loni55 | zondag 2 september 2018 @ 20:52 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, F20 118i • Hojdhopper, E87 116i 2-serie: • mitchelll0181, F46 216i Gran Tourer 3-serie: • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E36 323i • jitzzzze, E36 318tds touring • pvdplanet, E36 325i Coupe • YoshiBignose, E36 318i cabrio • LethalNinja E46 318i sedan • Boegschroef, E30 m52b28 • Moody, F30 320i • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, E46 323Ci 5-serie: • Boegschroef, F11 530d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E39 523iAT • LoveAtFirstDrive, E34 540iA Touring '94 • Hyperdude, 2011 F11 523iA Touring • OxygeneFRL, E61 530D 6-serie: 7-serie: • Tarado, E38 740iL 8-serie: X: • Voszje, E70 X5 xDrive 30d Z: • k_man, E89 Z4 30i • bluemoon23, E85 Z4 3.0si M: Motoren: • Catch22-, K75 RT • Hyperdude, F800GS Onderdelen http://bmwfans.info http://www.offenga.nl https://bmwshop.ekris.nl/nl/onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.net/diagrams/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. Hoi OldBies/afvoeren?: 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Mikkie, E46 320d • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 318d Touring • Vuurmuis, E46 325ci • Driftkikkerrrrr e30 318i. • Xtr3mE, E46 318ci • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Leolinedance, F30 BMW 320d 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Alicey & SingleCoil, E38 740iL X: • lezzer, E83 X3 2.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 | |
Hojdhopper | maandag 3 september 2018 @ 16:09 |
Goeie topictitel wel. Afgelopen week melding dat het linker achteruitrijlampje het niet doet. Deze week maar even naar kijken, lijkt me gewoon een kapot lampje te zijn. | |
Hyperdude | maandag 3 september 2018 @ 19:43 |
Wist niet eens dat daar een melding voor was. | |
Hojdhopper | dinsdag 4 september 2018 @ 13:28 |
Heel specifiek dus zelfs. | |
boegschroef | dinsdag 4 september 2018 @ 16:06 |
Ik ben de F11 ondertussen weer beu en gaat weg. Ik wil weer terug een sportieve wagen en ben in de markt voor een M3 of M4. Helaas zijn ze bijna allemaal wit grijs of zwart... Het liefst zou ik weer terug gaan naar de kleur blauw. | |
Hyperdude | dinsdag 4 september 2018 @ 17:28 |
^^^^ | |
boegschroef | dinsdag 4 september 2018 @ 18:43 |
Dat blijft toch 1 van de mooiste kleuren in mijn ogen. Het is jammer dat de m3 in belgie zo duur is (2000 euro belasting per jaar) tegen 800 op de m4... daardoor twijfel ik tussen de e92 m3 of f82 m4 | |
Hyperdude | dinsdag 4 september 2018 @ 18:51 |
België; even vergeten Mijn 330i was ook mooi donkerblauw. Heb er nog naar gezocht bij de 5; maar met grijs/zwart en zilver heb je 95% van het aanbod gehad. [ Bericht 28% gewijzigd door Hyperdude op 04-09-2018 19:01:55 ] | |
Hyperdude | dinsdag 4 september 2018 @ 18:54 |
Weet iemand trouwens hoe het precies zit met je verlichting in de UK? Vroeger had je van die plakkers. In instructieboekie van mijn 2011 F11 met xenon wordt er gesproken over een handeltje dat je om moet zetten. Maar dat handeltje heb ik niet (meer). Las elders dat je bij nieuwerwetse verlichting niks meer hoeft aan te passen. True, that? | |
boegschroef | dinsdag 4 september 2018 @ 19:30 |
Bij de f11 xenon is het een menu optie, instellingen, verlichting, koplamp en daar zit nog ergens een optie | |
Hyperdude | dinsdag 4 september 2018 @ 19:46 |
Thnx. Ik ga eens even kijken Boekje uit 2010. Auto uit 06-2011. In menu geen optie. Maar in de on-board handleiding (nog nooit gebruikt ) staat dat xenonverlichting niet aangepast hoeft te worden. Alleen niet de bochtverlichting gebruiken; dus Automatisch inschakelen verlichting stand niet gebruiken. Lekker comfortabel man, zo'n F11. | |
boegschroef | dinsdag 4 september 2018 @ 19:52 |
Zoals hier: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=842356 is het bij mij ook. (Even scrollen naar de plaatjes) | |
Hyperdude | dinsdag 4 september 2018 @ 19:58 |
Heb je zeker model 2012 of nieuwer, met NBT? Ik heb dezelfde keuzes in het CIC menu; alleen "headlights" staat er niet bij. Maar ik hoef dus niks te doen. Dus das weer een probleem aan de kant. [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 04-09-2018 20:50:33 ] | |
chiren | donderdag 6 september 2018 @ 14:46 |
Ik heb op mijn F20 met xenon ook een een aantal weken lang niets aangepast qua setting of stickers toen ik door de UK reed, geen enkele keer een seintje gehad van een tegenligger die dacht dat ik mijn grootlicht aan had. Als je er niet meer dan een paar dagen bent zou ik me er niet druk om maken | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 6 september 2018 @ 16:20 |
Kom al jaren met m’n bus in UK en nooit wat gedaan, nooit wat gehoord, nooit naar me geseind, douane en politie hebben er nooit wat van gezegd, etc. 😄 En je kunt altijd die stickers halen, kost geen drol volgens mij. | |
Hyperdude | donderdag 6 september 2018 @ 17:12 |
Ik maak mij eigenlijk nergens druk om. Maar wil wel weten "hoe het zit". [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 06-09-2018 17:18:00 ] | |
Hyperdude | donderdag 6 september 2018 @ 17:15 |
Die stickers werken dus niet bij niet-ouderwetsche verlichting. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 6 september 2018 @ 17:41 |
Ah ok, dacht dat je alsnog wel het verblindende er uit haalt zeg maar. Mocht er toch iemand verblind worden 😄 | |
Hyperdude | donderdag 6 september 2018 @ 18:09 |
Op die oude koplampen zaten allemaal lijntjes. Zodat je weet waar je die stickers moet plaatsen. Nu is het gewoon een grote lap egaal plastic. Leuke autolamp-feitjes voor saaie feestjes. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Headlamp [ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 06-09-2018 18:51:23 ] | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 6 september 2018 @ 22:02 |
Ah joh ik heb ook nog die oude troep 😂 Al was xenon destijds wel al een optie. Niet op de E34 volgens mij, wel op de E32 (wel dezelfde koplampen). Zeer zeldzaam. Al verdwijnen de lijnen daar niet door natuurlijk 😉 | |
boegschroef | vrijdag 7 september 2018 @ 09:39 |
de e30 is gaan lekken: De radiateur is slechts 8 maanden oud... dat krijg je als je de goedkoopste op ebay besteld... | |
daNpy | vrijdag 7 september 2018 @ 09:51 |
Goedkoop is duurkoop | |
pvdplanet | vrijdag 7 september 2018 @ 10:29 |
Alumunium radiator met electrische vin Veel beter dan plastic meuk | |
Hojdhopper | maandag 10 september 2018 @ 13:18 |
Sinds een week valt me iets op aan mijn e87 116i. Laag in de toeren (zo rond de 1300/1400) merk ik dat de auto schokt bij goed gas geven (pedaal helemaal in). Dit gebeurt in alle versnellingen behalve de eerste. Het is zeg maar niet dat schokkerige wat je wel eens hebt als je echt te laag in je toeren zit (niet genoeg koppel/power). Het is echt één of hooguit twee flinke schokken rond dat toerental. Het leek mij eerder zoiets alsof hij dan heel kort moment geen brandstof krijgt. Of toch de koppeling? Lastig uit te leggen en weet ook niet goed hoe ik het anders kan uitleggen. Misschien weet toch iemand in welke hoek ik het moet zoeken, of stelt het niks voor? | |
daNpy | maandag 10 september 2018 @ 21:42 |
Zo sloop je je krukas lagers. | |
Hojdhopper | dinsdag 11 september 2018 @ 10:05 |
Thanks, maar leg uit? | |
daNpy | dinsdag 11 september 2018 @ 21:52 |
Veel gas geven = harde boem in de cilinder, maar door lage toeren een massa traagheid wordt dit niet zo snel omgezet in snelheid van de zuiger -> de krukaslagers worden zwaarder belast over een lange(re) tijdspanne dan dat je vol gas geeft bij hogere toeren. De motor heeft in de hogere toeren niet voor niets meer koppel en daaruit vloeiend, ook meer vermogen. | |
Hyperdude | dinsdag 11 september 2018 @ 22:03 |
Daarom automaat | |
bokkepoot | dinsdag 11 september 2018 @ 22:04 |
zelfrijdende auto's juist. | |
daNpy | dinsdag 11 september 2018 @ 22:17 |
De hedendaagse automaten schakelen juist snel op en draaien derhalve altijd lage toeren (milieu geneuzel enz). Dat is echt waardeloos voor je motor. Automaat rijden (BMW X-drive ) is prima maar niet bij bij 50 km/h in zijn 6 aub. | |
Hyperdude | dinsdag 11 september 2018 @ 22:33 |
Die van mij loopt zo op naar 5500 toeren als je een beetje gas geeft. Bij constante snelheid is de belasting van het blokkie miniem, volgens mij. | |
daNpy | dinsdag 11 september 2018 @ 22:36 |
Bij constante snelheid is er an sich weinig aan de hand, maar bij een beetje versnellen wurg je de motor al snel. Moet hij eerst weer terug schakelen en in toeren klimmen, dan pas accelereert ie. Dat wil ik niet. Als ik gas geef moet ie ook gaan. Dat wil niet zeggen dat ik continue 4000+ toeren rijdt, maar toch wel minimaal 2200 afhankelijk van de belasting. Bij vertrekken uit lage toeren (zonder terug te schakelen) geef ik ook proportioneel meer gas ipv hem te vloeren. Ik heb in het begin met onze auto ook in zijn 3 rotondes genomen en bij constant rijden onder de 2000 rpm gebleven. Op een gegeven moment ging het motorlampje aan Nu (5 jaar later) niet meer gezien nu ik hem wat meer op toeren houdt. | |
Hyperdude | dinsdag 11 september 2018 @ 22:45 |
Kantelende zuigers. Zie onderaan nrs. 1 en 2. Na 2 ton. Komt door "het moderne rijden" volgens mijn garagist. | |
daNpy | dinsdag 11 september 2018 @ 23:08 |
Ja dat lijkt leuk voor het milieu maar elke 3 jaar een motor aan stront rijden nemen ze niet mee in de berekeningen | |
Hyperdude | dinsdag 11 september 2018 @ 23:10 |
32 jaar. In dit geval. | |
daNpy | dinsdag 11 september 2018 @ 23:12 |
Toen was modern rijden nog helemaal niet in | |
Hojdhopper | woensdag 12 september 2018 @ 11:47 |
Danku! Overigens stond ik vandaag met een bijna niet aanspringende motor. Pas na 7x de startknop indrukken sloeg ie aan. Gisteren had ik twee keer drukken nodig. En vorige week weliswaar bij de eerste keer, maar alsnog met moeite. Accu dingetje? Na 50km rijden spring ie zonder problemen aan. | |
Hyperdude | woensdag 12 september 2018 @ 12:04 |
Lijkt idd. op accudingetje. Even naar laten kijken. 7 keer starten heb ik nog nooit gehad. Helemaal niet starten wel. | |
Hojdhopper | woensdag 12 september 2018 @ 12:15 |
https://airlinegeeks.com/(...)lision-at-paris-cdg/ Hm, balen wel... vliegt dat ding net, staat ie weer stil. | |
daNpy | woensdag 12 september 2018 @ 20:02 |
Klinkt als de accu idd. | |
xaban06 | vrijdag 14 september 2018 @ 21:46 |
Welke BMW zouden jullie rijden als je een youngtimer moest rijden (youngtimer: minimaal 15, maximaal 25 jaar oud). Dus BMW's tussen 1994 en 2004. Rekening houdend met 20dkm - 30dkm per jaar. | |
Rodgrod | vrijdag 14 september 2018 @ 21:48 |
Tot zover de Duitse kwaliteit | |
boegschroef | vrijdag 14 september 2018 @ 21:49 |
Die jaartallen, een e39. | |
matigeuser | vrijdag 14 september 2018 @ 22:08 |
Een 850 CSI natuurlijk. | |
daNpy | vrijdag 14 september 2018 @ 23:30 |
Een 3 serie. Of een 5. Of een 7. | |
leolinedance | zaterdag 15 september 2018 @ 00:04 |
850 Doe je wellicht maar 1 jaar met 25dkm per jaar, maar dan heb je wel een tof jaar. Dat dus | |
leolinedance | zaterdag 15 september 2018 @ 00:07 |
Komt BMW eigenlijk nog eens met een mooie en enigszins betaalbare full-electric? Met een range van een km of 500 minimaal aub. | |
daNpy | zaterdag 15 september 2018 @ 07:04 |
Een BMW voor de prijs van een Kia bedoel je? Of wat wil je nou? | |
leolinedance | zaterdag 15 september 2018 @ 07:14 |
Geen i8 prijs. Zeg 60k | |
Tenninetyfive | zaterdag 15 september 2018 @ 09:10 |
Als je massa adoptie wil, zal je als auto fabrikant toch eens je huidige line-up langzaam aan moeten gaan vervangen voor een electrische variant. Dus ja een 3 serie kost in de basis ongeveer 40k, dat zou de electrische variant daarvan ook moeten kosten. Maar goed, dat lijkt dus nog toekomst muziek. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 15 september 2018 @ 22:38 |
Wat zoek je precies? Heb je ruimte nodig? Budget? Brandstof? Ik rijd een BMW E34 540iA Touring op LPG G3 uit 1994 en ben daar zeer tevreden over. Alle luxe die je nodig hebt, degelijke motor, betaalbaar op LPG. Alleen het onderhoud is uiteraard wel wat duurder dan een E36 316i. E46 Touring met een 6-cilinder zijn ook heerlijke auto's. | |
Liftdeur | zondag 16 september 2018 @ 13:21 |
Sinds gisteren eigenaar van een E39 530i uit 2001, echt genieten . | |
LoveAtFirstDrive | zondag 16 september 2018 @ 15:14 |
Doe dan ff een foto plaatsen? 😄 | |
Hojdhopper | dinsdag 18 september 2018 @ 10:20 |
[quote] Op vrijdag 14 september 2018 21:48 schreef Rodgrod het volgende: [..] Tot zover de Duitse kwaliteit [/quote] Was de towtruck bestuurder Duits dan? Wacht even, mijn post moest helemaal niet in dit topic zie ik net. | |
junkiexp | dinsdag 18 september 2018 @ 17:26 |
Van het weekend lekker bezig geweest aan de E39 528i. Ik verloor KVS, moest echt om de 2 dagen een liter bijvullen. Eerst dach ik aan de koppakking, toch nog even verder gaan zoeken. Beschermplaat onder de motor eraf en auto gestart. KVS drupte langs de krukaspoelie, waterpomp of thermostaat die lekte. Die heb ik allebei vervangen en nu na 3 dagen heb ik nog geen melding gehad. Verder 4 Continental winterbanden gemonteerd. Ook heb ik de stelnokken van de Xenon koplampen vervangen, dat is een E38/E39 dingetje. Stelnokken breken af doordat ze door de warmte bros zijn geworden. Gelukkig heb ik de PFL, daar zitten de glazen geklemd ipv gelijmd. Ook nog een 2de hands PDC sensor omgewisseld maar die bleek ook stuk te zijn, gelukkig gaat een achterbumper van een E39 er eenvoudig af. Vanmorgen reed ik weg van huis, na 3 straten geratel en opeens geen struurbekrachtiging meer en ook het acculampje ging branden. Multieriem gebroken en helemaal op de poelie heen gedraaid Had wel gezien bij het vervangen van de waterpomp dat deze slecht was maar ik had er geen liggen dus de oude maar teruggezet met het idee om deze eind deze week te vervangen maar dat mocht niet zo zijn. Gelukkig ANWB met woonplaats, echt een top gozer, samen naar de BMW dealer op het dorp gereden en een multiriem gehaald, en hij heeft die er weer op gelegd zonder de visco te demonteren Ik weer door naar mijn werk, motor liep niet zo lekker en sloeg bij langzaam rijden bijna af, melding op de OBC : ''Motor failsafe program'' Ik balen natuurlijk, en dat kan echt van alles zijn. Bleek de ANWB monteur de aanzuigbuis niet goed onder de luchtfilterbox te hebben teruggezet en zodoende kon de motor niet genoeg lucht aanzuigen. Nadat ik dit gefixt had en een stukje gereden had waren alle lampjes en meldingen weer weg. Morgen nog 2 nieuwe schijfjes voor vervangen en dan naar de APK. Ondertussen 19 jaar oud en 356.000 km maar ze rijdt nog prima! | |
Hyperdude | dinsdag 18 september 2018 @ 20:13 |
Goed bezig. En niet als enige | |
fathank | dinsdag 18 september 2018 @ 20:17 |
Tering wat is dat voor 'n Frankensteinmobiel? | |
junkiexp | dinsdag 18 september 2018 @ 22:04 |
Die kleur Dikke velgen though! | |
YoshiBignose | dinsdag 18 september 2018 @ 22:07 |
Waarom die Porsche lampen op een BMW | |
daNpy | dinsdag 18 september 2018 @ 22:46 |
Mein Gott wat een gedrocht | |
xaban06 | woensdag 19 september 2018 @ 00:29 |
Ruimte: enige eis 4 stoelen; dus geen Z3/Z4, maar mag wel een coupe zijn. Groter mag ook (Touring). Budget: Maximaal 10.000 euro, tenzij het echt een nette speciale is (bijvoorbeeld onder de ton gelopen), dan maximaal 15.000 euro. Brandstof: Diesel Heb zelf een E46 318i, E46 320TD, E46 325Ti, E46 330dA gereden. Motorisch voelde de 325Ti het meest 'auto', maar ik wil geen compact en moet een diesel zijn. Blijft niet heel veel over, wat over blijft is o.a.: BMW 5-serie E39 - geen ervaring mee, redelijk oud, betrouwbaar? BMW 5-serie E60 - geen ervaring mee, betrouwbaar? BMW 6-serie E63 - niet verkrijgbaar in diesel. Benzine zal wel slurpen? | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 19 september 2018 @ 00:50 |
Hmm dat maakt het lijstje inderdaad wel een stuk compacter! Persoonlijk denk ik dat je met de E39 minder problemen hebt dan met z'n opvolger. Qua lekkere diesels kom je dan al gauw uit bij de 530d. Als het wat compacter mag is een E46 330d Touring ook een mooie optie. Vind allebei erg mooie wagens. Ik geloof wel dat de automaten van de diesels destijds niet zo denderend zijn, dus misschien is een handbak de beste optie. De latere 330d had ook een 6-bak en wat meer pk (204), geloof dat dat bij de E39 niet is doorgevoerd. Als het perse een diesel moet zijn, zou het voor mij een late 330d Touring met handbak worden. Benzine versie zuipt wel, reken maximaall op 1 op 10. Misschien is LPG een optie? Rijd je echt zoveel dat diesel goedkoper is, ook met de (komende) verhogingen? Ik rijd nu 3 jaar op LPG en op de kleine actieradius na bevalt het uitstekend. Brandstofkosten zijn erg schappelijk met een verbruik van 1 op 7 (4.0 V8). | |
boegschroef | woensdag 19 september 2018 @ 08:30 |
Vergeet ook de haat op de diesels niet, binnen nu en een paar jaar mag je met de oude diesel een hoop steden niet meer in en gaat de prijs erg hard omhoog. Kijk maar eens wat er in Belgie is gebeurd. Mocht je toch aan een diesel vast willen houden, zoek er 1 in Belgie, daar gaan ze nu voor een appel en een ei weg. Ik heb een e39, e36, e46 en e60 gehad. Persoonlijk zeg ik, het verschil tussen de 5 en 3 serie is te groot en ik zou niet kiezen voor een 3 serie. De e60 is voor mij nog altijd de topper, zelfs mijn f11 kan eigenlijk niet tippen aan het rijgenot van de e60. Mocht je kijken naar een e60, ze hebben wat (dure) problemen nu ze op leeftijd raken: - navigatie systemen van de eerste jaren houden er de laatste paar jaar allemaal spontaan mee op - dubbel massa vliegwiel gaat rammelen - krukas poelie gaat vaak kapot - draag arm rubbers willen na al die jaren nog wel eens verslijten. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 21 september 2018 @ 21:08 |
De 540i heeft weer nieuwe APK! Enige opmerking is dat er wat vloeistof lekkage is. Maar er ligt nooit wat op straat, dus het zal wel wat oud zeer zijn. Vorig jaar lekte de distributiepakking flink, maar dat is toen al verholpen en sindsdien zie ik dus niks op de grond liggen. Verder de airco weer even laten bijvullen en de lambda sondes laten vervangen, eentje gaf een storing. Morgen een offerte laten maken voor het verwijderen van de roest. Ben benieuwd | |
Hyperdude | vrijdag 21 september 2018 @ 21:21 |
Zit nu aan de Engelse zuidkust; rest UK is omgewaaid/verzopen, maar hier sunny. Voor vertrek woensdag was ie door zijn achterpoten gezakt. Luchtvering. Toch maar vertrokken. Daarna niets meer opgemerkt. Volgens mij wel eens eerder iets gezien, maar loop meestal in een donkere schuur naar de auto. Dus helemaal zeker ben ik niet. [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 21-09-2018 21:54:28 ] | |
Hyperdude | vrijdag 21 september 2018 @ 21:29 |
Kan je nog goed slapen vannacht? | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 21 september 2018 @ 22:41 |
Neeeee 😭 | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 21 september 2018 @ 22:42 |
Oh oh, is wel iets wat ik op Facebook vaker lees bij de F11 😬 | |
Hyperdude | vrijdag 21 september 2018 @ 22:45 |
Hij staat nu 36 uur stil in een parkeergarage. Ben benieuwd of ie morgenochtend nog fier overeind staat. [ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 22-09-2018 09:26:02 ] | |
junkiexp | vrijdag 21 september 2018 @ 23:02 |
Luchtvering is mij bij ook stervende, dure grap helaas Vandaag nieuwe Brembo schijfjes voor gemonteerd, donderdag naar de APK! Ben benieuwd, verwacht niet al te veel geks [ Bericht 0% gewijzigd door junkiexp op 21-09-2018 23:45:35 ] | |
Hyperdude | vrijdag 21 september 2018 @ 23:34 |
Ik overleef het wel. Succes bij de APK. | |
junkiexp | vrijdag 21 september 2018 @ 23:45 |
Thanks altijd spannend. Maar heb wel een hele relaxte garage onder het motto ''als je heel goed zoekt vind je altijd wel iets '' En ik ben er ook altijd bij en loop samen met de monteur alle punten na, bakje koffie en peukie erbij | |
Hyperdude | zaterdag 22 september 2018 @ 09:26 |
36 uur later... Staat er normaal bij nu. En goed bewaakt. | |
junkiexp | zaterdag 22 september 2018 @ 10:53 |
leolinedance | zaterdag 22 september 2018 @ 12:54 |
Op de F11 fanclub FB pagina? | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 22 september 2018 @ 13:09 |
Mooi zo! Geen idee, zit in meerdere groepen. Handig voor info en als er dingen te koop komen. Als je wil kan ik al die groepen plaatsen hoor, maar als je op BMW zoekt vind je ze zo. | |
spectrumanalyser | zaterdag 22 september 2018 @ 15:48 |
op korte termijn zal ik de koppeling van m'n e46 vervangen. de krukaskeerring zal ik dan meteen ook vervangen. voordat ik eraan begin, de apk. | |
Hyperdude | zaterdag 22 september 2018 @ 18:22 |
Leef al jaren zonder Faceboek. Maar ieder het zijne. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 22 september 2018 @ 20:23 |
Ooh probeer je niet over te halen hoor 😄 Maar voor info zijn de groepen wel handig. Zit er vooral op voor de ‘bedrijfspagina’, plaats zelf ook niet zoveel meer. | |
Hyperdude | zaterdag 22 september 2018 @ 22:47 |
Dan is het goed 🤗 Jij komt toch wel eens in de UK? Wat een gare wegen. Met al die rotondes met verkeer van rechts. . Zo nu en dan 4 banen, dan weer door iemand zijn achtertuin. Van Portsmouth naar Exeter. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 22 september 2018 @ 23:38 |
Jazeker! Maar ik kom (helaas) vooral op de snelwegen. Maar die binnenwegen zijn soms wel raar inderdaad, veel rijstroken en dan opeens een rotonde, dan moet je ook nog voorsorteren. Met een bus met alleen ramen voor is het ook lastig het aankomende verkeer van rechts te zien, dus op tijd stoppen. De binnenwegen vind ik wel leuk en de oude dorpjes. Wegen kunnen inderdaad ergggg smal zijn, wel wat spannende weggetjes gereden met de bus. Wat is de eindbestemming? De route die je aangeeft niet gereden nog, wel wat noordelijker; via Stonehenge naar Bristol. En door Wales paar keer gereden, Snowdonia is wel een aanrader! En vind dat de mensen in het verkeer meestal erg vriendelijk zijn, een verademing wat betreft het NL verkeer Goede reis! Enneeee wel wat foto's plaatsen van de bolide op reis he Vond nog een foto van vorig jaar in UK, lekker smal (en ja, 2 richtingen ):
| |
Hyperdude | zaterdag 22 september 2018 @ 23:48 |
Die weg ben ik, geloof ik, ook langs gekomen. Foto's moet ik nog maken. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 22 september 2018 @ 23:53 |
Gezellige weggetjes toch?! Alleen als er een tegenligger aankomt is het wat minder Je hebt er wel echt mooie glooiende wegen, kan er wel van genieten. Maar 9 van de 10x moet ik naar Londen en na 1829431841927x ken ik de M25 wel Ben al blij als ik gewoon normaal kan doorrijden. Wel doen dan he! Zal ik binnenkort ook eens wat foto's van de vakantie bewerken. Heb 4100 probleemloze km's gereden met de 540i, tot aan Toscane toe. | |
Hyperdude | zondag 23 september 2018 @ 00:12 |
Toscane kan je ook leuk boenderen. Morgen verder langs de kust. Wegdek is hier wel slecht, maar Lotus en MG Midget worden logischer met die smalle weggetjes. Langs de Noorse kust, en in Ierland heb je ook veel van die 1-baans wegen met 2 richtingen. Hoe harder je rijdt, hoe minder kans een tegenligger te treffen. Komt een goeie bak regen jullie kant op morgen. 90% van die megabui is hier al naar beneden gekomen vandaag. Heb wel 1 foto gemaakt van BMW met Duits tankje. | |
Hyperdude | zondag 23 september 2018 @ 00:13 |
Slechte WiFi hier. En zero foon. Vandaar dubbel | |
leolinedance | zondag 23 september 2018 @ 00:38 |
Bij mijn vrij nieuwe auto (helaas geen Beemer maar een MB) ook een bekend euvel. Ik zal laatst bij de sleepservice in de wagen en de beste man wist mij dit te vertellen. [ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 23-09-2018 00:43:46 ] | |
LoveAtFirstDrive | zondag 23 september 2018 @ 01:41 |
Ja mooi gebied! Ik houd zelf juist van de hoge bergen maar was toch wel erg gecharmeerd van Toscane. Met werk wel paar keer doorheen gereden, maar tot voor kort nooit vakantie gevierd daar. Niet heel veel gereden overigens, was erg heet dus het zwembad was hetgeen waar ik het meeste in zat Haha inderdaad gewoon gas geven! Zolang het overzichtelijk is kun je nog wel redelijk doorrijden. En dat is nog leuk ook Mijn vriendin vindt het alleen wel wat minder Hoop dat het een beetje meevalt morgen, m'n vriendin heeft het goede idee om van de ene naar de andere Dam te rennen, dus zou mooi zijn als het niet al te hard gaat regenen 1 foto is niet genoeg he, dat snap je zelf ook wel En vooral op mooie wegen, mooi landschap, ge kent het wel. | |
daNpy | maandag 24 september 2018 @ 22:02 |
Komend seizoen is het weer zover, ik mag (2) nieuwe winterbanden uitkiezen. Nu heb ik laatste keer Blizzak LM25 genomen omdat die op de andere as ook zaten, maar daar ben ik niet tevreden mee (te weinig grip met regen, niet de verwachte respons in de sneeuw). Had vroeger Vredestein Snowtracs, daar was ik erg tevreden over maar wel met lichtere en minder krachtige auto's. Wat prefereren jullie? Edit: Bandenmaat: 205/55/16. Met RFT en Vmax tot 240 (ipv 210) komen alleen Bridgestone DriveGuard Winter en Hankook i*cept evo² (W320B) (Ja en een nokiolo band maar dat zoek ik dus niet). [ Bericht 19% gewijzigd door daNpy op 24-09-2018 22:19:12 ] | |
Hyperdude | maandag 24 september 2018 @ 22:53 |
Waarom die Vmax niet wat lager nemen? Heb je meer keuze. En harder dan 170 kan in de zomer ook wel. Had Wintrac op de 330, dat beviel ook wel, maar was geen RFT. | |
DarkerThanBlack | maandag 24 september 2018 @ 22:57 |
2 winterbanden? Dus je wilt met twee verschillende merken rijden? Lijkt me geen goed idee. Rij zelf overigens Continental en ben er tevreden over, SportsContacts 5 RFT en WinterContact TS 830P RFT. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 24 september 2018 @ 23:24 |
Ik ben zeer tevreden over Michelin winterbanden. Heb geen kettingen nodig gehad bergop. Inmiddels is de set bijna op, maar weet nog niet of ik op wintersport ga. Ik heb er nu Michelin CrossClimate op. Erg goed in de zomer en met regen, maar vergeleken met echte winterbanden vallen ze in de sneeuw wel tegen. Als ik nog wel met de BMW op wintersport ga koop ik denk ik Michelin, of een ander setje a-merk. | |
pvdplanet | dinsdag 25 september 2018 @ 06:31 |
Runflats hebben minder grip op sneeuw dan gewone winterbanden. De band kan minder bewegen en dat gaat ten koste van de eigenschappen die je juist in de sneeuw wilt. De Dunlop Winter Sports 5 komt overal als beste uit de test. De 830T's kun je goedkoop krijgen met DOT 2014. Prima als deze in 2 a 3 jaar worden opgereden. | |
junkiexp | dinsdag 25 september 2018 @ 08:36 |
Ja het kan allemaal kapot, en ik heb nou niet echt het idee dat het heel veel comfortabeler is dan conventionele vering eigenlijk. Maar misschien gaan de onderdelen al wel zo lang mee dat het beste er vanaf is, ik heb de balgen zien zitten onder de auto en die zagen er aardig uitgedroogd uit. | |
leolinedance | dinsdag 25 september 2018 @ 08:54 |
Het comfort valt mij eigenlijk ook wat tegen, had er meer van verwacht. Geleidelijke hoogteverschillen worden prettig en soepel opgevangen, maar korte hobbels worden er niet echt beter op. | |
daNpy | dinsdag 25 september 2018 @ 10:56 |
Ten eerste omdat de kans aanwezig is dat ik op een droge dag harder rijdt dan 210 en daarnaast meen ik dat de verzekering wel eens moeilijk kan doen als je auto technisch harder kan dan je banden mogen. Het is ook niet mijn voorkeur maar ik gooi ze natuurlijk per 2 op dezelfde as. Ik ga geen banden wegmikken die nog ruim voldoen. Dat verklaart. Toch wil ik graag run flat omdat er geen reservewiel in de auto ligt/past. Ga sowieso een ander merk proberen, die Blizzaks bevallen niet echt. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de LM25 de oude zijn, de opvolger is al enige tijd uit en een nieuwere variant is ook op de markt zag ik. Bedankt, maar dat vind ik geen goede tip. | |
Liftdeur | dinsdag 25 september 2018 @ 11:23 |
Nu ruim een week mijn E39 in bezit (foto's zal ik zsm even plaatsen ). Auto beviel tot vrijdag heel goed, maar sindsdien is het al een paar keer voorgekomen dat mijn automaat in noodprogramma schiet (getriebe notprogram), hierbij heb ik geloof ik alleen de 3e of 4e versnelling. Dit is me nu een paar keer overkomen, en als hij het niet doet schakelt de bak zijdezacht. Ik ben dus erg benieuwd wat er mis mee is, het lijkt me niet dat de bak aan zijn einde is. Zou dit op te lossen zijn met nieuwe olie en een filter? Of denken jullie dat ik beter meteen geld neer kan leggen voor het spoelen van de bak? De laatste eigenaar heeft geen onderhoud bijgehouden, dus ik heb geen idee wanneer er voor het laatst (of uberhaupt ooit) iets aan de bak is gedaan. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 25 september 2018 @ 13:53 |
Is dat een ZF? Anders zou je het bij ZF in Delfgauw kunnen vragen. Zij spoelen met olie ipv chemicaliën. Mijne ging met de wintetsport een keer in noodloop (1x gehad) en na oliewissel bij ZF nooit meer gehad. | |
Liftdeur | dinsdag 25 september 2018 @ 14:09 |
Bedankt voor je bericht, heb je enig idee waar ik kan zien of ik een ZF of GM heb? | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 25 september 2018 @ 14:42 |
Er zijn van die sites waar je je chassisnummer kan intypen, daar zal het ongetwijfeld staan. Even zoeken op VIN decoder BMW ofzo 😄 | |
Liftdeur | dinsdag 25 september 2018 @ 15:03 |
Thanks, zal gelijk even kijken als ik vrijgelaten ben van het werk. | |
spectrumanalyser | dinsdag 25 september 2018 @ 19:24 |
zojuist de wisserbladen vervangen door een set flatblades. daarna de sproeinstallatie getest. onder de motorkap zag ik dat minder dan de helft van het water de spuitmondjes bereikt. bij het sproeien krijgt de motorruimte telkens een grondige wasbeurt voordat de voorruit water krijgt voor 23 euro een set nieuwe spuitkoppen. de mijne zijn niet verwarmd, dat is een optie. | |
junkiexp | donderdag 27 september 2018 @ 21:37 |
Vandaag de APK voor de 528 en ze is afgekeurd. Remleidingen naar achteren helemaal verroest, dikke pitten erin zelfs. En de Hardy schijf is ook goed naar de klote, speling erop en begint uit elkaar te vallen, de draden hangen eraan. Allebei klusjes waar ik op assteunen slecht bij kan, zeker de remleidingen omdat die helemaal over de achteras heen lopen. Ik laat de garage het allebei uitvoeren, ben dan samen met de APK 700 euro kwijt. Dan kunnen we weer even vooruit | |
daNpy | donderdag 27 september 2018 @ 21:46 |
Pff heb nu hetzelfde met onze Arosa; de remleidingen op de achteras zijn verroest. Zijn dure krengen aangezien er een flexibel deel aangeperst zit. Ik probeer ze nog op te schuren en te verven, hopelijk kan dit nog (heb ze zelf nog niet gezien). Voor de BMW ga ik voor Dunlop winterbanden, wel rft, maar toch snelheidscodering tot 210, omdat er anders gewoon te weinig keuze is in de maat die ik moet hebben. | |
spectrumanalyser | donderdag 27 september 2018 @ 22:16 |
Ochja. Er is een kans dat m'n 316i een nieuw vliegwiel nodig heeft. Koppeling, toplager, krukaskeerring, en dan zelfs een heel nieuw dubbel massa vliegwiel. Revisie van het vliegwiel kan,als de speling minder dan 2cm is. Tja, na 17 jaar en 245 duizend km mag het wel vervangen worden. Eerst even de APK afwachten. | |
junkiexp | donderdag 27 september 2018 @ 22:24 |
Je krijgt er veel voor terug Iemand ervaring met spoelen van de automaatbak? Automaat schakelt opzicht goed, maar af en toe wel een fuckup. Ik hoor verschillende verhalen, van tevreden mensen en van mensen die niet tevreden zijn. | |
DarkerThanBlack | donderdag 27 september 2018 @ 23:37 |
Een keertje proefgereden met Dunlop winterbanden onder de F30, maakte voor mij te veel lawaai. Familielid had hetzelfde probleem, maar dan onder een F10. | |
daNpy | vrijdag 28 september 2018 @ 10:35 |
Ze geven voor deze band 4dB minder aan als de anderen. Dat is een halvering van het geluidsniveau. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 28 september 2018 @ 13:08 |
Je leest er inderdaad veel ervaringen over. Zelf ben ik voor safe gegaan en heb het door ZF laten doen. Zij spoelen met automaatbak olie ipv chemicaliën. Is wel een stuk duurder dan het spoelen. Ik was volgens mij ruim 700 euro kwijt. Enige waarom ik het had laten doen omdat hij 1x in de noodloop ging op wintersport. Daarna nooit meer gehad. Olie wat er uit kwam was wel oud en pikzwart. Verder merk ik geen verschil, maar het is wel fijn om te weten dat het gedaan is. | |
Hyperdude | vrijdag 28 september 2018 @ 13:48 |
's Ochtends de eerste rotonde naar rechts checken is een beetje tricky Heb niet echt veel geschikte BMW-foto's gemaakt. | |
Hyperdude | vrijdag 28 september 2018 @ 14:21 |
Hoeveel kms.? Boven de 150-2 ton is het een goed begin. Plaatselijke automaatjongens zijn waarschijnlijk stukkie goedkoper dan ZF in Delft. Ben zelf wel bij ZF geweest. Geen klachten voor en na. Preventief bij 150000. Zit ik weer een tijdje goed. Bij 300-350K mag iemand anders mijn "puinhoop" overnemen. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 28 september 2018 @ 15:54 |
Tweede is wel mooi met de kust! Die velgen zie je niet vaak op een F1#, staan wel netjes! | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 28 september 2018 @ 16:50 |
Hierbij ook een paar pics, zoals beloofd. Heb er deze vakantie niet zoveel gemaakt van m'n auto Het weer was op de bergpassen niet altijd even goed en heb dan niet zoveel zin om uit te stappen Vlakbij Lac d'Emosson in Zwitserland. Hier kun je nog zien dat ik de auto goed had schoongemaakt voor vertrek Bij het huisje in Toscane. Idem. De Grande Strada Delle Dolomiti. Idem. | |
Hyperdude | vrijdag 28 september 2018 @ 17:22 |
Die eerste gaat natuurlijk om het tankje. Op die wielen heb ik eigenlijk nooit gelet. Winterwheels zijn bijna hetzelfde. 18 Inch, niet te groot, niet te klein. 17 duims kan ook nog, dat wordt wat ielig. Volgens mij. Blijft een mooie E34 | |
pvdplanet | vrijdag 28 september 2018 @ 18:31 |
Mis fotos van de nierkant | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 28 september 2018 @ 20:51 |
Ik zag de tank! Maar daar heb ik minder mee dan met de mooi landschap 17" lijkt me ook wat klein worden inderdaad. En dan te bedenken dat mijne gewoon 16" heeft Haha stom he? Heb er geen een van de voorkant gemaakt deze vakantie Terwijl die juist zo lekker is! Dus dan maar eentje uit 2016: | |
junkiexp | vrijdag 28 september 2018 @ 22:23 |
Ja daar heb ik ook veel over gelezen, maar ik vind 700 euro best een hoop geld. Dat is de auto (met alle respect) eigenlijk niet waard. Ik zit op 358000 kilometer nu, dus ik denk niet dat het overbodige luxe is. Misschien ga ik anders wel het filter vervangen en dan de olie verversen, en daarna nog 2x. Dan heb je ongeveer hetzelfde principe. Spoelen doen ze volgens mij via de aansluitslangen van de oliekoeler, zou zelf ook iets kunnen fabriceren denk ik. | |
Mr.Ping | vrijdag 28 september 2018 @ 22:33 |
Holymoly! ¤33.727,14 aan een simpele E36 spenderen! https://www.marktplaats.n(...)3e3a&previousPage=lr | |
Headlong | maandag 1 oktober 2018 @ 14:01 |
Ik meld me hier ook maar eens. Sinds maart eigenaar van een 2004 E46 Touring 330d. Auto staat nu op 363.xxx km en lijkt zich nog goed te houden. Behalve normale onderhoud/slijtage dingetjes zoals nieuwe bandjes en een cardanaslager geen bijzonderheden gehad. Ik heb een MyCarly adapter gekocht om een paar aanpassingen te doen (bijv. DRL geactiveerd via gedimd grootlicht), verder is en blijft de auto origineel. Heb nog een paar dingen die ik wil aanpakken voor de komende tijd: - achterruitverwarming repareren, meerdere lijnen zijn onderbroken - stuur laten herbekleden - stekkerdoos trekhaak controleren (linkerkant van verlichting wordt niet doorgegeven) | |
Hyperdude | maandag 1 oktober 2018 @ 15:05 |
Goede bak, als ie goed is. Achterruit is bij mijn 330iT 2 keer vervangen door de BMW-garantie omdat de antenne stoorde als de achterruitverwarming aan ging. Heb bij een andere auto ook wel eens een verwarmingsdraadje proberen te fixen met van die speciale verf. Niet zo makkelijk werkend en netjes te krijgen. Had zelf een stuur waarbij, voor mijn gevoel, de schuimlaag losliet van de metalen ring. Zeer vervelend vond ik dat, je kon de stuurbekleding naar binnen en buiten draaien. Zou ik ook even controleren als de boel toch open ligt, makkelijk te herstellen met wat lijm. Hheb het toen maar zo gelaten want leer was nog prima. Dit stuur had ik: | |
Headlong | maandag 1 oktober 2018 @ 18:07 |
Bedankt voor de tip! Ik heb inderdaad hetzelfde stuur. Het leer van mijn stuur is niet super mooi meer, je ziet duidelijk de slijtage, maar het probleem zit met name in het stiksel wat loslaat. Problemen met de schuimlaag merk ik niet. Wat betreft de radio-ontvangst kan ik niks zeggen, luister altijd naar muziek op een USB stick. | |
spectrumanalyser | maandag 1 oktober 2018 @ 21:11 |
wauw, twee keer onder garantie vervangen? dat probleem heeft mijn e46 ook en ik dacht al dat 't zo hoorde. als ik de achterruit verwarming inschakel, valt de radio-ontvangst volledig weg. bij het uitschakelen van de achterruit verwarming is de fm-ontvangst weer terug. de achterruit verwarming werkt wel prima. dat stuur, wellicht kan een lederspecialist iets betekenen? ik neem aan dat je ook een lederen stuur hebt. de vorige eigenaar van mijn auto heeft waarschijnlijk een ring gedragen aan de linkerhand, het leder is bij mij links deels afgesleten. mijn e46 is vandaag zonder aantekeningen door de APK | |
Hyperdude | maandag 1 oktober 2018 @ 21:49 |
Waardeloze constructie. Bij mijn huidige touring komt het rubber niet meer op de "metaalstrips van de verwarming en antenne. APK OK is wel weer mooi. Stiksel van stuur heb ik wel eens gefixt. Goede draad en naald en een regenachtige middag is genoeg. Of vraag moeder of oma. | |
Headlong | dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:29 |
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat het rubber niet op de metaalstrips komt? Of heb je inmiddels geen E46 meer? | |
Hyperdude | dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:10 |
O, sorry voor de onduidelijkheid. Nu F11 Citroën DS. E46 weggedaan met 362.999 Luchtvering voor 2e keer in 2 weken in elkaar gezakt, na een paar dagen stilstand. Vorige keer na 1 nachtje, daarna niets meer gemerkt. Garage had ik al een afspraak over 2 weken en heeft nu geen leenauto. Diagnose via foon; misschien klep die niet goed afsluit door vuil/defect oid.. 5 Touring heeft standaard luchtvering achter om bij belading de auto recht te houden. Kan je niets aan instellen qua hoogte als bestuurder. [ Bericht 10% gewijzigd door Hyperdude op 02-10-2018 11:20:29 ] | |
spectrumanalyser | dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:50 |
ik lees dat na vervanging van de achterruit, de ontvangst met achterruitverwarming wel goed is. achter de stijl zit een antenneversterker. het probleem kan ook aan deze versterker, of verbinding liggen. zie https://forum.e46fanatics(...)id=6244&d=1025142687 | |
Hyperdude | dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:55 |
Je link gaat over AM-ontvangst. Wanneer heb je voor het laatst middengolf-radio geluisterd? Mijn radio-ontvangst opmerkingen gingen over gestoorde FM-ontvangst icm. gebruik achterruitverwarming. 2 verschillende oorzaken, vermoed ik. | |
spectrumanalyser | dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:18 |
De link gaat inderdaad over AM ontvangst. En ja, niemand die nog AM gebruikt. Echter, zou je het eens willen proberen als je wilt. Zojuist in m'n e46 voor t eerst AM geselecteerd en ik heb toch echt die rare toerental afhankelijke pokkeherrie door de AM en geen enkele ontvangst. Ik weet dat het helemaal los staat van de FM en achterruit perikelen, ben gewoon benieuwd of meerdere dit hebben. Nationale zenders zenden nog altijd uit op de AM golf. | |
DarkerThanBlack | dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:39 |
Ik heb er weinig boodschap aan wat ze opgeven, voor mij is ervaring belangrijker. Overigens was het bij mij niet zo zeer het geluid tijdens het rijden, maar wel bij het afremmen. | |
daNpy | dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:13 |
Dat geluid is bij winterbanden sowieso hoger (evenals bochtenwerk) vanwege het zachtere rubber en het hogere profiel. | |
Hyperdude | dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:19 |
Zal eens proberen of ik die AM nog ergens kan vinden. En waar is de Lange Golf gebleven? En in mijn E46 kon je nog cassettes stoppen. [ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 02-10-2018 21:27:28 ] | |
DarkerThanBlack | dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:36 |
Geen last van dus met de continental wintersport waar ik afgelopen twee winterseizoenen mee gereden heb. | |
daNpy | dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:25 |
Ok, bedankt voor de info | |
Hyperdude | woensdag 3 oktober 2018 @ 11:53 |
Iemand nog een grappige youngtimer? Alpina B3 E46 Touring https://www.autoscout24.n(...)50040ad809?cldtidx=1 Kwam ik ergens tegen. [ Bericht 31% gewijzigd door Hyperdude op 03-10-2018 12:04:43 ] | |
TjjWester | woensdag 3 oktober 2018 @ 13:23 |
Ik zat even te spelen met de configurator, nu zie ik dat je bij een M pakket ook M gordels krijg, wat moet ik me daar bij voorstellen? | |
daNpy | woensdag 3 oktober 2018 @ 13:26 |
Stiksel erin gok ik | |
TjjWester | woensdag 3 oktober 2018 @ 13:32 |
Als dat alles is dan zal het mij geen biet uitmaken, ik las op andere plekken dat bmw heeft overwogen om een achtpuntsgordel te gaan leveren. | |
daNpy | woensdag 3 oktober 2018 @ 13:42 |
8 punten? Waar zitten die vast precies? En dat zal lekker comfortabel zijn, 6 of 5 punts is al klote in een straat auto. | |
TjjWester | woensdag 3 oktober 2018 @ 13:47 |
Geen idee, ik neem aan dat bmw daarmee het sportieve racegevoel van de M wilde benadrukken. Blij te horen dat het niet geintroduceert is. | |
spectrumanalyser | vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:14 |
over de FM/AM radio ontvangst: de bovenste twee lijnen werken niet bij mijn achterruitverwarming. in deze link een advies om de contactpunten in te spuiten met DeoxIT https://blog.bavauto.com/(...)es-and-other-models/ | |
Hyperdude | vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:28 |
Oja, AM Ontvangst AM is hier normaal. | |
Hyperdude | zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:11 |
Mazda 6 heeft trouwens dezelfde trekhaak als mijn 5. Iedere dag 1 nieuw ding leren. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:31 |
Haha lekker plaatje 😌 | |
spectrumanalyser | maandag 8 oktober 2018 @ 22:18 |
op korte termijn wil ik de koppeling van mijn e46 m43 316i als set gaan vervangen. met originele BMW onderdelen van Leebmann24. het vliegwiel laat ik even voor wat het is. het schokken/bibberen van de koppeling heb ik namelijk niet. ik kan de auto soepel laten wegrijden. dan is mijn conclusie dat het vliegwiel nog goed is. wordt vervolgd... [ Bericht 37% gewijzigd door spectrumanalyser op 09-10-2018 20:51:30 ] | |
junkiexp | maandag 8 oktober 2018 @ 23:24 |
De E39 is eindelijk goedgekeurd, de garage is nog best een tijd bezig geweest met de Hardyschijf, er moest nogal het een en ander los. De remleidingen naar achter zijn ook helemaal vervangen, de oude remleidingen braken bij de eerste keer buigen direct door dus dat was geen luxe. Nu heb ik na de waterpomp en thermostaat te vervangen hebben toch alweer 2x de melding koelvloeistof bijvullen gehad Ik heb 2 weken geleden de slangen naar de radiateur vervangen. Ik hoop gewoon dat het lucht is, BMW laat zich nogal lastig ontluchten. En het verschil tussen de niveausensor en het goede peil bij koude motor is niet zoveel. Ze hebben bij de garage ook nog zo'n glazen buisje met vloeistof boven het kvs reservoir gehouden, die vloeistof is blauw en als er uitlaatgassen in de KVS zitten dan wordt dat groen. Maar het blijft netjes blauw. Daarnaast heb ik geen witte rook en blijft de motortemperatuur steady op de 97/98 graden. Als ik KVS moet blijven bijvullen ga ik toch het koelsysteem eens afpersen. | |
spectrumanalyser | maandag 8 oktober 2018 @ 23:46 |
Het koelreservoir is een beruchte bron van lekkage. Vergeet niet bij het ontluchten om de verwarming helemaal op de warmste stand te zetten en dan aan op snelheid 1. Dan pas gaat het koelsysteem helemaal open. Als het je koppakking is dan zul je merken dat je koelvloeistof bruin van kleur raakt. Staar niet blind op de 'snuffel' test, soms is de uitkomst incorrect. Een cilinder lektest of compressiemeting geeft meer zekerheid. Blijf je twijfelen aan lucht in het systeem, laat de motor dan 10 minuten lopen met de koeldop eraf. Daarna zal aanwezige lucht er uit geperst zijn. | |
spectrumanalyser | maandag 8 oktober 2018 @ 23:48 |
Onderste koelslang, heb je die volledig vervangen? zit daar een temperatuur sensor in? de ronde pakking daarvan wil nog weleens gaan lekken. | |
junkiexp | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:24 |
De onderste koelslang is ook vervangen en ik heb de sensor overgezet en die lekt niet zo te zien. Ontluchten heb ik gedaan de kachel aan te zetten met een lopende motor en dan vloeistof erin gieten tot uit het de ontluchtingsnippels komt. Maar volgende week heb ik wat meer tijd en ga ik alles eens nalopen. Bedankt voor de je reactie | |
Shoarmapatatje | woensdag 10 oktober 2018 @ 12:53 |
Afgelopen weekens eens druk geweest met de E39, zeer grote beurt uitgevoerd. - Nieuwe olie (Kroon 5W30) - Beru bougies - Motor / interieur filter - Oliefiltertje. - Reservoir incl leidingen stuurbekrachtiging. - Leiding carterventilatie. - ABS - Pomp heatshield gemonteerd. - Nieuwe MID - Halogeen naar LED conversie gedaan. - Lederbehandeling (reinigen, vullen en sealen) - Stoomreiniging luchthuis, en buizen voor climate control, auto had namelijk lang stil gestaan. - 2e kabelboom getrokken voor elektrische comfort stoelen. - Kabelboom getrokken voor automatisch dimmende binnenspiegel incl compas. - Nieuw schakelmechaniek. We kunnen de komende tijd weer lekker tuffen over de A12 | |
Apekoek | woensdag 10 oktober 2018 @ 12:58 |
Wat vinden jullie van het nieuwe model? | |
Apekoek | woensdag 10 oktober 2018 @ 13:09 |
Ik kan alleen niet zien wat de standaard verlichting is op de pauper editie, zonder opties. Dat was eerder nog halogeen verlichting, kan echt niet meer. | |
spectrumanalyser | woensdag 10 oktober 2018 @ 14:09 |
ik vind de kleurstelling zeer apart. vanaf linksvoor gezien is de auto wit en van rechtsachter is de auto blauw. | |
Liftdeur | woensdag 10 oktober 2018 @ 14:35 |
| |
junkiexp | woensdag 10 oktober 2018 @ 22:10 |
Goed bezig jij! Ik moet de leidingen van de stuurbekrachtiging ook nog doen, is de leiding vanaf het reservoir naar de pomp een beetje te doen? Bij mij is alles baggervet omdat het lekt, typisch E39 kwaaltje. | |
YoshiBignose | donderdag 11 oktober 2018 @ 11:21 |
Vandaag weer even cruise in de E36 cabrio. Startte weer niet, zelfs duwen mocht niet helpen haha. Paar minuten startkabels erop.... en rijdt als een zonnetje MASTERBAK | |
Monsieur-Mouette | donderdag 11 oktober 2018 @ 12:34 |
Ik vind hem erg mooi, dit wordt binnen 2 jaar de opvolger van mijn F30. | |
Monsieur-Mouette | donderdag 11 oktober 2018 @ 12:35 |
Standaard led, upgrade is "laser" led. | |
Apekoek | donderdag 11 oktober 2018 @ 12:46 |
3 opties zie ik zelf, eenvoudige led is alleen 2 druppels onder de led lampen, daarna een U vorm en duurste laser optie is angel eyes. In elk geval geen halogeen meer gelukkig. | |
Hyperdude | donderdag 11 oktober 2018 @ 12:56 |
Cabrio=druppel... LADER | |
YoshiBignose | donderdag 11 oktober 2018 @ 15:56 |
Idd voortaan maar doen | |
spectrumanalyser | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:40 |
de zevende generatie 3 Serie krijgt als eerste BMW model slagafhankelijke dempers. gaat er een belletje branden bij iemand? | |
Hyperdude | vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:44 |
kannst nicht mehr mit fahren https://www.autojunk.nl/2018/10/duitser-blaast-m3-op Leedvermaak=bestvermaak | |
Hyperdude | vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:45 |
Neuh, wat is het? Lekker duidelijk. https://www.google.nl/url(...)EOJdfzpkW-Dqkc1kfC_t =download PDF van BMW-Press. [ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 12-10-2018 14:02:50 ] | |
Shoarmapatatje | zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:45 |
Wat betreft het lekken van de leidingen, inderdaad een typisch kwaaltje. Het domme is, het komt door de klemmetjes die ze gebruiken, de nieuwe set heeft schroefklemmen i.p.v. krimpklemmen. Door die krimpgevallen sijpelt er olie langs na verloop van tijd, olie + rubber = gaar = lekkende k*tzooi. Bij mij zat de hele onderplaat onder de ATF olie, en ik maar bijvullen die zooi Het is goed te doen, staan ook voldoende handleidingen online. Een brug is wel handig om te hebben om de olie af te voeren, minder geklooi om het los en vast te maken etc... Vandaag bezig de speakers aan te passen, de klankkastjes zijn de klein voor de speakers, dus ga er baspoortjes in maken, maar dan gedempt, puur om het gesuis weg te halen.... Godver. | |
Nismo91 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:00 |
Paps e90 m3 cabrio | |
Tarado | zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:37 |
| |
spectrumanalyser | zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:42 |
De 3 serie met benzinemotor zal alleen verkrijgbaar zijn met automatische versnellingsbak. De twee dieselmotoren die nu zijn aangekondigd komen nog wel met handbak op de markt | |
Liftdeur | zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:32 |
Deze hadden jullie nog van mij tegoed. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:28 |
Mooie uitvoering! Niet zo een fan van de M5 velgen maar dat is uiteraard persoonlijk. E39 zijn echt fijne wagens en als facelift tijdloos mooi vind ik. | |
Liftdeur | zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:54 |
Vind de velgen persoonlijk wel mooi, alleen zijn deze aardig toegetakeld (stoeprandschade) en er zit een vage zwarte rand omheen wat er niet van af te poetsen is, iemand enig idee? Ga denk ik een wintersetje kopen en dan deze in de wintermaanden weer helemaal opknappen. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:04 |
Ja dat viel me ook al op! Is het geen plastidip toevallig? Als het gespoten is zul je ze inderdaad moeten opknappen. Op Youtube staan er wel wat video's om dat goed te doen. Zijn het wel originele? Veel zijn replica's. Officieel horen ze volgens mij ook wat donker te zijn. Vind zelf deze velgen altijd erg mooi op een E39, misschien is dat wat als wintersetje? | |
Liftdeur | zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:36 |
Die zien er inderdaad goed uit, zal even Marktplaats in de gaten houden komende weken. Ik heb werkelijk waar geen verklaring voor die zwarte rand, bij aanschaf dacht ik dat het er zo af te poetsen is, maar dat valt toch tegen. Hier nog een betere foto: | |
Mr.Ping | zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:54 |
Die zie je niet veel! | |
Shoarmapatatje | vrijdag 26 oktober 2018 @ 00:13 |
Leukleukleuk! Zelf ook een E39, erg fijne auto's! Wat betreft de velgen, ieder zijn smaak. Maar ze kunnen nog wel, wel apart van die zwarte rand. Zelf Style 42 breedset op de E39, naar MIJN mening de mooist verkrijgbare velgen op de E39 🙂 | |
Hyperdude | vrijdag 2 november 2018 @ 12:58 |
OHJAJOH!!? Vandaag balgen en ventielblokje vervangen. 45-60 min. werk. Links was beetje gaar/lek. Bonuspic van, bijna, Holy Grail. Minder dan 100000 kms. 325i met chroombumpertjes. Wie neu. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 2 november 2018 @ 13:05 |
En M-tech I! Mijn broer heeft een witte 2-deurs 318i type I gehad, zonder opties (geeneens stuurbekrachtiging). Blijven mooi! Maaaar een 325i Touring in het zwart op 15” BBS zonder M-tech is toch wel mijn favoriet. En goed bezig geweest! Van mij niet zoveel nieuws. In januari heb ik een afspraak voor de roest maar wacht nog op de offerte. De eerste offerte die ik ergens anders had opgevraagd vond ik de auto niet waard (3100 euro). Voor 4 plekjes. De volgende kan alles binnen een dag lassen, maar dan moet het nog gespoten worden en de voorruit moet er uit en in. Wil meteen een nieuwe OEM BMW er in, zit nu een after market in. | |
Hyperdude | vrijdag 2 november 2018 @ 13:08 |
In 1 dag lassen klinkt een bietje te snel. Of niet? Balgen is trouwens veel minder werk dan bij E39, volgens garage. Dan moet je allemaal meuk aan de binnenkant achterbak weghalen voordat je erbij kan ofzo? Nu gewoon wiel er af en die dingen vernieuwen. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 2 november 2018 @ 13:52 |
Beter dan! Leek mij ook altijd wel lastig. Bij de E34 zitten ze onder de auto. Heb wel nieuwe liggen maar nog niet mee bezig geweest. Nou die gast doet alleen maar lassen, dus spuiten etc. doet ‘ie niet. Hij werkt daardoor snel. Maar het zijn niet zulke grote en lastige plekken. Hij reserveert er overigens een weekje voor, incl. het raam demonteren en het spuitwerk. Dus mocht het uitlopen dan is dat niet zo erg (behalve voor m’n bankrekening). Maar ik doe ook al wat demontagewerk zodat het hem wat tijd scheelt (deel hemel, a-stijl bekleding en de achterbumper). | |
Hyperdude | vrijdag 2 november 2018 @ 16:31 |
Dat scheelt idd. nogal wat tijd/kosten. Netjes spuiten is trouwens altijd duur, tenzij jezelf een spuitgast bent. | |
spectrumanalyser | vrijdag 2 november 2018 @ 20:23 |
een dubbelmassa vliegwiel kan wel worden afgedraaid. het motorenrevisiebedrijf wat eerder de cilinderkop uit mijn auto heeft gereviseerd, geeft aan dat ze het vliegwiel uit m'n e46 kunnen afdraaien. alleen een nieuwe koppelingsset dus, en m'n vliegwiel afdraaien. dat is m'n plan. | |
boegschroef | zondag 4 november 2018 @ 19:41 |
2 dagen op rij een koelvloeistof niveau waarschuwing en 1 liter weg zelfs na een weekend stil staan verdwijnt er 1 liter....ik hoop op een kapotte leiding ofzo maar ik vrees het ergste... | |
rival | maandag 5 november 2018 @ 11:46 |
ahnee | |
rival | maandag 5 november 2018 @ 11:50 |
Zelf rij ik nu ongeveer 600km probleemloos rond sinds ik mijn koppakking heb laten vervangen. Ik heb de afgelopen jaren eigenlijk altijd een wagen gehad met een koelvloeistofprobleem. Dus dit is heel erg wennen. Nog elke ochtend controleer ik het niveau. | |
rival | maandag 5 november 2018 @ 11:53 |
Mtech1. Zo netjes nog. | |
boegschroef | maandag 5 november 2018 @ 12:12 |
Vanmorgen bijgevuld, 30 km verder 'pling' koelvloeistof pijl: te weinig koelvloeistof..... 1,5 liter verdwenen. Kijk ik net onder mijn wagen op de parkeerplaats, 1 grote plas koelvloeistof. Hopelijk gewoon een leiding aangezien het eruit drupt tijdens stilstand. Als ik google kom ik ook uit op slecht koelleidingen (klemmen) naar de turbo's. Laat ik maar hopen dat het zoiets simpels is. | |
Hyperdude | maandag 5 november 2018 @ 15:06 |
1e eigenaar. Waar vindt je ze nog? | |
Hyperdude | maandag 5 november 2018 @ 15:09 |
Ben benieuwd. Is dit de F11 die je kwijt wilde? | |
rival | maandag 5 november 2018 @ 15:16 |
Op plekken waar je meer dan 50k betaald volgens mij | |
Hyperdude | maandag 5 november 2018 @ 18:58 |
Deze is ook van iemand die niet wil, of hoeft, te verkopen. | |
boegschroef | maandag 5 november 2018 @ 20:35 |
Ja, deze wilde ik weg gaan doen, lijkt wel een protest... net op de brug gezet en gekeken, de hele bodemplaat is zeik nat. Weer bijgevuld, alles gepoetst, ontlucht en een uurtje of 2 laten staan. Geen druppel te zien... morgen maar eens een rondje rijden om te kijken of ik iets zie. | |
daNpy | maandag 5 november 2018 @ 20:52 |
Is er al een nieuwe update uit voor de CCC navigatie? | |
Hyperdude | maandag 5 november 2018 @ 22:01 |
Lekken is beter dan niet lekken. In dit geval. | |
spectrumanalyser | dinsdag 6 november 2018 @ 11:00 |
de afsluitdop op het koelreservoir is een dop die tot 1,4 of 2 bar afsluit. het staat op de dop. mocht de druk te hoog worden, dan komt de koelvloeistof er alsnog via deze dop uit. sporadisch is deze afsluitdop zelf defect. om lucht in het systeem echt uit te kunnen sluiten kun je het koelsysteem bijvullen, ontluchten en dan zonder de dop erop te zetten een kwartier de motor stationair laten lopen. kijk ook goed naar de kleur van de koelvloeistof die uit de ontluchtingsnippel komt bij het bijvullen. bruin is naar mijn idee een lekke koppakking. | |
bokkepoot | dinsdag 6 november 2018 @ 11:19 |
Het kan ook lekkage alleen bij druk gebeurt. Even afpersen, zo'n setje kost maar 3 tientjes. | |
boegschroef | dinsdag 6 november 2018 @ 11:35 |
Nou ik heb het gevonden.... onder de intake zit een plastic buis waar die lekt (inderdaad onder druk). De aansluiting op het blok met de buis gaat lekken, er zit een pakking tussen maar die lijkt in orde, aan de buis zelf zie ik ook niets. Aangezien de gehele intake, dynamo en alle andere zooi er vanaf moest om deze los te krijgen ga ik geen risico nemen en maar een nieuwe buis bestellen met pakking. Daarnaast ook maar een ander onderdeel dat afbrak tijdens de demontage. Wat zitten de moderne motoren toch met fragiele onderdelen in elkaar. Gelijk maar de swirls flaps enz vervangen nu het toch uit elkaar is. | |
Hyperdude | dinsdag 6 november 2018 @ 11:57 |
Crappy plastics | |
boegschroef | dinsdag 6 november 2018 @ 11:57 |
verdere zeur modus: waarom heben de motorsteunen een vacuum motortje? Klote ding kost 40 euro en breeks af als je er naar wijst. | |
Hyperdude | dinsdag 6 november 2018 @ 11:59 |
Actieve motorsteunen? | |
boegschroef | dinsdag 6 november 2018 @ 16:17 |
ik ben wat aan het lezen over die swirlflap dingen, de meeste site's zeggen: verwijderen die dingen en een blanke flap erop. Heeft iemand dit hier ook al eens gedaan? | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 7 november 2018 @ 20:29 |
Ook weer een probleempje met de 540i.. Vanmiddag startte hij al wat slecht en sloeg meteen af. Daarna startte hij wel en bleef lopen. Stukje gereden, middagje gestaan, start weer slecht en later helemaal niet meer Motor en startmotor gaan wel gewoon rond. Paar klappen op de plek van de brandstofpomp en hij sloeg gelukkig weer aan en hij hield het vol tot ik 'm op LPG kon zetten dus kon weer naar huis rijden Dus nu maar een nieuwe brandstofpomp besteld. Had deze namelijk in juni geplaatst, toen de vorige me liet zitten. Uit gemak een 2ehandse er in gelepeld zodat ik dezelfde dag weer kon rijden, maar helaas had die dus maar een kort leven in mijn auto. | |
Hyperdude | woensdag 7 november 2018 @ 22:12 |
Sommige onderdelen koop je beter nieuw. Of gereviseerd. Anders blijf je aan de gang. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 7 november 2018 @ 22:36 |
Ja dat blijkt maar weer! Maar een maat had 'm nog liggen, dus was lekker makkelijk. Inclusief vlotter, dat scheelt ook weer sleutelen (anders moet de vlotter los van de pomp en weer monteren). Maar net een nieuwe besteld. 43,33 euro OEM BMW is 400 euro. Vaak koop ik graag OEM, maar met zo een verschil durf ik de gok wel te wagen.. Sowieso draait 'ie meestal maar 1 tot 5 minuten op benzine Nadeeltje is alleen dat mijn benzinetank nog behoorlijk vol zit (60 liter), dus dat wordt lekker in benzine graaien | |
boegschroef | donderdag 8 november 2018 @ 08:38 |
Nieuwe buis gemonteerd en hij is weer lekvrij Ook maak meteen de hele intake schoongemaakt, wat een hoop (en vies) werk is dat zeg. Maar hij loopt weer. Kosten 11 euro voor de buis, 30 euro aan nieuwe koelvloeistof en 60 euro voor het klote vacuumpompje wat afbrak bij de demontage. Maar wat een verschil na het schoonmaken van de intake, die zat ook aardig 'verstopt'. De wagen loop merkbaar rustiger en voelbaar meer vermogen. | |
Hyperdude | donderdag 8 november 2018 @ 11:58 |
Maar wat doet dat klote pompje nou? | |
boegschroef | donderdag 8 november 2018 @ 22:28 |
Die bepaald de stugheid van de motorsteunen... in sportmode word deze bijvoorbeeld stugger waardoor je ook meer trillingen voelt dan comfort mode. | |
Hyperdude | vrijdag 9 november 2018 @ 20:09 |
Thnx. Ik gebruik alleen de sport instelling van de automaat regelmatig. Die onderstel-nonsense gebruik ik nooit. | |
junkiexp | zaterdag 10 november 2018 @ 01:20 |
De E39 heeft een flink vacuumlek in de carterventilatie, is helaas een klote klus bij een M52. Bij warme motor is het net een stofzuiger, mensen die op straat lopen kijken zelfs om soms Nu het kouder is in de ochtend loopt de motor op 4 of 5 poten. Ga maar een setje bestellen bij de dealer, FEBI enz. schijnt minder van kwaliteit te zijn en het prijsverschil is nihil. | |
Sheffield | zaterdag 10 november 2018 @ 07:57 |
Die ken ik niet. Een verstopte carterventilatie komt vaker voor, geloof ik. | |
junkiexp | zaterdag 10 november 2018 @ 12:19 |
Dat heb ik ook begrepen en wellicht is dat ook het geval. Maar de slang van de carterventilatie naar het kleppendeksel is sowieso lek. Waarschijnlijk is het nog origineel, en dus in mijn geval 19 jaar en 360.000km oud. Dan mag het ook wel een keer | |
Maxco | zaterdag 10 november 2018 @ 12:25 |
Iemand hier ervaring met potentiële kwaaltjes van de M135i? Twijfel tussen een S3 en de BMW. Tot nu toe 2 Audi's gereden en op zich niet ontevreden. De M135i lijkt mij naast de hogere funfactor tevens wat waardevaster.. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 12 november 2018 @ 17:40 |
Oei oei, iemand van hier? 😬 https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/bmw-525i-touring/ | |
spectrumanalyser | maandag 12 november 2018 @ 18:36 |
Roest op remleidingen en scheurtjes in de remslangen... Slecht Die gebroken koppelstangen en bevestigingen... Snap t wel dat die eigenaar niet zelf naar die keuring is gekomen. | |
Hyperdude | maandag 12 november 2018 @ 18:58 |
Typische LPG-vrekkenbak. Ding ken zo in de pers. | |
Hyperdude | maandag 12 november 2018 @ 19:04 |
-Richard- was altijd wel serieus bezig met een 130i, maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien. 135i heeft hier, geloof ik, niemand. Stuur hem ander even een PM ofzo. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 12 november 2018 @ 19:24 |
130i is wel een stuk anders dan de M135i, ook andere generaties. 😢 Lever ik mijne ook maar in 😂 | |
Hyperdude | maandag 12 november 2018 @ 19:28 |
Just kidding 😎 Maar wat een uitgewoond hok. Die stabi. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 12 november 2018 @ 19:46 |
I know I know! Ja die E61 is echt slecht (of niet) onderhouden. Crappy banden is vaak al een indicatie. | |
boegschroef | dinsdag 13 november 2018 @ 09:57 |
Wat ik niet snap van die 5 is hoe die de afgelopen jaren door de keuring komt. Die remleidingen en slangen zijn niet in een jaar in deze staat gekomen lijkt mij. En volgens mij is het geen koelvloeistof lek maar een versnellingsbak lek. Koelvloeistof is of groen of blauw, de versnellingsbak olie is rood. Maar ik vind het allemaal maar een beetje overdreven. Nieuwe remmen is echt een slijtage ding dat gaat iedereen overkomen als je er lang mee rondrijd. Die remleiding en slangen vervangen kost nauwelijks iets voor deze wagens, die stang en draagarm rubbers heb je ook zo vervangen. | |
daNpy | dinsdag 13 november 2018 @ 09:59 |
Het mag allemaal niks kosten, en een apk keuring is een wassen neus in Nederland. | |
Shoarmapatatje | zaterdag 17 november 2018 @ 23:12 |
Febi is prima hoor, heb zelf ook vele delen van Febi Bilstein en dat gaat gewoon prima. Wat betreft de vacuum problemen met de E39, je bent niet de eerste die het gehad heeft, helaas. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 20 november 2018 @ 21:17 |
Ik heb een probleem met m'n BMW, voordat ik naar de garage ga hebben jullie misschien een idee. Het betreft een E34 540iA (4.0 V8) op LPG G3. Hele tijd terug had ik al wat problemen dat hij weleens afsloeg als ik 'm in R of D zette. Het toerental zakte dan erg omlaag. Na paar keer naar de garage te zijn geweest werd er niks ontdekt en ben dus maar gewoon zo doorgereden. Uiteindelijk begaf afgelopen juni de brandstofpomp het, hij wilde niet meer starten. Snel heb ik toen een 2ehands vervanging er in gezet die een maat nog had liggen en alles leek weer prima te gaan. Hij sloeg niet af, maar zakte wel nog steeds in de toeren soms. Maar goed, ik heb er toen denk ik zo een 8000km mee gereden (incl. vakantie) en toen had ik weer hetzelfde (2 weken terug). Hij sloeg niet aan of sloeg meteen weer af. Met wat klappen op de plek van de brandstofpomp kreeg ik 'm toch aan de praat en kon ik zo doorgaan tot 'ie op LPG liep. Dus wederom de pomp. Normaal bestel ik wel A-merk maar dit keer was het verschil zo groot (OEM 400 euro, after market 43 euro), dat ik de gok waagde. Vorige week die pomp ingebouwd en merkte na de start meteen al dat 'ie in toeren ging schommelen, maar paar seconden later was dat over en liep 'ie eigenlijk prima. Ik moest toen voor werk naar Griekenland en heb de auto dus een week niet gebruikt. Nu ik weer terug ben startte hij weer prima en zelfs zonder schommelen. Tot vandaag. Hij sloeg weer af na het starten. Dit kan ik tegenhouden door gewoon wat gas te geven na het starten en als ik dat lang genoeg volhoud loopt 'ie verder weer prima. Maar ik begon ook benzine te ruiken. Nou zag ik wat benzine op de vlotter liggen en de slangklem (van de retourleiding) leek wat losjes, deze was dolgedraaid zeg maar. Die heb ik net vervangen en daarna startte hij wel, maar liep 'ie ook weer te schommelen. Iemand enig idee? Ik heb wat video's: Video van een jaar terug, schakelend tussen PRND (dit was op zowel benzine als LPG). Video van vandaag, slaat meteen af na starten (benzine). VIdeo van vandaag, schommelend toerental (benzine). | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 21 november 2018 @ 19:41 |
Nou, minder hulp dan ik hoopte 😂 Maar vandaag goed gekeken en de benzinegeur was nu wel erg sterk. Zodoende kunnen herleiden waar het vandaan komt. Op de brug gehad maar we konden de leidingen niet vinden. Dus voor de veiligheid de auto bij een garage achtergelaten zodat hij het kan oplossen. Benzine lekt namelijk bij het blok en ook op de uitlaat. | |
Hyperdude | woensdag 21 november 2018 @ 19:47 |
Ja hallo, diagnose op afstand is geen diagnose. | |
daNpy | woensdag 21 november 2018 @ 19:50 |
En dan ook nog binnen 22 uur | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 21 november 2018 @ 20:17 |
Haha da’s waar! Maar dacht misschien heeft dat schommelen met een sensor te maken. Garage heeft helaas nog geen tijd dus staat een tijdje stil. Gelukkig ben ik weer even zoet met een tripje Finland, bij terugkomst hopelijk weer een goed werkende 549 😅 | |
Hyperdude | woensdag 21 november 2018 @ 20:28 |
Ga je BMW snøskoters smokkelen? Best leuke reis, lijkt mij. Via Sweden, of de boot van Travemünde naar Helsinki? | |
spectrumanalyser | woensdag 21 november 2018 @ 21:04 |
schommelen van het toerental kan een vuile luchtmassameter zijn. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 21 november 2018 @ 21:08 |
Bestaan die? 😄 Ik ga met de boot inderdaad, heen en terug (27u enkele reis) dus dat wordt lekker slaap inhalen! Via Stockholm heb ik ‘m ook weleens moeten rijden, toeb zat de boot vol. Met de boot is wel relaxed, maar moet je niet te vaak doen. Ik rijd maar 1200km ofzo en ben wel bijna 4 dagen weg 😬 | |
pitebuell85 | woensdag 21 november 2018 @ 21:08 |
Bobine al eens nagekeken? | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 21 november 2018 @ 21:09 |
Maar hoort het dan niet te blijven? En op LPG? Maar nu eerst maar de benzine lekkage oplossen, hopelijk doet ‘ie het dan weer goed en anders moet ik het verder zoeken. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 21 november 2018 @ 21:10 |
Alle 8 heb ik van de zomer preventief vervangen. | |
Hyperdude | woensdag 21 november 2018 @ 21:43 |
Wordt je betaald per uur of per km.? | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 21 november 2018 @ 23:45 |
Gelukkig per uur 😄 Maar deel van de boot wordt als rust gerekend. | |
spectrumanalyser | donderdag 22 november 2018 @ 10:24 |
Halfords in Engeland had een leuke set om onder je auto te werken voor 50 pond, omgerekend 56 euro. Bestond uit een krik, as-steunen, ligkar en wielsleutels. jammer dat deze set niet bij Halfords Nederland te koop is. https://www.halfords.com/(...)-5-piece-lifting-kit | |
Hyperdude | donderdag 22 november 2018 @ 13:09 |
Die krik lijkt behoorlijk hoog. Past die onder je auto? | |
spectrumanalyser | donderdag 22 november 2018 @ 13:16 |
ja, dat past net, bij een standaard 3 serie. de foto's geven een verkeerd beeld, de krik is best klein. het gaat om 10 producten. krik, assteunen, olieopvangbak, ligkar, oliefiltertang, wielblokken, magnetisch bakje alles bijelkaar voor 83,25 euro inclusief verzendkosten. [ Bericht 25% gewijzigd door spectrumanalyser op 22-11-2018 18:51:37 ] | |
Hyperdude | donderdag 22 november 2018 @ 17:23 |
Ik heb een alu krik. Lekker laag en licht. ¤169 https://www.datona.nl/aluminium-krik.html#description-anchor | |
Hyperdude | zaterdag 24 november 2018 @ 15:37 |
Baja | |
Tarado | zondag 25 november 2018 @ 10:32 |
geinig | |
spectrumanalyser | zondag 25 november 2018 @ 10:55 |
iets later zag ik de 10 delige set bij Carpadoo. Dit is de Nederlandse dochter van KFZTeile24.de Carpadoo.nl heeft 20% black friday korting. inclusief verzendkosten en met de black friday korting zou het dan op 75,26 euro uitkomen. https://www.carpardoo.nl/product/2320-10616-300750 KFZTeile24.de had tot zaterdagnacht 23:59 25% black friday korting. de totaalprijs met verzending naar NL kwam uit op 74,11. | |
boegschroef | zondag 25 november 2018 @ 10:58 |
Voor mij is mijn bmw periode voorbij, na 18 jaar bmw rijden gaan beide bmw’s de deur uit. Mijn vriendin houd de mini en mijn vader neemt de f11 over dus helemaal weg is het niet. Ik twijfelde tussen een M4 en mustang V8. Het is de laatste geworden. Iemand intresse in een e60 525d voor weinig (staat op belgisch kenteken maar is zo ingevoerd) | |
Hyperdude | zondag 25 november 2018 @ 11:56 |
Van een F11 naar een Mustang | |
boegschroef | zondag 25 november 2018 @ 21:35 |
Zo, de e60 is al opgehaald... binnen 1 dag verkocht volgende week op de vrachtwagen naar Kroatië. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 26 november 2018 @ 18:01 |
V8 is altijd goed! Veel plezier ermee Boegschroef 😎 Vandaag de 540 weer opgehaald (lekte flink wat benzine). Een slangenklem pakte niet goed meer en zat dus niet strak genoeg. Meteen wat leidingen van de klepsmering vervangen want daar waren er een paar van geknakt. Hopelijk was dat het weer voor dit jaar! 😄 | |
daNpy | maandag 26 november 2018 @ 19:06 |
Onderdelen besteld om de Seat en de BMW een beurt te geven in de Kerstvakantie BMW lekt ook wat olie tussen filterhuis en warmtewisselaar, deze pakking meteen mee besteld. | |
YoshiBignose | maandag 26 november 2018 @ 19:21 |
M'n E36 cabrio dak lekt bij door voorkanten waar het aansluit op het raam/deur zeg maar. Iemand enig idee hoe ik dit (zo cheap mogelijk) kan fixen? | |
Hyperdude | maandag 26 november 2018 @ 19:38 |
En loopt ie nou ook weer netjes? Dan kom je goed weg, of niet? | |
Hyperdude | maandag 26 november 2018 @ 19:47 |
Ducttape Meestal kom je niet om vervangen heen als het goed moet. Soms kan je holle rubbers wat meer volume geven door er een dunner rubber in te schuiven; als je geluk hebt sluit het beter af. Maar het lijkt makkelijker dan het is. | |
YoshiBignose | maandag 26 november 2018 @ 20:09 |
| |
daNpy | maandag 26 november 2018 @ 20:42 |
Wat/waar lekt het precies? | |
LoveAtFirstDrive | maandag 26 november 2018 @ 20:59 |
Ja hij startte goed en heb maar klein stukje gereden naar m'n ouders toe. Heb m'n werkbus nu mee dus die staat op mijn eigen parkeerplaats. Als die weer bij de zaak staat maar eens goed testen! Maar ik neem aan dat hij goed werk heeft verricht En inderdaad valt het mee! Maar ik verwachtte ook niet meer dan een leiding of klem, dus qua onderdelen had het niet zoveel gekost. Maar hij is wel even bezig geweest omdat 'ie er lastig bij kwam (en dat is ook waarom ik het zelf niet heb gedaan, kon de leidingen niet eens vinden). Wie bouwt er dan ook LPG in he Dus een kleine 95 euro verder en kan weer rijden | |
Hyperdude | maandag 26 november 2018 @ 21:20 |
Goedkoper dan dat Marsreisje van NASA. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 26 november 2018 @ 21:28 |
Ietsje gelukkig! | |
Hojdhopper | vrijdag 30 november 2018 @ 16:30 |
Hm, 116i (2009) niet door de TÜV heen vanwege lekkende schokdempers voor. Volgens de garage meer dan drie uur werk en rond de ¤600. Klinkt dat plausibel? Geen idee wat zo normale prijzen zijn, zal ook wel enorm verschillen maar misschien dat iemand kan inschatten of dat daadwerkelijk meer dan drie uur in beslag neemt. | |
daNpy | vrijdag 30 november 2018 @ 17:06 |
Voor is McPherson, dus ik denk dat de hele schokbreker eronder uit moet. Dan beide demperpatronen vervangen en de auto weer uitlijnen. Als dat alles inclusief is is valt het wel mee. Ik was laatst voor mijn achterschokbrekers ook al 100 euro/stuk kwijt, dat kan goedkoper via internet maar ik had geen zin zelf te kloten (en ik gun de garage waar ik hem breng wat). 3 uur is wellicht wat lang, ook incl uitlijnen. Een uurtje per kant ben je normaal niet bezig, tenzij je nog veel meer los moet halen voor schokdempers eronder uit kunnen, dan loopt de tijd snel op. | |
Hojdhopper | woensdag 5 december 2018 @ 10:09 |
Bedankt. Ook nog maar meteen naar dat probleem uit mijn quote laten kijken. Blijkt een kapotte NOx sensor á 500 euro te zijn. Fijn! | |
daNpy | woensdag 5 december 2018 @ 11:24 |
Vanuit zulke lage toeren moet je ook helemaal niet willen planken. Daarmee sloop je uiteindelijk je krukaslagers. | |
Hyperdude | woensdag 5 december 2018 @ 12:37 |
Toen mijn NOx-sensor kaduuk ging, waren een paar weken later de kats kaduuk; F11 523i. Hopelijk gaat het bij uw mobiel niet zo. Was bij mij garantiewerk. Duur k*tmilieu. [ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 05-12-2018 13:36:10 ] | |
Hojdhopper | woensdag 5 december 2018 @ 17:58 |
Ja, dat vertelde mijn garageman ook. Snel maar laten vervangen dus, aangezien ik er al sinds september mee rond rij. | |
Hyperdude | donderdag 6 december 2018 @ 12:08 |
Komt hopelijk goed. September is alweer even geleden. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 21 december 2018 @ 21:31 |
Zit al een tijdje met een slechte warme start van de 540i. Door drukte op het werk had ik weinig tijd, maar deze week eindelijk kunnen laten uitlezen en daarna is de diagnose gesteld. Door het uitlezen bleek dat het mengsel niet goed is, wat meestal het resultaat is van een vacuüm lek. Vandaag is 'ie aan de rookmachine gegaan en blijkt de carter ventilatie te lekken. Deze is dus besteld en in 2019 zal hij vervangen worden. Hopelijk dan gewoon weer een normale warme start Maar eerst nog met de lekkage op vakantie Hopelijk houdt 'ie het vol! | |
mitchelll0181 | zaterdag 22 december 2018 @ 06:55 |
Zie je hem stationair niet schommelen dan? Meestal wel. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 22 december 2018 @ 11:27 |
Juist wel. Alleen bij warme motor schommelde hij na de start (10s-30s). Op LPG is het een stuk minder (als ik 'm dus meteen op LPG start ipv benzine). Het was wel duidelijk dat het iets met het mengsel zou zijn, maar het kon ook een stukke sensor zijn. Maar moest even iemand zoeken die nog E34's kan uitlezen | |
spectrumanalyser | woensdag 26 december 2018 @ 11:42 |
weer het koelvloeistof lampje.. 1,5 liter kvs weg. Luchtbellen verschijnen zodra ik maar een klein beetje gas geef. Stationair geen luchtbelletjes. Dit lijkt mij een scheurtje of een lekke koppakking. In 2016 was de koppakking vervangen en de cilinderkop gereviseerd. Oh, en als verassing een lekke band linksachter. Schroef midden in het loopvlak. | |
mitchelll0181 | woensdag 26 december 2018 @ 20:47 |
Yupp, pakking.. scheuren kan, zie je niet veel.. | |
spectrumanalyser | woensdag 26 december 2018 @ 22:15 |
Er was mij verteld dat je de kopbouten niet hoefde na te trekken nadat je de kopbouten eenmaal op het juiste moment had vastgezet. Klopt dat? Is het de moeite waard om de kopbouten na te trekken op het juiste moment? Anders is het een scheurtje in het blok, het oppervlak was schoon en in orde bevonden. | |
Hyperdude | woensdag 26 december 2018 @ 22:58 |
Volgens mijn boekje hoef je niet warm na te trekken. 4cil. benzine, toch? | |
spectrumanalyser | woensdag 26 december 2018 @ 23:35 |
Ja 4 cilinder, 1.9ltr benzine, m43b19 [ Bericht 88% gewijzigd door spectrumanalyser op 26-12-2018 23:41:41 ] | |
Hyperdude | donderdag 27 december 2018 @ 07:54 |
Nieuwe kopbouten, schroefdraad met motorolie insmeren. 1.30 Nm aantrekken 2.90°verder draaien 3.Nog een keer 90° aandraaien [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 27-12-2018 08:03:43 ] | |
spectrumanalyser | donderdag 27 december 2018 @ 08:59 |
denk je dat je dit na 1500 km nogmaals moet doen? | |
daNpy | donderdag 27 december 2018 @ 09:46 |
Als het goed is niet. | |
Hyperdude | donderdag 27 december 2018 @ 10:01 |
Ben geen mechatroniker , maar lijkt mij niet dat herhalen hiervan iets toevoegt. Ze hebben niet voor niets een zeer nauwkeurige procedure voorgeschreven. Die nieuwe bouten worden voorgeschreven omdat je ze bij het aandraaien op spanning brengt/uitrekt. Herhalen van de procedure rekt ze nog verder uit. 180° er bij zou zelfs afbrekende, per direct of later, kopbouten kunnen veroorzaken. Kopbouten zijn kritische krengen. Bij mijn oude luchtgekoelde 911 gebruikten ze bij de revisie zelfs boven en onder verschillende materialen, omdat de onderkant/uitlaatkant veel heter wordt. | |
spectrumanalyser | donderdag 27 december 2018 @ 10:36 |
Na 2 jaar weer een lekke koppakking, dus. dop van het kvsreservoir los, een klein beetje gas en je ziet luchtbellen verschijnen bij de koelvloeistof. ik zal nog een compressiemeting laten doen maar het is mij wel duidelijk zo. | |
Hyperdude | donderdag 27 december 2018 @ 10:39 |
Denk het ook. Hoeveel kms.? Is al beetje een oudje, of niet? | |
spectrumanalyser | donderdag 27 december 2018 @ 10:47 |
248000 km, uit 1999. de cilinderkop is bij het vernieuwen van de koppakking gereviseerd door een gerenommeerd motorenrevisie-bedrijf. motor loopt overigens keurig. vermogen is er zeker nog. het is nu nog een klein gaatje en zal steeds groter worden. | |
Hyperdude | donderdag 27 december 2018 @ 10:52 |
Bijna 20 jaar. Dan kan je niet zoveel meer qua verantwoorde investeringen. | |
spectrumanalyser | donderdag 27 december 2018 @ 10:59 |
dat is waar. het gaat mij meer om waar het mis gegaan is. de theorie was dat een revisie dit zou oplossen en toch is het probleem keihard terug gekomen. waar zit dat probleem. iets krom getrokken of een scheurtje. dat moet te vinden zijn. | |
Hyperdude | donderdag 27 december 2018 @ 11:19 |
Ben ook wel benieuwd. Succes met de speurtocht. | |
spectrumanalyser | donderdag 27 december 2018 @ 11:44 |
wellicht is een ruilmotor nog een optie | |
pvdplanet | donderdag 27 december 2018 @ 11:47 |
Afgelopen weekenden het complete achtergebeuren aangepakt. Beide naven vervangen, handremkabels, remschoenen, ander subframe met nieuwe Meyle rubbers, polyeruthaan lagers in de draagarmen, nieuwe SKF aandrijfassen. Het uitpersen van de oude rotzooi was een ellende, maakt het een tijdrovende klus. Kan er weer jaren tegenaan nu. | |
mitchelll0181 | donderdag 27 december 2018 @ 14:56 |
Correct, heb je wel nieuwe bouten gebruikt en een goede momentsleutel? Moest je ook in een x aantal graden nadraaien? Na het op moment zetten bedoel ik dan. Gradenschijf gebruikt? | |
mitchelll0181 | donderdag 27 december 2018 @ 14:58 |
De horror, die rubber bussen Heb ze op straat bij mn e46 vervangen.. heb ze op een gegeven moment maar ingezaagd en met een beitel eruit geramd... wat een drama haha. Maar lekker bezig! | |
spectrumanalyser | donderdag 27 december 2018 @ 15:03 |
ja ik heb nieuwe originele BMW kopbouten gebruikt van Ekris BMW. de momentsleutel was haast nieuw en gekeurd. Gradenschijf niet gebruikt, ik heb het aanhalen door een monteur laten uitvoeren. ik heb overigens zeker 1,5 jaar zonder problemen gereden na de revisie welke begin januari 2016 was uitgevoerd. | |
spectrumanalyser | donderdag 27 december 2018 @ 15:14 |
de lekke band kan helaas niet gerepareerd worden. kan er ook nog wel bij. | |
Hyperdude | donderdag 27 december 2018 @ 15:20 |
Hopelijk wordt 2019 iets voorspoediger op autogebied. | |
daNpy | vrijdag 28 december 2018 @ 16:54 |
Vandaag de BMW zelf maar eens een beurt gegeven; eerst de bougies verwijderd, beetje diesel in de cilinders gegoten en een nachtje laten staan. Hiermee probeer ik de zuiger-veren een beetje te reinigen, om het olie verbruik te verminderen (eerst bij de Seat geprobeerd, dat werkte wel aardig ). Vanmorgen alles terug gemonteerd, motor warm gereden en de olie, het filter en de pakking van de warmtewisselaar vervangen ivm lekkage. Ik dacht dat hier alleen olie van/naar de kop (filterhuis) ging maar er loopt dus ook koelvloeistof doorheen... dus deze heb ik ook vervangen Uiteraard meteen het luchtfilter en interieurfilter vervangen, m.n. de laatste was ook nogal vuil na 20 maanden/20dkm Ik had ook een brandstof filter gekocht, maar er zit maar 1 filter in en die zit in de tank, geen extern filter te vinden. Ik heb er ook de voorgeschreven 6,5 liter olie ingegoten maar na de proefrit stond het oliepeil in de I-drive op ca 25%. Nu zit er dus iets meer als 7 liter in. Koelvloeistof ging er dan maar weer slechts 5 liter in, dat had ik wel meer verwacht aangezien ze voor sommige BMWs 8,4 liter aangeven. | |
boegschroef | zaterdag 29 december 2018 @ 00:25 |
De 6,5 liter is volgensmij excl filter. Dus als je die vervangt en leegmaakt is het iets meer. Maar mijn peil was ook meestal 50% volgens de computer na verversen. Na een rondje rijden werd het vanzelf 100%. De eerste keer vulde ik hem tot 100 en na een stuk rijden kwam er een melding van teveel olie Koelvloeistof is ook normaal, als je het blok niet helemaal leeg maakt en de waterpomp enz niet vervangt blijft er wel 3 liter of meer in het blok zitten. Ik kijk altijd of er ongeveer net zoveel ingaat als eruit kwam. | |
daNpy | zaterdag 29 december 2018 @ 11:30 |
Ik heb het filterhuis idd ook leeg gemaakt. Hij gaf 75% aan (stand voor het verversen) bij de proefrit en sprong daarna op 25%. Dit verspringen kan soms lang duren idd. Koelvloeistof heb ik gewoon afgetapt via de plug, verder niks vervangen of los gemaakt Ook niet gemeten wat er uit kwam, gewoon in de opvangbak. | |
daNpy | zondag 30 december 2018 @ 14:22 |
Nou, daar staan we dan. Ondanks een lange proefrit zonder opvallendheden is er een koelvloeistof lekkage Hij lekt dus precies waar ik de pakking vervangen heb... kutzooi. De bouten zijn goed aangedraaid en heb ik om en om een slagje vast gedraaid om de pakking gelijkmatig aan te trekken | |
Sounddragon | zondag 30 december 2018 @ 15:39 |
pakking van wat? waterpomp? thermostaathuis? | |
daNpy | zondag 30 december 2018 @ 16:51 |
Warmtewisselaar Net op de brug gezet en de plug van de koelvloeistof is eruit geschoten. Dat heb ik dus zelf verneukt (beetje rare constructie) Naast dat de auto aan de onderkant vol koelvloeistof zat vond ik ook nog wat bruine olie sporen, dat vond ik wat minder prettig.... Hopelijk is het niet de pakking en zit er nu dus een kvs en olie mix in het carter | |
Hyperdude | zondag 30 december 2018 @ 17:09 |
Dat metalen ding met die ribbels. Olie-water warmte wisselaar. | |
Sounddragon | zondag 30 december 2018 @ 17:11 |
Ik hoop het ook voor je.. kun je wel zien aan de peilstok neem ik aan? | |
Hyperdude | zondag 30 december 2018 @ 17:17 |
Heeft dit blok niet meer. Vermoed ik. N52 toch?
| |
Sounddragon | zondag 30 december 2018 @ 17:18 |
Dan aftappen en kijken.. | |
daNpy | zondag 30 december 2018 @ 17:36 |
Zit er net nieuw in | |
Hyperdude | zondag 30 december 2018 @ 18:22 |
Das wel jammer. Warmtewisselaar zit toch maar vast met een paar boutjes, is dat zo kritisch? Of vermoed je een probleem elders? | |
daNpy | zondag 30 december 2018 @ 18:28 |
Ja zijn maar 3 bouten. Heb ze netjes om en om een slag vaster gedraaid... ik hoop dus dat de pakking niet het probleem is. | |
Sounddragon | zondag 30 december 2018 @ 18:46 |
Sja, life sucks.. and then you buy a car without a dipstick. | |
Hyperdude | zondag 30 december 2018 @ 18:51 |
Stand der Technik. | |
Hyperdude | zondag 30 december 2018 @ 18:55 |
16 Nm staat hier. Verder niks in TIS. | |
Hyperdude | zondag 30 december 2018 @ 18:57 |
En vol. |