abonnement Unibet Coolblue
pi_181815387
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 11:28 schreef shiznuts het volgende:
Onder 10.000' heerst officieel 'sterile flightdeck'. :P
https://www.easa.europa.eu/faq/19134
Vorige week bij Ryanair zei de ploot letterlijk dat ze bijna tot 10000 voet gedaald waren en het tijdstip dus gekomen was was om het afsluitende praatje te houden (weersverwachting, verwachte aankomsttijd, bedankjes en groeten)
Wie dit leest is gek
pi_181815928
Doen wij meestal (ook toen het regionaal was) rond top of descent, als je nog 20 tot 45 min te gaan hebt. Bij 20 min heb je een seatbelt chime voor de cabin dat de descent ingeleid wordt/is, dan houden zij hun praatje. Bij 10 min heb je een landing imment call 'cabin crew prepare for landing', waar nog een keer wordt verzekerd dat iedereen z'n riem om heeft, de raampjes vrij zijn en de rugleuning rechtop staat enz. Daarna gaat naar voren 't bericht 'cabin secured'.

Om bij een krappe 10 min voor de landing nog 't weer te gaan geven en de aankomsttijd door te geven... je kunt uit je raampje ook wel het weer inschatten en hoe lang je nog te gaan hebt... :T
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_181826392
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:18 schreef shiznuts het volgende:
Uhm.. dat feit heb ik nooit gedeeld, maar 't is niet dat je ernaast zit. :P
Nice! Mag je ook de 787 vliegen?
--
  dinsdag 11 september 2018 @ 01:02:09 #54
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181830071
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:35 schreef shiznuts het volgende:
Om bij een krappe 10 min voor de landing nog 't weer te gaan geven en de aankomsttijd door te geven... je kunt uit je raampje ook wel het weer inschatten en hoe lang je nog te gaan hebt... :T
Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?
So we just called him Fred
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 11 september 2018 @ 10:14:44 #55
39237 crew  H_T
2733
pi_181833939
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?
Oh jawel hoor :P Niet heel uitgebreid, maar een temperatuurtje, lokale tijd en bewolking zit er vaak nog wel in
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_181836022
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?
Internet aan boord heb ik nog nooit meegemaakt. Ja op een veerpont.
Wie dit leest is gek
pi_181836136
Zo wijdverbreid is dat inderdaad ook nog niet. Maar moeten ze natuurlijk zelf weten wat ze wanneer zeggen. :P
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 21:46 schreef inkjet het volgende:

[..]

Nice! Mag je ook de 787 vliegen?
In het brevet staat letterlijk 'B777/787' onder rating inderdaad omdat het een 'common rating' is. Die moet je wel activeren met een course conversion. Geloof dat je dat in de loop van 5 dagen aan computer based training en simmen al kunt doen. :Y

Weet alleen niet precies in hoeverre die als ander type wordt beschouwd. A319/A320/A321 e.d. is natuurlijk altijd een ding geweest. Maar als dit eerder als 'mixed fleet flying' wordt gezien, dan houdt 't op.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_181856974
Boeing verplaats momenteel alle 787's die kunnen vliegen van de fabriek in Charleston naar Everett ivm orkaan Florence. Ook als ze nog niet af zijn.
Wie dit leest is gek
pi_181857283
quote:
99s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
Boeing verplaats momenteel alle 787's die kunnen vliegen van de fabriek in Charleston naar Everett ivm orkaan Florence. Ook als ze nog niet af zijn.
  woensdag 12 september 2018 @ 14:35:35 #60
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181858873
quote:
99s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
Boeing verplaats momenteel alle 787's die kunnen vliegen van de fabriek in Charleston naar Everett ivm orkaan Florence. Ook als ze nog niet af zijn.
Ja, de vleugels, staart en landing gear ontbreken nog, maar we verplaatsen ze toch maar :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_181877811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:35 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ja, de vleugels, staart en landing gear ontbreken nog, maar we verplaatsen ze toch maar :D
Eén afgebouwde voorop en de rest in convooi er achteraan. Dan kun je best veel missen. Als de motoren naar de gashendels luisteren en de roeren naar het stuurwiel dan kom je een heel eind.
Vroeger vlogen ze in hun uppie zo van Amsterdam naar Melbourne.
Wie dit leest is gek
pi_181888307
Onderstaande Boeing 747-8 BBJ stond een tijdje te koop.
Maar nu is het overgegaan van de vorige eigenaar (Emir van Qatar; Sheik Tamim bin Hamad al-Thani)
naar de Turkse overheid.
Die vloot bestaat nu uit 1 Bombardier Challenger 850, 1 Airbus A318, 2 A319's, 1 A330-200 Prestige en
1 A340-500. Uiteraard allen in VIP uitvoering en worden door Turkish Airlines onderhouden/gevlogen.

Het is onduidelijk of de Turkse overheid de 747 heeft gekocht of dat het een gift is van de Emir aan Erdogan zelf.
Beiden worden namelijk genoemd in de diverse nieuwsbronnen.

Afgelopen dinsdag werd de 747 overgevlogen van Basel-Mulhouse-Freiburg naar Istanbul.

VQ-BSK Worldwide Aircraft Holding Boeing 747-8ZV(BBJ) @ Basle / Mulhouse / Freiburg Euro Airport (BSL / LFSB) by Michaël SCHITTLY, on Flickr
pi_181972975


CN-RMS B.747SP-44 Royal Air Maroc by Chris Chennell, on Flickr


Nog een airline die de 747 uitfaseert; Royal Air Maroc vertrok afgelopen zaterdag met hun enige 747-400 CN-RGA vanuit Montreal naar Casablanca.
Vertrek zaterdagavond in Montreal:



Royal Air Maroc heeft een best bijzondere geschiedenis qua 747's; in september 1978 ontvingen ze hun eerste 747-200. Ruim een jaar daarvoor hadden ze een paar maanden een 747-100 van Air France geleased.
In maart 1985 kwam daar nog een 747SP bij.
In oktober 1993 kwam hun huidige 747-400 in de vloot; het toestel was voor Air France bedoelt maar die nam het nooit in hun vloot op.

De 747 werd ook regelmatig ingezet op reguliere lijnvluchten naar Amsterdam:



Omdat de 747 ook door de koning van Marokko werd gebruikt is deze niet te volgen op de (meeste) trackingsites. Zo kwam de koning in maart 2016 met o.a. deze 747 naar Nederland: mijn forumpost van 26 maart 2016

160326 Part of the Moroccan delegation on Romeo apron (CN-RGA CN-ROW CN-AMS) by mzunguwamap, on Flickr

Farewell CAPTAIN TAZI Farewell QUEEN OF THE SKIES! by Just Planes, on Flickr

pi_181982430
Dat hele "Queen of the Skies" is toch ook echt iets van de laatste paar jaar.
De 747 is 40 jaar bekend onder de naam "Jumbo Jet" maar nu praat iedereen elkaar na met Queen of the skies
Wie dit leest is gek
pi_181985512
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:54 schreef Iemand91 het volgende:
's werelds eerst gebouwde Boeing 777 is met pensioen.
B-HNL, een 777-200ER van Cathay Pacific heeft op 31 mei haar laatste commerciële vlucht gemaakt.

Dit toestel maakte op 12 juni 1995 de eerste 777 vlucht:

[ afbeelding ]

Tot april 1997 heeft Boeing dit toestel als testvliegtuig gebruikt. Hierna werden de twee Pratt & Whitney PW4074 motoren vervangen door twee Rolls Royce RB211 en werd op 6 december 2000 aan Cathay Pacific geleverd.

De Boeing staat nu bij HAECO in Xiamen.
Het gerucht gaat dat ze in het Museum of Flight in Seattle komt te staan.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De 777 gaat niet naar het Museum of Flight in Seattle maar naar het Pima Air & Space Museum in Arizona.
Toestel is momenteel onderweg: https://www.flightradar24.com/CPA3492/1de77782



Voor vertrek in Hong Kong:



De cabin:

  dinsdag 18 september 2018 @ 15:21:48 #66
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_181985715
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:14 schreef Iemand91 het volgende:
De cabin:


Dát is tenminste beenruimte waar ik wel wat extra voor wil betalen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:54:35 #67
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181988317
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 september 2018 13:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat hele "Queen of the Skies" is toch ook echt iets van de laatste paar jaar.
De 747 is 40 jaar bekend onder de naam "Jumbo Jet" maar nu praat iedereen elkaar na met Queen of the skies
Enkele jaren geleden was de MD-11 ook nog de Queen of the Skies.
So we just called him Fred
pi_182005117
cathaypacific twitterde op woensdag 19-09-2018 om 05:23:26 Oops this special livery won’t last long! She’s going back to the shop!(Source: HKADB) reageer retweet

pi_182007657
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2018 13:46 schreef Iemand91 het volgende:
cathaypacific twitterde op woensdag 19-09-2018 om 05:23:26 Oops this special livery won’t last long! She’s going back to the shop!(Source: HKADB) reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe dan _O-
  woensdag 19 september 2018 @ 16:33:56 #70
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182008389
:D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 september 2018 @ 17:37:56 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182009454
Het blijven Fransen he _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 september 2018 @ 19:14:27 #72
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_182011306
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2018 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijven Fransen Chinezen he _O-
Weinig Frans hier. Boeing, Taeco, Cathay.. ik zie niks Frans zo 1-2-3
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 september 2018 @ 19:23:06 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182011480
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:14 schreef OEM het volgende:

[..]

Weinig Frans hier. Boeing, Taeco, Cathay.. ik zie niks Frans zo 1-2-3
Dacht even dat het een nieuwe A350 was omdat ze die aan de lopende band produceren nu, maar het is een opnieuw gespoten 777 :@
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182044817
KLM naar Las Vegas; staakt Freetown en Monrovia
quote:
KLM vliegt vanaf volgend jaar zomer direct vanaf Schiphol op gokstad Las Vegas. Vanaf 6 juni twee keer in de week, vanaf 2 juli drie keer per week.

Monrovia
Dat heeft KLM bekendgemaakt. Met ingang van eind maart worden de bestemmingen Freetown in Sierra Leone en Monrovia in Liberia gestaakt, zo laat de maatschappij eveneens weten.

Slotbeperkingen
Volgens KLM wordt het opgeven van deze bestemmingen, mede ingegeven door de slotbeperkingen op Schiphol. KLM: “Om Las Vegas als nieuwe bestemming te kunnen openen zijn er in het KLM netwerk wijzigingen doorgevoerd.”

Performance
“Mede door de slotbeperkingen van Schiphol wordt KLM gedwongen eerder dan gebruikelijk haar portfolio met bestemmingen te herzien. De route Freetown / Monrovia die is opgestart in 2017 zou voorheen meer tijd gekregen hebben om qua performance te groeien maar nu is KLM genoodzaakt haar vloot en slots anders in te zetten”, aldus de maatschappij.

Dreamliner
De vluchten naar Las Vegas worden uitgevoerd met een Boeing 787-9 Dreamliner met een capaciteit van 294 stoelen. De 787-9 heeft dertig businessclass-stoelen, 45 in economy comfort en 219 in economy. De vluchten vertrekken op vrijdag, zondag en dinsdag. De vlucht op de dinsdag wordt vanaf 2 juli toegevoegd.

Elbers
De KL0635 vertrekt om 12:30 uur vanaf Amsterdam Schiphol en landt om 14:15 uur lokale tijd in Vegas. De KL0636 vertrekt om 16:05 uur lokale tijd uit Vegas om de volgende dag om 11:05 uur op Schiphol te landen. “Las Vegas is alweer de achttiende Noord-Atlantische bestemming die rechtstreeks door KLM wordt bediend”, zegt president-directeur Pieter Elbers van KLM.
Deze staan dus los van de 2 vluchten die KLM op 6 en 7 januari uitvoert naar Las Vegas (met de Boeing 747) die speciaal voor de Consumer Electronics Show die dan plaatsvindt:

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM gaat met de Boeing 747 naar Las Vegas....nou ja; een paar keer....

Air France, KLM and Delta – 17 special flights to Las Vegas for the Consumer Electronic Show 2019

De KLM 747 is naar mijn weten alleen in Las Vegas geweest voor uitwijkingen; zoals op de foto hierboven waar het onderweg naar Los Angeles een tankstop moest maken.
pi_182047915


Afgelopen zondag kwam Iran Air voor het laatst met de Airbus A300-600 naar Schiphol.
Vanaf gisteren komt de maatschappij nu standaard met de A330-200 naar Amsterdam die ze overigens ook al eerder deze kant opstuurden. Iran vliegt tweemaal per week naar Amsterdam; op zondag en op donderdag.
Iran Air vloog naast de A300 ook de kleinere A310 naar Amsterdam en in de zomer van 2017 vloog het ook gedurende enkele weken met hun enige A321.

Hiermee is er ook een einde gekomen aan de inzet van passagiersvluchten met Airbus' eerste type vliegtuig en 's werelds eerste wide-body twinjet naar Amsterdam.
Het Roemeense Tarom, Canadese Air Transat en dus Iran Air waren de laatste gebruikers van de A300/A310 naar Amsterdam.
Tarom faseerde eind 2016 hun 2 A310's uit en Air Transat kwam op 26 juni voor het laatst met een A310 naar Amsterdam. (Air Transat kan nog wel eens incidenteel met de A310 deze kant op komen)
Tarom vliegt nu met 737's deze kant op; Air Transat met de A330-200.

Alleen DHL vliegt nu nog met A300 naar Amsterdam in de vorm van A300-600 vrachttoestellen:

pi_182058318
Op de nieuwe luchthaven van Istanboel een dragrace tussen een Kawasaki H2R motorfiets, Red Bull F1 wagen,
Tesla P100DL, Aston Martin Vantage, Lotus Evora GT430, Bombardier Challenger 605 en een F-16 Fighting Falcon van het Solo Turk demo-team.

Because why not...







En vandaag (vrijdagmiddag):




Alles op de TEKNOFEST ISTANBUL Aerospace and Technology Festival.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 september 2018 @ 16:05:30 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182066043
Die Formule 1-wagen had makkelijk gewonnen als deze grip had gehad.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182071011
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
Die Formule 1-wagen had makkelijk gewonnen als deze grip had gehad.
Motorfiets had toch gewonnen ?

Ik denk dat een formule 1wagen meer grip heeft.
pi_182072665
's Werelds eerste Airbus A350-900ULR is afgeleverd aan Singapore Airlines.
Toestel is momenteel onderweg naar Singapore: https://www.flightradar24.com/SIA8895/1df55a7a
Waar hun normale A350's 42 business, 24 premium economy en 187 economy stoelen heeft, heeft deze uitvoering 67 business en 94 premium economy stoelen.

Op 11 oktober start hiermee de maatschappij weer non-stop vluchten naar Newark; met 15.344 kilometer 's werelds langste vlucht. Vluchtduur is zo'n 17 uur en 50 minuten richting Newark, 18 uur en 30 minuten terug.



Vertrek vanavond in Toulouse:



  woensdag 26 september 2018 @ 10:57:45 #80
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_182140237
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:50 schreef Iemand91 het volgende:
's Werelds eerste Airbus A350-900ULR is afgeleverd aan Singapore Airlines.
Toestel is momenteel onderweg naar Singapore: https://www.flightradar24.com/SIA8895/1df55a7a
Waar hun normale A350's 42 business, 24 premium economy en 187 economy stoelen heeft, heeft deze uitvoering 67 business en 94 premium economy stoelen.

Op 11 oktober start hiermee de maatschappij weer non-stop vluchten naar Newark; met 15.344 kilometer 's werelds langste vlucht. Vluchtduur is zo'n 17 uur en 50 minuten richting Newark, 18 uur en 30 minuten terug.

[ afbeelding ]

Vertrek vanavond in Toulouse:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En 0 normale economy?

Lijkt me inderdaad geen pretje om 17u met 33" gepropt te zitten...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 26 september 2018 @ 11:21:18 #81
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182140621
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:57 schreef Xtreem het volgende:

[..]

En 0 normale economy?

Lijkt me inderdaad geen pretje om 17u met 33" gepropt te zitten...
Ze kunnen hem niet te vol stoppen, want dan haalt hij het niet :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 26 september 2018 @ 11:23:55 #82
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_182140660
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?
Afgelopen weken zowel op de heen als de terugvlucht is het weer keurig voorgelezen :Y
pi_182151639
Jesus saves but death prevails.
pi_182151709
Maar het is expres gedaan.
Jack does it in real time...
  Moderator woensdag 26 september 2018 @ 21:00:19 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182152108
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 11:21 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ze kunnen hem niet te vol stoppen, want dan haalt hij het niet :)
Maar zit met zo veel/weinig stoelen het vliegtuig helemaal vol?
Geen first class vind ik dan wel bijzonder. Dat wil je juist op lange afstand denk ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_182166905
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:57 schreef Xtreem het volgende:
En 0 normale economy?

Lijkt me inderdaad geen pretje om 17u met 33" gepropt te zitten...
Jup, 0 normale economy.
quote:
Vanaf hier en verder.
Van de voorkant ziet dat er dus zo uit:

CARGOLUX LX-VCJ Boeing 747-8 by moonm, on Flickr
CARGOLUX LX-VCJ Boeing 747-8 by moonm, on Flickr
quote:
10s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:44 schreef DeeBee het volgende:
Maar het is expres gedaan.
Maar dit ging veel te ver. Ik weet niet (meer) of er ook onderzoek naar is geweest en of het gevolgen had voor de crew.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:00 schreef derLudolf het volgende:
Maar zit met zo veel/weinig stoelen het vliegtuig helemaal vol?
Jep:

quote:
Geen first class vind ik dan wel bijzonder. Dat wil je juist op lange afstand denk ik.
De trend is dat First Class steeds meer verdwijnt. Business Class is tegenwoordig zo goed dat de meerwaarde van First gering wordt. In hun eigen woorden:
quote:
“In the context of business class becoming so good, the incremental reason for most travelers to travel first class rather than business is not as compelling as it perhaps used to be before full lie-flat beds, before very, very wide seats, before the privacy and all of the other attributes that now come with our business class,” said Campbell Wilson, Singapore’s senior vice president for sales and marketing. “It’s more of a niche product than perhaps it used to be. That’s why the cabin has been adjusted slightly.”
Hun nieuwe A380's hebben ook maar 6 suites i.t.t. hun oudere met 12.
Daarnaast nemen First Class stoelen meer ruimte in beslag en zijn ook veel zwaarder; wat op zo'n route natuurlijk niet handig is.
pi_182171719
Die ene keer dat mijn upgrade naar First Class doorging kon ik het verschil met Business nauwelijks ontdekken. Helemaal nu veel Business class stoel direct aisle access hebben. Betere lounge, grotere stoel en aparte/kleinere cabine, maar hetzelfde eten en dezelfde service.

Was wel United, misschien dat andere maatschappijen een betere First Class hebben?
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:52:26 #88
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182183980
Gister onverwachts in na lange tijd weer eens in een 747 van KLM gezeten. De heenreis was met een 787 van Kenya Airways maar door het missen van de overstap werden we op een KLM vlucht geplaatst. je merkt toch wel dat die beestjes van de KLM echter oud beginnen te worden. Helemaal in vergelijking met een 787.
  vrijdag 28 september 2018 @ 15:43:08 #89
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182186674
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_182190747
quote:
Gister onverwachts in na lange tijd weer eens in een 747 van KLM gezeten. je merkt toch wel dat die beestjes van de KLM echter oud beginnen te worden. Helemaal in vergelijking met een 787.
Toch zit er een redelijk nieuw interieur in. Maar goed, nog een jaar of drie.
--
  vrijdag 28 september 2018 @ 20:01:38 #91
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182192050
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 18:38 schreef inkjet het volgende:

[..]

Toch zit er een redelijk nieuw interieur in. Maar goed, nog een jaar of drie.
De stoelen zaten wel goed (wel krapper dan bij Kenya Airways) maar daar is alles mee gezegd. Veel verlichting in de cabine kapot. Het IFF systeem werkt echt totaal niet meer. Sommige schermpjes doen het helemaal niet meer. Een aantal keren tijdens de vlucht het Linux logo voorbij zien komen omdat het systeem zich herstarte. Die van mijn buurman (en bij vele anderen) deed het helemaal niets.
pi_182194638
Zo, dat is niet best! Welke kist was dat? Die IFE's worden vervangen met de interieur upgrades dus echt oud worden ze nooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door inkjet op 28-09-2018 22:21:10 (typo) ]
--
pi_182233024
De Boeing 747 is 50 jaar! Vandaag 50 jaar geleden, op 30 september 1968, rolde Boeing haar de allereerste 747 uit de fabriek voor de ogen van duizenden aanwezigen.

De BBC heeft hierover een mooi artikel geschreven, evenals Sam Chui.
Eens van de meest belangrijke en bijzondere momenten in de luchtvaartgeschiedenis en dat zeg ik niet alleen omdat ik een persoonlijke bias heb.

26 stewardessen; een van elke maatschappij die de 747 op dat moment had besteld; inclusief KLM. (3e van links)
En zoals het er nu naar uit ziet zal KLM het nog nét halen om ook 50 jaar met de 747 te vliegen; bijna de helft van haar gehele bestaan.








Stewardess in de motor om aan te tonen hoe groot die wel niet waren:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 30-09-2018 21:22:42 ]
  zondag 30 september 2018 @ 19:12:24 #94
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182236136
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:52 schreef Sunri5e het volgende:
Gister onverwachts in na lange tijd weer eens in een 747 van KLM gezeten. De heenreis was met een 787 van Kenya Airways maar door het missen van de overstap werden we op een KLM vlucht geplaatst. je merkt toch wel dat die beestjes van de KLM echter oud beginnen te worden. Helemaal in vergelijking met een 787.
De BFL (waar je mee hebt gevlogen) is er al vanaf 1991. Nog ongeveer 2,5 jaar, dan moeten ze allemaal weg zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 30 september 2018 @ 19:16:08 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182236240
quote:
De rechter-swing zakt wat diep, maar die kist is leeg. Gaat echt niet zo maar stallen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182250413
Ryanair sluit basis op Eindhoven Airport

https://www.luchtvaartnie(...)op-eindhoven-airport

Zeker teveel gestaakt :')
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:16:16 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182250553
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:09 schreef J.B. het volgende:
Ryanair sluit basis op Eindhoven Airport

https://www.luchtvaartnie(...)op-eindhoven-airport

Zeker teveel gestaakt :')
Jep, dat is absoluut de reden. Ontmoedigen van staken in de toekomst.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:18:32 #98
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182250599
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:09 schreef J.B. het volgende:
Ryanair sluit basis op Eindhoven Airport

https://www.luchtvaartnie(...)op-eindhoven-airport

Zeker teveel gestaakt :')
Dat zou goed de reden kunnen zijn. Nu moeten piloten die voor hun vliegen zich gaan stationeren op een anders basis (in het buitenland).
  maandag 1 oktober 2018 @ 12:19:11 #99
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_182250618
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De BFL (waar je mee hebt gevlogen) is er al vanaf 1991. Nog ongeveer 2,5 jaar, dan moeten ze allemaal weg zijn.
Was de BFG.
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:42:50 #100
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182255920
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:19 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Was de BFG.
Check! Had bij 28 september gekeken. :)

Die is zelfs nog een jaartje ouder. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')