Met andere zorgvormen ook. Veel oudjes willen bijv. niet iedere dag door een ander gewassen worden - dat het überhaupt moet vinden ze al erg genoeg. Dan lopen ze werkelijk liever 3 dagen ongewassen rond.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 16:02 schreef Chai het volgende:
[..]
Je hebt 'zorg' aan huis in vele vormen natuurlijk. Huishoudelijke hulp is ook een vorm daarvan. En dan kan het zo zijn dat iemand liever een weekje overslaat en dat dan de vertrouwde hulp er weer is.
Het feit dat de werkgever (mogelijk) een telefoonvergoeding betaalt maakt niet dat de werkgever de wettelijke regels rondom ziekte niet meer hoeft op te volgen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 05:22 schreef marzman het volgende:
Dan gaat het waarschijnlijk om een paar vaste klanten en krijg je een telefoonvergoeding?
Maar wat méér had je er dan uit willen slepen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:21 schreef Sorella het volgende:
Ze bonden al wat in toen ik het bw 7.658 ? noemde maar meer had ik er denk niet uit kunnen halen zonder het op de spits te drijven.
Dus ja oplossing is goed.
Vergoeding in de vorm van bv. beltegoed tenslotte maak ik elke keer kosten en heb geen abonnement.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar wat méér had je er dan uit willen slepen?
Is dat aan de orde dan? Neem aan dat de instructie ook is om dan anoniem te bellen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:14 schreef Molo het volgende:
Daarnaast vraag ik me af of het op je privételefoon hebben staan van persoonsgegevens van cliënten (naam/telefoonnummer) nog wel zo mag
Welke belkosten maak je nu dan nog? Je hoeft toch geen cliënten meer te bellen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:25 schreef Sorella het volgende:
[..]
Vergoeding in de vorm van bv. beltegoed tenslotte maak ik elke keer kosten en heb geen abonnement.
Dat laat onverlet dat TS persoonsgegevens van de cliënten op haar telefoon heeft opgeslagen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:32 schreef Chai het volgende:
[..]
Is dat aan de orde dan? Neem aan dat de instructie ook is om dan anoniem te bellen.
Ik lees er dan kennelijk overheen dat ze dat heeft.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat laat onverlet dat TS persoonsgegevens van de cliënten op haar telefoon heeft opgeslagen.
Om je werk door te geven dat je ziek bent?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:25 schreef Sorella het volgende:
[..]
Vergoeding in de vorm van bv. beltegoed tenslotte maak ik elke keer kosten en heb geen abonnement.
Telefoonnummer in je historie is ook privacygevoelige informatie.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:39 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik lees er dan kennelijk overheen dat ze dat heeft.
En hoe is dat afgelopen?quote:Op donderdag 18 oktober 2018 22:06 schreef Ivo1985 het volgende:
Werkgever dient in beginsel zorg te dragen voor alle (hulp)middelen die je nodig hebt voor de uitoefening van je werkzaamheden. In afwijking van het voorgaande kan ook (individueel of collectief) worden afgesproken dat het beschikbaar stellen van de benodigde middelen wordt vervangen door een financiële vergoeding van waaruit de werknemer zelf de benodigde middelen kan bekostigen.Echter, in geval van de telefoon spelen er in mijn ogen nog twee zaken die veel belangrijker zijn.
De eerste is de privacy van de werknemer. Wanneer je als werknemer je privé-telefoonnummer moet delen met cliënten, klanten, opdrachtgevers of collega's wordt de privacy simpelweg onnodig aangetast.
De tweede is verstoring van rust in de vrije tijd. Je werkt een X aantal uren per week, het is logisch dat je die uren voor werkgerelateerde zaken bereikbaar bent. Maar een week heeft 168 uur en een normale werkweek duurt maximaal 40 uur die andere 128+ uren heb je vrij, en mag je verwachten dat je niet om de haverklap op je privé telefoon gestoord wordt. Wanneer je een werktelefoon hebt kun je die in je vrije tijd uitzetten. Je privé telefoon heb je om in je vrije tijd voor privé doeleinden juist te kunnen gebruiken.
Om bovenstaande twee redenen is zeker bij contact met klanten/cliënten/opdrachtgevers het eigenlijk noodzakelijk om voor de werkgerelateerde gesprekken een aparte telefoon met apart nummer te gebruiken en nooit je privé-telefoonnummer. De kosten gaan in dit geval dus véél verder dan alleen de belkosten.
Kosten als je toch al een abonnement met belbundel hebt zijn minimaal. Om die reden ben ik dan ook de beroerdste niet om bij mijn huidige werkgever mijn privé telefoon voor communicatie met directe collega's te gebruiken. Bij deze werkgever gaat dat goed en wordt ik zelden buiten werktijd gebeld. Voor contact met klanten kan ik altijd een vaste lijn gebruiken. Het is een klein bedrijf en iedereen respecteert elkaars privacy en vrije tijd.
Mijn vorige werkgever had mij een telefoon van de zaak gegeven. Die lag in mijn vrije tijd doorgaans op trilstand op een kastje in de woonkamer. Gezien de zeer wisselende werktijden en zeer variabele planning had ik op dit nummer vaak contact met de planner, ook in mijn vrije tijd. Soort van onderdeel van de functie en geen punt zolang het begrip "vrije tijd" ook gerespecteerd wordt. Minder leuk werd het toen ik er van mijn afdelingshoofd commentaar op kreeg dat ik na een nachtdienst pas om 16.30 terug belde, nadat hij al 4 keer mijn voicemail had volgesproken. Toen heb ik meneer verteld dat ik het helemaal niet erg vind om voor kort overleg in mijn vrije tijd een telefoontje te plegen, maar dat ik na een nachtdienst toch echt mijn telefoon op stil heb staan totdat ik netjes mijn 8 uurtjes slaap heb gehad en vervolgens de tijd genomen heb om te douchen en ontbijten, maar dat ik op een voor mij geschikt moment altijd zal terugbellen naar aanleiding van een gemiste oproep of voicemailbericht. Dat vond meneer niet genoeg, waarop ik hem geantwoord heb dat ik dan graag langs kwam voor de salarisonderhandeling voor de 24-uurs beschikbaarheid die hij me wilde opleggen.
Ook op mijn werktelefoon ben ik lang niet altijd bereikbaar.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Antwoord: "Dan moeten jullie mij een telefoon verstrekken".
Opgelost, slotje.
Ps: ik ben op mn privé telefoon ook bereikbaar voor mn werk, maar louter en alleen als ik daar:
1. Tijd voor heb.
2. Zin in heb.
3. Het me uitkomt.
Alleen als alle drie op het moment dat mijn werk belt positief zijn neem ik op. Anders niet. En als mijn werkgever vervolgens gaat lopen bitchen als een wijf dan geef ik hem exact hetzelfde antwoord wat ik hierboven al gaf.
Indien geen telefoon, dan ook niet bitchen. En als wel zeiken dan is dat tegen dovemansoren gericht
Als ze erop hadden gestaan dat ik toch cliënten zou moeten bellen had ik op beltegoed gestaan maar dat is nu geregeld gelukkig.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke belkosten maak je nu dan nog? Je hoeft toch geen cliënten meer te bellen?
Naam en telefoon nummers staan op een beveiligde site in mijn rooster, ik heb geen gegevens van cliënten op mijn telefoon staan (dat wil ik ook niet) + ik log in op mijn pc via een mobiel app.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Telefoonnummer in je historie is ook privacygevoelige informatie.
Tevens, waar haalt ze naam en telefoonnummer van patiënt vandaan? Is er ergens een beveiligde omgeving om deze informatie in te zien of staat dit op eigen apparatuur/papier zonder beveiliging?
Om eerst cliënten te bellen om door te geven dat ik ziek ben en dan pas kantoor, of cliënten te bellen die niet thuis zijn (beleid) en dan pas door te geven aan kantoor.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 13:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Om je werk door te geven dat je ziek bent?
Ok dan draaf je van jouw kant wel erg door hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |