abonnement Unibet Coolblue
pi_177986762
Wat we wel vergeten is dat je met een nieuwe auto meer kwijt bent aan verzekering. Maar daar tegen in staat dat als iemand tegen je aan rijdt, je minder dood bent.

Dus minder betalen -> meer dood
of
Meer betalen -> minder dood.

Verder
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Sow.

Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?

Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto
kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om :@ Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
En braddie, doe nou niet zo verschrikkelijk irritant. ken je deze nog ?
Je veranderd echt om de minuut radicaal van mening zonder dat het ook maar ergens op gebaseerd is, stop daarmee. En stop met het constant lopen janken dat iemand anders met zijn geld om gaat dan wat in jou visie het beste is. En die visie die jij hebt valt af en toe wel een beetje te betwijfelen.

Stop gewoon.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_177987746
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]

Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.

En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
Leg mij dit eens uit.
Volgens het plaatje zijn de kosten totaal ¤ 26,37 wat exact overeenkomt met de genoemde 20,3 liter met een prijs van ¤ 1,299 per loter. Dat is volgens mij een verbruik van (bijna) 1 op 17,4.
Waar komt die ¤ 16,49 en 12,6 liter vandaan?
En waarom zegt dat plaatje 1 op 28? Dat komt niet overeen met de kilometers en getankte liters die op het plaatje staan.
pi_177988289
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:45 schreef oldford het volgende:

[..]

Leg mij dit eens uit.
Volgens het plaatje zijn de kosten totaal ¤ 26,37 wat exact overeenkomt met de genoemde 20,3 liter met een prijs van ¤ 1,299 per loter. Dat is volgens mij een verbruik van (bijna) 1 op 17,4.
Waar komt die ¤ 16,49 en 12,6 liter vandaan?
En waarom zegt dat plaatje 1 op 28? Dat komt niet overeen met de kilometers en getankte liters die op het plaatje staan.
De Drivvo app werkt als volgt: je tankt eerst de auto voor de 1e vol, waarna de meting begint. Als je daarna weer voltankt, dan meet de app je verbruik.

Hij meet het aan de hand van je vorige tankbeurt, ongeacht of ik nog brandstof van de vorige tankbeurt in de tank heb of niet.



Dit is dus wat ik vandaag getankt hebt, dus zodoende dat de app bij de vorige tankbeurt een gemiddeld verbruik zet. Bij deze tankbeurt is dat immers nog niet gemeten.

Ik hoop dat je het snapt? Dan is het wat duidelijker wellicht. Anders zet de app gewoon eens op je telefoon, en begin hem ook te gebruiken.

Enige voorwaarde om het brandstofverbruik goed te kunnen meten, is door iedere keer vol tanken.

quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:59 schreef DieselTank het volgende:
Wat we wel vergeten is dat je met een nieuwe auto meer kwijt bent aan verzekering. Maar daar tegen in staat dat als iemand tegen je aan rijdt, je minder dood bent.

Dus minder betalen -> meer dood
of
Meer betalen -> minder dood.
Klopt theoretische niet geheel, want je vergelijkt dan WA met Allrisk. En je gaat natuurlijk een jonge auto, niet WA verzekeren: maar het kan wel.



Als ik de auto WA verzekerd had, dan was ie kwa verzekering net zo duur als de Peugeot 205.

[ Bericht 24% gewijzigd door Diqiu-Long op 21-03-2018 18:09:40 ]
pi_177988426
Kun je niet aangeven dat je ‘m niet voltankt? Met spritmonitor kan dat wel, die rekent het dan pas uit als je weer eens voltankt.
pi_177988558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kun je niet aangeven dat je ‘m niet voltankt? Met spritmonitor kan dat wel, die rekent het dan pas uit als je weer eens voltankt.
Jawel dat kan wel hoor, zo doet de Drivvo app het ook. Maar als je nooit voltankt, dan kan de app ook je verbruik niet meten.
pi_177988753
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:12 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Jawel dat kan wel hoor, zo doet de Drivvo app het ook. Maar als je nooit voltankt, dan kan de app ook je verbruik niet meten.
Ah ok. Heb weleens dat de pomp er mee ophoudt voordat ‘ie vol is bijvoorbeeld. Daarna keertje vol en hij pakt alle niet volle ook mee dan.
pi_177989457
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:03 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

De Drivvo app werkt als volgt: je tankt eerst de auto voor de 1e vol, waarna de meting begint. Als je daarna weer voltankt, dan meet de app je verbruik.

Hij meet het aan de hand van je vorige tankbeurt, ongeacht of ik nog brandstof van de vorige tankbeurt in de tank heb of niet.

[ afbeelding ]

Dit is dus wat ik vandaag getankt hebt, dus zodoende dat de app bij de vorige tankbeurt een gemiddeld verbruik zet. Bij deze tankbeurt is dat immers nog niet gemeten.
Ik vind die app maar ontzettend onduidelijk en onoverzichtelijk.
Bij de 1e tankbeurt is er niets gemeten en dus moet je die kosten niet meerekenen.
Bij deze 2e tankbeurt heb je het verbruik gemeten sinds de 1e tankbeurt.
Zet dan dat verbruik ook bij die 2e tankbeurt, want daar staat je kilometerstand ook.
Zo doe ik het met de hand ook.
pi_177997165
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:51 schreef oldford het volgende:

[..]

Ik vind die app maar ontzettend onduidelijk en onoverzichtelijk.
Bij de 1e tankbeurt is er niets gemeten en dus moet je die kosten niet meerekenen.
Bij deze 2e tankbeurt heb je het verbruik gemeten sinds de 1e tankbeurt.
Zet dan dat verbruik ook bij die 2e tankbeurt, want daar staat je kilometerstand ook.
Zo doe ik het met de hand ook.
Ik niet, ik vind het de beste app om de kosten rondom mijn auto bij te houden. Dat mensen dan vervolgens niks snappen, van zo'n schermafbeelding kan ik niks aan doen.

Vind het zelf namelijk wel duidelijk, als de app zegt wat je gemiddelde is. Het gemiddelde verbruik staat er ja bij en ik vertelde ook, dat ik 12L getankt had.

Dus geen 20L, dat was van de 1e tankbeurt. Oh en deze app maakt geen fouten, alleen als je de data verkeerd invoerd.

[ Bericht 9% gewijzigd door Diqiu-Long op 21-03-2018 22:34:58 ]
pi_177998339
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ah ok. Heb weleens dat de pomp er mee ophoudt voordat ‘ie vol is bijvoorbeeld. Daarna keertje vol en hij pakt alle niet volle ook mee dan.
Daar had ik bij de Peugeot 106 vaak last van, maar dat hoort eigenlijk niet te gebeuren.

In mijn boekje van de auto, wijzen ze er dan ook op om na het afslaan van de tankslang niet verder te tanken. Anders loop je het risico, dat de tank overstroomt.

Dus dat heb ik mij ook direct afgeleerd, want dat deed ik bij de Peugeot 205 wel. Dan kreeg je nog net 200ml a 500ml benzine in de tank, en sloeg de tankslang voor de tweede keer af.

Dacht altijd dat kon geen kwaad, maar schijnbaar wel. Ze zullen niet voor niks in het boekje van de auto, ervoor waarschuwen.
pi_178000129
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 22:45 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Daar had ik bij de Peugeot 106 vaak last van, maar dat hoort eigenlijk niet te gebeuren.

In mijn boekje van de auto, wijzen ze er dan ook op om na het afslaan van de tankslang niet verder te tanken. Anders loop je het risico, dat de tank overstroomt.

Dus dat heb ik mij ook direct afgeleerd, want dat deed ik bij de Peugeot 205 wel. Dan kreeg je nog net 200ml a 500ml benzine in de tank, en sloeg de tankslang voor de tweede keer af.

Dacht altijd dat kon geen kwaad, maar schijnbaar wel. Ze zullen niet voor niks in het boekje van de auto, ervoor waarschuwen.
Oh nee zo bedoel ik het niet. Spmmige auto’s hebben daar inderdaad veel last van. Bij mijn bus was er ook iets met de ontluchting. Sloeg ‘ie steeds af en aan het eind klotste er echt veel uit. Meerdere keren m’n hele broek onder. Duurt ook lang om 200 liter te tanken als ‘ie steeds stopt.

Maar bedoelde dat een pomp soms een error heeft en dan stopt. Gebeurt weleens bij onbemande pompen.
pi_178009171
Fuelio is veel handiger en overzichtelijker dan Drivvo.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_178009392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Fuelio is veel handiger en overzichtelijker dan Drivvo.
Geloof mij, ik heb veel verschillende apps uitgeprobeerd: maar uiteindelijk gekozen voor Drivvo. Maar goed iedere heeft zo zijn voorkeur.

Ik vind Drivvo het handigste in gebruik: valt mij overigens net op, dat Fuelio een andere UI gekregen heeft, welke verdacht veel op die van Drivvo lijkt.

Maja altijd fijn zo'n interface als je een Android smartphone gebruikt.
  donderdag 22 maart 2018 @ 17:59:23 #113
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_178016002
- hoepelen -

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 22-03-2018 18:24:41 ]
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_178024485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]

Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.

En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
Met bijna elke auto kun je het opgegeven brandstofverbruik wel halen, of in elk geval heel erg benaderen.

De in de test waarmee het verbruikscijfer wordt bepaald, wordt met een fluwelen voet 'gereden' en maar een heel klein stukje 120 km/u mee gepakt. Wie zelf met fluwelen voet rijdt en op de snelweg geen snelheid met 3 cijfers op de display heeft staan, haalt ongeveer dezelfde cijfers.
  donderdag 22 maart 2018 @ 23:02:31 #115
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_178024617
Als jij zelf maar blij bent met je auto, daar gaat het om.

Ik ben nu wel weer wat blijer met de mijne als ik die verbruikscijfers zo zie, dat doe ik in mijn Lexus met gemak beter. Maar goed, ik was er al blij mee, dus dat scheelt.
pi_178024771
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:56 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Met bijna elke auto kun je het opgegeven brandstofverbruik wel halen, of in elk geval heel erg benaderen.

De in de test waarmee het verbruikscijfer wordt bepaald, wordt met een fluwelen voet 'gereden' en maar een heel klein stukje 120 km/u mee gepakt. Wie zelf met fluwelen voet rijdt en op de snelweg geen snelheid met 3 cijfers op de display heeft staan, haalt ongeveer dezelfde cijfers.
Mooie term, 'fluwelen voet'! Op zich kan het wel prettig zijn om op die manier te (proberen) rijden, maar hetzelfde kan ik helaas niet zeggen over rijden met de snelheidsmeter die een getal met minder dan drie cijfers aangeeft. In ieder geval niet wanneer men met hogere snelheden mag rijden.

Wat dat respect voor het geduld!
pi_178025173
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:09 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Mooie term, 'fluwelen voet'! Op zich kan het wel prettig zijn om op die manier te (proberen) rijden, maar hetzelfde kan ik helaas niet zeggen over rijden met de snelheidsmeter die een getal met minder dan drie cijfers aangeeft. In ieder geval niet wanneer men met hogere snelheden mag rijden.

Wat dat respect voor het geduld!
Meeste van de tijd wil ik vooral lekker doorrijden. 130 op de GPS waar 130 is toegestaan. En gewoon gas er op als het verkeerslicht op groen springt. Af en toe probeer ik tussendoor eens een persoonlijk zuinigheidsrecord te verbreken.
pi_178025670
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:23 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Meeste van de tijd wil ik vooral lekker doorrijden. 130 op de GPS waar 130 is toegestaan. En gewoon gas er op als het verkeerslicht op groen springt. Af en toe probeer ik tussendoor eens een persoonlijk zuinigheidsrecord te verbreken.
Min of meer vergelijkbaar met mijn rijstijl. Bij mij weegt zuinig rijden wel wat zwaarder, zou ik zeggen, maar af en toe inderdaad op basis van de GPS de (wettelijke) grens opzoeken is ook niet verkeerd.

Buit jij bewust de meetcorrectie niet uit vraag ik me af, aangezien de meesten (als ze dan toch bezig zijn) gelijk voor 134 op de GPS gaan.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:14:49 #119
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178026135
Mijn brommobiel gaat niet harder dan 165 op de teller. Daarom hou ik zo van 130-snelwegen. Dan kun je het pedaal vloeren zonder dat je rijbewijs in gevaar komt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:15:49 #120
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178026148
Wordt even oppassen met de volgende, die een fabrieksopgave van maximaal een duizelingwekkende 187 heeft.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178026315
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:42 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Min of meer vergelijkbaar met mijn rijstijl. Bij mij weegt zuinig rijden wel wat zwaarder, zou ik zeggen, maar af en toe inderdaad op basis van de GPS de (wettelijke) grens opzoeken is ook niet verkeerd.

Buit jij bewust de meetcorrectie niet uit vraag ik me af, aangezien de meesten (als ze dan toch bezig zijn) gelijk voor 134 op de GPS gaan.
Omdat ik geen cruise control heb, hou ik de wettelijke meetcorrectie aan voor kleine variaties in snelheid als gevolg van even niet naar de cijfertjes kijken.

Toen ik nog veel woon-werk kilometers maakte met eigen auto, reed ik die ritten vaak wel rustig. Als je wekelijks voor 600 à 700 kilometer de benzine zelf moet afrekenen is gemiddeld 15-20% zuiniger rijden leuk meegenomen.

Nu rij ik minder en bovendien op LPG. Zuiniger proberen te rijden heeft nauwelijks invloed op de kosten als je voor 20 euro weer dik 400 kilometer kan rijden.

@Jdude: mijn Polo haalt Max 155 op de GPS. Laats lag met een flinke wind tegen het gaspedaal al bijna op de bodem om de 130 vast te houden. Maar het is droog, warm en goedkoper kan bijna niet. Zou fijn zijn als het ding het nog een jaar of 2 à 3 vol houdt. 29 euro per maand MRB, goedkoop in verzekering en nog geen 5 cent per kilometer aan brandstof bij mijn rijstijl. Afschrijving van bijna niks (gekocht voor 1000 euro). Alles bij elkaar kost de auto me nog geen 10ct per kilometer als ik hem in 2 jaar afschrijf en uit ga van 0 euro restwaarde.

[ Bericht 17% gewijzigd door Ivo1985 op 23-03-2018 00:56:03 ]
pi_178038901
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Net vertelde mij zelfs nog iemand, dat je niet zomaar andere velgen onder de auto kunt zetten: want in de originele velgen, zit dat systeem om de bandenspanning te meten.

Dus eventjes een setje sportvelgen eronder zetten, is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral in Duitsland zijn er niet blij mee.
Valt wel mee hoor, gewoon even langs de TÜV en een ABE aanvragen. Kost een paar tientjes.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 26 maart 2018 @ 10:59:37 #123
37248 BertV
Handgemaakt
pi_178094110
Ik heb zelf de originele fabrieks-velgen gekocht. Dan is die TUV toch niet nodig?

Maar waarom zou je er eigenlijk geld in steken?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_178118204
hij wil puur zijn economisch onlogische actie rechtvaardigen.

Een Peugeot 205 met zeg 500-1000 kosten die op het oog netjes is (versleten koppeling en startmotor zijn niet prijzig is puur arbeidsloon) inruilen bij de Suzuki dealer voor vijftig euro.. en dan (omdat je dat logisch vind) en auto a 8000 euro aanschaffen..

Om vervolgens wel een rijstijl aan te meten waarbij de meeste 65+ers je nog inhalen omdat je op de centen wil letten:')
pi_178118225
sorry diqiu ik vind je helemaal geen verkeerde gast, maar dit is in mijn ogen echt een rare actie geweest.
pi_178121107
Gisteren eindelijk het Hill-Hold systeem in de praktijk kunnen uit testen: was erg nieuwsgierig, naar de werking van dit systeem.

En het systeem werkt, want toen ik met op zet geen hellingproef deed uitvoeren hoorde ik een geluid. Dat geluid is het systeem dat het Hill Hold systeem activeert, en je rem voor twee seconden vasthoudt.

Kanttekening is echter: het is puur een hulp systeem, dus na 2 seconden slaat je motor gewoon af. Dit systeem is dus meer bedoeld, voor mensen die moeite hebben om snel de voet naar het gaspedaal te bewegen. Dan helpt het Hill Hold systeem je gewoon, maar als je de hellingproef goed beheerst dat activeert het systeem zich niet eens.

Overigens is bluetooth in de auto echt een hele verademing: gewoon het geluid van de telefoon, over de luidsprekers van de auto. En dan direct muziek luisteren via de telefoon, welke te bedienen is met de knoppen van de autoradio.

In de bebouwde kom, rijdt deze auto overigens ook heel zuinig: 1op30 in zijn 4 volgens de boordcomputer, bij 50km/u op vlakke weg bij constante snelheid. Leuk speeltje zo'n boordcomputer 🤣
pi_178122719
Zo werkt het hulpje in elke auto die het heeft ;). Verbruik check je op basis van wat je tankt, niet het cijfertje van het onderdeel wat het denkt aan te kunnen geven maar er vaak voor praktische berekeningen er goed naast zit. Wist je trouwens dat auto's in de 90ties al boordcomputers hadden? :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178122957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo werkt het hulpje in elke auto die het heeft ;). Verbruik check je op basis van wat je tankt, niet het cijfertje van het onderdeel wat het denkt aan te kunnen geven maar er vaak voor praktische berekeningen er goed naast zit. Wist je trouwens dat auto's in de 90ties al boordcomputers hadden? :)
Dat lijkt mij ook logisch: maar hoe denk je dat in de praktijk te gaan meten? Verbruik binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom etc. Uiteindelijk is het gewoon een gecombineerd verbruik.

En dat kwam vorige week uit op 1op28 gemiddeld. Mijn 205 uit 1997 had/heeft zo'n boordcomputer in iedere geval niet ;) Maar ik vind het simpelweg een fijn hulpmiddel.

Je krijgt namelijk een idee, hoeveel benzine het zou kosten als je bijvoorbeeld in de 3 blijft rijden. Terwijl je 50km/u op vlakke weg rijdt, en makkelijk naar de 4 kunt schakelen.
pi_178128376
Ik vind het, zoals eerder gezegd, ook een aparte keuze om die 205 voor 50 piek achter te laten. Als je ‘m zelf op MP/Austoscout/Facebook had gezet had je er vast nog wel 250 euro voor kunnen vangen als onderdelen wagen. Als je zo op je centen zit lijkt 200 euro mij een heel fijn bedrag, zeker voor de kleine moeite die het kost. Kun je met 1 op 28 flink wat km’s mee maken (al gauw 3500km 😉).
Een auto met kapotte startmotor duw je gewoon even aan natuurlijk. Vraag even aan de dealer waar je net 8k hebt achter gelaten of ze even een zetje willen geven en klaar. Toevallig ook een kapotte startmotor gehad in een 205 (GTi 1.9).
pi_178128503
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik vind het, zoals eerder gezegd, ook een aparte keuze om die 205 voor 50 piek achter te laten. Als je ‘m zelf op MP/Austoscout/Facebook had gezet had je er vast nog wel 250 euro voor kunnen vangen als onderdelen wagen. Als je zo op je centen zit lijkt 200 euro mij een heel fijn bedrag, zeker voor de kleine moeite die het kost. Kun je met 1 op 28 flink wat km’s mee maken (al gauw 3500km 😉).
Een auto met kapotte startmotor duw je gewoon even aan natuurlijk. Vraag even aan de dealer waar je net 8k hebt achter gelaten of ze even een zetje willen geven en klaar. Toevallig ook een kapotte startmotor gehad in een 205 (GTi 1.9).
Krijg hij dan ook niet iets korting op de nieuwe auto? Of een extraatje zoals een volle tank ofzo.. Die dealer snapt natuurlijk ook dat 50 euro vrij weinig is.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_178128755
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:09 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Krijg hij dan ook niet iets korting op de nieuwe auto? Of een extraatje zoals een volle tank ofzo.. Die dealer snapt natuurlijk ook dat 50 euro vrij weinig is.
Zonder inruil kun je meestal iets meer korting of extra’s regelen inderdaad.

Maar goed, moet TS zelf weten natuurlijk, maar vind het gewoon zonde. Ik ben niet zo zuinig en zou het zelfs zo doen, makkelijk verdiend.
pi_178130285
Trouwens ook interessant dat jij beweert gemiddeld 28:1 met je Suzuki selderij te rijden, terwijl de verbruiksmonitor toch hele andere waarden laat zien. https://www.autoweek.nl/v(...)erio-10-comfort-2015

Wat doe jij anders dat je 25% hoger uitkomt?
pi_178130485
Hier een andere Verbruiksmonitor, ook van Autoweek ;) Ik heb gewoon een zuinigere en rustige rijstijl, daardoor rij ik dus ook een stuk zuinigere.

Zo laat ik gewoon het gas los, bij snelheidsverlagingen. Terwijl ik andere automobilisten dan vaak zie remmen, terwijl je door tijdig anticiperen enkel het gas los hoef te laten.

https://www.autoweek.nl/v(...)erio-10-comfort-2015

[ Bericht 15% gewijzigd door Diqiu-Long op 27-03-2018 19:56:01 ]
pi_178131010
Tja, leuk je eigen auto opgeven alsof het de auto van een ander is.
Met 1 tankbeurt van slechts 12 liter kun je nog niet spreken van een echt gemiddelde.
Dat je zuinig rijdt is wel duidelijk, hoe zuinig moet nog blijken na een flink aantal kilometers.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:26:40 #135
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_178131380
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:08 schreef oldford het volgende:
Met 1 tankbeurt van slechts 12 liter kun je nog niet spreken van een echt gemiddelde.
Nee niet echt nee. Over een jaar wil ik het nog wel eens zien.
Op spritmonitor ligt het gemiddelde ook rond de 1.20 over 37 voertuigen.

van autoweek
quote:
alleen bij zeer straffe wind wil deze niet harder als ongeveer 110 in zijn 5
:D
pi_178131731
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Sow.

Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?

Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om :@ Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
Dat jouw auto 125 euro kostte zegt niks.

Je hebt er al heel veel aan moeten doen om dat ding rijdend te houden. Weliswaar heb je alleen voor de onderdelen betaald, omdat je vader de arbeid doet. Maar als je arbeidskosten a 60 euro per uur zou rekenen voor al het werk dat je vader heeft moeten doen, dan is jouw auto zwaar onrendabel.
pi_178133947
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:26 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nee niet echt nee. Over een jaar wil ik het nog wel eens zien.
Op spritmonitor ligt het gemiddelde ook rond de 1.20 over 37 voertuigen.

van autoweek

[..]

:D
In Duitsland word de Suzuki Celerio dan ook standaard geleverd met de K10B motor, die ook in de Suzuki Alto zit. Dus dat het verbruik op Spritmonitor gemiddeld hoger ligt, verbaast mij niks.

De K10C motor is namelijk een stuk zuinigere, en die zit standaard in de Suzuki Celerio in Nederland. Is omdat goedkoper is, i.v.m. de BPM enzo.

Ik hou het verbruik trouwens puur privé bij, maar afentoe werk ik de Verbruiksmonitor nog weleens bij. Dus kijk dan over een jaar nog maar eens ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 27-03-2018 22:01:00 ]
pi_178137501
Will do, als daar al je tankbeurten van het hele jaar in verwerkt zitten denk ik namelijk dat je akelig dicht naar het gemiddelde zal gaan. Wellicht iets zuiniger, maar niet 25%.

Is een beetje te vergelijken met mijn eerste auto, waar ik destijds 130.000km mee gereden heb in 2,5 jaar. Was een polo 1.9sdi, reed gemiddeld 1:21, maar heb er ook wel eens 1:29 uit weten te persen over 900km in Noorwegen. Niet representatief voor het gemiddelde, maar wel leuk om te zien dat het zuiniger kon dan de fabrieksopgave.
  woensdag 28 maart 2018 @ 08:28:58 #139
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_178141178
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik hou het verbruik trouwens puur privé bij, maar afentoe werk ik de Verbruiksmonitor nog weleens bij. Dus kijk dan over een jaar nog maar eens ;)
Wel alle tankbeurten invullen he.

De K10B wordt trouwens wel in NL geleverd; https://www.suzuki.nl/-/m(...)jslijst_jan2018.ashx

Als automaat dat wel.
pi_178141386
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 00:33 schreef rba26 het volgende:
Will do, als daar al je tankbeurten van het hele jaar in verwerkt zitten denk ik namelijk dat je akelig dicht naar het gemiddelde zal gaan. Wellicht iets zuiniger, maar niet 25%.

Is een beetje te vergelijken met mijn eerste auto, waar ik destijds 130.000km mee gereden heb in 2,5 jaar. Was een polo 1.9sdi, reed gemiddeld 1:21, maar heb er ook wel eens 1:29 uit weten te persen over 900km in Noorwegen. Niet representatief voor het gemiddelde, maar wel leuk om te zien dat het zuiniger kon dan de fabrieksopgave.
Dat was mijn doel ja ook: zelf testen of het kon, want dat je gemiddelde na een jaar een paar km lager ligt is normaal. Denk zelf dat ik uiteindelijk op 1op25 zal uitkomen.

Maar waar ik zuinig kan rijden, zal ik dat zeker doen. Echter als ik met de auto naar Engeland zal rijden, dan gooi ik de zuinigheid ook direct overboord.

In een heuvelachtig landschap verbruik je sowieso een stuk meer brandstof, met al die hellingen.
pi_178141418
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

In Duitsland word de Suzuki Celerio dan ook standaard geleverd met de K10B motor, die ook in de Suzuki Alto zit. Dus dat het verbruik op Spritmonitor gemiddeld hoger ligt, verbaast mij niks.

Nederlandse eigenaren van een Celerio (die met "jouw" blok dus) blijken op de verbruiksmonitor van Autoweek anders over het algemeen ook vaker rond de 1 op 21 te zitten in plaats van de fabrieksopgave. Nou wil ik best geloven dat je een stuk zuiniger rijdt als je je daar helemaal op focust, maar 1 op 25+ halen is dus niet gebruikelijk bij deze auto.
pi_178141475
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Nederlandse eigenaren van een Celerio (die met "jouw" blok dus) blijken op de verbruiksmonitor van Autoweek anders over het algemeen ook vaker rond de 1 op 21 te zitten in plaats van de fabrieksopgave. Nou wil ik best geloven dat je een stuk zuiniger rijdt als je je daar helemaal op focust, maar 1 op 25+ halen is dus niet gebruikelijk bij deze auto.
Ligt toch aan de gebruikers hoor ;) Ze kopen een zuinige auto, maar rijden er niet bewust zuinig mee. Of zou iemand zo'n auto kopen om dagelijks van Maastricht naar Amsterdam te rijden voor werk?

Je krijgt tijdens de rijles sowieso geen zuinige rijstijl geleerd, en de generatie zoals mijn vader heeft niet het nieuwe rijden geleerd.

Dus die zou ondanks zijn rustige rijstijl, toch minder zuinig rijden dan mij. Omdat meneer niet door schakelt naar de 4 als hij 50km/u rijdt.
  woensdag 28 maart 2018 @ 18:16:40 #143
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_178153241
Je doet maar wat je zelf wilt, dat vooropgesteld.
Ik kan prima begrijpen dat je zo'n auto koopt, als je niks om auto's geeft en goedkoop van A naar B wilt rijden. Maar je doet je nogal eens voor als autoliefhebber en dan vind ik zo'n keuze maar moeilijk te begrijpen.
Tevens hemelde je jouw 205 (en de 205 in algemeen) op, zonder enige kritiek te accepteren. Inmiddels is de 205 ingeruild voor 50 euro, want het was ineens een kutding. Dus ik sluit me toch aan bij de eerdere opmerkingen, jouw vooringenomenheid over jouw eigen auto (en keuzes) is erg sterk en niet realistisch.

Oh, en kom op, je hebt bij de dealer 50 euro korting gekregen en een rijdende 205 achter gelaten? Dat is echt geen goede deal, voor de dealer wel, want die houdt mooi marge in z'n zak op de occasion en douwt die 205 voor 150-200 euro de handel in.

En verder: Brad & DL auto-fittie topic --> altijd goed
pi_178153738
Stjonge jongen, lezen is moeilijk voor diverse FOK!ers: de 205 reed niet meer, startmotor en waarschijnlijk ook dynamo was stuk.

Die accu liep gewoon leeg, dus dan kun je aanduwen wat je wilt..... in het donker heb je werkende verlichting nodig. En tevens die auto van Helmond naar Kerkrade terug brengen, is ook niet gratis!

Tevens was de koppeling op, de koppakking lek en nog wel wat andere probleempjes. Ja ik was helemaal verliefd op die auto, tot hij mij sinds december 2017 geregeld in de steek liet.

Uiteindelijk heb ik 4x de Wegenwacht voor die auto mogen bellen: er ruim ¤ 1000 in onderhoud in geduwd, en het had nog eens ¤ 1500 a ¤ 2000 gekost om hem helemaal gemaakt te krijgen.

Iedereen die roept: het is maar een paar honderd euro, die heeft duidelijk geen flauw idee wat het gemiddelde uur tarief van een garage is.

Koppakking is +- ¤ 800 a ¤ 1000 en Koppeling is ¤ 400 a ¤ 500 en startmotor is dan ook nog eens ¤ 150 a ¤ 300....

Als je het zelf kunt maken: alle respect, maar als je het niet kunt dan moet je gewoon naar een garage. En dat is niet rendabel voor zo'n auto.

Dus om een rijdende 205 te verkopen, had ik er nog wel een paar honderd in moeten steken. Want met kapotte startmotor en waarschijnlijk, ook dynamo. Is die auto gewoon niet rijdend.

En natuurlijk was ik heel enthousiast over die auto, maar als je in korte periode zoveel pech hebt: dan is de liefde ook wel over.

Tevens ben ik hartstikke blij met mijn Suzuki Celerio: auto rijdt lekker, heeft alles wat ik wens aan boord. En het is een stuk veiliger dan de 205 ooit zal zijn.

Oh overigens heb ik het idee, dat sommige gewoon hartstikke jaloers zijn: dat ik als beginnend bestuurder gewoon eventjes, een jonge auto gekocht heb. En het mij kan permitteren om de oude auto, voor ¤ 50 in te ruilen.

Want het is wellicht heel arrogant: maar ik heb die paar honderd euro echt niet nodig, wat de 205 wellicht nog opgeleverd had. Laat staan hoeveel moeite het kost, en wat voor vage figuren je dan allemaal over de vloer krijgt.....

Oh en dan vergeten de meeste nog: iedere maand dat die auto voor de deur staat, kost die ¤ 50 totaal. Dus dan heb je uiteindelijk alsnog niks verdiend!
  woensdag 28 maart 2018 @ 18:48:27 #145
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_178153853
Ik vind het een prima auto. Niets mis mee. Topic kan gesloten worden. :D
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 19:10:14 #146
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178154298
Wat een prachtig topic vol eigenaardigheden en tegenstrijdigheden. Ik heb het met genot doorgelezen en geef het een 8,5
pi_178154636
Dat van die koppakking blijft een vaag verhaal. Wat was het ook alweer, je zwart klussende mannetje zei dat ie lek was maar dat je er nog wel een tijdje mee kon doorrijden, zoiets toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178155160
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat van die koppakking blijft een vaag verhaal. Wat was het ook alweer, je zwart klussende mannetje zei dat ie lek was maar dat je er nog wel een tijdje mee kon doorrijden, zoiets toch?
Ja zoiets: hij zou zweten, heb er ook nog heel veel km's mee doorgereden hoor. Uiteindelijk 22.000km met die auto gereden, maar bij terugkomst uit Engeland was de koppakking wel lek. ( Olie hoort niet in je koelvloeistof reservoir te zitten )

Die zal trouwens wel tijdelijk gemaakt zijn, want ik heb er gewoon Barleaks ingegooid. Dus die koppakking had voor mij wel de laagste prioriteit.

Als ik de auto gehouden had, dan was het waarschijnlijk eerst de startmotor en dynamo vervangen. En dan nog wat KM's met de versleten koppeling door rijden ( alsof dat een pretje is ) en dan de koppeling vervangen.

Gezien het vele geld dat ik er al ingestoken had, vond ik het dus wel welletjes geweest. Voor je het weet heb je er weer ¤ 1000 in geduwd. Hoe dan ook: voor mij was het niet meer rendabel.

Natuurlijk, zal die auto weer gereden hebben na de startmotor en dynamo te vervangen. Maar binnen no time, heb je dan de koppeling en dan de koppakking....

Ik ben dus blij dat ik ervan af, want mij had dat allemaal veel geld gekost. En zwart mijn auto onderhouden laten, dat doe ik eerlijk gezegd liever niet meer.
pi_178155265
Joh, je hoeft je toch niet voor iedereen hier te verantwoorden.
Het lijkt mij een verstandige beslissing.
  woensdag 28 maart 2018 @ 19:50:58 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178155580
TS heeft gewoon een goedkope sensible nieuwe bak gekocht ipv voor misschien een paar K meer als wederom iemand anders zijn (ex-)sores.. eigenlijk alleen maar slim. Dat wij het een boodschappenmandje op wielen vinden weet TS nou wel, laat hem er lekker blij en trots en groos mee zijn.

En dat Braddie geneuzel mag as usual wel achterwege blijven..laten we het gezellig houden. :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178160515
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je krijgt tijdens de rijles sowieso geen zuinige rijstijl geleerd,
Je krijgt gewoon het nieuwe rijden geleerd hoor ;) Alleen je moet wel vlot met het verkeer mee rijden maar dat heeft niet super veel invloed op je gebruik. Als je met 70 de snelweg komt invoegen omdat het zo lekker zuinig is, is natuurlijk niet de bedoeling.

- knip, nee dus -

[ Bericht 12% gewijzigd door Sounddragon op 28-03-2018 23:13:32 ]
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 28 maart 2018 @ 23:00:48 #152
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178160800
Het Nieuwe Rijden kun je beter gewoon vergeten in zo'n brommobiel. Niet vooruit te branden dan. Gewoon lekker in de toeren jagen, vindt zo'n driecilinder blokkie prima hoor :7.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178161737
Binnen de bebouwde kom is die motor van de Celerio nog best pittig hoor: ik denk eerlijk gezegd, dat dit best vaak onderschat word hoor.

Want de media schildert dit soort auto's vaak af, als ware ongeschikt als volwaardige auto. Je hoort ze dan ook vaak uiterst negatief, over hoe deze auto's op de autosnelweg rijden.

Maar dat valt reuze mee bij de Suzuki Celerio, je moet alleen niet denken dat je snel kunt optrekken in de 5e versnelling. Dat is namelijk een overdrive, waardoor je topsnelheid lager is.

Als je echt snel wilt optrekken met deze auto, dan kom je minimaal terug te schakelen naar de 4e versnelling. Maar dat moest ik bij de rijles ookal doen, dus eigenlijk is het niet zo heel vreemd.

Uiteindelijk rij je met een auto die nog geen 800KG weegt, maar wel ruimte bied voor vier volwassenen personen. En dan met 68PK, is voor zo'n lichte auto meer als genoeg vermogen.

Een auto uit het B-segment is niet echt veel ruimer: kijk maar naar de Peugeot 208, daar heb je 285L bagageruimte en bij de Celerio 254L.

Dus Suzuki maakt bij deze auto echt heel slim gebruik van de ruimte, zonder dat de auto in hogere gewichtsklasse valt.

En persoonlijk vind ik dat best een mooie presentatie, dat kan je van een Peugeot 108 niet zeggen hoor ;)

Die heeft zelfs klapraampjes achteren, en passagiers achterin zitten behoorlijk krap. In de Celerio passen bijvoorbeeld drie boodschappen kratjes, terwijl in de 108 je met moeite er een boodschappenkrat erin krijgt.


De Autoweek presentator werd daar zelfs chagrijnig van ;)
  woensdag 28 maart 2018 @ 23:56:06 #154
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178162092
Dat is mijn ervaring met de VW Up dus ook. In 5 kun je er comfortabel 145@GPS mee doen, maar als je (op wat lagere snelheid) een keer een tussensprintje nodig hebt dan moet je wel naar 4. In de stad voldoet zo'n klein blokkie altijd wel prima eigenlijk.

Maar goed, over een paar maanden de overstap naar een segment hoger en lekker lui met de zeventraps DSG :7.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178165230
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:16 schreef Sheffield het volgende:
Je doet maar wat je zelf wilt, dat vooropgesteld.
Ik kan prima begrijpen dat je zo'n auto koopt, als je niks om auto's geeft en goedkoop van A naar B wilt rijden. Maar je doet je nogal eens voor als autoliefhebber en dan vind ik zo'n keuze maar moeilijk te begrijpen.
Tevens hemelde je jouw 205 (en de 205 in algemeen) op, zonder enige kritiek te accepteren. Inmiddels is de 205 ingeruild voor 50 euro, want het was ineens een kutding. Dus ik sluit me toch aan bij de eerdere opmerkingen, jouw vooringenomenheid over jouw eigen auto (en keuzes) is erg sterk en niet realistisch.

Oh, en kom op, je hebt bij de dealer 50 euro korting gekregen en een rijdende 205 achter gelaten? Dat is echt geen goede deal, voor de dealer wel, want die houdt mooi marge in z'n zak op de occasion en douwt die 205 voor 150-200 euro de handel in.

En verder: Brad & DL auto-fittie topic --> altijd goed
+1

Als autoliefhebber koop je geen koekblik.

Zie het zelf al met lede ogen aan dat er binnenkort naast de Saabs een Skoda Octavia combi op de oprit komt te staan als leasebak van mijn vrouw, had liever een v70xc of 9-5 voor haar aangeschaft, maar een normale km vergoeding paste niet binnen haar nieuwe cao.

Voor wat betreft de Suzuki selderij van DL: je bent er volgens mij ondanks dat je er best veel voor hebt betaald blij mee en de kleine Japanners zijn over het algemeen redelijk budgetvriendelijk te onderhouden auto’s. Hoop dus dat je er veel plezier van gaat hebben en kom over een jaar mijn gelijk nog wel halen voor wat betreft het gemiddelde gebruik;-)
pi_178166415
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:03 schreef rba26 het volgende:

[..]

+1

Als autoliefhebber koop je geen koekblik.

Dat is dus echt onzin.

Ieder heeft zijn eigen afwegingen en voorkeuren. Iemand in (of uit) een hokje duwen omdat zijn keuze anders is dan de jouwe is kortzichtig.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178174796
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:31 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat is dus echt onzin.

Ieder heeft zijn eigen afwegingen en voorkeuren. Iemand in (of uit) een hokje duwen omdat zijn keuze anders is dan de jouwe is kortzichtig.
Kan de keuze voor een zuinige en goedkoop te onderhouden auto prima begrijpen, is economisch gezien de beste keuze voor 80% van NL, maar kan je dan persoonlijk niet als autoliefhebber omschrijven. Een klein autootje (de oude mini uitgezonderd) rijdt je nu eenmaal niet voor het comfort, de uitstraling of het fijne rijgedrag.
Denk dat ik zelf ook 50% op mijn autokosten zou kunnen besparen met een keuze als ts, maar heb die ¤ erg graag over voor mijn grotere koekblik😉
pi_178346573
Zo kleine update alweer: wederom over het stop-start systeem. Ik heb mij zelf aangeleerd, om de auto bij het stoplicht in zijn vrij te zetten i.p.v. de een.

Als het systeem werkt, dan is het echt een verademing: bij wegrijden gewoon de koppeling indrukken, in de een en klaar. Als je er eenmaal aan gewend bent, dan werkt het stop-start systeem echt perfect.

Zelfs op een helling, werkt het stop-start systeem. Want ik kneep hem wel eventjes: dacht als dat maar goed gaat.

Nou geen enkel probleem, want het Hill-Hold systeem word ook direct ingeschakeld. Dus die systemen sluiten gelukkig goed aan op elkaar.

Enige wat mij wel stoorde aan het stop-start systeem: er zijn veel variabelen, waardoor het systeem niet geactiveerd word.

Dat is dan vooral bij kouder weer het geval, of wanneer de accuspanning laag is etc. Lijkt eigenlijk alsof ze een autist dat systeem hebben laten ontwikkelen 😂

Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
  vrijdag 6 april 2018 @ 16:09:28 #159
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_178348478
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
Welkom in de jaren 90 :')
pi_178349321
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.
pi_178352489
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
pi_178352854
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
Het is tegenwoordig kwart voor drie hoor !
pi_178352951
Godzijdank 😅 Durfde de weg al niet meer op verdomme. M’n baas maar weer bellen dat ik toch wel kan werken vandaag.
pi_178353181
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
pi_178354065
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
In principe niet, tenzij de fabrikant heeft verzuimd de startmotor en accu te verzwaren.
.
pi_178354160
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.
pi_178355239
Zonder stuurbekrachtiging kan je ook met een hand rijden hoor.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:32:59 #168
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_178355294
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Enige wat mij wel stoorde aan het stop-start systeem: er zijn veel variabelen, waardoor het systeem niet geactiveerd word.

Dat is dan vooral bij kouder weer het geval, of wanneer de accuspanning laag is etc. Lijkt eigenlijk alsof ze een autist dat systeem hebben laten ontwikkelen 😂
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt. :Y
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:33:35 #169
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_178355307
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
Huh?
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:47:47 #170
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_178355570
Jezus 7 pagina's over de auto van mijn oma
pi_178357525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:

[..]

Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt. :Y
Nee maar het is ongelofelijk verwarrend hoor, als een systeem de ene keer wel werkt en de andere keer niet. En dan is het niet een defect, maar een functie.
pi_178358772
Maar gaat er geen lampje knipperen als ‘ie het wel wilt inschakelen maar hij niet in z’n vrij staat? Dat heb ik vaker gezien. En er staat vast wel in het boekje tot welke temperatuur het werkt toch? Onder de 4 graden niet bijv. Meestal ook niet als de motor nog koud is of als je de airco vol aan hebt ofzo.
pi_178359820
Nee, dan gaat geen lampje knipperen. Maar onder de 4graden word het systeem inderdaad niet ingeschakeld. En natuurlijk niet wanneer de motor nog niet warm is.
  zondag 8 april 2018 @ 00:18:49 #174
347415 r8v2
Relbie.
pi_178378017
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef gewoonmeppen het volgende:
Jezus 7 pagina's over de auto van mijn oma
Dit.
pi_178381222
Ts rijdt ook als de gemiddelde oma met het ding, laat haar anders het topic eens lezen, misschien herkent ze nog het een en ander er in😭
pi_178383177
Boeit iemand dit topic eigenlijk?
  zondag 8 april 2018 @ 11:59:48 #177
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178383216
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 11:57 schreef MaximumRush het volgende:
Boeit iemand dit topic eigenlijk?
Mijn oma. :P
Maar boeien. Lees je toch een ander topic, of open je er zelf ééntje. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 8 april 2018 @ 21:35:57 #178
242692 Geranium_Opa
Trappistenbier
pi_178396073
Nette auto toch ik snap die kritiek niet , als iemand geen behoefte heeft aan luxe of ruimte is dit toch prima ?
pi_178406318
Zo de Celerio is klaar voor de Lente/Zomer: vandaag was een perfecte dag, om de auto in de wax te zetten. En dat heb ik dus gedaan :D





Heeft wel flink wat uurtjes gekost: ben rond 10 uur begonnen, en ik was net pas klaar.

Gelukkig is het wel de moeite waard, want het komt de lak ten goede zo'n beschermlaag.
pi_178491869
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Een driecilinder motor is zelfs niet ontwikkeld om 120km/u a 130km/u mee te rijden. Die zijn ontwikkeld om niet sneller dan 100km/u mee te rijden, want de motor moet anders veel te hard werken.

Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
pi_178491970
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hier een andere Verbruiksmonitor, ook van Autoweek ;) Ik heb gewoon een zuinigere en rustige rijstijl, daardoor rij ik dus ook een stuk zuinigere.

Zo laat ik gewoon het gas los, bij snelheidsverlagingen. Terwijl ik andere automobilisten dan vaak zie remmen, terwijl je door tijdig anticiperen enkel het gas los hoef te laten.

https://www.autoweek.nl/v(...)erio-10-comfort-2015
Dan ben je wel één van de weinige Duitsers (toch?) die dat doet. Ze trappen op het minste of geringste op de rem i.p.v. uit laten rollen, flinke ergernis bij mij altijd haha.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 13 april 2018 @ 16:30:15 #182
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178492407
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:55 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
Idem. 140 (GPS) ook nog wel. Daarboven is het wel afgelopen (turboloze 1.0)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178494308
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:30 schreef JDude het volgende:

[..]

Idem. 140 (GPS) ook nog wel. Daarboven is het wel afgelopen (turboloze 1.0)
Tot 210, mijn drie-pittertje.
Meer of minder Meeuwen?
  zondag 15 april 2018 @ 12:25:44 #184
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_178528817
Zelfs Patty Brard is nog spannender dan deze auto
(╯°□°)╯︵ Ħʞoɟ
pi_178529002
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 20:35 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.
sinds 2000 volgens mij ongeveer vind ik al vrij lang.
pi_178593766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:01 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Dan ben je wel één van de weinige Duitsers (toch?) die dat doet. Ze trappen op het minste of geringste op de rem i.p.v. uit laten rollen, flinke ergernis bij mij altijd haha.
Ja omdat ze niet anticiperen: ze komen lekker snel met hun auto aanrijden, zie dan plotseling een bord 60km/u max. En 100 meter later gaan ze op de rem!

Staat gewoon al ruim van tevoren aangekondigd, dat er wegwerkzaamheden bezig zijn. Dan kun je daar al op participeren.

Maar ik ben geen Duitser hoor: woon aan de Duitse grens, maar ben absoluut geen Duitser. Gewoon 100% Nederlander.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:55 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
pi_178595672
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2018 12:25 schreef Hyman het volgende:
Zelfs Patty Brard is nog spannender dan deze auto
Dat dus, dit is echt een auto die gemaakt is onder het mom van: het is net iets beter dan lopen en als het regent wordt je in elk geval niet nat.

Ik snap sowieso niet dat er een heel topic aan wordt verspild.
pi_178595932
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef Diqiu-Long het volgende:

Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
Alles is relatief. Die Celerio heeft een top van 155 km/u. Voor 130 km/u zal het motortje inderdaad hard moeten werken.

Mijn 3 pitter heeft een top van 170 km/u en zal voor 130 km/u relatief gezien minder hard hoeven te werken.

En wat dacht je van bijvoorbeeld een BMW 318i 3 cilinder. Die heeft een top van 210 km/u, 130 km/u is dan helemaal peanuts voor zo'n auto.

En wat maak je je nou druk om benzinekosten? Je woont verdorie aan de Duitse grens met daarom mogelijkheden om goedkoop te tanken.
pi_178598277
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:52 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Dat dus, dit is echt een auto die gemaakt is onder het mom van: het is net iets beter dan lopen en als het regent wordt je in elk geval niet nat.

Ik snap sowieso niet dat er een heel topic aan wordt verspild.
Waar slaat dit nou weer op, hoe oud ben je als ik vragen mag? 16? En hoezo een topic verspild? kunnen ze opraken dan?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_178598497
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:07 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Alles is relatief. Die Celerio heeft een top van 155 km/u. Voor 130 km/u zal het motortje inderdaad hard moeten werken.

Mijn 3 pitter heeft een top van 170 km/u en zal voor 130 km/u relatief gezien minder hard hoeven te werken.

En wat dacht je van bijvoorbeeld een BMW 318i 3 cilinder. Die heeft een top van 210 km/u, 130 km/u is dan helemaal peanuts voor zo'n auto.

En wat maak je je nou druk om benzinekosten? Je woont verdorie aan de Duitse grens met daarom mogelijkheden om goedkoop te tanken.
Ja het verschilt uiteraard per auto, maar de Suzuki Celerio is gewoon een stadsauto. Weleens waar bijna zo groot als een B-segmenter.

Maar er zit maar een klein motortje in met een vermogen van 68PK: maar dat is naar mijn mening meer dan genoeg, voor zo'n lichte en kleine auto.

Overigens, gaan de benzineprijzen in Duitsland ook gewoon omhoog. Was het eerst nog ¤ 1,30 per liter en is het nu ¤ 1,35 plotseling.

Ik maak mij er niet echt druk om: maar als ik minder benzine verbruik, heb ik gewoon geld over voor andere dingen. Zoals gisteren, lekker de fiets genomen i.p.v. auto.

En vandaag lekker naar het vrijwilligerswerk gewandeld: auto staat de dus gewoon stil, als ik hem niet perse nodig heb.
pi_178598574
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:24 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou weer op, hoe oud ben je als ik vragen mag? 16? En hoezo een topic verspild? kunnen ze opraken dan?
Vindt jij het dan wel een spannende auto?
  woensdag 18 april 2018 @ 13:40:55 #192
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178598653
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zo de Celerio is klaar voor de Lente/Zomer: vandaag was een perfecte dag, om de auto in de wax te zetten. En dat heb ik dus gedaan :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heeft wel flink wat uurtjes gekost: ben rond 10 uur begonnen, en ik was net pas klaar.

Gelukkig is het wel de moeite waard, want het komt de lak ten goede zo'n beschermlaag.
Goeie ghetto daar. Zou je auto niet te hard poetsen, zou toch jammer zijn als 'ie plotseling in de fik staat. :')
pi_178598720
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja omdat ze niet anticiperen: ze komen lekker snel met hun auto aanrijden, zie dan plotseling een bord 60km/u max. En 100 meter later gaan ze op de rem!

Staat gewoon al ruim van tevoren aangekondigd, dat er wegwerkzaamheden bezig zijn. Dan kun je daar al op participeren.

Maar ik ben geen Duitser hoor: woon aan de Duitse grens, maar ben absoluut geen Duitser. Gewoon 100% Nederlander.

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
Haha sorry, meende soms wat Duitse taaltrekjes te herkennen, incl. het vele comma-gebruik. No offense trouwens hoor! ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178598776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:

[..]

Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt. :Y
Dat dus. Het eerste wat ik doe na het starten van mijn auto is dat pleurissysteem uitzetten. Helaas heeft de fabrikant ervoor gezorgd dat juist die instelling niet wordt onthouden.

De brandstofbesparing van dat syteem is echt minimaal, maar je rijdt wel trager weg (de meeste verkeerslichten houden geen rekening met start-stopsystemen) en de airco en/of verwarming worden ook uitgeschakeld.

En aangezien ik in de zomer in de koelte snel weg wil rijden en in de winter warm weg wil rijden, is het systeem niks voor mij.

Maar ja, waarschijnlijk zet TS zijn airco toch niet aan ivm hoger brandstofgebruik.
pi_178598822
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Vindt jij het dan wel een spannende auto?
Je mag alleen maar een topic openen voor een "spannende auto" ?

Ik vind het wel een interessant topic , maar er mag wel beter gemodereerd worden op al die onzin posters.
pi_178598948
Ja de Celerio heeft Airco en dat is heerlijk nu met dat warme weer :D

Stop-start systeem is overigens ook bedoeld voor het milieu, want die uitstoot bij stationair is ja nergens voor nodig.

De luchtkwaliteit in grote steden, zou een stuk beter zijn als mensen hun motor niet constant stationair laten draaien.

Dus ik vind het goed dat alle nieuwe auto's, uitgerust zijn met zo'n stop-start systeem. Alle kleine beetjes die helpen :D Duitse stoplichten houden er trouwens wel rekening mee, aangezien die eerst van rood naar oranje gaan en dan groen.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:46 schreef hebikweer het volgende:

[..]
Maar ja, waarschijnlijk zet TS zijn airco toch niet aan ivm hoger brandstofgebruik.
Jawel hoor, op de autosnelweg zet ik de airco gewoon aan: want de ramen opzetten zorgt ook ervoor dat het brandstofverbruik omhoog gaat.

Dus je kunt dan beter de airco aanzetten. Ik heb als regel: binnen de bebouwde komt ARKO en op de snelweg AIRCO.
pi_178601492
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja de Celerio heeft Airco en dat is heerlijk nu met dat warme weer :D

Stop-start systeem is overigens ook bedoeld voor het milieu, want die uitstoot bij stationair is ja nergens voor nodig.

De luchtkwaliteit in grote steden, zou een stuk beter zijn als mensen hun motor niet constant stationair laten draaien.

Dus ik vind het goed dat alle nieuwe auto's, uitgerust zijn met zo'n stop-start systeem. Alle kleine beetjes die helpen :D Duitse stoplichten houden er trouwens wel rekening mee, aangezien die eerst van rood naar oranje gaan en dan groen.

[..]

Jawel hoor, op de autosnelweg zet ik de airco gewoon aan: want de ramen opzetten zorgt ook ervoor dat het brandstofverbruik omhoog gaat.

Dus je kunt dan beter de airco aanzetten. Ik heb als regel: binnen de bebouwde komt ARKO en op de snelweg AIRCO.
:')
pi_178601494
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Vindt jij het dan wel een spannende auto?
Nee maar een grijze polo/passat/golf is nog saaier. Dus wat maakt dat nou uit. En zelf persoonlijk rijd ik ook in een lelijke oude saaie auto, niet omdat ik het wil maar omdat ik het simpelweg niet kan/wil betalen.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_178601673
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:52 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Nee maar een grijze polo/passat/golf is nog saaier. Dus wat maakt dat nou uit. En zelf persoonlijk rijd ik ook in een lelijke oude saaie auto, niet omdat ik het wil maar omdat ik het simpelweg niet kan/wil betalen.

Maar jij besteedt er geen topic aan met de mening dat je de meest geweldige auto ter wereld hebt.
pi_178601716
Tegenwoordig is het verbruik van climate control wel nihil hoor. Zou me ook binnen de bebouwde kom er niet druk om maken. Heb het zelf eigenlijk constant aan.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')