https://nos.nl/artikel/22(...)ndse-producties.htmlquote:'Netflix en Amazon moeten investeren in Nederlandse producties'
Vandaag, 08:01
Aangepast om 08:17
Binnenland, Buitenland
ANP
Buitenlandse streamingdiensten als Netflix en Amazon moeten gaan investeren in Nederlandse producties. Dat schrijft de Raad voor Cultuur in een rapport dat vandaag wordt gepresenteerd. De raad adviseert het kabinet over cultuur en media, maar de adviezen zijn niet bindend.
Door de investering kan de Nederlandse audiovisuele sector beter meekomen in de "ongekende dynamiek" die de komst van (media)bedrijven zoals Netflix, Google, Facebook, Apple en Amazon heeft veroorzaakt, schrijft de Raad voor Cultuur.
Publieke en commerciële omroepen moeten al voldoen aan dit soort wettelijke voorschriften en die moeten er volgens de raad ook komen voor video-on-demand-platforms als Netflix.
In Frankrijk is al afgesproken dat Netflix minimaal 20 procent Franse series moet brengen. Ook moeten nationale producties daar goed vindbaar zijn bij de kijksuggesties op de homepage.
Strijd
De Nederlandse audiovisuele sector staat onder druk door tegenvallende reclame-inkomsten. Adverteerders kiezen massaal voor Facebook en Google. De Raad voor Cultuur zegt dat die techbedrijven zo machtig zijn dat er nauwelijks sprake is van een serieuze, gelijke strijd.
"Er is sprake van een 'winner takes all'-markt, waardoor de Nederlandse film- en tv-industrie het steeds lastiger krijgt om voldoende kwaliteit te leveren en zijn marktaandeel te behouden. Daarmee komt ook de verspreiding van Nederlandse culturele en publieke waarden onder druk te staan", schrijft de raad in het rapport.
Netflix biedt al wel Nederlandse producties aan, maar het Amerikaanse bedrijf investeert niet in de Nederlandse filmwereld. Dat moet anders, vindt de raad. Buitenlandse streamingdiensten zouden een deel van hun omzet in een fonds moeten storten waarmee Nederlandse producties kunnen worden gemaakt.
Precies. Het ligt altijd aan van alles behalve de audiovisuele sector.quote:Op donderdag 22 februari 2018 08:26 schreef Leandra het volgende:
De audiovisuele sector moet zelf eens
Je hebt gelijk. Een aantal Scandinavische producties doen het internationaal heel goed. Nederlandse series zouden ook internationaal kunnen scoren. Een programma als de luizenmoeder kan met ondertiteling verkocht worden. Of ze kunnen het Engelstalig inspreken.quote:Op donderdag 22 februari 2018 08:26 schreef Leandra het volgende:
De audiovisuele sector moet zelf eens zorgen dat hun producties ondertiteling als optie hebben.
9 van de 10 Nederlandse producties op DVD/Blu-ray hebben geen ondertiteling, ook niet als het eerder door de publieke omroep met ondertiteling op TV uitgezonden is.
Die ongein heeft Frankrijk altijd gehad. Hun radiostations moeten ook een minimaal percentage Franstalig draaien. Soms zoveel dat artiesten zelfs een speciale Franse versie van een nummer opnemen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 09:04 schreef VEM2012 het volgende:
Boer zoekt vrouw op netflix? Uit general principle zeg ik dan mijn abonnement op hoor.
Ik snap ook niet dat netflix met zo’n franse eis van 20% meegaat. Als de klanten er behoefte aan hebben: logisch. Maar dat nationalistische gezeur, dat moet je lekker naast je neerleggen.
Hmwa, denk niet dat de situaties die de Luizenmoeder uitvergroot op het beeld brengt aanspreekt in het buitenland. Simpelweg omdat het daar op een basisschool er heel anders aan toe gaat.quote:Op donderdag 22 februari 2018 08:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Een aantal Scandinavische producties doen het internationaal heel goed. Nederlandse series zouden ook internationaal kunnen scoren. Een programma als de luizenmoeder kan met ondertiteling verkocht worden. Of ze kunnen het Engelstalig inspreken.
Ik kijk op Netflix de Deense serie Rita en daar gaat het er op school ook anders aan toe, maar de tijdsgeest is hetzelfde en ouders stellen bijvoorbeeld ook eisen vanwege hun hooggevoelige zoon.quote:Op donderdag 22 februari 2018 09:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hmwa, denk niet dat de situaties die de Luizenmoeder uitvergroot op het beeld brengt aanspreekt in het buitenland. Simpelweg omdat het daar op een basisschool er heel anders aan toe gaat.
Ik vond Penoza wel aardig. Al zwakte het de laatste 2 seizoenen wel af.quote:Op donderdag 22 februari 2018 09:22 schreef westwoodblvd het volgende:
Alsjeblieft niet. De eerste Nederlandse serie of film die ik te pruimen vind moet ik nog tegenkomen.
We kunnen de Nederlandse culturele sector niet zomaar dood laten bloeden.quote:Op donderdag 22 februari 2018 09:22 schreef westwoodblvd het volgende:
Alsjeblieft niet. De eerste Nederlandse serie of film die ik te pruimen vind moet ik nog tegenkomen.
China kent vele eigenschappen die het land tot grote hoogtes weet te brengen. Maar het levert geen geloofwaardige rock bands af. Hoogstens grappig aanziende imitaties.quote:Op donderdag 22 februari 2018 08:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik vind het leuk om Europese series te zien op Netflix. Beetje colour locale meekrijgen. Maar om dat te verplichten, dan krijg je vast alleen troep.
Huh wat!?quote:Op donderdag 22 februari 2018 09:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit is net zo’n debiel idee als dat van de NPO om Netflix geld te laten betalen aan de NPO om de teruglopende inkomsten de compenseren. Hoe krijgt men het verzonnen, en het dan nog zo weten te brengen alsof het de normaalste zaak van de wereld is om andermans geld op te eisen……
Correctie, ze willen niet dat Netflix extra gaat betalen maar de kabelaars.quote:
Onze cultuur waarheen verspreiden dan? Je denkt toch niet dat een buitenlander een Nederlandse serie gaat zitten kijken?quote:Op donderdag 22 februari 2018 09:30 schreef polderturk het volgende:
[..]
We kunnen de Nederlandse culturele sector niet zomaar dood laten bloeden.
We hebben acteurs, actrices, komieken, presentatoren etc die onze cultuur verspreiden.
Als we niks doen zullen er heel veel zonder werk komen te zitten.
Als het een goede serie is waarom niet? in Nederland kijken we ook Scandinavische series. Maar dat is het probleem, Nederlandse producties zijn vaak van erbarmelijke kwaliteit met steeds weer dezelfde slechte acteurs.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Onze cultuur waarheen verspreiden dan? Je denkt toch niet dat een buitenlander een Nederlandse serie gaat zitten kijken?
Daarom, als je een slecht product levert, dan prijs je jezelf uit de markt. Zo ook Nederlandse producties. Zoiets kunstmatig in leven houden door bedrijven verplichtingen op te leggen die troep uit te moeten gaan zenden is van de zotte.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als het een goede serie is waarom niet? in Nederland kijken we ook Scandinavische series. Maar dat is het probleem, Nederlandse producties zijn vaak van erbarmelijke kwaliteit met steeds weer dezelfde slechte acteurs.
Exact.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:34 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Daarom, als je een slecht product levert, dan prijs je jezelf uit de markt. Zo ook Nederlandse producties. Zoiets kunstmatig in leven houden door bedrijven verplichtingen op te leggen die troep uit te moeten gaan zenden is van de zotte.
Als er een echt goede Nederlandse serie zou worden gemaakt, zou Netflix daar de rechten wel van kopen.
Engels inspreken is sowieso kansloos, ze kijken maar met ondertitelsquote:Op donderdag 22 februari 2018 09:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hmwa, denk niet dat de situaties die de Luizenmoeder uitvergroot op het beeld brengt aanspreekt in het buitenland. Simpelweg omdat het daar op een basisschool er heel anders aan toe gaat.
We kunnen een serie maken over onderwerpen die actueel zijn in de wereld.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:37 schreef Chivaz het volgende:
Een Nederlandse serie kan internationaal best werken als het ook internationaal georiënteerd is.
Een serie over bijvoorbeeld een van de zeehelden van weleer zou best hoge ogen kunnen gooien.
Het probleem van Nederland is vooral het gebrek aan geld en een gebrek aan goede geloofwaardige acteurs.
Dan wil ik de mogelijkheid hebben om zelf mijn zenderpakket te kiezen. En daar komt NPO niet in voorquote:Op donderdag 22 februari 2018 09:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Correctie, ze willen niet dat Netflix extra gaat betalen maar de kabelaars.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1356685/toeslag-op-tv-kijken
En waarom hebben de Scandinavische landen dat niet dan? Die hebben ook niet veel inwoners, dus goede acteurs vinden zou weleens lastig kunnen zijn.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:37 schreef Chivaz het volgende:
Een Nederlandse serie kan internationaal best werken als het ook internationaal georiënteerd is.
Een serie over bijvoorbeeld een van de zeehelden van weleer zou best hoge ogen kunnen gooien.
Het probleem van Nederland is vooral het gebrek aan geld en een gebrek aan goede geloofwaardige acteurs.
De Luizenmoeder is te veel ingesteld op de Nederlandse samenleving om internationaal succesvol te zijn. Breaking Bad rip off Hollands Hoop is dan een betere kandidaat.quote:Op donderdag 22 februari 2018 08:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Een aantal Scandinavische producties doen het internationaal heel goed. Nederlandse series zouden ook internationaal kunnen scoren. Een programma als de luizenmoeder kan met ondertiteling verkocht worden. Of ze kunnen het Engelstalig inspreken.
Mwah, in noord-west europa toch niet zo? Daarom werken die Scandinavische series hier ook zo lekker.quote:Op donderdag 22 februari 2018 09:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hmwa, denk niet dat de situaties die de Luizenmoeder uitvergroot op het beeld brengt aanspreekt in het buitenland. Simpelweg omdat het daar op een basisschool er heel anders aan toe gaat.
Het grote probleem is dat er in Nederland geen fatsoenlijke acteurs zijn. Kan er niet één noemen die een internationaal niveau heeft, op een paar bijrolletjes in Game of Thrones na.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
We kunnen een serie maken over onderwerpen die actueel zijn in de wereld.
Bijvoorbeeld het #MeToo gebeuren.
Maak een serie over seksuele intimidatie op een kantoor.
Over mannen en vrouwen die zich in een organisatie omhoog neuken en over mannen en vrouwen die dit niet willen.
Vervolgens gooi je er een Nederlands sausje overheen.
Als je er de volgende elementen in stopt zal het wel goed verkopen.
Dikke tieten en veel seks
Scenes uit Red light district in Amsterdam
Drugs
Intriges
Machtsspelletjes
Een Nederlandse productie zal inderdaad niet het niveau van een serie als The Sopranos halen maar dat is ook niet nodig. Een run-of-the-mill productie die internationaal goede cijfers scoort is meer dan prima en absoluut te doen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:19 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het grote probleem is dat er in Nederland geen fatsoenlijke acteurs zijn. Kan er niet één noemen die een internationaal niveau heeft, op een paar bijrolletjes in Game of Thrones na.
Gooi daar Famke Janssen bij.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:35 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Een Nederlandse productie zal inderdaad niet het niveau van een serie als The Sopranos halen maar dat is ook niet nodig. Een run-of-the-mill productie die internationaal goede cijfers scoort is meer dan prima en absoluut te doen.
Met een cast bestaande uit Carice van Houten, Gaite Jansen en Rutger Hauer ben je al goed op weg.
Dat zou op een paar manieren bereikt kunnen worden:quote:In Frankrijk is al afgesproken dat Netflix minimaal 20 procent Franse series moet brengen. Ook moeten nationale producties daar goed vindbaar zijn bij de kijksuggesties op de homepage.
Je kan niet een breed aanbod aan series gaan draaien met 3 acteurs. Als dat de enige zijn die jij geschikt acht gaat dit plan dus niet werken.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:35 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Een Nederlandse productie zal inderdaad niet het niveau van een serie als The Sopranos halen maar dat is ook niet nodig. Een run-of-the-mill productie die internationaal goede cijfers scoort is meer dan prima en absoluut te doen.
Met een cast bestaande uit Carice van Houten, Gaite Jansen en Rutger Hauer ben je al goed op weg.
Sense8-achtig met een nederlander zou ik wel leuk vinden.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:45 schreef polderturk het volgende:
Misschien kunnen we geld steken in Europese producties.
Bijvoorbeeld een Frans-Nederlands-Duitse serie of film.
Dan laat je bijvoorbeeld drie verhaallijnen parallel lopen.
Voorbeelden zijn Traffic, Sens8 en Cloud Atlas.
Dat soort series of films vind ik wel leuk
Laat me weten wat jullie hiervan vinden.
Hoeft opzich niet eens internationaal georienteerd te zijn. Hans Brinker werd bijvoorbeeld ook een bestseller in de VS terwijl dat zo Nederlands als wat is (ondanks dat de schrijver nooit geweest is voor het boek)quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:37 schreef Chivaz het volgende:
Een Nederlandse serie kan internationaal best werken als het ook internationaal georiënteerd is.
Een serie over bijvoorbeeld een van de zeehelden van weleer zou best hoge ogen kunnen gooien.
Het probleem van Nederland is vooral het gebrek aan geld en een gebrek aan goede geloofwaardige acteurs.
Ik ben hier wel benieuwd naar, alleen vind ik het nu al irritant dat Frank Lammers erin speeltquote:
Die gast had nooit die irritante Jumbo reclames moeten doen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 23:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik ben hier wel benieuwd naar, alleen vind ik het nu al irritant dat Frank Lammers erin speelt
Ook daarvoor vond ik hem al vreselijkquote:Op donderdag 22 februari 2018 23:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die gast had nooit die irritante Jumbo reclames moeten doen.
Ik heb alleen Flikken Rotterdam geprobeerd te kijken, die andere serie ken ik niet. Flikken Rotterdam heb ik na 2 afleveringen met kromme tenen de hoop opgegeven. Dat neprotterdamse accent van Amsterdamse acteurs is echt tenenkrommend.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 04:32 schreef sp3c het volgende:
Flikken en Heer&Meester zijn prima series imo en qua recente films zijn Zwartboek, de Ruyter en Nova Zembla (vond ik wat minder) ook gewoon geschikt voor een internationaal publiek dus het kan best wel in Nederland maar men kiest altijd voor gemakkelijk en goedkoop en dat moet dan nog hevig gesubsidieerd worden ook omdat geen hond het wil zien
verder kan ik er zo uit mijn hoofd geen opnoemen, Luizenmoeder vind ik dus echt geen bal aan he maar ik heb niet alles gezien (alleen 1 met sinterklaas en die ervoor (of erna)) dus misschien waren dat precies de verkeerde
Wat een flop ook, ipv zichzelf aantrekkelijk maken om te kijken gaan we maar geld stelen van de bedrijven waar we wel graag naar kijken.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:53 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oscoopkaart-a1593143
Nederland weet wel hoe ze dit moeten verkopen hoor. De grootste amusement shows komen uit Nederland. Dat onze films en series niet in het buitenland bekend zijn heeft vooral te maken met de reden dat ze héél erg slecht zijn.quote:Op donderdag 22 februari 2018 08:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Een aantal Scandinavische producties doen het internationaal heel goed. Nederlandse series zouden ook internationaal kunnen scoren. Een programma als de luizenmoeder kan met ondertiteling verkocht worden. Of ze kunnen het Engelstalig inspreken.
Ik denk dat niemand het niveau van The Sopranos meer gaat halen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:35 schreef Alexandrier het volgende:
Een Nederlandse productie zal inderdaad niet het niveau van een serie als The Sopranos halen maar dat is ook niet nodig.
10 of 20 per jaar zou ik het wel nemen puur uit nieuwsgierigheidquote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:15 schreef PreiKaas het volgende:
Er is toch niets of niemand die de Raad van Cultuur tegenhoudt om zelf een bedrijf a la Netflix te beginnen?
Laat ze Nedflix beginnen, met alleen maar Nederlandstalige series en films. Eens kijken of er mensen zijn die daar 10 euro per maand voor over hebben.
Ik vind persoonlijk Boardwalk Empire veel beter dan the sopranos. The Sopranos heb ik geprobeerd maar het kon mijn aandacht niet vasthouden.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:16 schreef ITrade het volgende:
[..]
Nederland weet wel hoe ze dit moeten verkopen hoor. De grootste amusement shows komen uit Nederland. Dat onze films en series niet in het buitenland bekend zijn heeft vooral te maken met de reden dat ze héél erg slecht zijn.
[..]
Ik denk dat niemand het niveau van The Sopranos meer gaat halen.
Ik was zo "hooked" dat ik zelfs op vakantie bleef binge watchen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 17:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk Boardwalk Empire veel beter dan the sopranos. The Sopranos heb ik geprobeerd maar het kon mijn aandacht niet vasthouden.
Als het economies voor Netflix al niet interessant is, hoe gaat Nedflix dat dan doen?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:15 schreef PreiKaas het volgende:
Er is toch niets of niemand die de Raad van Cultuur tegenhoudt om zelf een bedrijf a la Netflix te beginnen?
Laat ze Nedflix beginnen, met alleen maar Nederlandstalige series en films. Eens kijken of er mensen zijn die daar 10 euro per maand voor over hebben.
Ziet er niet slecht uit idd.quote:
Het is niet allemaal slecht natuurlijk. Qua films dan althans. In de jaren 70 zijn toch echt wel wat klassiekers gemaakt en Alex van Warmerdam maakte ook goede films in de jaren 80. Dan heb je best nog wel wat films daarna die eruit springen, denk ik. Spoorloos bijvoorbeeld (of ook jaren 80?), naar een boek van Tim Krabbé (Het Gouden Ei). Ik vond de film over de Elfstedentocht van 1963 en de watersnoodramp an sich ook het aanloeren waard zelfs. Ruyter en Nova Zembla weer niet zo.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 17:57 schreef Morrigan het volgende:
Jammer dat er zo negatief wordt gedaan over Nederlandse films en series. Het toch een onderdeel van de Nederlandse cultuur.
Maar ik ben ook van mening dat er veel beter geïnvesteerd kan worden in de kwaliteit en onderzoeken wat de kijker het liefst wil zien. Of waarom Scandinavische series het wel goed doen.
Verder heb ik het idee dat veel mensen bij voorhand al vanuit gaan dat een Nederlandse productie slecht is. Jammer, want Nederland heeft best wel een rijke kunstgeschiedenis.
We zitten aardig op een lijn en het voordeel van jou idee is dat het niet de hoofdprijs hoeft te kosten.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
We kunnen een serie maken over onderwerpen die actueel zijn in de wereld.
Bijvoorbeeld het #MeToo gebeuren.
Maak een serie over seksuele intimidatie op een kantoor.
Over mannen en vrouwen die zich in een organisatie omhoog neuken en over mannen en vrouwen die dit niet willen.
Vervolgens gooi je er een Nederlands sausje overheen.
Als je er de volgende elementen in stopt zal het wel goed verkopen.
Dikke tieten en veel seks
Scenes uit Red light district in Amsterdam
Drugs
Intriges
Machtsspelletjes
Ik heb werkelijk geen idee. Misschien is het omdat het wereldje van acteurs erg klein en gesloten is waardoor andere acteurs/actrices helemaal geen voet aan de grond krijgen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:56 schreef Chai het volgende:
[..]
En waarom hebben de Scandinavische landen dat niet dan? Die hebben ook niet veel inwoners, dus goede acteurs vinden zou weleens lastig kunnen zijn.
Grote kans dat mensen uit die landen ook steeds weer dezelfde acteurs overal zien opduiken natuurlijk hè. Zelfde als wij hebben met de Halina's en de hoe heet die andere doos ook al weer, ooit vriendinnetje van Kelder.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 20:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Misschien is het omdat het wereldje van acteurs erg klein en gesloten is waardoor andere acteurs/actrices helemaal geen voet aan de grond krijgen.
Ik vond de film over de Ruyter niet slecht, wat ik wel jammer vond was de hoofdrol van Lammers.
Zijn acteerwerk vond ik echt tenenkrommend slecht.
En als je weinig interesse in de tweede wereldoorlog, seks of Nederlands-Indië hebt dan valt 80% ook al af.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:38 schreef speknek het volgende:
Ik heb weinig met het opproppen van falende industrieën. Was al steen des aanstoots tijdens de middelbare school. Dat je verplicht een x aantal Nederlandse literatuur moest lezen, waar de uitgevers handig op insprongen. Sorry er is een reden dat niemand het wil lezen, het is gewoon bagger.
Je grijpt nu het hoofdstuk Paul Verhoeven aan, begrijp ik?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 22:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En als je weinig interesse in de tweede wereldoorlog, seks of Nederlands-Indië hebt dan valt 80% ook al af.
Ik denk dat Nederlandse films en series vooral een bepaalde sfeer en identiteit missen. Iets wat een film of serie authentiek maakt. Daarnaast hebben belichting en vooral geluid (of gebrek er aan) ook enorm veel invloed op de kwaliteit van een productie. Toch zijn er genoeg Nederlandse films die ik wel kan waarderen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is niet allemaal slecht natuurlijk. Qua films dan althans. In de jaren 70 zijn toch echt wel wat klassiekers gemaakt en Alex van Warmerdam maakte ook goede films in de jaren 80. Dan heb je best nog wel wat films daarna die eruit springen, denk ik. Spoorloos bijvoorbeeld (of ook jaren 80?), naar een boek van Tim Krabbé (Het Gouden Ei). Ik vond de film over de Elfstedentocht van 1963 en de watersnoodramp an sich ook het aanloeren waard zelfs. Ruyter en Nova Zembla weer niet zo.
Ik ben niet aartspessimistisch an sich, zoals speknek hierboven. Ze kunnen het wel, denk ik, maar het moet anders aangepakt worden wrs. O, en laten we niet vergeten dat in de VS ook onnoemelijk veel bagger films en series worden geproduceerd hè.
Scandinavische landen is een chapiter apart: komt door de sfeer ook vooral. De sobere beeldtaal?
Zie je wmb ook met de Franse film en de Italiaanse film in de jaren 50 t/m grofweg 80.
Duitse films scoren ook vrij weinig internationaal gezien trouwens.
En Britten, ja, qua film valt het ook tegen, maar absolute meesters in het genre politieserie natuurlijk.
De aanpak:
1) je moet een goed verhaal hebben. Liefst een mysterie.
2) je moet voldoende financiën hebben.
3) je moet goede acteurs/actrices hebben.
4) je moet een goede directeur hebben.
5) geen plotholes creëren uit mangel aan 1,2,3,4, niet sloppy te werk gaan uit mangel aan vooral 2.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |