abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 december 2017 @ 23:44:06 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175754610
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Niet alle OV he, alleen de treinen.
Bussen tellen niet :{w
pi_175755111
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:09 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Zal ook wel liggen aan de regio waar je rijdt. Ik kan me indenken dat in de randstad (waar al die zieligerds wonen die zo nodig allemaal geen dame of heer wensen te zijn) dat "beste reizigers" versneld moet worden doorgevoerd, anders regent het klachten bij NS.
Als je iets simpels kunt doen waar:

- Een paar mensen zich beter door voelen
- Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt

waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
pi_175755266
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:08 schreef Ireyon het volgende:

Als je iets simpels kunt doen waar:

- Een paar mensen zich beter door voelen
- Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt

waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
Nou, dat dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175755312
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als je iets simpels kunt doen waar:

- Een paar mensen zich beter door voelen
- Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt

waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
Kijk, ik snap je punt.

Echter: Waarom moet voor die paar mensen (misschien 100 stuks in heel NL) alles op de schop?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_175755701
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:18 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Kijk, ik snap je punt.

Echter: Waarom moet voor die paar mensen (misschien 100 stuks in heel NL) alles op de schop?
Alles op de schop?
1 zinnetje vervangen is alles op de schop?
dag
pi_175755740
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Alles op de schop?
1 zinnetje vervangen is alles op de schop?
Nee. Dit is één ding. Er zijn waarschijnlijk nog veel meer zaken die - om een verwaarloosbaar percentage individuen terwille te zijn - ook worden doorgedramd.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 00:53:55 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175755826
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bussen tellen niet :{w
:(
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175755843
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:44 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nee. Dit is één ding. Er zijn waarschijnlijk nog veel meer zaken die - om een verwaarloosbaar percentage individuen terwille te zijn - ook worden doorgedramd.
Bij de NS in de omroep? Want daar gaat dit over..
Dan kost het veel meer om van een sub-stationnetje ineens een substationnetje-park te maken..
dag
  Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 01:14:13 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175756038
Dat er aanpassingen gedaan worden voor rolstoelers en blinden (ook een zeer kleine minderheid): prima, anders kunnen ze niet zelfstandig gebruik maken van het OV.

Maar dit soort psychisch geneuzel.... Echt, ga gewoon lekker aan het werk en maak je niet druk om dat je je geen man of vrouw voelt. Who cares? Door dit soort aanstelleritus zorg je alleen maar voor minder begrip. Echt, ik heb helemaal niets tegen transgenders, maar wel ontzettend tegen mensen die ze psychisch niet allemaal op een rijtje hebben en zich overal aan storen. Laat je opsluiten in een psychiatrische instelling zou in zeggen, dan hoef je je nergens meer druk over te maken.

Wat gaat NS trouwens doen als er morgen 1000 man staat die zich groen en geel ergeren aan het blauw en geel van NS omdat {{reden}}? Gaan ze dan ook binnen een jaar alle treinen overschilderen?

En nu gaan we het gewoon weer over treinen hebben. Punt!

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175756071
Lekker drogredenen en appels en peren vergelijken :+
Maar prima, treinen.., terug naar de goede oude tijd:
dag
pi_175756102
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 01:14 schreef dennistd het volgende:
Dat er aanpassingen gedaan worden voor rolstoelers en blinden (ook een zeer kleine minderheid): prima, anders kunnen ze niet zelfstandig gebruik maken van het OV.

Maar dit soort psychisch geneuzel.... Echt, ga gewoon lekker aan het werk en maak je niet druk om dat je je geen man of vrouw voelt. Who cares? Door dit soort aanstelleritus zorg je alleen maar voor minder begrip. Echt, ik heb helemaal niets tegen transgenders, maar wel ontzettend tegen mensen die ze psychisch niet allemaal op een rijtje hebben en zich overal aan storen. Laat je opsluiten in een psychiatrische instelling zou in zeggen, dan hoef je je nergens meer druk over te maken.

Wat gaat NS trouwens doen als er morgen 1000 man staat die zich groen en geel ergeren aan het blauw en geel van NS omdat {{reden}}? Gaan ze dan ook binnen een jaar alle treinen overschilderen?

En nu gaan we het gewoon weer over treinen hebben. Punt!

[ afbeelding ]
Waar een mens zich druk om kan maken.
Bier.
pi_175756133
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 01:14 schreef dennistd het volgende:

Wat gaat NS trouwens doen als er morgen 1000 man staat die zich groen en geel ergeren aan het blauw en geel van NS omdat {{reden}}? Gaan ze dan ook binnen een jaar alle treinen overschilderen?

Dit is natuurlijk maar iets kleins, wat vrij simpel aan te passen is. Het doet jou geen pijn dat je ipv 'heer' of 'dame', 'reiziger' wordt genoemd. Enkel in nostalgisch opzicht doet het even zeer, maar ook dat gaat wel weer over :*
  Moderator zaterdag 16 december 2017 @ 01:28:01 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175756163
In Dld word je aangesproken met Fahrgast, geen idee hoe het in andere landen gaat.

Sommige geldverslindende dingen voor een kleine groep (bv wc voor mensen die het niet uitmaakt wat ze zijn, of verplichten tot een wc ruimte voor iedereen is idioot, maar een omroepzin aanpassen hoeft niet veel te kosten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 01:28:05 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175756164
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175756579
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

De Hondekop was vandaag op weg van zijn standplaats Nijmegen naar Utrecht. Morgen gaat ie namelijk een oliebollenrit rijden. Dit is de gepubliceerde dienstregeling ervan:

[..]

Tussen Deventer en Zwolle zit nog wat in (6:22 is een beetje lange reistijd) maar deze info kan ik helaas niet delen ;(
Sneue bende, deel dan niefs
  zaterdag 16 december 2017 @ 06:53:56 #216
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175756927
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als je iets simpels kunt doen waar:

- Een paar mensen zich beter door voelen
- Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt

waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
Ik heb in de afgelopen week al meer mensen gehoord die zich storen aan het "beste reizigers", dan in de 2 jaar daarvoor over het "dames en heren".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over de hele wereld schijnen ze beste reizigers te zeggen (zei een machinist me, zelf nooit in het buitenland met de trein/metro geweest), maar gooi het dan daarop, het gelijk trekken van internationale gebruiken o.i.d.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

De naam waaronder alle door de Provincie Overijssel aanbestede treindiensten rijden, met ook één paaltje/poortje.
Wordt het wel lekker duidelijk van...
Say, je reist van Dalfsen naar Klarenbeek. Dan moet je dus met arriva, ns en weer arriva. In Dalfsen check je in bij blauwnet, in Zwolle check je uit/in bij NS, en in Zutphen check je weer in bij blauwnet... ?

Weet iemand waarom er niet 'gewoon' 1 check in op startpunt en 1 checkout op eindpunt is? (Vraag is vast al 1000x gesteld)

[ Bericht 21% gewijzigd door nijnja op 16-12-2017 07:05:19 ]
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zaterdag 16 december 2017 @ 07:45:51 #217
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_175757016
In dit voorbeeld moet je eerst inchecken bij blauwnet, daarna bij NS en daarna bij Arriva.
Zutphen-Apeldoorn is geen blauwnet omdat het een andere provincie is.

Het systeem is zo bedacht als het nu is omdat de verschillende vervoerders van mening waren dat het geld niet eerlijk verdeeld werd, als de reizigers in één keer voor de hele reis betaalden.
Nu wordt er al jaren gepraat over een 'single check in' voor alle vervoerders maar dat schijnt zeer moeilijk te zijn om in te voeren.

[ Bericht 35% gewijzigd door ReisT op 16-12-2017 07:50:59 ]
  zaterdag 16 december 2017 @ 07:59:58 #218
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175757076
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 07:45 schreef ReisT het volgende:
In dit voorbeeld moet je eerst inchecken bij blauwnet, daarna bij NS en daarna bij Arriva.
Zutphen-Apeldoorn is geen blauwnet omdat het een andere provincie is.

Het systeem is zo bedacht als het nu is omdat de verschillende vervoerders van mening waren dat het geld niet eerlijk verdeeld werd, als de reizigers in één keer voor de hele reis betaalden.
Nu wordt er al jaren gepraat over een 'single check in' voor alle vervoerders maar dat schijnt zeer moeilijk te zijn om in te voeren.
Je hebt gelijk, qua inchecken, maar ik vind het onduidelijk voor de reizigers. Want het isnwel allebei arriva, maar niet allebei arriva :?

Ah kijk, het werd oneerlijk verdeeld. Weet je ook wie dat vindt? Wat ik begreep wilde NS wel 1 check in en 1 check out, maar waren er andere vervoerders die dat niet wilden. (?)
Raar vind ik dan wel dat van Europapark naar Groningen de NS duurder is dan Arriva...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_175757223
NS heeft een ander tariefstelsel waarbij je meer korting krijgt, naar mate je langer reist, waarbij de minimale prijs op 2,30 ligt. Op korte stukjes zal dus inderdaad Arriva goedkoper zijn dan NS, maar op de lange afstanden zal NS een heel stuk goedkoper zijn, omdat je bij bijvoorbeeld Arriva gewoon echt per kilometer betaald.
pi_175757245
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 06:53 schreef nijnja het volgende:

[..]

Ik heb in de afgelopen week al meer mensen gehoord die zich storen aan het "beste reizigers", dan in de 2 jaar daarvoor over het "dames en heren".
Dat is vrij verklaarbaar, bij het ingaan van deze tekst lag het treinverkeer vrijwel plat door het winterweer, waardoor mensen gevoelsmatig in 1 of 2 dagen vaker "beste reizigers" hebben gehoord dan "dames en heren" in de 2 jaar ervoor.
Logisch dat mensen zich dan gaan ergeren en denken: "Ga gewoon je werk doen en zorg dat er treinen rijden in plaats van je bezig te houden met dit soort politiek correct geneuzel".
  Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 08:51:39 #221
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175757365
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 02:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Sneue bende, deel dan niefs
Beschouw het als een soort vooraankondiging, inmiddels staat ie namelijk op de AV met bestemming... Bentheim!

Aankomst zal daar tegen 10.45u zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 16 december 2017 @ 08:52:25 #222
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175757371
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:23 schreef MTL het volgende:
NS heeft een ander tariefstelsel waarbij je meer korting krijgt, naar mate je langer reist, waarbij de minimale prijs op 2,30 ligt. Op korte stukjes zal dus inderdaad Arriva goedkoper zijn dan NS, maar op de lange afstanden zal NS een heel stuk goedkoper zijn, omdat je bij bijvoorbeeld Arriva gewoon echt per kilometer betaald.
Dank voor de uitleg :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is vrij verklaarbaar, bij het ingaan van deze tekst lag het treinverkeer vrijwel plat door het winterweer, waardoor mensen gevoelsmatig in 1 of 2 dagen vaker "beste reizigers" hebben gehoord dan "dames en heren" in de 2 jaar ervoor.
Logisch dat mensen zich dan gaan ergeren en denken: "Ga gewoon je werk doen en zorg dat er treinen rijden in plaats van je bezig te houden met dit soort politiek correct geneuzel".
Ik snap je punt, maar voorgaande jaren zijn er vast ook dagen geweest waarop weinig tot niets reed. Toen geen klachten gehoord over het "dames en heren".

Het zal vast een 'wenperiode' zijn.
Ik denk ook dat het niets met NS te maken heeft maar meer met alles wat er in Nederland gaande is. Alles als in alle aanpassingen die voor iedere*, mindere/ zwakkere/ anders-zijnde/ anders-willen-zijnde groep doorgevoerd worden, en de **'normale' vrouw/man wordt steeds verder naar achteren geschoven..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zaterdag 16 december 2017 @ 08:55:42 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_175757389
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 06:53 schreef nijnja het volgende:

Weet iemand waarom er niet 'gewoon' 1 check in op startpunt en 1 checkout op eindpunt is? (Vraag is vast al 1000x gesteld)
Omdat het systeem niet bedacht is om het de reiziger gemakkelijk te maken. Daarom blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 december 2017 @ 08:56:48 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_175757396
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:09 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Zal ook wel liggen aan de regio waar je rijdt. Ik kan me indenken dat in de randstad (waar al die zieligerds wonen die zo nodig allemaal geen dame of heer wensen te zijn) dat "beste reizigers" versneld moet worden doorgevoerd, anders regent het klachten bij NS.

Bekrompen-provinciaal alert!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_175757421
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 07:59 schreef nijnja het volgende:

[..]

Wat ik begreep wilde NS wel 1 check in en 1 check out, maar waren er andere vervoerders die dat niet wilden. (?)
Dat zal een woordvoerder van NS dan wel een keer in een persbericht geroepen hebben. Mijn ervaringen met persberichten door woordvoerders van NS is dat ze vrijwel altijd feitelijk onjuist zijn maar desalniettemin integraal worden overgenomen door diverse media.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')