocht. Hij heeft nog even gezocht naar een mogelijke oorzaak maar niks gevonden. Plan nu is: plek bijwerken (loszittende delen weghalen, poederachtige substantie met natte doek weghalen, plamuren en twee keer sauzen) en afwachten of de plek terugkomt. Als dat zo is, kan ik altijd nog lekdetectie inschakelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191172374
Andere vraag: hoe kom ik aan een glazenwasser? Ik heb geen zin in louche figuren of mannetjes die contact betaald willen krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191172512
al in de buurt wezen informeren?

Ik was 2 weken terug toevallig thuis aan het werk toen ik ineens allerlei geluiden tegen de ramen hoorde aan de andere kant, dacht echt even dat iemand in mijn huis was of aan het inbreken was :')

Bleek dat de glazenwasser bezig was. Vorige bewoners nooit op gewezen en die hebben denk ik vergeten op te zeggen.

Uiteindelijk de baas gebeld en die vertelde dat de buren ook gebruikmaakten van hun services, al jaren, dus even naar de buurvrouw gelopen en die had er positieve ervaringen mee.

Gezegd dat ie het verder af kon maken en dat ie gewoon 1 keer in de 2 maanden mocht blijven komen. Moet toch gedaan worden en ga dat echt zelf niet doen :')
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_191178111
Bij ons doet de plaatselijke klikoreiniger het erbij. Ik zou idd even in de omgeving informeren.
Is dat zo?
pi_191375523
Claudia, hoe gaat het met jou en met het prachtige huis?
pi_191392652
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:47 schreef Puala het volgende:
Claudia, hoe gaat het met jou en met het prachtige huis?
Ik heb het druk gehad met m'n werk, het organiseren van het verlate verjaardagsfeest van m'n dochter afgelopen weekeinde en het bezoeken van open dagen van middelbare scholen. En ik ben in mineur. We genieten wel erg van de mooie omgeving, de vogels, de sneeuwklokjes die aan het opkomen zijn.

Oh, en ik heb deze week wat gekit in de badkamer waarvoor ik siliconenkit op kleur heb besteld. Wat een vondst. O+ Nu nog zin maken om de keukenplinten te monteren en de schuur leeg te ruimen zodat de houtwormbestrijding plaats kan vinden. De buurman is al vele weken bezig om zijn deel van de garage leeg te ruimen en hij is er bijna!

Verder kunnen we misschien een bootje kopen van iemand in de buurt. Moeten we ook eens langs. De zin komt vast wel weer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 16:03:10 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191393749
Het is ook allemaal nogal niet wat, komt wel weer goed :*
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191394087
Veel verder dan de gebruikelijke clichés kom ik ook niet. Heeft allemaal tijd nodig, dat weet je ook wel. Afleiding helpt een beetje en de randen worden straks echt minder scherp. Blabla. :*
Is dat zo?
  zaterdag 8 februari 2020 @ 23:20:59 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191417387
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191422436
Dank. :*

Ik heb gisteren een Camellia geplant. Misschien niet zo slim gezien de storm van vandaag...

Had ik al gezegd dat wij bij de vorige kleine storm de trampoline achterna moesten rennen? Die was al over de sloot voor ons huis gekomen. Ik ben benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren. Inmiddels is de trampoline nog beter verankerd en heeft lief er een boomstam op gelegd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 9 februari 2020 @ 11:33:45 #106
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_191422835
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Dank. :*

Ik heb gisteren een Camellia geplant. Misschien niet zo slim gezien de storm van vandaag...

Had ik al gezegd dat wij bij de vorige kleine storm de trampoline achterna moesten rennen? Die was al over de sloot voor ons huis gekomen. Ik ben benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren. Inmiddels is de trampoline nog beter verankerd en heeft lief er een boomstam op gelegd.
We hadden hier net intern wat discussie over, maar volgens mij hoor ik je zeggen dat wij deze unit beter niet zo kunnen laten staan als zodanig bij onze grote schuifpui? :+

It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_191422949
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 11:33 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

We hadden hier net intern wat discussie over, maar volgens mij hoor ik je zeggen dat wij deze unit beter niet zo kunnen laten staan als zodanig bij onze grote schuifpui? :+

[ afbeelding ]
:D!

Tja, ik dacht er vrij laconiek over tot ik onze trampoline de weg op zag waaien. Maar bij ons waait het wel echt hard. Zo te zien zitten jullie meer beschut. (Dan nog zou ik 'em achterin de tuin zetten en verankeren.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 9 februari 2020 @ 11:43:47 #108
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_191422997
Yes, dat was onze gedachte inmiddels ook. Het valt hier nog mee, maar beter maar niet kat op het spek binden.

Met wat touw aan hek achterin de tuin en dan moet het wel goedkomen!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_191423100
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 11:43 schreef LuNaTiC het volgende:
Yes, dat was onze gedachte inmiddels ook. Het valt hier nog mee, maar beter maar niet kat op het spek binden.

Met wat touw aan hek achterin de tuin en dan moet het wel goedkomen!
En als je em nou omdraait? Krijgt de wind er ook minder vat op?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 9 februari 2020 @ 11:53:15 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191423131
Leg m op z'n kop en veranker hem dan, en liefst in de hoek van de tuin waar de wind vandaan komt zodat het eerst over de schutting of het huis moet en geen ruimte voor een aanloopje heeft om de trampoline te pakken.

Ik denk dat ik hem bij het nieuwe huis maar laat ingraven :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 9 februari 2020 @ 11:53:49 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191423140
Van de week zag ik ergens een trampo in een sloot staan. :D alleen de staanders steken nog omhoog.

Bij een vorige keer harde wind vonden we onze tuinstoel terug in de sloot dus we hebben nu wel het eea vastgezet. :+
***
pi_191423236
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 11:53 schreef Leandra het volgende:
Leg m op z'n kop en veranker hem dan, en liefst in de hoek van de tuin waar de wind vandaan komt zodat het eerst over de schutting of het huis moet en geen ruimte voor een aanloopje heeft om de trampoline te pakken.

Ik denk dat ik hem bij het nieuwe huis maar laat ingraven :D
Ja, op de kop zetten is heel slim. Ik weet alleen zeker dat-ie hier dan over een paar weken nog zo staat en dat is niet goed voor zo'n ding.

Ingraven kan hier niet in verband met het hoge grondwaterpeil. Dat zou ik anders zeker hebben gedaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191423242
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 11:53 schreef BE het volgende:
Van de week zag ik ergens een trampo in een sloot staan. :D alleen de staanders steken nog omhoog.

Bij een vorige keer harde wind vonden we onze tuinstoel terug in de sloot dus we hebben nu wel het eea vastgezet. :+
Hier drijven er regelmatig kliko's in de sloot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 9 februari 2020 @ 12:27:55 #114
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_191423627
Hij staat nu gewoon aan twee touwen vast in de hoek waar de wind vandaan komt, niet op zijn kop, maar loopt wel los zo. Hele tuin is flink beschermd/afgeschermd van de wind. Toch wel
knappe storm als dat nog losgaat

*klopt af
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_191423871
Je trampoline kan altijd nog tegen een trein waaien :o
https://www.rtlnieuws.nl/(...)van-prorail-na-storm

In dat artikel ook nog filmpje van trampoline die een tuin uitwaait
  zondag 9 februari 2020 @ 13:43:57 #116
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_191424745
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 9 februari 2020 @ 14:16:40 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191425254
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 11:33 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

We hadden hier net intern wat discussie over, maar volgens mij hoor ik je zeggen dat wij deze unit beter niet zo kunnen laten staan als zodanig bij onze grote schuifpui? :+

[ afbeelding ]
Live streamen een optie? :P

Ik zag onlangs een filmpje van een trampoline die zo iemands achtertuin inwaaide met bijschrift "when life hands you presents"

_O-
Resistance is futile.
pi_191427709
Mooi kut: de dakpannen vliegen van ons dak. Er is aan de zuidkant één hele kolom af en in de nok is er iets weg. We hebben het dak door de aannemer laten vervangen. Ik heb hem indertijd gewaarschuwd dat het hier hard waait en ik heb hem gevraagd om de dakpannen vast te maken en niet los te leggen. Bij de buren ligt er niks af en hier ligt de tuin vol dakpannen.

Wat mag ik van de aannemer verwachten? Het is iets minder dan een jaar geleden dat hij de verbouwing heeft afgerond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191427774
Ik zou hem laten komen kijken en op zijn minst kritische vragen gaan stellen.
pi_191427918
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:26 schreef Puala het volgende:
Ik zou hem laten komen kijken en op zijn minst kritische vragen gaan stellen.
Zou jij daarop wachten? Ik wil zelf dat iemand het z.s.m. komt repareren. De aannemer heeft nooit op zo'n korte termijn tijd. Ik lees ergens dat stormschade wordt gedekt door de opstalverzekering, dus ik zou een ander bedrijf kunnen vragen om langs te komen. Dan kan dat bedrijf meteen kijken of de dakpannen wel goed liggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 9 februari 2020 @ 16:36:29 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191427945
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zou jij daarop wachten? Ik wil zelf dat iemand het z.s.m. komt repareren. De aannemer heeft nooit op zo'n korte termijn tijd. Ik lees ergens dat stormschade wordt gedekt door de opstalverzekering, dus ik zou een ander bedrijf kunnen vragen om langs te komen. Dan kan dat bedrijf meteen kijken of de dakpannen wel goed liggen.
Yep, z.s.m. laten fixen. Je verzekering kan het vast wel oplossen met de aannemer.
Resistance is futile.
pi_191427962
Verzekering bellen, die hebben vaak contacten. Mooi vervelend!!
Laat die handjes wapperen!
pi_191428010
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:37 schreef Gieliovd het volgende:
Verzekering bellen, die hebben vaak contacten. Mooi vervelend!!
Vooral omdat ik me afvraag hoe goed de aannemer de dakpannen heeft gelegd... Mogelijk is dit een probleem voor het hele dak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 9 februari 2020 @ 16:44:38 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191428104
Oh sh*t! Daar ben je mooi klaar mee. -O-
***
pi_191428121
De verzekeraar is natuurlijk niet te bereiken omdat het zondag is. Lekker dan. Toch maar alvast een dakdekkersbedrijf regelen? Ik ben bang dat ik anders achteraan een lange rij beland.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191428186
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
De verzekeraar is natuurlijk niet te bereiken omdat het zondag is. Lekker dan. Toch maar alvast een dakdekkersbedrijf regelen? Ik ben bang dat ik anders achteraan een lange rij beland.
Wat?!? Lekkere verzekering is dat...
pi_191428224
Dubbel post; een verzekering hoort gewoon een nood nummer te hebben wat je kunt bellen.
pi_191428269
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:51 schreef Angelfrouk het volgende:
Dubbel post; een verzekering hoort gewoon een nood nummer te hebben wat je kunt bellen.
Hebben ze ook (ANWB). En dan hoor ik dat ze op zondag gesloten zijn...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191428406
Grondankerset (a 4 stuks) en spanbandjes lost over het algemeen nog geen 3 tientjes. Scheelt een hoop ellende met de trampoline.

Let wel op dat je die gedraaide grondankers hebt, en niet die met dat plaatje onderop. Die laatste krijg je er haast niet meer uit.

Sterkte met de dakpannen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_191428697
Wij hebben de trampoline verankerd. Maar goed, net blijkt dat-ie kapot is door een dakpan. :+

Ik moet zeggen dat we hier niet lekker zitten, want het is een levensgevaarlijke situatie zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191428713
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben de trampoline verankerd. Maar goed, net blijkt dat-ie kapot is door een dakpan. :+

Ik moet zeggen dat we hier niet lekker zitten, want het is een levensgevaarlijke situatie zo.
Ik zou verhuizen :{w
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_191428755
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:24 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik zou verhuizen :{w
Ik wou alleen een aannemer die z'n werk goed deed. :{ We hebben juist om zo'n situatie te voorkomen veel geld betaald voor het vervangen van het dak. Al is het nu nog te vroeg om te zeggen dat het aan de aannemer ligt, maar het zit me niet lekker dat de buren aan beide kanten nergens last van hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191428909
Door gemeente Rotterdam wordt dit plaatje verspreid met waar je heen moet bellen. Lijkt me in andere plaatsen dan niet veel anders.
Je dakpan kan ook bij anderen schade veroorzaken (hebben wij vroeger gehad met bitumen wat van de overkant door onze ramen kwam waaien).

pi_191429130
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:37 schreef NedKelly het volgende:
Door gemeente Rotterdam wordt dit plaatje verspreid met waar je heen moet bellen. Lijkt me in andere plaatsen dan niet veel anders.
Je dakpan kan ook bij anderen schade veroorzaken (hebben wij vroeger gehad met bitumen wat van de overkant door onze ramen kwam waaien).

[ afbeelding ]
Ik heb m'n burgerplicht gedaan en gebeld. Ik werd doorverbonden met de brandweer en die vroeg of de pannen op de weg kwamen. Dat is niet het geval, dus ze doen niets.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191429148
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb m'n burgerplicht gedaan en gebeld. Ik werd doorverbonden met de brandweer en die vroeg of de pannen op de weg kwamen. Dat is niet het geval, dus ze doen niets.
Heb je in ieder geval dat afgedekt.
Wel mooi klote situatie zo. Ook dit nog eens bij alles erbij.
pi_191429154
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zou jij daarop wachten? Ik wil zelf dat iemand het z.s.m. komt repareren. De aannemer heeft nooit op zo'n korte termijn tijd. Ik lees ergens dat stormschade wordt gedekt door de opstalverzekering, dus ik zou een ander bedrijf kunnen vragen om langs te komen. Dan kan dat bedrijf meteen kijken of de dakpannen wel goed liggen.
Je moet hem de kans geven om het te herstellen wil je financieel iets kunnen verhalen. Ik zou hem nu bellen en verzoeken te komen repareren ivm gevaarlijke situatie.
pi_191429223
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:54 schreef Puala het volgende:

[..]

Je moet hem de kans geven om het te herstellen wil je financieel iets kunnen verhalen.
Snap ik, maar tegelijk kunnen we niet wachten met zoiets. Ik vind het maar lastig, hoor. Morgenvroeg even Eigen Huis bellen voor advies. De aannemer is geďnformeerd via e-mail. Die neemt niet op (doet-ie nooit). En in het verleden is gebleken dat hij nooit met spoed langskomt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191429288
Mooi voorbeeld: het zou vorig jaar hard gaan waaien toen onze dakkapel open lag. Ik liep met de architect rond en constateerde dat de situatie onveilig was. De architect belde de aannemer om hem z.s.m. langs te komen om de situatie veilig te maken. De aannemer sputterde tegen en beloofde uiteindelijk later op de dag langs te komen. Ik ging aan het einde van de dag langs en er was gewoon niets gebeurd...

Juridisch doet dat er allemaal vast niet toe, want je moet altijd iemand in de gelegenheid stellen te repareren. Ik ga er maar vanuit dat we in ieder geval ons eigen risico kwijt zijn. Ik hoop dat het herstelbedrijf iets kan zeggen over de verdere staat van het dak. Mocht daar commentaar op zijn, dan kan ik de aannemer langs laten komen om de rest in orde te maken.

Oh, ik heb dus online de schade gemeld bij de ANWB en heb hun partner gebeld voor herstel. Morgenvroeg word ik gebeld om een afspraak te maken. Dank voor de tips allemaal. Mocht iemand nog advies hebben - ik hoor het graag!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191429378
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 16:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hebben ze ook (ANWB). En dan hoor ik dat ze op zondag gesloten zijn...
Bel je dan met 088 - 269 28 88 ?
pi_191429398
Heel veel succes ermee. Hopelijk komt weer niet al te veel regen de komende uren...
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 18:18:42 #141
5428 crew  miss_sly
pi_191429600
Hé, wat een narigheid, Claudia. Ik hoop dat het verder meevalt en alleen dit rijtje pannen niet lekker lag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191429606
Wat balen weer zeg. Hopelijk niet al te veel regen bij jullie.
pi_191429933
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:06 schreef XanderH het volgende:

[..]

Bel je dan met 088 - 269 28 88 ?
Jep.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191430041
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep.
Raar. Dat is de alarmcentrale voor alle ANWB diensten, dus ook de wegenwacht enzo. Die moeten op zondag toch bereikbaar zijn? Wellicht hangt de bereikbaarheid af van de keuzes die je in het keuzemenu maakt ofzo...

Zou daar maandag toch eens navraag naar doen. Wat als je huis op zondag afbrandt en je tijdelijk verblijf, direct nieuwe kleding enzo nodig hebt? Dan heb je toch graag een verzekeraar die je kunt bereiken.
pi_191430098
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:43 schreef XanderH het volgende:

[..]

Raar. Dat is de alarmcentrale voor alle ANWB diensten, dus ook de wegenwacht enzo. Die moeten op zondag toch bereikbaar zijn? Wellicht hangt de bereikbaarheid af van de keuzes die je in het keuzemenu maakt ofzo...
Doorkiesnummer 1 is voor de Wegenwacht, nummer 2 voor als je in het buitenland zit en nummer 3 voor 'overige'. En nummer 3 is dus dicht. Maar ik kon wel online de schade rapporteren en aangeven 'we lossen het probleem op via de partner van de ANWB". Dus ik kon wel meteen iets regelen, wat heel fijn is. De partnerdienst was namelijk wel bereikbaar.

quote:
Zou daar maandag toch eens navraag naar doen. Wat als je huis op zondag afbrandt en je tijdelijk verblijf, direct nieuwe kleding enzo nodig hebt? Dan heb je toch graag een verzekeraar die je kunt bereiken.
Ja, geen idee hoe dat dan werkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191430180
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Doorkiesnummer 1 is voor de Wegenwacht, nummer 2 voor als je in het buitenland zit en nummer 3 voor 'overige'. En nummer 3 is dus dicht. Maar ik kon wel online de schade rapporteren en aangeven 'we lossen het probleem op via de partner van de ANWB". Dus ik kon wel meteen iets regelen, wat heel fijn is. De partnerdienst was namelijk wel bereikbaar.
[..]

Ja, geen idee hoe dat dan werkt.
Misschien toch tijd voor een verzekeraar die wel bereikbaar is als je hem nodig hebt?
pi_191430209
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:49 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Misschien toch tijd voor een verzekeraar die wel bereikbaar is als je hem nodig hebt?
Ik heb nog nooit in m'n leven gebruik hoeven of kunnen maken van een verzekering, dus voor mij is het allemaal heel nieuw. Ik ga wel even bij de ANWB hierover informeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 9 februari 2020 @ 20:09:14 #148
4330 PJ
Tja.....
pi_191431369
ANWB = Algemene Nederlandsche Wielrijders-Bond

Misschien niet helemaal voor dingutjes met je huis ....
pi_191431762
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 20:09 schreef PJ het volgende:
ANWB = Algemene Nederlandsche Wielrijders-Bond

Misschien niet helemaal voor dingutjes met je huis ....
Eh, de ANWB biedt gewoon woonpakketten. En door de Consumentenbond wordt de opstalverzekering van de ANWB met een cijfer hoger dan een 8 beoordeeld (waarmee die tot de beste opstalverzekeringen behoort).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 9 februari 2020 @ 21:12:02 #150
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191432708
Wat een gedoe! Ik hoop dat ze morgen kunnen komen herstellen maar je zal bepaald niet de enige zijn inderdaad....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191433325
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit in m'n leven gebruik hoeven of kunnen maken van een verzekering, dus voor mij is het allemaal heel nieuw. Ik ga wel even bij de ANWB hierover informeren.
Ik ben wel nieuwsgierig wat daar uit komt. :) Ik overwoog namelijk juist om mijn woonverzekeringen ook naar de ANWB over te sluiten. Heb er al wat diensten lopen (wegenwacht, autoverzekering, caravanverzekering, reisverzekering, creditcard) en over het algemeen bevalt dat me prima. :)

Maar een noodnummer wat op zondag gesloten is verbaast me oprecht. Je hoopt het natuurlijk nooit mee te maken, maar stel nou dat je een keer brand krijgt en 's nachts met je hele gezin in ondergoed buiten in de kou staat... Zonder geld of bankpas, identiteitsbewijzen, autosleutels... Dan verwacht ik na de eerste noodhulp van de brandweer en de politie toch echt wat ondersteuning van mijn verzekeraar: Een hotelkamer, wat cash om de hoognodige dingen voor de eerste dagen aan te schaffen. Ik verwacht dan eerlijk gezegd iemand (dat mag een externe partij zijn) op locatie om eea te regelen. Niet "we zijn van zaterdag 16:00 tot maandag 8:30 gesloten". :N

Nou valt het nu in jouw geval wel mee... je hebt het kunnen melden en er is al contact met de onderaannemer, veel meer kun je nu denk ik niet verwachten, er zullen - gelukkig - weinig vakmensen bereid zijn om met dit weer je dak op te gaan.

Hoop dat ze je morgen ook snel kunnen helpen dan. Nu is de schade beperkt tot wat dakpannen maar als er een flinke bui overkomt dan zul je ook wel wat waterschade erbij krijgen. ;(
pi_191442592
Ik kan in ieder geval vertellen dat vanochtend een provisorische oplossing is gemaakt om te voorkomen dat er meer schade ontstaat. Binnenkort komt het schadeherstelbedrijf weer langs om de pannen opnieuw te leggen. Lief heeft even contact met de aannemer gehad en die kon niet op korte termijn langskomen en zei dat we het maar via de verzekering moesten regelen. De pannen waren inderdaad niet vastgezet. Het is ons niet duidelijk of de aannemer daarmee in gebreke is gebleven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 februari 2020 @ 16:37:28 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191442622
Wat een eikel...
Heb je ergens vastgelegd dat de pannen vastgemaakt moesten worden?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191442804
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:37 schreef Leandra het volgende:
Wat een eikel...
Heb je ergens vastgelegd dat de pannen vastgemaakt moesten worden?
Nee, nog nagekeken...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191442814
Inmiddels gebeld met de ANWB. Ik sprak eerst een jongen die dacht dat er op zondag wel een nummer open zou zijn. Hij ging ernaar informeren en belde al snel terug. Er is inderdaad geen noodnummer dat altijd bereikbaar is. Als er spoed is, zijn de politie en brandweer eerste aanspreekpunt en regelen zij wat hij 'salvage' noemde. Op maandag is de verzekeraar er dan voor de financiële afwikkeling.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191442829
En ik moet dus zeggen dat de onderaannemer nu snel contact met me heeft opgenomen en er vanochtend al snel was. Dat is allemaal heel netjes gegaan tot dusver.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 februari 2020 @ 16:53:59 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_191442844
Wat een gedoe, Claudia. Hopelijk nu geen verdere schade meer -O-
disclaimer
pi_191442887
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:53 schreef SQ het volgende:
Wat een gedoe, Claudia. Hopelijk nu geen verdere schade meer -O-
Ik zit gewoon te wachten op de volgende ramp. :{ Nou ja, als er maar niks met de kindjes gebeurt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 februari 2020 @ 17:31:00 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191443293
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, nog nagekeken...
Bummer :{
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 februari 2020 @ 17:31:43 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191443298
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zit gewoon te wachten op de volgende ramp. :{ Nou ja, als er maar niks met de kindjes gebeurt.
Op een gegeven moment houdt het op, echt :Y
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 februari 2020 @ 17:33:18 #161
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_191443310
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
Inmiddels gebeld met de ANWB. Ik sprak eerst een jongen die dacht dat er op zondag wel een nummer open zou zijn. Hij ging ernaar informeren en belde al snel terug. Er is inderdaad geen noodnummer dat altijd bereikbaar is. Als er spoed is, zijn de politie en brandweer eerste aanspreekpunt en regelen zij wat hij 'salvage' noemde. Op maandag is de verzekeraar er dan voor de financiële afwikkeling.
Zou voor mij wel een reden zijn om van verzekeraar te veranderen. En sterkte met alles.
pi_191486637
De inboedelverzekering dekt de trampoline niet. Dat vind ik eerder een reden om over te stappen. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191486735
Toen ik de dakpannen aan het opruimen was viel me trouwens op dat er veel scherven lagen en die heel scherp zijn. Ik had er geen benul van hoe gevaarlijk dakpannen zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191486951
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
De inboedelverzekering dekt de trampoline niet. Dat vind ik eerder een reden om over te stappen. :Y)
Wordt ie ook niet gedekt als. Vervolgschade van de dakpannen?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_191486961
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:58 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Wordt ie ook niet gedekt als. Vervolgschade van de dakpannen?
Ik kon die optie online niet vinden. Heb het gemeld en het werd afgewezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:08:57 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191487071
Raar, dat zou de opstalverzekering dan toch moeten dekken als gevolgschade?
Vervelend, helemaal als het tot gevolg heeft dat je via de rechtsbijstand de aannemer aansprakelijk moet gaan stellen, want die heeft de pannen los op het dak gelegd.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 februari 2020 @ 13:25:03 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191487288
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
Inmiddels gebeld met de ANWB. Ik sprak eerst een jongen die dacht dat er op zondag wel een nummer open zou zijn. Hij ging ernaar informeren en belde al snel terug. Er is inderdaad geen noodnummer dat altijd bereikbaar is. Als er spoed is, zijn de politie en brandweer eerste aanspreekpunt en regelen zij wat hij 'salvage' noemde. Op maandag is de verzekeraar er dan voor de financiële afwikkeling.
'Salvage' is een stichting die namens verzekeraars eerste hulp verricht bij grote schadezaken, zoals bijvoorbeeld bij brand.
https://www.stichtingsalvage.nl/

Ze zijn bij mijn ouders geweest (na brand), vandaar dat ik het toevallig weet, maar dat zijn dingen die je eigenlijk niet weet als je er nooit mee te maken hebt gehad, dus het was mss handig geweest als de ANWB jongen het iets uitvoeriger had uitgelegd om zo de verzekerde (jij) gerust te kunnen stellen.
***
pi_191642850
Fijn om te weten, dat soort zaken. Intussen heb ik zelfs een nieuwe verzekering bij de ANWB afgesloten. Ik ben gewoon een tevreden klant. Er liggen nu nieuwe dakpannen op het dak en die zijn verankerd.

Lief heeft intussen de garage zo leeggeruimd als maar kan. Wij zijn klaar voor de houtwormbestrijding. Ik ga binnenkort een afspraak maken.

Volgende klus: keukenplinten. :X Daarna zal ik meteen eens goede foto's maken van het huis. En ik ben aan het nadenken over wat prioriteit moet krijgen: terras aan huis, een terrasoverkapping, een nieuwe garagedeur of het laten maken van beschoeiing bij de waterkant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 12:13:47 #169
5428 crew  miss_sly
pi_191643309
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn om te weten, dat soort zaken. Intussen heb ik zelfs een nieuwe verzekering bij de ANWB afgesloten. Ik ben gewoon een tevreden klant. Er liggen nu nieuwe dakpannen op het dak en die zijn verankerd.

Lief heeft intussen de garage zo leeggeruimd als maar kan. Wij zijn klaar voor de houtwormbestrijding. Ik ga binnenkort een afspraak maken.

Volgende klus: keukenplinten. :X Daarna zal ik meteen eens goede foto's maken van het huis. En ik ben aan het nadenken over wat prioriteit moet krijgen: terras aan huis, een terrasoverkapping, een nieuwe garagedeur of het laten maken van beschoeiing bij de waterkant.
Mocht je tegels nodig hebben voor een van je klussen, kan ik aanraden om even goed online rond te kijken. Bij de bestratingsbedrijven als Jonk in Almere kun je heel veel in het echt zien en het loont de moeite om daarna wat je gevonden hebt op internet te zoeken. Ik ben er de helft minder kwijt voor de gewenste tegels
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191643332
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mocht je tegels nodig hebben voor een van je klussen, kan ik aanraden om even goed online rond te kijken. Bij de bestratingsbedrijven als Jonk in Almere kun je heel veel in het echt zien en het loont de moeite om daarna wat je gevonden hebt op internet te zoeken. Ik ben er de helft minder kwijt voor de gewenste tegels
Dank voor de tip!

Ik denk dat we tegels zoveel mogelijk gaan mijden en hooguit 'stepping stones' gebruiken. Alles verzakt hier toch.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 12:17:26 #171
5428 crew  miss_sly
pi_191643352
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank voor de tip!

Ik denk dat we tegels zoveel mogelijk gaan mijden en hooguit 'stepping stones' gebruiken. Alles verzakt hier toch.
Voor een terras heb je toch tegels nodig?

Ik wil ook stepping stones en geen tegelpaden. Ik vind dat mooier en natuurlijker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191643414
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor een terras heb je toch tegels nodig?

Ik wil ook stepping stones en geen tegelpaden. Ik vind dat mooier en natuurlijker.
Ik denk dat we een vlonderterras laten maken en wat palen flink de grond in laten slaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191674508
Volgende week komt onze architect langs voor een eerste gesprek over het maken van een ontwerp voor de buitenruimte. *O*

Ik kom er maar niet uit wat nu handig is om als eerste aan te pakken: K&W / Oprit, tuin, bestrating en beschoeiing - waar te beginnen?. Het verstandigst lijkt me nu om eerst een overkoepelend plan te hebben dat we gefaseerd uitvoeren en daar in het plan rekening mee te laten houden. De architect willen we vragen om een plan te maken voor het terras, de paden om het huis en de waterkant (rekening houdend met het verwijderen van de kas en het bouwen van een buitenkamer). Jawel, de kas gaat ooit weg, heb ik besloten. En met ooit bedoel ik over > 5 jaar. We moeten eerst flink sparen en dat gaat niet zo snel omdat we ook de hypotheek af willen lossen.

De paden om het huis zijn om een aantal redenen lastig. Er moet aansluiting zijn met het terras aan de achterkant van het huis, er moet aansluiting zijn met de oprit (die we waarschijnlijk ooit laten vervangen) en er moet aansluiting zijn met de garage. Een eis is dat we een duurzame oplossing krijgen, want ik heb geen zin om over een paar jaar met een wederom verzakt pad te zitten. Een optie is om stepping stones te nemen, die wat makkelijker op te hogen zijn. Als ik maar op hoge hakken de fiets makkelijk uit de schuur kan krijgen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191885262
Gisteren hebben we het gesprek met de architect gehad. Dat was leuk. Ze komt binnenkort weer langs en neemt dan iemand mee die specifiek kijkt naar het type oplossingen dat voor onze grond geschikt is.

En de kogel is door de kerk: de kas gaat weg. Iemand een idee wat zo'n ding op moet brengen? Die van ons is ruim 6,5 x 4 meter en diverse ruiten zijn kapot.

Verder hebben we vandaag een boot bekeken die helemaal aan onze wensen voldoet. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191885327
Oh tof, ben benieuwd waar jullie op uit gaan komen. De tuinkas weg, zonde :o Misschien heb ik wel interesse (afhankelijk van de prijs), maar dat weet ik pas later deze week.
pi_191885425
Ik vind de kas op die plek gewoon niet handig. Het is een heel nat gedeelte van de tuin. Bij een flinke regenbui staat de kas blank. Bovendien blijft de kas in de winter niet warm genoeg om er aardige planten in te kunnen planten. En voor een moestuin heb ik geen kas nodig. We gaan die plek gebruiken voor een terras en in de toekomst een tuinkamer. Het doet wel pijn, dingen weghalen die op zich prima zijn.

Laat het vooral weten als je interesse hebt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191885444
Oh, en op de plek van de voličre ga ik misschien een kleinere (verwarmde) kas nemen, ooit. Zoiets:



Voličre:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_191885687
Leuk, Claudia, nieuwe plannen! En ook fijn om weer naar nieuwe dingen uit te kijken.
Is dat zo?
pi_192101538
We hebben een bootje. *O*

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192101899
*O*
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:12:06 #181
80382 manny
30 is best veel
pi_192102334
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:39 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben een bootje. *O*

[ afbeelding ]
leuk! leuk! leuk!
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:17:38 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192102464
Oh wat een leuke! O+
***
pi_192103936
O+ O+ Wat een vrijheid aan en op het water !
pi_192104620
Tussen het thuis werken door even varen is wel heerlijk. O+ We hebben er niet alleen roeispanen maar ook een elektromotor bij. En we hebben hierdoor kennis gemaakt met nieuwe buren, wat altijd leuk is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192105454
Gaaf O+
pi_192106191
Heerlijk! O+
  dinsdag 17 maart 2020 @ 22:39:25 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192107505
Heerlijk! Prachtige foto ook weer.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192124438
Keukenplinten gemonteerd! Poeh, wat een rotklus was dat. We kwamen erachter dat de keuken net iets te laag stond. :X Het resultaat is wel heel bevredigend.

Ik heb negen kerstballen gevonden onder de keuken. :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 18:54:14 #189
5428 crew  miss_sly
pi_192125634
Wat heerlijk, een bootje O+ Gaan jullie vast heel veel plezier van hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 18 maart 2020 @ 19:39:36 #190
80382 manny
30 is best veel
pi_192126970
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
Keukenplinten gemonteerd! Poeh, wat een rotklus was dat. We kwamen erachter dat de keuken net iets te laag stond. :X Het resultaat is wel heel bevredigend.

Ik heb negen kerstballen gevonden onder de keuken. :D
kerstballen? how on earth....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192127041
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:39 schreef manny het volgende:

[..]

kerstballen? how on earth....
Katten...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 18 maart 2020 @ 20:19:12 #192
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192128114
Oh, bootje! Lijkt mij zo lekker in de zomer! O+
pi_192128218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:03 schreef Claudia_x het volgende:

Ik heb negen kerstballen gevonden onder de keuken. :D
_O-
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_192128402
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:39 schreef manny het volgende:

[..]

kerstballen? how on earth....
Jij hebt geen katten...
  donderdag 19 maart 2020 @ 07:30:08 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192135591
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:39 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben een bootje. *O*

[ afbeelding ]
O+ superleuk bootje O+
Resistance is futile.
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:27:04 #196
80382 manny
30 is best veel
pi_192140543
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Katten...
check. haha.

weet niet waarom, maar onze katten lieten die altijd met rust.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192170856
Voor het eerst dit jaar het gras gemaaid!



Lucht. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192171035
Mooi! Lekker voldaan gevoel, dat gras gedaan, of niet?

Je krijgt gewoon extra lucht als je die foto ziet. :D ^O^
Is dat zo?
pi_192171374
Ja, ik vind grasmaaien heel fijn om te doen. Lief daarentegen vindt het vreselijk, dus het is mijn klusje geworden. Ik doe eigenlijk alles in de tuin, wat een enorm karwei is gezien het achterstallige onderhoud. Dit jaar hoop ik wel een flinke slag te maken met de aanleg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192266871
Lief maakte gisteren deze foto toen ik een stukje met de kinderen ging varen. O+



En mijn project van de week is het uitgraven van een vijver. :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192356259
Het project vordert:



"De sloot" (de naam van de vijver) ijkt groter dan die is omdat ik de grond achter de vijver meteen aan het ophogen ben.

Verder kwam ik deze week tijdens graafwerkzaamheden een leuke verrassing tegen: het terras aan de achterkant van ons huis lijkt een fundament te hebben:

9

[ Bericht 11% gewijzigd door Claudia_x op 30-03-2020 16:43:03 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:34:51 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192357997
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
Het project vordert:

[ afbeelding ]

"De sloot" (de naam van de vijver) ijkt groter dan die is omdat ik de grond achter de vijver meteen aan het ophogen ben.

Verder kwam ik deze week tijdens graafwerkzaamheden een leuke verrassing tegen: het terras aan de achterkant van ons huis lijkt een fundament te hebben:

[ afbeelding ]9
Mooie start ^O^

Terras zou blijven toch?
Resistance is futile.
pi_192358059
Nice. Zo'n kas lijkt me ook ooit wel wat :D
pi_192358268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
Lief maakte gisteren deze foto toen ik een stukje met de kinderen ging varen. O+

[ afbeelding ]

En mijn project van de week is het uitgraven van een vijver. :7
Wat een mooie foto!
Is dat zo?
pi_192358398
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mooie start ^O^

Terras zou blijven toch?
Er moet een hoger terras komen, want het terras ligt veel lager dan de vloer van de begane grond. Ik wil eigenlijk een vlonderterras. Als er al een adequate fundering ligt, zou dat een hoop gezeur schelen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192358474
Op deze oude foto is het hoogteverschil goed te zien:



Er zijn nog wat uitdagingen. Het pad langs de garage sluit op het terras aan en die tegels zijn flink verzakt. Daar is geen fundering. De garagevloer ligt lager dan de vloer in de woning, dus we moeten ook daar een hoogteverschil overbruggen. Een trap volstaat niet omdat we er met de fiets overheen moeten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192467415
Crosspost!

Ik ben hard bezig in de tuin, onder andere met het vijverproject. Maar het herinrichten van de voličre kreeg even voorrang. We laten komende week houtwormbestrijding in onze garage uitvoeren en ik wilde alle tuinspullen daar voor die tijd weg hebben.

De voličre was een verwaarloosde, ranzige bende en het stonk er bovendien enorm. Ik heb er sinds we hier wonen, een jaar nu ongeveer, nauwelijks in gekeken.




Mijn idee was om van de voličre mijn plek voor tuinspullen te maken (met uitzondering van groot materieel zoals de grasmaaier). Ik heb de boel deels gedemonteerd en daarna flink gesopt. :r





Gaandeweg kreeg ik een idee: wat als ik de voličre gebruik om vogels niet binnen maar buiten te houden? Ik ga er wat fruit neerzetten, te beginnen met aardbeien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 05-04-2020 22:16:03 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192468245
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
Gaandeweg kreeg ik een idee: wat als ik de voličre gebruik om vogels niet binnen maar buiten te houden? Ik ga er wat fruit neerzetten, te beginnen met aardbeien.
Wat een goed plan! Aardbeien schijn je ook goed 'hangend' te kunnen kweken, dus dan kan je de hoogte misschien wat extra benutten. Lekkere bessen zijn natuurlijk ook zeer de moeite waard. In mijn ervaring oogsten bij mij vogels vooral de blauwe bessen (niet bosbessen, maar die amerikaanse bessen) veel effectiever dan ikzelf.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 5 april 2020 @ 21:20:57 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192468459
Ik heb de ren van mijn kippenhok helemaal uitgebreid tot de moestuin. Dan pikken de kippen alle onkridzaadjes op en bemesten het en passant.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 5 april 2020 @ 21:21:48 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192468476
Dus precies het tegengestelde van Claudia
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192469059
quote:
14s.gif Op zondag 5 april 2020 21:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat een goed plan! Aardbeien schijn je ook goed 'hangend' te kunnen kweken, dus dan kan je de hoogte misschien wat extra benutten. Lekkere bessen zijn natuurlijk ook zeer de moeite waard. In mijn ervaring oogsten bij mij vogels vooral de blauwe bessen (niet bosbessen, maar die amerikaanse bessen) veel effectiever dan ikzelf.
Precies mijn idee! Ik heb een bestelling voor hangpotten en aardbeien uitstaan. Dochter bracht me eigenlijk op het idee, want zij zei graag aardbeien in de tuin te willen. Ik weet nog wel dat mijn moeder vroeger een net over de aardbeien spande en ik dan de vogels uit het net kon knippen.

Bessen ga ik ook proberen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192469068
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:20 schreef LXIV het volgende:
Ik heb de ren van mijn kippenhok helemaal uitgebreid tot de moestuin. Dan pikken de kippen alle onkridzaadjes op en bemesten het en passant.
Ik heb overwogen er een kippenhok van te maken, maar niemand in m'n huishouden vond het een goed idee om kippen te nemen. Ik heb er de laatste tijd een beetje spijt van gehad, want de eieren in de supermarkt waren op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 5 april 2020 @ 22:47:43 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192469736
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb overwogen er een kippenhok van te maken, maar niemand in m'n huishouden vond het een goed idee om kippen te nemen. Ik heb er de laatste tijd een beetje spijt van gehad, want de eieren in de supermarkt waren op.
kippen zijn echt leuke huisdieren, waar iedere dag wel wat mee te beleven valt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 5 april 2020 @ 22:48:33 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192469751
Normaal lopen mijn kippen los, maar nu moeten ze dus dat stuk wieden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192469759
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

kippen zijn echt leuke huisdieren, waar iedere dag wel wat mee te beleven valt.
En je moet er elke dag voor zorgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 5 april 2020 @ 22:52:04 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192469813
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En je moet er elke dag voor zorgen.
Dat is voor ieder dier, kind of plant. Nochtans valt dat wel mee. Ik geef ze ‘s ochtends wat graag, overdag scharrelen ze zelf maar en savonds krijgen ze de restjes. Of je het nu in de kliko gooit of in het kippenhok, dat maakt niet veel uit. En om de paar dagen water verversen, dat is het eigenlijk wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192469846
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is voor ieder dier, kind of plant. Nochtans valt dat wel mee. Ik geef ze ‘s ochtends wat graag, overdag scharrelen ze zelf maar en savonds krijgen ze de restjes. Of je het nu in de kliko gooit of in het kippenhok, dat maakt niet veel uit. En om de paar dagen water verversen, dat is het eigenlijk wel.
Het idee beklemt me wat. Nu is dat natuurlijk heel leuk, voor kippen zorgen, want het is lekker weer en we zitten in quarantaine. Maar ik heb periodes waarin ik vroeg opsta, in het donker en in de kou naar het werk ga en in het donker en in de kou thuiskom en nog van alles moet. Dan zijn kippen niet zo tof.

Ik houd de optie nog wel open.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192469933
Onze katten gaan nu trouwens naar buiten en voor hen is het hier een paradijs. Ze hebben wel elke keer wat: een dikke poot, een gezwollen wang, een gemankeerd loopje. En ze komen steevast vies of zelfs nat thuis.



:o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 5 april 2020 @ 23:41:54 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192470627
:o Ziet er uit alsof die gezwommen heeft! :D Arm beest!

Toffe plannen voor de voličre hoor! :Y Leuk!
***
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 08:27:33 #220
5428 crew  miss_sly
pi_192472959
Wat een leuk idee om de voličre zo te gebruiken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 april 2020 @ 11:27:59 #221
80382 manny
30 is best veel
pi_192475139
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 22:58 schreef Claudia_x het volgende:
Onze katten gaan nu trouwens naar buiten en voor hen is het hier een paradijs. Ze hebben wel elke keer wat: een dikke poot, een gezwollen wang, een gemankeerd loopje. En ze komen steevast vies of zelfs nat thuis.

[ afbeelding ]

:o
Mmm.. Voor het idee katten even vervangen door kinderen. Dan klinkt het toch minder ;)

Onze kinderen gaan nu trouwens naar buiten en voor hen is het hier een paradijs. Ze hebben wel elke keer wat: een dikke poot, een gezwollen wang, een gemankeerd loopje. En ze komen steevast vies of zelfs nat thuis.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192475572
Arme kat niet bang dat ze iets overkomt? Die van ons zouden de rest van de week boos zijn als ze zo nat zouden zijn. Als ze al het water uitkomen
pi_192478783
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:52 schreef F_r het volgende:
Arme kat niet bang dat ze iets overkomt? Die van ons zouden de rest van de week boos zijn als ze zo nat zouden zijn. Als ze al het water uitkomen
Ja, natuurlijk maken we ons wel zorgen. Ze zijn klaarblijkelijk wat roekeloos. Laatst hebben we in één week tijd drie keer bij de dierenarts gezeten. Nu wacht ik het een dag of een paar dagen af als ze weer iets hebben. Meestal komt het vanzelf goed. Eén van de katten is nu mank en dat ziet er wel heel naar uit. Die moet tegen zijn zin in verplicht binnenblijven vandaag. Hij lijkt er zelf overigens weinig last van te hebben.

De opgezwollen poot die zijn broer laatst had was overigens wel hilarisch. Had ik daar maar een foto van gemaakt. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192478801
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:27 schreef manny het volgende:

[..]

Mmm.. Voor het idee katten even vervangen door kinderen. Dan klinkt het toch minder ;)

Onze kinderen gaan nu trouwens naar buiten en voor hen is het hier een paradijs. Ze hebben wel elke keer wat: een dikke poot, een gezwollen wang, een gemankeerd loopje. En ze komen steevast vies of zelfs nat thuis.
Het klopt eigenlijk ook wel. :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192478988
Kunnen ze wel makkelijk uit de vaart komen als ze erin donderen? Anders kun je misschien een trapje voor ze maken. Hoeven ze in ieder geval niet te verdrinken...

Wij hadden ooit een kat die achter een vlinder aan zo een vijver vol blauwe drek inliep. Stinken dat ze deed... En mijn ouders hadden er eentje die het verschil tussen het weiland met gras en de sloot met eendekroos niet zag... Drie keer raden...
pi_192479230
Hier is er ooit 1 zo in een vol bad gesprongen die was er zo weer uit. Maar die vond in een woestijn nog water.

Van ons huidige drietal zijn er al 2 hoogbejaard die komen er niet meer uit. En nummer 3 is zo bang dat hij erin blijft vrees ik. Maar die van ons komen de tuin ook niet uit.
pi_192495932
Vandaag hebben we dan eindelijk, samen met de buren, houtwormbestrijding in de garage laten uitvoeren. Dat heeft een tijd geduurd. Eerst moesten wij ervoor zorgen dat er geen lekkages meer waren in ons deel, toen moesten de buren hun deel uitruimen (tientallen jaren aan troep!) en daarna moesten wij nog even flink schoonmaken.

De garage voor:



Nu zien jullie meteen waarom we een nieuwe garagedeur willen. We willen een elektrische sectionaalgaragedeur. Iemand tips voor waar we een prima deur kunnen kopen voor een zachte prijs?

Apparatuur:



Er is schijnbaar gespoten met een goedje waar aceton in zit. Het idee is dat de bestrijder het hout ermee volspuit tot het verzadigd is. Hij was circa 2,5 uur bezig met twee garages. Een paar uur na de behandeling zag de garage er zo uit:



Nu flink laten luchten en dan kunnen we morgen inruimen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192572892
De garage is inmiddels ingeruimd - heel fijn. En een crosspost:

Mijn werk in de tuin van de afgelopen tijd! Ik weet het, een ongelooflijke hoeveelheid foto's. Maar het is ook een ongelooflijke hoeveelheid werk allemaal.

Dit was het uitzicht vanuit huis op de tuin toen we het net hadden gekocht. Ik heb véél weggehaald, de enorme struik links, de coniferen rechts bij de schutting (inclusief een boel brandnetels en klimop) en de planten in het bosje middenachter (allemaal verplaatst naar een andere plek).



Achterin de tuin ben ik bezig met een vijver en heb ik een boomgaardje aangelegd.



Close-up van de vijver. Ik ben er nog niet klaar mee, want ik moet nog een stuk uitgraven. Daarvoor pomp ik het water steeds eruit.



Op het heuveltje komen nog veel meer planten en aan het water komt een krentenboompje. Er groeien al dotterbloemen en zomerklokjes. De zomerklokjes zijn zo leuk!



Close-up van de boomgaard. Die stelt ook nog niet zoveel voor. Er stond al een perenboom. Ik heb er een appelboom, pruimenboom en vijg bijgezet. Vandaag heb ik ook bodembedekkers geplant.



Dan het stukje bij de zwarte schutting. Dit is het enige wat ik vorig jaar voor elkaar heb kunnen krijgen, het slopen van een aantal coniferen.



Inmiddels heb ik alle coniferen weg, heb ik de border opgehoogd, plastic tegen de onderkant van de schutting aangebracht om de schutting tegen vocht te beschermen, gaaswerk gemonteerd en clematis, judaspenning, herfstanemoon en vingerhoedskruid geplant. En nog een klein plantje waarvan ik de naam niet meer weet (ik krijg veel van de buren). Let niet op het gare gras; ik heb stukken elders uit de tuin uitgestoken en erop gelegd. Dat moet nog mooi worden.



Dan het stuk naast het huis. Dat zag er zo uit als hieronder. Ik vond het best geinig; het was een soort verwilderd bos geworden. Ik ben er toch maar flink gaan snoeien, alleen al omdat er geen licht meer kwam en de planten wanhopig hun best deden om nog wat zon te vangen.





Dat ziet er nu (deels) zo uit. Ik ben een eind met het slopen, maar ik ben er nog niet. Het was véél werk, met name het verwijderen van enkele grote stronken, het wegwerken van de takken en het verwijderen van de klimop die overal tegenop, onderdoor en doorheen groeit.Het meeste laat ik trouwens staan en snoei ik vooral flink terug.



Ik heb er onder andere judaspenning en vrouwenmantel geplant. En nog meer, maar dat staat niet op de foto.



Dit zijn de takken die ik nog weg moet werken (links zagen, rechts groenafval).



Achter dat takkenbosje groeit allerlei onverwacht leuks (o.a. nog meer judaspenning).









Nog meer onverwacht leuks in de border met hortensia's: tulpen!







En elders in de tuin nog meer onverwachte bloemen:



Bonusfoto van een van de katten, die ons buiten gezeldschap houden. Ik graaf een gat en de kat gaat er meteen in liggen, behulpzaam als-ie is. O+

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 11 april 2020 @ 21:16:46 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192573136
Allemachtig wat een werk! _O_
Maar het wordt wel onwijs mooi zo! :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 11-04-2020 21:49:35 ]
***
  zaterdag 11 april 2020 @ 21:16:53 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192573138
Jezus, bergen werk verzet!

_O_

Prachtige resultaten, vooral bij je verwilderde stuk bos!
Resistance is futile.
  zaterdag 11 april 2020 @ 21:38:35 #231
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_192573495
Ik kan zo genieten van je foto’s, kan me heel goed voorstellen hoe fijn het daar bij jullie is :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_192573867
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 21:38 schreef monsterd. het volgende:
Ik kan zo genieten van je foto’s, kan me heel goed voorstellen hoe fijn het daar bij jullie is :D
Ik weet dat er veel mooie plekken op de wereld zijn, maar ik zou op geen andere plek willen wonen dan waar ik nu zit. Ik vind het Hollandse landschap geweldig mooi. Dagelijks denk ik aan het bekende gedicht van Marsman:

(...)

en in de geweldige
ruimte verzonken
de boerderijen
verspreid door het land,
boomgroepen, dorpen,
geknotte torens,
kerken en olmen
in een grootsch verband.
de lucht hangt er laag
en de zon wordt er langzaam
in grijze veelkleurige
dampen gesmoord,
en in alle gewesten
wordt de stem van het water
met zijn eeuwige rampen
gevreesd en gehoord.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 11 april 2020 @ 22:10:57 #233
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192574014
Prachtig, al die foto’s van buiten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 12 april 2020 @ 11:06:27 #234
207727 Smallish
Kleintje!
pi_192578888
Mooie foto’s, prachtig gedicht.
Is dat zo?
  zondag 12 april 2020 @ 12:48:28 #235
80382 manny
30 is best veel
pi_192579963
lekker bezig!
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 13:09:44 #236
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192580176
Poeh, daar is al een hoop gebeurd bij jullie ! Aardig wat snoeiwerk verricht, al is het denk ik een project waar je altijd wel mee bezig kunt blijven. Gelukkig geen gebrek aan groene vingers ;) ^O^ !
pi_192587259
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, daar is al een hoop gebeurd bij jullie ! Aardig wat snoeiwerk verricht, al is het denk ik een project waar je altijd wel mee bezig kunt blijven. Gelukkig geen gebrek aan groene vingers ;) ^O^ !
Geen gebrek aan motivatie in ieder geval. Die groene vingers krijg je vanzelf. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192587322
Wat voor plastic gebruik je om de schutting tegen vocht te beschermen? Kan dat gewoon met vuilniszakken?
pi_192587395
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 21:28 schreef BEFEM het volgende:
Wat voor plastic gebruik je om de schutting tegen vocht te beschermen? Kan dat gewoon met vuilniszakken?
Ik heb zelf vijverfolie van pvc gebruikt (had ik ook voor iets anders nodig). Geen idee of dat de beste keuze is; ik heb maar wat gedaan. Vuilniszakken scheuren best snel, vind ik, al heb je kwaliteitsverschil tussen vuilniszakken. En het leek me een hoop gedoe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192587515
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 21:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb zelf vijverfolie van pvc gebruikt (had ik ook voor iets anders nodig). Geen idee of dat de beste keuze is; ik heb maar wat gedaan. Vuilniszakken scheuren best snel, vind ik, al heb je kwaliteitsverschil tussen vuilniszakken. En het leek me een hoop gedoe.
Bedankt.
pi_192595137
Fijne garage wel :Y

Had je al een sectionaaldeur? Hörmann is natuurlijk de go-to garagedeur :+
pi_192602958
Oh heerlijk! Wat wordt het leuk. En wat is het veel werk. Respect! _O_
pi_192603696
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:36 schreef FranticDJ het volgende:
Fijne garage wel :Y

Had je al een sectionaaldeur? Hörmann is natuurlijk de go-to garagedeur :+
Er zit nu een kanteldeur in.

Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan Hörmann? Gaan andere deuren minder lang mee?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192603717
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er zit nu een kanteldeur in.

Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan Hörmann? Gaan andere deuren minder lang mee?
Nee geen idee. Het is een beetje het standaard merk wat iedereen roept als het over garagedeuren gaat. Ik zou niet eens weten wat ik heb. Geen hörmann iig.
pi_192603774
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:42 schreef yinu het volgende:
Oh heerlijk! Wat wordt het leuk. En wat is het veel werk. Respect! _O_
Ik zit zomaar ineens regelmatig in de voličre te rommelen met stekjes bijvoorbeeld. Had ik tevoren nooit verwacht omdat het zo'n naar stinkhol was.

Gisteren nog meer onkruid weggehaald:



En vandaag heb ik een mooie deal gevonden en vier japanse esdoorns gekocht. Die ga ik tegen de zwarte schuur zetten. Het is nu wel een lege boel, dus het is fijn om de tuin te kunnen vullen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192603810
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:25 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Nee geen idee. Het is een beetje het standaard merk wat iedereen roept als het over garagedeuren gaat. Ik zou niet eens weten wat ik heb. Geen hörmann iig.
Ja, precies. Het is een garagedeur, die moet het gewoon doen. :Y) Ik hoef geen exemplaar van hardhout. Liever niet zelfs, want hout moet je onderhouden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192604072
Wij hebben brabantdeur je kan ze mailen wellicht kennen ze iemand in jullie buurt. Nette deur goede montage.

En wat is een zachtprijsje?
Heb je een standaardmaat? Dan zijn ze 2e hands ook te krijgen. Wellicht niet elektrisch maar vast wel in betere staat.
pi_192775812
We hebben een aanbod gekregen voor collectieve inkoop van zonnepanelen: 14 panelen ŕ 305 Wp SOLAR mono Black voor 5048 euro na teruggevorderde btw. Ze zouden op het dak van onze schuur komen te liggen (op het westen ongeveer).

Iemand een zinnige opmerking, iets om rekening mee te houden? Ik ben vooral benieuwd of de prijs redelijk is. (Ik weet dat er een apart topic is voor zonnepanelen, maar het instapniveau is me er iets te hoog).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192778197
Juist dit soort vragen over offertes zie je in dat andere topic heel veel, dus stel ze vooral. Ik zou moeten nakijken wat wij betaald hebben, ergens klinkt dit duur, maar het is twee jaar geleden, kan er naast zitten.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_192778569
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:27 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben een aanbod gekregen voor collectieve inkoop van zonnepanelen: 14 panelen ŕ 305 Wp SOLAR mono Black voor 5048 euro na teruggevorderde btw. Ze zouden op het dak van onze schuur komen te liggen (op het westen ongeveer).

Iemand een zinnige opmerking, iets om rekening mee te houden? Ik ben vooral benieuwd of de prijs redelijk is. (Ik weet dat er een apart topic is voor zonnepanelen, maar het instapniveau is me er iets te hoog).
Kopieer dit in het zonnepanelentopic en je krijgt veel goede adviezen. Makkelijk instappen hoor. Dan zullen ze vertellen dat ¤1.25 per wp aan de dure kant is. Zeker als ze op een lage schuur komen
pi_192778763
Op jullie advies toch maar daar gepost.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193027576
We zijn in afwachting van nog een aantal offertes en beslissen dan of we zonnepanelen nemen. Ze lijken me een zinnige investering, maar ze vormen zo'n grote hap uit ons budget dat dan verder niks meer kan dit jaar. Dat is wel weer jammer.

Gisteren kwam dan eindelijk de lamp binnen waar we al sinds december op wachtten.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 09:21:10 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193027740
Chic.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193028409
Mooie lamp en vind hem qua kleur mooi passen bij het schilderij.
pi_193028874
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
We zijn in afwachting van nog een aantal offertes en beslissen dan of we zonnepanelen nemen. Ze lijken me een zinnige investering, maar ze vormen zo'n grote hap uit ons budget dat dan verder niks meer kan dit jaar. Dat is wel weer jammer.

Gisteren kwam dan eindelijk de lamp binnen waar we al sinds december op wachtten.

[ afbeelding ]
Je krijgt best wat btw terug
  zaterdag 9 mei 2020 @ 10:57:11 #256
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193028883
Wow! Die lamp is echt prachtig!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 9 mei 2020 @ 11:33:27 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193029271
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
We zijn in afwachting van nog een aantal offertes en beslissen dan of we zonnepanelen nemen. Ze lijken me een zinnige investering, maar ze vormen zo'n grote hap uit ons budget dat dan verder niks meer kan dit jaar. Dat is wel weer jammer.

Gisteren kwam dan eindelijk de lamp binnen waar we al sinds december op wachtten.

[ afbeelding ]
Het is wel een van de weinige investeringen die echt geld opleveren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193029587
Mooie lamp! Ik vind de lichtgrijze muren ook zeer geslaagd. Welke kleur is dat precies?
pi_193030803
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 11:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is wel een van de weinige investeringen die echt geld opleveren.
Jep, maar het is ook een flinke hap uit het budget. En ik vind het lastig om in te schatten wat zin en onzin is. We hebben net iemand over de vloer gehad die zweert bij micro-omvormers, maar het is ons nog steeds niet duidelijk of we überhaupt optimizers of micro-omvormers nodig hebben. Als we de boom weghalen, valt er immers geen schaduw op het dak van de schuur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193030816
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 12:04 schreef archito het volgende:
Mooie lamp! Ik vind de lichtgrijze muren ook zeer geslaagd. Welke kleur is dat precies?
Dat is Pavilion Gray van Farrow & Ball. We zijn er erg blij mee!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 13:55:49 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193030837
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep, maar het is ook een flinke hap uit het budget. En ik vind het lastig om in te schatten wat zin en onzin is. We hebben net iemand over de vloer gehad die zweert bij micro-omvormers, maar het is ons nog steeds niet duidelijk of we überhaupt optimizers of micro-omvormers nodig hebben. Als we de boom weghalen, valt er immers geen schaduw op het dak.
Zonder schaduw heb je geen optimizers of micro-omvormers nodig, dus dan is dat echt verspild geld, zolang je schaduw hebt heb je ze wel nodig.

Als je de boom sowieso gaat kappen zou ik die investering idd niet doen, ook niet voor de (korte) termijn dat je zonnepanelen en boom hebt.

Ligt het dak van de schuur vol zuid?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193030841
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:19 schreef NedKelly het volgende:
Mooie lamp en vind hem qua kleur mooi passen bij het schilderij.
Het is net zo'n kleur bosgroen als @SV'tje op de muren heeft. Klaarblijkelijk was ik er in december al weg van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193030853
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zonder schaduw heb je geen optimizers of micro-omvormers nodig, dus dan is dat echt verspild geld, zolang je schaduw hebt heb je ze wel nodig.

Als je de boom sowieso gaat kappen zou ik die investering idd niet doen, ook niet voor de (korte) termijn dat je zonnepanelen en boom hebt.
En dan snap ik dus niet dat zo'n installateur dat niet zegt. Dat vind ik niet heel vertrouwenwekkend. Verder leek het me wel iemand die wist wat-ie deed.

- Edit - De installateur noemde als voordelen van micro-omvormers minder brandgevaar en dat je meteen ziet met welk paneel er iets aan de hand is als er iets is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 09-05-2020 14:05:04 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193030863
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:55 schreef Leandra het volgende:

Ligt het dak van de schuur vol zuid?
Nope, het dak ligt op het westen (zelfs iets naar het noord-westen toe). Doordat het dak vrij flauw is, pakt het wel al vroeg zon.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:40:02 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193032709
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nope, het dak ligt op het westen (zelfs iets naar het noord-westen toe). Doordat het dak vrij flauw is, pakt het wel al vroeg zon.
Dat scheelt wel idd, een lage hellingshoek.

Heb je geen zuiddak wat je vol kunt leggen? Of is dat het dak met de dakkapel?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:46:39 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193032793
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dan snap ik dus niet dat zo'n installateur dat niet zegt. Dat vind ik niet heel vertrouwenwekkend. Verder leek het me wel iemand die wist wat-ie deed.

- Edit - De installateur noemde als voordelen van micro-omvormers minder brandgevaar en dat je meteen ziet met welk paneel er iets aan de hand is als er iets is.
Dat je meteen ziet dat een paneel niet functioneert is idd waar en dat is een pluspunt.
Brandgevaar is vooral bij indak zonnepanelen, en dan meestal nog vooral omdat men denkt dat de dakdekkers de panelen ook wel even kunnen plaatsen.
Met opdak panelen, waarbij en ook wind onder de panelen door kan is die kans veel kleiner.

Ik heb in de zoektocht naar een bouwer daar 9 van de 10 keer een discussie over gehad. Nee, ik wil geen indak panelen, boeit me niks dat het mooier is, maar het gaat niet gebeuren.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:51:49 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193032840
Maak sowieso de komende maanden op 3 tijdstippen per dag een foto van het dak, bijvoorbeeld om 7 uur, 12 uur en 19 uur, een of twee keer per maand, op een zonnige dag, dan kun je zien hoe je daar werkelijk met de schaduw zit, want met een westdak kan ik me nog wel voorstellen dat optimizers nut kunnen hebben.
Het paneel waar nog schaduw op zit bepaalt namelijk de opbrengst voor alle panelen aan dezelfde string als je geen micro-omvormers of optimizers hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 09-05-2020 17:46:33 (WTF 9 tijdstippen? 3 dus.) ]
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193035006
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:40 schreef Leandra het volgende:

Heb je geen zuiddak wat je vol kunt leggen? Of is dat het dak met de dakkapel?
Ja, en en dakraam. Er is erg weinig ruimte.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 19:53:24 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193035194
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, en en dakraam. Er is erg weinig ruimte.
Jammer.

Overigens weet ik niet wat het prijsverschil is met micro-omvormers, maar op een westdak zou dat nog wel nut kunnen hebben, want schaduwvorming, vooral in de winter waarschijnlijk.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193048823
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 09:00 schreef Claudia_x het volgende: We zijn in afwachting van nog een aantal offertes en beslissen dan of we zonnepanelen nemen. Ze lijken me een zinnige investering, maar ze vormen zo'n grote hap uit ons budget dat dan verder niks meer kan dit jaar.
Ik heb daarvoor een energiebespaarlening afgesloten, maar voor die lening moet 25% van het bedrag uit oplossingen bestaan anders dan zonnepanelen.

Ik deed het samen met spouwmuurisolatie.
pi_193049297
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:40 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik heb daarvoor een energiebespaarlening afgesloten, maar voor die lening moet 25% van het bedrag uit oplossingen bestaan anders dan zonnepanelen.

Ik deed het samen met spouwmuurisolatie.
Oh, ik ga er zeker geen lening voor afsluiten. Het is een aardige manier om geld dat we hebben te investeren, zo zie ik het. Ideologische motieven spelen nauwelijks een rol. Voor de aardkloot zou het beter zijn als ik de droger wat minder vaak aanknalde en we geen talloze toffe gadgets in huis hadden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 mei 2020 @ 17:15:47 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193050501
Voor de aardkloot scheelt het dan iig al als je de stroom voor die droger en gadgets zelf opwekt ;)
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193061741
Ik zie een hele mooie bank bij de eettafel...hebben jullie die zelf gemaakt? Wij zijn zoekende naar een mooie oplossing.
pi_193066475
Ik heb het helemaal gehad met zonnepanelen. Vierde bedrijf over de vloer gehad, weer een heel ander verhaal. Micro-omvormers zouden onzin zijn. En erger nog: er zouden geen 16 maar 5 panelen op ons dak passen. :o

Bovendien komen de prijzen van de offertes die we binnenkrijgen totaal niet overeen met de prijzen die in het zonnepanelentopic worden genoemd. :{
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193066491
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:44 schreef Fender75 het volgende:
Ik zie een hele mooie bank bij de eettafel...hebben jullie die zelf gemaakt? Wij zijn zoekende naar een mooie oplossing.
Ja, dat zijn kastjes van de Ikea (Besta geloof ik) met een plank erover en op maat bestelde kussens.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:10:27 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193067200
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het helemaal gehad met zonnepanelen. Vierde bedrijf over de vloer gehad, weer een heel ander verhaal. Micro-omvormers zouden onzin zijn. En erger nog: er zouden geen 16 maar 5 panelen op ons dak passen. :o

Bovendien komen de prijzen van de offertes die we binnenkrijgen totaal niet overeen met de prijzen die in het zonnepanelentopic worden genoemd. :{
Er komt hier zaterdag iemand langs voor zonnepanelen
Mijn man regelt alles en ik ben er blij mee geloof ik, het boeit me geen flikker en laat mij de tuin en schilderwerk maar regelen in ruil voor al die blablaverhalen die ik hoor :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193067562
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Er komt hier zaterdag iemand langs voor zonnepanelen
Mijn man regelt alles en ik ben er blij mee geloof ik, het boeit me geen flikker en laat mij de tuin en schilderwerk maar regelen in ruil voor al die blablaverhalen die ik hoor :D
Ik heb veel blabla-verhalen aan moeten horen rondom de verbouwing. Denk maar aan de spouwmuurisolatie. Bij de zonnepanelen heb ik voor het eerst het idee dat ik er niet uitkom, dat ik de gok te groot vind gezien de investering.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193086527
Hollandse luchten. O+

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193091491
Prachtig avondlicht zojuist. Niet alleen achter het huis was het fraai:



Maar ook ervoor. Daar laat ik niet zo vaak plaatjes van zien:




I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193094154
Práchtig Claudia! Wat een geweldige plek om te mogen wonen. O+
  dinsdag 12 mei 2020 @ 22:42:07 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193094449
Wow O+
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 23:23:34 #282
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193095185
Zo mooi!
Maar mooie foto’s maken is ook weer een talent, blijkbaar heb je dat :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193106022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:23 schreef Lemijn het volgende:
Zo mooi!
Maar mooie foto’s maken is ook weer een talent, blijkbaar heb je dat :).
't Enige wat ik probeer te doen is de horizon rechthouden en zelfs dat lukt vaak niet. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 13 mei 2020 @ 17:48:05 #284
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193106075
Dan heb je gewoon heel veel mazzel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193123285
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb veel blabla-verhalen aan moeten horen rondom de verbouwing. Denk maar aan de spouwmuurisolatie. Bij de zonnepanelen heb ik voor het eerst het idee dat ik er niet uitkom, dat ik de gok te groot vind gezien de investering.
Ja echt he. Wij hebben toevallig de afgelopen weken ook contact gehad met diverse zonnepaneel-aanbieders en die zeggen inderdaad allemaal iets anders. Niet eens over de methodes en technieken, maar ook al over het al dan niet aanleggen ervan. Eentje zei: met jullie verbruik zou ik er niet aan beginnen (verbruik te laag in relatie tot de investering, dat haal je er nooit uit). Een andere zei: binnen 3 jaar heb je je investering terugverdiend. Het is een groot plat dak met weinig schaduw dus wij dachten: dat is een no-brainer, meteen zonnepanelen erop. Nu zijn we alleen maar in verwarring :? -O-

Edit: ga alsjeblieft door met het posten van die prachtige luchten en hollands licht. Ik ben opgegroeid met zo'n uitzicht en dat is echt wat ik mis nu in de stad. Die wijdsheid.
  donderdag 14 mei 2020 @ 18:43:26 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193127774
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:13 schreef Claudia_x het volgende:
Prachtig avondlicht zojuist. Niet alleen achter het huis was het fraai:

[ afbeelding ]

Maar ook ervoor. Daar laat ik niet zo vaak plaatjes van zien:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+ prachtig!
Resistance is futile.
pi_193237819
We hebben uiteindelijk twee mooie offertes voor zonnepanelen gehad van bedrijven die we vertrouwen. Een ervan, dat nog niet ter plekke is komen kijken, hebben we de opdracht gegund (het gaat om collectieve inkoop en een systeem zonder optimizers of micro-omvormers). We kunnen er nog vanaf als het legplan ons om welke reden dan ook niet bevalt. In dat geval gaan we met de tweede kandidaat verder die wel al is komen kijken (en die met micro-omvormers werkt). Er lijken dan toch zonnepanelen te komen dus!

Nu nog even bedenken wanneer de wilg omgaat: na de schouw of na het leggen. Ik zou het zuur vinden als er toch problemen zijn bij het leggen, de zonnepanelen er alsnog niet op kunnen en de wilg dan al weg is. Maar ik zou het ook zuur vinden als er een halve boom op m'n nieuwe panelen valt. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193237841
En had ik al gezegd dat we een paar weken geleden voor het eerst in het natuurwater hebben gezwommen? O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:58:35 #289
4330 PJ
Tja.....
pi_193238084
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:32 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben uiteindelijk twee mooie offertes voor zonnepanelen gehad van bedrijven die we vertrouwen. Een ervan, dat nog niet ter plekke is komen kijken, hebben we de opdracht gegund (het gaat om collectieve inkoop en een systeem zonder optimizers of micro-omvormers). We kunnen er nog vanaf als het legplan ons om welke reden dan ook niet bevalt. In dat geval gaan we met de tweede kandidaat verder die wel al is komen kijken (en die met micro-omvormers werkt). Er lijken dan toch zonnepanelen te komen dus!

Nu nog even bedenken wanneer de wilg omgaat: na de schouw of na het leggen. Ik zou het zuur vinden als er toch problemen zijn bij het leggen, de zonnepanelen er alsnog niet op kunnen en de wilg dan al weg is. Maar ik zou het ook zuur vinden als er een halve boom op m'n nieuwe panelen valt. :+
Je kan de wilg nu toch alvast knotten. Kan die weer uitlopen als nodig of verder omhalen als hij toch wel weg moet.
pi_193238100
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:58 schreef PJ het volgende:

[..]

Je kan de wilg nu toch alvast knotten. Kan die weer uitlopen als nodig of verder omhalen als hij toch wel weg moet.
Ja, dat gaan we sowieso doen. Maar het omhalen blijft een spannend moment omdat de wilg dan in theorie alsnog op het dak kan vallen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193238106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat gaan we sowieso doen. Maar het omhalen blijft een spannend moment omdat de wilg dan in theorie alsnog op het dak kan vallen.
Niet als je hem op spanning zet de andere kant op en een hap uit de stam zaagt op de juiste plek.
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:14:43 #292
4330 PJ
Tja.....
pi_193238235
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat gaan we sowieso doen. Maar het omhalen blijft een spannend moment omdat de wilg dan in theorie alsnog op het dak kan vallen.
Dat begrijp ik niet zo goed. Knotten (stam horizontaal doorhalen dus niet takken afknippen) kan je op elke hoogte doen. Bij mijn ouder is dat op 2,5 meter. Zo’n stam moet je daarna natuurlijk makkelijk kunnen sturen als je er alsnog vanaf wil.
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:27:57 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193238358
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:32 schreef yinu het volgende:

[..]

Ja echt he. Wij hebben toevallig de afgelopen weken ook contact gehad met diverse zonnepaneel-aanbieders en die zeggen inderdaad allemaal iets anders. Niet eens over de methodes en technieken, maar ook al over het al dan niet aanleggen ervan. Eentje zei: met jullie verbruik zou ik er niet aan beginnen (verbruik te laag in relatie tot de investering, dat haal je er nooit uit). Een andere zei: binnen 3 jaar heb je je investering terugverdiend. Het is een groot plat dak met weinig schaduw dus wij dachten: dat is een no-brainer, meteen zonnepanelen erop. Nu zijn we alleen maar in verwarring :? -O-

Edit: ga alsjeblieft door met het posten van die prachtige luchten en hollands licht. Ik ben opgegroeid met zo'n uitzicht en dat is echt wat ik mis nu in de stad. Die wijdsheid.

Ik heb precies zo’n dak en verdien mijn panelen in zo’n 8 jaar terug (bij nulrente)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:49:09 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193238653
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:32 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben uiteindelijk twee mooie offertes voor zonnepanelen gehad van bedrijven die we vertrouwen. Een ervan, dat nog niet ter plekke is komen kijken, hebben we de opdracht gegund (het gaat om collectieve inkoop en een systeem zonder optimizers of micro-omvormers). We kunnen er nog vanaf als het legplan ons om welke reden dan ook niet bevalt. In dat geval gaan we met de tweede kandidaat verder die wel al is komen kijken (en die met micro-omvormers werkt). Er lijken dan toch zonnepanelen te komen dus!

Nu nog even bedenken wanneer de wilg omgaat: na de schouw of na het leggen. Ik zou het zuur vinden als er toch problemen zijn bij het leggen, de zonnepanelen er alsnog niet op kunnen en de wilg dan al weg is. Maar ik zou het ook zuur vinden als er een halve boom op m'n nieuwe panelen valt. :+
Mooi!

Wij hebben nog paar praktische vragen, maar die panelen gaan er ook wel komen. Lokale toko die erg goed bekend staat en ook bij langskomen en advies geven gaf het veel vertrouwen.

Hij gaf zelfs nog de tip om als we een keuze qua geld moesten maken, hij adviseerde om eerst twee slechte kozijnen te laten vervangen omdat dat meer rendement gaf :D
Vond ik wel opmerkelijk, want dat is niet zijn handel, maar hij wilde gewoon eerlijk advies geven.
Staan hier al op de lijst om te vervangen, maar vond het wel een nette opstelling ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193287718
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb precies zo’n dak en verdien mijn panelen in zo’n 8 jaar terug (bij nulrente)
Oke, dat is goed om te weten. Wij hebben wel een vrij laag elektriciteitsverbruik hier. Dat heeft misschien ook een effect op de terugverdientijd? Ik ga nog wel verder zoeken maar we hadden even pauze genomen omdat het allemaal ingewikkeld en demotiverend was...
  zondag 24 mei 2020 @ 13:29:47 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193288374
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:37 schreef yinu het volgende:

[..]

Oke, dat is goed om te weten. Wij hebben wel een vrij laag elektriciteitsverbruik hier. Dat heeft misschien ook een effect op de terugverdientijd? Ik ga nog wel verder zoeken maar we hadden even pauze genomen omdat het allemaal ingewikkeld en demotiverend was...
Het was in de uitvoering heel simpel. Halve dag klaar
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193339833
Kleine klusjes. Lief is nog bezig met de domotica. Hij heeft een slimme thermostaat gekocht:



En vorig jaar bleek dat het op zolder fijn is om ramen tegen elkaar open te kunnen zetten. Ik heb eindeloos gezocht naar geschikte horren voor de Velux dakramen en kwam er niet uit. Nu hebben we toch maar weer een klamboe opgehangen. Voor de kinderen ga ik ook weer klamboes ophangen, want de horren voor hun ramen zijn niet afdoende. Ach ja, klamboes geven een vakantiegevoel. :Y)

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193351165
Weer een ontwikkeling ten aanzien van de zonnepanelen. Uiteindelijk hebben we van twee partijen die betrouwbaar leken gunstige offertes gehad die prijstechnisch vergelijkbaar waren.

Bedrijf A
- Collectieve inkoop.
- Advies op afstand, was nog niet langs geweest voor een schouw.
- 16 panelen, 305 Wp per paneel, string-omvormer.

Bedrijf B
- Zelf benaderd.
- Schouw door installateur, professionele en gedegen indruk.
- 14 panelen, 320 Wp per paneel, micro-omvormers.

We hadden de opdracht gegund aan bedrijf A onder voorbehoud dat het uit de schouw voortvloeiende legplan ons beviel. Bedrijf B had op dat moment nog geen offerte uitgebracht en het duurde ons te lang. Een dag later kwam bedrijf B alsnog met een offerte. Onze voorkeur ging vanaf dat moment uit naar bedrijf B, maar we besloten de schouw door bedrijf A af wachten.

We waren inmiddels twee weken verder en hadden nog niks gehoord van bedrijf A. Zojuist hebben we de opdracht ingetrokken en zijn we op de offerte van bedrijf B ingegaan. In augustus worden de panelen gelegd en mogelijk in juni al omdat het bedrijf verwacht dan een gaatje te hebben, maar dat is nog onzeker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193351781
Fijn dat de kogel door de kerk is en jullie hier vertrouwen in hebben :)
  donderdag 28 mei 2020 @ 12:43:53 #300
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193352282
Juni zou wel mooi zijn om nog wat zonnige maanden mee te pakken. Maar goed dat jullie een bedrijf hebben gevonden dat fijn voelt ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193354061
Ik ga 'em even sluiten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')