Ik heb dezelfde.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 22:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Weet je toevallig welk type het is van novatec ?
Die in de set zijn novatec 291/482
Ook dit rijmt niet met mn ervaring met mijn ffwds. Misschien zijn die dan toch iets anders dan de 350...quote:Op dinsdag 20 maart 2018 21:24 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik heb de 350 ook bij mij gravelbike met 36, ze zijn niet stil maar met beetje windgeruis valt het al niet meer op.
Het zijn KT naven.quote:Op woensdag 21 maart 2018 06:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Ook dit rijmt niet met mn ervaring met mijn ffwds. Misschien zijn die dan toch iets anders dan de 350...
Of mss helpt het dat ze aan klankkasten van 60mm zitten.
Ik ben ook niet kapot vd kwaliteit van novatec naven. Ze zijn wel goedkoop, en dat J bend spaken argument is nvt met full carbon velgen want dan heb je toch nooit zo'n idioot hoge spaakspanning.quote:
Oké thnx. Jij hebt ze wel gebruik met koerieren?quote:Op woensdag 21 maart 2018 06:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben ook niet kapot vd kwaliteit van novatec naven. Ze zijn wel goedkoop, en dat J bend spaken argument is nvt met full carbon velgen want dan heb je toch nooit zo'n idioot hoge spaakspanning.
Mijn fiets komt uit Dld en om die groep heb ik nooit gevraagd ja.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:27 schreef kanovinnie het volgende:
Aldus kaas met een nieuwe fiets uit taiwan en een groep uit japan
canyon produceert de frames niet in DLD en je kan ook losse frames kopenquote:Op woensdag 21 maart 2018 07:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn fiets komt uit Dld en om die groep heb ik nooit gevraagd ja.
Daar bemoei ik mij niet mee en de losse frames zijn maar in 2 couleuren verkrijgbaar.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
canyon produceert de frames niet in DLD en je kan ook losse frames kopen
moet jij dan niet voor een nieuwe fiets naar Herman Braun fietsen in spijkenisse.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
Nee maar anderen wel. Veel gezeik mee gehad.
Ik zou die 9 wave wielen nemen want dan kan je ze uitwisselen met die je al hebt, hoog achter en laag voor.
Enne China wielen met DT naaf is logistiek onhandig, de naaf uit Zwitserland naar Asia, daar wiel bouwen en weer terug naar Friesland.
Beter koop je een EU wielset en houd het geld op het eigen eilandje. Wij moeten alleen exporteren naar Azië niet andersom natuurlijk.
quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar bemoei ik mij niet mee en de losse frames zijn maar in 2 couleuren verkrijgbaar.
Beetje struisvogelpolitiek hèquote:Op woensdag 21 maart 2018 07:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar bemoei ik mij niet mee en de losse frames zijn maar in 2 couleuren verkrijgbaar.
Een setje 9th wave is wel weer 1149 euro. Dan hebben we het over een hele andere prijsklasse. Hoe die chinezen DT naven van Zwitserland naar Asia en weer naar Friesland krijgen zou mij een worst wezen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
Nee maar anderen wel. Veel gezeik mee gehad.
Ik zou die 9 wave wielen nemen want dan kan je ze uitwisselen met die je al hebt, hoog achter en laag voor.
Enne China wielen met DT naaf is logistiek onhandig, de naaf uit Zwitserland naar Asia, daar wiel bouwen en weer terug naar Friesland.
Beter koop je een EU wielset en houd het geld op het eigen eilandje. Wij moeten alleen exporteren naar Azië niet andersom natuurlijk.
Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden.quote:
100% van niet. Anders zetten ze er geen 'made by DT-swiss op' schat ik zo. Google search geeft een fietsdraadje uit 2011, mss dat ffwd eerder KT-gebruikte, maar nu dus DT-swiss Ik weet alleen dan niet zeker of het de 350's zijn als iedereen die stil noemt. Want dat zijn de mijne absoluut niet. Tijd terug bij de kaas-rotterdam-meet kreeg ik er nog commentaar opquote:
We leven in Europa, niet meer in Nederland.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden.
En al die IT en administratief baantjes van jullie zijn straks ook verplaatst naar India en Pakistan want die mensen hebben inmiddels ook de middelen en de wetenschap in huis.
Klopt daarom productie naar Oost Europa en niet naar Azië.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:49 schreef Leonos het volgende:
[..]
We leven in Europa, niet meer in Nederland.
Maar wat jij doet is je naven vergelijken met DTswiss350 voor schijfremmen. DTswiss350 zijn namelijk straight pull en dat zijn die van FFWD niet.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:42 schreef muzas het volgende:
geen 'made by DT-swiss op' schat ik zo. Google search geeft een fietsdraadje uit 2011, mss dat ffwd eerder KT-gebruikte, maar nu dus DT-swiss Ik weet alleen dan niet zeker of het de 350's zijn als iedereen die stil noemt. Want dat zijn de mijne absoluut niet. Tijd terug bij de kaas-rotterdam-meet kreeg ik er nog commentaar op
quote:
Door de bank genomen kun je zeggen dat hoe verder de flensen uit elkaar staan des te beter dat is voor de stijfheid, maar met moderne 9/10/11 speed wielen lever je dan veel in bij de spaakspanning links achter. Dit komt omdat de speelruimte aan de kant van de cassette erg beperkt is. Als je daar 18mm of meer van midden flens tot midden naaf kunt realiseren ben je al erg goed bezig, en neem je op de koop toe dat je naaf niet meer met alle cassette combinaties in alle frames past (Alchemy heeft hier indertijd de grenzen opgezocht en opgerekt) Extra ruimte tussen de flensen moet dus van de linkerkant komen wat ten koste gaat van de spaakspanning links.
Daarom zitten die straight pull spaken meest alleen aan de aandrijfkant.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het overwegen. De DTswiss350 heeft geen goede geometrie, wist niet eens dat het kon, maar het schijnt het volgende te zijn:
[..]
Waar doe ik dat?quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:52 schreef Patroon het volgende:
Maar wat jij doet is je naven vergelijken met DTswiss350 voor schijfremmen. DTswiss350 zijn namelijk straight pull en dat zijn die van FFWD niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |