Antwoord: "Dan moeten jullie mij een telefoon verstrekken".quote:
Dit. Ik weet niet of je lid bent van een vakbond, TS? Maar die zou je ook nog dit vraagstuk kunnen voorleggen als je er met je werkgever niet uitkomt.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:25 schreef r_one het volgende:
Denk niet dat je een wet of cao gaat vinden waarin geregeld is dat je het mag weigeren. Maar draai de zaak om: laat je werkgever maar met een wet of cao komen die jou verplicht privé-eigendommen beschikbaar te houden, al dan niet kosteloos, voor de uitvoering van je werk. Gaat ‘m netzomin lukken
Niet er omheen draaien.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:44 schreef marzman het volgende:
Zeg gewoon dat je alleen een vaste lijn hebt als je de telefoon daar niet voor wilt gebruiken. Het zou mij meer nog gaan over mijn nummer waarvan ik niet zou willen dat klanten dit hebben dan om risico's of kosten (waar spreken we over met de onbeperkt bellen abo's van een paar euro?)
Denk niet dat ik dat mag zeggen van de vakbond maar het loopt al een half jaar en eind is nog niet aan de horizon verschenen. (vorige werkgever trouwens niet deze)quote:Op donderdag 18 oktober 2018 15:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Vertel ... waarmee is jouw emmertje nog meer gevuld?
Nee, dat horen jullie helemaal niet te doen. Als jullie ziek zijn horen jullie je ziek te melden bij je werkgever. Die werkgever moet dan de cliënten gaan bellen en eventuele vervanging regelen. Daar heb je als zieke werknemer verder niks mee van doen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:05 schreef Sorella het volgende:
Wij behoren eerst de cliënt te bellen om ze zeggen dat je ziek ben en te vragen of ze hulp willen (99% wil dat) en daarna het bedrijf om te zeggen dat je ziek bent en wie er hulp wilt hebben.
En dat vind ik nu dus ook samen met die andere punten maar iedereen heeft toch een mobiel dus waarom zou je die dan niet gebruiken. Weiger je dat heb je geen hart voor de zaak en ben je moeilijk. Nou dan maar moeilijkquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, dat horen jullie helemaal niet te doen. Als jullie ziek zijn horen jullie je ziek te melden bij je werkgever. Die werkgever moet dan de cliënten gaan bellen en eventuele vervanging regelen. Daar heb je als zieke werknemer verder niks mee van doen.
Gewoon een bericht sturen dat je ziek bent en je stem kwijtquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:05 schreef Sorella het volgende:
Wij behoren eerst de cliënt te bellen om ze zeggen dat je ziek ben en te vragen of ze hulp willen (99% wil dat) en daarna het bedrijf om te zeggen dat je ziek bent en wie er hulp wilt hebben.
Dat is een goeie wie weet ga ik die ooit een keer gebruiken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Gewoon een bericht sturen dat je ziek bent en je stem kwijt
Je kan ook iemand laten bellen dat je in coma wordt gehouden op de IC.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:37 schreef Sorella het volgende:
[..]
Dat is een goeie wie weet ga ik die ooit een keer gebruiken.
Misschien werken we wel voor hetzelfde bedrijfquote:Op donderdag 18 oktober 2018 21:30 schreef Kemestry het volgende:
Ik lees mee, want ik werk parttime in de zorg bij clienten thuis. De zusters hier hebben allemaal een telefoon van werk gekregen, maar bijvoorbeeld de huishoudelijke hulpen moeten inderdaad met hun eigen telefoon bellen naar cliënten indien die niet thuis zijn en als ze ziek zijn. Inderdaad een rare zaak want het bedrijf stelt dus eigenlijk verplicht dat je zelf een mobiele telefoon hebt en daarmee kosten maakt die eigenlijk voor het bedrijf moeten zijn.
Nee, dat komt niet op hetzelfde neer. Zou fraai worden, is TS een keer of 10 gedetacheerdquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef genakt het volgende:
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.
Maar heb wel inderdaad telefoon van de zaak
Nee het komt neer op dat de medewerker van de gebaksafdeling van de HEMA alle klanten moeten bellen om te vertellen dat de bestellingen niet door hem afgegeven gaan worden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef genakt het volgende:
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.
Dit vind ik de beste vergelijking tot nu toe.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee het komt neer op dat de medewerker van de gebaksafdeling van de HEMA alle klanten moeten bellen om te vertellen dat de bestellingen niet door hem afgegeven gaan worden.
Er werken zzp,ers in het bedrijf gelukkig heb ik een vast contract (overname) maar zoals jij het schets denk ik ook dat dat het geval is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 07:32 schreef Lunatiek het volgende:
Klinkt een beetje als een branche met veel zzp'ers. Of van die halve zzp'ers die feitelijk in loondienst zijn maar op papier niet. De zorg bijvoorbeeld.
Daar zul je toch als zzp'er je eigen klanten moeten bellen als je ziek bent, met je eigen telefoon en niet een die door de opdrachtgever (verkapte werkgever) is verstrekt. Immers, een opdrachtgever hoeft een zzp'er niet van spullen te voorzien.
Misschien weet het middenmanagement ook niet meer waar ze aan toe zijn met gewoon personeel, hele en halve zpp'ers en een arsenaal vrijwilligers met vage status.
Maar als je in loondienst bent moeten ze je dus een telefoon geven (die je inlevert bij ontslag).
Ben je zzp'er dan moet je zelf een zakelijke telefoon kopen (of dual sim).
Wat een kul vergelijking. Je weet bij de hema niet wat je potentiële tompouce kopende klanten zijn die dag. Bij het beroep waar we het hier over hebben worden dagelijks enkele vast klanten bezocht waarmee je een heel andere klantrelatie hebt dan een tompouce verkoper.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee het komt neer op dat de medewerker van de gebaksafdeling van de HEMA alle klanten moeten bellen om te vertellen dat de bestellingen niet door hem afgegeven gaan worden.
Is gewoon een soort van emotionele chantage. Ze spelen in op je gevoel. Ik denk ook dat de meeste mensen die in de zorg werken wel hart hebben voor hun cliënten. Maar ook mensen die in de zorg werken hebben hun rechten. En als ik ziek ben dan bel ik mijn werkgever, ik zou nooit de cliënt bellen. En de werkgever moet zorg dragen voor een vervangerquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:25 schreef Sorella het volgende:
[..]
En dat vind ik nu dus ook samen met die andere punten maar iedereen heeft toch een mobiel dus waarom zou je die dan niet gebruiken. Weiger je dat heb je geen hart voor de zaak en ben je moeilijk. Nou dan maar moeilijk
Weet je je doet dit werk voor de mensen die je nodig hebben en daar maken de bedrijven gebruik van want je wilt je cliënten niet in de steek laten.
En dan nog is het van de zotte dat je als zieke werknemer je klanten moet rondbellen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 08:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een kul vergelijking. Je weet bij de hema niet wat je potentiële tompouce kopende klanten zijn die dag. Bij het beroep waar we het hier over hebben worden dagelijks enkele vast klanten bezocht waarmee je een heel andere klantrelatie hebt dan een tompouce verkoper.
Het zijn dus niet jouw cliënten, maar die van het bedrijf waar je in loondienst bent.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dan nog is het van de zotte dat je als zieke werknemer je klanten moet rondbellen.
Ik werk ook in die sector maar als ik ziek ben meld ik me ziek bij de coördinator en PZ. En de coördinator regelt dan dat er vervanging komt voor mijn cliënten.
TS is geen ZZPer.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het zijn dus niet jouw cliënten, maar die van het bedrijf waar je in loondienst bent.
Als zzp'er kan die constructie anders zijn.
Dan licht je toch gewoon je werkgever in en zorgt hij verder voor de afwikkeling richting klanten/cliënten? Ziek is ziek hoor.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:19 schreef genakt het volgende:
Opzich snap ik wel dat je de client moet bellen als je ziek bent. Werk zelf in detachering IT en als ik ziek ben moet ik hun ook inlichten. Ik zit dan bij een bedrijf en jullie bij een persoon maar komt op hetzelfde neer natuurlijk.
Maar heb wel inderdaad telefoon van de zaak
Daarom noem ik ook 'de bestellingen'.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 08:25 schreef Basp1 het volgende:
Wat een kul vergelijking. Je weet bij de hema niet wat je potentiële tompouce kopende klanten zijn die dag
Klopt. Maar of de tussenbaas die met beiden heeft te maken dat veschil zo scherp ziet? Daar ligt m.i. het probleem: de zzp-collega's gebruiken hun eigen telefoon en regelen hun eigen reiskosten. Wel zo simpel en goedkoop voor de tussenbaas. Dus die zal dat ook aan TS voorstellen, hoewel TS als medewerker in vaste loondienst recht heeft op een telefoon en auto van de zaak of op zijn minst een redelijke vergoeding voor het gebruik van privéspullen.quote:
Detachering... formeel is het detacheringsbedrijf je werkgever maar die weet doorgaans inhoudelijk niks van het werk, dus bel je ook het bedrijf waar je bent gedetacheerd om te zeggen welke afspraken je had staan die eventueel overgenomen moeten worden, of dat ze niet zo urgent zijn en kunnen worden afgezegd. Of je laat dat bedrijf gewoon in de stront zakken, hadden ze maar geen gedetacheerde in moeten huren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dan licht je toch gewoon je werkgever in en zorgt hij verder voor de afwikkeling richting klanten/cliënten? Ziek is ziek hoor.
Dan ben je m.i. als tussenbaas niet competent. Het is verdorie wel je werk als HR-er of planner. En het is echt geen rocket science.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 12:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Klopt. Maar of de tussenbaas die met beiden heeft te maken dat veschil zo scherp ziet? Daar ligt m.i. het probleem:
quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 12:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit klinkt als een thuiszorgbedrijf, oftewel de anus van de Nederlandse zorg.
[..]
Dat is gewoon een organisatie die hoopt op cliënten die nee zeggen, zodat ze geen extra kosten hoeven te maken (en in de meeste gevallen natuurlijk wel gewoon lekker door blijven innen voor niet geleverde uren).
Dat vind ik ook zo'n raar stukje, die mensen krijgen toch thuiszorg omdat ze het nodig hebben?quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 08:13 schreef Sorella het volgende:
Vannelle: Je belt de klanten op om zeggen dat je niet kan komen en om te vragen of ze hulp willen
Klopt dat is geregeld in de cao maar de werkgever doet er niks,noppes, niemendal, mee, maar die zaak tegen mijn vorige werkgever loopt nog.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
. Maar over dienstreizen (tussen cliënten dus) is er vaak wel wat geregeld.
Sommigen kunnen nog best een dag extra in hun luier poepen natuurlijk. Dat weten ze met hun kindse kop ook wel als ze de zieke thuishulp aan de telefoon krijgen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n raar stukje, die mensen krijgen toch thuiszorg omdat ze het nodig hebben?
Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Die ben ik nog niet tegen gekomen, sommige kunnen wel een weekje overslaan maar het merendeel niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Dat is de zorg, ik doe het schoonhouden van het huis .quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 15:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Sommigen kunnen nog best een dag extra in hun luier poepen natuurlijk. Dat weten ze met hun kindse kop ook wel als ze de zieke thuishulp aan de telefoon krijgen.
Thuiszorg
Je hebt 'zorg' aan huis in vele vormen natuurlijk. Huishoudelijke hulp is ook een vorm daarvan. En dan kan het zo zijn dat iemand liever een weekje overslaat en dat dan de vertrouwde hulp er weer is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 15:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n raar stukje, die mensen krijgen toch thuiszorg omdat ze het nodig hebben?
Of hebben jullie ook klanten die onterecht hulp krijgen?
Net zo'n droeve bedoening met uitgebuite werknemers en afgeperste patiënten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 16:01 schreef Sorella het volgende:
[..]
Dat is de zorg, ik doe het schoonhouden van het huis .
Met andere zorgvormen ook. Veel oudjes willen bijv. niet iedere dag door een ander gewassen worden - dat het überhaupt moet vinden ze al erg genoeg. Dan lopen ze werkelijk liever 3 dagen ongewassen rond.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 16:02 schreef Chai het volgende:
[..]
Je hebt 'zorg' aan huis in vele vormen natuurlijk. Huishoudelijke hulp is ook een vorm daarvan. En dan kan het zo zijn dat iemand liever een weekje overslaat en dat dan de vertrouwde hulp er weer is.
Het feit dat de werkgever (mogelijk) een telefoonvergoeding betaalt maakt niet dat de werkgever de wettelijke regels rondom ziekte niet meer hoeft op te volgen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 05:22 schreef marzman het volgende:
Dan gaat het waarschijnlijk om een paar vaste klanten en krijg je een telefoonvergoeding?
Maar wat méér had je er dan uit willen slepen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:21 schreef Sorella het volgende:
Ze bonden al wat in toen ik het bw 7.658 ? noemde maar meer had ik er denk niet uit kunnen halen zonder het op de spits te drijven.
Dus ja oplossing is goed.
Vergoeding in de vorm van bv. beltegoed tenslotte maak ik elke keer kosten en heb geen abonnement.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar wat méér had je er dan uit willen slepen?
Is dat aan de orde dan? Neem aan dat de instructie ook is om dan anoniem te bellen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:14 schreef Molo het volgende:
Daarnaast vraag ik me af of het op je privételefoon hebben staan van persoonsgegevens van cliënten (naam/telefoonnummer) nog wel zo mag
Welke belkosten maak je nu dan nog? Je hoeft toch geen cliënten meer te bellen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:25 schreef Sorella het volgende:
[..]
Vergoeding in de vorm van bv. beltegoed tenslotte maak ik elke keer kosten en heb geen abonnement.
Dat laat onverlet dat TS persoonsgegevens van de cliënten op haar telefoon heeft opgeslagen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:32 schreef Chai het volgende:
[..]
Is dat aan de orde dan? Neem aan dat de instructie ook is om dan anoniem te bellen.
Ik lees er dan kennelijk overheen dat ze dat heeft.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat laat onverlet dat TS persoonsgegevens van de cliënten op haar telefoon heeft opgeslagen.
Om je werk door te geven dat je ziek bent?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:25 schreef Sorella het volgende:
[..]
Vergoeding in de vorm van bv. beltegoed tenslotte maak ik elke keer kosten en heb geen abonnement.
Telefoonnummer in je historie is ook privacygevoelige informatie.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:39 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik lees er dan kennelijk overheen dat ze dat heeft.
En hoe is dat afgelopen?quote:Op donderdag 18 oktober 2018 22:06 schreef Ivo1985 het volgende:
Werkgever dient in beginsel zorg te dragen voor alle (hulp)middelen die je nodig hebt voor de uitoefening van je werkzaamheden. In afwijking van het voorgaande kan ook (individueel of collectief) worden afgesproken dat het beschikbaar stellen van de benodigde middelen wordt vervangen door een financiële vergoeding van waaruit de werknemer zelf de benodigde middelen kan bekostigen.Echter, in geval van de telefoon spelen er in mijn ogen nog twee zaken die veel belangrijker zijn.
De eerste is de privacy van de werknemer. Wanneer je als werknemer je privé-telefoonnummer moet delen met cliënten, klanten, opdrachtgevers of collega's wordt de privacy simpelweg onnodig aangetast.
De tweede is verstoring van rust in de vrije tijd. Je werkt een X aantal uren per week, het is logisch dat je die uren voor werkgerelateerde zaken bereikbaar bent. Maar een week heeft 168 uur en een normale werkweek duurt maximaal 40 uur die andere 128+ uren heb je vrij, en mag je verwachten dat je niet om de haverklap op je privé telefoon gestoord wordt. Wanneer je een werktelefoon hebt kun je die in je vrije tijd uitzetten. Je privé telefoon heb je om in je vrije tijd voor privé doeleinden juist te kunnen gebruiken.
Om bovenstaande twee redenen is zeker bij contact met klanten/cliënten/opdrachtgevers het eigenlijk noodzakelijk om voor de werkgerelateerde gesprekken een aparte telefoon met apart nummer te gebruiken en nooit je privé-telefoonnummer. De kosten gaan in dit geval dus véél verder dan alleen de belkosten.
Kosten als je toch al een abonnement met belbundel hebt zijn minimaal. Om die reden ben ik dan ook de beroerdste niet om bij mijn huidige werkgever mijn privé telefoon voor communicatie met directe collega's te gebruiken. Bij deze werkgever gaat dat goed en wordt ik zelden buiten werktijd gebeld. Voor contact met klanten kan ik altijd een vaste lijn gebruiken. Het is een klein bedrijf en iedereen respecteert elkaars privacy en vrije tijd.
Mijn vorige werkgever had mij een telefoon van de zaak gegeven. Die lag in mijn vrije tijd doorgaans op trilstand op een kastje in de woonkamer. Gezien de zeer wisselende werktijden en zeer variabele planning had ik op dit nummer vaak contact met de planner, ook in mijn vrije tijd. Soort van onderdeel van de functie en geen punt zolang het begrip "vrije tijd" ook gerespecteerd wordt. Minder leuk werd het toen ik er van mijn afdelingshoofd commentaar op kreeg dat ik na een nachtdienst pas om 16.30 terug belde, nadat hij al 4 keer mijn voicemail had volgesproken. Toen heb ik meneer verteld dat ik het helemaal niet erg vind om voor kort overleg in mijn vrije tijd een telefoontje te plegen, maar dat ik na een nachtdienst toch echt mijn telefoon op stil heb staan totdat ik netjes mijn 8 uurtjes slaap heb gehad en vervolgens de tijd genomen heb om te douchen en ontbijten, maar dat ik op een voor mij geschikt moment altijd zal terugbellen naar aanleiding van een gemiste oproep of voicemailbericht. Dat vond meneer niet genoeg, waarop ik hem geantwoord heb dat ik dan graag langs kwam voor de salarisonderhandeling voor de 24-uurs beschikbaarheid die hij me wilde opleggen.
Ook op mijn werktelefoon ben ik lang niet altijd bereikbaar.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Antwoord: "Dan moeten jullie mij een telefoon verstrekken".
Opgelost, slotje.
Ps: ik ben op mn privé telefoon ook bereikbaar voor mn werk, maar louter en alleen als ik daar:
1. Tijd voor heb.
2. Zin in heb.
3. Het me uitkomt.
Alleen als alle drie op het moment dat mijn werk belt positief zijn neem ik op. Anders niet. En als mijn werkgever vervolgens gaat lopen bitchen als een wijf dan geef ik hem exact hetzelfde antwoord wat ik hierboven al gaf.
Indien geen telefoon, dan ook niet bitchen. En als wel zeiken dan is dat tegen dovemansoren gericht
Als ze erop hadden gestaan dat ik toch cliënten zou moeten bellen had ik op beltegoed gestaan maar dat is nu geregeld gelukkig.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke belkosten maak je nu dan nog? Je hoeft toch geen cliënten meer te bellen?
Naam en telefoon nummers staan op een beveiligde site in mijn rooster, ik heb geen gegevens van cliënten op mijn telefoon staan (dat wil ik ook niet) + ik log in op mijn pc via een mobiel app.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Telefoonnummer in je historie is ook privacygevoelige informatie.
Tevens, waar haalt ze naam en telefoonnummer van patiënt vandaan? Is er ergens een beveiligde omgeving om deze informatie in te zien of staat dit op eigen apparatuur/papier zonder beveiliging?
Om eerst cliënten te bellen om door te geven dat ik ziek ben en dan pas kantoor, of cliënten te bellen die niet thuis zijn (beleid) en dan pas door te geven aan kantoor.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Om je werk door te geven dat je ziek bent?
Ok dan draaf je van jouw kant wel erg door hoor.
Dat is toch niet nodig nu? Dus ook die vergoeding is niet nodigquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:32 schreef Sorella het volgende:
[..]
Om eerst cliënten te bellen om door te geven dat ik ziek ben en dan pas kantoor, of cliënten te bellen die niet thuis zijn (beleid) en dan pas door te geven aan kantoor.
Nu is het meteen kantoor bellen en dan regelen hun het verder.
Die heb je wel , onbeveiligd, zodra je met je privételefoon een cliënt gaat bellen. Staat geregistreerd als gebeld nummer in je telefoon. En ook op je factuur.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:30 schreef Sorella het volgende:
[..]
Naam en telefoon nummers staan op een beveiligde site in mijn rooster, ik heb geen gegevens van cliënten op mijn telefoon staan (dat wil ik ook niet) + ik log in op mijn pc via een mobiel app.
Klopt helemaal, dus opgelostquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is toch niet nodig nu? Dus ook die vergoeding is niet nodig
O daar heb ik nooit aan ged8 maar is niet meer nodig aangezien zoals gezegd kantoor nu de cliënten gaat bellen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Die heb je wel , onbeveiligd, zodra je met je privételefoon een cliënt gaat bellen. Staat geregistreerd als gebeld nummer in je telefoon. En ook op je factuur.
Precies dit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ook op mijn werktelefoon ben ik lang niet altijd bereikbaar.
Er zit nogal een groot grijs gebied tussen 24 uur per dag beschikbaar zijn en je telefoon uitzetten, omdat "vrij is vrij". Wat een nare verstandhouding moet je dan hebben met je werkgever.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 15:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Precies dit.
Vrij is vrij. Tenzij je werkgever je ook voldoende beloning geeft om 24 uur per dag beschikbaar te zijn natuurlijk.
Op jouw privé pc? En idd je lijst met laatstgekozen nummers.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:30 schreef Sorella het volgende:
[..]
Naam en telefoon nummers staan op een beveiligde site in mijn rooster, ik heb geen gegevens van cliënten op mijn telefoon staan (dat wil ik ook niet) + ik log in op mijn pc via een mobiel app.
Uitstekend. Er kwam natuurlijk geen gesprek over extra beloning, dus heb ik mijn bereikbaarheid buiten werktijden beperkt gehouden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |