abonnement Unibet Coolblue
pi_175735238
Disclaimer: De titel komt van de voorpagina op De Telegraaf en is dus niet verzonnen door TS.

Ene terreur is andere niet

quote:
De Syrische asielzoeker die een Israëlisch restaurant in Amsterdam aan diggelen ramde, staat na twee dagen weer op straat. Dat veroorzaakt veel onbegrip, want extreemrechtse activisten kregen na het gooien van een molotovcocktail de volle mep met maandenlang voorarrest en vier jaar celstraf. Meet justitie met twee maten?

Saleh A. is uitzinnig van woede als hij vorige week donderdag het Joodse restaurant HaCarmel bestormt. Met een knuppel leeft hij zich uit op de ramen van het eethuis. Nadat de politie hem tussen de glasscherven tegen de grond heeft gewerkt, wordt hij afgevoerd.

Het verhoor op het bureau stemt allerminst gerust. A. beweert dat hij gevechtservaring heeft opgedaan in Syrië en dat hij best had willen sterven bij de actie. Des te groter is de schok als het Openbaar Ministerie zijn actie slechts aanmerkt als ’vernieling’, geen terrorisme. De man staat twee dagen later weer op de keien.

Hoe anders ging het bij de extreemrechtse activisten die vorig jaar een molotovcocktail gooiden naar een moskee in Enschede, uit woede over de komst van asielzoekers. De rechter tilde hier begrijpelijk zwaar aan, beoordeelde de actie als ’brandstichting met terroristisch oogmerk’ en deelde stevige straffen van vier jaar cel uit om ’een heel duidelijke boodschap af te geven’.

Het verschil is opvallend, zegt terrorismedeskundige Teun van Dongen. Strikt genomen is de vernieling van het restaurant ook terrorisme, betoogt hij. De dader probeert namelijk een signaal af te geven aan Israël en die signaalfunctie is kenmerkend voor terrorisme.

„Het is natuurlijk niet een heel ernstige aanslag als je het vergelijkt met de Bataclan, maar als je naar de wet terroristische misdrijven kijkt, past het daar goed in”, zegt Van Dongen.

Ophef
Waarom merkt justitie de bestorming dan aan als vernieling en diefstal? „Daar kan ik alleen maar naar raden. Mogelijk hebben ze gedacht: ’het is een klein voorval, het is de ophef niet waard’ en dat daarom is geprobeerd om het klein te houden”, aldus de terrorismedeskundige.

Er zijn meer voorbeelden waarbij justitie niet het onderste uit de kan lijkt te halen. In 2015, drie weken na de aanslag op Charlie Hebdo gooit de toen 20-jarige moslimextremist Abderrazak A. O. een benzinebom naar een woning in de Amsterdamse Pijp. Maandenlang verzwijgt het Openbaar Ministerie dat de verdachte een moslimextremist is en er een Charlie Hebdo-poster achter het raam hing. Dit wordt pas duidelijk op de zitting.

Omdat de verdachte zijn mond houdt, vervolgt justitie hem slechts voor ’brandstichting’ en niet voor terrorisme. Hij moet drie jaar de cel in.

Ook Ron van der Wieken van het Centraal Joods Overleg verbaast zich over de snelle vrijlating van de restaurant-aanvaller. „De aanval op het restaurant is duidelijk een antisemitische hatecrime, en mogelijk terrorisme.” Hij signaleert verschillen tussen gevallen waarbij justitie mild of juist opvallend stevig optreedt.

Meet justitie met twee maten? „Ik denk het toch niet”, zegt advocaat Geert Jan Knoops. „Justitie is zich erg bewust van de gevoeligheid van dit soort zaken en er wordt goed onderzoek gedaan. Je moet het dossier kennen, maar in de zaak van het Joodse restaurant lijkt het dat er buitengewoon snel een conclusie is getrokken, terwijl justitie in vergelijkbare zaken meer tijd neemt om tot die conclusie te komen.”

Psychiater
In de zaak van het Joods restaurant is er uitgebreid onderzoek gedaan. De verdachte is na zijn aanhouding diverse malen verhoord. Zijn woning is doorzocht, er is computerapparatuur in beslag genomen en de verdachte is door een psychiater onderzocht, stelt justitie. Bij het formuleren van de eis zal het Openbaar Ministerie rekening houden met de context waarbinnen de vernieling is gepleegd.

Ondertussen blijft de onvrede over de snelle vrijlating broeien. „Het OM vordert voor het minste of geringste dat een verdachte in bewaring wordt gehouden”, zegt advocaat Sébas Diekstra. „Maar in deze zaak wordt de verdachte direct vrijgelaten. Dat geeft ernstig te denken.”

Publicist en rechtsgeleerde Afshin Ellian benadrukt dat justitie de aanval moet zien in een reeks eerdere aanslagen op Joodse instellingen in Europa. Hij vindt het onbegrijpelijk dat de dader niet direct zijn verblijfsvergunning is afgenomen en in vreemdelingenbewaring gezet. Dat kan onder de terreurwetgeving. „Deze man kan duidelijk niet leven in een vreedzame democratische samenleving. Je moet hem uitzetten. Het moet een les zijn voor anderen.”
Poll: Links terreur wordt milder bestraft?
Ja
Nee
Weet niet
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier


EDIT
Gezien de OP en TT neutraal houden blijkbaar ook niet goed genoeg is en de verwijten weer komen:



Ik verzin die zooi dus niet, klachten kunnen dus naar De Telegraaf.

[ Bericht 2% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 15-12-2017 09:05:27 ]
pi_175735261
De titel is inderdaad verzonnen door de Telegraaf. Dat is al erg genoeg.
Met extra vezels!
pi_175735262
Ja
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_175735264
Als je niet alle feiten weet blijft het moeilijk oordelen, ik zou het oprecht niet weten. Wel kan ik niet ontkennen dat steeds vaker het beeld wordt bevestigd dat er dubbele standaarden zijn in de samenleving zo ook in de rechtspraak.

Dat de man die het Joodse restaurant aanviel verklaard heeft in de toekomst vaker geweld te gebruiken, heeft aangegeven dat het een actie tegen Joden betreft, en daarna weer doodleuk op straat staat is niet te bevatten.

Nu blijkt er, volgens dit artikel, al eens eerder met een doofpot gewerkt te hebben, de vraag is nu hoe vaak is het justitie gelukt om zaken in de doofpot te stoppen? Je krijgt zo wel de indruk dat er smerige spelletjes gespeeld worden.
pi_175735277
Maar goed, hard bestraffen, dit soort acties.
Met extra vezels!
pi_175735287
Ik weet ten eerste niet wat het met links te maken heeft en ten tweede is er wel een verschil tussen molotovcocktails gooien en wat ruiten inslaan lijkt me.

Verder: Telegraaf :')
pi_175735296
Ik begrijp niet zo goed wat er links is aan deze "terreur".
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175735297
Ja
´
  vrijdag 15 december 2017 @ 08:55:06 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175735300
Ik zien niets over linkse terreur staan in die link.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175735311
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:53 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik weet ten eerste niet wat het met links te maken heeft en ten tweede is er wel een verschil tussen molotovcocktails gooien en wat ruiten inslaan lijkt me.

Verder: Telegraaf :')
Ho ho niet zo maar wat ruiten inslaan, meneer was bereid om te sterven en hoopte dat er klanten aanwezig waren.
pi_175735333
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:53 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik weet ten eerste niet wat het met links te maken heeft en ten tweede is er wel een verschil tussen molotovcocktails gooien en wat ruiten inslaan lijkt me.

Verder: Telegraaf :')
Ik eerlijk gezegd ook niet, maar als je naar De Telegraaf gaat staat "Links terreur milder bestraft?" die kop, en als je op de link klikt staat er "Ene terreur is andere niet" dus ik heb ze maar even beiden gebruikt.

Maar er staat ook een voorbeeld in het artikel van een man die een benzinebom gooit welke ze in de doofpot hebben proberen te stoppen. Daarbij zijn bij de aanslag op de moskee, en dit restaurant 0 gewonden gevallen, bij de moskee is een grasperkje wat zwart geblakerd, maar is de aanslag mislukt, en bij het Joods restaurant zijn ramen gesneuveld en wat interieur. In beide gevallen bleken de dader(s) brand te willen stichten, iets wat de dader van het Joods restaurant heeft toegegeven. Daarbij had hij ook nog gevechtstraining opgedaan in Syrië, en gaf hij aan geweld te willen gebruiken en zullen gebruiken.

Goed dat die andere gasten vastzitten voor het gooien van een brandbom naar een moskee, maar zeer grote onzin dat deze man dan vrijloopt, en dat heeft niets met de Telegraaf te maken.
pi_175735335
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:56 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Ho ho niet zo maar wat ruiten inslaan, meneer was bereid om te sterven en hoopte dat er klanten aanwezig waren.
Voor zover ik weet is bereidheid om te sterven niet strafbaar.
pi_175735346
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:54 schreef Hallojo het volgende:
Ik begrijp niet zo goed wat er links is aan deze "terreur".
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:55 schreef Copycat het volgende:
Ik zien niets over linkse terreur staan in die link.
Ik ook niet, heeft volgens mij helemaal niets met links terreur te maken, maar ik heb de link (die zo staat op de voorpagina van de Telegraaf) overgenomen, zodat er geen opmerkingen komen dat ik topic titels verzin. Heb de OP zo neutraal mogelijk gehouden, zoals verzocht.
  vrijdag 15 december 2017 @ 09:00:23 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175735347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
als je naar De Telegraaf gaat staat "Links terreur milder bestraft?"

Dat staat nergens.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 15 december 2017 @ 09:01:56 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175735363
Ik zou het niet zo snel terreur noemen maar wel een overduidelijke hatecrime, daarom bizar dat deze jongen alweer zo snel mocht gaan. Als ik heil Hitler ga roepen en daarbij de ramen van een moskee ingooi, op klaarlichte dag met meerdere getuigen en het staat allemaal op video, dan loop ik de komende maanden niet meer vrij rond vermoed ik.
pi_175735400
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat staat nergens.
Mooi, nu verwacht ik ook van jou eens een excuses:

  vrijdag 15 december 2017 @ 09:05:25 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175735415
Als je naar de MSM kijkt; die maken zich drukker over een wegblokkade naar Dokkum, dan de acties van een(A)FA.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175735460
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:05 schreef thedeedster het volgende:
Als je naar de MSM kijkt; die maken zich drukker over een wegblokkade naar Dokkum, dan de acties van een(A)FA.
En je hoort geen woord meer over de aanslag op dit Joods restaurant, het bleek volgens een politiebron welke gelekt heeft anders in elkaar te zitten, en buiten Geenstijl, De Telegraaf en Elsevier wordt het massaal genegeerd. Dan is het toch eigenlijk niet zo raar dat mensen gaan denken dat er met twee maten wordt gemeten.
  vrijdag 15 december 2017 @ 09:09:24 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175735463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Mooi, nu verwacht ik ook van jou eens een excuses:

[ afbeelding ]
Nee, want ik zie het nog steeds niet op de link in de OP.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175735485
Hoezo is dit terreur links? :')
Of bedoelen ze dat progressief links het moeilijk vindt om individuen die onderdeel uitmaken van een minderheid te straffen en het liefst de acties bagatelliseren en uit de wind houden.. Ja dat klopt wel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 15 december 2017 @ 09:12:30 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175735503

Ik gok dat een hijgerig redacteurtje even een click bait doorkliktiteltje heeft bedacht. Nergens in het echte artikel wordt gerept over links.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175735540
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:11 schreef habitue het volgende:
Hoezo is dit terreur links? :')
Of bedoelen ze dat progressief links het moeilijk vindt om individuen die onderdeel uitmaken van een minderheid te straffen en het liefst de acties bagatelliseren en uit de wind houden.. Ja dat klopt wel.
Ze faciliteren deze terreur, dan is het ergens ook wel logisch om het hun terreur te noemen.

Als ik n auto koop en tegen je aan rijdt dan is dat mijn auto die jou raakt en niet de auto van de fabrikant.
pi_175735611
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En je hoort geen woord meer over de aanslag op dit Joods restaurant, het bleek volgens een politiebron welke gelekt heeft anders in elkaar te zitten, en buiten Geenstijl, De Telegraaf en Elsevier wordt het massaal genegeerd. Dan is het toch eigenlijk niet zo raar dat mensen gaan denken dat er met twee maten wordt gemeten.
Aanslag, terreur :')

Ja laten we lekker alles terreur noemen zodat we lekker bang kunnen worden met z'n allen.
pi_175735629
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:12 schreef Copycat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik gok dat een hijgerig redacteurtje even een click bait doorkliktiteltje heeft bedacht. Nergens in het echte artikel wordt gerept over links.
Is dat mijn schuld? Zoals ik al zei ik zie de link met links ook totaal niet, geloof mij als ik over links kon klagen sta ik vooraan, maar ik heb de kop gekopieerd zoals die op de voorpagina van De Telegraaf staat, en daarbij nog de kop erbij gezet zoals je die ziet als je op het artikel klikt. Ik was allang blij dat het paste, en na gisteren wou ik de OP zo neutraal mogelijk houden.

Jij kan nu dus mooi los over een kop gemaakt door De Telegraaf, en de rest kunnen gewoon inhoudelijk discussiëren. Wil je de kop laten aanpassen dan verzoek het maar bij FB, ik maak er geen probleem van want het stoort mij niet dat het er wel of niet staat, mij gaat het om het artikel.
pi_175735649
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:18 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Aanslag, terreur :')

Ja laten we lekker alles terreur noemen zodat we lekker bang kunnen worden met z'n allen.
Als het terreur is mogen we het geen terreur noemen want anders worden mensen bang. Bang of niet bang, dat mag geen factor zijn om te beslissen of iets als terreur of geen terreur wordt bestempeld, dan ben je aan het wegkijken.
pi_175735651
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:18 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Aanslag, terreur :')

Ja laten we lekker alles terreur noemen zodat we lekker bang kunnen worden met z'n allen.
O ja die joden moet zich niet zo aanstellen. :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175735662
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:14 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ze faciliteren deze terreur, dan is het ergens ook wel logisch om het hun terreur te noemen.

Als ik n auto koop en tegen je aan rijdt dan is dat mijn auto die jou raakt en niet de auto van de fabrikant.
En als je de auto least en uitleent aan je buurman?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 15 december 2017 @ 09:21:52 #28
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_175735665
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:14 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ze faciliteren deze terreur, dan is het ergens ook wel logisch om het hun terreur te noemen.

Als ik n auto koop en tegen je aan rijdt dan is dat mijn auto die jou raakt en niet de auto van de fabrikant.
Raakd.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_175735700
De ene intolerantie is volgens de Nederlandse rechters (en de pers) intoleranter dan de andere intolerantie.

Ze zouden eens Animal Farm moeten lezen misschien snappen ze dan wat de schrijver ervan heeft bedoeld.
  vrijdag 15 december 2017 @ 09:24:45 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175735703
Je bent toch ook wel mokerdom als je denkt dat een Syrische asielzoeker links is? Ik kan me wel voorstellen dat de Televaag dat enkel als clickbait gebruikt maar neegens in het artikel terug laat komen.

Blijkbaar is het hebben van een kleurtje voor sommigen al genoeg om als links aangesproken te worden. We hebben het hier over een Syrische vluchteling. In Syrie zijn ze linksom of rechtsom op vrijwel alle punten rechtser dan de meest rechtse partij hier. Die man is waarschijnlijk nog een moslim ook. Volgens velen hier een gewelddadige, intolerante religie. Die volgens tegenstanders geen plek heeft in het vrije westen omdat het geen plek laat voor anderen. Je kan links haten wat je wil, maar klinkt dat nou of het aansluit bij de bomenknuffelaars van Groenlinks,klinkt dat als het linkse gedachtegoed?

Genant weer van de slechtste krant van Nederland
Laffe huichelaar
pi_175735738
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:21 schreef habitue het volgende:

[..]

O ja die joden moet zich niet zo aanstellen. :')
Waar zeg ik dat?
pi_175735892
Ramen inmeppen of molotovcocktails gooien is toch wel een heel verschil.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_175736063
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:36 schreef HSG het volgende:
Ramen inmeppen of molotovcocktails gooien is toch wel een heel verschil.
Het is beiden een symbolische aanval op een gebouw.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:06:02 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175736523
Wat posts verwijderd. Dit tooic gaat gelukkig niet over de TS dus ontopic aub
Laffe huichelaar
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 15 december 2017 @ 10:08:08 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_175736571
Dat weet ik uiteraard niet zonder een enorme berg aan documentatie door te nemen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_175736987
Als je de beelden weer eens terugziet en dan denkbeeldig het restaurant en de Palestijn vervangt door een moskee en een neonazi dan kan een kind begrijpen dat de situatie heel anders zou zijn geweest.

Zo goed als heel de wereld (natuurlijk en zeker ook de islamitische) en alle (vooral) links georiënteerde organisaties zouden over elkaar heen struikelen om er (terecht) schande over te spreken.

Maar daarna zou het feest pas goed beginnen.

Protestacties, demonstraties, spandoeken en kamervragen tot de voorspelbare beelden van hysterische moslims wereldwijd en regelrechte doodsbedreigingen gericht aan het islam hatende Nederland. In zwart geklede relschoppers / gutmenschen die ons met luide bek en dreigend komen waarschuwen voor de stichting van een Vierde Rijk met Wilders als Führer en iedereen die verder nadenkt over de nadelige invloed van de islam op de wereld en het westen bestempelen als radicaal rechts, xenofoob en lid van de NSDAP.

De hetze zou geen grenzen (meer) kennen.

Nu ligt het anders, de Palestijn is immers geen neonazi en zijn doel is een Joods restaurant..

En daardoor is dit voorval helaas voor velen (veel) minder belangrijk, (veel) minder relevant en (veel) minder interessant.

Selectieve verontwaardiging : de politiek correcte kanker van deze wereld.

(En wellicht onnodig te vermelden : ik ben totaal geen voorstander van de gang van zaken in Israël en de vaak ranzige behandeling van Palestijnen)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 10:31:50 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175737003
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:36 schreef HSG het volgende:
Ramen inmeppen of molotovcocktails gooien is toch wel een heel verschil.
Ramen meppen met als doel om slachtoffers te maken. Geen idee wat de waarheid achter 'bereid te sterven' is, maar dat helpt ook niet bepaald. 2 dagen is bij lange na niet genoeg, echt niet.

Zag laatst nog een Amerikaanse vergelijking voorbij komen van een redelijk zwaar delict (ontvoering en mishandeling jongen) en iets wat bijna niks voorstelt (inbreken in een Moskee, wat ham dumpen en weer gaan). De één kreeg 4 jaar voorwaardelijk, de ander 30 jaar waarvan 15 voorwaardelijk. Ook daar zal vast nog wat informatie missen, maar het is niet goed te praten.

Laten we hopen dat dat tweede gewoon aan de andere kant van de oceaan blijft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175737087
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:14 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ze faciliteren deze terreur, dan is het ergens ook wel logisch om het hun terreur te noemen.

Wie is "ze" ?
Ik ben links en ik faciliteer niks.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:41:44 #39
104871 remlof
Europees federalist
pi_175737182
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ramen meppen met als doel om slachtoffers te maken.

:')

Als je slachtoffers wil maken zijn er wel betere methoden dan een paar ramen inmeppen.
pi_175737210
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wil je nog toelichten wie " ze " is die dit geweld faciliteert ?
Inhoudelijk debat is de bedoeling van een forum
Ik reageer op een definitie van de 'ze' vandaar dat ik 'ze' ook weer noem.

Edit, dit dus:
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:11 schreef habitue het volgende:
Hoezo is dit terreur links? :')
Of bedoelen ze dat progressief links het moeilijk vindt om individuen die onderdeel uitmaken van een minderheid te straffen en het liefst de acties bagatelliseren en uit de wind houden.. Ja dat klopt wel.
En dat beschrijft jou. Dus ja het heeft ook zeker betrekking op jou, vandaar dat jij je ook aangesproken voelde.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie is "ze" ?
Ik ben links en ik faciliteer niks.
Je faciliteert haat bij moslims met jou houding.

[ Bericht 23% gewijzigd door Frutsel op 15-12-2017 11:55:41 (Kap eens met dat kleutergedoe) ]
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:48:30 #41
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175737313
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:56 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Ho ho niet zo maar wat ruiten inslaan, meneer was bereid om te sterven en hoopte dat er klanten aanwezig waren.
Zeggen maar niet doen. Dat is niet strafbaar.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 10:53:36 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175737391
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:48 schreef _--_ het volgende:

[..]

Zeggen maar niet doen. Dat is niet strafbaar.
Als ik besluit om een winkel binnen te vallen met een mes en iedereen neer wil steken, maar er is niemand, dan is de kans betrekkelijk klein dat ik enkel voor inbraak berecht word.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175737392
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:48 schreef _--_ het volgende:

[..]

Zeggen maar niet doen. Dat is niet strafbaar.
Jawel
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:54:55 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_175737426
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als ik besluit om een winkel binnen te vallen met een mes en iedereen neer wil steken, maar er is niemand, dan is de kans betrekkelijk klein dat ik enkel voor inbraak berecht word.
Dan ook voor bedreiging.
pi_175737615
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan ook voor bedreiging.
Deze dader had Joodse symboliek als doel.

,,terreur. Eng: terrorism [strafrecht] oogmerk om de bevolking of een deel van de bevolking van een land vrees aan te jagen..''
Letterlijk: schrikbewind.

Dus terreur en niet bedreiging.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 15-12-2017 11:11:53 ]
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:06:58 #46
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175737653
Dat mensen nog steeds de betekenis van terreur niet snappen :') _O- en daar dan over vallen terwijl ze het niet begrijpen maar weer eens niet echt inhoudelijk ingaan :') :D mooi
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:11:10 #47
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_175737719
Het blijft grappig hoe onze (ultra) rechtse vriendjes moslimterreur aan links gedachtegoed proberen te koppelen. Natuurlijk is het de schuld van partijen als de SP en Groen-Links dat er moslimterreur bestaat! En natuurlijk is elke moslimaanslag ook bedoeld als middel om dierenleed aan de kaart te stellen! Dat begrijpt toch zelfs een kind!

Het feit dat ultra-rechtse gekkies moskeeën in de fik proberen te steken, maakt niet dat islam-terroristen opeens ultra-links of überhaupt maar een beetje links zijn. Wat mij betreft lijkt het er meer op dat gekke ultra-rechtse nationalisten in gevecht zijn met ook nogal rechtse religieuzen. Beide vormen van gekkies mogen wat mij betreft best lang opgesloten worden.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 11:16:08 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175737823
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:11 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft grappig hoe onze (ultra) rechtse vriendjes moslimterreur aan links gedachtegoed proberen te koppelen. Natuurlijk is het de schuld van partijen als de SP en Groen-Links dat er moslimterreur bestaat! En natuurlijk is elke moslimaanslag ook bedoeld als middel om dierenleed aan de kaart te stellen! Dat begrijpt toch zelfs een kind!

Het feit dat ultra-rechtse gekkies moskeeën in de fik proberen te steken, maakt niet dat islam-terroristen opeens ultra-links of überhaupt maar een beetje links zijn. Wat mij betreft lijkt het er meer op dat gekke ultra-rechtse nationalisten in gevecht zijn met ook nogal rechtse religieuzen. Beide vormen van gekkies mogen wat mij betreft best lang opgesloten worden.
Mensen in hokjes proppen, mensen beledigen en mensen monddood willen maken, enkel omdat ze iets anders vinden dan jij? Je kan er ook gewoon inhoudelijk op reageren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175737824
Interessant stuk, relevant aan het stuk uit de OP:

Kwalijke ontkenning van antisemitisme

quote:
Hoe ging die reclame van Specsavers ook alweer? Politieagent doet buurtonderzoek naar een verdachte, wiens vergrote foto hij bij zich heeft. Hij belt aan bij een huis waar de verdachte open doet. Nee, zegt hij, hij kent de man op de foto niet. Waarop de agent de foto naast z’n hoofd legt: perfecte gelijkenis, maar de agent ziet het niet. Was ie maar beter naar Specsavers gegaan.

Hetzelfde kunnen we de Amsterdamse politieleiding en haar hulpofficieren van justitie adviseren. Die instanties weten zelf niet waar ze mee bezig zijn – althans, laten we ervan uitgaan dat het zo onschuldig is. Die herkennen een antisemitische terrorist met gevechtstraining, jihadverleden en nieuwe jihadaspiraties niet eens als ze hem in de lurven grijpen. Ze vinden het normaal dat ze een vent die zwaaiend met Palestijnse en Israëlische vlaggen en met een knuppel de ruiten van een koosjer restaurant vernielt en daar voor een vlagverbranding inbreekt, na een kort onderzoek laten lopen. De smoes dat zijn aanslag niets met antisemitisme te maken heeft wordt geslikt. In een stad waar alle Joodse instanties en gebedshuizen bewaakt moeten worden.

De definitie van antisemitisme hangt voor justitie kennelijk af van het gebazel van de jodenhater zelf. Als die zegt dat zijn geweld uit ‘antizionisme’ voortkomt, wordt dat aannemelijk geacht. Dat hij met zijn kritiek op Israël, niet voor de ambassade van dat land ging schreeuwen, maar een Joods horecabedrijf overviel om Joodse klanten te terroriseren, doet geen lichtje branden bij diegenen die aan terreurbestrijding doen.

Hieruit kun je maar twee conclusies trekken: of de politieleiding en justitie zijn dermate geïndoctrineerd door aanhangers van het ‘antizionisme’, dat ze niet meer weten wat antisemitisme is óf ze proberen antisemitische incidenten bewust weg te moffelen.

Gelukkig bleef het niet bij die desinformatie. Oplettende journalisten van deze krant en Geen Stijl ontdekten met wie we te maken hadden: een in Syrië geboren asielzoeker met een tijdelijke verblijfsvergunning, getraind in wapengebruik en met gevechtservaring, naar eigen zeggen tegen IS. Volgens de politieverklaring was hij bereid om meer geweld te plegen om zijn doelen te bereiken en zelfs daarvoor te sterven. Maar nadat hij beloofde dat niet in Nederland te doen, mocht hij gaan.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is er wetgeving tegen terroristen. De nationaal coördinator terrorismebestrijding meldt regelmatig dat Nederland een uitstekend terreurbeleid heeft. Juist daarom is het ontoelaatbaar dat de terrorist die op het politiebureau verklaart geweld te willen plegen vrijgelaten wordt. Wat als hij zich morgen op een kerstmarkt in Duitsland opblaast? Verkopen we Berlijn dan ook dat idiote ‘geen gevaar’-excuus? En waarom wordt zijn verblijfsvergunning niet ingetrokken na zijn antisemitische geweld? Vragen waarop falende instanties niet antwoorden.

Justitie zwijgt en minister Grapperhaus doet aan damage control door dit weekend een Chanoeka-viering bij te wonen. Een gebaar is beter dan niets. Maar het wordt een wassen neus als het bedoeld is om af te leiden van het feit dat justitie steken laat vallen rond antisemitisme.

De demonstrant Michael Jacobs werd zes dagen op een politiebureau vastgehouden omdat hij gehuld in een Israëlische vlag dichtbij een pro-Palestijnse demonstrant ging staan. Waarom hij wel en de terrorist bij HaCarmel niet? Rond het incident tijdens ramadan waarop een auto op het Amsterdamse Stationsplein op een paar Israëlische toeristen inreed, trok de politie een mistgordijn op vol bizarre ontkenningen en tegenstrijdige mededelingen. En nu weer deze ontkenning van antisemitisme.

Is de leiding van het Amsterdams korps de kluts kwijt? Dat zou niet het geval mogen zijn. Zoals bekend mocht daar twee jaar lang Fatima Elatik haar licht laten schijnen over diversiteit. Ze heeft er een kwart miljoen voor gekregen, dus moet er baanbrekend werk zijn verricht. Wat precies adviseerde zij over bestrijding van antisemitisme en geweld tegen Joodse inwoners die, je zou het haast vergeten, ook tot de diversiteit van de stad behoren? Helaas: toen deze krant inzage in haar werk afdwong, stelde de politie enkel pagina’s met veel weggelakte tekst ter beschikking. De passages over diversiteit en discriminatie waren onleesbaar gemaakt. Niet gek dat je je dan afvraagt wat ze daar te verbergen hebben.

Voor een instantie die zegt het multiculturele Amsterdam te eren, die jaarlijks een ton spendeert aan de duurste politie-iftar van Europa en een korpschef heeft die de islamitische hoofddoek wil introduceren, toont de hoofdstedelijke politie getuige de zaak HaCarmel weinig empathie met de Joodse Amsterdammers die zich zorgen maken over antisemitisch geweld: het misdrijf wordt niet bij de naam genoemd.

De desinteresse van de overheid is pijnlijk. De buurt heeft HaCarmel bijgestaan, Marokkaanse buurtgenoten brachten bloemen, de scherven zijn geveegd, bewoners en ondernemers uit de straat uitten hun afschuw. Mooi. Maar van politici heb je meer nodig dan afschuw uiten, juist nadat justitie het racistische gehalte van de aanval ontkent. Ze zouden de Joodse gemeenschap, behalve opheldering over de schandelijke misleiding, een groot gebaar van erkenning moeten geven. Chanoeka kwam als geroepen. Maar onze premier heeft kennelijk tijd noch zin om zijn Joodse landgenoten hiervoor geluk te wensen.
Je bemerkt wel dat er steeds meer zaken welke weggemoffeld worden toch uitlekken, en ook vaker mensen zich er tegen beginnen uit te spreken. Volgens mij weten we nog niet eens het topje van de ijsberg wat werkelijk door de politie en regeringen wordt weggemoffeld onder de noemer "rust bewaren".

[ Bericht 2% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 15-12-2017 11:21:35 ]
pi_175737831
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:11 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft grappig hoe onze (ultra) rechtse vriendjes moslimterreur aan links gedachtegoed proberen te koppelen. Natuurlijk is het de schuld van partijen als de SP en Groen-Links dat er moslimterreur bestaat!
Beetje gechargeerd, maar correct.

Door het niet willen erkennen van de problemen die moslims hier heen brengen zijn die partijen er o.a. verantwoordelijk voor dat er een ongehinderde voedingsbodem voor moslimterreur bestaat in Nederland.

quote:

En natuurlijk is elke moslimaanslag ook bedoeld als middel om dierenleed aan de kaart te stellen! Dat begrijpt toch zelfs een kind!

Het feit dat ultra-rechtse gekkies moskeeën in de fik proberen te steken, maakt niet dat islam-terroristen opeens ultra-links of überhaupt maar een beetje links zijn. Wat mij betreft lijkt het er meer op dat gekke ultra-rechtse non-religieuzen in gevecht zijn met ook nogal rechtse religieuzen. Beide vormen van gekkies mogen wat mij betreft best lang opgesloten worden.

Over een gek gesproken _O-
pi_175737909
Wat mij betreft wordt dat gedoe bij dat Joodse restaurant ook aangemerkt als terreur. Maar wordt er een beetje simpel van dat van zoiets weer een links/rechts discussie moet worden gemaakt. Ik weet wel dat nuance niet zo lekker schreeuwt, maar kom op.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:23:13 #52
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_175737934
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:16 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Beetje gechargeerd, maar correct.

Door het niet willen erkennen van de problemen die moslims hier heen brengen zijn die partijen er o.a. verantwoordelijk voor dat er een ongehinderde voedingsbodem voor moslimterreur bestaat in Nederland.

Vertel mij dan eens even welke periodes deze of vergelijkbare partijen aan de macht zijn geweest? En wat deze partijen dan precies voor beleid hebben gevoerd om die moslims hierheen te brengen?
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:24:34 #53
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_175737954
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mensen in hokjes proppen, mensen beledigen en mensen monddood willen maken, enkel omdat ze iets anders vinden dan jij? Je kan er ook gewoon inhoudelijk op reageren.
Goh, ik dacht dit topic juist ging over mensen in hokjes proppen. Heb ik me daar zo in vergist?
moslimterreur = links terreur toch? Dat is toch jullie stelling?
pi_175738034
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Vertel mij dan eens even welke periodes deze of vergelijkbare partijen aan de macht zijn geweest? En wat deze partijen dan precies voor beleid hebben gevoerd om die moslims hierheen te brengen?
Blabla lees even beter wat ik schrijf voordat je straks gaat blaaten dat 'de VVD' de gastarbeiders hier heeft gehaald (alle 50.000... die er nu plots 1000.000 zijn...)


Maar ik schreef:
Door het niet willen erkennen van de problemen die moslims hier heen brengen...

Dus ik schreef niet dat die partijen de moslims hier heen brengen. Maar dat ze de geimporteerde problemen niet willen erkennen.

Ps. Op lokaal niveau heeft gl, sp, pvda, etc al tientalle jaren invloed op het frusteren van een degelijke benoeming van moslims gerelateerde problemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 15-12-2017 11:34:47 ]
pi_175738198
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:24 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Goh, ik dacht dit topic juist ging over mensen in hokjes proppen. Heb ik me daar zo in vergist?
moslimterreur = links terreur toch? Dat is toch jullie stelling?
Links terreur in Europa/VS faciliteert moslimterreur in Europa/VS. Al vanaf de jaren 60 met de RAF
pi_175738682
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:43 schreef WodanIsGroot het volgende:


Nee negerzoen. Ik reageer op een definitie van de 'ze' vandaar dat ik 'ze' ook weer noem.
Gut... ik zou bijna denken dat jij in een racistische scheldmodus zit met je scheldwoorden, dropveter, zeurpiet, negerzoen... zo kort achter elkaar naar mij toe
Maar dat kan toch niet? Jij bent natuurlijk altijd politiekcorrect.

Ik en bekende linkse politieke partijen faciliteren geen religieus geweld.
Je bent aan het liegen en demoniseren
Het verbale geweld wordt hier door jou gedaan.
pi_175738812
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:28 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Blabla lees even beter wat ik schrijf voordat je straks gaat blaaten dat 'de VVD' de gastarbeiders hier heeft gehaald (alle 50.000... die er nu plots 1000.000 zijn...)

Maar ik schreef:
Door het niet willen erkennen van de problemen die moslims hier heen brengen...

Dus ik schreef niet dat die partijen de moslims hier heen brengen. Maar dat ze de geimporteerde problemen niet willen erkennen.

Ps. Op lokaal niveau heeft gl, sp, pvda, etc al tientalle jaren invloed op het frusteren van een degelijke benoeming van moslims gerelateerde problemen.
Als je de laatste decennia opgelet had, dan zou je weten dat het juist de linkse partijen zijn geweest die deze problemen benoemden. Rechts wilde daar echter niet aan, want dat zou de rijke ondernemers geld gaan kosten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175738827
Ik vind de daad, gelet op zijn uitlatingen en zijn achtergrond, vallen onder de noemer terrorisme en ik vind het daarom onjuist dat hij al na anderhalve dag vrijgelaten is.

Maar goed, dat is maar een mening van een 'gewone man' en dus vrij oninteressant.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175739005
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:22 schreef Solstice1 het volgende:
Wat mij betreft wordt dat gedoe bij dat Joodse restaurant ook aangemerkt als terreur. Maar wordt er een beetje simpel van dat van zoiets weer een links/rechts discussie moet worden gemaakt. Ik weet wel dat nuance niet zo lekker schreeuwt, maar kom op.
Ik heb de titel van de telegraaf gebruikt, ik snap die titel ook niet echt. Dit heeft niet echt iets te maken met links terreur, maar misschien moeten we het in een andere context zien. er wordt onderscheid gemaakt tussen soorten terreur, waar een links gedachtegoed natuurlijk een zeer belangrijke factor kan zijn om onderscheid te maken. Misschien dat de schrijver van dat artikel daarom refereerde naar "links terreur".
pi_175739084
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]


Ik en bekende linkse politieke partijen faciliteren geen religieus geweld.
Je bent aan het liegen en demoniseren
Het verbale geweld wordt hier door jou gedaan.
Een plaatje zegt genoeg


Ps. Verbrande pannenkoek.

[ Bericht 2% gewijzigd door WodanIsGroot op 15-12-2017 12:28:29 ]
pi_175739108
Hoog doofpotgehalte bij die Syriër iig.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175739172
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:05 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Als je de laatste decennia opgelet had, dan zou je weten dat het juist de linkse partijen zijn geweest die deze problemen benoemden. Rechts wilde daar echter niet aan, want dat zou de rijke ondernemers geld gaan kosten.
Welke linkse partij wijst naar de haat indoctrinatie van de islam als het probleem?

Een ieder die daar wijst wordt juist monddood gemaakt door deze partijen. Want of je het wilt horen of niet, het is de 'religie' met zijn ontmenselijking wat verantwoordelijk is voor dit beestachtiggedrag.

Dit niet willen erkennen en ondertussen andere oorzaken verzinnen waarvan de grondslag in de samenleving zouden liggen, is het faciliteren van moslim terrorisme.
pi_175739434
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik heb de titel van de telegraaf gebruikt, ik snap die titel ook niet echt. Dit heeft niet echt iets te maken met links terreur, maar misschien moeten we het in een andere context zien. er wordt onderscheid gemaakt tussen soorten terreur, waar een links gedachtegoed natuurlijk een zeer belangrijke factor kan zijn om onderscheid te maken. Misschien dat de schrijver van dat artikel daarom refereerde naar "links terreur".
De schrijver refereerde naar linkse terreur omdat hij weet dat zijn publiek zo dom is als het achtereind van een varken en dat gaat nablaten en het zo weer een beetje meehelpt links een slechte naam bezorgen.

Net zoals Loonstein ook uitstekend weet hoe het domme deel van Nederland te bespelen. Hij weet zelf ook wel dat hij een kontverhaal houdt, maar is sluw genoeg om ermee weg te komen. Een busmaatschappij belasteren, van alles verzinnen over een vandalismeverdachte, het trekken van de jodenkaart, en de zionisten mogen weer met hun haatboodschap aanschuiven bij de tafelprogramma's en krijgen interviews in de krant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175739494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De schrijver refereerde naar linkse terreur omdat hij weet dat zijn publiek zo dom is als het achtereind van een varken en dat gaat nablaten en het zo weer een beetje meehelpt links een slechte naam bezorgen.
...
...het trekken van de jodenkaart, en de zionisten mogen weer met hun haatboodschap aanschuiven bij de tafelprogramma's en krijgen interviews in de krant.
_O-

Goh, links en moslims zijn echt werelden van elkaar verwijderd zeg _O-

En het lef hebben om anderen dom te noemen _O-
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:05:16 #65
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175739960
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:41 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

_O-

Goh, links en moslims zijn echt werelden van elkaar verwijderd zeg _O-

En het lef hebben om anderen dom te noemen _O-
Mooi he :D want links doet zelf ook niet genoeg om ze een slechte naam te bezorgen :') _O- alleen al aan die feit voorbij gaan getuigt van weinig verstand.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:05:29 #66
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175739964
Faaltopic. Dit heeft niets met links te maken en zo'n rechter besluit echt niet om die man vrij te laten omdat hij het stiekem wel met hem eens is.
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:06:40 #67
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175739990
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:41 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

_O-

Goh, links en moslims zijn echt werelden van elkaar verwijderd zeg
Verder dan rechts en moslims van elkaar verwijderd zijn.
pi_175740027
Ik snap de link met links wel. Als er door een niet moslim een scheet gelaten wordt in een moskee staat joop er dagenlang vol van. Nu hebben iemand die bereid is om te sterven en slachtoffers te maken alleen maar omdat ze joods zijn, en wordt er gezwegen op joop.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175740064
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:08 schreef truthortruth het volgende:
Ik snap de link met links wel. Als er door een niet moslim een scheet gelaten wordt in een moskee staat joop er dagenlang vol van. Nu hebben iemand die bereid is om te sterven en slachtoffers te maken alleen maar omdat ze joods zijn, en wordt er gezwegen op joop.
Joop :')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:10:44 #70
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175740082
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:08 schreef truthortruth het volgende:
Ik snap de link met links wel. Als er door een niet moslim een scheet gelaten wordt in een moskee staat joop er dagenlang vol van. Nu hebben iemand die bereid is om te sterven en slachtoffers te maken alleen maar omdat ze joods zijn, en wordt er gezwegen op joop.
Joop :') feitenmaffia is het.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175740124
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Verder dan rechts en moslims van elkaar verwijderd zijn.
Even woord neuken over conservatief? Moslims in Nederland hebben is toch niet conservatief maar juist progressief.
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:14:49 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175740164
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:08 schreef truthortruth het volgende:
Ik snap de link met links wel. Als er door een niet moslim een scheet gelaten wordt in een moskee staat joop er dagenlang vol van. Nu hebben iemand die bereid is om te sterven en slachtoffers te maken alleen maar omdat ze joods zijn, en wordt er gezwegen op joop.
Opvallend hoe snel Joop gaat van ongeloofwaardige haatblog naar de officiële woordvoerder van links.
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:15:43 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175740197
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:12 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Even woord neuken over conservatief? Moslims in Nederland hebben is toch niet conservatief maar juist progressief.
De denkbeelden van conservatieve moslims (oftewel: de ideeen waar men zo over valt) schurken dichter aan bij conservatief rechts dan bij enige tak van links.
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:21:51 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175740315
Om het 'linkse' terreur te noemen is te kort door de bocht.

Wat men bedoeld is dat zowel de rechterlijke macht als de media geneigd zijn om terreur vanuit moslimhoek te bagatelliseren en zo mogelijk licht te bestraffen, terwijl ze terreur richting moslims zeer uitvergroot en zeer zwaar bestraft. Die stelling valt nog wel met een aantal praktijkvoorbeelden te onderbouwen, die hier in dit topic al voorbijgekomen zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175740393
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De denkbeelden van conservatieve moslims (oftewel: de ideeen waar men zo over valt) schurken dichter aan bij conservatief rechts dan bij enige tak van links.
Dat is hetzelfde als zeggen dat Ajax en Feyenoord qua concept dicht tegen elkaar aanschuren.

Toch zijn ajax en feyenoord fans de grootste vijanden.
pi_175740419
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:21 schreef LXIV het volgende:
Om het 'linkse' terreur te noemen is te kort door de bocht.

Wat men bedoeld is dat zowel de rechterlijke macht als de media geneigd zijn om terreur vanuit moslimhoek te bagatelliseren en zo mogelijk licht te bestraffen, terwijl ze terreur richting moslims zeer uitvergroot en zeer zwaar bestraft. Die stelling valt nog wel met een aantal praktijkvoorbeelden te onderbouwen, die hier in dit topic al voorbijgekomen zijn.
Die discrepantie is opvallend idd. Met links of rechts heeft het niets te maken.

Amsterdam is aan het islamiseren, groen-links zou nooit naar een synagoge gaan, wel naar een moskee dus. Idem voor de politie. Of waarom geen bezoek aan een tempel? Als het gaat om de islam, zie je plots heel ander gedrag. In Amsterdam-noord op heel duur gebied komt een heel groot moskee complex, zonder enig bezwaar. Zeer opvallend. Terwijl er al genoeg moskeeen zijn in Amsterdam, die in west wordt ook nauwelijks bezocht.
pi_175740458
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:25 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als zeggen dat Ajax en Feyenoord qua concept dicht tegen elkaar aanschuren.

Toch zijn ajax en feyenoord fans de grootse vijanden.
Klopt! De hooligans uit islamitische landen en de hooligans uit westerse landen lijken heel erg op elkaar. Ik ben blij dat je dat nu eindelijk ziet ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175740525
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Opvallend hoe snel Joop gaat van ongeloofwaardige haatblog naar de officiële woordvoerder van links.
Daar zou inderdaad een verschil in moeten zitten, jammer dat het niet zo is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175740550
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:28 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Klopt! De hooligans uit islamitische landen en de hooligans uit westerse landen lijken heel erg op elkaar. Ik ben blij dat je dat nu eindelijk ziet ^O^
Dan nu partij kiezen he.

Ik kies voor mijn volk, jij?

Ik maak me geen illusies dat wanneer ik Achmed in Irak zou zijn dat ik weerbaar zou zijn geweest tegen de haat indoctrinatie van de islam.

Gelukkig ben ik een boer uit de klei.
pi_175740761
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:32 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dan nu partij kiezen he.

Ik kies voor mijn volk, jij?

Ik maak me geen illusies dat wanneer ik Achmed in Irak zou zijn dat ik weerbaar zou zijn geweest tegen de haat indoctrinatie van de islam.

Gelukkig ben ik een boer uit de klei.
Ik kies voor de vader die met zijn zoontje naar het voetbal gaat kijken. Niet voor de hooligans die de boel slopen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175740849
De Telegraaf interviewt hier:
- Teun van Dongen, terrorismedeskundige. Waar zijn expertise in het strafrecht vandaan komt is mij onbekend.
- Ron van der Wieken, die op zowel het gebied van terrorisme als het gebied van recht geen expert is. Zijn 'gevallen' worden ook niet echt specifiek.
- G.J. Knoops: advocaat en dus de eerste persoon in dit artikel met een expertise op het gebied van recht. Hij spreekt de bewering meteen tegen.
- Sebas Diekstra, een andere advocaat. Zijn commentaar wordt beperkt tot commentaar het meest recente discussiegeval en wordt schijnbaar niets gevraagd over de bredere trend die de Telegraaf denkt te signaleren.
- Afshin Ellian, die beoordeeld dat de straf voor een misdrijf anders zou moeten zijn als het voorkomt in een golf. Een bewering die op zijn zachst gezegd nogal frappant is.

Wie is niet geïnterviewd? Het OM. En dat is het belachelijkste van dit hele artikel, want hoor en wederhoor is zowat het eerste wat je leert op een opleiding journalistiek.

Kortom: een belachelijk slecht artikel van De Telegraaf, maar de stemming is weer lekker gemaakt :')
pi_175740895
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
De Telegraaf interviewt hier:
- Teun van Dongen, terrorismedeskundige. Waar zijn expertise in het strafrecht vandaan komt is mij onbekend.
- Ron van der Wieken, die op zowel het gebied van terrorisme als het gebied van recht geen expert is. Zijn 'gevallen' worden ook niet echt specifiek.
- G.J. Knoops: advocaat en dus de eerste persoon in dit artikel met een expertise op het gebied van recht. Hij spreekt de bewering meteen tegen.
- Sebas Diekstra, een andere advocaat. Zijn commentaar wordt beperkt tot commentaar het meest recente discussiegeval en wordt schijnbaar niets gevraagd over de bredere trend die de Telegraaf denkt te signaleren.
- Afshin Ellian, die beoordeeld dat de straf voor een misdrijf anders zou moeten zijn als het voorkomt in een golf. Een bewering die op zijn zachst gezegd nogal frappant is.

Wie is niet geïnterviewd? Het OM. En dat is het belachelijkste van dit hele artikel, want hoor en wederhoor is zowat het eerste wat je leert op een opleiding journalistiek.

Kortom: een belachelijk slecht artikel van De Telegraaf, maar de stemming is weer lekker gemaakt :')
De Telegraaf is hard op weg af te glijden naar het niveau van het NRC.
pi_175740946
Deze man is toch nog niet bestraft? Domme mongooltjes als TS slikken dit soort fakenews ook maar als een pornoster sperma bij een bukkake.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:57:07 #84
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_175740993
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:25 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als zeggen dat Ajax en Feyenoord qua concept dicht tegen elkaar aanschuren.

Toch zijn ajax en feyenoord fans de grootste vijanden.
En toch zit hier een grote kern van waarheid in. Fans zijn misschien elkaars grootste vijanden, maar wel allebei precies hetzelfde soort mensen met hetzelfde soort gedrag.

Ik zie twee grote problemen met moslims, waarbij in geen van beide gevallen links een rol speelt en rechts bij eentje wel degelijk.

Het grootste probleem is de religie zelf. Daar zitten nogal wat aspecten aan die niet deugen. Dat ziet links net zo goed als rechts, daar zie ik weinig verschil in. Hooguit in wat dat niet deugen betekent voor de individuele moslim. Sommigen onder ons vinden dat geen enkele moslim kan deugen, anderen (zoals ik) denken dat dat reuze meevalt. Misschien is denken dat individuele moslims best kunnen deugen, sterker nog dat 90% van die mensen waarschijnlijk gewoon deugen, in jouw ogen wel links gedrag.

Het tweede probleem is de haat van delen van de islamitische wereld ten opzichte van het westen. Deels wordt dat veroorzaakt door probleem één, maar deels wordt dat toch ook wel degelijk bepaald door hoe wij, de westerse wereld, ons in ieder geval de afgelopen eeuw gedragen hebben in dat werelddeel. En ja ons gedrag was vooral rechts gedrag. Kolonialisme, oorlog, uitbuiting en onderdrukking.

[ Bericht 0% gewijzigd door mcmlxiv op 15-12-2017 14:12:04 ]
pi_175741002
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:21 schreef LXIV het volgende:
Om het 'linkse' terreur te noemen is te kort door de bocht.

Wat men bedoeld is dat zowel de rechterlijke macht als de media geneigd zijn om terreur vanuit moslimhoek te bagatelliseren en zo mogelijk licht te bestraffen, terwijl ze terreur richting moslims zeer uitvergroot en zeer zwaar bestraft. Die stelling valt nog wel met een aantal praktijkvoorbeelden te onderbouwen, die hier in dit topic al voorbijgekomen zijn.
Dit inderdaad.
pi_175741197
Jammer is alleen dat de Telegraaf naar een conclusie toeschrijft en alleen op zoek gaat naar voorbeelden die deze ondersteunen.

Want de mannen die een brandbom naar een moskee wierpen kregen dan vier jaar cel, maar straffen zijn ook wel een stukken lager uitgevallen.

Werkstraffen voor poging brandstichting moskee
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175741220
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:43 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik kies voor de vader die met zijn zoontje naar het voetbal gaat kijken. Niet voor de hooligans die de boel slopen.
Dat begrijp ik. Maar tegenwoordig gooien die andere hooligans vuuwerk op je tribune en proberen ze je zoontje te vermoorden. De islam valt mij lastig en aan en dus ben ik gedwongen om tegen hun te kiezen.

Helaas, ik bemoei me er liever ook niet mee, maar ja die hooligans staan nu wel hier in mijn straat/tribune doem en verderf te zaaien.
pi_175741379
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:08 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar tegenwoordig gooien die andere hooligans vuuwerk op je tribune en proberen ze je zoontje te vermoorden. De islam valt mij lastig en aan en dus ben ik gedwongen om tegen hun te kiezen.

Helaas, ik bemoei me er liever ook niet mee, maar ja die hooligans staan nu wel hier in mijn straat/tribune doem en verderf te zaaien.
En daarom ben jij voorstander van de hooligans van je eigen club die de zoontjes van de tegenstander met bommen bestoken?

Daar zit denk ik wel het verschil tussen links en rechts een beetje.

Rechts: Net zo lang bommen gooien tot het probleem is opgelost.
Links: Geen bommen gooien en het probleem ontstaat niet eens/nauwelijks.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hallojo op 15-12-2017 14:27:40 ]
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175741555
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:18 schreef Hallojo het volgende:

[..]

En daarom ben jij voorstander van de hooligans van je eigen club die de zoontjes van de tegenstander met bommen bestoken?
Nee hoor. Maar ik ben wel tegen de islam en zijn hooligans en verdedig mij er dus wel tegen.

Omdat ze mij in mijn land lastig vallen. Als er alleen moslims buiten noord Europa waren geweest had die achterlijke islam en zijn volgelingen mij niet geboeit... laat ze elkaar mooi verweg afmaken, intresseert me niks.
pi_175741629
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:28 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

laat ze elkaar mooi verweg afmaken, intresseert me niks.
Wat moet het comfortabel voelen als je gevoelens ophouden bij een bepaald stukje landsgrens.
wooblabalurg
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:53:46 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175742025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
Jammer is alleen dat de Telegraaf naar een conclusie toeschrijft en alleen op zoek gaat naar voorbeelden die deze ondersteunen.

Want de mannen die een brandbom naar een moskee wierpen kregen dan vier jaar cel, maar straffen zijn ook wel een stukken lager uitgevallen.

Werkstraffen voor poging brandstichting moskee
Dat was nog in het pre-ISIS tijdperk. Toen werd niet alles automatisch onder terrorisme geschoven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175742060
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat was nog in het pre-ISIS tijdperk. Toen werd niet alles automatisch onder terrorisme geschoven.
Maar na 9/11. Madrid, Londen en Van Gogh.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:55:59 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175742070
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar na 9/11. Madrid, Londen en Van Gogh.
Ja, dat laaste per definitie. Toch was men er toen minder hysterisch over dan nu lijkt me.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175742119
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dat laaste per definitie. Toch was men er toen minder hysterisch over dan nu lijkt me.
Hoe oud ben je?. 12?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 15 december 2017 @ 15:14:29 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175742380
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:25 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als zeggen dat Ajax en Feyenoord qua concept dicht tegen elkaar aanschuren.

Toch zijn ajax en feyenoord fans de grootste vijanden.
Ajax en Feyenoord schuren dan ook dicht tegen elkaar aan. :D
  vrijdag 15 december 2017 @ 15:14:50 #96
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175742388
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Daar zou inderdaad een verschil in moeten zitten, jammer dat het niet zo is.
Joop is niet de woordvoerder van links.
pi_175742404
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:18 schreef Hallojo het volgende:

[..]
...

Rechts: Net zo lang bommen gooien tot het probleem is opgelost.
Links: Geen bommen gooien en het probleem ontstaat niet eens/nauwelijks.
Bommen gooien? Moslims wordt hier geen strobreedte in de weggelgd
Het gaat hier in Europa om Europa niet om een zandbak.
pi_175742456
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:32 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat moet het comfortabel voelen als je gevoelens ophouden bij een bepaald stukje landsgrens.
Jij leeft ook ontzettend mee met de Amazone indianen? Of alleen met je moslimbroeders, die mij net als die indianen geen reed kunnen schelen.
pi_175742525
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:17 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Jij leeft ook ontzettend mee met de Amazone indianen? Of alleen met je moslimbroeders, die mij net als die indianen geen reed kunnen schelen.
Dat je alleen om een select groepje mensen geeft is wel duidelijk. Wat een diskwalificatie.
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 15:21:32 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175742546
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:20 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat je alleen om een select groepje mensen geeft is wel duidelijk. Wat een diskwalificatie.
Met wie leef je meer mee;, met de familie van een overleden goede vriend of met de familie van iemand die aan de andere kant van het land woont en van wie je überhaupt nooit gehoord hebt?

Zo raar is het niet, en er is helemaal niks mis mee. Binding van mensen die op hetzelfde stukje grond wonen is heel belangrijk voor stabiliteit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 15 december 2017 @ 15:25:02 #101
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175742614
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Met wie leef je meer mee;, met de familie van een overleden goede vriend of met de familie van iemand die aan de andere kant van het land woont en van wie je überhaupt nooit gehoord hebt?

Zo raar is het niet, en er is helemaal niks mis mee. Binding van mensen die op hetzelfde stukje grond wonen is heel belangrijk voor stabiliteit.
Prima dat je je meer bindt met die mensen, maar om nou helemaal geen empathie te hebben voor alle anderen is ook ongezond.
pi_175742699
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:20 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat je alleen om een select groepje mensen geeft is wel duidelijk. Wat een diskwalificatie.
Jij niet wou je beweren?

Ik ben eerlijk, jij? Hoeveel geef jij om Tibetanen, Eskimo's, Amazone indianen? Ooit één momentje iets omgegeven?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 15:29:50 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175742710
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Prima dat je je meer bindt met die mensen, maar om nou helemaal geen empathie te hebben voor alle anderen is ook ongezond.
De kans is groot dat er vandaag ergens iemand van het dak is afgeflikkerd. Naar voor die persoon en de familie, maar mij doet dat echt helemaal niks. Ook dat is harstikke gezond, je hebt nou eenmaal 0,0 binding met die persoon behalve dat je tot hetzelfde geslacht der dieren behoort. Iedereen die anders beweert houdt zichzelf voor de gek.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175742747
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:29 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Jij niet wou je beweren?

Ik ben eerlijk, jij? Hoeveel geef jij om Tibetanen, Eskimo's, Amazone indianen? Ooit één momentje iets omgegeven?
Ik geef om iedereen op deze aardbol. Ik begrijp dat je niet echt bekend bent met dit concept.

Jouw standpunt lijkt me btw ook niet iets waar je over zou liegen.
wooblabalurg
pi_175742771
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De kans is groot dat er vandaag ergens iemand van het dak is afgeflikkerd. Naar voor die persoon en de familie, maar mij doet dat echt helemaal niks. Ook dat is harstikke gezond, je hebt nou eenmaal 0,0 binding met die persoon behalve dat je tot hetzelfde geslacht der dieren behoort. Iedereen die anders beweert houdt zichzelf voor de gek.
Je bent je eigen gevoelens aan het toeschrijven aan de gehele mensheid. Een dergelijke methode zou ik niet aanraden.
wooblabalurg
  vrijdag 15 december 2017 @ 15:33:30 #106
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175742774
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De kans is groot dat er vandaag ergens iemand van het dak is afgeflikkerd. Naar voor die persoon en de familie, maar mij doet dat echt helemaal niks. Ook dat is harstikke gezond, je hebt nou eenmaal 0,0 binding met die persoon behalve dat je tot hetzelfde geslacht der dieren behoort. Iedereen die anders beweert houdt zichzelf voor de gek.
Je hoeft ook niet jankend op de bank te gaan zitten. Maar hopelijk begrijp je wel dat het een erg vervelende situatie is, eentje waar je zelf niet in zou willen zitten.
  Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 15:35:28 #107
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175742816
Ik geloof niet in 'linkse' of 'rechtse' terreur. Terreur is terreur en dient als zodanig bestraft te worden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175742846
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik geef om iedereen op deze aardbol. Ik begrijp dat je niet echt bekend bent met dit concept.

Jouw standpunt lijkt me btw ook niet iets waar je over zou liegen.
_O- Ik geloof er niks van. Maar als jij dat wilt beweren dan neem ik dat ter kennisgeving aan.
pi_175742860
Sinds wanneer is moslimterreur ineens linkse terreur. Streven die 2 niet heel andere doeleinden na?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175742871
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:54 schreef Hallojo het volgende:
Ik begrijp niet zo goed wat er links is aan deze "terreur".
Dit vooral, waarom is die aanval op een Joods restaurant ''links''?
pi_175742899
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:37 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

_O- Ik geloof er niks van. Maar als jij dat wilt beweren dan neem ik dat ter kennisgeving aan.
Gelukkig dan maar dat ik je niet hoef te overtuigen.
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 15:41:32 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175742928
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet jankend op de bank te gaan zitten. Maar hopelijk begrijp je wel dat het een erg vervelende situatie is, eentje waar je zelf niet in zou willen zitten.
Dat is natuurlijk wat anders dan om iemand geven. Empathie moet iedereen wel op kunnen brengen, niemand is een gevoelloze kikker.

Als een random vliegtuig met een stel Japanners neerstort, ben je er minder bij betrokken dan als een MH17 neer wordt gehaald. Wat hierboven werd beweerd is dat je om allebei even veel zou moeten geven, en dat is gewoon klikklare onzin. Zo is je bovenkamer niet geprogrammeerd en evolutionair gezien zou dat behoorlijk nadelig kunnen werken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175743155
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Joop is niet de woordvoerder van links.
Potjandorie, volgens mij denken ze daar zelf toch anders over :P
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 15 december 2017 @ 15:54:24 #114
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175743188
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Potjandorie, volgens mij denken ze daar zelf toch anders over :P
Volgens mij niet. En zelfs al zouden ze dat wel denken, dan is het nog niet zo.
pi_175743246
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens mij niet. En zelfs al zouden ze dat wel denken, dan is het nog niet zo.
Maar het lijkt wel een goede graadmeter voor het 'linkse belang', toch?
  vrijdag 15 december 2017 @ 16:10:00 #116
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175743454
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:57 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Maar het lijkt wel een goede graadmeter voor het 'linkse belang', toch?
Nee hoor.
pi_175744017
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 16:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee hoor.
Gelukkig dan maar :)
pi_175744105
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wat anders dan om iemand geven. Empathie moet iedereen wel op kunnen brengen, niemand is een gevoelloze kikker.

Als een random vliegtuig met een stel Japanners neerstort, ben je er minder bij betrokken dan als een MH17 neer wordt gehaald. Wat hierboven werd beweerd is dat je om allebei even veel zou moeten geven, en dat is gewoon klikklare onzin. Zo is je bovenkamer niet geprogrammeerd en evolutionair gezien zou dat behoorlijk nadelig kunnen werken.
Nog even aanvullend. Om iets geven impliceert dat je n 'offer' brengt. En iemand die beweert dat hij om iedereen even veel geeft,of uberhaupt om iedereen geeft, die zou elke seconde en euro wel aan iemand moeten geven op deze inmensgrote aardkloot vol met 7 miljaard mensen.
  vrijdag 15 december 2017 @ 16:56:43 #119
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175744261
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:04 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Deze dader had Joodse symboliek als doel.

,,terreur. Eng: terrorism [strafrecht] oogmerk om de bevolking of een deel van de bevolking van een land vrees aan te jagen..''
Letterlijk: schrikbewind.

Dus terreur en niet bedreiging.
Dan had hij dat maar, maar als doel kom je nergens. Door ruiten neer te slaan heeft hij zijn doel niet geraliseerd
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 15 december 2017 @ 17:06:13 #120
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175744432
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 16:41 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Gelukkig dan maar :)
Kunnen we dan ook af van de achterlijke notie dat dit 'linkse terreur' is?
  vrijdag 15 december 2017 @ 17:09:15 #121
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175744500
Dacht dat antisemitisme en zo rechts waren.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 17:12:37 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175744579
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:09 schreef hugecooll het volgende:
Dacht dat antisemitisme en zo rechts waren.
Dat is wat die linksen willen dat je denkt. Zou ervoor uitkijken hoor :{w
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175744724
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kunnen we dan ook af van de achterlijke notie dat dit 'linkse terreur' is?
Laten we er: door links gefaciliteerde terreur van maken. Die combinatie is nog ouder de olymische spelen in Munchen
  vrijdag 15 december 2017 @ 17:19:44 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175744736
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:19 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Laten we er: door links gefaciliteerde terreur van maken.
Ook niet.
pi_175744802
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 16:56 schreef _--_ het volgende:

[..]

Dan had hij dat maar, maar als doel kom je nergens. Door ruiten neer te slaan heeft hij zijn doel niet geraliseerd
Zijn eigen falen is geen excuus, toch?
  vrijdag 15 december 2017 @ 17:25:04 #126
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_175744849
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik geloof niet in 'linkse' of 'rechtse' terreur. Terreur is terreur en dient als zodanig bestraft te worden
Terreur is per definitie politiek.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_175744930
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik geloof niet in 'linkse' of 'rechtse' terreur. Terreur is terreur en dient als zodanig bestraft te worden
En geen terreur is geen terreur, hoe erg 3e generatie oorlogsslachtoffers zich ook aanstellen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 17:44:01 #128
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175745240
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:25 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Terreur is per definitie politiek.
Je moet geen onderscheid willen maken tussen welk motief er achter zit
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175745691
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En geen terreur is geen terreur, hoe erg 3e generatie oorlogsslachtoffers zich ook aanstellen.
De helft van je volk systematisch uitgemoord. Iedere familie meerdere slachtoffers... Overal en altijd vervolgd, en dan aanstellen :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 18:11:29 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175745764
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:07 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De helft van je volk systematisch uitgemoord. Iedere familie meerdere slachtoffers... Overal en altijd vervolgd, en dan aanstellen :')
Arme Armeniërs ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175746215
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik geef om iedereen op deze aardbol.
Je geeft dus ook om mij. *;
pi_175746831
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En geen terreur is geen terreur, hoe erg 3e generatie oorlogsslachtoffers zich ook aanstellen.
Wat ben jij ook jodenhater zeg.
Walgelijk
pi_175746993
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:
En geen terreur is geen terreur, hoe erg 3e generatie oorlogsslachtoffers zich ook aanstellen.
Dus die poging tot brandstichting op die moskee in Enschede was geen terreur ?
Heh, gelukkig zit er toch een beetje gezond verstand in je.
pi_175747210
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:09 schreef hugecooll het volgende:
Dacht dat antisemitisme en zo rechts waren.
Hebben ze je dat wijsgemaakt ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
Sinds wanneer is moslimterreur ineens linkse terreur. Streven die 2 niet heel andere doeleinden na?
En wat zijn die doeleinden dan volgens jou ?
Kom nou, niet zo naief doen, de innige band tussen de radicale islam en links is algemeen bekend.
  vrijdag 15 december 2017 @ 19:53:13 #135
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175747781
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hebben ze je dat wijsgemaakt ?
ze?
  vrijdag 15 december 2017 @ 20:05:27 #136
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175748082
15 jaar voor het brengen van spek naar een moskee: http://www.breitbart.com/(...)ows-15-years-prison/

Voor een gewapende overval krijg je minder.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  vrijdag 15 december 2017 @ 20:18:25 #137
3542 Gia
User under construction
pi_175748415
Moslims die geconfronteerd worden met een (westerse) maatschappij die geheel indruist tegen wat hij geleerd heeft en wat hij gelooft, raakt verward. Da's logisch.

Politiek links raakt volledig gestresst door het blijven meepraten met allerlei minderheden, terwijl er een kabinet zit dat harde maatregelen treft.
Dus dat links hierdoor doordraait, is ook heel logisch.

En tja, rechts is racistisch. Dus die zijn bij voorbaat fout en schuldig.

Dus is het eigenlijk heel logisch dat rechts geweld strenger bestraft wordt dan links geweld of geweld door verwarde minderheden.
pi_175748826
quote:
De term regressief links (Engels: (the) regressive left, ook wel regressive liberalism[1][2]) is een politieke term, gepopulariseerd door de Britse contra-extremisme-activist en Quilliam-voorzitter Maajid Nawaz,[3][4][noot 1] voor het beschrijven van "een gedeelte [van links dat] een inherente aarzeling heeft om vormen van onverdraagzaamheid die kunnen voorkomen in minderheidsgroepen te bestrijden (...) ter wille van politieke correctheid, ter wille van het tolereren van wat zij geloven dat 'andere culturen' zijn en het respecteren van verschillende leefwijzen."
pi_175748879
Zij die kwaad verdedigen is kwaadaardig.

Maar wat we nu zien met islam terreur is gewoon een herhaling van het communisme. Links doet met islam precies hetzelfde als wat het deed met het communisme

Islam terreur wordt toegelaten en goedgepraat om precies dezelfde reden dat terrorisme van communisme goedgekeurd werd
Vrijwel de meeste communisten werkten vanuit het westen (trotsky vanuit londen opereerde, maar ook lenin vanuit het westen)
En net zoals communisten opereren vele islamitische organisaties ook vanuit het westen. Het moslimbroederschap opereert vanuit europa (zie wikipedia)
Vele leden van moslimbroederschap moesten vluchten naar europa (hassan al bannas schoonzoon van mr ramadan die weer de papa is van tariq ramadan)
De moslimbroeders richte in geneve een islamitisch centrum op. Europa werd de 2e vertakking van de moslimbroeders

De ayatollah van de islamitsche opstand in iran operereerde ook deels vanuit parijs hoor. Khomeinie werd in 1978 uit irak gezet en hij verstigde in parijs.

En isis krijgt ook vele duizenden vechters uit europa

Het westen had grote communistische leiders in hun eigen steden. Net zoals met islamitische leiders. En nu heeft het westen grote islamitische organistaties. Dus als het westen echt terrorisme wil stoppen dan kunnen ze die organistaties ontmantelen en verwijderener
De haatpredikende imams uit het land gooien.
Kortom beginnen in je eigen steden ipv bommen gooien op syrie

Amerika zegt altijd dat ze veel geldeloning geven aan iedereen die de leiders achter de ideologie van bijv al qaeda doden in afganistan of pakistan. Maar ondertussen kunnen deze leiders van al qaeda wel mooi moskeeen bezoeken in amerika

Dus het westen wil islamitische terrorisme helemaal niet verslaan want het westen reageert wel op terrorisme maar negeert de ideologie, om vervolgens de oorzaak van terreur te koppelen aan van alles wat politiek nu belangrijk is (etnische profileren, economische probelemen)

En vergeet niet: links zien de islamisten als een anti kolonistische minderheid dan gewoon racisten.
De moslimbroederschap groepen (die opereren vanuit europa) zijn met gemak bereidt om (net zoals de communisten ooit) de idioten van links te gebruiken hoor
Je ziet ook dat islamisten de linkse agenda kapen.

Voorbeeld: moslims gebruiken de black lives matter protesten om het te veranderen in anti israel protesten (from ferguson to palestine stop racism)
Maar ook de trump gedoe waar de islamitische organistaties miscbruik van maakt: black lives is our matter (moslim) too

Of linda sarsour

Er zijn tig aantal black lives matter groepen waar usefull linkse idiots bij zitten die naar palestina gaan om daar met islamitische teeroristen te strijden tegen israel

Maar ook in nederland zie je dit verschijnsel: bijv de bijeenkomst 400 jaar verdriet zwarte piet waarbij de zwarte piet discussie wordt gebruikt. Want je ziet dus turkse en palestijnse vlaggen. En abdul kasim al jaberi heeft een anti zwarte piet trui aan terwijl hij een speech houdt over israel.
En ondertussen zie je " free gaza" samen met "400 jaar verdriet zwarte piet"

Linksen zoeken ideologische overeenkomsten met terreur groepen zoals al qaeda of hamas (denk bijv aan ken o'keefe die anti amerikaans is en organistaties zoals moslimbroederschap en iran de hemel inprijst)

Linksen houden van terreur oganistaties. Ik moet denken aan jamal harit (ronald fiddler) die zichzelf opblies in irak
Voordat hij zich opblies kreeg geld van engeland. En waarom? Want hij had 'geleden' in guantanamo bay.Hij werd in isoleercel gestopt omdat ie weigerde iets aan te doen.
Hij vergeleek gitmo met de joodse doodskampen. En toen hij vrij werd gelaten uit de gitmo zei hij: ik ben vrij eindelijk, ik heb niets gedaan

Uhu nou vrij was ie zeker. Smamen met anderen kregen ze geld en hulp. De extreem linkse partijen schreven ondertussen over de martelingen en gruwelheden wat hij en andere gevangenen in gitmo hadden ondergaan.

En toen ging jamal naar syrie om mensen te vermoorden.

Hoeveel mensen zou hebben verkracht? Hoeveel christenen en moslims zou hij vermoord hebben?
Terwijl de linksen in engeland hem geld en hem prezen vanwege zijn 'lijden' in gitmo verkrachtte hij jonge meisjes en onthoofden hij mensen

Er zijn vele schrijvers en journalisten ecta die nieuwe manieren vinden om islamitische terreur te ondersteunen.

Denk bijv aan mevr slovo: https://en.wikipedia.org/wiki/Gillian_Slovo
Ja inderdaad de dochter van de communist joe (https://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Slovo )

Gillian slovo schreef mee aan dit boek:

https://www.amazon.com/Gu(...)reedom/dp/1840024747

In deze boek zoekt zij nieuwe excussen om islamitsche terreur goed te praten.
Gillian slovo riep ook op om israel te boycotten. Ze zei dat de israelis de palestijnen wilden stoppen om zich vrij te maken. Israel zou de palestijnen hun vrijheidsbewegingen tegenwerken.

Kort na haar uitspraak werden 3 isralische tieners ontvoer en vermoord

Ach het was voor mevr slovo makkelijker om te praten over israel dan over jamal al harit he. Want jamal was een onschuldige slachtoffer. Het is altijd makkelijk voor links om de islamitische terroristen te geloven ipv hun slachtoffers he

Gillian slovo heeft vorig jaar weer wat geschreven:
https://www.readingspace.(...)lamic-State/19375124

Zeer interssant want hier opnieuw: de islam terreur hun gruwelheden wordt gerechtvaardigd omdat israel discrimineert
Hierin ook opnieuw is men geobsedeerd om islam terreur te begrijpen ipv de slachtoffers. Het voor veel linksen zelfs zo dat als je tegen isis bent dat je islamofoob bent.

Voor links zijn de vervolgers veel belangrijkers dan hun slachtoffers. Want slachtoffers zijn maar cijfers

Maar goed, terroristen zijn geen slachtoffers zij zijn de vervolgers. Maar links verdedigd ze en diegene die kwaad verdedigd zijn kwaadaardig. Links zal altijd manieren vinden om kwaad te verdedigen (of dit nu islam terrorisme is of communisme of wat dan ook)
pi_175749050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:08 schreef truthortruth het volgende:
Ik snap de link met links wel. Als er door een niet moslim een scheet gelaten wordt in een moskee staat joop er dagenlang vol van. Nu hebben iemand die bereid is om te sterven en slachtoffers te maken alleen maar omdat ze joods zijn, en wordt er gezwegen op joop.
Weken lang metoo'ers door het slijk halen bij het minste of geringste uitspraakje, maar zodra het hun eigen redacteur is gaan ze maar even afwachten...

Te triest, maar wel lachwekkend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175749476
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:34 schreef Szikha2 het volgende:
...
+1, daar heb ik niets aan toe te voegen. De vergelijking met communisme is super treffend
pi_175749882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:18 schreef Gia het volgende:
Moslims die geconfronteerd worden met een (westerse) maatschappij die geheel indruist tegen wat hij geleerd heeft en wat hij gelooft, raakt verward. Da's logisch.

Politiek links raakt volledig gestresst door het blijven meepraten met allerlei minderheden, terwijl er een kabinet zit dat harde maatregelen treft.
Dus dat links hierdoor doordraait, is ook heel logisch.

En tja, rechts is racistisch. Dus die zijn bij voorbaat fout en schuldig.

Dus is het eigenlijk heel logisch dat rechts geweld strenger bestraft wordt dan links geweld of geweld door verwarde minderheden.
:? Bedoel je dit nu serieus of ben je cynisch en ben je gewoon een paar smileys vergeten ?
pi_175750667
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:34 schreef Szikha2 het volgende:
Komt wel enigzins overeen met de 3 wetten van Croughs.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')