abonnement Unibet Coolblue
pi_182633056
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:02 schreef Chai het volgende:

[..]

Je hebt 'zorg' aan huis in vele vormen natuurlijk. Huishoudelijke hulp is ook een vorm daarvan. En dan kan het zo zijn dat iemand liever een weekje overslaat en dat dan de vertrouwde hulp er weer is.
Met andere zorgvormen ook. Veel oudjes willen bijv. niet iedere dag door een ander gewassen worden - dat het überhaupt moet vinden ze al erg genoeg. Dan lopen ze werkelijk liever 3 dagen ongewassen rond.
pi_182642226
Dan gaat het waarschijnlijk om een paar vaste klanten en krijg je een telefoonvergoeding?
Onder deze lijn niet schrijven
pi_182642893
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 05:22 schreef marzman het volgende:
Dan gaat het waarschijnlijk om een paar vaste klanten en krijg je een telefoonvergoeding?
Het feit dat de werkgever (mogelijk) een telefoonvergoeding betaalt maakt niet dat de werkgever de wettelijke regels rondom ziekte niet meer hoeft op te volgen.

Ziek = niet werken. Punt.

Afbellen of verzetten van afspraken valt simpelweg onder werk en hoeft de zieke werknemer dus niet te doen.
pi_182645154
Ook geen telefoon vergoeding.
pi_182649106
Het gaat niet alleen om het vergoed krijgen van telefoonkosten die we maken. Maar ook dat er van je verlangd wordt dat je een mobiele telefoon bij je hebt op het moment dat je naar een cliënt gaat. Je wordt dus eigenlijk verplicht om een telefoon aan te schaffen. En die kosten zijn dus ook voor jezelf.
pi_182651996
ik moet ook bereikbaar zijn en mijn baas wilde dat ik deed met mijn eigen telefoon.. Uhm.. nee.. jij wil dat ik bereikbaar ben en ik was niet van plan mijn privé nummer en telefoon daarvoor te gebruiken. Dus regel maar een telefoon. Was wat gesteggel maar heb uiteindelijk een smartphone van de zaak gekregen en daar handel ik dus telefoontje af die zakelijk zijn. Ik hou het ook strikt gescheiden. Ik bel dus nooit prive met ding van de zaak en heb op die telefoon alleen maar werkgerelateerde apps staan en op dat ding komt ook alleen maar mijn werk email binnen. Prive is dus ook echt prive.
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:14:20 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182652417
Daarnaast vraag ik me af of het op je privételefoon hebben staan van persoonsgegevens van cliënten (naam/telefoonnummer) nog wel zo mag
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182729620
Is het gesprek inmiddels al geweest TS?
pi_182737966
Die is vanmiddag geweest, ik hoef geen cliënten te bellen maar naar kantoor en dan handelen die het verder af.
Niet helemaal wat ik wilde maar goed, ik moet nog een paar jaar en dit is het niet waard om er een heel conflict van te maken door de vakbond erbij te halen of een tweede zaak bij de rechtsbijstand te leggen.
Hier kan ik wel meeleven maar toch een gevoel van mwah.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sorella op 25-10-2018 19:28:18 ]
  donderdag 25 oktober 2018 @ 20:06:37 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182741668
Wat had je dan gewild? Dit is toch een prima oplossing?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182753448
Ze bonden al wat in toen ik het bw 7.658 ? noemde maar meer had ik er denk niet uit kunnen halen zonder het op de spits te drijven.
Dus ja oplossing is goed.
pi_182753518
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:21 schreef Sorella het volgende:
Ze bonden al wat in toen ik het bw 7.658 ? noemde maar meer had ik er denk niet uit kunnen halen zonder het op de spits te drijven.
Dus ja oplossing is goed.
Maar wat méér had je er dan uit willen slepen?
pi_182753557
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar wat méér had je er dan uit willen slepen?
Vergoeding in de vorm van bv. beltegoed tenslotte maak ik elke keer kosten en heb geen abonnement.
pi_182753724
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:14 schreef Molo het volgende:
Daarnaast vraag ik me af of het op je privételefoon hebben staan van persoonsgegevens van cliënten (naam/telefoonnummer) nog wel zo mag
Is dat aan de orde dan? Neem aan dat de instructie ook is om dan anoniem te bellen.
pi_182753842
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:25 schreef Sorella het volgende:

[..]

Vergoeding in de vorm van bv. beltegoed tenslotte maak ik elke keer kosten en heb geen abonnement.
Welke belkosten maak je nu dan nog? Je hoeft toch geen cliënten meer te bellen?
pi_182753864
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:32 schreef Chai het volgende:

[..]

Is dat aan de orde dan? Neem aan dat de instructie ook is om dan anoniem te bellen.
Dat laat onverlet dat TS persoonsgegevens van de cliënten op haar telefoon heeft opgeslagen.
pi_182753909
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat laat onverlet dat TS persoonsgegevens van de cliënten op haar telefoon heeft opgeslagen.
Ik lees er dan kennelijk overheen dat ze dat heeft.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:40:32 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182753918
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:25 schreef Sorella het volgende:

[..]

Vergoeding in de vorm van bv. beltegoed tenslotte maak ik elke keer kosten en heb geen abonnement.
Om je werk door te geven dat je ziek bent?

Ok dan draaf je van jouw kant wel erg door hoor.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:42:31 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182753963
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:39 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik lees er dan kennelijk overheen dat ze dat heeft.
Telefoonnummer in je historie is ook privacygevoelige informatie.

Tevens, waar haalt ze naam en telefoonnummer van patiënt vandaan? Is er ergens een beveiligde omgeving om deze informatie in te zien of staat dit op eigen apparatuur/papier zonder beveiliging?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:58:24 #70
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182754306
Zeg gewoon dat je geen telefoon hebt.

Benieuwd wat ze dan gaan doen.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:16:59 #71
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_182754648
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 22:06 schreef Ivo1985 het volgende:
Werkgever dient in beginsel zorg te dragen voor alle (hulp)middelen die je nodig hebt voor de uitoefening van je werkzaamheden. In afwijking van het voorgaande kan ook (individueel of collectief) worden afgesproken dat het beschikbaar stellen van de benodigde middelen wordt vervangen door een financiële vergoeding van waaruit de werknemer zelf de benodigde middelen kan bekostigen.Echter, in geval van de telefoon spelen er in mijn ogen nog twee zaken die veel belangrijker zijn.

De eerste is de privacy van de werknemer. Wanneer je als werknemer je privé-telefoonnummer moet delen met cliënten, klanten, opdrachtgevers of collega's wordt de privacy simpelweg onnodig aangetast.

De tweede is verstoring van rust in de vrije tijd. Je werkt een X aantal uren per week, het is logisch dat je die uren voor werkgerelateerde zaken bereikbaar bent. Maar een week heeft 168 uur en een normale werkweek duurt maximaal 40 uur die andere 128+ uren heb je vrij, en mag je verwachten dat je niet om de haverklap op je privé telefoon gestoord wordt. Wanneer je een werktelefoon hebt kun je die in je vrije tijd uitzetten. Je privé telefoon heb je om in je vrije tijd voor privé doeleinden juist te kunnen gebruiken.

Om bovenstaande twee redenen is zeker bij contact met klanten/cliënten/opdrachtgevers het eigenlijk noodzakelijk om voor de werkgerelateerde gesprekken een aparte telefoon met apart nummer te gebruiken en nooit je privé-telefoonnummer. De kosten gaan in dit geval dus véél verder dan alleen de belkosten.

Kosten als je toch al een abonnement met belbundel hebt zijn minimaal. Om die reden ben ik dan ook de beroerdste niet om bij mijn huidige werkgever mijn privé telefoon voor communicatie met directe collega's te gebruiken. Bij deze werkgever gaat dat goed en wordt ik zelden buiten werktijd gebeld. Voor contact met klanten kan ik altijd een vaste lijn gebruiken. Het is een klein bedrijf en iedereen respecteert elkaars privacy en vrije tijd.

Mijn vorige werkgever had mij een telefoon van de zaak gegeven. Die lag in mijn vrije tijd doorgaans op trilstand op een kastje in de woonkamer. Gezien de zeer wisselende werktijden en zeer variabele planning had ik op dit nummer vaak contact met de planner, ook in mijn vrije tijd. Soort van onderdeel van de functie en geen punt zolang het begrip "vrije tijd" ook gerespecteerd wordt. Minder leuk werd het toen ik er van mijn afdelingshoofd commentaar op kreeg dat ik na een nachtdienst pas om 16.30 terug belde, nadat hij al 4 keer mijn voicemail had volgesproken. Toen heb ik meneer verteld dat ik het helemaal niet erg vind om voor kort overleg in mijn vrije tijd een telefoontje te plegen, maar dat ik na een nachtdienst toch echt mijn telefoon op stil heb staan totdat ik netjes mijn 8 uurtjes slaap heb gehad en vervolgens de tijd genomen heb om te douchen en ontbijten, maar dat ik op een voor mij geschikt moment altijd zal terugbellen naar aanleiding van een gemiste oproep of voicemailbericht. Dat vond meneer niet genoeg, waarop ik hem geantwoord heb dat ik dan graag langs kwam voor de salarisonderhandeling voor de 24-uurs beschikbaarheid die hij me wilde opleggen.
En hoe is dat afgelopen?
BAM dit is 3KB
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:23:15 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182754786
quote:
3s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 13:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Antwoord: "Dan moeten jullie mij een telefoon verstrekken".

Opgelost, slotje.

Ps: ik ben op mn privé telefoon ook bereikbaar voor mn werk, maar louter en alleen als ik daar:
1. Tijd voor heb.
2. Zin in heb.
3. Het me uitkomt.

Alleen als alle drie op het moment dat mijn werk belt positief zijn neem ik op. Anders niet. En als mijn werkgever vervolgens gaat lopen bitchen als een wijf dan geef ik hem exact hetzelfde antwoord wat ik hierboven al gaf.

Indien geen telefoon, dan ook niet bitchen. En als wel zeiken dan is dat tegen dovemansoren gericht :)
Ook op mijn werktelefoon ben ik lang niet altijd bereikbaar. :7
Resistance is futile.
pi_182754856
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Welke belkosten maak je nu dan nog? Je hoeft toch geen cliënten meer te bellen?
Als ze erop hadden gestaan dat ik toch cliënten zou moeten bellen had ik op beltegoed gestaan maar dat is nu geregeld gelukkig.
pi_182754901
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Telefoonnummer in je historie is ook privacygevoelige informatie.

Tevens, waar haalt ze naam en telefoonnummer van patiënt vandaan? Is er ergens een beveiligde omgeving om deze informatie in te zien of staat dit op eigen apparatuur/papier zonder beveiliging?
Naam en telefoon nummers staan op een beveiligde site in mijn rooster, ik heb geen gegevens van cliënten op mijn telefoon staan (dat wil ik ook niet) + ik log in op mijn pc via een mobiel app.
pi_182754934
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 13:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Om je werk door te geven dat je ziek bent?

Ok dan draaf je van jouw kant wel erg door hoor.
Om eerst cliënten te bellen om door te geven dat ik ziek ben en dan pas kantoor, of cliënten te bellen die niet thuis zijn (beleid) en dan pas door te geven aan kantoor.

Nu is het meteen kantoor bellen en dan regelen hun het verder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')