abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182452908
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 14:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet?

En tussendoor kan je dagelijks je verlichting controleren. Hoe vaak controleer je het?
APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:31:40 #152
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182453035
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:23 schreef r_one het volgende:

[..]

APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen.
De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren.
Beide mag je als vaker doen.

Als de RDW zegt dan een APK of typegoedkeuring niet nodig is zijn er weinig mensen die het alsnog doen.
Tot nooit .......
pi_182453287
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:31 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren.
Beide mag je als vaker doen.

Als de RDW zegt dan een APK of typegoedkeuring niet nodig is zijn er weinig mensen die het alsnog doen.
Dat zal de RDW dan ook niet zeggen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:50:58 #154
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182453340
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 20:04 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dit was overduidelijk geen gerenommeerde leverancier ...
Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags?

Wat ik dus wil zeggen met deze reactie: je kan een nog zo'n goed en gerenommeerd bedrijf zijn, dat wil niet zeggen dat er dan nooit iets mis kan gaan of dat er fouten in een ontwerp blijken te zitten. Die fouten hoeven niet direct naar voren te komen. Nu was Takata een bedrijf dat airbags leverde voor in auto's, maar ze zijn ondanks hun reputatie toch failliet gegaan. Goedkoop geblaat dus.

Dus bij deze de vraag aan jou: wie heeft gefaald in het verhaal van de accu's
-A: de leverancier van de batterijen?
-B: de fabrikant van de accupacks die gebruikt maakte van ingekochte batterijen en de accupacks ontwikkelde?
-C: de leverancier van de Stint, die accu's kocht van B
-D: anders.

Met vingertjes wijzen en blaten is zo makkelijk vanaf de zijlijn :r

[ Bericht 28% gewijzigd door Kamelenteen op 11-10-2018 15:57:14 ]
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:27:13 #155
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182453932
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:47 schreef r_one het volgende:
Dat zal de RDW dan ook niet zeggen.
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.

Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:31:37 #156
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182454024
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:50 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags?

Wat ik dus wil zeggen met deze reactie: je kan een nog zo'n goed en gerenommeerd bedrijf zijn, dat wil niet zeggen dat er dan nooit iets mis kan gaan of dat er fouten in een ontwerp blijken te zitten. Die fouten hoeven niet direct naar voren te komen. Nu was Takata een bedrijf dat airbags leverde voor in auto's, maar ze zijn ondanks hun reputatie toch failliet gegaan. Goedkoop geblaat dus.

Dus bij deze de vraag aan jou: wie heeft gefaald in het verhaal van de accu's
-A: de leverancier van de batterijen?
-B: de fabrikant van de accupacks die gebruikt maakte van ingekochte batterijen en de accupacks ontwikkelde?
-C: de leverancier van de Stint, die accu's kocht van B
-D: anders.

Met vingertjes wijzen en blaten is zo makkelijk vanaf de zijlijn :r
Dit inderdaad. En dan ook nog doen alsof daarmee het ongeluk was voorkomen.
Matspontius leeft in een wereld waar voor elk ongeluk één schuldige is aan te wijzen.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:35:15 #157
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182454103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.

Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:46:16 #158
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182454355
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
Je vergeet mijn vraag te beantwoorden, Mats.
Waar ligt de fout bij de accu's? Wie is daar de schuldige en leg dan ook maar uit waarom :)
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:47:59 #159
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182454392
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding.
Ik weet ook niet of een noodknop verplicht was ondanks dat het op V1 wel zat.
Jij weet bljikbaar meer over deze materie of gok je maar wat?

Ook dat zal het descundige raport allemaal uitwijzen.
Ik wacht met spanning op dat rapport want dan pas weten we of het daadwerkelijk een technisch mankement is.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:56:02 #160
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182454606
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding.
Ik weet ook niet of een noodknop verplicht was ondanks dat het op V1 wel zat.
Jij weet bljikbaar meer over deze materie of gok je maar wat?

Ook dat zal het descundige raport allemaal uitwijzen.
Ik wacht met spanning op dat rapport want dan pas weten we of het daadwerkelijk een technisch mankement is.
Ik gok helemaal niets, alles is na te lezen in de links in al eerder geplaatste posts. Ook het verhaal van de accu's.

Op zich is er met het idee van de Stint niks mis, er zijn bij de uitvoering en aanpassingen daarna structurele fouten gemaakt die zelfs een leek kan constateren. Of dat de oorzaken zijn van het ongeval zijn zal moeten blijken. Maar meer smaken dan een onveilig voertuig zijn niet aannemelijk. De enige andere optie mogelijk is het totale gebrek aan kennis en stuurmanskunst van de bestuurster maar dat acht ik vergezocht.

Waarom zou onze grote vriend eigenlijk een nieuwe Stint hebben aangeboden aan dat KDV?
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:00:05 #161
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182454699
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:56 schreef matspontius het volgende:
Op zich is er met het idee van de Stint niks mis, er zijn bij de uitvoering en aanpassingen daarna structurele fouten gemaakt die zelfs een leek kan constateren.
Alleen heeft geen leek het geconstateerd.. wat best apart is.
En tevens, graag antwoord op m n vraag :)
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:04:04 #162
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182454781
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:56 schreef matspontius het volgende:

Waarom zou onze grote vriend eigenlijk een nieuwe Stint hebben aangeboden aan dat KDV?
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?

daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?

weet jij het?
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:10:57 #163
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182454936
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?

daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?

weet jij het?
Dat geloof je toch zelf zeker niet. Alle geconstateerde fouten en gebleken gebreken zijn louter toeval? Links gelezen?
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:14:17 #164
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182455009
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?

daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?

weet jij het?
Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:16:27 #165
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182455049
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden.
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:17:08 #166
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182455059
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:25:13 #167
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182455200
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW.
ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 17:56:35 #168
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182455646
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht.
Blijkbaar maakt Dhr. Rensen zich er wel druk om. Als je begint met omkopen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182455830
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.
Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo.
quote:
Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:13:26 #170
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182455923
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo.

[..]

Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet.
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.

zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.

ik weet het niet, jij niet en niemand niet. Anders had het al in de krant gestaan.
Tot nooit .......
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:16:32 #171
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182455976
Matspontius, doe eens volwassen en beantwoord de vraag eens die je nu al een paar posts negeert..
pi_182456101
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:13 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.

zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.

ik weet het niet, jij niet en niemand niet. Anders had het al in de krant gestaan.
In de krant heeft iig gestaan dat er een zwaardere motor is geplaatst. Dat alleen is al voldoende om je typegoedkeuring te verliezen. De vraag hoeveel zwaarder is dan niet meer relevant.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_182456111
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:16 schreef Kamelenteen het volgende:
Matspontius, doe eens volwassen en beantwoord de vraag eens die je nu al een paar posts negeert..
Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie?
pi_182456481
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:13 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.

zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.

Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag.

Evt keurt de RDW hem goed kan ook zijn dat ze zeggen pas de ondertrein en de remmerij maar aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 18:51:47 ]
pi_182456582
Komen ze in dit land ook voor op de wegen?

https://www.google.com/se(...)+wegen&gs_l=psy-ab.3...1368.10835.0.11133.32.30.2.0.0.0.105.1795.28j1.29.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.27.1664...0j0i131k1j0i10k1j0i22i10i30k1j0i22i30k1j33i21k1j33i160k1j33i10i160k1.0.hKVCl3IIsi0
  donderdag 11 oktober 2018 @ 18:57:07 #176
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182456598
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag.

Evt keurt de RDW hem goed kan ook zijn dat ze zeggen pas de ondertrein en de remmerij maar aan.
klopt, maar 20procent extr mag wel.
Tot nooit .......
pi_182456633
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

klopt, maar 20procent extr mag wel.
En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp?
pi_182456693
Duitsland is wat dat betreft een zeer ongeliefd land, alles moet TUV hebben ieder onderdeel wat men plaatsen doet op een voertuig.

Sterker nog oldtimer moet volledig origineel zijn tijdens de aanvraag.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 19:10:30 #179
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182456853
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:24 schreef T-D het volgende:

[..]

Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie?
Nope, dat is namelijk niet relevant voor de vraag die ik Matspontius stelde.

Zie ook deze post.. die vraag weigert ie te beantwoorden. Dit gaat dus niet primair over de stint, maar over de uitspraken die het wijsneusje doet. Dus dat ie die vraag niet beantwoord, snap ik wel, want dan moet ie zichzelf rectificeren en dat is voor sommige mensen nogal moeilijk.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 19:11:23 #180
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182456867
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 18:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp?
moet je mij niet vragen.
rem verwijderen is nieuw voor mij. En noodknop hebben meer voertuigen niet. geen idee wat de eisen zijn.
Tot nooit .......
pi_182458371
Die zwaardere motor is discutabel. Het voertuig zou het gebruiken om steile hellingen te drempels te kunnen nemen. De maximum snelheid is ongewijzigd.
.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 20:37:39 #182
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182458895
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 20:13 schreef Fer het volgende:
Die zwaardere motor is discutabel. Het voertuig zou het gebruiken om steile hellingen te drempels te kunnen nemen. De maximum snelheid is ongewijzigd.
Maar de remmen zijn niet meer in staat om het voertuig tot stilstand te brengen, als de electromotor door een mankement naar max vermogen gaat. En dat zou wel eens significant kunnen zijn geweest bij het dodelijke ongeval.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 oktober 2018 @ 20:48:42 #183
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182459149
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
Aanvulling: de minister heeft een verbod uitgevaardigd op basis van onveiligheid. Als de minister in het kort geding ongelijk krijgt, dan kunnen de eigenaren van stints, de staat aansprakelijk stellen voor geleden schade. Maar als de minister wel in het gelijk wordt gesteld, dan kan de fabrikant aansprakelijk worden gesteld door de eigenaren voor de geleden schade.

Ik denk dat dat de reden is, dat Dhr. Rensen geen kort geding wil. Want als scenario 2 zich ontvouwt, dan is dat het einde van het bedrijf van Dhr. Rensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 11-10-2018 21:58:42 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 11 oktober 2018 @ 20:49:31 #184
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182459172
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:10 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nope, dat is namelijk niet relevant voor de vraag die ik Matspontius stelde.

Zie ook deze post.. die vraag weigert ie te beantwoorden. Dit gaat dus niet primair over de stint, maar over de uitspraken die het wijsneusje doet. Dus dat ie die vraag niet beantwoord, snap ik wel, want dan moet ie zichzelf rectificeren en dat is voor sommige mensen nogal moeilijk.
Als je maar van je eigen gelijk overtuigd bent, niet? Als je te beroerd bent om die artikelen door te lezen krijg je inderdaad geen antwoord. En het zal me verder worst wezen wat jij er van vind ...
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 20:56:12 #185
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182459328
https://www.ad.nl/binnenl(...)rnietigend~ae4f78ff/

Allemaal flauwekul en onzin dit, toch? Zo zijn er genoeg artikelen te vinden ...
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:18:43 #186
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182459905
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 20:56 schreef matspontius het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rnietigend~ae4f78ff/

Allemaal flauwekul en onzin dit, toch? Zo zijn er genoeg artikelen te vinden ...
Je gaat wederom niet op de vraag in, maar probeert die wederom te ontwijken.
A, B, C of D? Makkelijke vraag voor jou, toch? Geef dat antwoord dan ook even.

En geef ook maar aan van welk 'niet gerenommeerd' bedrijf die accupacks of een stukje terug de accu's afkomstig zijn. Jouw opmerking daarover was zo stellig, dat jij dat moet weten, immers je sprak over een 'niet-gerenommeerd bedrijf'. En dus ook weet waar de fout in die accu's ligt en wie daaraan schuld draagt. En dus ook welke accu's er gebruikt werden, van welke producent.

Vandaar dat ik ook even Takata erbij haalde. Een gerommeerd bedrijf, gespecialiseerd in airbags voor auto's en waar 10 jaar na dato ettelijke miljoenen auto's voor werden teruggeroepen. Hoe kan dat? Bij een gerenommeerd bedrijf had dat nooit gebeurd, toch? Of.. was je opmerking over die accu's die je maakte toch een beetje voorbarig?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:26:21 #187
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182460143
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:18 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Je gaat wederom niet op de vraag in, maar probeert die wederom te ontwijken.
A, B, C of D? Makkelijke vraag voor jou, toch? Geef dat antwoord dan ook even.

En geef ook maar aan van welk 'niet gerenommeerd' bedrijf die accupacks of een stukje terug de accu's afkomstig zijn. Jouw opmerking daarover was zo stellig, dat jij dat moet weten, immers je sprak over een 'niet-gerenommeerd bedrijf'. En dus ook weet waar de fout in die accu's ligt en wie daaraan schuld draagt. En dus ook welke accu's er gebruikt werden, van welke producent.

Vandaar dat ik ook even Takata erbij haalde. Een gerommeerd bedrijf, gespecialiseerd in airbags voor auto's en waar 10 jaar na dato ettelijke miljoenen auto's voor werden teruggeroepen. Hoe kan dat? Bij een gerenommeerd bedrijf had dat nooit gebeurd, toch? Of.. was je opmerking over die accu's die je maakte toch een beetje voorbarig?
Ipv die voortdurende flauwekul van je kun je beter ingaan op de inhoud van de artikelen. Maar die lees je niet. Stug volharden in je starre houding ....
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:32:33 #188
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182460369
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:26 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ipv die voortdurende flauwekul van je kun je beter ingaan op de inhoud van de artikelen. Maar die lees je niet. Stug volharden in je starre houding ....
Ik stel je een vraag naar aanleiding van een eerdere opmerking van je.
Die linkjes zij niet relevant voor die vraag. Daar staat het antwoord niet in.

Nee, jij blijft stug volharden om te weigeren een voor jou simplee vraag te beantwoorden. Mag tenmisnte aannemen dat je achter je woorden staat, en dat je dus ook kan onderbouwen welk 'niet gerenommeerd' bedrijf de accupacks heeft geleverd en dan ook wel kan uitleggen wat daar mis mee is als het geen slechte batch kan zijn.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 21:38:06 #189
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182460577
Maar ik de vraag vermakkelijken: welke bedrijven die accu's leveren voldoen aan jouw label 'gerenommeerd bedrijf'. En welke 'gerenommeerde bedrijven' kunnen met 100% zekerheid beloven dat zij nooit een fout maken in de productie/ontwerp van een produkt?

En welk gerenommerd bedrijf had dus Stint een accupack kunnen leveren welke jarenlang probleemloos zou werken en waar laten we zeggen in een periode van 5 jaar niet naar omgekeken hoeft te worden?
  donderdag 11 oktober 2018 @ 22:37:52 #190
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182462566
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daarnaast is het natuurlijk totaal irrelevant. :)
Meneer komt met verwijten naar Stint, omdat ze zaken doen met een 'niet gerenommeerd' bedrijf dat de accu's levert. Vind ik als je met vingertjes wijst, ook wel een en ander mag verhelderen waarom je dat doet en als er slechte accupacks in zaten, wie daar dan de schuldige aan is en wie wat te verwijten is en waarom. En waaruit blijkt dat het een 'niet gerenommeerd' bedrijf is. Kun je dat niet, moet je die opmerkingen voor je houden want dan is het gewoon zinloos geblaat.

Maar voor het ongeval lijkt het op dit moment irrelevant. Voor zover ik weet en heb gelezen is de staat van de accu's geen oorzaak geweest van het ongeval. Enkel wordt genoemd dat de betreffende Stint meermalen is gerepareerd is aan defecte accu's. Hoeft niet eens te wijten te zijn aan Stint, sommige dingen komen pas naar buiten na enige tijd gebruik. Toch kwam daar het vingertje van Matspontius met een verwijt naar Stint: dat ze zaken doen met 'niet-gerenommeerde bedrijven' en ik meen ook dat het een 'kulargument' was dat er batches slechte akku's waren.

Ach, ik laat die kwast maar voor wat het is in deze. Meneer heeft zichzelf voor mij gediskwalificeerd als simpel blaatschaap dat niet tegen kritiek en kritische vragen kan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kamelenteen op 11-10-2018 22:43:07 ]
pi_182462843
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs, jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 22:57:51 #192
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182463160
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:46 schreef machtpen het volgende:
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs,
Want? Onderbouw dat dan.

quote:
jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben.
Ad hominems had dit topic nog een gebrek aan, inderdaad. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182463177
Niemand kan die vraag over een accu leveren alleen het bedrijf wat ze goedkeuren deed en inbouwen toch?
Als men mij schroot leveren doet moet ik die dan maar klakkeloos inbouwen, zonder controle?

Nu kwamen die accu van Italie las ik ergens toch?
hoe kwamen die eraan van aliexpres?
Hoe degelijk bleek de Fyra van dat land?

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 23:09:18 ]
  donderdag 11 oktober 2018 @ 23:10:49 #194
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182463416
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:58 schreef john2406 het volgende:
Niemand kan die vraag over een accu leveren alleen het bedrijf wat ze goedkeuren deed en inbouwen toch?
Maar iedereen en zijn moeder mag wel roeptoeteren dat het 'gewoon levensgevaarlijke shizzle is'? Heb dat op Facebook gestaan dan, ofzo? :D (/sic)

quote:
Als men mij schroot leveren doet moet ik die dan maar klakkeloos inbouwen, zonder controle?
Productiefouten komen voor. Je mag daar een fabrikant natuurlijk op aankijken. En als nodig is stem je met je portemonnee. Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?


-edit-
quote:
Nu kwamen die accu van Italie las ik ergens toch?
hoe kwamen die eraan van aliexpres?
Hoe degelijk bleek de Fyra van dat land?
Laten we de Godwin dan ook maar ff afstrepen in dit topic: hadden die Italianen niet ooit een pact met de Duitsers? 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182463436
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:10 schreef Eix het volgende:

[..]

Maar iedereen en zijn moeder mag wel roeptoeteren dat het 'gewoon levensgevaarlijke shizzle is'? Heb dat op Facebook gestaan dan, ofzo? :d (/sic)

[..]

Productiefouten komen voor. Je mag daar een fabrikant natuurlijk op aankijken. En als nodig is stem je met je portemonnee. Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?
Ik heb geen faceboekie, ik houd niet van theekransjes!
Het koekje evt maar de thee sla ik over.

Volgens mij heb jij niks gemist volgens mij alleen een kabelbreuk en evt een gashandel, de noodknop welke ontbrak maar met de sleutel zou het evt ook gegaan hebben echter die zit op de stint links, en ik weet niet of die dan in een stuurslot vallen doet?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2018 23:13:45 ]
pi_182463517
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:57 schreef Eix het volgende:

[..]

Want? Onderbouw dat dan.

Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.

Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden.
pi_182463552
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:15 schreef machtpen het volgende:

[..]

Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.

Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden.
Hallo!
https://news.panasonic.co(...)13-3/en180313-3.html
  donderdag 11 oktober 2018 @ 23:50:46 #198
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182464202
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:46 schreef machtpen het volgende:
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs, jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben.
Ik heb er geen belang bij en je zal op mij doelen. Maar waar ik wel waarde aan hecht is dat als je verwijten maakt, dat die onderbouwd worden. Niet dat je komt met 'simpele zielen'-reacties als dat Stint voor die accu's zaken deed met een 'niet gerenommeerd bedrijf', zonder verdere uitleg omdat er bij dit exemplaar meerdere keren een accu is vervangen.

JIj stelt nu dat het klote accu's waren. Levensgevaarlijk zelfs. Maar waarom, dat vertel je er niet bij. Dat vind ik dan weer jammer. Ik zie graag gemotiveerd waarom die accu's gevaarlijk zijn, want 'die accu's zijn levensgevaarlijk' vind ik een te gemakkelijke uitspraak. Eentje in het straatje van het verwijt 'zaken te doen met niet-gerenommeerde bedrijven' als er een onderdeel inzit dat achteraf voor verbetering vatbaar is.

Meen wel te hebben gelezen dat er iets van kortsluiting door bijv. pekelwater mogelijk zou zijn, maar weet niet meer zeker of dat nou met de elektromotor was of met de accu. Dacht met de elektromotor? Dat maakt de akku of elektromotor niet per defenitie slecht of de leverende partij een 'niet-gerenommeerd', slecht bedrijf. Vandaar ook mn reactie aan galbakje Mats.

quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 23:15 schreef machtpen het volgende:

[..]

Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.
JIj begrijpt het :) En zo'n antwoord had Matspontius dus moeten geven als onderbouwing voor zn keuze A, B, C of D. Hetgeen ie dus weigerde, maar ja, dat is dan ook een waardeloze blaatschaap die alleen maar met zn vingertje kan wijzen.

Toch zal geen accufabrikant meerdere jaren garantie geven op zn accupacks. En op 100% zker durf ik te stellen dat er ook bij Panasonic weleens batches afgekeurd worden. Evenzo zullen er weleens slechte accu's door de controles slippen.


quote:
Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden.
Hier heb ik nog niets over gelezen. Het zou kunnen, maar het zou ook heel goed mogelijk kunnen zijn dat er gewoon deugdelijke cellen gebruikt zijn. Panasonic is idd prima merk, maar ook die kunnen kapot. Aan een accupack/motor hangt ook een stukje elektronica en software namelijk en een lader. Als dat niet lekker werkt, heeft dat ook zn invloed op de levensduur van zo'n accu. Op papier kan het allemaal nog zo goed zijn.. maar pas in de praktijk kom je dr pas achter of dat ook allemaal klopt.

Weet wel van ontploffende gsm'tjes, gevaarlijke namaak 18650 in Chinese zaklampen, maar van ontploffende fietsaccu's heb ik eigenlijk nooit bewust iets gelezen.

Made in China, wil dusniet zeggen dat er dan standaard Chinese meuk en/of slechte cellen/materiaal gebruikt wordt. Menig accu geproduceerd of geassembleerd in China wordt gewoon geleverd naar wens met prima Samsung of Panasonic 18650 cellen erin. Maar dan nog bestaat zo'n accupack uit meer dan enkel wat aan elkaar gekoppelde cellen.. dus ook hardwarematige of softwarematige redenen kan zo'n accupack naar de klote gaan. Of als je ze gewoon verkeerd belast.


Nee, ik heb mn overgenomen elektrische fiets snel verkocht toen ik las over de problemen en levensduur van die accu's. En dat je het model accu dat ik had (BionX) dus niet zelf van nieuwe cellen kon voorzien omdat alles dichtgetimmerd zat softwarematig. Maar die liep ook al terug qua capaciteit na 300x opgeladen te zijn geweest ofzo. Die had de 10 jaar echt niet gehaald. Daar zitten volgens mij Samsung cellen in.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kamelenteen op 12-10-2018 01:19:46 ]
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:02:30 #199
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182464371
quote:
Made in China! Moet wel slecht zijn ;)
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:56:36 #200
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182467702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:37 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Meneer komt met verwijten naar Stint, omdat ze zaken doen met een 'niet gerenommeerd' bedrijf dat de accu's levert. Vind ik als je met vingertjes wijst, ook wel een en ander mag verhelderen waarom je dat doet en als er slechte accupacks in zaten, wie daar dan de schuldige aan is en wie wat te verwijten is en waarom. En waaruit blijkt dat het een 'niet gerenommeerd' bedrijf is. Kun je dat niet, moet je die opmerkingen voor je houden want dan is het gewoon zinloos geblaat.

Maar voor het ongeval lijkt het op dit moment irrelevant. Voor zover ik weet en heb gelezen is de staat van de accu's geen oorzaak geweest van het ongeval. Enkel wordt genoemd dat de betreffende Stint meermalen is gerepareerd is aan defecte accu's. Hoeft niet eens te wijten te zijn aan Stint, sommige dingen komen pas naar buiten na enige tijd gebruik. Toch kwam daar het vingertje van Matspontius met een verwijt naar Stint: dat ze zaken doen met 'niet-gerenommeerde bedrijven' en ik meen ook dat het een 'kulargument' was dat er batches slechte akku's waren.

Ach, ik laat die kwast maar voor wat het is in deze. Meneer heeft zichzelf voor mij gediskwalificeerd als simpel blaatschaap dat niet tegen kritiek en kritische vragen kan.
Als je nou eerst de post historie doorneemt voordat je iemand gaat stalken met dezelfde vraag en gaat beledigen. Machtpen is degene die het verhaal van de accu's poste, niet ik. Ik reageerde daarop met dat het Stint bedrijf geen gerenommeerd bedrijf is, want klein en nog niet zo lang op de markt.

quote:
Op dinsdag 9 oktober 2018 19:51 schreef machtpen het volgende:

Of de accu liep gewoon leeg door een massaprobleem. Daar zou een echte automonteur direct aan denken. Dat verhaal van die foute batch rammelt ook aan alle kanten. Een gerenommeerde leverancier doet aan kwaliteitscontrole.

Matspontius:
Dit was overduidelijk geen gerenommeerde leverancier ...

Stug en geforceerd focussen op de accu's :N Of er niet genoeg andere mankementen en fouten bij de Stint aanwezig zijn, nogmaals lees de artikelen. Genoeg artikelen die voor het ongeval al aangaven dat de uitvoering en veiligheid van dit voertuig niet in orde was. Het was dus gewoon wachten op een catastrofe.

Iedereen kan hier nou wel gaan lopen zeuren dat we moeten afwachten op het onderzoek. Prima, want dan weten we het zeker dat de Stint de oorzaak is geweest. Kijk ook in de link hiervoor, waar al meerdere ongelukken met andere Stints worden beschreven.

De Stint is een prima idee, de uitvoering en constructie en de controle daarop zijn ronduit slecht uitgevoerd. Dat heeft naar alle waarschijnlijkheid geleid tot deze ramp. De kans dat de fout bij de bestuurster ligt vind ik vergezocht. Kan natuurlijk, maar dan moet je wel een ontzettende klungel zijn geweest ...
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')