Mee eens. Dan kunnen kleinere vliegvelden gesloten, vooral Eindhoven, Maastricht, Groningen en eventueel Lelystad. Vooral kan KLM en haar partners en eventueel buitenlandse maatschappijen alle vluchten overhevelen naar een geheel nieuw luchthaven op kunstmatig eiland. En bestaande Schiphol kan omgetoverd worden tot een grote vakantieluchthaven naar model van luchthaven in Düsseldorf in Duitsland.quote:Op maandag 12 maart 2018 20:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben zeker voorstander van Schiphol in zee.
Het is ambitieuze project.
Daar kan de internationaal en goederen transport komen en gaan. Terwijl bestaande Schiphol prima dienst kan doen voor Europese vakantievluchten.
Tegelijk kan deze eiland ook een bescherming bieden voor scheepvaart bij de slechte weer. En of een parkeerplaats voor de tijdelijke opslag.
Derde punt.. het bied mooie nieuwe werkgelegenheid voor Nederland.
Heb jij enig idee van hoe de luchtvrachtketen in elkaar steekt?quote:Op maandag 12 maart 2018 20:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben zeker voorstander van Schiphol in zee.
Het is ambitieuze project.
Daar kan de internationaal en goederen transport komen en gaan. Terwijl bestaande Schiphol prima dienst kan doen voor Europese vakantievluchten.
Tegelijk kan deze eiland ook een bescherming bieden voor scheepvaart bij de slechte weer. En of een parkeerplaats voor de tijdelijke opslag.
Derde punt.. het bied mooie nieuwe werkgelegenheid voor Nederland.
Maar luchtvrachten worden in Nederland afgehandeld via Schiphol en Maastricht, Vooral is het meestal vanaf Schiphol. Het kan ook echt voordeel zijn dat de vrachtboten aanmeren bij een kunstmatig waar nieuwe luchthaven kan verrijzen, maar voor de vrachtwagens is het ook lastiger om vracht af te leveren op een kunstmatig eiland. Helaas zijn er wel paar nadelen naast voordelen van een nieuwe luchthaven.quote:Op maandag 12 maart 2018 20:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb jij enig idee van hoe de luchtvrachtketen in elkaar steekt?
En dan elke Nederlander die een vliegreis moet maken zeker eerst uren in een auto zitten om ergens bij een vliegveld uit te komen?quote:Op maandag 12 maart 2018 21:00 schreef LXIV het volgende:
Nederland moet als extreem dichtbevolkt land helemaal geen grote luchthaven willen. Veel vervuiling, zeer veel overlast, relatief weinig hooggekwalificeerde arbeid. Doe maar ergens in Oost-Europa of zo.
We hebben juist steeds meer infrastructuur nodig omdat het zo dichtbevolkt is en het aantal inwoners en haar behoeftes groeit. Als je al die overlast niet wil zul je de bevolking moeten verspreiden over een groter gebied.quote:Op maandag 12 maart 2018 21:00 schreef LXIV het volgende:
Nederland moet als extreem dichtbevolkt land helemaal geen grote luchthaven willen. Veel vervuiling, zeer veel overlast, relatief weinig hooggekwalificeerde arbeid. Doe maar ergens in Oost-Europa of zo.
Indirect natuurlijk weer wel. Veel bedrijven zitten op de zuid-as, juist om de nabijheid van Schiphol. Een luchthaven met een dusdanig groot netwerk is een groot pluspunt voor een internationaal bedrijf.quote:Op maandag 12 maart 2018 21:00 schreef LXIV het volgende:
Nederland moet als extreem dichtbevolkt land helemaal geen grote luchthaven willen. Veel vervuiling, zeer veel overlast, relatief weinig hooggekwalificeerde arbeid. Doe maar ergens in Oost-Europa of zo.
Ja dat klopt ook, maar misschien kunnen we Nederland uitbreiden om IJsselmeer laten droogleggen en dan een nieuw stuk land bijmaken. Echter kost ook veel geld om dat uit te voeren, maar in het verleden zijn Markerwaard en Flevoland bijgekomen uit de meer.quote:Op maandag 12 maart 2018 21:08 schreef chefpapier het volgende:
[..]
We hebben juist steeds meer infrastructuur nodig omdat het zo dichtbevolkt is en het aantal inwoners en haar behoeftes groeit. Als je al die overlast niet wil zul je de bevolking moeten verspreiden over een groter gebied.
Het zou ook kunnen ja, Kosten zullen meer dan 15 miljard euro bedragen om hele project te financieren door bedrijven en grote investeerders. Niet alleen politiek kan dat zelf financieren. Ze moeten gewoon durven investeren,quote:Op maandag 12 maart 2018 21:21 schreef tjoptjop het volgende:
Afgezien van de kosten lijkt het me wel een tof project. maar willen ze dan gaan inpolderen of opspuiten?
Paar hyperloops vanaf zowel Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en ergens afgelegen ivm parkeerruimte
Valt mee, 15 miljard. Maar dat zal wel een bedrag zijn om het balletje aan het rollen te krijgen, waarna de vele overschrijdingen komen.quote:Op maandag 12 maart 2018 21:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen ja, Kosten zullen meer dan 15 miljard euro bedragen om hele project te financieren door bedrijven en grote investeerders. Niet alleen politiek kan dat zelf financieren. Ze moeten gewoon durven investeren,
"Iedereen" moet en zal in de randstad/Amsterdam wonen, je kan er land bijbouwen wat je wil, als er relatief weinig werk en vermaak is te vinden gaat er geen hond wonen. Denk dat extra banen in de Noordzee het beste is, mijzelf lijkt het IJsselmeer me rustiger water en dus makkelijker te realiseren, maar dan zullen de vluchtroutes waarschijnlijk alsnog teveel over bevolkt gebied komen.quote:Op maandag 12 maart 2018 21:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook, maar misschien kunnen we Nederland uitbreiden om IJsselmeer laten droogleggen en dan een nieuw stuk land bijmaken. Echter kost ook veel geld om dat uit te voeren, maar in het verleden zijn Markerwaard en Flevoland bijgekomen uit de meer.
Dat bedrag lijkt me niet kloppen.quote:Op maandag 12 maart 2018 21:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen ja, Kosten zullen meer dan 15 miljard euro bedragen om hele project te financieren door bedrijven en grote investeerders. Niet alleen politiek kan dat zelf financieren. Ze moeten gewoon durven investeren,
wel allerlei vluchten, maar al dat overstap-verkeer heeft geen zinquote:Op maandag 12 maart 2018 21:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dan elke Nederlander die een vliegreis moet maken zeker eerst uren in een auto zitten om ergens bij een vliegveld uit te komen?
Okay, ik weet dat kosten wel veel meer dan 15 miljard bedragen, ik gok op 80-100 miljard voor als men een kunstmatig eiland uit de zee gebaggerd wordt en daarna een nieuw luchthaven neerzetten. Dus je hebt wel gelijk in wat over Hong Kong International Airport, Het heeft daar 6 jaren geduurd met bouwen en minstens is het ook door een Nederlands bedrijf een kunstmatig eiland uitgebaggerd uit die zee.quote:Op maandag 12 maart 2018 21:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat bedrag lijkt me niet kloppen.
Hier de Hongkong airport wiki.
https://en.wikipedia.org/(...)_Airport?wprov=sfla1
Dat heeft al stukken meer in eerste instantie gekost met minder opgespoten land. En als je de latere investering ook nog bekijkt wordt het echt prijzig.
Te duur, logistiek drama.quote:Op maandag 12 maart 2018 20:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben zeker voorstander van Schiphol in zee.
Het is ambitieuze project.
Daar kan de internationaal en goederen transport komen en gaan. Terwijl bestaande Schiphol prima dienst kan doen voor Europese vakantievluchten.
Tegelijk kan deze eiland ook een bescherming bieden voor scheepvaart bij de slechte weer. En of een parkeerplaats voor de tijdelijke opslag.
Derde punt.. het bied mooie nieuwe werkgelegenheid voor Nederland.
Zonder overstapverkeer geen mainport.quote:Op maandag 12 maart 2018 21:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
wel allerlei vluchten, maar al dat overstap-verkeer heeft geen zin
Waarom is te duur dan, maar logistiek drama? Zo ver is het nog niet, maar er worden heel veel onderzoeken naar gedaan om wat er aan gedaan worden met logistiek en haalbaarheid van het project. Maar op Schiphol kan men volgens mij gewoon vrachtvluchten geland en opgestegen worden en op andere luchthaven alleen voor passagiers.quote:Op maandag 12 maart 2018 22:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Te duur, logistiek drama.
Denk ik het niet, want het wordt nu echt erg serieus. Want vorige keren waar we over verplaatsing van Schiphol spraken kwamen echt niks uit, er waren wel plannen maar niet vergevorderd. Want ze kijken nu al naar oplossingen in toekomst hoe Nederlandse luchtvaart verder moet groeien. Ik weet ook dat via andere kanalen ook veel tegenstand zal komen, vooral milieugroepen en tegenstanders van nieuwe luchthaven.quote:
Dit vooral.quote:Op maandag 12 maart 2018 22:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Te duur, logistiek drama.
dan hebben we sommige bestemmingen maar niet. /carequote:Op maandag 12 maart 2018 21:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
wel allerlei vluchten, maar al dat overstap-verkeer heeft geen zin
Passagiers shuttelen, technische afhandeling vluchten, personeel dat er moet werken. Hong Kong Chep Lap Kok heeft een slordige 30 miljard gekost. Dat was 30-20 jaar geleden en zij konden bouwen op een bestaand eiland. Denk dat Schiphol-in-de-zee misschien wel eens het 2- of 3-voudige kan kosten. Te duur en een logistiek drama.quote:Op maandag 12 maart 2018 22:06 schreef Ven1972 het volgende:
Waarom is te duur dan, maar logistiek drama? Zo ver is het nog niet, maar er worden heel veel onderzoeken naar gedaan om wat er aan gedaan worden met logistiek en haalbaarheid van het project. Maar op Schiphol kan men volgens mij gewoon vrachtvluchten geland en opgestegen worden en op andere luchthaven alleen voor passagiers.
Dat begrijp ik ook wel, maar ik heb wel een beetje goedkope berekening gesteld van 15 miljard, dat is voor hele project te weinig. Ik schatte eerder op 80-100 miljard euro, maar nu denk ik naar jouw bericht van ongeveer 50-80 miljard euro voor hele operatie als het door kan gaan met vele steun van internationale bedrijven die garant voor staan. Wat een luchthaven in Hong Kong heeft gekost valt op zich wel mee.quote:Op maandag 12 maart 2018 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Passagiers shuttelen, technische afhandeling vluchten, personeel dat er moet werken. Hong Kong Chep Lap Kok heeft een slordige 30 miljard gekost. Dat was 30-20 jaar geleden en zij konden bouwen op een bestaand eiland. Denk dat Schiphol-in-de-zee misschien wel eens het 2- of 3-voudige kan kosten. Te duur en een logistiek drama.
Het Markermeer is met een hele goede reden niet drooggelegdquote:Op maandag 12 maart 2018 21:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook, maar misschien kunnen we Nederland uitbreiden om IJsselmeer laten droogleggen en dan een nieuw stuk land bijmaken. Echter kost ook veel geld om dat uit te voeren, maar in het verleden zijn Markerwaard en Flevoland bijgekomen uit de meer.
Dat is duurder dan 100 miljard voor een vlieg-eiland.quote:Op maandag 12 maart 2018 21:08 schreef chefpapier het volgende:
[..]
We hebben juist steeds meer infrastructuur nodig omdat het zo dichtbevolkt is en het aantal inwoners en haar behoeftes groeit. Als je al die overlast niet wil zul je de bevolking moeten verspreiden over een groter gebied.
Daar zitten ze niet over in, want dat laten ze de nederlandse belasingbetalers betalen. De winst gaat vervolgens naar Schiphol en de aandeelhouders!quote:Op maandag 12 maart 2018 21:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat bedrag lijkt me niet kloppen.
Hier de Hongkong airport wiki.
https://en.wikipedia.org/(...)_Airport?wprov=sfla1
Dat heeft al stukken meer in eerste instantie gekost met minder opgespoten land. En als je de latere investering ook nog bekijkt wordt het echt prijzig.
Ja, met technologisch snufjes in de cockpit kan genavigeerd worden waar je geland en opgestegen bent, en weet je waar men je nog op een route vliegt. Dat is nu handig vanaf het kunstmatig eiland opstijgen en landen.quote:Op maandag 12 maart 2018 22:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik weet uit goede bron dat eerdere plannen zijn gestrand op het feit dat er vaak mist is op zee, en dan konden ze niet landen en opstijgen
Nu kan dat wel en is dat dus een prima oplossing
Ervaring hebben Nederlandse bouwers al opgedaan in het buitenland
Dus gaan met de banaan
Dat kan ook, is veel dichterbij het land... Net zoals in China bij Hong Kong.quote:Op maandag 12 maart 2018 22:55 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom dit op zee moet. Je kan toch ook gewoon aan de Oostvaarderdijk een mooi eilandje opspuiten of oud-Hollands polderen? Infra eromheen is een stuk makkelijker te realiseren (A9 doortrekken) dan dwars door een natuurgebied om op zee te komen en je zit zo in Amsterdam.
Ik denk echter wel dat goedkope vluchten nooit gaat stoppen, want prijsvechters groeien nog fors door en winnen meestal marktaandeel van reguliere maatschappijen in hele wereld. In de luchtvaartwereld wordt nog steeds aan gewerkt met alternatieven voor uitstoot van CO2 zoals bijvoorbeeld vliegen op biobrandstof in plaats van kerosine.quote:Op maandag 12 maart 2018 22:52 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Als we nou stoppen met al die goedkope vluchten ( 35'50'100 euro) en gewone prijzen gaan rekenen, dan ben je al zoveel vluchten kwijt dat uitbreiding naar zee of Lelystad totaal overbodig wordt. En het is ook beter voor het milieu en het toerisme in eigen land.
Dus een win,win,win situatie.
Denk niet dat we ons zoetwaterreservoir op moeten geven,quote:Op maandag 12 maart 2018 21:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook, maar misschien kunnen we Nederland uitbreiden om IJsselmeer laten droogleggen en dan een nieuw stuk land bijmaken. Echter kost ook veel geld om dat uit te voeren, maar in het verleden zijn Markerwaard en Flevoland bijgekomen uit de meer.
Dat is een oplossing voor financiering van een luchthavenproject, het zou echt wel goed kunnen.quote:Op maandag 12 maart 2018 23:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Vergeet ook niet dat overheid op dit moment geld lening kan tegen nul rente kan afsluiten. Eventueel subsidie vanuit EU vragen.
Je kan daar ook een groen energie mee winnen. Zon, water en wind energie.. Die wordt in toekomst zeker lucratiever.
In begin is zeker alles duur. Maar na 20 jaar kan de schuld best afbetaald zijn. Dan is alleen puur winst voor overheid. Maar dan moet overheid zeker teugels goed vasthouden en controleren dat alles goed verloopt en kosten niet overschrijven.
Er kan ook toeristen, watersport creëren rond eiland. Wellicht ook een mooie boodschap voor internationaal.
Saai circuit.quote:Op maandag 12 maart 2018 23:10 schreef Fer het volgende:
Enige voordeel wat ik zie is dat we dan eindelijk fatsoenlijke infrastructuur hebben voor de Gp van Nederland.
Dat lijkt mij ook wel haalbaar denk ik. Eerdere plannen zagen wel forser uit met een grotere terminals en alle loods voor vliegtuigonderhoud en vrachtafhandelingen. Het heeft wel voordelen dat het minder kost en is sneller te bouwen.quote:Op maandag 12 maart 2018 23:30 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[ afbeelding ]
Wordt een beste klus.
Waar dan?quote:Op maandag 12 maart 2018 23:40 schreef ITrade het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen last van Schiphol, ze kunnen daar toch nog wel een baan of twee bijleggen?
Het zou ook kunnen. Maar als ik naar deze afbeelding kijk is wel minder grote pieren aanwezig, terwijl veel meer pieren nodig zijn om meer vliegtuigen te stationeren.. Het idee van 4 landing en opstartbanen is goed, maar het kan beter zowel meer terminals en pieren laten bouwen. Dus de kunstmatig eiland kan veel groter worden als zodat men in de toekomst geen forse uitbreiding nodig is.quote:Op maandag 12 maart 2018 23:40 schreef ITrade het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen last van Schiphol, ze kunnen daar toch nog wel een baan of twee bijleggen?
Anders gewoon een tweede baan bij Eindhoven en dat schema flink opschroeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |