Tourniquet | zaterdag 7 juli 2018 @ 19:51 |
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines? En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig? Bediscussieer het allemaal hier Veelgestelde vragen Waar is de beste plek in het vliegtuig? Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg. Hoe werkt een e-ticket? Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen? Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1 Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket? Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort. Mag m'n koffer op slot? Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen. Hoe kom ik aan een visum? Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie Hoe werkt het visum voor de VS? Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets? Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht? Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt. Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen? Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan. Nog meer weten? Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh Let nog wel op deze centrale topics: • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2) • of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen? • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen | |
Chunees | woensdag 11 juli 2018 @ 17:53 |
kan ik een pot honing meenemen in mijn koffer bij ryanair? | |
spijkerbroek | woensdag 11 juli 2018 @ 17:54 |
Ja. | |
#ANONIEM | woensdag 11 juli 2018 @ 18:06 |
Iemand ervaring met United? Is dat wat? Heb hem even snel door Google gehaald. Reviews zijn belabberd. Maargoed, reviews. | |
DutchTrain | woensdag 11 juli 2018 @ 18:19 |
Ja, het is matig, maar omdat ze directe vluchten voor een lage prijs aanbieden vanaf Schiphol naar de VS inclusief ruimbagage, eten en entertainment, heb ik er toch meerdere keren mee gevlogen. Zolang je zelf ook nog wat te eten meeneemt en een eigen schermpje met daarop de United app (voor wifi, films etc.) dan is de prijs/kwaliteitsverhouding best in orde. | |
Yreal | woensdag 11 juli 2018 @ 18:33 |
in je ruimbagage ja | |
#ANONIEM | woensdag 11 juli 2018 @ 18:37 |
Dank voor je reactie. Wat vond je er verder matig aan? Als het alleen eten en een schermpje is, dan maakt me dat niet zo heel veel uit. Helemaal niet voor deze enorme scherpe prijzen. | |
DutchTrain | woensdag 11 juli 2018 @ 19:25 |
Voor de rest niets te klagen. Misschien alleen nog dat een upgrade naar een betere stoel wel wat prijzig is. En de klantenservice was overigens top, want omdat de wifi niet werkte op mijn vlucht, kreeg ik een voucher van $100 voor een volgende vlucht, die makkelijk aan te vragen én te besteden was via hun eigen website. | |
Chunees | woensdag 11 juli 2018 @ 20:00 |
max 100ml? moet de pot in een plastic zak? | |
Kansenjongere | woensdag 11 juli 2018 @ 20:08 |
Een paar keer mee gevlogen, wel alweer een jaar of 4 geleden voor het laatst, ik zag vrij weinig verschil met bijvoorbeeld KLM. | |
spijkerbroek | woensdag 11 juli 2018 @ 20:08 |
In de ruimbagage mag je zoveel meenemen als het bestemmingsland toestaat. En hoe je het inpakt, zal Ryanair een worst zijn, zolang het niet lekt. Edit: overgewicht moet je wel flink voor betalen bij Ryanair. | |
Chunees | woensdag 11 juli 2018 @ 20:46 |
ik wil in de koffer een pot honing uit griekenland meenemen? dus een pot van 500ml kan ook? is dat gratis? | |
spijkerbroek | woensdag 11 juli 2018 @ 20:50 |
In de ruimbagage wel, mits je onder het maximum gewicht van de koffer dat Ryanair aangeeft blijft. | |
H_T | donderdag 12 juli 2018 @ 00:13 |
Ruim een maand geleden mee gevlogen naar Chicago en weer terug. Dat ging prima. De 767 was een oud toestel (en dus redelijk lawaaiig), maar ik had noise cancelling koptelefoon mee. Eten was meh, stoel zat best okay en het videoscherm werkte prima. Ze hadden van mij vaker langs mogen komen met wat te drinken, maar zelf wat ophalen was geen enkel probleem. | |
#ANONIEM | donderdag 12 juli 2018 @ 06:54 |
Upgrade zal niet nodig zijn. Klantenservice vind ik veel belangrijker dan dat. Dank voor de info. Prima dan. Amerikanen op review websites geven het gemiddeld 3/10. Maargoed, dat doen ze met heel veel maatschappijen. Spirit (soort Ryanair) kreeg ook zo'n cijfer. Alleen omdat die Amerikanen niet lezen maar wel zeiken. Noise cancelling koptelefoon heb ik niet. Eigenlijk wel een goede om aan te schaffen. Al is het maar om het geluid van baby's tegen te gaan. Dank allen voor de reacties. Straks maar eens verlof aanvragen en dan zsm boeken. | |
XL | donderdag 12 juli 2018 @ 08:11 |
Prima maatschappij inderdaad. Eten is onder alle maat. Vlieg ze regelmatig SFO-FRA (heen met Lufthansa). Altijd even voor 50 dollar sushi halen en dan als iedereen die smakeloze drap uit het aluminium lepelt je verse vis uitstallen. Priceless! | |
H_T | donderdag 12 juli 2018 @ 10:47 |
Noise cancelling doet meer tegen constante geluiden zoals het geluid van de vliegtuigmotoren dan tegen wisselend geluid. Huilende baby's zal je nog steeds horen, maar wel minder hard. Dan weet je dat vast | |
Yreal | donderdag 12 juli 2018 @ 11:46 |
in het ruim mag je zoveel mee als je wil, handbagage tot 100ml per pot. | |
MaJo | donderdag 12 juli 2018 @ 12:24 |
Ik ben een beetje klaar met United. Paar keer mee gevlogen naar de VS en het eten is zeer onder de maat en veel te weinig. Daardoor heb ik elke keer honger als een paard als ik aan kom bij binnenlandse vluchten is er geen entertainment (alleen als je ervoor betaalt). Volgende keer vlieg ik toch liever weer met KLM. Binnenkort vlieg ik met Garuda naar Indonesië. Wat zijn de ervaringen daarmee? | |
Hallojo | donderdag 12 juli 2018 @ 12:28 |
Vlieg je ook wel eens met Delta en is dat vergelijkbaar met United? | |
Metalfreak | donderdag 12 juli 2018 @ 12:47 |
Heel goed, fijne 3-3-3 opstelling in hun 777 waardoor je wat meer ruimte hebt. Eten is best prima, misschien wel beste dat ik ooit heb gehad in een vliegtuig, maar die lat ligt ook wel heel erg laag. Vliegtuigeten krijg ik vrijwel nooit weg, eet liever goed van tevoren en erna. Mijn vriendin eet altijd 2/3 van mijn maaltijd nog op Iedereen is bijvoorbeeld altijd lyrisch over het eten bij Emirates, maar ik vind het echt niet te vreten. Alleen de keuze in het entertainmentgedeelte van Garuda is wat klein, maar verder wel goed te doen. | |
MaJo | donderdag 12 juli 2018 @ 13:46 |
Dat klinkt goed qua entertainment komt het wel goed. Ik neem altijd een boek mee en speel spelletjes op mijn mobiel | |
no1uknow | donderdag 12 juli 2018 @ 21:24 |
Weten jullie wat tegenwoordig de mogelijkheden zijn om relatief goedkoop een vlucht te boeken waarvan de retour 1,5 jaar in de toekomst ligt (heen oktober 2018, terug sept of okt 2019, heen en weer naar Canada)? Open-einde tickets bestaan niet meer voor zover ik weet, dus de enige optie die ik kan bedenken is een vlucht boeken van bijv. oktober - april, en dan tussen november en februari omboeken naar vlucht in oktober 2019. Kost alleen, afhankelijk van airliner, veel geld dat omboeken. Weten jullie airliners waar dit redelijk is? KLM is dus 150 euro per omboeking, nog los van evt. verschil in ticketprijs. Air Canada rekent sowieso 300 Canadese dollars voor een omboeking aldus AC mevrouw aan de telefoon. edit waarom ik dit wil uitzoeken vs. een enkele reis met een budgetmaatschappij als Iceland Air of Air Transat (moet naar Vancouver): Als de prijs uiteindelijk niet zoveel verschilt vind ik het de moeite waard om met KLM, Lufthansa of Air Canada o.i.d. te vliegen. Bij budget zal het Air Transat moeten worden omdat ik naar Vancouver moet, minimaal zo'n 400 euro per vlucht, minimaal 800 euro in totaal. Als ik een KLM ticket kan boeken voor zo'n 700 euro, 150 euro omboekingskosten en dan hopelijk weinig verschil tussen tickets, vind ik het die 50 tot 100 euro extra wel waard om met KLM te vliegen. [ Bericht 17% gewijzigd door no1uknow op 12-07-2018 22:58:56 ] | |
XL | donderdag 12 juli 2018 @ 21:48 |
Delta heeft van de grote 3 in USA (united, american en delta) de beste reputatie. Ik vlieg echter die beide andere, vooral omdat die goed bij mijn frequent flyer pasjes passen. Bij skyteam heb ik al jaren niks meer. Vind American al 10x beter dan United. | |
Yreal | donderdag 12 juli 2018 @ 22:12 |
Wat is hier precies de meerwaarde van ten opzichten van twee enkeltjes? | |
ozzietukker | donderdag 12 juli 2018 @ 22:25 |
Ik moet mij hierbij aansluiten, als je voor een dergelijke lange periode gaat is een retourticket geen logische keus, maar dan moet je een duurdere enkele reis ticket kopen. Of, en dat kan soms geld schelen, een goedkoop retourticket, maar bij lange afstandsvluchten zal je zien dat een enkele reis ticket toch vaak net goedkoper is dan een goedkoop (niet wijzigbaar) retourticket. Op kortere afstanden dan kan ik beter een retourtje kopen van Amsterdam naar Madrid, dan een enkeltje, zeker bij reguliere maatschappijen, de enige uitzondering die ik voor zover bij KLM heb kunnen ontdekken zijn op vluchten naar Istanboel, daar is een enkele reis ongeveer de helft van een retour. | |
no1uknow | donderdag 12 juli 2018 @ 22:34 |
Omdat een enkele reis in oktober met een niet budgetmaatschappij (dus niet Air Transat of Iceland Air) al gauw zo'n 1800 euro kost. En laat je niet verleiden door de plusmin 600 eu tickets, als je daar op klikt verschijnen er ineens prijzen van 2000+ euro. KLM, Lufthansa, Air Canada etc. allemaal in deze categorie. | |
Yreal | donderdag 12 juli 2018 @ 22:45 |
Dat is niet waar. En bovendien, waarom niet wowair vliegen als het 1000¤ goedkoper is? enkeltjes Lufthansa zijn 470. | |
no1uknow | donderdag 12 juli 2018 @ 22:49 |
Wat is niet waar? En omdat ik, als de prijs uiteindelijk niet zoveel verschilt vind ik het de moeite waard om met KLM, Lufthansa of Air Canada o.i.d. te vliegen. Bij budget zal het Air Transat moeten worden omdat ik naar Vancouver moet, plusminus zo'n 400 euro per vlucht, 800 euro in totaal. Als ik een KLM ticket kan boeken voor zo'n 700 euro, 150 euro omboekingskosten en dan hopelijk weinig verschil tussen tickets, vind ik het die 50 tot 100 euro extra wel waard om met KLM te vliegen. | |
Yreal | donderdag 12 juli 2018 @ 22:49 |
Heb er meer ontdekt van klm dat de enkele reis de helft van de retour is, altijd routes met felle concurrentie. best wel wat Britse routes, routes naar transavia strandresorts als alicante, en dan zijn er nog wel wat plekjes te ontdekken. | |
no1uknow | donderdag 12 juli 2018 @ 22:50 |
Waar dan? Als ik kijk op Lufthansa.com bij vliegen van AMS -> Vancouver in oktober dit jaar, zijn alle enkeltjes 3800 euro. edit: ook in andere (latere) maanden overigens. En dit gaat dus in mijn casus niet echt op. [ Bericht 5% gewijzigd door no1uknow op 12-07-2018 22:56:18 ] | |
static | donderdag 12 juli 2018 @ 23:03 |
Enkele vluchten zijn altijd in de hoogste klasse, als je geen wijzigingskosten wil maken kun je een full flex ticket kopen (iig bij KLM/AF). | |
Yreal | donderdag 12 juli 2018 @ 23:06 |
zoek je dan op nonstops? Want dan krijg je alleen maar de aircanada codeshares. | |
no1uknow | donderdag 12 juli 2018 @ 23:08 |
Hoogste klasse als in business/first? Als ik bij Lufthansa bijv. kijk, staat er bij het 3800 euro ticket wel 'economy flex'. Wilde vragen of hoogste klasse automagisch selecteren te omzeilen is, maar daar lijkt het niet op. Ik zou niet weten hoe ik anders moet zoeken dan via zoekmachines (skyscanner-achtig), ticketwebsites als kiwi.com en via websites van airliners zelf. Tips? Zeer welkom! | |
Yreal | donderdag 12 juli 2018 @ 23:10 |
nouja je linkt naar skyscanner en op jouw linkje gewoon 470 lufthansa... | |
no1uknow | donderdag 12 juli 2018 @ 23:20 |
Oh die Condor vlucht, krijg nou wat verdorie | |
static | donderdag 12 juli 2018 @ 23:29 |
Nee, ook economy heeft diverse klasses. | |
Yreal | donderdag 12 juli 2018 @ 23:43 |
pfff laatste geprobeerd tap te vertellen welke fare bucket ik heb. zeggen ze we doen niet aan buckets.. ja hoe weet ik dan of ze milles geven bij aegean? jij weten wij veel? | |
MevrouwKees | vrijdag 13 juli 2018 @ 09:41 |
ik heb wel eens een retourticket geboekt waarvan ik wist dat de retourdatum niet binnen het ticket viel, maar het ticket was wijzigbaar tegen kosten.. Ik heb dus maand voor eind datum ticket mijn retourdatum omgeboekt ad 125 euro en kon zo dus aantal maanden later vliegen. Dat was meest goedkoopste optie. Maar het ticket was in de basis dus wel duurder want wijzigbaar (KLM). Ik heb ook wel eens een retourticket gekocht wat heel cheap was en retourvlucht niet genomen en ter plekke weer nieuw retourticket gekocht (omgekeerde route) dat was ook goedkoop.. | |
DutchTrain | vrijdag 13 juli 2018 @ 10:12 |
Waarom wil je KLM vliegen op die route voor een hogere prijs, terwijl AirTransat je een veel betere kwaliteit vlucht biedt voor een lagere prijs? Alleen SN Brussels Airlines /AirCanada bieden nog net iets beters, maar verschilt niet veel met AirTransat. KLM zou ik nog onder Icelandair zetten om op die route te vliegen. | |
no1uknow | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:27 |
Is dat echt? Ik dacht dat AirTransat in de categorie Iceland Air, wowair enzovoorts zat. Heb eerder gevlogen met zowel Wowair als Iceland Air en Lufthansa/Air Canada en daar zat wel merkbaar verschil in. Krap, druk, warm. Intercontinentale vlucht met wowair moest je zelfs voor water 2,50 USD aftikken En goedkoopste ticket bij AirTransat is ook al bijna 400 euro. Vandaar m'n vraag en de vergelijking met 'luxere' airliners. KLM was slechts een voorbeeld. [ Bericht 1% gewijzigd door no1uknow op 13-07-2018 12:35:03 ] | |
Chunees | vrijdag 13 juli 2018 @ 19:21 |
heeft er toevallig iemand ervaring met: www.shuttledirect.com | |
DutchTrain | vrijdag 13 juli 2018 @ 19:54 |
Ik heb deze allemaal uitgeprobeerd op routes naar Canada, behalve wow-air. En Lufthansa vond ik wel de slechtste. En uiteraard ook niet handig vanwege de omweg via München of Frankfurt. | |
Spaardertje | vrijdag 13 juli 2018 @ 20:37 |
Ik niet. Kan wel taxi tender ten zeerste aanbevelen! | |
ozzietukker | vrijdag 13 juli 2018 @ 22:27 |
Ah, Britse routes, dat zou nog best wel logisch zijn gezien de Easyjet en Ryanair van deze wereld, maar die kant vlieg ik nooit (meer) heen, dus kijk ik daar niet naar. De enige keer dat ik enkeltjes boek met KLM is naast Istanboel vooral vluchten met miles, want dan betaal je alleen de luchthavenbelasting en blijkt het vanaf Kiev opeens wel voor 16 euro te kunnen.... Maar die miles moet je natuurlijk wel hebben. Waarom niet? | |
Yreal | zaterdag 14 juli 2018 @ 00:17 |
honolulu Seattle Amsterdam voor 33k en 22¤ 😍😍😍 | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juli 2018 @ 01:28 |
Jelly | |
Yreal | zaterdag 14 juli 2018 @ 10:59 |
is gewoon standaardprijs bij de flyingblue | |
no1uknow | zaterdag 14 juli 2018 @ 13:34 |
Dank voor jullie input! | |
polariteit | zaterdag 14 juli 2018 @ 20:30 |
Misschien de noob-vraag van de eeuw, maar als ik een korean-air ticket boek via een andere site dan klm of korean air maar een online shop, kan ik dan achteraf nog mijn flying blue miles claimen? Ik zie dat ze ook van skyteam zijn en dus zou ik volgens mij sowieso die miles moeten kunnen sparen; maar geldt dat ook voor boeken via een tussenpartij? Als ik de voorwaarden van flyin blue letterlijk interpreteer, zou je dus sparen als je VLIEGT met zo'n maatschappij, en ik zie niks staan over het waar geboekt hebben. Maar zou me niks verbazen dat zoiets toch nog ergens anders gemeld staat | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juli 2018 @ 20:32 |
Gewoon te claimen | |
ozzietukker | zaterdag 14 juli 2018 @ 21:24 |
Uiteraard spaar je miles als je boekt via een tussenpartij, want anders zou hierdoor (zaken)reisbureaus geen bestaansrecht hebben. Let er wel op dat miles verzamelen geldt volgens de voorwaarden van de uitgevende partij van tickets. Zo verzamel ik op een vlucht van KLM van Kiev naar Amsterdam geen miles bij Flying Blue als ik deze onder een PS (Ukrainian Airlines) nummer geboekt heb. Sterker nog, dan heb ik zelfs geen skypriority voordelen op basis van KLM Platinum... Korean Airlines is wel een directe parter dus daar speelt bovenstaand issue niet, maar zoals ik onderstaande link lees dan kan je dus in bepaalde perioden geen miles spenderen of verdienen... https://www.flyingblue.nl(...)ean-air/presentation | |
polariteit | zondag 15 juli 2018 @ 09:35 |
OK dat bevestigt iig wat ik al vermoedde | |
Hallojo | dinsdag 17 juli 2018 @ 08:41 |
Is er wat te doen voor 5 uur op Sjeremetjevo of kan ik beter voor 60 euro meer een kortere overstap boeken? | |
#ANONIEM | dinsdag 17 juli 2018 @ 08:45 |
5 uur is wel lang. Het transfergedeelte heeft best prima voorzieningen (winkels, eten etc.) maar is niet echt heel groot. | |
Hallojo | dinsdag 17 juli 2018 @ 08:47 |
Je kan zeker ook niet even naar buiten om een peuk te roken? | |
#ANONIEM | dinsdag 17 juli 2018 @ 08:49 |
Je kan niet naar buiten en je mag nergens roken. Wat voorheen de rookruimtes waren zijn nu plekken waar je bijv. kan gaan liggen slapen bij een lange overstap. | |
Hallojo | dinsdag 17 juli 2018 @ 08:54 |
Ook niet verkeerd. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 juli 2018 @ 21:17 |
Binnenkort een vlucht vanuit Düsseldorf. Ik ben 3 dagen weg en wilde alvast parkeren reserveren. Alle goedkope plekken zijn online al vol helaas. De goedkoopste plek is nu 72 Euro. Vrij prijzig voor 3 dagen. De duurste plek is 81,50 om te reserveren. Is het zo dat niet alle plekken te reserveren zijn? En de kans dus groot is dat ik gewoon wat verder weg kan parkeren als ik aankom? | |
XL | dinsdag 17 juli 2018 @ 22:04 |
Ja, parkeren bij DUS is altijd problematisch in de zomer. Beetje afhankelijk ook van hoe laat je vliegt. 72 euro is geen prijsvoordeel, daarmee kan je in parkhäuser met een goede doorstroming tegen normaal tarief staan (3,4,5,8). Tenminste, 3 zou 73,50 moeten kosten. Ik zou wel reserveren voor 72 euro als je vlucht niet vroeg in de ochtend is. Alternatief voor 19 euro per dag bij Düsseldorf Hauptbahnhof parkeren (+ lokaal ov ticket) en zelfs Flughafen Bahnhof heeft vaak goedkope parkeerplekken als het vliegveld vol is (vanaf daar met de gratis skytrain naar het vliegveld) | |
#ANONIEM | dinsdag 17 juli 2018 @ 22:15 |
Heb nog doorgezocht en toch nog een partij gevonden die het relatief goedkoop aanbiedt. https://www.airportparkingduesseldorf.de Ik vlieg vroeg in de ochtend, uur of 7 vertrekken. Ov is dan helaas nog geen optie. iig dank voor je reactie. | |
XL | dinsdag 17 juli 2018 @ 22:20 |
's Ochtends vliegen is goed voor niet reserveren. Want de zakenreizigers die 's terugkomen van dagtrips (en dat zijn er veel in DUS) maken parkeerplekken vrij, 's nachts geen vliegverkeer. Dus in de ochtend is er plek. | |
static | woensdag 18 juli 2018 @ 01:02 |
Redelijk interessant: | |
#ANONIEM | vrijdag 20 juli 2018 @ 11:22 |
Iemand ervaringen met layovers op Riyadh en/of Jeddah? | |
Spaardertje | vrijdag 20 juli 2018 @ 15:57 |
Ik heb geboekt bij easyairportparking. 5 dagen begin augustus voor maar 35 euro! Sleutels mag je bij je houden. | |
-Wereld- | vrijdag 20 juli 2018 @ 23:02 |
ik heb een beginnersvraag ik was laatst op een vliegveld in Zuid-Europa (lekker vaag voor herkenbaarheid) je kon je inchecken 67-71 oid ik had online ingecheckt, moest alleen mijn bagage nog inchecken bleek dat alleen bij (idk) 68 t/m 70 de vliegmaatschappij stond, waar ik mee vloog zou je dan wel ook bij 67 of 71 je bagage kunnen inchecken, of alleen waar je eigen vliegmaatschappij staat voor de zekerheid ging ik maar bij (bijv.) 68 t/m 70 | |
Yreal | zaterdag 21 juli 2018 @ 09:39 |
Dat zou kunnen | |
polariteit | zaterdag 21 juli 2018 @ 09:50 |
Wat een gigantisch wazige post zeg 🤔 | |
Nielsch | zaterdag 21 juli 2018 @ 10:41 |
Ja, ging prima. Heb even lekker zitten poepen toen. | |
Fred | zaterdag 21 juli 2018 @ 10:42 |
Wat is je vraag? | |
-Wereld- | zaterdag 21 juli 2018 @ 15:47 |
situatie: op bord staat 67-71 bij mijn vlucht zie alleen bij 'balie' 68-70 een bord erboven met mijn vliegmaatschappij (en bij deze 3 een enorme rij) zou je dan wel ook bij 67 of 71 je bagage kunnen inchecken, of alleen waar je eigen vliegmaatschappij staat (alleen bij 68-70 vind ik raar, want waarom staat op het bord dan ook 67 en 71? maar alleen bij je eigen vliegmaatschappij lijkt me wel logischer..) | |
RipCity | zaterdag 21 juli 2018 @ 15:54 |
Dude.... come on... | |
Cat-astrophe | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:13 |
Ja.... | |
spijkerbroek | zaterdag 21 juli 2018 @ 22:41 |
Is 50 minuten genoeg tijd om over te stappen in Gardermoen/Oslo? Ik heb alleen handbagage. Beide vluchten zijn van SAS. Eerste vlucht is van Bergen naar Oslo en de tweede van Oslo naar Amsterdam trouwens. [ Bericht 27% gewijzigd door spijkerbroek op 21-07-2018 22:52:25 ] | |
Fogel | zaterdag 21 juli 2018 @ 23:06 |
Geen probleem. Halfuur is ook genoeg. | |
kree | zaterdag 21 juli 2018 @ 23:07 |
je kunt altijd wel roken, ellende is dat dat buiten dan moet en moet je opnieuw door security | |
kree | zaterdag 21 juli 2018 @ 23:12 |
En heb het even over Barscelona. Op schiphol zijn er er 2 rookruimtes en Parijs charles de goulle ook in de terminals. Rest moet je echt naar buiten en dat kan maar wel weer door de security | |
kree | zaterdag 21 juli 2018 @ 23:50 |
neem aan trouwens dat er op Barcelona er wel rookruimtes zijn, maar ik kon ze niet vinden, dus maar naar buiten gelopen. Toen ik weer terug kwam kreeg ik gezeik met security hahahah was overstap daar | |
spijkerbroek | zondag 22 juli 2018 @ 00:13 |
Dank. Dat vermoedde ik al, maar FOK! weet het zeker | |
H_T | zondag 22 juli 2018 @ 09:54 |
Ik begreep hem eerst ook niet. Ik denk dat het over incheckbalies gaat, waarvan er twee niet voorzien zijn van branding van de luchtvaartmaatschappij. Anyway, als er niemand achter zit kan het niet, als er wel iemand achter zit kan je het aan diegene vragen. | |
-Wereld- | maandag 23 juli 2018 @ 13:22 |
ja dit bedoel ik. Ik ben maar in de rij gaan staan bij 'mijn' maatschappij, want er stonden grote rijen bij die 3 balies met het logo van die maatschappij. Bij de andere 2 balies met een ander logo kwam bijna niemand, dus ik vroeg me af of je daar dan wel heen zou kunnen. (nog even voor de 'duidelijkheid': op zo'n bord staan alle vluchtnummers. zoiets staat bijv. bij mijn vlucht: HJ932M AMS - XXX 67-71 (checkin) kom je bij die balies aan, zie je alleen bij 68 t/m 70 het logo van de maatschappij (Transavia) waarbij je geboekt hebt (met een grote rij). Daar ging ik dan ook maar bij staan. Overigens zag ik toen ik aan de beurt was dat op een accessoire van die vrouw, Iberia stond. (op het scherm boven haar dus wel Transavia) Maar als ik dus bij 67 zou staan, zou ik daar dan ook mijn bagage inchecken? Of komt mijn bagage dan ineens in het vliegtuig van bijv. Eurowings in Argentinië of Australië aan. | |
Cat-astrophe | maandag 23 juli 2018 @ 13:28 |
Je had beter je vraag bij de balie kunnen stellen. Dat je bagage naar een andere bestemming gaat lijkt me sterk. Ze controleren altijd je reisdocumenten. Sowieso wordt er niks van jou verstuurd zonder dat jij in hetzelfde vliegtuig zit. Als er niemand bij die balie had staan wachten was ik het even gaan vragen. Maar ik gok zomaar dat zij je terugsturen naar die andere drie balies. Soms lopen online incheck en real life incheck niet synchroon. Misschien minder balies dan gepland beschikbaar door personeels tekort of zo. | |
Tourniquet | maandag 23 juli 2018 @ 13:29 |
Ik denk dat die eerste melding (balies 67-71) meer grofweg het algemene gebied aanduiden waar je moet zijn. Het daadwerkelijke inchecken kan meestal alleen bij de balies waar het logo van de luchtvaartmaatschappij boven staat. En nee, je bagage komt dan niet opeens op een andere locatie. Als je bij de verkeerde balie probeert in te checken zal het personeel je doorverwijzen naar de juiste balies. | |
ozzietukker | maandag 23 juli 2018 @ 22:07 |
Ik heb zomaar het vermoeden dat dit gaat over Barcelona en dan de oude terminal met een vlucht van Transavia. Wat men doet is op bepaalde dagen de vlucht van Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam kort na elkaar doen vertrekken in de avonduren zodat je altijd wel een flinke rij daar hebt bij de incheckbalie. Bespaart wel goed op kosten voor Transavia. De 4de balie is voor de supervisor en voor de probleemgevallen, zie het maar als een servicedesk, daar kan je natuurlijk niet inchecken, probeer je het wel wordt je terug verwezen naar de rij waar de rest ook staat te wachten.... | |
kree | maandag 23 juli 2018 @ 22:25 |
Moet zeggen het is ook af en toe wel verwarrend. Zo heb ik een aantal keer kunnen inchecken met die computers en zelf service bagage drop off/ Maar ook keren dat dat dan weer niet werkte. Maargoed het is simpel want dan loop je gewoon naar de eerste de beste van schiphol of weet ik veel welke airline waar geen rij staat en daar even vragen. Meestal is dat sneller als het dan zelf uit gaan vinden ze helpen altijd wel ok. | |
Yreal | dinsdag 24 juli 2018 @ 00:14 |
transavia barcelona met ruimbagage. quell horror | |
kree | dinsdag 24 juli 2018 @ 01:28 |
Het mooiste is nog ik ging een keer voor werk naar Hamburg. Nouja 1 of ander klein prop toestel want het mocht natuurlijk niks kosten. Toen ik daar aankwam, bagage band stond bij vanaf Amsterdam dus dacht daar komt de bagage wel. Wachten en wachten band leeg, niet mijn bagage. Ik dacht ok dan waar is het dan? Uiteindelijk na een rondje lopen vond ik het op karren die ze maar ergens in de aankomsthal hadden gezet. Lol Die hele vlucht waar ik dus voor bij de bagageband stond was een 737 die toevallig ook vanaf amsterdam kwam rond dezelfde tijd. Lesje was dat voor de volgende keer. Gelukkig was het gewoon betaald allemaal want ben daar 2 uur bezig geweest met wachten en daarna zoeken naar mijn bagage. Oja daarna moest ik nog 2 uur met een taxi naar 1 of ander fartes dorpje een heel stuk verder. Lekker dagje wel | |
XL | dinsdag 24 juli 2018 @ 05:50 |
Je begrijpt hopelijk dat ze jouw koffertje pas op dat karretje hebben gezet nadat het van de band waarop het aankwam niet werd weggenomen? | |
Fogel | dinsdag 24 juli 2018 @ 07:45 |
Graag weer een beetje ontopic: vragen over vliegen en daar antwoorden op. En dus niet willekeurige anekdotes uit het niets, al kunnen die wel soms een prima antwoord zijn op een onlangs gestelde vraag. Dank u | |
Yreal | donderdag 26 juli 2018 @ 14:11 |
ik zit nu voor het eerst sinds de handbagage regels gewijzigd zijn in een Ryanair kist. Maar als ik het goed zag, krijgen non prio een bandje. Kan je dat er toch gewoon aftrekken na de gate? | |
Nielsch | donderdag 26 juli 2018 @ 14:28 |
Paupers doen dat inderdaad wel vaker ja. | |
ozzietukker | donderdag 26 juli 2018 @ 21:13 |
Dat aftrekken van de label kan, maar als Ryanair dat goed doet doen ze altijd een label eraan, eentje die betekent dat ie aan boord kan en eentje die betekent dat het niet kan in een andere kleur, als je dan geen label hebt kan die bij het aan boord gaan geweigerd worden lijkt mij. Maar ik kan het mis hebben, op Eind(h)oven doen ze het wel bij Transavia. Ik heb dat trouwens wel eens gedaan bij KLM, toen kwam de medewerkster van de gate furieus de sluf inrennen en begon mij de les te lezen dat ik het bandje dat deze onder de stoel voor mij geplaatst moest worden er af haalde. Nadat ze klaar was vroeg ik of ze echt dacht dat ik mijn rugtas onder de stoel voor mij zou kunnen leggen als ik bij een nooduitgang zit. Natuurlijk was het niet handig om na de discussie bij de gate dat het bandje erom moest het nog in haar en andere passagiers zicht te verwijderen, ik wilde echter toch echt nog wel ff een punt maken dat je blind een instructie welke is opgelegd gaat lopen opvolgen zonder zelf na te denken. Dit soort onzin heb ik overigens niet meer, de frequent flyers worden niet lastig gevallen met labels om handbagage, of ik maak het in ieder geval nooit meer mee. Al snap ik voor de afhandeling wel dat het goed is dat veel handbagage alsnog in het ruim gaat zodat het boarden niet teveel vertraging op loopt. Waar ik slecht tegen kan is dat als mijn relatief kleine handbagage onder de stoel voor mij geplaatst zou moeten worden omdat er één of andere hutkoffer bovenin de bagagebakken moet... | |
JohnBercow | donderdag 26 juli 2018 @ 21:23 |
Op je boarding pass staat ook of je prioriteit hebt. Sterker nog, laatst in Nis werd onderaan de trap gevraagd om je boarding pass te laten zien en boven bij de stewardess nogmaals. | |
JohnBercow | donderdag 26 juli 2018 @ 21:24 |
Dit doen Ryanair niet. Iedereen die z'n handbagage in het ruim moet laten plaatsen krijgt een geel label eraan. | |
ozzietukker | donderdag 26 juli 2018 @ 22:26 |
Ryanair laat het dus oplossen door het grondpersoneel. Dan ligt het natuurlijk ook aan de instructies die het grondpersoneel heeft, bij een volle vlucht zal het zijn innemen van de koffer voor de non-priority en bij minder drukke vluchten volstaat het vooraf labelen, want het gros van de koffers wordt dan netjes afgegeven. Het laten zien bij het aan boord gaan van de boarding pass is wel een low cost dingetje, ik maakt dat mee bij Easyjet, Wizzair en Ryanair omdat men daar specifieke instructies voor heeft, zal ook wel te maken hebben dat je veelal met een trap het vliegtuig in moet en over het tarmac moet lopen zodat je bij het tegelijkertijd boarden van meer vluchten in principe bij het verkeerde vliegtuig uit zal kunnen komen, al dan niet moedwillig. Daarnaast voorkwam het bij Wizzair in ieder geval dat iemand met zitplaats 34B doodleuk naast mij op rij 1 ging zitten, ik had die rij liever voor mijzelf, niet betalen, dan ook lekker achterin plaatsnemen. Afgezien met één of andere angstige vlieger die toch maar voorin mocht werd dat altijd goed gehandhaafd. (En eerlijk is eerlijk, de angstige vlieger was echt angstig, die moest meerdere malen gerustgesteld worden, en ik denk niet dat het meehielp dat we in een onweersbui moesten landen). | |
Yreal | vrijdag 27 juli 2018 @ 01:57 |
nee maar dat ze hieronder al zeggen. Tikje fraudegevoelig. al was die 6¤ voor prio boarsing het helemaal waard om gewoon een groep Duitse huisvrouwen af te mogen snijden door voor ze in de rij te duiken | |
PowerReal | vrijdag 27 juli 2018 @ 12:30 |
Huh? Is het niet zo dat als je geen 'Instappen met prioriteit' hebt dat je je handbagage gewoon moet afgeven bij de incheckbalie? Zo las ik het in ieder geval op de Ryanair website. Ik vlieg zelf binnenkort met Ryanair en het is alweer even geleden dat ik daar mee gevlogen heb. Ik heb ook een rolkoffer die volgens de regels van Ryanair kosteloos met het ruimbagage mee moet. Of heb ik het mis? | |
Spaardertje | vrijdag 27 juli 2018 @ 13:03 |
Volgens mij pas afgeven bij het boarden. | |
Chunees | vrijdag 27 juli 2018 @ 19:00 |
Per persoon mag je een gratis rolkoffer/tas en een accessoire meenemen als handbagage. De rolkoffer mag niet groter zijn dan 55cm x 40cm x 20cm en maximaal 10 kg wegen. Het accessoire (handtas of laptoptas) heeft maximale afmetingen van 35cm x 20cm x 20cm. mag de handtas mee in het vliegtuig? de rolkoffer moet in het ruim? ik sta met 2 mensen op 1 ticket hoeveel kg ruim mag ik dan meenemen? [ Bericht 26% gewijzigd door Chunees op 27-07-2018 19:12:18 ] | |
Chunees | vrijdag 27 juli 2018 @ 19:01 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door Chunees op 27-07-2018 19:01:33 ] | |
spijkerbroek | vrijdag 27 juli 2018 @ 19:11 |
De eerste zin van je post geeft je alle info. | |
Chunees | vrijdag 27 juli 2018 @ 19:12 |
ik sta met 2 mensen op 1 ticket hoeveel kg ruim mag ik dan meenemen? 2 koffer a 10kg? | |
JohnBercow | vrijdag 27 juli 2018 @ 19:46 |
Mijn ervaring van onlangs op zowel Weeze als Nis was dat er voor de beveiliging een dame stond die je boardingpass scande, eventueel voorzag van een geel bagagelabel en dat je vervolgens je bagage moest afgeven op de tarmac onderaan de trap van het vliegtuig, alwaar ze dus nogmaals je boarding pass controleerde en er dus ook mensen werden aangesproken omdat ze alsnog hun koffertje het vliegtuig in probeerde te smokkelen | |
Cat-astrophe | vrijdag 27 juli 2018 @ 23:30 |
2 mensen op 1 boeking, want je wil niet bij elkaar op schoot zitten, Kijk naar de voorwaarden van je airline. Bij gratis ruimbagage is het 2x10 (ervan uitgaande dat dat het gewicht is wat je airline voor ruimbagage aangeeft) Is het niet gratis: kijk wat je hebt bijgekocht. | |
Chunees | vrijdag 27 juli 2018 @ 23:38 |
hoe zit het met handbagage dan? | |
Cat-astrophe | vrijdag 27 juli 2018 @ 23:44 |
Ben je aan het trollen of snap je het écht niet? | |
H_T | zaterdag 28 juli 2018 @ 00:07 |
Per persoon mag je 1 groter stuk bagage meenemen (die van maximaal 10 kg) voor in de vakken boven de stoelen, en daarnaast een kleiner stuk handbagage (bijvoorbeeld een laptop, want vanwege de batterijen mogen die nooit in het ruim) die je onder de stoel voor je kan leggen. Wil je meer mee of bagage dat buiten de maten valt, dan moet je bijbetalen. | |
Yreal | zaterdag 28 juli 2018 @ 11:54 |
2x de koffer in het ruim, 2x handtas in de cabine, geen ruimbagage bij ryanair | |
Chunees | zaterdag 28 juli 2018 @ 12:01 |
oke bedankt nog 1 vraag, mag je in je koffer een tube tandpasta meenemen van 200 ml? in je handbagager is max 100 ml? [ Bericht 2% gewijzigd door Chunees op 28-07-2018 12:41:29 ] | |
Tourniquet | zaterdag 28 juli 2018 @ 12:52 |
dat zijn 2 vragen mag je in je koffer een tube tandpasta meenemen van 200 ml? ja (mits de koffer ruimbagage is uiteraard) in je handbagager is max 100 ml? ja, max 100 ml per verpakking aan vloeistoffen/gels/tandpasta. In totaal maximaal 1 liter. Je moet die vloeistoffen in een doorzichtig afsluitbaar plastic zakje doen . Zo dus: | |
miro86 | zondag 29 juli 2018 @ 08:55 |
Also je koffer incheckt als ruimbagage wel ja. Als je zo'n Ryanair situatie hebt waar je handbagage alsnog het ruim in moet, dan nee want het blijft "handbagage". Je moet je afvragen: met welke tassen ga ik door de security check heen - daar zit je aan een max van 100ml per flesje/tube en 1liter max totaal. Genoeg tandpastatubes van 75ml... | |
Chunees | zondag 29 juli 2018 @ 13:27 |
dat komt wel goed hoe zit het met eten? mag je dat van thuis meenemen in het vliegtuig? | |
Vieuw | zondag 29 juli 2018 @ 13:30 |
Dat ligt een beetje aan de maatschappij, bij de hogere segment maatschappijen (KLM) is het in principe niet nodig aangezien je eten krijgt, maar als je wel zelf meeneemt doen ze er niet moeilijk over. Voor de low budget kan het verschillen, bij Ryanair en Easyjet heb ik er nooit problemen mee gehad als ik even wat at, maar bij Scoot in Azië kwam de cabin crew zeggen dat ik niks mocht eten wat ik zelf mee gebracht had.. | |
polariteit | zondag 29 juli 2018 @ 13:50 |
Mag meestal wel, maar afhankelijk van je bestemming zou ik wel zorgen dat je het opeet voordat je op je bestemming door de douane gaat. In sommige landen doen ze nogal moeilijk als je vleeswaren fruit of noten binnenbrengt. | |
#ANONIEM | zondag 29 juli 2018 @ 13:59 |
Check anders even de regels op de website van je vliegmaatschappij ofzo | |
MaJo | zondag 29 juli 2018 @ 14:03 |
Ga je voor het eerst vliegen? Als je een verre vlucht hebt krijg je gewoon te eten in het vliegtuig maar je kunt altijd zelf wat meenemen ja | |
#ANONIEM | zondag 29 juli 2018 @ 14:07 |
Ik zou het in economy eerder als vulling beschrijven dan als eten. Dus zelf wat dingen meenemen kan nooit kwaad. | |
MaJo | zondag 29 juli 2018 @ 14:15 |
Ik heb inderdaad regelmatig nog honger dus dan is wat meenemen geen overbodige luxe | |
#ANONIEM | zondag 29 juli 2018 @ 15:22 |
Snap echt niet hoe jullie uberhaupt eten wegkrijgen in de lucht | |
spijkerbroek | zondag 29 juli 2018 @ 15:27 |
Nou, gewoon mond open, voedsel erin schuiven, kauwen en doorslikken. Niks anders dan op zeeniveau. | |
MaJo | zondag 29 juli 2018 @ 15:39 |
Bedoel je vanwege de kwaliteit of echt letterlijk in de lucht Ik zou niet weten waarom je dan niet zou kunnen eten? | |
#ANONIEM | zondag 29 juli 2018 @ 15:41 |
Kwaliteit vooral, al heb ik sowieso nooit honger tijdens een vlucht, weet ook niet waarom | |
RipCity | zondag 29 juli 2018 @ 16:08 |
Moet je met wat betere maatschappijen vliegen misschien. | |
#ANONIEM | zondag 29 juli 2018 @ 16:25 |
Misschien moet jij je gemiddelde standaarden wat verhogen | |
static | zondag 29 juli 2018 @ 16:31 |
Vlieg business, prima eten. | |
Metalfreak | zondag 29 juli 2018 @ 16:42 |
Vliegtuigmaatschappijen hebben per definitie voedsel dat niet te vreten is, hoe goed ze ook pretenderen te zijn op dat gebied. Krijg die rommel ook nooit weg, mijn vriendin maakt daar altijd dat gebruik van. | |
Hallojo | zondag 29 juli 2018 @ 16:43 |
Ik vind vliegtuigvoedsel meestal prima te eten. | |
ozzietukker | zondag 29 juli 2018 @ 20:06 |
In Europa doen geen van de low cost maatschappijen moeilijk met eigen meegebracht of aangeschaft eten en drinken in de terminal aan boord. En ook niet de KLM en Lufthansa's van deze wereld. (Sterker nog, uit de lounge gaat standaard een flesje water mee). In Azie, de Air Asia, Tiger Air (en dus ook Scoot) hebben inderdaad een geen outside food on board policy, en ik schat in nog meer dan die maatschappijen. Maar dat weerhoudt mij er niet van, ligt er ook een beetje aan wat je meeneemt en hoe je het opeet natuurlijk. Daarnaast, al zou men er wat van zeggen, dan heb ik het nodig in verband met mijn gezondheid en dat het ontnemen hiervan schadelijk zal zijn voor mijn 'suikerziekte'. Ik koop overigens meestal wel wat drinken aan boord voor vluchten langer dan 1,5 uur, al is het maar dat je er dan ijsblokjes bij krijgt. | |
Yreal | zondag 29 juli 2018 @ 23:12 |
Ik kan prima een bammetje kaas of wat gehaktballetjes wegtikken op een vlucht hoor. teveel zeuren is ook een kunst. | |
MaJo | zondag 29 juli 2018 @ 23:20 |
Weet je ook hoe dit zit met Garuda? Ik neem vaak wel iets van een zoute snack mee (tucjes ofzo) voor als ik echt honger krijg. Maar over het algemeen is het vliegtuig eten best wel te hachelen. Ik heb lactose intolerantie en krijg dan vaak juist betere maaltijden | |
H_T | maandag 30 juli 2018 @ 01:16 |
British Airways ging nog wel aardig, de prak van United was een stuk minder. Verder geen relatief recente ervaringen mee | |
spijkerbroek | maandag 30 juli 2018 @ 01:22 |
Wat verwachten mensen van vliegtuigvoedsel dan? Het wordt en masse klaargemaakt, dan in de koeling gepleurd en eventueel in de magnetron in het vliegtuig opgewarmd. Verwachten mensen dan echt 3-Michelinsterrenkwaliteit? Beetje meer realisme mag ook wel. | |
XL | maandag 30 juli 2018 @ 07:46 |
De verschillen zijn enorm tussen maatschappijen en vertrekvliegvelden | |
polariteit | maandag 30 juli 2018 @ 07:48 |
Het is inderdaad maar wat voor verwachting je hebt. Als je inderdaad michelinmaaltijden verwacht, dan ben je niet echt realistisch imo... Ik vind het trouwens erg van de maatschappij, en zelfs vlucht afhangen of ik het te eten vind. Heb bij KLM wel eens gehad dat ik het prima te eten vond op de heenweg, maar dan kreeg je op de terugweg iets anders en dan was het niet te vreten. Vind dit meestal geen probleem, ze kunnen het niet iedereen naar de zin maken | |
spijkerbroek | maandag 30 juli 2018 @ 11:02 |
Klopt. Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is. | |
ozzietukker | maandag 30 juli 2018 @ 22:30 |
Er zit toch wel verschil, als ik met mijn vrienden van Turkish Airlines vlieg is het eigenlijk altijd wel te eten, bij KLM tegenwoordig ook wel redelijk, maar bij een maatschappij zoals Thai Airways of Cathay Pacific dan krijg je toch soms iets voorgeschoteld wat typisch vliegtuigvoer is in presentatie en smaak dat ik dat niet te hachelen vindt. Of een Air France op een Europese vlucht die heen naar Kiev een prima maaltijd heeft, en terug de catering lokaal in Kiev laat verzorgen, zucht, dat is dus echt kansloos, zowel economy of business klasse. Tegenwoordig eet en drink ik over het algemeen vooraf de vlucht en ben wat minder afhankelijk van de catering aan boord, hoewel ik bij Turkish Airlines ik mij dus in moet houden om nog wat ruimte te hebben aan boord. | |
ozzietukker | maandag 30 juli 2018 @ 22:34 |
Tucjes of een zakje chips gaan eigenlijk altijd mee, of beter gezegd, gingen altijd mee, ik moet tegenwoordig wat meer opletten, en als ik vooraf de lounge bezoek en daar dus al wat eet gaan er geen snacks mee aan boord... Dit soort snacks zijn bij Garuda of welke reguliere maatschappij dan ook geen enkel probleem. | |
boriq | woensdag 8 augustus 2018 @ 17:38 |
Zit er 's ochtends rond 8:00 nog een verschil qua duur en wachtrij in de security filters bij departure 3 en departure 2 op Schiphol of maakt het weinig verschil welke ik kies? | |
#ANONIEM | woensdag 8 augustus 2018 @ 18:35 |
Departure 3 is de easyjet gate toch, daar zou ik sws niet tussen gaan staan | |
Fred | woensdag 8 augustus 2018 @ 18:53 |
Dat is de M-pier. En de security filers waar hij het over heeft zijn de filters voor D57+ t/m H. | |
#ANONIEM | woensdag 8 augustus 2018 @ 18:55 |
Ohja my bad | |
sirdanilot | woensdag 8 augustus 2018 @ 19:47 |
Geen outside food policy? Daar ga ik dus ook niet mee vliegen. Je kunt van een betalende passagier toch niet gaan verwachten dat ze verplicht het vliegtuigvoer gaan lopen vreten in plaats van hun eigen eten. Als ze mij erop zouden aanspreken hebben ze pech gehad, ik ga mijn vreten niet weggooien alleen omdat het niet mag vanwege geldgraaierij. Geen outside alcohol is wel normaal bij vliegtuigmaatschappijen en dat snap ik op zich ook wel omdat je geen straalbezopen russen in je vliegtuig wil die een fles wodka van de duty free lopen te zuipen aan boord. | |
#ANONIEM | woensdag 8 augustus 2018 @ 19:56 |
Dan hebben zij pech? Haha, sure. Ik denk dat jij pech hebt als je het vliegtuig niet in mag. Als je het niet eens bent met de policy, dan kun je ervoor kiezen dat je niet met ze vliegt. Maar soms kom je nu eenmaal op plaatsen waar maar 1 of 2 maatschappijen op vliegen. | |
ozzietukker | woensdag 8 augustus 2018 @ 20:33 |
Het is niet zo dat men je controleert op etenswaren in je tas als je het vliegtuig in gaat, het is meer dat men een opmerking kan maken als je dit aan het nuttigen bent. De officiële reden is om te voorkomen dat men eigen sterk ruikende maaltijden aan boord brengt of erg ruikende fruitsoorten die het voor de medepassagiers daardoor aan boord minder prettig maken. Maar men kan dit ook 'misbruiken' om hun eigen verkoop wat op te krikken, voor een flesje eigen meegebracht water heb ik ze echter nog nimmer moeilijk horen doen en als je er een beetje discreet mee om gaat dan is het niet echt een probleem. In Europa kent men die regel van no outside food policy niet, daar zijn de consumentenrechten ook wat beter beschermd dat een maatregel als dit nogal nadelig voor een maatschappij kan uitpakken, in Azië kent men zelfs niet echt bescherming bij vertraging van vluchten en een Scoot geeft alleen een credit shell bij annulering van vluchten door Scoot zelf. (Maar helaas voor Scoot trapt de Europese credit maatschappij daar niet in en krijg je van de credit card maatschappij gewoon je geld terug, maar wanneer je dit met een Aziatische credit card hebt geboekt is dat dus niet het geval). | |
ozzietukker | woensdag 8 augustus 2018 @ 20:39 |
Ik verwacht dat in vertrekhal 2 bij de KLM vluchten het wat drukker is doordat er veel KLM en Partnermaatschappijen vertrekken. Nu heb ik zelf priority dus kies ik eigenlijk gewoon vertrekhal 2 want daar haal ik ook mijn papieren boarding pass (ook al heb ik die op mijn telefoon ook al) en loop ik gelijk naar boven. Je kunt overigens zelf ook even kijken naar de rijen door naar boven te kijken, daar kan je dan ook een blik op het scherm werpen waarop staat aangegeven wat de verwachte wachttijd is. Wat op Schiphol vooral voor mij vertraging op kan leveren zijn de lange rijen bij de paspoortcontrole, al moet ik eerlijk zeggen dat zelfs bij een lange rij en een beetje goed aansluiten en 'assertief voorsorteren' in de rij voor Europese paspoorten of de automatische gates ik ook daar binnen 10 minuten wel doorheen ben. (Dus ik vind het niet nodig om te investeren in Privium, hoewel soms bij aankomst dat wel een trein zou kunnen schelen als er net een vlucht voor zit, maar aangezien ik als één van de eerste uit mijn vliegtuig bij de paspoortcontrole aankom is ook daar investering in Privium niet nodig). | |
Shivo | donderdag 9 augustus 2018 @ 04:58 |
Ik heb dit jaar eindelijk geinvesteerd in Global Entry om de rijen voor paspoortcontrole in de VS te omzeilen. Werkt fantastisch en is de moeite en $100 meer dan waard. | |
#ANONIEM | vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:47 |
hoelang doe je er nu over dan? | |
Shivo | vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:59 |
Tien minutes vanaf het vliegtuig tot baggage. En ik check meestal niks dus dan sta je zo buiten. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:05 |
Daar heb ik ook wel $100 voor over | |
Kansenjongere | zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:17 |
Ik kon 3 maanden terug op Boston Logan ook zo doorlopen en dat kostte me geen cent. Denk dat ik ook zo'n 10 minuten kwijt was tussen uitstappen vliegtuig en bagageband. | |
Shivo | zaterdag 11 augustus 2018 @ 05:02 |
Die $100 was eenmalig he. Maar dat kan natuurlijk, Logan is een redelijk klein vliegveld dus daar is het soms heel snel. | |
Platinumgoat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:58 |
Zijn de KLM handbagagechecks altijd boven bij Schiphol? Vloog afgelopen april naar Manchester met KLM en beneden pakte hij mn ticket toen niet. Vlieg aankomende maanden nog zo'n 6x naar Manchester voor werk dus wel handig om nu vooraf alvast te weten En Verenigd Koninkrijk is vertrekhal 2 toch met KLM? Tijdje niet met klm gevlogen hiervoor. [ Bericht 7% gewijzigd door Platinumgoat op 11-08-2018 12:10:16 ] | |
Chunees | zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:02 |
De prijzen van vakanties fluctueren dagelijks. De ene dag betaal je 1000 euro voor een vakantie. Kijk je 2 weken later dan kan het zijn dat dezelfde vakantie voor 800 euro aangeboden wordt. Wat opvalt is dat de prijzen na het hoogseizoen bijna gelijk zijn aan de prijzen in het hoogseizoen. Iemand een idee wanneer deze prijzen omlaag gaan? | |
H_T | zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:58 |
Wanneer de verkopende partij denkt zo uiteindelijk een beter resultaat te boeken En dat kan verschillen. Tickets voor begin september zullen nu waarschijnlijk prijzig zijn omdat je kort van tevoren zit. Dan verwacht ik betere prijzen voor oktober, of als je eerder al naar september had gekeken | |
Yreal | zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:17 |
gaat erom dat je bij een security check moet passeren waar een paspoort controle achter zit . Als je in 2 beneden door de check gaat kom je in het schengen gebied uit. | |
Yreal | zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:20 |
oh oh glazenbol. Als daar succesvol op te voorspellen was was ik rijk. Ik heb zondag nog een ticket voor de maandag gekocht retour vanaf creta voor 55 euro met Brussel airlines. Maar ook 11 maanden vooruit met wizz voor 3 euro naar Sofia. Er is geen vaste wijsheid behalve boeken wanneer het een goede prijs is. Maar dat begin september gek duur is viel mij ook al op. | |
H_T | zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:30 |
En eigenlijk daarna niet meer kijken | |
Yreal | zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:38 |
kan klote zijn, maar blijkbaar vond je het dan geen goede prijs | |
H_T | zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:48 |
Ook als het op dat moment een prima prijs was kan het ticket later nog wat goedkoper langskomen he | |
spijkerbroek | zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:57 |
Gewoon af en toe nog eens kijken, mits je winst maakt op de nieuwe boeking (wijzigingskosten inbegrepen). Als je zulke hoge wijzigingskosten in je voorwaarden hebt staan dat een wijziging niet uit kan, moet je idd gewoon niet meer kijken en blij zijn met de prijs waarvoor je hebt geboekt (die prijs was het je immers waard, anders had je niet geboekt). | |
ozzietukker | zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:08 |
Dat begin september gek duur is, is eigenlijk niet eens zo gek, het zijn niet de outbound vluchten die duur zijn, het zijn vooral de inbound vluchten. In september is het weer nog prima op de vakantiebestemmingen, en door de rijkere reislustige ouderen is er nog veel vraag naar vakanties... naast de andere reizigers die 'buiten het seizoen' willen en kunnen reizen. Het probleem voor de meeste reizigers is dat men eigenlijk geen ijkpunt heeft wat een goede prijs is, als je, zoals ik, wat vaker naar vaste bestemmingen moet, dan zie je op zich wel een patroon aan prijzen en zie je wanneer iets een goede deal is. | |
Loll | zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:39 |
Weet iemand hier of je ook gewoon een weekendtas kan droppen als ruimbagage of is dat ongebruikelijk? | |
Fogel | zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:42 |
Geen probleem, maar als je de schouderband eraf kan halen of in ieder geval vast kan knopen ofzo is dat wel zo handig, anders heb je kans dat ie ergens vast komt te zitten. | |
H_T | zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:46 |
Meermaals gedaan. Geen probleem. | |
Platinumgoat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:58 |
ah top, thanks. | |
Yreal | zondag 12 augustus 2018 @ 00:29 |
nouja Dat weet ik allemaal ook wel (ik zit ook echt veel te vaak in een vliegtuig). Maar ik moest voor iemand Tenerife retour boeken voor september, en dat is in de eerste week gewoon 2x zoveel als eind augustus. | |
Chunees | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:00 |
hoe werkt vroeg boek korting? als ik nu prijzen van hotels vergelijk via booking.com, zie ik geen prijsverschil? | |
Yreal | woensdag 15 augustus 2018 @ 01:16 |
nouja, als je vroeg boekt krijg je soms korting. meer is er niet. | |
Surveillance-Fiets | woensdag 15 augustus 2018 @ 06:42 |
doe het eens op de sites van de hotels zelf. | |
Karina | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:45 |
Moet je als je een vlucht/pakketreis boekt een geldig paspoort hebben, oftewel moet je je paspoortnummer/vervaldatum invullen? De reis die ik wil boeken is over een tijdje pas en in die tussentijd ga ik mijn paspoort nog verlengen (ik wacht even tot de vakantieperiode over is, dan is het niet zo druk). | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:47 |
Pakketreis weet ik niet. Paspoortnummers heb je meestal pas nodig bij het inchecken. | |
Karina | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:49 |
Oh dan gaat het goed Tx. | |
polariteit | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:51 |
Bij rechtstreeks boeken van vliegtickets bij de vliegmaatschappij heb ik nog nooit paspoortgegeven op hoeven te geven bij het boeken. Bij een ticketverkoopsite wel een keer, en ook een keer bij een reiswebshop/site. Was ik toen niet zo blij mee want toen stond mijn paspoort ook tijdens het boeken op het punt van verlopen. Moet je weer moeite gaan doen om het aan te laten passen | |
Chunees | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:12 |
ik wil graag hotel boeken op 31 juli 2019 tot 7 aug dmv vroegboekkorting,maar ik zie geen prijsverschil, als ik het vergelijk,met de prijs die ik in 2018 heb betaald,op de zelfde data zowel via booking.com als website van hotel hoe kan dit? | |
static | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:19 |
Wat heeft dit met vliegen te maken? | |
Frozen-assassin | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:19 |
- Prijzen zijn omhoog gegaan - Je hebt toen ook geboekt met korting - Je wordt opgelicht Ur pick | |
Hallojo | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:20 |
Waarschijnlijk geven ze gewoon geen vroegboekkorting? | |
Yreal | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:24 |
dan zijn er dus geen aanbiedingen. | |
polariteit | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:25 |
Waarom denk je überhaupt dat je vroegboekkorting zal krijgen? En je vraagt dit in het verkeerde topic... | |
Chunees | woensdag 15 augustus 2018 @ 14:11 |
vroegboekkorting is toch dat als je een hotel vroeg reserveert , dat je dan korting krijgt? ik zie geen verschil iig en in welke topic,zou ik het moeten vragen? snap er niks van | |
MaJo | woensdag 15 augustus 2018 @ 14:14 |
Het is niet iets dat standaard bestaat | |
H_T | woensdag 15 augustus 2018 @ 14:15 |
Een hotel is toch wat anders dan een vliegtuig. Je kan beter op zoek naar een algemener vakantie- of hoteltopic. Daarnaast wil je bijna een jaar van te voren boeken. Mensen die zo ruim van te voren al weten waar ze heen willen hoef je niet met korting over de streep te lokken. Het hotel kan nog rustig een half jaar wachten om te zien wat ze zonder korting kunnen verkopen voor ze eventueel hun prijs hoeven te laten zakken. Daarnaast lijkt de kans op vroegboekkorting me klein bij een los hotel met 20 kamers. | |
Chunees | woensdag 15 augustus 2018 @ 15:02 |
oke,dus uit die zin, kan ik opmaken dat er nog korting gaat komen? als er korting komt,welke maand kan ik dan het beste in de gaten houden? hoe zit het trouwens met vliegtickets? | |
Vieuw | woensdag 15 augustus 2018 @ 15:19 |
Dit wordt bedoeld in de algemene zin... Qua economische logica. Vroeg boek korting je bij hotels normaal alleen als je via de officiële site boekt, en dan staat dat ook aangegeven bij de verschillende prijs opties: 'standard rate' of iets van 'early savers 90 days' welke dan een lagere prijs heeft. Bij vluchten is er helemaal geen pijl op te trekken aangezien deze prijzen onwijs fluctueren op basis van vraag en boekingen. Dan komt daar nog bij dat het aantal stoelen in een vliegtuig wordt opgedeeld in groepen, en nadat een groep is uitverkocht, worden de volgende 30 stoelen bijvoorbeeld weer voor een ander (hoger) tarief verkocht tot het vliegtuig vol zit. | |
Metalfreak | woensdag 15 augustus 2018 @ 15:47 |
Ligt aan de vlucht, heb het wel eens gehad namelijk. Ticket boeken naar Indonesië met Garuda, maar mijn paspoort was na terugkomst geen 6 maanden meer geldig, kon ik niet boeken en heb ik eerst een nieuw paspoort aan moeten vragen voordat ik überhaupt kon boeken... Maar de laatste keer met Garuda moest ik mijn paspoortgegevens pas invoeren bij het inchecken. | |
Karina | woensdag 15 augustus 2018 @ 15:48 |
Oh nou zo ver ga ik niet. En mocht het toch zo zijn, tja dan maar idd eerst paspoort aanvragen, duurt maar 5 dagen. | |
MaJo | woensdag 15 augustus 2018 @ 16:07 |
Ik betwijfel of je serieus bent maar goed. Er bestaat geen garantie op een korting, net als dat je in de supermarkt niet weet wat er over een maand in de aanbieding is. Een hotel kán korting geven maar dat hoeft niet. Wel is er een grote kans dat er in een plaats een hotel zit die korting geeft. Verder inderdaad graag ontopic over vliegen. Open er anders een topic over | |
Chunees | woensdag 15 augustus 2018 @ 20:08 |
oke bedankt allemaal ik stel een prijsalarm in, lijkt mij iig beter | |
ozzietukker | woensdag 15 augustus 2018 @ 21:45 |
Vliegtuigmaatschappijen zoals KLM die vragen pas bij het inchecken de daadwerkelijke paspoortgegevens. (Alhoewel KLM ze al wel heeft in mijn account zodat ik ze automatisch kan laten invullen bij het inchecken). Je hebt ook maatschappijen zoals Ukranian Airlines of vroeger Garuda, met een wat beperktere IT infrastructuur welke bij het boeken op de website zelf deze gegevens willen hebben tijdens het boeken omdat men dit niet wil centraal kan opslaan in een account. Al kan je bij het inchecken dus wel degelijk nog een ander reisdocument gebruiken, wat je hebt opgegeven bij het boeken komt wel naar voren maar je kan dit wijzigen. (Zowel documentnummer, uitgiftedatum en zelfs nationaliteit). | |
jaco | donderdag 16 augustus 2018 @ 11:38 |
Ik heb wel eens een vlucht geboekt met een bijna verlopen paspoort. Het boeken was geen probleem, maar het online inchecken op de reisdag zelf werd geweigerd met een melding dat ik me persoonlijk bij een balie moest inchecken. Stond trouwens geen reden bij (Malaysia Airlines). Bij de balie werd me gewezen op het verlopen paspoort en moest ik mijn nieuwe paspoort tonen. Dus het lijkt erop dat het ok is, zolang je op de reisdag maar een geldig paspoort hebt. Voor sommige landen moet het paspoort bovendien nog x maanden geldig blijven. Ik probeer sindsdien om het nieuwe paspoort voor het boeken al te regelen, om alle gedoe te voor te zijn. | |
ozzietukker | donderdag 16 augustus 2018 @ 21:58 |
Dat bedoel ik dus met gebrekkige IT infrastructuur, men houdt in de boeking zelf de paspoortgegevens bij, en men geeft geen mogelijkheid om die te updaten uit bijvoorbeeld een account, of bij het online inchecken waarbij de huidige paspoort gegevens kunnen worden overschreven. In principe zijn mijn reisdocumenten qua geldigheidsduur wel in orde, al kan het zijn dat ik niet met het geplande reisdocument kan reizen en dan loop ik bij sommige maatschappijen inderdaad tegen de wat gebrekkige infrastructuur aan. (Of grondpersoneel die vindt dat een ID card die nog 3 dagen geldig is op een vlucht van Polen naar Nederland niet geldig is om mee te reizen, krijg je een mooie discussie, want op welke grond zou Nederland mij toegang kunnen weigeren met een op dat moment geldig identificatiedocument als er al een controle zou zijn?) | |
remlof | donderdag 16 augustus 2018 @ 21:58 |
Morgen zijn er nog geen KLM-stakingen hopelijk? | |
buzz1291 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:45 |
Dat is geen gebrekkige IT infrastructuur want waarom zou je een boeking weigeren op grond van een veloopdatum op minder dan x maanden na de geplande vertrekdatum in het land van aankomst? Kan zo maar dat je in dat land slechts in transit bent voor een eind bestemming waar x maanden dus minder zijn daar waar je in transit was. Daarnaast is het ook niet geheel onmogelijk om tussen boeking en vertrek een nieuw paspoort te verkrijgen. | |
Metalfreak | vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:03 |
Over paspoorten gesproken, ik vond het afgelopen zondag erg opmerkelijk dat nergens tussen Girona en Eindhoven mijn paspoort werd gecheckt. Niet bij de security check, niet bij het boarden, niet bij het instappen en ook niet bij het verlaten van het vliegveld van Eindhoven. Normaal zit er toch wel ergens een check in het geheel, maar deze keer dus helemaal niet, alleen de boarding pass was voldoende. | |
XL | vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:45 |
Dat is gebruikelijk bij vliegen binnen Schengen | |
Metalfreak | vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:52 |
Nou, normaal controleren ze op zijn minst bij de boarding gate nog of jij ook wel diegene bent die het ticket heeft geboekt, maar daar was nu ook geen sprake van. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:00 |
Apart he, had dit laatst ook vanaf Parijs [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2018 18:00:33 ] | |
spijkerbroek | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:01 |
Je gaat serieus van Parijs naar Nederland vliegen? | |
#ANONIEM | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:01 |
Twee jaar terug was ik mijn paspoort kwijtgeraakt, toen mocht ik niet eens met rijbewijs door | |
spijkerbroek | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:02 |
Een rijbewijs is dan ook geen reisdocument. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:02 |
Ja vaak goedkoper dan de Thalys | |
#ANONIEM | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:02 |
Anders lees je die posts ervoor ook even | |
spijkerbroek | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:05 |
Als je ruim van tevoren boekt, kun je prima prijzen krijgen voor de Thalys. En zelfs al is de trein duurder: vliegen op zo'n klein stukje is ik weet niet hoeveel slechter voor het milieu dan de trein. En qua tijd maakt het ook niks uit. Dan is een rijbewijs nog steeds geen reisdocument. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:07 |
| |
spijkerbroek | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:08 |
Oeh, een meme om je ongelijk niet te hoeven toegeven. Gaaf! Anyway, back ontopic maar weer. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:09 |
Hoezo ongelijk en waarom bemoei jij je eigenlijk met hoe ik reis | |
Yreal | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:22 |
waarom niet? De thalys is ook niet alles. | |
Yreal | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:26 |
strikt genomen hoeft dat natuurlijk niet. Waarom zouden ze dat moeten controleren dan? De enige die je er mee pakt zijn mensen die de kosten voor een naamswijziging proberen te ontwijken. Want er is eigenlijk geen enkele reden om mensen intra schengen te checken. Al helemaal van noord naar zuid. | |
spijkerbroek | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:26 |
Om mij dom te laten lijken dan. Terwijl jij met een rijbewijs probeerde te gaan vliegen. Sja. Maar eigenlijk moet het me niet verbazen. Toen ik in het VK werkte, waren er ook best veel mensen die met hun busabonnement of bibliotheekpasje wilden vliegen. [ Bericht 7% gewijzigd door spijkerbroek op 17-08-2018 18:31:55 ] | |
spijkerbroek | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:28 |
Prijs maakt weinig uit. Reistijd maakt helemaal niks uit. In de Thalys heb je meer ruimte en die is veel milieuvriendelijker. Maar goed, dit is eigenlijk geen onderwerp voor deze topicreeks. | |
Yreal | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:35 |
scheelt toch een ruime 2 uur. Vooral als je op 1 dag op en neer moet een wereld van verschil. Maar daar zijn deze vluchten eigenlijk ook niet voor bedoeld. Deze zijn er om de hubs van airfrance en klm te verbinden. Idem dat vluchten als Amsterdam naar Brussel, Düsseldorf, Bremen ect er ook niet zijn om mensen van Amsterdam naar Bremen te brengen, maar om mensen van Bremen naar nee york te vliegen. Je ziet dat deze vluchten belachelijk duur zijn om los te boeken, maar in combinatie met een volgende bestemming vaak goedkoper dan vanaf Schiphol. | |
miro86 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:35 |
Spijkerbroek heeft wel gelijk over je rijbewijs - het is geen reisdocument en is geen geldig identificatiedocument in sommige Europese landen (bijvoorbeeld België) - je hebt je paspoort of identiteitskaart nodig (of een nooddocument natuurlijk). Ik ga me niet bemoeien in de discussie over vliegen van/naar Parijs. | |
miro86 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:41 |
En gelukkig worden zulke combinaties ook aangeboden als Thalys+vlucht, bijvoorbeeld Brussel-Parijs-X, of Brussel-Amsterdam-X. Zelf had ik ooit een combi met de Thalys van Antwerpen naar Schiphol om dan door te vliegen naar Lima. Was goedkoper dan Schiphol-Lima l. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:42 |
Ik probeerde niet met een rijbewijs te vliegen, het ging om het verschil met 2 jaar geleden toen ik zonder paspoort niet door mocht en dat je nu helemaal geen reisdocument meer hoeft te laten zien Mijn god zeg lees je volgende keer de posts anders eerst | |
spijkerbroek | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:42 |
Als je de reistijd van en naar de vliegvelden en van en naar de stations erbij telt, zal de totale reistijd niet zoveel anders zijn. Daar heb je een punt, overstappen via hubs. Maar met de "2e" vluchten vanaf die hubs (dus de andere dan Amsterdam - Parijs) is een paspoort vrijwel altijd noodzakelijk en dan kom je met een rijbewijs niet verder dan het advies een noodpaspoort aan te vragen. | |
spijkerbroek | vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:43 |
Laat maar. Je posts worden er niet duidelijker op. | |
XL | vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:08 |
Dat doen echt maar heel weinig maatschappijen nog binnen schengen. | |
buzz1291 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:15 |
Het is blijkbaar toch niet de maatschappij die dat bepaald. KLM in Boedapest altijd, idem op Malpensa en pas nog op Heathrow. Oeps Heathrow is natuurlijk geen Schengen. | |
spijkerbroek | vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:16 |
Heathrow is in het VK en dat is geen Schengenland. Logisch dat je ID daar wel gecontroleerd wordt dus. Ninja-edit | |
Metalfreak | vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:18 |
Ja leuk, dan sta ik ergens in de randstad en kan ik nog meer dan 2 uur verder reizen naar huis.. | |
spijkerbroek | vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:32 |
Zijn er vanaf Parijs vluchten naar andere vliegvelden in Nederland dan Schiphol? | |
Metalfreak | vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:41 |
Ik woon dichterbij Düsseldorf dan welk ander vliegveld in Nederland. | |
spijkerbroek | vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:47 |
Er rijdt ook een Thalys van Parijs naar Düsseldorf. | |
Yreal | zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:51 |
Dus zou ik al helemaaaal vliegen | |
#ANONIEM | zondag 19 augustus 2018 @ 11:26 |
Bestaan er websites waar ik in 1 overzicht vluchtschema's van een bepaald vliegveld kan zien (en dan ook het liefst een periode vooruit)? | |
Fogel | zondag 19 augustus 2018 @ 11:31 |
Zo’n website ken ik niet, maar een deel van het antwoord: zoek de luchthaven op wikipedia op en je ziet in een mooie tabel welke maatschappijen naar welke bestemmingen vliegen. Vanaf daar moet je dan wat doelgerichter zoeken. | |
vuvuzela | zondag 19 augustus 2018 @ 11:44 |
Misschien niet exact wat je vraagt maar deze geeft wel duidelijk aan welke maatschappij wanneer ergens naar toe vliegt https://www.flightconnections.com/ | |
#ANONIEM | zondag 19 augustus 2018 @ 11:48 |
Ik hoopte op iets met tijdstippen, ben op zoek naar vluchten die ik na werk nog kan halen | |
Yreal | zondag 19 augustus 2018 @ 11:53 |
nee. wikipedia komt waarschijnlijk dichterbij. | |
vuvuzela | zondag 19 augustus 2018 @ 11:54 |
Pas als je een bestemming hebt gekozen, is dat ook te zien. Door je muis boven een dag te houden. | |
#ANONIEM | zondag 19 augustus 2018 @ 12:08 |
Dat is op zich nog wel okay, thanks | |
bartos | zondag 19 augustus 2018 @ 18:34 |
Google flights doet dat best aardig: vertrek van ams op 11 sep na 19:00 https://www.google.com/fl(...)59687.1103892026;t:e | |
H_T | zondag 19 augustus 2018 @ 20:30 |
Op de site van Schiphol kan je ook vooruit kijken: https://www.schiphol.nl/e(...)20%3A00%3A00&search= | |
Sunri5e | maandag 20 augustus 2018 @ 15:00 |
KLM hanteert goedkopere tickets als ik vanaf Düsseldorf via Amsterdam naar Curaçao vlieg dan dat wanneer ik vanaf Amsterdam naar Curaçao vlieg. Stel ik wil op de terugweg niet meer vanaf Amsterdam naar Düsseldorf doorvliegen maar lekker vanaf Amsterdam naar huis rijden. Kan ik dan wel de koffers in Amsterdam van boord laten komen? Of moeten die door naar Düsseldorf? | |
H_T | maandag 20 augustus 2018 @ 16:14 |
Volgens mij gaan je koffers gewoon door, en luchtvaartmaatschappijen houden er niet van koffers te vervoeren zonder dat de eigenaar aan boord is. Dat geeft dus een hoop gedoe. Maar als je alleen met handbagage vliegt heb je dat probleem niet en zou je op Schiphol het voor gezien kunnen houden | |
Vieuw | maandag 20 augustus 2018 @ 17:04 |
Let er wel op dat je op de heen weg sowieso moet starten in Dusseldorf, anders is je ticket niet geldig. | |
Sunri5e | maandag 20 augustus 2018 @ 18:15 |
Dat wist ik | |
Sunri5e | maandag 20 augustus 2018 @ 18:16 |
Maar kan ik niet op Curacao doorgeven met inchecken dat ik er in Amsterdam uit wil? | |
#ANONIEM | maandag 20 augustus 2018 @ 18:22 |
Nee koffers gaan naar je eindbestemming wat op je ticket staat | |
Cat-astrophe | maandag 20 augustus 2018 @ 18:23 |
Dat kun je aangeven maar daarmee krijg je je koffers in Amsterdam niet terug. | |
Sunri5e | maandag 20 augustus 2018 @ 18:29 |
Maar ik ben niet van plan dat vliegtuig te pakken. Dus ik kan me niet voorstellen die mijn koffers wel in dat vliegtuig zullen zitten. | |
Sunri5e | maandag 20 augustus 2018 @ 18:29 |
Wat gebeurt er dan mee? | |
#ANONIEM | maandag 20 augustus 2018 @ 18:36 |
Die wordt uitgeladen in Dusseldorf | |
Sunri5e | maandag 20 augustus 2018 @ 18:38 |
Dus mijn koffer gaat mee met een vliegtuig waar ik niet op zit? | |
#ANONIEM | maandag 20 augustus 2018 @ 18:39 |
Ja | |
Cat-astrophe | maandag 20 augustus 2018 @ 18:39 |
Nee, dan word je omgeroepen of sporen ze je op een andere manier op nadat je de boarding hebt gemist en krijg je je koffers na een hoop gedoe terug van enkele beambten met een streng verhaal en misschien ook een boete. Zelf geen ervaring mee, maar de regel ‘geen passagier, geen koffer mee’ is zo streng dat je er zeker gezeik mee krijgt. En het is de vraag of je dat de extra reistijd waard is. | |
Cat-astrophe | maandag 20 augustus 2018 @ 18:45 |
Nee. Voor vertrek tellen ze de koppen en als er eentje ontbreekt halen ze die koffers uit het ruim. Wat vertraging en dus kosten voor de maatschappij betekent. Hebben ze geleerd nadat terroristen tijdbommen incheckten en vervolgens zelf niet meevlogen. | |
spijkerbroek | maandag 20 augustus 2018 @ 18:45 |
Dit idd. Er zijn uitzonderingen op die regel (bv als de koffer nagevlogen moet worden) maar in dit geval zullen, als de passagier niet vliegt, de koffers ook niet vliegen. En dat kost uiteraard tijd en geld want een late offload van een koffer omdat de pax niet vliegt, daardoor kan het vliegtuig zelfs zijn slot missen. Reken maar op een hoop gezeik. | |
Sunri5e | maandag 20 augustus 2018 @ 18:48 |
Maar dat is nog niet helemaal antwoord op mijn vraag. Want kan ik op Curacao gewoon niet zeggen dat ik uitstap op Amsterdam? | |
Cat-astrophe | maandag 20 augustus 2018 @ 18:54 |
Nogmaals: dat kan je zeggen. En met alleen handbagage zal het probleem niet zo groot zijn en is het fijn dat ze het weten. Zeker bij een overstap kan niemand je tegenhouden de luchthaven uit te wandelen. Maar als je ruimbagage hebt zal dat niet lukken, omdat je ticket anders gecodeerd is. Die goedkope tarieven moeten ergens vandaan komen, en dan zullen ze echt hun best doen om jou op de aankomsthaven uit te laten stappen ivm vliegtuigvulling, belastingen, passagiersaantallen op een bepaalde bestemming etc. Andere users die meer in de materie zitten kunnen vast beter uitleggen waarom. | |
spijkerbroek | maandag 20 augustus 2018 @ 18:55 |
Zeggen kan je het altijd natuurlijk. Maar je koffers zitten gelinkt aan je ticket, en dat gaat tot Düsseldorf. Bij de tussenstop in Amsterdam worden alleen de koffers uit het vliegtuig gehaald die als eindbestemming Amsterdam hebben. De rest zit óf in een andere container (bestemd voor Düsseldorf) óf wordt simpelweg niet uitgeladen. En ik denk dat niemand van de groundcrew er blij van wordt om in de rest van de bagage te gaan snuffelen tot ze jouw koffer vinden (met de nodige vertraging voor het vliegtuig). Pin me er niet op vast, maar als het je zou lukken zonder gezeik, dan is dat eerder een uitzondering dan dat je het altijd zo kunt regelen. | |
Sunri5e | maandag 20 augustus 2018 @ 19:13 |
Naar wat speurwerk lees ik hier toch wat anders: https://www.aroundtheglob(...)-gebruikt-t3350.html | |
spijkerbroek | maandag 20 augustus 2018 @ 19:23 |
Een topic uit 2009 met ook genoeg mensen die zeggen dat het niet kan, of tegen hogere kosten. Maar probeer het, zou ik zeggen. Nee heb je, Ja kan je krijgen. En laat even weten hoe en wat | |
Cat-astrophe | maandag 20 augustus 2018 @ 19:24 |
Ik lees van alles. Alleen handbagage (waarvan ik al zei dat dat kan), boetes van een paar 100 euro en mensen die roepen dat het ook met ruimbagage kan. Als je het probeert lees ik serieus graag terug of het is gelukt. Maar zelf zou ik het niet wagen met ruimbagage. | |
Cat-astrophe | maandag 20 augustus 2018 @ 19:25 |
Kunnen wij vooraf even onze postings afstemmen? Scheelt me typewerk | |
spijkerbroek | maandag 20 augustus 2018 @ 19:26 |
GMTA | |
Yreal | maandag 20 augustus 2018 @ 19:43 |
nee | |
spijkerbroek | maandag 20 augustus 2018 @ 19:54 |
https://www.klm.com/trave(...)owance/index.htm#p11
| |
Reageurs | maandag 20 augustus 2018 @ 22:04 |
Bel gewoon even met de KLM over dit specifieke geval. Of neem gewoon alleen handbagage en stuur de rest via de post op. | |
Yreal | maandag 20 augustus 2018 @ 22:45 |
Klm gaat dit niet toelaten omdat ts via dus vliegt voor een lagere prijs. als ts zijn bagage wil gaan ze de ticketprijs aanpassen. | |
Blik | maandag 20 augustus 2018 @ 22:48 |
Daarom dit soort tickets alleen boeken als de laatste leg met de trein is. Dan moet je je bagage namelijk ophalen en kun je die laatste leg namelijk wel gewoon skippen | |
Yreal | maandag 20 augustus 2018 @ 22:50 |
of gewoon dat hopje naar dus maken. | |
ozzietukker | maandag 20 augustus 2018 @ 22:50 |
Het grondpersoneel van de KLM op de outstations (dus elke luchthaven buiten Amsterdam) hebben geen toestemming om bagage naar enkel Amsterdam te labelen als je een doorvlucht hebt naar een andere (Europese) bestemming. Wanneer je op Schiphol uit wilt stappen kan dit tegen een vergoeding van circa ¤ 200 of iets in die trant, als je in ieder geval de koffers direct wilt meenemen. Alleen bij vertragingen dat je je aansluitende vlucht mist en de volgende vlucht 3 uur later dan de oorspronkelijke vlucht is kan je de ruimbagage wel kosteloos terugkrijgen, immers KLM is dan ook verantwoordelijke voor eventuele EU compensatie, welke je niet hebt als je je reis al op Schiphol zal stoppen, dus zal KLM je dan graag willen helpen. Zonder garantie kan je bij nightstops, dus een vlucht waar je pas de volgende dag een (vroege) vlucht hebt soms wel je koffer krijgen, zeker als je aangeeft de spullen nodig te hebben voor de overnachting. Het is overigens wel te begrijpen vanuit KLM oogpunt waarom men 'boetes' geeft voor het halen van ruimbagage uit een vlucht, dit kost tijd en dus geld. Al is KLM natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor de instructies aan het personeel op de outstations, dit heeft natuurlijk weer te maken met de tickets voor de juiste markt verkopen. (Lees vertrek Amsterdam is duurder). Er loopt een proefproces over het verplicht maken van vluchten conform de uitgifte welke zeer nadelig voor de KLM en andere luchtvaartmaatschappijen kan uitpakken. Mocht je alleen handbagage hebben, dan is het geen probleem om uit te stappen. KLM geeft in de voorwaarden ook dan aan dat je een 'boete' kunt krijgen, echter verstoor je het proces niet, en als men het al probeert, bijvoorbeeld door incasso op je credit card, dan kan je die simpelweg aanvechten via je credit card maatschappij dat je bijvoorbeeld te ziek was om te vliegen. Juridisch is daarmee nabelasten bij alleen handbagage eigenlijk onhaalbaar. | |
ozzietukker | maandag 20 augustus 2018 @ 22:51 |
Mocht je lid zijn van het frequent flyer programma, haal het ticket dan wel op, dan krijg je er miles voor (maar dat zijn er tegenwoordig 25 ofzo), en ook wat XP punten. Daarnaast kan je met dat ticket gratis naar Rotterdam met de Thalys, of in mijn geval met het ticket naar Brussel toch maar uitstappen in Antwerpen waar ik morgenochtend moet zijn. | |
Blik | maandag 20 augustus 2018 @ 23:00 |
Ja, als je het treinticket nodig hebt omdat je dan in de buurt komt, dan gewoon pakken. Maar als je naar Utrecht moet en eigenlijk nog de Thalys moet pakken naar Brussel kan ik iedereen aanraden om dat lekker niet te doen | |
Yreal | dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:59 |
ozie zegt ook alleen ophalen. puur omdat je dan je milles krijgt. | |
Yreal | dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:00 |
deprimerend is dat, ik bedoel geef dan gewoon niks. Laatste nog gran canaria naar tenerife gevlogen. 18 milles. | |
H_T | dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:13 |
Dan had je vast geen duur ticket geboekt | |
Blik | dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:45 |
Ik ga niet in een rij staan voor 25 miles... | |
Yreal | dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:31 |
award milles niet nee, maar xp is zeker nuttig. | |
Yreal | dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:32 |
168 voor een enkeltje Madrid - gran canaria - Tenerife, dat dus 282 en 18 milles oplevert. Heel deprimerend. | |
Blik | dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:47 |
Ik neem aan dat je begrijpt dat je hier geen 25 xp mee gaat krijgen (Flying Blue), dat is al 1/4de voor het totaal om silver te worden... | |
Yreal | dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:11 |
nee, 3. | |
Halldor | dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:22 |
5 XP voor economy en 15 XP voor business, toch? Is volgens mij een medium 'flight' | |
Yreal | dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:38 |
valt vies tegen hoor. Meeste discounted tickets zijn maar 3. Dat hopje van madrid naar gran canaria was 2xp . Meer kwalificerende vluchten heb ik verder niet. | |
ozzietukker | dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:17 |
Voor Europese vluchten krijg je 5 XP, voor binnenlandse vluchten in Frankrijk of bijvoorbeeld Spanje krijg je 2 XP. En ik moet het niet van de miles hebben, hoewel op zich je ze toch wel wat verzameld en erg handig is voor last minute enkele reizen, met segementen haal ik makkelijk de 300 XP, sterker nog, met dit nieuwe systeem mag je ze meenemen, iets wat voorheen niet kon. | |
Yreal | dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:38 |
echt? Ik heb me echt nog niet in flying blue verdiept in het nieuwe programma. | |
Shivo | woensdag 22 augustus 2018 @ 14:21 |
Dat waardeloze FF programma van KLM is de reden dat ik nu alleen maar United vlieg. Moet er wel bij vermelden dat ik veel binnen de VS vlieg. | |
sneakydesert | woensdag 22 augustus 2018 @ 21:11 |
Een paar maanden geleden heb ik een reis geboekt bij Corendon, ik vlieg met Transavia. Inmiddels heb ik een ander identiteitsbewijs dan toen ik had geboekt. Is het nodig om dit door te geven? Ik kan me niet meer herinneren welke gegevens ik heb opgegeven, behalve dan mijn naam en geboortedatum. | |
ozzietukker | woensdag 22 augustus 2018 @ 21:23 |
Of een FF programma voor jouw handig is hangt natuurlijk ook van je reisgedrag af. Zo ben ik nog steeds fan van mijn vrienden van Turkish Airlines, en hoewel ik nog regelmatig in Turkije ben moet ik ook veel naar Oost Europa en dan is dat niet echt te rechtvaardigen en past KLM wat beter in dit plaatje. United heb ik zelf niet mee gevlogen, maar men heeft tickets die kennelijk in een boekingsklasse vallen dat je geen eigen stoelen mag selecteren bij online check in (ook niet tegen betaling) als je dat niet vooraf hebt gedaan. Dat is iets waar ik niet mee zou kunnen leven en dat is voor mij een reden om nimmer met United te vliegen. | |
H_T | woensdag 22 augustus 2018 @ 22:43 |
Als je een inlog hebt kan het geen kwaad daar even te kijken. | |
Shivo | donderdag 23 augustus 2018 @ 02:20 |
United is heel goed voor zijn FF's maar bet als de meeste US maatschappijen, vergelijkbaar met een budget maatschappij als je geen FF bent. | |
Coelho | donderdag 23 augustus 2018 @ 19:14 |
Ik heb een retour geboekt met Transavia naar Praag. Nu moet ik vanwege een belangrijke afspraak een dag eerder terugkomen. Bij Transavia zou ik oorspronkelijk 's avonds om 21:35 vliegen. De dag ervoor is het al om 10:00. Omdat het een privé tripje is kost me dat bijna 2 dagen op locatie. Ryanair vliegt op de door mij gewenste dag wel in de avond. Ik ben bereid om de extra kosten voor een enkeltje Praag-NL te betalen, maar mag ik wegblijven bij de terugvlucht van mijn retour met Transavia? Of zijn daar boetes aan verbonden? Is het eventueel mogelijk de retourvlucht terug te verkopen zodat zij het aan iemand anders kunnen verkopen? | |
RipCity | donderdag 23 augustus 2018 @ 19:34 |
Tuurlijk mag je wegblijven lol. Niemand die daar iets om geeft. En nee je hoeft je return niet terug te verkopen Haha. Vlieg je voor het eerst ofzo? | |
Coelho | donderdag 23 augustus 2018 @ 19:36 |
Nee, zeker niet. Maar kom normaal altijd opdagen | |
XL | donderdag 23 augustus 2018 @ 19:37 |
Als je aangeeft dat je niet vliegt kun je vaak de belastingen terugkrijgen. | |
ozzietukker | donderdag 23 augustus 2018 @ 19:58 |
Tot mijn verbazing rekent Transavia een heel schappelijk tarief van ¤ 10 voor het terugvragen van de luchthavenbelastingen. En je kan dat doen tot 3 maanden na gepland vertrek. https://www.transavia.com(...)n/boeking-annuleren/ Niet dat je er heel veel aan over gaat houden, maar toch wel een paar euro. | |
sneakydesert | donderdag 23 augustus 2018 @ 21:58 |
Staan verder geen persoonlijke gegevens | |
#ANONIEM | donderdag 23 augustus 2018 @ 22:55 |
Ligt aan het geboekte tarief. | |
AlwaysHappy | zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:34 |
TRV / Beveiligers Schiphol staken 4 september hele dag Wij vliegen dus de dag erna met Transavia. Stel..er zijn op 4 september echt de hele dag vertragingen en annuleringen..hoe bang moeten wij zijn voor onze vlucht op 5 sept? Nooit eerder te maken gehad met grootschalige vertragingen/annuleringen, dus weet niet hoe zoiets werkt. Mensen die 4 sept zouden vliegen kunnen bv omboeken. Krijgen al die mensen dan voorrang op de mensen die de dag erna vliegen? Moeten ook wij rekening houden met urenlange vertragingen of zelfs een annulering? Ons hotel kan gratis geannuleerd worden, maar dat geldt tot 3 sept. | |
Yreal | zondag 26 augustus 2018 @ 08:46 |
in principe niks aan de hand. Mensen die omgeboekt moeten worden krijgen in principe niet ineens de stoelen van 5 september. Die gaan allemaal op lege stoelen en no shows. | |
ozzietukker | zondag 26 augustus 2018 @ 19:33 |
Een luchtvaartmaatschappij zal, zeker in de EU, nooit de andere passagiers voorrang geven bij het omboeken van vluchten op passagiers die al op die vlucht zaten, zelfs niet als het de schuld is van de luchtvaartmaatschappij dat ze eerder niet meekonden. Een luchtvaartmaatschappij moet namelijk een schadevergoeding betalen als passagiers worden geweigerd bij het instappen. Wanneer je op dag A niet mee kan en het is de schuld van de maatschappij dan krijg je inderdaad die vergoeding, maar of je vervolgens op dag B, C of D alsnog mee kan doet niet terzake, je krijgt de vergoeding maar 1 keer. Alleen de extra overnachtingskosten moeten ook betaald worden. Als je die passagiers dan sowieso op dag B zetten dan moet je de mensen van dag B die niet mee kunnen ook een vergoeding betalen naast voor die groep ook de overnachtingskosten, dan kan je beter mensen uit groep A één keer de schadevergoeding betalen en de eventuele extra hotelovernachtingen. En in dit geval als de schuld buiten de luchtvaartmaatschappij ligt, en stakend veiligheidspersoneel valt buiten de schuld om, dan is er geen schadevergoeding voor passagiers A, enkel overnachtingskosten. Als je die dan op vlucht B zou zetten ben je als maatschappij opeens wel verantwoordelijk door de instapweigering. Ik ben overigens wel benieuwd of men echt gaat staken, men geeft het niet voor niets zo ruim van te voren aan om ervoor te zorgen dat er nog tijd is om te onderhandelen, want dat is het eigenlijke doel van de aankondiging. Als men echt staakt is er wel een probleem, de taken kunnen en mogen niet zomaar overgenomen worden, naast capaciteitsproblemen bij de Marechaussee welke bijvoorbeeld wel ingangen kunnen bewaken kan dat niet op de schaal zoals dat door de private beveiligingsbedrijven gedaan wordt en kan de screening van handbagage maar door een beperkt aantal medewerkers uitgevoerd worden. (De vakbonden zullen zeggen door niemand, maar er zijn medewerkers van de KMAR op miliaire basissen welke gecertificeerd zijn om dit te kunnen uitvoeren). Eigenlijk geen reële optie omdat je hierdoor eigenlijk zeker weet dat je chaos gaat creëren. Zelfs voor overstappers binnen de EU vraag ik mij af of alles doorgang kan vinden want hoewel je dan wel in de 'beveiligde' zone blijft zit er wel iets meer achter dan alleen de handbagage controle. | |
AlwaysHappy | zondag 26 augustus 2018 @ 19:49 |
Dank beiden! Wat gerust gesteld | |
spijkerbroek | woensdag 29 augustus 2018 @ 12:58 |
De staking is van de baan, dus daar heb je sowieso geen last van. https://www.nu.nl/economi(...)ligers-van-baan.html | |
AlwaysHappy | woensdag 29 augustus 2018 @ 13:17 |
Las het ja, fijn | |
Chunees | donderdag 30 augustus 2018 @ 14:21 |
is het goedkoper om: 1.een hotel apart te boeken en de vliegtickets via ryanair te boeken. 2.een pakketreis te boeken. mij lijkt optie 1 het goedkoopste,maar wat is jullie mening? | |
Cat-astrophe | donderdag 30 augustus 2018 @ 14:23 |
Niet te beantwoorden. Ligt helemaal aan de reis die je wil, bestemming, termijn waarop je boekt etc. Ik heb reizen zelf samengesteld die goedkoper waren dan het pakket, maar heb pas ook een reis geboekt waarbij mijn totaal betaalde prijs (all inclusive) iets duurder was dan alleen het losse vliegticket. | |
spijkerbroek | donderdag 30 augustus 2018 @ 14:56 |
Dit idd. Het hangt van zóveel factoren af. Als je er de tijd voor en zin in hebt: pakketreizen én apart boeken allebei bekijken en dan dat boeken wat jou het meest aanstaat qua vliegtijden, locatie en kwaliteit van het hotel, financieel, en alle andere 700 factoren. Bij een pakketreis zit bv de transfer van en naar het vliegveld van bestemming (meestal) bij de prijs in. Bij apart boeken niet. En dat kan best oplopen. Voor de extra prijs van die transfer (heen en terug) kan je wellicht ook een vlucht nemen naar een vliegveld dat dichter bij je bestemming ligt. | |
dimmak | dinsdag 4 september 2018 @ 09:06 |
Ik heb 2 vragen eigenlijk waarmee ik hoop dat jullie mij kunnen helpen voordat ik de klantenservice benader. 1. Ik heb een mail waarin staat dat dit het mijn reisdocument is. In de mail staan de elektronische ticketnummers. Ik heb echter geen e-tickets in mijn bijlage staan zoals ik dat normaal gesproken gewend bent. Hoe werkt dit verder? Kan ik door het laten zien van mijn e-mail aan boord? 2. Ik keek in de KLM app of ik misschien al stoelen kon uitzoeken. Nu blijkt dat ik per stoel nog 20 euro p.p. bovenop mijn ticket van 800 p.p. moet betalen. Is dit normaal? En is het noodzakelijk dat ik stoelen uit zoek? | |
Cat-astrophe | dinsdag 4 september 2018 @ 09:10 |
Moet je niet nog online inchecken? Met je ticketnummer waarbij je stoelen tegen betaling mag uitzoeken? | |
Cat-astrophe | dinsdag 4 september 2018 @ 09:12 |
Mijn pet peeve. Ik vlieg binnenkort met TUIfly vanaf Brussel. En blijkbaar kunnen tickets die via een Nederlandse operator zijn geboekt niet online ingechecked worden Dat worden dus vast zeer matige stoelen en mogelijk niet eens bij elkaar |