APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 14:51 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Kom op zeg, als de RDW aangeeft dat het niet nodig is? Je mag je auto ook gewoon elke maandag naar de APK brengen. Dan weet je zeker dat die dinsdag veilig is. Dat doe je toch ook niet?
En tussendoor kan je dagelijks je verlichting controleren. Hoe vaak controleer je het?
De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:23 schreef r_one het volgende:
[..]
APK en typegoedkeuring zijn twee heel verschillende dingen.
Dat zal de RDW dan ook niet zeggen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:31 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De gemeentschappelijke faktor is dat de RDW bepaald wanneer en hoe het moet gebeuren.
Beide mag je als vaker doen.
Als de RDW zegt dan een APK of typegoedkeuring niet nodig is zijn er weinig mensen die het alsnog doen.
Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags?quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 20:04 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit was overduidelijk geen gerenommeerde leverancier ...
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.quote:
Dit inderdaad. En dan ook nog doen alsof daarmee het ongeluk was voorkomen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 15:50 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Was Takata een gerenommeerde leverancier van airbags?
Wat ik dus wil zeggen met deze reactie: je kan een nog zo'n goed en gerenommeerd bedrijf zijn, dat wil niet zeggen dat er dan nooit iets mis kan gaan of dat er fouten in een ontwerp blijken te zitten. Die fouten hoeven niet direct naar voren te komen. Nu was Takata een bedrijf dat airbags leverde voor in auto's, maar ze zijn ondanks hun reputatie toch failliet gegaan. Goedkoop geblaat dus.
Dus bij deze de vraag aan jou: wie heeft gefaald in het verhaal van de accu's
-A: de leverancier van de batterijen?
-B: de fabrikant van de accupacks die gebruikt maakte van ingekochte batterijen en de accupacks ontwikkelde?
-C: de leverancier van de Stint, die accu's kocht van B
-D: anders.
Met vingertjes wijzen en blaten is zo makkelijk vanaf de zijlijn
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.
Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
Je vergeet mijn vraag te beantwoorden, Mats.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
De snelheid opvoeren en de noodknop weghalen zijn inderdaad marginale aanpassingen - daarvoor is toch geen keuring nodig ...
Ik gok helemaal niets, alles is na te lezen in de links in al eerder geplaatste posts. Ook het verhaal van de accu's.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe veel sneller de machine nu kan en wat de RDW in de keuring als maximale snelheid heeft aangegeven voor dat ding.
Ik weet ook niet of een noodknop verplicht was ondanks dat het op V1 wel zat.
Jij weet bljikbaar meer over deze materie of gok je maar wat?
Ook dat zal het descundige raport allemaal uitwijzen.
Ik wacht met spanning op dat rapport want dan pas weten we of het daadwerkelijk een technisch mankement is.
Alleen heeft geen leek het geconstateerd.. wat best apart is.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:56 schreef matspontius het volgende:
Op zich is er met het idee van de Stint niks mis, er zijn bij de uitvoering en aanpassingen daarna structurele fouten gemaakt die zelfs een leek kan constateren.
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:56 schreef matspontius het volgende:
Waarom zou onze grote vriend eigenlijk een nieuwe Stint hebben aangeboden aan dat KDV?
Dat geloof je toch zelf zeker niet. Alle geconstateerde fouten en gebleken gebreken zijn louter toeval? Links gelezen?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?
daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?
weet jij het?
Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:04 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
eh... misschien het totaal omgekeerde van wat jij denkt? Dat de man in goed overleg is met RDW, mininister en deskundigen over de oorzaak en eventuele verbeteringen aan de Stint. En dat hij dat niet wil forceren met een rechtzaak?
daarbij wil hij misschien alle stints laten voldoen aan de nieuwste eisen en als de minister nu het verbod intrekt kan dat niet meer?
weet jij het?
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denk eerder om zijn nek te redden. Als de minister in het gelijk wordt gesteld, kan hij aansprakelijk gesteld worden.
Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat het voertuig niet meer voldoet aan de eisen van het RDW.
Blijkbaar maakt Dhr. Rensen zich er wel druk om. Als je begint met omkopen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik weet alleen dat de Stint afwijkt van de eerste versie. Niet dat hij niet voldoet aan de eisen. Of hij voldoet aan de eisen wordt op dit moment onderzocht.
Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 16:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat zal er aan liggen wat er aan is aangepast.
Dat weten we allemaal niet.
Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet.quote:Ik weet alleen dat matspontius hem ook zou laten herkeuren als dat volgende de RDW niet zou hoeven omdat het maar een kleine aanpassing is. En dat matspontius denkt dat hij daar het ongeluk mee had voorkomen.
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat de RDW geen clausule heeft opgenomen dat de typegoedkeuring vervalt indien de fabrikant wezenlijke veranderingen aan het product aanbrengt. Dan moet je denken aan aandrijflijn, remmen, motor, veiligheidssystemen etc. en niet een andere fietsbel ofzo.
[..]
Ik deel zijn mening niet. Maar je verweer deugde ook niet.
In de krant heeft iig gestaan dat er een zwaardere motor is geplaatst. Dat alleen is al voldoende om je typegoedkeuring te verliezen. De vraag hoeveel zwaarder is dan niet meer relevant.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.
zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.
ik weet het niet, jij niet en niemand niet. Anders had het al in de krant gestaan.
Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:16 schreef Kamelenteen het volgende:
Matspontius, doe eens volwassen en beantwoord de vraag eens die je nu al een paar posts negeert..
Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:13 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Die clausule zal best in staan. Maar ik weet niet of de wijzigingen wezelijk zijn.
zwaardere motor? hoeveel zwaarder?
noodknop? die hebben meer voertuigen niet, mogelijk val hij buiten de keuringseisen.
klopt, maar 20procent extr mag wel.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet alleen als ik in mijn auto inplaats van een 4 cillinder een 6 cilinder leggen doe, dat ik meer pk s heb en dat ik opnieuw met het voertuig naar de RDW mag.
Evt keurt de RDW hem goed kan ook zijn dat ze zeggen pas de ondertrein en de remmerij maar aan.
En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
klopt, maar 20procent extr mag wel.
Nope, dat is namelijk niet relevant voor de vraag die ik Matspontius stelde.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:24 schreef T-D het volgende:
[..]
Gewoon even het onderzoek afwachten nog een optie?
moet je mij niet vragen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 18:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
En de rem verwijderen of een noodknop benzine pomp?
Maar de remmen zijn niet meer in staat om het voertuig tot stilstand te brengen, als de electromotor door een mankement naar max vermogen gaat. En dat zou wel eens significant kunnen zijn geweest bij het dodelijke ongeval.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 20:13 schreef Fer het volgende:
Die zwaardere motor is discutabel. Het voertuig zou het gebruiken om steile hellingen te drempels te kunnen nemen. De maximum snelheid is ongewijzigd.
Aanvulling: de minister heeft een verbod uitgevaardigd op basis van onveiligheid. Als de minister in het kort geding ongelijk krijgt, dan kunnen de eigenaren van stints, de staat aansprakelijk stellen voor geleden schade. Maar als de minister wel in het gelijk wordt gesteld, dan kan de fabrikant aansprakelijk worden gesteld door de eigenaren voor de geleden schade.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 17:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
voor wat? dan is er nog steeds geen oorzaak.
Als je maar van je eigen gelijk overtuigd bent, niet? Als je te beroerd bent om die artikelen door te lezen krijg je inderdaad geen antwoord. En het zal me verder worst wezen wat jij er van vind ...quote:Op donderdag 11 oktober 2018 19:10 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nope, dat is namelijk niet relevant voor de vraag die ik Matspontius stelde.
Zie ook deze post.. die vraag weigert ie te beantwoorden. Dit gaat dus niet primair over de stint, maar over de uitspraken die het wijsneusje doet. Dus dat ie die vraag niet beantwoord, snap ik wel, want dan moet ie zichzelf rectificeren en dat is voor sommige mensen nogal moeilijk.
Je gaat wederom niet op de vraag in, maar probeert die wederom te ontwijken.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 20:56 schreef matspontius het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rnietigend~ae4f78ff/
Allemaal flauwekul en onzin dit, toch? Zo zijn er genoeg artikelen te vinden ...
Ipv die voortdurende flauwekul van je kun je beter ingaan op de inhoud van de artikelen. Maar die lees je niet. Stug volharden in je starre houding ....quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:18 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Je gaat wederom niet op de vraag in, maar probeert die wederom te ontwijken.
A, B, C of D? Makkelijke vraag voor jou, toch? Geef dat antwoord dan ook even.
En geef ook maar aan van welk 'niet gerenommeerd' bedrijf die accupacks of een stukje terug de accu's afkomstig zijn. Jouw opmerking daarover was zo stellig, dat jij dat moet weten, immers je sprak over een 'niet-gerenommeerd bedrijf'. En dus ook weet waar de fout in die accu's ligt en wie daaraan schuld draagt. En dus ook welke accu's er gebruikt werden, van welke producent.
Vandaar dat ik ook even Takata erbij haalde. Een gerommeerd bedrijf, gespecialiseerd in airbags voor auto's en waar 10 jaar na dato ettelijke miljoenen auto's voor werden teruggeroepen. Hoe kan dat? Bij een gerenommeerd bedrijf had dat nooit gebeurd, toch? Of.. was je opmerking over die accu's die je maakte toch een beetje voorbarig?
Ik stel je een vraag naar aanleiding van een eerdere opmerking van je.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 21:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ipv die voortdurende flauwekul van je kun je beter ingaan op de inhoud van de artikelen. Maar die lees je niet. Stug volharden in je starre houding ....
Meneer komt met verwijten naar Stint, omdat ze zaken doen met een 'niet gerenommeerd' bedrijf dat de accu's levert. Vind ik als je met vingertjes wijst, ook wel een en ander mag verhelderen waarom je dat doet en als er slechte accupacks in zaten, wie daar dan de schuldige aan is en wie wat te verwijten is en waarom. En waaruit blijkt dat het een 'niet gerenommeerd' bedrijf is. Kun je dat niet, moet je die opmerkingen voor je houden want dan is het gewoon zinloos geblaat.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daarnaast is het natuurlijk totaal irrelevant.
Want? Onderbouw dat dan.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:46 schreef machtpen het volgende:
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs,
Ad hominems had dit topic nog een gebrek aan, inderdaad.quote:jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben.
Maar iedereen en zijn moeder mag wel roeptoeteren dat het 'gewoon levensgevaarlijke shizzle is'? Heb dat op Facebook gestaan dan, ofzo?quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:58 schreef john2406 het volgende:
Niemand kan die vraag over een accu leveren alleen het bedrijf wat ze goedkeuren deed en inbouwen toch?
Productiefouten komen voor. Je mag daar een fabrikant natuurlijk op aankijken. En als nodig is stem je met je portemonnee. Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?quote:Als men mij schroot leveren doet moet ik die dan maar klakkeloos inbouwen, zonder controle?
Laten we de Godwin dan ook maar ff afstrepen in dit topic: hadden die Italianen niet ooit een pact met de Duitsers?quote:Nu kwamen die accu van Italie las ik ergens toch?
hoe kwamen die eraan van aliexpres?
Hoe degelijk bleek de Fyra van dat land?
Ik heb geen faceboekie, ik houd niet van theekransjes!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:10 schreef Eix het volgende:
[..]
Maar iedereen en zijn moeder mag wel roeptoeteren dat het 'gewoon levensgevaarlijke shizzle is'? Heb dat op Facebook gestaan dan, ofzo? :d (/sic)
[..]
Productiefouten komen voor. Je mag daar een fabrikant natuurlijk op aankijken. En als nodig is stem je met je portemonnee. Maar die accu's zijn niet spontaan in de fik gevlogen, toch? Of ligt er inmiddels ergens een kdv in de as? Daarnaast is er toch nog nergens een bericht verschenen dat er een relatie bestaat tussen het ongeval en een slechte accu? Of heb ik iets gemist?
Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.quote:
Hallo!quote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:15 schreef machtpen het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.
Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden.
Ik heb er geen belang bij en je zal op mij doelen. Maar waar ik wel waarde aan hecht is dat als je verwijten maakt, dat die onderbouwd worden. Niet dat je komt met 'simpele zielen'-reacties als dat Stint voor die accu's zaken deed met een 'niet gerenommeerd bedrijf', zonder verdere uitleg omdat er bij dit exemplaar meerdere keren een accu is vervangen.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:46 schreef machtpen het volgende:
Het zijn gewoon klote accu's, levensgevaarlijk zelfs, jammergenoeg en dat er mensen over lopen door te zeuren geeft je toch te denken wat voor mensen dat zijn. Welk belang ze erbij hebben.
JIj begrijpt hetquote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:15 schreef machtpen het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld cellen van panasonic gebruikt is het onmogelijk dat er 3 accu's in 1 batch zitten die slecht zijn. Maar dat is ook een fabrikant die daar garantie opgeeft. Dat is toch wel een kwaliteit die je verwacht in een vervoersmiddel waarin je 10 kinderen vervoert.
Hier heb ik nog niets over gelezen. Het zou kunnen, maar het zou ook heel goed mogelijk kunnen zijn dat er gewoon deugdelijke cellen gebruikt zijn. Panasonic is idd prima merk, maar ook die kunnen kapot. Aan een accupack/motor hangt ook een stukje elektronica en software namelijk en een lader. Als dat niet lekker werkt, heeft dat ook zn invloed op de levensduur van zo'n accu. Op papier kan het allemaal nog zo goed zijn.. maar pas in de praktijk kom je dr pas achter of dat ook allemaal klopt.quote:Dit is goedkope chinese troep geweest die ook nog een keer onder je handen kan ontploffen of ontbranden.
Made in China! Moet wel slecht zijnquote:Op donderdag 11 oktober 2018 23:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hallo!
https://news.panasonic.co(...)13-3/en180313-3.html
Als je nou eerst de post historie doorneemt voordat je iemand gaat stalken met dezelfde vraag en gaat beledigen. Machtpen is degene die het verhaal van de accu's poste, niet ik. Ik reageerde daarop met dat het Stint bedrijf geen gerenommeerd bedrijf is, want klein en nog niet zo lang op de markt.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 22:37 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Meneer komt met verwijten naar Stint, omdat ze zaken doen met een 'niet gerenommeerd' bedrijf dat de accu's levert. Vind ik als je met vingertjes wijst, ook wel een en ander mag verhelderen waarom je dat doet en als er slechte accupacks in zaten, wie daar dan de schuldige aan is en wie wat te verwijten is en waarom. En waaruit blijkt dat het een 'niet gerenommeerd' bedrijf is. Kun je dat niet, moet je die opmerkingen voor je houden want dan is het gewoon zinloos geblaat.
Maar voor het ongeval lijkt het op dit moment irrelevant. Voor zover ik weet en heb gelezen is de staat van de accu's geen oorzaak geweest van het ongeval. Enkel wordt genoemd dat de betreffende Stint meermalen is gerepareerd is aan defecte accu's. Hoeft niet eens te wijten te zijn aan Stint, sommige dingen komen pas naar buiten na enige tijd gebruik. Toch kwam daar het vingertje van Matspontius met een verwijt naar Stint: dat ze zaken doen met 'niet-gerenommeerde bedrijven' en ik meen ook dat het een 'kulargument' was dat er batches slechte akku's waren.
Ach, ik laat die kwast maar voor wat het is in deze. Meneer heeft zichzelf voor mij gediskwalificeerd als simpel blaatschaap dat niet tegen kritiek en kritische vragen kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |