Als je je gewoon gedraagt, zou je nooit in aanraking komen met zo'n stok.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Leuk, nog meer repressie.
Politiestaat incoming.
Oh lord...quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:20 schreef I. het volgende:
[..]
Als je je gewoon gedraagt, zou je nooit in aanraking komen met zo'n stok.
Als je met de wapenstok een situatie onder controle kan krijgen waar je anders zwaardere middelen voor nodig hebt (hond, pepperspray, taser of vuurwapen) dan is dit natuurlijk een verbetering.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Politiestaat incoming.
Mwah was leuk als we konden kiezen. Doe mij dan liever een oplawaai van die taser dan een wapenstok in je nek.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je met de wapenstok een situatie onder controle kan krijgen waar je anders zwaardere middelen voor nodig hebt (hond, pepperspray, taser of vuurwapen) dan is dit natuurlijk een verbetering.
Echt hè, beetje typisch.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een walgelijke inspecteur die helemaal geil is van zijn wapenstokje.Komt lekker professioneel over zo.
Echte fokkers lachen natuurlijk om die schamele 11cm extraquote:Op woensdag 4 juli 2018 19:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een walgelijke inspecteur die helemaal geil is van zijn wapenstokje.Komt lekker professioneel over zo.
Overdrijven is ook een vak, ik ben niet van de drogredeneringen zoals onder jouw reactie, maar ze hadden al een wapenstok en een 'verbetering' hiervan staat niet meteen gelijk aan politiestaat incoming.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Politiestaat incoming.
quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:20 schreef I. het volgende:
[..]
Want er is nu veel repressie?quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Politiestaat incoming.
Alsof jij tegen een politiestaat bent.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Politiestaat incoming.
Dat zal inderdaad veel harder aankomenquote:De oude was licht, met rubber bekleed en 40 cm lang. De uitschuifbare wapenstok is zwaarder, van staal en in uitgeschoven toestand ruim 50 cm lang. "Agenten voelden zich met het nieuwe wapen meer op hun gemak en hadden het gevoel meer gezag uit te stralen."
Ik heb het idee dat er veel meer excessief geweld wordt toegepast dan pak en beet 15 jaar geleden. Kan natuurlijk ook zijn dat dit beeld vertekend wordt door dat er nu meer beelden beschikbaar zijn online door cameradichtheid door smartphones.quote:
In principe wel, tijdelijk noodscenario's uitgezonderd.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:28 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Alsof jij tegen een politiestaat bent.
Ja welk gewenste effect en met welke afweging.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bekijk het youtubefilmpje eens
Slecht geweten?quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:18 schreef Hamzoef het volgende:
Politiestaat incoming.
De politie gebruikt de wapenstok niet om lekker burgers in elkaar te rossen, maar om gevaarlijke situaties op te lossen. Dat effect had de oude rubberen stok te vaak niet. Met de stalen wapenstok van 50 cm kunnen ze gevaarlijke situaties beter en sneller oplossen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja welk gewenste effect en met welke afweging.
Je meent dit echt hè.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er veel meer excessief geweld wordt toegepast dan pak en beet 15 jaar geleden. Kan natuurlijk ook zijn dat dit beeld vertekend wordt door dat er nu meer beelden beschikbaar zijn online door cameradichtheid door smartphones.
Maar goed, eens, Nederlands is zeker nog geen politiestaat. De hele infrastructuur voor een totale controlestaat staat echter al wel (veel dieper dan 1984 ooit deed vermoeden). Als dit combineert met dit soort berichten schetst zich wel een potentieel doemscenario ja.
[..]
In principe wel, tijdelijk noodscenario's uitgezonderd.
Zegt de man die vind dat Erdogan zich opoffert voor zijn landquote:Op woensdag 4 juli 2018 19:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er veel meer excessief geweld wordt toegepast dan pak en beet 15 jaar geleden. Kan natuurlijk ook zijn dat dit beeld vertekend wordt door dat er nu meer beelden beschikbaar zijn online door cameradichtheid door smartphones.
Maar goed, eens, Nederlands is zeker nog geen politiestaat. De hele infrastructuur voor een totale controlestaat staat echter al wel (veel dieper dan 1984 ooit deed vermoeden). Als dit combineert met dit soort berichten schetst zich wel een potentieel doemscenario ja.
[..]
In principe wel, tijdelijk noodscenario's uitgezonderd.
quote:Op zondag 24 juni 2018 17:53 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hij offert zichzelf op voor een beter land.
Juist.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zegt de man die vind dat Erdogan zich opoffert voor zijn land
[..]
Ja en met een ak47 lukt dat nog beter. Er zal toch wel naar meer gekekem worden dan wat het hardst aankomt neem ik aan.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De politie gebruikt de wapenstok niet om lekker burgers in elkaar te rossen, maar om gevaarlijke situaties op te lossen. Dat effect had de oude rubberen stok te vaak niet. Met de stalen wapenstok van 50 cm kunnen ze gevaarlijke situaties beter en sneller oplossen.
Ja.quote:
Waarom haal je Erdogan hier nou weer bij?quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zegt de man die vind dat Erdogan zich opoffert voor zijn land
[..]
De ironie is natuurlijk wel dat het lichtste middel een stuk zwaarder gemaakt wordt.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je met de wapenstok een situatie onder controle kan krijgen waar je anders zwaardere middelen voor nodig hebt (hond, pepperspray, taser of vuurwapen) dan is dit natuurlijk een verbetering.
Jij vind dat Nederland een politiestaat aan het worden is omdat ze een grotere stok krijgen en tegelijkertijd vind jij dat Erdogan zich voor zijn land aan het opofferen is.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Waarom haal je Erdogan hier nou weer bij?
Maar ik vraag me af waarom je dit nu als een stapje richting de politiestaat ziet. Ze hadden al een wapenstok waar ze mee mochten meppen indien nodig, die doet nu meer pijn, meer niet. Rechten van de politie zijn niet veranderd, geen compleet nieuwe wapensvormen zoals geluid (wat ze in de VS en Israel geloof ik aan het testen zijn), maar gewoon een upgrade. Het feit dat een klap meer pijn doet zie jij als een stap richting de politiestaat?quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Waarom haal je Erdogan hier nou weer bij?
Hij had het ook duidelijk over tijdelijke noodscenario's die wel OK zijn, dan ligt het voor de hand over wie we het hebben lijkt mij.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij vind dat Nederland een politiestaat aan het worden is omdat ze een grotere stok krijgen en tegelijkertijd vind jij dat Erdogan zich voor zijn land aan het opofferen is.
Waarom denk je dat ik dat aanhaal?
Die trend komt door de digitalisering, waardoor we allemaal makkelijker te volgen zijn en er minder privacy is. Heeft weinig met Nederland te maken, is gewoon een internationale trend.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
[..]
Vandaar ook de nieuwe training die iedere agent af moet leggen voordat hij met de stok de straat op mag.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De ironie is natuurlijk wel dat het lichtste middel een stuk zwaarder gemaakt wordt.
De lengte is niet alleen toegenomen, waardoor men niet alleen van verder, maar ook harder kan slaan, het materiaal is ook van rubber naar staal gegaan.
Beetje Amerikaans. Ik hoor hem bijna 'amazing' uitroepen als agenten een volautmatisch machinegeweer krijgen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
En alles dat je leert op een training pas je in de praktijk juist toe?quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vandaar ook de nieuwe training die iedere agent af moet leggen voordat hij met de stok de straat op mag.
Agenten zijn getraind om hun wapenstok op een zo verantwoord mogelijke manier te gebruiken. Ook met de oude stok werd meestal niet met volle kracht geslagen. Op deze training zullen ze leren wat de impact van de nieuwe stok is en welke kracht je moet gebruiken om het gewenste effect te behalen.
Maar dat is toch raar dan, als er met de oude stok niet met volle kracht sloegen, hadden ze dan niet wat harder kunnen meppen i.p.v. dit?quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vandaar ook de nieuwe training die iedere agent af moet leggen voordat hij met de stok de straat op mag.
Agenten zijn getraind om hun wapenstok op een zo verantwoord mogelijke manier te gebruiken. Ook met de oude stok werd meestal niet met volle kracht geslagen. Op deze training zullen ze leren wat de impact van de nieuwe stok is en welke kracht je moet gebruiken om het gewenste effect te behalen.
Zoals gezegt zijn er vele geweldsmiddelen die een agent kan gebruiken. Van een wapenstok, naar pepperspray, taser tot aan de politiehond aan toe. Als jij kan voorkomen dat je een taser moet gebruiken, dan is zo'n verbeterde wapenstok een hele vooruitgang.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En alles dat je leert op een training pas je in de praktijk juist toe?
Daarbij was er al een groot gebrek aan trainingen.
https://nos.nl/artikel/21(...)-aan-trainingen.html
En soms sloegen ze wel met volle kracht, maar dat bleek te vaak onvoldoende. Daarom is er nu deze stalen wapenstok waarmee je overigens ook gewoon kan dreigen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar dat is toch raar dan, als er met de oude stok niet met volle kracht sloegen, hadden ze dan niet wat harder kunnen meppen i.p.v. dit?
Toch is het lichtste wapenmiddel verzwaard. Langer, en van rubber naar staal.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zoals gezegt zijn er vele geweldsmiddelen die een agent kan gebruiken. Van een wapenstok, naar pepperspray, taser tot aan de politiehond aan toe. Als jij kan voorkomen dat je een taser moet gebruiken, dan is zo'n verbeterde wapenstok een hele vooruitgang.
En ook met deze nieuwe stok kan je slechts dreigen of een klein waarschuwend tikje uitdelen.
Het doel is niet om zoveel mogelijk pijn uit te delen aan een verdachte.
Er zullen heus wel eens fouten gemaakt worden, maar in principe zijn ze na het behalen van de training in staat het wapen juist toe te passen in de praktijk.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En alles dat je leert op een training pas je in de praktijk juist toe?
Daarbij was er al een groot gebrek aan trainingen.
https://nos.nl/artikel/21(...)-aan-trainingen.html
Je kan ook gewoon dreigen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En soms sloegen ze wel met volle kracht, maar dat bleek te vaak onvoldoende. Daarom is er nu deze stalen wapenstok waarmee je overigens ook gewoon kan dreigen.
Vertel dat maar als je perongeluk een huis hebt op de weg van een straat die dan word schoongeveegd door de ME. Kijken of het dan uitmaakt dat je je gedraagt of niet.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:20 schreef I. het volgende:
[..]
Vooral gezien dat de criminaliteit daalt volgens de cijfers. Het aantal rellen daalt al helemaal, dus waar het voor nodig is?quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toch is het lichtste wapenmiddel verzwaard. Langer, en van rubber naar staal.
Het is niet een tussenoplossing, zoals je pepperspray en een taser nog kon zien.
De trend is dus, zwaarder geweld.
En dat zegt ook wel iets over deze tijd.
Nee, de mogelijkheden van het lichtste wapenmiddel zijn zwaarder geworden. Als een agent buitenproportioneel geweld gebruikt, dan heeft dat gevolgen voor hem en daarom denkt een agent wel 2x na voor hij voluit met zijn nieuwe stalen wapenstok op een burger inslaat.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is niet een tussenoplossing, zoals je pepperspray en een taser nog kon zien.
Net zoals in Rusland met het wk, OK als je word aangehouden omdat je op een politie auto springt, maar om hem dan als tie al op de grond ligt met 3 man bijna dood te knuppelen... Rodney King praktijken.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind, naar vele andere landen kijkend, een zwaardere bewapening van de politie een zorgelijk iets.
Dreigen met de kortere rubberen stok had te weinig effect. Als je je als burger misdraagt en een agent schuift zijn stalen wapenstok uit, dan ben je eerder geneigd zijn commando op te volgen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon dreigen.
En je kan ook gewoon iemand op zijn hoofd slaan, is hij of een kasplantje of meteen dood.
Je vertrouwt er dus op dat een agent nu wel beter uit zal kijken, omdat zijn wapen verzwaard is.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, de mogelijkheden van het lichtste wapenmiddel zijn zwaarder geworden. Als een agent buitenproportioneel geweld gebruikt, dan heeft dat gevolgen voor hem en daarom denkt een agent wel 2x na voor hij voluit met zijn nieuwe stalen wapenstok op een burger inslaat.
Maar zoals ook in het filmpje werd genoemd was de oude rubberen knuppel te vaak niet toereikend.
Nee het wordt enkel effectiever. Ipv 6 klappen zijn er nu nog maar een of 2 nodig. Bovendien is de dreiging die van de nieuwe wapenstok uit gaat groter dus zullen mensen eerder eieren voor hun geld kiezen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat?quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Vertel dat maar als je perongeluk een huis hebt op de weg van een straat die dan word schoongeveegd door de ME. Kijken of het dan uitmaakt dat je je gedraagt of niet.
quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je vertrouwt er dus op dat een agent nu wel beter uit zal kijken, omdat zijn wapen verzwaard is.
Dan heb jij meer vertrouwen in de politie, en de mens in het algemeen, dan ik.
Uitschuifbare wapenstok in gebruikquote:Michael Huijs, docent geweld- en gevaarsbeheersing, benadrukt dat de uitschuifbare wapenstok niet tot meer geweld zal leiden. "Wel is de impact van deze wapenstok door het materiaal, de lengte en het zwaardere gewicht, groter dan bij de korte wapenstok. Van een klap van deze wapenstok kun je best last krijgen. Laat het niet zover komen dat een agent geweld moet gebruiken en bijvoorbeeld de nieuwe wapenstok hierbij inzet, om zo letsel te voorkomen."
Gebeurt vaak zat. Sowieso gebeurt politiegeweld tussen onschuldigen best vaak, ook in Nederland.quote:
Op het moment dat de ME een straat aan het schoonvegen is moet je gewoon hun bevelen opvolgen of je nou deel bent van de groep die zich misdraagt of niet.. Als je in die straat woont blijf je in je huis of als je naar huis probeert te komen wacht je even tot de ME klaar is.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Vertel dat maar als je perongeluk een huis hebt op de weg van een straat die dan word schoongeveegd door de ME. Kijken of het dan uitmaakt dat je je gedraagt of niet.
omdat ook in Nederland hele domme mensen rondlopenquote:Op woensdag 4 juli 2018 20:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Gebeurt vaak zat. Sowieso gebeurt politiegeweld tussen onschuldigen best vaak, ook in Nederland.
Of de gebruiker van de grotere stok krijgt meer adrenaline, voelt zich stoerder en gaat meer geweld gebruiken.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:08 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nee het wordt enkel effectiever. Ipv 6 klappen zijn er nu nog maar een of 2 nodig. Bovendien is de dreiging die van de nieuwe wapenstok uit gaat groter dus zullen mensen eerder eieren voor hun geld kiezen.
Kijk, je moet dit niet los van elkaar zien natuurlijk. Alle stukjes bij elkaar leiden tot iets engens. Je zegt, geen wetswijziging? Heb je bericht van paar weken geleden niet meegekregen, dat politie-agenten niet meer voor doodslag vervolgd kunnen worden?quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:48 schreef MadJackthePirate het volgende:
Maar ik vraag me af waarom je dit nu als een stapje richting de politiestaat ziet. Ze hadden al een wapenstok waar ze mee mochten meppen indien nodig, die doet nu meer pijn, meer niet. Rechten van de politie zijn niet veranderd, geen compleet nieuwe wapensvormen zoals geluid (wat ze in de VS en Israel geloof ik aan het testen zijn), maar gewoon een upgrade. Het feit dat een klap meer pijn doet zie jij als een stap richting de politiestaat?
Kijk dat men wetswijzigingen zoals de sleepwet e.d. zorgelijk vinden kan ik me voorstellen, maar dit? Mwoa
Dan loop ik even een straatje om en ga naar huis nadat de straat weer is schoongeveegd.quote:
Ik denk dat dat is omdat jij wereldkampioen appels met peren vergelijken bent.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarom denk je dat ik dat aanhaal?
Als je aan de ene kant Erdogan toejuicht en aan de andere kant Nederland een politiestaat noemt dan is er iets goed mis met je.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk dat dat is omdat jij wereldkampioen appels met peren vergelijken bent.
Tsja als je in Rusland zoiets flikt weet je wat er kan gebeuren..quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:05 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Net zoals in Rusland met het wk, OK als je word aangehouden omdat je op een politie auto springt, maar om hem dan als tie al op de grond ligt met 3 man bijna dood te knuppelen... Rodney King praktijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |