sasquatsch | maandag 29 januari 2018 @ 11:33 | |
Mercedes AMG Petronas F1 Team #44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Scuderia Ferrari #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Aston Martin Red Bull Racing #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Sahara Force India F1 Team #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon Williams Martini Racing #18 Lance Stroll en #35 Sergey Sirotkin Renault Sport Formula One Team #27 Nico Hulkenberg en #55 Carlos Sainz Red Bull Toro Rosso Honda #10 Pierre Gasly en #28 Brendon Hartley Haas F1 Team #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen McLaren F1 Team #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne Alfa Romeo Sauber F1 Team #9 Marcus Ericsson en #16 Charles Leclerc Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) - Regulations pagina van FIA F1 nieuws portals: Andere autosport gerelateerde topics: Wijzigingen 2018 uitgelegd [ Bericht 37% gewijzigd door sasquatsch op 02-02-2018 00:07:55 (2018 OP) ] | ||
sasquatsch | maandag 29 januari 2018 @ 11:35 | |
Zal binnenkort de OP wel updaten. Zowel Renault als Sauber (online) presenteert hun nieuwe auto op 20 februari, dus het overzicht is presentatiedata: 15 februari Williams (Londen) 20 februari Renault (?) 20 februari Sauber (online) 22 februari Mercedes (Silverstone) 22 februari Ferrari (Fiorano) 23 februari McLaren (?) 26 februari Toro Rosso (Barcelona) Er doen ook nog geruchten de ronde over de presentatiedatum van Force India (25 februari) maar die is nog niet bevestigd. [ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 30-01-2018 21:45:47 ] | ||
de_boswachter | maandag 29 januari 2018 @ 11:43 | |
Online presentatie, lolwhut. | ||
Spooky4u | maandag 29 januari 2018 @ 11:53 | |
Dat deed McLaren vorig jaar ook | ||
ChatGirl | maandag 29 januari 2018 @ 17:55 | |
Die van Renault is net bevestigd:
| ||
sasquatsch | maandag 29 januari 2018 @ 18:06 | |
Check! | ||
Wertha | maandag 29 januari 2018 @ 21:17 | |
Geniet nog maar even van de Halo-vrije bolides in de OP. | ||
RingBewoner | dinsdag 30 januari 2018 @ 13:25 | |
https://www.gpupdate.net/(...)olledig-wec-seizoen/ Dat wordt een druk jaartje. | ||
Nattekat | dinsdag 30 januari 2018 @ 14:40 | |
| ||
sasquatsch | dinsdag 30 januari 2018 @ 14:51 | |
In meerdere topics ok, maar twee keer (onder elkaar) in hetzelfde topic is een beetje overkill | ||
JayHovah | dinsdag 30 januari 2018 @ 21:39 | |
Toro Rosso presenteert hun STR13 op 26 februari tijdens de eerste test in Barcelona: https://mobile.twitter.co(...).html%3Fdhsh%3D20290 Edit: ik zie net dat het ook al in de OP staat... | ||
sasquatsch | dinsdag 30 januari 2018 @ 21:47 | |
Er stond 25 februari (dat was eerder naar buiten gekomen), maar ik heb het nu veranderd naar 26. Edit: En dat komt dus doordat Ferrari het circuit de 25ste heeft afgehuurd voor een filmdag. [ Bericht 4% gewijzigd door sasquatsch op 31-01-2018 14:32:40 ] | ||
ondeugend | woensdag 14 februari 2018 @ 16:39 | |
Haas vf18 | ||
Adrie072 | woensdag 14 februari 2018 @ 16:48 | |
Mooi! | ||
Meike26 | woensdag 14 februari 2018 @ 19:00 | |
Ik vind hem qua kleurstelling behoorlijk tegenvallen. Het lijkt net of HRT weer terug is.. En die hadden toentertijd een betere livery ! | ||
SnowOokami | woensdag 14 februari 2018 @ 19:47 | |
Vind Haas sowieso lelijke ontwerpen hebben, net als Williams. | ||
Fopje | woensdag 14 februari 2018 @ 20:18 | |
Ik vind 'm mooi! | ||
Sked | woensdag 14 februari 2018 @ 20:22 | |
Niks op tegen. | ||
JayHovah | woensdag 14 februari 2018 @ 20:57 | |
De Haas lijkt wel een 1 op 1 kopie van de Ferrari van vorig jaar. Check de vorm van de sidepods, de verticale haaienvin-vormige vleugeltjes tussen de voorwielophanging en de sidepod (ter hoogte van het begin van de cockpit) en dezelfde neus... | ||
Automatic_Rock | donderdag 15 februari 2018 @ 14:08 | |
Hoe laat trekken ze het doek van de Williams? | ||
Peterselieman | donderdag 15 februari 2018 @ 14:09 | |
Zodra Stroll klaar is met zijn verplichte middagdutje | ||
Automatic_Rock | donderdag 15 februari 2018 @ 14:10 | |
| ||
SnowOokami | donderdag 15 februari 2018 @ 15:33 | |
| ||
sasquatsch | donderdag 15 februari 2018 @ 15:45 | |
Vanavond! | ||
sasquatsch | donderdag 15 februari 2018 @ 19:56 | |
Presentatie is blijkbaar hier te volgen https://sport.sky.it/ledirettediskysport.html | ||
ChatGirl | donderdag 15 februari 2018 @ 20:16 | |
Plaatje via Williams' Twitter account | ||
Ferry_76 | donderdag 15 februari 2018 @ 20:19 | |
De Ferrari sidepods zijn wel gewild zie ik. Verder wel een mooie livery met dat zwart erbij. | ||
sasquatsch | donderdag 15 februari 2018 @ 20:44 | |
De regelwijzigingen voor 2018 uitgelegd in een plaatje Met dank aan Craig Scarborough Kan iemand dit plaatje onder aan de OP zetten? | ||
Peterselieman | donderdag 15 februari 2018 @ 20:46 | |
mede door het kleurenschema en de halo oogt ie log | ||
Karstman | donderdag 15 februari 2018 @ 20:52 | |
Wat ontstellend lelijk die zwarte onderkant op die Williams... | ||
JayHovah | donderdag 15 februari 2018 @ 21:12 | |
Ik vindt het juist mooi! En het zorgt er natuurlijk voor dat de schade die Lance en Sergei rijden niet zo snel opvalt... | ||
twiFight | donderdag 15 februari 2018 @ 23:29 | |
Oogt net een tank zo :p Dat ze de side pods kopieren is logisch. Ferrari ontving vorig jaar veel lof over dat idee. De shark fin heeft mij in 2017 eigenlijk helemaal niet gestoord. De coat hangers wel, die waren bijna zo lelijk als ik ben. | ||
Geralt | donderdag 15 februari 2018 @ 23:54 | |
| ||
King_Merc | vrijdag 16 februari 2018 @ 16:01 | |
Is Randstad trouwens gestopt als sponsor van Williams ? (of inbreng een stuk verkleint ? ) | ||
ondeugend | maandag 19 februari 2018 @ 10:01 | |
Het is een test color scheme [ Bericht 23% gewijzigd door ondeugend op 19-02-2018 10:21:15 ] | ||
Karstman | maandag 19 februari 2018 @ 10:19 | |
Blauwe digital camo. Even wennen maar ziet er wel bruut uit. | ||
Captain_Jack_Sparrow | maandag 19 februari 2018 @ 10:31 | |
Interimlivery. | ||
Red_85 | maandag 19 februari 2018 @ 10:55 | |
Vind m vet. Alleen jammer van die whale tail. | ||
G3rtonimo84 | maandag 19 februari 2018 @ 11:27 | |
Makkelijk in en uitstappen ook | ||
twiFight | maandag 19 februari 2018 @ 11:51 | |
Als ze die witte beschildering volledig maken ipv 'bevlekt' dan zou ik het een brute livery vinden. | ||
Fiorano | maandag 19 februari 2018 @ 15:23 | |
Bijzondere narrow airpods, benieuwd hoe de radiatoren zitten. | ||
beantherio | maandag 19 februari 2018 @ 18:53 | |
Daar lijkt het op. Een concrete aankondiging ervan kan ik niet vinden, maar in meerdere recente nieuwsberichten wordt er wel melding van gemaakt. | ||
ondeugend | dinsdag 20 februari 2018 @ 12:44 | |
The Alfa Romeo AR Sauber F1 C37 | ||
Karstman | dinsdag 20 februari 2018 @ 12:52 | |
Zo dat ziet er niet verkeerd uit! | ||
sasquatsch | dinsdag 20 februari 2018 @ 12:55 | |
De livery was al een tijdje bekend (sinds de rijderspresentatie in december), maar nu zien we de nieuwe auto ook. | ||
Earl_J_Hickey | dinsdag 20 februari 2018 @ 12:57 | |
Mooie auto! En ook tof die luchtinlaatjes op de sidepod. Net achter de spiegel. | ||
ondeugend | dinsdag 20 februari 2018 @ 12:57 | |
ondeugend | dinsdag 20 februari 2018 @ 16:13 | |
beantherio | dinsdag 20 februari 2018 @ 17:55 | |
Mooi die Renault. Ik hoop dat ze livery ook zo houden tijdens het seizoen. | ||
Smacked_Actor | dinsdag 20 februari 2018 @ 18:10 | |
Mmm die Renault ziet er lekker uit zeg, dat geel op die voorvleugel vind ik erg gaaf staan bij de rest. | ||
Tarado | dinsdag 20 februari 2018 @ 18:13 | |
dat was ook de reden dat ze een 2e paydriver nodig hadden al noemen zij dat anders | ||
bloodymary1 | dinsdag 20 februari 2018 @ 18:31 | |
Zo, die Alfa ziet er gaaf uit! | ||
Wertha | dinsdag 20 februari 2018 @ 19:14 | |
De Renault ziet er gaaf uit. | ||
Karstman | dinsdag 20 februari 2018 @ 20:57 | |
Van die Renault krijg ik wel een klein stijfje... | ||
flipsen | dinsdag 20 februari 2018 @ 23:14 | |
Iets teveel info | ||
hoatzin | donderdag 22 februari 2018 @ 11:09 | |
Begint wel vaak om 15:00 ipv 14:00. | ||
King_Merc | donderdag 22 februari 2018 @ 11:18 | |
Meer oranje bij de Mclaren | ||
hoatzin | donderdag 22 februari 2018 @ 11:27 | |
Code oranje, tsja.... | ||
sasquatsch | donderdag 22 februari 2018 @ 11:36 | |
Nieuwe starttijden | ||
sasquatsch | donderdag 22 februari 2018 @ 11:39 | |
Van de week was zelfs de lucht boven Woking oranje.
| ||
WheeledWarrior | donderdag 22 februari 2018 @ 11:42 | |
Jammer van die halo. Verder zien de nieuwe wagens er best goed uit. | ||
ondeugend | donderdag 22 februari 2018 @ 12:08 | |
Preview | ||
Bonobo11 | donderdag 22 februari 2018 @ 12:23 | |
Ja, ik blijf hopen dat er in de eerste gp's een bolide op z'n dak gaat. Coureur moeite heeft om uit het wrak te komen. Vlammetje erbij. Coureur ter nauwer nood ontsnapt, en het halogedrocht afgeschaft wordt. | ||
nils7 | donderdag 22 februari 2018 @ 12:28 | |
Voor de mensen met FB: https://www.facebook.com/skysportsf1/videos/1648163288609960/ | ||
Tarado | donderdag 22 februari 2018 @ 12:43 | |
het lijkt of de helm nog boven de halo uitsteekt | ||
ondeugend | donderdag 22 februari 2018 @ 12:47 | |
En nog even van boven | ||
WheeledWarrior | donderdag 22 februari 2018 @ 12:56 | |
Mercedes weer het te kloppen team tenzij Ferrari en Red Bull zich zowel qua snelheid als betrouwbaarheid serieus verbeterd hebben. | ||
Tarado | donderdag 22 februari 2018 @ 12:57 | |
mooi | ||
sasquatsch | donderdag 22 februari 2018 @ 13:23 | |
Ook hier maar even | ||
sasquatsch | donderdag 22 februari 2018 @ 13:37 | |
En een close up | ||
Geralt | donderdag 22 februari 2018 @ 13:51 | |
Alonso for WC | ||
WheeledWarrior | donderdag 22 februari 2018 @ 15:11 | |
McLaren mag al blij zijn met top-5 constructeurs dit seizoen. | ||
nils7 | donderdag 22 februari 2018 @ 15:23 | |
BWOAAAH | ||
Earl_J_Hickey | donderdag 22 februari 2018 @ 15:30 | |
Prachtige auto!! De spiegels zien er interessant uit, ben benieuwd naar de detail foto's. | ||
Fir3fly | donderdag 22 februari 2018 @ 15:30 | |
Ook hele kleine sidepods voor de Ferrari. Zou dat komen omdat ze de koeling van de V6 steeds beter onder controle krijgen? | ||
sasquatsch | donderdag 22 februari 2018 @ 15:49 | |
Zhukov | vrijdag 23 februari 2018 @ 08:35 | |
Ik vind dat Ferrari de Alfa-klavertjes eigenlijk van de auto moet halen, nu Alfa zelf meerijdt als team. Die klavers zijn onlosmakelijk Alfa Romeo en niet iets algemeen Italiaans of Ferrari-gerelateerd. | ||
de_boswachter | vrijdag 23 februari 2018 @ 08:35 | |
Die Italiaanse streep in dat witte vlak, afschuwelijk. Doe dan helemaa rood. | ||
de_boswachter | vrijdag 23 februari 2018 @ 08:36 | |
Verrassende look | ||
#ANONIEM | vrijdag 23 februari 2018 @ 08:52 | |
Ook maar hier : | ||
Karstman | vrijdag 23 februari 2018 @ 09:07 | |
Goh... | ||
Meike26 | vrijdag 23 februari 2018 @ 09:16 | |
Nou Rabobank, ze hebben nog een plekje over op de wagen... Edit: Op de 2e foto zie je een trap-vormige vleugeltje/onderdeel dat de kleinere sidepods kan verklaren? Eerste keer dat ik er zo één zie (of ik heb iets gemist vorig jaar). | ||
WheeledWarrior | vrijdag 23 februari 2018 @ 09:18 | |
Die Ferrari kan me wel bekoren | ||
Smacked_Actor | vrijdag 23 februari 2018 @ 09:53 | |
Is dat de definitieve kleurstelling van de McLaren? | ||
Peterselieman | vrijdag 23 februari 2018 @ 10:03 | |
maar weinig grote sponsoren voor McLaren meer ... | ||
Tarado | vrijdag 23 februari 2018 @ 10:05 | |
Alonso is nu zelfs sponsor | ||
sasquatsch | vrijdag 23 februari 2018 @ 10:25 | |
Alfa heeft geen team. Alfa is zowel sponsor van Sauber als Ferrari. | ||
sasquatsch | vrijdag 23 februari 2018 @ 10:31 | |
Hadden ze de afgelopen jaren al niet. Alleen lieten ze toen afwisselend de logo's wat groter zien op de auto. Ze hebben er nu in ieder geval weer een paar bij (Dell en Petrobras). | ||
KingRadler | vrijdag 23 februari 2018 @ 10:41 | |
Zien jullie nog gebeuren dat na het verdwijnen van de vrouwen op het circuit dat de Champagne ook gaat verdwijnen. Dat er melk komt in plaats van de Champagne. Het is zo jammer dat tradities langzaam gaan verdwijnen als dit ook gaat gebeuren. Wennemars had daar een column over: https://www.ad.nl/olympis(...)el-bedacht~a2308ba9/ | ||
King_Merc | vrijdag 23 februari 2018 @ 11:05 | |
en de Nieuwe mclaren op de baan , ziet er wat beter uit dan die studioshots | ||
Waffle | vrijdag 23 februari 2018 @ 11:12 | |
Dat ziet er inderdaad stukken beter uit. Ik vond de livery eerst niks met dat blauw, maar op de baan pakt dit toch goed uit. | ||
Fir3fly | vrijdag 23 februari 2018 @ 12:12 | |
Dat is niet het geval. Het is gewoon een Sauber waar een paar Alfa stickers op zijn geplakt. Maar zie hier wel de reden waarom men dat gedaan heeft, mensen trappen er met open ogen in. | ||
nils7 | vrijdag 23 februari 2018 @ 12:26 | |
Als je als team weinig sponsoren hebt. Waarom plak je dan niet wat grotere stickers van kleinere sponsoren op de auto? Nu is het heel karig en dan lijkt het wat "succesvoller" over te komen. Zo doet Williams dat ook. Martini schijnt nog minder te betalen dan Johnny Walker bij McLaren (als ze er nog zitten) maar Martini is wel veel duidelijker aanwezig en het vult toch op. Je kan altijd tegen zo'n sponsor zeggen dat als er iemand groters komt ze altijd terug gaan naar het kleine formaat. | ||
sasquatsch | vrijdag 23 februari 2018 @ 12:30 | |
Wie geef je dan die grotere ruimte tijdens de presentatie? Vorig jaar rouleerden ze door elke race een andere sponsor meer ruimte te geven. | ||
nils7 | vrijdag 23 februari 2018 @ 12:34 | |
De meest betalende van allemaal. | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 23 februari 2018 @ 13:52 | |
McLaren is van mening dat een sponsordeal die betrekking heeft op de meest zichtbare plaatsen op de bolide minimaal een X-miljoen aan euro's op moet leveren. Laten we voor het gemak even zeggen ¤30 miljoen per jaar; Dat is de waarde die het merk McLaren vertegenwoordigd (in hun ogen). Wanneer je nu een sponsor die ¤12 miljoen per jaar betaald deze plek gaat gunnen bij gebrek aan beter, doe je in feite ook afbreuk aan de waarde van je merk. Want no-way dat er volgend jaar een sponsor op de stoep staat die wél ineens ¤30 miljoen neer wil tellen voor diezelfde plek. Sterker nog het heeft een trickle-down effect want de sponsor die amper zichtbaar is voor ¤5 miljoen euro heeft daar ook ineens een probleem mee; die wil voor ¤5 miljoen ook een grotere en meer zichtbare plek. En dan kom je ook meteen bij het verschil tussen McLaren en Williams, de zakken van McLaren zijn diep genoeg om dit een aantal jaren in stand te kunnen houden, Williams is in vergelijking een stuk armlastiger. McLaren gaat er vanuit dat deze enkele schrale jaren een uitzondering zijn en dat ze binnen afzienbare tijd weer vooraan de grid staan en dan meteen een titel sponsor binnen kunnen halen van het niveau zoals ze dat bijvoorbeeld eind jaren 90/begin 00 hadden met West. | ||
Tarado | vrijdag 23 februari 2018 @ 13:57 | |
was toch ook 1 van de redenen dat ze Ron Dennis eruit gegooid hebben? Die wilde niet zakken qua sponsor bedragen dus hoe diep die zakken zijn weet ik niet. | ||
jpjedi | vrijdag 23 februari 2018 @ 14:07 | |
Je kan dan ook altijd de tijd beperken zoals in het voetbal. Bijvoorbeeld een premium sponsor exposure maar dan enkel voor 3 gp’s. | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 23 februari 2018 @ 14:13 | |
Dat schijnt inderdaad één van de punten te zijn waarop hij hard in botsing kwam met Ojjeh. Maar zo waren er wel meer. | ||
sasquatsch | vrijdag 23 februari 2018 @ 19:45 | |
De FIA pakt de ongelijkheid van klantenmotoren aan. In een technical directive geven ze aan dat naast de hardware ook de software, brandstof en olie hetzelfde moet zijn, en dat klantenteams de motor op dezelfde manier moeten kunnen gebruiken. In de regels stond al dat de motoren fysiek gelijk moeten zijn, maar de FIA had het idee dat klantenteams niet altijd dezelfde mogelijkheden konden gebruiken als de fabrieksteams. Dat moet nu dus wel. https://www.motorsport.co(...)-inequality-1008146/ | ||
Fir3fly | vrijdag 23 februari 2018 @ 20:36 | |
Geen gedoe meer zoals met Lotus dus in 2015, dat was uiteraard nog maar het topje van de ijsberg. | ||
Peterselieman | vrijdag 23 februari 2018 @ 20:49 | |
Bij Mercedes was dit het duidelijkst te zien dat het fabrieksteam veel meer uit de motor kon halen dan de klanten. Voor Ferrari zal hetzelfde gegolden hebben, al kwam dat minder duidelijk naar buiten. | ||
Ferry_76 | vrijdag 23 februari 2018 @ 21:07 | |
McLaren heeft van de nieuwe Senna alle 500 exemplaren al verkocht voordat de auto geintroduceerd was, à 750.000 Britse ponden per stuk. Denk dat ze daar genoeg mee verdienen om het F1 team financieel wat te ondersteunen. | ||
Ferry_76 | vrijdag 23 februari 2018 @ 21:09 | |
Dat zou wel eens niet zo goed nieuws kunnen zijn voor de Renault teams, als FI, Williams, Haas etc straks ook een extra boost in de kwalificatie kunnen gebruiken. | ||
Peterselieman | vrijdag 23 februari 2018 @ 21:23 | |
Het is niet gezegd dat die teams ook echt van alle 'goodies' gebruik gaan maken. | ||
Zhukov | zaterdag 24 februari 2018 @ 23:10 | |
Dat snap ik, een Alfa-logo op de Ferrari had ik ook best gevonden, het gaat mij om dat klavertje in combinatie met Alfa Romeo. En ik begrijp ook prima dat Sauber geen Alfa Romeo is, of dat dat klavertje tegenwoordig ook maar gewoon een commercieel logo is, maar ik vind het zonde dat een historische combi als Alfa Romeo en het klavertje steeds meer verwaterd. Want of Sauber nu Alfa is of niet, Ferrari is ook geen Alfa. | ||
trein2000 | zaterdag 24 februari 2018 @ 23:14 | |
Kunne we straks gaan zien hoe goed die auto echt is. | ||
opreis | zondag 25 februari 2018 @ 03:57 | |
Is het vanaf dit jaar al? | ||
twiFight | zondag 25 februari 2018 @ 04:54 | |
Gaat om een new rule, dus dat hangt er nog vanaf. Het zit in de planning, maar is er nog niet door zoals ik lees. En normaliter zouden ze geen mid-season regelementaanpassingen doen, maar daar zijn ze de laatste jaren ook wat ambigu mee. | ||
ondeugend | zondag 25 februari 2018 @ 11:56 | |
nils7 | zondag 25 februari 2018 @ 13:44 | |
Op Facebook komen op allerlei Formule1 pagina`s voorbij dat Bernie geroepen heeft dat er een elektrische Formule 1 moet komen. Nu heb je de Formule E maar dat is erg standaard: chassis is er maar 1 en in de aandrijflijn en batterij is het erg beperkt. Het zou makkelijker zijn Formule E vrijer te maken dan nog een klasse erbij. Maar goed wat ik onder die posts op Facebook lees is het commentaar. En daar schrik ik van. Natuurlijk is niet iedereen het eens met wat Bernie roept. Hij wordt uitgemaakt voor van alles en nog wat en iedereen roept dat het elektrisch maken van de F1 de doodsteek is. Maar Bernie heeft het over een aparte klasse, maar goed lezen is voor de meesten lastig haha. Maar dat brengt me wel op een lastig punt want over 10 jaar is autoland totaal anders. Zoals sommige weten werk ik bij een fabrikant die alleen elektrische auto’s maakt (en zonnepanelen en thuis accu’s). Maar ik ben wel enorm fan van de Formule 1. En ben vorig jaar voor de 10de keer live naar een race geweest en ook ik vind t geluid niks want ik zou kippenvel moeten krijgen er van. De föhn van m’n vriendin klinkt nog vetter dan de huidige motoren. Professioneel merk ik dat een elektrisch aandrijving (dan wel accu’s of waterstof) de toekomst heeft. Over 10 jaar zullen nog weinig auto’s met benzine of diesel geproduceerd worden. Dat betekend ook dat de huidige F1 motoren techniek volledig achterhaald is voor auto fabrikanten. Dat brengt bij mij de vraag waar de F1 naar toe moet? De toekomst is een geluidloze elektrische aandrijving bij personen auto’s. Waardoor, wanneer die in massa geproduceerd worden, de huidige F1 motoren totaal irrelevant maken. Maar als we dus geluid en vuur en benzine willen, verliezen we de relevantie van F1 auto’s als pioniers voor een autotechniek. Nu komt er wel wat uit maar de laatste jaren is dat al wel minder maar lessons learned uit de F1, zeker op motoren gebied, zijn nu nog wel relevant voor de fabrikanten. Maar dat is straks niet meer zo. Welke fabrikant zou dan miljoenen willen steken in een klasse met geluid, brandstof en vuur terwijl dat totaal geen raakvlakken meer heeft met de techniek in personen auto’s. De oplossing zou denk ik zijn: een elektrische aandrijving voor F1 auto’s die relevant aan de dan huidige techniek en welke ook pionierend weer zou zijn. Met een vet stoer geluid. Overigens ben ik nog nooit bij een formule E race geweest dus hoe dat in het echt klinkt weet ik niet. Maar hoe denken jullie hierover? Want de huidige ICE techniek gaat overbodig raken. | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 13:47 | |
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. | ||
TheFreshPrince | zondag 25 februari 2018 @ 13:54 | |
Daar zou ik niet teveel op rekenen. Als je alleen al kijkt naar rendement, wint een elektrische auto het op ieder vlak. https://insideevs.com/efficiency-compared-battery-electric-73-hydrogen-22-ice-13/ Brandstofauto's gaan kunstmatig duurder gemaakt worden, steden gaan ze weren, accijnzen op brandstoffen gaan omhoog om de aanpassingen in de infrastructuur te betalen. De lobby van de grote automerken is ook sterk, ze willen ons allemaal aan een nieuwe elektrische auto hebben en dat gaat zeker invloed hebben. [ Bericht 34% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-02-2018 14:03:47 ] | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 14:01 | |
Daar rekent elke autofabrikant op. De elektrische hype is leuk en goed voor wat extra centjes maar het echte werk zit hem in de techniek die nu op de baan rijdt. Niet voor niets dat Mercedes opschept over de thermale efficiëntie van hun motor. | ||
TheFreshPrince | zondag 25 februari 2018 @ 14:06 | |
Ook 50% komt nog niet in de buurt van de 95% van een elektrische auto. | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 14:10 | |
95% is dan ook onzin. Bovendien irrelevant voor het punt. Er wordt belachelijk veel geld geïnteresseerd in de verbrandingsmotor als techniek. Dat doet men niet omdat men denkt dat niet terug te verdienen. | ||
Blik | zondag 25 februari 2018 @ 14:10 | |
Ik denk dat jij het verkeerd gaat hebben, elektrisch rijden heeft echt wel de toekomst. Over ruim 10 jaar hebben de eerste landen al (nieuwe) auto’s met verbrandingsmotoren verboden. En dat is slechts het begin. | ||
Sunri5e | zondag 25 februari 2018 @ 14:11 | |
Dat denk ik niet. | ||
Blik | zondag 25 februari 2018 @ 14:12 | |
Kan ook nog prima, omdat over 10 jaar er nog steeds meer dan genoeg verbrandingsmotoren verkocht worden. Maar het aandeel elektrisch wordt zeker weten steeds meer en meer | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 14:14 | |
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties. Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over. | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 14:15 | |
Nee hoor. Zodra men er achter komt hoeveel dat kost gaat dat niet door. | ||
TheFreshPrince | zondag 25 februari 2018 @ 14:16 | |
"Dood gaan" is wat anders. Jij beweert dat het aantal verkochte brandstofauto's over 10 jaar hoger is dan nu. | ||
TheFreshPrince | zondag 25 februari 2018 @ 14:16 | |
Nou, hoeveel kost dat? In Noorwegen is de helft van de verkochte auto's al elektrisch of hybride. Kwestie van doen. | ||
Waffle | zondag 25 februari 2018 @ 14:18 | |
Beide standpunten zijn wel extreem. Elektrisch zal het niet ineens allemaal overnemen, maar het is ook zeker geen hype. Het wordt de komende 10 jaar nog een combinatie tussen ice, hybrid en elektrisch aangedreven. Wel interessante tijden voor de autowereld op dit moment. | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 14:20 | |
Absoluut. De opkomende markten in de wereld gaan steeds meer auto's kopen. Elektrische auto's worden populairder in de rijkste landen maar de rest van de wereld gaat alleen maar meer normale auto's blijven kopen. Vandaar dat fabrikanten als Mercedes zo boos zijn over het verlies van bijvoorbeeld Maleisië. | ||
TheFreshPrince | zondag 25 februari 2018 @ 14:21 | |
Zowel China als India zetten in op de elektrische auto, vooral vanwege de vervuiling in de steden. En dat zijn toch wel aardige landen met samen 36% van de wereldbevolking. | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 14:22 | |
Ah, maar hybride is wat anders natuurlijk. Niet voor niets dat F1 auto's daar mee rijden. Precies mijn punt. Dat is iets heel anders dan die Magnet hier beweert. | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 14:23 | |
Als leuke speeltjes voor de elite ja. | ||
Blik | zondag 25 februari 2018 @ 14:24 | |
Het gaat helemaal niet dood, in ieder geval niet de komende 10-20 jaar. Maar stijgende verkopen zie ik niet gebeuren | ||
TheFreshPrince | zondag 25 februari 2018 @ 14:24 | |
We gaan het zien, 10 jaar zijn zo om. Je hangt hier dan vast nog wel rond. Heb in m'n Google agenda alvast een linkje naar dit topic gezet, hopelijk zijn FOK! en Google er dan nog | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 14:25 | |
Kwestie van subsidies uitdelen. Noorwegen kan zich dat veroorloven. Leuk hè, olie in de grond. En hybride heeft dus een verbrandingsmotor. | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 14:26 | |
Goed argument, 'we gaan het zien'. | ||
TheFreshPrince | zondag 25 februari 2018 @ 14:27 | |
Inmiddels nieuwe auto's al ruim 20% geheel elektrisch. Vanaf 2025 alleen nog maar elektrisch verkopen. Prima argument. Ik heb m'n punten wel gemaakt, jij ook. Dan is het een kwestie van de tijd z'n werk laten doen. Dat zie je toch met vertrouwen tegemoet? | ||
Blik | zondag 25 februari 2018 @ 14:29 | |
De instapkosten voor een elektrische auto zijn al dusdanig verlaagd dat dat in de toekomst ook prima verkoopbaar is voor lagere klassen. Daarnaast zijn ook onderhoudskosten en brandstofkosten een stuk lager. Dus juist interessant voor de klasse die een auto moeilijk kan betalen. Ik denk juist dat auto’s met brandstofmotoren juist een elite-ding worden. Wel pas over 25 jaar ofzo | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 14:34 | |
Dat is simpelweg niet waar. Elektrische auto's zijn alleen betaalbaar voor iemand met een flinke portemonnee met een enorme subsidie. Zodra die subsidie weg valt stort de verkoop ook in. Verder is de onhandigheid en lage range ook nog een enorm probleem waar voorlopig geen oplossing voor bestaat. Het is niet voor niets dat FE alleen maar rijdt op korte circuits op extreem lage snelheid. En al flink achterloopt op het originele schema. Gaat dus een stuk langzamer dan gedacht. Terwijl een paar jaar geleden die 50% thermale efficiëntie van Mercedes als onmogelijk werd geacht. | ||
Blik | zondag 25 februari 2018 @ 14:39 | |
Ik merk dat je moeite hebt met evolutie. Een auto met 300 km bereik kostte een paar jaar geleden nog 75k, nu koop je er een voor 35k. Wat denk je dat er over 10 jaar is gebeurd met het bereik en de prijs? En over subsidies, volgens mij gaat er meer subsidie richting de vervuilende industrie dan naar de elektrische industrie | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 14:48 | |
Kijk je überhaupt F1? Hetzelfde idee, van tien seconden achterstand als team naar vijf seconden achterstand kan vrij snel gebeuren. Wet van de remmende voorsprong. Het is exact dezelfde industrie. Maar even beter lezen, het gaat over de verkoop van elektrische auto's. Denemarken probeerde hetzelfde als Noorwegen met dikke subsidies voor elektrische auto's. Verkoop steeg als een malle, totdat de regering het te veel geld ging kosten en de subsidies werden geschrapt. Verkoop stortte in tot vrijwel nul. Sowieso werden de meeste van die elektrische auto's gekocht door mensen met een hoog inkomen als extra auto, niet als vervanger voor de normale auto. Met andere woorden, zo snel gaat het nog allemaal niet. En zo snel zal het in F1 ook niet gaan, het volgende motorenreglement zal misschien juist minder gericht zijn op elektrische aandrijving. | ||
TheFreshPrince | zondag 25 februari 2018 @ 14:57 | |
Denemarken is niet echt een goed voorbeeld. De BPM op auto's is daar 180% (!) Die was afgeschaft voor elektrische auto's maar is sinds vorig jaar weer volop terug. Dan kost je Tesla ineens 2x zoveel als in Nederland. In andere landen ging het een stuk beter: | ||
flipsen | zondag 25 februari 2018 @ 15:44 | |
Ehm, dwalen we niet een beetje af? | ||
Blik | zondag 25 februari 2018 @ 15:47 | |
En wie zegt dat dat opgaat voor de batterijen op dit moment? Misschien is dat pas over 10 jaar het geval. Er zijn al fabrikanten die zeggen dat we richting de 1000 km gaan qua bereik en de eerste pleeken van 300 kW qua laadsnelheid zijn er ook al. Tot zover de remmende voorsprong... | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 15:58 | |
In die andere landen is er dan ook nog een flinke subsidie. Denemarken is juist een goed voorbeeld, daar stijgt de verkoop van gewone auto's wel. | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 15:59 | |
Fabrikanten kunnen wel meer zeggen. | ||
Fir3fly | zondag 25 februari 2018 @ 16:00 | |
Misschien verplaatsen naar algemeen F1-topic. | ||
nils7 | zondag 25 februari 2018 @ 16:32 | |
Van mij mag een mod het verplaatsen maar het begon wel als nieuwtje. | ||
Sinister-D- | zondag 25 februari 2018 @ 17:10 | |
Schopje -->PTA lijkt me gepaster. | ||
ondeugend | maandag 26 februari 2018 @ 00:10 | |
een nieuwtje! | ||
RobbieRonald | maandag 26 februari 2018 @ 00:33 | |
Op dit plaatje staat die beugel op zich niet verkeerd.,. | ||
flipsen | maandag 26 februari 2018 @ 01:13 | |
Het wachten is natuurlijk op de data van de halo en dan komen ze erachter dat die toch wel bijzonder nadelig de luchtstroom naar de airbox beinvloedt... En dan gaan we weer terug naar dit soort airboxen | ||
realbase | maandag 26 februari 2018 @ 08:17 | |
Weet iemand toevallig of de wintertest beelden ergens worden uitgezonden? Streampje of youtube oid.. vorig jaar best wat online streams gezien maar verwacht met liberty wel beeldeb ergens te kunnen zien? thanks!! | ||
Tarado | maandag 26 februari 2018 @ 08:31 | |
Asschen_sukar | maandag 26 februari 2018 @ 08:52 | |
Volgens mij nergens officieel. Dus je bent afhankelijk van wat er op de twitters van de teams komt te staan. Of door mensen trackside wordt gestreamed https://www.autosport.com(...)f1-test-day-one-2018 Daar wel live updates | ||
nils7 | maandag 26 februari 2018 @ 09:01 | |
En hoe heten ze nu? | ||
Tinos85 | maandag 26 februari 2018 @ 09:01 | |
Tot hun toe nog steeds Force India. | ||
Rossdale | maandag 26 februari 2018 @ 09:02 | |
Esteban en Sergio | ||
nils7 | maandag 26 februari 2018 @ 09:24 | |
As expected | ||
Sinister-D- | maandag 26 februari 2018 @ 09:28 | |
idd, niets anders verwacht dan dit nadat de racing overalls al bekend waren vorige week. | ||
PzKpfw | maandag 26 februari 2018 @ 09:28 | |
Same old shit. | ||
WheeledWarrior | maandag 26 februari 2018 @ 09:32 | |
Jammer van die RB-livery. Nu gewoon hard rijden met dat ding | ||
Tarado | maandag 26 februari 2018 @ 09:33 | |
met de 2017 spec engine | ||
WheeledWarrior | maandag 26 februari 2018 @ 09:42 | |
Oh kut... | ||
realbase | maandag 26 februari 2018 @ 09:52 | |
rode vlag.. alonso ligt er naast https://imgur.com/JQC5reb | ||
PzKpfw | maandag 26 februari 2018 @ 09:55 | |
En volgend jaar Honda, dat is dus nog minimaal twee jaar wachten op een titelkans voor Verstappen. | ||
Nymphetic13 | maandag 26 februari 2018 @ 11:23 | |
3 links met live beelden https://www.facebook.com/pg/gomax33news/videos/?ref=page_internal https://www.pscp.tv/w/1ynJOAnjwRXKR | ||
Peterselieman | maandag 26 februari 2018 @ 11:26 | |
kun je beter het andere topic voor gebruiken | ||
ondeugend | maandag 26 februari 2018 @ 14:00 | |
Ferry_76 | maandag 26 februari 2018 @ 14:32 | |
Zouden ze misschien wel willen, maar de maximale hoogte is natuurlijk gewoon vastgelegd. | ||
flipsen | maandag 26 februari 2018 @ 14:56 | |
Dan gaan ze in de breedte | ||
de_boswachter | maandag 26 februari 2018 @ 14:59 | |
| ||
de_boswachter | maandag 26 februari 2018 @ 15:00 | |
Die Renault doet me denken aan de Jordan | ||
Ferry_76 | maandag 26 februari 2018 @ 15:01 | |
Mooie blik op de wirwar aan vleugels/geleiders/bargeboards op de Williams, snap nu dat de dat gebied als camouflage zwart hebben geschilderd: | ||
Tchock | maandag 26 februari 2018 @ 15:02 | |
Ziet er niet best uit. Hier videobeelden: https://www.facebook.com/Formula1/videos/989223791234603/ Later werd Alonso gespot in de pits met een wielmoer in zijn handen | ||
ondeugend | dinsdag 27 februari 2018 @ 17:33 | |
Ook maar even hier als nieuwtje
| ||
Sinister-D- | dinsdag 27 februari 2018 @ 17:49 | |
eindelijk hopelijk de SkyF1 uitzending integraal. Edit: waarschijnlijk niet door oude deal Bernie en Sky. Zou dit zijn waar Buxton het voor de test over had, dat ie iets aan te kondigen had maar pas gedurende of na de eerste tests bekend mocht maken? Als Buxton gaat becommentariëren..... [ Bericht 79% gewijzigd door Sinister-D- op 27-02-2018 17:58:19 ] | ||
flipsen | dinsdag 27 februari 2018 @ 20:01 | |
Oh wacht, als ik weer gewoon DirecTV HD neem heb ik het officiële F1 kanaal in HD. Toch maar weer eens kijken... | ||
Karstman | dinsdag 27 februari 2018 @ 20:34 | |
ben benieuwd. Heb geen Z.i.ggo meer sinds kort dus moet nog even op zoek naar een oplossing. | ||
Nattekat | dinsdag 27 februari 2018 @ 21:25 | |
| ||
Waffle | woensdag 28 februari 2018 @ 10:43 | |
Sky zou toch helemaal niet logisch zijn? Zijn Sky en Liberty global niet concurrenten van elkaar? | ||
Sinister-D- | woensdag 28 februari 2018 @ 15:29 | |
is dat zo? Hou me er niet zo mee bezig eerlijk gezegd. | ||
Nattekat | woensdag 28 februari 2018 @ 15:30 | |
Totaal niet. Zijn wel landen waar Sky net als KPN bij ons uit de kabel komt net als een UPC-kloon, maar dat is iets anders. | ||
Waffle | woensdag 28 februari 2018 @ 16:49 | |
Ah oke dat dacht ik, omdat ze op Reddit bang waren dat sky f1 zou verliezen door de overname. | ||
sasquatsch | woensdag 28 februari 2018 @ 18:10 | |
De lijst van landen waar F1 TV beschikbaar komt:Dus wel de Nederlandse Antillen en België, maar nog niet in Nederland zelf. En dus ook nog niet in het Verenigd Koninkrijk waar Sky tot 2024 de exclusieve uitzendrechten heeft. | ||
flipsen | woensdag 28 februari 2018 @ 18:14 | |
ARGENTINA Hoewel ik waarschijnlijk toch liever Sky kijk | ||
heywoodu | woensdag 28 februari 2018 @ 18:15 | |
Dominica, staat daar inmiddels weer een tv dan? En Süd-Tirol is niet eens een land. | ||
Asschen_sukar | woensdag 28 februari 2018 @ 18:29 | |
US vpn dan maar , als het een beetje een goede show is | ||
Nieuwschierig | woensdag 28 februari 2018 @ 19:24 | |
Heim ins Reich, dat willen ze daar wel. | ||
Geralt | woensdag 28 februari 2018 @ 19:32 | |
Op zich goed nieuws natuurlijk. Aan de andere kant kansloos dat het alleen in een browser kan. En ik lees niets over 4K. | ||
sasquatsch | woensdag 28 februari 2018 @ 20:14 | |
VPN wordt geblokkeerd. https://www.racefans.net/(...)ck-vpn-access-f1-tv/ | ||
Asschen_sukar | woensdag 28 februari 2018 @ 20:16 | |
Tja, dan wordt het maar weer illegaal kijken. | ||
opreis | donderdag 1 maart 2018 @ 03:08 | |
Lucky fans in frankrijk, duitsland en waarschijnlijk in mindere maten mexico, belgie en USA. Van de andere landen vraag ik me af hoeveel fans dr werkelijk gebruik van zullen en kunnen maken. | ||
twiFight | donderdag 1 maart 2018 @ 13:39 | |
Gezien de vraag naar streams en illegale downloads denk ik dat er markt genoeg is. Tuurlijk, er zijn altijd mensen die het alleen gratis willen, maar dat er vraag is naar F1 beelden buiten de stations in het betreffende land om staat niet ter discussie volgens mij. | ||
Fir3fly | donderdag 1 maart 2018 @ 15:29 | |
Denk dat het wel populair wordt, ook al is het behoorlijk duur. | ||
Karstman | donderdag 1 maart 2018 @ 16:25 | |
Geen Nederland, dan moet ik me toch maar eens in die streams gaan verdiepen. Iemand een linkje met handige uitleg over hoe zoiets werkt? | ||
Nattekat | donderdag 1 maart 2018 @ 16:27 | |
SPT / [SPT] Handige linkjes + streams | ||
Karstman | donderdag 1 maart 2018 @ 16:32 | |
| ||
MisterWolf | zondag 4 maart 2018 @ 20:20 | |
Sorry als dit bij een ieder al bekend is, maar komt er nog een F1 manager dit jaar? | ||
Peterselieman | zondag 4 maart 2018 @ 20:21 | |
jazeker | ||
MisterWolf | zondag 4 maart 2018 @ 20:22 | |
Beste nieuws van de dag | ||
MisterWolf | zondag 4 maart 2018 @ 20:23 | |
Het lijkt erop dat het hier in Denemarken ook pas in 2019 komt. Er is hier een of andere zender die de rechten heeft. Zou dolgraag switchen ook al is het drie keer zo duur. | ||
ondeugend | dinsdag 6 maart 2018 @ 15:26 | |
Nou vertel het maar heren! | ||
KingRadler | dinsdag 6 maart 2018 @ 15:34 | |
#metoo | ||
Karstman | dinsdag 6 maart 2018 @ 16:21 | |
Is niet helemaal Max z'n type volgens mij. | ||
Wombcat | vrijdag 16 maart 2018 @ 15:16 | |
Whehehe https://www.racefans.net/(...)facturers-logo-halo/
| ||
Adrie072 | vrijdag 16 maart 2018 @ 15:35 | |
Goed gevonden! | ||
Fir3fly | woensdag 4 april 2018 @ 20:08 | |
https://www.gpupdate.net/(...)a-motor-al-wisselen/. | ||
Spockjuh_ | vrijdag 6 april 2018 @ 11:39 | |
https://www.formula1.com/(...)posals-for-2021.html Today in a meeting held at the Bahrain International Circuit, Formula 1 presented the teams and the FIA its proposals for the future of the sport from 2021 onwards. Chase Carey, Chairman and CEO at Formula 1, said: "Formula 1 is a sport with a rich history. We want to preserve, protect and enhance that history by unleashing F1s potential, by putting our fans at the heart of a more competitive and more exciting sport. We are driven by one desire: to create the world's leading sporting brand. Fan- centred, commercially successful, profitable for our teams, and with technological innovation at its heart." Key strategic initiatives Power units (PU) The PU must be cheaper, simpler, louder, have more power and reduce the necessity of grid penalties. It must remain road relevant, hybrid and allow manufacturers to build unique and original PU. New PU rules must be attractive for new entrants and Customer teams must have access to equivalent performance. Costs We believe how you spend the money must be more decisive and important than how much money you spend. While there will be some standardised elements, car differentiation must remain a core value Implement a cost cap that maintains Formula 1 position as the pinnacle of motorsport with a state-of-the-art technology. Revenues The new revenue distribution criteria must be more balanced, based on meritocracy of the current performance and reward success for the teams and the Commercial Rights Holder. F1s unique, historical franchise and value must and will still be recognised. Revenue support to both cars and engine suppliers. Sporting and technical rules & regulations We must make cars more raceable to increase overtaking opportunities. Engineering technology must remain a cornerstone but driver's skill must be the predominant factor in the performance of the car. The cars must and will remain different from each other and maintain performance differentiators like aerodynamics, suspensions and PU performance. However, we believe areas not relevant to fans need to be standardised. Governance A simple and streamline structure between the teams, the FIA and Formula 1. | ||
twiFight | zaterdag 7 april 2018 @ 02:21 | |
Als dat maar geen code is voor "we blijven Ferrari, Mercedes en McLaren sponsoren met belachelijk veel geld". | ||
sasquatsch | zaterdag 7 april 2018 @ 10:43 | |
Ferrari zou nog steeds een bonus krijgen, alleen een stuk minder (ca 40 miljoen) dan nu. En elke motorleverancier zou 10 miljoen per jaar krijgen als bonus. | ||
sasquatsch | vrijdag 13 april 2018 @ 19:31 | |
Waarschijnlijk geen brandstoflimiet meer in 2019. https://www.auto-motor-un(...)mit-2019-aufgehoben/ | ||
Fer | vrijdag 13 april 2018 @ 20:30 | |
Gaat slechts om de maximale brandstofhoeveelheid die ze mogen meenemen aan de start. De fuel flow limit van 100kg/hr blijft gewoon. Dus zoveel meer kg meenemen zullen ze niet. Waarschijnlijk zullen teams die vooraan kwalificeren nog steeds weinig meenemen om na de start snel een sprintje te trekken en nadat ze buffer van 10s hebben ook weer lift en cruise zullen doen. | ||
sasquatsch | zaterdag 14 april 2018 @ 00:48 | |
Ik heb het ook nergens over fuel flow. Door de hogere downforce verbruiken ze meer en moeten ze dus meer besparen dan een paar jaar terug. Ik kan me voorstellen dat er teams zijn die wat neer gaan meenemen om langer voluit te kunnen gaan. Ze krijgen nu die mogelijkheid in ieder geval. | ||
Fir3fly | zaterdag 14 april 2018 @ 01:06 | |
Meer mogelijkheden is altijd beter. | ||
ChatGirl | dinsdag 24 april 2018 @ 16:51 | |
Het is wat vroeg voor een Silly Season topic, maar het gerucht gaat op Twitter dat Ferrari exclusieve contractonderhandelingsrechten heeft gekocht tot 30 juni, zodat ze Ricciardo kunnen vastleggen. | ||
Tarado | dinsdag 24 april 2018 @ 16:53 | |
beetje vreemde constructie | ||
Meike26 | dinsdag 24 april 2018 @ 16:55 | |
Vettel slaapt slecht de komende weken Edit ; Wat is er toch aan de hand met die quote functie.. nu quote ik alweer de verkeerde.. | ||
Fer | dinsdag 24 april 2018 @ 17:22 | |
Alleen Vettel weet wat het nou was in 2014. Is Ricciardo echt beter, of had Vettel zelfs toen weinig motivatie? | ||
Geralt | dinsdag 24 april 2018 @ 17:27 | |
[Weltschmerzmodus] De auto lag hem niet, maar omdat ie Vettel was wist ie wel nog een halve seconde goed te maken structureel. Dat ie vervolgens achter Ricciardo eindigde kwam alleen maar omdat en Lewis keer op keer gematst werd en dat de auto beter bij zn nieuwe teamgenoot paste. Feitelijk gezien heeft Vettel dat jaar gewoon de titel gewonnen [/Weltschmerzmodus] | ||
Fir3fly | dinsdag 24 april 2018 @ 17:32 | |
Hij blijft gewoon bij Red Bull, maar wil het zo lang mogelijk rekken om zo veel mogelijk geld te kunnen krijgen. En geef hem eens ongelijk. | ||
Fer | dinsdag 24 april 2018 @ 17:35 | |
Goed mogelijk inderdaad. Of hij wilde na zijn 4 titels een hoger salaris en heeft Horner zijn auto gesaboteerd, zodat hij weg ging. | ||
sasquatsch | dinsdag 24 april 2018 @ 19:29 | |
Of Ferrari wil in tegenstelling tot Vettel iemand die wel onder druk presteert. | ||
Rossdale | dinsdag 24 april 2018 @ 19:32 | |
Of iemand die met een inferieure auto kan winnen, in plaats van iemand die er niets van bakt als de auto niet volledig rondom hem heen is gebouwd. | ||
Fir3fly | dinsdag 24 april 2018 @ 19:35 | |
Leuke troll ! | ||
sasquatsch | dinsdag 1 mei 2018 @ 07:07 | |
Vanaf de volgende Grand Orix kont de F1 met een live post-race show op Twitter. https://www.motorsportweek.com/news/id/17984 | ||
Tarado | woensdag 2 mei 2018 @ 13:54 | |
| ||
fathank | woensdag 2 mei 2018 @ 14:18 | |
Jack PlooijGOD had het dus goed gehoord. | ||
potjecreme | woensdag 2 mei 2018 @ 14:24 | |
| ||
Smacked_Actor | woensdag 2 mei 2018 @ 14:43 | |
| ||
flipsen | woensdag 2 mei 2018 @ 15:59 | |
Kunnen we wel blij zijn met Miami, maar ik zou het toch jammer vinden als Baku alweer van de kalender verdwijnt. Het eerste jaar was niet om aan te gluren, maar vorig jaar en deze race waren toch wel spektakelstukken | ||
Tarado | woensdag 2 mei 2018 @ 16:05 | |
OK maar in Miami zal het aardig vol zitten, in Baku was dat natuurlijk een ramp | ||
twiFight | woensdag 2 mei 2018 @ 16:25 | |
Ik vind de races in Baku juist wel tof. Niet in de laatste zin vanwege de F2. | ||
sasquatsch | woensdag 2 mei 2018 @ 17:50 | |
Dan wordt Miami dus met Mexico gekoppeld in oktober en wordt de GP in Austin geplaatst naar juni voor of na Canada. En gezien het feit dat Liberty de kalender wat meer regionaal wil indelen om de transportkosten te drukken en minder stressvol voor de teams te maken verwacht ik dat Rusland terug gaat naar april na Bahrein en dat China voor Bahrein geplaatst wordt. Voor zover ik weet zijn ook Vietnam en Argentinië nog in de running voor 2019, dus kan de kalender zomaar ongeveer zoals onderstaand uit gaan zien.
Edit: Le Mans datum vrijgehouden en Argentinië (voorlopig) verwijderd om een acceptabelere kalender te krijgen. [ Bericht 4% gewijzigd door sasquatsch op 02-05-2018 20:16:06 ] | ||
Nattekat | woensdag 2 mei 2018 @ 17:52 | |
Wordt steeds gekker | ||
Fir3fly | woensdag 2 mei 2018 @ 17:53 | |
Dat kan al niet, Le Mans is 15-16 juni. | ||
flipsen | woensdag 2 mei 2018 @ 18:33 | |
Als Argentinië daadwerkelijk een F1 GP krijgt eet ik mijn... hm, er zijn gekkere dingen gebeurd in Argentinië, laat ik toch voorzichtig zijn. Maar ik schat de kans in op ongeveer 0,05% | ||
franklop | woensdag 2 mei 2018 @ 18:44 | |
Dat hield ze 2 jaar geleden ook niet tegen. Well Done Baku | ||
Fir3fly | woensdag 2 mei 2018 @ 18:46 | |
Ze hebben afgesproken dat niet meer te doen. | ||
opgebaarde | woensdag 2 mei 2018 @ 18:46 | |
Van mij mogen er nog wel meer races bij | ||
Tarado | woensdag 2 mei 2018 @ 18:52 | |
zouden ze dat doen? Dan is de kans dat Mexicanen naar Miami komen een stuk kleiner lijkt me | ||
Nattekat | woensdag 2 mei 2018 @ 19:15 | |
Ik snap sowieso niet waarom er twee races in de VS moeten zijn... zeker als ze zo dicht bij elkaar zitten. | ||
sasquatsch | woensdag 2 mei 2018 @ 19:16 | |
Oh ja, niet aan gedacht. Even opnieuw puzzelen Mexico en Austin kosten elkaar nu al toeschouwers, vandaar dat men Austin en Mexico wil splitsen in de hoop dat daar dan meer toeschouwers komen. Alle drie de races in oktober lijkt me onwaarschijnlijker. | ||
twiFight | donderdag 3 mei 2018 @ 01:47 | |
Dicht bij elkaar? Als we even de wegkilometers pakken: miami - austin = 2170 km miami - mexico = 3580 km austin - mexico = 1500 km Ter vergelijking: silverstone - spa = 630 km spa - oostenrijk = 960 km Tuurlijk, Europa is populairder dan de VS voor F1, maar dicht bij elkaar is onzin. | ||
wawowiewa | donderdag 3 mei 2018 @ 01:51 | |
Liberty Media | ||
Sinister-D- | donderdag 3 mei 2018 @ 07:02 | |
Trump springt een gat in de lucht. | ||
Sinister-D- | donderdag 3 mei 2018 @ 07:05 | |
dat was pestgedrag van Ecclestone nadat er een van "zijn F1-coureurs" Le Mans won het jaar ervoor. | ||
Meike26 | donderdag 3 mei 2018 @ 09:50 | |
Spa - Hockenheim = 305 km Paul Ricard - Monaco = 187 km Dus indd, dat Miami en Austin te dicht op elkaar zitten is niet echt objectief | ||
Nattekat | donderdag 3 mei 2018 @ 10:30 | |
Tja... iets met bevolkingsdichtheid en het feit dat Mexico en Austin elkaar al in de weg zitten. | ||
ChatGirl | dinsdag 15 mei 2018 @ 17:24 | |
Iets minder F1-gerelateerd, maar Felipe baby gaat volgend jaar Formule E rijden
| ||
ondeugend | donderdag 24 mei 2018 @ 09:51 | |
https://www.telegraaf.nl/(...)gevolgd-door-netflix | ||
Tarado | donderdag 31 mei 2018 @ 12:31 | |
| ||
sasquatsch | donderdag 31 mei 2018 @ 13:01 | |
En Williams heeft weer afscheid genomen van één van hun chief designers, dit keer Dirk de Beer, hoofd aeodynamica, die sinds vorig jaar in dienst was en overkwam van Ferrari. https://www.motorsport.co(...)-aero-chief-1043334/ | ||
Fer | donderdag 31 mei 2018 @ 13:32 | |
Hij zegt dat hij zijn aandelen nog niet wil verkopen. Maar wie weet als iemand (Stroll?) met geld komt. Of Orange Arrows weer terug. | ||
Tarado | donderdag 31 mei 2018 @ 13:33 | |
het wordt wel tijd dat Paddy Lowe ook z'n conclusies gaat trekken | ||
Fer | donderdag 31 mei 2018 @ 20:15 | |
Opmerkelijk hoe vaak Williams is geswitched tussen 2e startrij en de 10e. | ||
JayHovah | donderdag 31 mei 2018 @ 21:23 | |
Voortbordurend op de Williams-soap:Bron: Racexpress | ||
Sinister-D- | donderdag 31 mei 2018 @ 22:10 | |
Ja hoor, een opleidingsteam die een gehandicapte routenier in hun wagen gaat zetten Nee. | ||
Nattekat | donderdag 31 mei 2018 @ 22:16 | |
Mja, wel een opleidingsteam zonder talenten. | ||
Fer | donderdag 31 mei 2018 @ 22:27 | |
Als Hartley terug kon, kunnen ze Vergne ook wel oproepen. | ||
sasquatsch | donderdag 31 mei 2018 @ 22:51 | |
Onzin! | ||
Nattekat | donderdag 31 mei 2018 @ 22:52 | |
Talenten die de F1 in kunnen* | ||
twiFight | vrijdag 1 juni 2018 @ 00:59 | |
Wat is in godsnaam de onderbouwing dat Kubica nog potten gaat breken? Die man had jaren geleden wat leuke races, maar stond toen ook niet direct op de short list bij de teams. En nu moet een soort second coming van een toptalent worden, in F1 wagens die compleet niet meer lijken op de wagens van toen? Steek je tijd in opkomende talenten ipv roze brilletjes van 33 jaar oud. | ||
Sinister-D- | vrijdag 1 juni 2018 @ 09:41 | |
niets. Er is een reden waarom er 2 teams op heel korte tijd voor andere rijders kiest. De enige onderbouwing die mensen hebben is op emotie en empathie gebaseerd. | ||
vosss | vrijdag 1 juni 2018 @ 09:53 | |
Heeft Vergne eigenlijk ooit problemen gehad met Marko en/of Horner en/of Tost? Hij is destijds 2x gepasseerd voor promotie naar Red Bull; eerst door Ricciardo en later door Kvyat terwijl hij op beide momenten meer punten bij elkaar had gereden dan zijn teamgenoot. Heeft daar meer achter gestoken? Ricciardo had imo eigenlijk nog geen klap laten zien toen Webber er de brui aan gaf en Kvyat eigenlijk idem dito toen Vettel plotsklaps vertrok. Toch werd Vergne beide keren gepasseerd. Kon die niet goed met het team of wat stak daar achter? Overigens denk ik dat Vergne het sowieso beter gedaan zou hebben dan Kvyat bij Red Bull. | ||
Sinister-D- | vrijdag 1 juni 2018 @ 13:41 | |
Red Bull was verboden in Frankrijk, en Vergne zijn kop was niet marketingswaardig genoeg om hem door te schuiven. Ricciardo heeft een lachende bek, en Rusland was een grote afzetmarkt. [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 01-06-2018 13:53:56 ] | ||
vosss | vrijdag 1 juni 2018 @ 13:52 | |
Serieus? Nooit meegekregen. Is dat nog altijd het geval? | ||
Sinister-D- | vrijdag 1 juni 2018 @ 13:57 | |
nee, maar wel een semi-soort boycot vanuit de regering dacht ik. Volg dat niet zo, ik drink de zooi niet en kom niet in Frankrijk dus heb er voor de rest ook weinig interesse in. | ||
sasquatsch | vrijdag 1 juni 2018 @ 14:18 | |
Sowieso waren Ricciardo en Kvyat sneller dan Vergne, vooral in de kwalificatie. Alleen in de race kwam het er niet altijd uit, maar er zat meer potentie in dan bij Vergne. | ||
sasquatsch | zaterdag 21 juli 2018 @ 19:58 | |
Het gerucht blijkt waarheid. Sergio Marchionne is niet langer de baas van Fiat en Ferrari. Wegens ernstige gezondheidsproblemen als gevolg van complicaties van een operatie waardoor hij zijn werk niet kan doen, is besloten hem vervroegd te vervangen. https://www.motorsport.co(...)i-president-1062429/ | ||
Bonobo11 | zaterdag 21 juli 2018 @ 20:30 | |
Late reactie Maar hij zou 2012 bij Ferrari rijden Bron, Kubica zelf 35:30 | ||
zoem | zondag 22 juli 2018 @ 13:10 | |
Volgens Italiaanse media is hij een longkankerpatient (zware roker) en verkeerd hij momenteel in een coma. Ziet er niet goed uit. | ||
Whiskers2009 | zondag 22 juli 2018 @ 14:22 | |
Ik begreep dat er longkanker was aangetroffen bij een schouderoperatie. En dat hij na de operatie heel hard achteruit ging en idd in coma zou liggen. | ||
sasquatsch | zondag 22 juli 2018 @ 14:32 | |
Ik lees dat het zou gaan om uitgezaaide prostaatkanker. https://www.grandprix247.(...)hockenheim-race-day/ | ||
vosss | zondag 22 juli 2018 @ 21:35 | |
Geen idee of het al ergens gepost was, maar kwam net dit bericht tegen:Die hebben we toch ook wel vaak op de circuits gezien. Hopelijk gaat het hem snel beter, maar heel hoopgevend klinkt het allemaal niet. | ||
potjecreme | zondag 22 juli 2018 @ 21:39 | |
Maar een paar posts boven jou..... | ||
vosss | zondag 22 juli 2018 @ 21:40 | |
Ow, zover had ik niet gelezen | ||
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 10:35 | |
| ||
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 11:18 | |
Dat zat er inderdaad aan te komen. Die geruchten gingen al een paar weken en ook dat potentiële kopers hier op wachten om het team voor veel minder dan dat Mallya vraag over te nemen. | ||
Karstman | maandag 23 juli 2018 @ 11:28 | |
Was er niet een gerucht dat papa Stroll FI zou willen kopen en dan Lance met ernaast Kubica als mentor? | ||
trein2000 | maandag 23 juli 2018 @ 11:46 | |
Mallya is een beetje gestoord | ||
Whiskers2009 | maandag 23 juli 2018 @ 11:46 | |
Kopengerucht ja. Kubica ernaast weet ik niet. Was iig wel een apart gerucht over. | ||
opreis | maandag 23 juli 2018 @ 12:02 | |
Enige reden die ik kan bedenken dat ie kubica mee wil nemen is dat er een kans bestaat dat stroll naast hem een degelijke coureur zou kunnen lijken. Als je Stroll naast een subtopper als perez of ocon zet dan is het snel klaar met stroll want dan heeft ie niets meer om achter te kunnen verschuilen | ||
nils7 | maandag 23 juli 2018 @ 12:03 | |
Geen Stroll aub. Gewoon Michael Andretti | ||
Rossdale | maandag 23 juli 2018 @ 12:19 | |
Waarom zou Stroll FI kopen? Hij heeft het al aardig voor het zeggen binnen Williams, ik zie de voordelen niet echt | ||
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 12:27 | |
Omdat Williams niet mee wil doen om er een Mercedes B team van te maken a la Haas. Als hij FI koopt kan hij dat met FI wel doen. | ||
M.Melandri | maandag 23 juli 2018 @ 12:43 | |
Begint ook treurig te worden met die B teams. Overigens is het lijntje van FI naar Mercedes al erg kort, want Ocon kreeg in Monaco al een order om Hamilton voorbij te laten. | ||
ondeugend | maandag 23 juli 2018 @ 14:57 | |
https://www.rtvdrenthe.nl(...)mule-1-naar-Assen-op | ||
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 15:02 | |
Ik blijf erbij: de F1 moet niet naar Assen, gewoon absoluut niet. Zandvoort of de Nürburgring zal ik met open armen verwelkomen, de rest niet. Vergeet niet dat door een extra GP heel veel bezoekers zullen wegblijven van Spa en Hockenheim. Laat het het waard zijn door een iconische baan erbij te krijgen, niet een suf MotoGP-baantje. | ||
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 15:03 | |
- als je niks te melden hebt, zeg dan niks. Zie topicpointer - [ Bericht 93% gewijzigd door Nattekat op 23-07-2018 15:06:16 ] | ||
daNpy | maandag 23 juli 2018 @ 15:06 | |
Waarom gaan bezoekers wegblijven van Spa als er een GP in Assen bij komt (ipv de Nürburgring) terwijl 1. de baan zogenaamd zo saai is 2. Assen veel verder weg ligt dan de Ring. | ||
ondeugend | maandag 23 juli 2018 @ 15:08 | |
- pointer enzo - [ Bericht 32% gewijzigd door Nattekat op 23-07-2018 15:09:54 ] | ||
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 15:09 | |
Ik zeg nergens dat het niet gebeurt Ik zeg dat als er een baan bij komt, het wel een iconische baan moet zijn. Er liggen twee prachtige F1-circuits in de buurt van Nederland. Laat die twee gewoon lekker meeliften op het succes van Max als het zo uit komt. Assen is geen F1-baan en zal het nooit worden ook. En ja, voor de F1 suf. | ||
daNpy | maandag 23 juli 2018 @ 15:16 | |
Ik wil ze anders wel eens vol door Meeuwenmeer zien gaan. Daar moet je wel ballen hebben want je ziet de ingang van de Geert Timmer chicane helemaal niet. Heb je zelf wel eens op Assen gereden? | ||
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 15:21 | |
Het zal vast wel vet zijn om te zien hoe ze volgas door 80% van de bochten gaan, maar leuke races zal je er nooit gaan krijgen. Geen inhaalmogelijkheden en door alle snelle bochten zal binnen een seconde van je voorganger komen al een uitdaging op zich zijn. Een beetje hetzelfde probleem wat Melbourne ook heeft. | ||
Rossdale | maandag 23 juli 2018 @ 15:24 | |
Er was ooit iemand hier die een stratencircuit in Rotterdam had bedacht waarbij ze een stuk van de haven moesten oversteken doormiddel van pontons. Dat zou ik wel zien zitten, dat geeft het wat speciaals en unieks. Nederland is natuurlijk een waterland dus daarmee kun je wat doen en voldoe je ook aan het technologisch hoogstaande imago van de F1. Lijkt me veel interessanter dan een Assen of Zandvoort. | ||
daNpy | maandag 23 juli 2018 @ 15:25 | |
Denk dat er juist wel mooi inhaalacties mogelijk zijn bij de kleine chicane achter en de Strubbenbochten. Daar zijn meerdere lijnen mogelijk dus kun je wat proberen. Baku werd ook afgedaan als saai en heeft nu al een paar mooie races opgeleverd. Well done F1. | ||
Rossdale | maandag 23 juli 2018 @ 15:27 | |
Baku is ook saai, het is alleen dat de kans op choas groot is door de smalle stukken. Heeft weinig met het racen zelf te maken, maar meer dat elke fout direct fataal kan zijn zoals in Monaco. Monaco levert echter ook vaak doodsaaie races op totdat er een SC het circuit op komt | ||
daNpy | maandag 23 juli 2018 @ 15:27 | |
Dan kunnen Stroll en Haas coureurs wel een waterpak aandoen ipv een racepak. | ||
daNpy | maandag 23 juli 2018 @ 15:28 | |
Ja en dan is het "spannend" in de pit. | ||
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 15:28 | |
Baku werd afgedaan als saai omdat de eerste race daar ook doodsaai was. En stratencircuits zijn per definitie niet saai als poep eenmaal de fan raakt. | ||
daNpy | maandag 23 juli 2018 @ 15:33 | |
Verder is het gewoon een optocht. Wat dat betreft zie ik liever een echt circuit, of iets als Canada wat algemeen wat breder is. | ||
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 15:33 | |
Jep. Afgelopen editie was dankzij Red Bull heerlijk om naar te kijken, maar los van dat gebeurde er geen zak eigenlijk. | ||
flipsen | maandag 23 juli 2018 @ 15:33 | |
Stiekem hoop ik toch nog steeds dat er een race hier in Mar del Plata (Argentinie) komt. Was jaren geleden een politiek dingetje natuurlijk, er werd al keihard geroepen dat alles rond was. Nooit gebeurd, duh... Maar als ik hier in het laagseizoen langs de boulevard en enkele stukken rij, is dat echt een ge-wel-dig circuit (sowieso kan je er in het laagseizoen lekker scheuren, ook al is het gewoon centrum). Zou wel heel tof zijn en ik mag toch gewoon stilletjes blijven hopen? | ||
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 15:37 | |
eerst maar een opvolger voor Reutemann zien te krijgen, wordt er veel geracet in Argentina? |