McLaren heeft van de nieuwe Senna alle 500 exemplaren al verkocht voordat de auto geintroduceerd was, à 750.000 Britse ponden per stuk.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En dan kom je ook meteen bij het verschil tussen McLaren en Williams, de zakken van McLaren zijn diep genoeg om dit een aantal jaren in stand te kunnen houden, Williams is in vergelijking een stuk armlastiger.
Dat zou wel eens niet zo goed nieuws kunnen zijn voor de Renault teams, als FI, Williams, Haas etc straks ook een extra boost in de kwalificatie kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:45 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA pakt de ongelijkheid van klantenmotoren aan. In een technical directive geven ze aan dat naast de hardware ook de software, brandstof en olie hetzelfde moet zijn, en dat klantenteams de motor op dezelfde manier moeten kunnen gebruiken.
Dat snap ik, een Alfa-logo op de Ferrari had ik ook best gevonden, het gaat mij om dat klavertje in combinatie met Alfa Romeo. En ik begrijp ook prima dat Sauber geen Alfa Romeo is, of dat dat klavertje tegenwoordig ook maar gewoon een commercieel logo is, maar ik vind het zonde dat een historische combi als Alfa Romeo en het klavertje steeds meer verwaterd. Want of Sauber nu Alfa is of niet, Ferrari is ook geen Alfa.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alfa heeft geen team. Alfa is zowel sponsor van Sauber als Ferrari.
Kunne we straks gaan zien hoe goed die auto echt is.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Mercedes was dit het duidelijkst te zien dat het fabrieksteam veel meer uit de motor kon halen dan de klanten. Voor Ferrari zal hetzelfde gegolden hebben, al kwam dat minder duidelijk naar buiten.
Daar zou ik niet teveel op rekenen.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Daar rekent elke autofabrikant op. De elektrische hype is leuk en goed voor wat extra centjes maar het echte werk zit hem in de techniek die nu op de baan rijdt.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar zou ik niet teveel op rekenen.
Ook 50% komt nog niet in de buurt van de 95% van een elektrische auto.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar rekent elke autofabrikant op. De elektrische hype is leuk en goed voor wat extra centjes maar het echte werk zit hem in de techniek die nu op de baan rijdt.
Niet voor niets dat Mercedes opschept over de thermale efficiëntie van hun motor.
95% is dan ook onzin.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ook 50% komt nog niet in de buurt van de 95% van een elektrische auto.
Ik denk dat jij het verkeerd gaat hebben, elektrisch rijden heeft echt wel de toekomst. Over ruim 10 jaar hebben de eerste landen al (nieuwe) auto’s met verbrandingsmotoren verboden. En dat is slechts het begin.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 25 februari 2018 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
Die elektrische hype verdwijnt vanzelf weer. Over 10 jaar worden er alleen maar meer verbrandingsmotoren verkocht dan nu. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Kan ook nog prima, omdat over 10 jaar er nog steeds meer dan genoeg verbrandingsmotoren verkocht worden. Maar het aandeel elektrisch wordt zeker weten steeds meer en meerquote:Op zondag 25 februari 2018 14:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
95% is dan ook onzin.
Bovendien irrelevant voor het punt. Er wordt belachelijk veel geld geïnteresseerd in de verbrandingsmotor als techniek. Dat doet men niet omdat men denkt dat niet terug te verdienen.
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Kan ook nog prima, omdat over 10 jaar er nog steeds meer dan genoeg verbrandingsmotoren verkocht worden. Maar het aandeel elektrisch wordt zeker weten steeds meer en meer
Nee hoor. Zodra men er achter komt hoeveel dat kost gaat dat niet door.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Over ruim 10 jaar hebben de eerste landen al (nieuwe) auto’s met verbrandingsmotoren verboden.
"Dood gaan" is wat anders.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.
Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
Nou, hoeveel kost dat?quote:Op zondag 25 februari 2018 14:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor. Zodra men er achter komt hoeveel dat kost gaat dat niet door.
Beide standpunten zijn wel extreem. Elektrisch zal het niet ineens allemaal overnemen, maar het is ook zeker geen hype. Het wordt de komende 10 jaar nog een combinatie tussen ice, hybrid en elektrisch aangedreven.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.
Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
Absoluut. De opkomende markten in de wereld gaan steeds meer auto's kopen. Elektrische auto's worden populairder in de rijkste landen maar de rest van de wereld gaat alleen maar meer normale auto's blijven kopen.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
"Dood gaan" is wat anders.
Jij beweert dat het aantal verkochte brandstofauto's over 10 jaar hoger is dan nu.
Zowel China als India zetten in op de elektrische auto, vooral vanwege de vervuiling in de steden.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Absoluut. De opkomende markten in de wereld gaan steeds meer auto's kopen. Elektrische auto's worden populairder in de rijkste landen maar de rest van de wereld gaat alleen maar meer normale auto's blijven kopen.
Vandaar dat fabrikanten als Mercedes zo boos zijn over het verlies van bijvoorbeeld Maleisië.
Ah, maar hybride is wat anders natuurlijk. Niet voor niets dat F1 auto's daar mee rijden. Precies mijn punt.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:18 schreef Waffle het volgende:
[..]
Beide standpunten zijn wel extreem. Elektrisch zal het niet ineens allemaal overnemen, maar het is ook zeker geen hype. Het wordt de komende 10 jaar nog een combinatie tussen ice, hybrid en elektrisch aangedreven.
Wel interessante tijden voor de autowereld op dit moment.
Als leuke speeltjes voor de elite ja.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zowel China als India zetten in op de elektrische auto, vooral vanwege de vervuiling in de steden.
En dat zijn toch wel aardige landen.
Het gaat helemaal niet dood, in ieder geval niet de komende 10-20 jaar. Maar stijgende verkopen zie ik niet gebeurenquote:Op zondag 25 februari 2018 14:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Absoluut. Er is een markt voor en die aandrijving is uitermate geschikt voor bepaalde situaties.
Maar net doen alsof de huidige techniek ineens zomaar dood is gaat nergens over.
We gaan het zien, 10 jaar zijn zo om. Je hangt hier dan vast nog wel rond.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als leuke speeltjes voor de elite ja.
Kwestie van subsidies uitdelen. Noorwegen kan zich dat veroorloven. Leuk hè, olie in de grond.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nou, hoeveel kost dat?
In Noorwegen is de helft van de verkochte auto's al elektrisch of hybride.
Kwestie van doen.
Goed argument, 'we gaan het zien'.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
We gaan het zien, 10 jaar zijn zo om. Je hangt hier dan vast nog wel rond.
Heb in m'n Google agenda alvast een linkje naar dit topic gezet, hopelijk zijn FOK! en Google er dan nog
Inmiddels nieuwe auto's al ruim 20% geheel elektrisch.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kwestie van subsidies uitdelen. Noorwegen kan zich dat veroorloven. Leuk hè, olie in de grond.
En hybride heeft dus een verbrandingsmotor.
Prima argument. Ik heb m'n punten wel gemaakt, jij ook. Dan is het een kwestie van de tijd z'n werk laten doen.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Goed argument, 'we gaan het zien'.
De instapkosten voor een elektrische auto zijn al dusdanig verlaagd dat dat in de toekomst ook prima verkoopbaar is voor lagere klassen. Daarnaast zijn ook onderhoudskosten en brandstofkosten een stuk lager. Dus juist interessant voor de klasse die een auto moeilijk kan betalen.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als leuke speeltjes voor de elite ja.
Dat is simpelweg niet waar. Elektrische auto's zijn alleen betaalbaar voor iemand met een flinke portemonnee met een enorme subsidie. Zodra die subsidie weg valt stort de verkoop ook in. Verder is de onhandigheid en lage range ook nog een enorm probleem waar voorlopig geen oplossing voor bestaat.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:29 schreef Blik het volgende:
[..]
De instapkosten voor een elektrische auto zijn al dusdanig verlaagd dat dat in de toekomst ook prima verkoopbaar is voor lagere klassen.
Ik merk dat je moeite hebt met evolutie. Een auto met 300 km bereik kostte een paar jaar geleden nog 75k, nu koop je er een voor 35k.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet waar. Elektrische auto's zijn alleen betaalbaar voor iemand met een flinke portemonnee met een enorme subsidie. Zodra die subsidie weg valt stort de verkoop ook in. Verder is de onhandigheid en lage range ook nog een enorm probleem waar voorlopig geen oplossing voor bestaat.
Het is niet voor niets dat FE alleen maar rijdt op korte circuits op extreem lage snelheid. En al flink achterloopt op het originele schema. Gaat dus een stuk langzamer dan gedacht.
Kijk je überhaupt F1? Hetzelfde idee, van tien seconden achterstand als team naar vijf seconden achterstand kan vrij snel gebeuren. Wet van de remmende voorsprong.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik merk dat je moeite hebt met evolutie. Een auto met 300 km bereik kostte een paar jaar geleden nog 75k, nu koop je er een voor 35k.
Wat denk je dat er over 10 jaar is gebeurd met het bereik en de prijs?
Het is exact dezelfde industrie. Maar even beter lezen, het gaat over de verkoop van elektrische auto's. Denemarken probeerde hetzelfde als Noorwegen met dikke subsidies voor elektrische auto's. Verkoop steeg als een malle, totdat de regering het te veel geld ging kosten en de subsidies werden geschrapt. Verkoop stortte in tot vrijwel nul. Sowieso werden de meeste van die elektrische auto's gekocht door mensen met een hoog inkomen als extra auto, niet als vervanger voor de normale auto.quote:En over subsidies, volgens mij gaat er meer subsidie richting de vervuilende industrie dan naar de elektrische industrie
Denemarken is niet echt een goed voorbeeld.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:48 schreef Fir3fly het volgende:
Het is exact dezelfde industrie. Maar even beter lezen, het gaat over de verkoop van elektrische auto's. Denemarken probeerde hetzelfde als Noorwegen met dikke subsidies voor elektrische auto's. Verkoop steeg als een malle, totdat de regering het te veel geld ging kosten en de subsidies werden geschrapt. Verkoop stortte in tot vrijwel nul.
En wie zegt dat dat opgaat voor de batterijen op dit moment? Misschien is dat pas over 10 jaar het geval. Er zijn al fabrikanten die zeggen dat we richting de 1000 km gaan qua bereik en de eerste pleeken van 300 kW qua laadsnelheid zijn er ook al.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kijk je überhaupt F1? Hetzelfde idee, van tien seconden achterstand als team naar vijf seconden achterstand kan vrij snel gebeuren. Wet van de remmende voorsprong.
In die andere landen is er dan ook nog een flinke subsidie. Denemarken is juist een goed voorbeeld, daar stijgt de verkoop van gewone auto's wel.quote:Op zondag 25 februari 2018 14:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Denemarken is niet echt een goed voorbeeld.
De BPM op auto's is daar 180% (!)
Die was afgeschaft voor elektrische auto's maar is sinds vorig jaar weer volop terug.
Dan kost je Tesla ineens 2x zoveel als in Nederland.
In andere landen ging het een stuk beter:
[ afbeelding ]
Fabrikanten kunnen wel meer zeggen.quote:Op zondag 25 februari 2018 15:47 schreef Blik het volgende:
[..]
En wie zegt dat dat opgaat voor de batterijen op dit moment? Misschien is dat pas over 10 jaar het geval. Er zijn al fabrikanten die zeggen dat we richting de 1000 km gaan qua bereik en de eerste pleeken van 300 kW qua laadsnelheid zijn er ook al.
Tot zover de remmende voorsprong...
Misschien verplaatsen naar algemeen F1-topic.quote:
Van mij mag een mod het verplaatsen maar het begon wel als nieuwtje.quote:Op zondag 25 februari 2018 16:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Misschien verplaatsen naar algemeen F1-topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |