abonnement Unibet Coolblue
pi_181934391
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:50 schreef Black_Baron het volgende:

Hun rijbewijs is hier niet meer geldig. En men moet per EU land een permit aanvragen om te mogen rijden. En er zijn het eerste jaar maar 7 miljoen internationale rijbewijzen beschikbaar.


Maar waarom? Ik kan in vrijwel alle westerse landen gewoon met mijn EU rijbewijs aankomen. Ik dacht dat alleen Nieuw Zeeland moeilijk doet, en daadwerkelijk een internationaal rijbewijs vraagt..

Hoezo zou dit ineens -per- EU land gedaan moeten worden?
Volgens mij is het internationale rijbewijs in principe overal geldig waar hij geaccepteerd wordt. Een apart permit per land is niet nodig..

Laat staan dat een internationaal rijbewijs überhaupt nodig is... Ik heb hem nog nooit hoeven hebben. Alleen in Azië en dus nieuw Zeeland lijkt me zo'n ding zinvol
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 16 september 2018 @ 08:31:16 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181934851
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 06:44 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Maar waarom? Ik kan in vrijwel alle westerse landen gewoon met mijn EU rijbewijs aankomen. Ik dacht dat alleen Nieuw Zeeland moeilijk doet, en daadwerkelijk een internationaal rijbewijs vraagt..

Hoezo zou dit ineens -per- EU land gedaan moeten worden?
Volgens mij is het internationale rijbewijs in principe overal geldig waar hij geaccepteerd wordt. Een apart permit per land is niet nodig..

Laat staan dat een internationaal rijbewijs überhaupt nodig is... Ik heb hem nog nooit hoeven hebben. Alleen in Azië en dus nieuw Zeeland lijkt me zo'n ding zinvol
Toen ik in NZ aankwam met mijn internationale rijbewijs vroeg men, wasda?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181934875
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 06:44 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Maar waarom? Ik kan in vrijwel alle westerse landen gewoon met mijn EU rijbewijs aankomen. Ik dacht dat alleen Nieuw Zeeland moeilijk doet, en daadwerkelijk een internationaal rijbewijs vraagt..

Hoezo zou dit ineens -per- EU land gedaan moeten worden?
Volgens mij is het internationale rijbewijs in principe overal geldig waar hij geaccepteerd wordt. Een apart permit per land is niet nodig..

Laat staan dat een internationaal rijbewijs überhaupt nodig is... Ik heb hem nog nooit hoeven hebben. Alleen in Azië en dus nieuw Zeeland lijkt me zo'n ding zinvol
Er is niet 1 internationaal rijbewijs.
Omdat bijv Spanje en Frankrijk beiden verschillende internationale rijbewijzen accepteren.

Zo moet ook het Britse paspoort nog 6 maanden geldig zijn als ze de EU in willen.

Wil je dat anders? Moet je een deal hebben. :D
  zondag 16 september 2018 @ 08:59:27 #129
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181935196
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 02:05 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

In navolging hierop, Khan is inmiddels om:

Give Britain a new referendum on Brexit, says Sadiq Khan
https://www.theguardian.c(...)byn?CMP=share_btn_tw
Khan denkt dat 'ohnee toch niet, we blijven gewoon met al onze huidige voordeeltjes' een optie is?

De keuze is een exit met deal of exit zonder deal.

En de tijd voor een deal neemt in zeer rap tempo af.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181935370
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 08:32 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Er is niet 1 internationaal rijbewijs.
Omdat bijv Spanje en Frankrijk beiden verschillende internationale rijbewijzen accepteren.


onzin. Die is nml overal hetzelfde dankzij de conventie van Genève in 1949..
Dat vodje bevat veel talen die voor iedereen te begrijpen zijn.

Verder, als een rijbewijs voldoet aan de Weense conventie van 1968, is een Internationaal rijbewijs niet nodig in de landen die die conventie geratificeerd hebben.. en volgens mij voldoet een Engels rijbewijs daar aan én dat in de hele EU geaccepteerd wordt.

Dit lijkt me dus een puntje bangmakerij

[ Bericht 9% gewijzigd door Glijdt_licht op 16-09-2018 09:28:31 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_181935419
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toen ik in NZ aankwam met mijn internationale rijbewijs vroeg men, wasda?
Hmm.. bij Sunny Cars kwamen nogal wat meldingen binnen op hun blog:
https://blog.sunnycars.nl(...)naal-rijbewijs-niet/
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_181935678
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 09:11 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

onzin. Die is nml overal hetzelfde dankzij de conventie van Genève in 1949..
Dat vodje bevat veel talen die voor iedereen te begrijpen zijn.

Verder, als een rijbewijs voldoet aan de Weense conventie van 1968, is een Internationaal rijbewijs niet nodig in de landen die die conventie geratificeerd hebben..

Daar denkt de Britse regering anders over:
https://www.gov.uk/govern(...)heres-no-brexit-deal

“The version of the IDP you would require depends on which EU country you are visiting and whether it is party to the 1949 or the 1968 convention.”

“You would need both types of IDP if you are visiting EU countries covered by different conventions, for example France and Spain.”

Je praat dus zelf onzin. :+
pi_181939832
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 08:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Khan denkt dat 'ohnee toch niet, we blijven gewoon met al onze huidige voordeeltjes' een optie is?

De keuze is een exit met deal of exit zonder deal.

En de tijd voor een deal neemt in zeer rap tempo af.
Nou, eigenlijk is niet niet helemaal duidelijk of het voor de Britten juridisch mogelijk is om Brexit nog voor de deadline alsnog af te blazen.
  zondag 16 september 2018 @ 13:21:48 #134
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181939912
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 13:17 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk is niet niet helemaal duidelijk of het voor de Britten juridisch mogelijk is om Brexit nog voor de deadline alsnog af te blazen.
Lijkt me volstrekt ondenkbaar dat de EU daar zomaar mee akoord gaat.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181940796
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 13:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Lijkt me volstrekt ondenkbaar dat de EU daar zomaar mee akoord gaat.
Volgens mij is dat alleen maar winst voor de EU? Brexit is ook voor de EU een hoofdpijndossier en als de Britten met hangende pootjes terugkomen is dat goede PR. Vraag is wel onder welke voorwaarden.

[ Bericht 2% gewijzigd door westwoodblvd op 16-09-2018 14:11:04 ]
  zondag 16 september 2018 @ 14:15:21 #136
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181941044
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 14:05 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Volgens mij is dat alleen maar winst voor de EU? Brexit is ook voor de EU een hoofdpijndossier en als de Britten met hangende pootjes terugkomen is dat goede PR. Vraag is wel onder welke voorwaarden.
Geen rebate meer en pond inruilen voor de euro.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 16 september 2018 @ 14:20:28 #137
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181941203
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 14:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Geen rebate meer en pond inruilen voor de euro.
Laatste doen ze nooit.
Maar hele scenario lijkt mij ietsiepietsie vergezocht. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181942238
De Britten moeten gewoon weg, er is een grote stroom in de Britse samenleving die terecht of onterecht gewoon 'tegen' de EU is en dat probleem blijft bestaan als de Britten niet aan den lijve ondervinden hoe het buiten de EU is. Dat geouwehoer over een nieuw referendum lost ook niks op, dan wordt het 55% pro-EU tegen 45% (oid) en blijft het eeuwig doorsudderen.

Als ze later met minimaal een 2/3 meerderheid ervoor kiezen om weer EU-lid te worden vind ik wel prima overigens, ik heb in principe niks tegen het Verenigd Koninkrijk. Desalniettemin ben ik er wel zeker van dat met de huidige publieke opinie, riooljournalistiek en zwakzinnige politici je de Britten beter kwijt dan rijk bent.
pi_181942293
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:12 schreef J.B. het volgende:
De Britten moeten gewoon weg, er is een grote stroom in de Britse samenleving die terecht of onterecht gewoon 'tegen' de EU is en dat probleem blijft bestaan als de Britten niet aan den lijve ondervinden hoe het buiten de EU is. Dat geouwehoer over een nieuw referendum lost ook niks op, dan wordt het 55% pro-EU tegen 45% (oid) en blijft het eeuwig doorsudderen.
Ik hoop dat ze blijven, want ik mag graag aan de andere kant van de Noordzee verblijven en dat is toch net iets makkelijker als ze in de EU zitten.
Maar toch zou het een aardige testcase zijn. Er zijn heel veel vermeende effecten van een vertrek uit de unie, maar echt empirisch bewijs hebben we niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181942732
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 15:12 schreef J.B. het volgende:
De Britten moeten gewoon weg, er is een grote stroom in de Britse samenleving die terecht of onterecht gewoon 'tegen' de EU is en dat probleem blijft bestaan als de Britten niet aan den lijve ondervinden hoe het buiten de EU is. Dat geouwehoer over een nieuw referendum lost ook niks op, dan wordt het 55% pro-EU tegen 45% (oid) en blijft het eeuwig doorsudderen.

Als ze later met minimaal een 2/3 meerderheid ervoor kiezen om weer EU-lid te worden vind ik wel prima overigens, ik heb in principe niks tegen het Verenigd Koninkrijk. Desalniettemin ben ik er wel zeker van dat met de huidige publieke opinie, riooljournalistiek en zwakzinnige politici je de Britten beter kwijt dan rijk bent.
Groot Brittannië is ook gewoon Europa en ze voldoen verder aan alle eisen die de EU aan lidmaatschap stelt. Als ze aangeven weer lid te willen worden, of lid te willen blijven, zie ik geen grond om ze dat te weigeren.
pi_181944469
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 13:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Lijkt me volstrekt ondenkbaar dat de EU daar zomaar mee akoord gaat.
Daar zit hem dan ook vooral de onduidelijkheid in: Of het afblazen van de Brexit unilateraal kan gebeuren, dus zonder dat de rest van de lidstaten ermee akkoord gaan.
  Overall beste user 2022 zondag 16 september 2018 @ 17:43:19 #142
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181945101
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 15:30 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Groot Brittannië is ook gewoon Europa en ze voldoen verder aan alle eisen die de EU aan lidmaatschap stelt. Als ze aangeven weer lid te willen worden, of lid te willen blijven, zie ik geen grond om ze dat te weigeren.
Ze hebben alles in gang gezet. Daar zat een aardig prijskaartje aan. Ik zie geen reden om maar te doen alsof er niks gebeurd is. Brexit gaat maar gewoon door. Willen ze weer bij de EU doen ze maar een aanvraag.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 16 september 2018 @ 17:50:59 #143
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181945234
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 17:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze hebben alles in gang gezet. Daar zat een aardig prijskaartje aan. Ik zie geen reden om maar te doen alsof er niks gebeurd is. Brexit gaat maar gewoon door. Willen ze weer bij de EU doen ze maar een aanvraag.
Precies. 'Oh haha, toch niet' is het nu veel te laat voor.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181945407
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 17:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Precies. 'Oh haha, toch niet' is het nu veel te laat voor.
Ja.
om vijf voor 12 ergens in maart zeker.
No way.

En voor verkiezingen of een extra referendum is het nu ook te laat.
Tenzij ze uitstel vragen van die exit datum.
pi_181946116
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 17:05 schreef Tocadisco het volgende:
Daar zit hem dan ook vooral de onduidelijkheid in: Of het afblazen van de Brexit unilateraal kan gebeuren, dus zonder dat de rest van de lidstaten ermee akkoord gaan.
Dat is toch geen onduidelijkheid over? Zodra artikel 50 is ingezet, kan een exit alleen afgeblazen worden als alle lidstaten daarmee instemmen. Of is dat niet zeker?
  Overall beste user 2022 zondag 16 september 2018 @ 19:56:28 #146
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_181948380
Er zat iets van 8 maanden tussen het referendum en het opzeggen van het lidmaatschap. Tijd genoeg om over de effecten na te denken. Nu nog komen aanzetten met gejengel dat het gemeen is slaat nergens op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_181949449
Brexit is ook voor ons gewoon slecht nieuws hoor. Als ze het zouden afblazen bewijst dat dat je eigenlijk niet om de EU heen kan en voorkomt het een hoop economische ellende. Ik zou daar blij mee zijn.
  zondag 16 september 2018 @ 20:40:55 #148
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181949485
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 20:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Brexit is ook voor ons gewoon slecht nieuws hoor. Als ze het zouden afblazen bewijst dat dat je eigenlijk niet om de EU heen kan en voorkomt het een hoop economische ellende. Ik zou daar blij mee zijn.
En dan weer dat gejank van die Britten moeten aanhoren? Laat ze eerst maar eens echt ondervinden wat het is om zonder de EU te leven.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 16 september 2018 @ 20:41:04 #149
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181949494
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 20:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Brexit is ook voor ons gewoon slecht nieuws hoor. Als ze het zouden afblazen bewijst dat dat je eigenlijk niet om de EU heen kan en voorkomt het een hoop economische ellende. Ik zou daar blij mee zijn.
Vervolgens dreigt in het VK de UKIP door boze brexiteers weer aan de macht te komen en begint het idiote circus opnieuw.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181949520
Ik zie niet in op welke gronden ze zouden besluiten om het af te blazen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')