abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 februari 2018 @ 20:36:09 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177400053
Geen gedoe meer zoals met Lotus dus in 2015, dat was uiteraard nog maar het topje van de ijsberg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 20:49:51 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177400344
Bij Mercedes was dit het duidelijkst te zien dat het fabrieksteam veel meer uit de motor kon halen dan de klanten. Voor Ferrari zal hetzelfde gegolden hebben, al kwam dat minder duidelijk naar buiten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177400629
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:

En dan kom je ook meteen bij het verschil tussen McLaren en Williams, de zakken van McLaren zijn diep genoeg om dit een aantal jaren in stand te kunnen houden, Williams is in vergelijking een stuk armlastiger.
McLaren heeft van de nieuwe Senna alle 500 exemplaren al verkocht voordat de auto geintroduceerd was, à 750.000 Britse ponden per stuk.
Denk dat ze daar genoeg mee verdienen om het F1 team financieel wat te ondersteunen.
pi_177400663
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:45 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA pakt de ongelijkheid van klantenmotoren aan. In een technical directive geven ze aan dat naast de hardware ook de software, brandstof en olie hetzelfde moet zijn, en dat klantenteams de motor op dezelfde manier moeten kunnen gebruiken.

Dat zou wel eens niet zo goed nieuws kunnen zijn voor de Renault teams, als FI, Williams, Haas etc straks ook een extra boost in de kwalificatie kunnen gebruiken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 21:23:32 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177401008
Het is niet gezegd dat die teams ook echt van alle 'goodies' gebruik gaan maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177427583
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alfa heeft geen team. Alfa is zowel sponsor van Sauber als Ferrari.
Dat snap ik, een Alfa-logo op de Ferrari had ik ook best gevonden, het gaat mij om dat klavertje in combinatie met Alfa Romeo. En ik begrijp ook prima dat Sauber geen Alfa Romeo is, of dat dat klavertje tegenwoordig ook maar gewoon een commercieel logo is, maar ik vind het zonde dat een historische combi als Alfa Romeo en het klavertje steeds meer verwaterd. Want of Sauber nu Alfa is of niet, Ferrari is ook geen Alfa.
Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 24 februari 2018 @ 23:14:54 #107
408813 crew  trein2000
pi_177427695
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Mercedes was dit het duidelijkst te zien dat het fabrieksteam veel meer uit de motor kon halen dan de klanten. Voor Ferrari zal hetzelfde gegolden hebben, al kwam dat minder duidelijk naar buiten.
Kunne we straks gaan zien hoe goed die auto echt is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_177430307
Is het vanaf dit jaar al?
  zondag 25 februari 2018 @ 04:54:47 #109
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_177430371
Gaat om een new rule, dus dat hangt er nog vanaf. Het zit in de planning, maar is er nog niet door zoals ik lees. En normaliter zouden ze geen mid-season regelementaanpassingen doen, maar daar zijn ze de laatste jaren ook wat ambigu mee.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 25 februari 2018 @ 11:56:32 #110
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177434295
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 25 februari 2018 @ 13:44:32 #111
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177437268
Op Facebook komen op allerlei Formule1 pagina`s voorbij dat Bernie geroepen heeft dat er een elektrische Formule 1 moet komen.
Nu heb je de Formule E maar dat is erg standaard: chassis is er maar 1 en in de aandrijflijn en batterij is het erg beperkt.
Het zou makkelijker zijn Formule E vrijer te maken dan nog een klasse erbij.

Maar goed wat ik onder die posts op Facebook lees is het commentaar. En daar schrik ik van.
Natuurlijk is niet iedereen het eens met wat Bernie roept. Hij wordt uitgemaakt voor van alles en nog wat en iedereen roept dat het elektrisch maken van de F1 de doodsteek is. Maar Bernie heeft het over een aparte klasse, maar goed lezen is voor de meesten lastig haha.

Maar dat brengt me wel op een lastig punt want over 10 jaar is autoland totaal anders. Zoals sommige weten werk ik bij een fabrikant die alleen elektrische auto’s maakt (en zonnepanelen en thuis accu’s). Maar ik ben wel enorm fan van de Formule 1. En ben vorig jaar voor de 10de keer live naar een race geweest en ook ik vind t geluid niks want ik zou kippenvel moeten krijgen er van. De föhn van m’n vriendin klinkt nog vetter dan de huidige motoren.

Professioneel merk ik dat een elektrisch aandrijving (dan wel accu’s of waterstof) de toekomst heeft. Over 10 jaar zullen nog weinig auto’s met benzine of diesel geproduceerd worden.
Dat betekend ook dat de huidige F1 motoren techniek volledig achterhaald is voor auto fabrikanten.

Dat brengt bij mij de vraag waar de F1 naar toe moet? De toekomst is een geluidloze elektrische aandrijving bij personen auto’s. Waardoor, wanneer die in massa geproduceerd worden, de huidige F1 motoren totaal irrelevant maken.
Maar als we dus geluid en vuur en benzine willen, verliezen we de relevantie van F1 auto’s als pioniers voor een autotechniek. Nu komt er wel wat uit maar de laatste jaren is dat al wel minder maar lessons learned uit de F1, zeker op motoren gebied, zijn nu nog wel relevant voor de fabrikanten. Maar dat is straks niet meer zo. Welke fabrikant zou dan miljoenen willen steken in een klasse met geluid, brandstof en vuur terwijl dat totaal geen raakvlakken meer heeft met de techniek in personen auto’s.

De oplossing zou denk ik zijn: een elektrische aandrijving voor F1 auto’s die relevant aan de dan huidige techniek en welke ook pionierend weer zou zijn. Met een vet stoer geluid.

Overigens ben ik nog nooit bij een formule E race geweest dus hoe dat in het echt klinkt weet ik niet.

Maar hoe denken jullie hierover? Want de huidige ICE techniek gaat overbodig raken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 25 februari 2018 @ 13:47:30 #112
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177437351
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177437602
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Daar zou ik niet teveel op rekenen.

Als je alleen al kijkt naar rendement, wint een elektrische auto het op ieder vlak.

https://insideevs.com/efficiency-compared-battery-electric-73-hydrogen-22-ice-13/

Brandstofauto's gaan kunstmatig duurder gemaakt worden, steden gaan ze weren, accijnzen op brandstoffen gaan omhoog om de aanpassingen in de infrastructuur te betalen.

De lobby van de grote automerken is ook sterk, ze willen ons allemaal aan een nieuwe elektrische auto hebben en dat gaat zeker invloed hebben.

[ Bericht 34% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-02-2018 14:03:47 ]
  zondag 25 februari 2018 @ 14:01:12 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177437773
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daar zou ik niet teveel op rekenen.
Daar rekent elke autofabrikant op. De elektrische hype is leuk en goed voor wat extra centjes maar het echte werk zit hem in de techniek die nu op de baan rijdt.

Niet voor niets dat Mercedes opschept over de thermale efficiëntie van hun motor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177437947
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar rekent elke autofabrikant op. De elektrische hype is leuk en goed voor wat extra centjes maar het echte werk zit hem in de techniek die nu op de baan rijdt.

Niet voor niets dat Mercedes opschept over de thermale efficiëntie van hun motor.
Ook 50% komt nog niet in de buurt van de 95% van een elektrische auto.
  zondag 25 februari 2018 @ 14:10:22 #116
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438040
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ook 50% komt nog niet in de buurt van de 95% van een elektrische auto.
95% is dan ook onzin.

Bovendien irrelevant voor het punt. Er wordt belachelijk veel geld geïnteresseerd in de verbrandingsmotor als techniek. Dat doet men niet omdat men denkt dat niet terug te verdienen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 februari 2018 @ 14:10:46 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_177438047
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ik denk dat jij het verkeerd gaat hebben, elektrisch rijden heeft echt wel de toekomst. Over ruim 10 jaar hebben de eerste landen al (nieuwe) auto’s met verbrandingsmotoren verboden. En dat is slechts het begin.
  zondag 25 februari 2018 @ 14:11:40 #118
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_177438064
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Dat denk ik niet.
  zondag 25 februari 2018 @ 14:12:12 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_177438082
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

95% is dan ook onzin.

Bovendien irrelevant voor het punt. Er wordt belachelijk veel geld geïnteresseerd in de verbrandingsmotor als techniek. Dat doet men niet omdat men denkt dat niet terug te verdienen.
Kan ook nog prima, omdat over 10 jaar er nog steeds meer dan genoeg verbrandingsmotoren verkocht worden. Maar het aandeel elektrisch wordt zeker weten steeds meer en meer
  zondag 25 februari 2018 @ 14:14:30 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438143
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Kan ook nog prima, omdat over 10 jaar er nog steeds meer dan genoeg verbrandingsmotoren verkocht worden. Maar het aandeel elektrisch wordt zeker weten steeds meer en meer
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.

Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 februari 2018 @ 14:15:54 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438186
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Over ruim 10 jaar hebben de eerste landen al (nieuwe) auto’s met verbrandingsmotoren verboden.
Nee hoor. Zodra men er achter komt hoeveel dat kost gaat dat niet door.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177438200
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.

Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
"Dood gaan" is wat anders.

Jij beweert dat het aantal verkochte brandstofauto's over 10 jaar hoger is dan nu.
pi_177438208
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor. Zodra men er achter komt hoeveel dat kost gaat dat niet door.
Nou, hoeveel kost dat?

In Noorwegen is de helft van de verkochte auto's al elektrisch of hybride.
Kwestie van doen.
pi_177438260
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.

Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
Beide standpunten zijn wel extreem. Elektrisch zal het niet ineens allemaal overnemen, maar het is ook zeker geen hype. Het wordt de komende 10 jaar nog een combinatie tussen ice, hybrid en elektrisch aangedreven.

Wel interessante tijden voor de autowereld op dit moment.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zondag 25 februari 2018 @ 14:20:32 #125
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438307
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

"Dood gaan" is wat anders.

Jij beweert dat het aantal verkochte brandstofauto's over 10 jaar hoger is dan nu.
Absoluut. De opkomende markten in de wereld gaan steeds meer auto's kopen. Elektrische auto's worden populairder in de rijkste landen maar de rest van de wereld gaat alleen maar meer normale auto's blijven kopen.

Vandaar dat fabrikanten als Mercedes zo boos zijn over het verlies van bijvoorbeeld Maleisië.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177438349
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Absoluut. De opkomende markten in de wereld gaan steeds meer auto's kopen. Elektrische auto's worden populairder in de rijkste landen maar de rest van de wereld gaat alleen maar meer normale auto's blijven kopen.

Vandaar dat fabrikanten als Mercedes zo boos zijn over het verlies van bijvoorbeeld Maleisië.
Zowel China als India zetten in op de elektrische auto, vooral vanwege de vervuiling in de steden.

En dat zijn toch wel aardige landen met samen 36% van de wereldbevolking.
  zondag 25 februari 2018 @ 14:22:43 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438376
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:18 schreef Waffle het volgende:

[..]

Beide standpunten zijn wel extreem. Elektrisch zal het niet ineens allemaal overnemen, maar het is ook zeker geen hype. Het wordt de komende 10 jaar nog een combinatie tussen ice, hybrid en elektrisch aangedreven.

Wel interessante tijden voor de autowereld op dit moment.
Ah, maar hybride is wat anders natuurlijk. Niet voor niets dat F1 auto's daar mee rijden. Precies mijn punt.

Dat is iets heel anders dan die Magnet hier beweert.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 februari 2018 @ 14:23:27 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438408
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zowel China als India zetten in op de elektrische auto, vooral vanwege de vervuiling in de steden.

En dat zijn toch wel aardige landen.
Als leuke speeltjes voor de elite ja.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 februari 2018 @ 14:24:23 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_177438452
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.

Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
Het gaat helemaal niet dood, in ieder geval niet de komende 10-20 jaar. Maar stijgende verkopen zie ik niet gebeuren
pi_177438471
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als leuke speeltjes voor de elite ja.
We gaan het zien, 10 jaar zijn zo om. Je hangt hier dan vast nog wel rond.

Heb in m'n Google agenda alvast een linkje naar dit topic gezet, hopelijk zijn FOK! en Google er dan nog :P
  zondag 25 februari 2018 @ 14:25:23 #131
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438495
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nou, hoeveel kost dat?

In Noorwegen is de helft van de verkochte auto's al elektrisch of hybride.
Kwestie van doen.
Kwestie van subsidies uitdelen. Noorwegen kan zich dat veroorloven. Leuk hè, olie in de grond.

En hybride heeft dus een verbrandingsmotor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 februari 2018 @ 14:26:08 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438521
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

We gaan het zien, 10 jaar zijn zo om. Je hangt hier dan vast nog wel rond.

Heb in m'n Google agenda alvast een linkje naar dit topic gezet, hopelijk zijn FOK! en Google er dan nog :P
Goed argument, 'we gaan het zien'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177438570
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kwestie van subsidies uitdelen. Noorwegen kan zich dat veroorloven. Leuk hè, olie in de grond.

En hybride heeft dus een verbrandingsmotor.
Inmiddels nieuwe auto's al ruim 20% geheel elektrisch.
Vanaf 2025 alleen nog maar elektrisch verkopen.

quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Goed argument, 'we gaan het zien'.
Prima argument. Ik heb m'n punten wel gemaakt, jij ook. Dan is het een kwestie van de tijd z'n werk laten doen.
Dat zie je toch met vertrouwen tegemoet?
  zondag 25 februari 2018 @ 14:29:45 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_177438626
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als leuke speeltjes voor de elite ja.
De instapkosten voor een elektrische auto zijn al dusdanig verlaagd dat dat in de toekomst ook prima verkoopbaar is voor lagere klassen. Daarnaast zijn ook onderhoudskosten en brandstofkosten een stuk lager. Dus juist interessant voor de klasse die een auto moeilijk kan betalen.

Ik denk juist dat auto’s met brandstofmotoren juist een elite-ding worden. Wel pas over 25 jaar ofzo
  zondag 25 februari 2018 @ 14:34:50 #135
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438749
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:29 schreef Blik het volgende:

[..]

De instapkosten voor een elektrische auto zijn al dusdanig verlaagd dat dat in de toekomst ook prima verkoopbaar is voor lagere klassen.
Dat is simpelweg niet waar. Elektrische auto's zijn alleen betaalbaar voor iemand met een flinke portemonnee met een enorme subsidie. Zodra die subsidie weg valt stort de verkoop ook in. Verder is de onhandigheid en lage range ook nog een enorm probleem waar voorlopig geen oplossing voor bestaat.

Het is niet voor niets dat FE alleen maar rijdt op korte circuits op extreem lage snelheid. En al flink achterloopt op het originele schema. Gaat dus een stuk langzamer dan gedacht.

Terwijl een paar jaar geleden die 50% thermale efficiëntie van Mercedes als onmogelijk werd geacht.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 februari 2018 @ 14:39:47 #136
62913 Blik
The one and Only!
pi_177438835
quote:
3s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is simpelweg niet waar. Elektrische auto's zijn alleen betaalbaar voor iemand met een flinke portemonnee met een enorme subsidie. Zodra die subsidie weg valt stort de verkoop ook in. Verder is de onhandigheid en lage range ook nog een enorm probleem waar voorlopig geen oplossing voor bestaat.

Het is niet voor niets dat FE alleen maar rijdt op korte circuits op extreem lage snelheid. En al flink achterloopt op het originele schema. Gaat dus een stuk langzamer dan gedacht.
Ik merk dat je moeite hebt met evolutie. Een auto met 300 km bereik kostte een paar jaar geleden nog 75k, nu koop je er een voor 35k.

Wat denk je dat er over 10 jaar is gebeurd met het bereik en de prijs?

En over subsidies, volgens mij gaat er meer subsidie richting de vervuilende industrie dan naar de elektrische industrie
  zondag 25 februari 2018 @ 14:48:17 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177438962
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik merk dat je moeite hebt met evolutie. Een auto met 300 km bereik kostte een paar jaar geleden nog 75k, nu koop je er een voor 35k.

Wat denk je dat er over 10 jaar is gebeurd met het bereik en de prijs?
Kijk je überhaupt F1? Hetzelfde idee, van tien seconden achterstand als team naar vijf seconden achterstand kan vrij snel gebeuren. Wet van de remmende voorsprong.

quote:
En over subsidies, volgens mij gaat er meer subsidie richting de vervuilende industrie dan naar de elektrische industrie
Het is exact dezelfde industrie. Maar even beter lezen, het gaat over de verkoop van elektrische auto's. Denemarken probeerde hetzelfde als Noorwegen met dikke subsidies voor elektrische auto's. Verkoop steeg als een malle, totdat de regering het te veel geld ging kosten en de subsidies werden geschrapt. Verkoop stortte in tot vrijwel nul. Sowieso werden de meeste van die elektrische auto's gekocht door mensen met een hoog inkomen als extra auto, niet als vervanger voor de normale auto.

Met andere woorden, zo snel gaat het nog allemaal niet. En zo snel zal het in F1 ook niet gaan, het volgende motorenreglement zal misschien juist minder gericht zijn op elektrische aandrijving.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177439131
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:48 schreef Fir3fly het volgende:

Het is exact dezelfde industrie. Maar even beter lezen, het gaat over de verkoop van elektrische auto's. Denemarken probeerde hetzelfde als Noorwegen met dikke subsidies voor elektrische auto's. Verkoop steeg als een malle, totdat de regering het te veel geld ging kosten en de subsidies werden geschrapt. Verkoop stortte in tot vrijwel nul.
Denemarken is niet echt een goed voorbeeld.
De BPM op auto's is daar 180% (!)
Die was afgeschaft voor elektrische auto's maar is sinds vorig jaar weer volop terug.
Dan kost je Tesla ineens 2x zoveel als in Nederland.

In andere landen ging het een stuk beter:

  zondag 25 februari 2018 @ 15:44:06 #139
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177440173
Ehm, dwalen we niet een beetje af?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 25 februari 2018 @ 15:47:10 #140
62913 Blik
The one and Only!
pi_177440262
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kijk je überhaupt F1? Hetzelfde idee, van tien seconden achterstand als team naar vijf seconden achterstand kan vrij snel gebeuren. Wet van de remmende voorsprong.


En wie zegt dat dat opgaat voor de batterijen op dit moment? Misschien is dat pas over 10 jaar het geval. Er zijn al fabrikanten die zeggen dat we richting de 1000 km gaan qua bereik en de eerste pleeken van 300 kW qua laadsnelheid zijn er ook al.

Tot zover de remmende voorsprong...
  zondag 25 februari 2018 @ 15:58:45 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177440497
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Denemarken is niet echt een goed voorbeeld.
De BPM op auto's is daar 180% (!)
Die was afgeschaft voor elektrische auto's maar is sinds vorig jaar weer volop terug.
Dan kost je Tesla ineens 2x zoveel als in Nederland.

In andere landen ging het een stuk beter:

[ afbeelding ]
In die andere landen is er dan ook nog een flinke subsidie. Denemarken is juist een goed voorbeeld, daar stijgt de verkoop van gewone auto's wel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 februari 2018 @ 15:59:18 #142
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177440510
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 15:47 schreef Blik het volgende:

[..]

En wie zegt dat dat opgaat voor de batterijen op dit moment? Misschien is dat pas over 10 jaar het geval. Er zijn al fabrikanten die zeggen dat we richting de 1000 km gaan qua bereik en de eerste pleeken van 300 kW qua laadsnelheid zijn er ook al.

Tot zover de remmende voorsprong...
Fabrikanten kunnen wel meer zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 februari 2018 @ 16:00:22 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177440529
quote:
4s.gif Op zondag 25 februari 2018 15:44 schreef flipsen het volgende:
Ehm, dwalen we niet een beetje af?
Misschien verplaatsen naar algemeen F1-topic.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 februari 2018 @ 16:32:47 #144
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177441170
quote:
14s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Misschien verplaatsen naar algemeen F1-topic.
Van mij mag een mod het verplaatsen maar het begon wel als nieuwtje.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 25 februari 2018 @ 17:10:57 #145
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_177442285
Schopje -->PTA lijkt me gepaster.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 26 februari 2018 @ 00:10:09 #146
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177451344
een nieuwtje!

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_177451573
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 00:10 schreef ondeugend het volgende:
een nieuwtje!

[ afbeelding ]
Op dit plaatje staat die beugel op zich niet verkeerd.,.
  maandag 26 februari 2018 @ 01:13:44 #148
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177451816
Het wachten is natuurlijk op de data van de halo en dan komen ze erachter dat die toch wel bijzonder nadelig de luchtstroom naar de airbox beinvloedt... En dan gaan we weer terug naar dit soort airboxen _O-

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_177453659
Weet iemand toevallig of de wintertest beelden ergens worden uitgezonden? Streampje of youtube oid.. vorig jaar best wat online streams gezien maar verwacht met liberty wel beeldeb ergens te kunnen zien? :) thanks!!
  maandag 26 februari 2018 @ 08:31:01 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_177453789
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')