Antwoord: "Dan moeten jullie mij een telefoon verstrekken".quote:
Dit. Ik weet niet of je lid bent van een vakbond, TS? Maar die zou je ook nog dit vraagstuk kunnen voorleggen als je er met je werkgever niet uitkomt.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:25 schreef r_one het volgende:
Denk niet dat je een wet of cao gaat vinden waarin geregeld is dat je het mag weigeren. Maar draai de zaak om: laat je werkgever maar met een wet of cao komen die jou verplicht privé-eigendommen beschikbaar te houden, al dan niet kosteloos, voor de uitvoering van je werk. Gaat ‘m netzomin lukken
Niet er omheen draaien.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:44 schreef marzman het volgende:
Zeg gewoon dat je alleen een vaste lijn hebt als je de telefoon daar niet voor wilt gebruiken. Het zou mij meer nog gaan over mijn nummer waarvan ik niet zou willen dat klanten dit hebben dan om risico's of kosten (waar spreken we over met de onbeperkt bellen abo's van een paar euro?)
Denk niet dat ik dat mag zeggen van de vakbond maar het loopt al een half jaar en eind is nog niet aan de horizon verschenen. (vorige werkgever trouwens niet deze)quote:Op donderdag 18 oktober 2018 15:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Vertel ... waarmee is jouw emmertje nog meer gevuld?
Nee, dat horen jullie helemaal niet te doen. Als jullie ziek zijn horen jullie je ziek te melden bij je werkgever. Die werkgever moet dan de cliënten gaan bellen en eventuele vervanging regelen. Daar heb je als zieke werknemer verder niks mee van doen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:05 schreef Sorella het volgende:
Wij behoren eerst de cliënt te bellen om ze zeggen dat je ziek ben en te vragen of ze hulp willen (99% wil dat) en daarna het bedrijf om te zeggen dat je ziek bent en wie er hulp wilt hebben.
En dat vind ik nu dus ook samen met die andere punten maar iedereen heeft toch een mobiel dus waarom zou je die dan niet gebruiken. Weiger je dat heb je geen hart voor de zaak en ben je moeilijk. Nou dan maar moeilijkquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, dat horen jullie helemaal niet te doen. Als jullie ziek zijn horen jullie je ziek te melden bij je werkgever. Die werkgever moet dan de cliënten gaan bellen en eventuele vervanging regelen. Daar heb je als zieke werknemer verder niks mee van doen.
Gewoon een bericht sturen dat je ziek bent en je stem kwijtquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:05 schreef Sorella het volgende:
Wij behoren eerst de cliënt te bellen om ze zeggen dat je ziek ben en te vragen of ze hulp willen (99% wil dat) en daarna het bedrijf om te zeggen dat je ziek bent en wie er hulp wilt hebben.
Dat is een goeie wie weet ga ik die ooit een keer gebruiken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Gewoon een bericht sturen dat je ziek bent en je stem kwijt
Je kan ook iemand laten bellen dat je in coma wordt gehouden op de IC.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:37 schreef Sorella het volgende:
[..]
Dat is een goeie wie weet ga ik die ooit een keer gebruiken.
Misschien werken we wel voor hetzelfde bedrijfquote:Op donderdag 18 oktober 2018 21:30 schreef Kemestry het volgende:
Ik lees mee, want ik werk parttime in de zorg bij clienten thuis. De zusters hier hebben allemaal een telefoon van werk gekregen, maar bijvoorbeeld de huishoudelijke hulpen moeten inderdaad met hun eigen telefoon bellen naar cliënten indien die niet thuis zijn en als ze ziek zijn. Inderdaad een rare zaak want het bedrijf stelt dus eigenlijk verplicht dat je zelf een mobiele telefoon hebt en daarmee kosten maakt die eigenlijk voor het bedrijf moeten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |