Is betaald door Boris, zo geeft hij aan weer open te staan voor iets nieuwsquote:Op vrijdag 7 september 2018 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh, ooit was The Guardian een kwalitatief goede krant, onderzoeksjournalistiek deden ze uitstekend maar nu met scheidingen van publieke figuren bezig. De pers gaat ook in de UK de verkeerde kant op
EasyJet hèeft zijn europese HQ al verplaatst naar Ooste rijk en Ryanair is Iers, het zijn alleen de vluchten van en naar het VK die in het gedrang komen.quote:Op donderdag 13 september 2018 23:10 schreef Monolith het volgende:
Geen vluchten van easyJet en Ryanair meer is op zich goed nieuws voor Amsterdam.
Dat is dan ook precies waar Amsterdam blij mee moet zijn.quote:Op donderdag 13 september 2018 23:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
EasyJet hèeft zijn europese HQ al verplaatst naar Ooste rijk en Ryanair is Iers, het zijn alleen de vluchten van en naar het VK die in het gedrang komen.
Dit is de reden dat ik dit jaar met de Eurostar naar Londen ben gegaan en niet volgend jaar. Ik wou die stad 'as it is now' zien. Niet met allemaal irritante controles eerst en dan in Londen zelf post Brexit taferelen.quote:Op donderdag 13 september 2018 22:31 schreef Black_Baron het volgende:
Bij een No Deal rijdt de Eurostar mogelijk niet meer tussen het VK en Frankrijk.
http://uk.businessinsider(...)ional=true&r=UK&IR=T
Er zijn verschillende vliegtuigmaatschappijen die op dit momenten geen vluchten meer aanbieden na 29 maart van en naar het VK. EasyJet, Ryanair en anderen.
En dan nog dit:
“The governor of the Bank of England has warned the cabinet that the impact of a no-deal Brexit could be as catastrophic as the financial crisis that crippled the UK economy a decade ago.”
https://amp.theguardian.c(...)tter_impression=true
Het wordt wel heel goedkoop die stad. Huizenprijzen gaan 30% kelderen (zegt de BoE). En de Pound wordt niets meer waard.quote:Op donderdag 13 september 2018 23:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit is de reden dat ik dit jaar met de Eurostar naar Londen ben gegaan en niet volgend jaar. Ik wou die stad 'as it is now' zien. Niet met allemaal irritante controles eerst en dan in Londen zelf post Brexit taferelen.
Fantastische citytrip trouwens, vond Londen echt een gave stad.
Maar geen goed nieuws als je iedere maand naar Londen moet.quote:Op donderdag 13 september 2018 23:10 schreef Monolith het volgende:
Geen vluchten van easyJet en Ryanair meer is op zich goed nieuws voor Amsterdam.
Maar ze hebben wel weer hun blauwe paspoorten terugquote:Op donderdag 13 september 2018 14:50 schreef Black_Baron het volgende:
Een nieuwe set van de no deal paperszijn beachikbaar gekomen :
Van de Britse regering.
https://www.gov.uk/govern(...)o-deal#money-and-tax
https://www.bloomberg.com(...)tter_impression=true
Vrije opsomming:
Ze gaan alle EU goederen gewoon doorlaten.
De Britten krijgen has weer roaming in het buitenland. Dit mogen de commerciële bedrijven zelf bepalen.
Hun rijbewijs is hier niet meer geldig. En men moet per EU land een permit aanvragen om te mogen rijden. En er zijn het eerste jaar maar 7 miljoen internationale rijbewijzen beschikbaar.
UK verzekering op je auto ook niet meer geldig.
EU satellieten zijn niet meer beschikbaar voor ze. Al krijgen ze wel weer toegang voor vrije GPS data.
Medicijnen worden flink duurder in het VK vanwege licensing kosten.
En de auto industrie wordt zo goed als weggevaagd.
Voor werk? Gewoon met KLM op LCY vliegen.quote:Op donderdag 13 september 2018 23:59 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Maar geen goed nieuws als je iedere maand naar Londen moet.
Waar rijdt de eurostar dan wel naar toe? Het hele doel van eurostar is de UK.quote:Op donderdag 13 september 2018 22:31 schreef Black_Baron het volgende:
Bij een No Deal rijdt de Eurostar mogelijk niet meer tussen het VK en Frankrijk.
http://uk.businessinsider(...)ional=true&r=UK&IR=T
Er zijn verschillende vliegtuigmaatschappijen die op dit momenten geen vluchten meer aanbieden na 29 maart van en naar het VK. EasyJet, Ryanair en anderen.
En dan nog dit:
“The governor of the Bank of England has warned the cabinet that the impact of a no-deal Brexit could be as catastrophic as the financial crisis that crippled the UK economy a decade ago.”
https://amp.theguardian.c(...)tter_impression=true
Als ze geduld hebben. Pas vanaf eind 2019 zijn er blauwe paspoorten beschikbaar. Wel wordt vanaf maart 2019 al "European Union" van de rode kaften geschraptquote:Op vrijdag 14 september 2018 02:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel weer hun blauwe paspoorten terug
[ afbeelding ]
Die rijdt dan niet meer.quote:Op vrijdag 14 september 2018 08:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waar rijdt de eurostar dan wel naar toe? Het hele doel van eurostar is de UK.
Nee privé en die zijn 3 keer zo duurquote:Op vrijdag 14 september 2018 08:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor werk? Gewoon met KLM op LCY vliegen.
Elke deal die op het chequers plan gebasseerd is, dat is iets anders dan elke deal dan ook.quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Labour zegt tegen elke deal, welke dan ook, te gaan stemmen.
https://www.telegraph.co.(...)s-chequers-plan/amp/
Al lijkt een deal gebaseerd op Chequers daarmee wel gelijk redelijk DoA.quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Elke deal die op het chequers plan gebasseerd is, dat is iets anders dan elke deal dan ook.
Dat is ook een nonsense verhaal natuurlijk, als men dan tegen een deal stemt moet de EU dan maar braaf gaan zitten wachten tot het VK wel weet wat ze willen?quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:52 schreef westwoodblvd het volgende:
Alleen de eeuwige vraag is dan: wat wel? Hebben ze net zo goed geen antwoord op. Hoewel ik Labour well langzaam zie opschuiven richting het standpunt "tweede referendum over hoe Brexit eruit moet zien".
Nee, dan kunnen ze meteen weer een EU-lidmaatschap onder de huidige voorwaarden aanvragen.quote:Op zaterdag 15 september 2018 01:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook een nonsense verhaal natuurlijk, als men dan tegen een deal stemt moet de EU dan maar braaf gaan zitten wachten tot het VK wel weet wat ze willen?
In navolging hierop, Khan is inmiddels om:quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:52 schreef westwoodblvd het volgende:
Alleen de eeuwige vraag is dan: wat wel? Hebben ze net zo goed geen antwoord op. Hoewel ik Labour well langzaam zie opschuiven richting het standpunt "tweede referendum over hoe Brexit eruit moet zien".
Maar waarom? Ik kan in vrijwel alle westerse landen gewoon met mijn EU rijbewijs aankomen. Ik dacht dat alleen Nieuw Zeeland moeilijk doet, en daadwerkelijk een internationaal rijbewijs vraagt..quote:Op donderdag 13 september 2018 14:50 schreef Black_Baron het volgende:
Hun rijbewijs is hier niet meer geldig. En men moet per EU land een permit aanvragen om te mogen rijden. En er zijn het eerste jaar maar 7 miljoen internationale rijbewijzen beschikbaar.
Toen ik in NZ aankwam met mijn internationale rijbewijs vroeg men, wasda?quote:Op zondag 16 september 2018 06:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Maar waarom? Ik kan in vrijwel alle westerse landen gewoon met mijn EU rijbewijs aankomen. Ik dacht dat alleen Nieuw Zeeland moeilijk doet, en daadwerkelijk een internationaal rijbewijs vraagt..
Hoezo zou dit ineens -per- EU land gedaan moeten worden?
Volgens mij is het internationale rijbewijs in principe overal geldig waar hij geaccepteerd wordt. Een apart permit per land is niet nodig..
Laat staan dat een internationaal rijbewijs überhaupt nodig is... Ik heb hem nog nooit hoeven hebben. Alleen in Azië en dus nieuw Zeeland lijkt me zo'n ding zinvol
Er is niet 1 internationaal rijbewijs.quote:Op zondag 16 september 2018 06:44 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Maar waarom? Ik kan in vrijwel alle westerse landen gewoon met mijn EU rijbewijs aankomen. Ik dacht dat alleen Nieuw Zeeland moeilijk doet, en daadwerkelijk een internationaal rijbewijs vraagt..
Hoezo zou dit ineens -per- EU land gedaan moeten worden?
Volgens mij is het internationale rijbewijs in principe overal geldig waar hij geaccepteerd wordt. Een apart permit per land is niet nodig..
Laat staan dat een internationaal rijbewijs überhaupt nodig is... Ik heb hem nog nooit hoeven hebben. Alleen in Azië en dus nieuw Zeeland lijkt me zo'n ding zinvol
Khan denkt dat 'ohnee toch niet, we blijven gewoon met al onze huidige voordeeltjes' een optie is?quote:Op zondag 16 september 2018 02:05 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
In navolging hierop, Khan is inmiddels om:
Give Britain a new referendum on Brexit, says Sadiq Khan
https://www.theguardian.c(...)byn?CMP=share_btn_tw
onzin. Die is nml overal hetzelfde dankzij de conventie van Genève in 1949..quote:Op zondag 16 september 2018 08:32 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Er is niet 1 internationaal rijbewijs.
Omdat bijv Spanje en Frankrijk beiden verschillende internationale rijbewijzen accepteren.
Hmm.. bij Sunny Cars kwamen nogal wat meldingen binnen op hun blog:quote:Op zondag 16 september 2018 08:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toen ik in NZ aankwam met mijn internationale rijbewijs vroeg men, wasda?
Daar denkt de Britse regering anders over:quote:Op zondag 16 september 2018 09:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
onzin. Die is nml overal hetzelfde dankzij de conventie van Genève in 1949..
Dat vodje bevat veel talen die voor iedereen te begrijpen zijn.
Verder, als een rijbewijs voldoet aan de Weense conventie van 1968, is een Internationaal rijbewijs niet nodig in de landen die die conventie geratificeerd hebben..
Nou, eigenlijk is niet niet helemaal duidelijk of het voor de Britten juridisch mogelijk is om Brexit nog voor de deadline alsnog af te blazen.quote:Op zondag 16 september 2018 08:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Khan denkt dat 'ohnee toch niet, we blijven gewoon met al onze huidige voordeeltjes' een optie is?
De keuze is een exit met deal of exit zonder deal.
En de tijd voor een deal neemt in zeer rap tempo af.
Lijkt me volstrekt ondenkbaar dat de EU daar zomaar mee akoord gaat.quote:Op zondag 16 september 2018 13:17 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk is niet niet helemaal duidelijk of het voor de Britten juridisch mogelijk is om Brexit nog voor de deadline alsnog af te blazen.
Volgens mij is dat alleen maar winst voor de EU? Brexit is ook voor de EU een hoofdpijndossier en als de Britten met hangende pootjes terugkomen is dat goede PR. Vraag is wel onder welke voorwaarden.quote:Op zondag 16 september 2018 13:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me volstrekt ondenkbaar dat de EU daar zomaar mee akoord gaat.
Geen rebate meer en pond inruilen voor de euro.quote:Op zondag 16 september 2018 14:05 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Volgens mij is dat alleen maar winst voor de EU? Brexit is ook voor de EU een hoofdpijndossier en als de Britten met hangende pootjes terugkomen is dat goede PR. Vraag is wel onder welke voorwaarden.
Laatste doen ze nooit.quote:Op zondag 16 september 2018 14:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Geen rebate meer en pond inruilen voor de euro.
Ik hoop dat ze blijven, want ik mag graag aan de andere kant van de Noordzee verblijven en dat is toch net iets makkelijker als ze in de EU zitten.quote:Op zondag 16 september 2018 15:12 schreef J.B. het volgende:
De Britten moeten gewoon weg, er is een grote stroom in de Britse samenleving die terecht of onterecht gewoon 'tegen' de EU is en dat probleem blijft bestaan als de Britten niet aan den lijve ondervinden hoe het buiten de EU is. Dat geouwehoer over een nieuw referendum lost ook niks op, dan wordt het 55% pro-EU tegen 45% (oid) en blijft het eeuwig doorsudderen.
Groot Brittannië is ook gewoon Europa en ze voldoen verder aan alle eisen die de EU aan lidmaatschap stelt. Als ze aangeven weer lid te willen worden, of lid te willen blijven, zie ik geen grond om ze dat te weigeren.quote:Op zondag 16 september 2018 15:12 schreef J.B. het volgende:
De Britten moeten gewoon weg, er is een grote stroom in de Britse samenleving die terecht of onterecht gewoon 'tegen' de EU is en dat probleem blijft bestaan als de Britten niet aan den lijve ondervinden hoe het buiten de EU is. Dat geouwehoer over een nieuw referendum lost ook niks op, dan wordt het 55% pro-EU tegen 45% (oid) en blijft het eeuwig doorsudderen.
Als ze later met minimaal een 2/3 meerderheid ervoor kiezen om weer EU-lid te worden vind ik wel prima overigens, ik heb in principe niks tegen het Verenigd Koninkrijk. Desalniettemin ben ik er wel zeker van dat met de huidige publieke opinie, riooljournalistiek en zwakzinnige politici je de Britten beter kwijt dan rijk bent.
Daar zit hem dan ook vooral de onduidelijkheid in: Of het afblazen van de Brexit unilateraal kan gebeuren, dus zonder dat de rest van de lidstaten ermee akkoord gaan.quote:Op zondag 16 september 2018 13:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me volstrekt ondenkbaar dat de EU daar zomaar mee akoord gaat.
Ze hebben alles in gang gezet. Daar zat een aardig prijskaartje aan. Ik zie geen reden om maar te doen alsof er niks gebeurd is. Brexit gaat maar gewoon door. Willen ze weer bij de EU doen ze maar een aanvraag.quote:Op zondag 16 september 2018 15:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Groot Brittannië is ook gewoon Europa en ze voldoen verder aan alle eisen die de EU aan lidmaatschap stelt. Als ze aangeven weer lid te willen worden, of lid te willen blijven, zie ik geen grond om ze dat te weigeren.
Precies. 'Oh haha, toch niet' is het nu veel te laat voor.quote:Op zondag 16 september 2018 17:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben alles in gang gezet. Daar zat een aardig prijskaartje aan. Ik zie geen reden om maar te doen alsof er niks gebeurd is. Brexit gaat maar gewoon door. Willen ze weer bij de EU doen ze maar een aanvraag.
Ja.quote:Op zondag 16 september 2018 17:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies. 'Oh haha, toch niet' is het nu veel te laat voor.
Dat is toch geen onduidelijkheid over? Zodra artikel 50 is ingezet, kan een exit alleen afgeblazen worden als alle lidstaten daarmee instemmen. Of is dat niet zeker?quote:Op zondag 16 september 2018 17:05 schreef Tocadisco het volgende:
Daar zit hem dan ook vooral de onduidelijkheid in: Of het afblazen van de Brexit unilateraal kan gebeuren, dus zonder dat de rest van de lidstaten ermee akkoord gaan.
En dan weer dat gejank van die Britten moeten aanhoren? Laat ze eerst maar eens echt ondervinden wat het is om zonder de EU te leven.quote:Op zondag 16 september 2018 20:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Brexit is ook voor ons gewoon slecht nieuws hoor. Als ze het zouden afblazen bewijst dat dat je eigenlijk niet om de EU heen kan en voorkomt het een hoop economische ellende. Ik zou daar blij mee zijn.
Vervolgens dreigt in het VK de UKIP door boze brexiteers weer aan de macht te komen en begint het idiote circus opnieuw.quote:Op zondag 16 september 2018 20:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Brexit is ook voor ons gewoon slecht nieuws hoor. Als ze het zouden afblazen bewijst dat dat je eigenlijk niet om de EU heen kan en voorkomt het een hoop economische ellende. Ik zou daar blij mee zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |