Vorige week bij Ryanair zei de ploot letterlijk dat ze bijna tot 10000 voet gedaald waren en het tijdstip dus gekomen was was om het afsluitende praatje te houden (weersverwachting, verwachte aankomsttijd, bedankjes en groeten)quote:Op zondag 9 september 2018 11:28 schreef shiznuts het volgende:
Onder 10.000' heerst officieel 'sterile flightdeck'.
https://www.easa.europa.eu/faq/19134
Nice! Mag je ook de 787 vliegen?quote:Op zaterdag 8 september 2018 00:18 schreef shiznuts het volgende:
Uhm.. dat feit heb ik nooit gedeeld, maar 't is niet dat je ernaast zit.
Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?quote:Op maandag 10 september 2018 13:35 schreef shiznuts het volgende:
Om bij een krappe 10 min voor de landing nog 't weer te gaan geven en de aankomsttijd door te geven... je kunt uit je raampje ook wel het weer inschatten en hoe lang je nog te gaan hebt...
Oh jawel hoor Niet heel uitgebreid, maar een temperatuurtje, lokale tijd en bewolking zit er vaak nog wel inquote:Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?
Internet aan boord heb ik nog nooit meegemaakt. Ja op een veerpont.quote:Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?
In het brevet staat letterlijk 'B777/787' onder rating inderdaad omdat het een 'common rating' is. Die moet je wel activeren met een course conversion. Geloof dat je dat in de loop van 5 dagen aan computer based training en simmen al kunt doen.quote:
quote:Op woensdag 12 september 2018 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
Boeing verplaats momenteel alle 787's die kunnen vliegen van de fabriek in Charleston naar Everett ivm orkaan Florence. Ook als ze nog niet af zijn.
Ja, de vleugels, staart en landing gear ontbreken nog, maar we verplaatsen ze toch maarquote:Op woensdag 12 september 2018 12:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
Boeing verplaats momenteel alle 787's die kunnen vliegen van de fabriek in Charleston naar Everett ivm orkaan Florence. Ook als ze nog niet af zijn.
Eén afgebouwde voorop en de rest in convooi er achteraan. Dan kun je best veel missen. Als de motoren naar de gashendels luisteren en de roeren naar het stuurwiel dan kom je een heel eind.quote:Op woensdag 12 september 2018 14:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja, de vleugels, staart en landing gear ontbreken nog, maar we verplaatsen ze toch maar
De 777 gaat niet naar het Museum of Flight in Seattle maar naar het Pima Air & Space Museum in Arizona.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:54 schreef Iemand91 het volgende:
's werelds eerst gebouwde Boeing 777 is met pensioen.
B-HNL, een 777-200ER van Cathay Pacific heeft op 31 mei haar laatste commerciële vlucht gemaakt.
Dit toestel maakte op 12 juni 1995 de eerste 777 vlucht:
[ afbeelding ]
Tot april 1997 heeft Boeing dit toestel als testvliegtuig gebruikt. Hierna werden de twee Pratt & Whitney PW4074 motoren vervangen door twee Rolls Royce RB211 en werd op 6 december 2000 aan Cathay Pacific geleverd.
De Boeing staat nu bij HAECO in Xiamen.
Het gerucht gaat dat ze in het Museum of Flight in Seattle komt te staan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dát is tenminste beenruimte waar ik wel wat extra voor wil betalenquote:
Enkele jaren geleden was de MD-11 ook nog de Queen of the Skies.quote:Op dinsdag 18 september 2018 13:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat hele "Queen of the Skies" is toch ook echt iets van de laatste paar jaar.
De 747 is 40 jaar bekend onder de naam "Jumbo Jet" maar nu praat iedereen elkaar na met Queen of the skies
twitter:cathaypacific twitterde op woensdag 19-09-2018 om 05:23:26 Oops this special livery won’t last long! She’s going back to the shop!(Source: HKADB) reageer retweet
Hoe danquote:Op woensdag 19 september 2018 13:46 schreef Iemand91 het volgende:[ afbeelding ]twitter:cathaypacific twitterde op woensdag 19-09-2018 om 05:23:26 Oops this special livery won’t last long! She’s going back to the shop!(Source: HKADB) reageer retweet
[ afbeelding ]
Weinig Frans hier. Boeing, Taeco, Cathay.. ik zie niks Frans zo 1-2-3quote:Op woensdag 19 september 2018 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijven Fransen Chinezen he
Dacht even dat het een nieuwe A350 was omdat ze die aan de lopende band produceren nu, maar het is een opnieuw gespoten 777quote:Op woensdag 19 september 2018 19:14 schreef OEM het volgende:
[..]
Weinig Frans hier. Boeing, Taeco, Cathay.. ik zie niks Frans zo 1-2-3
Deze staan dus los van de 2 vluchten die KLM op 6 en 7 januari uitvoert naar Las Vegas (met de Boeing 747) die speciaal voor de Consumer Electronics Show die dan plaatsvindt:quote:KLM vliegt vanaf volgend jaar zomer direct vanaf Schiphol op gokstad Las Vegas. Vanaf 6 juni twee keer in de week, vanaf 2 juli drie keer per week.
Monrovia
Dat heeft KLM bekendgemaakt. Met ingang van eind maart worden de bestemmingen Freetown in Sierra Leone en Monrovia in Liberia gestaakt, zo laat de maatschappij eveneens weten.
Slotbeperkingen
Volgens KLM wordt het opgeven van deze bestemmingen, mede ingegeven door de slotbeperkingen op Schiphol. KLM: “Om Las Vegas als nieuwe bestemming te kunnen openen zijn er in het KLM netwerk wijzigingen doorgevoerd.”
Performance
“Mede door de slotbeperkingen van Schiphol wordt KLM gedwongen eerder dan gebruikelijk haar portfolio met bestemmingen te herzien. De route Freetown / Monrovia die is opgestart in 2017 zou voorheen meer tijd gekregen hebben om qua performance te groeien maar nu is KLM genoodzaakt haar vloot en slots anders in te zetten”, aldus de maatschappij.
Dreamliner
De vluchten naar Las Vegas worden uitgevoerd met een Boeing 787-9 Dreamliner met een capaciteit van 294 stoelen. De 787-9 heeft dertig businessclass-stoelen, 45 in economy comfort en 219 in economy. De vluchten vertrekken op vrijdag, zondag en dinsdag. De vlucht op de dinsdag wordt vanaf 2 juli toegevoegd.
Elbers
De KL0635 vertrekt om 12:30 uur vanaf Amsterdam Schiphol en landt om 14:15 uur lokale tijd in Vegas. De KL0636 vertrekt om 16:05 uur lokale tijd uit Vegas om de volgende dag om 11:05 uur op Schiphol te landen. “Las Vegas is alweer de achttiende Noord-Atlantische bestemming die rechtstreeks door KLM wordt bediend”, zegt president-directeur Pieter Elbers van KLM.
quote:Op vrijdag 15 juni 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM gaat met de Boeing 747 naar Las Vegas....nou ja; een paar keer....
Air France, KLM and Delta – 17 special flights to Las Vegas for the Consumer Electronic Show 2019
De KLM 747 is naar mijn weten alleen in Las Vegas geweest voor uitwijkingen; zoals op de foto hierboven waar het onderweg naar Los Angeles een tankstop moest maken.
Motorfiets had toch gewonnen ?quote:Op zaterdag 22 september 2018 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
Die Formule 1-wagen had makkelijk gewonnen als deze grip had gehad.
En 0 normale economy?quote:Op zaterdag 22 september 2018 22:50 schreef Iemand91 het volgende:
's Werelds eerste Airbus A350-900ULR is afgeleverd aan Singapore Airlines.
Toestel is momenteel onderweg naar Singapore: https://www.flightradar24.com/SIA8895/1df55a7a
Waar hun normale A350's 42 business, 24 premium economy en 187 economy stoelen heeft, heeft deze uitvoering 67 business en 94 premium economy stoelen.
Op 11 oktober start hiermee de maatschappij weer non-stop vluchten naar Newark; met 15.344 kilometer 's werelds langste vlucht. Vluchtduur is zo'n 17 uur en 50 minuten richting Newark, 18 uur en 30 minuten terug.
[ afbeelding ]
Vertrek vanavond in Toulouse:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze kunnen hem niet te vol stoppen, want dan haalt hij het nietquote:Op woensdag 26 september 2018 10:57 schreef Xtreem het volgende:
[..]
En 0 normale economy?
Lijkt me inderdaad geen pretje om 17u met 33" gepropt te zitten...
Afgelopen weken zowel op de heen als de terugvlucht is het weer keurig voorgelezenquote:Op dinsdag 11 september 2018 01:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Sowieso toch niet meer van deze tijd met live tv en internet aan boord dat een piloot zoiets onbenulligs als een weerbericht gaat voorlezen?
Maar zit met zo veel/weinig stoelen het vliegtuig helemaal vol?quote:Op woensdag 26 september 2018 11:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ze kunnen hem niet te vol stoppen, want dan haalt hij het niet
Jup, 0 normale economy.quote:Op woensdag 26 september 2018 10:57 schreef Xtreem het volgende:
En 0 normale economy?
Lijkt me inderdaad geen pretje om 17u met 33" gepropt te zitten...
Vanaf hier en verder.quote:
Maar dit ging veel te ver. Ik weet niet (meer) of er ook onderzoek naar is geweest en of het gevolgen had voor de crew.quote:
Jep:quote:Op woensdag 26 september 2018 21:00 schreef derLudolf het volgende:
Maar zit met zo veel/weinig stoelen het vliegtuig helemaal vol?
De trend is dat First Class steeds meer verdwijnt. Business Class is tegenwoordig zo goed dat de meerwaarde van First gering wordt. In hun eigen woorden:quote:Geen first class vind ik dan wel bijzonder. Dat wil je juist op lange afstand denk ik.
Hun nieuwe A380's hebben ook maar 6 suites i.t.t. hun oudere met 12.quote:“In the context of business class becoming so good, the incremental reason for most travelers to travel first class rather than business is not as compelling as it perhaps used to be before full lie-flat beds, before very, very wide seats, before the privacy and all of the other attributes that now come with our business class,” said Campbell Wilson, Singapore’s senior vice president for sales and marketing. “It’s more of a niche product than perhaps it used to be. That’s why the cabin has been adjusted slightly.”
Toch zit er een redelijk nieuw interieur in. Maar goed, nog een jaar of drie.quote:Gister onverwachts in na lange tijd weer eens in een 747 van KLM gezeten. je merkt toch wel dat die beestjes van de KLM echter oud beginnen te worden. Helemaal in vergelijking met een 787.
De stoelen zaten wel goed (wel krapper dan bij Kenya Airways) maar daar is alles mee gezegd. Veel verlichting in de cabine kapot. Het IFF systeem werkt echt totaal niet meer. Sommige schermpjes doen het helemaal niet meer. Een aantal keren tijdens de vlucht het Linux logo voorbij zien komen omdat het systeem zich herstarte. Die van mijn buurman (en bij vele anderen) deed het helemaal niets.quote:Op vrijdag 28 september 2018 18:38 schreef inkjet het volgende:
[..]
Toch zit er een redelijk nieuw interieur in. Maar goed, nog een jaar of drie.
De BFL (waar je mee hebt gevlogen) is er al vanaf 1991. Nog ongeveer 2,5 jaar, dan moeten ze allemaal weg zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:52 schreef Sunri5e het volgende:
Gister onverwachts in na lange tijd weer eens in een 747 van KLM gezeten. De heenreis was met een 787 van Kenya Airways maar door het missen van de overstap werden we op een KLM vlucht geplaatst. je merkt toch wel dat die beestjes van de KLM echter oud beginnen te worden. Helemaal in vergelijking met een 787.
De rechter-swing zakt wat diep, maar die kist is leeg. Gaat echt niet zo maar stallen.quote:
Jep, dat is absoluut de reden. Ontmoedigen van staken in de toekomst.quote:Op maandag 1 oktober 2018 12:09 schreef J.B. het volgende:
Ryanair sluit basis op Eindhoven Airport
https://www.luchtvaartnie(...)op-eindhoven-airport
Zeker teveel gestaakt
Dat zou goed de reden kunnen zijn. Nu moeten piloten die voor hun vliegen zich gaan stationeren op een anders basis (in het buitenland).quote:Op maandag 1 oktober 2018 12:09 schreef J.B. het volgende:
Ryanair sluit basis op Eindhoven Airport
https://www.luchtvaartnie(...)op-eindhoven-airport
Zeker teveel gestaakt
Was de BFG.quote:Op zondag 30 september 2018 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De BFL (waar je mee hebt gevlogen) is er al vanaf 1991. Nog ongeveer 2,5 jaar, dan moeten ze allemaal weg zijn.
Check! Had bij 28 september gekeken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |