totally offquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind de verhouding kwalificatie tijd vs race tijd wel vreemd in dit geval
Yupsquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 13:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hebben we weer een concert ofzo?
Was vorig jaar ook.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind de verhouding kwalificatie tijd vs race tijd wel vreemd in dit geval
ik weet het maar dat maakt het niet minder vreemdquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was vorig jaar ook.
Komt door entertainment-toestanden (concert). Bedank Liberty maar...
Waarom is het vreemd? Het is toch vrij duidelijk wat ze aan het doen zijn, ze proberen de sport aan te laten spreken bij een breder publiek. Een manier omdat te doen is andere doelgroepen trekken die normaal nooit een kaartje zouden kopen zonder die concerten. Misschien blijft er een gedeelte hangen en word enthousiast. Dat is de hele opzet, en geld natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet het maar dat maakt het niet minder vreemd
die uitleg is al eerder gegeven, zij hebben hun redenen maar ik blijft het een vreemd verschil in aanvangstijden vindenquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Waarom is het vreemd? Het is toch vrij duidelijk wat ze aan het doen zijn, ze proberen de sport aan te laten spreken bij een breder publiek. Een manier omdat te doen is andere doelgroepen trekken die normaal nooit een kaartje zouden kopen zonder die concerten. Misschien blijft er een gedeelte hangen en word enthousiast. Dat is de hele opzet, en geld natuurlijk.
Zo vreemd is het niet, zeker als je Diva's als mevr Spears uitnodigt. Denk je eens in hoeveel extra geregeld er moet worden qua beveiliging en alles dat erbij komt kijken. Dat kost gewoon tijd. Dat wij daar last van hebben om dat dat concert ons eigenlijk geen ruk kan schelen, tja, onze pech. Het is niet anders.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
die uitleg is al eerder gegeven, zij hebben hun redenen maar ik blijft het een vreemd verschil in aanvangstijden vinden
zal wel te maken hebben met het concert aangezien een concert toch fijner in het donker is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:05 schreef Tarado het volgende:
eg is al eerder gegeven, zij hebben hun redenen maar ik blijft het een vreem
het is een raceweekend en naar mijn mening moet het racen centraal staan, dat ze dan wat aanpassen voor de lokale bezoeker kan ik ook nog wel bij maar ze gaan hier gewoon te ver in en dat ten koste van de veelvoud aan mensen die het op tv kijken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:09 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Zo vreemd is het niet, zeker als je Diva's als mevr Spears uitnodigt. Denk je eens in hoeveel extra geregeld er moet worden qua beveiliging en alles dat erbij komt kijken. Dat kost gewoon tijd. Dat wij daar last van hebben om dat dat concert ons eigenlijk geen ruk kan schelen, tja, onze pech. Het is niet anders.
F1 is gewoon een enorm mondiaal circus dat een bepaalde plaats met een bezoek vereert. Een bezoek van de paus is er niks bij en dat circus moet dan dus ook als zodanig ontvangen worden en alles moet ervoor wijken. Graag of niet, als dat niet kan dan gaan ze volgend jaar toch ergens anders heen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is een raceweekend en naar mijn mening moet het racen centraal staan, dat ze dan wat aanpassen voor de lokale bezoeker kan ik ook nog wel bij maar ze gaan hier gewoon te ver in en dat ten koste van de veelvoud aan mensen die het op tv kijken.
Disagreequote:Op vrijdag 19 oktober 2018 18:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Lang leve liberty, ze maken de weekenden interessanter voor de fans op locatie, er is veel meer openheid gedurende de race en er wordt meer (online) uitgevoerd
Dit inderdaad. Groot verschil met vijf jaar terug, zowel online als ter plekke.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 18:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Lang leve liberty, ze maken de weekenden interessanter voor de fans op locatie, er is veel meer openheid gedurende de race en er wordt meer (online) uitgevoerd
uh huh! Geweldig voor de mensen die veel geld neerleggen om er bij te zijn er een mooi evenement voor terugkrijgen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 18:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja maar alles is een keer een kwartier opgeschoven omdat er een concert was. De schande!quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
uh huh! Geweldig voor de mensen die veel geld neerleggen om er bij te zijn er een mooi evenement voor terugkrijgen.
pa-niekquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja maar alles is een keer een kwartier opgeschoven omdat er een concert was. De schande!
Amerikanen snappen helemaal niets van entertainment.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
F1 is gewoon een enorm mondiaal circus dat een bepaalde plaats met een bezoek vereert. Een bezoek van de paus is er niks bij en dat circus moet dan dus ook als zodanig ontvangen worden en alles moet ervoor wijken. Graag of niet, als dat niet kan dan gaan ze volgend jaar toch ergens anders heen?
Dit soort grappen doen af aan de grootsheid van de F1, en maken het daarmee minder waardevol. Maar we hadden al vastgesteld dat Liberty geen flauw benul heeft wat het gekocht heeft en wat het ermee aan moet.
"Naar jouw mening" Ja, jij denkt dat Liberty dat ook maar 1 zak boeit, die mening van jou?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 15:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is een raceweekend en naar mijn mening moet het racen centraal staan, dat ze dan wat aanpassen voor de lokale bezoeker kan ik ook nog wel bij maar ze gaan hier gewoon te ver in en dat ten koste van de veelvoud aan mensen die het op tv kijken.
quote:Op zondag 21 oktober 2018 13:06 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
"Naar jouw mening" Ja, jij denkt dat Liberty dat ook maar 1 zak boeit, die mening van jou?
Tuurlijk niet, ik deel jouw mening, gewoon racen en tyf op met dat gelul eromheen. Alleen voor Amerikanen is dat heel anders, niet alleen kijken zij heel anders naar sport, de bobo's moeten ook een manier vinden om er zoveel mogelijk reclametijd tussen te prakken.quote:Op zondag 21 oktober 2018 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]blijkbaar niet, die illusie heb ik ook niet maar ik ben vast niet de enige die er zo over denkt
quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:54 schreef Kyran het volgende:
Amerikanen kijken gewoon heel anders naar sport dan dat de meeste Europeanen doen.
Daar gaat het om entertainment gehalte en commerciële belangen. Terwijl wij in Europa en al helemaal in Nederland een mentaliteit hebben van "race / voetbal gewoon en geen gelul er om heen".
Ik heb meer met hoe de Amerikanen het doen. Sport is voor de fans entertainment, muziek is dat ook, dus prima combinatie toch.
Ik ga liever naar een race waarop voor, na en tijdens entertainment heb, dan alleen maar naar een kale race. Dit zie je terug bij NFL, MLB, NBA etc. en nu dus ook bij F1, niks mis mee.
Ligt er ook aan of je voor de TV zit of aanwezig bent op de track.quote:Op zondag 21 oktober 2018 13:11 schreef Donderkonijn het volgende:
Tuurlijk niet, ik deel jouw mening, gewoon racen en tyf op met dat gelul eromheen. Alleen voor Amerikanen is dat heel anders, niet alleen kijken zij heel anders naar sport, de bobo's moeten ook een manier vinden om er zoveel mogelijk reclametijd tussen te prakken.
Laat iedereen maar haten, die Amerikanen weten hoe je een feestje moet bouwen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 20:03 schreef DaMook het volgende:
Ik vind heel die preshow in de usa juist gaaf. Bij de Indy 500 ook.
Dat is ook geen kunst met de 598,5 miljard die ze elk jaar in feestvuurwerk stoppen en gratis over de hele wereld uitdelenquote:Op zondag 21 oktober 2018 23:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Laat iedereen maar haten, die Amerikanen weten hoe je een feestje moet bouwen.
Anders sportcultuur, leuk om te zien maar ik ben blij dat de Europese sportcultuur iets meer op de sport zelf gericht is.quote:Op zondag 21 oktober 2018 23:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Laat iedereen maar haten, die Amerikanen weten hoe je een feestje moet bouwen.
Ze konden niet echt dichterbij komen, ze bleven rond de seconde hangen. Dus probleem zal er nog steeds zijn, alleen denk ik dat ze alle drie weinig te verliezen hadden.quote:Op maandag 22 oktober 2018 09:21 schreef nils7 het volgende:
Nu konden de auto's wel op een seconde van elkaar rondjes achter elkaar tuffen.
Waardoor was het nu spannender?
Geen banden gegevens van het weekend?
2 teams die elkaar pushen waardoor niemand banden zit te sparen?
Lewis probeerde het wel.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze konden niet echt dichterbij komen, ze bleven rond de seconde hangen. Dus probleem zal er nog steeds zijn, alleen denk ik dat ze alle drie weinig te verliezen hadden.
Lewis moest en zou Max voorbij voor het kampioenschap, Max moest en zou Kimi voorbij voor de winst, Kimi moest en zou vooraan blijven zodat Lewis zo min mogelijk punten zou pakken.
Als Lewis Max voorbij gekomen was dan had hij het kampioenschap nog steeds niet gehad, want Vettel ging Bottas alsnog voorbij.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze konden niet echt dichterbij komen, ze bleven rond de seconde hangen. Dus probleem zal er nog steeds zijn, alleen denk ik dat ze alle drie weinig te verliezen hadden.
Lewis moest en zou Max voorbij voor het kampioenschap, Max moest en zou Kimi voorbij voor de winst, Kimi moest en zou vooraan blijven zodat Lewis zo min mogelijk punten zou pakken.
Dat was pas een paar ronden voor het einde, Lewis zat al 15 ronden voor het einde vlak achter Max dus dat had hij toen nog niet kunnen weten natuurlijkquote:Op maandag 22 oktober 2018 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Lewis Max voorbij gekomen was dan had hij het kampioenschap nog steeds niet gehad, want Vettel ging Bottas alsnog voorbij.
Mwoah Kimi zijn banden waren volgens mij net zo oud. Maar omdat Max met zijn ers deployment Lewis buiten DRS afstand moest zien te houden, is het lastig om ook nog eens aan te vallen natuurlijk.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Lewis probeerde het wel.
Denk dat bij Max de banden te ver weg waren om iets te doen bij Kimi.
Maar normaal klagen ze dat ze minimaal 2,5 seconde er vanaf moeten zitten, vuile lucht etc.
Ja klopt, maar ik stel ook alleen maar dat hij het kampioenschap dan alsnog niet had gehad.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:11 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat was pas een paar ronden voor het einde, Lewis zat al 15 ronden voor het einde vlak achter Max dus dat had hij toen nog niet kunnen weten natuurlijk
Tja, nog drie GPs dus in theorie zijn er nog maximaal 75 te winnen en staat Max respectievelijk 26 en 30 punten achter op Bottas en Räikkönen. De ruimte is er dus wel, maar dan zijn er denk ik wel uitvalbeurten van Bottas en Räikkönen nodig.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:12 schreef manny het volgende:
kan max bottas nog pakken. dat zou wel mooi zijn. uiteindelijk is de eindstand van het wk toch wat blijft staan na een seizoen.
Dat was het!quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:03 schreef BroesWillems het volgende:
Tjonge jonge, wat een mooie race gisteren.
Lekker tailgaten op de parkeerplaats met z'n allen, daarna concertje er achteraan. Lekker man.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:54 schreef Kyran het volgende:
Amerikanen kijken gewoon heel anders naar sport dan dat de meeste Europeanen doen.
Daar gaat het om entertainment gehalte en commerciële belangen. Terwijl wij in Europa en al helemaal in Nederland een mentaliteit hebben van "race / voetbal gewoon en geen gelul er om heen".
Ik heb meer met hoe de Amerikanen het doen. Sport is voor de fans entertainment, muziek is dat ook, dus prima combinatie toch.
Ik ga liever naar een race waarop voor, na en tijdens entertainment heb, dan alleen maar naar een kale race. Dit zie je terug bij NFL, MLB, NBA etc. en nu dus ook bij F1, niks mis mee.
quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker tailgaten op de parkeerplaats met z'n allen, daarna concertje er achteraan. Lekker man.
Maar hier in Nederland weet iedereen het weer beter.
Ga eens naar een NASCAR event. Dat is een heel weekend feest met van alles en nog wat. Waarom zou je je beperken tot alleen een paar wagens die wat rondjes over een stukkie asfalt rijden.
En ik dacht hier te lezen dat een ticket 99 dollar kostte ? Dat is natuurlijk geen geld voor een f1 weekend inclusief een aantal grote concerten en een groot feest.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Op Silverstone doen ze dat ook prima. Echt een feestje van donderdag tot zondag met muziek, optredens, goed bier... Niet zo groots als in de VS en op andere locaties (de optredens zijn C-artiesten helaas), maar het idee is er. Hoop dat er wat grotere namen aangetrokken worden als ze Silverstone weten te redden na 2019.
Wat ook helpt is dat ze er de support races hebben: GP3, F2, Porsche Cup, en vaak ook nog iets van legacy/retro dingen. Er is dus ook echt genoeg vermaak on-track naast de non-race zaken.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En ik dacht hier te lezen dat een ticket 99 dollar kostte ? Dat is natuurlijk geen geld voor een f1 weekend inclusief een aantal grote concerten en een groot feest.
Jij denkt dat de f1 het enige is wat er plaats vind in het weekendquote:Op maandag 22 oktober 2018 12:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker tailgaten op de parkeerplaats met z'n allen, daarna concertje er achteraan. Lekker man.
Maar hier in Nederland weet iedereen het weer beter.
Ga eens naar een NASCAR event. Dat is een heel weekend feest met van alles en nog wat. Waarom zou je je beperken tot alleen een paar wagens die wat rondjes over een stukkie asfalt rijden.
Wel eens bij een 24uurs race geweest?quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
Zelfde bij de Indy 500, dat is bijna een hele week feest. Krijg je een beetje waar je voor je geld.
Kunnen we hier nog een hoop van leren.
Nee.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij denkt dat de f1 het enige is wat er plaats vind in het weekend
Té duur, voor de gewone man onbereikbaar duur...quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat ook helpt is dat ze er de support races hebben: GP3, F2, Porsche Cup, en vaak ook nog iets van legacy/retro dingen. Er is dus ook echt genoeg vermaak on-track naast de non-race zaken.
UK is wel echt reteduur helaas, zeker met tribunekaarten.
Nee, staat nog hoog op de verlanglijstquote:Op maandag 22 oktober 2018 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel eens bij een 24uurs race geweest?
Dan zie je dus dat er weinig verschil isquote:Op maandag 22 oktober 2018 13:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Nee, staat nog hoog op de verlanglijst
Spa, Duitsland en Barcelona waar ik geweest ben gebeurt er verder weinig hoor buiten het racen om.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij denkt dat de f1 het enige is wat er plaats vind in het weekend
Ik denk dat hij doelt op GP3 en F2 enzoquote:Op maandag 22 oktober 2018 13:16 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Spa, Duitsland en Barcelona waar ik geweest ben gebeurt er verder weinig hoor buiten het racen om.
Ł850 zijn we kwijt voor twee personen woensdag-zondag inclusief camping.quote:Op maandag 22 oktober 2018 12:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Té duur, voor de gewone man onbereikbaar duur...
¤1000 betaal je niet voor een weekendje zeeland hoor... Het verschil tussen duur en veel geld komt hier misschien wel om de hoek. De prijs/kwaliteit verhouding zal best goed zijn. neem ik gelijk van je aan. Maar ¤1000 hebben genoeg mensen niet even klaarliggen voor een weekendje.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ł850 zijn we kwijt voor twee personen woensdag-zondag inclusief camping.
Aan de ene kant is het duur, aan de andere kant, ga eens een weekend op pad, in een hotel, en je eigen vermaak zoeken. Concertje, theater, bioscoop, etc. In principe hebben we voor 425 per persoon zo'n 5 dagen vermaak en vertier, verblijf en als je je eigen eten verzorgt (en je mag je eigen bier meenemen, ook het circuit op enzo) dan valt het al met al best mee. Ze hebben ook een 0% rente in delen betaal methode waarin je elke maand wat betaalt. Dus als je dan je kaarten al bestelt in juli direct na de race voor volgend jaar scheelt het wel een hoop, en je betaalt niet meer als je in delen betaalt.
Ik wilde hier een betoog zetten over hoe bizar duur ik het eigenlijk vind, tot ik me bedacht dat ik voor 3 dagen pinkpop (5 dagen weg) ook zoiets kwijt ben, zo niet meer.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ł850 zijn we kwijt voor twee personen woensdag-zondag inclusief camping.
Aan de ene kant is het duur, aan de andere kant, ga eens een weekend op pad, in een hotel, en je eigen vermaak zoeken. Concertje, theater, bioscoop, etc. In principe hebben we voor 425 per persoon zo'n 5 dagen vermaak en vertier, verblijf en als je je eigen eten verzorgt (en je mag je eigen bier meenemen, ook het circuit op enzo) dan valt het al met al best mee. Ze hebben ook een 0% rente in delen betaal methode waarin je elke maand wat betaalt. Dus als je dan je kaarten al bestelt in juli direct na de race voor volgend jaar scheelt het wel een hoop, en je betaalt niet meer als je in delen betaalt.
Had dit inderdaad ergens gelezen, zeer dure fout voor ze geweest. Al denk ik niet dat het Vettel's kampioenschap had kunnen redden.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:38 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Sky wist te melden dat Ferrari erachter is gekomen dat de upgrades die ze in en na Singapore op de auto hadden geplaatst, niet werkten en dat ze dit weekend weer terug zijn gegaan naar het pakket dat ze in Spa hadden. Vandaar dat Ferrari weer op snelheid is. Er zou dus iets mis zijn bij de design afdeling en/of de correlatie design/windtunnel/praktijk.
Weet niet of dit hier al langs is gekomen....
Ik zeg nergens dat het het minder duur maakt, wel dat ik de prijs-kwaliteitverhouding niet vreemd vind. In Zeeland in een huisje via airBnB ofzo met verder geen ene flikker te doen behalve wat fietsen ofzo is van een heel ander kaliber dan een F1 evenement bezoeken natuurlijk. Daar betaal je gewoon meer voor. En ja, dat maakt het minder bereikbaar voor mensen met een minder best inkomen, da's een feit, maargoed, Musk's rondje om de maan is voor mij ook onbereikbaar, maar wrsch wel een prima prijs-kwaliteit verhouding als je 't geld te besteden hebtquote:Op maandag 22 oktober 2018 13:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
¤1000 betaal je niet voor een weekendje zeeland hoor... Het verschil tussen duur en veel geld komt hier misschien wel om de hoek. De prijs/kwaliteit verhouding zal best goed zijn. neem ik gelijk van je aan. Maar ¤1000 hebben genoeg mensen niet even klaarliggen voor een weekendje.
ach ben ik een keer uitgenodigd in de green room, dat is met catering en alles erop en eraan, ik geloof dat het de gastheer inclusief hotelkamer iets van 3000,- pp heeft gekost en dat in 2010, we waren met z'n 8en en ook de enigen die de race buiten hebben gekeken, de andere mensen in die lounge namen de moeite niet en bleven gewoon tv kijkenquote:Op maandag 22 oktober 2018 14:19 schreef Rossdale het volgende:
Zolang ik van die malloten in oranje leeuwen langs de baan zie staan, zijn de prijzen veel te laag. Als je een bedrag neer kunt leggen om vervolgens niets van een race te zien omdat je zo'n leeuwenkop op je harsens hebt staan zegt mij dat genoeg
De bewuste leeuw met Jumbotas wordt betaald om daar te zijnquote:Op maandag 22 oktober 2018 14:19 schreef Rossdale het volgende:
Zolang ik van die malloten in oranje leeuwen langs de baan zie staan, zijn de prijzen veel te laag. Als je een bedrag neer kunt leggen om vervolgens niets van een race te zien omdat je zo'n leeuwenkop op je harsens hebt staan zegt mij dat genoeg
quote:Op maandag 22 oktober 2018 14:19 schreef Rossdale het volgende:
Ik snap de relatie niet van jouw ervaring en de leeuw.quote:Op maandag 22 oktober 2018 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ach ben ik een keer uitgenodigd in de green room, dat is met catering en alles erop en eraan, ik geloof dat het de gastheer inclusief hotelkamer iets van 3000,- pp heeft gekost en dat in 2010, we waren met z'n 8en en ook de enigen die de race buiten hebben gekeken, de andere mensen in die lounge namen de moeite niet en bleven gewoon tv kijken
Hij legt uit dat de prijs verder niet zoveel zegt over de vraag of je mensen trekt die echt komen om de race te zien.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik snap de relatie niet van jouw ervaring en de leeuw.
dank jequote:Op maandag 22 oktober 2018 15:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij legt uit dat de prijs verder niet zoveel zegt over de vraag of je mensen trekt die echt komen om de race te zien.
In zijn voorbeeld was het voor de gasten gratis. Gratis brengt meestal niet het beste naar boven.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij legt uit dat de prijs verder niet zoveel zegt over de vraag of je mensen trekt die echt komen om de race te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |