Tinos85 | dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:37 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Mexico Stad # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? [ Bericht 6% gewijzigd door Nattekat op 24-10-2018 20:57:45 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:46 |
Precies. Zelfs als ze het constructeurskampioenschap 5x op rij gaan winnen moet je die Franse troep niet willen rijden. | |
mikieu | dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:06 |
Haten op automerken vind ik dan net weer wat sneuer. | |
Nattekat | dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:36 |
Het is best terechte haat. | |
fathank | dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:37 |
Haten op Opel | |
DKUp | dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:38 |
Bruno Mars gaat op zaterdag optreden | |
#ANONIEM | dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:40 |
Bruno na de Q. Daarom is die zo onmeuning laat. En Britney na de race | |
DKUp | dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:42 |
Britney | |
DKUp | dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:45 |
Ze mogen bij Ziggy wel interviews doen met Bruno en Britney, alvast bedankt Sjek de tandarts. | |
BadderHaring | dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:16 |
Ik heb toch echt jarenlang, naar grote tevredenheid, in een Renault gereden. Probleem met het merk is alleen dat ze soms hele goede en soms hele slechte modellen hebben. Maar, vrijwel zonder uitzondering, de RS modellen zijn erg goed. | |
Noudanzeg | dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:51 |
je vergeet de mooiste: 1969 OPEL GT 1900 | |
vosss | dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:54 |
Mijn pa heeft er vroeger een tijdje aan meegedaan. Totdat Ferrari begon te winnen. Toen moest ie afhaken omdat ie geen Ferrari kon betalen | |
BadderHaring | dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:18 |
De enige Opel die de moeite waard is. | |
Tarado | dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:28 |
heeft hij wel een McLaren gehad? | |
vosss | dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:30 |
Nouja dat was McLaren Honda destijds he, dus dat was een Honda Civic Shuttle 4x4 wat hij toen had. | |
Tarado | dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:31 |
ik hoopte op een wondertje | |
vosss | dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:32 |
Ik hoopte als jong menneke vooral dat hij wél geld voor die Ferrari had | |
vosss | dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:33 |
Ow ik bedenk me net dat ik toen al helemaal geen jong menneke meer was maar al gewoon zelf een paar jaar mn rijbewijs had | |
Tarado | dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:37 |
Met alle respect voor de Ferrari's uit die tijd, dit is hem toch wel | |
vosss | dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:39 |
Mijn pa is Mister Bean niet; dus die McLaren F1 zat er niet in | |
Spockjuh_ | dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:24 |
leuk tijdverdrijf voor een tijdje! https://www.formula1.com/(...)X6AQYKSO4Ai2IQo.html | |
nogeenoudebekende | dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:51 |
Bye bye partymode? https://www.gpblog.com/nl(...)iemodus-in-2019.html | |
THEFXR | dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:04 |
fuck de kwali! | |
THEFXR | dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:15 |
| |
SnowOokami | dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:03 |
Manta | |
Blik | dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:09 |
Musk had er ook 1, heeft die ook total loss gereden | |
zoeperzazke | donderdag 18 oktober 2018 @ 08:57 |
Toen hoopte je des te meer met de Ferrari van je pa op stap te kunnen? | |
theclansman | donderdag 18 oktober 2018 @ 12:20 |
https://www.motorsport.co(...)-new-engine/3196859/ compleet nieuwe motor ben benieuwd dan voor volgend jaar | |
vosss | donderdag 18 oktober 2018 @ 12:24 |
Zou toch wat zijn als die kut fransozen dan ineens wél een fatsoenlijke motor op de grid zetten en Ricciardo prompt wereldkampioen wordt | |
sasquatsch | donderdag 18 oktober 2018 @ 12:26 |
Die motor is niet ineens betrouwbaar, denk ik. Ik verwacht dat ze daarmee eerder een stap terug doen voordat ze stappen vooruit gaan. (Wat normaal is voor een nieuwe motor, gebeurde Honda ook). Volgens mij is dit zelfs de tweede keer sinds 2014 dat ze met een compleet nieuwe motor komen, dus blijkbaar hebben ze nog steeds niet door hoe ze een goede motor moeten bouwen. | |
Nattekat | donderdag 18 oktober 2018 @ 12:27 |
Dag Ricciardo | |
sasquatsch | donderdag 18 oktober 2018 @ 12:38 |
Nog wat Miami propaganda van RBR | |
fathank | donderdag 18 oktober 2018 @ 13:14 |
Dan moeten ze ook nog een fatsoenlijk chassis bouwen want dat is ook nou niet echt om over naar huis te schrijven anders hadden ze wel dichter op Red Bull gezeten. | |
Sunri5e | donderdag 18 oktober 2018 @ 13:27 |
Zou wel heel apart zijn als dat opeens zou gaan lukken. Ik denk dat de kans 0,0 is. | |
chiren | donderdag 18 oktober 2018 @ 14:01 |
Idd, ook omdat ze dat zelf ook al meerdere malen hebben aangegeven volgend jaar niet voor podia verwachten te vechten. | |
THEFXR | donderdag 18 oktober 2018 @ 15:20 |
Voor die 2 jaar? nieuwe motor betekent ook kinderziektes. dit is gewoon PR onzin wat ze naar buiten brengen. | |
Tarado | donderdag 18 oktober 2018 @ 17:12 |
| |
Tarado | donderdag 18 oktober 2018 @ 17:46 |
| |
Twieki | donderdag 18 oktober 2018 @ 18:28 |
Ik had van de week gelezen dat 't curbs werden van 2 meter lang en 1 meter breed? Dat is deze baguette toch niet? https://www.gpupdate.net/(...)-randstenen-op-cota/ | |
Donderkonijn | donderdag 18 oktober 2018 @ 18:43 |
Zo he. Dat gaat geheid een paar voorvleugels eraf en erger op leveren voor coureurs die op het randje durven te rijden. | |
Wombcat | donderdag 18 oktober 2018 @ 18:56 |
over het randje, bedoel je. | |
Mano_ | donderdag 18 oktober 2018 @ 19:03 |
Neuh, zo te zien pak je hem ook mee als je met je buitenste wielen nog niet in de buurt van de witte lijn bent. | |
Fer | donderdag 18 oktober 2018 @ 20:23 |
Waren ze die niet op de parking aan het leggen, toen de leiding er parkeerde en dacht: Die kunnen ook wel op het circuit! | |
Fer | donderdag 18 oktober 2018 @ 20:31 |
Haha Redbull we fooled you. Spec C is actually spec shit. Wederom een nieuwe motor is weer geen goede slijtage info, weer geen goede kwalificatiemodus. Het voordeel van Mercedes is dat ze perfect weten hoeveel hun motor kan hebben en precies weten hoeveel extra power ze eruit kunnen halen voor 1 rondje, zonder teveel motorslijtage. | |
Ener-G | donderdag 18 oktober 2018 @ 20:43 |
5 centimeter hoog ook die nieuwe kerbs, goeiemorgen | |
ShaoliN | donderdag 18 oktober 2018 @ 20:47 |
Die vent beweert ook elke week weer iets anders. Ben benieuwd wat ze er uit persen. | |
Peterselieman | donderdag 18 oktober 2018 @ 20:59 |
Six baguettes et une petite brie | |
mikieu | donderdag 18 oktober 2018 @ 20:59 |
Zuigers met drijfstangen. | |
JayHovah | donderdag 18 oktober 2018 @ 21:00 |
Daniël weer in vorm: https://twitter.com/ziggosportf1/status/1052967493353046016?s=21 | |
bokkepoot | donderdag 18 oktober 2018 @ 21:57 |
Opmerking over dat het gewicht van de coureurs hoger word om de amerikanen een kans te geven was ook goud. | |
sasquatsch | donderdag 18 oktober 2018 @ 22:18 |
McLaren heeft voor de verandering een grote sponsor aan de haak geslagen: Coca-Cola. Helaas is het alleen voor de rest van dit seizoen. https://www.motorsportweek.com/news/id/20337 | |
theclansman | vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:40 |
zit ik hier braaf op het werk kan ik verdomme geen q1 en q2 kijken | |
Whiskers2009 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:03 |
Q1 is om 17:00 uur en Q2 om 21:00 uur... | |
motorbloempje | vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:11 |
Lange dag dan! | |
KillerBee4ever | vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:59 |
| |
theclansman | vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:59 |
16:00 en 20:00 bedoel je woon in dublin | |
theclansman | vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:00 |
Ja inderdaad zeker een lange dag achja dan maar eens werken is ook weer eens wat nieuws | |
KillerBee4ever | vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:01 |
OMG, ik kan dit niet zo laten hoor . Vandaag is het VT 1 en 2, morgen is pas de Q | |
vosss | vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:05 |
ik kan dit niet zo laten, het is of VT1/2 en K of FP1/2 en Q. | |
THEFXR | vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:24 |
| |
Whiskers2009 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:33 |
Ja, ik was nog niet helemaal wakker geloof ik Ik bedoelde uiteraard FP1 en FP2. Een Q1 en een Q2 zover uit uit elkaar zou ook wel erg vreemd zijn | |
Nattekat | vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:52 |
Wat een tijden. | |
Whiskers2009 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:55 |
De Q is morgen pas om 23:00 uur | |
Nattekat | vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:55 |
Dat is 8:00 in Melbourne. | |
KillerBee4ever | vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:04 |
Okay... | |
theclansman | vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:45 |
Zelfde hier en hier was het zelfs nog een uur vroeger | |
trein2000 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:00 |
Hebben we weer een concert ofzo? | |
theclansman | vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:13 |
ja bruno mars en britney spears dacht ik | |
sasquatsch | vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:22 |
En 14.00 in San Francisco. | |
Dven | vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:25 |
HOE LAAT BEGINT DE Q IN MOSKOU AUB | |
vosss | vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:46 |
Heb je tegenwoordig een Russische aan de lul haak geslagen? | |
Dven | vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:55 |
Nee maar is dezelfde tijdzone | |
Nattekat | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:06 |
De race is gewoon maandagochtend heel vroeg in Melbourne... rip. | |
franklop | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:08 |
Daarom moeten wij ook niet klagen als de race een keer later is. Of een uur later. | |
Tarado | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:09 |
ik vind de verhouding kwalificatie tijd vs race tijd wel vreemd in dit geval | |
THEFXR | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:24 |
totally off | |
Whiskers2009 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:30 |
Yups | |
Whiskers2009 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:31 |
Was vorig jaar ook. Komt door entertainment-toestanden (concert). Bedank Liberty maar... | |
Tarado | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:32 |
ik weet het maar dat maakt het niet minder vreemd | |
Donderkonijn | vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:57 |
Waarom is het vreemd? Het is toch vrij duidelijk wat ze aan het doen zijn, ze proberen de sport aan te laten spreken bij een breder publiek. Een manier omdat te doen is andere doelgroepen trekken die normaal nooit een kaartje zouden kopen zonder die concerten. Misschien blijft er een gedeelte hangen en word enthousiast. Dat is de hele opzet, en geld natuurlijk. | |
Tarado | vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:05 |
die uitleg is al eerder gegeven, zij hebben hun redenen maar ik blijft het een vreemd verschil in aanvangstijden vinden | |
Donderkonijn | vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:09 |
Zo vreemd is het niet, zeker als je Diva's als mevr Spears uitnodigt. Denk je eens in hoeveel extra geregeld er moet worden qua beveiliging en alles dat erbij komt kijken. Dat kost gewoon tijd. Dat wij daar last van hebben om dat dat concert ons eigenlijk geen ruk kan schelen, tja, onze pech. Het is niet anders. | |
theclansman | vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:13 |
zal wel te maken hebben met het concert aangezien een concert toch fijner in het donker is. | |
Tarado | vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:13 |
het is een raceweekend en naar mijn mening moet het racen centraal staan, dat ze dan wat aanpassen voor de lokale bezoeker kan ik ook nog wel bij maar ze gaan hier gewoon te ver in en dat ten koste van de veelvoud aan mensen die het op tv kijken. | |
Gaoxing | vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:26 |
Hebben jullie er ooit bij stilgestaan dat de race in Abu Dhabi gewoon op een lokale werkdag gereden wordt 'vanwege het brede publiek'? Niks geen vrije zondag. Ik vind het nog steeds een beetje raar. Doe het dan op zaterdag.... Afgezien van de Amerikaanse races luister ik dus het merendeel op GPradio, met de stats van Formula 1 ernaast, gewoon omdat ik bezig ben, en vaak in de auto zit. Als het echt spannend is vinden de kinderen het niet zo tof.... dan schijn ik harder te gaan rijden | |
DutchTrain | vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:10 |
Ze hadden vandaag ook wel wat later mogen beginnen. Dan had ik niet zo vroeg op gemoeten en misschien niet door de regen naar het circuit gelopen. | |
Weltschmerz | vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:19 |
F1 is gewoon een enorm mondiaal circus dat een bepaalde plaats met een bezoek vereert. Een bezoek van de paus is er niks bij en dat circus moet dan dus ook als zodanig ontvangen worden en alles moet ervoor wijken. Graag of niet, als dat niet kan dan gaan ze volgend jaar toch ergens anders heen? Dit soort grappen doen af aan de grootsheid van de F1, en maken het daarmee minder waardevol. Maar we hadden al vastgesteld dat Liberty geen flauw benul heeft wat het gekocht heeft en wat het ermee aan moet. | |
Kickinalfa | vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:38 |
Lang leve liberty, ze maken de weekenden interessanter voor de fans op locatie, er is veel meer openheid gedurende de race en er wordt meer (online) uitgevoerd | |
Whiskers2009 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:06 |
Disagree | |
DutchTrain | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:39 |
Dit inderdaad. Groot verschil met vijf jaar terug, zowel online als ter plekke. Alleen jammer dat ze vanwege de dreigende zondvloed hier in Austin net de Q&A met Ross Brawn in het plaatselijke theater hebben afgezegd. Maar wel goed dat ze dat soort dingen organiseren en nu ook de fans blijven proberen te vermaken. Al is het met bobbleheads en oude video's. | |
motorbloempje | vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:23 |
uh huh! Geweldig voor de mensen die veel geld neerleggen om er bij te zijn er een mooi evenement voor terugkrijgen. | |
motorbloempje | vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:36 |
Norris is goed bezig. | |
heywoodu | vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:44 |
Ja maar alles is een keer een kwartier opgeschoven omdat er een concert was. De schande! | |
Evenstar | vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:54 |
Amerikanen kijken gewoon heel anders naar sport dan dat de meeste Europeanen doen. Daar gaat het om entertainment gehalte en commerciële belangen. Terwijl wij in Europa en al helemaal in Nederland een mentaliteit hebben van "race / voetbal gewoon en geen gelul er om heen". Ik heb meer met hoe de Amerikanen het doen. Sport is voor de fans entertainment, muziek is dat ook, dus prima combinatie toch. Ik ga liever naar een race waarop voor, na en tijdens entertainment heb, dan alleen maar naar een kale race. Dit zie je terug bij NFL, MLB, NBA etc. en nu dus ook bij F1, niks mis mee. | |
motorbloempje | vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:23 |
pa-niek | |
Rockefellow | zondag 21 oktober 2018 @ 12:52 |
Amerikanen snappen helemaal niets van entertainment. | |
Donderkonijn | zondag 21 oktober 2018 @ 13:06 |
"Naar jouw mening" Ja, jij denkt dat Liberty dat ook maar 1 zak boeit, die mening van jou? | |
Tarado | zondag 21 oktober 2018 @ 13:08 |
blijkbaar niet, die illusie heb ik ook niet maar ik ben vast niet de enige die er zo over denkt | |
Donderkonijn | zondag 21 oktober 2018 @ 13:11 |
Tuurlijk niet, ik deel jouw mening, gewoon racen en tyf op met dat gelul eromheen. Alleen voor Amerikanen is dat heel anders, niet alleen kijken zij heel anders naar sport, de bobo's moeten ook een manier vinden om er zoveel mogelijk reclametijd tussen te prakken. | |
bianconeri | zondag 21 oktober 2018 @ 20:01 |
Ziggo moet echt eens goede mensen gaan inhuren. Robje en ook Olav en Jack (bij het interview met Vettel.....) Lijkt wel of iedereen die vragen mag stellen, of iets echt doet daar, echt de baas wil spelen en alles maar wil controleren. Vragen stellen en constant alles en iedereen onderbreken, domme grappen tussendoor (vooral Jack) en als er dan iets interessants gezegd wordt er weer door heen gaan bleren. En van Gameren moet zich scheren, wat is dat zeg. | |
bianconeri | zondag 21 oktober 2018 @ 20:02 |
Ligt er ook aan of je voor de TV zit of aanwezig bent op de track. Als je daar zit wil je ook iets kunnen zien, ipv er alleen maar wat te zitten de hele dag. Anders wordt het ook zo saai op den duur. Voor de TV is inderdaad wat anders. Amerikanen maken het echter wel heel erg. Als je nu ook die Mexicaanse band daar zag, ongelofelijk. En weet ik het wat voor gekkigheid ze altijd hebben. Het moet ook om de sport draaien, bij Amerikanen is het nationalisme (bij Nederlanders overigens ook) en entertainment en de sport zelf boeit velen niet. | |
DaMook | zondag 21 oktober 2018 @ 20:03 |
Ik vind heel die preshow in de usa juist gaaf. Bij de Indy 500 ook. | |
DKUp | zondag 21 oktober 2018 @ 20:05 |
Daar gaan we | |
Nattekat | zondag 21 oktober 2018 @ 20:05 |
F1 / [live] Formula 1 2018 United States Grand Prix #154 We gaan beginnen | |
motorbloempje | zondag 21 oktober 2018 @ 20:34 |
lekkere tijd wel dit. Biertje erbij, genieten. | |
raptorix | zondag 21 oktober 2018 @ 22:57 |
Godver, kom ik mijn bed uit, kom ik er achter dat het al af is | |
DKUp | zondag 21 oktober 2018 @ 22:58 |
Ik vond het echt een prima tijd voor de race | |
nogeenoudebekende | zondag 21 oktober 2018 @ 23:14 |
Laat iedereen maar haten, die Amerikanen weten hoe je een feestje moet bouwen. | |
JayHovah | maandag 22 oktober 2018 @ 07:35 |
!Raceweek! | |
#ANONIEM | maandag 22 oktober 2018 @ 07:43 |
Dat is ook geen kunst met de 598,5 miljard die ze elk jaar in feestvuurwerk stoppen en gratis over de hele wereld uitdelen [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2018 07:43:57 ] | |
TAV74 | maandag 22 oktober 2018 @ 09:15 |
Anders sportcultuur, leuk om te zien maar ik ben blij dat de Europese sportcultuur iets meer op de sport zelf gericht is. | |
nils7 | maandag 22 oktober 2018 @ 09:21 |
Nu konden de auto's wel op een seconde van elkaar rondjes achter elkaar tuffen. Waardoor was het nu spannender? Geen banden gegevens van het weekend? 2 teams die elkaar pushen waardoor niemand banden zit te sparen? | |
Rossdale | maandag 22 oktober 2018 @ 10:06 |
Ze konden niet echt dichterbij komen, ze bleven rond de seconde hangen. Dus probleem zal er nog steeds zijn, alleen denk ik dat ze alle drie weinig te verliezen hadden. Lewis moest en zou Max voorbij voor het kampioenschap, Max moest en zou Kimi voorbij voor de winst, Kimi moest en zou vooraan blijven zodat Lewis zo min mogelijk punten zou pakken. | |
Donderkonijn | maandag 22 oktober 2018 @ 10:07 |
Hartstikke toffe race natuurlijk, meer weer Stroll die gewoon ff een paar mensen torpedeert. Het enige wat die man een betere auto geven gaat doen, is dat die crashes verder in het veld naar voren komen en je dus maar beter VOOR die man kan kwalificeren. Alonso was terecht pissed. | |
nils7 | maandag 22 oktober 2018 @ 10:08 |
Lewis probeerde het wel. Denk dat bij Max de banden te ver weg waren om iets te doen bij Kimi. Maar normaal klagen ze dat ze minimaal 2,5 seconde er vanaf moeten zitten, vuile lucht etc. | |
Leandra | maandag 22 oktober 2018 @ 10:08 |
Als Lewis Max voorbij gekomen was dan had hij het kampioenschap nog steeds niet gehad, want Vettel ging Bottas alsnog voorbij. | |
Rossdale | maandag 22 oktober 2018 @ 10:11 |
Dat was pas een paar ronden voor het einde, Lewis zat al 15 ronden voor het einde vlak achter Max dus dat had hij toen nog niet kunnen weten natuurlijk | |
Rossdale | maandag 22 oktober 2018 @ 10:12 |
Mwoah Kimi zijn banden waren volgens mij net zo oud. Maar omdat Max met zijn ers deployment Lewis buiten DRS afstand moest zien te houden, is het lastig om ook nog eens aan te vallen natuurlijk. | |
manny | maandag 22 oktober 2018 @ 10:12 |
kan max bottas nog pakken. dat zou wel mooi zijn. uiteindelijk is de eindstand van het wk toch wat blijft staan na een seizoen. | |
Leandra | maandag 22 oktober 2018 @ 10:15 |
Ja klopt, maar ik stel ook alleen maar dat hij het kampioenschap dan alsnog niet had gehad. En dan was dat ook nog "de schuld" van Bottas geweest... Men had dat dan waarschijnlijk als "terugpakken" gezien, dus al met al is dit voor iedereen een prima uitkomst. | |
Monolith | maandag 22 oktober 2018 @ 10:21 |
Tja, nog drie GPs dus in theorie zijn er nog maximaal 75 te winnen en staat Max respectievelijk 26 en 30 punten achter op Bottas en Räikkönen. De ruimte is er dus wel, maar dan zijn er denk ik wel uitvalbeurten van Bottas en Räikkönen nodig. Een P3 was dit seizoen een reële optie geweest als Max het in met name Monaco en China niet voor zichzelf had verprutst. Dat waren de dertig punten die hij nu tekort komt. | |
#ANONIEM | maandag 22 oktober 2018 @ 12:03 |
Tjonge jonge, wat een mooie race gisteren. | |
motorbloempje | maandag 22 oktober 2018 @ 12:08 |
Dat was het! | |
fathank | maandag 22 oktober 2018 @ 12:30 |
Lekker tailgaten op de parkeerplaats met z'n allen, daarna concertje er achteraan. Lekker man. Maar hier in Nederland weet iedereen het weer beter. Ga eens naar een NASCAR event. Dat is een heel weekend feest met van alles en nog wat. Waarom zou je je beperken tot alleen een paar wagens die wat rondjes over een stukkie asfalt rijden. | |
motorbloempje | maandag 22 oktober 2018 @ 12:33 |
Op Silverstone doen ze dat ook prima. Echt een feestje van donderdag tot zondag met muziek, optredens, goed bier... Niet zo groots als in de VS en op andere locaties (de optredens zijn C-artiesten helaas), maar het idee is er. Hoop dat er wat grotere namen aangetrokken worden als ze Silverstone weten te redden na 2019. | |
Sjemmert | maandag 22 oktober 2018 @ 12:36 |
En ik dacht hier te lezen dat een ticket 99 dollar kostte ? Dat is natuurlijk geen geld voor een f1 weekend inclusief een aantal grote concerten en een groot feest. | |
Asschen_sukar | maandag 22 oktober 2018 @ 12:37 |
Zelfde bij de Indy 500, dat is bijna een hele week feest. Krijg je een beetje waar je voor je geld. Kunnen we hier nog een hoop van leren. | |
motorbloempje | maandag 22 oktober 2018 @ 12:37 |
Wat ook helpt is dat ze er de support races hebben: GP3, F2, Porsche Cup, en vaak ook nog iets van legacy/retro dingen. Er is dus ook echt genoeg vermaak on-track naast de non-race zaken. UK is wel echt reteduur helaas, zeker met tribunekaarten. | |
daNpy | maandag 22 oktober 2018 @ 12:41 |
Jij denkt dat de f1 het enige is wat er plaats vind in het weekend | |
daNpy | maandag 22 oktober 2018 @ 12:41 |
Wel eens bij een 24uurs race geweest? | |
fathank | maandag 22 oktober 2018 @ 12:49 |
Nee. | |
trein2000 | maandag 22 oktober 2018 @ 12:54 |
Té duur, voor de gewone man onbereikbaar duur... | |
Asschen_sukar | maandag 22 oktober 2018 @ 13:09 |
Nee, staat nog hoog op de verlanglijst | |
daNpy | maandag 22 oktober 2018 @ 13:15 |
Dan zie je dus dat er weinig verschil is | |
Sjemmert | maandag 22 oktober 2018 @ 13:16 |
Spa, Duitsland en Barcelona waar ik geweest ben gebeurt er verder weinig hoor buiten het racen om. | |
motorbloempje | maandag 22 oktober 2018 @ 13:19 |
Ik denk dat hij doelt op GP3 en F2 enzo | |
motorbloempje | maandag 22 oktober 2018 @ 13:22 |
£850 zijn we kwijt voor twee personen woensdag-zondag inclusief camping. Aan de ene kant is het duur, aan de andere kant, ga eens een weekend op pad, in een hotel, en je eigen vermaak zoeken. Concertje, theater, bioscoop, etc. In principe hebben we voor 425 per persoon zo'n 5 dagen vermaak en vertier, verblijf en als je je eigen eten verzorgt (en je mag je eigen bier meenemen, ook het circuit op enzo) dan valt het al met al best mee. Ze hebben ook een 0% rente in delen betaal methode waarin je elke maand wat betaalt. Dus als je dan je kaarten al bestelt in juli direct na de race voor volgend jaar scheelt het wel een hoop, en je betaalt niet meer als je in delen betaalt. | |
trein2000 | maandag 22 oktober 2018 @ 13:36 |
¤1000 betaal je niet voor een weekendje zeeland hoor... Het verschil tussen duur en veel geld komt hier misschien wel om de hoek. De prijs/kwaliteit verhouding zal best goed zijn. neem ik gelijk van je aan. Maar ¤1000 hebben genoeg mensen niet even klaarliggen voor een weekendje. | |
Asschen_sukar | maandag 22 oktober 2018 @ 13:45 |
Ik wilde hier een betoog zetten over hoe bizar duur ik het eigenlijk vind, tot ik me bedacht dat ik voor 3 dagen pinkpop (5 dagen weg) ook zoiets kwijt ben, zo niet meer. 300 euro voor de tickets, 150 voor een huisje, en dan nog de drank en het eten. Dus komt eigenlijk op hetzelfde bedrag neer gok ik zo. Misschien toch maar eens in de vriendengroep gooien | |
Asschen_sukar | maandag 22 oktober 2018 @ 13:50 |
Had dit inderdaad ergens gelezen, zeer dure fout voor ze geweest. Al denk ik niet dat het Vettel's kampioenschap had kunnen redden. Ben ook wel benieuwd waarom ze het pas 4 races later weten te herstellen/achterhalen. | |
motorbloempje | maandag 22 oktober 2018 @ 14:03 |
Ik zeg nergens dat het het minder duur maakt, wel dat ik de prijs-kwaliteitverhouding niet vreemd vind. In Zeeland in een huisje via airBnB ofzo met verder geen ene flikker te doen behalve wat fietsen ofzo is van een heel ander kaliber dan een F1 evenement bezoeken natuurlijk. Daar betaal je gewoon meer voor. En ja, dat maakt het minder bereikbaar voor mensen met een minder best inkomen, da's een feit, maargoed, Musk's rondje om de maan is voor mij ook onbereikbaar, maar wrsch wel een prima prijs-kwaliteit verhouding als je 't geld te besteden hebt | |
Rossdale | maandag 22 oktober 2018 @ 14:19 |
Zolang ik van die malloten in oranje leeuwen langs de baan zie staan, zijn de prijzen veel te laag. Als je een bedrag neer kunt leggen om vervolgens niets van een race te zien omdat je zo'n leeuwenkop op je harsens hebt staan zegt mij dat genoeg | |
Tarado | maandag 22 oktober 2018 @ 14:25 |
ach ben ik een keer uitgenodigd in de green room, dat is met catering en alles erop en eraan, ik geloof dat het de gastheer inclusief hotelkamer iets van 3000,- pp heeft gekost en dat in 2010, we waren met z'n 8en en ook de enigen die de race buiten hebben gekeken, de andere mensen in die lounge namen de moeite niet en bleven gewoon tv kijken | |
motorbloempje | maandag 22 oktober 2018 @ 14:26 |
De bewuste leeuw met Jumbotas wordt betaald om daar te zijn althans, krijgt z'n kaartje vergoed. | |
nogeenoudebekende | maandag 22 oktober 2018 @ 14:27 |
. | |
potjecreme | maandag 22 oktober 2018 @ 15:33 |
Ik snap de relatie niet van jouw ervaring en de leeuw. | |
Monolith | maandag 22 oktober 2018 @ 15:36 |
Hij legt uit dat de prijs verder niet zoveel zegt over de vraag of je mensen trekt die echt komen om de race te zien. | |
DutchTrain | maandag 22 oktober 2018 @ 15:46 |
Ach ja, het kostte wat, maar dan krijg je ook wat. Verslag en ervaringen doe ik later in het GP bezoek topic wel, gelukkig hebben we de foto's alvast op https://flic.kr/s/aHsmuhybCJ | |
Tarado | maandag 22 oktober 2018 @ 15:48 |
dank je | |
potjecreme | maandag 22 oktober 2018 @ 15:51 |
In zijn voorbeeld was het voor de gasten gratis. Gratis brengt meestal niet het beste naar boven. | |
Monolith | maandag 22 oktober 2018 @ 15:54 |
Dat is niet zo relevant. Juist de enorm prijzige toegangskaarten voor sportevenementen worden vaak opgekocht door bedrijven die ze weer uitdelen aan mensen die nou niet direct het grootste sporthart hebben. Dat je met een hogere ticketprijs echte sportliefhebbers gaat trekken lijkt me een hardnekkige illusie. Je ziet het bij muziekevenementen ook. Juist op de plekken waar goedkoop en kleinschalig muziek wordt gespeeld vind je de liefhebbers, terwijl je op de grote evenementen met bizarre prijzen toch vooral heel veel mensen ziet die komen voor "de ervaring". | |
Tarado | maandag 22 oktober 2018 @ 15:55 |
er moest wel iemand voor betalen en ik weet uiteraard niet hoe de verdeling bij de andere tafels was maar hoe dan ook zonde. | |
Spockjuh_ | maandag 22 oktober 2018 @ 15:57 |
wat was je ongeveer kwijt? | |
GM78 | maandag 22 oktober 2018 @ 16:22 |
Mooie foto's Alleen trok ik bij de gefrituurde Oreo's wel dit gezicht Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat betaal je daar op het circuit voor wat eten? | |
DutchTrain | maandag 22 oktober 2018 @ 16:25 |
Drie dagen tribunekaarten waren ¤250 en dan zie je een kwart van de baan en een tv scherm (turn 9 laatste rij) en ik heb op de baan zo'n 25 dollar per dag uitgegeven aan eten en drinken (wat je niet mee mag nemen), door vooraf en achteraf in de stad te eten. (Amerikaanse blikken 'bier' voor 9-14 dollar wil je toch niet drinken en die hamburgers voor 18 dollar zijn ook de moeite niet waard. De hele pizza voor 12 dollar was best ok en andere drankjes voor 5 dollar per flesje (591ml) ook). Onderdak in Austin voor 45 dollar per nacht en de busshuttle kost ook nog 45 dollar totaal voor drie dagen. En dan nog een vliegicket voor ¤350 retour Amsterdam-Houston en autohuur voor ¤20 per dag, maar anders was ik ergens anders op vakantie gegaan. | |
Spockjuh_ | maandag 22 oktober 2018 @ 16:30 |
ok, dat "valt" mij nog wel mee moet ik zeggen. Hoe is het gesteld met de sanitaire voorzieningen e.d .? zit er aan te denken om volgend jaar naar Austin te gaan, vandaar de vraag | |
DutchTrain | maandag 22 oktober 2018 @ 16:31 |
Haha, ja 11 dollar ook echt voor 3 gefrituurde koekjes vond ik wel een foto waard. Opvallend was het grote prijsverschil door de verschillende aanbieders. Een hotdog kon voor 6 dollar, maar net zo goed voor 18. | |
Sjemmert | maandag 22 oktober 2018 @ 16:32 |
In Barcelona mocht je ook iets van 12 euro aftikken voor een beker alcohol vrij bier | |
GM78 | maandag 22 oktober 2018 @ 16:34 |
Vroeger was het in Amerika veel eten voor weinig geld. De tijden zijn veranderd als ik het zo lees | |
DutchTrain | maandag 22 oktober 2018 @ 16:35 |
Waren wat klachten over, maar aan mijn kant van de baan prima en zonder rijen. Vermijd de hoofdingang en de hoofdtribune en alles is ok. Er zijn meerdere ingangen en die zijn verbonden met heel veel bussen die in een rondje om het circuit rijden. Prima geregeld, ook de shuttle bussen naar de stad die vrijwel zonder file naar de baan rijden | |
DutchTrain | maandag 22 oktober 2018 @ 16:36 |
voor Dat is nog steeds zo, tenzij je hipster bent en gefrituurde Oreos will. Krijg je wel veel calorieën voor je geld | |
Spockjuh_ | maandag 22 oktober 2018 @ 16:36 |
neeeuh, dat is nog steeds zo hoor. Alleen bij evenementen weten ze de prijs lekker op te drijven | |
Spockjuh_ | maandag 22 oktober 2018 @ 16:36 |
ok, mijn snelwerkende darmen zijn daar blij mee | |
nogeenoudebekende | maandag 22 oktober 2018 @ 16:37 |
Oh nu je het zegt die bussen zag je inderdaad de hele tijd in de achtergrond. Klinkt als veel waar voor je geld. Toch maar eens de vrouw lief aankijken en een paspoort voor jr regelen... | |
GM78 | maandag 22 oktober 2018 @ 16:59 |
Is er al bekend, wie er gisteren tijdens de race die geluiden maakte? | |
nogeenoudebekende | maandag 22 oktober 2018 @ 17:04 |
RIC. | |
iloveshitcoins | maandag 22 oktober 2018 @ 17:27 |
strax herhaling op ziggo? | |
Tinos85 | maandag 22 oktober 2018 @ 17:40 |
Goede prijs ook voor het vliegticket. | |
Peterselieman | maandag 22 oktober 2018 @ 18:08 |
Het is opvallend dat Haas ook wat weggevallen is ten opzichte van Force India, terwijl Sauber er de ene race wel goed bij zit met Leclerc en de andere weer veel meer achteraan hobbelt | |
DKUp | maandag 22 oktober 2018 @ 18:18 |
Mew mew! | |
beantherio | maandag 22 oktober 2018 @ 18:36 |
Een vraag die ik na gisteren nog heb: hoe kan het dat ze bij Ferrari al zo snel wisten dat Mercedes voor de 2-stopper ging? Mercedes leek op het moment dat die Ferrari-engineer dat riep nog gewoon netjes in het "window" te zitten voor een 1-stopper. En ik kan me niet voorstellen dat het o.b.v. de vrije training en de kwalificatie makkelijk af te leiden was. Of hebben ze bij Ferrari wat hele slimme simulaties van de tegenstanders draaien op een computer ergens? | |
Peterselieman | maandag 22 oktober 2018 @ 18:39 |
Ferrari zal de rekensom gemaakt hebben en op basis van eigen gegevens geconcludeerd hebben dat een eenstopper voor Hamilton onmogelijk was. Daarnaast wilden ze Kimi natuurlijk moed inpraten om het tempo vooral niet te laten zakken. Anders had Ferrari helemaal geen kans op de zege meer gehad. | |
opgebaarde | maandag 22 oktober 2018 @ 18:41 |
Me dunkt dat de noodzaak om voor een 1-stopper zo vroeg te pitten en terecht te komen in verkeer, niet aanwezig was (misschien zelfs dom zou zijn). Banden zagen er prima uit en Ferrari weet dat Mercedes geen amateuristisch team is. Dus altijd een 2-stop-strategie gehanteerd werd | |
beantherio | maandag 22 oktober 2018 @ 18:41 |
Ze zijn bij Ferrari toch een stuk wakkerder dan ze waren. Of misschien waren ze dat al en is het dit seizoen vooral Vettel die de boel aan het verprutsen is. | |
TAV74 | maandag 22 oktober 2018 @ 18:48 |
Dat wisten ze natuurlijk niet 100% zeker, maar lijkt me dat ze vanuit hun eigen data wel een inschatting kunnen maken wat mogelijk is. | |
Jester65 | maandag 22 oktober 2018 @ 19:18 |
Ik weet niet of het al ergens gepost is, maar hier Horner in gesprek met Channel 4, waar hij onder meer vertelt dat de Honda motor 0,6 seconde sneller was dan de Renault. En uiteraard gaat het over Max. https://streamable.com/r9945 | |
StephanL | maandag 22 oktober 2018 @ 19:52 |
Mooie gesprekken zijn het toch ook. Sowieso wie Sky allemaal te spreken krijgt. Gewoon ook communicatie met de pitmuur Zuur voor Riciardo. Energie opslag van de motor kapot. Lang leve Renault, al rijden die de laatste wedstrijden wel vaker uit dan Riciardo. | |
Jester65 | maandag 22 oktober 2018 @ 19:58 |
En nog een mooi linkje: de teamradio van Max over de hele wedstrijd: https://soundcloud.com/matt-betros/max-team-radio-usgp-2018 Die van Vettel en Hamilton staan er ook bij. | |
DutchTrain | maandag 22 oktober 2018 @ 20:01 |
Van wat ik op de baan zag, zonder de commentaren te horen was het Hamilton die nog een extra snelle ronde op zijn supersofts op zaterdag reed in Q2. En hij voor de race als enige 3 ronden naar de grid en dat ging niet langzaam. Dus die banden waren al net wat ouder dan die van iedereen om hem heen en leek het logisch dat er op zaterdag al besloten was om voor een tweestopper te gaan. Maar met het verschil in temperatuur, de kans op veel meer zon of juist kou was alles afhankelijk van een banden sparen. Iets wat Hamilton niet heeft gedaan en daarmee gokte bij de vsc. | |
motorbloempje | maandag 22 oktober 2018 @ 21:03 |
Channel 4 is echt geweldig. Zo zonde dat dit hun laatste seizoen is..... althans, ik geloof nog wel wat samenvattingen volgend jaar misschien... Maargoed, da's ook niets ... | |
Fer | maandag 22 oktober 2018 @ 21:18 |
Achteraf lijkt het erop dat Mercedes heeft verloren door hun halve maatregelen. 1: Verliezen de start, door de supersofts. 2: Gooien het voordeel van supersoft weg, door vroeg te stoppen. 3: Blijven te lang doorrijden op de 2e set, hopend om hem uit te rijden. Hierdoor verliezen ze veel tijd op Kimi. 4: Stoppen uiteindelijk alsnog en vallen te ver terug om te winnen Je zou denken, dat op supersoft, Hamilton wel een eenstopper met overcut op Kimi geprobeerd zou hebben. Zelfs met de tweestopper, zou hij een ronde na Kimi kunnen stoppen en ervoor blijven, of 30 rondes lang kunnen proberen om erlangs te komen. | |
BadderAapje | maandag 22 oktober 2018 @ 22:13 |
Dit jaar in Monaco geweest, +900¤ voor de zaterdag/zondag tribunekaarten . | |
Nattekat | dinsdag 23 oktober 2018 @ 00:24 |
Brainfart: zonder zijn uitvalbeurten door pure pech had Raikkonen heeeeeel dicht achter Vettel gestaan in het kampioenschap, ondanks de voorkeursbehandeling van Vettel | |
maan_man | dinsdag 23 oktober 2018 @ 00:56 |
Wat betreft de prijs van de tickets. Het is zeker niet goedkoop. Maar als mensen het ervoor over hebben, prima. Maar ik vind wel dat jij moet leveren voor je geld. En in die zin irriteer ik mij een beetje aan die los verkochte vrijdagtickets. Misschien zijn er gezinnen die zich een kaartje voor de zaterdag of zondag niet kunnen veroorloven en daarom op vrijdag gaan. Ben jij met vader, moeder en twee kinderen makkelijk ¤ 250,- kwijt en dan gebeurd er een groot gedeelte van de tijd niks, omdat de teams te weinig regenbanden hebben of niks aan de natweer data hebben. Of je verkoopt losse kaartje voor de vrijdag en zorgt er, desnoods met regels, voor dat er ook actie is op de baan of je verkoopt kaartjes voor kwalificatie en race en geeft die mensen "gratis" toegang tot de trainingen. | |
trein2000 | dinsdag 23 oktober 2018 @ 01:06 |
Tja, wat moeten we zeggen. Is Vettel dan toch niet zo goed? Het lijkt er op | |
fathank | dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:42 |
Vettel is als de Mercedes W08. Een diva. | |
Tarado | dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:01 |
Ferrari is ook een diva, gewoon een moeilijk team, teveel politiek, nooit echt rust, daar heeft hij toch wel last van | |
nogeenoudebekende | dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:08 |
Slechts 4 wdc's de prutser. . | |
SnowOokami | dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:24 |
Lang weekend Monza was 330 euro voor tribune 6B. ca. 5 euro voor de trein per dag en 5 euro voor de bus per dag. Bier... 8 euro voor 40cl Heineken | |
Sjemmert | dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:45 |
Duitsland was rond de 200 voor tribune kaart en je mocht je eigen drank mee. | |
Metalfreak | dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:53 |
Waar staat die D eigenlijk voor Zeg toch gewoon dat 'ie 4x wereldkampioen was in plaats van die interessantdoenerij met afkortingen die niemand eigenlijk wil zien | |
Spockjuh_ | dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:13 |
drrrrrrrrrrrrrrriver | |
Sjemmert | dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:34 |
Driver WDC= World Drivers Championship WCC= World Constructors Championship | |
Fer | dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:35 |
2 vrijdag tickets en 2 kindertickets voor de vrijdag op Spa. 60¤ incl gratis oordopjes voor de kids. Was een prachtige dag, hebben vanaf Pouhon helemaal naar de busstop gelopen en gekeken. Echt de moeite waard en ze konden gewoon rustig naar het toilet. | |
maan_man | dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:42 |
Oké, dat valt mee. Had op de website van de F1 naar de tickets op willekeurige circuit gekeken voor de vrijdag en die vielen allemaal duurder uit. | |
potjecreme | dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:52 |
Spa is niet de duurste. | |
Weltschmerz | dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:37 |
Yeah right. Zonder Vettel had Ferrari de laatste 4 seizoenen hooguit 3 races gewonnen. Het is Vettel die van de Ferrari een uitdager maakt, helemaal in zijn eentje want van Raikkonen heeft hij eerder last dan voordeel gehad. Hamilton heeft van de de Mercedes een uitgedaagde weten te maken, terwijl hij wél een duidelijke voorkeursbehandeling kreeg en het zelfs daarmee niet altijd van Rosberg kon winnen. De laatste twee jaar heeft hij zelfs een echte knecht gekregen die zelfs zijn concurrent eruit probeert te rammen. Raikkonen is niet eens gevraagd om bij te dragen aan de rijderstitel toen dat kon, maar meestal kon hij het ook niet itt Bottas omdat de Ferrari zonder Vettel niet snel genoeg was. | |
trein2000 | dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:39 |
Verder gaat alles goed met je? Want ik maak me een beetje zorgen... | |
Rossdale | dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:40 |
Raikonnen wordt vrijwel elke race geslachtofferd juist, hij mag altijd proberen de mercedessen op te houden als hij er na een pitstop voor zit | |
motorbloempje | dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:15 |
BadderHaring | dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:27 |
Ik moet je meegeven, je act wordt wel steeds beter. | |
motorbloempje | dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:34 |
Ik weet niet wat er treuriger is, die Jumbo leeuw of dit | |
SnowOokami | dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:34 |
Beiden. | |
Weltschmerz | dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:46 |
Meestal is hij in de eerste stint al te traag en is zijn start en eerste rondje te slecht om uberhaupt in de positie te zijn. De RB's ketsen Vettel er tenminste nog weleens af of veroorzaken een SC, maar Raikkonen speelt eigenlijk helemaal geen rol in de titelstrijd. Als ik het me goed herinner zijn er maar twee 1-2's voor Ferrari geweest in een stuk of 15 overwinningen voor Vettel. Rara hoe kan dat als die auto zo goed is? | |
DKUp | dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:54 |
WEERSVERWACHTING MEXICO: KANS OP REGEN OP VRIJDAG EN ZATERDAG https://www.f1today.net/n(...)-vrijdag-en-zaterdag | |
Sjemmert | dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:55 |
We moeten nu niet gelijk doen of RAI ineens de snelheid heeft om het Vettel lastig te maken over een seizoen. Vettel heeft echt wel de meeste snelheid van die twee. | |
DKUp | dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:06 |
| |
daNpy | dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:12 |
Haha. | |
Predator38 | dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:00 |
ben je nog naar Franklins BBQ gegaan ? | |
fathank | dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:27 |
Tis ook wel lastig je kopman te helpen als diegene er met enige regelmaat aftetst. Het is geen wielrennen. | |
tja77 | dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:56 |
Die promo van Ziggo Maxico | |
Humberto-T | dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:07 |
1 keer in china eerd hij ‘eraf getetst’ door RBR, de rest zijn toch echt race ongelukjes of zoals de laatste twee wedstrijden foutjes van Vettel zelf. Geen grote fouten maar wel op een dusdanig moment in de race die er voor zorgen dat hij weer van voor af aan moet beginnen. Die grid penalty dit weekend was hem overigens ook helemaal zelf aan te rekenen. | |
Monolith | dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:13 |
Tenenkrommend is een behoorlijke understatement. | |
TAV74 | dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:23 |
Ik hoop altijd maar dat het ook gewoon tenenkrommend fout bedoeld is | |
DutchTrain | dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:30 |
Die was helaas dicht. Dus ik ga ergens anders nog wel een BBQ opzoeken. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:04 |
Ze hadden ook al zo'n tergende promo voor de USGP. Dan heb je ook nog al die tenenkrommende Verstappen reclame's die steeds langer lijken te duren. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:07 |
TERGEND ZEG IK JE! | |
tja77 | dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:23 |
Die voor de USGP vond ik t.o.v. deze van Maxico nog wel meevallen. Die tekst ook | |
#ANONIEM | dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:13 |
Dat lijkt me duidelijk, ze hebben niet voor niets dat stukje met 'dit kan echt niet' er achter. Ik kan er wel om lachen. | |
Donderkonijn | woensdag 24 oktober 2018 @ 09:48 |
Ik ook. Vooral die reclames dat ze Verstappen proberen in te halen steeds vind ik vrij hilarisch als er weer eens een nieuwe is. Ze worden wel snel oud, dat wel. En ja het is silly en over the top, maar dat doen ze expres. Deze heb ik nog niet gezien trouwens ik ben benieuwd. | |
Kreator | woensdag 24 oktober 2018 @ 10:00 |
Echt sympathiek vind ik die Hornet niet. Edit. Goeie autocorrect. | |
Donderkonijn | woensdag 24 oktober 2018 @ 10:01 |
On a side note: het is wel erg optimistisch. Verstappen wisselt zeer goede races af met soms kleurloze 5e plekken. Niet dat ie daar wat aan kan doen, maar om nou te verwachten die ie die stunt van vorig jaar herhaalt? Kijk, doe mij maar weer de grote Verstappen show hoor, graag zelfs. Maar wel een beetje realistisch blijven. Een podium halen is al verdomd knap. | |
Ener-G | woensdag 24 oktober 2018 @ 12:58 |
Hangt van de baan af. Mexico is qua omstandigheden wel gunstig voor RBR, dus als er niks stuk gaat of er brokken gemaakt worden ziet het er goed uit. | |
Gruj0 | woensdag 24 oktober 2018 @ 12:58 |
Nou nou, ik begrijp niet wat jullie allemaal zitten te fitten op hem. Hij is niet erger dan Whiskers2009. De ene is zwaar Max Verstappen fan, de andere zwaar Vettel fan. Mag toch? Horner is dat ook niet. Het lijkt wel alsof hij een persoonlijke media oorlog tegen Ricciardo is begonnen. Nog even extra onder de riem steken nu het nog kan. | |
opgebaarde | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:11 |
Met Ricciardo bedoel je eigenlijk Renault toch? | |
Gruj0 | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:14 |
Ze zijn allemaal fout bezig daar. Zowel RBR als Renault. RBR vergeet dat ze met een Renault PU hun laatste wereldtitels hebben binnengehaald. Abiteboul, Horner, Marko, en in zekere zin ook Toto, allemaal enge figuren uit de F1. | |
JayHovah | woensdag 24 oktober 2018 @ 15:10 |
Alleen de laatste sector is in het voordeel van Red Bull, ik denk dat het hele lange rechte stuk een goed resultaat voor RBR nekt. Vorig jaar had Max gewoon geluk dat Ferrari en Mercedes in de eerste chicane zo zaten te kutten, kostbare seconde verspeelde en zo buiten DRS-range kwamen. | |
#ANONIEM | woensdag 24 oktober 2018 @ 15:54 |
Omdat het parcours zo hoog boven de zeespiegel ligt, kost dat veel motorvermogen. Het motorvermogen wordt dan ook minder belangrijk. RBR had vorig jaar een voorsprong van bijna 20 seconden op Mercedes, dat is wel ver buiten de DRS range. Ze gaan deze race ook met de B-Spec rijden, dat geeft ook wel aan motorvermogen dus minder belangrijk is deze race. | |
sasquatsch | woensdag 24 oktober 2018 @ 16:03 |
En dat de C-Spec niet goed werkt op hoogte. | |
TheFreshPrince | woensdag 24 oktober 2018 @ 16:15 |
Als je je al bijna 60 races moet afvragen of de motor de finish haalt dan begrijp ik het wel. | |
Sinister-D- | woensdag 24 oktober 2018 @ 16:25 |
een braaf jongetje bereikt niets op het niveau waar die mannen het spel op spelen.... | |
Tinos85 | woensdag 24 oktober 2018 @ 16:31 |
Fixed | |
sasquatsch | woensdag 24 oktober 2018 @ 17:25 |
Welkom bij de Piranha Club. | |
TAV74 | woensdag 24 oktober 2018 @ 18:14 |
Jaren geleden, dat krediet is wel een keer op inmiddels. Het is topsport en RBR betaald er heel fors voor. Overigens zijn de koppen boven dit soort berichten vaak een stuk spectaculairder dan de daadwerkelijke uitspraken. Heel hoogstaand kun je al die sites niet noemen. | |
vosss | woensdag 24 oktober 2018 @ 18:36 |
Zou Ferrari dan ook vergeten zijn dat ze met Kimi hun laatste wereldtitel gepakt hebben? | |
Gruj0 | woensdag 24 oktober 2018 @ 18:58 |
Ik begrijp de kritiek jegens Renault wel, maar ergens is de kritiek ook wel onterecht. Renault doet het zelf ook niet zo heel erg goed (ze moeten zelfs vieze spelletjes spelen jegens HAAS ) en Ferrari + Mercedes willen logischerwijs niet leveren. Er blijft geen andere optie over buiten Honda. Als het zo eenvoudig is om een F1 PU te bouwen, waarom gaan ze er dan zelf niet mee aan de slag? Het is nou niet bepaald zo dat RBR geen geld heeft en in een partnerschap met BMW, AM, Cosworth oid geen eigen PU zou kunnen ontwikkelen voor de nieuwe motorregels. Ergens hoop ik dat Honda het gewoon goed doet, al is het maar om Alonso een hak te zetten. Want die kerel heeft McLaren gewoon verkloot. Ook al speelt heel McLaren een aandeel, hij was toch wel haantje de voorste. Aan de andere kant, als de Honda zich niet zo heel erg goed laat zien, spreekt dat weer voor Renault, namelijk dat een F1 PU nog niet zo vanzelfsprekend is. Mogelijk, als je ziet hoe hij behandeld wordt. Aan de andere kant, Bottas is duidelijk 2e coureur met teamorders. Merc heeft dit proberen te verbloemen en verkopen alsof alleen Ferrari zich aan 2e coureur en teamorder praktijken schuldig maakt. Ferrari sprak dit weer tegen door dat daadwerkelijk op het grid te tonen, maar dat heeft ze wel de nodige punten voor Vettel gekost. | |
#ANONIEM | woensdag 24 oktober 2018 @ 19:33 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Mexico Stad # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
TAV74 | woensdag 24 oktober 2018 @ 19:40 |
Dat kunnen ze toch echt alleen met een partnership, en het is niet dat pakweg BMW even voor ze aan de slag gaat, is nogal een project. Ze hebben de deal met Renault en het lijkt er sterk op dat die niet kunnen waarmaken wat ze toezeggen, of het dan wel of niet moeilijk is lijkt me niet zo relevant. Ferrari en Mercedes doen het beter. | |
Gezicht | woensdag 24 oktober 2018 @ 19:44 |
CrashO, held. | |
opgebaarde | woensdag 24 oktober 2018 @ 20:19 |
Pure luiheid. Van al die bedrijven | |
Whiskers2009 | woensdag 24 oktober 2018 @ 20:36 |
| |
Gruj0 | woensdag 24 oktober 2018 @ 20:47 |
Dat zeg ik toch, partnership. En nee, een PU is er niet zomaar opeens. Maar toch, ze kunnen wel alvast nu starten zodat ze de komende jaren iets op de plank kunnen zetten. Enne, die deal met Renault, ze weten zelf ook wel hoeveel erin en eruit gaat bij Renault en dat dat bij lange na niet het getal van Merc en Ferrari haalt wat R&D betreft en dat dus niet alles waargemaakt kan worden. | |
Fer | woensdag 24 oktober 2018 @ 20:51 |
Het is niet alleen geld om zo’n motor te bouwen, het gaat om paar honderd geschikte engineers die je moet aantrekken. Wat een stuk moeilijker is zonder grote pool waar een autofabrikant in kan vissen. Denk daarnaast ook mensen van bijvoorbeeld Siemens of Magneti Marelli die je sneller kan vinden. Daarnaast moet je zo’n groep mensen managen, zodat ze ook nuttige zaken achtervolgen en onderzoeken. Ook Honda en Renault hebben zo hun netwerken, alhoewel het moeilijk schijnt te zijn om mensen richting Viry te trekken. Tenslotte moet je nooit de marketingwaarde vergeten van zo’n ontwikkeling vergeten. Je kan als Redbull 600 miljoen in zo’n motor smijten, maar wat moet Redbul met het imago van een goede motorfabrikant? Voor een automerk, zal de eventuele winst (prestaties op het circuit) veel meer nuttige waarde hebben voor het bedrijfsimago. | |
TAV74 | woensdag 24 oktober 2018 @ 20:58 |
Ja, maar je doet voorkomen alsof het een zak geld meenemen is en dat de partners dan in de rij staan. Mijn punt is dat dat gewoon niet zo is, fabrikant stapt er alleen in als het echt in hun eigen strategie past om mee te draaien in de F1, | |
Gruj0 | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:06 |
Ja maar juist om wat jullie schrijven vind ik dat RBR zijn toon jegens Renault wel enigzins mag matigen. Renault levert niet altijd bewust troep, dat is niet goed voor hun imago. | |
daNpy | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:39 |
Je hebt in de gaten dat de F1 auto's met Renault motor het vaakst uitvallen? En dat Abieteboer vind dat het overal aan ligt - behalve aan Renault? | |
Gruj0 | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:54 |
Ja dat heb ik wel, maar we hebben net geconcludeerd dat een F1 motor geen vanzelfsprekend product is vanwege alles wat erbij komt kijken. Tuurlijk gaat Abiteboul van alles roepen, dat is damage (control) management. Toto en Arrivabene zouden hetzelfde doen. | |
daNpy | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:56 |
Nee, dat is moddergooien. | |
TAV74 | donderdag 25 oktober 2018 @ 07:28 |
Dat ze hun best doen maakt de wanpresatie niet kleiner toch? Vind de teksten in de media ook niet sjiek hoor, maar dat heeft niets te maken met de vraag of Renault nu wel of niet zijn best doet. | |
#ANONIEM | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:40 |
Om één of andere reden heb ik het gevoel dat Max Pole gaat pakken komende race.
| |
nogeenoudebekende | donderdag 25 oktober 2018 @ 11:43 |
Omdat merc en fer minder profijt hebben van de partymode in die ijle lucht? | |
#ANONIEM | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:39 |
Misschien, ik hoop het. | |
#ANONIEM | donderdag 25 oktober 2018 @ 18:00 |
Hij heeft nog 3 kansen. Laten we het hopen. | |
Tinos85 | donderdag 25 oktober 2018 @ 18:08 |
Hij blijft nog wel een aantal jaar racen hoor, dus hij krijgt nog wel meer kansen. | |
#ANONIEM | donderdag 25 oktober 2018 @ 18:30 |
Well duh. 3 kansen om jongste poll ooit te pakken. | |
Tarado | donderdag 25 oktober 2018 @ 18:37 |
regen kwalificatie in Brasil misschien, komend weekend lijkt me heel stug | |
Monolith | donderdag 25 oktober 2018 @ 18:37 |
Als Vettel Hamilton eraf ketst en Raikonnen tetst Bottas eraf is dat ook best een reële optie. | |
BadderHaring | donderdag 25 oktober 2018 @ 19:06 |
Tijdens qualifying? | |
Fer | donderdag 25 oktober 2018 @ 19:48 |
Omdat de aero van Redbull beter is in het genereren van downforce in de ijle lucht. | |
Sjemmert | donderdag 25 oktober 2018 @ 19:50 |
Dit vooral denk ik. | |
Monolith | donderdag 25 oktober 2018 @ 19:53 |
Ja, dat was namelijk een volkomen realistische, serieus bedoelde reactie. | |
BadderHaring | donderdag 25 oktober 2018 @ 20:11 |
En feitelijk ook nog onjuist. Heb jij even je dag niet. | |
Monolith | donderdag 25 oktober 2018 @ 20:14 |
Hoe kan een uitspraak over de toekomst feitelijk onjuist zijn? | |
BadderHaring | donderdag 25 oktober 2018 @ 21:30 |
Daarom! | |
Smacked_Actor | donderdag 25 oktober 2018 @ 23:22 |
Anderzijds zo niet dan toch toch? Hans? | |
Donderkonijn | donderdag 25 oktober 2018 @ 23:44 |
No offense maar Max had dik geluk. De ene na de andere Renault plofte dat weekend, en die van Max bleef die keer toevallig heel. De race erna werden alle Renaults terug geschroefd. En dat zeg ik als ontzettende Max Verstappen fan. Die kut Renault moet wel heel blijven en ik denk niet dat Max daar 2x mee weg komt. | |
#ANONIEM | vrijdag 26 oktober 2018 @ 01:26 |
| |
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:29 |
Max zoekt de limiet ten minste op | |
#ANONIEM | vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:12 |
de B-spec is natuurlijk wel een beetje betrouwbaarder dan de motor van vorig jaar. Daarnaast is het geen geluk als je motor heel blijft, maar heb je pech als je motor stuk gaat. | |
Ener-G | vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:53 |
De mechanische grip is bij RBR veel beter dan de rest.. heeft juist niks met aero te maken, waar de rest weinig mechanische grip heeft en het wel met de vinnetjes en vleugels moet zien te doen in de ijle lucht. | |
Whiskers2009 | vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:01 |
Pole is niet echt gunstig deze race. | |
opgebaarde | vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:03 |
Want er ligt meer rubber (dus grip) aan de andere kant van de startopstelling? | |
Whiskers2009 | vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:08 |
Nee. Door het lange rechte stuk na de start wordt de polesitter meestal door degenen achter hem voorbij gereden op dit circuit. Zie bijvoordeeld de start van vorig jaar. | |
motorbloempje | vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:42 |
Hij doet het zware werk voor de andere rijders. Zo maar eens op huis aan en nog wat van FP2 meekrijgen. Wat gaat die winterstop weer saai worden | |
THEFXR | vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:29 |
Sjemmert | vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:34 |
Heel lang recht stuk naar de eerste bocht waardoor diegene achter je je slipstream kunnen pakken een een aanval kunnen doen in de eerste bocht. | |
daNpy | vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:23 |
Bij Max denken ze wel 2x na | |
Gezicht | vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:26 |
Als het dit jaar nog ergens gaat gebeuren is het hier wel iig. Ik hoop het, zou leuk zijn om toch dat recordje van jongste polesitter mee te pakken, ook al is dat zo onbelangrijk. | |
opgebaarde | vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:46 |
Maar is pole ook echt niet gunstig of is het voordeel minder groot dan anders? Ik heb de starts van afgelopen twee jaar en het laatste lijkt het geval, toch? | |
JayHovah | vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:05 |
F1 / [F1 Trivia]Test je F1 kennis! | |
Sjemmert | vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:33 |
Ja dat laatste, als je vooraan start moeten ze er nog steeds voorbij zien te komen natuurlijk, maar hier is verdedigen gewoon een stuk lastiger, je kan wel de binnenkant afdekken maar als ze er gewoon voorbij slipstreamen kan het een lastig verhaal worden, helemaal als je al niet de sterkste motor hebt. | |
Nattekat | zondag 28 oktober 2018 @ 23:37 |
https://clyp.it/ncmgo01n Ook ff hier posten | |
#ANONIEM | zondag 28 oktober 2018 @ 23:37 |
Je hoort gewoon zijn trillende lip door die radio heen Zal vanavond wel weer een muur sneuvelen. | |
Tarado | maandag 29 oktober 2018 @ 00:05 |
kan hij vast een beetje wennen | |
Kickinalfa | maandag 29 oktober 2018 @ 21:48 |
8 uit 18 dnf is ook bizar hoog,zeker met daarnaast ook nog alle kwalificatie perikelen. Huldenberg heeft er overigens 5 en sainz, in de verguisde renault maar 2. Ook stoffel met de Renault komt op 2. Alleen Vettel, Hamilton en bottas hebben er maar 1. | |
potjecreme | maandag 29 oktober 2018 @ 22:44 |
Ik heb Peptalk niet gezien. Ik lees het volgende:Dat was echt wel een dingetje hoor die pole. Gelukkig heeft Max de race gewonnen. https://www.gpupdate.net/(...)zegt-jos-verstappen/ | |
Marcoss | dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:08 |
Toch kan ik me niet voorstellen dat Max niet snapte waarom Ricciardo zo blij was. Dat was niet enkel blijdschap door de pole (of omdat hij z'n teamgenoot klopte), maar vooral omdat het eindelijk een keer mee zat na al die problemen van de afgelopen races.. | |
TAV74 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:37 |
Dat snapt hij rationeel ook vast wel, maar in combinatie met ontzettend staan balen ben je een stuk minder tolerant. Denk dat Ricciardo het na de race een stuk lastiger had nadat Max won waar hij de GP na alle blijdschap bij de start alweer had verloren en ook nog eens uitviel. Dan zou ik ook even niet juichen voor mijn teamgenoot denk ik. | |
Predator38 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:54 |
RIC gaat te ruw met de auto om..... toch 😜 | |
KillerBee4ever | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:55 |
Ik vind het een waanzinnig leuke gozer hoor, dit moet je dan ook even los van mijn volgende opmerking zien: in de afgelopen twee seizoenen is al gebleken dat de goedlachse Daniël soms ook een gemeen kantje heeft. Hij heeft dit zelfs een keer toegegeven bij een interview. Tuurlijk zal hij afgelopen zaterdag heel enthousiast zijn geweest, en logisch, maar zelfs Olav Mol (naast Jos) vond het er allemaal een tikkie té bovenop liggen. Net alsof RIC VER even wil inwrijven dat hij de pole voor zijn neus heeft weggekaapt. Valt niet te bewijzen of dit zo is natuurlijk, maar ik zie RIC er wel voor aan wat leedvermaak te hebben. | |
aesop | dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:29 |
Het was ook gewoon pathetisch wat Ric na afloop van de kwalificatie deed. Als een soort halve Jezus je in je raceoutfit voorover laten vallen in een of andere pool, erg overdreven. Gelukkig bleef de schoey achterwege, schijnbaar had ie met Armin van Buuren een deal dat die eraan mee zou doen. | |
JayHovah | dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:32 |
Die foto van het zwembad was van zijn overwinning in Monaco, had niks met de kwali te maken... Ze hebben ook geeneens het grote Energy Station op het paddock staan tijdens niet-Europese races. | |
aesop | dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:35 |
Haha serieus? Hoe kom ik daar dan bij...:) | |
#ANONIEM | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:17 |
Niet groter maken dan dat het is, Ric was blij dat hij naar een periode waar het minder ging eindelijk een pole had begrijpelijk dat je dan blij bent. Max had zichzelf wijs gemaakt dat de pole niet belangrijk was, maar het mislopen van de pole deed hem achter af meer dan verwacht. Ook begrijpelijk dat je baalt, maar hopelijk laat hij zich er de volgende keer niet zo op de kast jagen, volgende keer misschien wat eerder naast je neer leggen. Hoewel het misschien wel de extra motivatie was die hij nodig had. | |
BadderHaring | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:43 |
| |
potjecreme | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:49 |
Tuurlijk was RIC blij maar kan ook een psychologisch aspect bij zitten. Het blijft een wedstrijd op en naast de baan tijdens zo'n weekend. | |
Red_85 | woensdag 31 oktober 2018 @ 01:18 |
Volgens psvcl en weltschmerz... Toch? | |
nogeenoudebekende | woensdag 31 oktober 2018 @ 09:59 |
Honda nog maar 13,6pk (jaja tot achter de komma .) achter Ferrari en Mercedes volgens Marko. https://www.f1today.net/n(...)-mercedes-en-ferrari | |
#ANONIEM | woensdag 31 oktober 2018 @ 10:05 |
Kan niet wachten tot 2019. Het wordt of een geweldig jaar voor Red Bull. Of een clusterfuck van epische properties | |
#ANONIEM | woensdag 31 oktober 2018 @ 10:05 |
En we zijn bijna vol, dus ik ram de boel alvast dicht zodat ik vanmiddag lekker lui de nieuwe OP in elkaar kan knutselen | |
#ANONIEM | woensdag 31 oktober 2018 @ 10:05 |
We faxen! |