Dat is wel gelukt ja...quote:Op zaterdag 16 december 2017 08:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
mdat het systeem niet bedacht is om het de reiziger gemakkelijk te maken. Daarom blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Ah ja, dat is ook weer zo ja...quote:Op zaterdag 16 december 2017 09:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat zal een woordvoerder van NS dan wel een keer in een persbericht geroepen hebben. Mijn ervaringen met persberichten door woordvoerders van NS is dat ze vrijwel altijd feitelijk onjuist zijn maar desalniettemin integraal worden overgenomen door diverse media.
Ook de andere vervoerders hanteren die korting, met dezelfde percentages. Alleen opstaptarief kan verschillen.quote:Op zaterdag 16 december 2017 08:23 schreef MTL het volgende:
NS heeft een ander tariefstelsel waarbij je meer korting krijgt, naar mate je langer reist, waarbij de minimale prijs op 2,30 ligt. Op korte stukjes zal dus inderdaad Arriva goedkoper zijn dan NS, maar op de lange afstanden zal NS een heel stuk goedkoper zijn, omdat je bij bijvoorbeeld Arriva gewoon echt per kilometer betaald.
Niet dus. Daarom kunnen tarieven zelfs op hetzelfde traject enorm verschillen tussen de heen en terugreis als je in je reis met twee vervoerders reist.quote:Op zaterdag 16 december 2017 09:29 schreef TemulMelvin het volgende:
[..]
Ook de andere vervoerders hanteren die korting, met dezelfde percentages. Alleen opstaptarief kan verschillen.
De vervoerders willen het niet. Technisch is het appeltje-eitje om een algoritme te bedenken welke trajecten een reiziger langs komt van A naar B en welke verders daar tussen zaten.quote:Op zaterdag 16 december 2017 07:45 schreef ReisT het volgende:
Het systeem is zo bedacht als het nu is omdat de verschillende vervoerders van mening waren dat het geld niet eerlijk verdeeld werd, als de reizigers in één keer voor de hele reis betaalden.
Nu wordt er al jaren gepraat over een 'single check in' voor alle vervoerders maar dat schijnt zeer moeilijk te zijn om in te voeren.
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.quote:Op zaterdag 16 december 2017 10:04 schreef MTL het volgende:
[..]
Niet dus. Daarom kunnen tarieven zelfs op hetzelfde traject enorm verschillen tussen de heen en terugreis als je in je reis met twee vervoerders reist.
Dit begrijpt echt niemand.quote:Op zaterdag 16 december 2017 12:57 schreef TemulMelvin het volgende:
[..]
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.
Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.
De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
Er is toch een spoorboekje? Gewoon inchecktijd + 2 minuten in de reisplanner gooien met de stations van in- en uitchecken als start en bestemming.quote:Op zaterdag 16 december 2017 10:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De vervoerders willen het niet. Technisch is het appeltje-eitje om een algoritme te bedenken welke trajecten een reiziger langs komt van A naar B en welke verders daar tussen zaten.
Maar op trajecten waar je met meerdere vervoerder kan reizen heb je dan een probleem. Je weet namelijk niet in welke trein de reiziger heeft gezeten. En precies vanwege het punt wat jij aanhaalt staan de vervoerders niet te springen dit in te voeren.
Dankquote:Op zaterdag 16 december 2017 12:57 schreef TemulMelvin het volgende:
[..]
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.
Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.
De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
Ik nu wel. Heb de uitleg alleen nooit gekregen/opgezocht.quote:
quote:Op zaterdag 16 december 2017 06:53 schreef nijnja het volgende:
[..]Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout NederlandsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bier.
En dat terwijl dit juist de IPSOS-mongolen zou goedpraten die er mét OVC en mogelijke omreisroutes door de trein zouden lopen op bijvoorbeeld een retourtje Zwolle-Goor, dat zowel via Zupthen en dan Keolis mag als helemaal met Keolis.quote:Op zaterdag 16 december 2017 10:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De vervoerders willen het niet. Technisch is het appeltje-eitje om een algoritme te bedenken welke trajecten een reiziger langs komt van A naar B en welke verders daar tussen zaten.
Maar op trajecten waar je met meerdere vervoerder kan reizen heb je dan een probleem. Je weet namelijk niet in welke trein de reiziger heeft gezeten. En precies vanwege het punt wat jij aanhaalt staan de vervoerders niet te springen dit in te voeren.
Als 'overnieuw' opgenomen wordt in de vandale, "omdat het zo vaak fout gedaan wordt", mag reizigsters ookquote:Op zaterdag 16 december 2017 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands
Ik heb nog een mentrix gehad. In 1991/1992, kan dus kloppen.quote:Op zaterdag 16 december 2017 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands
Hoe zie je dat voor je?quote:Op zaterdag 16 december 2017 11:10 schreef Yreal het volgende:
Ov chipkaart dubbele ov om zo voor 3.90 in de ochtendspits naar ieder station te kunnen 1ste klas
Betaal je blauwnetquote:Op vrijdag 15 december 2017 23:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik de naam blauwnet hoorde dacht ik dat het een waterleidingbedrijf was. Blijkt dus een parapluterm te zijn voor OV in de regio Overijssel.
Daarnaast zijn er ook nog eens afrondingsverschillenquote:Op zaterdag 16 december 2017 12:57 schreef TemulMelvin het volgende:
[..]
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.
Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.
De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
Ja, ik volg de gedachtengang. Maar aan de betalende reiziger is dit gewoon niet uit te leggen. De reiziger mag betalen, door allerlei hoepels springen en verder vooral zijn bek houden.quote:Op zaterdag 16 december 2017 13:12 schreef nijnja het volgende:
Ik nu wel. Heb de uitleg alleen nooit gekregen/opgezocht.
Ja, die verklaren hoogstens een verschil van één cent.quote:Op zaterdag 16 december 2017 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarnaast zijn er ook nog eens afrondingsverschillen
twitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 17:20:34 Boskoop-Gouda: geen Sprinters door een gestrande trein. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 18:23:17 Boskoop-Gouda: de gestrande trein is weg, de sprinters gaan weer rijden. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 19:12:06 Boskoop-Gouda: door beperkingen in de materieelinzet rijden er geen treinen. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
de gestrande trein zal wel weggesleept zijn door het andere stel dat heen en weer boemeltquote:Op zondag 17 december 2017 19:34 schreef James1988 het volgende:twitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 17:20:34 Boskoop-Gouda: geen Sprinters door een gestrande trein. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweettwitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 18:23:17 Boskoop-Gouda: de gestrande trein is weg, de sprinters gaan weer rijden. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweettwitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 19:12:06 Boskoop-Gouda: door beperkingen in de materieelinzet rijden er geen treinen. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
Oh man wat pijnlijk.quote:Op zondag 17 december 2017 19:34 schreef James1988 het volgende:twitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 17:20:34 Boskoop-Gouda: geen Sprinters door een gestrande trein. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweettwitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 18:23:17 Boskoop-Gouda: de gestrande trein is weg, de sprinters gaan weer rijden. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweettwitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 19:12:06 Boskoop-Gouda: door beperkingen in de materieelinzet rijden er geen treinen. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |