En braddie, doe nou niet zo verschrikkelijk irritant. ken je deze nog ?quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sow.
Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?
Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
Leg mij dit eens uit.quote:Op woensdag 21 maart 2018 16:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.
En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
De Drivvo app werkt als volgt: je tankt eerst de auto voor de 1e vol, waarna de meting begint. Als je daarna weer voltankt, dan meet de app je verbruik.quote:Op woensdag 21 maart 2018 17:45 schreef oldford het volgende:
[..]
Leg mij dit eens uit.
Volgens het plaatje zijn de kosten totaal ¤ 26,37 wat exact overeenkomt met de genoemde 20,3 liter met een prijs van ¤ 1,299 per loter. Dat is volgens mij een verbruik van (bijna) 1 op 17,4.
Waar komt die ¤ 16,49 en 12,6 liter vandaan?
En waarom zegt dat plaatje 1 op 28? Dat komt niet overeen met de kilometers en getankte liters die op het plaatje staan.
Klopt theoretische niet geheel, want je vergelijkt dan WA met Allrisk. En je gaat natuurlijk een jonge auto, niet WA verzekeren: maar het kan wel.quote:Op woensdag 21 maart 2018 16:59 schreef DieselTank het volgende:
Wat we wel vergeten is dat je met een nieuwe auto meer kwijt bent aan verzekering. Maar daar tegen in staat dat als iemand tegen je aan rijdt, je minder dood bent.
Dus minder betalen -> meer dood
of
Meer betalen -> minder dood.
Jawel dat kan wel hoor, zo doet de Drivvo app het ook. Maar als je nooit voltankt, dan kan de app ook je verbruik niet meten.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kun je niet aangeven dat je ‘m niet voltankt? Met spritmonitor kan dat wel, die rekent het dan pas uit als je weer eens voltankt.
Ah ok. Heb weleens dat de pomp er mee ophoudt voordat ‘ie vol is bijvoorbeeld. Daarna keertje vol en hij pakt alle niet volle ook mee dan.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jawel dat kan wel hoor, zo doet de Drivvo app het ook. Maar als je nooit voltankt, dan kan de app ook je verbruik niet meten.
Ik vind die app maar ontzettend onduidelijk en onoverzichtelijk.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
De Drivvo app werkt als volgt: je tankt eerst de auto voor de 1e vol, waarna de meting begint. Als je daarna weer voltankt, dan meet de app je verbruik.
Hij meet het aan de hand van je vorige tankbeurt, ongeacht of ik nog brandstof van de vorige tankbeurt in de tank heb of niet.
[ afbeelding ]
Dit is dus wat ik vandaag getankt hebt, dus zodoende dat de app bij de vorige tankbeurt een gemiddeld verbruik zet. Bij deze tankbeurt is dat immers nog niet gemeten.
Ik niet, ik vind het de beste app om de kosten rondom mijn auto bij te houden. Dat mensen dan vervolgens niks snappen, van zo'n schermafbeelding kan ik niks aan doen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:51 schreef oldford het volgende:
[..]
Ik vind die app maar ontzettend onduidelijk en onoverzichtelijk.
Bij de 1e tankbeurt is er niets gemeten en dus moet je die kosten niet meerekenen.
Bij deze 2e tankbeurt heb je het verbruik gemeten sinds de 1e tankbeurt.
Zet dan dat verbruik ook bij die 2e tankbeurt, want daar staat je kilometerstand ook.
Zo doe ik het met de hand ook.
Daar had ik bij de Peugeot 106 vaak last van, maar dat hoort eigenlijk niet te gebeuren.quote:Op woensdag 21 maart 2018 18:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah ok. Heb weleens dat de pomp er mee ophoudt voordat ‘ie vol is bijvoorbeeld. Daarna keertje vol en hij pakt alle niet volle ook mee dan.
Oh nee zo bedoel ik het niet. Spmmige auto’s hebben daar inderdaad veel last van. Bij mijn bus was er ook iets met de ontluchting. Sloeg ‘ie steeds af en aan het eind klotste er echt veel uit. Meerdere keren m’n hele broek onder. Duurt ook lang om 200 liter te tanken als ‘ie steeds stopt.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Daar had ik bij de Peugeot 106 vaak last van, maar dat hoort eigenlijk niet te gebeuren.
In mijn boekje van de auto, wijzen ze er dan ook op om na het afslaan van de tankslang niet verder te tanken. Anders loop je het risico, dat de tank overstroomt.
Dus dat heb ik mij ook direct afgeleerd, want dat deed ik bij de Peugeot 205 wel. Dan kreeg je nog net 200ml a 500ml benzine in de tank, en sloeg de tankslang voor de tweede keer af.
Dacht altijd dat kon geen kwaad, maar schijnbaar wel. Ze zullen niet voor niks in het boekje van de auto, ervoor waarschuwen.
Geloof mij, ik heb veel verschillende apps uitgeprobeerd: maar uiteindelijk gekozen voor Drivvo. Maar goed iedere heeft zo zijn voorkeur.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Fuelio is veel handiger en overzichtelijker dan Drivvo.
Met bijna elke auto kun je het opgegeven brandstofverbruik wel halen, of in elk geval heel erg benaderen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 16:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.
En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
Mooie term, 'fluwelen voet'! Op zich kan het wel prettig zijn om op die manier te (proberen) rijden, maar hetzelfde kan ik helaas niet zeggen over rijden met de snelheidsmeter die een getal met minder dan drie cijfers aangeeft. In ieder geval niet wanneer men met hogere snelheden mag rijden.quote:Op donderdag 22 maart 2018 22:56 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Met bijna elke auto kun je het opgegeven brandstofverbruik wel halen, of in elk geval heel erg benaderen.
De in de test waarmee het verbruikscijfer wordt bepaald, wordt met een fluwelen voet 'gereden' en maar een heel klein stukje 120 km/u mee gepakt. Wie zelf met fluwelen voet rijdt en op de snelweg geen snelheid met 3 cijfers op de display heeft staan, haalt ongeveer dezelfde cijfers.
Meeste van de tijd wil ik vooral lekker doorrijden. 130 op de GPS waar 130 is toegestaan. En gewoon gas er op als het verkeerslicht op groen springt. Af en toe probeer ik tussendoor eens een persoonlijk zuinigheidsrecord te verbreken.quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:09 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Mooie term, 'fluwelen voet'! Op zich kan het wel prettig zijn om op die manier te (proberen) rijden, maar hetzelfde kan ik helaas niet zeggen over rijden met de snelheidsmeter die een getal met minder dan drie cijfers aangeeft. In ieder geval niet wanneer men met hogere snelheden mag rijden.
Wat dat respect voor het geduld!
Min of meer vergelijkbaar met mijn rijstijl. Bij mij weegt zuinig rijden wel wat zwaarder, zou ik zeggen, maar af en toe inderdaad op basis van de GPS de (wettelijke) grens opzoeken is ook niet verkeerd.quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Meeste van de tijd wil ik vooral lekker doorrijden. 130 op de GPS waar 130 is toegestaan. En gewoon gas er op als het verkeerslicht op groen springt. Af en toe probeer ik tussendoor eens een persoonlijk zuinigheidsrecord te verbreken.
Omdat ik geen cruise control heb, hou ik de wettelijke meetcorrectie aan voor kleine variaties in snelheid als gevolg van even niet naar de cijfertjes kijken.quote:Op donderdag 22 maart 2018 23:42 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Min of meer vergelijkbaar met mijn rijstijl. Bij mij weegt zuinig rijden wel wat zwaarder, zou ik zeggen, maar af en toe inderdaad op basis van de GPS de (wettelijke) grens opzoeken is ook niet verkeerd.
Buit jij bewust de meetcorrectie niet uit vraag ik me af, aangezien de meesten (als ze dan toch bezig zijn) gelijk voor 134 op de GPS gaan.
Valt wel mee hoor, gewoon even langs de TÜV en een ABE aanvragen. Kost een paar tientjes.quote:Op maandag 19 maart 2018 16:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Net vertelde mij zelfs nog iemand, dat je niet zomaar andere velgen onder de auto kunt zetten: want in de originele velgen, zit dat systeem om de bandenspanning te meten.
Dus eventjes een setje sportvelgen eronder zetten, is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral in Duitsland zijn er niet blij mee.
Dat lijkt mij ook logisch: maar hoe denk je dat in de praktijk te gaan meten? Verbruik binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom etc. Uiteindelijk is het gewoon een gecombineerd verbruik.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo werkt het hulpje in elke auto die het heeft . Verbruik check je op basis van wat je tankt, niet het cijfertje van het onderdeel wat het denkt aan te kunnen geven maar er vaak voor praktische berekeningen er goed naast zit. Wist je trouwens dat auto's in de 90ties al boordcomputers hadden?
Krijg hij dan ook niet iets korting op de nieuwe auto? Of een extraatje zoals een volle tank ofzo.. Die dealer snapt natuurlijk ook dat 50 euro vrij weinig is.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik vind het, zoals eerder gezegd, ook een aparte keuze om die 205 voor 50 piek achter te laten. Als je ‘m zelf op MP/Austoscout/Facebook had gezet had je er vast nog wel 250 euro voor kunnen vangen als onderdelen wagen. Als je zo op je centen zit lijkt 200 euro mij een heel fijn bedrag, zeker voor de kleine moeite die het kost. Kun je met 1 op 28 flink wat km’s mee maken (al gauw 3500km 😉).
Een auto met kapotte startmotor duw je gewoon even aan natuurlijk. Vraag even aan de dealer waar je net 8k hebt achter gelaten of ze even een zetje willen geven en klaar. Toevallig ook een kapotte startmotor gehad in een 205 (GTi 1.9).
Zonder inruil kun je meestal iets meer korting of extra’s regelen inderdaad.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:09 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Krijg hij dan ook niet iets korting op de nieuwe auto? Of een extraatje zoals een volle tank ofzo.. Die dealer snapt natuurlijk ook dat 50 euro vrij weinig is.
Nee niet echt nee. Over een jaar wil ik het nog wel eens zien.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:08 schreef oldford het volgende:
Met 1 tankbeurt van slechts 12 liter kun je nog niet spreken van een echt gemiddelde.
quote:alleen bij zeer straffe wind wil deze niet harder als ongeveer 110 in zijn 5
Dat jouw auto 125 euro kostte zegt niks.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sow.
Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?
Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
In Duitsland word de Suzuki Celerio dan ook standaard geleverd met de K10B motor, die ook in de Suzuki Alto zit. Dus dat het verbruik op Spritmonitor gemiddeld hoger ligt, verbaast mij niks.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 20:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee niet echt nee. Over een jaar wil ik het nog wel eens zien.
Op spritmonitor ligt het gemiddelde ook rond de 1.20 over 37 voertuigen.
van autoweek
[..]
Wel alle tankbeurten invullen he.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik hou het verbruik trouwens puur privé bij, maar afentoe werk ik de Verbruiksmonitor nog weleens bij. Dus kijk dan over een jaar nog maar eens
Dat was mijn doel ja ook: zelf testen of het kon, want dat je gemiddelde na een jaar een paar km lager ligt is normaal. Denk zelf dat ik uiteindelijk op 1op25 zal uitkomen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 00:33 schreef rba26 het volgende:
Will do, als daar al je tankbeurten van het hele jaar in verwerkt zitten denk ik namelijk dat je akelig dicht naar het gemiddelde zal gaan. Wellicht iets zuiniger, maar niet 25%.
Is een beetje te vergelijken met mijn eerste auto, waar ik destijds 130.000km mee gereden heb in 2,5 jaar. Was een polo 1.9sdi, reed gemiddeld 1:21, maar heb er ook wel eens 1:29 uit weten te persen over 900km in Noorwegen. Niet representatief voor het gemiddelde, maar wel leuk om te zien dat het zuiniger kon dan de fabrieksopgave.
Nederlandse eigenaren van een Celerio (die met "jouw" blok dus) blijken op de verbruiksmonitor van Autoweek anders over het algemeen ook vaker rond de 1 op 21 te zitten in plaats van de fabrieksopgave. Nou wil ik best geloven dat je een stuk zuiniger rijdt als je je daar helemaal op focust, maar 1 op 25+ halen is dus niet gebruikelijk bij deze auto.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
In Duitsland word de Suzuki Celerio dan ook standaard geleverd met de K10B motor, die ook in de Suzuki Alto zit. Dus dat het verbruik op Spritmonitor gemiddeld hoger ligt, verbaast mij niks.
Ligt toch aan de gebruikers hoor Ze kopen een zuinige auto, maar rijden er niet bewust zuinig mee. Of zou iemand zo'n auto kopen om dagelijks van Maastricht naar Amsterdam te rijden voor werk?quote:Op woensdag 28 maart 2018 08:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nederlandse eigenaren van een Celerio (die met "jouw" blok dus) blijken op de verbruiksmonitor van Autoweek anders over het algemeen ook vaker rond de 1 op 21 te zitten in plaats van de fabrieksopgave. Nou wil ik best geloven dat je een stuk zuiniger rijdt als je je daar helemaal op focust, maar 1 op 25+ halen is dus niet gebruikelijk bij deze auto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja zoiets: hij zou zweten, heb er ook nog heel veel km's mee doorgereden hoor. Uiteindelijk 22.000km met die auto gereden, maar bij terugkomst uit Engeland was de koppakking wel lek. ( Olie hoort niet in je koelvloeistof reservoir te zitten )quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat van die koppakking blijft een vaag verhaal. Wat was het ook alweer, je zwart klussende mannetje zei dat ie lek was maar dat je er nog wel een tijdje mee kon doorrijden, zoiets toch?
Je krijgt gewoon het nieuwe rijden geleerd hoor Alleen je moet wel vlot met het verkeer mee rijden maar dat heeft niet super veel invloed op je gebruik. Als je met 70 de snelweg komt invoegen omdat het zo lekker zuinig is, is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op woensdag 28 maart 2018 09:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je krijgt tijdens de rijles sowieso geen zuinige rijstijl geleerd,
+1quote:Op woensdag 28 maart 2018 18:16 schreef Sheffield het volgende:
Je doet maar wat je zelf wilt, dat vooropgesteld.
Ik kan prima begrijpen dat je zo'n auto koopt, als je niks om auto's geeft en goedkoop van A naar B wilt rijden. Maar je doet je nogal eens voor als autoliefhebber en dan vind ik zo'n keuze maar moeilijk te begrijpen.
Tevens hemelde je jouw 205 (en de 205 in algemeen) op, zonder enige kritiek te accepteren. Inmiddels is de 205 ingeruild voor 50 euro, want het was ineens een kutding. Dus ik sluit me toch aan bij de eerdere opmerkingen, jouw vooringenomenheid over jouw eigen auto (en keuzes) is erg sterk en niet realistisch.
Oh, en kom op, je hebt bij de dealer 50 euro korting gekregen en een rijdende 205 achter gelaten? Dat is echt geen goede deal, voor de dealer wel, want die houdt mooi marge in z'n zak op de occasion en douwt die 205 voor 150-200 euro de handel in.
En verder: Brad & DL auto-fittie topic --> altijd goed
Dat is dus echt onzin.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:03 schreef rba26 het volgende:
[..]
+1
Als autoliefhebber koop je geen koekblik.
Kan de keuze voor een zuinige en goedkoop te onderhouden auto prima begrijpen, is economisch gezien de beste keuze voor 80% van NL, maar kan je dan persoonlijk niet als autoliefhebber omschrijven. Een klein autootje (de oude mini uitgezonderd) rijdt je nu eenmaal niet voor het comfort, de uitstraling of het fijne rijgedrag.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:31 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat is dus echt onzin.
Ieder heeft zijn eigen afwegingen en voorkeuren. Iemand in (of uit) een hokje duwen omdat zijn keuze anders is dan de jouwe is kortzichtig.
Welkom in de jaren 90quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.quote:Op vrijdag 6 april 2018 16:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.
Het is tegenwoordig kwart voor drie hoor !quote:Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
In principe niet, tenzij de fabrikant heeft verzuimd de startmotor en accu te verzwaren.quote:Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.quote:Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt.quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Enige wat mij wel stoorde aan het stop-start systeem: er zijn veel variabelen, waardoor het systeem niet geactiveerd word.
Dat is dan vooral bij kouder weer het geval, of wanneer de accuspanning laag is etc. Lijkt eigenlijk alsof ze een autist dat systeem hebben laten ontwikkelen 😂
Huh?quote:Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
Nee maar het is ongelofelijk verwarrend hoor, als een systeem de ene keer wel werkt en de andere keer niet. En dan is het niet een defect, maar een functie.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt.
Dit.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef gewoonmeppen het volgende:
Jezus 7 pagina's over de auto van mijn oma
Mijn oma.quote:
Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Een driecilinder motor is zelfs niet ontwikkeld om 120km/u a 130km/u mee te rijden. Die zijn ontwikkeld om niet sneller dan 100km/u mee te rijden, want de motor moet anders veel te hard werken.
Dan ben je wel één van de weinige Duitsers (toch?) die dat doet. Ze trappen op het minste of geringste op de rem i.p.v. uit laten rollen, flinke ergernis bij mij altijd haha.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hier een andere Verbruiksmonitor, ook van Autoweek Ik heb gewoon een zuinigere en rustige rijstijl, daardoor rij ik dus ook een stuk zuinigere.
Zo laat ik gewoon het gas los, bij snelheidsverlagingen. Terwijl ik andere automobilisten dan vaak zie remmen, terwijl je door tijdig anticiperen enkel het gas los hoef te laten.
https://www.autoweek.nl/v(...)erio-10-comfort-2015
Idem. 140 (GPS) ook nog wel. Daarboven is het wel afgelopen (turboloze 1.0)quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:55 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
Tot 210, mijn drie-pittertje.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Idem. 140 (GPS) ook nog wel. Daarboven is het wel afgelopen (turboloze 1.0)
sinds 2000 volgens mij ongeveer vind ik al vrij lang.quote:Op vrijdag 6 april 2018 20:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.
Ja omdat ze niet anticiperen: ze komen lekker snel met hun auto aanrijden, zie dan plotseling een bord 60km/u max. En 100 meter later gaan ze op de rem!quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:01 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dan ben je wel één van de weinige Duitsers (toch?) die dat doet. Ze trappen op het minste of geringste op de rem i.p.v. uit laten rollen, flinke ergernis bij mij altijd haha.
Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:55 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
Dat dus, dit is echt een auto die gemaakt is onder het mom van: het is net iets beter dan lopen en als het regent wordt je in elk geval niet nat.quote:Op zondag 15 april 2018 12:25 schreef Hyman het volgende:
Zelfs Patty Brard is nog spannender dan deze auto
Alles is relatief. Die Celerio heeft een top van 155 km/u. Voor 130 km/u zal het motortje inderdaad hard moeten werken.quote:Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
Waar slaat dit nou weer op, hoe oud ben je als ik vragen mag? 16? En hoezo een topic verspild? kunnen ze opraken dan?quote:Op woensdag 18 april 2018 10:52 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Dat dus, dit is echt een auto die gemaakt is onder het mom van: het is net iets beter dan lopen en als het regent wordt je in elk geval niet nat.
Ik snap sowieso niet dat er een heel topic aan wordt verspild.
Ja het verschilt uiteraard per auto, maar de Suzuki Celerio is gewoon een stadsauto. Weleens waar bijna zo groot als een B-segmenter.quote:Op woensdag 18 april 2018 11:07 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Alles is relatief. Die Celerio heeft een top van 155 km/u. Voor 130 km/u zal het motortje inderdaad hard moeten werken.
Mijn 3 pitter heeft een top van 170 km/u en zal voor 130 km/u relatief gezien minder hard hoeven te werken.
En wat dacht je van bijvoorbeeld een BMW 318i 3 cilinder. Die heeft een top van 210 km/u, 130 km/u is dan helemaal peanuts voor zo'n auto.
En wat maak je je nou druk om benzinekosten? Je woont verdorie aan de Duitse grens met daarom mogelijkheden om goedkoop te tanken.
Vindt jij het dan wel een spannende auto?quote:Op woensdag 18 april 2018 13:24 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op, hoe oud ben je als ik vragen mag? 16? En hoezo een topic verspild? kunnen ze opraken dan?
Goeie ghetto daar. Zou je auto niet te hard poetsen, zou toch jammer zijn als 'ie plotseling in de fik staat.quote:Op maandag 9 april 2018 13:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zo de Celerio is klaar voor de Lente/Zomer: vandaag was een perfecte dag, om de auto in de wax te zetten. En dat heb ik dus gedaan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft wel flink wat uurtjes gekost: ben rond 10 uur begonnen, en ik was net pas klaar.
Gelukkig is het wel de moeite waard, want het komt de lak ten goede zo'n beschermlaag.
Haha sorry, meende soms wat Duitse taaltrekjes te herkennen, incl. het vele comma-gebruik. No offense trouwens hoor!quote:Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja omdat ze niet anticiperen: ze komen lekker snel met hun auto aanrijden, zie dan plotseling een bord 60km/u max. En 100 meter later gaan ze op de rem!
Staat gewoon al ruim van tevoren aangekondigd, dat er wegwerkzaamheden bezig zijn. Dan kun je daar al op participeren.
Maar ik ben geen Duitser hoor: woon aan de Duitse grens, maar ben absoluut geen Duitser. Gewoon 100% Nederlander.
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
Dat dus. Het eerste wat ik doe na het starten van mijn auto is dat pleurissysteem uitzetten. Helaas heeft de fabrikant ervoor gezorgd dat juist die instelling niet wordt onthouden.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt.
Je mag alleen maar een topic openen voor een "spannende auto" ?quote:Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Vindt jij het dan wel een spannende auto?
Jawel hoor, op de autosnelweg zet ik de airco gewoon aan: want de ramen opzetten zorgt ook ervoor dat het brandstofverbruik omhoog gaat.quote:Op woensdag 18 april 2018 13:46 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Maar ja, waarschijnlijk zet TS zijn airco toch niet aan ivm hoger brandstofgebruik.
quote:Op woensdag 18 april 2018 13:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja de Celerio heeft Airco en dat is heerlijk nu met dat warme weer
Stop-start systeem is overigens ook bedoeld voor het milieu, want die uitstoot bij stationair is ja nergens voor nodig.
De luchtkwaliteit in grote steden, zou een stuk beter zijn als mensen hun motor niet constant stationair laten draaien.
Dus ik vind het goed dat alle nieuwe auto's, uitgerust zijn met zo'n stop-start systeem. Alle kleine beetjes die helpen Duitse stoplichten houden er trouwens wel rekening mee, aangezien die eerst van rood naar oranje gaan en dan groen.
[..]
Jawel hoor, op de autosnelweg zet ik de airco gewoon aan: want de ramen opzetten zorgt ook ervoor dat het brandstofverbruik omhoog gaat.
Dus je kunt dan beter de airco aanzetten. Ik heb als regel: binnen de bebouwde komt ARKO en op de snelweg AIRCO.
Nee maar een grijze polo/passat/golf is nog saaier. Dus wat maakt dat nou uit. En zelf persoonlijk rijd ik ook in een lelijke oude saaie auto, niet omdat ik het wil maar omdat ik het simpelweg niet kan/wil betalen.quote:Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Vindt jij het dan wel een spannende auto?
Maar jij besteedt er geen topic aan met de mening dat je de meest geweldige auto ter wereld hebt.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:52 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Nee maar een grijze polo/passat/golf is nog saaier. Dus wat maakt dat nou uit. En zelf persoonlijk rijd ik ook in een lelijke oude saaie auto, niet omdat ik het wil maar omdat ik het simpelweg niet kan/wil betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |