Dat is een andere userquote:Op zaterdag 1 december 2018 18:38 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Klopt allemaal, ik kan hem ook niet betalen.
Maar mijn post was een reactie op de opmerking van Lunatic die een bereik van 1200km nodig vond.
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat laatste kan dus niet als dat afgeschaft wordt. Ook zul je tankstations met fossiele brandstoffen dan veel minder tegenkomen.
Er zijn zat mensen die juist een auto hebben voor langere afstanden (met name vakantie en familiebezoek) en woon-werk verkeer op een andere manier regelen. Of gewoon al met pensioen zijn.
Een roadtrip plannen? Hoe zie je dat voor je? Je kunt in het gunstigste geval zo'n 400 km rijden, daarna (ook weer gunstigste geval) zo'n twee uur laden (langs de autobahn terwijl jij je vermaakt in het truckerscafé). Ben je 10 uur onderweg, heb je slechts 800 km gereden. Dat is 80 km/h, in het gunstigste geval. Vraag je dat als maximale snelheid van benzineauto's omwille van het milieu, lacht iedereen je uit.
In theorie... daar gaat het al de mist in.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.
https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/
200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
Niet echt.... verder vraag ik mij af wat de effecten zijn op de accu wanneer je werkt met die hoge (gepulste) laadstromen van dik 1000-1500 Ampère. De kabeltjes zelf zullen beslist warm worden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.
https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/
200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
snel laden is gruwelijk duur tov normaal laden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:50 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Sneller laden he, 2uur laden ? is het 1998 ? Gaat veel sneller tegenwoordig, en dit zal alleen maar sneller worden.
https://newatlas.com/abb-350kw-fast-charger/54377/
200 KM in 8min, is dat niet even snel als tanken ?!
Als dat systeem er is, dan zijn al mijn problemen opgelost en kan ik ook elektrisch rijden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:03 schreef Vallon het volgende:
Zelf denk en geloof ik (op termijn) voor snel-weg rijders meer in een accuwissel kliksysteem van (reeds al of niet deels) geladen accu's.
Mja, voordat daarvoor een standaard komt, zullen wij ws geen discussie meer hebben en vooral met een glimlach terugkijken op die mooie cowboytijd van (mis)leidingen.
We hebben al een standaard voor kleine accu's: de batterijen met hun AAA, AA, C en D aanduidingen. Daar zijn niet talloze varianten van. Dus zie ik een standaard voor grote accu's er ook wel komen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:03 schreef Vallon het volgende:
Zelf denk en geloof ik (op termijn) voor snel-weg rijders meer in een accuwissel kliksysteem van (reeds al of niet deels) geladen accu's.
Mja, voordat daarvoor een standaard komt, zullen wij ws geen discussie meer hebben en vooral met een glimlach terugkijken op die mooie cowboytijd van (mis)leidingen.
Zie niet in waarom er dan geen electrische auto’s verkocht zouden worden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 20:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bovendien zouden er dan sowieso geen elektrische auto's verkocht worden, uitstekend idee dus.
Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.quote:
Afhankelijk van wanneer je een tesla hebt aangeschaft, is laden bij een tesla supercharger gratis.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
snel laden is gruwelijk duur tov normaal laden.
Is de lagere wegenbelasting op benzineauto’s dan op diesel subsidie en oneerlijk?quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.
Maar ga daar dus eerst even op in en vertel wat je ervan vindt.
Lieve Bart,quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie #136 Kees. Als je nou eerst even zegt wat daar niet aan klopt dan hebben we het later over jouw zware strijd omdat je het amper kunt betalen. En wij misschien zelfs medelijden moet hebben.
Maar ga daar dus eerst even op in en vertel wat je ervan vindt.
Het voordeel daarvan is ook dat je die - al of niet in tandem - goed kunt gebruiken voor andere toepassingen en werkwijzen. Beetje denken in tools/gereedschap en gedachte van de Tesla accu waarmee je (ook, dan stekkerend) je huis van energie kunt voorzien.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als dat systeem er is, dan zijn al mijn problemen opgelost en kan ik ook elektrisch rijden.
Te duur, geen range, duur onderhoud, onhandig etcetera. Het is nu al zo dat elke keer als belastingvoordeeltjes voor elektrische auto's verdwijnen de verkoop instort.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie niet in waarom er dan geen electrische auto’s verkocht zouden worden.
. Ik hoop dat je beseft hoe belachelijk dit statement is.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
ook omdat je een paar reserve accu's mee kunt nemen voor als je naar dunbevolkt gebied gaat.
Als ik even op een bierviltje mee ga rekenen kom ik op het volgende:quote:Op zaterdag 1 december 2018 22:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het voordeel daarvan is ook dat je die - al of niet in tandem - goed kunt gebruiken voor andere toepassingen en werkwijzen. Beetje denken in tools/gereedschap en gedachte van de Tesla accu waarmee je (ook, dan stekkerend) je huis van energie kunt voorzien.
//--//
Ongeacht blijft het punt dat een accu omgerekend per gewichtseenheid, nog heel ver af staan van wat je nu met brandstof beschikbaar hebt/kunt. Een 250kg zware accu herbergt in een gedroomde laboratoriumsituatie maximaal 50kWh wat je met 5 liter (zeg. 4 kg) benzine in een jerrycan ook hebt.
Een accu(mulator) is imo geen echte (eind)oplossing, dit nog los van produceren, hergebruik en niet te vergeten de enorme laadinfrastructuur die nodig zal gaan zijn om (zeg wekelijks) 8 miljoen auto te (her)laden (cq. te voorzien nieuw e-pack. We hebben niet allemaal een oprijlaan.)
Totaal benodigde (week)capaciteit om om al die auto's op te laden is 400gigaWh, zeg 3 permanent werkende Maasvlakte Centrales van 1GW voor alleen (gespreid) opladen van e-auto's..... wat best heel veel is wanneer je bedenkt dat er momenteel pas ca 1gWh uit wind & zon voortkomt.
Het verhaal van accu(laad) waanzin en probleem kan je mede onderbouwd destilleren/nalezen op climate-gate. Al zwak je het verhaal af, dan nog ontkom je niet aan de indruk dat "men" door energieridders wordt meegesleept in een veel te mooi verhaal.
Los daarvan moet je natuurlijk wat en vooral inzetten op duurzaam als eerlijke keuze niet alleen qua gebruik maar ook levensduur van PV's, WP's en Accu's, eerder denken in termen van 100 jaar gebruiksduur dan nu in hooguit 10 jaar.
Disclaimer e.e.a uit de losse pols gerekend, mocht ik echt ergens fors scheef zitten, laat weten.
Dat is dus 29,8 Liter per Auto per week, voor die slordige 250 kilometer die men per week gemiddeld rijdt? Ergens klopt je rekensom nietquote:Op zaterdag 1 december 2018 22:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ik even op een bierviltje mee ga rekenen kom ik op het volgende:
Auto's in Nederland rijden gemiddeld 35,59km per dag.
Dat is bij een gemiddeld verbruik van 1kWh op 4,5km een 7,91kWh per auto per dag, ofwel 55,37kWh per week.
Dat keer 8 miljoen auto's is 442,96 gWh per week. Wel mooi dat je cijfers kloppen, een afwijking van 10% is zal vooral in het gemiddeld verbruik zitten wat ik heb moeten schatten aan de hand van het verbruik van enkele populaire modellen
Maar op het moment wordt er ook probleemloos ongeveer 235 miljoen liter fossiele brandstof per week getankt door het wegverkeer in Nederland. Dat zijn ook serieuze hoeveelheden.
En over die windmolens (op land en zee - ivm je disclaimer):
Nederland 2017: windenergie productie 9,6 gWh.
Wegverkeer he Daar zit ook vrachtverkeer bij.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is dus 29,8 Liter per Auto per week, voor die slordige 250 kilometer die men per week gemiddeld rijdt? Ergens klopt je rekensom niet
Zal moeilijk worden.... tenzij we eens afstappen van eindeloze patentbescherming die nu het bijkans onmogelijk maakt om te komen tot een echte uitwisselstandaard. Genoeg voorbeelden.quote:Op zaterdag 1 december 2018 21:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
We hebben al een standaard voor kleine accu's: de batterijen met hun AAA, AA, C en D aanduidingen. Daar zijn niet talloze varianten van. Dus zie ik een standaard voor grote accu's er ook wel komen.
Ik denk dat dat de enige oplossing is voor echt elektrisch rijden, ook omdat je een paar reserve accu's mee kunt nemen voor als je naar dunbevolkt gebied gaat.
Als die accu dan ook nog in de woonkamer of onder je bureau kan worden opgeladen zal het best wat worden.
Als je die allemaal op stroom gaat laten rijden, dan wordt het jaarlijkse stroomverbruik een factor 2-4 groter als ik ff een inschatting maak, dan nog van het gas af, huizen met warmtepomp verwarmen, glastuinbouw, kantoren en fabrieken, nog een keer hetzelfde schat ik.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wegverkeer he Daar zit ook vrachtverkeer bij.
Voor personenauto's kom ik op zo'n 165 miljoen liter brandstof per week als ik datzelfde bierviltje hanteer.
Die 235 miljoen liter gaat wel op.
En dan reken je nog niet eens de buitenlandse vrachtwagens die door ons land rijden.
Die gaan draaien op stroom uit centrales die draaien op onverkoopbare autobrandstoffenquote:Op zaterdag 1 december 2018 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je die allemaal op stroom gaat laten rijden, dan wordt het jaarlijkse stroomverbruik een factor 2-4 groter als ik ff een inschatting maak, dan nog van het gas af, huizen met warmtepomp verwarmen, glastuinbouw, kantoren en fabrieken, nog een keer hetzelfde schat ik.
Waar de neuk wil men die stroom vandaan halen als je niet nu al begint een hele reeks kerncentrales te bouwen.
Absoluut, elke week een giga-mammoetanker .... die wordt afgedankt.quote:Op zaterdag 1 december 2018 22:53 schreef MaGNeT het volgende:
Maar op het moment wordt er ook probleemloos ongeveer 235 miljoen liter fossiele brandstof per week getankt door het wegverkeer in Nederland. Dat zijn ook serieuze hoeveelheden.
Thx... het aandeel met wat nodig is, blijft vooralsnog een druppel, die wel (aan)groeit.quote:En over die windmolens (op land en zee - ivm je disclaimer):
Nederland 2017: windenergie productie 9,6 gWh.
8 miljoen auto's. Wat voor auto's? Gaat dit ook om vrachtauto's en bussen en zo? Tellen we de museummodellen mee die we niet voor elektrische gaan vervangen?quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:29 schreef MaGNeT het volgende:
Klopt m'n bierviltje?
Elektrisch verbruik in Nederland ligt jaarlijks overigens op 120 miljard kWh.
Voor 8 miljoen elektrische auto's is zo'n 400gWh x 52 weken = 20,8 miljard kWh per jaar extra nodig.
Dat is "maar" 17,33% extra, tenzij ik ergens een grote rekenfout maak.
En voor die groei hebben we ook nog eens zo'n 15 tot 20 jaar de tijd, niet alle auto's zijn van de ene op de andere dag vervangen.
8 miljoen personenauto's in Nederland. Mogelijk gaat een deel niet vervangen worden, oldtimers en enkele verstokte Fok!'ers. Maar het aantal auto's groeit natuurlijk ook iets dus ik denk dat 8 miljoen elektrische auto's wel realistisch is als je wil berekenen hoeveel stroom je daarvoor moet gaan produceren.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
8 miljoen auto's. Wat voor auto's? Gaat dit ook om vrachtauto's en bussen en zo? Tellen we de museummodellen mee die we niet voor elektrische gaan vervangen?
Me dunkt dat patentbescherming via politiek/overheid wel beperkt kan worden als het transitiebeleid zo belangrijkerijk is. Of laat Europa patenten kopen of zoiets. Het is in elk geval geen technische hindernis meer.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zal moeilijk worden.... tenzij we eens afstappen van eindeloze patentbescherming die nu het bijkans onmogelijk maakt om te komen tot een echte uitwisselstandaard. Genoeg voorbeelden.
Veel "accu" technologie wordt strategisch op- en weggekocht middels patentrechten door energie/olie maatschappijen. Denk aan het "penlite"-patent die o.a. Tesla dwong haar accu packs op te bouwen op basis van penlite-formaat.
Ander voorbeeld: Chevron bron kon (tot 2014) blokkeren dat EV-fabrikanten NiMH batterijen konden gebruiken voor (consument) voertuigen. Het "voordeel" is dat daarmee het daarmee (de nu iets betere maar duurder/gevoeliger/ingewikkelder) Lithium vs LiON technologie een forse boost gaf.
Wanneer je echt transitie wilt hebben moet je imho accutechnologie in het belang van klimaattransitie "nationaliseren" of hooguit een uitoefeningsrecht te geven van 5 jaar.
Elon Musk heeft dat ergens weer goed begrepen door "handig" een flink aantal eigen patenten "gratis" vrij te geven voor concurrenten mits ze vermelden dat ze van tesla zijn/komen. Tesla bepaalt daarmee de EV-standaard.
De vraag is, als het zo gigantisch veel stroom vraagt, je de tweede gezinsauto, het boodschappenkarretje, niet beter kan ontmoedigen of vervangen door modellen die vele malen zuiniger zijn (type golfkarretje, elektrische tuktuk en zo). Misschien kunnen die zelfs (deels) op eigen zonne-energie rijden. En daar dus ook de infrastructuur voor verbeteren.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
8 miljoen personenauto's in Nederland. Mogelijk gaat een deel niet vervangen worden, oldtimers en enkele verstokte Fok!'ers. Maar het aantal auto's groeit natuurlijk ook iets dus ik denk dat 8 miljoen elektrische auto's wel realistisch is als je wil berekenen hoeveel stroom je daarvoor moet gaan produceren.
men maakt meer producten uit een vat olie als alleen de fractie 'brandstof' dus die hoeveelheid vaten kan wel klopppen, maar als we morgen massaal stoppen met autorijden op fossiele brandstoffen, scheelt dat wellicht 20%, van de rest maken we plastics, smeermiddelen en nog tig andere producten die we vast niet willen missen. Jouw tig-miljoen vaten zijn dus leuk voor het roepen van grote getallen, maar compleet uit de lucht gegrepen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat lul je nou Petrolhead. Het aantal vaten klopt en worden er meer. Wat is nou precies de drogreden?
Ik zie jou trouwens altijd posten in jouw eigen belang: zoveel mogelijk kilometers draaien omdat dat blijkbaar "moet". Alles wat jij zegt is eigenbelang opdat je lekker in je zuipende verspillende wagen waar je voor de dag mee kunt komen kan blijven doorrijden. Het boeit je niets.
Jij wil op jouw manier door en als dat aan de kaak wordt gesteld ga je blazen.
Op zonne-energie rijden kan ook prima door te gebruik te maken van je eigen PV-installatie. Voordeel is dat je geen stroom weggooit als het wagentje een week niet gebruik wordt.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De vraag is, als het zo gigantisch veel stroom vraagt, je de tweede gezinsauto, het boodschappenkarretje, niet beter kan ontmoedigen of vervangen door modellen die vele malen zuiniger zijn (type golfkarretje, elektrische tuktuk en zo). Misschien kunnen die zelfs (deels) op eigen zonne-energie rijden. En daar dus ook de infrastructuur voor verbeteren.
Gezien je onderschrift past elektrisch rijden juist uitstekend bij je.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
men maakt meer producten uit een vat olie als alleen de fractie 'brandstof' dus die hoeveelheid vaten kan wel klopppen, maar als we morgen massaal stoppen met autorijden op fossiele brandstoffen, scheelt dat wellicht 20%, van de rest maken we plastics, smeermiddelen en nog tig andere producten die we vast niet willen missen. Jouw tig-miljoen vaten zijn dus leuk voor het roepen van grote getallen, maar compleet uit de lucht gegrepen.
Ik snap heus wel dat mijn auto niet meehelpt, maar zolang er geen decent alternatief is waarbij ik niet inlever op financiën, comfort en/of gebruiksgemak, blijf ik lekker doordieselen.
Ik bedoel meer deze benadering, zonder stopcontact:quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op zonne-energie rijden kan ook prima door te gebruik te maken van je eigen PV-installatie. Voordeel is dat je geen stroom weggooit als het wagentje een week niet gebruik wordt.
Komt prima in de buurt, lijkt mij. Ik rekende in 3 volcontinu Maasvlakte centrales extra (1GWatt, goed voor ca 8-9 miljard kWh).quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:29 schreef MaGNeT het volgende:
Klopt m'n bierviltje?
Elektrisch verbruik in Nederland ligt jaarlijks overigens op 120 miljard kWh.
Voor 8 miljoen elektrische auto's is zo'n 400gWh x 52 weken = 20,8 miljard kWh per jaar extra nodig.
Dat is "maar" 17,33% extra, tenzij ik ergens een grote rekenfout maak.
En voor die groei hebben we ook nog eens zo'n 15 tot 20 jaar de tijd, niet alle auto's zijn van de ene op de andere dag vervangen.
Ja, best leuk, maar van november tot februari staat dat ding dan erg vaak stil op de opritquote:Op zondag 2 december 2018 00:03 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik bedoel meer deze benadering, zonder stopcontact:
[ afbeelding ]
Passen vast veel boodschappen onder die zonnepanelen
Er zullen vast en zeker, mits toegestaan door RDW belangen, een verscheidenheid aan voertuigen bijkomen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De vraag is, als het zo gigantisch veel stroom vraagt, je de tweede gezinsauto, het boodschappenkarretje, niet beter kan ontmoedigen of vervangen door modellen die vele malen zuiniger zijn (type golfkarretje, elektrische tuktuk en zo). Misschien kunnen die zelfs (deels) op eigen zonne-energie rijden. En daar dus ook de infrastructuur voor verbeteren.
Als Renault nog meer elektrische autos's gaat verkopen gaat de Wegenwacht het idd druk krijgen.quote:Op zondag 2 december 2018 00:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
ik zie de gele hesjes als permanent verschijnsel ontstaan.
Die van Renault had ik nog niet maar wel stilstaande voertuigen alsmede protesten die het gebeuren kleur gaan geven.quote:Op zondag 2 december 2018 00:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als Renault nog meer elektrische autos's gaat verkopen gaat de Wegenwacht het idd druk krijgen.
Maar je bedoelt vast wat anders
ja hoor, ik zou graag een Tesla rijden, ware het niet dat dat vooralsnog onbetaalbaar is voor de gewone man, nog buiten het feit dat mijn werk zich zelden op een lokatie bevindt waar ik zou kunnen laden, wat het dus wel enigzins onpraktisch maakt.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Gezien je onderschrift past elektrisch rijden juist uitstekend bij je.
Maar verder ingaand op je post:
Je zal naar ieder van die miljoenen vaten ruwe olie moeten gaan kijken of dat anders kan.
Met elektrisch rijden kijk je naar een deel, ik besef ook dat de vraag naar ruwe olie stijgt door de toenemende welvaart in opkomende economieën. Een ieder zal zijn deel moeten doen, je kan niet op je handen gaan zitten omdat een ander dat ook doet.
En velen met jou de gemiddelde leeftijd van een personenauto is meer dan 10 jaar. NL rijdt dus in een economisch afgeschreven voertuig.quote:Op zondag 2 december 2018 00:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja hoor, ik zou graag een Tesla rijden, ware het niet dat dat vooralsnog onbetaalbaar is voor de gewone man, nog buiten het feit dat mijn werk zich zelden op een lokatie bevindt waar ik zou kunnen laden, wat het dus wel enigzins onpraktisch maakt.
Zodra er een beetje fatsoenlijk keus in betaalbare full electrics is en ik een 100% kans heb op een laadplek op mijn bestemming, ga ik elektrisch rijden.
quote:Op zaterdag 1 december 2018 22:08 schreef GewoonKees het volgende:
[..]
Lieve Bart,
Jij zei het volgende:
"Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost."
En ik heb je uitgelegd dat dat niet klopt. Zou je ook eens moeten proberen. Citeren en dan met feiten komen. Wie weet komen we er dan uit.
Nergens zeg ik dat ik het zwaar heb. En maak je geen zorgen, ik kan het makkelijk betalen. Nul strijd. Die belasting die ik betaal om jouw uitkeringen en toeslagen te bekostigen neem ik ook voor lief. Dus alsjeblieft geen medelijden.
Ik vind een tesla heerlijk voordelig in verbruik en bijtelling. Thanks allemaal!
En dat is dan ook waar het om gaat, melken van de burgerquote:Op zondag 2 december 2018 08:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En velen met jou de gemiddelde leeftijd van een personenauto is meer dan 10 jaar. NL rijdt dus in een economisch afgeschreven voertuig.
Overheid kan dus flink meer gaan heffen op fossiele brandstof maar er is bijna niemand die daardoor uit zijn oude auto stapt want men heeft helemaal geen geld voor een nieuwe elektrieke.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nauto-s-steeds-ouder
Waarom blijf jij stug ‘feiten’ hier op het forum mikken die volledig uit de duim gezogen zijn en ver naast de waarheid?quote:Op zaterdag 1 december 2018 18:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Behalve als je "zakenman" bent (tip..). Want dan kost ie opeens 1 scheet en 3 knikkers. De zakenman heeft zo'n ding voor minder dan een Aygo een particulier kost. We moeten dus allemaal "zakenmannen" worden. Overigens betalen wij die voordelen voor de Tesla gebruikers. Dat is zo krom als het maar kan maar toch is dat zo.
dat het elektra net en de voorzieningen daarvoor elektrische auto's en warmtepompen niet aankunnen weet toch al iedereen, behalve de politiek?quote:Op zaterdag 1 december 2018 22:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het voordeel daarvan is ook dat je die - al of niet in tandem - goed kunt gebruiken voor andere toepassingen en werkwijzen. Beetje denken in tools/gereedschap en gedachte van de Tesla accu waarmee je (ook, dan stekkerend) je huis van energie kunt voorzien.
//--//
Ongeacht blijft het punt dat een accu omgerekend per gewichtseenheid, nog heel ver af staan van wat je nu met brandstof beschikbaar hebt/kunt. Een 250kg zware accu herbergt in een gedroomde laboratoriumsituatie maximaal 50kWh wat je met 5 liter (zeg. 4 kg) benzine in een jerrycan ook hebt.
Een accu(mulator) is imo geen echte (eind)oplossing, dit nog los van produceren, hergebruik en niet te vergeten de enorme laadinfrastructuur die nodig zal gaan zijn om (zeg wekelijks) 8 miljoen auto te (her)laden (cq. te voorzien nieuw e-pack. We hebben niet allemaal een oprijlaan.)
Totaal benodigde (week)capaciteit om om al die auto's op te laden is 400gigaWh, zeg 3 permanent werkende Maasvlakte Centrales van 1GW voor alleen (gespreid) opladen van e-auto's..... wat best heel veel is wanneer je bedenkt dat er momenteel pas ca 1gWh 10gWh uit wind & zon voortkomt.
Het verhaal van accu(laad) waanzin en probleem kan je mede onderbouwd destilleren/nalezen op climate-gate. Al zwak je het verhaal af, dan nog ontkom je niet aan de indruk dat "men" door energieridders wordt meegesleept in een veel te mooi verhaal.
Los daarvan moet je natuurlijk wat en vooral inzetten op duurzaam als eerlijke keuze niet alleen qua gebruik maar ook levensduur van PV's, WP's en Accu's, eerder denken in termen van 100 jaar gebruiksduur dan nu in hooguit 10 jaar.
Disclaimer e.e.a uit de losse pols gerekend, mocht ik echt ergens fors scheef zitten, laat weten.
Jij hebt niet zoveel ervaring met hem of wel?quote:Op zondag 2 december 2018 09:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom blijf jij stug ‘feiten’ hier op het forum mikken die volledig uit de duim gezogen zijn en ver naast de waarheid?
en het feit dat je nog naar je werk moet gaan, dus een keuze heb je niet. Er blijft dan gewoon minder geld over om uit te geven aan de horeca, apparaten of andere luxe dingen.quote:Op zondag 2 december 2018 08:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En velen met jou de gemiddelde leeftijd van een personenauto is meer dan 10 jaar. NL rijdt dus in een economisch afgeschreven voertuig.
Overheid kan dus flink meer gaan heffen op fossiele brandstof maar er is bijna niemand die daardoor uit zijn oude auto stapt want men heeft helemaal geen geld voor een nieuwe elektrieke.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nauto-s-steeds-ouder
Ik zou in de broek schijten als ik daarmee op de wegas voor gesorteerd sta te wachten, of de stoel is tevens een toilet.quote:Op zondag 2 december 2018 00:03 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik bedoel meer deze benadering, zonder stopcontact:
[ afbeelding ]
Passen vast veel boodschappen onder die zonnepanelen
Mag gaan werken en dan spaar je geld je hoeft namelijk niet mee te doen aan de economie.quote:Op zondag 2 december 2018 11:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en het feit dat je nog naar je werk moet gaan, dus een keuze heb je niet. Er blijft dan gewoon minder geld over om uit te geven aan de horeca, apparaten of andere luxe dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |