quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:54 schreef Kyran het volgende:
Amerikanen kijken gewoon heel anders naar sport dan dat de meeste Europeanen doen.
Daar gaat het om entertainment gehalte en commerciële belangen. Terwijl wij in Europa en al helemaal in Nederland een mentaliteit hebben van "race / voetbal gewoon en geen gelul er om heen".
Ik heb meer met hoe de Amerikanen het doen. Sport is voor de fans entertainment, muziek is dat ook, dus prima combinatie toch.
Ik ga liever naar een race waarop voor, na en tijdens entertainment heb, dan alleen maar naar een kale race. Dit zie je terug bij NFL, MLB, NBA etc. en nu dus ook bij F1, niks mis mee.
Ligt er ook aan of je voor de TV zit of aanwezig bent op de track.quote:Op zondag 21 oktober 2018 13:11 schreef Donderkonijn het volgende:
Tuurlijk niet, ik deel jouw mening, gewoon racen en tyf op met dat gelul eromheen. Alleen voor Amerikanen is dat heel anders, niet alleen kijken zij heel anders naar sport, de bobo's moeten ook een manier vinden om er zoveel mogelijk reclametijd tussen te prakken.
Laat iedereen maar haten, die Amerikanen weten hoe je een feestje moet bouwen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 20:03 schreef DaMook het volgende:
Ik vind heel die preshow in de usa juist gaaf. Bij de Indy 500 ook.
Dat is ook geen kunst met de 598,5 miljard die ze elk jaar in feestvuurwerk stoppen en gratis over de hele wereld uitdelenquote:Op zondag 21 oktober 2018 23:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Laat iedereen maar haten, die Amerikanen weten hoe je een feestje moet bouwen.
Anders sportcultuur, leuk om te zien maar ik ben blij dat de Europese sportcultuur iets meer op de sport zelf gericht is.quote:Op zondag 21 oktober 2018 23:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Laat iedereen maar haten, die Amerikanen weten hoe je een feestje moet bouwen.
Ze konden niet echt dichterbij komen, ze bleven rond de seconde hangen. Dus probleem zal er nog steeds zijn, alleen denk ik dat ze alle drie weinig te verliezen hadden.quote:Op maandag 22 oktober 2018 09:21 schreef nils7 het volgende:
Nu konden de auto's wel op een seconde van elkaar rondjes achter elkaar tuffen.
Waardoor was het nu spannender?
Geen banden gegevens van het weekend?
2 teams die elkaar pushen waardoor niemand banden zit te sparen?
Lewis probeerde het wel.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze konden niet echt dichterbij komen, ze bleven rond de seconde hangen. Dus probleem zal er nog steeds zijn, alleen denk ik dat ze alle drie weinig te verliezen hadden.
Lewis moest en zou Max voorbij voor het kampioenschap, Max moest en zou Kimi voorbij voor de winst, Kimi moest en zou vooraan blijven zodat Lewis zo min mogelijk punten zou pakken.
Als Lewis Max voorbij gekomen was dan had hij het kampioenschap nog steeds niet gehad, want Vettel ging Bottas alsnog voorbij.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze konden niet echt dichterbij komen, ze bleven rond de seconde hangen. Dus probleem zal er nog steeds zijn, alleen denk ik dat ze alle drie weinig te verliezen hadden.
Lewis moest en zou Max voorbij voor het kampioenschap, Max moest en zou Kimi voorbij voor de winst, Kimi moest en zou vooraan blijven zodat Lewis zo min mogelijk punten zou pakken.
Dat was pas een paar ronden voor het einde, Lewis zat al 15 ronden voor het einde vlak achter Max dus dat had hij toen nog niet kunnen weten natuurlijkquote:Op maandag 22 oktober 2018 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Lewis Max voorbij gekomen was dan had hij het kampioenschap nog steeds niet gehad, want Vettel ging Bottas alsnog voorbij.
Mwoah Kimi zijn banden waren volgens mij net zo oud. Maar omdat Max met zijn ers deployment Lewis buiten DRS afstand moest zien te houden, is het lastig om ook nog eens aan te vallen natuurlijk.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Lewis probeerde het wel.
Denk dat bij Max de banden te ver weg waren om iets te doen bij Kimi.
Maar normaal klagen ze dat ze minimaal 2,5 seconde er vanaf moeten zitten, vuile lucht etc.
Ja klopt, maar ik stel ook alleen maar dat hij het kampioenschap dan alsnog niet had gehad.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:11 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat was pas een paar ronden voor het einde, Lewis zat al 15 ronden voor het einde vlak achter Max dus dat had hij toen nog niet kunnen weten natuurlijk
Tja, nog drie GPs dus in theorie zijn er nog maximaal 75 te winnen en staat Max respectievelijk 26 en 30 punten achter op Bottas en Räikkönen. De ruimte is er dus wel, maar dan zijn er denk ik wel uitvalbeurten van Bottas en Räikkönen nodig.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:12 schreef manny het volgende:
kan max bottas nog pakken. dat zou wel mooi zijn. uiteindelijk is de eindstand van het wk toch wat blijft staan na een seizoen.
Dat was het!quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:03 schreef BroesWillems het volgende:
Tjonge jonge, wat een mooie race gisteren.
Lekker tailgaten op de parkeerplaats met z'n allen, daarna concertje er achteraan. Lekker man.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:54 schreef Kyran het volgende:
Amerikanen kijken gewoon heel anders naar sport dan dat de meeste Europeanen doen.
Daar gaat het om entertainment gehalte en commerciële belangen. Terwijl wij in Europa en al helemaal in Nederland een mentaliteit hebben van "race / voetbal gewoon en geen gelul er om heen".
Ik heb meer met hoe de Amerikanen het doen. Sport is voor de fans entertainment, muziek is dat ook, dus prima combinatie toch.
Ik ga liever naar een race waarop voor, na en tijdens entertainment heb, dan alleen maar naar een kale race. Dit zie je terug bij NFL, MLB, NBA etc. en nu dus ook bij F1, niks mis mee.
quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker tailgaten op de parkeerplaats met z'n allen, daarna concertje er achteraan. Lekker man.
Maar hier in Nederland weet iedereen het weer beter.
Ga eens naar een NASCAR event. Dat is een heel weekend feest met van alles en nog wat. Waarom zou je je beperken tot alleen een paar wagens die wat rondjes over een stukkie asfalt rijden.
En ik dacht hier te lezen dat een ticket 99 dollar kostte ? Dat is natuurlijk geen geld voor een f1 weekend inclusief een aantal grote concerten en een groot feest.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Op Silverstone doen ze dat ook prima. Echt een feestje van donderdag tot zondag met muziek, optredens, goed bier... Niet zo groots als in de VS en op andere locaties (de optredens zijn C-artiesten helaas), maar het idee is er. Hoop dat er wat grotere namen aangetrokken worden als ze Silverstone weten te redden na 2019.
Wat ook helpt is dat ze er de support races hebben: GP3, F2, Porsche Cup, en vaak ook nog iets van legacy/retro dingen. Er is dus ook echt genoeg vermaak on-track naast de non-race zaken.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En ik dacht hier te lezen dat een ticket 99 dollar kostte ? Dat is natuurlijk geen geld voor een f1 weekend inclusief een aantal grote concerten en een groot feest.
Jij denkt dat de f1 het enige is wat er plaats vind in het weekendquote:Op maandag 22 oktober 2018 12:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker tailgaten op de parkeerplaats met z'n allen, daarna concertje er achteraan. Lekker man.
Maar hier in Nederland weet iedereen het weer beter.
Ga eens naar een NASCAR event. Dat is een heel weekend feest met van alles en nog wat. Waarom zou je je beperken tot alleen een paar wagens die wat rondjes over een stukkie asfalt rijden.
Wel eens bij een 24uurs race geweest?quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
Zelfde bij de Indy 500, dat is bijna een hele week feest. Krijg je een beetje waar je voor je geld.
Kunnen we hier nog een hoop van leren.
Nee.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij denkt dat de f1 het enige is wat er plaats vind in het weekend
Té duur, voor de gewone man onbereikbaar duur...quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat ook helpt is dat ze er de support races hebben: GP3, F2, Porsche Cup, en vaak ook nog iets van legacy/retro dingen. Er is dus ook echt genoeg vermaak on-track naast de non-race zaken.
UK is wel echt reteduur helaas, zeker met tribunekaarten.
Nee, staat nog hoog op de verlanglijstquote:Op maandag 22 oktober 2018 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel eens bij een 24uurs race geweest?
Dan zie je dus dat er weinig verschil isquote:Op maandag 22 oktober 2018 13:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Nee, staat nog hoog op de verlanglijst
Spa, Duitsland en Barcelona waar ik geweest ben gebeurt er verder weinig hoor buiten het racen om.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij denkt dat de f1 het enige is wat er plaats vind in het weekend
Ik denk dat hij doelt op GP3 en F2 enzoquote:Op maandag 22 oktober 2018 13:16 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Spa, Duitsland en Barcelona waar ik geweest ben gebeurt er verder weinig hoor buiten het racen om.
£850 zijn we kwijt voor twee personen woensdag-zondag inclusief camping.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Té duur, voor de gewone man onbereikbaar duur...
¤1000 betaal je niet voor een weekendje zeeland hoor... Het verschil tussen duur en veel geld komt hier misschien wel om de hoek. De prijs/kwaliteit verhouding zal best goed zijn. neem ik gelijk van je aan. Maar ¤1000 hebben genoeg mensen niet even klaarliggen voor een weekendje.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
£850 zijn we kwijt voor twee personen woensdag-zondag inclusief camping.
Aan de ene kant is het duur, aan de andere kant, ga eens een weekend op pad, in een hotel, en je eigen vermaak zoeken. Concertje, theater, bioscoop, etc. In principe hebben we voor 425 per persoon zo'n 5 dagen vermaak en vertier, verblijf en als je je eigen eten verzorgt (en je mag je eigen bier meenemen, ook het circuit op enzo) dan valt het al met al best mee. Ze hebben ook een 0% rente in delen betaal methode waarin je elke maand wat betaalt. Dus als je dan je kaarten al bestelt in juli direct na de race voor volgend jaar scheelt het wel een hoop, en je betaalt niet meer als je in delen betaalt.
Ik wilde hier een betoog zetten over hoe bizar duur ik het eigenlijk vind, tot ik me bedacht dat ik voor 3 dagen pinkpop (5 dagen weg) ook zoiets kwijt ben, zo niet meer.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
£850 zijn we kwijt voor twee personen woensdag-zondag inclusief camping.
Aan de ene kant is het duur, aan de andere kant, ga eens een weekend op pad, in een hotel, en je eigen vermaak zoeken. Concertje, theater, bioscoop, etc. In principe hebben we voor 425 per persoon zo'n 5 dagen vermaak en vertier, verblijf en als je je eigen eten verzorgt (en je mag je eigen bier meenemen, ook het circuit op enzo) dan valt het al met al best mee. Ze hebben ook een 0% rente in delen betaal methode waarin je elke maand wat betaalt. Dus als je dan je kaarten al bestelt in juli direct na de race voor volgend jaar scheelt het wel een hoop, en je betaalt niet meer als je in delen betaalt.
Had dit inderdaad ergens gelezen, zeer dure fout voor ze geweest. Al denk ik niet dat het Vettel's kampioenschap had kunnen redden.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:38 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Sky wist te melden dat Ferrari erachter is gekomen dat de upgrades die ze in en na Singapore op de auto hadden geplaatst, niet werkten en dat ze dit weekend weer terug zijn gegaan naar het pakket dat ze in Spa hadden. Vandaar dat Ferrari weer op snelheid is. Er zou dus iets mis zijn bij de design afdeling en/of de correlatie design/windtunnel/praktijk.
Weet niet of dit hier al langs is gekomen....
Ik zeg nergens dat het het minder duur maakt, wel dat ik de prijs-kwaliteitverhouding niet vreemd vind. In Zeeland in een huisje via airBnB ofzo met verder geen ene flikker te doen behalve wat fietsen ofzo is van een heel ander kaliber dan een F1 evenement bezoeken natuurlijk. Daar betaal je gewoon meer voor. En ja, dat maakt het minder bereikbaar voor mensen met een minder best inkomen, da's een feit, maargoed, Musk's rondje om de maan is voor mij ook onbereikbaar, maar wrsch wel een prima prijs-kwaliteit verhouding als je 't geld te besteden hebtquote:Op maandag 22 oktober 2018 13:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
¤1000 betaal je niet voor een weekendje zeeland hoor... Het verschil tussen duur en veel geld komt hier misschien wel om de hoek. De prijs/kwaliteit verhouding zal best goed zijn. neem ik gelijk van je aan. Maar ¤1000 hebben genoeg mensen niet even klaarliggen voor een weekendje.
ach ben ik een keer uitgenodigd in de green room, dat is met catering en alles erop en eraan, ik geloof dat het de gastheer inclusief hotelkamer iets van 3000,- pp heeft gekost en dat in 2010, we waren met z'n 8en en ook de enigen die de race buiten hebben gekeken, de andere mensen in die lounge namen de moeite niet en bleven gewoon tv kijkenquote:Op maandag 22 oktober 2018 14:19 schreef Rossdale het volgende:
Zolang ik van die malloten in oranje leeuwen langs de baan zie staan, zijn de prijzen veel te laag. Als je een bedrag neer kunt leggen om vervolgens niets van een race te zien omdat je zo'n leeuwenkop op je harsens hebt staan zegt mij dat genoeg
De bewuste leeuw met Jumbotas wordt betaald om daar te zijnquote:Op maandag 22 oktober 2018 14:19 schreef Rossdale het volgende:
Zolang ik van die malloten in oranje leeuwen langs de baan zie staan, zijn de prijzen veel te laag. Als je een bedrag neer kunt leggen om vervolgens niets van een race te zien omdat je zo'n leeuwenkop op je harsens hebt staan zegt mij dat genoeg
quote:Op maandag 22 oktober 2018 14:19 schreef Rossdale het volgende:
Zolang ik van die malloten in oranje leeuwen langs de baan zie staan, zijn de prijzen veel te laag. Als je een bedrag neer kunt leggen om vervolgens niets van een race te zien omdat je zo'n leeuwenkop op je harsens hebt staan zegt mij dat genoeg
Ik snap de relatie niet van jouw ervaring en de leeuw.quote:Op maandag 22 oktober 2018 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ach ben ik een keer uitgenodigd in de green room, dat is met catering en alles erop en eraan, ik geloof dat het de gastheer inclusief hotelkamer iets van 3000,- pp heeft gekost en dat in 2010, we waren met z'n 8en en ook de enigen die de race buiten hebben gekeken, de andere mensen in die lounge namen de moeite niet en bleven gewoon tv kijken
Hij legt uit dat de prijs verder niet zoveel zegt over de vraag of je mensen trekt die echt komen om de race te zien.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik snap de relatie niet van jouw ervaring en de leeuw.
dank jequote:Op maandag 22 oktober 2018 15:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij legt uit dat de prijs verder niet zoveel zegt over de vraag of je mensen trekt die echt komen om de race te zien.
In zijn voorbeeld was het voor de gasten gratis. Gratis brengt meestal niet het beste naar boven.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij legt uit dat de prijs verder niet zoveel zegt over de vraag of je mensen trekt die echt komen om de race te zien.
Dat is niet zo relevant. Juist de enorm prijzige toegangskaarten voor sportevenementen worden vaak opgekocht door bedrijven die ze weer uitdelen aan mensen die nou niet direct het grootste sporthart hebben.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In zijn voorbeeld was het voor de gasten gratis. Gratis brengt meestal niet het beste naar boven.
er moest wel iemand voor betalenquote:Op maandag 22 oktober 2018 15:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In zijn voorbeeld was het voor de gasten gratis. Gratis brengt meestal niet het beste naar boven.
wat was je ongeveer kwijt?quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:46 schreef DutchTrain het volgende:
Ach ja, het kostte wat, maar dan krijg je ook wat. Verslag en ervaringen doe ik later in het GP bezoek topic wel, gelukkig hebben we de foto's alvast op https://flic.kr/s/aHsmuhybCJ
Mooie foto'squote:Op maandag 22 oktober 2018 15:46 schreef DutchTrain het volgende:
Ach ja, het kostte wat, maar dan krijg je ook wat. Verslag en ervaringen doe ik later in het GP bezoek topic wel, gelukkig hebben we de foto's alvast op https://flic.kr/s/aHsmuhybCJ
Drie dagen tribunekaarten waren ¤250 en dan zie je een kwart van de baan en een tv scherm (turn 9 laatste rij) en ik heb op de baan zo'n 25 dollar per dag uitgegeven aan eten en drinken (wat je niet mee mag nemen), door vooraf en achteraf in de stad te eten. (Amerikaanse blikken 'bier' voor 9-14 dollar wil je toch niet drinken en die hamburgers voor 18 dollar zijn ook de moeite niet waard. De hele pizza voor 12 dollar was best ok en andere drankjes voor 5 dollar per flesje (591ml) ook).quote:
Haha, ja 11 dollar ook echt voor 3 gefrituurde koekjes vond ik wel een foto waard. Opvallend was het grote prijsverschil door de verschillende aanbieders. Een hotdog kon voor 6 dollar, maar net zo goed voor 18.quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:22 schreef GM78 het volgende:
[..]
Mooie foto's![]()
Alleen trok ik bij de gefrituurde Oreo's wel dit gezicht![]()
Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat betaal je daar op het circuit voor wat eten?
In Barcelona mocht je ook iets van 12 euro aftikken voor een beker alcohol vrij bierquote:Op maandag 22 oktober 2018 16:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Drie dagen tribunekaarten waren ¤250 en dan zie je een kwart van de baan en een tv scherm (turn 9 laatste rij) en ik heb op de baan zo'n 25 dollar per dag uitgegeven aan eten en drinken (wat je niet mee mag nemen), door vooraf en achteraf in de stad te eten. (Amerikaanse blikken 'bier' voor 9-14 dollar wil je toch niet drinken en die hamburgers voor 18 dollar zijn ook de moeite niet waard. De hele pizza voor 12 dollar was best ok en andere drankjes voor 5 dollar per flesje (591ml) ook).
Onderdak in Austin voor 45 dollar per nacht en de busshuttle kost ook nog 45 dollar totaal voor drie dagen.
En dan nog een vliegicket voor ¤350 retour Amsterdam-Houston en autohuur voor ¤20 per dag, maar anders was ik ergens anders op vakantie gegaan.
Vroeger was het in Amerika veel eten voor weinig geld.quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Haha, ja 11 dollar ook echt voor 3 gefrituurde koekjes vond ik wel een foto waard. Opvallend was het grote prijsverschil door de verschillende aanbieders. Een hotdog kon voor 6 dollar, maar net zo goed voor 18.
Waren wat klachten over, maar aan mijn kant van de baan prima en zonder rijen. Vermijd de hoofdingang en de hoofdtribune en alles is ok. Er zijn meerdere ingangen en die zijn verbonden met heel veel bussen die in een rondje om het circuit rijden. Prima geregeld, ook de shuttle bussen naar de stad die vrijwel zonder file naar de baan rijdenquote:Op maandag 22 oktober 2018 16:30 schreef Spockjuh_ het volgende:
ok, dat "valt" mij nog wel mee moet ik zeggen. Hoe is het gesteld met de sanitaire voorzieningen e.d .?
zit er aan te denken om volgend jaar naar Austin te gaan, vandaar de vraag
voorquote:Op maandag 22 oktober 2018 16:34 schreef GM78 het volgende:
[..]
Vroeger was het in Amerika veel eten voor weinig geld.
De tijden zijn veranderd als ik het zo lees
neeeuh, dat is nog steeds zo hoor. Alleen bij evenementen weten ze de prijs lekker op te drijvenquote:Op maandag 22 oktober 2018 16:34 schreef GM78 het volgende:
[..]
Vroeger was het in Amerika veel eten voor weinig geld.
De tijden zijn veranderd als ik het zo lees
ok, mijn snelwerkende darmen zijn daar blij meequote:Op maandag 22 oktober 2018 16:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waren wat klachten over, maar aan mijn kant van de baan prima en zonder rijen. Vermijd de hoofdingang en de hoofdtribune en alles is ok. Er zijn meerdere ingangen en die zijn verbonden met heel veel bussen die in een rondje om het circuit rijden. Prima geregeld, ook de shuttle bussen naar de stad die vrijwel zonder file naar de baan rijden
Oh nu je het zegt die bussen zag je inderdaad de hele tijd in de achtergrond. Klinkt als veel waar voor je geld. Toch maar eens de vrouw lief aankijken en een paspoort voor jr regelen...quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waren wat klachten over, maar aan mijn kant van de baan prima en zonder rijen. Vermijd de hoofdingang en de hoofdtribune en alles is ok. Er zijn meerdere ingangen en die zijn verbonden met heel veel bussen die in een rondje om het circuit rijden. Prima geregeld, ook de shuttle bussen naar de stad die vrijwel zonder file naar de baan rijden
RIC.quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:59 schreef GM78 het volgende:
Is er al bekend, wie er gisteren tijdens de race die geluiden maakte?
Goede prijs ook voor het vliegticket.quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Drie dagen tribunekaarten waren ¤250 en dan zie je een kwart van de baan en een tv scherm (turn 9 laatste rij) en ik heb op de baan zo'n 25 dollar per dag uitgegeven aan eten en drinken (wat je niet mee mag nemen), door vooraf en achteraf in de stad te eten. (Amerikaanse blikken 'bier' voor 9-14 dollar wil je toch niet drinken en die hamburgers voor 18 dollar zijn ook de moeite niet waard. De hele pizza voor 12 dollar was best ok en andere drankjes voor 5 dollar per flesje (591ml) ook).
Onderdak in Austin voor 45 dollar per nacht en de busshuttle kost ook nog 45 dollar totaal voor drie dagen.
En dan nog een vliegicket voor ¤350 retour Amsterdam-Houston en autohuur voor ¤20 per dag, maar anders was ik ergens anders op vakantie gegaan.
Het is opvallend dat Haas ook wat weggevallen is ten opzichte van Force India, terwijl Sauber er de ene race wel goed bij zit met Leclerc en de andere weer veel meer achteraan hobbeltquote:Op maandag 22 oktober 2018 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
hier het artikeltwitter:tgruener twitterde op dinsdag 02-10-2018 om 10:48:48GPS data from Singapore & Sochi shows Ferrari doesn't deploy that exceptional power "boost" on the straights anymore. According to our information FIA fitted a 2nd sensor to monitor battery energy output. Is there a connection?AMuS (in German): https://t.co/N7nyZ1H6YP https://t.co/rcwwCqPSBz reageer retweet
Mew mew!quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:59 schreef GM78 het volgende:
Is er al bekend, wie er gisteren tijdens de race die geluiden maakte?
Me dunkt dat de noodzaak om voor een 1-stopper zo vroeg te pitten en terecht te komen in verkeer, niet aanwezig was (misschien zelfs dom zou zijn). Banden zagen er prima uit en Ferrari weet dat Mercedes geen amateuristisch team is. Dus altijd een 2-stop-strategie gehanteerd werdquote:Op maandag 22 oktober 2018 18:36 schreef beantherio het volgende:
Een vraag die ik na gisteren nog heb: hoe kan het dat ze bij Ferrari al zo snel wisten dat Mercedes voor de 2-stopper ging? Mercedes leek op het moment dat die Ferrari-engineer dat riep nog gewoon netjes in het "window" te zitten voor een 1-stopper. En ik kan me niet voorstellen dat het o.b.v. de vrije training en de kwalificatie makkelijk af te leiden was. Of hebben ze bij Ferrari wat hele slimme simulaties van de tegenstanders draaien op een computer ergens?
Dat wisten ze natuurlijk niet 100% zeker, maar lijkt me dat ze vanuit hun eigen data wel een inschatting kunnen maken wat mogelijk is.quote:Op maandag 22 oktober 2018 18:36 schreef beantherio het volgende:
Een vraag die ik na gisteren nog heb: hoe kan het dat ze bij Ferrari al zo snel wisten dat Mercedes voor de 2-stopper ging? Mercedes leek op het moment dat die Ferrari-engineer dat riep nog gewoon netjes in het "window" te zitten voor een 1-stopper. En ik kan me niet voorstellen dat het o.b.v. de vrije training en de kwalificatie makkelijk af te leiden was. Of hebben ze bij Ferrari wat hele slimme simulaties van de tegenstanders draaien op een computer ergens?
Mooie gesprekken zijn het toch ook. Sowieso wie Sky allemaal te spreken krijgt. Gewoon ook communicatie met de pitmuurquote:Op maandag 22 oktober 2018 19:18 schreef Jester65 het volgende:
Ik weet niet of het al ergens gepost is, maar hier Horner in gesprek met Channel 4, waar hij onder meer vertelt dat de Honda motor 0,6 seconde sneller was dan de Renault. En uiteraard gaat het over Max.![]()
https://streamable.com/r9945
Van wat ik op de baan zag, zonder de commentaren te horen was het Hamilton die nog een extra snelle ronde op zijn supersofts op zaterdag reed in Q2. En hij voor de race als enige 3 ronden naar de grid en dat ging niet langzaam. Dus die banden waren al net wat ouder dan die van iedereen om hem heen en leek het logisch dat er op zaterdag al besloten was om voor een tweestopper te gaan.quote:Op maandag 22 oktober 2018 18:36 schreef beantherio het volgende:
Een vraag die ik na gisteren nog heb: hoe kan het dat ze bij Ferrari al zo snel wisten dat Mercedes voor de 2-stopper ging? Mercedes leek op het moment dat die Ferrari-engineer dat riep nog gewoon netjes in het "window" te zitten voor een 1-stopper. En ik kan me niet voorstellen dat het o.b.v. de vrije training en de kwalificatie makkelijk af te leiden was. Of hebben ze bij Ferrari wat hele slimme simulaties van de tegenstanders draaien op een computer ergens?
Channel 4 is echt geweldig. Zo zonde dat dit hun laatste seizoen is.....quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
Mooie gesprekken zijn het toch ook. Sowieso wie Sky allemaal te spreken krijgt. Gewoon ook communicatie met de pitmuur
Zuur voor Riciardo. Energie opslag van de motor kapot. Lang leve Renault, al rijden die de laatste wedstrijden wel vaker uit dan Riciardo.
Dit jaar in Monaco geweest, +900¤ voor de zaterdag/zondag tribunekaartenquote:Op maandag 22 oktober 2018 13:45 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik wilde hier een betoog zetten over hoe bizar duur ik het eigenlijk vind, tot ik me bedacht dat ik voor 3 dagen pinkpop (5 dagen weg) ook zoiets kwijt ben, zo niet meer.
300 euro voor de tickets, 150 voor een huisje, en dan nog de drank en het eten.
Dus komt eigenlijk op hetzelfde bedrag neer gok ik zo. Misschien toch maar eens in de vriendengroep gooien
Tja, wat moeten we zeggen. Is Vettel dan toch niet zo goed? Het lijkt er opquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 00:24 schreef Nattekat het volgende:
Brainfart: zonder zijn uitvalbeurten door pure pech had Raikkonen heeeeeel dicht achter Vettel gestaan in het kampioenschap, ondanks de voorkeursbehandeling van Vettel
Vettel is als de Mercedes W08. Een diva.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 01:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja, wat moeten we zeggen. Is Vettel dan toch niet zo goed? Het lijkt er op
Ferrari is ook een diva, gewoon een moeilijk team, teveel politiek, nooit echt rust, daar heeft hij toch wel last vanquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 07:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Vettel is als de Mercedes W08. Een diva.
Slechts 4 wdc's de prutser.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 01:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja, wat moeten we zeggen. Is Vettel dan toch niet zo goed? Het lijkt er op
Lang weekend Monza was 330 euro voor tribune 6B. ca. 5 euro voor de trein per dag en 5 euro voor de bus per dag.quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:13 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Dit jaar in Monaco geweest, +900¤ voor de zaterdag/zondag tribunekaarten.
Waar staat die D eigenlijk voorquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 08:08 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Slechts 4 wdc's de prutser..
Driverquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waar staat die D eigenlijk voorZeg toch gewoon dat 'ie 4x wereldkampioen was in plaats van die interessantdoenerij met afkortingen die niemand eigenlijk wil zien
2 vrijdag tickets en 2 kindertickets voor de vrijdag op Spa. 60¤ incl gratis oordopjes voor de kids.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 00:56 schreef maan_man het volgende:
Wat betreft de prijs van de tickets. Het is zeker niet goedkoop. Maar als mensen het ervoor over hebben, prima.
Maar ik vind wel dat jij moet leveren voor je geld. En in die zin irriteer ik mij een beetje aan die los verkochte vrijdagtickets. Misschien zijn er gezinnen die zich een kaartje voor de zaterdag of zondag niet kunnen veroorloven en daarom op vrijdag gaan. Ben jij met vader, moeder en twee kinderen makkelijk ¤ 250,- kwijt en dan gebeurd er een groot gedeelte van de tijd niks, omdat de teams te weinig regenbanden hebben of niks aan de natweer data hebben.
Of je verkoopt losse kaartje voor de vrijdag en zorgt er, desnoods met regels, voor dat er ook actie is op de baan of je verkoopt kaartjes voor kwalificatie en race en geeft die mensen "gratis" toegang tot de trainingen.
Oké, dat valt mee. Had op de website van de F1 naar de tickets op willekeurige circuit gekeken voor de vrijdag en die vielen allemaal duurder uit.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 12:35 schreef Fer het volgende:
[..]
2 vrijdag tickets en 2 kindertickets voor de vrijdag op Spa. 60¤ incl gratis oordopjes voor de kids.
Was een prachtige dag, hebben vanaf Pouhon helemaal naar de busstop gelopen en gekeken. Echt de moeite waard en ze konden gewoon rustig naar het toilet.
Spa is niet de duurste.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 12:42 schreef maan_man het volgende:
[..]
Oké, dat valt mee. Had op de website van de F1 naar de tickets op willekeurige circuit gekeken voor de vrijdag en die vielen allemaal duurder uit.
Yeah right. Zonder Vettel had Ferrari de laatste 4 seizoenen hooguit 3 races gewonnen. Het is Vettel die van de Ferrari een uitdager maakt, helemaal in zijn eentje want van Raikkonen heeft hij eerder last dan voordeel gehad. Hamilton heeft van de de Mercedes een uitgedaagde weten te maken, terwijl hij wél een duidelijke voorkeursbehandeling kreeg en het zelfs daarmee niet altijd van Rosberg kon winnen. De laatste twee jaar heeft hij zelfs een echte knecht gekregen die zelfs zijn concurrent eruit probeert te rammen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 00:24 schreef Nattekat het volgende:
Brainfart: zonder zijn uitvalbeurten door pure pech had Raikkonen heeeeeel dicht achter Vettel gestaan in het kampioenschap, ondanks de voorkeursbehandeling van Vettel
Verder gaat alles goed met je? Want ik maak me een beetje zorgen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Yeah right. Zonder Vettel had Ferrari de laatste 4 seizoenen hooguit 3 races gewonnen. Het is Vettel die van de Ferrari een uitdager maakt, helemaal in zijn eentje want van Raikkonen heeft hij eerder last dan voordeel gehad. Hamilton heeft van de de Mercedes een uitgedaagde weten te maken, terwijl hij wél een duidelijke voorkeursbehandeling kreeg en het zelfs daarmee niet altijd van Rosberg kon winnen. De laatste twee jaar heeft hij zelfs een echte knecht gekregen die zelfs zijn concurrent eruit probeert te rammen.
Raikkonen is niet eens gevraagd om bij te dragen aan de rijderstitel toen dat kon, maar meestal kon hij het ook niet itt Bottas omdat de Ferrari zonder Vettel niet snel genoeg was.
Raikonnen wordt vrijwel elke race geslachtofferd juist, hij mag altijd proberen de mercedessen op te houden als hij er na een pitstop voor zitquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Yeah right. Zonder Vettel had Ferrari de laatste 4 seizoenen hooguit 3 races gewonnen. Het is Vettel die van de Ferrari een uitdager maakt, helemaal in zijn eentje want van Raikkonen heeft hij eerder last dan voordeel gehad. Hamilton heeft van de de Mercedes een uitgedaagde weten te maken, terwijl hij wél een duidelijke voorkeursbehandeling kreeg en het zelfs daarmee niet altijd van Rosberg kon winnen. De laatste twee jaar heeft hij zelfs een echte knecht gekregen die zelfs zijn concurrent eruit probeert te rammen.
Raikkonen is niet eens gevraagd om bij te dragen aan de rijderstitel toen dat kon, maar meestal kon hij het ook niet itt Bottas omdat de Ferrari zonder Vettel niet snel genoeg was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |