abonnement Unibet Coolblue
pi_179513667
Trump reportedly said he wants to stop German luxury car imports in the US

• Trump reportedly told French President Emmanuel Macron last month that he would maintain his trade policy with the aim of stopping Mercedes-Benz models from driving down Fifth Avenue in New York.

• Europe's autos sector was trading lower shortly after the report was published Thursday, with German automakers leading the losses during mid-morning deals.

quote:
President Donald Trump is hoping to block German luxury carmakers from the U.S. market, according to an exclusive report by German magazine WirtschaftsWoche.

Citing several unnamed U.S. and European diplomats, the weekly business magazine reported that Trump told French President Emmanuel Macron last month he would maintain his trade policy with the aim of stopping Mercedes-Benz models from driving down Fifth Avenue in New York. The report didn't give any further details on what policies would be used to effectively ban the premium carmakers.

The report comes less than two weeks after the U.S. Department of Commerce launched an investigation into automobile imports to determine whether they "threaten to impair the national security" of the U.S. That could lead to tariffs of up to 25 percent on the same "national security" grounds used to impose metal imports charges in March.

Europe's autos sector was trading lower shortly after the report was published Thursday, with German automakers leading the losses during mid-morning deals. Shares of Daimler, Porsche and Volkswagen were all trading off around 1 percent on the news.

Volkswagen was not immediately available for comment when contacted by CNBC Thursday, while Daimler refused to issue a statement.

The White House did not immediately respond to CNBC's request for comment.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 31 mei 2018 @ 15:54:21 #252
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179514332
Hoe rijmt dat met het onlangs geopende hoofdkwartier in de VS van Mercedes-Benz? En de verschillende fabrieken van Duitse automakers die onlangs geopend zijn, ook in de VS?

En niet te vergeten met vrije marktwerking waar de republikeinen altijd op hameren?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Overall beste user 2022 donderdag 31 mei 2018 @ 15:56:33 #253
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179514389
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe rijmt dat met het onlangs geopende hoofdkwartier in de VS van Mercedes-Benz? En de verschillende fabrieken van Duitse automakers die onlangs geopend zijn, ook in de VS?

En niet te vergeten met vrije marktwerking waar de republikeinen altijd op hameren?
Niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 31 mei 2018 @ 15:57:43 #254
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179514421
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niet.
Het is dus waarschijnlijk eerder een maatregel die Trump weer kan inzetten tijdens onderhandelingen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:00:25 #255
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_179514486
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is dus waarschijnlijk eerder een maatregel die Trump weer kan inzetten tijdens onderhandelingen.
Dat werd ook zo nu en dan gedacht over de staal- en aluminiumtarieven, maar die gaan gewoon door.

Dat gezegd hebbende ken ik de bron "WirtschaftsWoche" niet.
pi_179514535
realDonaldTrump twitterde op donderdag 31-05-2018 om 12:55:14 RUSH LIMBAUGH “If the FBI was so concerned, and if they weren’t targeting Trump, they should have told Trump. If they were really concerned about the Russians infiltrating a campaign (hoax), then why not try to stop it? Why not tell Trump? Because they were pushing this scam.” reageer retweet
Die Limbaugh is ook niet de snuggerste.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179514633
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe rijmt dat met het onlangs geopende hoofdkwartier in de VS van Mercedes-Benz? En de verschillende fabrieken van Duitse automakers die onlangs geopend zijn, ook in de VS?

En niet te vergeten met vrije marktwerking waar de republikeinen altijd op hameren?
Er is niets meer over van de zogenaamde ideologie waar de Republikeinen altijd voor zeiden te staan. De GOP weet bovendien dat het in de toekomst alleen maar lastiger wordt om nog verkiezingen te winnen. Dus de Republikeinen laten Trump begaan en vullen nog een keer goed de zakken van hun donors. Trek de kas leeg voordat het te laat is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179514665
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is dus waarschijnlijk eerder een maatregel die Trump weer kan inzetten tijdens onderhandelingen.
Wat natuurlijk een grove belediging van je bondgenoten is.
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:09:11 #259
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179514698
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat werd ook zo nu en dan gedacht over de staal- en aluminiumtarieven, maar die gaan gewoon door.

Dat maakt het alleen maar een betere 'bargaining chip' toch? Des te eerder zijn we geneigd om er weer vanaf te komen als die maatregelen eenmaal zijn ingegaan.

Zeg overigens niet dat het verder een goed idee is hoor. Want uiteindelijk zet het relaties onder druk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:10:37 #260
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_179514739
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat maakt het alleen maar een betere 'bargaining chip' toch? Des te eerder zijn we geneigd om er weer vanaf te komen als die maatregelen eenmaal zijn ingegaan.

Zeg overigens niet dat het verder een goed idee is hoor.
Ik zie niet echt in hoe... er worden ook geen concrete maatregelen genoemd. Weet niet zo goed wat we met het bericht kunnen dus...
pi_179514791
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat maakt het alleen maar een betere 'bargaining chip' toch? Des te eerder zijn we geneigd om er weer vanaf te komen als die maatregelen eenmaal zijn ingegaan.

Zeg overigens niet dat het verder een goed idee is hoor. Want uiteindelijk zet het relaties onder druk.
Dat laatste dus vooral. Zakelijk kan het een prima tactiek zijn. Maar voor de duurzaamheid van je relatie is het niet echt handig. Dus zeker bij je beste bondgenoten lijkt het me vooral een ontzettend domme strategie.
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:15:25 #262
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179514840
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik zie niet echt in hoe... er worden ook geen concrete maatregelen genoemd. Weet niet zo goed wat we met het bericht kunnen dus...
Waarschijnlijk hoopt hij dat we smekend bij hem aankloppen omdat de heffingen zo pijn doen? (ik denk nu even vanuit Trump ;) )
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179514906
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hoopt hij dat we smekend bij hem aankloppen omdat de heffingen zo pijn doen? (ik denk nu even vanuit Trump ;) )
Trump is geobsedeerd door handelsbalansen. Hij ziet internationale handel als een zero-sum game. Daarom loopt hij continu te mekkeren over handelstekorten, die volgens hem het bewijs zijn dat andere landen de VS oneerlijk behandelen. Zijn doel is - zo lijkt het - om een handelsoverschot te creëren, zodat Amerika (in zijn ogen) kan wordt uitgeroepen tot winnaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179514924
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:13 schreef archito het volgende:

[..]

Dat laatste dus vooral. Zakelijk kan het een prima tactiek zijn. Maar voor de duurzaamheid van je relatie is het niet echt handig. Dus zeker bij je beste bondgenoten lijkt het me vooral een ontzettend domme strategie.
Je krijgt ook bijna het idee dat Trump daadwerkelijk in de zak zit van de Russen. De enige die profiteert van een verslechtering van onderlinge relaties in het westen, is Poetin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:19:46 #265
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179514940
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump is geobsedeerd door handelsbalansen. Hij ziet internationale handel als een zero-sum game. Daarom loopt hij continu te mekkeren over handelstekorten, die volgens hem het bewijs zijn dat andere landen de VS oneerlijk behandelen. Zijn doel is - zo lijkt het - om een handelsoverschot te creëren, zodat Amerika (in zijn ogen) kan wordt uitgeroepen tot winnaar.
Zou zo maar kunnen.

Ik ben wel benieuwd of we iets gaan merken van de heffingen van de EU op spijkerbroeken. Ik weet niet welke merken er uit de VS komen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:28:22 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179515139
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat werd ook zo nu en dan gedacht over de staal- en aluminiumtarieven, maar die gaan gewoon door.

Dat gezegd hebbende ken ik de bron "WirtschaftsWoche" niet.
Een Duits tijdschrift vergelijkbaar met de economist
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wirtschaftswoche
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 donderdag 31 mei 2018 @ 16:30:08 #267
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179515174
realDonaldTrump twitterde op maandag 22-10-2012 om 16:14:44 Gas prices are at crazy levels--fire Obama! reageer retweet
wajobu twitterde op maandag 21-05-2018 om 19:40:15 @realDonaldTrump Say Don, regular gas ⛽️ is headed to $3.50 a gallon.It was $2.25 a gallon on Election Day 2016.#FireTrump! reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:53:06 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_179515723
Krijgen China en Japan vanaf morgen ook importheffingen op staal?
  Overall beste user 2022 donderdag 31 mei 2018 @ 16:54:50 #269
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179515748
Trump hits Canada, Mexico, EU with steel and aluminum tariffs

quote:
Europe had promised swift retaliation if it was hit with the trade penalties, and had warned it could quickly respond with 25% tariffs on US products such as motorcycles, denim, cigarettes, cranberry juice and peanut butter.

Getting rid of the exemptions for Canada and Mexico, meanwhile, could complicate ongoing negotiations on NAFTA. Canada had also pledged to retaliate.

"Should restrictions be imposed on Canadian steel and aluminum products, Canada will take responsive measures to defend its trade interests and workers," Canadian Foreign Minister Chrystia Freeland said in March
.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179515768
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 08:00 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Hier gaan ze spijt van krijgen. De vorige keer dat dit onder Bush geprobeerd werd, was de lol er snel vanaf.
Idd EU target precies de staten van de republikeinen en zal het ze nog wel eens zuur maken.
https://www.npr.org/2018/(...)-lived-steel-tariffs
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 donderdag 31 mei 2018 @ 16:57:27 #271
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179515791
https://www.nu.nl/economi(...)al-en-aluminium.html

quote:
Eerder liet de EU al weten voor staal en aluminium dezelfde tarieven te zullen rekenen als de VS. Daarnaast komen er mogelijk nieuwe tarieven op typisch Amerikaanse producten zoals spijkerbroeken, Harley Davidson-motoren en pindakaas.

Ook Mexico laat weten met tegenmaatregelen te komen. Het land zal de import van staal, varkensvlees en andere voedingsmiddelen uit de VS extra belasten.
Iedereen pakt de Amerikaanse boeren aan. Die zullen wel steeds blijer worden van Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179515825
So much winning!
  Overall beste user 2022 donderdag 31 mei 2018 @ 17:10:47 #273
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179516028
US impose new trade tariffs; EU, Mexico pledge to retaliate

kylegriffin1 twitterde op donderdag 31-05-2018 om 17:05:06 Mexico says it will penalize U.S. imports including pork bellies, apples, grapes, cheeses and flat steel in retaliation for Trump’s new trade tariffs. https://t.co/zRclF4oP8Y reageer retweet
Rode staten worden natuurlijk wel extra hard aangepakt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179516262
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Idd EU target precies de staten van de republikeinen en zal het ze nog wel eens zuur maken.
https://www.npr.org/2018/(...)-lived-steel-tariffs
Eerder was er sprake van een tarief op Harley Davidsons, die worden in Wisconsin gemaakt, om Ryan dwars te zitten. Nu die speaker af is ben ik benieuwd waar ze mee komen.
  Overall beste user 2022 donderdag 31 mei 2018 @ 17:25:34 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179516279
Seth begint ruzie te maken met Scott Adams.

SethAbramson twitterde op donderdag 31-05-2018 om 17:17:10 BREAKING: Bad Cartoonist Bad at Everything Else https://t.co/Lv44DH0vCs reageer retweet
:D :P
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')