abonnement Unibet Coolblue
pi_180241590
Nieuwe wapenstok doet veel meer pijn

De politie is begonnen met het uitreiken van nieuwe, uitschuifbare wapenstokken. Na een succesvolle proef worden alle agenten nu uitgerust met elf extra centimeters, waardoor een klap een stuk harder doel zal raken.



Inspecteur en trainer Michael Huijs is ermee in zijn nopjes. Elf centimeter heeft de politieman er dankzij zijn nieuwe wapenstok bij gekregen, ook al zie je dat niet op het eerste gezicht. Ingeschoven is het maar een klein dingetje. ,,Met een klik wordt hij uitgeschoven, dan zie je de extra lengte.’’

De wapenstok heeft daarnaast meer gewicht. ,,Collega’s moeten daar even aan wennen, zich bewust worden van de verandering.’’ Dat is waarom ze getraind worden, in het gebruiken van het nieuwste wapen van de politie.


Meer pijn
Agenten vroegen al langer om deze variant, die dankzij die extra lengte en het gewicht ook zorgt dat een paar klappen afdoende zijn, waar er vroeger vijf of zes nodig waren. ,,De impact van het wapen is groter,’’ zegt Huijs. Of hij dus gewoon veel meer pijn doet? ,,Ja, daar komt het wel op neer,’’ zegt Huijs tijdens de training in Den Haag, waar agenten gisteren leerden met de wapenstok om te gaan.

De nieuwe wapenstok doet niet alleen meer pijn, hij maakt ook meer indruk. ,,Zeker als iedereen hem op nagenoeg hetzelfde moment uitschuift.’’ Dan is de klik te horen, daarna laten die 11 extra centimeters zich gelden.

De politie verspreidt in totaal zo’n 45.000 nieuwe wapenstokken, die de kortere versie vervangen. Er is besloten die stap te nemen nadat in Zwolle en Deventer succesvol met het wapen werd geëxperimenteerd.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-meer-pijn~ae7d9b41/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180241728
Leuk, nog meer repressie.

Politiestaat incoming.
  woensdag 4 juli 2018 @ 19:20:14 #3
370352 I
Eye for an I
pi_180241756
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Leuk, nog meer repressie.

Politiestaat incoming.
Als je je gewoon gedraagt, zou je nooit in aanraking komen met zo'n stok.
pi_180241778
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:20 schreef I. het volgende:

[..]

Als je je gewoon gedraagt, zou je nooit in aanraking komen met zo'n stok.
Oh lord...
pi_180241787
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Leuk, nog meer repressie.

Politiestaat incoming.
Als je met de wapenstok een situatie onder controle kan krijgen waar je anders zwaardere middelen voor nodig hebt (hond, pepperspray, taser of vuurwapen) dan is dit natuurlijk een verbetering.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 4 juli 2018 @ 19:22:26 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180241819
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je met de wapenstok een situatie onder controle kan krijgen waar je anders zwaardere middelen voor nodig hebt (hond, pepperspray, taser of vuurwapen) dan is dit natuurlijk een verbetering.
Mwah was leuk als we konden kiezen. Doe mij dan liever een oplawaai van die taser dan een wapenstok in je nek.
And so is the past
pi_180241861
Wat een walgelijke inspecteur die helemaal geil is van zijn wapenstokje. :r Komt lekker professioneel over zo. :N

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2018 19:24:48 ]
pi_180241885
Waarom is dit nodig? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180241901
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een walgelijke inspecteur die helemaal geil is van zijn wapenstokje. :r Komt lekker professioneel over zo. :N
Echt hè, beetje typisch. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180241909
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een walgelijke inspecteur die helemaal geil is van zijn wapenstokje. :r Komt lekker professioneel over zo. :N
Echte fokkers lachen natuurlijk om die schamele 11cm extra
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180241910
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Leuk, nog meer repressie.

Politiestaat incoming.
Overdrijven is ook een vak, ik ben niet van de drogredeneringen zoals onder jouw reactie, maar ze hadden al een wapenstok en een 'verbetering' hiervan staat niet meteen gelijk aan politiestaat incoming.
pi_180241923
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom is dit nodig? :o
Bekijk het youtubefilmpje eens
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180241931
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:20 schreef I. het volgende:

[..]

Als je je gewoon gedraagt, zou je nooit in aanraking komen met zo'n stok.
  woensdag 4 juli 2018 @ 19:27:33 #14
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180241972
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Leuk, nog meer repressie.

Politiestaat incoming.
Want er is nu veel repressie?
Het enige dat ik zie is tuig dat overal mee wegkomt omdat de politie en justitie actief hun werk niet uitvoeren of saboteren.

Een langere wapenstok gaat dit niet verhelpen, maar toch.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180241997
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Leuk, nog meer repressie.

Politiestaat incoming.
Alsof jij tegen een politiestaat bent.
pi_180242009
quote:
De oude was licht, met rubber bekleed en 40 cm lang. De uitschuifbare wapenstok is zwaarder, van staal en in uitgeschoven toestand ruim 50 cm lang. "Agenten voelden zich met het nieuwe wapen meer op hun gemak en hadden het gevoel meer gezag uit te stralen."
Dat zal inderdaad veel harder aankomen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180242070
Hamzoef haalt weer eens twee landen door elkaar _O_
pi_180242112
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Want er is nu veel repressie?
Ik heb het idee dat er veel meer excessief geweld wordt toegepast dan pak en beet 15 jaar geleden. Kan natuurlijk ook zijn dat dit beeld vertekend wordt door dat er nu meer beelden beschikbaar zijn online door cameradichtheid door smartphones.

Maar goed, eens, Nederlands is zeker nog geen politiestaat. De hele infrastructuur voor een totale controlestaat staat echter al wel (veel dieper dan 1984 ooit deed vermoeden). Als dit combineert met dit soort berichten schetst zich wel een potentieel doemscenario ja.

quote:
10s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:28 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Alsof jij tegen een politiestaat bent.
In principe wel, tijdelijk noodscenario's uitgezonderd.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2018 19:35:06 ]
pi_180242131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bekijk het youtubefilmpje eens
Ja welk gewenste effect en met welke afweging. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2018 @ 19:33:22 #20
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180242160
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Leuk, nog meer repressie.

Politiestaat incoming.
Slecht geweten?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_180242242
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja welk gewenste effect en met welke afweging. :P
De politie gebruikt de wapenstok niet om lekker burgers in elkaar te rossen, maar om gevaarlijke situaties op te lossen. Dat effect had de oude rubberen stok te vaak niet. Met de stalen wapenstok van 50 cm kunnen ze gevaarlijke situaties beter en sneller oplossen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2018 @ 19:36:28 #22
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180242254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat er veel meer excessief geweld wordt toegepast dan pak en beet 15 jaar geleden. Kan natuurlijk ook zijn dat dit beeld vertekend wordt door dat er nu meer beelden beschikbaar zijn online door cameradichtheid door smartphones.

Maar goed, eens, Nederlands is zeker nog geen politiestaat. De hele infrastructuur voor een totale controlestaat staat echter al wel (veel dieper dan 1984 ooit deed vermoeden). Als dit combineert met dit soort berichten schetst zich wel een potentieel doemscenario ja.

[..]

In principe wel, tijdelijk noodscenario's uitgezonderd.
Je meent dit echt hè. :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_180242327
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat er veel meer excessief geweld wordt toegepast dan pak en beet 15 jaar geleden. Kan natuurlijk ook zijn dat dit beeld vertekend wordt door dat er nu meer beelden beschikbaar zijn online door cameradichtheid door smartphones.

Maar goed, eens, Nederlands is zeker nog geen politiestaat. De hele infrastructuur voor een totale controlestaat staat echter al wel (veel dieper dan 1984 ooit deed vermoeden). Als dit combineert met dit soort berichten schetst zich wel een potentieel doemscenario ja.

[..]

In principe wel, tijdelijk noodscenario's uitgezonderd.
Zegt de man die vind dat Erdogan zich opoffert voor zijn land

quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hij offert zichzelf op voor een beter land.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2018 @ 19:40:23 #24
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180242368
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zegt de man die vind dat Erdogan zich opoffert voor zijn land

[..]

Juist.
En wat Erdogan doet is gewoon willekeur daar zit geen enkele democratische gedachte achter.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_180242421
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De politie gebruikt de wapenstok niet om lekker burgers in elkaar te rossen, maar om gevaarlijke situaties op te lossen. Dat effect had de oude rubberen stok te vaak niet. Met de stalen wapenstok van 50 cm kunnen ze gevaarlijke situaties beter en sneller oplossen.
Ja en met een ak47 lukt dat nog beter. Er zal toch wel naar meer gekekem worden dan wat het hardst aankomt neem ik aan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180242499
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:36 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Je meent dit echt hè. :')
Ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zegt de man die vind dat Erdogan zich opoffert voor zijn land

[..]

Waarom haal je Erdogan hier nou weer bij? :?
pi_180242529
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je met de wapenstok een situatie onder controle kan krijgen waar je anders zwaardere middelen voor nodig hebt (hond, pepperspray, taser of vuurwapen) dan is dit natuurlijk een verbetering.
De ironie is natuurlijk wel dat het lichtste middel een stuk zwaarder gemaakt wordt.

De lengte is niet alleen toegenomen, waardoor men niet alleen van verder, maar ook harder kan slaan, het materiaal is ook van rubber naar staal gegaan.
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2018 @ 19:47:23 #28
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180242546
Een agent moet zich gewoon kunnen verdedigen, nog nooit meegemaakt dat wanneer zij zich niet bedreigd voelen de wapenstok tevoorschijn wordt gehaald.
En ik was niet eens altijd een 'lieverdje', je moet gewoon een beetje aanvoelen waar zij de grens trekken.

Soms vervelend, maar goed....beter dan dat de boel escaleert.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_180242559
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Waarom haal je Erdogan hier nou weer bij? :?
Jij vind dat Nederland een politiestaat aan het worden is omdat ze een grotere stok krijgen en tegelijkertijd vind jij dat Erdogan zich voor zijn land aan het opofferen is.

Waarom denk je dat ik dat aanhaal?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180242570
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Waarom haal je Erdogan hier nou weer bij? :?
Maar ik vraag me af waarom je dit nu als een stapje richting de politiestaat ziet. Ze hadden al een wapenstok waar ze mee mochten meppen indien nodig, die doet nu meer pijn, meer niet. Rechten van de politie zijn niet veranderd, geen compleet nieuwe wapensvormen zoals geluid (wat ze in de VS en Israel geloof ik aan het testen zijn), maar gewoon een upgrade. Het feit dat een klap meer pijn doet zie jij als een stap richting de politiestaat?

Kijk dat men wetswijzigingen zoals de sleepwet e.d. zorgelijk vinden kan ik me voorstellen, maar dit? Mwoa
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2018 @ 19:50:08 #31
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180242606
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij vind dat Nederland een politiestaat aan het worden is omdat ze een grotere stok krijgen en tegelijkertijd vind jij dat Erdogan zich voor zijn land aan het opofferen is.

Waarom denk je dat ik dat aanhaal?
Hij had het ook duidelijk over tijdelijke noodscenario's die wel OK zijn, dan ligt het voor de hand over wie we het hebben lijkt mij.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_180242612
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar goed, eens, Nederlands is zeker nog geen politiestaat. De hele infrastructuur voor een totale controlestaat staat echter al wel (veel dieper dan 1984 ooit deed vermoeden). Als dit combineert met dit soort berichten schetst zich wel een potentieel doemscenario ja.

[..]

Die trend komt door de digitalisering, waardoor we allemaal makkelijker te volgen zijn en er minder privacy is. Heeft weinig met Nederland te maken, is gewoon een internationale trend.
pi_180242635
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De ironie is natuurlijk wel dat het lichtste middel een stuk zwaarder gemaakt wordt.

De lengte is niet alleen toegenomen, waardoor men niet alleen van verder, maar ook harder kan slaan, het materiaal is ook van rubber naar staal gegaan.
Vandaar ook de nieuwe training die iedere agent af moet leggen voordat hij met de stok de straat op mag.

Agenten zijn getraind om hun wapenstok op een zo verantwoord mogelijke manier te gebruiken. Ook met de oude stok werd meestal niet met volle kracht geslagen. Op deze training zullen ze leren wat de impact van de nieuwe stok is en welke kracht je moet gebruiken om het gewenste effect te behalen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180242659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een walgelijke inspecteur die helemaal geil is van zijn wapenstokje. :r Komt lekker professioneel over zo. :N
Beetje Amerikaans. Ik hoor hem bijna 'amazing' uitroepen als agenten een volautmatisch machinegeweer krijgen.
pi_180242682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vandaar ook de nieuwe training die iedere agent af moet leggen voordat hij met de stok de straat op mag.

Agenten zijn getraind om hun wapenstok op een zo verantwoord mogelijke manier te gebruiken. Ook met de oude stok werd meestal niet met volle kracht geslagen. Op deze training zullen ze leren wat de impact van de nieuwe stok is en welke kracht je moet gebruiken om het gewenste effect te behalen.
En alles dat je leert op een training pas je in de praktijk juist toe?

Daarbij was er al een groot gebrek aan trainingen.

https://nos.nl/artikel/21(...)-aan-trainingen.html
pi_180242710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vandaar ook de nieuwe training die iedere agent af moet leggen voordat hij met de stok de straat op mag.

Agenten zijn getraind om hun wapenstok op een zo verantwoord mogelijke manier te gebruiken. Ook met de oude stok werd meestal niet met volle kracht geslagen. Op deze training zullen ze leren wat de impact van de nieuwe stok is en welke kracht je moet gebruiken om het gewenste effect te behalen.
Maar dat is toch raar dan, als er met de oude stok niet met volle kracht sloegen, hadden ze dan niet wat harder kunnen meppen i.p.v. dit?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180242730
Ik vind, naar vele andere landen kijkend, een zwaardere bewapening van de politie een zorgelijk iets.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180242751
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En alles dat je leert op een training pas je in de praktijk juist toe?

Daarbij was er al een groot gebrek aan trainingen.

https://nos.nl/artikel/21(...)-aan-trainingen.html
Zoals gezegt zijn er vele geweldsmiddelen die een agent kan gebruiken. Van een wapenstok, naar pepperspray, taser tot aan de politiehond aan toe. Als jij kan voorkomen dat je een taser moet gebruiken, dan is zo'n verbeterde wapenstok een hele vooruitgang.

En ook met deze nieuwe stok kan je slechts dreigen of een klein waarschuwend tikje uitdelen.

Het doel is niet om zoveel mogelijk pijn uit te delen aan een verdachte.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180242773
quote:
16s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar dat is toch raar dan, als er met de oude stok niet met volle kracht sloegen, hadden ze dan niet wat harder kunnen meppen i.p.v. dit?
En soms sloegen ze wel met volle kracht, maar dat bleek te vaak onvoldoende. Daarom is er nu deze stalen wapenstok waarmee je overigens ook gewoon kan dreigen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180242820
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zoals gezegt zijn er vele geweldsmiddelen die een agent kan gebruiken. Van een wapenstok, naar pepperspray, taser tot aan de politiehond aan toe. Als jij kan voorkomen dat je een taser moet gebruiken, dan is zo'n verbeterde wapenstok een hele vooruitgang.

En ook met deze nieuwe stok kan je slechts dreigen of een klein waarschuwend tikje uitdelen.

Het doel is niet om zoveel mogelijk pijn uit te delen aan een verdachte.
Toch is het lichtste wapenmiddel verzwaard. Langer, en van rubber naar staal.

Het is niet een tussenoplossing, zoals je pepperspray en een taser nog kon zien.

De trend is dus, zwaarder geweld.

En dat zegt ook wel iets over deze tijd.
pi_180242832
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En alles dat je leert op een training pas je in de praktijk juist toe?

Daarbij was er al een groot gebrek aan trainingen.

https://nos.nl/artikel/21(...)-aan-trainingen.html
Er zullen heus wel eens fouten gemaakt worden, maar in principe zijn ze na het behalen van de training in staat het wapen juist toe te passen in de praktijk.

Leuk, maar wat heeft dat precies hiermee te maken?
pi_180242834
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En soms sloegen ze wel met volle kracht, maar dat bleek te vaak onvoldoende. Daarom is er nu deze stalen wapenstok waarmee je overigens ook gewoon kan dreigen.
Je kan ook gewoon dreigen.

En je kan ook gewoon iemand op zijn hoofd slaan, is hij of een kasplantje of meteen dood.
  woensdag 4 juli 2018 @ 20:02:49 #43
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_180242842
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:20 schreef I. het volgende:

[..]

Als je je gewoon gedraagt, zou je nooit in aanraking komen met zo'n stok.
Vertel dat maar als je perongeluk een huis hebt op de weg van een straat die dan word schoongeveegd door de ME. Kijken of het dan uitmaakt dat je je gedraagt of niet.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 4 juli 2018 @ 20:03:56 #44
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_180242862
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toch is het lichtste wapenmiddel verzwaard. Langer, en van rubber naar staal.

Het is niet een tussenoplossing, zoals je pepperspray en een taser nog kon zien.

De trend is dus, zwaarder geweld.

En dat zegt ook wel iets over deze tijd.
Vooral gezien dat de criminaliteit daalt volgens de cijfers. Het aantal rellen daalt al helemaal, dus waar het voor nodig is?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_180242888
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toch is het lichtste wapenmiddel verzwaard. Langer, en van rubber naar staal.

Het is niet een tussenoplossing, zoals je pepperspray en een taser nog kon zien.

De trend is dus, zwaarder geweld.

En dat zegt ook wel iets over deze tijd.
Nee, de mogelijkheden van het lichtste wapenmiddel zijn zwaarder geworden. Als een agent buitenproportioneel geweld gebruikt, dan heeft dat gevolgen voor hem en daarom denkt een agent wel 2x na voor hij voluit met zijn nieuwe stalen wapenstok op een burger inslaat.

Maar zoals ook in het filmpje werd genoemd was de oude rubberen knuppel te vaak niet toereikend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 4 juli 2018 @ 20:05:41 #46
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_180242896
quote:
16s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind, naar vele andere landen kijkend, een zwaardere bewapening van de politie een zorgelijk iets.
Net zoals in Rusland met het wk, OK als je word aangehouden omdat je op een politie auto springt, maar om hem dan als tie al op de grond ligt met 3 man bijna dood te knuppelen... Rodney King praktijken.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_180242926
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon dreigen.

En je kan ook gewoon iemand op zijn hoofd slaan, is hij of een kasplantje of meteen dood.
Dreigen met de kortere rubberen stok had te weinig effect. Als je je als burger misdraagt en een agent schuift zijn stalen wapenstok uit, dan ben je eerder geneigd zijn commando op te volgen.

En dan scheelt het weer een hoop geweld.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180242939
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, de mogelijkheden van het lichtste wapenmiddel zijn zwaarder geworden. Als een agent buitenproportioneel geweld gebruikt, dan heeft dat gevolgen voor hem en daarom denkt een agent wel 2x na voor hij voluit met zijn nieuwe stalen wapenstok op een burger inslaat.

Maar zoals ook in het filmpje werd genoemd was de oude rubberen knuppel te vaak niet toereikend.
Je vertrouwt er dus op dat een agent nu wel beter uit zal kijken, omdat zijn wapen verzwaard is.

Dan heb jij meer vertrouwen in de politie, en de mens in het algemeen, dan ik.
pi_180242967
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toch is het lichtste wapenmiddel verzwaard. Langer, en van rubber naar staal.

Het is niet een tussenoplossing, zoals je pepperspray en een taser nog kon zien.

De trend is dus, zwaarder geweld.

En dat zegt ook wel iets over deze tijd.
Nee het wordt enkel effectiever. Ipv 6 klappen zijn er nu nog maar een of 2 nodig. Bovendien is de dreiging die van de nieuwe wapenstok uit gaat groter dus zullen mensen eerder eieren voor hun geld kiezen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 20:08:56 #50
370352 I
Eye for an I
pi_180242970
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:02 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Vertel dat maar als je perongeluk een huis hebt op de weg van een straat die dan word schoongeveegd door de ME. Kijken of het dan uitmaakt dat je je gedraagt of niet.
Wat? :')

Lekker realistisch weer.
pi_180243012
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je vertrouwt er dus op dat een agent nu wel beter uit zal kijken, omdat zijn wapen verzwaard is.

Dan heb jij meer vertrouwen in de politie, en de mens in het algemeen, dan ik.
quote:
Michael Huijs, docent geweld- en gevaarsbeheersing, benadrukt dat de uitschuifbare wapenstok niet tot meer geweld zal leiden. "Wel is de impact van deze wapenstok door het materiaal, de lengte en het zwaardere gewicht, groter dan bij de korte wapenstok. Van een klap van deze wapenstok kun je best last krijgen. Laat het niet zover komen dat een agent geweld moet gebruiken en bijvoorbeeld de nieuwe wapenstok hierbij inzet, om zo letsel te voorkomen."
Uitschuifbare wapenstok in gebruik
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 4 juli 2018 @ 20:11:43 #52
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_180243014
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:08 schreef I. het volgende:

[..]

Wat? :')

Lekker realistisch weer.
Gebeurt vaak zat. Sowieso gebeurt politiegeweld tussen onschuldigen best vaak, ook in Nederland.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_180243042
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:02 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Vertel dat maar als je perongeluk een huis hebt op de weg van een straat die dan word schoongeveegd door de ME. Kijken of het dan uitmaakt dat je je gedraagt of niet.
Op het moment dat de ME een straat aan het schoonvegen is moet je gewoon hun bevelen opvolgen of je nou deel bent van de groep die zich misdraagt of niet.. Als je in die straat woont blijf je in je huis of als je naar huis probeert te komen wacht je even tot de ME klaar is.
  Moderator woensdag 4 juli 2018 @ 20:14:13 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180243052
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:11 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Gebeurt vaak zat. Sowieso gebeurt politiegeweld tussen onschuldigen best vaak, ook in Nederland.
omdat ook in Nederland hele domme mensen rondlopen

als jij aan de ene kant van je straat een troep ME ziet staan en aan de andere kant van je straat een troep mensen waar ze een babbeltje mee willen maken dan is dat niet het juiste moment om met een 'hebikniksmeetemaken' de straat over te steken ... dan moet je ff binnenblijven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180243053
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee het wordt enkel effectiever. Ipv 6 klappen zijn er nu nog maar een of 2 nodig. Bovendien is de dreiging die van de nieuwe wapenstok uit gaat groter dus zullen mensen eerder eieren voor hun geld kiezen.
Of de gebruiker van de grotere stok krijgt meer adrenaline, voelt zich stoerder en gaat meer geweld gebruiken.

Ook burgers kunnen extra getriggerd worden om nog agressiever gedrag te vertonen.
pi_180243057
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:48 schreef MadJackthePirate het volgende:
Maar ik vraag me af waarom je dit nu als een stapje richting de politiestaat ziet. Ze hadden al een wapenstok waar ze mee mochten meppen indien nodig, die doet nu meer pijn, meer niet. Rechten van de politie zijn niet veranderd, geen compleet nieuwe wapensvormen zoals geluid (wat ze in de VS en Israel geloof ik aan het testen zijn), maar gewoon een upgrade. Het feit dat een klap meer pijn doet zie jij als een stap richting de politiestaat?

Kijk dat men wetswijzigingen zoals de sleepwet e.d. zorgelijk vinden kan ik me voorstellen, maar dit? Mwoa
Kijk, je moet dit niet los van elkaar zien natuurlijk. Alle stukjes bij elkaar leiden tot iets engens. Je zegt, geen wetswijziging? Heb je bericht van paar weken geleden niet meegekregen, dat politie-agenten niet meer voor doodslag vervolgd kunnen worden?

Dat is wat ik bedoel, het is alles samen. Het totaalplaatje.
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2018 @ 20:15:03 #57
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180243065
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:08 schreef I. het volgende:

[..]

Wat? :')

Lekker realistisch weer.
Dan loop ik even een straatje om en ga naar huis nadat de straat weer is schoongeveegd.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_180243078
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Waarom denk je dat ik dat aanhaal?
Ik denk dat dat is omdat jij wereldkampioen appels met peren vergelijken bent.
pi_180243107
quote:
16s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk dat dat is omdat jij wereldkampioen appels met peren vergelijken bent.
Als je aan de ene kant Erdogan toejuicht en aan de andere kant Nederland een politiestaat noemt dan is er iets goed mis met je.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180243111
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:05 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Net zoals in Rusland met het wk, OK als je word aangehouden omdat je op een politie auto springt, maar om hem dan als tie al op de grond ligt met 3 man bijna dood te knuppelen... Rodney King praktijken.
Tsja als je in Rusland zoiets flikt weet je wat er kan gebeuren..
  woensdag 4 juli 2018 @ 20:18:33 #61
370352 I
Eye for an I
pi_180243133
quote:
12s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:15 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dan loop ik even een straatje om en ga naar huis nadat de straat weer is schoongeveegd.
^O^ Precies. Het is allemaal niet zo moeilijk.
  woensdag 4 juli 2018 @ 20:18:49 #62
370352 I
Eye for an I
pi_180243139
Als je bewust problemen opzoekt, ja, dan ga je ze krijgen ook.
pi_180243151
quote:
Michael Huijs.

Dat is die pipo uit dat filmpje :')

Als hij het een flutding vindt, verliest hij zijn werk.
pi_180243156
Mijn complimenten voor de creatieve topictitel _O_
pi_180243161
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kijk, je moet dit niet los van elkaar zien natuurlijk. Alle stukjes bij elkaar leiden tot iets engens. Je zegt, geen wetswijziging? Heb je bericht van paar weken geleden niet meegekregen, dat politie-agenten niet meer voor doodslag vervolgd kunnen worden?

Dat is wat ik bedoel, het is alles samen. Het totaalplaatje.
Ja die wetswijziging heb ik wel gezien en vind ik ook niet zo'n goeie ontwikkeling, maar als je alles wat daarmee te maken heeft als één bewuste ontwikkeling gaat zien... Daar geloof ik niet in, sorry. Maar gelukkig kan je agenten nog steeds aanklagen voor opgelopen letsel als je er daadwerkelijk niks mee te maken had.

Echter, mochten er doden vallen door deze wapenstok trek ik deze reactie weer in en verander ik van mening hoor! Ik wil graag optimistisch blijven hierover, want men moet ook realiseren dat de politie niet alleen de boeman is, maar dat er ook veel welwillende en eerlijke mensen tussen zitten die deze verandering wellicht verwelkomen bij hun werkzaamheden. Maar mocht deze ontwikkeling aan zijn doel voorbijgaan en nog meer tragedies veroorzaken dan is dat niks nee. Dus ik kijk het nog even aan :P
pi_180243191
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:19 schreef Klepper272 het volgende:
Mijn complimenten voor de creatieve topictitel _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180243237
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Of de gebruiker van de grotere stok krijgt meer adrenaline, voelt zich stoerder en gaat meer geweld gebruiken.

Ook burgers kunnen extra getriggerd worden om nog agressiever gedrag te vertonen.
De gebruikers van die wapenstok hebben sowieso zwaardere middelen tot hun beschikking, dus zou niet weten waarom ze ineens meer adrenaline zouden krijgen van een zwaardere wapenstok..

Als je getriggerd wordt om agressiever gedrag te vertonen vanwege een zwaardere wapenstok ben je sowieso niet helemaal lekker in je kop.
pi_180243271
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:20 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja die wetswijziging heb ik wel gezien en vind ik ook niet zo'n goeie ontwikkeling, maar als je alles wat daarmee te maken heeft als één bewuste ontwikkeling gaat zien... Daar geloof ik niet in, sorry. Maar gelukkig kan je agenten nog steeds aanklagen voor opgelopen letsel als je er daadwerkelijk niks mee te maken had.

Echter, mochten er doden vallen door deze wapenstok trek ik deze reactie weer in en verander ik van mening hoor! Ik wil graag optimistisch blijven hierover, want men moet ook realiseren dat de politie niet alleen de boeman is, maar dat er ook veel welwillende en eerlijke mensen tussen zitten die deze verandering wellicht verwelkomen bij hun werkzaamheden. Maar mocht deze ontwikkeling aan zijn doel voorbijgaan en nog meer tragedies veroorzaken dan is dat niks nee. Dus ik kijk het nog even aan :P
Fair enough. Misschien denk je over 15 jaar terug aan deze topic.
pi_180243314
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

De gebruikers van die wapenstok hebben sowieso zwaardere middelen tot hun beschikking, dus zou niet weten waarom ze ineens meer adrenaline zouden krijgen van een zwaardere wapenstok..
Ja, maar die zwaardere middelen hadden ze al.

Het is juist het lichtste middel dat verzwaard is.

Lijkt me psychologisch nog wel een verschil maken, als je een zware lange stok hebt, die ook nog eens mooi automatisch uitklikt. Dat je je wapen ook wil gebruiken.

Bij agenten, en alle mensen, spelen een hoop onbewuste processen mee.

quote:
Als je getriggerd wordt om agressiever gedrag te vertonen vanwege een zwaardere wapenstok ben je sowieso niet helemaal lekker in je kop.
Ook dat gaat onbewust, als een agent met een wapenstok op je afkomst, kun je vluchten of vechten.
pi_180243653
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:20 schreef MadJackthePirate het volgende:

Echter, mochten er doden vallen door deze wapenstok trek ik deze reactie weer in en verander ik van mening hoor! Ik wil graag optimistisch blijven hierover, want men moet ook realiseren dat de politie niet alleen de boeman is, maar dat er ook veel welwillende en eerlijke mensen tussen zitten die deze verandering wellicht verwelkomen bij hun werkzaamheden. Maar mocht deze ontwikkeling aan zijn doel voorbijgaan en nog meer tragedies veroorzaken dan is dat niks nee. Dus ik kijk het nog even aan :P
Ook dan kan je niet met zekerheid zeggen dat het een slechte ontwikkeling is geweest. Het is een feit dat er doden zijn gevallen door gebruik van de taser. En de taser heeft op zijn beurt weer doden en zwaar gewonden voorkomen doordat agenten minder vaak naar hun dienstwapen hoefden te grijpen.

En zo zal ook deze stalen wapenstok weer letsel en dodelijke slachtoffers voorkomen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180243726
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ook dan kan je niet met zekerheid zeggen dat het een slechte ontwikkeling is geweest. Het is een feit dat er doden zijn gevallen door gebruik van de taser. En de taser heeft op zijn beurt weer doden en zwaar gewonden voorkomen doordat agenten minder vaak naar hun dienstwapen hoefden te grijpen.

En zo zal ook deze stalen wapenstok weer letsel en dodelijke slachtoffers voorkomen.
De taser wordt al getest in Nederland, een dienstwapen is er al, dus waarom is er een derde (mogelijk) dodelijk wapen nodig? Als hier doden door vallen ben ik geneigd het met Hamzoef eens te zijn in deze. Een gebroken arm hier en daar tot daaraan toe, als je wellicht onterecht zo bent behandeld kan je gewoon een schadevergoeding krijgen, maar een dwarslaesie of doodslag is wat lastiger om dat op te lossen.
pi_180243840
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:45 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De taser wordt al getest in Nederland, een dienstwapen is er al, dus waarom is er een derde (mogelijk) dodelijk wapen nodig? Als hier doden door vallen ben ik geneigd het met Hamzoef eens te zijn in deze. Een gebroken arm hier en daar tot daaraan toe, als je wellicht onterecht zo bent behandeld kan je gewoon een schadevergoeding krijgen, maar een dwarslaesie of doodslag is wat lastiger om dat op te lossen.
Elk wapen kan dodelijk zijn. Als je precies weet wat je doet kan je met een simpel a4-tje iemand doden.

Maar je snapt vast wel dat een dienstwapen het uiterste instrument is voor een agent om te gebruiken. En een taser valt daar weer een stapje onder en daaronder de wapenstok.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180243843
Nu het vuurwapen nog een keer upgraden
Ik zwaai naar dieren.
pi_180243864
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:49 schreef Geerd het volgende:
Nu het vuurwapen nog een keer upgraden
Hoeveel centimeter mag er daar van jou bij?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180243881
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Elk wapen kan dodelijk zijn. Als je precies weet wat je doet kan je met een simpel a4-tje iemand doden.

Maar je snapt vast wel dat een dienstwapen het uiterste instrument is voor een agent om te gebruiken. En een taser valt daar weer een stapje onder en daaronder de wapenstok.
En daaronder de pepperspray, mijn punt nog steeds, waarom moet de politie 3 potentiële dodelijk wapens hebben? Kijk mocht dit gewoon echt een verbetering zijn dan juich ik het toe hoor, maar als ik over 3 jaar hoor hoe straatschoffies met een grote bek in coma worden gemept bijvoorbeeld dan vind ik het weer niet kunnen.

Voor de echte gestoorden en zware criminelen mogen ze het best dodelijke maatregelen treffen, maar het punt is dat mensen die op zich niks bijzonders hebben gedaan er ook door getroffen worden.
pi_180243912
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoeveel centimeter mag er daar van jou bij?
Dubbelloops shotgun om bontkraagjes op te ruimen _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_180243931
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een walgelijke inspecteur die helemaal geil is van zijn wapenstokje. :r Komt lekker professioneel over zo. :N
Welk filmpje heb jij gekeken? Ik zie het er niet in terug.

Die oude wapenstok had z'n beste tijd ook wel gehad; landen om ons heen die gebruiken al lang moderner spul.
pi_180243978
quote:
16s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind, naar vele andere landen kijkend, een zwaardere bewapening van de politie een zorgelijk iets.
Ik zie het al voor me bij een uit de hand gelopen demonstratie, gaan ze die stokken gebruiken en dan slaat ome agant per ongeluk keihard op iemands zijn schedel omdat hij wilde bukken.
pi_180243988
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En zo zal ook deze stalen wapenstok weer letsel en dodelijke slachtoffers voorkomen.
En daar is dus ook geen bewijs voor.

Net zoals dat in het verkeer de mensen met een grote bak asocialer rijden, kan zoiets ook voor wapens gelden.
pi_180244059
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:53 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dubbelloops shotgun om bontkraagjes op te ruimen _O_ _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180244071
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:11 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Gebeurt vaak zat. Sowieso gebeurt politiegeweld tussen onschuldigen best vaak, ook in Nederland.
Schuldig of onschuldig, als de politie/ME je sommeert iets te doen/je wordt aangehouden of gearresteerd door de politie/etc. Dan dien je gewoon te luisteren en de bevelen op te volgen. Op het moment dat jij, de bevelen niet opvolgt/je verzet/etc. ben je in overtreding en dan mogen ze gepast geweld* gebruiken.

*Gepast geweld kan in bepaalde situaties ook dodelijk geweld betekenen. En wat gepast geweld is, is afhankelijk van de omstandigheden en/of manier waarop jij je gedraagt.


(Vb omstandigheden: op het moment dat de ME een straat aan het schoonvegen is en jij ervoor kiest om precies daar te gaan lopen 'omdat je er niks mee te maken hebt' dan kan het zijn dat je klappen krijgt. De ME sommeert op zo'n moment iedereen om weg te gaan en is ook duidelijk over wat er kan gebeuren/gebeurd als je niet weggaat.

Vb. gedrag: als jij onterecht wordt aangehouden/gearresteerd en je gaat je heel agressief gedragen tegenover de agenten en daadwerkelijk geweld gebruiken tegen de agenten, mogen zij geweld gebruiken om zichzelf te beschermen en jou onder controle te krijgen. En daar geldt: hoe agressiever en harder jou verzet/geweld, hoe harder het geweld is dat zij mogen en zullen gebruiken.)
pi_180244189
quote:
5s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Welk filmpje heb jij gekeken? Ik zie het er niet in terug.

Die oude wapenstok had z'n beste tijd ook wel gehad; landen om ons heen die gebruiken al lang moderner spul.
Ik heb geen filmpje gekeken. Ik heb het artikel gelezen.
  Moderator woensdag 4 juli 2018 @ 21:04:56 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180244212
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:49 schreef Geerd het volgende:
Nu het vuurwapen nog een keer upgraden
die is toch al vrij recent (2012?) vervangen?

wat is er mis mee?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180244395
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Echte fokkers lachen natuurlijk om die schamele 11cm extra
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180244484
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

die is toch al vrij recent (2012?) vervangen?

wat is er mis mee?
Ze hebben een Desert Eagle nodig, denk ik.
pi_180244607
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, maar die zwaardere middelen hadden ze al.

Het is juist het lichtste middel dat verzwaard is.

Lijkt me psychologisch nog wel een verschil maken, als je een zware lange stok hebt, die ook nog eens mooi automatisch uitklikt. Dat je je wapen ook wil gebruiken.

Bij agenten, en alle mensen, spelen een hoop onbewuste processen mee.

[..]

Jij denkt serieus dat agenten geweld/hun wapens WILLEN gebruiken?

quote:
Ook dat gaat onbewust, als een agent met een wapenstok op je afkomst, kun je vluchten of vechten.
Een agent komt niet uit het niets met een wapenstok op je af, daar is al heel wat aan vooraf gegaan. Als je niet luistert naar de bevelen en doorgaat ondanks waarschuwingen, tsja dan heb je het toch echt aan jezelf te danken..
  woensdag 4 juli 2018 @ 21:33:19 #87
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180244787
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:23 schreef madam-april het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat agenten geweld/hun wapens WILLEN gebruiken?

Ja, natuurlijk. Waarom denk je dat mensen anders agent worden?
pi_180245099
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:33 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Waarom denk je dat mensen anders agent worden?
Slechte troll, probeer het opnieuw.
  woensdag 4 juli 2018 @ 21:48:47 #89
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180245161
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:45 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Slechte troll, probeer het opnieuw.
:?

Gekkies studeren psychologie, paardenmeisjes worden veearts en mensen die graag de kleine dictator uithangen gaan bij de politie. Dit kan toch geen nieuws voor je zijn?
pi_180245268
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:33 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Waarom denk je dat mensen anders agent worden?
_O-
pi_180245273
quote:
3s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:48 schreef Nobu het volgende:

[..]

:?

Gekkies studeren psychologie, paardenmeisjes worden veearts en mensen die graag de kleine dictator uithangen gaan bij de politie. Dit kan toch geen nieuws voor je zijn?
Je trollact wordt er niet beter op.

Of je bent compleet achterlijk, maar ik ben geneigd je het voordeel van de twijfel te geven.
pi_180245394
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:53 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je trollact wordt er niet beter op.

Of je bent compleet achterlijk
, maar ik ben geneigd je het voordeel van de twijfel te geven.
:') ironisch
pi_180245468
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:45 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Slechte troll, probeer het opnieuw.
Ga eens naar een voetbalwedstrijd. Zijn gewone blauwe hooligans.

Heb ook ME leden gesproken die dat toegeven. Doordeweeks gewoon wijkagent met een hoop gezeik. In het weekend, anoniem in zo'n pakje kunnen ze zich even helemaal uitleven. Tijd gaat sneller voorbij als er iets te doen is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2018 22:03:11 ]
pi_180245569
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ga eens naar een voetbalwedstrijd. Zijn gewone blauwe hooligans.

Heb ook ME leden gesproken die dat toegeven. Doordeweeks gewoon wijkagent met een hoop gezeik. In het weekend, anoniem in zo'n pakje kunnen ze zich even helemaal uitleven. Tijd gaat sneller voorbij als er iets te doen is.
Hero Brinkman was er zo eentje:

quote:
Op de vraag of hij er een hekel aan had om als ME’er ingezet te worden, antwoordt Brinkman: “Nee, natuurlijk niet. Er is niks leukers dan het tuig dat jou probeert te raken terwijl je in de linie staat, later tijdens een charge op te zoeken en zo’n gozer een grote lat in zijn nek te douwen. Als je hem dan voor je wapenstok hebt liggen, reken dan maar dat je hem graag die brandende vlek in zijn rug wil meppen. Er is niks leukers dan dat, kan ik je verzekeren. En dat is helemaal volgens de wet.”
https://www.hpdetijd.nl/2(...)os-en-genoot-er-van/
pi_180246359
Een stokje wordt 11 cm langer: Politiestaat incoming!!1

Wel gelachen om dit topic.
pi_180247032
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad veel harder aankomen
ik krijg een stijfjes bij het lezen van die tekst
pi_180247071
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:04 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

ik krijg een stijfjes bij het lezen van die tekst
Jouw stok is ook uitschuifbaar?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180247323
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jouw stok is ook uitschuifbaar?
Dat is bij iedere man toch zo? :o
  woensdag 4 juli 2018 @ 23:20:05 #99
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180247331
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:20 schreef I. het volgende:

[..]

Als je je gewoon gedraagt, zou je nooit in aanraking komen met zo'n stok.
Met die gedachtegang zou je ook rustig elke agent een M-60 kunnen geven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180247341
40cm hier.
  woensdag 4 juli 2018 @ 23:21:31 #101
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180247355
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat is bij iedere man toch zo? :o
Bij mij niet, ik ben besneden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180247411
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Bij mij niet, ik ben besneden.
Maar dan groeit en krimpt hij toch nog steeds?
pi_180247440
Het topic is wel ineens veranderd van onderwerp.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 4 juli 2018 @ 23:27:42 #104
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180247446
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar dan groeit en krimpt hij toch nog steeds?
Ik hoop het wel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 4 juli 2018 @ 23:28:35 #105
370352 I
Eye for an I
pi_180247456
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 23:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Met die gedachtegang zou je ook rustig elke agent een M-60 kunnen geven.
Klopt.
pi_180254375
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:56 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me bij een uit de hand gelopen demonstratie, gaan ze die stokken gebruiken en dan slaat ome agant per ongeluk keihard op iemands zijn schedel omdat hij wilde bukken.
Agenten zijn getraind in het gebruik van gepast geweld. Die gaan echt niet zomaar iemands schedel inslaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:43:14 #107
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_180254474
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:20 schreef I. het volgende:

[..]

Als je je gewoon gedraagt, zou je nooit in aanraking komen met zo'n stok.
Probleem is alleen dat de opvattingen over wat 'gedragen' inhoudt nogal lijken te verschuiven :')
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:54:02 #108
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_180254712
quote:
De nieuwe wapenstok doet niet alleen meer pijn, hij maakt ook meer indruk. ,,Zeker als iedereen hem op nagenoeg hetzelfde moment uitschuift.’’ Dan is de klik te horen, daarna laten die 11 extra centimeters zich gelden.
Dit staat gewoon in de krant anno 2018. De zaligmakende collectieve klik van de staatsknokploeg. Sic transit gloria mundi.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:31:30 #109
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180256596
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toch is het lichtste wapenmiddel verzwaard. Langer, en van rubber naar staal.

Het is niet een tussenoplossing, zoals je pepperspray en een taser nog kon zien.

De trend is dus, zwaarder geweld.

En dat zegt ook wel iets over deze tijd.
Het geweld tegen agenten is ook een stuk zwaarder. Vroeger liet je het wel uit je hoofd bijdehand te doen tegen Bromsnor, tegenwoordig staan er binnen no time 10 bloedzuigers om je heen en 3 teringlijers die alles filmen in de hoop dat een agent een misstap begaat.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180257387
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:02 schreef luxerobots het volgende:

En je kan ook gewoon iemand op zijn hoofd slaan, is hij of een kasplantje of meteen dood.
Zo'n klap heb ik ooit eens (verdiend) mogen ontvangen van een agent met de traditionele rubberen wapenstok en dat was eigenlijk wel voldoende, moest toen toch echt ff een minuut of 10 gaan zitten.
Dat ding deed het prima!
pi_180336897
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:43 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat de opvattingen over wat 'gedragen' inhoudt nogal lijken te verschuiven :')
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Dit staat gewoon in de krant anno 2018. De zaligmakende collectieve klik van de staatsknokploeg. Sic transit gloria mundi.
Hier de verplichte training waar precies uitgelegd word wanneer je de stok wel en niet mag gebruiken en hoe hard er geslagen mag worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180337478
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak, ik ben niet van de drogredeneringen zoals onder jouw reactie, maar ze hadden al een wapenstok en een 'verbetering' hiervan staat niet meteen gelijk aan politiestaat incoming.
Nou ik zal je even uit je dromen helpen, we leven allang in een politiestaat. Verplicht ID ( ausweis!!! daar hadden ze negatieve ervaringen mee tijdens WW2) Wet op privacy is al aardig te grabbel gegooid, zie de journalisten en het OM. En we hadden net een referendum gehad omtrent de sleepwet. Verder heb je nog de bekeuringen die de pan uitrijzen, En agenten die steeds meer bevoegdheden krijgen en steeds agressiever worden, vraag dat maar aan Mitch Henriquez.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')