abonnement Unibet Coolblue
pi_182895110
quote:
Tony’s Chocolonely door inschattingsfout 'gedumpt' bij Aldi

De chocoladerepen van Tony’s Chocolonely zijn buiten medeweten van het merk om in de schappen van Aldi beland. De chocolademaker stelt ‘gedumpt’ te zijn door een partner met wie al lang werd samengewerkt.

Tony’s Chocolonely heeft naar eigen zeggen een inschattingsfout gemaakt bij een klant die actief is in loyaliteitspakketten. Daaraan werden enige tijd geleden tachtigduizend repen verkocht voor een pakket waar ook sokken van Happy Socks in zaten. ‘De loyaliteit blijkt ver te zoeken, want ze houden er wat relaties on the side op na’, schrijft Tony’s in een blog. Tegen de afspraken in zouden de repen zijn doorverkocht en zo bij de discounter terechtgekomen.

Tony’s Chocolonely is ontstemd over de prijs van 1,89 euro, waarvoor Aldi de repen aanbiedt. ‘Winkels moeten niet met prijzen stunten, want chocolade maken en cacao produceren gaat niet gratis’. Daarnaast laat het merk weten kieskeurig te zijn in de keuze voor retailers. Tony’s zegt naïef te zijn geweest en zegt de relatie met de klant per direct op.

Het incident doet denken aan de drinkflessen van Dopper, die begin dit jaar via een derde partij in de schappen van Blokker belandden. Het merk vond het niet bij zijn missie passen dat de huishoudketen de flessen onder de noemer ‘partijhandel’ voor een lage prijs aanbood.
bron

Een AH die de repen verkoopt in de bonus als 1 plus 1 is gratis is kennelijk dus geen probleem. Dat is net zo'n stunt.
pi_182895164
Ja, maar ah is geen aldi.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 11:42:45 #3
230491 Zith
pls tip
pi_182895194
Oei, zo'n hipster reep kan natuurlijk niet in de Aldi gezien worden, stel je voor.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182895219
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:42 schreef Zith het volgende:
Oei, zo'n hipster reep kan natuurlijk niet in de Aldi gezien worden, stel je voor.
Precies :D .
pi_182895245
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:42 schreef Zith het volgende:
Oei, zo'n hipster reep kan natuurlijk niet in de Aldi gezien worden, stel je voor.
Ze worden helemaal niet verkocht bij ecoplaza :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182895263
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:42 schreef Zith het volgende:
Oei, zo'n hipster reep kan natuurlijk niet in de Aldi gezien worden, stel je voor.
Aldi heeft zelf een naar mijn idee smakelijkere en vooral betaalbaardere reep melkchocolade caramel zeezout in het assortiment. Dat hipstergedoe kan me gestolen worden, naast dat ik veel repen van Tony niet zo lekker vind.
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:45:43 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182895269
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:38 schreef Mylene het volgende:
want chocolade maken en cacao produceren gaat niet gratis
Maar het kost iig een stuk minder dan waarvoor ze bij de appie liggen blijkt maar weer.
pi_182895399
Vertaling van het bericht:
"Nu komen klanten erachter dat de belachelijke meerprijs onze eerlijke reep naar de verkoper gaan en niet naar de boer en dit vinden wij niet tof"
  vrijdag 2 november 2018 @ 11:52:27 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182895407
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:51 schreef CrashO het volgende:
Vertaling van het bericht:
"Nu komen klanten erachter dat de belachelijke meerprijs onze eerlijke reep naar de verkoper gaan en niet naar de boer en dit vinden wij niet tof"
Haha. Dit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182895436
Fabrikanten vergeten nog wel eens : adviesprijs.
De klant vergeet nog wel eens : je kan gewoon over de prijs onderhandelen.

In de supermarkt wat lastig, maar soms is het jammer dat prijsvinding eigenlijk niet meer plaatsvind.
Behalve bijv bij meubelzaken of keukenboeren etc.
pi_182895451
quote:
‘Winkels moeten niet met prijzen stunten, want chocolade maken en cacao produceren gaat niet gratis’.
De prijs die winkeliers rekenen heeft toch geen invloed op de prijs die Tony aan hun cacaoboon vriendjes betaalt? Ik bedoel als Tony genoeg betaalt dan is het toch geen probleem dat Aldi die repen met wat minder marge verkoopt?

Of is dat hele mooidoennerij verhaal van Tony een facade waarachter een commercieel verdienmodel schuilt? Een verdienmodel dat gegrond is op het toevoegen van waarde op basis van exclusiviteit en dus niet op het maximaal beschikbaar maken van "eerlijk" geproduceerde chocolade.

Daarnaast: wat zijn dit sowieso voor kartel praktijken?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182895528
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:54 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

De prijs die winkeliers rekenen heeft toch geen invloed op de prijs die Tony aan hun cacaoboon vriendjes betaalt? Ik bedoel als Tony genoeg betaalt dan is het toch geen probleem dat Aldi die repen met wat minder marge verkoopt?

Of is dat hele mooidoennerij verhaal van Tony een facade waarachter een commercieel verdienmodel schuilt? Een verdienmodel dat gegrond is op het toevoegen van waarde op basis van exclusiviteit en dus niet op het maximaal beschikbaar maken van "eerlijk" geproduceerde chocolade.

Daarnaast: wat zijn dit sowieso voor kartel praktijken?
Ik was net ook bezig, want ik weet niet zeker of ik die zin goed begrijp, een opmerkelijke zin.

Maar misschien wil Tony dat alle merken 'eerlijke chocolade' verkopen en dat alle merken wel wat duurder mogen worden (als dat terecht komt bij de boer).

En een supermarkt is een interessant bedrijf, want daar kunnen prima producten tegen verlies verkocht worden omdat het stunten als doel heeft klanten binnen te halen die andere wel winstgevende producten kopen
pi_182895537
Wat een dom gelul van Tony's Chocolonely. Al geeft Aldi de repen gratis weg, dan nog zou de boer er niks van moeten merken, die krijgt immers nog steeds hetzelfde betaald
٩๏̯͡๏)۶
pi_182895591
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:57 schreef opgebaarde het volgende:
Maar misschien wil Tony dat alle merken 'eerlijke chocolade' verkopen en dat alle merken wel wat duurder mogen worden (als dat terecht komt bij de boer).
Alsof Tony en haar boeren iets terug zien van de hogere marges die supermarkten voor zichzelf houden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:05:56 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182895649
Dus dan lig je eindelijk bij de beste supermarkt ter wereld en dan is het nog niet goed..
pi_182895678
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:54 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

De prijs die winkeliers rekenen heeft toch geen invloed op de prijs die Tony aan hun cacaoboon vriendjes betaalt? Ik bedoel als Tony genoeg betaalt dan is het toch geen probleem dat Aldi die repen met wat minder marge verkoopt?

Of is dat hele mooidoennerij verhaal van Tony een facade waarachter een commercieel verdienmodel schuilt? Een verdienmodel dat gegrond is op het toevoegen van waarde op basis van exclusiviteit en dus niet op het maximaal beschikbaar maken van "eerlijk" geproduceerde chocolade.

Daarnaast: wat zijn dit sowieso voor kartel praktijken?
Als je streeft naar slaafvrije chocolade dan is de boodschap ook dat chocolade niet heel goedkoop kan zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182895703
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:02 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Alsof Tony en haar boeren iets terug zien van de hogere marges die supermarkten voor zichzelf houden.
Ze zien er niks van, maar voelen het gevolg wel.

Want als de verkoopprijs veel te hoog wordt door een verhoogde marge, dan wordt er minder verkocht. Dat is vervelend voor Tony en de boer en Tony vindt die boer net belangrijk

Wordt die marge extreem laag en wordt het product als stuntartikel gebruikt, dan is dat goed voor de verkoopaantallen, maar heeft dit wel gevolg voor de marketing van het product en op de directe en indirecte concurrerende producten. De wijze waarop het product in de markt is gebracht, wordt door een partner veranderd en Tony wil net de boer een eerlijke prijs betalen en als alle andere chocolademerken gedwongen worden om voor een zo'n laag mogelijke prijs in te kopen...
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:10:46 #18
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182895724
quote:
Tony’s Chocolonely gedumpt ontstemd prijzen Aldi
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182895770
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:09 schreef opgebaarde het volgende:
maar heeft dit wel gevolg voor de marketing van het product en op de directe en indirecte concurrerende producten.
Het gevolg is dus dat er meer Tony-reepen worden verkocht en het marktaandeel van "eerlijk" geproduceerde repen toeneemt.
quote:
De wijze waarop het product in de markt is gebracht, wordt door een partner veranderd.
Zolang dat binnen de grenzen van de Nederlandse wet- en regelgeving gebeurd, zie ik geen negatieve gevolgen voor de consument of voor de cacoa boeren. Als Tony daarentegen een kartel probeert op te zetten in Nederland, dan denk ik dat de gevolgen daarvan gelijkwaardig zijn als die van de kartels in cacoa producerende landen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182895887
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je streeft naar slaafvrije chocolade dan is de boodschap ook dat chocolade niet heel goedkoop kan zijn.
Blijkbaar kan dat dus wel degelijk als de chocolade in een pakket met happysocks had moeten zitten.
Beetje raar.
pi_182895942
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:13 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het gevolg is dus dat er meer Tony-reepen worden verkocht en het marktaandeel van "eerlijk" geproduceerde repen toeneemt.

Zolang dat binnen de grenzen van de Nederlandse wet- en regelgeving gebeurd, zie ik geen negatieve gevolgen voor de consument of voor de cacoa boeren. Als Tony daarentegen een kartel probeert op te zetten in Nederland, dan denk ik dat de gevolgen daarvan gelijkwaardig zijn als die van de kartels in cacoa producerende landen.
Tony is niet bezig met het aantal verkochte repen, met winstmarge of iets dergelijks. Zij willen dat alle ingredienten voor een eerlijke 'slaafvrije' prijs ingekocht worden. Niet alleen hun leveranciers, maar de leveranciers van alle chocoladeproducten. Dus ook hun concurrenten.

Als zij nu onbewust ingezet worden als prijsconcurrent, dan weet jij wel wat die concurrenten van Tony gaan doen en wie hier de dupe van wordt.
pi_182896027
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
Als zij nu onbewust ingezet worden als prijsconcurrent, dan weet jij wel wat die concurrenten van Tony gaan doen en wie hier de dupe van wordt.
Wat gaan die dan doen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182896063
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:28 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Wat gaan die dan doen?
Prijzen verder verlagen ten koste van de arbeidsomstandigheden elders op de wereld.
pi_182896069
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze zien er niks van, maar voelen het gevolg wel.

Want als de verkoopprijs veel te hoog wordt door een verhoogde marge, dan wordt er minder verkocht. Dat is vervelend voor Tony en de boer en Tony vindt die boer net belangrijk

Wordt die marge extreem laag en wordt het product als stuntartikel gebruikt, dan is dat goed voor de verkoopaantallen, maar heeft dit wel gevolg voor de marketing van het product en op de directe en indirecte concurrerende producten. De wijze waarop het product in de markt is gebracht, wordt door een partner veranderd en Tony wil net de boer een eerlijke prijs betalen en als alle andere chocolademerken gedwongen worden om voor een zo'n laag mogelijke prijs in te kopen...
Helder verhaal. _O_
pi_182896110
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Prijzen verder verlagen ten koste van de arbeidsomstandigheden elders op de wereld.
Dus je wilt zeggen dat die producenten de markt kunnen beinvloeden omdat ze zelf minder marge overhouden... Ik heb toch het idee dat de wereldmarkt voor cacao net iets anders werkt. Iets met vraag en aanbod. Het aanbod verandert daarbij niet als de marges van tony's concurrenten wat inzakken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182896132
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:32 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dus je wilt zeggen dat die producenten de markt kunnen beinvloeden omdat ze zelf minder marge overhouden...
Eh, ja. Natuurlijk.
pi_182896143
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ze worden helemaal niet verkocht bij ecoplaza :{w
Ekte hipsters gaan naar de Marqt.
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:34:52 #28
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182896156
Dat Tony's is al net zo'n verziekt hipster activistenclubje als Ben & Jerry. Flikker op man.

Milka repen. _O_ Oreo, M&M vulling. _O_
pi_182896164
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:28 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Wat gaan die dan doen?
In ieder geval de leveranciers niet meer betalen.
En dat is net wat Tony wil
pi_182896174
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, ja. Natuurlijk.
hoe dan? Ze zeggen tegen de veilingmeester dat ze zo zielig zijn en krijgen dan een speciale prijs? En vervolgens worden de cacaoboeren met terugwerkende kracht nog verder afgebeuld?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182896179
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat Tony's is al net zo'n verziekt hipster activistenclubje als Ben & Jerry. Flikker op man.

Milka repen. _O_ Oreo, M&M vulling. _O_
#VIESDIK
pi_182896189
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

In ieder geval de leveranciers niet meer betalen
Nee, maar dat waren ze sowieso toch al niet van plan, omdat dat het USP van Tony is en niet dat van hun.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182896191
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat Tony's is al net zo'n verziekt hipster activistenclubje als Ben & Jerry. Flikker op man.

Milka repen. _O_ Oreo, M&M vulling. _O_
Een reep chocola van een euro. :') Dan weet je zeker dat het op een louche manier is gemaakt.
pi_182896210
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een reep chocola van een euro. :') Dan weet je zeker dat het op een louche manier is gemaakt.
Want met 2 euro kunstmatige winst erbovenop plakken garandeer je dat het eerlijk is ja :')
pi_182896223
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:35 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

hoe dan? Ze zeggen tegen de veilingmeester dat ze zo zielig zijn en krijgen dan een speciale prijs? En vervolgens worden de cacaoboeren met terugwerkende kracht nog verder afgebeuld?
Nee. Als de concurrent al zo goedkoop mogelijk produceert en nog verder in prijs moeten zakken kun je op je vingers natellen op welk stadium er nog meer beknibbeld gaat worden en ten koste van wat. Dat is iets wat Tony niet in de hand wil werken.
pi_182896237
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Als de concurrent al zo goedkoop mogelijk produceert en nog verder in prijs moeten zakken kun je op je vingers natellen op welk stadium er nog meer beknibbeld gaat worden en ten koste van wat.
hoe dan?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182896249
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:39 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

hoe dan?
Hoe wat dan?
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:42:15 #38
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182896287
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Tony is niet bezig met het aantal verkochte repen, met winstmarge of iets dergelijks. Zij willen dat alle ingredienten voor een eerlijke 'slaafvrije' prijs ingekocht worden. Niet alleen hun leveranciers, maar de leveranciers van alle chocoladeproducten. Dus ook hun concurrenten.

Als zij nu onbewust ingezet worden als prijsconcurrent, dan weet jij wel wat die concurrenten van Tony gaan doen en wie hier de dupe van wordt.
_O-.
And so is the past
pi_182896297
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe wat dan?
Hoe gaan ze de kosten beknibbelen en hoe uit zich dat in de arbeidsomstandigheden van de cacaoboeren?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182896399
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:42 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hoe gaan ze de kosten beknibbelen en hoe uit zich dat in de arbeidsomstandigheden van de cacaoboeren?
Ehm. Door een minder hoge inkoopprijs van cacao te hanteren. Doet boer X dat niet, dan neemt boer Y die prijs wel voor rekening. Uiteindelijk heeft boer X daar dan ook niet zo heel veel keus in.
pi_182896403
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:42 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

_O-.
Ja. Maar toch zit hun jaarverslag etc goed in elkaar.
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 12:50:26 #42
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_182896461
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat Tony's is al net zo'n verziekt hipster activistenclubje als Ben & Jerry. Flikker op man.

Milka repen. _O_ Oreo, M&M vulling. _O_
MHuuuuuuu, mensen proberen iets te verbeteren. Gauw de kop er af hakken want hij steekt boven het maaiveld.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_182896473
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat een dom gelul van Tony's Chocolonely. Al geeft Aldi de repen gratis weg, dan nog zou de boer er niks van moeten merken, die krijgt immers nog steeds hetzelfde betaald
Ja, maar de beleving van het product wordt toch anders. Als een malloot opeens bijvoorbeeld Mercedessen tegen dumpprijzen gaat verkopen, gaat het exclusieve er wel een beetje vanaf van dat merk.

Hetzelfde hier. Je wil als fabrikant niet de indruk wekken dat de prijs van de Aldi de echte prijs is voor het product.
pi_182896554
Zijn het geen Koetjesrepen met een andere wikkel eromheen?
pi_182896679
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:42 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

_O-.
Eng hé. Bedrijven die winstmaximalisatie of zoveel mogelijk producten verkopen niet als KPI hebben.
pi_182896706
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:36 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, maar dat waren ze sowieso toch al niet van plan, omdat dat het USP van Tony is en niet dat van hun.
Blijkbaar is er markt voor duurdere eerlijke chocolade. Zonder Tony wisten de concurrenten er niet eens van. Nu krijgen ze misschien fatsoen in hun donder, zonder Tony in ieder geval niet
pi_182896743
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Blijkbaar is er markt voor duurdere eerlijke chocolade. Zonder Tony wisten de concurrenten er niet eens van. Nu krijgen ze misschien fatsoen in hun donder, zonder Tony in ieder geval niet
Je ziet ook al kopieërgedrag. Allerlei fabrikanten die ineens ook een lekker gek hoesje om de chocolade wikkelen en opvallende smaken presenteren.
pi_182896765
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:54 schreef Mr.Ping het volgende:
Zijn het geen Koetjesrepen met een andere wikkel eromheen?
Een hoop van hun smaken halen de 35% cacao inderdaad niet.
pi_182896795
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:50 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, maar de beleving van het product wordt toch anders. Als een malloot opeens bijvoorbeeld Mercedessen tegen dumpprijzen gaat verkopen, gaat het exclusieve er wel een beetje vanaf van dat merk.

Hetzelfde hier. Je wil als fabrikant niet de indruk wekken dat de prijs van de Aldi de echte prijs is voor het product.
¤1,89 bij de Aldi of ¤1,99 in de bonus bij AH, tsja
pi_182896810
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:42 schreef Zith het volgende:
Oei, zo'n hipster reep kan natuurlijk niet in de Aldi gezien worden, stel je voor.
Dat is het ja. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 2 november 2018 @ 13:06:24 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182896818
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat Tony's is al net zo'n verziekt hipster activistenclubje als Ben & Jerry. Flikker op man.

Milka repen. _O_ Oreo, M&M vulling. _O_
Ben & Jerry is van Unilever, daar is toch weinig hipster aan
pi_182896883
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ehm. Door een minder hoge inkoopprijs van cacao te hanteren.
Wat snap jij niet aan de markt?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182896904
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Blijkbaar is er markt voor duurdere eerlijke chocolade. Zonder Tony wisten de concurrenten er niet eens van. Nu krijgen ze misschien fatsoen in hun donder, zonder Tony in ieder geval niet
Dan is het toch juist positief als Tony breder beschikbaar wordt dankzij retailers die met minder marge genoegen nemen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182896935
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

¤1,89 bij de Aldi of ¤1,99 in de bonus bij AH, tsja
Ik wilde het idee enkel uitleggen dat de fabrikant wel degelijk voelt hoe ze door derden aan de man worden gebracht.

Want je hebt gelijk dat het bij de AH ook niet zou kunnen. En ook raar dat 80 duizend repen zomaar op de markt belanden.
pi_182897111
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:10 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan de markt?
Goede nietszeggende vraag weer. Als je denkt te weten hoe het wel werkt leg dat dan even uit.
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 13:25:22 #56
230491 Zith
pls tip
pi_182897183
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een reep chocola van een euro. :') Dan weet je zeker dat het op een louche manier is gemaakt.
100 gr tablet milka kost 99 cent en 200 gr Tony's kost blijkbaar 1.89 eur. Alleen wil Tony liever niet dat mensen dat zien.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182897207
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goede nietszeggende vraag weer. Als je denkt te weten hoe het wel werkt leg dat dan even uit.
Aanbieders van cacao bieden hun waren aan op de wereldmarkt als commodity. Afhankelijk van vraag en aanbod komt er een prijs tot stand, die dus voor alle afnemers in beginsel hetzelfde is. Een enkele afnemer kan de vraag en daarmee de prijs niet significant beinvloeden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182897211
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:11 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dan is het toch juist positief als Tony breder beschikbaar wordt dankzij retailers die met minder marge genoegen nemen?
Dat is alleen positief voor de afzet en omzet van Tony. Maar Tony heeft een andere missie en wil zelf bepalen wat de verkoopprijs (ongeveer) is.

Je ziet het ook bij andere producten, een Apple, Versace, Ferrari etc. Het gaat niet om zo veel mogelijk afzet of zo'n hoog mogelijke winst.

Tony mag toch zelf bepalen hoe zijn product in de wereld geflikkerd wordt?
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 13:26:47 #59
230491 Zith
pls tip
pi_182897224
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ehm. Door een minder hoge inkoopprijs van cacao te hanteren. Doet boer X dat niet, dan neemt boer Y die prijs wel voor rekening. Uiteindelijk heeft boer X daar dan ook niet zo heel veel keus in.
Als hij dat zou kunnen dan had hij dat al gedaan. Vraag/aanbod enz
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 13:28:03 #60
230491 Zith
pls tip
pi_182897248
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Eng hé. Bedrijven die winstmaximalisatie of zoveel mogelijk producten verkopen niet als KPI hebben.
Tony maximaliseert de winst door zich te differentiëren van de concurrentie over een homogeen product. Marketing 1.0
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182897262
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Tony maximaliseert de winst door zich te differentiëren van de concurrentie over een homogeen product. Marketing 1.0
Dat is geen winstmaximalisatie.
Zo is continuiteit altijd maximalisatie
  vrijdag 2 november 2018 @ 13:29:01 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182897270
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Tony mag toch zelf bepalen hoe zijn product in de wereld geflikkerd wordt?
maar dat hebben ze in dit geval dus niet goed gedaan
pi_182897290
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is alleen positief voor de afzet en omzet van Tony. Maar Tony heeft een andere missie en wil zelf bepalen wat de verkoopprijs (ongeveer) is.

Je ziet het ook bij andere producten, een Apple, Versace, Ferrari etc. Het gaat niet om zo veel mogelijk afzet of zo'n hoog mogelijke winst.
Bij de producten die je opnoemt is het dus juist het doel om de prijs op te drijven en zo de winst van de genoemde bedrijven (en niet het loon van de kindjes in China/India/Bangladesh etc etc)op te drijven louter ten behoeve van winstmaximalisatie. Het doel van Tony (althans dat zeggen ze) is om de arbeidsvoorwaarden van boeren te verbeteren. Daarvoor is het juist nodig dat hun chocolade zo breed mogelijk beschikbaar wordt, zodat meer mensen chocolade kunnen kopen, waarbij er meer geld naar de boeren toe gaat.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 13:32:52 #64
230491 Zith
pls tip
pi_182897344
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]


Tony mag toch zelf bepalen hoe zijn product in de wereld geflikkerd wordt?
Ja, zo hebben ze 80k repen met sokken verkocht aan een handelaar. Die handelaar mag toch zelf bepalen hoe zijn handelswaar in de wereld geflikkerd wordt?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 13:34:46 #65
230491 Zith
pls tip
pi_182897382
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is geen winstmaximalisatie.
Zo is continuiteit altijd maximalisatie
Als Tony z'n slaafvrije idiaal opgeeft zal het moeten concurreren met de Nestles en Unilevers, dat kunnen ze niet omdat ze een te kleine partij zijn.

Hoe zie jij dat ze meer winst kunnen maken zonder het slaafvrije aspect?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182897393
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:32 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja, zo hebben ze 80k repen met sokken verkocht aan een handelaar. Die handelaar mag toch zelf bepalen hoe zijn handelswaar in de wereld geflikkerd wordt?
Nee niet als je andere afspraken hebt.
En dat was bij deze badge niet het geval maar bij andere leveringen wel.
pi_182897399
Tony’s Chocolonely werkt wel degelijk zelf mee aan het stunten met prijzen zoals bijvoorbeeld bij Albert Heijn. Sterker nog, ze moeten ervoor betalen.



Uitpakken met reclame bij Albert Heijn kost fabrikant 223.000 euro per week

Dus waarom werkt het bedrijf mee aan het stunten van de repen? En betalen ze daar zelfs voor?
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 13:35:58 #68
230491 Zith
pls tip
pi_182897409
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee niet als je andere afspraken hebt.
En dat was bij deze badge niet het geval maar bij andere leveringen wel.
Dus de handelaar mocht het wel met deze batch? ;)

Edit: en net zoals Tony moet hij zich aan contracten en wetten houden (Tony mag ook niet zelf weten hoe ze repen de wereld in schoppen)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182897431
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:34 schreef Zith het volgende:

[..]

Als Tony z'n slaafvrije idiaal opgeeft zal het moeten concurreren met de Nestles en Unilevers, dat kunnen ze niet omdat ze een te kleine partij zijn.

Hoe zie jij dat ze meer winst kunnen maken zonder het slaafvrije aspect?
misschien dalen met prijs en gaan voor zoveel mogelijk verkopen?
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 13:38:53 #70
230491 Zith
pls tip
pi_182897465
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

misschien dalen met prijs en gaan voor zoveel mogelijk verkopen?
Zou je dat Apple en Mercedes ook aanraden?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182897470
Hmmm maar eens even bij de Aldi langs dan want ik vind die donkermelk stiekem wel heel lekker :@
pi_182897479
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Tony is niet bezig met het aantal verkochte repen, met winstmarge of iets dergelijks. Zij willen dat alle ingredienten voor een eerlijke 'slaafvrije' prijs ingekocht worden. Niet alleen hun leveranciers, maar de leveranciers van alle chocoladeproducten. Dus ook hun concurrenten.

Als zij nu onbewust ingezet worden als prijsconcurrent, dan weet jij wel wat die concurrenten van Tony gaan doen en wie hier de dupe van wordt.
Denken dat die boeren een 'eerlijke' prijs krijgen, en niet alsnog onder de armoedegrens leven.

:') :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_182897494
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Blijkbaar is er markt voor duurdere eerlijke chocolade. Zonder Tony wisten de concurrenten er niet eens van. Nu krijgen ze misschien fatsoen in hun donder, zonder Tony in ieder geval niet
Het is geen eerlijke chocolade. Hooguit slaaf-vrij.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182897500
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:38 schreef Zith het volgende:

[..]

Zou je dat Apple en Mercedes ook aanraden?
Die hebben een geheel andere doelstelling dan de doelstelling die Tony zegt te hebben.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182897510
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:38 schreef Zith het volgende:

[..]

Zou je dat Apple en Mercedes ook aanraden?
geen idee waarom je dit vraagt
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 13:47:06 #76
230491 Zith
pls tip
pi_182897627
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:40 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Die hebben een geheel andere doelstelling dan de doelstelling die Tony zegt te hebben.
Maar beide groepen verkopen producten met een veel hogere marge dan de concurrenten die op prijs/omzet concurreren. Dit kunnen ze doen omdat ze zich goed kunnen differentiëren met hun marketing strategie.

Als Tony niet winstmaximalisatie als doel had en uit de goedheid van hun hard chocolade maakte dan zouden ze hun winst wel doneren aan de boeren, dan kregen die 20 euro per kilo bonen ipv de paar cent van nu.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 13:47:41 #77
230491 Zith
pls tip
pi_182897639
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Het is geen eerlijke chocolade. Hooguit slaaf-vrij.
Zelfs Tony's chocolade is niet slaafvrij (las ikooit op hun verpakking)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 13:49:18 #78
230491 Zith
pls tip
pi_182897676
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

geen idee waarom je dit vraagt
Je denk dat het bedrijf meer winst kan maken met goedkopere producten / meer omzet. Dat is niet zo, net zoals dat niet zo is met andere hoge marge merken zoals Mercedes en Apple.

Tony gaat voor winst maximaliaatie en doet dat door boeren (iets) meer te betalen en dit aspect breed uit te meten in hun marketingstrategie. De hogere prijs van Tony repen komt niet voort uit de (iets) hogere prijs die de boeren krijgen, ergo: er blijft geld hangen bij Tony.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182897734
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:47 schreef Zith het volgende:
Als Tony niet winstmaximalisatie als doel had en uit de goedheid van hun hard chocolade maakte dan zouden ze hun winst wel doneren aan de boeren, dan kregen die 20 euro per kilo bonen ipv de paar cent van nu.
Ok.. jij stelt dus ook dat Tony winstmaximalsatie als doel heeft, ondanks hetgeen ze zeggen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182897801
Prijsopbouw reep Tony's (2013). Het stukje cacaoprijs voor de boer is vrij beperkt. Als ze dus de prijs voor de boer verdubbelen wordt de reep maar 5% duurder?
pi_182897917
Die fairtrade premie is 5 dollar extra, op de standaard Ghanese verkoop prijs van 110 dollar (dus +4,5%). Is voor verreweg de meeste boeren daar iig niet genoeg om boven de absolute armoedegrens van 1150 dollar per jaar te komen.

En toch zijn de repen van Tony zo'n 25% duurder.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)l-d-1444361-a1188048
"Pools are perfect for holding water"
pi_182897929
...
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:09:44 #83
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182898144
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:45 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar het kost iig een stuk minder dan waarvoor ze bij de appie liggen blijkt maar weer.
Juist, en dan maakt de Aldi er nog steeds winst op ook. En die handelaar die het aan de Aldi verkocht heeft ook.

Ofwel, die peperdure reep is zo duur omdat het dan net lijkt of de cacaobonen leverancier er echt een goede prijs voor krijgt, maar de grootste winnaar is gewoon Tony Chocolonely.
pi_182898151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat een dom gelul van Tony's Chocolonely. Al geeft Aldi de repen gratis weg, dan nog zou de boer er niks van moeten merken, die krijgt immers nog steeds hetzelfde betaald
Dat zal het niet zijn, het zal 'm vermoedelijk meer zitten in het feit dat als 'iedereen' die prijs van de reep zover mogelijk naar beneden drukt tot onder de inkoopsprijs (bij wijze van) de boodschap van de bewustwording verloren gaat omdat het dan ineens gezien kan worden als een el-cheapo reep waarvan er ook andere el-cheapo merken zijn en die je dan later omdat het zo duur in inkoop is liever uit het assortiment gooit. De prijs opdrijven zal dan niet meer kunnen want men is de lagere prijs dan al gewend. Men wil niet in die range terechtkomen. Het kan een merk langzamerhand kapot maken.
pi_182898250
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:49 schreef Zith het volgende:

[..]

Je denk dat het bedrijf meer winst kan maken met goedkopere producten / meer omzet. Dat is niet zo, net zoals dat niet zo is met andere hoge marge merken zoals Mercedes en Apple.

Tony gaat voor winst maximaliaatie en doet dat door boeren (iets) meer te betalen en dit aspect breed uit te meten in hun marketingstrategie. De hogere prijs van Tony repen komt niet voort uit de (iets) hogere prijs die de boeren krijgen, ergo: er blijft geld hangen bij Tony.
Nee dat denk ik niet, andersom ook niet Jij wil dat te graag. We hebben allemaal die X moeten uitrekenen, doet elk bedrijf dat dagelijks?

Prima als je denkt dat elk bedrijf bezig is met winstmaximalisatie, daarmee bestaat er geen enkele missie, visie of waarden. Continuïteit is niet hetzelfde als zoveel mogelijk winst. Blijft waar dat er geld moet worden verdiend.
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:14:58 #86
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_182898272
Balen inderdaad als blijkt dat die enorme meerprijs helemaal niet naar die zielige boertjes gaat.
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 14:23:31 #87
230491 Zith
pls tip
pi_182898470
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:51 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ok.. jij stelt dus ook dat Tony winstmaximalsatie als doel heeft, ondanks hetgeen ze zeggen.
Jazeker, waarom denk je dat teu het als BV oprichtte ipv stichting (wat veel beter is als je mensen wil helpen)? of denk je dan teun toen hij Tony verkocht al dat geld gedoneerde aan slaven? Of dat de zakenman die Tony kocht in 2011 dat deed omdat hij graag Afrikanen helpt?

Stel een Tony reep met 50% cacao van 200gr kost 1 euro meer dan de slaafcacao repen... Dan zou er in het 'ik wil cacaoboeren helpen' verhaal die 1 euro dus de meerprijs zijn die de cacaoboeren krijgen (want branderijen en kantoren zijn geen slaven en kosten evenveel als de concurrentie betaalt).

Dus cacaoboeren krijgen in dit verhaal 10 euro extra per kilo cacao... Normale cacaobonen kosten 1.50 EUR per kilo ongeveer. De boeren krijgen natuurlijk niet 11.50 per kilo, dus waar blijft dat geld dan? Wellicht in de portemonnee van de aandeelhouders?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182898500
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:14 schreef Nobu het volgende:
Balen inderdaad als blijkt dat die enorme meerprijs helemaal niet naar die zielige boertjes gaat.
De fabrikant is vrij open over z'n procentuele kostenopbouw en betaalt de boer uit. Wat de supermarkten daaraan in eigen kosten en winst naar de consument doorberekenen is niet zo relevant. Daarbij telt alleen dát ze het verkopen. dat is voor de fabrikant en de boer het belangrijkst. Als iedereen de marges ruim neemt kun je als fabrikant de inkoopprijs ook naar boven bijstellen. Maar een race naar de bodem is voor een exclusiever merk met een bepaalde gevoelswaarde funest.
pi_182898620
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Jazeker, waarom denk je dat teu het als BV oprichtte ipv stichting (wat veel beter is als je mensen wil helpen)? of denk je dan teun toen hij Tony verkocht al dat geld gedoneerde aan slaven? Of dat de zakenman die Tony kocht in 2011 dat deed omdat hij graag Afrikanen helpt?
Ik ben het helemaal eens met je, hoor. Zie ook mijn eerdere bijdragen aan dit topic. ;)
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182899510
Tony's Chocolonely ziet een gratis promotie stuntje dmv dit bericht en pakt zijn kans.
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 15:16:59 #91
230491 Zith
pls tip
pi_182899646
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:10 schreef Za het volgende:
Tony's Chocolonely ziet een gratis promotie stuntje dmv dit bericht en pakt zijn kans.
Doet ze denk ik meer kwaad dan goed dit berichtje.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182899879
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:09 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Juist, en dan maakt de Aldi er nog steeds winst op ook. En die handelaar die het aan de Aldi verkocht heeft ook.

Ofwel, die peperdure reep is zo duur omdat het dan net lijkt of de cacaobonen leverancier er echt een goede prijs voor krijgt, maar de grootste winnaar is gewoon Tony Chocolonely.
Bij 'fairtrade cacao' zijn dat vooral de controleurs van het keurmerk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_182899896
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Jazeker, waarom denk je dat teu het als BV oprichtte ipv stichting (wat veel beter is als je mensen wil helpen)? of denk je dan teun toen hij Tony verkocht al dat geld gedoneerde aan slaven? Of dat de zakenman die Tony kocht in 2011 dat deed omdat hij graag Afrikanen helpt?

Stel een Tony reep met 50% cacao van 200gr kost 1 euro meer dan de slaafcacao repen... Dan zou er in het 'ik wil cacaoboeren helpen' verhaal die 1 euro dus de meerprijs zijn die de cacaoboeren krijgen (want branderijen en kantoren zijn geen slaven en kosten evenveel als de concurrentie betaalt).

Dus cacaoboeren krijgen in dit verhaal 10 euro extra per kilo cacao... Normale cacaobonen kosten 1.50 EUR per kilo ongeveer. De boeren krijgen natuurlijk niet 11.50 per kilo, dus waar blijft dat geld dan? Wellicht in de portemonnee van de aandeelhouders?
5 dollar extra op een zak die ze voor 110 dollar (vaste prijs) verkopen. Iig in 2014.
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 november 2018 @ 15:30:35 #94
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182899903
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:42 schreef Zith het volgende:
Oei, zo'n hipster reep kan natuurlijk niet in de Aldi gezien worden, stel je voor.
:D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_182902104
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:58 schreef probeer het volgende:
Die fairtrade premie is 5 dollar extra, op de standaard Ghanese verkoop prijs van 110 dollar (dus +4,5%). Is voor verreweg de meeste boeren daar iig niet genoeg om boven de absolute armoedegrens van 1150 dollar per jaar te komen.

En toch zijn de repen van Tony zo'n 25% duurder.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)l-d-1444361-a1188048
Interessant artikel. Eigenlijk kan het Fairtrade systeem dus alleen maar werken wanneer het een groot aandeel van de markt heeft. Dat gaat nogal knap lastig worden met de huidige prijzen van Tony Chocolony en andere fair trade chocola.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:25:50 #96
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182902178
Tony wil zijn repen alleen zien bij de bovenlaag van de maatschappij.
pi_182902457
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:25 schreef Twiitch het volgende:
Tony wil zijn repen alleen zien bij de bovenlaag van de maatschappij.
Alsof de onderlaag zulke repen niet zou kunnen betalen.

Ja ze zijn duurder, maar wel uit idealistisch oogpunt om zo de boeren ook wat meer te kunnen blijven geven 'naast' het uitvoeren van "gezond ondernemerschap" waarbij best winst gemaakt mag worden. Een race naar de bodem is juist wat je niet wil, dat is waar fabrikanten gaan knijpen in productieprocessen.

En in bepaald opzicht is het ook wel een beetje een cadeaureep. :)
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:53:26 #98
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182902605
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Alsof de onderlaag zulke repen niet zou kunnen betalen.

Ja ze zijn duurder, maar wel uit idealistisch oogpunt om zo de boeren ook wat meer te kunnen blijven geven 'naast' het uitvoeren van "gezond ondernemerschap" waarbij best winst gemaakt mag worden. Een race naar de bodem is juist wat je niet wil, dat is waar fabrikanten gaan knijpen in productieprocessen.

En in bepaald opzicht is het ook wel een beetje een cadeaureep. :)
Ach, ik maakte maar een grapje. Ik ken het bedrijf amper en ik heb nog nooit zo'n reep gekocht ( Cote D'or FTW :@ ) maar ben toch altijd wel een beetje sceptisch bij zoveel idealistische marketing.
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 18:01:16 #99
230491 Zith
pls tip
pi_182902761
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Alsof de onderlaag zulke repen niet zou kunnen betalen.

Ja ze zijn duurder, maar wel uit idealistisch oogpunt om zo de boeren ook wat meer te kunnen blijven geven 'naast' het uitvoeren van "gezond ondernemerschap" waarbij best winst gemaakt mag worden. Een race naar de bodem is juist wat je niet wil, dat is waar fabrikanten gaan knijpen in productieprocessen.

En in bepaald opzicht is het ook wel een beetje een cadeaureep. :)
Mja, het blijft een cash grab om de boeren 5% meer te geven en dan het product 25% duurder te maken met het zielige slaven verhaaltje, terwijl de totale kosten per reep misschien net met 0.5% omhoog gaan (grondstoffen zijn vaak maar 10% van de productprijs).

Dat het een goede strategie is ben ik eens, maar idealistisch is het niet vind ik

[ Bericht 3% gewijzigd door Zith op 02-11-2018 18:09:32 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 18:02:42 #100
230491 Zith
pls tip
pi_182902778
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:53 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ach, ik maakte maar een grapje. Ik ken het bedrijf amper en ik heb nog nooit zo'n reep gekocht ( Cote D'or FTW :@ ) maar ben toch altijd wel een beetje sceptisch bij zoveel idealistische marketing.
Vind hun salted caramel erg goed maar idd cote d'or voor de rest!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182902802
Wat een cynimse overal. Een klein merk heeft gewoon verhoudingsgewijs een hogere overhead. Dat zijn ook kosten.
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2018 @ 18:14:49 #102
230491 Zith
pls tip
pi_182902933
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:04 schreef skrn het volgende:
Wat een cynimse overal. Een klein merk heeft gewoon verhoudingsgewijs een hogere overhead. Dat zijn ook kosten.
Klopt, en daarom kunnen ze ook niet op prijs concurreren, en dus moeten ze zich differentieren op een homogeen product. Dan doen ze dmv een een leuk verhaaltje (dat boeren stoppen met slavernij als je ze 5% meer betaalt)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182903030
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ben & Jerry is van Unilever, daar is toch weinig hipster aan
Anti Trump ijs
benandjerrys twitterde op dinsdag 30-10-2018 om 15:13:07 Today we launch Pecan Resist! This flavor supports groups creating a more just and equitable nation for us all, and who are fighting President Trump’s regressive agenda. Learn more and take action here https://t.co/Bi8YE1FvOZ https://t.co/Kr6CKBX1sc reageer retweet
Jij bent welkom ijs:


Behoorlijk links hipster ijs hoor :7
pi_182903351
Dat gezeur hier van Fokkertjes, laat die nu zelf maar wat bereiken in hun eigen leven alvorens kritiek te geven op andere die echt iets ondernemen.

Teun van der Keuken heeft dit gewoon erg knap voor elkaar gekregen met zijn chocoladerepen ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_182904140
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Mja, het blijft een cash grab om de boeren 5% meer te geven en dan het product 25% duurder te maken met het zielige slaven verhaaltje, terwijl de totale kosten per reep misschien net met 0.5% omhoog gaan (grondstoffen zijn vaak maar 10% van de productprijs).

Dat het een goede strategie is ben ik eens, maar idealistisch is het niet vind ik
Klopt, alleen is een BV of NV met winstoogmerk die met een idealistische inslag opereert praktisch ook wat anders dan iets als een vrijwillige gift of een stichting waar men vaak aan denkt bij idealistisch ondernemen. De eersten gaan ook door een groeicurve waarbij men de eigen broek op moet zien te houden.

En door in een bepaald hoger segment van een markt te opereren met een wat eenvoudig product bouw je genoeg reserves om dat ideaal ook te kunnen supporten op lange termijn waar andere ondernemingen gewoon lager kunnen gaan zitten door ongezien voor slavenlonen te gaan.
pi_182906618
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:02 schreef Zith het volgende:

[..]

Vind hun salted caramel erg goed maar idd cote d'or voor de rest!
Wat ik wel mooi vind is de opvallendheid van het merk door de papiersoort van de wikkel en de koeienletters, het doet een beetje denken aan zo'n Wonka-reep van Sjakie en de chocoladefabriek uit de oude film.



En meer nog.. het boek

pi_182906677
Zou ik ook niet blij van worden.

Aldi :')
Ik was hier...
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:47:49 #108
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182915407
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:39 schreef TLC het volgende:
Dat gezeur hier van Fokkertjes, laat die nu zelf maar wat bereiken in hun eigen leven alvorens kritiek te geven op andere die echt iets ondernemen.

Teun van der Keuken heeft dit gewoon erg knap voor elkaar gekregen met zijn chocoladerepen ^O^
Amen. En ook mans genoeg zijn om toe te geven dat de mooie missie vooralsnog gefaald heeft.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 3 november 2018 @ 10:16:38 #109
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182915909
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:39 schreef TLC het volgende:
Dat gezeur hier van Fokkertjes, laat die nu zelf maar wat bereiken in hun eigen leven alvorens kritiek te geven op andere die echt iets ondernemen.

Teun van der Keuken heeft dit gewoon erg knap voor elkaar gekregen met zijn chocoladerepen ^O^
Leuke dooddoener. Kun je het forum net zo goed opheffen.
And so is the past
pi_182915967
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:50 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

MHuuuuuuu, mensen proberen iets te verbeteren. Gauw de kop er af hakken want hij steekt boven het maaiveld.
Het is vooral de gedachte bij dit soort bedrijven dat ze geld kunnen maken door PC te zijn. Same goes voor Ben&Jerry's.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_182916027
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:21 schreef CrashO het volgende:

[..]

Anti Trump ijs
benandjerrys twitterde op dinsdag 30-10-2018 om 15:13:07 Today we launch Pecan Resist! This flavor supports groups creating a more just and equitable nation for us all, and who are fighting President Trump’s regressive agenda. Learn more and take action here [ afbeelding ]https://t.co/Bi8YE1FvOZ https://t.co/Kr6CKBX1sc reageer retweet
Jij bent welkom ijs:
[ afbeelding ]

Behoorlijk links hipster ijs hoor :7
Tering.

Wat ranzig dit.
pi_182916080
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:23 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Tering.

Wat ranzig dit.
Als je in een land met de oppervlakte van de VS zonder noemenswaardig vangnet en de bijbehorende immigratiehistorie gaat lopen klagen over vluchtelingen ben je niet helemaal in orde.
pi_182916316
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je in een land met de oppervlakte van de VS zonder noemenswaardig vangnet en de bijbehorende immigratiehistorie gaat lopen klagen over vluchtelingen ben je niet helemaal in orde.
De VS? Die bakken met vluchtelingen ijs lagen hier in Nederland in de winkel...

AD: "IJsmerk Ben & Jerry's: haal meer vluchtelingen naar Europa"

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2018 10:47:20 ]
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2018 @ 10:57:19 #114
230491 Zith
pls tip
pi_182916460
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:46 schreef CrashO het volgende:

[..]

De VS? Die bakken met vluchtelingen ijs lagen hier in Nederland in de winkel...

AD: "IJsmerk Ben & Jerry's: haal meer vluchtelingen naar Europa"

Als je in een land met de oppervlakte van nederland met super vangnet en de bijbehorende immigratiehistorie gaat lopen klagen over vluchtelingen ben je niet helemaal in orde.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 3 november 2018 @ 11:01:16 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_182916516
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:51 schreef CrashO het volgende:
Vertaling van het bericht:
"Nu komen klanten erachter dat de belachelijke meerprijs onze eerlijke reep naar de verkoper gaan en niet naar de boer en dit vinden wij niet tof"
klopt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_182916525
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:57 schreef Zith het volgende:

[..]

Als je in een land met de oppervlakte van nederland met super vangnet en de bijbehorende immigratiehistorie gaat lopen klagen over vluchtelingen ben je niet helemaal in orde.
_O_
pi_182916741
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:57 schreef Zith het volgende:

[..]

Als je in een land met de oppervlakte van nederland met super vangnet en de bijbehorende immigratiehistorie gaat lopen klagen over vluchtelingen ben je niet helemaal in orde.
Als triggerhappy Amerikaan kun je in elk geval niet het argument gebruiken dat het mogelijk weleens onveiliger zou kunnen worden.
pi_182916945
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:57 schreef Zith het volgende:

[..]

Als je in een land met de oppervlakte van nederland met super vangnet en de bijbehorende immigratiehistorie gaat lopen klagen over vluchtelingen ben je niet helemaal in orde.
Je bedoelt het 1e wereldland met de hoogste bevolkingsdichtheid van de wereld?

Niet dat ik het niet met je eens ben hoor. Maar grootte van het land (en bijbehorende bevolkingsdichtheid) is nou net een van die dingen die niet echt pleiten voor meer migratie naar Nederland.
"Pools are perfect for holding water"
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2018 @ 11:45:21 #119
230491 Zith
pls tip
pi_182917091
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:34 schreef probeer het volgende:

[..]

Je bedoelt het 1e wereldland met de hoogste bevolkingsdichtheid van de wereld?

Niet dat ik het niet met je eens ben hoor. Maar grootte van het land (en bijbehorende bevolkingsdichtheid) is nou net een van die dingen die niet echt pleiten voor meer migratie naar Nederland.
It ain't even like that yo.

Beat gebruikte argumenten die andersom zijn voor het geval Nederland (veel/weinig ruimte, veel/weinig vangnet) om te beargumenteren dat de Amerikanen niet mogen zeuren, waarmee hij dus impliceert dat Nederlanders dat wel mogen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182917113
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:45 schreef Zith het volgende:

[..]

It ain't even like that yo.

Beat gebruikte argumenten die andersom zijn voor het geval Nederland (veel/weinig ruimte, veel/weinig vangnet) om te beargumenteren dat de Amerikanen niet mogen zeuren, waarmee hij dus impliceert dat Nederlanders dat wel mogen.
Ah, op die fiets. ^O^
"Pools are perfect for holding water"
pi_182917471
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:04 schreef skrn het volgende:
Wat een cynimse overal. Een klein merk heeft gewoon verhoudingsgewijs een hogere overhead. Dat zijn ook kosten.
Waarom ben jij niet cynisch? Een merk die zegt voor een betere wereld te zijn wordt boos als meer mensen hun product kunnen kopen in plaats van het slaven product van de concurrent. Je zou denken dat ze staan te juichen bij iedere Aldi klant die hun reep koopt in plaats van eentje waar kinderen voor gebruikt zijn.
pi_182918203
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat ik wel mooi vind is de opvallendheid van het merk door de papiersoort van de wikkel en de koeienletters, het doet een beetje denken aan zo'n Wonka-reep van Sjakie en de chocoladefabriek uit de oude film.

[ afbeelding ]

En meer nog.. het boek

[ afbeelding ]
En dat je een reis kon winnen door een chocoladereep te kopen al helemaal. :P

Maar de documentaire heette vast niet voor niets Tony and the Chocolate Factory. ;)
  zaterdag 3 november 2018 @ 13:08:54 #123
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182918247
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:58 schreef Nismo91 het volgende:
Zou ik ook niet blij van worden.

Aldi :')
Prima winkel met prima producten. Waarom word je daar niet blij van?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182926096
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat een dom gelul van Tony's Chocolonely. Al geeft Aldi de repen gratis weg, dan nog zou de boer er niks van moeten merken, die krijgt immers nog steeds hetzelfde betaald
Sterker, er worden meer repen verkocht, wat dus betekent dat als Aldi het ook verkoopt er in verhouding meer 'eerlijke' chocolade wordt verkocht. Maar schijnbaar gaat het Tony's daar toch niet echt om, verrassend...
pi_182926789
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:19 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Het is vooral de gedachte bij dit soort bedrijven dat ze geld kunnen maken door PC te zijn. Same goes voor Ben&Jerry's.
Ben niet tegen PC als het maar oprecht is. Dan maakt het niet uit.
pi_182926826
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 12:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waarom ben jij niet cynisch? Een merk die zegt voor een betere wereld te zijn wordt boos als meer mensen hun product kunnen kopen in plaats van het slaven product van de concurrent. Je zou denken dat ze staan te juichen bij iedere Aldi klant die hun reep koopt in plaats van eentje waar kinderen voor gebruikt zijn.
Ja ik ga het niet nog eens uitleggen.
pi_182927563
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:43 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja ik ga het niet nog eens uitleggen.
Ja ja merkbeleving bla bla. Als jij op iedere reep die je verkoopt de vraag stelt aan je klant of ze mee willen doen aan een slaafvrije wereld en je vervolgens boos wordt als meer mensen mee kunnen werken aan die wereld ben je gewoon een hypocriete paardenlul.
  zaterdag 3 november 2018 @ 23:41:40 #128
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_182927965
De aanvankelijke intenties zullen wel goed geweest zijn, maar als het merk inmiddels over is genomen door een commercieel bedrijf zal daar weinig van over zijn.
pi_182932577
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja ja merkbeleving bla bla. Als jij op iedere reep die je verkoopt de vraag stelt aan je klant of ze mee willen doen aan een slaafvrije wereld en je vervolgens boos wordt als meer mensen mee kunnen werken aan die wereld ben je gewoon een hypocriete paardenlul.
[ afbeelding ]
Blijkbaar ziet het bedrijf de waarde niet in om bij de Aldi die repen goedkoop te verkopen. Dat snap ik wel. Bij de AH zitten die repen standaard in het assortiment, bij de Aldi betwijfel ik dat (weet het niet zeker want ik kom er nooit). Waarom dan perse Aldi-klanten pamperen?
pi_182932620
Dus als ze een hogere prijs dan de AH vragen en dus meer winst maken dan is het in 1 keer wel goed? Het is algemeen bekend dat ALDI lagere prijzen vraagt omdat ze weinig aan marketing uitgeven en de winkels sober houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182932886
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2018 09:16 schreef skrn het volgende:

[..]

Blijkbaar ziet het bedrijf de waarde niet in om bij de Aldi die repen goedkoop te verkopen. Dat snap ik wel. Bij de AH zitten die repen standaard in het assortiment, bij de Aldi betwijfel ik dat (weet het niet zeker want ik kom er nooit). Waarom dan perse Aldi-klanten pamperen?
Omdat de missie blijkbaar is om chocolade slaafvrij te maken. Als Aldi klanten een andere reep kopen zorgen ze ervoor dat mensen in de slavernij zitten. Das niet niks toch? Dus nu kan ook de Aldi klant meewerken aan een wereld zonder slaven, maar merkbeleving gaat voor een zwart kindje die met de zweep wordt bewerkt blijkbaar.
  zondag 4 november 2018 @ 10:21:38 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182933275
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 09:20 schreef raptorix het volgende:
Dus als ze een hogere prijs dan de AH vragen en dus meer winst maken dan is het in 1 keer wel goed? Het is algemeen bekend dat ALDI lagere prijzen vraagt omdat ze weinig aan marketing uitgeven en de winkels sober houden.
Alleen is het AH die meer winst maakt bij een hogere prijs, niet tony
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182933350
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2018 09:16 schreef skrn het volgende:

[..]

Blijkbaar ziet het bedrijf de waarde niet in om bij de Aldi die repen goedkoop te verkopen. Dat snap ik wel. Bij de AH zitten die repen standaard in het assortiment, bij de Aldi betwijfel ik dat (weet het niet zeker want ik kom er nooit). Waarom dan perse Aldi-klanten pamperen?
Ze pamperen de Aldi-klanten niet, maar ze pamperen de boeren door meer repen te verkopen. Ze zijn echter bang dat doordat het in de Aldi-schappen ligt, dat de merkperceptie veranderd en daarmee de prijs die klanten er voor over hebben plus hun winstmarge.

Liever een miljoen repen verkopen en daar iedere keer 25 cent aan verdienen dan twee miljoen keer 10 cent. Vanuit bedrijfseconomisch perspectief totaal te verdedigen, maar dan gaat het hun dus in de eerste plaats om de winst-maximalisatie en niet om de industrie te verduurzamen.

Duurzaamheid, slaafvrij, eerlijk, etc. zijn gewoon etiketten die gebruikt kunnen worden om de winst op te krikken en zijn niet het doel op zich (wat Tony's wel voordoet). Idem voor Ben en Jerry's: het links radicale en politiek correcte etiket is een mooie manier om de prijs en daarmee de winstmarge flink te kunnen ophogen, aangezien de niche waarin zij opereren best veel meer uit wil geven puur om het imago. Kapitalisme op en top, op zich een mooie manier om geld uit mensen te halen die hun schuldgevoel willen af kopen met dure chocolade en dure ijs.

Kapitalisme gebruiken om zoveel mogelijk geld uit anti-kapitalisten te halen _O_ (dit geldt vooral voor Ben en Jerry's)
pi_182933361
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen is het AH die meer winst maakt bij een hogere prijs, niet tony
En al helemaal niet die arme boeren.
  zondag 4 november 2018 @ 10:31:26 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182933406
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 10:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En al helemaal niet die arme boeren.
Tuurlijk niet, dit soort initiatieven zijn er voor de initiatiefnemers, net zoals ontwikkelingshulp er voor de ngo en de uitgerangeerde politici is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 november 2018 @ 11:41:58 #136
28033 Pek
je moet wat
pi_182934452
Niet te vreten die repen. Met marsepein, met dit, met dat, ze smaken allemaal hetzelfde :')
En deze week in de aanbieding bij MarQt, toeval? :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_182935837
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 10:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ze pamperen de Aldi-klanten niet, maar ze pamperen de boeren door meer repen te verkopen. Ze zijn echter bang dat doordat het in de Aldi-schappen ligt, dat de merkperceptie veranderd en daarmee de prijs die klanten er voor over hebben plus hun winstmarge.

Liever een miljoen repen verkopen en daar iedere keer 25 cent aan verdienen dan twee miljoen keer 10 cent. Vanuit bedrijfseconomisch perspectief totaal te verdedigen, maar dan gaat het hun dus in de eerste plaats om de winst-maximalisatie en niet om de industrie te verduurzamen.

Duurzaamheid, slaafvrij, eerlijk, etc. zijn gewoon etiketten die gebruikt kunnen worden om de winst op te krikken en zijn niet het doel op zich (wat Tony's wel voordoet). Idem voor Ben en Jerry's: het links radicale en politiek correcte etiket is een mooie manier om de prijs en daarmee de winstmarge flink te kunnen ophogen, aangezien de niche waarin zij opereren best veel meer uit wil geven puur om het imago. Kapitalisme op en top, op zich een mooie manier om geld uit mensen te halen die hun schuldgevoel willen af kopen met dure chocolade en dure ijs.

Kapitalisme gebruiken om zoveel mogelijk geld uit anti-kapitalisten te halen _O_ (dit geldt vooral voor Ben en Jerry's)
Vraag me eigenlijk af in hoeverre dat imago invloed heeft. Veel van die hippies zijn veganist en kopen dus sowieso geen producten waar koemelk in zit. Hoe hip ook het etiketje is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_182935938
quote:
15s.gif Op zondag 4 november 2018 13:05 schreef Morrigan het volgende:
Vraag me eigenlijk af in hoeverre dat imago invloed heeft. Veel van die hippies zijn veganist en kopen dus sowieso geen producten waar koemelk in zit. Hoe hip ook het etiketje is.
Zowel Tony als Ben & Jerry's hebben veel smaken die volledig Vegan zijn. Ze kennen hun doelgroep :7
pi_182938000
Je moet soms schipperen tussen idealen en de werkelijkheid, ik begrijp het wel.
  zondag 4 november 2018 @ 15:18:59 #140
286575 Roces18
Chef de party
pi_182938043
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja ja merkbeleving bla bla. Als jij op iedere reep die je verkoopt de vraag stelt aan je klant of ze mee willen doen aan een slaafvrije wereld en je vervolgens boos wordt als meer mensen mee kunnen werken aan die wereld ben je gewoon een hypocriete paardenlul.
[ afbeelding ]
Bah, ik vind die slaafvrije chocolade helemaal niet lekker :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182938100
quote:
Tony’s Chocolonely is ontstemd over de prijs van 1,89 euro, waarvoor Aldi de repen aanbiedt. ‘Winkels moeten niet met prijzen stunten, want chocolade maken en cacao produceren gaat niet gratis’
1,89 euro is dan ook wat anders dan gratis... :?
pi_182941400
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2018 11:41 schreef Pek het volgende:
Niet te vreten die repen. Met marsepein, met dit, met dat, ze smaken allemaal hetzelfde :')
En deze week in de aanbieding bij MarQt, toeval? :P
Ik vind het echt matige repen. Of shit die je niet bij de chocolade wil of dingen die je zelf ook zou kunnen doen met een veel goedkopere reep, maar geen weldenkend mens doet. Die oranje dingen bijvoorbeeld met een halve kilo zout erover :r
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 15:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Bah, ik vind die slaafvrije chocolade helemaal niet lekker :P
Mijn vriendin is laatst vega geworden en meer bezig met de wereld verbeteren dan ik, dus ik krijg ze nu regelmatig. En iedere keer:
  zondag 4 november 2018 @ 23:06:36 #143
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182948464
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:38 schreef Mylene het volgende:
Een AH die de repen verkoopt in de bonus als 1 plus 1 is gratis is kennelijk dus geen probleem. Dat is net zo'n stunt.
Dat gebeurt niet, ze zijn wel geregeld in de aanbieding, maar dan gaat er hooguit 50 cent af of zo.
pi_182962477
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 23:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet, ze zijn wel geregeld in de aanbieding, maar dan gaat er hooguit 50 cent af of zo.
Ik heb gegoogeld, soms wordt een reep zelfs gratis weggeven.







pi_182962599
¤1,32 per reep (bij aankoop per 2) bij de Poiesz is dus wel ok.
Maar de Aldi die ze voor ¤1,89 verkoopt onderdrukt de boodschap :')
Tony :') :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2018 18:26:40 ]
  Moderator maandag 5 november 2018 @ 18:31:13 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182962677
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 10:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ze pamperen de Aldi-klanten niet, maar ze pamperen de boeren door meer repen te verkopen. Ze zijn echter bang dat doordat het in de Aldi-schappen ligt, dat de merkperceptie veranderd en daarmee de prijs die klanten er voor over hebben plus hun winstmarge.

Liever een miljoen repen verkopen en daar iedere keer 25 cent aan verdienen dan twee miljoen keer 10 cent. Vanuit bedrijfseconomisch perspectief totaal te verdedigen, maar dan gaat het hun dus in de eerste plaats om de winst-maximalisatie en niet om de industrie te verduurzamen.

Duurzaamheid, slaafvrij, eerlijk, etc. zijn gewoon etiketten die gebruikt kunnen worden om de winst op te krikken en zijn niet het doel op zich (wat Tony's wel voordoet). Idem voor Ben en Jerry's: het links radicale en politiek correcte etiket is een mooie manier om de prijs en daarmee de winstmarge flink te kunnen ophogen, aangezien de niche waarin zij opereren best veel meer uit wil geven puur om het imago. Kapitalisme op en top, op zich een mooie manier om geld uit mensen te halen die hun schuldgevoel willen af kopen met dure chocolade en dure ijs.

Kapitalisme gebruiken om zoveel mogelijk geld uit anti-kapitalisten te halen _O_ (dit geldt vooral voor Ben en Jerry's)
ze krijgen sowieso hun 25 cent want die is niet afhankelijk van de prijs die de Aldi ervoor vraagt lijkt mij ... waarschijnlijk verkoopt de Aldi het zelfs onder de kostprijs om klanten binnen te lokken

dat zie je ook met bloemen (rozen bv)

wat is er trouwens zo bijzonder aan deze chocolade dat het zo duur moet zijn?
ik sla het altijd over vanwege de kleuterkleurboeklook en de prijs _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182962754
Als Henk en Ingrid die chocola kopen is het natuurlijk niet hip meer..
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182962993
quote:
99s.gif Op maandag 5 november 2018 18:26 schreef CrashO het volgende:
¤1,32 per reep (bij aankoop per 2) bij de Poiesz is dus wel ok.
Maar de Aldi die ze voor ¤1,89 verkoopt onderdrukt de boodschap :')
Tony :') :')
Of gratis bij een actie, ook geen probleem.
  maandag 5 november 2018 @ 19:15:36 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182963658
Ik krijg het idee dat het een marketingstunt is, net als hun beursgang
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182964115
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 11:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat een dom gelul van Tony's Chocolonely. Al geeft Aldi de repen gratis weg, dan nog zou de boer er niks van moeten merken, die krijgt immers nog steeds hetzelfde betaald
Ooit gehoord van selectieve distributie (marketing)?

Een beetje normaal kledingmerk wil ook niet bij C&A liggen lijkt mij.

Mij maakt het verder geen ree(p)(t) uit, maar het is wel heel begrijpelijk dat ze er niet zo blij mee zijn.

Trouwens, welke idioot gaat er nu speciaal naar de aldi voor die repen?
  † In Memoriam † maandag 5 november 2018 @ 19:41:04 #151
230491 Zith
pls tip
pi_182964335
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 18:20 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb gegoogeld, soms wordt een reep zelfs gratis weggeven.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Maar de mensen bij de aldi moeten niet denken dat 'slaafvrije' chocolade gratis is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 5 november 2018 @ 19:41:37 #152
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_182964349
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 18:20 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb gegoogeld, soms wordt een reep zelfs gratis weggeven.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Maar 1 + 1 gratis bij de AH heb ik echt nog nooit gezien.

Is ook een kwestie van afspraken natuurlijk, hoeveel de supermarkt en hoeveel de fabrikant voor zo'n actie over heeft
  † In Memoriam † maandag 5 november 2018 @ 19:42:40 #153
230491 Zith
pls tip
pi_182964381
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 19:41 schreef Zelva het volgende:
Maar 1 + 1 gratis bij de AH heb ik echt nog nooit gezien.

1+1 gratis is duurder dan gratis als je een pakketje ophaalt
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182972782
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 18:20 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik heb gegoogeld, soms wordt een reep zelfs gratis weggeven.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb in totaal drie of vier chocoladerepen van Tony's gehad, allemaal gratis tijdens weggeefactie's :D De prijs van Aldi is dus nog steeds erg hoog wat mij betreft :Y
pi_182972825
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 19:32 schreef VEM2012 het volgende:
Trouwens, welke idioot gaat er nu speciaal naar de aldi voor die repen?
Genoeg. Toen ik er vrijdag kwam hadden ze een bak vol, stuk of 50 van die repen. Zaterdag had ik nog wat nodig en toen lagen er nog maar een paar :')
pi_182972838
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 19:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ooit gehoord van selectieve distributie (marketing)?

Een beetje normaal kledingmerk wil ook niet bij C&A liggen lijkt mij.

Mij maakt het verder geen ree(p)(t) uit, maar het is wel heel begrijpelijk dat ze er niet zo blij mee zijn.
Als ze voor helemaal slaafvrij willen gaan, dan moeten ze niet aan selectieve distributie doen, maar zorgen dat het in zoveel mogelijk schappen ligt en dat zoveel mogelijk mensen het kopen.

quote:
Trouwens, welke idioot gaat er nu speciaal naar de aldi voor die repen?
Genoeg mensen die hun boodschappen sowieso al bij de Aldi doen. Misschien zelfs mensen die deze repen niet kennen en het nu een keertje proberen.
  dinsdag 6 november 2018 @ 09:17:59 #157
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_182972946
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Als de concurrent al zo goedkoop mogelijk produceert en nog verder in prijs moeten zakken kun je op je vingers natellen op welk stadium er nog meer beknibbeld gaat worden en ten koste van wat. Dat is iets wat Tony niet in de hand wil werken.
Het gaat hier om een eenmalig gedumpte partij. Die is op gegeven moment uitverkocht en dan moet de consument weer de volle mep betalen. De consument die misschien voor de bugetreep was gegaan, heeft nu voor weinig een reep waar boeren wel eerlijk(er) zijn beloond.

Het enige verschil is dat de dikke marge die normaal gezien in Zaandam was beland, is verdampt. Ik snap de hele ophef niet.

En ja, ik gun die boeren ook een eerlijke prijs voor hun cacaobonen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_182975472
Mijn vraag aan Tony's Chocolonely en het antwoord.

Albert Heijn heeft de repen ook om de zoveel tijd in de aanbieding. Nu wil ik graag weten of jullie als bedrijf Albert Heijn ook betalen om mee te doen aan het stunten van de repen? Na aanleiding van dit artikel Uitpakken met reclame bij Albert Heijn kost fabrikant 223.000 euro per week

quote:
Hi Mylene,

Wat een goede vraag. We vinden ’t niet netjes om onze afspraken met klanten delen te maken. We hebben duidelijke afspraken met AH waarbij ’t belang voor de boeren altijd bovenaan staat. Wij zullen ’t stunten met repen nooit stimuleren, maar daarbij gezegd maken wij nooit afspraken over verkoopprijzen.

Graag wens ik je ’n zonnige middag toe!
  dinsdag 6 november 2018 @ 12:05:25 #159
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182975560
Wat irritant, al die afgekorte hetjes en ennetjes in dat antwoord.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')