abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 09:40:22 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175569060
De ene heeft wit-zwart en de ander zwart-wit. Niets mis mee toch? Ik vind het wel mooi!! Als het nou fluoriserend geel was geweest kan ik het wel begrijpen. Dus als je een winkel naast de mc donalds opent moet je ook je eigen gevel rood-geel maken? Wat een onzin....

quote:
Zwart winkelpand kan in Almelo niet door de beugel: 'Ondernemertje pesten'

ALMELO – Eigenaar Hans Niers van The Athlete's Foot in Almelo moet zijn 'nieuwe' winkelpand aan de Grotestraat 64 overschilderen. De gevel is na een verbouwing zwart gemaakt, geheel volgens de huisstijl van de winkelketen. Stadsbouwmeester Robin Veenink van de gemeente Almelo vindt de kleur niet kunnen.



Medio vorige week is Niers in het stadhuis ontboden. Samen met eigenaar René van Spijker van The Athlete's Foot. Ze kregen daar de onaangename boodschap dat de kwast weer over de gevel moet. "De stadsbouwmeester vindt zwart niet passen bij de lichte kleur van de winkel die ernaast zit", vertelt Niers. Het gaat om de modezaak Vila, die in hetzelfde pand zit, een gemeentelijk monument dat overigens geheel eigendom is van Niers. In het gesprek was de gemeente onverbiddelijk. "We moeten het doen. Er is ons met boetes gedreigd."

Daardoor hebben de ondernemers geen keus, zeggen ze. Dat neemt niet weg dat Niers en Van Spijker door de affaire behoorlijk pissig zijn op de gemeente. "Het pand is er door de verbouwing juist enorm op vooruitgegaan. Om meer eenheid te creëren is de hoogte van het raam aangepast aan dat van de modezaak ernaast. En dan krijg je dit", foetert Niers, die de actie van de gemeente als 'kinderachtig en belachelijk' omschrijft. "Dit is ondernemertje pesten. De gemeente moet juist blij zijn als ondernemers hun nek uitsteken."
Eenheid

Stadsbouwmeester Veenink legt uit waarom hij de kleur zwart heeft afgekeurd. "Uit het oogpunt van welstand is het hier gewenst dat twee winkels in één pand dezelfde kleur krijgen. Zo creëer je eenheid" , aldus Veenink. De huisstijl van de nieuwe huurder, weegt daarbij niet zo zwaar. "Reclameuitingen zijn ondergeschikt ten opzichte van het beeld van het pand." Volgens de stadsbouwmeester wist Niers drommels goed dat de kleur zwart geen optie was. "In een eerste gesprek over de verbouwing, ongeveer een maand geleden, hebben we het er over gehad en is dat duidelijk aangegeven. Hier is willens en wetens het risico genomen."

https://www.tubantia.nl/a(...)tje-pesten~a0f91abb/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 8 december 2017 @ 09:44:12 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175569120
Dat beetje wit bij de buren zwart maken geen optie?
And so is the past
pi_175569125
1st world problems...
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 09:52:56 #4
213457 engine
pi_175569273
Ik vind het niet eens lelijk.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175569288
Ondernemertje pesten inderdaad. Zwart (en grijs) zijn de trendkleuren op dit moment. Je ziet overal winkeltjes die de gevels van vies wit overschilderen in zwart of grijs. Meeste gemeenten juichen deze opknapbeurten juist toe.

En als het gehele pand van meneer is, kan hij toch gewoon de gevel van de modezaak ook zwart schilderen?
pi_175569465
Ziet er prima uit. Maar als de gemeente Voor de verbouwing al aangegeven heeft dat zwart niet kan, dan moet je niet huilen achteraf.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175569678
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:00 schreef valentijn101 het volgende:
Ziet er prima uit. Maar als de gemeente Voor de verbouwing al aangegeven heeft dat zwart niet kan, dan moet je niet huilen achteraf.
Gemeenten kunnen ook leren dat vasthouden aan beleid niet altijd de beste optie is. Ook mogen ze wel wat blijer zijn met dit soort ondernemers die panden opknappen met eigen geld en het winkelgebied weer aantrekkelijker maken.

Je kunt als gemeente wel hameren op een kleurtje, maar uiteindelijk heeft de gemeente meer aan een mooi opgeknapt pand met zwarte gevel, dan aan een leegstaand pand. Want let wel, Almelo heeft van heel Overijssel het hoogste percentage aan leegstaande winkelpanden.

Daarbij komt deze kleur/stijl ook niet uit de lucht vallen. De winkel zit al jaren in Almelo en ook al jaren met dezelfde huisstijl. En ik vind het niet slim van een gemeente met zoveel leegstand dat je dan een ondernemer gaat verplichten om zijn huisstijl te veranderen omdat het kleurtje niet aanstaat. Is niet echt reclame voor andere ondernemers die zich misschien in Almelo willen vestigen.

Kortom: Je kunt als gemeente star blijven en je vasthouden aan je eigen visie, maar dan ook niet achteraf huilen dat er zoveel leegstand is en geen ondernemer het aantrekkelijk vindt om in Almelo een business op te zetten.

[ Bericht 12% gewijzigd door FYazz op 08-12-2017 10:25:43 ]
pi_175570020
Ik vind eerder de naam smerig, The Athlete's Foot, oftewel Voetschimmel :r
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:38:28 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175570054
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:36 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik vind eerder de naam smerig, The Athlete's Foot, oftewel Voetschimmel :r
Naamvoering bij schoenwinkels is wel vaker vreemd. Voetkluisje bijvoorbeeld.
And so is the past
pi_175570066
Wat een problemen heeft die gemeente.
pi_175570090
Weer zo'n zeikondernemer die een podium krijgt om de verkeerde voorstelling van zaken te geven. Hij heeft het opzettelijk in de verkeerde kleur geschilderd en dus moet het over.

De gemeente maakt regels om een straat voor alle ondernemers en het publiek aantrekkelijk te houden. Dat is maar goed ook want die ondernemers denken alleen maar aan hun eigen kortetermijnbelang en die gaan elkaar dan dus in de weg zitten. Als ze allemaal hun pand in de huisstijl gaan schilderen dan krijg je een lelijke binnenstad en verliezen ze allemaal klandizie. De gevel is geen reclame-uiting.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 10:41:36 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175570109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:36 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik vind eerder de naam smerig, The Athlete's Foot, oftewel Voetschimmel :r
Dat was ook mijn eerste gedachte :r

quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Naamvoering bij schoenwinkels is wel vaker vreemd. Voetkluisje bijvoorbeeld.
_O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175570256
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Weer zo'n zeikondernemer die een podium krijgt om de verkeerde voorstelling van zaken te geven. Hij heeft het opzettelijk in de verkeerde kleur geschilderd en dus moet het over.

De gemeente maakt regels om een straat voor alle ondernemers en het publiek aantrekkelijk te houden. Dat is maar goed ook want die ondernemers denken alleen maar aan hun eigen kortetermijnbelang en die gaan elkaar dan dus in de weg zitten. Als ze allemaal hun pand in de huisstijl gaan schilderen dan krijg je een lelijke binnenstad en verliezen ze allemaal klandizie. De gevel is geen reclame-uiting.
Flauwekul, een winkelgebied verliest klandizie door hoge parkeertarieven, door te weinig variatie in aanbod, door teveel leegstand, door opkomst van internetwinkels en door bevolkingskrimp. Niet door verschillende kleurtjes op de gevels.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 10:50:47 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175570288
Ik dacht eerst trouwens dat dit weer zo'n BLM / Sylvana dingetje was :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175570306
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:50 schreef SeLang het volgende:
Ik dacht eerst trouwens dat dit weer zo'n BLM / Sylvana dingetje was :')
Die zal nu flink balen idd. Dit had zij moeten aankaarten.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:52:02 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175570313
Waarom moet er persé eenheid zijn? Moet ieder stadscentrum eruit zien als een vinexwijk?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:56:36 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175570414
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Weer zo'n zeikondernemer die een podium krijgt om de verkeerde voorstelling van zaken te geven. Hij heeft het opzettelijk in de verkeerde kleur geschilderd en dus moet het over.

De gemeente maakt regels om een straat voor alle ondernemers en het publiek aantrekkelijk te houden. Dat is maar goed ook want die ondernemers denken alleen maar aan hun eigen kortetermijnbelang en die gaan elkaar dan dus in de weg zitten. Als ze allemaal hun pand in de huisstijl gaan schilderen dan krijg je een lelijke binnenstad en verliezen ze allemaal klandizie. De gevel is geen reclame-uiting.
_O-.

Gemeente vs ondernemer, en toch weet jij weer de verkeerde kant te kiezen. Wonderbaarlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175570509
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

_O-.

Gemeente vs ondernemer, en toch weet jij weer de verkeerde kant te kiezen. Wonderbaarlijk.
Zonder simpele zielen die klakkeloos in die simplistische ondernemersretoriek trappen zouden dit soort artikeltjes natuurlijk niet geschreven worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:04:39 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175570601
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zonder simpele zielen die klakkeloos in die simplistische ondernemersretoriek trappen zouden dit soort artikeltjes natuurlijk niet geschreven worden.
Ondernemersretoriek, toe maar.

Zodra een burgemeester de regels gebruikt om een demonstratie te verbieden waar jij achter staat ben jij er als de kippen bij :').

Dit heeft niets met al dan niet ondernemer zijn te maken. Het gaat uiteindelijk over bizarre regelgeving, niet de uitvoering daarvan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 11:07:55 #20
74056 crew  ToT
pi_175570670
Meh, wat je ook van de regel vindt; het was blijkbaar vooraf al duidelijk gemaakt dat hij het niet zwart kon maken, en dan toch doet-ie het, en dan ook nog gaan lopen zeiken?
pi_175570675
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zonder simpele zielen die klakkeloos in die simplistische ondernemersretoriek trappen zouden dit soort artikeltjes natuurlijk niet geschreven worden.
Je kunt ook gewoon afgaan op de feiten en dat is dat leegstand niet wordt veroorzaakt door het kleurtje op de gevel.

http://www.clo.nl/indicatoren/nl215104-leegstand-winkels

https://www.rtlnieuws.nl/(...)oren-blijft-toenemen

http://www.vastgoedmarkt.(...)nsformatie-101107507
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 11:09:34 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175570717
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:50 schreef SeLang het volgende:
Ik dacht eerst trouwens dat dit weer zo'n BLM / Sylvana dingetje was :')
Kun je nagaan hoe verziekt we zijn :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:10:51 #23
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175570750
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Weer zo'n zeikondernemer die een podium krijgt om de verkeerde voorstelling van zaken te geven. Hij heeft het opzettelijk in de verkeerde kleur geschilderd en dus moet het over.

De gemeente maakt regels om een straat voor alle ondernemers en het publiek aantrekkelijk te houden. Dat is maar goed ook want die ondernemers denken alleen maar aan hun eigen kortetermijnbelang en die gaan elkaar dan dus in de weg zitten. Als ze allemaal hun pand in de huisstijl gaan schilderen dan krijg je een lelijke binnenstad en verliezen ze allemaal klandizie. De gevel is geen reclame-uiting.
Jij was er bij en weet uiteraard precies wat e gebeurd is?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:12:43 #24
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175570802
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe verziekt we zijn :')
Zou me trouwens niks verbazen als dit op de achtergrond meespeelt :r
"Hoka Hey!"
pi_175570873
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:36 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik vind eerder de naam smerig, The Athlete's Foot, oftewel Voetschimmel :r
klopt ja vieze naam :X
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 11:32:56 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175571212
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Zou me trouwens niks verbazen als dit op de achtergrond meespeelt :r
In Almelo? Nee dat geloof ik niet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_175571238
Het is gewoon een net pand. Maar de gemeente meent het wel weer beter te moeten weten. Als het dus een apart pand was geweest dan had het wel gemogen, maar omdat die twee winkels in een pand zitten kan het niet? Die ambtenaren moeten blij zijn dat ondernemers met eigen! geld panden opknappen en zorgen dat het er netjes bijstaat. Maar ja..gemeente ambtenaren, die snappen sowieso weinig.

En vijf deuren verder wel een spuuglelijke mcdonalds pui toestaan of een afgeragde pui van de plaatselijke shoarma boer.
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:34:56 #28
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175571245
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:36 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik vind eerder de naam smerig, The Athlete's Foot, oftewel Voetschimmel :r
Idd, wie bedenkt dat in hemelsnaam?! En wie koopt er iets bij een winkel die 'voetschimmel' heet?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175571631
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ondernemersretoriek, toe maar.

Zodra een burgemeester de regels gebruikt om een demonstratie te verbieden waar jij achter staat ben jij er als de kippen bij :').
Ik neem het altijd op voor de demonstratievrijheid en de vrijheid van meningsuiting, ongeacht de inhoud, en ageer tegen misbruik van de regels door burgemeesters.

Begrijp ik nou goed dat je mij verwijt dat ik niet simplistisch altijd voor of tegen gemeentes ben, ongeacht wat die doen?

quote:
Dit heeft niets met al dan niet ondernemer zijn te maken. Het gaat uiteindelijk over bizarre regelgeving, niet de uitvoering daarvan.
Wat is er bizar aan regelgeving ter bescherming van het straatbeeld? Winkeliers zijn nou eenmaal heel slecht in het denken om andere belangen dan hun winst op korte termijn.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:08 schreef FYazz het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon afgaan op de feiten en dat is dat leegstand niet wordt veroorzaakt door het kleurtje op de gevel.
Dat beweert ook helemaal niemand.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175571682
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:36 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik vind eerder de naam smerig, The Athlete's Foot, oftewel Voetschimmel :r
Hoezo smerige naam ? Als men dat in ABN vertaalt staat er: Atletische vodden
pi_175571756
Meneer kan wel boos zijn, maar hij had prima bij de gemeente kunnen informeren of zo'n kleur wel kan, ik mag mijn huis ook niet in welke kleur dan ook overschilderen als ik dat zou willen.
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:03:13 #32
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_175571765
Zijn de kleuren rood en groen eigenlijk wel toegestaan in Almelo?
Non possumus non loqui
pi_175571803
Het ziet er best strak uit eigenlijk.

Beter dan de rest van de treurige winkelstraten in half Europa vol met oerlelijke franchises die één voor een kapot gaan.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175571875
Bij het pand van diezelfde toko hier in de stad telde die huisstijl blijkbaar minder zwaar daar is alleen de luifel zwart en is de gevel lichtgrijs.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175572595
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:02 schreef DeParo het volgende:
Meneer kan wel boos zijn, maar hij had prima bij de gemeente kunnen informeren of zo'n kleur wel kan, ik mag mijn huis ook niet in welke kleur dan ook overschilderen als ik dat zou willen.
Auteursrecht op je huis waardoor je het niet zomaar kan aanpassen _O_
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 12:45:35 #36
74056 crew  ToT
pi_175572631
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:02 schreef DeParo het volgende:
Meneer kan wel boos zijn, maar hij had prima bij de gemeente kunnen informeren of zo'n kleur wel kan, ik mag mijn huis ook niet in welke kleur dan ook overschilderen als ik dat zou willen.
Sterker nog; de gemeente had hem vooraf al verteld dat zwart niet mocht, en toch koos hij die kleur en gaat hij nu klagen over dat hij het moet veranderen. :')
pi_175573962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:58 schreef torentje het volgende:

[..]

Hoezo smerige naam ? Als men dat in ABN vertaalt staat er: Atletische vodden
Ja okee hoor.
  vrijdag 8 december 2017 @ 13:57:47 #38
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175574259
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:42 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ja okee hoor.
Die heeft Engels gehad van Louis.
And so is the past
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:02:46 #39
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175574352
Nou, nou. Het is me allemaal wat hè?

Wat vindt Karel van de Supervlaai ervan?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 14:14:13 #40
74056 crew  ToT
pi_175574572
Tussenoplossingen zoeken?



Eventueel met een blokkie zwart achter de naam?
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:27:55 #41
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_175574841
Wat een trieste kut ambtenaren weer
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:28:37 #42
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175574858
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:14 schreef ToT het volgende:
Tussenoplossingen zoeken?

[ afbeelding ]

Eventueel met een blokkie zwart achter de naam?
Dan zou ik de naam iets lager doen en dat zwart een lijn houden. Ziet voor het geheel wel beter uit inderdaad.
And so is the past
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 14:29:15 #43
74056 crew  ToT
pi_175574872
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dan zou ik de naam iets lager doen en dat zwart een lijn houden. Ziet voor het geheel wel beter uit inderdaad.
Klop @ de naam lager doen ja, dat dacht ik zelf ook al! :Y Zelfde hoogte als de buren.
pi_175574959
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Weer zo'n zeikondernemer die een podium krijgt om de verkeerde voorstelling van zaken te geven. Hij heeft het opzettelijk in de verkeerde kleur geschilderd en dus moet het over.

De gemeente maakt regels om een straat voor alle ondernemers en het publiek aantrekkelijk te houden. Dat is maar goed ook want die ondernemers denken alleen maar aan hun eigen kortetermijnbelang en die gaan elkaar dan dus in de weg zitten. Als ze allemaal hun pand in de huisstijl gaan schilderen dan krijg je een lelijke binnenstad en verliezen ze allemaal klandizie. De gevel is geen reclame-uiting.
Ah, dus daarom hebben we zulke mooie, authentieke, aantrekkelijke winkelstraten, zonder gevels als reclame-uiting. Ik dacht al, hoe komt het toch dat we niet een willekeurige winkelstraat in bijvoorbeeld Dokkum zo kunnen inruilen tegen een willekeurige winkelstraat in bijvoorbeeld Helmond. Maar het is de overheid die daarvoor zorgt, met behulp van een stadsarchitect, die ervoor heeft doorgeleerd. Toppie.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:53:01 #45
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_175575277
Zwart past anders een stuk beter bij de stijl van de bovenwoningen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:58:22 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175575405
Ziet er mooi uit, niets meer aan doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 8 december 2017 @ 15:01:19 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175575490
Binnenstad Almelo staat in de top tien van winkel leegstand in Nederland, investeerd er een ondernemer, gaan ze zeiken dat ie het niet goed doet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175575499
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:27 schreef MMaRsu het volgende:
Wat een trieste kut ambtenaren weer
pi_175576140
Bij deze een nominatie voor Veenink voor de mierenneuker van het jaar trofee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175576520
Tja regels. Volgens mij is dit ook wel een vrij duidelijke regel in Nederland. Die eenheid kun je ook wel dmv de boarding aanbrengen.
  vrijdag 8 december 2017 @ 16:14:24 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175577045
Misschien dan een grotere beugel aanschaffen?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 16:24:33 #53
74056 crew  ToT
pi_175577171
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:53 schreef MichaelScott het volgende:
Zwart past anders een stuk beter bij de stijl van de bovenwoningen.
Dat viel me ook al op, ja! :Y
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 16:25:18 #54
186611 Haags
pi_175577179
:')_!
Zonder wrijving geen glans
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 16:27:09 #55
74056 crew  ToT
pi_175577204
Er zijn volgens mij wel gemeentes waar strengere regels heersen. Geen uithangborden e.d., de grootte van de naam is ook aan beperkingen onderhevig enz.
pi_175579594
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:34 schreef alopio het volgende:
Die ambtenaren moeten blij zijn dat ondernemers met eigen! geld panden opknappen en zorgen dat het er netjes bijstaat.
Wat is er zo bijzonder aan dat het met eigen geld is gebeurd? Met wiens geld had het anders gemoeten? Lijkt me nogal vanzelfsprekend dat je je eigen pand voor eigen rekening onderhoudt.
pi_175579645
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:14 schreef AchJa het volgende:
Ik zou gewoon de hele gevel uit hufterigheid zwart/ wit finishvlag geblokt maken.
Ja, want daar heb je de gemeente echt mee te pakken. Dan kunnen ze je natuurlijk helemaal niks maken en je niet gewoon alsnog die boete opleggen.
  vrijdag 8 december 2017 @ 18:32:24 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175579785
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, want daar heb je de gemeente echt mee te pakken. Dan kunnen ze je natuurlijk helemaal niks maken en je niet gewoon alsnog die boete opleggen.
Zo te lezen zijn beide panden van hem (Niers) en gaat het om "eenheid"... Beide panden in die stijl en klaar ben je.
pi_175579846
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo te lezen zijn beide panden van hem (Niers) en gaat het om "eenheid"... Beide panden in die stijl en klaar ben je.
Tuurlijk. Dan vindt de gemeente dat direct goed. En de ondernemer die de aangrenzende winkel huurt vindt het natuurlijk ook meteen prima als de gevel van z'n winkel opeens wordt overgeschilderd door de verhuurder.

Denk jij wel eens na voordat je iets post?
pi_175579937
Ziet er toch netjes uit?

Groetjes uit d Hoofdstad


.
pi_175580132
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:52 schreef fathank het volgende:
Waarom moet er persé eenheid zijn? Moet ieder stadscentrum eruit zien als een vinexwijk?
Omdat het één (monumentaal) pand betreft. Doordat er nu twee afwijkende gevels zijn, breek je het pand op in tweeën.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_175581154
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:53 schreef MichaelScott het volgende:
Zwart past anders een stuk beter bij de stijl van de bovenwoningen.
Misschien is dat deel ook geschilderd tijdens de renovatie.
edit: was al zwart

[ Bericht 4% gewijzigd door crystal_meth op 08-12-2017 21:07:28 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 8 december 2017 @ 19:34:35 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175581346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:53 schreef FYazz het volgende:
Ondernemertje pesten inderdaad. Zwart (en grijs) zijn de trendkleuren op dit moment. Je ziet overal winkeltjes die de gevels van vies wit overschilderen in zwart of grijs. Meeste gemeenten juichen deze opknapbeurten juist toe.

En als het gehele pand van meneer is, kan hij toch gewoon de gevel van de modezaak ook zwart schilderen?
Neuh, een gevalletje van een gemeente die niet voor iedere ondernemer de regels opschort. Ik weet dat dat voor ondernemend Nederland raar is, zeker in het huidige klimaat, waarin economisch nut het enige is wat telt.
pi_175582623
Ziet er alvast beter uit dan voordien. ( screenshot van google streetview)


Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:24:51 #65
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_175582870
Meneer de ondernemer wist dat er regels waren waar hij zich aan moest houden maar heeft deze gewoon genegeerd. Nu zoekt hij de pers op om zielig te doen terwijl hij zelf gewoon fout zit.

Zonder welstandscommisie krijgen we hier Belgische toestanden en dat moeten we niet hebben.
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:46:35 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175583769
Pand ernaast was al zwart en wit, woningen erboven ook, een spuuglelijke winkel maakt hij mooi en zo dat het bij het buurpand en bovenwoning past. Hij investeerd in een top tien van de binnensteden met de meeste leegstand. En de ambtenaren gaan hem in de nek zeiken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175583907
Het is 'fluorescerend'.

Met vriendelijke groet; uw taalnazi van dienst.
pi_175591617
Ik vind dat hij t niet beter had kunnen doen:
passend bij het geheel, en toch zorgen dat direkt zichtbaar is dat het niet een grote Vila winkel is.
Deze burgerlijke ongehoorzaamheid dient er toe te leiden dat de ambtenaar meteen de andere beperkingen en regels nog eens herziet.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_175591791
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik neem het altijd op voor de demonstratievrijheid en de vrijheid van meningsuiting, ongeacht de inhoud, en ageer tegen misbruik van de regels door burgemeesters.

Begrijp ik nou goed dat je mij verwijt dat ik niet simplistisch altijd voor of tegen gemeentes ben, ongeacht wat die doen?

[..]

Wat is er bizar aan regelgeving ter bescherming van het straatbeeld? Winkeliers zijn nou eenmaal heel slecht in het denken om andere belangen dan hun winst op korte termijn.

[..]

Dat beweert ook helemaal niemand.
Hou toch je conformistische k*nk*rb*k joh .
pi_175591817
Winkeliers

LOL

wat is dit, 20e eeuw shit

* Salvad0R gaat weer verder hoeren vreten en dope regelen via het internet
pi_175593170
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 01:09 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik vind dat hij t niet beter had kunnen doen:
passend bij het geheel, en toch zorgen dat direkt zichtbaar is dat het niet een grote Vila winkel is.
Deze burgerlijke ongehoorzaamheid dient er toe te leiden dat de ambtenaar meteen de andere beperkingen en regels nog eens herziet.
Dus je bent er voor dat beleid wat door de gemeenteraad is vastgesteld door een ambtenaar maar wordt aangepast als er iemand is die het er niet mee eens is?
in a crowd you lose humanity
pi_175593512
Provinciale kleinburgerlijkheid :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 9 december 2017 @ 09:37:04 #73
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175593589
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:46 schreef yosander het volgende:

[..]

Omdat het één (monumentaal) pand betreft. Doordat er nu twee afwijkende gevels zijn, breek je het pand op in tweeën.
De bovenverdieping is al zwart. De enige die uit de toon valt is de buurman :').

Maar goed, befehl ist befehl. Lekker regeltjes neuken zodat het nog lijkt alsof de ambtemaar van dienst toch nog iets anders doet dan hartenjagen en koffie drinken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 9 december 2017 @ 09:42:30 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175593645
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 december 2017 01:23 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hou toch je conformistische k*nk*rb*k joh .
Let wel, deze kraakpand Consigliere vond de rellen in Hamburg een legitieme vorm van protest
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175597142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, een gevalletje van een gemeente die niet voor iedere ondernemer de regels opschort. Ik weet dat dat voor ondernemend Nederland raar is, zeker in het huidige klimaat, waarin economisch nut het enige is wat telt.
Doe ff niet zo en lees even mijn andere posts.
Je moet echt gaan leren dat je niet alles voor een ander moet invullen en dat niet alles zwart/wit is.

Dat ik in dit geval opkom voor een ondernemer die zelfinitiatief toont en een bijdrage levert aan het opknappen van een winkelgebied, en dat in een Overijsselse stad met de hoogste leegstand, maakt niet dat ik altijd voor ondernemend Nederland ben of dat ik vind dat alleen economisch nut telt.
pi_175597296
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat beweert ook helemaal niemand.
:o Dat beweer jezelf...

Ik haal ff je eigen quote erbij

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Als ze allemaal hun pand in de huisstijl gaan schilderen dan krijg je een lelijke binnenstad en verliezen ze allemaal klandizie.
Jij stelt dus zelf dat verlies van klandizie/leegstand een gevolg is van verschillende kleurtjes op de gevel. Dat is dus niet waar en wordt in geen enkel onderzoek als (hoofd)reden aangemerkt.
pi_175598014
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:23 schreef FYazz het volgende:
Doe ff niet zo en lees even mijn andere posts.
Je moet echt gaan leren dat je niet alles voor een ander moet invullen en dat niet alles zwart/wit is.

Hihihi.
pi_175598501
Ik vind het wel mooi
pi_175598518
Ik snap niet wat het probleem is. De zwarte gevel past prima bij de rest.
pi_175598538
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:17 schreef crystal_meth het volgende:
Ziet er alvast beter uit dan voordien. ( screenshot van google streetview)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De nieuwe situatie ziet er 10 keer beter uit dan voorheen.
pi_175617592
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:17 schreef crystal_meth het volgende:
Ziet er alvast beter uit dan voordien. ( screenshot van google streetview)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, nou inderdaad zeg. Ambtenaar met geldingsdrang ofzo?
pi_175617609
Kijk, als men nou had gezegd dat het monumentale pand op monumentale wijze gerestaureerd moet worden, of dat men voor de hele winkelstraat een gelijke huisstijl wil afdwingen, of zoiets, oké. Maar dit? Dit gaat toch helemaal nergens over.
  zondag 10 december 2017 @ 12:54:52 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175618467
Loop even met Google maps door de straat en verbaas je
Hemmer Optometrie, Felblauw
Jac Hensen: Zwart
Zeeman Blauw, geel en wit
De Tuinen: Zwart
Coolcat, Subway: Zwart
KPN Grijs
Computerhandel Twente, Zwart en gifgroen
Mixx: Zwart

Verder allerlei winkels in allerlei kleuren, dus wat nou welstand en eenheid?
Ook opvallend veel leegstand.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 10 december 2017 @ 13:33:02 #84
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175619519
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:23 schreef FYazz het volgende:

[..]

Doe ff niet zo en lees even mijn andere posts.
Je moet echt gaan leren dat je niet alles voor een ander moet invullen en dat niet alles zwart/wit is.

Dat ik in dit geval opkom voor een ondernemer die zelfinitiatief toont en een bijdrage levert aan het opknappen van een winkelgebied, en dat in een Overijsselse stad met de hoogste leegstand, maakt niet dat ik altijd voor ondernemend Nederland ben of dat ik vind dat alleen economisch nut telt.
Alsof initiatief tonen als ondernemer en bijdragen aan het opknappen van een winkelgebied je ontslaat van de verplichting om je aan regels te houden.

Sowieso, de suggestie dat die man dat pand niet had opgeknapt als hij de gevel niet zwart had gemaakt, is lachwekkend.
  zondag 10 december 2017 @ 13:35:24 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175619572
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Alsof initiatief tonen als ondernemer en bijdragen aan het opknappen van een winkelgebied je ontslaat van de verplichting om je aan regels te houden.

Sowieso, de suggestie dat die man dat pand niet had opgeknapt als hij de gevel niet zwart had gemaakt, is lachwekkend.
Loop eens door die straat en beweer eens met droge ogen dat er duidelijk is dat er regelgeving is die gehandhaaft wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175619701
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:36 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik vind eerder de naam smerig, The Athlete's Foot, oftewel Voetschimmel :r
Ik dacht al dat ík gek was. Ik heb me flink staan verbazen toen ik deze winkel opeens in Rotterdam zag, maar het leek of niemand het raar vindt.
  zondag 10 december 2017 @ 13:42:05 #87
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175619709
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Loop eens door die straat en beweer eens met droge ogen dat er duidelijk is dat er regelgeving is die gehandhaaft wordt.
Als de gemeente duidelijk tegen je zegt dat ze die regel gaan handhaven, lijkt het me wel evident dat ze de regel gaan handhaven.
pi_175619912
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als de gemeente duidelijk tegen je zegt dat ze die regel gaan handhaven, lijkt het me wel evident dat ze de regel gaan handhaven.
Hoort er dan niet ook sprake te zijn van een bepaalde consistentie? Anders heeft het imo meer van doen met 'die ene ondernemer pesten' dan met daadwerkelijke handhaving.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 10 december 2017 @ 13:55:16 #89
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175620022
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoort er dan niet ook sprake te zijn van een bepaalde consistentie? Anders heeft het imo meer van doen met 'die ene ondernemer pesten' dan met daadwerkelijke handhaving.
Meh, ik heb er nooit zo op gelet, maar volgens mij is er wel degelijk consistentie. Winkels die zich in hetzelfde pand bevinden, hebben dezelfde kleur gevel. Hoogstens verschilt de kleur van het uithangbord.
  zondag 10 december 2017 @ 13:58:14 #90
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175620075
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:00 schreef valentijn101 het volgende:
Ziet er prima uit. Maar als de gemeente Voor de verbouwing al aangegeven heeft dat zwart niet kan, dan moet je niet huilen achteraf.
Exact dit
pi_175620308
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Meh, ik heb er nooit zo op gelet, maar volgens mij is er wel degelijk consistentie. Winkels die zich in hetzelfde pand bevinden, hebben dezelfde kleur gevel. Hoogstens verschilt de kleur van het uithangbord.
Ik heb eens door die hele winkelstaat heen geklikt en de situatie met meerdere winkels in één pand komt überhaupt nauwelijks voor. Verder is het een zooitje wat er regelmatig ook nogal verpauperd uitziet. Van een effectief welstandsbeleid lijkt i.i.g. geen sprake. Maar goed, sommig beleid hoeft alleen een marginale toetsing te weerstaan hè. Ineffectief flutbeleid wat procedureel juist tot stand is gekomen moet dan gewoon nageleefd worden.
pi_175620601
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Naamvoering bij schoenwinkels is wel vaker vreemd. Voetkluisje bijvoorbeeld.
pi_175622924
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Loop even met Google maps door de straat en verbaas je
Hemmer Optometrie, Felblauw
Jac Hensen: Zwart
Zeeman Blauw, geel en wit
De Tuinen: Zwart
Coolcat, Subway: Zwart
KPN Grijs
Computerhandel Twente, Zwart en gifgroen
Mixx: Zwart

Verder allerlei winkels in allerlei kleuren, dus wat nou welstand en eenheid?
Ook opvallend veel leegstand.

Vind je het gek? Almelo is een van de meest naargeestige en ongezellige plaatsen in Nederland.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175623085
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Alsof initiatief tonen als ondernemer en bijdragen aan het opknappen van een winkelgebied je ontslaat van de verplichting om je aan regels te houden.

Sowieso, de suggestie dat die man dat pand niet had opgeknapt als hij de gevel niet zwart had gemaakt, is lachwekkend.
De suggestie dat de gemeente niet wist dat deze man de gevel zwart ging verven, passend aan zijn huisstijl, zoals zijn oude winkel in Almelo ook al jaren was, is lachwekkend.
  zondag 10 december 2017 @ 16:19:06 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175623599
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 15:56 schreef FYazz het volgende:

[..]

De suggestie dat de gemeente niet wist dat deze man de gevel zwart ging verven, passend aan zijn huisstijl, zoals zijn oude winkel in Almelo ook al jaren was, is lachwekkend.
De gemeente wist dat wel en heeft ook gezegd dat dat niet mocht.
pi_175636781
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 08:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dus je bent er voor dat beleid wat door de gemeenteraad is vastgesteld door een ambtenaar maar wordt aangepast als er iemand is die het er niet mee eens is?
nee, ik ben ervoor dat beleid wordt aangepast wanneer een burger op eigen houtje bewijst dat hij het beter weet. Beleid moet nou eenmaal wel eens herzien worden, en dit is een goeie aanleiding.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_175637340
En dan zegt men nog wel dat Nederland een vrij land is, moeten ze zulke flauwekul hier in de VS proberen, krijgen ze gelijk een shotgun in de mond geduwd. Hier gaat de gemeente helemaal niet over zulke kwesties of het moet hun gebouw zijn.
pi_175637405
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 07:32 schreef Hdero het volgende:
En dan zegt men nog wel dat Nederland een vrij land is, moeten ze zulke flauwekul hier in de VS proberen, krijgen ze gelijk een shotgun in de mond geduwd. Hier gaat de gemeente helemaal niet over zulke kwesties of het moet hun gebouw zijn.
Ach nergens hebben we een klein Detroit.
pi_175637540
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 07:39 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Ach nergens hebben we een klein Detroit.
Goed gedaan dan, nu nog werken aan de vrijheid. ^O^
pi_175637678
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De gemeente wist dat wel en heeft ook gezegd dat dat niet mocht.
Jij reageert altijd alsof je overal bij bent geweest :')
pi_175637772
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 07:32 schreef Hdero het volgende:
En dan zegt men nog wel dat Nederland een vrij land is, moeten ze zulke flauwekul hier in de VS proberen, krijgen ze gelijk een shotgun in de mond geduwd. Hier gaat de gemeente helemaal niet over zulke kwesties of het moet hun gebouw zijn.
StefanP is terug. O+
pi_175637795
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 07:57 schreef Hdero het volgende:

[..]

Goed gedaan dan, nu nog werken aan de vrijheid. ^O^
De vrijheid om een shotgun in de muil te kunnen douwen? :P
pi_175638091
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 08:29 schreef Faz3D het volgende:

[..]

De vrijheid om een shotgun in de muil te kunnen douwen? :P
Als je ervan tegengehouden wordt je eigen winkel te verven, is dat evt een mogelijkheid. ;)
pi_175638134
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 02:25 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

nee, ik ben ervoor dat beleid wordt aangepast wanneer een burger op eigen houtje bewijst dat hij het beter weet. Beleid moet nou eenmaal wel eens herzien worden, en dit is een goeie aanleiding.
Daarom bestaat er zoiets als een bezwaar procedure. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175638517
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 08:54 schreef Hdero het volgende:

[..]

Als je ervan tegengehouden wordt je eigen winkel te verven, is dat evt een mogelijkheid. ;)
Ja dat is de vrijheid van Amerika ja, dat is geen ‘persoonlijke vrijheid’ en die hebben we alleen maar in Nederland.

Viva Hollandia.
  maandag 11 december 2017 @ 15:54:58 #106
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175647489
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 08:16 schreef FYazz het volgende:

[..]

Jij reageert altijd alsof je overal bij bent geweest :')
Ik reageer altijd alsof ik het artikel heb gelezen:

quote:
Volgens de stadsbouwmeester wist Niers drommels goed dat de kleur zwart geen optie was. "In een eerste gesprek over de verbouwing, ongeveer een maand geleden, hebben we het er over gehad en is dat duidelijk aangegeven. Hier is willens en wetens het risico genomen."
pi_175648113
Ik zou het wel weten als ondernemer, bij de eerste de beste kans wegwezen daar.
Eens kijken hoe hard Almelo dan staat te janken als niemand daar meer wil zitten.
  maandag 11 december 2017 @ 16:32:01 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175648322
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou het wel weten als ondernemer, bij de eerste de beste kans wegwezen daar.
Eens kijken hoe hard Almelo dan staat te janken als niemand daar meer wil zitten.
Kijk eens op Google earth hoeveel panden er leeg staan in die binnenstad. Almelo staat in de leegstand top 10 van Nederland en nu begrijp je ook waarom
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175648518
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk eens op Google earth hoeveel panden er leeg staan in die binnenstad. Almelo staat in de leegstand top 10 van Nederland en nu begrijp je ook waarom
Ik had al zo'n vermoeden, dus het verbaasd me niks.
pi_175648616
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 07:32 schreef Hdero het volgende:
En dan zegt men nog wel dat Nederland een vrij land is, moeten ze zulke flauwekul hier in de VS proberen, krijgen ze gelijk een shotgun in de mond geduwd. Hier gaat de gemeente helemaal niet over zulke kwesties of het moet hun gebouw zijn.
In de VS hebben ze ook gebouwen die aangemerkt staan als landmark en daar mag je ook niet zomaar alles mee doen.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')