Jor_Dii | maandag 8 oktober 2018 @ 13:22 |
bron
Een bakfiets. Dat belooft niet veel goeds.
| |
Jor_Dii | maandag 8 oktober 2018 @ 13:22 |
Vanaf 16u is de herdenking hier LIVE te volgen: http://www.omroepbrabant.nl/?program/2013172/Oss+komt+samen.aspx | |
Kamelenteen | maandag 8 oktober 2018 @ 13:32 |
En even na 16u allemaal foto's en video's van mensen op facebook die moesten laten weten dat ze erbij waren | |
GereDathan | maandag 8 oktober 2018 @ 13:40 |
Ook daarin heb je gewoon een valide punt. Dat punt heb ik vanaf mijn allereerste post in deze reeks ook al aangehaald en verdedigd. Ik heb het toen vergeleken met tractor of vorkheftruck rijden. Daarvoor moet je ook een bewijs halen. In welke vorm precies weet ik ook niet (dag theorie, dag praktijk en examen ofzo?), maar dat zou er zeker moeten zijn. Ofwel, ook op dat punt zijn we het vanaf mijn allereerste post hier eens. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 8 oktober 2018 @ 13:51 |
Dan is het wel heel 'toevallig' dat ik dat al drie keer opgeschreven heb en je dit niet eerder naar voren hebt gebracht. Overigens heb ik het in geen enkele,van jouw reacties gezien. Gebaseerd op dit, vind ik het dan ook zeer merkwaardig, dat jij het gebruik van de stint zo fel verdedigd. | |
NanKing | maandag 8 oktober 2018 @ 13:54 |
Zo verbeten persoonlijk hoeft het hier niet te worden. Danku, Oprechte dank voor de reports overigens. | |
Jor_Dii | maandag 8 oktober 2018 @ 13:58 |
| |
GereDathan | maandag 8 oktober 2018 @ 14:00 |
-edit- [ Bericht 99% gewijzigd door NanKing op 08-10-2018 14:03:48 (zie je dm) ] | |
Jor_Dii | maandag 8 oktober 2018 @ 15:27 |
Burgemeester wacht de eerste genodigden op bij Theater de Lievekamp waar de herdenking voor genodigden plaats vind zometeen. | |
T-D | dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:03 |
De leidster ging gelukkig goed vooruit, en ze heeft allebei haar benen nog. | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:08 |
Dan heb je het over haar lichamelijke gesteldheid. Haar geestelijke gesteldheid zal enorm op de proef gesteld worden, hoe ga je om met zoiets? Ondanks dat het haar schuld niet is zal ze een mega schuldgevoel hebben .... | |
T-D | dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:10 |
Ja dat zal wel even duren voordat ze dit te boven is,ik hoop dat de oorzaak van dit ongeval boven water komt, de leidster kan helpen hierbij. | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:53 |
jij weet de oorzaak al begrijp ik? uiteindelijk zat zij aan de knoppen.... | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:46 |
Daar gaan we weer. Ja, ik weet de oorzaken al. Lees de artikelen gepost in het vorige topic maar eens goed door ..... | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:48 |
Ik vraag me af of je dit ooit te boven komt? Er mee leren omgaan misschien maar te boven komen. Persoonlijk zou ik dit niet verdragen denk ik .... | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:35 |
Nee, je stelt dat de Stint onveilig is. Die stelling wil ik nog wel begrijpen. Maar een onveilig voertuig of apparaat hoeft niet perse de oorzaak van het ongeval te zijn. Het niet hebben van een noodstop hoeft niet de oorzaak te zijn. Dit staat los van elkaar. Niet alle Stints zonder noodstop belanden onder een trein. Ook zonder een het gebruik van een noodstop zou je normaal gesproken niet onder de trein komen. | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:49 |
Ik stel niet dat de Stint onveilig is, dat komt voort uit de artikelen. Deze artikelen al gelezen? | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:57 |
Allemaal gelezen, ik zeg absuluut niet dat dat ding veiilig is. Maar met een onveilig voertuig kan de oorzaak niet alsnog een stuurfout zijn? Als de gewone remmen het wel deden, waarom is er niet gewoon geremd ipv noodstop? Als je bezopen een Stint zou besturen dan is de onveilige Stint de oorzaak van de aanrijding? [ Bericht 4% gewijzigd door Speekselklier op 09-10-2018 09:04:16 ] | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:09 |
Een stuurfout? Wat kun je nou fout doen bij zo'n simpel voertuig? Je weet best dat de kans heel groot is dat de oorzaak bij de gebrekkige veiligheid van de Stint ligt. 5x gerepareerd in het afgelopen anderhalf jaar zegt voldoende lijkt me Wat zou de bestuurster dan fout hebben gedaan? In een paniek situatie en een split second handelen, als je merkt dat het voertuig waarin je 5 kleine kinderen vervoert en er een trein op je af komt razen, niet doet wat jij wil, is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan ..... | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:23 |
Dat laat ik aan het grote onderzoek over. Ik kan echt heel veel bedenken. Maar ik neem aan dat ze al in een penibele situatie zat voordat ze ontdekte dat de noodstop niet werkte. Immers de noodstop zit er voor noodgevallen, niet om even af te remmen. Los daarvan is al niet eens bekend of ze de noodstop uberhaupt heeft willen/kunnen gebruiken. Het niet hebben van een noodstop is mogelijk een gevolg, niet de oorzaak. | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:36 |
Er zit helemaal geen noodstop op deze versie van de Stint Die zat er op de 1e versie wel maar is bij latere versies verwijderd. Een noodstop had de situatie wellicht nog kunnen redden .... als deze op het voertuig had gezeten - mega flater nummer zo veel | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:46 |
Een noodstop kon je op de nieuwe Stint wel degelijk maken. Alleen de grote rode knop op het dashboard zat er niet meer op. Maar een noodstop/noodknop is niet voor normaal gebruik. Waarom is er niet gewoon geremd? | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:56 |
Hoe maak je dan een noodstop zonder noodknop? Werkten de remmen het nog wel? Dat was ook een probleem bij andere Stints had ik gelezen. Meest plausibele is dat de Stint door is blijven rijden en niet meer te stoppen was. Het enige wat je dan nog zou kunnen doen is de Stint radicaal naar links of rechts sturen met alle risico's van dien. Is een beslissing in paniek en een split second .... | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:01 |
Je kan gewoon de sleutel omdraaien, staat ie zo stil. De extra rem is mechanisch en werkte dus gewoon. [ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 09-10-2018 10:18:15 (kap eens met dat emotie-geneuzel aub) ] | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:03 |
Als het zo'n simpel voertuig is, dan is hij toch simpel te stopen? Heb je een bron voor je 5 reparaties en of deze reparaties invloed hebben gehad op de mogelijke oorzaak van dit incident. En ook graag wat meer info over de grote kans dat de accuwissel de veiligheid van deze Stint gebrekkig heeft gemaakt. [ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 09-10-2018 10:18:25 (kap eens met dat emotie-geneuzel aub) ] | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:05 |
Ik ben wel blij dat je overduidelijk niet stelt dat de Stint onveilig zou zijn. Geen zin en tijd om nog meerdere topics door te lopen, dit waren de 2 laatsten. [ Bericht 42% gewijzigd door GereDathan op 09-10-2018 10:13:34 ] | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:34 |
Wie zegt er dat in een split second had moeten worden besloten. Misschien was ze de controle al vele seconden kwijt en had ze wel kunnen kiezen om het stuur om te draaien, dan had een noodstop niet nodig geweest en had je alleen wat schaafwonden. Ik kan nog wel 100 misschienen bedenken, maar ik laat de werkelijke oorzaak graag aan de deskundigen over. | |
Jor_Dii | dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:50 |
BD.nl | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:56 |
Oei oei, die man is zijn eigen graf aan het graven. Als dit echt zo is heb we hier wel met een mega eikel te maken .. | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:58 |
Hartverscheurend, vooral de beschrijving van die kleintjes .... https://www.bd.nl/brabant(...)e-vergeten~ab1332c0/ | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:09 |
Edwin Renzen blinkt niet uit in tact is mij al gebleken. Ongetwijfeld bedoeld hij het goed, maar het is weer ongelukkig opgelost. Maar vergeet ook vooral de rol van de media niet, die spijkeren met liefde iedereen aan de schandpaal voor een goed verhaal. | |
maan_man | dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:11 |
Is de datum waarop het kortgeding dient eigenlijk al bekend gemaakt? | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:09 |
? Wat een sukkel is het ook die Renzen. In plaats dat hij zich op de achtergrond houd, zijn mond sluit en het onderzoek afwacht, doet hij dit soort oliedomme dingen. Respect en empathie is aan deze man blijkbaar niet besteed. "Een kat in het nauw" ..... | |
Leandra | dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:12 |
Het kortgeding moeten intrekken? Dat is toch dat kortgeding omdat ze de Stint wil blijven gebruiken? | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:13 |
Blijkbaar wil Renzen niet dat de Stint nog wordt gebruikt. (ik vraag me af wat je dan met een nieuwe Stint moet...) | |
maan_man | dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:14 |
De minister zal haar besluit moeten verdedigen. Daarbij moet ze misschien dingen openbaar maken die Renzen voorlopig liever niet naar buiten brengt. | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:24 |
Jij snapt het, hij probeert duidelijk zaken te verdoezelen ... ik vermoed dat er nog een flinke beerput opengaat ... | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:08 |
Er zijn al onderzoekers geweest die die conclusie hebben getrokken, dus dat hoeven wij niet meer te doen. Overigens was dat eigenlijk al heel snel na het dodelijke ongeval duidelijk. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:12 |
Aangezien hij zelf het ontwerp heeft veranderd zonder overleg met het RDW, is de kans groot dat de minister gelijk krijgt en dat hij dan de financiele schade voor alle kinderdagverblijven moet ophoesten. Ik kan op dit moment geen aannemelijk scenario verzinnen, waarbij het bedrijf dit gaat overleven. | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:16 |
Ik heb het niet over de experts. Ik heb het erover dat die matspontius uit zijn nek kletst. Hij stelt wel degelijk dat de Stint onveilig is. Of hij daar gelijk in heeft, dat laat ik fijn in het midden. Maar dan moet hij niet beweren dat hij dat niet doet en/of gedaan heeft. [ Bericht 12% gewijzigd door Frutsel op 09-10-2018 15:21:54 (ophouden met dat andere aub) ] | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:20 |
De reden: Nogmaals, ik vind het niet handig hoe hij dit aanvliegt. Ik begrijp zijn reden, maar dit is niet de manier. Het is beter praten met de minister als deze niet steeds de rechtszaal ingetrokken wordt door iedere opvangorganisatie. Maar dat heb ik al aangegeven, tactisch is hij niet echt helaas. | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:21 |
Jij weet weer meer dan de rest, welke zaken is hij aan het verdoezelen? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:21 |
Je bedoelt de post die door Nanking is verwijderd? Is evident. En wordt bevestigd door experts. | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:21 |
Of de minister is zo geïrriteerd door al het geneuzel dat een normaal gesprek met dhr Renzen bij voorbaat kansloos is. Overal iets achter zoeken, dan kan je beter in BNW posten. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:22 |
Hij probeert alleen zijn eigen hachje te redden. Dat heet niet 'niet handig', dat heet verwerpelijk. | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:22 |
Er is niets verwijderd door NanKing daarin. Schijnbaar wel, heel bijzonder. Dat heeft niets met zijn beweringen te maken. En doet dus niet ter zake. | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:23 |
Bron? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:24 |
Dan weet ik niet over welke post je het hebt. De experts ondersteunen zijn standpunt. Dat mag jij dan niet willen horen, maar het is wel degelijk relevant. De stint is onveilig. | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:26 |
En terecht. Daarnaast zal hij dood door nalatigheid aan zijn broek krijgen - meer dan terecht. Deze man zou eens empathie moeten tonen i.p.v. bezig te zijn met te redden wat niet te redden is, namelijk zijn eigen hachje .... | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:26 |
Gewoon een simpele redenering (voor de meeste mensen, dan): als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan Renzen aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade bij alle BSO's die de stint hebben gekocht. | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:27 |
Aangezien iemand valide posts weg aan het gooien is, hierbij nogmaals een quote van mijzelf: Ofwel, ik heb dat al veel eerder naar voren gehaald. Op dat moment was jij ook al in deze reeks aanwezig, dus had je het prima kunnen zien. Later herhaal ik het nog een keer, maar die post heb ik zo snel niet voorhanden. [ Bericht 3% gewijzigd door GereDathan op 09-10-2018 15:34:06 ] | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:28 |
Gewoon simpel speculeren dus (voor de meeste mensen, dan). Wacht eerst alles maar eens af, dan kunnen we ons baseren op feiten. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:31 |
Nee, hoor. Dat noemen we in het Nederlands 'redeneren'. Vervelend dat je begrip van de Nederlandse taal wat gebrekkig is. Het is zelfs letterlijk gezegd door degene die het kort geding heeft aangespannen. | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:31 |
Speculeren is blijkbaar een doodzonde. Ik gooi er nog maar 1 in. Edwin Renzen heeft bloed aan zijn handen, het bloed van 4 jonge kinderen. Dat hij nu probeert zijn eigen hachje te redden is intriest gedrag maar niet verwonderlijk bij zo'n type ... | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:32 |
Heb het even opnieuw gequote, om onduidelijke redenen is dat stuk weggegooid. Het enige wat er stond was het bewijs dat ik het al veel eerder genoemd had, en jij dat gemist had (zie nieuwe post). Daarnaast vroeg ik mij af of jij ook mans genoeg bent om je ongelijk toe te geven, zoals ik eerder ook al heb gedaan omdat ik ergens overheen gelezen had. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:35 |
Welk ongelijk? Ik heb gezegd dat het onbegrijpelijk is dat de stint voor personenvervoer uberhaupt is toegestaan. Waar heb jij dat gezegd? | |
maan_man | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:37 |
Argumenten waarvoor? Dat ik gewoon een mogelijke verklaring probeer te vinden voor een bepaalde actuele gebeurtenis en dat jij mij gelijk naar BNR probeert te verwijzen? Zo werkt nieuws als de feiten nog niet helemaal duidelijk zijn. Toen Breivik de aanslag had gepleegd, kwamen er ook tientallen deskundige op tv. Alles wat zij zeiden, bijvoorbeeld de verwijzing naar moslimterrorisme, waren ook speculaties. Als dit forum louter bedoeld is voor de weergaven van feiten, dan kunnen wij de reacties beter uitzetten en de mod's vragen om de openingspost af en toe aan te vullen. | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:38 |
Case closed .... | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:38 |
Onvoorstelbaar hoe hardleers en eigenwijs iemand kan zijn, he? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:48 |
Nee, hoor. Kijk maar. Daar staat echt iets heel anders dan wat jij zegt. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:49 |
Argumenten? De ouders geven het kind af en dragen de verantwoordelijkheid over, aan de chauffeur van de stint, die chauffeur neemt aan dat die met een deugelijk voertuig onderweg is, die mag als die aansprakelijk wordt gesteld weer verhalen op de leverancier van het voertuig, zo zie ik het! Dat de bal maar mag gaan rollen. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:53 |
Mag het of zo een voertuig nog gebruikt worden in het land, afwachten op het proces he! | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:54 |
Zijn ze tot nog toe verboden ja of nee? [ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 09-10-2018 16:49:09 ] | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:55 |
Nee. Ze zijn tijdelijk van de openbare weg gehaald. [ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 09-10-2018 16:49:11 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:55 |
Dus ze mogen weer op de openbare weg? | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:56 |
Dat zeg ik niet, ik zeg dat ze niet verboden zijn en tijdelijk van de openbare weg zijn gehaald. Je zou kunnen zeggen dat er een tijdelijk verbod is voor gebruik op de openbare weg. De Stint zelf is niet verboden en wordt op privé terrein ook nog steeds gebruikt. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:59 |
Zonder rechtszaak zie ik dat ding voorlopig niet op straat toch? [ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 09-10-2018 16:49:36 ] | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:00 |
Dat weet ik niet, ik denk van niet maar zeker ben ik niet. Maar dat alles maakt de Stint nog niet verboden. Er is 'slechts' een tijdelijk verbod voor de Stint om op de openbare weg te komen. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:01 |
En als er een aanpassing komt zie ik het als een schuldbekentenis, kassa! | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:02 |
Dat mag jij natuurlijk zo zien. Ik zou niet weten waarom, maar dat mag jij zeker | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:04 |
Of men doekt de Stint op en komt ernaar met een ander gelijk vervoermiddel onder een andere naam? | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:04 |
Onzin, bij auto's zijn er continue terugroepakties. Dan zou de Stint eerst nog iets te verwijten moeten zijn in combinatie met het ongeluk. De relatie 'technisch mankement' met het ongeluk is nog niet gelegd (behalve hier) | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:05 |
Juist echter bleef die bij de stint uit? Of kregen ze al nieuwe verbeterde gashendels of kabels? [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2018 16:06:14 ] | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:07 |
Er moet eerst een rede zijn voor een terugroepaktie. Tot het ongeluk was die er blijkbaar niet. | |
maan_man | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:08 |
Ah, kijk nu komen wij ergens. Jij leest iets en koppelt dat ten onrechte aan mijn post. Dit zou mogelijk onder die regel kunnen vallen: Dit niet: Maar misschien kunnen wij ons beter, totdat jij bent aangenomen als mod, weer op het onderwerp gaan richten. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:08 |
Tja als men eerst drie accu s verwisselen doet voordat men door heeft dat er een foute batch of hoe moemt men het, doorheeft? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:09 |
Hahahahahaha! In 1 zin zeggen dat iets niet verboden is, maar een tijdelijk verbod heeft. | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:10 |
En jij denkt dat een kapotte accu de oorzaak van het ongeluk is? (zou kunnen natuurlijk) Ik zou zeggen dat er met een kapotte accu geen ongeluk was geweest omdat de machine dan in de stalling stond. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:11 |
Dat zeg ik niet, men had pas naar, of bij, nr 3 iets door, hoeveel gashendels zou men nodig hebben om iets door te hebben? | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:12 |
Ik denk van wel, getuige deze regel: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ier-keer-gerepareerd en dit stukje informatie: Bron: https://www.metronieuws.n(...)re-keren-gerepareerd Alhoewel daar niet gesteld wordt dat er een (algemene) terugroepactie was. Dus ik ben er niet 100% zeker van, behalve dan dat het schijnbaar bij meerdere Stints is vervangen. | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:13 |
Zie mijn quote, dat hadden ze al door. Daar was ook een foute lading van en die zijn vervangen/gerepareerd. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:14 |
Werden ze al terug geroepen ja of nee? | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:17 |
Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat er bij meerdere Stints de gashendel is vervangen zoals de gequote berichten aangeven. Of dat een terugroep actie was, dat weet ik niet. Misschien was het niet zo spannend en gebeurde het bij het reguliere onderhoud. Geen idee. Ik werk niet bij Stintum en ben niet op de hoogte van hun exacte onderhoudsprogramma. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:19 |
Toch maar een geluk dat ze niet allemaal over een spoorwegovergang gaan toch? Hoeveel reden er in het land 3500 dacht ik ergens gelezen te hebben, dat is nogal een kosten plaatje bij ze allemaal preventief iets vervangen denk ik? | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:20 |
| |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:20 |
Niet elk technisch mankement krijgt een terugroepaktie. Ook bij auto's zijn er vaak genoeg kleine problemen die bij de eerst volgende beurt worden opgepikt. Alleen de mankementen die gevaar op kunnen leveren worden direct opgepakt. Een defect aan de gashandel hoeft niet altijd een direct gevaar te zijn. | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:22 |
Tsjah, dat hoort nu eenmaal bij bedrijfje spelen. Dat calculeer je in in de verkoopprijs en indien mogelijk wordt het weer op hun leverancier verhaald. Daar is toch niets vreemds aan? | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:27 |
Je denkt dat de vervangende accu goed is en die is snel er na weer kapot dan vervang je de dynamo/acculader + de accu. Als dan de accu weer kapot gaat kom je er pas achter dat je een kapotte batch hebt en zit je al aan nr3. Ik vind 3 accu's echt niet gek hoor. Als ik alleen al de stapel batterijen tel die ik heb vervangen omdat achteraf het klokje kapot/lampje/apparaat kapot bleek | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:28 |
Nou nee ik meet eerst de spanning met de voeding erop, dan zie ik snel genoeg of er iets stuk is. | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:30 |
Achteraf weten we allemaal dat het aan de accu lag. het zou mooi zijn als je alles vooraf kon bedenken. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:31 |
Ik weet niks, ik weet alleen dat het ding voorlopig niet op de straat/weg mag! | |
GereDathan | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:32 |
Klopt helemaal. Goed gelezen | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:33 |
De manier waarop of waardoor vind ik echter diep triest. | |
Speekselklier | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:33 |
En dat is maar goed ook, zo zonder noodknop | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:37 |
Moet de chauffeur wel op het ding blijven staan en er niet afvallen he! | |
machtpen | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:51 |
Of de accu liep gewoon leeg door een massaprobleem. Daar zou een echte automonteur direct aan denken. Dat verhaal van die foute batch rammelt ook aan alle kanten. Een gerenommeerde leverancier doet aan kwaliteitscontrole. | |
matspontius | dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:04 |
Dit was overduidelijk geen gerenommeerde leverancier ... | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 10:24 |
Nog nieuws over onze grote "vriend" Rensen? | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 10:36 |
Rensen met een z bedoel jij? Zat te vinden op het internet hoor, dit is er eentje van. https://www.limburger.nl/(...)-geding-te-voorkomen | |
nanuk | donderdag 11 oktober 2018 @ 10:38 |
Ik heb dit niet gevolgd, 12 episodes teruglezen ga ik ook niet doen. Heeft iemand zich wel eens afgevraagd waarom de bestuurder er niet voor gekozen heeft de koers zodanig te wijzigen dat ze tegen een paal was aangereden? De meeste mensen kunnen in die situatie toch nog wel redeneren dat een aanrijding met een trein ernstiger is dan een aanrijding met een verkeerspaal of zo iets. Desnoods het stuur zover om dat het ding eventueel omrolt is altijd nog een beter keuze dan tegen die trein rijden. | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 10:46 |
Ik zou in bed zijn blijven liggen, denk dat het nog het veiligste was geweest? | |
SuperHartje | donderdag 11 oktober 2018 @ 10:49 |
Dat is vrij moeilijk te beoordelen. Er zijn geen beelden van en iemand kan op dat moment zodanig in shock verkeren, dat degene anders kan reageren dan normaal. | |
nanuk | donderdag 11 oktober 2018 @ 10:51 |
Is de bestuurder gehoord? Zelfs in paniek kunnen de meeste mensen nog handelen. Dan gooi je toch het stuur om? Alles beter dan tegen die trein. Hoe oud was ze? Had ze een rijbewijs? Veel ervaring op dat ding? Niet dat ik de zwarte piet daar wil leggen maar het zijn wel vragen die mij hebben bezig gehouden de laatste tijd. | |
Copycat | donderdag 11 oktober 2018 @ 10:54 |
Ik denk dat het een heel ander verhaal is als je op die Stint staat en dit opeens gebeurt. Hindsight is 20/20 vision. | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 11:01 |
Hoe groot was de afstand tot aan het spoor om nog actie te kunnen ondernemen, ik ging eens met de auto bergaf, stijl, wat bleek geen remmen meer, afstand bijna 1km voor dat ik hem in de achteruit had, weet tot op heden niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb om dat voertuig zo stil te krijgen. En dat leren ze je niet tijdens rijles! [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 11:03:48 ] | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 11:07 |
https://www.bd.nl/oss/dir(...)-zoals-dit~a4f012a3/ Ach ja, een Stint die stilstaat op het spoor is natuurlijk geen ramp als er geen trein aankomt ...... https://www.ad.nl/binnenl(...)val-in-oss~a7588ff9/ Onze grote vriend voelt zich niet verantwoordelijk maar probeert blijkbaar toch wel dingen te verdoezelen door een gratis Stint aan te bieden - "betrokken ja, schuldig niet". Voorbarige conclusie want het onderzoek is nog helemaal niet afgerond, hoe kun je dan al beweren dat je niet schuldig bent aan het ongeval? Hij is voornamelijk betrokken bij het redden van zijn bedrijf en eigen hachje ...... | |
Klepper272 | donderdag 11 oktober 2018 @ 11:21 |
Tja, geen fail safe ontwerp. Dan kan het gebeuren dat elektrische voertuigen uit zichzelf ongewenste acties uitvoeren. | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 11:21 |
Een auto rijd ik desnoods met de startmotor over het spoor maakt mij iets uit of dat ding verbranden doet dan. | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 11:26 |
Andersom zou het ook wel heeeeeeeeeel erg dom zijn om bij voorbaat al te zeggen dat je schuldig bent. En eigen hachje redden, is dat niet de eigenschap van iedereen? Wat zou jij doen in zijn positie? Volmondig schuld bekennen? | |
SuperHartje | donderdag 11 oktober 2018 @ 11:38 |
Dit. | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 11:40 |
Ik denk in ieder geval niet dat deze eraf gesprongen is. | |
Drekkoning | donderdag 11 oktober 2018 @ 11:52 |
Verdiep je eens in human factors. In acute stress maken zelf getrainde professionals fouten of bevriezen (Startle and surprise). In bijvoorbeeld de luchtvaart wordt er tegenwoordig veel aandacht aan besteed. Dan kan je vanachter je computer zeggen dat je gewoon het stuur om gooit, zo werkt het niet in de praktijk. En dat is een bekende limitatie van ons brein. | |
nanuk | donderdag 11 oktober 2018 @ 11:55 |
Mijn persoonlijke ervaring is anders. Heel veel doe je niet meer maar ruckzichtloos het stuur omgooien om die trein te ontwijken lukt vaak nog wel. Zeker als je enige ervaring met het besturen van dingen hebt. | |
Copycat | donderdag 11 oktober 2018 @ 12:01 |
Jij hakt regelmatig met dit bijltje? | |
Molo | donderdag 11 oktober 2018 @ 12:11 |
Edwin Renzen, ben jij het? (Grapje, maar het is nogal een domme stelling van je natuurlijk, en als je dat niet door hebt, raad ik je toch aan de voorgaande discussies hier te lezen, we zijn allang voorbij dit punt) | |
Jor_Dii | donderdag 11 oktober 2018 @ 12:11 |
Hou aub op zeg. | |
Drekkoning | donderdag 11 oktober 2018 @ 12:19 |
En ik heb persoonlijke en professionele ervaringen die anders zijn. En die ook nog eens gestaafd worden vanuit de wetenschap. Dat het stuur omgooien zou zijn gelukt betwijfel ik niet. Het is alleen de vraag of je brein op zo een ogenblik in staat is de meest rationele actie uit te voeren. En het antwoord daarop is meestal "nee". | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 12:37 |
Daarom gewoon zijn mond houden en het onderzoek afwachten en al helemaal geen nieuwe Stint aanbieden aan een KDV - over domme acties gesproken. Je eigen hachje redden terwijl er 4 kleine kinderen omgekomen zijn? Nee, zo zit ik niet in elkaar nee. Mijn eigen hachje zou dan wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken .... | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 12:43 |
Heeft allemaal ook met respect en empathie te maken - 2 eigenschappen waarbij ik bij deze man ernstig begin te twijfelen of hij deze wel heeft? | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:11 |
Ik denk dat je in eerste instantie denk dat je hem wel voorbij de trein weet te krijgen. En dat is dan weer beter dan 10 stuiterende kleuters. | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:24 |
Want door het onderzoek af te wachten haal je die kinderen terug? we zijn intussen in een nieuwe fase beland. De kinderen komen niet meer terug, wat hij en wie ook nog doet. De volgende fase is schuldvraag en hoe gaan we dit voorkomen. In die fase zit hij nu ook en volgt daarin zijn eigen weg. Volkomen terecht want hij heeft daarin andere belangen dan de overheid. Of hij nu de schuld op zich neemt of niet doet er echt niet toe voor die kinderen. De schuldvraag veranderd ook niet door het verlies van deze kinderen. Ook als het apparaat zonder kinderen in de sloot was beland zouden er vragen zijn over de Stint. Dan had niemand boos geweest als hij de schuldvraag afwees. | |
GereDathan | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:26 |
Wij hebben dan ook geen bergen in Nederland. Of heb jij wel geleerd om links te rijden? | |
Cherni | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:28 |
Klopt. Er zijn maar zeer weinig mensen die de perfecte actie ondernemen onder dit soort paniek situaties. Achteraf is het door mensen tijdens een onderzoek onder het genot van de koffie en een zee aan tijd makkelijk praten. Dat kan iedereen. En ook ik spreek uit ervaring als machinist zijnde. Natuurlijk leer je bepaalde automatismen. | |
GereDathan | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:29 |
Dat kan niet, want dat schijn ik al te zijn. | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:30 |
Heel veel ongelukken met de auto kunnen voorkomen worden door gas te geven. Toch gaat 80% vol in de remmen en staat vervolgens stil op een kruising, waar vervolgens een auto tegenaan rijdt. Hoeveel mensen krijgen hun auto niet uit een slip? Toch is het op papier zo eenvoudig. Ook als je het oefent op de bekende lokaties voer je de aktie niet uit als je daadwerkelijk in de slip zit. | |
GereDathan | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:32 |
Succes als je remmen of motorblok geblokkeerd zijn, knappe startmotor die je dan helpt. Als je op het spoor stil komt te staan met je auto, wat eigenlijk alleen hele domme mensen lukt, dan kan je proberen de auto eraf te krijgen (duwen, startmotor, weet ik wat). Als de slagbomen dichtgaan is er maar 1 devies: wegwezen! Als je iets anders doet heb je echt het IQ van een doperwt. De auto is vervangbaar, jij niet. | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:33 |
Jawel; copy johm2406.user naar copy johm2406-v2.user | |
GereDathan | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:34 |
Dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Slipcursus gehad en de eerste reactie is en blijft remmen. En dat is de grootste fout die je kan maken. Ondanks de oefeningen durf ik niet te garanderen dat als ik op de normale weg in een slip raak ik juist zal reageren. | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:36 |
Helemaal niemand reageerd zoals hij op de training heeft geleerd. Sterker nog, ik ging een jaar later naar een vervolg trainig. Ze konden echt opnieuw beginnen om iedereen de basis te leren. En dat was nog niet eens in een paniek-situatie. De enige manier om te leren het te gebruiken is om wekelijks je auto in de slip te gooien en je er uit te redden. Dan wordt het een gewoonte en kan je het ook als het onverwacht gebeurt. Maar dan is het geen bijzonder situatie meer. Ik kan me voorstellen dat je om te oefenen niet elke week 4 kinderen in een Stint voor een trein wil gooien. Alleen bij wijze van oefening. | |
GereDathan | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:38 |
Met heel veel geluk denk ik op tijd aan de juiste actie, ligt ook aan de situatie. Een lege weg geeft een stuk minder stress dan een drukke weg. En ook de snelheid en andere zaken wegen mee. Ik geef mijzelf 10% kans dat ik juist reageer. En dan nog een krappe 10%. | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:40 |
Ik denk dat je helemaal niet meer denkt op zo'n moment maar in blinde paniek raakt - wat heel menselijk is. Die trein reed ook op volle snelheid dus de tijd om dan nog te handelen was miniem ... | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 13:46 |
Eigenlijk moet iedereen zo'n knopje hebben om een slip te creeeren. En dan moet je vrouw gewoon eens in de week dat knopje indrukken. Als je het wekelijks herhaald lukt het je ook als het echt zo ver is. | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:04 |
Jij rekent Limburg Brabant niet onder Nederland, foei kerel, is dit discriminatie? | |
GereDathan | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:09 |
Dat zijn heuvels. | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:11 |
Wat heet zijn eigen hachje redden, ding had type goedkeuring in beginsel, misschien had deze de aanpassingen wel doorgegeven en verzuimde de instantie hem op te roepen, dan is het toch wel duidelijk wie zijn hachje dan komt aan het redden of niet? | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:12 |
Kerel jij legt het loodje in Limburg als ik je een heuvel laat nemen op een fits. Of jij gooit je fits in de greppel? | |
GereDathan | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:12 |
Ik heb niet eens een fiets. | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:19 |
Dan had de leverancier moeten eisen dat deze keuring plaats zou vinden en dat is blijkbaar niet gebeurd. Dus het gaat wel degelijk om zijn eigen hachje, daarnaast ook om het hachje van de overheid maar dat verbaasd niemand meer denk ik .... | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:23 |
Zo'n keuring is bij lange na niet gratis. Ik denk dat MrStint blij is dat de RDW zegt dat een keuring niet nodig is. | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:33 |
Anderzijds echter door in het verleden mee gemaakte dingen, zegt men tijdens een apk tegen mij remmen zijn ok, zet hem echter niet op de testbank, zet hem er toch maar op zeg ik dan. Hoeft niet hoor! Okay dan bel ik even de RDW kunnen die het wel voor je doen! En opeens kan het wel. | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:34 |
Na ja, even ad hoc. Financieel gezien had hij dat beter wel kunnen laten doen want nu zit hij wat dat betreft helemaal in een onmogelijke positie. Daarnaast natuurlijk moreel verwerpelijk gedrag, zeker gezien het feit dat het om vervoer van kleine kinderen gaat ...... Veiligheid lijkt me dan juist het belangrijkste issue | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:35 |
Maakt voor mij geen verschil al was het voor vervoer van dieren! [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 14:35:47 ] | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:44 |
Goed punt, het moet gewoon altijd veilig zijn, voor eender wie ... Daar is in dit geval duidelijk in verzaakt ... | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:48 |
Het is niet zomaar hoor dat men bij de meeste garages niet meer bij de apk keuring mag zijn lijkt mij? | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:51 |
Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet? En tussendoor kan je dagelijks je verlichting controleren. Hoe vaak controleer je het? | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:51 |
Ik kocht ook eens een auto bij de dealer, ga ik de dag ernaar naar een garage ermee, ik merkte iets eraan, zegt die tegen mij als ik die auto nu moet keuren keur ik hem af, die is scheef! Uiteraard laat hem snel zakken die is gisteren gekocht bij ...., die heeft nog aardig wat woorden gekost, kon mij echter een andere uitzoeken naar wat gefluister in de oren. Nou ja ik zal het maar fluisteren noemen, met mij is niet goed zaken te doen. | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:52 |
Jetcars is geen dealer hoor. | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:53 |
Dealer jij weet niet wat een dealer is, daar jij met jetcars komen doet! En als ik gewild had dan had ik op de duurste gewezen en had hem nog gekregen ook, naar die stampij wat ik daar gemaakt heb, ANWB RDW alles heb ik genoemd, en of ze inplaats van een keuring een rondloop keuring uitvoeren deden daar. [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 15:04:35 ] | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 14:54 |
De vraag is echter kan de stint ook bij jetcars op het lijstje komen? | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 15:19 |
Nee, structurele wijzingen aan zo'n voertuig zou ik ook niet laten keuren, gewoon kijken in de praktijk of zo'n ding wel veilig genoeg is - het resultaat hebben we 3 weken geleden gezien (en daarvoor trouwens ook al) ... [ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 11-10-2018 15:24:29 ] | |
r_one | donderdag 11 oktober 2018 @ 15:23 |
APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen. | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 15:31 |
De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren. Beide mag je als vaker doen. Als de RDW zegt dan een APK of typegoedkeuring niet nodig is zijn er weinig mensen die het alsnog doen. | |
r_one | donderdag 11 oktober 2018 @ 15:47 |
Dat zal de RDW dan ook niet zeggen. | |
Kamelenteen | donderdag 11 oktober 2018 @ 15:50 |
Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags? Wat ik dus wil zeggen met deze reactie: je kan een nog zo'n goed en gerenommeerd bedrijf zijn, dat wil niet zeggen dat er dan nooit iets mis kan gaan of dat er fouten in een ontwerp blijken te zitten. Die fouten hoeven niet direct naar voren te komen. Nu was Takata een bedrijf dat airbags leverde voor in auto's, maar ze zijn ondanks hun reputatie toch failliet gegaan. Goedkoop geblaat dus. Dus bij deze de vraag aan jou: wie heeft gefaald in het verhaal van de accu's -A: de leverancier van de batterijen? -B: de fabrikant van de accupacks die gebruikt maakte van ingekochte batterijen en de accupacks ontwikkelde? -C: de leverancier van de Stint, die accu's kocht van B -D: anders. Met vingertjes wijzen en blaten is zo makkelijk vanaf de zijlijn [ Bericht 28% gewijzigd door Kamelenteen op 11-10-2018 15:57:14 ] | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 16:27 |
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast. Dat weten we allemaal niet. Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen. | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 16:31 |
Dit inderdaad. En dan ook nog doen alsof daarmee het ongeluk was voorkomen. Matspontius leeft in een wereld waar voor elk ongeluk één schuldige is aan te wijzen. | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 16:35 |
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ... | |
Kamelenteen | donderdag 11 oktober 2018 @ 16:46 |
Je vergeet mijn vraag te beantwoorden, Mats. Waar ligt de fout bij de accu's? Wie is daar de schuldige en leg dan ook maar uit waarom | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 16:47 |
Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding. Ik weet ook niet of een noodknop verplicht was ondanks dat het op V1 wel zat. Jij weet bljikbaar meer over deze materie of gok je maar wat? Ook dat zal het descundige raport allemaal uitwijzen. Ik wacht met spanning op dat rapport want dan pas weten we of het daadwerkelijk een technisch mankement is. | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 16:56 |
Ik gok helemaal niets, alles is na te lezen in de links in al eerder geplaatste posts. Ook het verhaal van de accu's. Op zich is er met het idee van de Stint niks mis, er zijn bij de uitvoering en aanpassingen daarna structurele fouten gemaakt die zelfs een leek kan constateren. Of dat de oorzaken zijn van het ongeval zijn zal moeten blijken. Maar meer smaken dan een onveilig voertuig zijn niet aannemelijk. De enige andere optie mogelijk is het totale gebrek aan kennis en stuurmanskunst van de bestuurster maar dat acht ik vergezocht. Waarom zou onze grote vriend eigenlijk een nieuwe Stint hebben aangeboden aan dat KDV? | |
Kamelenteen | donderdag 11 oktober 2018 @ 17:00 |
Alleen heeft geen leek het geconstateerd.. wat best apart is. En tevens, graag antwoord op m n vraag | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 17:04 |
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak? daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer? weet jij het? | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 17:10 |
Dat geloof je toch zelf zeker niet. Alle geconstateerde fouten en gebleken gebreken zijn louter toeval? Links gelezen? | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 11 oktober 2018 @ 17:14 |
Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden. | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 17:16 |
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 11 oktober 2018 @ 17:17 |
Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW. | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 17:25 |
ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 11 oktober 2018 @ 17:56 |
Blijkbaar maakt Dhr. Rensen zich er wel druk om. Als je begint met omkopen. | |
r_one | donderdag 11 oktober 2018 @ 18:07 |
Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo. Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet. | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 18:13 |
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn. zwaardere motor? hoeveel zwaarder? noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen. ik weet het niet, jij niet en niemand niet. Anders had het al in de krant gestaan. | |
Kamelenteen | donderdag 11 oktober 2018 @ 18:16 |
Matspontius, doe eens volwassen en beantwoord de vraag eens die je nu al een paar posts negeert.. | |
r_one | donderdag 11 oktober 2018 @ 18:23 |
In de krant heeft iig gestaan dat er een zwaardere motor is geplaatst. Dat alleen is al voldoende om je typegoedkeuring te verliezen. De vraag hoeveel zwaarder is dan niet meer relevant. | |
T-D | donderdag 11 oktober 2018 @ 18:24 |
Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie? | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 18:50 |
Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag. Evt keurt de RDW hem goed kan ook zijn dat ze zeggen pas de ondertrein en de remmerij maar aan. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 18:51:47 ] | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 18:56 |
Komen ze in dit land ook voor op de wegen? https://www.google.com/se(...)+wegen&gs_l=psy-ab.3...1368.10835.0.11133.32.30.2.0.0.0.105.1795.28j1.29.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.27.1664...0j0i131k1j0i10k1j0i22i10i30k1j0i22i30k1j33i21k1j33i160k1j33i10i160k1.0.hKVCl3IIsi0 | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 18:57 |
klopt, maar 20procent extr mag wel. | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 18:59 |
En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp? | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:02 |
Duitsland is wat dat betreft een zeer ongeliefd land, alles moet TUV hebben ieder onderdeel wat men plaatsen doet op een voertuig. Sterker nog oldtimer moet volledig origineel zijn tijdens de aanvraag. | |
Kamelenteen | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:10 |
Nope, dat is namelijk niet relevant voor de vraag die ik Matspontius stelde. Zie ook deze post.. die vraag weigert ie te beantwoorden. Dit gaat dus niet primair over de stint, maar over de uitspraken die het wijsneusje doet. Dus dat ie die vraag niet beantwoord, snap ik wel, want dan moet ie zichzelf rectificeren en dat is voor sommige mensen nogal moeilijk. | |
Speekselklier | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:11 |
moet je mij niet vragen. rem verwijderen is nieuw voor mij. En noodknop hebben meer voertuigen niet. geen idee wat de eisen zijn. | |
Fer | donderdag 11 oktober 2018 @ 20:13 |
Die zwaardere motor is discutabel. Het voertuig zou het gebruiken om steile hellingen te drempels te kunnen nemen. De maximum snelheid is ongewijzigd. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 11 oktober 2018 @ 20:37 |
Maar de remmen zijn niet meer in staat om het voertuig tot stilstand te brengen, als de electromotor door een mankement naar max vermogen gaat. En dat zou wel eens significant kunnen zijn geweest bij het dodelijke ongeval. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 11 oktober 2018 @ 20:48 |
Aanvulling: de minister heeft een verbod uitgevaardigd op basis van onveiligheid. Als de minister in het kort geding ongelijk krijgt, dan kunnen de eigenaren van stints, de staat aansprakelijk stellen voor geleden schade. Maar als de minister wel in het gelijk wordt gesteld, dan kan de fabrikant aansprakelijk worden gesteld door de eigenaren voor de geleden schade. Ik denk dat dat de reden is, dat Dhr. Rensen geen kort geding wil. Want als scenario 2 zich ontvouwt, dan is dat het einde van het bedrijf van Dhr. Rensen. [ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 11-10-2018 21:58:42 ] | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 20:49 |
Als je maar van je eigen gelijk overtuigd bent, niet? Als je te beroerd bent om die artikelen door te lezen krijg je inderdaad geen antwoord. En het zal me verder worst wezen wat jij er van vind ... | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 20:56 |
https://www.ad.nl/binnenl(...)rnietigend~ae4f78ff/ Allemaal flauwekul en onzin dit, toch? Zo zijn er genoeg artikelen te vinden ... | |
Kamelenteen | donderdag 11 oktober 2018 @ 21:18 |
Je gaat wederom niet op de vraag in, maar probeert die wederom te ontwijken. A, B, C of D? Makkelijke vraag voor jou, toch? Geef dat antwoord dan ook even. En geef ook maar aan van welk 'niet gerenommeerd' bedrijf die accupacks of een stukje terug de accu's afkomstig zijn. Jouw opmerking daarover was zo stellig, dat jij dat moet weten, immers je sprak over een 'niet-gerenommeerd bedrijf'. En dus ook weet waar de fout in die accu's ligt en wie daaraan schuld draagt. En dus ook welke accu's er gebruikt werden, van welke producent. Vandaar dat ik ook even Takata erbij haalde. Een gerommeerd bedrijf, gespecialiseerd in airbags voor auto's en waar 10 jaar na dato ettelijke miljoenen auto's voor werden teruggeroepen. Hoe kan dat? Bij een gerenommeerd bedrijf had dat nooit gebeurd, toch? Of.. was je opmerking over die accu's die je maakte toch een beetje voorbarig? | |
matspontius | donderdag 11 oktober 2018 @ 21:26 |
Ipv die voortdurende flauwekul van je kun je beter ingaan op de inhoud van de artikelen. Maar die lees je niet. Stug volharden in je starre houding .... | |
Kamelenteen | donderdag 11 oktober 2018 @ 21:32 |
Ik stel je een vraag naar aanleiding van een eerdere opmerking van je. Die linkjes zij niet relevant voor die vraag. Daar staat het antwoord niet in. Nee, jij blijft stug volharden om te weigeren een voor jou simplee vraag te beantwoorden. Mag tenmisnte aannemen dat je achter je woorden staat, en dat je dus ook kan onderbouwen welk 'niet gerenommeerd' bedrijf de accupacks heeft geleverd en dan ook wel kan uitleggen wat daar mis mee is als het geen slechte batch kan zijn. | |
Kamelenteen | donderdag 11 oktober 2018 @ 21:38 |
Maar ik de vraag vermakkelijken: welke bedrijven die accu's leveren voldoen aan jouw label 'gerenommeerd bedrijf'. En welke 'gerenommeerde bedrijven' kunnen met 100% zekerheid beloven dat zij nooit een fout maken in de productie/ontwerp van een produkt? En welk gerenommerd bedrijf had dus Stint een accupack kunnen leveren welke jarenlang probleemloos zou werken en waar laten we zeggen in een periode van 5 jaar niet naar omgekeken hoeft te worden? | |
Kamelenteen | donderdag 11 oktober 2018 @ 22:37 |
Meneer komt met verwijten naar Stint, omdat ze zaken doen met een 'niet gerenommeerd' bedrijf dat de accu's levert. Vind ik als je met vingertjes wijst, ook wel een en ander mag verhelderen waarom je dat doet en als er slechte accupacks in zaten, wie daar dan de schuldige aan is en wie wat te verwijten is en waarom. En waaruit blijkt dat het een 'niet gerenommeerd' bedrijf is. Kun je dat niet, moet je die opmerkingen voor je houden want dan is het gewoon zinloos geblaat. Maar voor het ongeval lijkt het op dit moment irrelevant. Voor zover ik weet en heb gelezen is de staat van de accu's geen oorzaak geweest van het ongeval. Enkel wordt genoemd dat de betreffende Stint meermalen is gerepareerd is aan defecte accu's. Hoeft niet eens te wijten te zijn aan Stint, sommige dingen komen pas naar buiten na enige tijd gebruik. Toch kwam daar het vingertje van Matspontius met een verwijt naar Stint: dat ze zaken doen met 'niet-gerenommeerde bedrijven' en ik meen ook dat het een 'kulargument' was dat er batches slechte akku's waren. Ach, ik laat die kwast maar voor wat het is in deze. Meneer heeft zichzelf voor mij gediskwalificeerd als simpel blaatschaap dat niet tegen kritiek en kritische vragen kan. [ Bericht 1% gewijzigd door Kamelenteen op 11-10-2018 22:43:07 ] | |
machtpen | donderdag 11 oktober 2018 @ 22:46 |
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs, jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben. | |
Eix | donderdag 11 oktober 2018 @ 22:57 |
Want? Onderbouw dat dan. Ad hominems had dit topic nog een gebrek aan, inderdaad. | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 22:58 |
Niemand kan die vraag over een accu leveren alleen het bedrijf wat ze goedkeuren deed en inbouwen toch? Als men mij schroot leveren doet moet ik die dan maar klakkeloos inbouwen, zonder controle? Nu kwamen die accu van Italie las ik ergens toch? hoe kwamen die eraan van aliexpres? Hoe degelijk bleek de Fyra van dat land? [ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 23:09:18 ] | |
Eix | donderdag 11 oktober 2018 @ 23:10 |
Maar iedereen en zijn moeder mag wel roeptoeteren dat het 'gewoon levensgevaarlijke shizzle is'? Heb dat op Facebook gestaan dan, ofzo? (/sic) Productiefouten komen voor. Je mag daar een fabrikant natuurlijk op aankijken. En als nodig is stem je met je portemonnee. Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist? -edit- Laten we de Godwin dan ook maar ff afstrepen in dit topic: hadden die Italianen niet ooit een pact met de Duitsers? | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 23:11 |
Ik heb geen faceboekie, ik houd niet van theekransjes! Het koekje evt maar de thee sla ik over. Volgens mij heb jij niks gemist volgens mij alleen een kabelbreuk en evt een gashandel, de noodknop welke ontbrak maar met de sleutel zou het evt ook gegaan hebben echter die zit op de stint links, en ik weet niet of die dan in een stuurslot vallen doet? [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 23:13:45 ] | |
machtpen | donderdag 11 oktober 2018 @ 23:15 |
Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert. Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden. | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 23:16 |
Hallo! https://news.panasonic.co(...)13-3/en180313-3.html | |
Kamelenteen | donderdag 11 oktober 2018 @ 23:50 |
Ik heb er geen belang bij en je zal op mij doelen. Maar waar ik wel waarde aan hecht is dat als je verwijten maakt, dat die onderbouwd worden. Niet dat je komt met 'simpele zielen'-reacties als dat Stint voor die accu's zaken deed met een 'niet gerenommeerd bedrijf', zonder verdere uitleg omdat er bij dit exemplaar meerdere keren een accu is vervangen. JIj stelt nu dat het klote accu's waren. Levensgevaarlijk zelfs. Maar waarom, dat vertel je er niet bij. Dat vind ik dan weer jammer. Ik zie graag gemotiveerd waarom die accu's gevaarlijk zijn, want 'die accu's zijn levensgevaarlijk' vind ik een te gemakkelijke uitspraak. Eentje in het straatje van het verwijt 'zaken te doen met niet-gerenommeerde bedrijven' als er een onderdeel inzit dat achteraf voor verbetering vatbaar is. Meen wel te hebben gelezen dat er iets van kortsluiting door bijv. pekelwater mogelijk zou zijn, maar weet niet meer zeker of dat nou met de elektromotor was of met de accu. Dacht met de elektromotor? Dat maakt de akku of elektromotor niet per defenitie slecht of de leverende partij een 'niet-gerenommeerd', slecht bedrijf. Vandaar ook mn reactie aan galbakje Mats. JIj begrijpt het En zo'n antwoord had Matspontius dus moeten geven als onderbouwing voor zn keuze A, B, C of D. Hetgeen ie dus weigerde, maar ja, dat is dan ook een waardeloze blaatschaap die alleen maar met zn vingertje kan wijzen. Toch zal geen accufabrikant meerdere jaren garantie geven op zn accupacks. En op 100% zker durf ik te stellen dat er ook bij Panasonic weleens batches afgekeurd worden. Evenzo zullen er weleens slechte accu's door de controles slippen. Hier heb ik nog niets over gelezen. Het zou kunnen, maar het zou ook heel goed mogelijk kunnen zijn dat er gewoon deugdelijke cellen gebruikt zijn. Panasonic is idd prima merk, maar ook die kunnen kapot. Aan een accupack/motor hangt ook een stukje elektronica en software namelijk en een lader. Als dat niet lekker werkt, heeft dat ook zn invloed op de levensduur van zo'n accu. Op papier kan het allemaal nog zo goed zijn.. maar pas in de praktijk kom je dr pas achter of dat ook allemaal klopt. Weet wel van ontploffende gsm'tjes, gevaarlijke namaak 18650 in Chinese zaklampen, maar van ontploffende fietsaccu's heb ik eigenlijk nooit bewust iets gelezen. Made in China, wil dusniet zeggen dat er dan standaard Chinese meuk en/of slechte cellen/materiaal gebruikt wordt. Menig accu geproduceerd of geassembleerd in China wordt gewoon geleverd naar wens met prima Samsung of Panasonic 18650 cellen erin. Maar dan nog bestaat zo'n accupack uit meer dan enkel wat aan elkaar gekoppelde cellen.. dus ook hardwarematige of softwarematige redenen kan zo'n accupack naar de klote gaan. Of als je ze gewoon verkeerd belast. Nee, ik heb mn overgenomen elektrische fiets snel verkocht toen ik las over de problemen en levensduur van die accu's. En dat je het model accu dat ik had (BionX) dus niet zelf van nieuwe cellen kon voorzien omdat alles dichtgetimmerd zat softwarematig. Maar die liep ook al terug qua capaciteit na 300x opgeladen te zijn geweest ofzo. Die had de 10 jaar echt niet gehaald. Daar zitten volgens mij Samsung cellen in. [ Bericht 2% gewijzigd door Kamelenteen op 12-10-2018 01:19:46 ] | |
Kamelenteen | vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:02 |
Made in China! Moet wel slecht zijn | |
matspontius | vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:56 |
Als je nou eerst de post historie doorneemt voordat je iemand gaat stalken met dezelfde vraag en gaat beledigen. Machtpen is degene die het verhaal van de accu's poste, niet ik. Ik reageerde daarop met dat het Stint bedrijf geen gerenommeerd bedrijf is, want klein en nog niet zo lang op de markt. quote: Op dinsdag 9 oktober 2018 19:51 schreef machtpen het volgende: Of de accu liep gewoon leeg door een massaprobleem. Daar zou een echte automonteur direct aan denken. Dat verhaal van die foute batch rammelt ook aan alle kanten. Een gerenommeerde leverancier doet aan kwaliteitscontrole. Matspontius: Dit was overduidelijk geen gerenommeerde leverancier ... Stug en geforceerd focussen op de accu's Of er niet genoeg andere mankementen en fouten bij de Stint aanwezig zijn, nogmaals lees de artikelen. Genoeg artikelen die voor het ongeval al aangaven dat de uitvoering en veiligheid van dit voertuig niet in orde was. Het was dus gewoon wachten op een catastrofe. Iedereen kan hier nou wel gaan lopen zeuren dat we moeten afwachten op het onderzoek. Prima, want dan weten we het zeker dat de Stint de oorzaak is geweest. Kijk ook in de link hiervoor, waar al meerdere ongelukken met andere Stints worden beschreven. De Stint is een prima idee, de uitvoering en constructie en de controle daarop zijn ronduit slecht uitgevoerd. Dat heeft naar alle waarschijnlijkheid geleid tot deze ramp. De kans dat de fout bij de bestuurster ligt vind ik vergezocht. Kan natuurlijk, maar dan moet je wel een ontzettende klungel zijn geweest ... | |
GereDathan | vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:56 |
Dat is hetzelfde geneuzel als over die slordige kabels boven de besturingseenheid. Ja, ik beaam direct dat het er niet netjes uitziet. En ja, besturingseenheden kunnen een bepaalde mate van warmte afgeven. Maar gek genoeg gaat dat al 7 jaar goed en was er bij de Stint die bekeken werd door RTL geen spoor van problemen te zien met de kabels. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat kabelbomen in auto's er vaak vele malen beroerder bij liggen. Maar het wordt uiteraard aangegrepen, sensatiezucht is RTL (en een paar types in dit topic) niet vreemd. Net als dat er nu naar accu's gewezen wordt. Wat is het volgende, het niet perfect zwart zijn van de banden? Er wordt constant van alles bijgehaald, over het algemeen zonder steekhoudend bewijs. Sensatiezucht, emoties, gebrek aan kennis van de feiten, bedenk het maar. Laten we wel wezen, we zijn al weken verder en tot op heden is er nog steeds geen oorzaak bekend. De bestuurster is ongetwijfeld allang gehoord en de Stint ligt al weken klaar voor onderzoek. Ook vind ik het schrijnend om te zien hoe een hardwerkende ondernemer op alle mogelijke manieren zwart wordt gemaakt. Zonder enig bewijs, enkel op basis van onderbuikgevoelens en emoties. Er wordt uiteraard vergeten dat dhr. Renzen direct na het ongeluk is afgereisd naar Oss en binnen hele korte tijd afkondigde dat alle Stints gecontroleerd zouden worden en een eerste checklist heeft rondgestuurd. Aan de andere kant wordt hem gebrek aan empathie verweten en neemt men het hem zelfs kwalijk dat hij zichzelf verdedigd en probeert zijn bedrijf te redden. Niet enkel voor zichzelf, maar ook voor de medewerkers en gebruikers van de Stints. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:31 |
Een kabelboom van een auto is niet altijd in beweging, aan het stuur echter bij een stint, ik vermoed van wel, wissel eens een motor bij een auto en leg de kabelboom niet aan de zijde, maar vouw hem ben benieuwd of je hem/haar nog aan het lopen krijgt dan ernaar! [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2018 11:34:44 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:38 |
Mijn favoriet, auto, staat erom bekend kabelbreuk, ik weet het echter dus weet het redelijk tot snel te vinden. Sparen op koper, doe dan maar een chinees of japaner wat mij betreft hoor, het is dat het mijn favoriet is dagelijks rijd ik een (spleeetoog). [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2018 11:39:23 ] | |
GereDathan | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:40 |
Ik doel meer hierop: | |
#ANONIEM | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:42 |
Waar is dat van, die in de/het buisje is toch vragen om problemen vind ik. Accu staat ook onder dat buisje, zonder eraan te buigen kan men die accu verwisselen? [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2018 12:22:25 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:08 |
Ik heb het gevonden waar die afbeelding van is, en als er dan al 3X een accu verwisseld is mag ik dan aannemen dat het buisje 3X verbogen is geweest? Vertel het mij aub! | |
matspontius | zondag 14 oktober 2018 @ 06:04 |
Waarom duurt het zo lang voordat het onderzoek klaar is? | |
GereDathan | zondag 14 oktober 2018 @ 11:06 |
Geen onderzoekers beschikbaar? Te complexe machine? Geen duidelijke richting waarin gezocht moet worden? Andere klussen die eerst afgemaakt moeten worden? Problemen met de loods waarin ze onderzoek moeten doen? Of simpelweg niets te vinden? Zeg jij het maar. Jij weet namelijk allang dat de Stint technisch gefaald heeft op basis van de artikelen. Dus dit zal je toch ook wel weten? | |
#ANONIEM | zondag 14 oktober 2018 @ 12:16 |
Technisch of electronisch, electronica is een bitch is mijn ervaring. | |
Speekselklier | zondag 14 oktober 2018 @ 15:54 |
ze wachten tot jij je bevindingen opstuurt. jij weet er zo veel van af... | |
matspontius | zondag 14 oktober 2018 @ 19:38 |
Nou, dat hadden ze dan wel even kunnen melden, vind je niet? Mijn expertise is natuurlijk zeer welkom ..... | |
Kamelenteen | maandag 15 oktober 2018 @ 20:12 |
https://www.ad.nl/binnenl(...)-van-stint~a6cfbfea/ Nu ben ik benieuwd: wie vind nu dat alle bejaarden ook dr mobiliteit ontnomen moet worden en vind dat alle scootmobielen per direct verboden moeten worden? | |
Klepper272 | maandag 15 oktober 2018 @ 20:19 |
Onnodig, die mensen kunnen zelf hun verantwoordelijkheid nemen. Kinderen niet! 10 kinderen in een plastic kuip is een totaal ander verhaal, niet vergelijkbaar. | |
#ANONIEM | maandag 15 oktober 2018 @ 20:22 |
Eens maken hoe het ze uitkomt of gebruik van de straat/weg of trottoir. Nu staat de overheid het maar toe, echter stelt er geen regels voor op toch? Das in het diepe gooien, zonder dat ik weet of iemand zwemmen kan, of een kind met 1 been een step cadeau geven toch? [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2018 20:38:11 ] | |
#ANONIEM | maandag 15 oktober 2018 @ 20:34 |
Offtopic. De bromfietser weet ja ook niet meer waar die aan toe is, had er bijna eentje onder de wielen liggen van auto, haalt mij rechts in terwijl ik bijna 70 km rijden deed. Zegt die ook nog ben jij altijd schuld, mooi niet dus hoe kan die inhalen terwijl ik 70 kmh rijden doe? En al helemaal niet rechts toch? Op de straat rijden houdt voor mij ook in, niet rechts inhalen, of ik zal wel abuis zijn? Maar goed ik kom af en toe ogen te kort met wat men in Nederland van het verkeer gemaakt heeft. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2018 20:35:01 ] | |
Kamelenteen | maandag 15 oktober 2018 @ 21:04 |
Dus die hele stint mag nooit meer terugkomen van jou? Omdat: max, 10 kindjes in die bak en die kindjes kunnen dr verantwoordelijkheid niet nemen in die bak. Wel meten met 2 maten. Die bejaarde mag zich bij wijze van doodrijden in zn scootmobiel die onveilig blijkt, maar als er kindjes in/mee vervoerd worden moet er een verbod komen. | |
Speekselklier | maandag 15 oktober 2018 @ 21:08 |
en diezelfde scootmobiel mag dus ook 10 kindjes doodrijden. | |
Klepper272 | maandag 15 oktober 2018 @ 21:11 |
Klopt helemaal | |
Kamelenteen | maandag 15 oktober 2018 @ 21:13 |
En als dr nou airbags en weet ik veel nog meer ingebouwd worden? | |
Klepper272 | maandag 15 oktober 2018 @ 21:22 |
Lever je ideeën en ontwerptekeningen maar , dan zal ik er over nadenken. | |
Kamelenteen | maandag 15 oktober 2018 @ 21:38 |
Heeft geen zin, want ook met airbags en.. en.. kunnen er nog doden vallen bij een ongeval :/ | |
#ANONIEM | dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:51 |
Als er veel airbags in zitten moet het ding wel onveilig zijn? | |
Klepper272 | dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:54 |
Dat is geen probleem, als het maar niet tegelijk is. | |
matspontius | dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:01 |
Wachten tot de beerput open gaat .............. | |
Speekselklier | dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:16 |
Beerput.. Is dat de naam van een KDV? | |
matspontius | dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:55 |
Nieuw KDV zonder Stints inderdaad | |
Ridocar | dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:37 |
Als er nu eens een capabele bestuurder (m/v) erop gezet kan worden... | |
GereDathan | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:01 |
En accepteren dat met elk vervoersmiddel wel eens iets fout gaat. Hoe verrot dat ook is. | |
Kamelenteen | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:04 |
Want beroepschauffeurs maken nooit fouten? En beroepschauffeurs krijgen altijd keurig netjes voorrang? Ben dus wel benieuwd wat je verstaat onder 'capabele chauffeur'. Een 18-jarige stagair die al een half jaar met het ding op en neer pendelt en een rijbewijs B heeft, is die capabel genoeg? Die 27-jarige medewerkster zonder rijbewijs die al 2 jaar met het ding pendelt en al 5 jaar bij de opvang werkt, is die capabel genoeg? Die moeder, die haar kinderen in een elektrische bakfiets naar de opvang brengt, is die capabel genoeg? Het is net als met het auto/motor/vrachtwagenrijbewijs eigenlijk. Zo'n rijbewijs zegt eigenlijk helemaal niets. Het is slechts een bewijs dat je onder toeziend oog van een instructeur en een examinator je op een zeker moment door het verkeer hebt gemanouvreert en dat de examinator vond dat dat op een dermate veilige wijze was dat je daarvoor een papiertje -of tegenwoordig een pasje- krijgt. Maar verder sluit het helemaal niets uit. Net als ik de bestuurster van deze stint ook gewoon capabel genoeg achtte eigenlijk om het ding te besturen. Paniek kun je niet simuleren, denk ik dan. En oefenen hoe treinen te ontwijken met een op hol geslagen (?) stint lijkt me in de praktijk ook vrij lastig te simuleren. | |
Speekselklier | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:14 |
Paniek kan je in veel gevallen wel voorkomen. Ik raak in paniek als ik veel bloed zie, een verpleegkundige pakt rustig een verbandje. Tijdens je rijles leer je voor uit te kijken, te anticiperen, plaats op de weg te bedenken. Je leert hoe je moet reageren als je op een helling staat. Als je op een helling staat en je weet niet wat je moet doen onstaat er inderdaad paniek. | |
Kamelenteen | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:31 |
Maar wat is jouw voorstel? Minimaal 20 rijlessen om zo'n ding te mogen besturen, afgesloten met een officieel examen bij het CBR? Een training in 'hoe om te gaan met paniek?' Ik wil die verpleegkundige nog weleens zien hoe die reageert als ze een directe naaste bijv. neergestoken ziet worden en het bloed gutst eruit of als ze betrokken raakt bij een ongeval. Of ze dan nog steeds zo professioneel en rustig is. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:36 |
Ik denk dat er maar weinig chirurgen zijn die hun eigen partner zouden kunnen behandelen. Of naasten [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2018 13:36:52 ] | |
Speekselklier | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:39 |
Laten we voorzichtig beginnen, een C is misschien wat overdreven. Gewoon een AM rijbewijs, dat heb je ook op de snorfiets nodig. Dan leer je in elk geval remmen en leer je voor uit te kijken en te anticiperen. Dan leer je ook dat als je een spoorboomlicht op rood ziet gaan dat je dan je gas los laat. | |
matspontius | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:40 |
Er zijn zelfs chirurgen die zichzelf behandeld hebben | |
Kamelenteen | dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:48 |
Persoonlijk denk ik dat een veterstrikdiploma genoeg moet zijn. Iedereen weet wel wat een rood stoplicht betekent.. En dat AM rijbewijs.. de grootste onzin die er is. Voorheen was het niet nodig om daar een rijbewijs voor te hebben,. Toen moest je een brommercertificaat halen en nu moet je zelfs als 16-jarige een rijbewijs halen om een brommer te mogen besturen.. En nog komen er jaarlijk genoeg brommerrijders om in het verkeer. En nee, niet alleen 16-jarigen. Als je nou zegt: een verplichte theoriecursus en een verplichte instructie bij de fabrikant. Dan zeg ik: prima! Of, een paar lesjes stintrijden bij de opleiding tot oppasjuf. Ook goed. | |
machtpen | dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:14 |
Het is een stuk veiliger op de weg geworden sinds de invoering van het brommerrijbewijs. Dus het is totaal geen onzin. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:26 |
En toch wou mij iemand rechts inhalen op een bromfiets, dus veiliger aan mijn hoela! Ik reed 70 kmh haalt mij een motor of een bromfiets dan rechts in? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2018 14:27:24 ] | |
Inbox | dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:38 |
Ja, denk je dat die 16-jarige met brommerrijbewijs zich denkbeeldig gaat gedragen. Dat zn 'kijk mij stoer zijn´-hormoontjes daarmee verloren zijn gegaan? Misschien kun je het onderbouwen met een paar cijfers? | |
machtpen | dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:40 |
Dat is gewoon zo maar daar moet je wel eens voor naar buiten gaan en aan het verkeer gaan deelnemen in plaats van in je zolderrukbunker te blijven en te lopen betweteren achter je computertje. | |
matspontius | dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:45 |
Oeh, naar buiten, daar schijnt de zon en lopen mensen ............. poeh he ... | |
Inbox | dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:47 |
JIj denk dat ik nooit in het verkeer kom? Ik heb de afgelopen 4 maanden dik 2000km afgelegd in het verkeer. Op een ligfiets, deels rijdend op de weg tussen de auto's. En ja, dat mag ik Zonder rijbewijs! Toen ik 14 was, reed ik stiekem op het brommetje van mn mams. Mocht niet, wist ik, maar ik kende gewoon de verkeersregels en wist hoe een remmetje werkte en hoe ik gas moest geven. Dat rechts voorrang had, enz. Kijk, dat zijn dingen die je moet weten. De verkeersregels, die zijn het belangsrijkst. De bediening van een brommer stelt geen reet voor, daar is geen rijbewijs voor nodig. Het is vooral de leeftijd die 'gevaarlijk' is. Opgevoerde brommetjes, stoer rijgedrag. Daar doet een rijbewijs geen ene zak tegen. En dat er meer doden en gewonden zijn gevallen zou best kunnen. Het wordt steeds drukker op de weg. Met zowel auto's, alsook brommers en fietsers. Dr zijn ook steeds meer inwoners ook | |
Inbox | dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:49 |
Vandaar dat jij binnen zit natuurlijk Of, kan ook, je loopt buiten als een zombie rond al internettend met de telefoon in je handen. Al dan niet fietsend of op je brommetje. | |
machtpen | dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:49 |
Ligfietsen die zijn helemaal irritant in het verkeer. Ook zo'n groep verkeersdeelnemers die totaal geen inzicht hebben. | |
Inbox | dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:55 |
En hier geef je dus al aan wat voor een prutser jij dus eigenlijk in het verkeer bent. Ik zou het compleet anders willen stellen. Ligfietsers zijn zich bewust van dr kwetsbaarheid, weten dat ze minder opvallend zijn omdat ze wat minder hoog zijn en passen dr rijgedrag dus daarop aan. Anticiperen beter, passen dr positie aan op de weg. En dat noem jij dan geen inzicht hebben Nee, lekker die (lig)fietsers de schuld geven omdat jij ze over het hoofd ziet omdat je niet goed hebt gekeken of niet had verwacht. Valt overigens reuze mee, dat over het hoofd zien | |
machtpen | dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:58 |
Gast je rijdt nog op een driewieler met zo'n vlaggetje achterop Heb je ook nog een speelkaart tussen je spaken ? | |
Inbox | dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:01 |
Maar heb je hier een paar bronnen voor? En dan ook graag goede bronnen, dus niet je onderbuikgevoelens. Ben ook heel benieuwd of de ongevallen nu echt fors omlaag zijn gegaan door achtereenvolgens de invoering van het bromfietscertificaat, de positie van de bromfietsers op de weg en de invoering van het rijbewijs. | |
machtpen | dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:10 |
Gast je hebt nog niet eens een rijbewijs, ga daar eerst maar eens een beginnen en wat rijervaring opdoen. Kom dan eens terug als je een paar ton hebt gereden. | |
GereDathan | dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:30 |
Het aantal dodelijke slachtoffers is wel gedaald de laatste jaren, maar het risico op letsel niet. Bron: https://www.swov.nl/feiten-cijfers/factsheet/brom-en-snorfietsers Het certificaat is ingevoerd in 1996, dus dat zie je niet terug. Het rijbewijs in 2006. En het lijkt er in ieder geval op dat wel iets gedaan heeft. | |
funnywell | dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:54 |
Hoe krijg je de kabelboom vanaf de motor dan naar het chassis, juist daar is altijd beweging en bij een motor aan t stuur ook. Maar dat is geen probleem. | |
funnywell | dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:55 |
ja dat had jaren geleden al moeten gebeuren | |
#ANONIEM | dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:57 |
Yep alleen valt die dan stil en gaat niet uit zichzelf ervandoor toch? | |
Inbox | dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:28 |
En weet je wat het lachwekkende eraan is? Dat het overgrote deel van de bromfietsdoden gewoon in het bezit van het rijbewijs was.. | |
GereDathan | dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:31 |
Ik vind het niet lachwekkend, en ik weet ook niet of dat klopt. Ik heb dat nergens gelezen in ieder geval. | |
Speekselklier | dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:34 |
Dat zou betekenen dat dat kleine deel die nu speciaal hun brommerrijbewijs heeft gehaald deze daling al heeft veroorzaakt! | |
Ridocar | woensdag 17 oktober 2018 @ 09:01 |
Het liefst zie ik idd een beroepschauffeur kinderen vervoeren, maar iemand die met minimaal een rijtest kan aantonen capabel genoeg te zijn om defensief genoeg te rijden mag van mij ook. Dan maakt het mij niet uit of de bestuurdet (m/v) een lerares is of huismoeder. Nu mag iedereen en z'n minder begaafde neefje achter het stuur van een geëlektrificeerde bolderkar staan. Al vertelt de fabrikant van Stints dat iedereen die zo'n ding koopt een rijtest aflegt, dat helpt natuurlijk niet als de schooldirecteur die rijtest doet en een lerares op de Stint wordt gezet, zo van, succes hé, je komt er wel uit... Eens, maar er is een verschil tussen een kleine kans dat het dramatisch afloopt en de goden verzoeken. | |
matspontius | woensdag 17 oktober 2018 @ 12:26 |
Punt van aandacht inderdaad! | |
Kamelenteen | woensdag 17 oktober 2018 @ 14:11 |
Nee. dat betekent dat dat brommerrijbewijs eigenlijk nauwelijks effect heeft. | |
Speekselklier | woensdag 17 oktober 2018 @ 14:19 |
Bij na 100% van de ongelukken waar een vrachtwagen bij is betrokken heeft de chauffeur een groot rijbewijs. We moeten dat grote rijbewijs maar gewoon afschaffen dan. | |
Kamelenteen | woensdag 17 oktober 2018 @ 15:15 |
Nee. Juist niet. We moeten juist meer rijbewijzen instellen want dat is goed voor de werkgelegenheid Maar voorheen mocht je ook zo op een brommetje stappen, zonder verplichte rijles en je mag nog steeds op een fiets stappen zonder rijles. Te gek voor woorden natuurlijk en levensgevaarlijk | |
maan_man | woensdag 17 oktober 2018 @ 18:46 |
Benieuwd naar het kort geding morgen. De onderbouwing van het Stintverbod lijkt niet heel goed te zijn. | |
GereDathan | woensdag 17 oktober 2018 @ 19:57 |
Conclusie: er is niets aan de hand met de Stints, wat er aan de hand was is al gefixed (gashendel). De minister en het ILT heeft bewust halve informatie zodat ze er zelf mooi op zou staan. Tot zover de betrouwbaarheid van beiden. Dat hele rapport wat online staat kan zo de prullenbak in met de stempel: 'klinkklare nonsens'. Zijn we mooi lekker mee, halve maatschappij ontregelt door zo'n ondoordachte en overhaaste beslissing. Een bedrijf wat nu richting faillissement dendert en grote problemen bij de gebruikers van de Stint. [ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 18-10-2018 09:28:29 ] | |
GereDathan | woensdag 17 oktober 2018 @ 20:05 |
Ik moet nog wel even grinniken over het 'vernietigend rapport' van de ILT. Dat komt toch wel in een iets ander daglicht te staan nu we weten dat het eigenlijk een klungelig opstelletje is van een 18 jarige stagiair. | |
matspontius | donderdag 18 oktober 2018 @ 08:59 |
Ah, we hebben weer een "nieuwe stok" om mee te slaan. De ILT is natuurlijk een heel betrouwbare speler in dit geheel aangezien de overheid niets te verliezen heeft bij dit drama .... Daarnaast is er ook geen enkel ander onderzoek of rapport wat de veiligheid van de Stint en de daaruit volgende eventuele oorzaken voor dit ongeval aangeeft ... lezen en daarop ingaan is voor mensen met oogkleppen natuurlijk lastig maar wel het proberen waard Ik dacht overigens dat het onderzoek afgewacht moest worden om de oorzaak te weten maar blijkbaar weten sommigen hier al dat er niets mis is met de veiligheid van de Stint - Edwin Renzen, are you there? | |
AchJa | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:24 |
Waar lees jij dat er niets aan de hand is? | |
GereDathan | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:26 |
Nu is het ILT rapport opeens niet meer betrouwbaar, hoe verrassend. Heb je geen betere argumenten? De andere 'onderzoeken' zijn HTK projectjes. Daar is niets uit naar voren gekomen wat daadwerkelijk de veiligheid in diskrediet brengt. Een paar niet netjes gebundelde kabeltjes, en dat was het dan wel. We hebben het onderzoek afgewacht, het onderzoek blijkt klinkklare nonsens. Het werd er niet beter van toen de minister nog een deel verzweeg en bewust de kamer fout informeerde. Uiteraard enkel om haar eigen ego wat op te krikken en zichzelf op de borst te kunnen slaan. Ik ga er vanuit dat de rechter vandaag wel over voldoende wijsheid beschikt. | |
GereDathan | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:28 |
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ie-achter-over-stint Zomaar wat passages. | |
matspontius | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:36 |
De overheid heeft ook iets te verbergen want gefaald, dus dat rapport is per definitie onbetrouwbaar - lezen wat er gezegd wordt en de geposte links doorlezen. Al ruim voor het ongeval zijn er onafhankelijke onderzoeken gedaan die duidelijke vraagtekens bij de veiligheid van de Stint plaatsen. Maat moesten we niet eerst het onderzoek afwachten? Of weten we nu al dat de Stint een superveilig voertuig is waar nog nooit problemen mee zijn geweest en welke zeker niet de oorzaak is van de dood van de 4 kinderen? | |
ThePlaneteer | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:40 |
Dit zag je toch allang aankomen. Kansloos weer. | |
GereDathan | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:43 |
Dat weten we net zo zeker als jij zeker weet dat hij onveilig is. Waarom refereerde je overigens constant aan het ITL onderzoek en de minister de afgelopen weken? Was toch zo betrouwbaar? | |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:47 |
En van jou heb ik nog steeds geen reactie betreffende die foto waar jij mee kwam, de accu kan men wisselen zonder dat buisje te buigen? Al weet ik niet eens wat voor materiaal dat buisje is, echter zoals het uitziet? En dat drie keer? | |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:47 |
Had jij maar liever niet met die foto aangekomen he? | |
matspontius | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:52 |
En quoten graag waar ik de ILT als betrouwbare bron aangeef en de overheid niet van mede schuldige verdenk in dit drama. Op alle andere links wordt niet ingegaan .... | |
matspontius | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:53 |
Heeft ie deze ochtend weer wat te doen om ook dit recht te breien | |
Speekselklier | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:56 |
Op de foto kan je niet zien hoe de accu verwisselt moet worden. Ik neem aan dat dat gedaan wordt door de leverancier van de Stint en dat die wel weten hoe je dat doet zonder iets te beschadigen. Soms gaat een auto half uit elkaar om iets te vervangen. Die wordt ook weer gewoon op de weg gezet. Waarom zou een kabelboom bij een Stint na drie keer een accu vervangen moeten breken? | |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:57 |
En daar wordt het beter van, bij mij gaat er altijd iets stuk of het wordt minder erdoor. | |
Speekselklier | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:05 |
Bij jouw misschien, daarom wordt dit werk ook gedaan door een monteur met verstand van de Stint. | |
GereDathan | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:06 |
Prima. Alsjeblieft: En hier refereer je er nogmaals naar:
Deze quote is ook wel noemenswaardig:
| |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:06 |
Bij mij in mijn body door een specialist gebeurd hoor, het wordt nooit meer zoals het was! Jij naait je als jij met mij in discussie wil gaan, daar ik aanneem dat zo een specialist meer voorstelt als een vmbo specialist. | |
matspontius | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:10 |
Lezend begrijpen is echt wel een ding he? De titel geeft het al aan, de geur van wanbeleid. Het artikel beschrijft het falen van de overheid .......... Maar ja, met die oogkleppen op lees het toch lastig | |
matspontius | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:11 |
Volgens jou zijn alle 3500 Stints altijd door monteurs van de fabrikant onderhouden en nagekeken? Zijn daar cijfers van? | |
GereDathan | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:12 |
Ik heb gelezen, en in het artikel staat duidelijk: Met je 'Lijkt me duidelijk' geef je aan het helemaal met deze column en inhoud eens te zijn. Inclusief het deel waar er naar het ILT rapport wordt verwezen. | |
GereDathan | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:14 |
Er zijn in ieder geval nu cijfers van de defecte gashendel. Er waren er mogelijk 500 en deze zijn allemaal door de fabrikant vervangen, ruim voor het incident. Of die Stints in onderhoud waren bij Stintum, dat weet ik niet. Ik weet wel dat de fabrikant ze allemaal vervangen heeft: En dan zou het zelfs MOGELIJK kunnen spelen, het is niet eens een zekerheid. Pluim voor de fabrikant dat ze dit direct adequaat hebben opgelost, dat ben je vast met me eens. | |
matspontius | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:17 |
Dan snap je de intentie van dit artikel blijkbaar niet. Die oogkleppen he. Gelukkig geef ik ook nergens anders aan dat de overheid hierin gefaald heeft .... En op de andere links wordt niet in gegaan ..... | |
Speekselklier | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:20 |
Ik denk dat je vooral jezelf naait als je het vervangen van het accu en het verplaatsen van een kabeltje aan een raketgeleerde over laat. | |
Speekselklier | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:22 |
De Stints die niet door de fabrikant zijn onderhouden vallen buiten de scope. Daar houd de verantwoording van de fabrikant gewoon op. | |
GereDathan | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:24 |
Sorry, ik was even vergeten dat enkel jij de wijsheid in pacht hebt. Wij simpele zielen snappen het allemaal niet uiteraard. Het moet heerlijk zijn als je alles weet. Ik zie geen links waar ik op in moet gaan. Of je moet halfbakken 'artikeltjes' van nog jongere stagiaires noemen. | |
matspontius | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:24 |
Is dat zo? Op mijn werk worden de monteurs door de fabrikanten uitgebreid opgeleid en bijgeschoold, daar houdt de verantwoording van de fabrikant dus nooit op .... | |
AchJa | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:25 |
En nergens staat dat er niks aan de hand is... Er wordt nog steeds gezegd dat de stint op hol kan slaan alleen kan er een reactie op ondernomen worden zoals het omdraaien van de sleutel en volgens mij is dat hier al een paar keer voorbij gekomen dat dat een bijzonder debiele methode is... Maar goed, als jij hierin leest dat er niks aan de hand is mankeert er toch echt wat aan je ogen. | |
Speekselklier | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:27 |
Die weten dan ook hoe je de accu moet vervangen zonder de kabelboom te beschadigen. | |
matspontius | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:27 |
Je kan de links in de vorige posts lezen en die hebben niets met de ILT te maken. Die stok kun je nu wel weggooien. Overigens ook zelf goed te vinden als je maar wil vinden he ........... Dat de overheid stront aan zijn vingers heeft wordt in dit betreffende artikel duidelijk aangegeven, als je dat niet snapt .... | |
matspontius | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:29 |
Die apparatuur wordt dusdanig professioneel gebouwd dat onderdelen makkelijk en snel te vervangen zijn. Problemen liggen echter meestal bij de software | |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:30 |
Het gaat niet over vervoer van pakketjes he! Kinderdagverblijven, hoop dat ze heel goed verzekerd zijn de kids. | |
Speekselklier | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:30 |
Zo zo, je weet nu al dat het bij een Sint niet makklelijk gaat. Echt alwetend jij... hebt je je al gemeld bij de onzoekscommissie? | |
Speekselklier | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:32 |
Er zit nog heel veel tussen een raketgeleerde en een leidster van een KDV. Ik zie niet in waarom een VMBO monteur van Stint niet in staat zou zijn om een accu te vervangen zonder een kabelboom te beschadigen. | |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:32 |
Die foto spreekt wat mij betreft boekdelen betreffende makkelijk vervangen. En dan ben ik vrij handig nog. | |
matspontius | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:38 |
Ik geef gewoon aan hoe dat op mijn werk gaat en hoe het zou moeten gaan. Onderdelen moeten gewoon makkelijk te vervangen zijn. Of dat bij die Stints zo is weet ik niet. Hoef je niet gelijk zo bijdehand te reageren hoor .... | |
Speekselklier | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:38 |
Accupolen losmaken en de hele accu laten zakken? Dan komen de kabelbomen niet eens in beeld. Hele bakkje met kabelboom en al losmaken en kantelen? Dan heb je alleen last van de oranje kabels? En anders fatsoenlijk losmaken en weer vast maken. Misschien een kwartiertje werk. Ik ken situaties die minder overzichtelijk zijn hoor. | |
GereDathan | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:39 |
Ik heb je nu lang genoeg laten sudderen. Op die foto waar je maar over blijft vragen is geen accu te zien. De accu's zitten op een hele andere plek. Zo ziet een Stint eruit zonder bak: Of dacht je echt dat de Stint kilometers kan rijden met een accu van 10 bij 10 cm? | |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:39 |
En hoe haal je hem uit die kist, heb jij ooit al een hamer in de handen gehad laat staan een nagel in de muur geslagen? | |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:41 |
Ik gaf al eerder aan ik weet niet eens hoe die dingen uitzien, laat staan dat ik mijn kind ermee vervoeren zou laten! | |
Speekselklier | donderdag 18 oktober 2018 @ 10:41 |
Daarom denk ik ook dat het van onderaf gebeurt. Zonder de kabelboom aan te raken. |