abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177862753
registreer om deze reclame te verbergen
[insert mooie banner]

Hoi. Welkom bij het tweede CULinaire nieuwstopic. Er is vaak wel culinair nieuws wat de moeite waard is om te posten, maar niet direct om een topic mee te beginnen. Daarom dit topic :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_177862787
quote:
De commissie die Thuisbezorgd.nl rekent aan bezorgrestaurants, kan eventueel nog wel wat omhoog. Dat zegt Jitse Groen, CEO van moederbedrijf TakeAway, op BNR. Om de commissie is de laatste tijd veel te doen: volgens veel horeca-ondernemers rekent Thuisbezorgd te veel, maar in internationaal perspectief valt dat volgens Groen nog wel mee.

In de beginjaren rekende Thuisbezorgd nog 6 procent commissie, tegenwoordig moeten restauranthouders 13 procent betalen om gebruik te maken van de dienst. Een terecht percentage, zegt Groen: 'Ik snap best dat mensen commentaar hebben op onze tariefsverhoging. Wij zorgen voor een half miljard extra omzet voor de bezorgrestaurants op jaarbasis, voor een gemiddeld restaurant ligt dat op 80.000 euro. Dat is heel veel geld, en daar sturen we een rekening voor.'

Advertentie-inkomsten
Uiteraard vinden de bezorgrestaurants het niet leuk als de rekening van Thuisbezorgd omhooggaat, erkent Groen. Maar vaak wordt onderschat hoeveel baat de restaurants hebben bij de door zijn bedrijf verleende diensten. Het liefst verhoogt Groen zijn omzet via advertentie-inkomsten, maar in internationaal perspectief is 13 procent nog aan de bescheiden kant. 'Het is niet zo dat we dat van plan zijn, maar je moet wel realistisch zijn: onze buitenlandse concurrenten zijn allemaal duurder dan wij.'
Thuisbezorgd vindt het allemaal wel meevallen...
https://www.bnr.nl/progra(...)e-kan-nog-wat-omhoog
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:15:27 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177862958
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:05 schreef borisz het volgende:

[..]

Thuisbezorgd vindt het allemaal wel meevallen...
https://www.bnr.nl/progra(...)e-kan-nog-wat-omhoog
ik vind 6% al hoog
pi_177863791
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Supermarkten winnen dit jaar naar verwachting verder terrein op voedingspeciaalzaken. Economen van ABN Amro denken dat de verkopen bij bijvoorbeeld kaasboeren wel licht zullen stijgen, maar dat die van supermarkten veel sterker zullen toenemen.
ABN Amro verwacht dat de speciaalzaken dit en volgend jaar een bescheiden groei van 0,3 procent kunnen laten zien. De prognose voor de supermarkten gaat voor dit jaar en volgend jaar uit van plussen van 1,5 procent.

De verkopen van voedingspeciaalzaken daalden in 2017 nog met 2 procent, terwijl supermarkten 1,4 procent meer artikelen verkochten. Het is vooral de beweging van supermarkten naar allerlei verse producten die de slager en bakker om de hoek hoofdpijn bezorgt.

De onderlinge strijd heeft duidelijk zijn sporen nagelaten. In de afgelopen acht jaar verdwenen 429 bakkerswinkels, 414 slagerijen en 301 groente- en fruitwinkels. Er kwamen wel winkels in vis, delicatessen, chocola en kaas bij.

ABN Amro denkt dat de speciaalzaken in 2018 en 2019 onder meer geholpen door de economische groei nog een lichte groei kunnen laten zien. Ook de vergrijzing biedt hier kansen, stelt de bank. Juist ouderen komen relatief vaak bij dit soort winkels.

Volgens ABN Amro telde Nederland begin dit jaar liefst 4.690 supermarktfilialen. Kleine winkels zoals AH to go's zijn dan nog niet meegeteld.
https://www.nu.nl/onderne(...)er-speciaalzaak.html

En het hele rapport --> https://insights.abnamro.nl/download/117984/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_177868280
De markt voor thuisbezorgen is booming business.

En als zij de toegang tot de klant verzorgen voor bedrijven... Tsja... Dat is best wat waard.
Whatever...
  maandag 19 maart 2018 @ 20:21:28 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177940796
Iens en AH gaan toch door met actie in 2018

Iens en AH gaan ook in 2018 een gezamenlijke restaurantactie organiseren. De samenwerking stond vanwege ontevredenheid van Iens op losse schroeven maar beide partijen zijn na intensief onderhandelen tot overeenstemming gekomen.

‘Veel verzoeken van restaurants en van klanten van Albert Heijn hebben ons doen besluiten de samenwerking voort te zetten,’ laat Almir Ambeskovic, regional manager van Iens, weten aan Misset Horeca.

Eind vorig jaar stond de actie van AH en Iens nog op losse schroeven. Iens zegt dus mede op verzoek van de restaurants zelf door te gaan met deze actie waarbij de horecaondernemer de kosten voor zijn rekening neemt. Restaurants geven het tweede driegangenmenu gratis weg bij inlevering van een volle spaarkaart. De drank komt wel volledig voor rekening van de gast. Deze en andere kortingsacties kunnen altijd rekenen op veel kritiek van restaurants.

‘Dit jaar organiseren wij in samenwerking met Albert Heijn voor het vijfde jaar op rij de landelijke AH Restaurantactie. De voorgaande edities van de AH en Iens-actie waren een succes en daar zijn beide partijen trots op,’ vervolgt Ambeskovic. Hij wil benadrukken dat hij blij is met de samenwerking tussen Iens en Albert Heijn en noemt zijn kritiek van eind 2017 door De Telegraaf te zwaar aangezet.

Voor de komende actie hoeven supermarktenklanten geen tien zegels meer te sparen voor een volle spaarkaart, maar nog maar vier. Bij elke tien euro aan boodschappen krijgen AH-klanten een zegel. Nu is een besteding van 40 euro al goed voor een tweede gratis driegangenmenu.
‘Hierdoor wordt de weg naar het restaurant toegankelijker voor gasten en kunnen mensen vaker verschillende keukens uitproberen.’

‘Dankzij de restaurateurs kunnen veel gasten door middel van de Albert Heijn Restaurantactie genieten van een culinaire avond uit’, besluit Almir Ambeskovic.

Ambeskovic had vorig jaar twijfels over de meerwaarde van de actie voor het merk Iens. Hij zei destijds ‘hetzelfde kunstje niet nog een keer te willen herhalen ondanks het succes van de actie. Hoewel de schaal ongekend is, zijn er voor AH en Iens geen nieuwe inzichten uit voortgekomen. En je kunt jezelf niet eeuwig herhalen’, aldus de Iens-directeur in oktober 2017.

De actie van AH en Iens, waar zo’n duizend restaurants aan meedoen, zorgt jaarlijks voor honderdduizenden reserveringen. Met een volle spaarkaart van tien zegels, een zegel voor elke bestede ¤10, kregen klanten een tweede gratis driegangendiner in een van de deelnemende restaurants. AH zou zo veel klanten binden en trekken. Het aantal zegels is in de editie voor 2018 teruggebracht tot vier.
Poef.....gone! ©golfer
pi_177948757
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:05 schreef borisz het volgende:

Thuisbezorgd vindt het allemaal wel meevallen...

206804.jpg

Thuis bezorgd CEO vindt het gezeur om niks van de Horeca.

Blabla waar je niks aan hebt want dit soort lui praten alleen maar voor eigen parochie en luisteren niet omdat ze teveel gefocust zijn op winst,winst en nogmaals winst.
pi_178143506
De Buik komt naar Amsterdam

quote:
Rotterdamse culi-site ‘De Buik’ naar Amsterdam
De Buik van Rotterdam treft voorbereidingen voor de lancering in Amsterdam. Dat gebeurt volgens medeoprichter Gijsbregt Brouwer nog voor de zomer. Afhankelijk van die ervaringen worden de plannen voor de rest van Nederland getimed.

In Rotterdam is De Buik al jaren een begrip. Een site met verhalen over eten in nieuwe restaurants en eettentjes, maar ook uit etablissementen die hun strepen al hebben verdiend. Eerlijk en positief, maar niet jubelend. En daarin ligt direct ook het unieke van de site, aldus Gijsbregt Brouwer die de uitgave in 2013 mede begon en nu draait met compagnon Robert de Boer.

Vorig jaar lazen een miljoen unieke bezoekers eetverhalen en bezochten de restaurantgids of de agenda. Dat leverde 4,1 miljoen impressies op. Op de socials is dat makkelijk een factor vijf meer.

Brouwer: “We zijn de site al aan het ombouwen om voor de zomer in Amsterdam van start te kunnen. Het team wordt opgezet en de eerste content wordt geschreven. Het belangrijkste is om de foodcultuur van de stad te kennen. Alleen dan kun je er eerlijk over schrijven en superlokaal blijven.”

Als medeoprichter houdt hij de vinger aan de pols om de kroonjuwelen, de cultuur van De Buik, te bewaken. Als het lukt om die naar Amsterdam te brengen en te activeren, dan is de blauwdruk gevonden om ook in andere grote Nederlandse steden te starten. Hoe en met welke eventuele andere partijen moet tegen die tijd blijken.

Op commercieel front deed De Buik vorige maand een professionaliseringsslag. Sinds 1 februari 2018 verzorgt Value Zipper de advertentieverkoop van De Buik. Met deze toevoeging vertegenwoordigt Value Zipper nu veertien media-eigenaren en verstevigt ze haar positie online en in de foodsector. De media-exploitant van Patrick van Hooy werkt voor magazines, websites, dagbladen, filmtitels en nieuwsbrieven. Daaronder: delicious., Lekker Gezond, Zin, Weerplaza, Seasons, Boer zoekt Vrouw, FietsActief en KIJK.

De eerste resultaten van deze samenwerking zullen binnenkort te zien zijn op De Buik van Rotterdam. Waarschijnlijk in de vorm van branded content, dan over koffie en bier. Brouwer: “Dit is belangrijk voor ons. We moeten meer verkopen omdat ons bereik groter worden en ook om de kosten voor groei te dekken. We staan nu op de kaart bij Nederlands vijfhonderd beste adverteerders.”
https://www.emerce.nl/nieuws/rotterdamse-culisite-buik-amsterdam
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_178145142
Soort Johannes van Dam maar dan een hele site?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 28 maart 2018 @ 12:10:12 #10
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178145173
quote:
99s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:08 schreef Karina het volgende:
Soort Johannes van Dam maar dan een hele site?
Welnee!
pi_178145189
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:10 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Welnee!
Wat dan? Ik ken die site niet he.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 28 maart 2018 @ 12:12:59 #12
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178145224
Ik zou zeggen, neem een kijkje: https://www.debuikvan.nl/rotterdam
Het is meer een euh, ja, hoe moet ik het zeggen, een site waar vrij kritiekloze stukjes op staan over alle restaurants van een stad. Soms nav de opening, soms zomaar, gewoon, een soort IENS maar dan zonder gebruikers. Ze schrijven zelf hun stukjes.

Op zich wel handig hoor, vooral om nieuwe restaurants enzo bij te houden.
Maar inhoudelijk heb je er vrij weinig aan omdat ze alles goed vinden.
pi_178145255
Tx ik ga even kijken, mijn tweede ingeving na de omschrijving was inderdaad Iens.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 7 april 2018 @ 00:17:24 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178358515
Die bolle krijgt z'n eigen bonbonlijn:
https://chefsfriends.nl/e(...)hef-francois-geurds/
Poef.....gone! ©golfer
pi_178447242
quote:
Chef-kok Sjef de Cock uit Zuiddorpe overleden
ZUIDDORPE - Chef-kok Sjef de Cock van restaurant Onder de Linden in Zuiddorpe is maandag op 56-jarige leeftijd overleden.


De Cock was al enige tijd ziek. Hij stond ruim dertig jaar achter de pannen van het restaurant dat hij van zijn vader overnam en dat tot over de landsgrenzen bekendheid kreeg door zijn specialiteit: asperges op Zuiddorpse wijze. De Cock verwierf enige landelijke faam door zijn naam, maar stond lokaal stond bekend als een goedlachse bourgondiër; zijn motto: ,,Kenderzinnin vandauge!" Zijn uitdrukkelijke wens was dat Onder de Linden wordt voortgezet zoals het altijd was.
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)-overleden~acfbb3ae/

Vanwege de naam toch maar even posten hier. :s). Verder RIP.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 11 april 2018 @ 14:01:34 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178447890
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 11 april 2018 @ 14:47:56 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178448713
Ik dacht, witte chocolade met een kleurtje, maar het is een nieuwe chocolades-rot van roze bonen blijkbaar
https://www.ad.nl/lifesty(...)-chocolade~af048414/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Roze_chocolade
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 11 april 2018 @ 16:35:01 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178450618
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik dacht, witte chocolade met een kleurtje, maar het is een nieuwe chocolades-rot van roze bonen blijkbaar

Klopt. Staat ook in het artikel dat ik aanhaalde:
"Die is afkomstig van een speciaal soort cacaobonen, Ruby-bonen genoemd. De bonen zijn UTZ-gecertificeerd.
Chocoladeproducent Barry Callebaut ontdekte deze bonen én een manier om de smaak en roze tint, die van nature in deze cacaobonen zit, tot uiting te laten komen."
Poef.....gone! ©golfer
pi_178450835
Dat is dan mooi balen. Ik HOU helemaal niet van kitkat,
maar een nieuwe soort chocola moet ik natuurlijk wel proberen :-/
pi_178451600
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:44 schreef realAIVD het volgende:
Dat is dan mooi balen. Ik HOU helemaal niet van kitkat,
maar een nieuwe soort chocola moet ik natuurlijk wel proberen :-/
Die chocolade ga je wel meer zien :Y Ook zonder kitkat :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 12 april 2018 @ 14:29:01 #21
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178469355
Waarom staat CUL in de TT in hoofdletters? Alsof het een gevatte woordgrap is dat de afkorting van een culinair forum toevallig ook CUL is...
Het staat ook enorm lelijk.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 12 april 2018 @ 15:18:06 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178470094
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:29 schreef Klaploper het volgende:
Waarom staat CUL in de TT in hoofdletters? Alsof het een gevatte woordgrap is dat de afkorting van een culinair forum toevallig ook CUL is...
Het staat ook enorm lelijk.
Lekker belangrijk. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 12 april 2018 @ 18:40:04 #23
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_178473383
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_178571706
quote:
Menno Post, voormalig chef-kok van restaurant De Bokkedoorns**, opent in juli zijn eigen restaurant Olivijn in de Bank van Lening in de Kleine Houtstraat in Haarlem. Het restaurant vestigt zich op de plek van restaurant ML*, dat inmiddels is verhuisd naar een andere plek in Haarlem.

Na 5 jaar als chef van De Bokkedoorns**, gaat Post zijn hart volgen en zal zelfstandig verder gaan als creatief restaurateur.

Monumentaal karakter
Olivijn brengt topgastronomie en huiselijk comfort samen in een monumentaal pand met een rijke geschiedenis. Het interieur zal een kleine restyling ondergaan waarbij er met respect wordt omgegaan met het monumentale karakter. Tevens zal er op de eerste etage van het restaurant een kunstgalerie gevestigd worden voor zijn vrouw Saskia de Wal onder de naam Mevrouw Olivijn. Hier kan straks tussen de kunstobjecten gedineerd of vergaderd worden. Post zal zelf de menukaart aan tafel presenteren en biedt daarbij mogelijkheden gerechten aan te passen aan de persoonlijke wens.

De kunst van het weglaten
"Ik vind het een kunst als je juist dingen kunt weglaten", vertelt Post. "Ik vertel een verhaal met mijn gerechten en daarmee geef ik mijn eigen signatuur ontwikkeld. Een signatuur die in Olivijn nog beter tot zijn recht zal komen. Mijn smaken zijn elegant, verfijnd en subtiel gecombineerd tot bijzonder mondvermaak." Gasten zouden bijvoorbeeld een salade van krab met gebrande avocado, karnemelk en yuzu kunnen verwachten. Of een gerecht van krokant gebakken buikspek met langoustine of het tongrolletje met kibbelingkrokantjes.
http://www.entreemagazine(...)8?platform=hootsuite
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 17 april 2018 @ 11:52:29 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178573902
quote:
Leuk! Gaan we zeker een keertje proberen. Eerst maar eens naar het nieuwe ML aan het Klokhuisplein in Haarlem.
Poef.....gone! ©golfer
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')