Nah, ik rij nu 37 jaar bijna 38 jaar zonder brokken, heb wel wat inzicht opgedaan en rij dagelijks.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Inzicht Schminzicht. Jouw inzicht maakt het nog niet de juiste, maat.
Dat dacht ik ook maar misschien zijn de regels veranderd.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:17 schreef Abschirmdienst het volgende:
Zoveel mogelijk rechts houden is gewoon de regel. Dat het niet veel boeit bij een stoplicht omdat iedereen toch stilstaat doet daar niets aan af. Maar het kan moeilijk fout gaan als een slome duikelaar toch links staat omdat men toch wel rechts gaat inhalen en de popo hier nooit wat tegen doet.
Haha, dit vind ik wel een slecht excuus.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:17 schreef Ryan3 het volgende:
1 x op bedrijfsterrein tegen paaltje aangezeten, maar dat paaltje stond er niet een week eerder
Je mag in dit geval ook rechts inhalen trouwens. Dus logisch dat de popo daar niets tegen doet.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:17 schreef Abschirmdienst het volgende:
Zoveel mogelijk rechts houden is gewoon de regel. Dat het niet veel boeit bij een stoplicht omdat iedereen toch stilstaat doet daar niets aan af. Maar het kan moeilijk fout gaan als een slome duikelaar toch links staat omdat men toch wel rechts gaat inhalen en de popo hier nooit wat tegen doet.
Nee, zoveel mogelijk rechts aanhouden geldt als je op de snelweg rijdt idd, bij deze invoegstrook geldt gewoon doorstroom van verkeer en niet allemaal verplicht opstellen achter de vrachtwagen totdat die strook vol is.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:17 schreef Abschirmdienst het volgende:
Zoveel mogelijk rechts houden is gewoon de regel. Dat het niet veel boeit bij een stoplicht omdat iedereen toch stilstaat doet daar niets aan af. Maar het kan moeilijk fout gaan als een slome duikelaar toch links staat omdat men toch wel rechts gaat inhalen en de popo hier nooit wat tegen doet.
Ik reed laatst tegen een vrouw op een scootmobiel maar die stond er ook nog niet gisteren.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Haha, dit vind ik wel een slecht excuus.
Als alles leeg is bedoel ik. Als er een vrachtwagen staat is alles geoorloofd.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, zoveel mogelijk rechts aanhouden geldt als je op de snelweg rijdt idd, bij deze invoegstrook geldt gewoon doorstroom van verkeer en niet allemaal verplicht opstellen achter de vrachtwagen totdat die strook vol is.
Nou ja, het was wel winter en we hadden lopen grappen en dus lette ik niet op, also: vorig millenium.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Haha, dit vind ik wel een slecht excuus.
Ja, als alles leeg is of er 1 auto staat, dan wel uiteraard, mag ook met een vrachtwagen, maar is niet verplicht.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:20 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Als alles leeg is bedoel ik. Als er een vrachtwagen staat is alles geoorloofd.
Lijkt me een redenering van een andere categorie aangezien het paaltje niet werd opgehaald door een ambulance.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik reed laatst tegen een vrouw op een scootmobiel maar die stond er ook nog niet gisteren.
Laten we overeenkomen dat de meeste automobilisten lekker thuis moeten blijven.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, als alles leeg is of er 1 auto staat, dan wel uiteraard, mag ook met een vrachtwagen, maar is niet verplicht.
Dat sowieso. Ik heb inmiddels ook het idee dat om je heen kijken, richtingaanwijzers en voorrangsregels als je je rijbewijs eenmaal hebt eerder suggesties zijn die je zonder problemen in de wind kunt slaan.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:24 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Laten we overeenkomen dat de meeste automobilisten lekker thuis moeten blijven.
Mwoah, ik vind dat wel meevallen hoor. In NL althans.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:24 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Laten we overeenkomen dat de meeste automobilisten lekker thuis moeten blijven.
Ik niet heur. Ik ben die nette verkeersdeelnemer die rekening houdt met anderen. Lekker langzaam rijden binnen de bebouwde kom met een rits opgefokte paupers achter je. Zo voorkom je toch weer enkele honderden verkeersdoden.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ik heb inmiddels ook het idee dat om je heen kijken, richtingaanwijzers en voorrangsregels als je je rijbewijs eenmaal hebt eerder suggesties zijn die je zonder problemen in de wind kunt slaan.
Man man wat rijden andere mensen asociaal.
Lijkt me toch dat je het verkeer nog niet helemaal goed kunt analyseren hoor, hoe lang les je al?quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ik heb inmiddels ook het idee dat om je heen kijken, richtingaanwijzers en voorrangsregels als je je rijbewijs eenmaal hebt eerder suggesties zijn die je zonder problemen in de wind kunt slaan.
Man man wat rijden andere mensen asociaal.
Ook dat is onzin wmb, ik hou me altijd aan de 50 en 30 km, niemand die er gefrustreerd door wordt.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:28 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Ik niet heur. Ik ben die nette verkeersdeelnemer die rekening houdt met anderen. Lekker langzaam rijden binnen de bebouwde kom met een rits opgefokte paupers achter je. Zo voorkom je toch weer enkele honderden verkeersdoden.
Nog niet zo lang, dus dat kan ik inderdaad nog niet. Maar valt me gewoon op dat veel andere bestuurders niet doen wat ik zojuist geleerd heb. Vooral om je heen kijken bij het openen van portier, richting aangeven bij het verlaten van rotondes, houden aan de maximumsnelheid, stoppen voor zebrapaden.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat je het verkeer nog niet helemaal goed kunt analyseren hoor, hoe lang les je al?
Ja, okee, spiegelen, spiegelen dat zul je het eerst geleerd hebben, dat is heel belangrijk, ook bij uitstappen en starten en beginnen aan je rit.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nog niet zo lang, dus dat kan ik inderdaad nog niet. Maar valt me gewoon op dat veel andere bestuurders niet doen wat ik zojuist geleerd heb. Vooral om je heen kijken bij het openen van portier, richting aangeven bij het verlaten van rotondes, houden aan de maximumsnelheid, stoppen voor zebrapaden.
Heb een keer een ongeluk gehad omdat de bestuurder wegreed uit een vluchthaven zonder te spiegelen, dus dat zit er wel goed in bij mijquote:Op zaterdag 2 december 2017 21:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, spiegelen, spiegelen dat zul je het eerst geleerd hebben, dat is heel belangrijk, ook bij uitstappen en starten en beginnen aan je rit.
Is belangrijk, overigens weer niet zo belangrijk dat je alleen maar spiegelt hè. .quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb een keer een ongeluk gehad omdat de bestuurder wegreed uit een vluchthaven zonder te spiegelen, dus dat zit er wel goed in bij mij
Geen idee. Ik doe verder gewoon wat ik juist acht.quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook dat is onzin wmb, ik hou me altijd aan de 50 en 30 km, niemand die er gefrustreerd door wordt.
Nu woon ik in de provincie, zal dat wat uitmaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |