Ik vind de vergelijking niet heel sterk. Er zijn ook amper pogingen gedaan sinds de ruimtewedloop tot z'n eind kwam.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:07 schreef funnywell het volgende:
Hou van deze topics. Net zo als de mensen die in 1969 riepen dat we in 1980 Mars zouden gaan bewonen. Heb er hier een boek van liggen. Tja tis 2018 en we krijgen amper nog een raket in de lucht. Dus eerder achteruitgang dan vooruitgang.
Waymo is op sommige vlakken al verder dan dat maar op sommige vlakken ook nog mijlenver van een release.quote:Net als met die zelfrijdende voertuigen, idee is prachtig en t kan ook werken. Maar dan moeten net zo gecontroleerd gaan wonen als op een rangeerterrein van een grote haven waar bij sommige al sinds begin jaren 80 alles autonoom rondscheurt.
quote:'Waymo begint in december met commerciële inzet van zelfrijdende auto's'
Volgens persbureau Bloomberg begint Waymo begin december in de Verenigde Staten met de commerciële inzet van zijn zelfrijdende auto's. Dit wordt een soort taxidienst die in principe moet concurreren met de niet-zelfrijdende diensten van Uber en Lyft.
Bloomberg meldt zich te baseren op een bron die bekend is met de plannen van Waymo. De nieuwe dienst zou gaan opereren onder een nieuwe naam. Volgens de bron wil Waymo de nieuwe naam strikt geheimhouden tot de officiële aankondiging. Desgevraagd wilde een Waymo-woordvoerder niets zeggen over de naam van de dienst.
De bron van Bloomberg gaf al wel enkele nadere details prijs. Zo zei hij dat er geen groot, flitsend media-evenement is gepland om de dienst te introduceren. Ook wordt voor de taxidienst voorlopig nog geen speciale app uitgebracht; het idee is om klein te beginnen. Het ligt voor de hand dat de dienst in eerste instantie wordt beperkt tot de buitenwijken van de stad Phoenix, aangezien Waymo daar al langer met zelfrijdende auto's aan het testen is. Uiteindelijk wil Waymo de dienst uitbrengen in meer stedelijke gebieden in de VS.
Vermoedelijk krijgt een relatief klein aantal rijders toestemming om van de auto's gebruik te maken, waarbij de eerste klanten geselecteerd zullen worden uit Waymo's Early Rider Program. Dit zijn enkele honderden vrijwilligers die al langer meedoen aan tests met de zelfrijdende auto's van Waymo. Op dit moment mogen zij conform een overeenkomst nog niets zeggen over hun ervaringen, maar dat verandert waarschijnlijk zodra de zelfrijdende auto's commercieel inzetbaar worden.
Waymo maakt voor de commerciële dienst waarschijnlijk gebruik van de in Phoenix uitvoerig geteste Chrysler Pacifica-minivans. Het bedrijf zal in de beginfase in sommige auto's nog gebruikmaken van back-upchauffeurs. Op die manier wordt het voor klanten gemakkelijker om aan de dienst te wennen en kan er in noodgevallen worden ingegrepen. Lang niet alle auto's zullen echter een back-upchauffeur krijgen; het is ook de bedoeling dat de voertuigen vrijwel alle kilometers geheel autonoom afleggen.
bron: https://tweakers.net/nieuws/145707/waymo-begint-in-december-met-commerciele-inzet-van-zelfrijdende-autos.html
quote:Waymo to Start First Driverless Car Service Next Month
Under a new name, the Google sibling plans to methodically build a futuristic rival to Uber and Lyft. This is how it will unfold.
By Tom Randall
13 november 2018 07:00 CET
In just a few weeks, humanity may take its first paid ride into the age of driverless cars.
Waymo, the secretive subsidiary of Google’s parent company, Alphabet Inc., is planning to launch the world’s first commercial driverless car service in early December, according to a person familiar with the plans. It will operate under a new brand and compete directly with Uber and Lyft.
Waymo is keeping the new name a closely guarded secret until the formal announcement, said the person, who asked not to be identified because the plans haven’t been made public.
“Waymo has been working on self-driving technology for nearly a decade, with safety at the core of everything we do,” the company said in an emailed statement. A Waymo spokesperson declined to comment on the name of the new service or timing of the launch.
It’s a big milestone for self-driving cars, but it won’t exactly be a “flip-the-switch” moment. Waymo isn’t planning a splashy media event, and the service won’t be appearing in an app store anytime soon, according to the person familiar with the program. Instead, things will start small—perhaps dozens or hundreds of authorized riders in the suburbs around Phoenix, covering about 100 square miles.
The first wave of customers will likely draw from Waymo’s Early Rider Program—a test group of 400 volunteer families who have been riding Waymos for more than a year. The customers who move to the new service will be released from their non-disclosure agreements, which means they’ll be free to talk about it, snap selfies, and take friends or even members of the media along for rides. New customers in the Phoenix area will be gradually phased in as Waymo adds more vehicles to its fleet to ensure a balance of supply and demand.
The launch of a commercial ride-hailing service will mark an end to the intense secrecy that’s surrounded Waymo’s program—and self-driving research in general—since Google first started working on it a decade ago. “This positions Waymo really far ahead of everyone else,” said Nick Albanese, an intelligent mobility analyst at Bloomberg New Energy Finance. “GM is the other leader, and they’re probably more than a year away from doing this. It’s very impressive.”
Being first has its advantages. It establishes credibility and allows Waymo to build out a network of vehicles, maintenance depots and support services robust enough to draw customers away from Uber and Lyft. The early start also makes Waymo’s ride-hailing service worth about $80 billion—even before the service is launched—according to an analysis by six Morgan Stanley analysts in August.
Opportunities in driverless trucking and technology licensing add another $96 billion in current value, according to the analysts. Those lines of business will still fall under the Waymo umbrella. The new brand launching in December will only apply to the ride-hailing app and is meant to differentiate it from the other services, according to a person familiar with the company’s strategy.
Still, Waymo’s head start isn’t insurmountable. GM plans to start a similar ride-hailing service late next year, while Tesla, Daimler, Volkswagen and other competitors aren’t far behind—each with their own approach to solving the technological and social challenges of taking human drivers out of the car.
What to Expect in December
When Waymo starts its commercial program, there will be backup drivers in some cars to help ease customers into the service and to take over if necessary, according to the person familiar with the plans. The fleet of heavily modified Chrysler Pacifica minivans will drive themselves more than 99.9 percent of the time, based on data from Waymo’s test program submitted to California regulators.
Some volunteers in the Phoenix Early Rider Program won’t switch over to the new commercial program, the person said. Instead, they’ll continue to test new features and offer feedback to the company. For example, volunteers may receive cars with no backup driver with increasing frequency.
Hop on in.Photographer: Caitlin O'Hara/Bloomberg
Waymo’s plan is to plant the seeds of these drivereless car programs in different metro areas across the U.S., and to gradually expand outward. It’s a careful, almost plodding process meant to avoid the bad customer experiences and avoidable crashes that could set a program back by years. By the time Waymo’s service becomes a household name in the U.S., like industry giants Lyft or Uber, the company will have mapped and tested every road in excruciating detail.
Waymo’s turtle approach is in marked contrast to Tesla Inc.’s hare strategy. Elon Musk’s trailblazing electric carmaker is working on a self-driving approach that would activate almost simultaneously across a nationwide fleet of hundreds of thousands of cars.
Waymo’s Phoenix program may seem modest compared with that plan, but last week Waymo won approval to begin testing cars with no backup drivers in California’s Silicon Valley, where Tesla’s Autopilot team is based. Waymo already has dozens of self-driving vans operating out of Alphabet’s X lab in Mountain View to provide a daytime taxi service for employees. The next step will be to start an Early Rider Program based on the Phoenix model and eventually launch a commercial program in Musk’s backyard.
There are other ways to quantify Waymo’s early advantage against its rivals. California requires detailed reporting from every company testing cars there, and the results show Waymo far ahead of competitors testing on public roads in the state. The chart below shows the number of miles driven, on average, before a human took control of the car.
bron: https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-11-13/waymo-to-start-first-driverless-car-service-next-month
https://www.volkswagen.nl/nieuws/volkswagen-investeert-44-miljard-euro-in-elektrische-en-digitale-toekomst/quote:Volkswagen gaat de komende vijf jaar bijna 44 miljard investeren in elektrische mobiliteit, autonoom rijden, mobiliteitsdiensten en digitalisering. Daarnaast is verdere invulling aan de voorgestelde samenwerking met Ford gegeven.
Als onderdeel van de geplande investeringen zullen de productielocaties in Emden en Hannover geschikt worden gemaakt voor de bouw van elektrische voertuigen. De productie van de Passat wordt om die reden verplaatst.
De Passat rolt op dit moment in het Duitse Emden van de band. Daar zullen vanaf 2022 echter de kleine en middelgrote elektrische auto's van de Volkswagen Group worden gebouwd.
De productie van de Passat wordt verplaatst naar de Skoda-fabriek in de Tsjechische plaats Kvasiny. Daar zal het model vanaf 2023 naast de Skoda Superb en de Kodiaq van de band lopen.
De Passat neemt de plaats in van de Skoda Karoq en diens zustermodel, de Seat Ateca. Volkswagen is nog op zoek naar een nieuwe productielocatie voor deze twee modellen.
Eerder op vrijdag zei een woordvoerder tegen persbureau Reuters dat Volkswagen in staat is de komende jaren vijftien miljoen elektrische auto's op de weg te krijgen.
De samenwerking met Ford zal volgens het persbericht van Volkswagen draaien om de gezamenlijke ontwikkeling en bouw van kleine bestelwagens. Hiermee kunnen volgens het Duitse concern besparingen gerealiseerd worden.
Volkswagen benadrukt echter dat de bedrijven concurrenten zullen blijven.
ja autonoom rijden gaat echt komenquote:Op vrijdag 30 november 2018 11:35 schreef MaGNeT het volgende:
Ook Volkswagen investeert in autonoom rijden:
https://www.nu.nl/economie/5577428/volkswagen-steekt-44-miljard-in-elektrisch-en-autonoom-rijden.html
[..]
https://www.volkswagen.nl/nieuws/volkswagen-investeert-44-miljard-euro-in-elektrische-en-digitale-toekomst/
Ja het kunnen niet gewoon liefhebbers van auto’s en autorijden zijn he.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:55 schreef SeLang het volgende:
Ik zal één van de eersten worden die zijn auto wegdoet zodra dit werkelijkheid is.
Privé auto bezit zal echter nooit totaal verdwijnen, aangezien auto's ook nodig zijn om piemel lengtes te compenseren en dergelijke.
Ik zei "en dergelijke". Natuurlijk zijn er ook liefhebbers en hobbyisten.quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja het kunnen niet gewoon liefhebbers van auto’s en autorijden zijn he.
Dat zag ik ook, maar ‘en dergelijke’ suggereert dat ze in dezelfde groep als de conpenseerders vallen. Daar zag ik de liefhebbers niet in thuis horen. My bad.quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zei "en dergelijke". Natuurlijk zijn er ook liefhebbers en hobbyisten.
quote:bron: https://tweakers.net/nieuws/146571/google-zusterbedrijf-waymo-begint-met-aanbieden-zelfrijdende-taxis.html
Google-zusterbedrijf Waymo begint met aanbieden zelfrijdende taxi's
Google-zusterbedrijf Waymo is begonnen met het aanbieden van zijn taxidienst met zelfrijdende auto's in de Amerikaanse stad Phoenix. De dienst Waymo One is vooralsnog voor enkele honderden mensen te gebruiken.
Hoewel de auto zelfrijdend is, zit er wel een chauffeur achter het stuur om in te grijpen als dat nodig is, schrijft Waymo. De dienst Waymo One moet komend jaar voor steeds meer mensen beschikbaar komen, als er eenmaal meer auto's op de weg zijn. Gebruikers kunnen een taxi boeken via een app, waarmee ze communiceren met de dienst. Op die manier kunnen ze bijvoorbeeld ook onderweg de bestemming veranderen.
Waymo doet al anderhalf jaar een bètatest met de zelfrijdende auto's in Phoenix. Het gaat vermoedelijk om Chrysler Pacifica-minivans, die Waymo heeft uitgerust met allerlei sensoren en camera's om de omgeving waar te nemen.
Het is onbekend wanneer Waymo precies zal uitbreiden naar andere regio's. Het lijkt erop dat het bedrijf zich eerst richt op de Verenigde Staten. Wanneer en of de dienst naar Europa zal komen, is vooralsnog onduidelijk. Waymo kwam voort uit Googles experimentele project om een zelfrijdende auto te bouwen.
Het gaat er ook niet zozeer om wat jij of ik willen.quote:Op donderdag 6 december 2018 22:35 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Van mij hoeft het niet. Rijden is leuk, waarom zou ik dat willen automatiseren.
nee ubers worden autonoomquote:Op donderdag 6 december 2018 22:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet zozeer om wat jij of ik willen.
Eerst gaat dit taxi's en Ubers vervangen.
Ik vind autorijden niet leuk , en velen met mijquote:Op donderdag 6 december 2018 22:35 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Van mij hoeft het niet. Rijden is leuk, waarom zou ik dat willen automatiseren.
Dat is wel de ambitie van Uber maar voorlopig gaan ze nog niet zo lekkerquote:
Uber heeft het grootste netwerkquote:Op vrijdag 7 december 2018 10:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is wel de ambitie van Uber maar voorlopig gaan ze nog niet zo lekker
Ik zou m'n geld op dit moment op Waymo zetten.
Maar die was in 1980 nog lang niet op zn einde, de spaceshuttle kwam net om de hoek kijken. Wat daar de doodsteek is geweest was het overlijden van Herr von Braun. Ja die nazi. Zonder hem liep t allemaal een beetje dood. Zelfs de space shuttle is nog van zijn hand.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking niet heel sterk. Er zijn ook amper pogingen gedaan sinds de ruimtewedloop tot z'n eind kwam.
Juist de laatste jaren zie je nieuwe bedrijven opkomen die het goedkoper en beter kunnen dan de NASA, zoals SpaceX van Musk, die daarmee het ISS bevoorraadt. En zijn plannen zijn ambitieus.
[..]
Waymo is op sommige vlakken al verder dan dat maar op sommige vlakken ook nog mijlenver van een release.
Ik vind de resultaten al indrukwekkend. Herkenning van fietsers, voetgangers, dieren en voorwerpen is ook al zeer vergevorderd. Bij wegwerkzaamheden begrijpt hij hoe hij langs de pionnen moet manoeuvreren of hoe instructies van een verkeersregelaar moeten worden uitgevoerd. Ze kunnen dan ook miljoenen kilometers per jaar rijden op dit moment en daarnaast nog een veelvoud daarvan simuleren met de data uit die kilometers.
De stand is nu al voorbij de 10 miljoen Miles op de weg en 5 miljard Miles in simulaties.
Ben wel blij als dit er komt. Zal voor significant minder files zorgen. De snelheid op snelwegen kan omhoog zonder dat dit tot meer ongelukken leidt. Minder ongelukken. En je kunt de tijd die je kwijt bent aan rijden anders besteden. Als ik dan echt zelf nog een stukkie wil rijden pak ik de (elektrische?) fiets of ik zoek een nabij gelegen kartbaan op.quote:Op donderdag 6 december 2018 22:35 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Van mij hoeft het niet. Rijden is leuk, waarom zou ik dat willen automatiseren.
Verschil is wel dat vrijwel iedere autofabrikant nu bezig is met het ontwikkelen van zelf rijdende auto's. En niet alleen autofabrikanten, ook tech bedrijven als Waymo (Google), Uber, Apple en denk ook aan alle bedrijven die technologie ontwikkelen voor zelf rijdende auto's, zoals lidar, betere camera's, etc.quote:Op maandag 10 december 2018 22:59 schreef funnywell het volgende:
In 1985 riepen ze bij mij op school ook dat we in 2000 op Mars zouden landen.
Juig het zeker toe, als het eenmaal echt perfect is zal ik de eerste zijn die een ombouwpakket zal kopen. Een maat van me heeft zn 240 naar elektrisch omgebouwd. Wel grappig, maar nu is t meer een boodschappenwagen dan wat andersquote:Op zondag 30 december 2018 12:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Verschil is wel dat vrijwel iedere autofabrikant nu bezig is met het ontwikkelen van zelf rijdende auto's. En niet alleen autofabrikanten, ook tech bedrijven als Waymo (Google), Uber, Apple en denk ook aan alle bedrijven die technologie ontwikkelen voor zelf rijdende auto's, zoals lidar, betere camera's, etc.
Hier een willekeurige lijst van 46 bedrijven die er aan werken en die is lang niet compleet:
https://www.cbinsights.com/research/autonomous-driverless-vehicles-corporations-list
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4543796/zelfrijdende-auto-knalt-op-autonome-robot-ces-ongeluk-teslaquote:Op woensdag 9 januari 2019 00:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.nu.nl/259922/video/zelfrijdende-tesla-rijdt-robot-omver-bij-gadgetbeurs-las-vegas.html
Ja, autonome auto's rijden echt veiliger dan mensen.
Toevallig stond daar net een camera, toevallig loopt zo'n robot daar onbewaakt rond en toevallig komt er net een "zelfrijdende" Tesla rond die 'm schampt.quote:Ongeluk tussen zelfrijdende auto en robot in scène gezet?
8 januari 2019 • 16:19
Een zelfrijdende auto die een zelfstandige robot kapot rijdt. Dat ongeluk uit de toekomst gebeurde bij de CES, de grootste technologiebeurs ter wereld.
Beelden ervan werden verspreid door de maker van de robot, het bedrijf Promobot. Maar sceptici trokken de aanrijding al snel in twijfel. Promobot heeft vaker zulke incidenten in scène gezet.
Net buiten een locatie van de CES werd de Promobot geraakt door een zelfrijdende Tesla Model S. De robot zou onherstelbaar beschadigd zijn en daardoor niet kunnen meedoen aan de techbeurs, liet Promobot weten.
In 2016 'ontsnapte' een andere robot van Promobot. Hij reed in een niet nader genoemde Russische plaats over straat en creëerde daar een file. Ook dat was hoogstwaarschijnlijk een pr-stunt.
Je klinkt als Trump: "Ik vind het nieuws niet leuk, het zal wel fake zijn".quote:
Het is fake, is inmiddels gebleken. Was PR stunt.quote:Op woensdag 9 januari 2019 01:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je klinkt als Trump: "Ik vind het nieuws niet leuk, het zal wel fake zijn".
Ik zie nergens bewijs, alleen maar aannames.quote:Op woensdag 9 januari 2019 01:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is fake, is inmiddels gebleken. Was PR stunt.
Kijk het filmpje nog eens goed met je ogen en je ziet een touw. Bovendien is dit geen zelf-rijdende Tesla, maar een oude, denk nog AP1 auto. Auto pilot moet je nooit gebruiken op dit soort wegen, dat is niet gemaakt om voetgangers etc. te detecteren.quote:Op woensdag 9 januari 2019 02:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie nergens bewijs, alleen maar aannames.
Jongeh, de eerste de beste slowmo zie je dat het ding al om begint te vallen voor de hoek van de auto bij hem isquote:Op woensdag 9 januari 2019 00:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.nu.nl/259922/video/zelfrijdende-tesla-rijdt-robot-omver-bij-gadgetbeurs-las-vegas.html
Ja, autonome auto's rijden echt veiliger dan mensen.
Laat ik doen alsof dit een serieuze vraag isquote:Op zondag 13 januari 2019 09:39 schreef michaelmoore het volgende:
aan wie moet de politie dan de bekeuringen uitdelen ?
en zal die auto stoppen voor de politie ??
Of sturen ze die naar de eigenaar ??
Dat zal voor veel gemeentes dan een forse financiële strop zijnquote:Op zondag 13 januari 2019 11:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Laat ik doen alsof dit een serieuze vraag is
In een zelfrijdende auto ben jij niet de bestuurder, er zit in de toekomst geen stuur meer in, in principe houdt een elektrische auto zich aan de verkeersregels, simpelweg omdat het daartoe geprogrammeerd is.
Zou er toch een overtreding gemaakt worden, dan is dat een ontwerpfout van de fabrikant, dus daar zal de boete heen moeten. In de praktijk zal het gemeld moeten worden als bug.
En stoppen voor een agent? Zelfrijdende auto's stoppen voor mensen en dieren op de rijbaan, dus ook voor een agent. Ze zijn ook geleerd om stoptekens en aanwijzingen te herkennen.
Dat het minder gaat opleveren aan boetes stond in 2015 al in de OP Niet echt een verrassing.quote:Op zondag 13 januari 2019 16:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zal voor veel gemeentes dan een forse financiële strop zijn
Vaak is een extra stoplicht het middel om de begroting sluitend te maken
De politie die worden dan toezichthouders ook minder werk door algoritmes en robotica
quote:Op woensdag 28 februari 2018 10:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
normaal geven koeien maar 20 liter per jaar ,
Damnquote:Op zondag 13 januari 2019 15:18 schreef MaGNeT het volgende:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3016458/weer-ongeluk-met-uber-24-jarige-fietsster-overleden
Dit was overigens geen zelfrijdende Uber. Verbieden maar?
Ja dat geloof je niet hequote:
Met 20 liter melk krijg je écht geen kalf groot genoeg om van gras te levenquote:Op zondag 13 januari 2019 16:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat geloof je niet he
als je door melkt dan blijven ze melk geven
Maar in de natuur stopt de melkproductie na 6 maanden
Nu hebben we koeien gefokt die 30 liter per dag geven, 20.000 liter per koeie leven mits ze doorgemolken worden
echt abnormaal zulke uiers
https://nos.nl/artikel/20(...)eert-melkrecord.html
True storyquote:Op zaterdag 26 januari 2019 13:22 schreef MaGNeT het volgende:
Graag on-topic, dit is geen topic over koeien maar over zelfrijdende heilige koeien.
Wil je een discussie over melkproductie, open dan je eigen topic.
Allemaal om op personeel te besparen zodat het gros van ons straks geen werk meer heeft.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 13:17 schreef MaGNeT het volgende:
Ook Amazon gaat de zelfrijdende wagentjes inzetten:
een boek lezen en met de opgedane kennis ook geld gaan verdienen?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Allemaal om op personeel te besparen zodat het gros van ons straks geen werk meer heeft.
Ik snap niet dat jij zo'n die-hard fan bent van dit soort ontwikkelingen. Overigens snap ik het wel: jij begeeft je aan de kant van het kleine kapitaalkrachtige deel wat hier voordeel aan heeft. Geweldige techneutenbaan waar je tonnen mee binnenharkt. En alles kunt doen wat van pas komt en waar subsidie opzit wat anderen voor je betalen.
Er komt onvermijdelijk een ontzettend serieuze tweeddeling tussen enthousiaste "haves" zoals jij en de "not-haves". Die komen het dan bij jou halen.
Maar even serieus: wil je die kant op dat een gering deel van de populatie profiteert van deze ontwikkelingen en dat de bulk het kind van de rekening is? Ik zie dat op Tweakers ook overigens. Deze hoogopgeleide optimaal profiterenden gaan erg lekker nu net zoals jij. Maar er is een steeds grotere groep van "onrendabelen" die niet mee kan.
Wat gaan we daarmee doen?
Ik red mezelf. Maar ik zie dit gebeuren. Het is opvallend dat je inhoudelijk geen commentaar geeft. Behalve dan de gebruikelijke huillie en Calimero reply. Jij komt er wel gozert. Maar nadenken over de dingen niet enkel jezelf aangaande zou je wel mogen doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:29 schreef Sounddragon het volgende:
Je kan ook op je luie reet achter je laptop gaan zitten en mensen op internet verwijten gaan maken en de Calimero uithangen.
Dat is geen toekomstmuziek, dat is nu al volop aan de gang. Dat gedoe met de gele hesjes is in mijn ogen een gevolg van een groter worden groep mensen die de ontwikkelingen niet bij kunnen benen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is een feit dat een steeds grotere groep niet mee kan in deze ontwikkelingen. Bijvoorbeeld omdat ze geen werk meer kunnen krijgen. Maar dat boeit jou niets blijkbaar. Vanuit sociaal oogpunt (waar je niks mee hebt) moeten we daar toch hard over gaan nadenken m.i.
misschien moet je vanaf dezelfde luie reet effe op mijn pohi klikken en je inlezen voor je in je gebruikelijke ongefundeerde kansloze aanval gaat en allerlei onzinnige aannames over mijn persoontje gaat doen in een wanhopige poging om een puntje te makenquote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik red mezelf. Maar ik zie dit gebeuren. Het is opvallend dat je inhoudelijk geen commentaar geeft. Behalve dan de gebruikelijke huillie en Calimero reply. Jij komt er wel gozert. Maar nadenken over de dingen niet enkel jezelf aangaande zou je wel mogen doen.
Het is een feit dat een steeds grotere groep niet mee kan in deze ontwikkelingen. Bijvoorbeeld omdat ze geen werk meer kunnen krijgen. Maar dat boeit jou niets blijkbaar. Vanuit sociaal oogpunt (waar je niks mee hebt) moeten we daar toch hard over gaan nadenken m.i.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |