abonnement Unibet Coolblue
pi_179224952
Met de aankomende verkiezingen in Turkije ( parlementsverkiezingen en presidentsverkiezingen) staan de Turken in Nederland en in Europa te popelen om hun stem te kunnen brengen. Alleen is dit niet goed. Zo'n 70% van de Turken in Nederland stemt op de AKP partij van erDOGan. Ook in Duitsland waar veel Turken wonen stemmen er veel op erDOGan's partij.

Ik pleit dat mensen die een Europese nationaliteit hebben zoals Nederlands of Duits niet mogen stemmen in andere verkiezingen behalve verkiezingen die hun direct aangaan zoals de Nederlandse verkiezingen of de EU verkiezingen. Zo kunnen we trouwens ook erDOGan duidelijk maken dat hij geen invloed mag uitoefenen in Europa. Trouwens kan dit bepalend zijn voor Turkije omdat oppositie partijen hiervan profiteren. Dan zijn de mensen in Turkije ook sneller af van dictator erDOGan.

Natuurlijk mogen mensen die in Nederland wonen die een dubbele nationaliteit hebben van 2 EU landen wel stemmen in andere nationale verkiezingen, bijvoorbeeld iemand die de Franse en Spaanse nationaliteit bezit mag wel stemmen in beide verkiezingen want het zijn beide EU landen. Maar bijvoorbeeld iemand die de Belgische nationaliteit bezit en ook de Marokkaanse nationaliteit bezit mag dan bijvoorbeeld alleen in Belgische verkiezingen stemmen ( EU verkiezingen inbegrepen natuurlijk ) en dus niet in Marokkaanse verkiezingen.

( Deze mensen met een dubbele nationaliteit, bijvoorbeeld NL&TR mogen nog wel stemmen als ze in een niet EU land verblijven of zelf in Turkije stemmen. De EU moet het gewoon zelf niet faciliteren. )

Wat vinden jullie van zo'n voorstel?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 19:47:33 ]
pi_179225015
Mogen Nederlanders die in de VS, Japan, Bolivia of Tanzania wonen dan ook niet meer stemmen bij Nederlandse verkiezingen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179225038
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Mogen Nederlanders die in de VS, Japan, Bolivia of Tanzania wonen dan ook niet meer stemmen bij Nederlandse verkiezingen?
Als VS, Japan, Bolivia of Tanzania dat bij wet vaststellen dan mogen ze dat inderdaad niet. Maar dat doen VS, Japan etc niet want ze zijn goed bevriend met de EU. Het punt is niet dat mensen die met een EU nationaliteit mogen stemmen, het punt is dat mensen die een EU nationaliteit hebben, die ook wonen in de EU maar ook van een niet EU nationaliteit bezitten, dat zij niet mogen stemmen in die verkiezingen van de niet EU land.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 18:45:42 ]
  donderdag 17 mei 2018 @ 18:45:13 #4
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179225069
De Turkse verkiezingen gaan mensen met een Turkse nationaliteit toch ook aan?
pi_179225091
Dom voorstel als je mag stemmen dan moet daar de mogelijkheid voor zijn ook als de partij waar op gestemt wordt niet bevalt. Campagne voeren is weer een ander verhaal
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_179225096
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Turkse verkiezingen gaan mensen met een Turkse nationaliteit toch ook aan?
Als ze alleen een Turkse nationaliteit hebben jazeker. Maar wanneer ze een dubbele nationaliteit hebben waarvan 1 een EU nationaliteit is en ze in een EU land wonen dan pleit ik dat ze niet mogen stemmen in verkiezingen van niet EU landen.
pi_179225118
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:46 schreef vipergts het volgende:
Dom voorstel als je mag stemmen dan moet daar de mogelijkheid voor zijn ook als de partij waar op gestemt wordt niet bevalt. Campagne voeren is weer een ander verhaal
Of ze wel of niet campagne mogen voeren hier zelf heeft bijna geen invloed. Toch stemmen 70% van de Nederlandse Turken op erDOGan. Veel gaat via social media wat je toch niet kunt verbieden dus ze kunnen in principe nog gewoon campagne voeren in Nederland.
  donderdag 17 mei 2018 @ 18:52:06 #8
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179225176
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Als ze alleen een Turkse nationaliteit hebben jazeker. Maar wanneer ze een dubbele nationaliteit hebben waarvan 1 een EU nationaliteit is en ze in een EU land wonen dan pleit ik dat ze niet mogen stemmen in verkiezingen van niet EU landen.
Alleen al het feit dat ze ook de Turkse nationaliteit hebben, lijkt me voldoende om belang te hebben bij een verkiezing. Die kan namelijk als gevolg hebben dat je wel of niet dienstplichtig bent, bijvoorbeeld. Er zijn genoeg andere politieke beslissingen te bedenken die gevolgen hebben voor alle onderdanen, waar ook ter wereld, ongeacht of ze nog een tweede nationaliteit hebben.
pi_179225287
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat ze ook de Turkse nationaliteit hebben, lijkt me voldoende om belang te hebben bij een verkiezing. Die kan namelijk als gevolg hebben dat je wel of niet dienstplichtig bent, bijvoorbeeld. Er zijn genoeg andere politieke beslissingen te bedenken die gevolgen hebben voor alle onderdanen, waar ook ter wereld, ongeacht of ze nog een tweede nationaliteit hebben.
Als je ziet dat je eigen burgers dan gechanteerd worden door een andere staat om verplicht op dienstplicht te gaan dan kan je dat toch niet zomaar accepteren? Ja je kan je dienstplicht afkopen maar je wordt gewoon gechanteerd.

Je moet eerst je dienstplicht afkopen dan kan je pas van je nationaliteit afkomen. Maar bijvoorbeeld in Marokko kan je jouw nationaliteit niet opzeggen en ben je voor het leven een Marokkaan, wat dan? Moet je als Nederland dan maar zomaar accepteren dat burgers in Nederland die ook een Marokkaanse nationaliteit hebben voor altijd opgeroepen kunnen worden door Marokko?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 19:03:46 ]
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 19:00:53 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179225329
als de Turken Nederlanderse stemrecht willen geven dan lijkt het me niet dat iemand daar wat aan kan doen eerlijk gezegd ... ja oproepen niet te gaan stemmen

of beter nog, oproepen om in het voordeel van Nederland te stemmen, dan krijgen we ineens invloed in zo'n land zonder dat het iets kost en dat lijkt me een mooie VOC mentaliteit w/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 17 mei 2018 @ 19:07:21 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179225492
Dus als ik het goed begrijp mogen mensen van jou niet stemmen omdat ze op iets stemmen wat je niet oke vindt?

Eng
Laffe huichelaar
pi_179225528
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:07 schreef timmmmm het volgende:
Dus als ik het goed begrijp mogen mensen van jou niet stemmen omdat ze op iets stemmen wat je niet oke vindt?

Eng
Niet alleen ik maar zowat heel Europa. Zie jij erDOGan niet als een slecht persoon en die schadelijk is voor zijn eigen bevolking en Europa? Hij chanteert Europa telkens door de migranten deal op te blazen. Een persoon die gestraft moet worden dus.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 19:11:16 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 17 mei 2018 @ 19:11:55 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179225585
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:00 schreef sp3c het volgende:
als de Turken Nederlanderse stemrecht willen geven dan lijkt het me niet dat iemand daar wat aan kan doen eerlijk gezegd ... ja oproepen niet te gaan stemmen

of beter nog, oproepen om in het voordeel van Nederland te stemmen, dan krijgen we ineens invloed in zo'n land zonder dat het iets kost en dat lijkt me een mooie VOC mentaliteit w/
Beetje zoals Turkije met denk heeft bedoel je?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 17 mei 2018 @ 19:12:11 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179225591
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:08 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Niet alleen ik maar zowat heel Europa.
Nou en?

Als heel europa het niet oke vindt dat je op de PVV stemt zou dat niet meer dan terecht zijn, vind ik zo ongeveer net zo oke als Erdoengerd.

Maar het recht heb je en moet je houden.

Jij wil gaan bepalen op wie men wel en niet wil stemmen. Al die burgers stemmen willens en wetens op ERdogan. Hier in het Westen zijn ze zelfs nog beter geinformeerd ook, en toch willen ze hem. Dat is dan hun goed recht. Democratie zou ook moeten kunnen als mensen toevallig iets anders willen dan jij graag zou zien
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 19:15:29 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179225657
quote:
9s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Beetje zoals Turkije met denk heeft bedoel je?
waarom niet

al vind ik dat we het aan onze kant van het hek gewoon moeten verbieden, denk dat die gasten inmiddels wel duidelijk genoeg hebben gemaakt wiens belangen ze dienen en daar is de ambassade voor, niet de tweede kamer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179225679
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou en?

Als heel europa het niet oke vindt dat je op de PVV stemt zou dat niet meer dan terecht zijn, vind ik zo ongeveer net zo oke als Erdoengerd.

Maar het recht heb je en moet je houden.

Jij wil gaan bepalen op wie men wel en niet wil stemmen. Al die burgers stemmen willens en wetens op ERdogan. Hier in het Westen zijn ze zelfs nog beter geinformeerd ook, en toch willen ze hem. Dat is dan hun goed recht. Democratie zou ook moeten kunnen als mensen toevallig iets anders willen dan jij graag zou zien
Ja man want die Turken die 1x per jaar voor 2 weken vakantie naar Turkije gaan en die op erDOGan stemmen weten echt de gevolgen daarvan :') Zij leven in het vrije Europa terwijl ze de burgers in hun eigen land naaien.

En ik zeg niet dat ze niet stemmen, ze mogen wel stemmen hoor maar dan ga je maar naar Turkije en niet in de EU. Ik pleit dat ze niet mogen stemmen in de EU zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 19:19:36 ]
  donderdag 17 mei 2018 @ 19:21:23 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179225797
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja man want die Turken die 1x per jaar voor 2 weken vakantie naar Turkije gaan en die op erDOGan stemmen weten echt de gevolgen daarvan :') Zij leven in het vrije Europa terwijl ze de burgers in hun eigen land naaien.

En ik zeg niet dat ze niet stemmen, ze mogen wel stemmen hoor maar dan ga je maar naar Turkije en niet in de EU. Ik pleit dat ze niet mogen stemmen in de EU zelf.
Maar waarom niet? Turkse burgers mogen hier van jou niet stemmen omdat ze niet stemmen op een keuze die jij goedkeurt.

Je ziet stiekem toch zelf wel dat dat niet helemaal jofel is?
Laffe huichelaar
pi_179225804
Krijgt iemand die in Nederland geboren is uit ouders met de Turkse nationaliteit zelf ook de Turkse nationaliteit?

En kan zo'n persoon dat stemmen voor Turkse verkiezingen, zelfs als hij bijvoorbeeld nog nooit in Turkije is geweest en dat ook niet van plan is?
pi_179225918
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:21 schreef timmmmm het volgende:
Maar waarom niet? Turkse burgers mogen hier van jou niet stemmen omdat ze niet stemmen op een keuze die jij goedkeurt.

Als ze stemmen voor een persoon die een risico is voor de veiligheid van Europa ja dan voer in restricties in dat ze niet van de vrijheid mogen genieten om te stemmen in Nederland maar dat je dan naar Turkije zal moeten reizen of naar een land dat het wel goed vindt. Bijvoorbeeld dat ze naar Bosnië gaan om daar te stemmen, Bosnië is geen EU land dus het boeit me niet wat ze daar doen maar.
  donderdag 17 mei 2018 @ 19:29:32 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179225943
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Als ze stemmen voor een persoon die een risico is voor de veiligheid van Europa ja dan voer in restricties in dat ze niet van de vrijheid mogen genieten om te stemmen in Nederland maar dat je dan naar Turkije zal moeten reizen of naar een land dat het wel goed vindt. Bijvoorbeeld dat ze naar Bosnië gaan om daar te stemmen, Bosnië is geen EU land dus het boeit me niet wat ze daar doen maar.
De democratische vrijheid van Nederland inperken en je aanpassen aan het niveau van een Erdogan.

Uhh oke
Laffe huichelaar
pi_179225966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De democratische vrijheid van Nederland inperken en je aanpassen aan het niveau van een Erdogan.

Uhh oke
Oh de democratische vrijheid van NEDERLANDSE burgers zal niet ingeperkt worden. Zij mogen gewoon stemmen in alle verkiezingen die NEDERLANDSE burgers aangaan. De vrijheid van mensen van een andere nationaliteit zal worden ingeperkt voor veiligheidsredenen en om een land zoals Turkije&co te straffen over de ondemocratische koers die ze voeren.

Het moet eens afgelopen zijn met proto dictators die Europa telkens proberen te chanteren en misbruik maken van de vrijheden die mensen in Europa genieten.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 19:32:56 ]
  donderdag 17 mei 2018 @ 19:32:32 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179226012
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:30 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oh de democratische vrijheid van NEDERLANDSE burgers zal niet ingeperkt worden. Zij mogen gewoon stemmen in alle verkiezingen die NEDERLANDSE burgers aangaan. De vrijheid van mensen van een andere nationaliteit zal worden ingeperkt voor veiligheidsredenen en om een land zoals Turkije&co te straffen over de ondemocratische koers die ze voeren.
Je bent ver heen
Laffe huichelaar
pi_179226026
Het is niet eens mogelijk dat Nederland Turkse Nederlanders verbied te gaan stemmen voor de Turkse verkiezingen. Het enige wat we zouden kunnen doen is het niet te faciliteren.

Niet dat dat iets uit zou maken, dan regelen ze het lekker zelf.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179226029
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je bent ver heen
Goed argument, op de man zelf spelen maar niet op de inhoud :')14.gif

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 19:34:11 ]
pi_179226059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is niet eens mogelijk dat Nederland Turkse Nederlanders verbied te gaan stemmen voor de Turkse verkiezingen. Het enige wat we zouden kunnen doen is het niet te faciliteren.

Niet dat dat iets uit zou maken, dan regelen ze het lekker zelf.
Maar ik zeg toch niet dat ze totaal niet mogen stemmen? Ik zeg eigenlijk hetzelfde. Ze mogen het niet faciliteren in de EU. Ze mogen van mij gewoon naar niet EU landen of Turkije gaan en daar stemmen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 19:35:50 ]
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 19:35:19 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179226067
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Als ze stemmen voor een persoon die een risico is voor de veiligheid van Europa ja dan voer in restricties in dat ze niet van de vrijheid mogen genieten om te stemmen in Nederland maar dat je dan naar Turkije zal moeten reizen of naar een land dat het wel goed vindt. Bijvoorbeeld dat ze naar Bosnië gaan om daar te stemmen, Bosnië is geen EU land dus het boeit me niet wat ze daar doen maar.
Erdogan mocht willen dat hij een risico is voor de veiligheid van Europa zeg ... dan gaat gelijk zijn broek op de enkels en zie je hem een maand niet meer _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179226090
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

Erdogan mocht willen dat hij een risico is voor de veiligheid van Europa zeg ... dan gaat gelijk zijn broek op de enkels en zie je hem een maand niet meer _O-
Als hij de migrantendeal opzegt en ons weer laat overspoelen met migranten dan hebben we zeker wel een probleem. Daarom moeten proto dictators als hem gestraft worden en geboycott worden. Je hebt het vorig jaar kunnen zien in Rotterdam toen hij en zijn regering Nederland openlijk fascistisch noemde en voor onrust heeft gezorgd met rellen. Hij is wel zeker een veiligheidsrisico.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 19:38:48 ]
pi_179226091
Misschien een idee om eens op te houden om Erdogan te spellen als ErDOGan, dat staat namelijk een beetje kinderachtig.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179226114
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:36 schreef Hathor het volgende:
Misschien een idee om eens op te houden om Erdogan te spellen als ErDOGan, dat staat namelijk een beetje kinderachtig.
Maar hij is dan ook gewoon een dog.

:P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 19:38:11 ]
  Moderator donderdag 17 mei 2018 @ 19:39:09 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179226133
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Als hij de migrantendeal opzegt en ons weer laat overspoelen met migranten dan hebben we zeker wel een probleem. Daarom moeten proto dictators als hem gestraft worden en geboycott worden.
dat probleem creeeren we zelf en die migrantendeal vind ik sowieso een onverantwoordelijke oplossing

blaas maar op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 17 mei 2018 @ 19:39:09 #31
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179226134
Kijken hoe hard men hier tript als het andersom was geweest. Als men overwegend anti-Erdo had gestemd en ze in Turkije daarom hadden gezegd dat het Westen niet meer mag stemmen hadden we hier in het Westen woedend geweest.

Maar onze eigen anti-democraat Vigen stelt het zelf al voor maar dan andersom
Laffe huichelaar
pi_179226147
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maar ik zeg toch niet dat ze totaal niet mogen stemmen? Ik zeg eigenlijk hetzelfde. Ze mogen het niet faciliteren in de EU. Ze mogen van mij gewoon naar niet EU landen of Turkije gaan en daar stemmen.
Je beweert heel wat anders in je OP:
quote:
Ik pleit dat mensen die een Europese nationaliteit hebben zoals Nederlands of Duits niet mogen stemmen in andere verkiezingen behalve verkiezingen die hun direct aangaan zoals de Nederlandse verkiezingen of de EU verkiezingen. Zo kunnen we trouwens ook erDOGan duidelijk maken dat hij geen invloed mag uitoefenen in Europa. Trouwens kan dit bepalend zijn voor Turkije omdat oppositie partijen hiervan profiteren. Dan zijn de mensen in Turkije ook sneller af van dictator erDOGan.
Je gelooft oprecht dat we Turkse Nederlanders kunnen beletten op Erdogan te gaan stemmen.
Het is heel simpel: dat kunnen we niet, zelfs als we het zouden verbieden.

En de verkiezing niet faciliteren levert alleen maar ellende op. Er zal geen Turk minder gaan stemmen. Eerder meer dankzij zulk gedrag van Nederland.

En ook ik schaam me voor het feit dat zoveel Nederturken op die dictator stemmen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179226233
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je beweert heel wat anders in je OP:

[..]

Je gelooft oprecht dat we Turkse Nederlanders kunnen beletten op Erdogan te gaan stemmen.
Het is heel simpel: dat kunnen we niet, zelfs als we het zouden verbieden.

En de verkiezing niet faciliteren levert alleen maar ellende op. Er zal geen Turk minder gaan stemmen. Eerder meer dankzij zulk gedrag van Nederland.

En ook ik schaam me voor het feit dat zoveel Nederturken op die dictator stemmen.
In mijn OP zeg ik gewoon dat ze niet in de EU mogen stemmen. Ze mogen nog wel stemmen maar niet hier omdat we dat niet willen faciliteren. Laat ze maar naar Turkije etc en daar stemmen. Dan kunnen ze trouwens de realiteit zien waar ze voor stemmen want zoals ik zei, ze zijn maar 2 weken per jaar in Turkije op vakantie maar naaien de bevolking daar wel. De mensen daar leven in een proto fascistische staat terwijl deze mensen hier in het vrije Nederland wonen.
pi_179226241
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:39 schreef timmmmm het volgende:
Kijken hoe hard men hier tript als het andersom was geweest. Als men overwegend anti-Erdo had gestemd en ze in Turkije daarom hadden gezegd dat het Westen niet meer mag stemmen hadden we hier in het Westen woedend geweest.

Maar onze eigen anti-democraat Vigen stelt het zelf al voor maar dan andersom
Weer een non-argument. Kan je ook op de inhoud reageren?
  donderdag 17 mei 2018 @ 19:50:45 #35
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179226388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:44 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Weer een non-argument. Kan je ook op de inhoud reageren?
Je bent het niet met me eens, dat is wat anders. Beetje een laffe uitweg dit, alles maar een non-argument noemen zodat je er niet op in hoeft te gaan
Laffe huichelaar
pi_179226401
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:44 schreef vigen98 het volgende:

[..]

In mijn OP zeg ik gewoon dat ze niet in de EU mogen stemmen. Ze mogen nog wel stemmen maar niet hier omdat we dat niet willen faciliteren. Laat ze maar naar Turkije etc en daar stemmen. Dan kunnen ze trouwens de realiteit zien waar ze voor stemmen want zoals ik zei, ze zijn maar 2 weken per jaar in Turkije op vakantie maar naaien de bevolking daar wel. De mensen daar leven in een proto fascistische staat terwijl deze mensen hier in het vrije Nederland wonen.
Dat kunnen we niet verbieden.

En jij hebt volgens mij een heel ander idee bij wat Nederland nu eigenlijk doet om deze verkiezingen mogelijk te maken.
Hier in Rotterdam kon je op een paar plaatsen stemmen en daarvoor werden openbare gebouwen gebruikt. Ook waren er een paar verkeersregelaars omdat er anders gevaarlijke situaties zouden ontstaan. En tenslotte controleerde er wat extra agenten omdat het er erg druk was.

Als Rotterdam niets had gedaan, dan werd er ook gewoon gestemd. Alleen dan ergens midden in een wijk, met gevaarlijke verkeerssituaties en Turken die zelf voor beveiligers zouden spelen.
Oftewel heel wat meer overlast en gevaar.

En nogmaals: wij kunnen echt niet verbieden dat er in Turkse buurthuizen of moskees gestemd word. Dat moeten we ook absoluut niet willen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179226407
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je bent het niet met me eens, dat is wat anders. Beetje een laffe uitweg dit, alles maar een non-argument noemen zodat je er niet op in hoeft te gaan
Kan je reageren op wat ik pleit? Waarom ben je tegen dit voorstel? Beargumenteer het ipv buzzwoorden te strooien zoals anti-democraat blababla.
pi_179226426
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat kunnen we niet verbieden.

En jij hebt volgens mij een heel ander idee bij wat Nederland nu eigenlijk doet om deze verkiezingen mogelijk te maken.
Hier in Rotterdam kon je op een paar plaatsen stemmen en daarvoor werden openbare gebouwen gebruikt. Ook waren er een paar verkeersregelaars omdat er anders gevaarlijke situaties zouden ontstaan. En tenslotte controleerde er wat extra agenten omdat het er erg druk was.

Als Rotterdam niets had gedaan, dan werd er ook gewoon gestemd. Alleen dan ergens midden in een wijk, met gevaarlijke verkeerssituaties en Turken die zelf voor beveiligers zouden spelen.
Oftewel heel wat meer overlast en gevaar.

En nogmaals: wij kunnen echt niet verbieden dat er in Turkse buurthuizen of moskees gestemd word. Dat moeten we ook absoluut niet willen.
Waar heb jij het over? Dat is allemaal Nederland en de Nederlandse wet geldt. Je kan wel zeker zoiets verbieden. Als een consulaat bijvoorbeeld toch tegen de wet keert en het toch faciliteert kan je de ambassadeur op het matje roepen of zelfs hun ambassade sluiten en/of de ambassadeur weg te sturen.

En ik ben zeker wel bekend met dat de consulaten en ambassades technisch gezien niet meer Nederlands grondgebied is maar je kan bijvoorbeeld zulke gebouwen blokkeren tijdens verkiezingen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 19:56:28 ]
pi_179226486
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:53 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? Dat is allemaal Nederland en de Nederlandse wet geldt. Je kan wel zeker zoiets verbieden.
Hoe dan?

Elke Turks buurthuis en elke moskee met geweld binnenvallen en 24 uur controleren dat niemand stemt?
Tienduizenden agenten inzetten overal waar Turken samenkomen? Gewoon sommige privehuizen binnenstormen?

In het ergste geval stemmen de Turken gewoon digitaal. Wou je dat ook voorkomen?

Je hebt een rare zienswijze op wat je als land kan doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179226517
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:53 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? Dat is allemaal Nederland en de Nederlandse wet geldt. Je kan wel zeker zoiets verbieden. Als een consulaat bijvoorbeeld toch tegen de wet keert en het toch faciliteert kan je de ambassadeur op het matje roepen of zelfs hun ambassade sluiten en/of de ambassadeur weg te sturen.

En ik ben zeker wel bekend met dat de consulaten en ambassades technisch gezien niet meer Nederlands grondgebied is maar je kan bijvoorbeeld zulke gebouwen blokkeren tijdens verkiezingen.
Er is maar 1 ambassade en er werd bij de vorige verkiezing overal gestemd. Heb je echt geen ambassade voor nodig. En nee, Nederland kan niet bepalen wat er in een ambassade gebeurd.
Dat zou op ontzettend veel internationale kritiek stuitten
En terecht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179226530
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoe dan?

Elke Turks buurthuis en elke moskee met geweld binnenvallen en 24 uur controleren dat niemand stemt?
Tienduizenden agenten inzetten overal waar Turken samenkomen? Gewoon sommige privehuizen binnenstormen?

In het ergste geval stemmen de Turken gewoon digitaal. Wou je dat ook voorkomen?

Je hebt een rare zienswijze op wat je als land kan doen.
De staat heeft een monopolie op geweld ja en kan die ook gebruiken als personen zich niet aan de wet houden. Als de Turkse regering toch illegaal dan zoiets probeert te faciliteren op Nederlands grondgebied kan je het gebouw afsluiten of je roept de ambassadeur op het matje, in het ergste geval verbreek je diplomatieke banden met het land wegens het negeren van de wetten die gelden in NL.
pi_179226542
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 18:37 schreef vigen98 het volgende:
Met de aankomende verkiezingen in Turkije ( parlementsverkiezingen en presidentsverkiezingen) staan de Turken in Nederland en in Europa te popelen om hun stem te kunnen brengen. Alleen is dit niet goed. Zo'n 70% van de Turken in Nederland stemt op de AKP partij van erDOGan. Ook in Duitsland waar veel Turken wonen stemmen er veel op erDOGan's partij.

Ik pleit dat mensen die een Europese nationaliteit hebben zoals Nederlands of Duits niet mogen stemmen in andere verkiezingen behalve verkiezingen die hun direct aangaan zoals de Nederlandse verkiezingen of de EU verkiezingen. Zo kunnen we trouwens ook erDOGan duidelijk maken dat hij geen invloed mag uitoefenen in Europa. Trouwens kan dit bepalend zijn voor Turkije omdat oppositie partijen hiervan profiteren. Dan zijn de mensen in Turkije ook sneller af van dictator erDOGan.

Natuurlijk mogen mensen die in Nederland wonen die een dubbele nationaliteit hebben van 2 EU landen wel stemmen in andere nationale verkiezingen, bijvoorbeeld iemand die de Franse en Spaanse nationaliteit bezit mag wel stemmen in beide verkiezingen want het zijn beide EU landen. Maar bijvoorbeeld iemand die de Belgische nationaliteit bezit en ook de Marokkaanse nationaliteit bezit mag dan bijvoorbeeld alleen in Belgische verkiezingen stemmen ( EU verkiezingen inbegrepen natuurlijk ) en dus niet in Marokkaanse verkiezingen.

( Deze mensen met een dubbele nationaliteit, bijvoorbeeld NL&TR mogen nog wel stemmen als ze in een niet EU land verblijven of zelf in Turkije stemmen. De EU moet het gewoon zelf niet faciliteren. )

Wat vinden jullie van zo'n voorstel?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij betreft is het wereldwijd zo dat mensen alleen kunnen stemmen als ze in eigen land wonen en werken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_179226579
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is maar 1 ambassade en er werd bij de vorige verkiezing overal gestemd. Heb je echt geen ambassade voor nodig. En nee, Nederland kan niet bepalen wat er in een ambassade gebeurd.
Dat zou op ontzettend veel internationale kritiek stuitten
En terecht.
Je kan de omgeving van zo'n ambassade wel afsluiten op de dag van de verkiezingen. Je kan noodvorderingen gebruiken, zie de rellen in Rotterdam vorig jaar. Ook al heeft het toch problemen gezorgd de wet moest gewoon worden nageleefd en dat is ook maar goed ook. Je kan je als regering niet permitteren dat er over je heen wordt gelopen en ook over de wetten.

En sites die illegale services aanbieden kunnen al geblokkeerd worden in de wet, dus in dat geval worden de sites waarop ze willen stemmen geblokkeerd. Ja er zullen altijd mensen zijn die het op een of andere manier toch weten te doen maar dat heb je met alles wel dus dat is geen argument.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 20:03:19 ]
pi_179226635
Ondemocratisch en onuitvoerbaar. Bovendien ingegeven door jouw mening over waar mensen op zouden moeten stemmen. Heb je hier langer dan 10 seconden over nagedacht? :')
pi_179226674
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:03 schreef westwoodblvd het volgende:
Ondemocratisch en onuitvoerbaar. Bovendien ingegeven door jouw mening over waar mensen op zouden moeten stemmen. Heb je hier langer dan 10 seconden over nagedacht? :')
Waarom is het ondemocratisch/onuitvoerbaar?
pi_179226693
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:01 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je kan de omgeving van zo'n ambassade wel afsluiten op de dag van de verkiezingen. Je kan noodvorderingen gebruiken, zie de rellen in Rotterdam vorig jaar. Ook al heeft het toch problemen gezorgd de wet moest gewoon worden uitgevoerd en dat is ook maar goed ook. Je kan als regering niet permitteren dat er over je heen wordt gelopen en ook over de wetten.
Dat was omdat die minister geen toestemming had om naar Nederland te komen. Ze overtrad de wet en daardoor kon ze weggestuurd worden.

Als je echt wil dat Nederland zomaar tientallen buurthuizen, moskeeen en prive-eigendommen binnen kan vallen omdat de mogelijkheid er is dat er gestemd word, dan moet er eerst tientallen wetten veranderd worden waaronder de grondwet. Dan kom je trouwens akelig dicht in de buurt van een politiestaat.

En als je dat allemaal gedaan hebt, dan gaan de Turken gewoon digitaal stemmen invoeren en lachen ze ons alsnog uit.

Dus dat wil je allemaal omdat je Erdo niet zo tof vind?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179226723
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat was omdat die minister geen toestemming had om naar Nederland te komen. Ze overtrad de wet en daardoor kon ze weggestuurd worden.

Als je echt wil dat Nederland zomaar tientallen buurthuizen, moskeeen en prive-eigendommen binnen kan vallen omdat de mogelijkheid er is dat er gestemd word, dan moet er eerst tientallen wetten veranderd worden waaronder de grondwet. Dan kom je trouwens akelig dicht in de buurt van een politiestaat.

En als je dat allemaal gedaan hebt, dan gaan de Turken gewoon digitaal stemmen invoeren en lachen ze ons alsnog uit.

Dus dat wil je allemaal omdat je Erdo niet zo tof vind?
Ik pleit voor verandering in de wet ja en nee de Turken kunnen niet '' gewoon digitaal stemmen '' als de websites van zulke services als illegaal worden gezien kunnen ze worden geblokkeerd, dat gebeurd nu al. En dat is zeker geen politiestaat want je berooft je eigen bevolking niks.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 20:09:40 ]
pi_179226737
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom is het ondemocratisch/onuitvoerbaar?
Omdat het het stemrecht ontzegt op basis van discriminatoire criteria, en wij als EU helemaal niets te zeggen hebben over wie andere landen buiten de EU stemrecht toekennen.
pi_179226764
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:09 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Omdat het het stemrecht ontzegt op basis van discriminatoire criteria, en wij als EU helemaal niets te zeggen hebben over wie andere landen buiten de EU stemrecht toekennen.
Welke discriminatoire criteria? Want anders zou je ook kunnen pleiten dat het stemmen in Nederland ook discriminatoire criteria heeft want je moet de Nederlandse nationaliteit hebben.

En als EU heb je zelf wel iets te zeggen over zoiets waar heb jij het over :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 20:14:36 ]
pi_179226876
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Welke discriminatoire criteria? En als EU heb je zelf wel iets te zeggen over zoiets waar heb jij het over :')
De EU heeft bevoegdheid over wetten over stemrecht van landen buiten de EU?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')