abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181918415
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:19 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Eens. Ik rij liever ook wat harder met dat ding maarja, dan kom je een keer een rollerbank tegen en ben je het haasje _O-

Het is gewoon idioot dat er weer een extra snelheidsverschil wordt gemaakt. En ik heb dat ding niet gekocht om 25 op het fietspad te rijden :P
De overheid zou eens ballen moeten tonen en de brommers naar 80cc en 80km/u moeten gooien, dan kun je gewoon op een normale manier meekomen in het verkeer tot en met de provinciale weg. Dat rijbewijs heb je al, en dan krijg je ook meteen een fatsoenlijke basis voor een motorrijbewijs.
Kunnen ze meteen geschikte kleding gaan voorschrijven, ook voor motorfietsen, want ik vind het nog steeds heel bijzonder dat je in je auto met 27673934 veiligheidssystemen een prent krijgt als je je gordel niet om hebt, terwijl je met puur en alleen een helm op en een korte broek aan nst diezelfde auto op de snelweg mag gaan rijden met 130p/u. En dat in ons op tientallen fronten zwaar overgereguleerde landje; echt nbegrijpelijk :')
Torque makes life easy.
Team Jean
  Grappenmaker zaterdag 15 september 2018 @ 13:19:43 #277
388507 d4v1d
Wat vind je van de Singel?
pi_181918473
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De overheid zou eens ballen moeten tonen en de brommers naar 80cc en 80km/u moeten gooien, dan kun je gewoon op een normale manier meekomen in het verkeer tot en met de provinciale weg. Dat rijbewijs heb je al, en dan krijg je ook meteen een fatsoenlijke basis voor een motorrijbewijs.
Kunnen ze meteen geschikte kleding gaan voorschrijven, ook voor motorfietsen, want ik vind het nog steeds heel bijzonder dat je in je auto met 27673934 veiligheidssystemen een prent krijgt als je je gordel niet om hebt, terwijl je met puur en alleen een helm op en een korte broek aan nst diezelfde auto op de snelweg mag gaan rijden met 130p/u. En dat in ons op tientallen fronten zwaar overgereguleerde landje; echt nbegrijpelijk :')
Probleem daarbij is dat bromfietspaden dan verleden tijd zullen zijn (waar je je natuurlijk netjes aan de snelheid houdt) Dan kan je er net zo goed gelijk een motor van maken.
Op vrijdag 3 oktober 2014 22:08 schreef LompeHork het volgende:
D4v1d is wel een baas _O_
Op zondag 25 september 2016 16:43 schreef Crip het volgende:
Ik vind jou echt een onwijs leuke user.
pi_181918669
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:19 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Probleem daarbij is dat bromfietspaden dan verleden tijd zullen zijn (waar je je natuurlijk netjes aan de snelheid houdt) Dan kan je er net zo goed gelijk een motor van maken.
de lichte motor is er natuurlijk ook al met die gekkigheid die ze een paar jaar geleden hebben verzonnen voor het motorrijbewijs, de allerlichtste versie kan er dan misschien weer vanaf, want ook die is underpowered in het verkeer waar hij in mag. Punt is juist dat ze dat gemotoriseerde spul van het fietspad willen hebben, en brommers knnen op zich prima tussen het overige verkeer, alleen moet je ze wel de power geven om dat veilig en zonder hinder te kunnen doen.
Snorfiets moet op het fietspad blijven, net als dat elektrische fietsding.. Die leren maar gewoon met elkaar dealen.

- brommer tot 80cc overal op de weg tot 80km/u Vmax.
- lichte motor (35Kw) overal, ook op snelwegen.
- zware motor -> onbeperkt.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_181927663
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:36 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Wettekst =/= praktijk
Eens. In de praktijk weten we allemaal heel goed hoe we onze richtingaanwijzers moeten gebruiken. Probleem daarbij is dat we het zo goed weten dat het naar eigen inzicht gebeurt; te vroeg, te laat of helemaal niet. Dan krijg je bijvoorbeeld van die randdebielen die op een rotonde met het draaien van het stuur pas de richtingaanwijzer aanzetten.
"maar ik geef toch richting aan?"
Ja, maar waarvoor? Voor die bestuurder die voor de kat z'n kut voor de rotonde zit te wachten niet, dat is duidelijk.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_181930163
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Eens. In de praktijk weten we allemaal heel goed hoe we onze richtingaanwijzers moeten gebruiken. Probleem daarbij is dat we het zo goed weten dat het naar eigen inzicht gebeurt; te vroeg, te laat of helemaal niet. Dan krijg je bijvoorbeeld van die randdebielen die op een rotonde met het draaien van het stuur pas de richtingaanwijzer aanzetten.
"maar ik geef toch richting aan?"
Ja, maar waarvoor? Voor die bestuurder die voor de kat z'n kut voor de rotonde zit te wachten niet, dat is duidelijk.
ik zit alleen te harken als ik in Anne d'r auto rijd, die heeft geen 123-knippers :')
Verder probeer ik zoveel mogelijk bewust te knipperen en op de goede momenten. Ik doe ook gewoon niet knipperen als ik vind dat het geen nut heeft terwijl het eigenlijk wel zou moeten volgens de regeltjes.. (terug naar rechterrijstrook op de snelweg na inhalen van een vrachtwagen met 140 zonder verkeer achter me, of 's nachts om half 5 als ik Remy ben). Als het enigszins nut heeft doe ik het wl, maar ik rijd Benz, dus eigenlijk hoeft het nooit natuurlijk :7 :+
Torque makes life easy.
Team Jean
  dinsdag 18 september 2018 @ 21:16:20 #281
463823 Rodgrod
med vanille quench
pi_181993199
nr0xls.jpg
Mensen die net doen alsof ze dit bord niet begrijpen, om de file op naastgelegen provinciale weg te omzeilen :r
Luister goed naar mij
pi_181993230
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:16 schreef Rodgrod het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die net doen alsof ze dit bord niet begrepen, om de file op naastgelegen provinciale weg te omzeilen :r
Ik begrijp hem alleen niet als er weer 1 of andere klaptosti met 50 op een 80weg voor je rijdt, en je de komende 15km geen mogelijkheid hebt tot inhalen.
  woensdag 19 september 2018 @ 08:54:47 #283
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_181999580
Afgelopen weekend ook weer wat moois meegemaakt.. :7

Zelf reed ik met mijn vriendin - beide in een andere auto - naar huis op de snelweg. Zij ging naar links om een vrachtwagen in te halen. Haar achterligger lijkt geen gas terug te willen geven, begint te kleven en vervolgens ook met groot licht te seinen. Dit terwijl m'n vriendin met normale snelheid, 120, inhaald. Natuurlijk kan ik dit niet hebben. Ik haal de vrachtwagen ook in en rijd (met voldoende afstand) achter mijn voorganger, de klever. Ik sein n keertje met groot licht naar hem.

Dit kon hij blijkbaar niet hebben.

Nadat we de vrachtwagen hadden ingehaald begon hij gevaarlijk te remmen om mij te 'bedreigen'. Ik had voldoende afstand dus het haalde niet enorm veel uit. Hij liet mij inhalen en heeft vervolgens de gehele rit achter mij gereden, continu met groot licht te seinen. De eerste paar minuten moest ik wel lachen, ik vond het wel geinig hoe hij zich liet kennen. Maar na 10 volle minuten begon het toch wel irritant en enorm zielig te worden. :') Hij bleef maar bezig. De jongeman van Noord-Afrikaanse komaf had gelukkig een andere afslag en na een klein kwartiertje reed hij er vandoor.

Al met al was het een enorm trieste en kinderachtige reactie op slechts n groot licht seintje van mijn kant.Wel top dat hij - tijdens de gevaarlijke capriolen - elke keer netjes zijn knipperlicht gebruikte. Dat dan weer wel.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_182000445
Mooi in dit topic hoe korte lontjes denken het nodig vinden om nog kortere lontjes op te moeten fokken in het verkeer en zelf een directe bijdrage leveren aan 'irritaties op de weg'. Laat het gaan man.

Fietsers in de bebouwde kom blijven voor mij wel n van de grootste irritaties. Het wordt straks weer vroeg donker en dan is het weer feest met fietsers zonder licht.
pi_182013182
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:16 schreef Rodgrod het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die net doen alsof ze dit bord niet begrijpen, om de file op naastgelegen provinciale weg te omzeilen :r
Wat staat er op het onderbord?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 19 september 2018 @ 20:27:39 #286
463823 Rodgrod
med vanille quench
pi_182013261
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat staat er op het onderbord?
Uitgezonderd bestemmingsverkeer
Luister goed naar mij
pi_182013303
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:27 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Uitgezonderd bestemmingsverkeer
Prima. Ga ik even dat perceel verderop bekijken. Ben ik bestemmingsverkeer. >:) >:) Of een klein reclamefoldertje ergens in de bus doen. Oh, ze blijken een nee-nee sticker te hebben. :7 8-) 8-)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_182015997
In de ochtendspits 50 rijden op een enkelbaans doorgaande provinciale die zo onoverzichtelijk is dat inhalen praktisch onmogelijk is. Bleek een oudere onzekere heer te zijn. :N
Flesje bier
  donderdag 20 september 2018 @ 17:58:13 #289
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182031153
Fietsers die denken altijd voorrang te hebben :') Ook al kom je met de auto van rechts.
So you be sayin'?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')