abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:52:56 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175666930
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:31 schreef RM-rf het volgende:
alweer?

Kan deze Trump missie mischien samengaan met de missie die Bush jr. beloofde in 2004, dat de amerikanen in 2020 weer voet op de maan zouden zetten

[..]

http://edition.cnn.com/2004/TECH/space/01/14/bush.space/
Tja, 4 jaar later stortte het land in een diepe recessie. Dan worden dat soort projecten natuurlijk het eerste geschrapt.
pi_175666938
Trump en de GOP lopen achter de feiten aan. Bedrijven zoals SpaceX en Blue Origin hebben ondertussen de technologie en kunnen het tegen veel lagere kosten verwezenlijken. SLS is een erg kostbaar concept want niet herbruikbaar. Het is technologisch zelfs een stap terug van de Space Shuttle. SLS is feitelijk een jaren 70 ontwerp. Voor deze verouderde wijn in nieuwe zakken is ondertussen al bijna $ 20 miljard betaald aan Lockheed, Boeing, Rocketdyne en ULA _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_175666993
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Conservatieve blanke (GOP?) mannen willen vooruitgang en de mensheid naar de sterren brengen.

Negers en vrouwen willen een uitkering en dan met een dekentje op de bank zitten.
Orkaan Katrina? Door geen hulp te sturen als de mensen verdronken?

Door een oliepijpleiding in de ongerepte natuur van Alaska aan te leggen en daar de flora en fauna te bedreigen?

Door honderduizenden mensen waaronder tienduizenden eigen soldaten de dood in te jagen door middel van twee niet ophoudende oorlogen in het buitenland, waarvan zeker een met valse voorwendselen?

Door stamcelonderzoek te verbieden omdat het niet toegestaan zou zijn volgens het christendom?

Als je dat maar vooruitgang noemt, laat me niet lachen.

Tja ik wil geen politiek topic hiervan maken, dus ik houd er oo. Hopelijk is het nu wel duidelijk.
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:58:20 #29
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_175667021
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:52 schreef Twiitch het volgende:
Tja, 4 jaar later stortte het land in een diepe recessie. Dan worden dat soort projecten natuurlijk het eerste geschrapt.
Yeah, Bush had in 2004 nooit voor goede funding voor het project gezorgd, waardoor het project nooit een target heeft gehaald. Daardoor is het geschrapt. Aangezien Trumpie ook niet met meer centen aankomt denk ik niet dat dit nu heel anders zal gaan.
Ik ga naar huis.
pi_175667040
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Tja, 4 jaar later stortte het land in een diepe recessie. Dan worden dat soort projecten natuurlijk het eerste geschrapt.
De recessie was er al in 2001, je zal de Depressie bedoelen. _O-
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:02:06 #31
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175667072
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:58 schreef nietzman het volgende:

[..]

Yeah, Bush had in 2004 nooit voor goede funding voor het project gezorgd, waardoor het project nooit een target heeft gehaald. Daardoor is het geschrapt. Aangezien Trumpie ook niet met meer centen aankomt denk ik niet dat dit nu heel anders zal gaan.
Waarschijnlijk gaat hij Mexico ervoor laten betalen of zoiets.
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:02:46 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175667087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaat hij Mexico ervoor laten betalen of zoiets.
Of de aliens die in de holle maan wonen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:04:23 #33
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175667120
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaat hij Mexico ervoor laten betalen of zoiets.
Of hij gaat falen en dan heel boos de maan nuken.
pi_175667165
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
Tientallen miljoenen Amerikanen kunnen hun zorg niet betalen, maar wel geld pompen in een Maanprogramma.

Man o man...
Dat de zorg in de VS onbetaalbaar is geworden komt niet door een gebrek aan geld, wel door het niet doelmatig inzetten ervan. Berekend in %BNP betaald een doorsnee amerikaan een astonomisch bedrag aan zorg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 12-12-2017 12:26:10 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_175667274
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:58 schreef nietzman het volgende:

[..]

Yeah, Bush had in 2004 nooit voor goede funding voor het project gezorgd, waardoor het project nooit een target heeft gehaald. Daardoor is het geschrapt. Aangezien Trumpie ook niet met meer centen aankomt denk ik niet dat dit nu heel anders zal gaan.
funding was er wel degelijk...

ruim 20 miljard is er in allerhande projecten gestoken die echter eigenlijk nooit werkelijk een reeele bemande ruimtereis konden mogelijk maken (althans, de kostend aarvan waren nog eens een veelvoud van het bedrag dat er al in gestoken was)...

Dat was de reden dat men er vanaf stapte, doorgaan met de ude lannen zou een vermogen kosten... wat Trump nu aankondigt is die oorspronkelijke denkfout noge en keertje te herhalen en wer miljarden in voorbereidende projecten te steken die 'ooit' via een verouderde methode een ruimtereis zou kunnen opleveren en ook nu zal dt plan gecancelled worden als de begroting voor die daadwrkelijke reis voorligt en niemand zoveel wil betalen...

Vóórdat echter het zover komt gaan er ook nu weer vele miljarden naar enkele ondernemingen die dit project ontwikkelen...

Overigens gaat vast niet ales naar de ontwikkeling, diezelfde ondernemingen steken evengoed heel veel geld in de verkiezingscampagne's van politici...
bv Mike Pence is een van de politici die héél véél geld daarvan krijgt...

en we weten allemaal dat Mike Pence binnenkort Trump wil opvolgen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:17:19 #36
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_175667319
Hoezo "weer"?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:19:32 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175667344
Op zich slim. Trump kan al die complotgekkies wel overtuigen dat de VS op de maan is geweest.
pi_175667885
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit vind ik echt de slechtste mentaliteit denkbaar. Nooit ergens enige vooruitgang op willen boeken, enkel omdat het verstrekken van uitkeringen altijd prio 1 van alles moet zijn.

Typische uitkeringstrekkersmentaliteit ook. Zich totaal nergens voor interesseren, als het gratis geld maar binnenkomt. Alle technologische vooruitgang, wetenschap, grote ontdekkingen, alles moet stil gezet worden want meer geld, dan hoef je ook niet te stelen.
Jouw post die is weggehaald:

quote:
Conservatieve blanke (GOP?) mannen willen vooruitgang en de mensheid naar de sterren brengen.

Negers en vrouwen willen een uitkering en dan met een dekentje op de bank zitten.
Toch knap hoe jij van zoiets moois als ruimtevaart weer iets vreselijks smerigs kan maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:50:29 #39
104871 remlof
Europees federalist
pi_175667945
Hopelijk rot Trump snel op en komt er weer een president die wel wat kan bereiken.
Want het wordt inderdaad tijd dat we teruggaan naar de Maan.
pi_175668243
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:50 schreef remlof het volgende:
Hopelijk rot Trump snel op en komt er weer een president die wel wat kan bereiken.
Want het wordt inderdaad tijd dat we teruggaan naar de Maan.
Op dit moment zijn het met name Boeing en Lockheed die middels ULA het meeste overheidsgeld binnenharken. Komende jaren verwacht ik dat er meer funding komt voor SpaceX en Blue Origin. SpaceX gebruikt een verdienmodel als launchprovider met geringe subsidies terwijl ULA leunt op enorme subsidies. Ter vergelijking voor de BFR van SpaceX is subsidie ontvangen voor het ontwikkelen van de Raptor engine en niet voor het ontwikkelen en produceren van de gehele raket zoals de SLS bij ULA, Boeing en Lockheed .
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:08:12 #42
104871 remlof
Europees federalist
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:15:29 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175668435
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jouw post die is weggehaald:

[..]

Toch knap hoe jij van zoiets moois als ruimtevaart weer iets vreselijks smerigs kan maken.
Wie begint er nu te zeuren over ras en gender Koos? Ik toch zeker niet. Jullie zien de balk in je eigen oog niet meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175668593
Verfilming van de Space Race voorafgaande aan en tijdens de koude oorlog.


Zo te zien is er in de VS bijna nul, niks veranderd sinds die tijd ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_175668611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wie begint er nu te zeuren over ras en gender Koos? Ik toch zeker niet. Jullie zien de balk in je eigen oog niet meer.
Jullie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:11:23 #46
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_175669647
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
Tientallen miljoenen Amerikanen kunnen hun zorg niet betalen, maar wel geld pompen in een Maanprogramma.

Man o man...
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
Tientallen miljoenen Amerikanen kunnen hun zorg niet betalen, maar wel geld pompen in een Maanprogramma.

Man o man...
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
Tientallen miljoenen Amerikanen kunnen hun zorg niet betalen, maar wel geld pompen in een Maanprogramma.

Man o man...
Als je die maatstaf gaat gebruiken kun je alle wetenschap de kiem gaan smoren.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:30:55 #47
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175670087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:11 schreef Eiwitshake het volgende:
Als je die maatstaf gaat gebruiken kun je alle wetenschap de kiem gaan smoren.
Nee hoor. Er is ook genoeg wetenschap en innovatie die echt toegevoegde waarde heeft.
Dit idee zie ik vooral als een manier om de pener van Trump weer langs de meetlat te leggen.
Wat onverlet dat ik ruimtevaarttechnologie erg interessant vind.

Maar steek dat dat in andere toepassingen en niet in een maanlanding; zoals dat NL heeft mede-geïnvesteerd in TROPOMI. Dat heeft meer toegevoegde waarde.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:32:35 #48
104871 remlof
Europees federalist
pi_175670117
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:30 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee hoor. Er is ook genoeg wetenschap en innovatie die echt toegevoegde waarde heeft.
Dit idee zie ik vooral als een manier om de pener van Trump weer langs de meetlat te leggen.
De 110 meter van de Saturnus V van JFK gaat ie toch niet halen :P
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:35:05 #49
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175670168
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:30 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee hoor. Er is ook genoeg wetenschap en innovatie die echt toegevoegde waarde heeft.
Dit idee zie ik vooral als een manier om de pener van Trump weer langs de meetlat te leggen.
Dat wel maar met het bijkomende voordeel dat men zich weer bezig gaat houden met ruimtevaart. Dat Trumptiedump het doet om zijn eigen extreem schraal slechte reputatie op te pompen vind ik zelf niet zo boeiend. :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175671380
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit vind ik echt de slechtste mentaliteit denkbaar. Nooit ergens enige vooruitgang op willen boeken, enkel omdat het verstrekken van uitkeringen altijd prio 1 van alles moet zijn.

Typische uitkeringstrekkersmentaliteit ook. Zich totaal nergens voor interesseren, als het gratis geld maar binnenkomt. Alle technologische vooruitgang, wetenschap, grote ontdekkingen, alles moet stil gezet worden want meer geld, dan hoef je ook niet te stelen.
Helemaal mee eens trouwens, maar de ergenis spat wel van de post af ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')